Tja, als zo'n monteur zegt dat het 20 uur kost om een bumper uit te deuken, 8 om te schuren en 12 om te spuiten ... En dan nog een stuk of wat onderdelen, zo kom je wel aan de uurtjes. Dat zie je vervolgens weer netjes terug in je premie natuurlijk ;-)
Omdat niemand ze wil hebben. Zo'n 760i klinkt leuk en is leuk (ik kan uit ervaring vertellen dat het meer dan meesterlijk rijdt) maar je gaat dood aan a) verzekering b) brandstofverbruik en c) onderhoud.Red devil schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 19:35:
Zomaar uit interesse he, hoe komt het dat je met relatief weinig geld, toch een ontzettend dikke 7 serie uit Duitsland kunt halen?
Hij mag dan qua aanschaf niet zo duur zijn maar je loopt leeg op elke beurt en reparatie, hij loopt met moeite 1 op 6 en van de verzekeringspremie van een auto met een nieuwprijs van twee ton ga je hard gillen.
Mensen die perse een 7-serie willen rijden die geen blauwe platen heeft hebben over het algemeen knaken genoeg voor een nieuwe of huisselectie-exemplaar, en mensen die een 7-serie willen rijden als alternatief voor een standaard gebruikte middenklasser hebben over het algemeen geen geld om hem rijdend te houden.
Geinig, ik heb voor de grap eens ingevuld. Alleen WA voor een 745 uit 2002 kost zo rond de 3 a 400 euro per jaar. Een 760Li voor circa 2 ton WA+casco varieert tussen 1300-3000 euro.Daniel schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 22:43:
[...]
Omdat niemand ze wil hebben. Zo'n 760i klinkt leuk en is leuk (ik kan uit ervaring vertellen dat het meer dan meesterlijk rijdt) maar je gaat dood aan a) verzekering b) brandstofverbruik en c) onderhoud.
Hij mag dan qua aanschaf niet zo duur zijn maar je loopt leeg op elke beurt en reparatie, hij loopt met moeite 1 op 6 en van de verzekeringspremie van een auto met een nieuwprijs van twee ton ga je hard gillen.
Mensen die perse een 7-serie willen rijden die geen blauwe platen heeft hebben over het algemeen knaken genoeg voor een nieuwe of huisselectie-exemplaar, en mensen die een 7-serie willen rijden als alternatief voor een standaard gebruikte middenklasser hebben over het algemeen geen geld om hem rijdend te houden.
Dit met 8 schadevrije jaren en 12k per jaar.
Valt me niet tegen :-)
Als je nou een niet al te dikke neemt, bijv een 740 of 745 dan is de grootste kostenpost nog onderhoud. Zal wel lastig sleutelen zijn met zo'n dik blok en ze zullen voor de duurste modellen ook wel de hoofdprijs vragen voor onderhoudbeurtjes?
En..... een 7 zit bomvol met allerlei snufjes, en die kunnen allemaal stuk. En dan nog... vraag Heuving maar eens wat ie van de 7 vindt.... als ie niet al gillend wegrent voordat ie antwoord geeftRed devil schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 22:56:
[...]
Geinig, ik heb voor de grap eens ingevuld. Alleen WA voor een 745 uit 2002 kost zo rond de 3 a 400 euro per jaar. Een 760Li voor circa 2 ton WA+casco varieert tussen 1300-3000 euro.
Dit met 8 schadevrije jaren en 12k per jaar.
Valt me niet tegen :-)
Als je nou een niet al te dikke neemt, bijv een 740 of 745 dan is de grootste kostenpost nog onderhoud. Zal wel lastig sleutelen zijn met zo'n dik blok en ze zullen voor de duurste modellen ook wel de hoofdprijs vragen voor onderhoudbeurtjes?
Voor die 760i mag je 14k bpm aftikken, dan is hij 37k, en dat is niet bijzonder weinig vergeleken met in Nederland, behalve dan dat er niet zoveel te koop staan bij ons.Red devil schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 19:35:
Zomaar uit interesse he, hoe komt het dat je met relatief weinig geld, toch een ontzettend dikke 7 serie uit Duitsland kunt halen?
Er komt natuurlijk nog wel 6-10k aan BPM overheen, maar is het puur omdat de doelgroep van een 7 liever een nieuwe of huisselectie aanschaft?
Bijv deze dikke 760i!
[afbeelding]
Een dikke audi is ook wel mogelijk, al wel minder opties dan bij de 7en.
Een 99'er kost 6-9 duizend, een 2002'er tussen de 16 en 19 duizend. 3 jaar en je bent dus de helft kwijt ongeveer. Zijn forse kosten, of zie ik wat over het hoofd?
Alle 740i's uit 1999 tot 2002 op Mobile.de
Ja, de diesels... De afschrijving is alsnog behoorlijk, maar alle kosten zijn behoorlijk, Verzekering, MRB, Brandstof, Onderhoud, Banden (zit geen 15" 205 onder natuurlijk)... Wel meesterlijke auto's.
Alle 740i's uit 1999 tot 2002 op Mobile.de
Ja, de diesels... De afschrijving is alsnog behoorlijk, maar alle kosten zijn behoorlijk, Verzekering, MRB, Brandstof, Onderhoud, Banden (zit geen 15" 205 onder natuurlijk)... Wel meesterlijke auto's.
[ Voor 77% gewijzigd door 418O2 op 15-07-2010 23:41 ]
Ik bedoelde ook dat voor ons 80k voor een auto gekkenwerk is voor 90% van de mensen, in de US vinden ze dat bij 40k al. Mensen snappen vaak niet dat niet iedere Amerikaan in een 335i rijd (of Audi S4, AMG) aangezien die toch "zo goedkoop zijn". Die wagens zijn echter 2x zo duur als een andere normale auto daar, net zoals een aangeklede 335i in Nederland 2x zoveel kost als een normale middenklasser.EvaluationCopy schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 14:18:
[...]
Dat is gewoon niet waar. Stel dat je een kwart van je inkomen elke 4 jaar aan een nieuwe auto wilt uitgeven, dus één jaarsalaris. 40.000 haal je al snel als je een beetje een normale baan hebt daar, maar hoeveel mensen verdienen er hier 80.000 euro, laat staan netto??
Een normale US middenklasser ziet er zo uit:

170pk instap modelletje (met al redelijk wat opties. 17 inch velgen, navigatie dikke audio, keyless drive, electrische stoelen e.d. zitten er allemaal op) 17.000,- euro. Kijk, dan is die 40.000,- voor een 335i daar wel veel geld.
[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 16-07-2010 09:18 ]
Eind 2009 ben ik op zoek gegaan naar een Duitse Volvo V70. Dat is uiteindelijk via www.mobile.de gelukt en inmiddels rijd ik al ruim een halfjaar in die auto rond. Ik weet nu aardig hoe het importeren van een auto werkt. Mijn vrouw zat op het RDW-kantoor tussen alle autohandelaren om onze auto te importeren. "Werkt u ook bij een autohandel?" - "Nee, ik doe dagbehandeling van kinderen met gedragsproblemen." - "Ehhh..."
