Het grote BMW-Topic #10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 37 Laatste
Acties:
  • 163.120 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
de X3 heeft ook dakar gereden geloof ik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:53

mr_petit

opperprutser

deepbass909 schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 22:08:
[...]

Als je heel puristisch wilt gaan doen, dan is geen enkele ///M tegenwoordig nog de badge waardig... De eerste M, de E30 M3, is met maar 1 doel gebouwd, namelijk homologatie voor het tourwagen kampioenschap.
Ik weet niet of dat meer puristisch is. Het geeft alleen aan dat het een model is wat het mogelijk maakt om voor de fabrikant te voldoen aan de toelatingseisen van een bepaalde raceklasse.
Overigens vergeet je in dit opzicht de M1; dat was namelijk de 1e, en ook ontwikkeld als toelating van een raceklasse.
Ook met een e46 wordt behoorlijk mee geraced hoor, maar goed, het is natuurlijk wel zo dat extra gewicht heel snel aantelt. (kijk naar een elise of een super7 klasse. die zijn gruwlijk snel op circuit)
Het is ook maar net hoe je een 'road legal raceauto' definieert en een 'ultieme rijdersauto'.
Voor die eerste moeten er imo toch af fabriek hele speciale banden onderzitten, bijv pseudo-intermediates met 3mm profiel ofzo. Dat is bij een standaard /m denk ik nooit het geval geweest; dat zie je bij mclaren f1's, ariel atoms, radicals en dat soort speelgoed. (en misschien special editions van meer reguliere auto's)
Overigens wordt de X5 wel ingezet in de autosport, namelijk de Dakar-rally. Dat is een, voor zover ik weet, aangepaste fabrieksauto en geen proto die de vorm van een bekende auto heeft.
Ja, maar die dakar x5 heeft niet zoveel te maken met bij. de x5m (en daar wil je echt niet het terrein mee in ;)), en is heel erg aangepast (en was overigens een diesel):
BMW "X-raid" X5 (2004)
Body: Kevlar and carbon compound (weet je wat dat kost? ;))
Tank capacity: 360 litres (da's ook een hele aanpassing 8)7 )
De latere X3 was eigenlijk ongeveer dezelfde auto (met ook dezelfde motor)

Er reden wel snelle supports mee (met banden en reservemotoren), en dat waren volgens mijn 'redelijk standaard' 3L diesels, maar ook met behoorlijke suspensieaanpassingen. Maar dat zijn dus geen klassementsauto's natuurlijk.

[ Voor 17% gewijzigd door mr_petit op 11-06-2010 23:36 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Jay Leno heeft ook eens rondgereden met de E92 M3.
http://www.jaylenosgarage.com/video/2011-bmw-m3/1232499/

Daarin ook een stukje dat leuk aansluit op het onderwerp over de verschillen tussen een normale M3 en een aangepaste versie die ze in de American Le Mans Series gebruiken.

edit:
Oeps, Zneek had die al gepost |:(

[ Voor 9% gewijzigd door fsfikke op 11-06-2010 23:49 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Afbeeldingslocatie: http://www.d-selectie.fczoetermeer4ever.nl/Verslagen/BlauwzwartD1-fczd2/BlauwzwartD1-fczd2_files/smiley_XD.gif
fsfikke schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 18:18:
[...]

Het lijkt me, vooral in Nederland, niet echt nodig.
Ik heb eens met een 530D x-drive gespeeld, maar daar kan je toch een stuk minder mee dan met een normale :p
Afgelopen winter, veel kracht op je wielen, kan het qua veiligheid wel schelen denk ik.
Maar het blijft natuurlijk wonderlijk veel plezier wanneer je even een rotonde over kunt glijden!

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Man, heb afgelopen winter meerdere keren overwogen mijn auto te koop te zetten en er een xi voor terug te kopen. Mijn auto was 100% onbruikbaar op sneeuw...... Die keren dat ik wel van mijn plek kwam was het glibberen en glijden, niet vertrouwd... Dan is een Audi (vloeken in de kerk) met quattro of een xDrive/xi toch een uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:05
Afgelopen winter was het ook wel zeldzaam guur, dat maken we gelukkig niet vaak mee. Voorwielaandrijving met zomerbandjes, daar werd je ook niet blij van hoor.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:19

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik beschouw een M gewoon als het sportiefste in een bepaalde klasse. Dus M3 is snelste/sportiefste middenklasser. M5 is snelste/sportiefste grote sedan. En dus is een X5 M de snelste en best sturende SUV op de markt.

Dat de beleving van een M3 of een X5M totaal onvergelijkbaar is, moge duidelijk zijn. Als je echter gaat kijken naar de klasse waar ze in zitten, denk ik dat je je best moet doen om een betere sturende SUV te vinden. (Dikke Cayenne misschien)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou een Cayenne Turbo S ga je toch echt niet bijhouden met een X... die Cayenne light gewoon net ff een stukkie beter op de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 18:19

GaMeOvEr

Is een hork.

Daarom staat die er ook bij. ;)

Laten we het erop houden dat de M's in het topsegment van hun klasse spelen, waar ook wel wat concurrenten zijn, maar niet vergelijkbaar met het 90% in die klasse. Zo dan. ;)

[ Voor 74% gewijzigd door GaMeOvEr op 12-06-2010 14:01 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Ik kwam net thuis en zag een donkere vlek op mijn oprit, op de plek waar mijn auto altijd staat. De vlek zit onder het midden van de auto, onder de iDrive knop zeg maar. Kan dat samenhangen met het nieuwe onderstel en de uitgebreide poetsbehandeling? Of moet ik me om iets anders druk maken? IDrive geeft op alles een groene OK. Oliepeil moet ik zo nog even checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

Je denkt dat de iDrive olie lekt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

zneek schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 13:43:
Kan dat samenhangen met het nieuwe onderstel en de uitgebreide poetsbehandeling?
Heb je bij het nieuwe onderstel ook een nieuw diff of nieuwe aandrijfassen gekregen? (maw heb je een serieuze hoofdprijs betaald? :P )
Als je een nieuw diff krijgt gaat naar alle waarschijnlijkheid ook de cardanas eruit, en dan zou er olie langs de keerring (bij de versnellingsbak dus) kunnen lekken (alhoewel donkere olie meestal op motorolie duidt, niet op versnellingsbakolie).
Aan het oliepeil zal je dat niet kunnen meten; daar kan je sowieso vaak geen lekkage op zien; daarvoor is lekkage te weinig.
Hij zal even de brug op moeten; dan kan je vaak vrij gemakkelijk zien waar het lekt, zeker bij een auto die redelijk schoon van onderen is.

Kan natuurlijk ook zijn dat ze olie ververst hebben en de carterplug of oliefilter niet goed aangedraaid hebben oid.

