Het grote BMW-Topic #10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 37 Laatste
Acties:
  • 163.140 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaseMike schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 09:31:
[...]
Dankzij de crisis is een 7 serie goedkoper per maand dan een 5 alhier. Betaal (inc aanbetaling) 780 inc btw p/m. En inderdaad over die velgen moet ik ophouden ;)
Hey HaseMike,

Kan je mij wat meer details bezorgen van je leasing (evt. via PM).

Ik ga morgen naar de dealer hier in Belgie voor een 730d van nog geen jaar oud. Heb nu een E65 en die is weer aan vervanging toe, daar betaal ik nu ook zo'n € 830 incl BTW voor, zonder onderhoud en verzekering maar voor de nieuwe F01 ben ik nog geen interessante deals tegengekomen.

De prijzen liggen voor Belgie en Duitsland volgens mij niet heel veel uit elkaar.
Anders ga ik morgen wel even dreigen met een S 320 cdi van september 2009 voor een net prijsje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik wil je best een PM sturen, maar dat heb je uitstaan ;)

Even kort : Voor de grootste korting is het nodig dat je een ander merk auto dan BMW rijdt. Op het moment zijn de kortingen bij aanschaf 15% als je al Bmw rijdt en 25%(!) als je wat andere wielen hebt. Die kortingen kan je direct vertalen naar de leaseprijs, zo ben ik aan die 780 Euro p/m gekomen (had hiervoor een A6). Zit volgens mij ook nog eens 0% rente op want reken maar uit wat alleen al de rente is bij een normaal percentage.

Tis een kwestie van cashflow en herverkooprisico, maar zelf kopen met 25% is niet een volslagen krankzinnig idee.

Tip : Wissel elke keer af tussen Audi en Bmw en/of kom ook hier wonen kunnen we in colonne rijden ;)

[ Voor 28% gewijzigd door HaseMike op 26-07-2010 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
wat achterlijk zeg, dat je meer korting krijgt als je geen BMW hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:05
Nou dat vind ik geen verkeerde verkoop techniek, nieuwe klanten krijgen vrijwel altijd hogere kortingen. Je zou zeggen dat een trouwe vaste klant juist de hoogste korting moet krijgen maar helaas (voor ons) zijn dat de klanten waar het meeste geld aan verdiend wordt. Dit zie je in veel verschillende product categorieën, telefoon, internet, verzekeringen etc.
Op deze manier hoop je ze tot vaste klant te krijgen en ze daardoor dus een goed rendabele klant worden waarbij die allereerste 'switch' korting in het niet valt.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Op deze manier hoop je ze tot vaste klant te krijgen en ze daardoor dus een goed rendabele klant worden waarbij die allereerste 'switch' korting in het niet valt.
Juist, de truc als consument is om geen merkentrouw te hebben, wissel gewoon na gelang de korting.

**edit** Die eerder vermelde kortingen krijg je via een internet bemiddelaar, wat hier nogal gebruikelijk is. Bij de dealer krijg je beduidend minder.

[ Voor 21% gewijzigd door HaseMike op 26-07-2010 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Dat werkt hier in Nederland voor geen meter. Als ik met mijn vorige auto of huidige auto voor Century Audi/VW kom staan en serieus probeer te kijken naar een A5 of A6 merk ik helemaal niets van enige interesse in mij verleiden tot een overstap.... Zulke hoge kortingen kunnen ze ook niet geven trouwens dat ik bereid zou zijn zo'n A5 te kopen, maar goed... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:09
en serieus probeer te kijken naar een A5 of A6
Jaja. :-(

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
418O2 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 18:07:
wat achterlijk zeg, dat je meer korting krijgt als je geen BMW hebt...
Zo werkt het in de wereld :) Ik geef mijn partijen die een ander merk software gebruiken ook meer korting, dan degene de al langer gebruiker zijn.

Misschien is het inderdaad flauw en oneerlijk, maar het werkt wel ;) Audi rijders die naar BMW kijken hebben meer overtuigingskracht nodig dan trouwe BMW rijders. Zo werkt het overal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Dat weet ik ook wel, telefoonproviders doen het ook, maar je moet in zo'n markt mensen wel aan je binden en niet iedereen die BMW rijdt is BMW-freak en wellicht bereid over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 14:42

GaMeOvEr

Is een hork.

Het is een stom en verouderd concept, om "nieuwe klanten" meer te bieden dan "trouwe klanten". Daar bereik je namelijk maar 2 dingen mee:

- de trouwe klant voelt zich genaaid, want betaald meer dan $random broekie klant
- je trouwe klanten die er niet puur voor het merk zitten, hebben zoiets van fuck it, ik ga naar de goedkoopste aanbieder.

Kortom, klanten hopping all around.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 23:21
Gameover? Je bereikt er nu twee keer hetzelfde mee (je zegt twee keer ongeveer hetzelfde). Da's voor mij een enkel argument.

Marketing is vooral een methode om *nieuwe* klanten te werven. Hoe nieuwer hoe beter. Oude klanten gaan niet *zomaar* naar een andere aanbieder. Veel mensen blijven zelfs uit gemakzucht bij de oude aanbieder. Als slimme consument dien je dus niet alleen je merkentrouw te negeren, maar daarnaast ook actief zijn in het zoeken van de beste kortingen. Doe je dat niet, dan betaal je de hoofdprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
het is toch een soort arrogantie; alsof er geen reden is om een ander merk te bezoeken.

Ik ben erg BMW-fan, maar als ik in de 7-serie klasse zou gaan shoppen, ging ik zeker bij de vrienden uit Ingolstadt langs. Als je daar dan een heel stuk minder zou betalen, dan wordt de keus toch lastig.

Het is bij sommige telefoonproviders zo, dat als je je abo af laat lopen en een nieuwe neemt, je goedkoper uit bent. Dat is toch voor de verkopende partij ook niet handig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
418O2 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 22:09:
het is toch een soort arrogantie; alsof er geen reden is om een ander merk te bezoeken.

Ik ben erg BMW-fan, maar als ik in de 7-serie klasse zou gaan shoppen, ging ik zeker bij de vrienden uit Ingolstadt langs. Als je daar dan een heel stuk minder zou betalen, dan wordt de keus toch lastig.

