Het grote BMW-Topic #10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 37 Laatste
Acties:
  • 163.117 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

zneek schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 18:31:
[...]

Ik rij alleen op en neer naar Zwolle, netjes 128km/h op de cruise control, dus zo afgetrapt wordt ie daar niet van :) En ik ga donderdag, met de 5GT bij mij, lunchen met een kennis die semi-serieus naar een 5GT aan het kijken is, dus 1+1=2 voor mijn dealer denk ik dan ;)
Om je eerste zin moest ik hard lachen. Ik heb toevallig het voorrecht gehad om bij je in te zitten, jij weet wel wat trappen is (en doet dit volgens mij ook met liefde)... En dat erbij, een BMW kan het hebben, dus druk dat gas maar even flink in :D

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Mhehe, dat klopt op zich. Maar met andermans spul ben ik heel netjes hoor :)

Trouwens, Jay Leno, M3, enjoy: http://www.jaylenosgarage.com/video/2011-bmw-m3/1232499/

[edit] En daarbij, die 530D 5GT heeft geen 300+ pk :)

[ Voor 15% gewijzigd door zneek op 08-06-2010 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 23-08 16:51
Die 5 gt heb ik volgens mij nog in de showroom zien staan toen ik mijn joyride ophaalde.. :)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Kecin schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 18:41:
[...]

Om je eerste zin moest ik hard lachen. Ik heb toevallig het voorrecht gehad om bij je in te zitten, jij weet wel wat trappen is (en doet dit volgens mij ook met liefde)... En dat erbij, een BMW kan het hebben, dus druk dat gas maar even flink in :D
Geen enkele auto kan dat hebben.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaltaH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 13:26

JaltaH

meh

mr_petit schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 18:25:
[...]

Kan je daarmee alleen codes resetten, of kan je ook parameters veranderen aan systemen?
Zoals alarm (wel of niet afgaan bij deurslotbediening), lichten, ramen (ramen dicht bij auto op slot) etc etc.
Volgens mij moet dat met PA Soft 1.4 wel lukken, ik heb het nog niet gevonden in versie 1.3.6. Het gaat voornamelijk om diagnostics en het resetten van errors.
Ik zal als het weer droog is zal ik nog eens met mijn laptop naast m'n auto gaan zitten om het te controleren.

Careful. We don't want to learn from this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:26

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

zneek schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 17:08:
Kom net terug uit Zwolle, 5GT is een dikke pimpbak zeg. Het is "maar" een 530D, maar ding is akelig snel. De 8-trapsautomaat rijdt errug soepel en verder is de auto gewoon heel prettig te besturen. Ding is hartstikke hoog en groot (in vergelijk met mijn E92) maar zo voelt ie totaal niet. De stoelen zijn heerlijk en de rest van uitrusting is erg fijn en netjes, voelt exclusief aan. Het dashboard vindt ik er echt uitsteken, wat heerlijk. Met name de navigatie info, de te nemen afslag e.d. die netjes onder je snelheidsmeter komt te staan, perfect. Om nog maar te zwijgen van de highres iDrive.....

Ik zou hem niet kopen, ik hou veel meer van het directere, lage sportwerk, maar ik snap wel goed dat mensen hem kopen.... Heerlijk kar voor afstanden.

Dit is hem overigens: http://www.oolbekkink.nl/...etail.php?occasionID=1086

dus als je nog 90K over hebt..... ;)
Beetje vertekend beeld die 5 GT. Staat op gelijke wielbasis als een 7-serie, maar kost minder dan een 5 Touring. Sounds like a deal :)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:03
Zneek, heb je zowel met Martinistad, Oolbekkink Hoogeveen én Vriesendijk slechte ervaringen, of ga je om een andere reden naar Zwolle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
418O2 schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 22:08:
Zneek, heb je zowel met Martinistad, Oolbekkink Hoogeveen én Vriesendijk slechte ervaringen, of ga je om een andere reden naar Zwolle?
Ik heb mijn auto bij Oolbekkink Zwolle gekocht. Martinistad zou ik nooit naar toe gaan voor serieus onderhoud puur door de ervaringen die ik met ze heb, Vriesendijk is hetzelfde bedrijf (zelfde eigenaar).... Oolbekkink Hoogeveen is hetzelfde als Zwolle, alleen is Zwolle het "hoofdkantoor". Voor het onderstel moest ik sowieso daar zijn. Vandaar. Leuke bijkomstigheid is +/- 100km net asfalt om te testrijden, van dealer naar voordeur thuis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:33