[ Voor 10% gewijzigd door mr_petit op 12-06-2010 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
RSP schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 13:55:
Je denkt dat de iDrive olie lekt? :P
nee man, duh :)

Maar het is recht onder die plek voor zover ik zo kon zien.
mr_petit schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 14:04:
[...]

Heb je bij het nieuwe onderstel ook een nieuw diff of nieuwe aandrijfassen gekregen? (maw heb je een serieuze hoofdprijs betaald? :P )
Als je een nieuw diff krijgt gaat naar alle waarschijnlijkheid ook de cardanas eruit, en dan zou er olie langs de keerring (bij de versnellingsbak dus) kunnen lekken.
Aan het oliepeil zal je dat niet kunnen meten; daar kan je sowieso vaak geen lekkage op zien; daarvoor is lekkage te weinig.
Hij zal even de brug op moeten; dan kan je vaak vrij gemakkelijk zien waar het lekt, zeker bij een auto die redelijk schoon van onderen is.
Nee, alleen veren, dempers en stabilisator. Als het vannacht niet lekt (ik leg er even karton onder) dan hoef ik me er niet druk om te maken? Of hoe dan ook even op de brug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ik zou er idd een rondje mee rijden, en daarna een nachtje wat karton onder (ook bij de motor).
Als het dat niet lekt is de kans heel groot dat het ok is. Na een weekje ff checken of er niet meer olie op de oprit is gekomen.

Waar je nog wel even naar kan kijken is of ze niet teveel olie hebben bijgevuld (voor het geval ze toch olie hebben ververst)

[ Voor 22% gewijzigd door mr_petit op 12-06-2010 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
mr_petit schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 14:04:
[...]

Kan natuurlijk ook zijn dat ze olie ververst hebben en de carterplug of oliefilter niet goed aangedraaid hebben oid.
Als het goed is niet. Omdat de aftersales pipo nog opmerkte dat de remmen bij de volgende beurt wel vervangen konden, als ook de olie aan de beurt is, over een kmtje of 7000. Dan neem ik aan dat ze daar nu niet bij geweest zijn. Maar je weet het nooit.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Misschien ben ik wat voorbarig hoor, maar moet je 'm niet gewoon terugrijden met het bericht: "Hij lekt olie sinds hij bij jullie is geweest"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

RSP schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 15:01:
Misschien ben ik wat voorbarig hoor, maar moet je 'm niet gewoon terugrijden met het bericht: "Hij lekt olie sinds hij bij jullie is geweest"?
Ik zou sowieso je dealer nu even op de hoogte brengen. Nu is het nog "vers" inderdaad. :)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:03
RSP schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 15:01:
Hij woont in Groningen en de dealer zit in Zwolle dus dan wil je wel ff zeker weten dat niet iemand wat heeft laten vallen op je parkeerplaats :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Ben even langs MartinistadBMW gereden, daar is ie even op de brug geweest. Kon ik mooi even mijn gele veren bekijken. En constateren dat de versnellingsbak "zweet" en dus waarschijnlijk ook lekt.... Bij thuiskomst karton neergelegd om te zien of er vannacht echt een flinke lading uit komt zetten. Terwijl ik de auto over het karton heen zette begon mijn auto te piepen over de dag/stadverlichting. Rechts zijn mijn lichtringetjes uit.... en dus stuk.... hoe vervang ik dat in vredesnaam? Lijkt me niet te doen en een klus voor de garage? Gvd, kan ik volgende week weer op en neer, als ze tenminste ruimte hebben. Een zweten (lekkende) versnellingsbak, daar kan ik zeker niet nog op rekenen om aanstaande vrijdag naar Schiphol te rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
zneek schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 16:51:
Ben even langs MartinistadBMW gereden, daar is ie even op de brug geweest. Kon ik mooi even mijn gele veren bekijken. En constateren dat de versnellingsbak "zweet" en dus waarschijnlijk ook lekt.... Bij thuiskomst karton neergelegd om te zien of er vannacht echt een flinke lading uit komt zetten. Terwijl ik de auto over het karton heen zette begon mijn auto te piepen over de dag/stadverlichting. Rechts zijn mijn lichtringetjes uit.... en dus stuk.... hoe vervang ik dat in vredesnaam? Lijkt me niet te doen en een klus voor de garage? Gvd, kan ik volgende week weer op en neer, als ze tenminste ruimte hebben. Een zweten (lekkende) versnellingsbak, daar kan ik zeker niet nog op rekenen om aanstaande vrijdag naar Schiphol te rijden?
Een vriend van me heeft van de weeks de angel-eyes van z'n E61 vervangen. Volgens hem was het een gepriegel maar was het wel te doen. Er zullen op interet wel wat DIY's te vinden zijn.
Wel zuur dat je meteen gedoe hebt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Ik doe niet aan gepriegel, dus ik laat het de garage wel doen :) Zal direct even vragen wat het kost om een LCI unit (met LED) te plaatsen. Maak me meer druk om mijn versnellingsbak.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

@ Zneek, mooie upgrade de verlaging!. Wel jammer van de dingetjes die je nu hebt.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zneek schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 18:04:
Ik doe niet aan gepriegel, dus ik laat het de garage wel doen :) Zal direct even vragen wat het kost om een LCI unit (met LED) te plaatsen. Maak me meer druk om mijn versnellingsbak.....
Heb je nog wel tijd om je om andere zaken druk te maken ? Je laat alles doen maar maakt je nog steeds druk... obsessie aan het worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Net zoals zeiken voor jou een obsessie is?

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:27

4x2

lộn xộn quá

YB: Tenk joe.

Zneek: probeer te kijken hoeveel dr uit loopt, zet er desnoods een bak onder om het preciezer te bepalen.
Als t bij druppelwerk blijft zou ik me dr niet zo enorm druk om maken, gewoon rustig aan doen.

[ Voor 28% gewijzigd door 4x2 op 12-06-2010 18:52 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Dat zou ik echt nooit kunnen, een lekkende auto gewoon laten staan omdat het maar een paar druppeltjes zijn :P Ik zit dan bij wijze van spreke iedere kilometer aan dat mankement te denken en kan niet wachten tot we bij de garage zijn geweest ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YoshiBignose schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 18:48:
Net zoals zeiken voor jou een obsessie is?
Kun je vinden maar het is gewoon realistisch denken.

Als hij garantie op die bak heeft zou ik me er al helemaal niet te druk om maken... gewoon even informeren en dan verder lekker genieten.

Het valt me op dat veel mensen hier bezig zijn met hun auto en alles posten wat ze ermee gedaan hebben... welke tijd hou je nog over als je je steeds druk loopt te maken ?

