Het grote BMW-Topic #10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 37 Laatste
Acties:
  • 163.008 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
MrFl0ppY schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 09:56:
Alleen de stoelen, wat al meer aangegeven is hier in het topic, stellen wel wat teleur.
Wat is er mis met die stoelen? Ik rij nu dus in die nieuwe 5-serie, en heb na een week ook nog steeds geen goede zit. Sterker, ik zit gewoon ruk (ben 1,96). Moest vandaag een langer stuk rijden, en ben dus gewoon in mijn Volvo gestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-07 22:40
Missen gewoon steun in de onderrug en ze zijn hard waardoor je echt op de stoel zit ipv er in zeg maar. Bovendien ga ik gewoon last krijgen van mij rug, dat voel ik na 30 min al. Ik heb normaal overigens geen rugklachten oid.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
MrFl0ppY schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 10:12:
Missen gewoon steun in de onderrug en ze zijn hard waardoor je echt op de stoel zit ipv er in zeg maar. Bovendien ga ik gewoon last krijgen van mij rug, dat voel ik na 30 min al. Ik heb normaal overigens geen rugklachten oid.
Dat is dus een beetje hetzelfde als ik nu :P

Ik mis ook steun (overal) en heb een beetje het idee op de bok te zitten. Je kan je ook nooit ontspannen op 1 of andere manier, je bent continu bezig met je zit. Erg irritant.

De stoel (optionele comfort stoelen) heeft iets van 8 hendels en knoppen om de boel te verstellen, maar duidelijk is, dat meer niet beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-07 16:30
Ik zeg het niet snel, maar qua basis-stoelen mogen ze wel eens in de leer gaan bij bv. Renault. Ik ben ook 1.90 plus en in die Megane CC stoelen zat ik vanaf de eerste seconde al supergoed.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Ik heb laatst 2 dagen in een 5GT gereden met volgens mij de meest luxe stoelen die je kunt krijgen, maar dat was echt super....

Mijn E92 heeft electrische stoelen met zijsteun e.d., die zitten ook prima. Maar op een of andere manier kan de stoel niet zo laag als de handmatige uit mijn E90. Maar misschien is dat puur het dak wat lager is van de E92, dat scheelt namelijk nogal wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
@zneek

Prima, ik geloof gerust dat ze in München goede stoelen kunnen fabriceren maar de basisstoelen doen echt af aan het kwaliteitsniveau van de BMW. De zitting is voor mij toch wel één van de belangrijkste dingen in een auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 10:17:
[...]

Dat is dus een beetje hetzelfde als ik nu :P

Ik mis ook steun (overal) en heb een beetje het idee op de bok te zitten. Je kan je ook nooit ontspannen op 1 of andere manier, je bent continu bezig met je zit. Erg irritant.

De stoel (optionele comfort stoelen) heeft iets van 8 hendels en knoppen om de boel te verstellen, maar duidelijk is, dat meer niet beter is.
De standaard stoelen zijn vrij matig maar de comfort stoelen zijn juist ontzettend goed. Misschien heb je gewoon nog niet de goede instelling gevonden ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
12 jaar geleden had ik een E39 528i met 7-serie geheugenstoelen, echt top top top. Het zal er intussen nog wel veel beter op geworden zijn en niemand die er aan twijfelt dat ze het kunnen, maar mijn 12 jaar oude E36 heeft echt kutstoelen en dat is in twee generaties nog amper verbeterd, dat vind ik echt slecht.

Heb allerlei Renaults gereden de laatste jaren als leenauto (als de Megane weer eens kuren had) en zelfs in een 12k Clio zat ik beter.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
fsfikke schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 11:29:
[...]

De standaard stoelen zijn vrij matig maar de comfort stoelen zijn juist ontzettend goed. Misschien heb je gewoon nog niet de goede instelling gevonden ;)
Ik zit met mijn hoofd tegen het dak aan, en de stoel kan niet lager ;) Daar kunnen instellingen al niks aan veranderen ;) (dit is overigens letterlijk, mijn haren schuren tegen het dak). Verder kunnen je armen nergens steunen als je je stuur vast hebt, ook weinig meer aan te doen.

Het is jammer dat je de lendensteun niet kan verstellen (kan bij Sportstoelen weer wel volgens mij), dat zou ook een hoop steun geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 11:36:
[...]

Ik zit met mijn hoofd tegen het dak aan, en de stoel kan niet lager ;) Daar kunnen instellingen al niks aan veranderen ;) (dit is overigens letterlijk, mijn haren schuren tegen het dak). Verder kunnen je armen nergens steunen als je je stuur vast hebt, ook weinig meer aan te doen.

Het is jammer dat je de lendensteun niet kan verstellen (kan bij Sportstoelen weer wel volgens mij), dat zou ook een hoop steun geven.
Die lendensteun instelling heb ik nooit begrepen, ik kan er iig weinig extra comfort uit halen. Maar volgens mij is die optie gewoon standaard bij comfortzetels? Dat is dat ronde knopje met vier pijltjes naar elke kant.
Bij de E60's heb je zo'n uitschuifbare armsteun, hebben ze die er tegenwoordig niet meer in?
En heb je gemerkt dat je bij je hoofdsteun de zijkanten naar voren kan klappen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door fsfikke op 20-07-2010 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
zneek schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 11:08:
Ik heb laatst 2 dagen in een 5GT gereden met volgens mij de meest luxe stoelen die je kunt krijgen, maar dat was echt super....
Hoe beviel die 5gt ? Beetje typisch model, je ziet hem erg weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
fsfikke schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 11:48:
[...]

Die lendensteun instelling heb ik nooit begrepen, ik kan er iig weinig extra comfort uit halen. Maar volgens mij is die optie gewoon standaard bij comfortzetels? Dat is dat ronde knopje met vier pijltjes naar elke kant.
Excuus, lendesteun zit er natuurlijk wel in. Ik bedoel dat je de wangen van de stoel niet kan aanpassen, wat de sportstoelen wel kunnen.
Bij de E60's heb je zo'n uitschuifbare armsteun, hebben ze die er tegenwoordig niet meer in?
Nope, zit er niet op :)
En heb je gemerkt dat je bij je hoofdsteun de zijkanten naar voren kan klappen ;)
Die is netjes aangepast idd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 12:07:
[...]

