Het grote BMW-Topic #10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 37 Laatste
Acties:
  • 163.132 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-09 11:23

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

MrFl0ppY schreef op maandag 12 juli 2010 @ 12:57:
[...]

Precies, nu is mijn huidige auto redelijk hard geveerd voor een fransoos maar het haalt het nog lang niet met een Duitser. Een x aantal jaar terug ook mogen rijden in een A4 en daar leek het wel of het onderstel er onderuit klapte als je de stoep op reed. Nu schijnen die modellen ook wel erg hard geveerd te zijn maar toch. Daarom ben ik erg benieuwd naar de BMW.
Een paar jaar terug heerste er bij autofabrikanten de opinie dat een sportief onderstel een zo hard mogelijk onderstel is. Amerikaanse BMW-rijders denken nog altijd zo als ik forums lees, die hebben het steevast over harder maken. Het doel is uiteindelijk om ervoor te zorgen dat de auto zo goed mogelijk contact met het wegdek heeft. Een stuiterbak heeft dat niet. Een auto die te weinig rolt zal in de regen weinig grip hebben.

Gelukkig zijn de autofabrikanten inmiddels tot het inzicht gekomen dat er ook een compromis mogelijk is. Over bijv. de 135i werd door in reviews en op forums geschreven dat hij te soft zou zijn, maar ik vond het juist een aangenaam compromis tussen sportiviteit en comfort.

De eerste generatie runflats hebben de kwaliteit van de ride ook geen goed gedaan.

Verder moet je op slecht wegdek je tempo aanpassen. Van een auto die weinig veerweg heeft, op laagprofielbanden staat en eventueel is uitgerust met runflats kun je niet hetzelfde comfort verwachten als een Franzoos met 15cm veerweg en balonbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 16:11
MrFl0ppY schreef op maandag 12 juli 2010 @ 12:57:
[...]

Precies, nu is mijn huidige auto redelijk hard geveerd voor een fransoos maar het haalt het nog lang niet met een Duitser. Een x aantal jaar terug ook mogen rijden in een A4 en daar leek het wel of het onderstel er onderuit klapte als je de stoep op reed. Nu schijnen die modellen ook wel erg hard geveerd te zijn maar toch. Daarom ben ik erg benieuwd naar de BMW.
Ik vind BMW helemaal niet zo hard geveerd. De 118d was redelijk stug, de 320Ci is alweer een tikje zachter. Maar om nou te zeggen dat het plankhard is, nee.

Waar ik het meeste van merk is dat de BMW's wat stabieler in de bocht liggen dan het Franse spul wat ik ervoor heb gereden. Richels en oneffenheden voel ik niet veel van. (banden 118d 195/55-16 320Ci 225/50-16).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Reloader schreef op maandag 12 juli 2010 @ 13:19:
[...]

die vanos seals:
http://www.beisansystems.com/ (info)

smerig gaskleppen huis:
symptomen etc: (vaag verhaal van een vage gast 8)7
http://www.bmwportal.nl/p...t=Vaag%20probleem#p177511

LMM: het kan, kan ook vies zijn,

loopt de motor wel op 6 cilinders?
Dankjewel, heb dus inderdaad hetzelfde.
Fijn weer een dure reparatie.
Zal het ff uitprinten en morgen meenemen naar de dealert.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
welke van de 2? niet naar de dealer want die plaatsen een nieuwe vanos voor 600 euro.. met die slappe seals

heb je geen monteur die die beisan ringen kan plaatsen?

jou auto heeft waarschijnlijk dubbel vanos, en zou bij een koud weer start ook echt moeilijk moeten doen..

voor de 4cilinders (@hierboven iemand) daar zit geen vanos op, wel iets anders wat zorgt voor variabele timing van de nokkenas maar ben de naam ff kwijt

[ Voor 44% gewijzigd door Reloader op 12-07-2010 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Reloader schreef op maandag 12 juli 2010 @ 16:20:
welke van de 2? niet naar de dealer want die plaatsen een nieuwe vanos voor 600 euro.. met die slappe seals

heb je geen monteur die die beisan ringen kan plaatsen?

jou auto heeft waarschijnlijk dubbel vanos, en zou bij een koud weer start ook echt moeilijk moeten doen..

voor de 4cilinders (@hierboven iemand) daar zit geen vanos op, wel iets anders wat zorgt voor variabele timing van de nokkenas maar ben de naam ff kwijt
Nja, het is geen 'dealer', maar een garage die alleen BMW doet. Schappelijke prijzen, dat wel.
Ik heb een E46 323ci, dus 6 cilinder, dat is dus inderdaad een dubbele.
Het starten gaat altijd gewoon goed eigenlijk. Slaat niet over, gewoon gelijk bwrrffmm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 18:02

BrZ

deepbass909 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 12:21:
Zonder getuigen kan ik niks claimen bij het waarborgfonds
Nee hoor, dat is niet nodig, je hebt getuigen nodig die kunnen zeggen dat die schade nog niet aanwezig voordat je hem parkeerde. Dat moet wel te regelen zijn. Daarna willen ze echter een expert naar de auto laten kijken, die moet zeggen of het door een andere auto is veroorzaakt. Dat kan alleen nog vervelend zijn. Bij een vriend van me beweerden ze dat de schade onmogelijk door een ander voertuig veroorzaakt kon zijn, ondanks dat er een deuk met een streep van de lak van de andere auto aanwezig was :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Reloader schreef op maandag 12 juli 2010 @ 16:20:voor de 4cilinders (@hierboven iemand) daar zit geen vanos op, wel iets anders wat zorgt voor variabele timing van de nokkenas maar ben de naam ff kwijt
Valvetronic :) Dat zou best wel eens zo'n probleem kunnen geven volgens mij ja, en als ik zo lees kan een dealer daar tests op uitvoeren.. Maar eens gaan informeren voordat het erger wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Sowieso ff uit laten lezen ! :)

@ kecin, 323Ci 8) alleen ik heb een handbak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

mr_petit schreef op zondag 11 juli 2010 @ 19:26: En dan kom je ook tot de ontdekking dat DLD heel groot is.
Ik voer altijd de postcode van een grensplaats in om dat te voorkomen. Kleef = 47533.
mr_petit schreef op zondag 11 juli 2010 @ 19:26:

Ik zie op autoscout overigens genoeg 2.5 i's staan voor onder de 16000. Tel daar 3000BPM bij en hij is 5000 goedkoper dan de vraagprijs bij die dealer.
Ah, had ik eigenlijk niet aan gedacht, ik negeer de allergoedkoopste omdat ik het raar/ misleidend vind om om prijzen ex BPM te geven. Op autotrader staan ze vanaf 19K dus die schieten niet echt op lijkt het. maar wat is een redelijke prijs voor de genoemde Z4?? Ik zat te denken om tot EUR21.000 te bieden incl inbouw cruisecontrol. Ik ga sowieso langs voor een proefrit :)
En met de opties die je stelt heb je ze voor het uitzoeken; bijna alle z4's hebben leren bekleding, pdc en cruisecontrol. Het wordt pas lastig als je per sé M stoelen wilt hebben, of een smg bak icm groot navi en hifi dsp oid.
Zijn er meer zaken echt handig? Wat zijn de populaire opties waar je wat aan hebt? Alarm & navi neem ik aan?
M-stoelen heb ik in proefgezeten en ze hebben zeker een charme maar ik vond het erg krap. Misschien dat het went?
Een hardtop kan je voor ongeveer 1500 kopen in goede staat in de meeste kleuren. Ze staan soms op MP, maar autoscout heeft bij de onderdelen er zo nu en dan ook een aantal staan.
Hardtop heeft ook nog voorbereiding op de wagen zelf nodig? Is dat makkelijk te doen en te krijgen of zit dat bij de hardtop??

[ Voor 35% gewijzigd door bombadil op 13-07-2010 00:13 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

De benaming van de huidige beemers wordt steeds erger ... De M1 gaan ze nu 1M noemen omdat M1 teveel associaties met de orginele M1 zou hebben, maar om daarvoor nou de consistentie uit het raam te gooien ...