[indekken]
Tja... ik zit hier een beetje te alt+tabben als ik aan het proggen ben :)
[/indekken]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Jongens, rustig, ik maak me druk, maar wel in de goede context.... :)

Maandag bellen met de dealer, nu bier drinken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panamera
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:16
Ik heb een mooie 316i coupe op het oog uit 1996, weten jullie zo nog dingen waar ik op moet letten?
Dingen die veel voorkomen bij dat type?

De gereedschapskist zit nog achterin de klep dus dat is een goed teken, hij heeft 118k gelopen en is altijd goed onderhouden (met stempels in het boekje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Laatst online: 16:49
vaag iets hier.
Soms met een koude motor en rij 2000 toeren dan hiks de motor een beetje. je ziet ook de naald van de toeren teller klein beetje op en neer gaan. Is nu 3 x voor gekomen in de laatste 4 weken. Alleen koude motor. Dan is dan in ze 3 en 50KM.
Is een E46 2.0D

Iemand een idee wat het kan zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Hmmm mijn E46 doet ook weer vreemd. Ik reed laatst op de snelweg en ineens begint motorlampje en olie lampje enzo te branden, was de motor er gewoon mee gestopt. Koppeling getrapt en ging weer aan maar toch heel vreemd. Dit kreeg ik later nog een aantal keer, vooral als ik in de binnenstad reed en ik remde voor een stoplicht bijv, dan valt ineens de motor uit. Geen rare geluiden verder ofzo en stationair loopt de motor ook goed.

Nog iets vreemds is m'n airco. Die maakte al rare geluiden en deed het alleen aan de bestuurderskant. Nu de airco aan zo'n gasfles en metertjes gezet en dat leek oke, beetje bijgevuld dus hij wordt nu wel weer goed koud, maar nog steeds aan 1 kant. Toen draaide ik die roostertjes dicht en ineens werd het koud aan de rechterkant 8)7 8)7 draai ik ze weer open dan worden de roosters van de passagierskant weer warm. Echt heel raar 8)7 . Het zoemende geluid is er ook nog.

Wie heeft er ideeën en wil ze met mij delen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YoshiBignose schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 21:24:
Hmmm mijn E46 doet ook weer vreemd. Ik reed laatst op de snelweg en ineens begint motorlampje en olie lampje enzo te branden, was de motor er gewoon mee gestopt. Koppeling getrapt en ging weer aan maar toch heel vreemd. Dit kreeg ik later nog een aantal keer, vooral als ik in de binnenstad reed en ik remde voor een stoplicht bijv, dan valt ineens de motor uit. Geen rare geluiden verder ofzo en stationair loopt de motor ook goed.
Hoe is je oliepeil ? Kan zijn dat het blok automatisch uitvalt zodra het te laag is en het lampje gaat branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

edit:

NVM, zou niet meer op m reageren

Verder klinkt het een beetje als eoa sensor die dood aan het gaan is of eoa stom kabelbreukje, maar waar in godsnaam ?
Neem aan dat ie dat opslaat in de computer, dus misschien dat er met uitlezen wat specifieker te zoeken valt.

[ Voor 32% gewijzigd door 4x2 op 12-06-2010 23:07 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4x2 schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 22:29:
Klinkt als een hele veilige en slimme optie als ze zoiets inbouwen op een niveausensor.
Keer vol optrekken/remmen/bocht door met een lager oliepeil, olie slingert wat aan de kant en hij gooit je motor ineens uit.
Nou olielampje betekent dat je pomp al droog geslagen heeft hoor...

En ik heb gereden met anti-slingerschotten en bewust lager peil ivm schuimen van olie onder hoge temps, etc... en dan gebeurt het ook niet... door het antislingershot.

Je moet er echt dik onder gaan wil je in een bocht of met remmen/etc het lampje aan krijgen... en dan is het al telaat, zeker bij die toeren... anders krijg je die g-forces niet hoor.

Dus dat die motor op zo'n checklampje uit zou vallen is alleen maar goed... hoewel het al telaat is ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2010 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Net nieuwe stootstrips gemaakt en gemonteerd in de garage. Anders krast de lak zo als de deuren van de z4 (per ongeluk) tegen de muur komen. Kleine rotdeurtjes zijn het die heel ver openzwaaien (en ook ver open moeten zwaaien wil ik erdoor passen :+).
Ik heb ze gemaakt van een maatje brandhaspelslang op latjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~audio/zooi/z4/div/stootstrips.jpg

het werkt perfect:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~audio/zooi/z4/div/stootdeur.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nette en degelijke oplossing !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Hmm, ik heb nog steeds een stuk vloermat tegen de muur omhoog staan voor die zelfde situatie. Wellicht is dit wel wat practischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Is het niet ook handiger uitstappen als je het raampje omlaag doet?
Kan je met de sleutel weer dicht doen naderhand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Omdat je dan kan vasthouden aan de deur bedoel je? Coupe's hebben natuurlijk wel deuren die 'n stuk langer zijn, wat uitstappen in krappe ruimtes sowieso bemoeilijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

"Werkt perfect" als in: de stootstrips zitten alsnog minstens 10cm te hoog op de muur gemonteerd :?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:28
MadMarky schreef op zondag 13 juni 2010 @ 03:32:
"Werkt perfect" als in: de stootstrips zitten alsnog minstens 10cm te hoog op de muur gemonteerd :?
Jij ziet geen perspectief?

Volgens mij zitten ze op precies de goede hoogte, en staat de deur er 10 cm vanaf.

[ Voor 15% gewijzigd door Marcusso op 13-06-2010 09:19 ]

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
fsfikke schreef op zondag 13 juni 2010 @ 01:15:
Ja doe ik ook wel eens in mijn coupe, maar dan voor de bijrijder. Uitstappen is dan stukken makkelijker. Maar ik weet niet hoe je dat ding krijgt met de sleutel hoor? Kan een E46 dat?