Het is bij sommige telefoonproviders zo, dat als je je abo af laat lopen en een nieuwe neemt, je goedkoper uit bent. Dat is toch voor de verkopende partij ook niet handig?
Het is inderdaad alsof BMW van mening is dat je als je eenmaal een BMW hebt toch wel weer een BMW zal kopen. Op zich leuk dat ze een goed vertrouwen in hun eigen producten hebben :P

Maarja, niemand verplicht je te vertellen wat je nu voor een auto hebt. Alleen als je interesse hebt in inruilen hoeven ze dat te weten.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
BMW Connecteddrive nu in NL officieel aangekondigt, zie ook site http://www.bmw.connecteddrive.info/
Via @BMW het volgende antwoord gekregen op mijn vraag of het ook op mijn wagen geactiveerd kon worden: "#BMW ConnectedDrive kan alleen vanaf productie maart 2010 (indien de juiste opties -fabriek af- zijn besteld) worden geactiveerd."
Dus helaas voor de mensen met een oudere BMW is het dus niet mogelijk.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:29

Apache

amateur software devver

Die connecteddrive is toch wel impressive. K'heb het gevoel dat BMW op dit vlak toch ook de concurrentie zeer stevig aan het passeren is.

Ik moet nog zeker 1,5 jaar met m'n e60 doen, maar daarna wil ik wel eens ernstig gaan shoppen voor een wagen met al die mooie snufjes.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Apache schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:51:
Die connecteddrive is toch wel impressive. K'heb het gevoel dat BMW op dit vlak toch ook de concurrentie zeer stevig aan het passeren is.

Ik moet nog zeker 1,5 jaar met m'n e60 doen, maar daarna wil ik wel eens ernstig gaan shoppen voor een wagen met al die mooie snufjes.
Tjah, je zou bijna een trager model nemen zodat je onder het rijden tijd hebt om er mee te spelen.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:39

BrZ

wheez50 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 21:57:
Veel mensen blijven zelfs uit gemakzucht bij de oude aanbieder.
Bij een abonnement geldt dat zeker, maar of dat bij de aanschaf van een nieuwe auto ook zo is? Ik weet het nog zo net niet. Lijkt me sterk dat iemand denkt: "Ik ga een nieuwe auto kopen, maar wel weer een BMW, naar de Audi dealer rijden is me te veel moeite, ook al is die Audi goedkoper en/of beter".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
wheez50 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 21:57:
Gameover? Je bereikt er nu twee keer hetzelfde mee (je zegt twee keer ongeveer hetzelfde). Da's voor mij een enkel argument.

Marketing is vooral een methode om *nieuwe* klanten te werven. Hoe nieuwer hoe beter. Oude klanten gaan niet *zomaar* naar een andere aanbieder. Veel mensen blijven zelfs uit gemakzucht bij de oude aanbieder. Als slimme consument dien je dus niet alleen je merkentrouw te negeren, maar daarnaast ook actief zijn in het zoeken van de beste kortingen. Doe je dat niet, dan betaal je de hoofdprijs.
Klopt niet volledig, marketing is ook klanten behouden hoor, nieuwe klanten blijven niet komen... Het is duurder om nieuwe klanten aan te trekken en behouden, dan gewoon de oorspronkelijke klanten te behouden. Het klopt wel dat veel mensen gemakzuchtig zijn en bij dezelfde merken blijven, maar dat is niet voor alle sectoren. In de auto-industrie en bijvoorbeeld de bankensector zijn mensen wel relatief merkentrouw, maar niet un alle sectoren. Waardoor klantenbinding toch belangrijk is.

Het is wel interessant om als consument bij de homogene producten of wanneer de verschillen tussen de merken minimaal is voor de goedkoopste te gaan. Marketing wil je dan wel doen geloven dat er verschillen zijn tussen product A en B, maar ofwel zijn deze zo miniem of zelfs onbestaand dat je gerust voor de goedkopere kunt gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Het grappige is natuurlijk ook dat je een hogere korting krijgt bij BMW als je bijvoorbeeld van Audi afkomt. Maar de kans is groot dat ze bij Audi een zelfde soort systeem hebben. En Mercedes waarschijnlijk ook.

Net zoals bij de telecomaanbieders veroorzaakt het wat rondhoppen van de consument en netto schieten de aanbieders er waarschijnlijk niet zo heel erg veel mee op. Maarrrr.....je kan het niet níet doen, want dan zal de ander het wel doen. Dat is de grap er van. Of het trieste er van, hoe je het ook wilt bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Juist en daardoor krijg je absurde catalogus prijzen die in principe niemand betaald, daarbij nog een compleet ondoorzichtige markt als je niet het internet doorwoelt maar van dealer naar dealer rijdt voor de beste deal te zoeken.

Neem mijn eigen voorbeeld : Offerte om de hoek was bijna 1000 euro in de maand, op 50km rijden kwam ik aan de 900 maar dan moest hij eerst een half jaar als demo draaien, en op "klik gekocht" internet was het 780 na een paar uur zoeken voor een nagelnieuwe.

Die hoge adviesprijzen, zorgen in landen zoals NL waar er belasting geheven wordt over de catalogus prijs, voor onnodig hoge belastingen. Je krijgt immer nooit korting op de belasting maar op de netto prijs van de wagen.

Daar een steeds groter deel van de consumenten auto's als ijskasten ziet, oftewel geen emotionele binding meer met het product heeft, denk ik dat deze situatie zich in de toekomst wel ten goede gaat keren. Catalogus prijzen naar beneden en dito met de kortingen waardoor je duidelijker kan concurreren.

Of misschien heb ik het wel helemaal mis en willen de automerken onduidelijkheid zodat ze hier en daar een arme sukkel treffen die de hoofdprijs betaald.

25% korting op de 7 is veel, maar bij de opel dealer (ja de dealer n.b.) kreeg een bekende van mij hier : 27,6% op de Insignia...

[ Voor 16% gewijzigd door HaseMike op 27-07-2010 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
HaseMike schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:12:

Of misschien heb ik het wel helemaal mis en willen de automerken onduidelijkheid zodat ze hier en daar een arme sukkel treffen die de hoofdprijs betaald.
Precies, en volgens mij zijn dat nog best veel mensen. Ik hoor het die mensen zo zeggen, "oh, die verkoper was zo aardig, we kregen zelfs 3% korting en gratis lichtmetalen velgen!".
Maar ik denk niet zo zeer dat het deze mensen zijn die bij Audi/BMW/Mercedes shoppen.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

HaseMike schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:12:
25% korting op de 7 is veel, maar bij de opel dealer (ja de dealer n.b.) kreeg een bekende van mij hier : 27,6% op de Insignia...
Jezus, moeten ze van die auto's af ofzo ? :o

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Verdienen ze wel weer terug met onderhoud :')

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
tdw schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 10:45:
Jezus, moeten ze van die auto's af ofzo ? :o
De prijs zonder belasting is hier hoger dan in NL dus kan de "korting" ook hoger zijn. Opel staat hier bekend om z'n grote kortingen. Online krijg je de Opel Insignia 4T Selection 1.6 Ecotec voor 17.500 inc btw. Moet je wel zelf trappen.