Ook dat gedoe met Xdrive en Sdrive vind ik maar nergens op slaan, geef mij maar gewoon 330xi en 330d bijvoorbeeld ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 11:03
Net als de X5M en de X6M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 17:05
Liever het alternatief, nl. MX-5 gehad? :+

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik vind het prima.

Een X6-M zie ik meer als M-Tech versie van de X6, niet als een M3 voor een 3 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
RSP schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 08:52:
De benaming van de huidige beemers wordt steeds erger ... De M1 gaan ze nu 1M noemen omdat M1 teveel associaties met de orginele M1 zou hebben, maar om daarvoor nou de consistentie uit het raam te gooien ...

Ook dat gedoe met Xdrive en Sdrive vind ik maar nergens op slaan, geef mij maar gewoon 330xi en 330d bijvoorbeeld ...
Probleem is dat het oude systeem <serie><motor><[x-drive]><brandstof> geen ruimte laat voor de X1/X3/X5/X6 modellen. Een X1 met zescilinder en vierwielaandrijving zou dan X128xi heten, lijkt wel de modelnaam van een Chinese sedan ;)
En een M-uitvoering van de X5 zou de MX5 worden. Ben bang dat er een zekere autobouwer in Japan is die dan boos wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Kecin schreef op maandag 12 juli 2010 @ 17:00:
[...]

Nja, het is geen 'dealer', maar een garage die alleen BMW doet. Schappelijke prijzen, dat wel.
Ik heb een E46 323ci, dus 6 cilinder, dat is dus inderdaad een dubbele.
Het starten gaat altijd gewoon goed eigenlijk. Slaat niet over, gewoon gelijk bwrrffmm..
okee, succes we horen t wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:19

mr_petit

opperprutser

bombadil schreef op maandag 12 juli 2010 @ 22:40:

Ah, had ik eigenlijk niet aan gedacht, ik negeer de allergoedkoopste omdat ik het raar/ misleidend vind om om prijzen ex BPM te geven. Op autotrader staan ze vanaf 19K dus die schieten niet echt op lijkt het. maar wat is een redelijke prijs voor de genoemde Z4?? Ik zat te denken om tot EUR21.000 te bieden incl inbouw cruisecontrol. Ik ga sowieso langs voor een proefrit :)
Wat een goede prijs is weet ik niet; dat moet je altijd zelf uitmaken. Maar als stelregel heb ik in nederland dat je altijd minimaal 10% van de vraagprijs moet afpingelen, dus zou je uiteindelijk niet meer dan 21600 moeten betalen. In dld lukte mij dat overigens bij lange na niet :X, maar misschien is dat daar minder gebruikelijk. Koop iig niets overhaast en kijk goed rond is mijn devies. Maar vooral in optische staat perfect is lastig; het kleine parkeerdeukje weg laten halen zonder spuiten is denk ik wel te doen.
Ook in het interieur heb je snel beschadigingen. De aluminium panelen worden snel beschadigd (rondom de handrem/pook) door bijvoorbeeld horloges of armbanden, afhankelijk van de interieurtrim (vooral chrome line) beschadigd de matte lak op het chroom van de pookknop, het stuur en de deurgrepen. De deuropeners aan de binnenkant hebben een hele dunne verflaag met daaronder wit!? plastic etc etc. Wat dat betreft is het niet zo heel degelijk.
Allemaal wel te vervangen maar vervelend. Vooral alles wat van leer is en de grote aluminium panelen zijn heel (schrikbarend) duur.

Zorg ook dat je zoveel mogelijk andere zaken eruithaalt bij de onderhandelingen: een grote beurt, remschijven en blokken in goede staat, een volle tank! (de mijne was bijna leeg...; is toch weer 70 euro O-) ). Wellicht een extra set winterbanden op velg oid.

Betreffende de cruise control zou ik er op letten dat je alleen een originele bmw cruise control neemt (ik weet niet of dat mogelijk is). Zowel qua bediening als betrouwbaarheid vind ik aftermarket cruise controls maar zozo. Temeer omdat volgens mij het merendeel van de z4's cruise control heeft, dus is dat niet heel moeilijk te vinden.
Zijn er meer zaken echt handig? Wat zijn de populaire opties waar je wat aan hebt? Alarm & navi neem ik aan?
Alarm is imo een must, ook vanwege verzekering. Navi vond ik ook een must omdat je met een roadster snel over allerlei kleine weggetjes gaat crossen, en de weg terug wel eens wazig kan worden :+ En een tomtom natuurlijk geen gezicht is in zo'n bolide. Ik wou zelf een groot navischerm. In dld zie je dat heel veel, maar wellicht in nederland wat minder omdat dat (toen) natuurlijk prijzig was.

Verder wou ik per sé hifi prof dsp, omdat ik een behoorlijke muziekliefhebber ben, en geluid natuurlijk heel lastig is in een cabrio. Overigens is zelfs de kwaliteit van hifi prof dsp imo nog maar zozo (het was een behoorlijk dure optie); met aftermarket spul kan je veel en veel meer bereiken, maar dan zit je wel met lastige inbouw van allerlei versterkers. Dat wou ik niet; ik wil mijn z4 zoveel mogelijk origineel houden, met name qua looks. Dus geen versterkers in het zicht in de kofferbak.
Zorg ook dat er een windvanger bijzit (een soort gaasje in een framepje die je tussen de 2 roll over bars plaatst.
En er bestaan natuurlijk talloze optische opties: aerodynamic pakket (andere voorbumper en sideskirts), witte knipperlichten etc etc etc. Het is maar net wat je smaak is.
Het kost allemaal wel wat meer bpm, maar vergeleken met de aanschafprijs zijn opties 2e hands niets waard dus kun je goed je slag slaan. Mijn z4 had in 2004 een basisprijs van ongeveer €55000, maar met alle opties heeft hij destijds (als hij in nederland verkocht was) ongeveer €75000 moeten kosten (je zou het maar moeten lappen :X). Dat verschil zie je in de 2e hands prijs natuurlijk niet terug, ook niet procentueel.
M-stoelen heb ik in proefgezeten en ze hebben zeker een charme maar ik vond het erg krap. Misschien dat het went?
Nou, ik ben absoluut niet de kleinste en al helemaal niet de magerste (1,87m en 100kg+), maar ik pas er precies en comfortabel in. Tov de normale stoelen heb je vooral op het zitvlak imo heel veel meer zijdelingse steun. Ik zit echt als gegoten. Als ik er eindelijk inzit, wil ik er eigenlijk ook niet meer uit.
Vergeet niet, een z4 is een auto waarmee je verschrikkelijk hard door een bocht kan, dus dan wil je zoveel mogelijk steun vanuit je stoelen hebben. Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe je de auto gebruikt: wil je sportief rijden of een beetje cruisen. Voor cruisen is de z4 wellicht wat te stug. Ga maar een proefritje maken over wat hobbelige klinkerweggetjes en probeer tegelijkertijd uit een blikje cola te drinken ;)
Maar niets is zo persoonlijk als zitvorm en smaak. Voor mij was het een absolute must, anderen geven er weer niets om.
Achteraf bijplaatsen is geen optie; de stoelen kosten nieuw (per stuk!) volgens mij meer dan 3000 euro! (alle onderdelen worden gewoon los gerekend, dus het leer voor het rugstuk kost waarschijnlijk al meer dan 500 euro)
Hardtop heeft ook nog voorbereiding op de wagen zelf nodig? Is dat makkelijk te doen en te krijgen of zit dat bij de hardtop??
Hardtop voorbereiding is een aparte optie in de prijslijst die niet bij de hardtop zit. In dld hebben eigenlijk alle duurdere z4's dit volgens mij al standaard. Let erop als je zelf zo'n kit inbouwt (of laat inbouwen) dat dit wellicht lastig is: alles betreffende daken bij cabrio's is vaak veel meten, afstellen en bijstellen.

[ Voor 8% gewijzigd door mr_petit op 13-07-2010 10:40 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

t_captain schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 09:49:
[...]