[ Voor 5% gewijzigd door YoshiBignose op 13-06-2010 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Ja, hou gewoon de knop voor het openen van je auto op de sleutel ingedrukt tot ze zakken. Andersom gaat 't ook met de knop voor vergrendelen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

MadMarky schreef op zondag 13 juni 2010 @ 03:32:
Dat is idd het perspectief.
Ze zitten op precies de goede hoogte (en daar heb je ook nog wat speling in), waarbij ik ook uiteraard nog rekening heb gehouden dat ik midden in stenen heb geboord ;) (slap kalkzandsteenmuurtje met inferieure voegen)
(op de foto staat de deur idd niet tegen de muur:))
fsfikke schreef op zondag 13 juni 2010 @ 01:15:
Misschien wel, maar ik heb het sluiten van de deur nog niet voor mekaar gekregen met de sleutel (misschien niet lang genoeg gedrukt op de knop). Of misschien moet de z4 maar eens grondig met een DIS-diagnose onderhanden genomen worden, want ik heb het idee dat nog een paar andere dingen een beetje raar staan ingesteld. Overigens wil ik nog een dakmodule monteren zodat je met de standaard sleutel op afstand ook het dak open en dicht kan doen (maakt het instappen helemaal een stuk gemakkelijker)

[ Voor 46% gewijzigd door mr_petit op 13-06-2010 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Iemand ervaring met het repareren van een E9x angel eye (dagrijverlichting)? Mijn rechter is stuk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Plaatjes van mijn 'nieuwe' E46 318i Touring Executive:

Buitenkant (voor in de startpost):
Afbeeldingslocatie: http://img689.imageshack.us/img689/1603/img1240kn.jpg

Detail van de velg:
Afbeeldingslocatie: http://img694.imageshack.us/img694/496/img1243n.jpg

Interieur:
Afbeeldingslocatie: http://img508.imageshack.us/img508/3035/img1241c.jpg

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:33

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

* deepbass909 is verliefd O+

Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_h0ma56lGMng/TBQIUGJdQXI/AAAAAAAABow/xoZuXfcXC9Y/s800/IMG_0752.JPG

Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_h0ma56lGMng/TBQIVbFxlqI/AAAAAAAABo0/cxbt3JuBr_A/s800/IMG_0760.JPG

Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_h0ma56lGMng/TBQIYicof5I/AAAAAAAABpI/Ab1wgf_0P0U/s800/IMG_0764.JPG

Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_h0ma56lGMng/TBQIZ-nCfOI/AAAAAAAABpM/cW9rwMDfNcE/s800/IMG_0765.JPG

Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_h0ma56lGMng/TBQIdROxbaI/AAAAAAAABpY/j20SytkmV2c/s800/IMG_0773.JPG

Maar in een realistischer budget ben ik ook verliefd geworden op deze wagen:
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_h0ma56lGMng/TBQIgFR_PCI/AAAAAAAABpo/dRD8bot149g/s800/IMG_0794.JPG

Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_h0ma56lGMng/TBQIhA95BCI/AAAAAAAABps/jBNTbi_vvO0/s800/IMG_0795.JPG

Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_h0ma56lGMng/TBQIiEpRWRI/AAAAAAAABpw/UBtfvrYrY_Q/s800/IMG_0799.JPG

Een BMW 700 LS Coupe. Mijn vader heeft ooit de kleinste variant van deze wagen gehad, en nu ik hem in het echt heb gezien O+

En nog een kleine quiz... Wat klopt er hier niet?
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_h0ma56lGMng/TBQIpx5tDlI/AAAAAAAABqE/alNqbmQGSJc/s800/IMG_0824.JPG

Ik heb nog veel meer foto's gemaakt, maar om die nou allemaal te gaan posten :+
Mocht je in de buurt van Munchen zijn, het museum is echt de moeite waard. De 507 is bijv. de meest kostbare wagen die er staan (geschatte waarde van ruim over een miljoen), maar hij staat open en bloot.

[ Voor 3% gewijzigd door deepbass909 op 13-06-2010 15:17 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:11

Theimon

Snapte!?

Op die foto's is redelijk goed te zien waar ze de inspiratie voor de Z8 vandaan hebben. Fantastische wagen, zowel oud als nieuw :)

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Huh? Is de Z8 geïnspireerd op de 507?

Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_h0ma56lGMng/TBQIXjyBptI/AAAAAAAABpE/EjJKl2p51hQ/s800/IMG_0763.JPG

Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_h0ma56lGMng/TBQIWf2Fa-I/AAAAAAAABpA/MyzXvuynKPI/s800/IMG_0762.JPG

Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_h0ma56lGMng/TBQIcOMOhfI/AAAAAAAABpU/bXjR7qbT3vY/s800/IMG_0771.JPG

:+

[ Voor 12% gewijzigd door deepbass909 op 13-06-2010 15:54 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Toch vind ik het interieur van de Z8 niet goed bij de auto passen. Dat is nèt wat teveel retrodesign, over the top zeg maar (waar ik eigenlijk niet van hou; het is een hele makkelijke manier van ontwerpen). Dat had wel wat beter gekund imo. (een spyker heeft dat ook heel erg... over the top retrodesign...)
De neus is wel heel mooi.

[ Voor 15% gewijzigd door mr_petit op 13-06-2010 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik vind zelf de Z8 helemaal niet zo mooi, hij is aan de buitenkant te clean. Juist die ronde vormen van de 507 vind ik echt prachtig, iets wat de Z3 en Z4 ook hebben, maar de Z8 maar weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 09:55
Die 507!

Love is in the air! Ik zie helaas net dat ze meer dan 250k kosten... Aiii...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Vanavond iemand in Amstelveen met een blauwe BMW 5 touring E39 met Alpina velgen een verschrikkelijk gave burnout getrokken in een bocht naar links? _/-\o_ De hele straat stond blauw van de rook! :9

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Iemand een idee of de lijsten boven de raam en deur vervangen kunnen worden? Ben stiekem aan het neuzen naar een 1-serie. Sommigen hebben zwarte kunststof lijsten, daar zou ik dan graag chromen inzetten. Chromen nieren en uitlaattip lijkt me geen probleem.

[ Voor 13% gewijzigd door Bartjeee op 14-06-2010 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
volgens mij zijn die gewoon te koop hoor :) Sowieso wel via de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Laatst online: 02-08 20:54
Bartjeee schreef op maandag 14 juni 2010 @ 01:07:
Iemand een idee of de lijsten boven de raam en deur vervangen kunnen worden? Ben stiekem aan het neuzen naar een 1-serie. Sommigen hebben zwarte kunststof lijsten, daar zou ik dan graag chromen inzetten. Chromen nieren en uitlaattip lijkt me geen probleem.
Volgens mij zijn de modellen met een 6-cylinder voorzien van chromen lijsten, de modellen met een 4-cylinder zijn voorzien van zwarte lijsten.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
Heb het al gevonden zou 2 x 126 euro kosten. http://de.bmwfans.info/parts/catalog/E81/3-doors/Europe/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Alleen doen bij een zwarte auto, bij een grijze staat de shadowline wat mij betreft een stuk beter. Zeker bij een 1-serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Laatst online: 21:35
RSP schreef op maandag 14 juni 2010 @ 09:44:
Alleen doen bij een zwarte auto, bij een grijze staat de shadowline wat mij betreft een stuk beter. Zeker bij een 1-serie.
Dan lijkt het tenminste of je een 6 cilinder hebt ;)

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

argro schreef op maandag 14 juni 2010 @ 08:53:
[...]
Volgens mij zijn de modellen met een 6-cylinder voorzien van chromen lijsten, de modellen met een 4-cylinder zijn voorzien van zwarte lijsten.
Dat is niet correct, zoals Bartjeee zelf ook al had ontdekt is het gewoon een optie op de BMW-prijslijst.