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

AtleX schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 19:44:
[...]

Geen enkele auto kan dat hebben.
Als een auto het vermogen van de motor niet aan kan, dan zit er toch echt iets goed mis in het voertuig. BMW weet echt wel waar ze mee bezig zijn, dus die 5 GT kan het echt wel hebben. Sterker nog, een bepanserde 7-serie kan je nog in een drift of J-turn gooien zonder dat de ophanging het begeeft.
Ik durft rustig te stellen dat je als bestuurder eerder aan de grens zit van wat je durft, dan dat de auto op de grens zal zitten van wat hij fysiek aan kan voor kapot te gaan.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ligt er aan wat je onder trappen verstaat he.

Toeren maken is niet erg, bochten draaien ook niet.

Op een koude motor lomp doen is niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Trappen = lomp scheuren, dat gaat gewoon simpelweg niet lang goed.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Trappen is in mijn ogen meer flink doorrijden. Kan idd lomp maar kan ook beheerst. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
BMW's zijn er wel een beetje op gemaakt, maar het is natuurlijk een feit dat door lomp scheuren alles sneller slijt, dus je zal vaker onderhoud moeten plegen.

[ Voor 18% gewijzigd door YoshiBignose op 08-06-2010 22:44 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

voor de BMW kenners.

Is deze E36, http://link.marktplaats.nl/351954873 , nou
- zwart (RDW)
- blauw (titel advertentie)
- violet/paars/aubergine (foto)

veel kilometers en xenon, maar waarom wordt er zo laf op geboden?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Ik heb een leenauto mee die een flink pak geld kost. Die ga ik echt niet lomp lopen trappen.... Daar is de 30D ook helemaal de moter niet voor. Ding is hartstikke stil en soepel en de 5GT is een luxe cruise bak. Daar wil je helemaal niet mee trappen. In de bestuurderstoel gaan zitten is als in een warm bad stappen, je zakt er heerlijk in weg en je zit in 1 klap supercomfortabel. Dat nodigt echt niet uit tot scheuren als een idioot. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Jazzper schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 22:44:
voor de BMW kenners.

- zwart (RDW)

Laf? Vraagprijs is 1500, er wordt 1100 geboden. Niets mis mee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
voor de BMW kenners.

- zwart (RDW)

Donkerpaars.

Omdat hij veel kilometers en xenon heeft? :P

Tourings zijn vrij incourant. Toevallig heb ik deze ook gezien omdat ik stiekem wat rond kijk voor iets anders, of iig wil weten hoe de markt zich beweegt.

[ Voor 16% gewijzigd door 418O2 op 08-06-2010 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

nou ja het is een van de goedkopere E36 tourings die er bij staat dus ik had verwacht dat die wel zo weg zou zijn

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
voor de BMW kenners.

- zwart (RDW)
Apart inderdaad. Dacht eerst aan zwart-metallic omdat die in de zon wel eens op paars lijkt, maar dit lijkt toch wel echt paars. Waarschijnlijk is de verkoper gewoon kleurenblind want blauw is het zeker niet :P Wel vreemd. Hij staat wel als zwart op kenteken dus waarschijnlijk overgespoten.

Ach ja, het is een E36 en met 270.000 km. De E36 van m'n broertje is zwart metallic en staat op kenteken als grijs 8)7.