Probleem is dat het oude systeem <serie><motor><[x-drive]><brandstof> geen ruimte laat voor de X1/X3/X5/X6 modellen. Een X1 met zescilinder en vierwielaandrijving zou dan X128xi heten, lijkt wel de modelnaam van een Chinese sedan ;)
En een M-uitvoering van de X5 zou de MX5 worden. Ben bang dat er een zekere autobouwer in Japan is die dan boos wordt.
Je hebt gelijk hoor, het is meer dat ik een dwangneurose heb voor consistentie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
t_captain schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 09:49:
[...]

Daarbij heeft de type aanduiding tegenwoordig niets meer met de motor te maken. Tegenwoordig zitten er gaten van een liter in :+ Bij de 523i krijg je zomaar 0.7 liter kado *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
RSP schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 10:35:
[...]

Je hebt gelijk hoor, het is meer dat ik een dwangneurose heb voor consistentie :P
offtopic:
gewoon afschaffen, die X reeksen, ze maken RSP helemaal overstuur ;)

Het enige probleem aan een BMW is het feit dat je er sneller een nieuwe (allez, nieuwe tweedehands) wilt dan je oude stuk gaat/je je nieuwe kan betalen.

Ik zou best wel eens willen gaan shoppen, maar zit er de komende jaren niet aan te komen. 270k op de teller, denk dat ik er nog makkelijk 130k bij doe voor het zo ver is.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Precies, ik tik de 300k aan en dat ding is net ingereden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:37
Zondag nog even met de bimmer naar Deutschland gereden om eens te zien of ik de top speed kon halen. Ik haalde 255 op de teller maar moest toen alweer afremmen. had nog wel ca 800rpm over dus de 260 moet zeker haalbaar zijn. Fabrieksopgave is 248.
Wel verbazingwekkend hoe stabiel de auto op die snelheden blijft rijden.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Reloader schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 10:05:
[...]

okee, succes we horen t wel :)
Net weggebracht, komt even APK op, nieuwe nummerplaathouders (had nog van de vorige handelaar erop zitten, iets met glitterletters...), en dat probleem dus even na kijken.

Ze gokten zelf op nokkenas sensor icm lmm ofzo. Maar ze gingen even uitlezen, hoor het wel.
Mocht het een paar dagen gaan duren dan kon ik nog een X5 meekrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Vraagje: de coupe heeft een multifunctie stuurwiel (knoppen radio/telefoon/cruise control). Maar er zit geen carkit of telefoon in. Is het mogelijk om een bluetooth module achteraf in te bouwen? Zo ja, waar vind ik zo'n module en wat gaat zoiets ongeveer kosten (ook qua uren werkplaats)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Zo'n BT carkit is volgens mij wel achteraf in te bouwen, maar is volgens mij een behoorlijk prijzige operatie.. Maar wat mij betreft is het wel een veel mooiere oplossing dan zo'n lelijk Parrot ding op het dashboard, zeker als je het ook nog eens kan combineren met een 16:9 navi-scherm..

Volgens mij hebben een aantal mensen hier deze inbouw gedaan, ik zou daar eens gaan zoeken als ik jou was.. :)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Je kan die Parrot best mooi wegwerken, je kan hem ook zo integreren dat je via het knopje op je stuur de telefoon kan bedienen.
In de tweede post hier van Delmarco staat hoe hij dat heeft gedaan. Als ik het zo snel goed heb gezien was hij voor minder dan €100,- klaar.
(tweede linkje met Youtube filmpje)

Ik heb trouwens donderdag een afspraak voor een proefrit in een 320Ci :9

[ Voor 33% gewijzigd door fsfikke op 13-07-2010 19:26 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Laatst online: 08-02 14:52
mr_petit schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 10:33:
[...]

Wat een goede prijs is weet ik niet; dat moet je altijd zelf uitmaken. Maar als stelregel heb ik in nederland dat je altijd minimaal 10% van de vraagprijs moet afpingelen,
10%? Al eens een auto bij een BMW dealer gekocht, premium selection? Daar ga je echt geen 10% aflullen op een gemiddeld model...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Premium selection zeker geen 10%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Je maakt wel een kans hoor, maar dan moet je ballen tonen :) Als je 10% vraagt en je geeft aan meteen te tekenen heb je wel een kans :) Dat betekend dus wel dat je hem ook daadwerkelijk koopt op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Interessante discussie. Ik heb zoals gezegd donderdag een afspraak voor een 320Ci uit 2003 (Bij een BMW dealer in Duitsland). Mensen met ervaringen hoe zo iets het handigst aan te pakken is? Zo'n oudere auto is natuurlijk wat anders dan een premium selection, en hij staat er al 4-5 maanden.
Is daar veel vanaf te praten? Ze zijn zelf al 10% prijs gezakt twee maanden geleden maar hij staat er dus nog. Heeft het voordelen als je direct cash kan betalen? Ik kan hem toch niet meteen meenemen omdat ik eerst nog de verzekering en een Duits kenteken moet regelen.

[ Voor 39% gewijzigd door fsfikke op 13-07-2010 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 15:33

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

BrZ schreef op maandag 12 juli 2010 @ 18:03:
[...]

Nee hoor, dat is niet nodig, je hebt getuigen nodig die kunnen zeggen dat die schade nog niet aanwezig voordat je hem parkeerde. Dat moet wel te regelen zijn. Daarna willen ze echter een expert naar de auto laten kijken, die moet zeggen of het door een andere auto is veroorzaakt. Dat kan alleen nog vervelend zijn. Bij een vriend van me beweerden ze dat de schade onmogelijk door een ander voertuig veroorzaakt kon zijn, ondanks dat er een deuk met een streep van de lak van de andere auto aanwezig was :/
Ik moet zeggen dat ik de afgelopen dagen bijzonder prettig verrast ben door vrienden die allemaal een dergelijke verklaring af willen liggen O+ Ze weten hoe gek ik op deze auto ben, ondanks z'n gebreken en vinden het echt zonde dat dit gebeurd is.
Vrijdag laat ik 2 vrijblijvende taxaties maken over wat herstel gaat kosten. Afhankelijk van hoe dicht dit bij €250 ligt (er hoeft zo goed als zeker niks gespoten te worden en niks vervangen, dus de kosten kunnen meevallen), ga ik wel of niet mijn rechtsbijstand inschakelen (en zij schakelen op hun beurt weer het waarborgfonds in). Die €250 is de standaard eigen risico voor een claim bij het waarborgfonds, vandaar dat bedrag.

Het erge is, dat ik voor dit bedrag ook een nieuw hemeltje had kunnen kopen, maar dat nog even uitstelde, omdat ik het eigenlijk op dit moment even te veel geld vind... En dan zorgt één of andere eikel ervoor dat ik nog even iets meer mag uitgeven...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

fsfikke schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 22:49:
Interessante discussie. Ik heb zoals gezegd donderdag een afspraak voor een 320Ci uit 2003 (Bij een BMW dealer in Duitsland).
Het 170pk facelift model dus? 320 is :9, was helaas net eventjes iets te duur voor mij (niet in aanschaf, 6 cylinders zijn beetje duurder in onderhoud, verbruik en zeker in verzekering als je 23 bent). Ach, ben nog lang niet uitgekeken op m'n 318Ci. Wat kost zoiets in Duitsland als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Radiant schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 23:58:
[...]

Het 170pk facelift model dus? 320 is :9, was helaas net eventjes iets te duur voor mij (niet in aanschaf, 6 cylinders zijn beetje duurder in onderhoud, verbruik en zeker in verzekering als je 23 bent). Ach, ben nog lang niet uitgekeken op m'n 318Ci. Wat kost zoiets in Duitsland als ik vragen mag?
Nee het is geen facelift helaas, wel de vernieuwde motor. Behalve het (imo veel mooiere) uiterlijk zijn er volgens mij technisch geen grote verschillen tussen de twee. Ze willen er iets meer dan €13.000 voor hebben met EuroPlus garantie. Je zal best mooiere kunnen vinden voor het geld maar deze is leuk uitgerust en staat bij de dealer waar m'n vader z'n E60 in onderhoudt heeft.