.
Van mijn Nederlandse Volvo-dealer begreep ik dat zij veel auto's uit Italië halen, veel meer dan uit Duitsland. Nu wordt de auto van mijn vrouw steeds ouder en wordt het tijd om eens te gaan nadenken over een nieuwe auto. Gelukkig heeft ze bescheiden wensen, een BMW X5 vindt ze wel OK
.
Kent iemand een Italiaanse autowebsite à la Autotrader en consorten, liefst een site waar ik als niet-Italiaan ook nog wat van snap? Concreet wil ik gaan zoeken naar een BMW uit het hogere segment.
Van mijn Nederlandse Volvo-dealer begreep ik dat zij veel auto's uit Italië halen, veel meer dan uit Duitsland. Nu wordt de auto van mijn vrouw steeds ouder en wordt het tijd om eens te gaan nadenken over een nieuwe auto. Gelukkig heeft ze bescheiden wensen, een BMW X5 vindt ze wel OK
Kent iemand een Italiaanse autowebsite à la Autotrader en consorten, liefst een site waar ik als niet-Italiaan ook nog wat van snap? Concreet wil ik gaan zoeken naar een BMW uit het hogere segment.
[ Voor 12% gewijzigd door Tomatoman op 16-07-2010 11:24 ]
Een goede grap mag vrienden kosten.
En op Mobile.de staan ook veel auto's uit Italië. Je kan filteren op land. Mijnes komt ook uit Italië (maar gekocht in NL).
Het valt me op dat de Italiaanse BMW's er vaak erg mooi uit zien......
Het valt me op dat de Italiaanse BMW's er vaak erg mooi uit zien......
[ Voor 23% gewijzigd door zimbab op 16-07-2010 11:29 ]
en zoals iedereen weet wordt je auto daar veel mooier van.....
Laten we het zo stellen: van alleen maar zon roesten ze in ieder geval niet
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
je hebt wel veel meer zee = zilte lucht (alhoewel de middellandse zee dat iets minder heeft)

Het z3'tje, ben stiekem een beetje verliefd.

Het z3'tje, ben stiekem een beetje verliefd.
I know...Femme schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 19:37:
De schade aan de Z4 was bijna 7800 euro. Hoe krijgen ze het voor elkaar. Schadeherstel moet een gouden business zijn.
Het heeft geen gevolgen voor mijn bonus-malusschaal dus ik neem aan dat de verzekering van de micra heeft mogen dokken. Die zullen wel even hebben moeten slikken daar.
Mijn schade, toch niet heel spannend en met schoonmaken en poetsen grotendeels al weg te krijgen, is ook even geraamd op 800 - 1000 euro... Voor goed herstel moeten ze toch spuiten, want de deuken zijn er niet zonder lakbeschadigingen uit te krijgen...
* deepbass909 gaat dus maar het traject met het waarbordfonds in gang zetten...
Het goede nieuws is wel, dat voor zo'n €150 mijn eigen schade aan de bumper ook hersteld kan worden en voor een 100 - 150 euro kunnen ook de parkeerdeukjes van de portieren weg gewerkt worden. Maar al met al kost het mij nog steeds €500 aan eigen geld...
En ik heb vandaag een nieuwe hoofdsleutel mogen bestellen... Door slijtage aan mijn huidige sleutel werkt het kofferbakslot niet goed meer, met als gevolg dat ik vanochtend een kofferbak had waar ik niet meer in kon komen... Niet fijn als je vanmiddag de auto vol wilt laden voor een vakantie... Gelukkig kreeg ik hem daarstraks weer open en mag ik de komende week de auto dus niet meer met het kofferbakslot open of dicht doen (gelukkig werkt de cpv nog wel op de kofferbak, zolang de cilinder maar in de goede stand staat (vanochtend dus niet...)).
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Heel verstandig. Zou je binnen 5 dagen een nieuwe moeten hebben. Toen mij dit overkwam kreeg ik hem na een dikke week ook niet meer gestart, dat was veel erger.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Qua aanschaf zijn die niet eens zo gek duur. Maar ik hoop voor je dat ze een lichte rechtervoet heeft en niet al teveel kilometers rijdt. Anders moet je ook een raffinaderij erbij kopenVan mijn Nederlandse Volvo-dealer begreep ik dat zij veel auto's uit Italië halen, veel meer dan uit Duitsland. Nu wordt de auto van mijn vrouw steeds ouder en wordt het tijd om eens te gaan nadenken over een nieuwe auto. Gelukkig heeft ze bescheiden wensen, een BMW X5 vindt ze wel OK.
[ Voor 1% gewijzigd door t_captain op 16-07-2010 16:29 . Reden: Quote verprutst :) ]
Of een endurance benzinetank. Dan valt het maar eens per maand ofzo op dat-ie veel zuipt
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Niet meer tocht_captain schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 13:49:
Van mijn Nederlandse Volvo-dealer begreep ik dat zij veel auto's uit Italië halen, veel meer dan uit Duitsland.
Ehhm, in haar S80 verbruik ik 9,5 l/100 km en mijn vrouw 11,2 l/100 kmt_captain schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 13:49:
Qua aanschaf zijn die niet eens zo gek duur. Maar ik hoop voor je dat ze een lichte rechtervoet heeft en niet al teveel kilometers rijdt. Anders moet je ook een raffinaderij erbij kopen
Kennelijk wel, in ieder geval een halfjaar geleden nog wel. Auto's zijn in Italië over het algemeen goedkoper dan in Duitsland, ongeacht de cilinderinhoud.
Een goede grap mag vrienden kosten.
Zo, vandaag proefgereden in de Z4 (2.5 Automaat 2004).
Wat een auto is dat toch. Ik stapte met een grote lach de auto uit. Vroem.
Een stuk over de snelweg en een klein stukje binnendoor met de kap dicht. Daarna kap open en verder gereden (voornml binnendoor). Kon nog vol op de rem toen de bestelbus voor me langs een geparkeerde auto op de eigen weghelft reed terwijl de tegenligger (kon ik niet zien door de bus heen) ook gewoon doorreed. Bus op de rem en ik dus ook.
Echt een heel fijne auto de Z4. Ik had gelezen dat er ook een sportknop was en dat scheelt inderdaad een hoop. Ik had van te voren twijfels of een 2.5 wel voldoende spectakel bood maar dat gaat prima.
Nu ben ik voor deze auto niet uitgekomen met de verkoper ( timing was ook niet geweldig waardoor ik niet perse wilde kopen) maar de Z4 staat nu zeker op 1 bij het kandidatenlijstje. Na de wintersportvakantie ga ik, met een ruimer budget, heel serieus kijken naar een Z4, mogelijk een met hardtop.
Een stuk over de snelweg en een klein stukje binnendoor met de kap dicht. Daarna kap open en verder gereden (voornml binnendoor). Kon nog vol op de rem toen de bestelbus voor me langs een geparkeerde auto op de eigen weghelft reed terwijl de tegenligger (kon ik niet zien door de bus heen) ook gewoon doorreed. Bus op de rem en ik dus ook.