[ Voor 15% gewijzigd door YoshiBignose op 08-06-2010 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Zit net even op mobile.de te kijken, maar je koopt voor 2000 euro een erg mooie E36 Touring 6 cilinder met minder dan 2 ton op de teller... Best leuk nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

volgens de eigenaar is de auto blauw. Hoezo zwart dan bij de RDW dan? vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Jazzper schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 07:47:
volgens de eigenaar is de auto blauw. Hoezo zwart dan bij de RDW dan? vaag.
RDW maakt veel fouten helaas, dit is nog redelijk onschuldig maar benzine's die als diesel op kenteken komen, Porsche 911 taNga, het komt allemaal voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
das wel sexy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:49
Als de olie op temp. is kan je zonder problem flink gas geven hoor. Je moet alleen niet als je een turbo hebt na het planken meteen je motor uitzetten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 22:07:
Beetje vertekend beeld die 5 GT. Staat op gelijke wielbasis als een 7-serie, maar kost minder dan een 5 Touring. Sounds like a deal :)
Waarschijnlijk moeten ze de lelijkheid van het model ergens compenseren :X Vanochtend reed er weer eentje achter me en good lord wat is het een vreselijk apparaat; van de zijkant gaat het nog wel maar die opengesperde nieren aan de voorkant en dan die rare hoge achterkant waardoor de auto heel smal lijkt :N ik vind het helemaal niks.
Het interieur daarentegen is briljant, en je krijgt bijna 7-serie ruimte voor een 5-serie prijs (saillant detail is overigens dat de GT 535i 80 kilo zwaarder is dan een 740i en een whopping 250 kilo meer weegt dan de gewone 535i sedan)
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 09:02:
RDW maakt veel fouten helaas, dit is nog redelijk onschuldig maar benzine's die als diesel op kenteken komen, Porsche 911 taNga, het komt allemaal voor.
Zo is mijn grijze A5 volgens de RDW beige 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Daniel op 09-06-2010 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ach, volgens de RDW heeft mijn Compact geen zitplaatsen, maar is de kleur wel goed.

@Daniel
Ik de 5GT nu een paar keer irl gezien, en ik vind het model juist weer wel wat hebben. De lijnen zijn een stuk beter dan van de X6, die van buiten bijna even groot en hoog is. De nieuwe nieren van BMW vind ik alleen ook niks, veel te groot en weinig subtiel. Ook dat ze redelijk rechtop staan vind ik persoonlijn niet echt mooi...

@Jazzper
Mijn eerlijke mening? De koplampen beïnvloeden in mijn ogen de prijs negatief. BMW's met deze koplampen negeer ik eigenlijk zoveel mogelijk. Ze doen mij te goedkoop aan (zelfs al zijn het de Hella Angeleyes die nota bene duurder waren dan de OEM-koplampen van Hella voor de E36). Daarnaast zijn de foto's ook niet echt aansprekend, zo met z'n kont in het plantsoen en het blikje in de deur bij de interieurfoto.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Laatst online: 17:05
Dergelijke advertenties negeer ik volledig. Als je al de moeite niet neemt om een beetje interpunctie in je tekst te stoppen, of uberhaupt een beetje volledig verhaal te houden... Hoeveel moeite doe je dan om die auto netjes bij te houden?

Als je een E36 touring wilt, geef gewoon wat meer uit, dan heb je echt een fijne auto. Er kan een enorme berg zooi in, het rijdt prima, heerlijk stil, ziet er best ok uit (Voor een E36). Rond de 2500 heb je een nette met rond de 200k kilometers.

Ik ben er wel stevig over aan het denken om mijn 316 touring weg te doen, wat bij te leggen en voor een 328 met leer en alles te gaan. Ik rij toch bijna alleen maar snelweg dus zoveel zal het verbruik niet schelen.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Ik moet eerlijk zeggen dat ik met name de neus van de 5GT geniaal vindt. De kont op zich ook, alleen de lijn van de zijkant, richting de achterkant van de auto, daar kan ik wat minder mee. Zelfde gevoel wat ik bij de 1-serie heb, dak- en raamlijn lijken niet met elkaar te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Tja foutjes bij de RDW komen redelijk vaak voor (helaas). Mijn V50 was volgens de RDW een X90...de kleur klopte wel. 8)7 ...maar goed dit is het BMW topic....