Ik heb donderdag twee uur de tijd voor de proefrit, het zal de eerste keer zijn dat ik in een E46 zit :P
Maar met leren sportstoelen moet dat wel goed komen ;)

[ Voor 18% gewijzigd door fsfikke op 14-07-2010 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

zneek schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 22:19:
[...]

10%? Al eens een auto bij een BMW dealer gekocht, premium selection? Daar ga je echt geen 10% aflullen op een gemiddeld model...
Dat hangt helemaal van de deal af. Het zal er voornamelijk om gaan hoe lang de auto al staat. Als hij net in de verkoop zit en je bent zowat de eerste bezoeker zal het wellicht niet gaan, maar na een tijdje (dus het gemiddelde model) worden alle dealers soepeler. Het maakt dan echt niet uit bij welk merk je koopt of uit welke selectie.
Als een auto lang staat verlagen ze zelf ook rustig de prijs behoorlijk (ook in premium selecties); dat geeft al een deel van de onderhandelingsmarge aan.
Maar uiteindelijk hangt alles van de individuele deal af; als ze zien dat je gretig bent (dat hoeft geeneens aan je lichaamstaal te liggen, maar je komt bijvoorbeeld van ver voor een auto die pas te koop staat), dan ben je in het nadeel, maar dat kan iedereen van te voren ook zelf bedenken.
fsfikke schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 19:15:
Je kan die Parrot best mooi wegwerken, je kan hem ook zo integreren dat je via het knopje op je stuur de telefoon kan bedienen.
In de tweede post hier van Delmarco staat hoe hij dat heeft gedaan. Als ik het zo snel goed heb gezien was hij voor minder dan €100,- klaar.
(tweede linkje met Youtube filmpje)
De vraag is ook een beetje of je stuurwielknoppen dan ook nog voor je audiosysteem werken; cd tracks skippen doe je met dezelfde knoppen.
Ik zit zelf ook een beetje met het dilemma: mijn bmw carkit (ULF module) is zo oud dat mijn telefoon niet lekker werkt. De laatste revisie ULF kost als snel 500 euro....
Ik kan een nieuwe kopen, maar werkt mijn toekomstige telefoon dan wel... of die daarna, of die daarna etc (ik maar altijd denken BT=BT..)
In een simpele parrot met connects2 stalkadapter heb ik veel meer vertrouwen qua compatibiliteit, maar ja, weer minder mooi qua mogelijkheden. Ik wil sowieso geen schermpje of extra knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
mr_petit schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 01:34:

[...]

De vraag is ook een beetje of je stuurwielknoppen dan ook nog voor je audiosysteem werken; cd tracks skippen doe je met dezelfde knoppen.
Ik zit zelf ook een beetje met het dilemma: mijn bmw carkit (ULF module) is zo oud dat mijn telefoon niet lekker werkt. De laatste revisie ULF kost als snel 500 euro....
Ik kan een nieuwe kopen, maar werkt mijn toekomstige telefoon dan wel... of die daarna, of die daarna etc (ik maar altijd denken BT=BT..)
In een simpele parrot met connects2 stalkadapter heb ik veel meer vertrouwen qua compatibiliteit, maar ja, weer minder mooi qua mogelijkheden. Ik wil sowieso geen schermpje of extra knoppen.
Bij die links die ik poste werken de mfl ook knoppen nog gewoon voor de radio. (Hij gebruikt inderdaad een parrot met connects2)

[ Voor 30% gewijzigd door fsfikke op 14-07-2010 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
mr_petit schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 01:34:
[...]

Dat hangt helemaal van de deal af. Het zal er voornamelijk om gaan hoe lang de auto al staat. Als hij net in de verkoop zit en je bent zowat de eerste bezoeker zal het wellicht niet gaan, maar na een tijdje (dus het gemiddelde model) worden alle dealers soepeler. Het maakt dan echt niet uit bij welk merk je koopt of uit welke selectie.
Als een auto lang staat verlagen ze zelf ook rustig de prijs behoorlijk (ook in premium selecties); dat geeft al een deel van de onderhandelingsmarge aan.
Maar uiteindelijk hangt alles van de individuele deal af; als ze zien dat je gretig bent (dat hoeft geeneens aan je lichaamstaal te liggen, maar je komt bijvoorbeeld van ver voor een auto die pas te koop staat), dan ben je in het nadeel, maar dat kan iedereen van te voren ook zelf bedenken.
Baseer je dit op praktijkervaring? Ik had namelijk dezelfde aanname, maar na 3 premium selections auto's gekocht te hebben(E46 320Ci, E90 325i en E92 335i) is mijn overtuiging dat 10% niet haalbaar is. Ten minste niet op de modellen die ik interessant vind. Een E92 335i zoals ik nu heb bijvoorbeeld, die staan gemiddeld max 2 maanden, daar hoeven ze echt geen 10% korting op te geven om hem kwijt te raken. Ik heb het geprobeerd voordat ik mijn huidige kocht bij een andere dealer die een vergelijkbare had staan, binnen 2 weken was die auto alsnog weg naar iemand anders.

Misschien geldt het als je een 318d Touring koopt, kan me voorstellen dat dat nu niet de meest "hotte" auto's zijn.

[edit] mocht het puur aan mijn taktiek liggen, dan hoor ik graag wat tips, scheelt me een boel geld op mijn volgende auto, wat logischerwijs een M3 wordt. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door zneek op 14-07-2010 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Tja dat is altijd lastig. Een dealer weet bijvoorbeeld dat als hij een courante M3 heeft hij die alleen verkoopt aan iemand die daar specifiek naar op zoek is. Dat is een kleine markt met kopers die het zich kunnen veroorloven ongeacht die laatste paar duizend euro, daar zal een dealer echt niet zo maar 10% korting gaan geven want hij weet dat er weinig andere zijn. Op wat meer gangbare modellen die langer staan dan denk ik wel dat het mogelijk is want die willen ze ook snel weg hebben. Het is wel wat afhankelijk van de verkoper denk ik hoe graag die een auto wil verkopen. De verkopers zelf mogen vaak maar tot een bepaald percentage gaan en daarna moet de baas beslissen. Op dat punt moet je zoiezo uitkomen anders heb je te weinig korting gevraagd :P

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
ChiLLeR schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 09:28:
Tja dat is altijd lastig. Een dealer weet bijvoorbeeld dat als hij een courante M3 heeft hij die alleen verkoopt aan iemand die daar specifiek naar op zoek is. Dat is een kleine markt met kopers die het zich kunnen veroorloven ongeacht die laatste paar duizend euro, daar zal een dealer echt niet zo maar 10% korting gaan geven want hij weet dat er weinig andere zijn. Op wat meer gangbare modellen die langer staan dan denk ik wel dat het mogelijk is want die willen ze ook snel weg hebben. Het is wel wat afhankelijk van de verkoper denk ik hoe graag die een auto wil verkopen. De verkopers zelf mogen vaak maar tot een bepaald percentage gaan en daarna moet de baas beslissen. Op dat punt moet je zoiezo uitkomen anders heb je te weinig korting gevraagd :P
Laatste keer dat ik onderhandelde was dat al vanaf het begin met de verkoopleider/manager.... dus geen idee of ik het onderste uit de kan heb gehaald.... Voor mijn gevoel een goede deal gekregen waarin ik o.a. mijn velgen erbij heb onderhandeld (met een losse verkoopprijs incl banden van +/- 3500)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Als je op mobile.de/autoscout.de prijzen in de gaten houdt (daar staan de duitse premium selecties namelijk gewoon op), kan je zien dat als ze wat langer staan, ze geregeld ca. 8% in waarde dalen. Die 2% praat je er nog wel af.
Bij een cabrio hangt het natuurlijk ook van het seizoen af. In het najaar willen ze zo'n ding natuurlijk ook kwijt, dus tegen november verlagen ze de prijs een keer.
De verkopers zelf mogen vaak maar tot een bepaald percentage gaan en daarna moet de baas beslissen. Op dat punt moet je zoiezo uitkomen anders heb je te weinig korting gevraagd :P
Dat is voor een gedeelte ook een verkooptruuk. Onderhandelen is een persoonlijk spel, en als de verkoper van 'de baas' maar tot xxx bedrag mag zakken ligt de prijsstelling niet 'aan hem' (de verkoper). Van de andere kant heeft de verkoper wat ruggespraak. Er wordt denk ik niet echt gevraagd tot hoe laag hij mag gaan, maar er wordt samen met een ander (de baas) een schatting gemaakt (hoe graag de klant 'm wil hebben en hoe graag ze de auto kwijtwillen) en daarop een prijs gefixeerd.