Echt een heel fijne auto de Z4. Ik had gelezen dat er ook een sportknop was en dat scheelt inderdaad een hoop. Ik had van te voren twijfels of een 2.5 wel voldoende spectakel bood maar dat gaat prima.
Nu ben ik voor deze auto niet uitgekomen met de verkoper ( timing was ook niet geweldig waardoor ik niet perse wilde kopen) maar de Z4 staat nu zeker op 1 bij het kandidatenlijstje. Na de wintersportvakantie ga ik, met een ruimer budget, heel serieus kijken naar een Z4, mogelijk een met hardtop.
[ Voor 13% gewijzigd door bombadil op 16-07-2010 17:23 ]
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Is de 2.5 een 3-liter motor die wat minder PK's levert, of echt een motor met een kleinere inhoud?
edit: ik zie dat hij een andere inhoud heeft :-)
edit: ik zie dat hij een andere inhoud heeft :-)
[ Voor 20% gewijzigd door RSP op 16-07-2010 17:27 ]
Persoonlijk heb ik meer vertrouwen in hoe een Duitser met zijn auto omgaat dan een Italiaan.tomatoman schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 15:46:
[...]
Kennelijk wel, in ieder geval een halfjaar geleden nog wel. Auto's zijn in Italië over het algemeen goedkoper dan in Duitsland, ongeacht de cilinderinhoud.
Een auto uit Italië halen lijkt me ook meer gedoe dan uit Duitsland.
Ik zat ook al te denken, bij een Italiaanse auto weet je bijna zeker dat ie meer dan eens bij een schade herstel bedrijf is geweest om uit te deuken...Femme schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 17:37:
[...]
Persoonlijk heb ik meer vertrouwen in hoe een Duitser met zijn auto omgaat dan een Italiaan.
Een auto uit Italië halen lijkt me ook meer gedoe dan uit Duitsland.
Hoe is de stembediening bij de nieuwe 5-serie ooit door de keuring gekomen
Hebben het nu met 3 stemmen geprobeerd:
Ik: Nummer invoeren
BMW Nummer bellen?
Ik:
Nummer invoeren
BMW Systeem uit
Ik:
Nummer invoeren
BMW Naam
Ik: Verteld naam
BMW Nummer
Ik: 06-555123456
BMW 62-74629171
BMW Doorgaan?
Ik: Terug?
BMW Systeem uit
En dat niet 1 keer, maar bij alles. Waardeloos systeem. Ben je net eindelijk halverwege een menu optie, en hop, zet ze zichzelf weer uit.
Nu alles maar met de hand invoeren.
Het is dat die 3.0 zes in lijn zo lekker is
Ik: Nummer invoeren
BMW Nummer bellen?
Ik:
BMW Systeem uit
Ik:
BMW Naam
Ik: Verteld naam
BMW Nummer
Ik: 06-555123456
BMW 62-74629171
BMW Doorgaan?
Ik: Terug?
BMW Systeem uit
En dat niet 1 keer, maar bij alles. Waardeloos systeem. Ben je net eindelijk halverwege een menu optie, en hop, zet ze zichzelf weer uit.
Nu alles maar met de hand invoeren.
Het is dat die 3.0 zes in lijn zo lekker is
[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 16-07-2010 19:51 ]
Gewoon kortaf zijn en schreeuwen, dan snapt ie het ongetwijfeld een stuk beter
Precies, gewoon doen zoals je normaal ook tegen mensen doetSick Nick schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 20:01:
Gewoon kortaf zijn en schreeuwen, dan snapt ie het ongetwijfeld een stuk beter
Facts don't care about your feelings
Argh, net auto opgepikt van de garage, rij hem rustig naar huis (natuurlijk eerst rustig warm rijden). Trek ik een paar KM voor m'n woonplaats even goed op, hoor ik verdomme hetzelfde geluid gewoon weer onder de motorkap vandaan komen
lekker is dat! Morgen ochtend dus maar weer terug, mocht blijken dat het iets anders is dan wat ze vervangen hebben, dan mogen ze de eerste rekening houden.
Ach, ik heb stembediening nog in geen enkele auto aan de praat gekregen. In m'n Audi moet je er sowieso Duits tegen praten (muts zegt steeds "wie bitte?"PWM schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 19:50:
Hoe is de stembediening bij de nieuwe 5-serie ooit door de keuring gekomenHebben het nu met 3 stemmen geprobeerd:

Een vriend van mij heeft een aftermarket carkit in zijn audi a3 en dat werkt echt mega goed.Daniel schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 10:01:
[...]
Ach, ik heb stembediening nog in geen enkele auto aan de praat gekregen. In m'n Audi moet je er sowieso Duits tegen praten (muts zegt steeds "wie bitte?") en in BMW's is het ook altijd drama. Alleen een cheapo Parrot carkit snapt soms wat ik zeg.
*klik* bel klaas mobiel *belt de juiste persoon* en keer op keer weer. Ik verbaas me er elke keer weer over. Zal eens vragen welk merk het is.
In mijn iDrive werkt het ook voor geen meter, als je er even de tijd voor gaat lukt het wel aardig maar sneller is zelf invoeren.
>> Signature?
de eige spraaksturing die ik vind werken is die van tomtom 
die van Ford is helemaal huilen
maar over het algemeen is zelf intypen toch sneller als praten ....

die van Ford is helemaal huilen
maar over het algemeen is zelf intypen toch sneller als praten ....
[ Voor 47% gewijzigd door Reloader op 17-07-2010 17:39 ]
Vandaag eens naar de nieuwe E89 Z4 gaan kijken ... Damn wat een gave kar is dat toch. Gelijk maar even iets geprobeerd dat wat meer binnen m'n budget ligt, ik weet nu in ieder geval dat ik ruimschoots in de E85 pas :-)
*high five!*
*high five!*
Nog een beter idee: gewoon de BMW Assist centrale laten bellenPWM schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 19:50:
Hoe is de stembediening bij de nieuwe 5-serie ooit door de keuring gekomenHebben het nu met 3 stemmen geprobeerd:
Ik: Nummer invoeren anrufen
BMW Nummer bellen?
BMW Naam
Ik: Verteld naam let op, alleen Duitse namen gebruiken en altijd afsluiten met "bitte"
[ Voor 7% gewijzigd door t_captain op 17-07-2010 22:40 ]
lol, afsluiten met bitte. Lijkt de navi van de Merc van mn buurman wel. Sla linksaf. *negeert, berekent nieuwe route* Sla linksaf alstublieft.
Ofwel: de auto is weer een stukje de wanhoop nabij
~ James May
VDO Dayton zeker? Dat doet de mijne ooktdw schreef op zondag 18 juli 2010 @ 00:31:
lol, afsluiten met bitte. Lijkt de navi van de Merc van mn buurman wel. Sla linksaf. *negeert, berekent nieuwe route* Sla linksaf alstublieft.