Ga je voor een nieuwe 1-serie Bartjeee? (gezien je vraag denk ik niet) Zo wel, dan kun je nu op veel voorraadauto's nog eens 15% extra korting krijgen...

[ Voor 17% gewijzigd door Pizzaman op 14-06-2010 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Pizzaman schreef op maandag 14 juni 2010 @ 10:27:
[...]

Dat is niet correct, zoals Bartjeee zelf ook al had ontdekt is het gewoon een optie op de BMW-prijslijst.

Ga je voor een nieuwe 1-serie Bartjeee? (gezien je vraag denk ik niet) Zo wel, dan kun je nu op veel voorraadauto's nog eens 15% extra korting krijgen...
Ja dat zal best, die zijn allemaal (mis)(ge)bruikt voor die Joy-rides en al bijna afgeschreven :P

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

ChiLLeR schreef op maandag 14 juni 2010 @ 10:25:
[...]

Dan lijkt het tenminste of je een 6 cilinder hebt ;)
Tja, veel mensen kiezen voor die optie denk ik, maar zo vind ik bij een zilver kleurige E46 de oranje knipperlichten ook beter staan dan de witte. Het gaat mij vooral om de combinaties :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

EvaluationCopy schreef op maandag 14 juni 2010 @ 10:45:
[...]

Ja dat zal best, die zijn allemaal (mis)(ge)bruikt voor die Joy-rides en al bijna afgeschreven :P
Uhm, ik weet niet hoe je hier bij komt? BMW heeft gewoon een heleboel 1-series met speciale pakketten op voorraad staan. Aangezien ze hier niet zo makkelijk vanaf komen worden ze nu met grotere kortingen aangeboden. Dit zijn nog nieuwe auto's met 0 kilometer op de teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Pizzaman schreef op maandag 14 juni 2010 @ 11:07:
[...]

Uhm, ik weet niet hoe je hier bij komt? BMW heeft gewoon een heleboel 1-series met speciale pakketten op voorraad staan. Aangezien ze hier niet zo makkelijk vanaf komen worden ze nu met grotere kortingen aangeboden. Dit zijn nog nieuwe auto's met 0 kilometer op de teller.
Niet zo serieus zeg, sjonge :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
Een 6 cylinder zal het niet worden, waarschijnlijk 116i, 118i of 118d. Het liefst een zwarte 3 deurs en dan zijn die chrome details gewoon mooier (uitlaattip, nieren en raamlijsten). 1,5 jaar oud uit Duitsland. Een heel stel hebben ook geen cruisecontrol of leren stuur maar daarvan weet ik dat het achteraf kan en het is allebei geen absolute must.

Lijstje van wensen;

- 3 deurs
- Handbak
- 50k km <
- Climate control
- Rond de twee jaar oud

Cruise control, carkit en leren stuur is mooi meegenomen.

Toch een keer naar die voorraad modellen kijken, als hiet niet veel scheelt ... Dan kan ik namelijk mijn huidige auto inrruilen dat is wat lastiger met import uit Duitsland.

[ Voor 27% gewijzigd door Bartjeee op 14-06-2010 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ziet er nou niemand wat er niet er niet klopt op deze foto? (4x2, jij mag het niet zeggen, want jij weet het waarschijnlijk al, aangezien jij mij de hint gaf ;) )

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_h0ma56lGMng/TBQIpx5tDlI/AAAAAAAABqE/alNqbmQGSJc/s800/IMG_0824.JPG

Zijn jullie nou echte BMW-liefhebbers? :+

Hier is trouwens nog een bijzonder motorblokje, volgens mij probeerd 4x2 dit ook na te bouwen :+
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_h0ma56lGMng/TBQH1KYDL5I/AAAAAAAABuA/_5jaS31Qr4g/s800/IMG_0695.JPG
Een 1500cc motorblok dat tegen de 800pk (!!!) produceert, met dank aan een "bescheiden" turbo.

En deze vond ik heel erg bijzonder:
Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_h0ma56lGMng/TBQH31QzrTI/AAAAAAAABuQ/Vq5GAZz8cjw/s800/IMG_0698.JPG
Een 4-cilindermotor, die eruit ziet als een V8 door de dubbele inlaatkelken en uitlaten (een 16-klepper met per klep een eigen inlaat en uitlaat)

Ow, en nog een foto van het prachtige interieur van de 507:
Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_h0ma56lGMng/TBQIKjvklvI/AAAAAAAABv0/ZnfNSuiwFGw/s800/IMG_0719.JPG
argro schreef op maandag 14 juni 2010 @ 08:53:
[...]
Volgens mij hoort het bij het business-pakket. De 116i die ik met de Joyriders-campagne had, had namelijk ook chromen lijsten, maar deze stonden niet los op de optielijs. Maar het was wel een business-uitvoering. Ik vond het wel netjes staan op de 3-deurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

deepbass909 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 13:35:
Hier is trouwens nog een bijzonder motorblokje, volgens mij probeerd 4x2 dit ook na te bouwen :+
[afbeelding]
Een 1500cc motorblok dat tegen de 800pk (!!!) produceert, met dank aan een "bescheiden" turbo.
En met 800PK was zo'n M12 nog conservatief afgesteld. Deze blokjes zijn voor de F1 gebruikt en hadden op het hoogtepunt zo rond 1986 ruim 800PK per liter.

[ Voor 4% gewijzigd door AtleX op 14-06-2010 13:50 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

[afbeelding]
Precies zo'n BMW blokje heb ik ook gezien in het museum bij de Nurburgring. Tijdens kwalificaties lieten ze dat ding op 6 bar draaien, tijdens races op 4,5 oid.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Nu online
Ziet er nou niemand wat er niet er niet klopt op deze foto? (4x2, jij mag het niet zeggen, want jij weet het waarschijnlijk al, aangezien jij mij de hint gaf ;) )
De blauwe en witte vlakken in het logo zijn omgedraaid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

En J0YR1D3R zei dat, ik niet, ik let meestal niet op dat soort dingen :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ik let er normaal ook nooit zo op, maar heb een hele uitleg gehad van de dame uit het museum. We waren met een mannetje of 3 uitgebreid bezig om die 507 vast te leggen omdat er zoveel mooie details aan zitten (en je valt best op met 3x een telelens in een museum). Wel een erg mooi museum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
@deepbass, doel je nou op die chromen spiegels op die cabrio daarachter (Z3 cabrio?) met chromen spiegels :S wie bedenkt dat :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
De auto met chromen spiegels erachter is een schitterende Z8 :) De discussie gaat volgens mij over de raamlijsten (heeft dat niet te maken met wel/niet (High) Executive?)