[ Voor 55% gewijzigd door mr_petit op 14-07-2010 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ja, maar dan praat je er dus 2% vanaf en niet 10% ;)

Als ik een 335i voor 40k koop, heb ik er toch ook geen 60k afgeluld omdat hij 3 jaar en 80dkm geleden 100k moest kosten ;)

[ Voor 54% gewijzigd door 418O2 op 14-07-2010 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

418O2 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 09:52:
Ja, maar dan praat je er dus 2% vanaf en niet 10% ;)
Het gaat erom dat er minimaal 10% onderhandelingsruimte zit. Dat je dat eruithaalt of niet en hoe is een andere kwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

deepbass909 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 23:21:
[...]
Die €250 is de standaard eigen risico voor een claim bij het waarborgfonds, vandaar dat bedrag.
Hangt van je verzekering af, zo'n 5 jaar geleden heb ik ook het waarborgfonds nodig gehad (ongeluk veroorzaakt door iemand die daarna doorreed, gelukkig een getuige die zich meldde, echter kenteken van veroorzaker op katvanger, schade > € 5k), dat heeft mij toen niks gekost omdat ik all-risk verzekerd was.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
mr_petit schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 09:57:
[...]

Het gaat erom dat er minimaal 10% onderhandelingsruimte zit. Dat je dat eruithaalt of niet en hoe is een andere kwestie.
Dan nogmaals mijn vraag: is dit praktijkervaring? Ik heb zelf namelijk andere ervaringen en ken meerdere mensen die vergelijkbare ervaringen hebben als ik. BMW dealers zijn geen Mandemakers keukens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

10% is echt geen stelregel. Hangt er maar net vanaf hoe de dealer/garage de auto ingekocht heeft. Vriend van me verkoopt de lease auto's van zijn bedrijf aan dealers en ziet vervolgens waar die dingen voor weg gaan. Laatst nog een Golf V 1.9TDI met DSG die verkocht hij voor 8500,- en de dealer zet hem rustig in de showroom voor 11.500,- Op zo'n bedrag zullen ze misschien best bereid zijn om te zakken naar minimaal 10K maar meestal kom je dan uit op 10.500,-. Maar er zit lang niet altijd 3000,- marge op een auto van 12K. Op auto's van meer dan 30K is dat ook maar de vraag. Maar er zullen hier vast wel auto verkopers rond hangen die ons dat beter kunnen vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Een auto die staat kost ook geld, dus marge tussen in- & verkoop zegt niet zoveel. Als een auto een half jaar staat en vervolgens met 2k bovenop de inkoopprijs weggaat heb je best kans dat de dealer er gewoon verlies op heeft geleden.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

ajhaverkamp schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 09:58:
[...]

Hangt van je verzekering af, zo'n 5 jaar geleden heb ik ook het waarborgfonds nodig gehad (ongeluk veroorzaakt door iemand die daarna doorreed, gelukkig een getuige die zich meldde, echter kenteken van veroorzaker op katvanger, schade > € 5k), dat heeft mij toen niks gekost omdat ik all-risk verzekerd was.
Of het is in de tussentijd veranderd of je verzekeraar heeft het eigen risico afgekocht, nu geldt namelijk dit:
Heb ik bij het Waarborgfonds een eigen risico?

Dat hangt er van af. Voor materiële schade veroorzaakt door een onbekend motorrijtuig geldt een eigen risico van € 250. Er geldt géén eigen risico bij:
• schade door een onverzekerd motorrijtuig;
• schade door een gestolen motorrijtuig;
• schade door een motorrijtuig van een gemoedsbezwaarde;
• letselschade.
Bron: Site Waarborgfonds

Waarschijnlijk is de belangrijkste reden het valse kenteken geweest, en dus of gestolen of niet verzekerd (bij diefstal is de auto overigens altijd niet-verzekerd, maar dat ter zijde).

Vrijdag zullen we het weten.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ajhaverkamp schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 09:58:
[...]

Dat is dan ook niet altijd waar, misschien niet direct, maar indirect kan het je geld kosten.

Ik pas nu 3 weken op de hond en het huis van mijn 'schoonouders', en op de Z3 :) heerlijk met dit weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

zneek schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 10:26:
[...]

Dan nogmaals mijn vraag: is dit praktijkervaring? Ik heb zelf namelijk andere ervaringen en ken meerdere mensen die vergelijkbare ervaringen hebben als ik. BMW dealers zijn geen Mandemakers keukens...
niet bij bmw, maar wel bij ander merken, zowel nieuw als gebruikt.
En dat waren ook fabrikanten die geen keukens verkochten.
Maar op mijn laatste aankoop (een bmw bij een dealer :D) is het dan weer niet gelukt. Maar ja, ik kwam 3 dagen nadat ie te koop was aangeboden (foto's stonden nog geeneens op het net), en had bijna 1000km ervoor gereden. Daar kreeg ik amper 5% op, een grote 100dkm beurt, nieuwe remschijven achter en nieuwe blokken voor. En als je 'm per sé wilt hebben dan kost je dat geld, simple as that.

Maar ik heb zat z4's gezien die langere tijd bij dealers in de premium selectie te koop stonden en ongeveer 10% in verkoopprijs daalde, dus de marge is er.

[ Voor 45% gewijzigd door mr_petit op 14-07-2010 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Mijn touren probleem is gefixt.
Het bleek dat mijn nokkenas sensor naar de filisteinen was. Al met al (incl APK) heeft het 240 euro gekost.
Dat is incl Apk, nieuwe nummerplaathouders, Sensor, Arbeidsloon.

Hij was verder helemaal goedgekeurd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Een bekend kwaaltje ;) mijn nokkenassensor was laatst ook vervangen. Mijn motor viel alleen gewoon uit tijdens het rijden dus ik denk dat mijne er nog wat erger aan toe was :P

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

YoshiBignose schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 15:50:
Een bekend kwaaltje ;) mijn nokkenassensor was laatst ook vervangen. Mijn motor viel alleen gewoon uit tijdens het rijden dus ik denk dat mijne er nog wat erger aan toe was :P
Dat had ik nog net niet, maar scheelde niet veel. Heb nog nooit zo vervelend in een auto gezeten. Zweet voor mn kop, is gewoon niet veilig hehe.
Maar gelukkig rijdt het weer prima.

Trouwens, www.autohan.nl daar staan echt mooie BMW's, allemaal weinig KM, wel erg duur maarja, daar betaal je voor. Ik kende de site niet, wel leuk om eens tussendoor te browsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Kecin schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 16:12:
[...]

Trouwens, www.autohan.nl daar staan echt mooie BMW's, allemaal weinig KM, wel erg duur maarja, daar betaal je voor. Ik kende de site niet, wel leuk om eens tussendoor te browsen.
Ik zie alleen maar oude BMWs? Die M5 is wel grappig trouwens, en de prijs vind ik ook nog meevallen (voor een M5). Ben alleen bang dat een M5 met bijna 50K km wel duur in onderhoud is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Denk dat het dure onderhoud van een M5 redelijk onafhankelijk is van het aantal gereden kilometers :P

-edit- wat een graflelijke bekleding in die M5, jezus :-(

-edit2- die commentaren, hilarisch: 'Fiscaalvriendelijke 740i E38 in SUBLIEME staat.
Tweede eigenaresse, Frau Edeltraud wilde wel op stand rijden, (vanaf 1999), eerste eigenaar geboren 1922.' _/-\o_

[ Voor 61% gewijzigd door EvaluationCopy op 14-07-2010 17:46 ]

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Is dat uberhaupt een echte M5? Ik zie geen M kenmerken behalve de velgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

zneek schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 18:07:
Is dat uberhaupt een echte M5? Ik zie geen M kenmerken behalve de velgen...
Nu je het zegt, ik zie geen grill aan de zijkant.
Maargoed, die auto's vind ik er persoonlijk als nieuwstaat uit zien.
Uit de categorie "waar vind je ze nog".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De E39 M5 heeft geen zijvinnen. M-kenmerken zijn naast de velgen de spiegels, het stuur en de stoelen.