Van mij mogen ze het weglaten, scheelt alleen maar tijd in vertellen. En ik kan me niet voorstellen dat ooit iemand zijn keuze van navigatiesysteem heeft laten afhangen van hoe beleefd het is

En over de carkits.. Ik heb een el cheapo Nokia bluetooth carkitje met 1 knopje, die de voicedial van mijn iPhone gewoon gebruikt, en die werkt verbazingwekkend goed.
Of je zet het geluid gewoon uit. Ik verafschuw navigatie-stemmen
Eventjes voor de E30 bezitters, ik ben mijn E30 aan het strippen, dus als iemand nog iets zoekt.. DM me!
Blij Met Wilco
De Duitse stem kan ik niet in het menu vindent_captain schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 22:39:
[...]
Nog een beter idee: gewoon de BMW Assist centrale laten bellen
Overigens is het wel een optie van 550,-, die gewoon totaal niet werkt. Hopelijk komt er nog een update.
Overigens is de spraak besturing wel degelijk belangrijk. Over 2 maanden kan het internet in de auto gebruikt worden (BMW rolt dat nu uit in NL, en de 5 is er op voorbereid). Dat werkt eigenlijk alleen als je het goed met je stem kan besturen.
[ Voor 26% gewijzigd door PWM op 18-07-2010 11:09 ]
Gaan ze dat internet ook aanbieden als software update op de LCI iDrives dat je weet?PWM schreef op zondag 18 juli 2010 @ 11:05:
[...]
De Duitse stem kan ik niet in het menu vinden![]()
Overigens is het wel een optie van 550,-, die gewoon totaal niet werkt. Hopelijk komt er nog een update.
Overigens is de spraak besturing wel degelijk belangrijk. Over 2 maanden kan het internet in de auto gebruikt worden (BMW rolt dat nu uit in NL, en de 5 is er op voorbereid). Dat werkt eigenlijk alleen als je het goed met je stem kan besturen.
>> Signature?
Wat voor dataverbinding gebruikt dat internet eigenlijk? In Duitsland werkt het bij mij wel namelijk, maar in NL niet. (2009 E61)PWM schreef op zondag 18 juli 2010 @ 11:05:
[...]
De Duitse stem kan ik niet in het menu vinden![]()
Dan moet je steeds op je scherm kijken. Ik vind het wel prettig als ik ergens rij en ik krijg even een seintje als er weer een instructie is. Vooral op snelwegen waarop je na 300 km pas de eerstvolgende instructie hebt, ik zit niet 300km lang op dat scherm te turen of we daar al bijna zijn. Lekker verder rijden, telefoongesprekje etc en de stem attendeert je dan weer zodra het eerstvolgende punt weer nabij is.RedHat schreef op zondag 18 juli 2010 @ 10:49:
Of je zet het geluid gewoon uit. Ik verafschuw navigatie-stemmen
Idem in de stad, ik merk dat ik met stemmen ingeschakeld veel meer op de weg let (na 50 meter rechtsaf doet mij dan naar buiten kijken in plaats van op het schermpje).
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Precies. Ik zou liever alleen stem hebben dan alleen beeld.
Ik heb dus geen ideeDaFreakhead schreef op zondag 18 juli 2010 @ 13:28:
[...]
Wat voor dataverbinding gebruikt dat internet eigenlijk? In Duitsland werkt het bij mij wel namelijk, maar in NL niet. (2009 E61)
Die kan het wel aan, maar.... BMW Internet is wel een optie die je moet aanvinken bij het bestellen van de auto. Inmiddels is dat gratis, maar dat was het niet. Er staat dan iets van "BMW Internet voorbereiding". Vraag is of die van jou dat dan heeft.ChiLLeR schreef op zondag 18 juli 2010 @ 13:22:
[...]
Gaan ze dat internet ook aanbieden als software update op de LCI iDrives dat je weet?
EDIT:
Deze optie moet aangevinkt zijn bij bestelling:

[ Voor 6% gewijzigd door PWM op 18-07-2010 18:01 ]
Er zit inderdaad een SIM-kaart achterin in de TCU-module. In de 5 van m'n vader staat in iDrive (de versie net voor de hele nieuwe iDrive) wel de optie BMW Online, maar die is niet geactiveerd en kan je dus ook niet gebruiken. Volgens mij hebben we geen activeringscode, ik zou ook niet weten waar je die code in moet vullen?PWM schreef op zondag 18 juli 2010 @ 17:57:
[...]
Ik heb dus geen ideeHet klopt dat het in Duitsland al werkt. Meerdere landen in Europa gebruiken het nu ook, en Nederland straks ook. Via een activeringscode die bij de 5 zat kon je het alvast activeren voor de Dld. Er zat geen simkaart o.i.d. bij, maar wellicht zit die wel ergens.
[...]
Die kan het wel aan, maar.... BMW Internet is wel een optie die je moet aanvinken bij het bestellen van de auto. Inmiddels is dat gratis, maar dat was het niet. Er staat dan iets van "BMW Internet voorbereiding". Vraag is of die van jou dat dan heeft.
EDIT:
[afbeelding]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Voor de benzine neem ik aan_eXistenZ_ schreef op zondag 18 juli 2010 @ 19:02:
Oei, oei, oei! Lately keek ik vooral op mobile.de, maar er staan ook hele mooie exemplaren op Autoscout!
<-- Nu nog even sparen...
Hehe neu dat kan ik daarna wel weer van m'n maandloontje betalen; woon nog thuis maar werk sinds een aantal maanden, nu kan ik het dus doen
There is no replacement for displacement!
Ga eerst eens op jezelf wonen 
Vind het altijd zo'n triest beeld, ben je 24, heb je een dikke wagen, maar je woont nog wel bij paps en mams (dit gaat niet over jou, maar over het beeld dat ik vaak zie).
330i is wel errug nice trouwens
Vind het altijd zo'n triest beeld, ben je 24, heb je een dikke wagen, maar je woont nog wel bij paps en mams (dit gaat niet over jou, maar over het beeld dat ik vaak zie).
330i is wel errug nice trouwens
[ Voor 76% gewijzigd door 418O2 op 18-07-2010 19:13 ]
Ik snap wat je bedoelt. Tis een keus die men zelf moet maken, ik woon hiero prima nog, kan ook in een crappy flat gaan zitten (onder de 2 ton heb je helemaal niks en huren vind ik zelf helemaal kansloos) "omdat het moet" en met de fiets naar m'n werk gaan, kost het zelfde.
Hmm, ZXS optie heb ik dus niet... wel 609 + 633 maar dan zal het wel niet gaan werken. Zal het wel eens vragen bij de dealert hoe dat zit.PWM schreef op zondag 18 juli 2010 @ 17:57:
[...]
Ik heb dus geen ideeHet klopt dat het in Duitsland al werkt. Meerdere landen in Europa gebruiken het nu ook, en Nederland straks ook. Via een activeringscode die bij de 5 zat kon je het alvast activeren voor de Dld. Er zat geen simkaart o.i.d. bij, maar wellicht zit die wel ergens.
[...]