Excuus, lendesteun zit er natuurlijk wel in. Ik bedoel dat je de wangen van de stoel niet kan aanpassen, wat de sportstoelen wel kunnen.
Dat kon in de E60/61 iig wel, bij het uitstappen gaan de wangen dan ook uit elkaar om je makkelijker uit te laten stappen.

Het gekke is dat comfort stoelen in de nieuwe 5 serie niet altijd hetzelfde lijken te zijn.
Hier zie je een F10 met twee ronde knopjes om dat in te stellen: Afbeeldingslocatie: http://f10.5post.com/forums/attachment.php?attachmentid=363734&stc=1&d=1269739917
En hier iemand anders met een F10 en comfort stoelen waar de knopjes niet op zitten:
Afbeeldingslocatie: http://www.bimmerfest.com/forums/attachment.php?attachmentid=234034&d=1276344403

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
fsfikke schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 12:26:
[...]
Hier zie je een F10 met twee ronde knopjes om dat in te stellen: [afbeelding]
En hier iemand anders met een F10 en comfort stoelen waar de knopjes niet op zitten:
[afbeelding]
Ik heb de onderste variant, zonder die instelmogelijkheid dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
HaseMike schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 11:51:
[...]
Hoe beviel die 5gt ? Beetje typisch model, je ziet hem erg weinig.
Ik zou hem zelf nooit kopen, ik hou niet zo van hoog (getuige de keuze voor een E92... :) ) maar het is een meesterlijke bak. Snelwegcruisen is heerlijk, alle gadgets maken het een heerlijke ervaring. De iDrive integratie in het dashboard (onder en tussen de snelheidsmeter enzo bedoel ik) is super, de stoelen zijn geweldig en de 530D die ik meehad is muisstil, meer dan krachtig genoeg om lekker te kunnen cruisen en erg fijn in afwerking. Enige echte minpunt vond ik het gekantelde iDrive scherm, dat stond te scheef voor mij en ik had een instelbare hellingshoek wel kunnen waarderen. Wat dan wel weer instelbaar is is aandrijving en vering en dat ..... dat wil ik ook in mijn auto.. Geweldig verschil, van zachte, bijna Frans voelende glijbak, naar behoorlijke strakke, stabiele sportieve auto.

Oftewel, ik zou hem iedereen adviseren, maar niet zelf kopen... 8) [edit] ook om de prijs hoor, ik reed in een niet fully-loaded 2dehands van 80K.....

p.s. De kont is wat raar, maar als je er omheen loopt is het (met name de neus) een prachtige bak.

[ Voor 3% gewijzigd door zneek op 20-07-2010 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:54
MrFl0ppY schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 11:21:
@zneek

Prima, ik geloof gerust dat ze in München goede stoelen kunnen fabriceren maar de basisstoelen doen echt af aan het kwaliteitsniveau van de BMW. De zitting is voor mij toch wel één van de belangrijkste dingen in een auto.
Terwijl de sportstoelen juist behoren tot hetbeste wat er te koop is ;)
Goede zijwaartse steun, voldoende instellingen en mijn persoonlijke favoriet: de zitting langer of korter kunnen maken zodat je knieholte voldoende steun heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Stoelen zijn ook afhankelijk van de persoon. Ik zit in een 1-serie met M-pakket ook niet lekker (maar omdat het m'n lesauto is heb ik ook nooit de moeite genomen 't fatsoenlijk in te stellen :P )

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-07 20:22

RSP

Ik rij regelmatig in een E65, maar ik blijf me verbazen over hoe je die stoelen kunt bedienen, werkelijk alles schuift, zakt en beweegt.

Heerlijk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
Wat betreft de basis-stoelen in de E46.....die zijn ook ruk :') Ik ben continu bezig met het zoeken naar een fijne zitpositie.

[ Voor 33% gewijzigd door Trent900 op 20-07-2010 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de sportstoelen in de e89 zitten heerlijk, zeker met extra lumbar support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:43
wat ik nog het karigste vind, is dat ik in mijn e34 echt heerlijke stoelen had, die waren ook al 20 jaar oud. Vervolgens worden heden ten dagen nog steeds slechtere stoelen dan destijds geleverd.

Net als de electronisch dimmende binnenspiegel, die is nu nog optioneel, zat daar al op. Waarom worden zulke handige dingen niet standaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:32

Wimo.

Shake and Bake!

Trent900 schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 13:46:
Wat betreft de basis-stoelen in de E46.....die zijn ook ruk :') Ik ben continu bezig met het zoeken naar een fijne zitpositie.
Eerste wat je ook moet doen is sportstoelen kopen. Je bent echt getikt als je een tweedehands koopt zonder die stoelen. Voor 500 heb je een setje. 750 met leder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
418O2 schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 14:13:
wat ik nog het karigste vind, is dat ik in mijn e34 echt heerlijke stoelen had, die waren ook al 20 jaar oud. Vervolgens worden heden ten dagen nog steeds slechtere stoelen dan destijds geleverd.

Net als de electronisch dimmende binnenspiegel, die is nu nog optioneel, zat daar al op. Waarom worden zulke handige dingen niet standaard?
Men vergelijkt de auto's toch vaak op de basisprijs. Hoe lager ze die kunnen maken hoe beter.

Heeft iemand nog tips om leren stoelen weer mooi en vooral lekker soepel te maken? Ik lees een hoop goede dingen over Letherique en Lexol, maar dat is aan deze kant van de plas weer wat lastig te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-07 10:59
Fuck a duck. Doe ik vandaag m'n deur dicht opeens hoor ik van alles uit elkaar vallen en breken 8)7 Ik denk wat is dit nou. Leek niks aan de hand, toen deed ik raam omlaag ging ook op zich maar iets ander geluid. Toen wilde ik raam weer omhoog doen, maar ging niet :X Met wat moeite toch dicht weten te krijgen... denk dus iets in het raammechanisme afgebroken?

ZUCHT, ik kan beter zelfmoord plegen. Airco kapot en nu gaan de ramen het begeven?? Geen airco en geen arko |:( |:(

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Ik sluit me aan bij de misère, nadat de intercooler is vervangen blijft m'n "geluidje" nog steeds bestaan. De garagehouder heeft er vandaag naar "gekeken" maar kon niets bedenken. Hopelijk komt hij morgen tot een oplossing, want dit weekend moet ik nog 1200km klokken naar Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Dan nog even wat positief nieuws, ik heb mijn auto dit weekend gewassen en in de Red Mist gezet, en hij ziet er nu nog blinkend glanzend uit. Je hebt er niks aan, maar toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:24

Tomatoman

Fulltime prutser

fsfikke schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 12:26:
[...]