[ Voor 3% gewijzigd door HaseMike op 29-07-2010 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Misschien zijn er hier wel mensen.. ik heb een E30 nog staan.. waarvan al wel wat onderdelen weg zijn maar de rest inclusief kenteken en motor ( die 165k gelopen heeft maar weet niet of het een 1.6 of 1.8 is ) mag voor 150 euro a.s. week opgehaald worden.. anders gaat hij de pers in. Dus iemand belang ? DM me ff...

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Net eens even bij de lokale tuning boer geweest en een prijs opgevraagd voor de FSD schokdempers en de eibach pro veren set. Het veer gedrag op de drempels hier in NL vind ik niet echt lekker. De eibach veren verlagen de boel met 25mm zodat het e.a. er nog wat beter uitziet.
Weet iemand hoeveel mm het BMW sportonderstel de boel verlaagd? @zneek misschien?

edit: al gevonden, het bmw performance ondersteld verlaagd ook 25mm. Nog eens even onderzoeken hoe het met garantie zit. Geen zin om hierdoor mijn hele garantie te verliezen, dat was ook de reden van zneek om toch origineel BMW performance eronder te zetten.

[ Voor 26% gewijzigd door ChiLLeR op 30-07-2010 14:13 ]

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
ChiLLeR schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 14:03:
Net eens even bij de lokale tuning boer geweest en een prijs opgevraagd voor de FSD schokdempers en de eibach pro veren set. Het veer gedrag op de drempels hier in NL vind ik niet echt lekker. De eibach veren verlagen de boel met 25mm zodat het e.a. er nog wat beter uitziet.
Weet iemand hoeveel mm het BMW sportonderstel de boel verlaagd? @zneek misschien?

edit: al gevonden, het bmw performance ondersteld verlaagd ook 25mm. Nog eens even onderzoeken hoe het met garantie zit. Geen zin om hierdoor mijn hele garantie te verliezen, dat was ook de reden van zneek om toch origineel BMW performance eronder te zetten.
Klopt, maar bij mij (E92) alleen voor, achter is nagenoeg niet omlaag gekomen.
Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/335/201006/verschil.jpg
Let wel, het standaard onderstel op een E92 is al anders dan je standaard op een E90 hebt. Ik weet niet wat jij op je E90 325i (toch?) hebt?

De reden was met name garantie. Het complete onderstel wordt vervangen en je software (ABS/TSC) wordt aangepast. Met volledig behoud van al je BMW garantie.

Daarnaast is de kwaliteit van het onderstel ook erg goed. Ook op bimmerpost.com zijn meerdere zeer enthousiaste mensen te vinden die deze aanpassing op hun E90/E92 hebben laten doen. Ik ben zelf ook erg enthousiast. Ik had daarnaast ook een goede prijs bij mijn dealer en 3 dagen een (gratis) leenauto (530D GT).

Al met al een zeer geslaagde operatie. Rijgedrag is sterk verbeterd. Niet minder comfortabel, het stuur "rammelt" niet in je handen, maar bij sportief rijden ligt de auto veel lekkerder/beter op de weg, hij voelt veel "stabieler".

Ik moet trouwens wel zeggen dat de E92 sowieso al veel beter op de weg ligt dan een E90. Ik had hiervoor een E90 325i op 18", maar dat kwam qua rij-eigenschappen niet in de buurt van mijn E92 op het standaard onderstel....

[edit] DM me al je meer inhoudelijke en/of financiele details wilt, of een afspraak voor bezichtiging wilt maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

-Thunder- schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 12:48:
Misschien zijn er hier wel mensen.. ik heb een E30 nog staan.. waarvan al wel wat onderdelen weg zijn maar de rest inclusief kenteken en motor ( die 165k gelopen heeft maar weet niet of het een 1.6 of 1.8 is ) mag voor 150 euro a.s. week opgehaald worden.. anders gaat hij de pers in. Dus iemand belang ? DM me ff...
Waarom geef je hem niet gratis weg als je anders hem toch de pers in doet?
Was dus toch niet zo leuk een hobbyproject?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Waarom niet gratis ? Omdat de sloop mij er ook geld voor geeft, daarom niet ;)
Het was ons achteraf te veel werk

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:49

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

ChiLLeR schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 14:03:

Koni FSD is zeker een stuk meer compliant met de drempels in Nederland. De ingaande slag is zachter waardoor een drempel minder hard aankomt.

Het vervangen van de schokdempers en veren hooguit gevolgen hebben voor de garantie op onderstel-onderdelen van de auto. Een dealer kan nooit hard maken dat aftermarket schokdempers de oorzaak zijn van andere storingen of defecten aan bijv. de motor of elektronica.

Ik heb met Ekris overigens nooit problemen gehad over het feit dat ik met Koni-schokdempers in hun auto rondreed.
Apache schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:51:

Er zijn zal E6x-rijders die hebben uitgevogeld hoe auto's met het oude CCC-entertainmentsysteem omgebouwd kunnen worden naar het nieuwe CIC-systeem. Ik weet niet of Connected Drive ook werkend gemaakt kan worden. Het nieuwe systeem is een enorme verbetering ten opzichte van het oude. De bediening is fijner, ook met de oude iDrive-controller. De ombouw kosten zo'n 2500-3000 euro. Ik overweeg dit te doen in m'n E63.

http://forums.5series.net...etrofit-installation-log/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook ConnectedDrive, maar de abbo's niet afgesloten. Zie op dit moment geen nu in verschillende zaken zoals internet.... etc.
Heb het erin omdat mijn auto uit Duitsland komt en daar alles leverbaar is. Wacht wel op de nieuwste software van BMW voor audio-integratie, zoals in deze demo...