Die kan het wel aan, maar.... BMW Internet is wel een optie die je moet aanvinken bij het bestellen van de auto. Inmiddels is dat gratis, maar dat was het niet. Er staat dan iets van "BMW Internet voorbereiding". Vraag is of die van jou dat dan heeft.
EDIT:
[afbeelding]
>> Signature?
Als je toch geen kinderen e.d. mee moet nemen, waarom dan geen coupe?_eXistenZ_ schreef op zondag 18 juli 2010 @ 19:34:
Ik snap wat je bedoelt. Tis een keus die men zelf moet maken, ik woon hiero prima nog, kan ook in een crappy flat gaan zitten (onder de 2 ton heb je helemaal niks en huren vind ik zelf helemaal kansloos) "omdat het moet" en met de fiets naar m'n werk gaan, kost het zelfde.
Kost wat meer maar ziet er imo een heel stuk beter uit.
[ Voor 60% gewijzigd door fsfikke op 18-07-2010 20:30 ]
Totaal onhandig als er vrienden mee willen, gekloot met omklapstoelen enzo
Magoed, laten we er geen slowchat van maken
Coupe is veel mooier, maar inderdaad onhandig als er vrienden mee rijden achterin. Gelukkig heb ik geen vrienden.
Geen van die 3 voorbeelden zijn (naar mijn mening) lekker uitgevoerd.. Als ik een dikke 330i koop, zou het ook echt een DIKKE 330i worden, dus geen:_eXistenZ_ schreef op zondag 18 juli 2010 @ 19:02:
Oei, oei, oei! Lately keek ik vooral op mobile.de, maar er staan ook hele mooie exemplaren op Autoscout!
<-- Nu nog even sparen...
- knopjes-loos stuurwiel
- platte stoelen (geen sportstoelen)
- cassette spelers
- en dergelijke
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
Het probleem als je per se een 330i wilt hebben is dat je met 6-7k aan de onderkant van de markt zit. Je krijgt dan dus niet de mooiste auto'tjes. Dat kan achteraf nog eens duur uitvallen, een van die drie heeft er al 250.000km op zitten.DuDePrOdUcTiOnS schreef op zondag 18 juli 2010 @ 22:21:
[...]
Geen van die 3 voorbeelden zijn (naar mijn mening) lekker uitgevoerd.. Als ik een dikke 330i koop, zou het ook echt een DIKKE 330i worden, dus geen:Maar goed, dat is mijn mening natuurlijk he..
- knopjes-loos stuurwiel
- platte stoelen (geen sportstoelen)
- cassette spelers
- en dergelijke
Dus je moet je afvragen of je net aan een 330i wilt kopen, of voor hetzelfde geld een iets beter uitgeruste en goed onderhouden 325i kopen.
Beetje op de feiten vooruit lopen, maar volgend jaar juni loopt de garantie op mijn auto af. Ik wil dan misschien een chiptune laten doen. Het N54 blok (3.0l bi-turbo van o.a. de 135i, 335i, vervangen vanaf 2010 door het N55 blok met 1 turbo twinscroll) heeft veel meer potentie dan BMW communiceert en gebruikt. BMW communiceert 306pk en 0-100 in 5.7 (AT) maar meer realistisch is 330pk en 0-100 in 5.0. Met een chiptune kun je zonder al teveel problemen naar 350 - 375pk (en van 400nm naar 500nm). Er kan nog meer uit gehaald, maar dat gaan zaken als de versnellingsbak niet trekken.
Ik zit alleen tegen zo'n chiptune aan te hikken, het is zoveel moeite als je een keer iets moet veranderen. Toen kwam ik JB3 tegen ( http://www.burgertuning.com/jb3pnp.html ) plug-and-play, 100% omkeerbeer, je kunt zelf de map instellen en bepalen hoeveel extra je wilt... of optioneel stock rijden (map 0). En dat voor 615 dollar/476 euro incl verzendkosten en zelf te installeren (alleen kabeltjes omprikken, geen geknip of gesoldeer). Klinkt allemaal een beetje te goed om waar te zijn aangezien een normale chiptune hier in Nederland 500 euro kosten ( http://www.ziptuning.nl/c...35i-E90-306pk.html#header ) Of mis ik iets? Is zon aparte module juist minder goed?
Ik zit alleen tegen zo'n chiptune aan te hikken, het is zoveel moeite als je een keer iets moet veranderen. Toen kwam ik JB3 tegen ( http://www.burgertuning.com/jb3pnp.html ) plug-and-play, 100% omkeerbeer, je kunt zelf de map instellen en bepalen hoeveel extra je wilt... of optioneel stock rijden (map 0). En dat voor 615 dollar/476 euro incl verzendkosten en zelf te installeren (alleen kabeltjes omprikken, geen geknip of gesoldeer). Klinkt allemaal een beetje te goed om waar te zijn aangezien een normale chiptune hier in Nederland 500 euro kosten ( http://www.ziptuning.nl/c...35i-E90-306pk.html#header ) Of mis ik iets? Is zon aparte module juist minder goed?
Ik geloof daar zelf echt niet in.
Imo is de enige echte manier van chiptuning een dyno met een expert die je blok precies goed afstelt. Dat kan niet met een standaard module.
Elk blok is verschillend, helemaal na 3 jaar en 1xx.xxxkm km. Dan moet je gewoon iemand je blok zelf af laten stellen. Ietsje duurder; maar dan is het wel goed.
Imo is de enige echte manier van chiptuning een dyno met een expert die je blok precies goed afstelt. Dat kan niet met een standaard module.
Elk blok is verschillend, helemaal na 3 jaar en 1xx.xxxkm km. Dan moet je gewoon iemand je blok zelf af laten stellen. Ietsje duurder; maar dan is het wel goed.
Verwijderd
Bij turbo motoren wordt in die gevallen vaak niet eens de druk omhoog gebracht en een goede afstelling gedaan. Meer injecteren door de computer voor de gek te houden is wat de module doet.
Tja... niet aan beginnen dus
Tja... niet aan beginnen dus
Wel grappig dat jullie er zo zeker over zijn, ik kom namelijk niet zomaar op JB3. Daar rijden duizenden 35i BMW's mee rond en op BimmerPost zijn er bijna alleen maar zeer positieve verhalen over te vinden. Ik ben ook erg sceptisch hoor, maar na het lezen van zoveel goede verhalen begin ik toch te vermoeden dat dat ding goed moet werken. Maar Catch22, een "normale" chiptune zoals die van ZipTuning, dan gaat er toch ook een standaard flash over je chippie? Denk je dat ze voor 499 een custom programming doen? Of doel je op andere leveranciers? Ik kan niet zoveel zinnigs vinden namelijk, tuning is kennelijk geen lucratieve business in nederland, of alle tuners hebben nog geen website... 
[edit] trouwens hier een overzicht van de features van JB3 2.0 tov een paar andere tunes: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=374508
Overigens gaat de turbo druk wel omhoog zoals je hier http://www.burgertuning.com/jb3.htm kunt zien.