Dat kon in de E60/61 iig wel, bij het uitstappen gaan de wangen dan ook uit elkaar om je makkelijker uit te laten stappen.

Het gekke is dat comfort stoelen in de nieuwe 5 serie niet altijd hetzelfde lijken te zijn.
Hier zie je een F10 met twee ronde knopjes om dat in te stellen: [afbeelding]
Afbeeldingslocatie: http://www.bimmerfest.com/forums/attachment.php?attachmentid=234034&d=1276344403
De stoelbediening in het nieuwe model ziet er een stuk begrijpelijker uit dan in het vorige model. In het vorige model heb je ontelbare verstelmogelijkheden, maar het kantelen van de rugleuning is bepaald niet intuïtief. In plaats van de rugleuning te kantelen, kantel je alleen het bovenste deel van de rugleuning, waardoor je effectief een houding met een holle rug krijgt. Voor het kantelen van de hele rugleuning moet je een knopje lager zijn. Raar.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
RSP schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 19:18:
Ik sluit me aan bij de misère, nadat de intercooler is vervangen blijft m'n "geluidje" nog steeds bestaan. De garagehouder heeft er vandaag naar "gekeken" maar kon niets bedenken. Hopelijk komt hij morgen tot een oplossing, want dit weekend moet ik nog 1200km klokken naar Duitsland.
Idem.

Een of andere jojo tegen m'n spiegel aangezeten vannacht. En geen briefje natuurlijk. Mocht je ooit het debiele idee hebben om in Tilburg te gaan wonen, denk nog eens goed na en doe het niet, kutstad dat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
En ik wou vanochtend weg met de Z3, had iemand zijn auto erachter geparkeerd. Waarschijnlijk in de veronderstelling 'ze zijn toch op vakantie, dus ik kan er wel achter parkeren' (auto van schoonpa die inderdaad op vakantie is).

Dus toen maar de e30 gepakt. Viel me gelijk op hoe bizar licht alles gaat ivm de z3. Schakelen, koppelen, sturen, wow :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Damn, ik was gaan zitten, claxon indrukken en wachten tot die malloot z'n auto komt verplaatsen.

Maargoed, ik kom dat soort situaties nooit tegen ... in Friesland :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ja zoiets begrijp je toch niet? En per ongeluk kan dat ook niet gaan. Zo kende ik iemand die zijn fiets op het station had neergezet en toen had iemand anders zijn slot ook om zijn fiets gedaan :') dan baal je wel. MAAR dat zou nog (ik snap niet hoe maar ja) per ongeluk gegaan kunnen zijn. Toen die terug kwam stond er een briefje met "bedankt" aan zijn fiets en waren ze banden leeg :') Nou ja, een klein beetje terecht misschien ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
De voetafdruk staat gewoon in m'n lak, was gewoon vandalisme dus. Als ik dat ooit iemand zie doen dan gaan ze het niet navertellen. Wil ik best een paar jaar voor gaan zitten, met een beetje mazzel is de rechter ook BMW liefhebber en wordt het een 'crime passionel' en trekt hij er een jaar af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Haha inderdaad. Maar wel heel triest ;( gelukkig bij mij nog nooit gebeurd, alleen wel krassen waarvan ik denk dat moet wel expres zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EvaluationCopy schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 10:41:
De voetafdruk staat gewoon in m'n lak, was gewoon vandalisme dus. Als ik dat ooit iemand zie doen dan gaan ze het niet navertellen. Wil ik best een paar jaar voor gaan zitten, met een beetje mazzel is de rechter ook BMW liefhebber en wordt het een 'crime passionel' en trekt hij er een jaar af.
Ah, dat siert het asociale gedrag van de BMW rijder van vroegâh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
YoshiBignose schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 10:28:
Ja zoiets begrijp je toch niet? En per ongeluk kan dat ook niet gaan. Zo kende ik iemand die zijn fiets op het station had neergezet en toen had iemand anders zijn slot ook om zijn fiets gedaan :') dan baal je wel. MAAR dat zou nog (ik snap niet hoe maar ja) per ongeluk gegaan kunnen zijn. Toen die terug kwam stond er een briefje met "bedankt" aan zijn fiets en waren ze banden leeg :') Nou ja, een klein beetje terecht misschien ook wel.
vriend van me heeft dat ook gehad. We hebben toen beide fietsen mee naar huis genomen en van hun slot ontdaan. Junkies schijnen dat wel es te doen omdat mensen dan hun slot er af halen, erachter komen dat ze niet weg kunnen en hun fiets maar laten staan, ofzo.
RSP schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 09:26:
Damn, ik was gaan zitten, claxon indrukken en wachten tot die malloot z'n auto komt verplaatsen.

Maargoed, ik kom dat soort situaties nooit tegen ... in Friesland :+
Ik woon in het stedelijke Emmen dus ja dat is hier schering en inslag
niet dus :P

Ach, ik had de mijn eigenste lieve e30 met zijn heerlijke i6 staan (dat mis ik ECHT in die z3, het rijdt super, lekker open dakkie, maar een i6 rijdt toch wel erg prettig), dus ik vond het minder erg.

Ik denk dat die mensen niet op de hoogte waren van het feit dat ik op het huis, de hond en de auto :+ pas en dachten dat ze er wel achter konden parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
418O2 schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 13:17:
[...]

vriend van me heeft dat ook gehad. We hebben toen beide fietsen mee naar huis genomen en van hun slot ontdaan. Junkies schijnen dat wel es te doen omdat mensen dan hun slot er af halen, erachter komen dat ze niet weg kunnen en hun fiets maar laten staan, ofzo.
Sterker nog, wat ze soms doen is een slot om jouw fiets doen en als jij dan aan komt lopen vragen ze €10,- om hem er weer af te halen 8)7
Zouden ze toch eens moeten proberen joh, damn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-07 13:10
fsfikke schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 13:22:
[...]