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=zj0SRzd40s4&feature=player_embedded]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Zo, vandaag de 528i F10 weer bij mijn oom op het pad gezet, na 3 weken plezier. Veel positieve zaken, maar ook veel mindere:

Positief:
  • De moter, echt geweldig
  • De looks, prachtig
  • De automaat bij normaal rijden
  • Het multimedia systeem werkt echt top
Negatief:
  • De zit, maar da's erg persoonlijk
  • Rammels en kraakjes over het hele dashboard
  • De automaat wanneer je sportief wil rijden (schakelt altijd op het verkeerde moment)
  • Vandaag viel alle verlichting uit, helaas niet meer aan de praat gekregen
  • De ruimte op de achterbank, alleen voor mensen onder de 1,80
Een deel van de problemen lijkt gewoon te komen doordat het een exemplaar uit de eerste batch is. Aan de andere kant, euro 75k> auto's zouden geen rammels mogen hebben, en zeker niet van de problemen als verlichting die uit staat, je zal maar 's nachts rijden.

[ Voor 17% gewijzigd door PWM op 01-08-2010 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Die automaat kan je toch op sport zetten, en als dat niet afdoende is zet je 'm toch op halfautomaat? :)

En dat gekraak heb ik in alle BMW's gemerkt waar ik in heb gezeten. Jammer inderdaad.

De zit: kuipzeteltjes ftw :P

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Raar dat gekraak, verwacht je inderdaad niet. Bij mijn E46 hoor je helemaal niets. Reed een keer in een Golf 4 en toen schrok ik wel, daar kraakte ook alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Snake schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 13:46:
Die automaat kan je toch op sport zetten, en als dat niet afdoende is zet je 'm toch op halfautomaat? :)
De sportstand maakt niet zo heel veel uit, half automaat werkt inderdaad het beste. Ik had gedacht/gehoopt dat een automaat bij type auto als de BMW 5 een iets sportievere inborst van zichzelf had, zeker in de sportstand.

Schakelen doet hij overigens echt razendsnel, geen verschl met bijvoorbeeld de DSG bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Laatst online: 02-08 20:54
YoshiBignose schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 14:10:
Raar dat gekraak, verwacht je inderdaad niet. Bij mijn E46 hoor je helemaal niets. Reed een keer in een Golf 4 en toen schrok ik wel, daar kraakte ook alles.
Gekraak is overigens wel één van de kwaaltjes van de E46. Wordt veroorzaakt door droge raamrubbers. Is overigens tamelijk eenvoudig te verhelpen.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

* Kecin 's vriendin is goed geïnstrueerd. Ze krijgt rijlessen in een BMW 118d. Nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
argro schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 16:07:
[...]
Gekraak is overigens wel één van de kwaaltjes van de E46. Wordt veroorzaakt door droge raamrubbers. Is overigens tamelijk eenvoudig te verhelpen.
Gekraak aan de raamrubbers ja, maar we hebben het nu over het dashboard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 15:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
Femme schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 15:23:
[...]
Er zijn zal E6x-rijders die hebben uitgevogeld hoe auto's met het oude CCC-entertainmentsysteem omgebouwd kunnen worden naar het nieuwe CIC-systeem. Ik weet niet of Connected Drive ook werkend gemaakt kan worden. Het nieuwe systeem is een enorme verbetering ten opzichte van het oude. De bediening is fijner, ook met de oude iDrive-controller. De ombouw kosten zo'n 2500-3000 euro. Ik overweeg dit te doen in m'n E63.

http://forums.5series.net...etrofit-installation-log/
Je hebt zulke goede ervaringen met modificaties aan de regelelektronica van je auto dat je een hersentransplantatie geen probleem vindt? :P
Ik heb dat topic een beetje doorgelezen en het is niet echt plug&play moet ik zeggen.
De upgrade an sich lijkt me dan wel weer zinvol, dat hele entertainmentsysteem is het eerste dat echt zwaar verouderd lijkt. Een 2004-2005 E6x met weinig km's kan dan weer jaren mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache

Apache

amateur software devver

Ik heb die link ook even bekeken, en het leek mij ook niet zo vanzelfsprekend, bij mij heb ik het allemaal al wat minder pijnlijk gemaakt door een dension 500 (iPod/USB) te laten installeren en de iDrive software zelf een keer te laten updaten (dit veranderde al heel wat frustratie zoals 1x op een track duwen een popup menu opende en daarna nog 1x om het effectief af te spelen).

Op zich kan ik er nu al wel mee leven, de nieuwe is iets sneller, maar echt noodzakelijke functionaliteit mis ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
De BMW blijkt toch een iets groter probleem te hebben, waardoor wat electrische zaken uitvielen. De dagrij verlichting is kapot. Volgens BMW monteurs was dat niet mogelijk, en hadden ze het nooit eerder meegemaakt, maar na een dag zoeken, was er maar 1 conclusie: Kapot

Geen probleem zou je zeggen, even nieuwe lampjes er in? Nee hoor, 2 volledige koplamp units die vervangen moeten worden, aangezien de, onbreekbare, dagrijverlichting niet vervangen kan worden.

Doorlooptijd van dit alles? 2 weken _O- De units zijn besteld, maar liggen verder nergens op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
PWM schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 09:42:
De BMW blijkt toch een iets groter probleem te hebben, waardoor wat electrische zaken uitvielen. De dagrij verlichting is kapot. Volgens BMW monteurs was dat niet mogelijk, en hadden ze het nooit eerder meegemaakt, maar na een dag zoeken, was er maar 1 conclusie: Kapot

Geen probleem zou je zeggen, even nieuwe lampjes er in? Nee hoor, 2 volledige koplamp units die vervangen moeten worden, aangezien de, onbreekbare, dagrijverlichting niet vervangen kan worden.

Doorlooptijd van dit alles? 2 weken _O- De units zijn besteld, maar liggen verder nergens op voorraad.
Je hebt het over de lichten van de F10 van je oom? Wat een onzin zeg. In mijn E92 was de dagrij verlichting onlangs ook stuk, maar dat was een H8 (geloof ik) lampje vervangen. Dat moest wel in de garage omdat het eigenlijk alleen van onderaf wil geloof ik, maar dat koste me een tientje oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Klinkt inderdaad meer als een incompetente garage.

Heeft de F10 geen led-bar als dagrijverlichting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
418O2 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 10:06:
Klinkt inderdaad meer als een incompetente garage.

Heeft de F10 geen led-bar als dagrijverlichting?
Geen idee, het zijn die mooie ronde Corona ringen :) Het schijnt dat er in de F10 een nieuw systeem gebruikt word, waardoor die ring dus nooit vervangen hoeft te worden, in theorie dus :)

Overigens is de auto wel weer gewoon goed te rijden. De normale Xenon verlichting werkt namelijk wel goed. Hij rijd nu dus gewoon zonder dagrijverlichting, en 's avonds met normale koplampen aan. Maar hoe dan ook, die units worden vervangen straks. Dat zal de dealer toch niet voor niets doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Garantie lijkt mij?