[edit] trouwens hier een overzicht van de features van JB3 2.0 tov een paar andere tunes: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=374508
Overigens gaat de turbo druk wel omhoog zoals je hier http://www.burgertuning.com/jb3.htm kunt zien.
[ Voor 15% gewijzigd door zneek op 18-07-2010 22:58 ]
ZipTuning zou ik weg blijven
Zoek een BMW chiptune expert die, zoals Catch22 zegt, met behulp van een rollenbank, jouw auto echt helemaal specifiek voor jou afstelt.
Dat JB3 ding is gewoon een tuningbox, die wijzigen waarden van sensoren of wat de ECU uitstuurt naar de injectoren etc, zo weet je auto dus eigenlijk niet meer wat er nou in werkelijkheid allemaal gebeurt, dat zou ik persoonlijk nooit willen. Ik zou alleen vertrouwen hebben in de originele BMW software of software van iemand die écht weet wat hij doet.
Dat JB3 ding is gewoon een tuningbox, die wijzigen waarden van sensoren of wat de ECU uitstuurt naar de injectoren etc, zo weet je auto dus eigenlijk niet meer wat er nou in werkelijkheid allemaal gebeurt, dat zou ik persoonlijk nooit willen. Ik zou alleen vertrouwen hebben in de originele BMW software of software van iemand die écht weet wat hij doet.
Die JB3 is gewoon een geavanceerde powerbox die je motormanagement voor de gek houdt..
Niet aan beginnen idd..
Niet aan beginnen idd..
Die ga je niet zomaar kunnen vinden. En als je die hebt dan ben je nog ver van huis want de documentatie is nog nodig . 25000 software instellingen...( de a2l en hex zou je nog kunnen bemachtigen maar daar weet je nog niet mee hoe de code erachter in elkaar steekt)Radiant schreef op zondag 18 juli 2010 @ 23:03:
Ik zou alleen vertrouwen hebben in de originele BMW software
[ Voor 15% gewijzigd door Chevy454 op 19-07-2010 00:11 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Het ding komt standaard met generieke software. De kleine variaties in motoren zou het motor management zich op moeten kunnen aanpassen zou je denken.418O2 schreef op zondag 18 juli 2010 @ 22:49:
Ik geloof daar zelf echt niet in.
Als je betaalbaar wilt chiptunen zonder enige garantie zou ik eens naar ESS Tuning kijken. Voor 665 euro ga je naar ongeveer 375pk.
Met garantie kun je bijv. AC Schnitzer doen maar dat is wel meteen veel duurder. De vraag is of je wat hebt aan garantie aangezien de tuner bij motorschade toch altijd onder het vergoeden van de schade zal proberen uit te komen.
Die doen toch meer dan de computer voor de gek houden oid?
Ik zou persoonlijk niet een auto die een dusdanige waarde vertegenwoordigd, zomaar van wat 'kastjes' voorzien. Geef dan even een paar 100 euro extra uit zodat het goed zit.
Misschien zijn die goedkope opties wel goed hoor, maar ik zou er niet zo'n risico mee willen nemen.
Ik zou persoonlijk niet een auto die een dusdanige waarde vertegenwoordigd, zomaar van wat 'kastjes' voorzien. Geef dan even een paar 100 euro extra uit zodat het goed zit.
Misschien zijn die goedkope opties wel goed hoor, maar ik zou er niet zo'n risico mee willen nemen.
Ingebouwde COMAND-navigatie.. Geen ideeRadiant schreef op zondag 18 juli 2010 @ 10:31:
[...]
VDO Dayton zeker? Dat doet de mijne ook"Alstublieft, links aanhouden!"
Van mij mogen ze het weglaten, scheelt alleen maar tijd in vertellen. En ik kan me niet voorstellen dat ooit iemand zijn keuze van navigatiesysteem heeft laten afhangen van hoe beleefd het is
~ James May
Uw BMW Joyride begint op maandag 19 juli. Die dag kunt u vanaf 12.00 uur uw BMW ophalen bij onze vestiging
Zie ik overigens goed dat de 320d (163pk) bij ESS tuning tot 200pk getuned kan worden voor een dikke 700€? Ik ben namelijk vooral geïnteresseerd in de 320d en 200pk klinkt wel erg bruut moet ik zeggen.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Nee, is het model vanaf 2005 tot 20xx. Het "nieuwe" model is 177. Ben sowieso op zoek naar 1 van 2005-2007.
Dat 20d blok kan het goed hebben. BMW heeft dit blok zelf in talloze ratings uitgevoerd (16d 115pk; 18d 121/136/143pk; 20d 150/163/177/184pk en 23d 204pk).
De 23d heeft echter wel een andere turbo (als ik het goed heb eerst een dubbele turbo en later een twinscroll turbo). Als je met de de enkele turbo van een 20d blok gaat tunen naar 200pk zul je wel het vermogen evenare maar de gasreaktie vanaf lage toeren zal iets meer vertraging hebben dan de originele 23d.
De 23d heeft echter wel een andere turbo (als ik het goed heb eerst een dubbele turbo en later een twinscroll turbo). Als je met de de enkele turbo van een 20d blok gaat tunen naar 200pk zul je wel het vermogen evenare maar de gasreaktie vanaf lage toeren zal iets meer vertraging hebben dan de originele 23d.
Die vind je standaard in elke BMW ECUChevy454 schreef op maandag 19 juli 2010 @ 00:09:
[...]
Die ga je niet zomaar kunnen vinden. En als je die hebt dan ben je nog ver van huis want de documentatie is nog nodig . 25000 software instellingen...( de a2l en hex zou je nog kunnen bemachtigen maar daar weet je nog niet mee hoe de code erachter in elkaar steekt)
Hun marketing is in ieder geval goedzneek schreef op zondag 18 juli 2010 @ 22:56:
Wel grappig dat jullie er zo zeker over zijn, ik kom namelijk niet zomaar op JB3. Daar rijden duizenden 35i BMW's mee rond en op BimmerPost zijn er bijna alleen maar zeer positieve verhalen over te vinden. Ik ben ook erg sceptisch hoor, maar na het lezen van zoveel goede verhalen begin ik toch te vermoeden dat dat ding goed moet werken.
Je zou ook nog eens bij Hartge kunnen kijken
Verwijderd
Heren,
Ik ben al een tijdje bezig met het kiezen van een geschikte BMW Z4 (softtop). Nu heb ik een aantal op het oog.
Alleen, vanwege het gemis van een overdekte garage zal mijn toekomstige cabriolet het hele jaar door buiten moeten staan. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben namelijk bang dat regenval, sneeuw en zon mijn dak snel doen slijten.
Ik ben al een tijdje bezig met het kiezen van een geschikte BMW Z4 (softtop). Nu heb ik een aantal op het oog.
Alleen, vanwege het gemis van een overdekte garage zal mijn toekomstige cabriolet het hele jaar door buiten moeten staan. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben namelijk bang dat regenval, sneeuw en zon mijn dak snel doen slijten.