Sterker nog, wat ze soms doen is een slot om jouw fiets doen en als jij dan aan komt lopen vragen ze €10,- om hem er weer af te halen 8)7
Zouden ze toch eens moeten proberen joh, damn...
Voor die 10 euro kan je vast wel een mooie betonschaar huren ergens. Zal me wat wezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Haha doet me weer aan wat anders denken. Iemand die ik kende (Antilliaan) was zijn sleutel verloren dus moest zijn slot open knippen met zo'n betonschaar. Had je die mensen moeten zien kijken toen die ermee aan kwam lopen en zo dat slot van z'n fiets afknipt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 24-07 15:04

Daniel

Kapitein NCC-1701
tomatoman schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 19:45:
[...]
De stoelbediening in het nieuwe model ziet er een stuk begrijpelijker uit dan in het vorige model. In het vorige model heb je ontelbare verstelmogelijkheden, maar het kantelen van de rugleuning is bepaald niet intuïtief. In plaats van de rugleuning te kantelen, kantel je alleen het bovenste deel van de rugleuning, waardoor je effectief een houding met een holle rug krijgt. Voor het kantelen van de hele rugleuning moet je een knopje lager zijn. Raar.
Hmm, vaag. In mijn E61 werkt de grote knop op de hele rugleuning, en 'in' die knop zitten dan twee kleinere knoppen waar je het bovendeel kan verstellen.
PWM schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 11:36:
Vaag, volgens de BMW prijslijst horen bij de Comfortstoelen (optie 456, 2780 euro) standaard verstelbare lendensteunen en leuningbreedteverstelling. Bij de Sportstoelen (optie 481, 713) en standaardstoelen kun je de elektrisch verstelbare lendensteunen apart bestellen (optie 488, 444 euro). Standaard zijn dan alleen rugleuning en zithoogte elektrisch verstelbaar, de rest (zithoek, zitlengte en bovenbeensteun) moeten met je handje. De deze kun je dan ook nog eens volledig elektrisch krijgen (optie 459, 1353 euro) zodat je een soort basic versie van de comfortstoelen hebt - maar dan ben je redelijk van het padje af want sportstoelen + lendesteunen + elektrisch is maar 270 euro goedkoper dan gewoon meteen de comfortstoelen nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Goed, alles is weer in orde. Gelukkig. Nu weer tijd voor Freude am Fahren! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-07 15:52

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb zonet even een stukje meegereden in een gepimpte 550i met een aangepaste uitlaat en 21 inch Alpina-velgen (nieuw model van de B7 Bi-turbo), verlaagd op aangepaste schokdempers en nieuwe progressieve veren. De remklauwen en de diffuser-achtige inleg tussen de uitlaatpijpen zijn zwart gespoten.

Rijdt erg comfy ondanks de grote velgen. Het ding kon behoorlijk hard over drempels. Het interieur van de F10 is erg fraai en het exterieur komt zo ook tot zijn recht. 21 inch is een must omdat de wielkuipen gigantisch groot zijn (veel groter dan van de E60). De wagen stond niet extreem laag. Lager zou niet fraai zijn op 21 inch omdat de opening tussen band en wielkast boven en links/rechts dan niet gelijkmatig zou zijn.

BMW 550i 21 inch Alpina

BMW 550i 21 inch Alpina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Wow maar dat is echt een geweldige bak zeg. Wit blijft me toch wel aantrekken op de één of andere manier, ook die velgen zijn precies groot genoeg en ik vind ze erg mooi ogen onder een F10.

Serieus geweldige wagen! :9~

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Wit vind ik ook prima maar wel op een auto met goed gevulde wielkasten en gecombineerd met zwarte accenten zoals hier de raamlijsten/stijlen, diffuserdinges en onderkant spiegelkap.

Die Alpina's komen ook onder mijn 650i. Hopelijk blijft die ook net zo comfortabel.

[ Voor 19% gewijzigd door Femme op 22-07-2010 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Wow wat een heerlijke bak. Die LED achterlichten zijn ook geweldig sexy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Daniel schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 17:04:
[...]Vaag, volgens de BMW prijslijst horen bij de Comfortstoelen (optie 456, 2780 euro) standaard verstelbare lendensteunen en leuningbreedteverstelling. Bij de Sportstoelen (optie 481, 713) en standaardstoelen kun je de elektrisch verstelbare lendensteunen apart bestellen (optie 488, 444 euro). Standaard zijn dan alleen rugleuning en zithoogte elektrisch verstelbaar, de rest (zithoek, zitlengte en bovenbeensteun) moeten met je handje. De deze kun je dan ook nog eens volledig elektrisch krijgen (optie 459, 1353 euro) zodat je een soort basic versie van de comfortstoelen hebt - maar dan ben je redelijk van het padje af want sportstoelen + lendesteunen + elektrisch is maar 270 euro goedkoper dan gewoon meteen de comfortstoelen nemen :)
Ben meteen gaan dubbelchecken :)

Op zowel de bestellijst als factuur staan inderdaad de Comfortstoelen (2780,-). De stoel heeft ook gewoon alle Comfort kenmerken die de andere stoelen niet hebben. Maar, leuningbreedteverstelling, no way :?

Morgen eens langs de BMW dealer rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Femme schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 19:01:
Wit vind ik ook prima maar wel op een auto met goed gevulde wielkasten en gecombineerd met zwarte accenten zoals hier de raamlijsten/stijlen, diffuserdinges en onderkant spiegelkap.

Die Alpina's komen ook onder mijn 650i. Hopelijk blijft die ook net zo comfortabel.
Serieuze bak zeg! De echte Alpina uitvoering is op zich ook geweldig. En kan ik na het zien van deze bak niet wachten om de M5 te zien... Aan de spyshots te zien wordt die minstens zo bruut....

Overigens is de 550i ziek snel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De 550i is inderdaad serieus snel. Dramatisch is het allemaal niet vanwege de stilte in het interieur. Vooral omstanders hebben baat bij de aangepaste uitlaat, in het interieur klinkt het nog erg beschaafd. Wat me tevens opviel is dat de wagen serieus goed remt. Er zitten forse remschijven onder, voor maatje 374mm volgens Autoweek.

Het dashboard van de F10 is erg fraai met de sterk gekantelde middenconsole. Het heeft wat weg van de E39 alleen dan moderner, groter en indrukwekkender. Ik vond het wel jammer dat de display van de climate control nogal grote pixels had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Over die 550i in het wit :

Mooie wagen in stemmig witte mode kleur. En die velgen, zit er überhaupt nog wel rubber op ? We moeten toch echt af van die fixatie daarop, niet vergeten dat je 99,9% van de tijd >in< de auto zit en het interieur toch net een stukkie belangrijker is dan de wielen.