[ Voor 5% gewijzigd door P.B. op 04-08-2010 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Lijkt mij ook. ffs hoe oud is die auto, 2 maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
De auto is inderdaad 1 1/2 maand oud, en alles gaat dan ook keurig onder garantie. Geen klagen daar.

Maar juist doordat het een garantieclaim is, doet BMW volgens mij alleen het nodige, dus die units vervangen ze niet voor de lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache

Apache

amateur software devver

@PWM: als BMW nog geen procedures/cursussen heeft uitgevaardigd voor herstellingen aan een F10 is dit niet zo onrealistisch dat ze momenteel brute force heel de units vervangen. Ik schat ook dat die teruggestuurd zullen worden om exact uit te zoeken wat er mis is gegaan, dan wil je ook heel de unit kunnen onderzoeken om te vinden wat het probleem juist is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:40
Hier wellicht iemand interesse in mijn E46 Compact 316ti? http://link.marktplaats.nl/361281797

Let wel: prijs is vraagprijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Ben even aan het mailen met een gast uit Polen die de nieuwe iDrive kan retrofitten in een auto zoals de mijne met de oude iDrive. Interessant, is inmiddels een bijna OEM kit voor van die in een uurtje te installeren is schijnt, zonder knippen, solderen of ander ingewikkeld gezeik. Als ik bereid naar Polen te scheuren (1100 km) installeert ie het gratis voor me. Kit kost uiteraard wel geld, op zich redelijk prijzig, maar veel goedkoper dan een nieuwe auto.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zneek schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 16:17:
Kit kost uiteraard wel geld, op zich redelijk prijzig, maar veel goedkoper dan een nieuwe auto.... :)
Maar wel leuker dan een nieuwe auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Ben even aan het mailen met een gast uit Polen die de nieuwe iDrive kan retrofitten in een auto zoals de mijne met de oude iDrive. Interessant, is inmiddels een bijna OEM kit voor van die in een uurtje te installeren is schijnt, zonder knippen, solderen of ander ingewikkeld gezeik. Als ik bereid naar Polen te scheuren (1100 km) installeert ie het gratis voor me. Kit kost uiteraard wel geld, op zich redelijk prijzig, maar veel goedkoper dan een nieuwe auto.... :)
Als je een co-bestuurder zoekt.. !

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache

Apache

amateur software devver

En daar word je dan opgewacht door een kleine poolse autobende die blij is dat ze bmw's niet meer moeten stelen maar dat de eigenaars ze gewoon komen brengen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Tjah, ik was dat niet echt van plan..... 1100km heen, 1100km terug.... Dat toch zeker in totaal 10 uur rijden ... ;)

Sowieso is het een duur geintje waarbij de meerwaarde maar marginaal is. Maar het is leuk te weten dat het kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Verkoopt die Pool ook code's waarmee je de MP3 functie van oude BMW Business CD radio's kunt unlocken...? Ofwel, volgens mij is die Pool een niet te vertrouwen handelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik wil mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Imperial_Master schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 15:13:
Hier wellicht iemand interesse in mijn E46 Compact 316ti? http://link.marktplaats.nl/361281797

Let wel: prijs is vraagprijs ;)
Ik zou zo één al laten staan vanwege de onoogelijke draaiknopjes. Waarom kunnen ze de ECC niet gewoon std uitrusten met die LCD dingetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Weet je dan zeker dat het OEM is? Weet je zeker waar hij vandaan komt?

Of komt hij uit 1 van de 5-series in Nederland die gestript is? Waarom kunnen ze dat in Polen wel, en in Nederland niet voor weinig geld? Uurloon kan nauwelijks een verschil zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Geen idee, ik weet wel dat er een lading mensen op BimmerPost erg tevreden over zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
zneek schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 21:06:
Geen idee, ik weet wel dat er een lading mensen op BimmerPost erg tevreden over zijn.
Dat weet ik :) Maar ik kan ook allemaal "OEM" spul laten inbouwen in een Audi in Polen, maar ik kan je verzekeren dat die producten nooit los de Audi fabriek hebben verlaten.

Dat soort dingen worden gewoon uit auto's gesloopt hier, schoongemaakt en in een "oem" doosje gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 21:09:
[...]

Dat weet ik :) Maar ik kan ook allemaal "OEM" spul laten inbouwen in een Audi in Polen, maar ik kan je verzekeren dat die producten nooit los de Audi fabriek hebben verlaten.

Dat soort dingen worden gewoon uit auto's gesloopt hier, schoongemaakt en in een "oem" doosje gestopt.
Dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat het gejat spul is. Als je op de verschillende fora kijkt worden daar tientallen auto's aangeboden waar je op de losse onderdelen kan bieden. Er zullen vast een hoop auto's zijn die van achteren helemaal verkracht zijn waarbij de iDrive spullen nog gewoon in orde zijn.

Maar ik denk dat zneek, aangezien hij degene is die in contact staat met de betreffende Pool, zelf beter kan beoordelen of het om een oplichter gaat of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De Pool is erg behulpzaam getuige de reacties op de forums. Waar hij zijn spullen vandaan haalt weet ik niet. Waarschijnlijk bestelt hij een deel van de onderdelen gewoon bij BMW. Als je zijn spullen niet vertrouwd kun je natuurlijk ook zelf naar de BMW-dealer gaan. De Pool beschikt over apparatuur om de navigatiecomputer op afstand te programmeren. Dat het geen oem is hoef je mij inziens niet bang voor te zijn. De enige die in staat is om het navigatiesysteem na te bouwen is de fabrikant (Becker). Ik neem aan dat Becker een product dat in samenwerking en in opdracht van BMW is ontwikkeld niet direct aan eindgebruikers mag leveren.

2400 euro voor een beeldscherm, een navigatiecomputer en wat kabeltjes vind ik overigens niet direct een stuntprijs.

Ik ga zelf maar even wachten tot de problemen met de climate control zijn opgelost op de E6x. De oude climate control console werkt wel icm met de nieuwe navigatiecomputer, maar past niet mooi in het stuk interieurlijst dat vervangen moet worden door een faceliftexemplaar. De facelift climate control console veroorzaakt problemen met de airconditioning en ventilator van de radiator vanwege een gewijzigde pinout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
RedHat schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 18:27:
[...]