Verwijderd
En ja bij die TDI's, welke ook in Volvo's liggen, wordt dus gewoon de computer voor de gek gehouden en wordt er meer ingespoten.PWM schreef op maandag 19 juli 2010 @ 10:36:
[...]
Hun marketing is in ieder geval goedIk kan ook zo 1000 forumposts voor je vinden die positief zijn over de powerbox voor de VW TDI's.
Je zou ook nog eens bij Hartge kunnen kijkenIk zou in ieder geval voor die paar honderd euro niet het risico nemen mijn blok in de soep te draaien.
Mensen die enthousiast zijn hebben nog nooit met een echt gechipte auto gereden
Mijn schoonvader heeft een Z3 waar ik nu dus even gebruik van maak.Verwijderd schreef op maandag 19 juli 2010 @ 11:35:
Heren,
Deze heeft een softtop en hij heeft geen garage. Die softtop is nu nog prima, weet niet of het de orginele is, zal hem eens vragen. Hij heeft voor de winter wel een hardtop, want winterse omstandigheden zijn wel slecht voor je dak. Dus het wil wel, maar dan zou ik wel een hardtop voor de winter fiksen.
Voor vrijwel elke cabrio met softtop moet je op termijn de softtop een keer laten vervangen, tenzij deze echt alleen maar met mooi weer buitenkomt. Het zal nog wel jaren goedgaan denk ik, maar uiteindelijk zal het toch nodig zijn. Is gelukkig niet heel erg duur trouwens.
Mocht je kiezen voor een Hardtop voor de winter, niet elke BMW heeft de optie "voorbereiding Hardtop" gekozen, dus je moet rekening houden dat dit eventueel nog gedaan moet worden.Verwijderd schreef op maandag 19 juli 2010 @ 11:35:
Heren,
Wat het precies is weet ik niet, maar wellicht moet er ergens een beugeltje ofzo gemonteerd worden.
Ik heb ervaring met een gechipte 20d door powerplus engineering, een echte aangepaste mapping.Verwijderd schreef op maandag 19 juli 2010 @ 11:39:
[...]
En ja bij die TDI's, welke ook in Volvo's liggen, wordt dus gewoon de computer voor de gek gehouden en wordt er meer ingespoten.
Mensen die enthousiast zijn hebben nog nooit met een echt gechipte auto gereden
Het is een wereld van verschil in reactievermogen van de wagen en vlotheid op de baan. Tuurlijk gaat hij harder maar hij is bvb ook veel zuiniger bij normale snelheden. Volgens mij als je zoiets gebruikt wat meer inspuit gaat hij al zeker niet zuiniger zijn bij normale snelheden.
If it ain't broken it doesn't have enough features
Dat had ik me nog niet gerealiseerd, dat zo'n powerbox extra performance voor elkaar krijgt door je auto voor de gek te houden. Ik blijf twijfelen, puur vanwege de grote hoeveelheid positieve verhalen, maar ik heb gelukkig de tijd. Ik ga tijdens de garantieperiode sowieso niets doe. Ik zal bij mijn dealer eens vragen wat hun ervaringen zijn met chiptunen.
Mijn Z4 staat altijd buiten met softtop. Geen problemen mee. Misschien moet je em na x jaar een keer moet laten impregneren ofzo.Verwijderd schreef op maandag 19 juli 2010 @ 11:35:
Heren,
Ik heb hardtops nooit begrepen, zeker niet bij cabriodaken zoals bij de Z4 (die stil zijn, goed geisoleerd enz.).
[ Voor 8% gewijzigd door Tom op 19-07-2010 13:39 ]
Ook aardig wat tweakers met een Bmw ! Na diverse andere merken in de afgelopen tijd te hebben gereden ben ik dan weer terug bij Bmw. Dus hier dan mijn huidige aanwinst, een F01 Bmw 730D. Zoals je ziet aan het kenteken woon ik in dat landje ten oosten van Nederland, alwaar rijden etwas minder prijzig is dus vandaar "maar eens" een 7 serie.
Ondertussen een dikke maand voor de deur en 3300km mee gereden. Erg leuke grapjes zijn o.a. de headup display, en de radar cruise control. En het absurd lage verbruik t.o.v. van de maat van de auto. Vandaag voor het eerst het pedaal op de vloer getrapt op de A31 en 255 gehaald voor de begrenzer ingreep. Beetje snel vond de vrouw maar wel leuk !
Hier de foto, niet zwart zoals het lijkt door het contrast maar Sophistograu. Let niet op de kleine 17 inch velgen, dat probeer ik namelijk ook niet te doen
Ondertussen een dikke maand voor de deur en 3300km mee gereden. Erg leuke grapjes zijn o.a. de headup display, en de radar cruise control. En het absurd lage verbruik t.o.v. van de maat van de auto. Vandaag voor het eerst het pedaal op de vloer getrapt op de A31 en 255 gehaald voor de begrenzer ingreep. Beetje snel vond de vrouw maar wel leuk !
Hier de foto, niet zwart zoals het lijkt door het contrast maar Sophistograu. Let niet op de kleine 17 inch velgen, dat probeer ik namelijk ook niet te doen

[ Voor 8% gewijzigd door HaseMike op 19-07-2010 17:15 ]
Fijne kar
mocht je je kenteken zelf uitkiezen?
Wel comfy, 17" onder een 7-serie
maar eigenlijk moet daar minstens 19" onder
[ Voor 5% gewijzigd door Daniel op 19-07-2010 17:04 ]
Kenteken mag je hier zelf kiezen voor wat kleingeld. EL staat vast en BM 730 was al weg dus dan voor de BW 730 gegaan. Eigenlijk volslagen maf om geen typeplaatje achterop te nemen maar het dan met je kenteken de wereld in te schreeuwen, ach ja 
Die velgen heb ik mijzelf "verkocht" door te redeneren dat ik ze maximaal 20 seconden per dag zie als ik de auto instap. Ze zijn m.i. de enige manier om de runflats comfortabel te krijgen en reden 2 : er zat al zat $ in de andere extra's.
Maar eerlijk is eerlijk, bij de volgende (als dat er van komt) komen er grotere op.
Die velgen heb ik mijzelf "verkocht" door te redeneren dat ik ze maximaal 20 seconden per dag zie als ik de auto instap. Ze zijn m.i. de enige manier om de runflats comfortabel te krijgen en reden 2 : er zat al zat $ in de andere extra's.
Maar eerlijk is eerlijk, bij de volgende (als dat er van komt) komen er grotere op.
Een setje styling 128 19" velgjes + bijhorende bandjes zal het nu ook niet meer maken? 
Desnoods de 17" houden als wintervelg.
[Edit]
Naar mijn smaak zijn ze toch echt te klein voor die wagen hoor ... maar goed, als jij er je niet aan stoort moet je er vooral geen probleem van maken
Desnoods de 17" houden als wintervelg.
[Edit]
Naar mijn smaak zijn ze toch echt te klein voor die wagen hoor ... maar goed, als jij er je niet aan stoort moet je er vooral geen probleem van maken
[ Voor 38% gewijzigd door Apache op 19-07-2010 17:45 ]
If it ain't broken it doesn't have enough features
Och 17 inch valt best mee hier foto nummer twee :
Dat enorme gat in het dashboard is de toilet head up display.