Tevens zou het nogal onzinnig zijn om een auto die geen M5 is te adverteren als een M5. Denk je dat een potentiële koper er niet achter komt dat er een mindere motor in de auto ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
EvaluationCopy schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 17:37:

-edit2- die commentaren, hilarisch: 'Fiscaalvriendelijke 740i E38 in SUBLIEME staat.
Tweede eigenaresse, Frau Edeltraud wilde wel op stand rijden, (vanaf 1999), eerste eigenaar geboren 1922.' _/-\o_
Wat dacht je van http://autohan.nl/aanbod/273/BMW-325Ci-cabriolet.html ?

De auto is 9 jaar oud, de eerste eigenaar heeft al 12 jaar recht op AOW, maar de auto is wel een BTW auto? Volgens mij hebben ze wel mooie exemplaren BMW's staan, maar de verhalen lijken wel door een creatief tekstschrijver verzonnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Een vrij oude auto met een zeer lage kilometerstand zal al snel een bijzonder verhaal hebben.

De 77-jarige eigenaar kan een ondernemer zijn geweest (sowieso zijn het vaak ondernemers die BMW's nieuw kopen). Wellicht gelden er in Duitsland andere fiscale regels waardoor het aantrekkelijk is om zo'n auto lange tijd in de zaak te houden. In Nederland heeft het geen zin ivm de bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

ffs, dat was dus geen slangetje, maar een intercooler met een gaatje ... gelijk maar een grondige beurt er tegenaan geknald, dan zijn we weer klaar voor de komende 22dkm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
@Femme: heb je je 6-er al? en heb je al velgen gevonden? Of laat de meegeleverde er eerst onder? Ben benieuwd naar je ervaringen, van een 330i DD naar een 650i, ben benieuwd hoe het bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
zneek schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 20:17:
@Femme: heb je je 6-er al? en heb je al velgen gevonden? Of laat de meegeleverde er eerst onder? Ben benieuwd naar je ervaringen, van een 330i DD naar een 650i, ben benieuwd hoe het bevalt.
Volgens mij wordt er nog druk aan gesleuteld om hem wat op te mooien. (zal vast veel werk zijn om van zo'n lelijke auto nog wat te maken :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

zneek schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 20:17:
Ik heb 'm al bijna een maand maar er waren wat complicaties omdat iemand in Bocholt bij een verkeerslicht tegen m'n 6er aanreed (verdere details bespaar ik jullie). Hij staat bij de lokale autopimper waar er een andere bumper en uitlaat opgezet worden (die zijn nu stuk). De velgen worden Alpina 21 inch van het nieuwe type (zijn al binnen maar heb ik nog niet gezien) en er komen wat Alpina-spoilers op. Verder gaan de schokdempers aangepast worden en komen er andere veren onder zodat het ding een stukje kan zakken zonder de slag die de dempers te kunnen maken te moeten inkorten.

Ik heb er nog maar zo'n 120km in gereden dus ik kan nog niet al te veel zeggen over het rijden behalve dat hij een erg onthaastende indruk heeft achtergelaten en er geen geluid in zit (althans niet waarneembaar vanuit de cockpit, ook niet met het panoramadak op een kier). Hij voelt niet heel snel aan wat voornamelijk komt door het gebrek aan snelheidsbeleving. De head-up display en active cruise control zijn leuke features en het HiFi Pro-audiosysteem heeft een mooi geluid. Ik heb er de BMW iPod-interface in laten bouwen die nogal traag is maar ik had geen zin in gedoe met aftermarket interfaces. Met dank aan alle gadgets in het interieur en de mooie materialen biedt hij een rijke ervaring. Voor het zuinige rijden moet je 'm niet kopen, zelfs met 90km/h rijden een lange stukken provinciale weg kwam hij amper onder de 10,0l/100km.

Al met al een fijne auto en ik ben blij dat ik heb gewacht op een Individual want dat is toch wel heel stuk mooier dan een gewone 6er.

650i werkplaats

650i interieur

650i werkplaats

650i 3/4 achter

650i achterkant

[ Voor 18% gewijzigd door Femme op 14-07-2010 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Oh, Femme, je bent gewoon toe aan een 323ci, wanneer je een juist bedrag toe zou geven kunnen we misschien oversteken qua auto.

Vette bak, je klinkt alleen niet erg positief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Dat meen je, weer een aanrijding? idioot zonde van zo'n auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Femme schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 19:08:
Een vrij oude auto met een zeer lage kilometerstand zal al snel een bijzonder verhaal hebben.

De 77-jarige eigenaar kan een ondernemer zijn geweest (sowieso zijn het vaak ondernemers die BMW's nieuw kopen). Wellicht gelden er in Duitsland andere fiscale regels waardoor het aantrekkelijk is om zo'n auto lange tijd in de zaak te houden. In Nederland heeft het geen zin ivm de bijtelling.
Hmm, zou kunnen. Ik bedenk me net dat het wel eens zou kunnen dat een vers geimporteerde auto bij binnenkomst in NL automatisch een BTW-auto is (totdat een NL particulier hem koopt)?

Maar volgens de verhalen van die site zijn de 80+ ers wel oververtegenwoordigd. Ik weet nog niet wat ik moet geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Kecin schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 21:57:

Vette bak, je klinkt alleen niet erg positief...
Ik was er erg blij mee (ondanks het feit dat ik al na 50 kilometer met een deuk in de achterbumper rondreed) en vond het jammer dat ik 'm meteen weer moest afstaan. Dat hij uitnodigt tot relaxed rijden vind ik een voordeel. Het geluid van het audiosysteem was ook echt goed en het interieur is top.

Er zit een aanstekelijk hamerend V8-geluid dat nog niet helemaal tot zijn recht komt dus daar laat ik de uitlaat voor aanpassen. Het moet wel leuk worden, ik vind 'm nu te timide klinken.

De remmen zijn niet bepaald indrukwekkend als je vanaf +200km/h komt aanzetten maar dat geldt helaas voor de meeste BMW's. Hij heeft eigenlijk een BBK nodig (ik zag in de UK een 380mm 6-pots AP Racing set voor een schappelijke 2800 euro) maar ik laat het voorlopig bij opgewaardeerde remblokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Femme schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 22:08:
[...]

Ik was er erg blij mee (ondanks het feit dat ik al na 50 kilometer met een deuk in de bumper rondreed) en vond het jammer dat ik 'm meteen weer moest afstaan. Dat hij uitnodigt tot relaxed rijden vind ik een voordeel. Het geluid van het audiosysteem was ook echt goed en het interieur is top.

Er zit een aanstekelijk hamerend V8-geluid dat nog niet helemaal tot zijn recht komt dus daar laat ik de uitlaat voor aanpassen. Het moet wel leuk worden, ik vind 'm nu te timide klinken.

De remmen zijn niet bepaald indrukwekkend als je vanaf +200km/h komt aanzetten maar dat geldt helaas voor de meeste BMW's. Hij heeft eigenlijk een BBK nodig (ik zag in de UK een 380mm 6-pots AP Racing set voor een schappelijke 2800 euro) maar ik laat het voorlopig bij opgewaardeerde remblokken.
Damn, was die wel volledige casco verzekerd eigenlijk? (Ivm exportkenteken e.d. neem ik aan?)
Je laat hem modden voor 5000+ euro? Ik vind het echt een gruwlijk mooie wagen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Ben benieuwd hoe de "gepimpte" versie je na een km of 1000 bevalt. Maar dat horen we ongetwijfeld tzt wel! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

ESS Tuning komt ook op tijd (eind dit jaar) met een systeempje voor de N62. De Eaton-compressor is van hetzelfde type als gebruikt in de Corvette ZR1:

Afbeeldingslocatie: http://www.esstuning.com/product_images/uploaded_images/N62-CAD2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.esstuning.com/product_images/uploaded_images/N62-CAD6.jpg

De 650i gaat dan naar 460pk zonder intercooler en 500pk met intercooler.