Ik zou zo één al laten staan vanwege de onoogelijke draaiknopjes. Waarom kunnen ze de ECC niet gewoon std uitrusten met die LCD dingetjes.
Omdat een BMW met die draaiknopjes geen ECC heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Femme schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 22:29:
De Pool is erg behulpzaam getuige de reacties op de forums. Waar hij zijn spullen vandaan haalt weet ik niet. Waarschijnlijk bestelt hij een deel van de onderdelen gewoon bij BMW. Als je zijn spullen niet vertrouwd kun je natuurlijk ook zelf naar de BMW-dealer gaan. De Pool beschikt over apparatuur om de navigatiecomputer op afstand te programmeren. Dat het geen oem is hoef je mij inziens niet bang voor te zijn. De enige die in staat is om het navigatiesysteem na te bouwen is de fabrikant (Becker). Ik neem aan dat Becker een product dat in samenwerking en in opdracht van BMW is ontwikkeld niet direct aan eindgebruikers mag leveren.

2400 euro voor een beeldscherm, een navigatiecomputer en wat kabeltjes vind ik overigens niet direct een stuntprijs.

Ik ga zelf maar even wachten tot de problemen met de climate control zijn opgelost op de E6x. De oude climate control console werkt wel icm met de nieuwe navigatiecomputer, maar past niet mooi in het stuk interieurlijst dat vervangen moet worden door een faceliftexemplaar. De facelift climate control console veroorzaakt problemen met de airconditioning en ventilator van de radiator vanwege een gewijzigde pinout.
Inderdaad, 2400 is wat prijzig.... Voor de helft zou ik het nog wel overwegen... Maar dan nog, ik denk dat de 2dehands waarde van mijn auto er dik door keldert. De auto krijgt er toch een beetje een hobby-bob uitstraling van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

zneek schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 08:51:
[...]

Inderdaad, 2400 is wat prijzig.... Voor de helft zou ik het nog wel overwegen... Maar dan nog, ik denk dat de 2dehands waarde van mijn auto er dik door keldert. De auto krijgt er toch een beetje een hobby-bob uitstraling van...
Als alles goed werkt kan ik me niet voorstellen dat het een negatieve invloed heeft op de restwaarde. Veel toevoegen aan de restwaarde zal het ook niet, wel krijg je je auto wellicht eerder verkocht.

Wat betreft prestaties en usability lijkt het nieuwe systeem me een grote verbetering ten opzichte van de oude navigatie. Ik heb er niet echt veel ervaring mee maar heel overtuigend heb ik het nooit gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Femme schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 09:35:
[...]

Als alles goed werkt kan ik me niet voorstellen dat het een negatieve invloed heeft op de restwaarde. Veel toevoegen aan de restwaarde zal het ook niet, wel krijg je je auto wellicht eerder verkocht.

Wat betreft prestaties en usability lijkt het nieuwe systeem me een grote verbetering ten opzichte van de oude navigatie. Ik heb er niet echt veel ervaring mee maar heel overtuigend heb ik het nooit gevonden.
Het systeem werkt significant sneller en beter, dat vond ik persoonlijk echt een grote verbetering. Daarnaast is het inhoudelijk ook veel beter, de iPod gaat ook echt via een iPod/MP3 interface, in plaats van gekunsteld over de CD-wisselaar interface...

Maar dan nog, niet zoveel geld waard..... Ik kan wel wachten tot mijn volgende auto... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
argro schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 22:58:
[...]
Omdat een BMW met die draaiknopjes geen ECC heeft...
Klopt; je kan het wel om laten bouwen (dus helemaal opentrekken, motoren plaatsen etc en dan ander frontje) maar dat is een investering van een kleine €400.

Maar goed, als jullie iemand weten die op zoek is naar een goede auto... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 23-08 16:51
Volgens mij heb je dan nog niet de volledige ECC installatie. Daar horen volgens mij nog een aantal extra sensoren bij (buiten temperatuur etc.)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
Dat weet ik eigenlijk niet.. zou zo maar kunnen (maar is voor mij nu ook niet meer interessant nu ik mijn auto verkoop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Laatst online: 15-09 23:54

sjirafje

No inspirational quotes here

Gisteravond langs de mcdrive geweest. Aangezien d'r altijd van die ongure type's ;) bij mcdonaldsen rondhangen wil ik aan het eind van de mcdrive m'n raam weer dicht draaien, breekt de slinger door midden :S en dat terwijl hij van metaal is.
Anyway, voor een paar euro krijg ik een nieuwe opgestuurd.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjirafje schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 21:32:
Gisteravond langs de mcdrive geweest. Aangezien d'r altijd van die ongure type's ;) bij mcdonaldsen rondhangen wil ik aan het eind van de mcdrive m'n raam weer dicht draaien, breekt de slinger door midden :S en dat terwijl hij van metaal is.
Anyway, voor een paar euro krijg ik een nieuwe opgestuurd.
Gietstaal zeker ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Laatst online: 15-09 23:54

sjirafje

No inspirational quotes here

Zou best kunnen.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
ik heb nu iets irritants met mijn stoel, zogauw ik er in ga zitten gaat er zo'n spiraaltje wat aan de onder kant zit, langs het frame van de stoel dus zogauw je gaat zitten hoor je een klik en als je opstaat hoor je het ook weer.. :|

ik kan er alleen niet goed bij , dus ik denk dat ik de stoel los moet halen. moet ik dan nog ergens bijzonders rekening mee houden omdat het electrisch verstelbare zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ja, niet uit eigen ervaring, maar ik heb verschillende malen gelezen dat je met voorstoelen op moet passen voor de airbags die er in zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
ooh, het gaat om een E46 Ci uit 2000 met electrisch verstelbaar sport stoeltjes, dus daar zitten niet echt airbags in geloof ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 23-08 16:51
Bij de E46 zitten de zij-airbags in de deur en niet in de stoelen, dus dat moet geen probleem zijn..

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Vanmiddag gaat de auto naar de garage voor een lekkende versnellingsbak, er schijnt een of andere kunstof carterpan (?) in te zitten die lekt. Bekend probleem begreep ik, garantie geval. Ik krijg een Mini Cooper Clubman of S mee.... Dus dat wordt scheuren vanmiddag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zneek schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 09:30:
Vanmiddag gaat de auto naar de garage voor een lekkende versnellingsbak, er schijnt een of andere kunstof carterpan (?) in te zitten die lekt. Bekend probleem begreep ik, garantie geval. Ik krijg een Mini Cooper Clubman of S mee.... Dus dat wordt scheuren vanmiddag ;)
Die S is leuk !!!