[ Voor 54% gewijzigd door J0YR1D3R op 14-06-2010 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Nu online

PauseBreak

derp!

De raamlijsten zijn gewoon een losse optie, al zitten ze op de 1-serie volgens mij ook bij de 'Businessline' in.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

SyS_ErroR schreef op maandag 14 juni 2010 @ 14:02:
[...]

De blauwe en witte vlakken in het logo zijn omgedraaid ;)
Inderdaad, de wielmoer linksachter heeft de kleurstelling van de Beierse vlag (in tegenstelling tot het BMW-logo, die precies verkeerd-om is).
J0YR1D3R schreef op maandag 14 juni 2010 @ 15:35:
Ik let er normaal ook nooit zo op, maar heb een hele uitleg gehad van de dame uit het museum. We waren met een mannetje of 3 uitgebreid bezig om die 507 vast te leggen omdat er zoveel mooie details aan zitten (en je valt best op met 3x een telelens in een museum). Wel een erg mooi museum :)
Het zou me niks verbazen als ik van dezelfde dame uitleg heb gekregen. Ik viel ook nogal op, gezien de tijd en hoeveelheid foto's die ik nam. Als je bijna gaat liggen om een foto van een laag standpunt te nemen (recht van voren bijv.) dan trek je onbedoeld wel de aandacht :+
Ik heb een hele tijd met haar over de auto en het museum gepraat, erg leuk dat zo iemand ook echt interesse heeft in wat er in het museum staat.
Zij vertelde dat ze niet zeker weten waarom op deze ene wielmoer het logo "verkeerd" is, maar vermoedelijk heeft het ermee te maken dat deze wagen van een diplomaat is geweest die uit Beieren kwam.

Wat trouwens ook erg verrassend was, was dat deze 507 ooit een ongeluk heeft gehad en hij nu dus volledig gerestaureerd is. Ook de lak is bijzonder, want het is een metallic-lak, iets wat toen nog hoogst ongebruikelijk was. En de kleurcombinatie van interieur en buitenkant. Een combinatie die ik trouwens wel erg mooi vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Mhaha, E92 LCI koplamp units (adapative) met LED angels: 900 euro/stuk excl arbeid...... dan toch maar dat H8 lampje a 18 euro laten vervangen.... after market blauwe/witte neppers vind ik ook maar niks....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Bij Hella zeiden we 4 jaar terug al dat het waanzin was als je een upgrade van halogeen units naar originele xenon units wou doen. Als je pech had (toen) moest namelijk ook een deel van de boord-electronica vervangen worden, ivm de checkcontrol... Nu zijn de boordcomputers programeerbaar, maar losse units blijven verschrikkelijk duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Nu online
zneek schreef op maandag 14 juni 2010 @ 19:32:
Mhaha, E92 LCI koplamp units (adapative) met LED angels: 900 euro/stuk excl arbeid...... dan toch maar dat H8 lampje a 18 euro laten vervangen.... after market blauwe/witte neppers vind ik ook maar niks....
Bij jou is die ring nog door een "normale" Halogeenlamp, en bij de nieuwe versie zijn het LED's oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
SyS_ErroR schreef op maandag 14 juni 2010 @ 21:30:
[...]

Bij jou is die ring nog door een "normale" Halogeenlamp, en bij de nieuwe versie zijn het LED's oid?
Bij mij is het halogeen idd, en bij de LCI is het volgens mij een optie om een ledjes ring eromheen te hebben. Ik zoek het even na, ben nu wel benieuwd eigenlijk of dat standaard is

[edit] Het is een optie "5AK LED Light elements".
Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/335/LEDLight.jpg
kost 350 euro extra trouwens

[ Voor 24% gewijzigd door zneek op 14-06-2010 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Een optie voor het verschil tussen halogeen en LED angel eyes? :P Is dat het verschil tussen de witte en de gele? De gele zien er doorgaans veel mooier uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Laatst online: 21:35
zneek schreef op maandag 14 juni 2010 @ 22:25:
[...]

Bij mij is het halogeen idd, en bij de LCI is het volgens mij een optie om een ledjes ring eromheen te hebben. Ik zoek het even na, ben nu wel benieuwd eigenlijk of dat standaard is
Ik vind zelf de leds echt enorm lelijk, ook bij de nieuwe 5 serie. Het ziet er naar mijn mening veels te autostijl-achtig uit. De halogeen ringen geven een wat chiquere uitstraling en ook het effect dat het licht intenser is als je recht van voren kijkt.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
ChiLLeR schreef op maandag 14 juni 2010 @ 22:30:
[...]

Ik vind zelf de leds echt enorm lelijk, ook bij de nieuwe 5 serie. Het ziet er naar mijn mening veels te autostijl-achtig uit. De halogeen ringen geven een wat chiquere uitstraling en ook het effect dat het licht intenser is als je recht van voren kijkt.
Ik vind het persoonlijk wel mooi. Maar ben geen fan van stijlbreuk, en de units "horen" bij de LCI versie, samen met de LCI voorbumper, sideskirts en achterbumper. Dus ik ga ze niet vervangen (sowieso niet vanwege de hoge prijs) maar ga ook geen "LED-achtig" licht erin doen. Gewoon origineel, 18 euro. De auto moet er wel voor op de brug en het is een 1/2 uur werk..... das dan wel weer jammer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
PauseBreak schreef op maandag 14 juni 2010 @ 17:00:
De raamlijsten zijn gewoon een losse optie, al zitten ze op de 1-serie volgens mij ook bij de 'Businessline' in.
Het is een losse optie die je vindt onder de naam chrome line. Volgens mij alleen bij de 3-deurs 1-serie verkrijgbaar en geen onderdeel van de business line. Kost niet zo veel en in mijn ogen een must voor iedere zwarte of donker blauwe.

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:52

Wimo.

Shake and Bake!

Lol, ik heb ook een joyrider 1 serie te pakken. Is die lelystad cursus leuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Waar koop je in Nederland Vorteiner onderdelen? Ik zat te kijken wat deze http://www.vorsteiner.com...oupe-Rear-DiffuserII.aspx in NL zou moeten kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Wimo. schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 19:22:
Lol, ik heb ook een joyrider 1 serie te pakken. Is die lelystad cursus leuk?
Erg leuk, maar vooral erg leerzaam. Het is een halve rijvaardigheidscursus, normaal duurt deze namelijk een volle dag. Met een beetje geluk mag je ook wat rondjes draaien op de gladde cirkel, wat echt humor is.
De remtesten zijn vooral leerzaam (en dan vooral waarbij je even keihard met de neus op de feiten wordt gedrukt wat betreft remweg en reactietijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:52

Wimo.