Velgen koop je eigenlijk voor een ander, in de zeg 3 jaar dat je een auto hebt zie je de velgen in totaal net 10 uurtjes. En het interieur 1.250 uur (bij 25.000 per jaar).

Scrhijf dit overigens omdat ik nog even aan het rekenen ben geslagen met de grotere velgen voor de F01 :

- 19inch + banden : 1600
- 4 winter banden voor mijn huidige 17inch : 800
- Opslag en onderhoud in 3 jaar zeg 150

Totaal : 2.550 Euro. T.o.v. 800 euro nieuwe banden omdat ze over 1,5 jaar op zijn als ik alleen de 17inch blijf rijden. Winter banden vind ik overbodig, rij mijn hele leven al zonder, zie dus niet in dat ik nu ineens in de winter ander rubber zou moeten hebben omdat de garages een nieuwe winstbron ruiken.

Dus 1.750 Euro voor 3x7 maanden 19 inch velgen ipv 17. Maakt 83,30 Euro per maand voor velgen...

Ik weet het, auto's zijn emotie en zodra je gaat rekenen kan je beter een Polo kopen, maar ergens houdt het op met betalen voor bling. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-07 16:27
Niet helemaal eerlijk natuurlijk: als je absoluut geen winterbanden wilt hebben, moet je ze ook in het scenario 19inch niet meetellen: hoppa, verkopen die 17inch, en het verschil wordt nog iets van een 4-500 €?

Niet dat ik vind dat je het moet doen, want je originele reden om géén 19inch te rijden (comfort met runflats) bestaat natuurlijk nog steeds...

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 11:41

Apache

amateur software devver

@HaseMike: winterbanden overbodig? Vorig jaar hadden we hier uitzonderlijk veel sneeuwval, met zomerbanden op een e90 ging het echt niet zo baanvast als ik wou ...
Daarna winterbanden erop en ik kon overal gecontroleerd rijden. Als je in het zuiden van Spanje woont kan ik erin komen dat je het overbodig vind :P

Als je op de sneeuw nog maar verder glijd en met je mooie 7 een paaltje raakt zijn kosten bij de garage voor uitdeuken/herspuiten al hoger dan de kosten van winterbanden ...

Ik had eerder gedacht dat mensen die een 7 rijden zo'n bedragen als pocket change aanzien ;)

Verder is die 550i echt schitterend, ik heb van een aantal mensen gehoord dat ze hem er nogal ouderwets vinden uitzien, maar hier ziet hij er zeer strak en modern uit. Dagelijks zie ik er ook al wel eentje rijden, dus volgens mij verkoopt hij best goed.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Lol, heeft net een 7-serie gekocht/geleased en gaat zich nu druk maken om dure velgen... Ik snap dat de prioriteiten anders kunnen liggen maar in een 5-serie had je ook net zo goed kunnen rijden, en dat scheelt per maand? En nee, velgen koop je niet alleen voor andere, het maakt gewoon onderdeel uit van de looks van de auto, dat is voor mij ook veel waard. Nu vind ik persoon die velgen onder die 550 iets te groot - zeker achter - maar dat is mijn mening.

De Joyride is inmiddels afgelopen, de BMW 318i staat weer terug bij de dealer. Woensdag nog wel 'even' Duitsland in gereden om eens te kijken of de specificaties een beetje kloppen en ik moet zeggen dat het met de topsnelheid wel goed zit ;) . En ja, dan zien je pas de kracht van een Duitse auto, met zo'n gemak dik 200 rijden, heerlijk! En even lekker door trekken tot die 6000 toeren, wat een fun, zeker als je weet dat dit nog een lichte motor is voor BMW. Ik denk dat ik maar eens ga sparen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
MrFl0ppY schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 09:26:
Lol, heeft net een 7-serie gekocht/geleased en gaat zich nu druk maken om dure velgen... Ik snap dat de prioriteiten anders kunnen liggen maar in een 5-serie had je ook net zo goed kunnen rijden, en dat scheelt per maand?
Dankzij de crisis is een 7 serie goedkoper per maand dan een 5 alhier. Betaal (inc aanbetaling) 780 inc btw p/m. En inderdaad over die velgen moet ik ophouden ;)

[ Voor 5% gewijzigd door HaseMike op 23-07-2010 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik vind het zelf erg zonde. Velgen kunnen een auto maken en breken... Verder zeg ik niets ;)

Die F10 is echt heel erg lekker, potverdorie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
De nieuwe 5 is inderdaad een schoonheid, vind het mooier dan de F01. Omdat hij wat korter / dikker is komt hij krachtiger over, interieur is ook min of meer hetzelfde. Dat laatste vind ik jammer, Bmw gaat wat dat betreft erg de Audi kant op : 1 model auto in verschillende maat. Kennelijk is dat wat de markt wil.

Zelf zou ik graag wat meer verschillen zien tussen de F10/F01 en straks zonder twijfel de nieuwe 3. Moeten we net als bij Audi 3x kijken of er een 3,5 of 7 langskomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-07 09:59

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Mee eens. Er was veel kritiek op de Bangle-BMW's maar een eigen gezicht hadden ze altijd wel. De vorige vijf-serie met een mooie set wielen is nog steeds schitterend toch?

Ik heb zelf afgelopen week een nieuwe 530d mee gehad. Persoonlijk begrijp ik niet dat mensen nog een 535d willen, en dat komt van iemand die kritisch is als het aankomt op ondermotorisering ;) de 200 was zo gehaald. Hoewel, een tijdje terug heb ik in een 335d Touring van een kennis mogen rijden en natuurlijk is dat best feest... anyway, de nieuwe 5-serie vond ik al met al een fijne auto. Deze had echter geen adaptief- of sportonderstel en was daardoor wel ietswat zacht geveerd, wat tot uiting kwam tot redelijk wat duiken bij remmen en overhellen in bochten. Uiteraard is het wel erg comfortabel. De comfortstoelen waren wel echt super, echt een must-have zeker in mijn geval (vrij lange benen). Een dure optie maar ook het overwegen waard is de HUD-display. Ik had er al eens mee gereden maar in de nieuwe 5 is het echt goed uitgewerkt, met snelheidsweergave maar ook navigatie instructies enz. Het kost echter wel ruim € 1.700,-...