Clubman ook overigens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:53

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Mini's gaan uitstekend bochten in :) hoe ze eruit komen ligt aan het vermogen.

[ Voor 6% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 10-08-2010 09:56 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Werd net gebeld, het wordt een S.... Tussen de middag even oppikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
DuDePrOdUcTiOnS schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 15:00:
Volgens mij heb je dan nog niet de volledige ECC installatie. Daar horen volgens mij nog een aantal extra sensoren bij (buiten temperatuur etc.)
In de E39 zijn de ECC-panels toch compleet? Incl motors,temp sensors etc? (Ik weet dat het hier om een E46 gaat, maar just curious)

[ Voor 7% gewijzigd door RedHat op 10-08-2010 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 09:56:
Nee aan je rechtervoet :+

Maar ze rijden wel leuk :D Ik heb al diverse keren een mini mee gehad, rijd wel humor.. maar moet altijd denken aan james bond met die knopjes _O-

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 09:56:
Eerder hoe goed de bestuurder kan rijden en weet hoe je in moet sturen, aan moet remmen, moet schakelen, etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:16:
[...]

Eerder hoe goed de bestuurder kan rijden en weet hoe je in moet sturen, aan moet remmen, moet schakelen, etc :)
True :) maar, ik heb er meerdere gereden, waaronder die nieuwe instapper met 55 kW/75 pk. En dat is echt een teleurstelling, Hard de bocht in zoals dat altijd prima kan met een Mini, toeren hoog houden, gas erop en je kunt echt vol op het gas gaan maar er gebeurt bijna niets, en dat is de teleurstelling. 75 pk op > 1.000 kg is ook te weinig, en zeker als het blokje ook nog eens weinig sportief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:51:
[...]

True :) maar, ik heb er meerdere gereden, waaronder die nieuwe instapper met 55 kW/75 pk. En dat is echt een teleurstelling, Hard de bocht in zoals dat altijd prima kan met een Mini, toeren hoog houden, gas erop en je kunt echt vol op het gas gaan maar er gebeurt bijna niets, en dat is de teleurstelling. 75 pk op > 1.000 kg is ook te weinig, en zeker als het blokje ook nog eens weinig sportief is.
Dan weet je dus niet hoe je moet schakelen en wanneer ;)

Je moet het koppel gebruiken dat je hebt... had het er nog over dit weekend op Zandvoort... het is algemeen bekend dat je met een fiatpanda met een goede coureur een snelle porsche met een lapzwans zoekt kunt rijden... puur door sturen en (goed) remmen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Ik heb de afgelopen dagen in en rondom München een aantal keer die nieuwe Mini gezien met heel weinig duct tape. Maar echt geslaagd vind ik hem eerlijk gezegd niet :X Niet zo'n ramp als de Clubman, maar het lijkt er niet op alsof ze echt een mooie spinoff van de New Mini kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
fsfikke schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:09:
Ik heb de afgelopen dagen in en rondom München een aantal keer die nieuwe Mini gezien met heel weinig duct tape. Maar echt geslaagd vind ik hem eerlijk gezegd niet :X Niet zo'n ramp als de Clubman, maar het lijkt er niet op alsof ze echt een mooie spinoff van de New Mini kunnen maken.
Die nieuwe Mini bedoel je de Countryman? Die mag wel zonder ducttape rijden, aangezien hij bij een aantal dealers in NL al in de showroom staat :P

Mag er nog niet mee rijden volgens mij.

Wat me wel opvalt zijn de relatief beperkte diesel motoren. Het ding weg 1380 kilo en word geleverd met een 90pk of 111pk diesel, die ze dan nog eens Cooper durven te noemen ook. Die 90pk doet er ruim 13 seconden over naar de 100. Dat is op zich nog niet zo'n probleem, maar voor de rest heeft hij ook totaal geen adem.

Er moet toch wat beters in gelegd kunnen worden.

[ Voor 24% gewijzigd door PWM op 10-08-2010 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:26:
[...]

Je moet het koppel gebruiken dat je hebt... had het er nog over dit weekend op Zandvoort... het is algemeen bekend dat je met een fiatpanda met een goede coureur een snelle porsche met een lapzwans zoekt kunt rijden... puur door sturen en (goed) remmen ;)
Mwoah... maar, daarom zijn die kleine strak sturende autootjes met een lekker motortje (zonder meteen veel power te hoeven geven) vaak erg leuk om te rijden. De Mini Minimalist is er daar niet een van helaas. Heb je zelf al met die motorisering gereden? 75 pk bij 6.000 toeren, het koppel is maar 140 Nm, bij iets meer dan 2.000 toeren geloof ik. Maar, laag in toeren was de gasrespons minimaal out-of-the-corner, dan volgt de lange weg tussen het punt dat het maximale koppel bereikt is en het punt dat het maximaal vermogen komt. Of je moet inderdaad met ca. 6.000 toeren de bocht uit komen, maar dan nog. De motor komt niet snel op toeren en geeft je dus sowieso geen sportief gevoel. Stap daarna in een oude Peugeot 106 Rally en je snapt wat ik bedoel.

Ik vergelijk het met andere Mini's met meer vermogen he. Bij een Cooper is de motor wat dat betreft gewoon een pak beter voor elkaar (transmissie ook trouwens). We hebben het nu over een Mini met een 0-100 tijd in iets onder de 14 seconden en gewoon niet zo'n fijne motor. Hij heet niet voor niets "Minimalist". Daar komt bij dat ik nogal veeleisend ben, ik rij zelf in een auto met giga turbogat en daar leer je ook op in te spelen.

Overigens gaat die Mini basis nog altijd harder door een bocht dan menig andere auto, don't get me wrong. Het sportieve gevoel is er gewoon totaal niet door de teleurstelling van die motor. Wat mij betreft een zinloze Mini, tenzij je hem écht alleen voor de looks wilt. Er zijn genoeg Nederlanders die niets motorvermogen geven trouwens, vandaar dat die instappertjes hier zo goed verkopen altijd. Ik heb er niets mee, maar de discussie m.b.t. de zescilinders ga ik hier niet meer ophalen ;)

[ Voor 24% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 10-08-2010 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:26:
[...]