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

Laat ik me d'r dan ook maar in mengen; als het gaat om dikke auto's kies ik ze in deze volgorde.

3 - BMW X5 M Sport
Afbeeldingslocatie: http://www.carcollery.com/wp-content/uploads/2009/07/2010-bmw-x5-m-rear-angle-view.jpg

2 - BMW 5 Series GT
Afbeeldingslocatie: http://www.autoevolution.com/images/news/gallery/medium/bmw-5-series-gt-official-specifications-pictures-galore-medium_5.jpg

1 - BMW X6 M Sport
Afbeeldingslocatie: http://image.motortrend.com/f/22082888+w750/112_0910_18z+2010_BMW_x6_m+rear.jpg

Maar ze zijn allemaal dik.

[ Voor 12% gewijzigd door RSP op 09-06-2010 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Ik zou zelf het liefst een X6M hebben.... Veel mensen vinden de X6 en 5GT maar niks, maar als je erin zit, eromheen loopt, schitterende auto's.... Beetje duur alleen een X6M: 159K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Fantastisch mooie wagen de X6! , de X6M is helemaal het neusje van de zalm maarja de prijs is daar ook naar.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
[pure fanboi modus]Eerlijk gezegd, zelfs gratis zou ik geen X5M of X6M willen. Het heeft me écht zoiets als een Porsche Cayenne: makes no damn sense at all.

Ik vind het érg spijtig dat de M-division zich hiervoor heeft geleend. Het blijven bakstenen, aerodynamisch en qua handling, no matter hoe snel je ze maakt.[/pure fanboi modus]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ik geloof dat de X6M juist een hele goede handling heeft en reageert als een sportauto, ik zal eens wat info opsnorkelen.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Laatst online: 13-12-2024
zneek schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 18:22:
Ik zou zelf het liefst een X6M hebben.... Veel mensen vinden de X6 en 5GT maar niks, maar als je erin zit, eromheen loopt, schitterende auto's.... Beetje duur alleen een X6M: 159K
De 5GT staat ook goed voor je deur hoor zneek ;) Keek wel even 2x van "euh..." tot dat ik me realiseerde dat je 'm als leenauto mee kreeg :)

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Harry schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 18:36:
[...]

De 5GT staat ook goed voor je deur hoor zneek ;) Keek wel even 2x van "euh..." tot dat ik me realiseerde dat je 'm als leenauto mee kreeg :)
:) Jij kwam in de bus langs elke dag? Morgen einde dag staat mijn E92 er weer hoor... gelukkig. Allemaal leuk en aardig, zo'n dikke grote bak, maar ik ben toch meer een type voor laag en sportief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Fietsbel schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 18:34:
Ik geloof dat de X6M juist een hele goede handling heeft en reageert als een sportauto, ik zal eens wat info opsnorkelen.
Dit voor wat de X5M betreft: "The M department said it would never do turbo-charged engines or SUVs. The X5 M proves someone should have listened to them."

En dit voor de X6m "BMW might harp on about the X6 M being a true M car. It’s not. It’s a big, heavy SUV and unfortunately feels it when you start to chuck it about."

Geen M. en dat is ongeveer het ergste wat je kan zeggen. Net zoals Jeremy Clarkson in zijn rant over Idrive vermomd als een review van de M5 het eind op het M knopje duwde, en meldde "and then it becomes an M, and there's no higher praise".

EDIT: de originele cayenne deed dit beter, blijkbaar. Maar dan nog. Je moet verdorie nasa technologie in de ophanging steken om een betonblok van 3 ton te doen voelen als een sportwagen. Dat heeft bij mij zo'n gevoel van "You're missing the point, put the rockettech into the sportscar and see if we can't make it go round a bend at supersonic speed, leave the SUV to the damn soccer mom,"....