Toevallig heb ik laatst ook met de nieuwe E gereden, een E200 CDI Estate. Dat klinkt ondergemotoriseerd maar kon nog verrassend goed met het verkeer mee komen. Het tipt echter niet aan een zescilinder diesel. Afwerking (sorry mannen) is wel beter dan in de BMW. In de BMW hebben we wel nog wat kraakjes kunnen genereren in het interieur, vooral bij slechte wegen en een enkele stevige drempel. In de Benz ga je dat niet tegenkomen, bovendien voelen de knoppen etc net even iets beter aan. Maar, het is muggeziften want in de BMW is dat natuurlijk ook al bovengemiddeld voor elkaar.

Wel kon je de BMW ook met ESP etc aan nog behoorlijk sportief rijden. Bochtsnelheden liggen hoog. Met een sportonderstel zal dat een slag beter worden, maar de kont was nog altijd wel iets in beweging te krijgen (wat leuk is). En dat is het mooie aan een BMW :) een uitstekend compromis tussen comfort en sportiviteit.

Tering wat een verhaal... :p

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb die E200CDI ook gereden, maar ik vond het echt niet lekker rijden.

Nu ben ik een echte BMW liefhebber, ergo; ik heb niets met/iets tegen Mercedes, dus mijn oordeel is weinig waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Inderdaad het vorig model 5 en dan vooral de touring kan nog jaren mee qua uiterlijk. Eigenlijk vind ik hem pas de laatste 2 jaar mooi, dus Bangle was gewoon zijn tijd te ver vooruit ;)

De Merc E is een heel aardige bak, maar dat vierkante interieur vond ik niets. Daarbij is nog het feit dat hij hier vooral gereden wordt door mannen met hoedjes op in de auto, en daar ben ik nog net de komende 40 jaar te jong voor.

Het enige wat mij tegenvalt bij de F01 is de afwerking, hiervoor een Audi gehad en die hebben m.i. de beste afwerking by far. Zeg als rapportcijfer Audi een 10 en de F01 een 8. Tis maar een detail, maar de kofferruimte bekledingskwaliteit is werkelijk beneden alle peil.

[ Voor 0% gewijzigd door HaseMike op 23-07-2010 11:47 . Reden: zpelfauwten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
de mensen die dat zien bij een 7 zijn meestal dood dus dat maakt niet zoveel uit

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:51
Ik vind nog steeds dat de F10 te veel lijkt op de andere modellen. Een leek ziet niet zo snel meer het verschil tussen een 3 en een 5. Dat verschil zal denk ik met de nieuwe 3 nog wel kleiner worden. Ik vind dat een slechte ontwikkeling want zo krijg je steeds meer eenheidsworst. Daarom vind ik dat als je zo'n nieuwe 5 koopt je zeker even aan de slag moet met M pakketjes of anders de alpina editie.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache

Apache

amateur software devver

In de praktijk zie je echt nog wel duidelijk het verschil tussen een nieuwe 3 en een nieuwe 5 hoor, ze hebben misschien allebei de verhoging in de motorkap maar er zit echt nog wel een wezenlijk verschil in in grootte van de wagens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
418O2 schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 11:43:
de mensen die dat zien bij een 7 zijn meestal dood dus dat maakt niet zoveel uit

;)
_/-\o_

't is geen Cadillac he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

HaseMike schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 08:55:
Over die 550i in het wit :

Mooie wagen in stemmig witte mode kleur. En die velgen, zit er überhaupt nog wel rubber op ? We moeten toch echt af van die fixatie daarop, niet vergeten dat je 99,9% van de tijd >in< de auto zit en het interieur toch net een stukkie belangrijker is dan de wielen.
Het is maar waar je de prioriteiten legt, maar als je 110K uitgeeft aan een 550i kan ik me voorstellen dat je ook wenst dat de auto er mooi uitziet. Ik zou het zelf niet willen dat ik zoveel geld uitgeef aan de auto en elke keer als ik er naar toe loop het gevoel heb dat het ding niet af is.

De ontwerpers tekenen hun auto's met goed gevulde wielkasten. De grote velgen, lage veerweg en brede stance worden ergens op weg naar het productierijp maken van een nieuw model geschrapt vanwege bijv. te duur of te oncomfortabel. Om een BMW weer goed geproportioneerd te krijgen moet je dus zelf grote velgen eronder zetten, het onderstel verlagen en eventueel spoorverbreders gebruiken.

Het comfort van de F10 met adaptief onderstel en 21 inch was prima dus daar hoef je het niet voor te laten.

De wielkasten van de F10 zijn veel groter dan van de E60. Onder de E60 kon je 21 inch zetten en zover verlagen dat je rondom twee vingers tussen band en wielkast kon steken. Vergelijk de plaatjes van hierboven met deze E60 M5 op 21 inch Hartge:

Afbeeldingslocatie: http://www.autogespot.com/files/autogespot/files/27_12_2009/c214748364827122009174106_1.jpg

Het gevolg is dat zelfs 19 inch is er onder een F10 voor een matige vulling van de wielkasten zorgt. Met 21 inch kloppen de proporties beter en lijkt de auto meer gedrongen ondanks zijn grote formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Het is ook gewoon meer een trend ten opzichte van 5 of 10 jaar geleden. De gemiddelde Seat komt ook van de band rollen met 18" lichtmetaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-07 16:22

PauseBreak

derp!

418O2 schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 11:43:

;)
Zou ik niet zo snel zeggen eigenlijk. Als ik net zoveel geld uit zou hebben gegeven aan een Siebener, zou ik echt wel verwachten dat ook dat soort zaken gewoon tiptop in orde zijn. Je hebt bij zo'n auto toch andere verwachtingen dan bij een doorsnee middenklasser of zelfs een Fünfer.
Nou ben ik niet bepaald een Audi-fan, maar ik snap het hier gemaakte punt wel. De afwerking in een Audi is op dit moment wel beter voor elkaar dan in een BMW. Neemt niet weg dat ik alsnog liever een BMW zou rijden dan een Audi omdat ik de motoren van de VAG groep gewoon echt niet fijn vind, maar het is wel iets waar BMW wat meer aandacht aan zou mogen gaan besteden.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
@Femme & Felgen : Zou niets meer over velgen schrijven maar goed : Tuurlijk ziet het er uitstekend uit, ik zal de laatste zijn om dat te ontkennen. Had toch echt liever de 18 of 19" gehad maar ik had al een waslijst aan extra's en je moet ergens ophouden + het comfort argument.