Shake and Bake!

deepbass909 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 01:02:
[...]

Erg leuk, maar vooral erg leerzaam. Het is een halve rijvaardigheidscursus, normaal duurt deze namelijk een volle dag. Met een beetje geluk mag je ook wat rondjes draaien op de gladde cirkel, wat echt humor is.
De remtesten zijn vooral leerzaam (en dan vooral waarbij je even keihard met de neus op de feiten wordt gedrukt wat betreft remweg en reactietijd).
Ik vind de actievoorwaarden maar wat wazig. Het is gratis? De dealer kon er weinig over zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

My first BMW.

Gisteren bij mijn nieuwe werkgever mijn firmawagen mogen afhalen. Contractueel hadden we een 318D Touring afgesproken, maar zoals gewoonlijk krijg je in je proefperiode eerst een aanloopwagen. Groot was mijn vreugde toen mij telefonisch bevestigd werd dat de aanloopwagen ook een BMW 3-reeks zou zijn. Verder geen detais. Nog groter was mijn vreugde toen ik gisteren in de ondergrondse parking van het bedrijf mijn aanloopwagen zag staan en er 320D op het kofferdeksel zal prijken. Het was wel geen Touring, maar een Berline, maar dat was allerminst een domper op de feestvreugde.

Mijn eerste ervaringen. Uiteraard vergelijk ik dit met mijn vorige bedrijfswagen en dat was een Volvo V50 2.0D uit september 2008 en tot juni 2010 heb ik daar 82.000km mee gereden. Aan het inschrijvingsboekje kon ik zien dat de 320D in oktober 2007 is ingeschreven, maar het gelijkvormigheidsattest stamt al uit 2005. Dus waarschijnlijk heeft deze wagen een tijdje in de toonzaal doorgebracht voor hij door mijn firma is aangekocht, een bekende praktijk voor aanloopwagens bij firma's omdat je bij toonzaalmodellen leuke kortingen krijgt. Er staan reeds 69.000km op de teller.

Van buiten ziet de 320D nog heel goed uit, buiten wat steenslag op de motorkap en wat lakbeschadeging op de rechterachterdeur, maar niets ernstig. Wat me wel opviel, zijn de kleine velgen die erop zitten. Volvo heeft er een handje van weg om kleine velgen op hun auto's te plaatsen (om de bomma's en de bompa's een zacht rijdende wagen te geven), maar op de meeste BMW's zie ik toch 16" of 17" velgen staan. Niet op mijn BMW, daar staan 15" velgen op net zoals op mijn V50 en daarmee rijdt de 320D al even zacht, zoniet zachter dan mijn V50. Persoonlijk vind ik dat maar een detail, maar bij de aanschaf van mijn definitieve wagen er toch op letten of ik geen 16" of 17" kan nemen.

Toen ik voor de eerste keer in de 320D stapte, zat ik totaal niet goed. Een kwartiertje met de instellingen van de bestuurdersstoel prutsen en de wagen zat al een stuk beter, maar toch zijn de standaard zetels van Volvo een stuk beter dan die van BMW. Dat had ik al op voorhand op veel plaatsen gelezen en gehoord en jammer genoeg werd dit mij onmiddellijk bevestigd. De stoel in de BMW geeft me veel minder steun in mijn rug dan die in mijn V50. Ik weet dat de sportzetels van BMW dit euvel kunnen verhelpen, dus het wordt wel belangrijk om te checken of die optie binnen het budget zal liggen eens mijn definitieve wagen besteld wordt.

Het rijden zelf dan. Op het gelijksvormigheidsattest lees ik dat mijn 320D een vermogen heeft van 110kw. Ik vond nergens het aantal PK terug, maar na wat opzoekingswerk op het Internet zou dit moeten overeenstemmen met 150pk. Ik had verwacht dat dit toch een verschil ging maken met mijn 136pk tellende Volvo, maar dat viel in eerste instantie tegen. Vooral snelheden tot 90km/h maken weinig tot geen verschil. De herneming tussen 90km/h en 120km/h is wel beter dan in de Volvo, maar ik had er toch wel meer van verwacht en aangezien ik als definitieve wagen een 318D krijg een geen 320D moet ik dit ook zeker in mijn achterhoofd houden. Ik moet ook wel indachtig zijn dat ik het niet geweest ben die de eerste 70.000km van deze wagen gereden heeft, dus misschien moet de 320D zich ook nog wat aanpassen aan mijn rijstijl, alhoewel ik me afvraag voor hoever dit nog opgaat voor de wagens van tegenwoordig.

De RWD van BMW tov de FWD van Volvo merk je wel. De BMW reageert enorm goed en heeft een betere wegligging dan de V50. Dat maakt de 320D wel een stuk aangenamer om mee te rijden.

Qua opties zijn mijn 320D en de V50 ongeveer gelijkwaardig uitgerust. Het viel me wel op dat de kwaliteit van de luidsprekers in de BMW van mindere kwaliteit zijn dan die in de V50. Beide wagens zijn uitgerust met de standaard de radio-CD speler. Dit heeft misschien te maken met het feit dat mijn V50 eigenlijk jonger is dan de 320D waar ik nu mee rijd en hoe zijn natuurlijk de vorige eigenaars met de radio in de BMW omgesprongen.

Ook valt het gebruik van de cruise control in de BMW me tegen. Bij Volvo zit de bediening van de cruise control op het stuur, terwijl dit bij de BMW een hendeltje is onder het pookje van de richtingaanwijzers. Dit vraagt natuurlijk wat gewenning: nu zit ik altijd eerst mijn telefoon op te nemen of het volume van de radio bij te stellen als ik de cruise control wil opzetten. Maar wat ik vooral mis, is een hernemingsknop voor de cruise control. In mijn V50 kon ik de cruise control opzetten op een bepaalde snelheid en als ik om één of andere reden moet vertragen kon ik heel makkelijk terug naar de originele snelheid met één druk op de knop. Dit heb ik niet bij de BMW (of ik heb het nog niet gevonden) en dit mis ik enorm, want iedere keer als je om één of andere reden de cruise control moet afzetten moet je opnieuw de snelheid instellen en dat is irritant.