Het is dat ik het deze keer wat rustiger aan wil doe en niet zit te wachten op een nog hoger brandstofverbruik, anders was het vast leuk geweest.

Misschien wat voor Daniël om z'n 545i om te bouwen naar een doe-het-zelf Alpina B5. De velgen heeft hij al :) .

[ Voor 20% gewijzigd door Femme op 14-07-2010 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Tjah, opgeteld wordt zo'n "tweedehandsje" dan ook best duur.... Maar goed, als je kijkt wat mensen op BimmerPost allemaal met hun bimmer doen..... dan ben jij nog een beginner met auto modden.... Niet dat alles ook mooier wordt als je er meer aan doet. Er zitten op BimmerPost ook veel gasten die hun auto gewoon verpesten.... imho. Onderstel, velgen, spacers (moet ik nog doen, tips? do's donts'?) en wat simpel spoiler/bumperwerk, veel meer dan dat wordt al snel weer lelijk. Mensen die een M3 buildover van een 335i doen.... jammer...

[edit] zoals deze gast: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=384899

een witte 335i E92 die hij o.a. verbreed, wrapped en weet ik allemaal wat....

[ Voor 13% gewijzigd door zneek op 14-07-2010 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Er zitten soms wel mooie projecten tussen. Helaas zijn er ook veel die nogal over de top gaan met bijv. extreme deep dish velgen (typisch Amerikaans).

De E63 trekt nogal wisselend volk aan als je kijkt naar de forums van Bimmerfest en M6board.com. De helft gaat voor foute zwarte of chromen Assanti's in maatje 22 inch:

Afbeeldingslocatie: http://i45.photobucket.com/albums/f55/gunmetalg35/for%20sale%202/123042.jpg

Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_dYu41wPs1Qc/TBmJuJ62uqI/AAAAAAAAG9Y/PxN8e6w3aO8/s640/IMAG0179.jpg

Je moet er van houden.

Dit vind ik wel een gaaf exemplaar (uit onverwachte hoek, namelijk Dubai):

Afbeeldingslocatie: http://i231.photobucket.com/albums/ee17/stratus650/IMG_0914.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Femme schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 22:49:
Dit vind ik wel een gaaf exemplaar (uit onverwachte hoek, namelijk Dubai):

[afbeelding]
VMR velgen volgens mij, staat idd erg strak...

Het zijn trouwens vooral de E90 en E92 die ik veel over-the-top gemod zie. Maar ik zit dan ook meer op e90post... :)

[ Voor 15% gewijzigd door zneek op 14-07-2010 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

@Zneek, vreselijke mod die je net linkte. Ik snap niet dat mensen zo'n dure wagen kopen en dan vervolgens helemaal verkloten.

Ik ben meer OEM ingesteld met een mooi setje velgen ofzo, dit is qua styling dan. Motorisch modden/tunen heb ik geen verstand van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
YoshiBignose schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 15:50:
zogauw de het motormanagement de nokkenas sensor "kwijt is" word de motor direct gestopt... (zodat er niets kapot draait)

en het kan zo zijn dat je door opnieuw te starten de happerende sensor ineens weer werkend hebt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Kecin schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 23:10:
@Zneek, vreselijke mod die je net linkte. Ik snap niet dat mensen zo'n dure wagen kopen en dan vervolgens helemaal verkloten.

Ik ben meer OEM ingesteld met een mooi setje velgen ofzo, dit is qua styling dan. Motorisch modden/tunen heb ik geen verstand van.
Tjah, ik snap het ook niet. Ik heb nog wel wat links (gelukkig minder erg) van doorgedraaide modders die hun E92 335i/M3 gewoon verkloot hebben. Ik bedoel, een helemaal stock M3 daar is al niet zo heel veel mis mee, toch? Waarom zou je daar ander bodywork aan hangen? Ik zie geen toegevoegde waarde in bijv. Vorsteiner spul tov stock (hood, boot, bumper)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Ach die 335i's rijden aan die kant van de sloot rond als Golfjes. 6-series zie je trouwens een stuk minder. Amerikanen hebben al een drive om anders te zijn dan anderen, en als je dan in een "stock" auto rijdt, zonder dikke (opzichtige) velgen, dan zullen mensen echt geen opmerking maken over je auto.

Het is daar niet heel ongewoon om je velgen te leasen. Zo kun je iedere maand iets nieuws onder je auto schroeven, en hoef je niet achter te blijven bij de laatste velgen trends (spinners zijn zoooo 2007).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Reloader schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 23:22:
[...]

zogauw de het motormanagement de nokkenas sensor "kwijt is" word de motor direct gestopt... (zodat er niets kapot draait)

en het kan zo zijn dat je door opnieuw te starten de happerende sensor ineens weer werkend hebt :D
Klopt, zo heb ik de auto ook weg weten te krijgen :P Het opvallende was ook dat hij met een koude motor stukken minder uitviel. Maar goed, alles is gelukkig weer perfect nu en rijdt als een zonnetje 8)

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Ja die gekke 'modders' begrijp ik ook nooit. (In USA denken ze dat ze P Diddy zijn) Heb je een mooie BMW en dan gooi je er de meest lelijke troep op. Net als RSP zegt lijkt het inderdaad net hetzelfde volk dat vroeger een 'getunede' golf had en die nu los gaan op hun BMW.
Het modden zou het verbeteren van de auto moeten zijn maar over wat 'verbeteren' betekend zijn de mening nogal over verdeeld :P

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Die mensen laten zich niet beletten door goede smaak hè ;) dat scheelt al de helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

En daar koopt iedere sjonnie ipv een CRX gewoon een 335i. Kosten daar geen drol ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Wimo. schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 10:08:
En daar koopt iedere sjonnie ipv een CRX gewoon een 335i. Kosten daar geen drol ..
Full option 335i kost daar ca. $55k = Euro 43k. :9~
Maar in the US willen ze alleen weten wat het per maand aan lening kost. :F

[ Voor 13% gewijzigd door ChiLLeR op 15-07-2010 10:23 ]

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Zo tussen de $300 en $500 dus ... Echt niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
RSP schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 10:27:
Zo tussen de $300 en $500 dus ... Echt niet normaal.
:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Komt ook omdat men "normaal" na 2 of 3 jaar weer een nieuwe auto koopt. Ze zakken dus als bakstenen in waarde, ongeacht het merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 15:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
Femme schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 22:38:
Misschien wat voor Daniël om z'n 545i om te bouwen naar een doe-het-zelf Alpina B5. De velgen heeft hij al :) .
:D net als jij zit ik niet te wachten op het hogere verbruik, hij zuipt zo al genoeg ;) En voor het NL-verkeer heb ik niet echt vaak dat ik vermogen tekort kom.

Ik heb in een grijzer verleden wel eens gekeken naar een compressorkit voor m'n 645i (als alternatief voor een M) maar van de kosten werd ik niet bepaald gelukkig - hoewel ik er van uit ga dat ESS een wat schappelijker prijs op tafel legt dan de 20k die Noëlle motors had verzonnen. Los daarvan zijn de remmen zwaar onderbemeten als je er zoveel vermogen in gaat leggen dus daar mag je ook nog even 4k in investeren.
Lijkt me wat overdreven voor een auto met een straatwaarde van nog geen 25k ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
dubbel :?

[ Voor 97% gewijzigd door PWM op 15-07-2010 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Wimo. schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 10:08:
Ze kosten daar wel degelijk veel geld :) Onze definitie is gewoon verpest in Nederland.

Voor ons lijkt 40k voor een premium auto met top moter gewoon weinig geld. Het blijft echter 40k, en voor 20k heb je daar ook gewoon een goede auto.