Dat enorme gat in het dashboard is de toilet head up display.

[ Voor 22% gewijzigd door HaseMike op 19-07-2010 17:43 ]
Ik ben wel benieuwd aan welk prijsverschil ik moet denken ten opzichte van hetzelfde model en uitvoering in Nederland.
730d vanaf prijs is ongeveer 100k. Maar dan moet je nog met de opties beginnen af te vinken ben ik bang ...
Met opties en aflevering zat ik net onder de 83.000, in Nederland is dat 117.600 bijna 35.000 Euro verschil. In NL kan je echter wat "voordeliger" uit zijn als het executive pakket neemt, daar zit een korting in. Dat pakket is in Duitsland niet te krijgen.
Bovenstaande bedragen zijn zonder korting. Ik rij de 7 met financial prive lease, dus alleen de auto geen verzekering, wegenbelasting enz, hier erg interessant in NL helaas niet. Aanbetaling gedaan plus 3 jaar een maandbedrag en dan gaat hij weer terug. Bij koop krijg je zo'n 23% korting mits je een redelijke bak rijdt van een ander merk dan Bmw.
Kortingen en condities wisselen zowat per week.
Bovenstaande bedragen zijn zonder korting. Ik rij de 7 met financial prive lease, dus alleen de auto geen verzekering, wegenbelasting enz, hier erg interessant in NL helaas niet. Aanbetaling gedaan plus 3 jaar een maandbedrag en dan gaat hij weer terug. Bij koop krijg je zo'n 23% korting mits je een redelijke bak rijdt van een ander merk dan Bmw.
Kortingen en condities wisselen zowat per week.
[ Voor 5% gewijzigd door HaseMike op 19-07-2010 18:18 ]
Dikke bak
@HaseMike
Enorme mooie bak echt, alleen ga er als de wiedeweerga grotere velgen onder leggen, die 17" kan echt niet, zeker niet met die huge badass nieren die op de huidige 7 zitten!!
Enorme mooie bak echt, alleen ga er als de wiedeweerga grotere velgen onder leggen, die 17" kan echt niet, zeker niet met die huge badass nieren die op de huidige 7 zitten!!
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
@diverse : Thx voor de mooie woorden 
Over de velgen, voor de lol even aan het neuzen geweest op het net, voor zo'n 1600 krijg ik hier een leuke set van 4x 19inch met Bridgestone potenza's erop. Maar ach dan moet je de "oude" set weer zien te slijten. Zal even zoeken wat dat kan opbrengen, wie weet wil ik voor een paar honderd wel een setje onder maar moet niet te gek worden. Daarna kan ik het woordje comfort waarschijnlijk wel bij het grofvuil zetten.
En dan ook nog even bij bmw-lease vragen of het wel mag
Over de velgen, voor de lol even aan het neuzen geweest op het net, voor zo'n 1600 krijg ik hier een leuke set van 4x 19inch met Bridgestone potenza's erop. Maar ach dan moet je de "oude" set weer zien te slijten. Zal even zoeken wat dat kan opbrengen, wie weet wil ik voor een paar honderd wel een setje onder maar moet niet te gek worden. Daarna kan ik het woordje comfort waarschijnlijk wel bij het grofvuil zetten.
En dan ook nog even bij bmw-lease vragen of het wel mag
[ Voor 12% gewijzigd door HaseMike op 19-07-2010 23:50 ]
Op die oude set moet je dan je winterbanden zetten als je die nodig denkt te hebben.
Is vaak ook nog een stuk beter (winterbanden hebben wat meer wang nodig)
Is vaak ook nog een stuk beter (winterbanden hebben wat meer wang nodig)
[ Voor 30% gewijzigd door mr_petit op 20-07-2010 00:22 ]
"man is not truly one, but truly two,"
Idd, oude set lekker houden voor de winterbanden. Zeker aangezien je in .de woont en een potente achterwielaandrijver hebt.
Aannames zijn fataal.
Zo heb inmiddels een dag mogen genieten van mijn Joyride in een 318i Touring en ik ben echt te spreken over de auto! De kwaliteit straalt ervan af, de besturing is heerlijk, geen gerammel, stil en ligt goed strak op de weg. De motor is voldoende en boven de 3500 toeren komt ie echt los maar die had voor mij nog wel 1 maatje groter gemogen. Maar eerlijk is eerlijk je komt echt geen vermogen te kort in het verkeer.
Alleen de stoelen, wat al meer aangegeven is hier in het topic, stellen wel wat teleur. Het hele interieur is super, mooie materialen en alles zit strak in elkaar maar dan stoelen lijken wel uit een budget auto'tje te komen. Ze zitten redelijk voor een korte rit maar je merkt dat je geen steun heb in de onderrug, verder zien ze er een beetje armzalig uit. De stoelen in mijn Xsara coupé (kost 1/3 van de BMW) zitten echt 10x beter.
Verder is me nu wel duidelijk geworden dat mijn Xsara coupé echt geen verkeerde besturing heeft! Dat was me altijd al goed bevallen en als ik het nu vergelijk met de BMW zit de Citroën er niet ver vanaf! De rest is overigens geen partij, de degelijkheid van de BMW is echt vele malen hoger.
Overigens een flinke pluim voor de actie van BMW! Even wat gegevens noteren vanaf het rijbewijs, formulier tekenen waar op staat dat je wat eigen risico hebt en ik kreeg de sleutels in mijn hand. Geen fratsen, geen boekwerken die je moet tekenen en bijsluiters vol met regels, nee gewoon binnenkomen, tekenen en rijden met nagenoeg geen beperkingen! Super!
Alleen de stoelen, wat al meer aangegeven is hier in het topic, stellen wel wat teleur. Het hele interieur is super, mooie materialen en alles zit strak in elkaar maar dan stoelen lijken wel uit een budget auto'tje te komen. Ze zitten redelijk voor een korte rit maar je merkt dat je geen steun heb in de onderrug, verder zien ze er een beetje armzalig uit. De stoelen in mijn Xsara coupé (kost 1/3 van de BMW) zitten echt 10x beter.
Verder is me nu wel duidelijk geworden dat mijn Xsara coupé echt geen verkeerde besturing heeft! Dat was me altijd al goed bevallen en als ik het nu vergelijk met de BMW zit de Citroën er niet ver vanaf! De rest is overigens geen partij, de degelijkheid van de BMW is echt vele malen hoger.
Overigens een flinke pluim voor de actie van BMW! Even wat gegevens noteren vanaf het rijbewijs, formulier tekenen waar op staat dat je wat eigen risico hebt en ik kreeg de sleutels in mijn hand. Geen fratsen, geen boekwerken die je moet tekenen en bijsluiters vol met regels, nee gewoon binnenkomen, tekenen en rijden met nagenoeg geen beperkingen! Super!
[ Voor 13% gewijzigd door MrFl0ppY op 20-07-2010 09:58 ]
Dit topic is gesloten.