Uiteraard ben ik tevreden met de BMW en veel van mijn kritiekpuntjes zullen wel gewenning zijn. Ik ben benieuwd hoe het BMW rijden mij de komende maanden zal bevallen. Ik kan er nu aan wennen en als mijn definitieve wagen besteld wordt, kan ik nog altijd aangeven dat ik toch liever opnieuw een V50 (of misschien tegen dan al de V60) zou hebben ipv de 318D. De komende maanden zullen dit uitwijzen.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:23

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De cruisecontrolhendel is een kwestie van wennen. Ik vond 'm erg fijn werken omdat hij perfect op de tast te bedienen is met dezelfde hand waarmee je de richtingaanwijzer bediend. Een knop voor het terugkeren naar de ingestelde snelheid zit er gewoon op (knop op uiteinde hendeltje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

PauseBreak schreef op maandag 14 juni 2010 @ 17:00:
Nope, gewoon een compleet losse optie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Femme schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 09:29:
De cruisecontrolhendel is een kwestie van wennen. Ik vond 'm erg fijn werken omdat hij perfect op de tast te bedienen is met dezelfde hand waarmee je de richtingaanwijzer bediend. Een knop voor het terugkeren naar de ingestelde snelheid zit er gewoon op (knop op uiteinde hendeltje).
Ah, bedankt!!! Ik dacht dat dat knopje diende om een waarschuwingssignaal te geven wanneer je een bepaalde snelheid overschreidt zoals mijn vrouw haar luciferdoos met wielen ook heeft.

Vanavond bij het naar huis rijden onmiddellijk proberen, want dat was naast de stoelen mijn grootste punt van (minimale) irritatie.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Denk eraan dat de huidige 320d maar liefst 130 kW (177 pk) heeft. Ik vind de sprong van de 136 pk van de 318d ook nogal groot maar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Wimo. schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 08:19:
[...]

Ik vind de actievoorwaarden maar wat wazig. Het is gratis? De dealer kon er weinig over zeggen..
Het is inderdaad wat wazig. Je krijgt bij de auto een tasje met "goodies" (paar boekjes e.d.) en daar zit een tegoedbon in voor de training. Daar staat ook een tijd op. Je moet zorgen dat je uiterlijk om 9 of 13 uur in Lelystad bent en daar schrijf je je in. Het is geheel kostenloos, op brandstof na. En bij schade geldt een eigen risico van €250 (uit m'n hoofd), maar op het parcours zelfs is de kans op schade vrij klein, tenzij je zo stom bent om echt ergens op in te sturen.
Als het goed is krijg je ook nog een route beschrijving, met een leuke waarschuwing (pas op voor flitsers op de Vogelweg, alleen staan daar nergens camera's en ja, die weg lokt wel uit om het gas even dieper in te trappen...) Hou deze routebeschrijving wel aan, want het is echt de snelste weg (afhankelijk van waar je vandaan komt, zal de sat-nav je waarschijnlijk via de A6 willen sturen).

Verder is het gewoon een onwijs leuke dag, zeker als het weer meezit. Ik heb daar dingen gedaan die ik nog nooit eerder gedaan had en het was voor mij eigenlijk gewoon legaal spelen met een auto.

Ow, en mocht je de cirkel opgaan (dat doet geloof ik elke groep, want ze hebben er 2 in Lelystad, de rest van de oefeningen zijn wel verdeeld), doe dan gewoon eens 1 of een 1/2 rondje met alle hulpjes aan, 1 of een 1/2 met DSC uit, en de rest gewoon met alles uit. Die eerste twee zijn nuttig om te ervaren wat de auto nou precies doet en hoe het aanvoelt als de computer ingrijpt, maar het is verder gewoon saai (vooral met alles aan, dan wordt de auto aan alle kanten afgeremd). Maar dit zullen ze je daar ook nog wel vertellen.
Met alles uitgeschakeld is het gewoon lekker dwars over de ring glijden en vooral de drift erin proberen te houden (wat nog knap lastig is, soms hervind de auto bijv. midden in een drift ineens z'n grip en rij je weer gewoon rond 8)7 wat overigens echt een compliment is voor het onderstel, want zelfs in de 3de versnelling rij je nog weg met volle wielspin :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Achjoh, dat laatste is in een e30 dagelijkse realiteit ;)

Als het glad is that is

[ Voor 18% gewijzigd door 418O2 op 16-06-2010 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:18
Deepbass, wanneer heb jij je opgegeven voor de Joyride? Ikzelf heb me 3 mei opgegeven, ben toen gebeld en er werd me verteld dat ik "door was" naar de tweede ronde. Vervolgens was het stil helaas.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Poeh, al een tijdje terug, maar het ging vrij snel. Als je door bent, moet je benaderd worden door een dealer in de buurt, die de auto levert. Toen ik door BMW Nederland ben gebeld, kon ik aangeven welke dat was, en al vrij snel daarna werd ik door de dealer gebeld voor het inplannen. Ik neem aan dat jij ook door hebt gegeven bij welke dealer je de auto op gaat halen? Zo ja, dan zou ik even contact met hen opnemen, en anders BMW Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
MrFl0ppY schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 12:09:
Deepbass, wanneer heb jij je opgegeven voor de Joyride? Ikzelf heb me 3 mei opgegeven, ben toen gebeld en er werd me verteld dat ik "door was" naar de tweede ronde. Vervolgens was het stil helaas.
Ik zit ook al bijna zo lang te wachten hoor, ze gaven al aan dat de vraag enorm groot was en dat het wat langer kan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

Apache

amateur software devver

EvaluationCopy schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 10:18:
Denk eraan dat de huidige 320d maar liefst 130 kW (177 pk) heeft. Ik vind de sprong van de 136 pk van de 318d ook nogal groot maar ja.
De 318d heeft dan ook standaard 143pk ipv 136, in Belgie rijden er heel wat x18d's rond @ 136pk maar dit is enkel voor de fiscale pk's.

@DarthDavy: proficiat, de speakers in die generatie zijn inderdaad belachelijk ondermaats, ik had hetzelfde probleem (ook 3 maanden een oudere 3 gereden ipv een nieuwe). In die nieuwe was alles ok, had pro navi en option line maar bvb geen sportzetels en dat was inderdaad geen ideale ervaring.

Er zijn zo'n hele reeks van opties die eigenlijk standaard zou moeten zijn op een auto van die klasse, zoals dimmende achteruitkijkspiegel, goede speakers, goede zetels, etc ... jammer genoeg is dat niet het geval.

Maar dat zorgt er wel voor dat je uiteindelijk gewoon een bmw neemt met een hele zwik aan opties :P

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 16:11
Vraagje aan de specialisten in dit topic: weten jullie belangrijke aandachtspunten van een Z3?

Zit te overwegen om er een te gaan zoeken. Weet nog niet of het een 18i of een 28i wordt. Hangt er een beetje vanaf wat ik kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
dat zijn compleet verschillende auto's he.

De 1 is een boulevard cruiser, de ander een sportauto :) Althans; zo zie ik het. De 1.8/1.9 is niet al te snel, maar rijdt wel goed.
Pagina: 1 ... 15 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.