In tegenstelling tot wat velen denken, kom je niet perse om in de $$ als je een 7 rijdt. Mag niet klagen maar méér is altijd welkom ;) Hier in DE is de situatie met prijzige auto's beduidend anders dan in nl. Voor een aardig maandbedrag rijdt je een slagschip.

@Pausebreak : Inderdaad wat mij, relatief gezien natuurlijk, tegenvalt aan de F01 is de afwerking :

- Knopjes voelen hier en daar als leeg plastic, vooral die van de dempers verstelling en de "handrem"
- Hier en daar plaatdeel naden (Spaltmase) niet 100% hetzelfde, vooral de complexe motorkap
- Matten wollen als een gek, maar goed dat is nieuwigheid
- Rammeltje bij slecht wegdek, gaan we voor naar de Dealer maar niet zo'n haast mee.
- Het eerde genoemde stukkie tapijt van 4 euro in de kofferbak
- Standaard audio is niet je-dat.

In vergelijk met de audi voelt het gewoon allemaal duidelijk minder stevig en dan heb ik het over een A6 n.b.

Maar :

+ Wat een motor !
+ Wat een onderstel je hebt 3 auto's : Comfort = Merc, Normal = Audi, Sport = Bmw, sport+ is de bocht uit
+ Wat een absurd laag verbruik
+ Wat een mooi interieur
+ Wat een berg speelgoed : Headup, Radar, >alles< elektrisch, internet, 3d navi, connected drive, enz enz

En de wasstraat is met zo'n grote bak erg goedkoop geworden per vierkante meter.

Zo is het toch weer een te lang stukje geworden, maar dat krijg je op een vrijdag met weinig te doen.

[ Voor 5% gewijzigd door HaseMike op 23-07-2010 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Ga je met die 7 door de wasstraat?? Laat onze buren van het auto-detailing topic het maar niet horen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
HaseMike schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 16:08:
+ Wat een berg speelgoed : Headup, Radar, >alles< elektrisch, internet, 3d navi, connected drive, enz enz
Heb jij die die 3D-Optie in het menu staan? Ik heb die nog niet gevonden (wel satteliet). Of werkt dat alleen in DlD?

[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 23-07-2010 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache

Apache

amateur software devver

PWM schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 17:19:
[...]

Heb jij die die 3D-Optie in het menu staan? Ik heb die nog niet gevonden (wel satteliet). Of werkt dat alleen in DlD?
Volgens mij gaat dit automatisch aan in birdseye view als er bvb grote steden zijn, Bxl en Antwerpen waren bij mij helemaal 3d en sommige gebouwen textured. Gent/Hasselt daarentegen niet. Brugge dan weer wel 8)7

T'is een gave feature om te hebben, maar niet echt noodzakelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ook wel erg typisch:

Je kan in de BMW geen DVD kijken tijdens het rijden, aangezien dat gevaarlijk zou zijn. Geen gekke gedachte.

Het is wel toegestaan tijdens het rijden te internetten 8)7 Zoals we allemaal weten, heb je tijdens het intypen van een URL en het lezen van de pagina, gewoon de ogen op de weg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ach dat kan je toch gewoon omzeilen. Staat aangesloten op de handrem toch? Bij mij is het gewoon niet aangesloten dus kan altijd DVD's kijken wanneer ik wil, of de passagier naast me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
HaseMike schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 16:08:
En de wasstraat is met zo'n grote bak erg goedkoop geworden per vierkante meter.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soms moet je in de wasstraa je auto met het handje laten wassen...
Ik ga naar een wasstraat waar die kerel alle troep eraf spuit, maar daarna met speciale shampoo mijn auto met de hand wast, daarna met wax inwrijft... en daarna door de droger ga....

Wel dubbel tarief, maar wel goed voor je lak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

/spam on.

Zondag 19-09-2010 een BMW meet & greet in Zwolle

/spam off

[ Voor 165% gewijzigd door -Thunder- op 24-07-2010 21:29 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Ik ga altijd naar zo'n self-service was"straat", waar je met een soort van hogedrukspuit en borstel waar shampoo, was en ander spul naar keuze uit komt zelf je auto kan wassen. Goedkoper dan de traditionele wasstraat, geen krassen, je auto wordt er schoner van en een stuk minder vermoeiend dan met de hand wassen ;)
Maar eens in de zoveel tijd vertroetel ik mijn BMW dan wel weer met een grondig handwasje en het nodige poetswerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Radiant schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 09:19:
Ik ga altijd naar zo'n self-service was"straat", waar je met een soort van hogedrukspuit en borstel waar shampoo, was en ander spul naar keuze uit komt zelf je auto kan wassen. Goedkoper dan de traditionele wasstraat, geen krassen, je auto wordt er schoner van en een stuk minder vermoeiend dan met de hand wassen ;)
Van alle methodes om je auto te wassen, is de wasbox de aller slechtste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Geinig filmpje. Maar het wordt een heel ander verhaal als je in een wasbox die borstel niet gebruikt natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

EvaluationCopy schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 10:06:
Geinig filmpje. Maar het wordt een heel ander verhaal als je in een wasbox die borstel niet gebruikt natuurlijk!
Klopt, ik gebruik 'm alleen voor m'n velgen :) En altijd een sponsje achterin om icm. de spuit plekjes met wat hardnekkiger vuil aan te pakken.

[ Voor 14% gewijzigd door Radiant op 24-07-2010 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06:10

vhal

ಠ_ಠ

Radiant schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 10:16:
[...]

Klopt, ik gebruik 'm alleen voor m'n velgen :) En altijd een sponsje achterin om icm. de spuit plekjes met wat hardnekkiger vuil aan te pakken.
en helaas is ook een spons funest voor je lak... :/ Microvezel doeken/handschoenen + dubbel emmer systeem is eigenlijk de beste methode om je auto goed te wassen zonder kans op marring.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 08:11:
Soms moet je in de wasstraa je auto met het handje laten wassen...
Ik ga naar een wasstraat waar die kerel alle troep eraf spuit, maar daarna met speciale shampoo mijn auto met de hand wast, daarna met wax inwrijft... en daarna door de droger ga....