Voor hun is die 40.000,- voor een auto gewoon hetzelfde als 80.000,- hier.
ChiLLeR schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 10:22:

Maar in the US willen ze alleen weten wat het per maand aan lening kost. :F
In Nederland wordt 90% van de nieuwe auto's ook "gewoon" gefinancieerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

PWM schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 13:42:
[...]
Ze kosten daar wel degelijk veel geld :) Onze definitie is gewoon verpest in Nederland.
Je krijgt daar gewoon letterlijk meer "bang for your buck"
Echt ziekelijk als je een normale vergelijking doet:
We nemen een -thans- één van de meest coole muscle cars:
Een dodge challenger SRT-8:
specs:
6.1-liter HEMI V8 425 PK
zo'n ding dus:
Afbeeldingslocatie: http://cache.jalopnik.com/assets/resources/2008/04/2008-Dodge-Challenger-SRT8-Review.jpg

Die kost in de VS :$43,680, omgerekend € 34.385, en dan is ie ook redelijk vol met opties: cd/dvd/hdd media center, uitgebreid speaker systeem, satteliet radio, electrische leren bekleding... allemaal standaard op de srt8.

Daar koop je in nederland dus een Volkswagen Passat 2.0 TDI 140pk BlueMotion Trendline voor....in basisuitvoering! (€ 34.190) (een plaatje posten is niet interessant ;) )
das fijn....
Wat dat betreft zitten we echt aan de verkeerde kant van de oceaan.

[ Voor 16% gewijzigd door mr_petit op 15-07-2010 14:22 . Reden: kuthotlinking..... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
PWM schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 13:42:

Voor hun is die 40.000,- voor een auto gewoon hetzelfde als 80.000,- hier.
Dat is gewoon niet waar. Stel dat je een kwart van je inkomen elke 4 jaar aan een nieuwe auto wilt uitgeven, dus één jaarsalaris. 40.000 haal je al snel als je een beetje een normale baan hebt daar, maar hoeveel mensen verdienen er hier 80.000 euro, laat staan netto??

-edit-

Eeehm dat plaatje, is dat geen Corvette?? :+

[ Voor 6% gewijzigd door EvaluationCopy op 15-07-2010 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Oh en ze rijden als bejaarden :P SRT, AMG, ///M, Z01, het maakt echt geen reet uit. Allemaal 5 mijl onder de snelheidslimiet en zo traag als dikke stront.

:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
RSP schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 14:36:
Oh en ze rijden als bejaarden :P SRT, AMG, ///M, Z01, het maakt echt geen reet uit. Allemaal 5 mijl onder de snelheidslimiet en zo traag als dikke stront.

:-)
Dat zie je ook altijd bij die achtervolgings-meuk... auto die met 'duizelingwekkende snelheden' door het verkeer gaat, en dan 160km/u haalt ofzo... :z 160... so whut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
de boetes en de behandeling van de agenten daar is ook niet mals...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Nou ja, door verkeer... 160 op de snelweg is al extreem gevaarlijk daar... Vind je het dan gek dat ze de Duitse Autobahn als een Enginering Masterpiece bestempelen en er speciaal voor naar Duitsland komen? Ik ga echt niet speciaal naar Amerika of een ander ver land voor een bepaalde weg. Sterker nog, ik ga geeneens speciaal naar Duitsland omdat het zo bijzonder is om op een snelweg zonder snelheidslimiet te mogen rijden. Ik ga erheen omdat ik wil weten hoe hard mijn auto kan en dat is een plek waar dat kostenloos kan (anders moet ik het circuit op, met alle kosten en risico's die erbij horen...).

Vergeet trouwens niet dat het hele fiscale stelsel in Amerika anders is dan hier en dat daardoor de prijsbalansen ook anders liggen. Hier is (even grof gezegt) de helft van de prijs van een auto belasting (invoerheffing, btw, bpm, milieutax). Daarnaast ligt in Amerika het netto inkomen van iemand wel hoger, maar zijn veel kosten ook hoger (verzekeringen, zorg, etc). Het uiteindelijke besteedbaar inkomen ligt daardoor lager.
Doordat zo'n groot deel van de verkoopprijs bepaald wordt door belastingen en heffingen, lopen de prijzen ook veel sneller op (y=2x namelijk). Reken maar na, een auto van €5.000 bruto kost dan €10.000, terwijl €20.000 bruto al €40.000 netto moet kosten.

val niet over de factor 2, dit rekent gewoon even lekker makkelijk, maar zal ongetwijfeld eerder 40% van de totaalprijs zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

418O2 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 16:58:
de boetes en de behandeling van de agenten daar is ook niet mals...
Plus: "The other guy might have a gun in his car" :P Nogal een significant argument in Texas in ieder geval.

Bovendien: In sommige staten mag men nog bellen achter het stuur. SMS'en gaat ze een stap te ver, maar je ziet vaak mensen apatisch voor zich uit kijken terwijl ze continu aan het telefoneren zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door RSP op 15-07-2010 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
http://www.autoblog.nl/ar...a-b5s-is-mooiste-e60-ooit

En, wat vinden jullie? Ben niet zo gecharmeerd van de kleur, maar mooi is hij wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Vandaag even bij de dealer geweest, mijn versnellingsbak "zweet". Moest door naar een afspraak en ze waren weer superflexibel bij Oolbekkink. Bij MartinistadBMW rekenen ze vrolijk geld voor een E46 318 als leenauto tijdens een service beurt. Bij Oolbekkink kreeg ik laatst 2 dagen een 5GT mee, vandaag heb ik in een E93 door Zwolle gecrossed.... Netjes hoor.

Beetje een kutauto trouwens, E93 320d..... niet vooruit te branden (in vergelijk met mijn 335i). Nieuwe iDrive is trouwens wel significant genialer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

418O2 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 17:57:

En, wat vinden jullie? Ben niet zo gecharmeerd van de kleur, maar mooi is hij wel!
Ziet er eigenlijk gewoon uit als een normale E60 met een bodykit. Ik vind 't niet speciaal om eerlijk te zijn. Bij alpina slaan ze naar mijn mening vaker de plank mis dan raak. De alpina B7 is dan wel weer een erg geslaagd model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
418O2 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 17:57:

E60 nog steeds lelijk vinden :F
"Gouden" verf mooi vinden :F
Dit de mooiste E60 ooit vinden :F
Het hebben over "puntige lampen" bij de meest kenmerkende voorlamppartij ooit :F

:') autoblog :')

Sorry. Niks. Echt.

Edit:
Al jaren weten ze bij Alpina precies wat ze moeten doen om een BMW net wat minder ordi en net wat meer stijlvol te maken. Ze maken grote velgen acceptabel, uitlaat-sierstukken sjiek en spoilers mooi. Ze begrijpen dat de achterkant niet symmetrisch hoeft te zijn, een dikke uitlaat aan één zijde staat ook heel lekker.
There's so many things wrong with that paragraph it makes me want to stab people.

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1365/1259486821_c61fd00d4a.jpg

Zo. Daar is nu is he-le-maal niks meer aan te doen zie.

;)

[ Voor 36% gewijzigd door DexterBelgium op 15-07-2010 18:48 ]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:21
Zomaar uit interesse he, hoe komt het dat je met relatief weinig geld, toch een ontzettend dikke 7 serie uit Duitsland kunt halen?

Er komt natuurlijk nog wel 6-10k aan BPM overheen, maar is het puur omdat de doelgroep van een 7 liever een nieuwe of huisselectie aanschaft?

Bijv deze dikke 760i!

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/23/!!rb+viwBW0~$(KGrHqUOKiMEsnPsZfgMBLWvih3IGw~~_27.JPG

Een dikke audi is ook wel mogelijk, al wel minder opties dan bij de 7en.

[ Voor 50% gewijzigd door Red devil op 15-07-2010 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De schade aan de Z4 was bijna 7800 euro 8)7 . Hoe krijgen ze het voor elkaar. Schadeherstel moet een gouden business zijn.

Het heeft geen gevolgen voor mijn bonus-malusschaal dus ik neem aan dat de verzekering van de micra heeft mogen dokken. Die zullen wel even hebben moeten slikken daar :P .

[ Voor 8% gewijzigd door Femme op 15-07-2010 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
7800 euro.... daar koop je 2 tweedehands Micra's van..... :)
Pagina: 1 ... 20 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.