Je moet het koppel gebruiken dat je hebt...
Nee, je moet het vermogen gebruiken dat je hebt. Bij een benzineauto komt dit in de praktijk neer op knallen tot de redline. Een Mini One heeft een max. koppel van 120Nm bij 2500 toeren, hij levert dan dus een vermogen van 43pk wat lang niet het maximum is.
had het er nog over dit weekend op Zandvoort... het is algemeen bekend dat je met een fiatpanda met een goede coureur een snelle porsche met een lapzwans zoekt kunt rijden... puur door sturen en (goed) remmen ;)
Dream on. Op een indoor kartcircuit zal de panda inderdaad sneller zijn omdat je minder vaak hoeft te steken :P maar op een normaal stratenparcours rij je een Porsche niet zoek met een Panda 8)7 .

Een Cooper S is een rappe auto die op een zeer bochtig parcours zijn mannetje zal kunnen staan. Een Mini met 75pk heeft gewoon te weinig vermogen om weg te kunnen acceleren op (korte) rechte stukken waardoor een minder bekwame bestuurder in een iets zwaardere auto met veel meer vermogen bij de minste beroering van het gaspedaal direct aan de staart van de Mini zal hangen. 0-100 in 13,2 is gewoon vreselijk traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Net even de "toeristische" route terug gereden in de 2010 Mini Cooper S die ik te leen heb. Prettige auto zeg, je drukt dat ding erg makkelijk met hoge snelheid door een bocht. Rotonde rond in zijn 1 is ook leuk, maakt wel wat herrie, maar je spuit wel hard weg :) 184pk is echt voldoende om lol te hebben in dat autootje. Echter, de 306+pk die ik gewend ben geeft wel een veel heftigere beleving. De "s" gaat hard, maar het is nooit bij het enge af, en dat is in mijn 335i wel af en toe het geval. Die trek ik tussen 2 rotondes bij de afrit Westpoort bij Groningen met gemak tot 140/150..... en dan schrik je wel even hoe hard je moet remmen om niet rechtdoor de volgende rotonde over te vliegen.... :)

Maar ik zou zo een Mini Cooper S kopen, geweldig om in te rijden.... Zo'n JC works met 211pk, mmmmjammie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Cooper works is echt tof hoor, ding is een kanon met de rij-ervaring van een go-kart is mijn mening

en overigens vind ik dat van de Gewone S al een soort kart-ervaring :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Femme schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 14:09:
[...]

Nee, je moet het vermogen gebruiken dat je hebt. Bij een benzineauto komt dit in de praktijk neer op knallen tot de redline. Een Mini One heeft een max. koppel van 120Nm bij 2500 toeren, hij levert dan dus een vermogen van 43pk wat lang niet het maximum is.
Je denkt echt te theoretisch... er zijn wel wat meer factoren welke meespelen... maarja dat was al bekend :)
[...]

Dream on.
Ik zou zeggen, ga er eens rijden met je Z4 en laat je adviseren door de mensen die dit ook beamen en daar toch meer dan wekelijks zijn... ;)

Enige dream on welke ik je mee kan geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Vanmiddag even MK3 (16:9 breedbeeld) navigatiesoftware geupdate op een BMW 530d e39 van een kennis. Ook gelijk nieuwe kaarten erop gepleurt. Ging makkelijk, alleen Nederlandse taal verdwenen, nu alleen nog Duits of Engels, daarvoor even een oplossing vinden. (Spraak is wel NL maar menu niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:19

mr_petit

opperprutser

Femme schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 14:09:
[...]
[...]
Dream on. Op een indoor kartcircuit zal de panda inderdaad sneller zijn omdat je minder vaak hoeft te steken :P maar op een normaal stratenparcours rij je een Porsche niet zoek met een Panda 8)7 .
Hangt een beetje vanaf hoe je het in perspectief zet. Mensen die je voor het eerst het circuit op stuurt, en daarna met enige tips van een echte coureur rijden vaak al snel 5-10 seconde sneller per ronde (ff een fictieve richtlijn; per geval en circuit uiteraard verschillend). Een goede coureur rijdt daar nog eens 10 seconde vanaf (als het niet meer is). Zo kan een goede coureur dus zomaar 20 seconde (of meer) voorsprong hebben op een lapzwans. Is het verschil tussen een porsche en een panda op circuit 20 seconde? (da's best veel hoor)
Wel een erg vage berekening als ik 'm nu ff overlees 8)7

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Perspectief is alles: ik zie mezelf, zélfs in een porsche, de Nordschleife niet in 10.08 doen, nochtans is dat al wél gedaan... in een Ford Transit... ;)

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:19

mr_petit

opperprutser

Ik zie mijzelf geeneens in een porsche :'(

Nou ja, maar beter ook als ik al die verhalen over ploffende motorblokken uit de 996 lees...(leuk als een nieuw blok meer dan €30k kost 8)7 )

Gelukkig is mijn z4'tje bullitproof op dat punt met z'n 3 litertje

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

mr_petit schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:27:
[...]
Is het verschil tussen een porsche en een panda op circuit 20 seconde? (da's best veel hoor)
Std 911 vs zo'n oude blokkerige panda ?
Eitje :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Nou, het enthousiasme mbt de Cooper S is wel wat bedaard inmiddels.... Heb hem net nog even uitgelaten in een run naar het tankstation.....Geef je een dot gas terwijl je aan het sturen bent...... wat shit dat je dan die aandrijving zo voelt.... niet prettig. Ding stuurt opeens 2 x zo zwaar en ik had het idee dat er een flinke bak onderstuur in die auto zit... leek alle kanten op te zwabberen....misschien geen onderstuur, maar in ieder geval te weinig grip...

Ik wil definitief geen voorwielaangedreven auto.... zeker niet een met relatief veel vermogen. En een handbak komt er ook niet meer in, wat een geklooi zeg, allemaal handelingen die afleiden van de lol van het rijden...

[ Voor 4% gewijzigd door zneek op 10-08-2010 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

zneek schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:41:
En een handbak komt er ook niet meer in, wat een geklooi zeg, allemaal handelingen die afleiden van de lol van het rijden...
Sorry, maar nu kan ik je niet meer serieus nemen helaas.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
zimbab schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:48:
[...]

Sorry, maar nu kan ik je niet meer serieus nemen helaas.....
Gelukkig trek ik me erg weinig aan van de mening van anderen.... :)

[edit] Volgende auto moet een DCT zijn, waarom moelijk doen als het snel kan?

[ Voor 14% gewijzigd door zneek op 10-08-2010 19:56 ]

Pagina: 1 ... 23 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.