Wel dubbel tarief, maar wel goed voor je lak.
Ik ga vaak voor de wasstraat in zo'n box. Sommige poep krijgt die wasstraat niet eens eraf 8)7 vet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Sorry Thunder, maar dat filmpje is echt dramatisch. Ik zou er echt niet tussen willen staan i.v.m. petjes.
Had je echt geen andere muziek kunnen kiezen.
Opzich vond ik het een leuk initiatief. Nu verwacht ik gewoon 20 e36'ers met action dobbelstenen aan de voorruit... :X

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YoshiBignose schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 11:42:
[...]

Ik ga vaak voor de wasstraat in zo'n box. Sommige poep krijgt die wasstraat niet eens eraf 8)7 vet slecht.
Andere wasstraat zoeken, geen last van... En wax je auto om de twee weken en de poep gaat er zo af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Kecin schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 17:52:
[...]

Sorry Thunder, maar dat filmpje is echt dramatisch. Ik zou er echt niet tussen willen staan i.v.m. petjes.
Opzich vond ik het een leuk initiatief. Nu verwacht ik gewoon 20 e36'ers met action dobbelstenen aan de voorruit... :X
precies :) Ik zou daar ook niet heen gaan. Maar ik ben sowieso geen meeting man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

[...]

Mensen kennen de meet, en als iemand iets tegen het muziekje heeft, heeft die gewoon pech gehad. Ik ga er ook geen discussie om aan, you like it, or you hate it.

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

eens. brakke zut. dank je de koekoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Leuk deuntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Waarom maken jullie je er zo druk om :? Als het je niet aan staat klaar.

Maar spontaan luistert er niemand meer naar Hardcore ? Ik luister er zelf zeldzaam naar.. het is niet mijn smaak maar de meeste mensen op meetings e.d. draaien dat soort muziek en niet alleen de Sjonnies dat is onzin...

Oja.. ik luister meestal gewoon Skyradio of V.A. cd's.

[ Voor 66% gewijzigd door -Thunder- op 24-07-2010 22:32 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 00:26
Oh, Saairadio.. Dat is helemaal erg.. :+

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Ik wou zeggen, als je naar hardcore luistert heb je in ieder geval nog een uitgesproken smaak, in tegenstelling tot Skyradio-brol ;) :P (*zwengelt discussie aan* )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Een toepasselijker muziekje zou geweest zijn: YouTube: AC DC Thunderstruck

Persoonlijk vind ik hardcore niks, maar voor een BMW-meet filmpjes verwacht ik ook niet Hotel California op de achtergrond :P

[ Voor 35% gewijzigd door YoshiBignose op 24-07-2010 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Gewoon onderstaand filmpje gebruiken voortaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:42

mr_petit

opperprutser

Zou je in nederland ook ergens een cursus kunnen volgen om dit soort dansjes te leren ? 8)7
Je zou je alleen al opgeven om te zien wat voor mensen daar op af komen :+
tis wel echte bmw muziek :)

[ Voor 9% gewijzigd door mr_petit op 25-07-2010 02:38 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
+1 voor zimbab

Nichts geht mit einem Bayerischen Wagen wie Bayerische Volksmusik und Oktoberfeste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

-Thunder- schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 18:36:
[...]

Mensen kennen de meet, en als iemand iets tegen het muziekje heeft, heeft die gewoon pech gehad. Ik ga er ook geen discussie om aan, you like it, or you hate it.
Welke mensen kennen de meet? Er hebben zich 3 mensen opgegeven.
Verder vind ik je initiatief leuk, maar je plaats gewoon het hele BMW hoekje met deze muziek voor veel mensen in de petjes zone. Dat is jammer.

Hardcore is nou niet iets wat iedereen aan kan spreken, was dan voor iets meer mellow gegaan. En wanneer je dat niet wilt iets wat opswepent is, maar niet dit denk ik.
Maargoed, jouw meeting, niet de mijne ;).

Alvast veel plezier en succes :).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zimbab schreef op zondag 25 juli 2010 @ 00:00:
Gewoon onderstaand filmpje gebruiken voortaan.

[video]
Wordt die muts niet duizelig ? Haha, ze kappen het filmpje wel direct af... ze zal wel dronken lopen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd schreef op zondag 25 juli 2010 @ 12:31:
[...]

Wordt die muts niet duizelig ? Haha, ze kappen het filmpje wel direct af... ze zal wel dronken lopen :9
Dat vroeg ik me ook al af ja. Dat deed ik vroeger voor de grap ook wel eens.....na een paar keer had je echt dikke koppijn. Maar zij zal er wel getraind in zijn. En sowieso kunnen vrouwen soms dingen waar wij mannen niks van snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zimbab schreef op zondag 25 juli 2010 @ 12:54:
[...]

En sowieso kunnen vrouwen soms dingen waar wij mannen niks van snappen.
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik denk dat het geheim in het bier zit. Genoeg drinken tot de wereld op de gewenste snelheid draait en daarna in de tegenovergestelde richting dansen :)

Duitsland zou eigenlijk BBwL moeten heten: Bundesrepublik Bayern und 16 weitere Ländern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Laatst online: 26-07 16:46

sjirafje

No inspirational quotes here

YoshiBignose schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 23:06:
Een toepasselijker muziekje zou geweest zijn: YouTube: AC DC Thunderstruck
[...]
Afbeeldingslocatie: http://dreamalittledream.ca/wp-content/uploads/2009/04/two-thumbs-up.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door sjirafje op 25-07-2010 18:26 ]

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Kecin schreef op zondag 25 juli 2010 @ 12:02:
[...]

Welke mensen kennen de meet? Er hebben zich 3 mensen opgegeven.
Verder vind ik je initiatief leuk, maar je plaats gewoon het hele BMW hoekje met deze muziek voor veel mensen in de petjes zone. Dat is jammer.

Hardcore is nou niet iets wat iedereen aan kan spreken, was dan voor iets meer mellow gegaan. En wanneer je dat niet wilt iets wat opswepent is, maar niet dit denk ik.
Maargoed, jouw meeting, niet de mijne ;).

Alvast veel plezier en succes :).
Hm.. als je de tekst er eens leest zie je dat de afgelopen 2 jaar rond de 55 wagens er bij zijn... maar als het je niet aan staat omdat niet jouw smaak muziek in het filmpje zit dan blijf je lekker thuis zou ik zeggen, ik snap niet dat je je zo druk maakt om een muziekje 8)7

Blij Met Wilco

Pagina: 1 ... 22 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.