Double edit: at worst doen de X5M en de X6M me denken aan een hummer, en een kapot potlood:
spoiler:
Utterly pointless.

[ Voor 20% gewijzigd door DexterBelgium op 09-06-2010 18:59 ]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Dik? Het zijn stuk voor stuk auto's waarbij de achterruit pas begint op een hoogte waar mijn dak ophoudt. Ze zijn dik inderdaad, of vet. Moddervet om precies te zijn.

Tot zover de €0,02 van iemand die het hele SUV gebeuren sowieso nooit begrepen heeft. Daar een M logo opplakken is je reinste heiligschennis.
imo zijn het gewoon veredelde minivans, met meer luxe, meer gewicht en minder ruimte

edit:
Afbeeldingslocatie: http://www.madmarky.net/smilies/stupidbord.gif

[ Voor 8% gewijzigd door MadMarky op 09-06-2010 19:02 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ik snap niet waarom jullie er zo over zeuren. Als je zo'n lompe bak in 4.7 sec naar de 100 kan krijgen vind ik dat M waardig. Natuurlijk rijdt het niet als een 1-serie, maar vergelijk het met de gemiddelde SUV en dan is het echt een MONSTER op wielen, GROTE wielen.

Zet de X6M op het circuit en die rijdt menig auto's eruit.

[ Voor 10% gewijzigd door YoshiBignose op 09-06-2010 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Hey, als je het aan de mythbusters vraagt kunnen ze wsl een caravan in 4.6 sec naar 100 krijgen (when in doubt, C4).

Amerikanen zijn ook zéér sterk in het snel rechtdoor rijden.

Maar ik dacht dat we het over BMW hadden, over driver's cars, en dan over Ms, het summum onder de drivers cars, de ultieme Qcar, degenenen die DEZE filosofie hadden:
Afbeeldingslocatie: http://www.bimmerfest.com/forums/attachment.php?attachmentid=111793&d=1181806694

Alle gekheid op een stokje, jullie mogen ervan vinden wat je wilt natuurlijk, ik vind het als fan spijtig.

(everyone's entitled to their own opinion, even if it is as wrong as yours) ;)

[DISCLAIMER: graptje natuurlijk, en wil er uiteraard ook niet over zeuren, maar het houdt het topic interessant, niet?]

[ Voor 9% gewijzigd door DexterBelgium op 09-06-2010 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Jij vergelijkt de X6M nu met een amerikaan. Ik zou zeggen, misschien moet je er eens een ritje in maken. Vriend van me reed laatst even in een X6 (met die elektromotor) en dat ding kan al zo hard door de bocht dat je het bijna niet gelooft en reageert heerlijk, en de X6M is in elk opzicht nog beter.

[ Voor 3% gewijzigd door YoshiBignose op 09-06-2010 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Ik zit ook al vertwijfeld te lezen, heb de eerste reviews van de X5M en X6M destijds gelezen en bekeken en daar kwam toch uit naar voren dat tegen de verwachting het wel echt voelt als een M... Nou ja, je moet je eigen mening gewoon vasthouden, misschien rijdt je er ooit nog eens in en pas je je mening aan. Persoonlijk zou ik er best 1 voor de deur willen hebben, zowel de X5M, X6M als de 5GT 550i...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
DexterBelgium schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 19:14:

Maar ik dacht dat we het over BMW hadden, over driver's cars, en dan over Ms, het summum onder de drivers cars, de ultieme Qcar, degenenen die DEZE filosofie hadden:
[afbeelding]

Alle gekheid op een stokje, jullie mogen ervan vinden wat je wilt natuurlijk, ik vind het als fan spijtig.

(everyone's entitled to their own opinion, even if it is as wrong as yours) ;)
Leuke plaatje idd. Maareh een M3 boven een nsx? 8)7

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Komop mensen, al die discussies over wat 'echt' is ... je praat over een automerk, waar men gewoon doet wat goed lijkt. Al die zogenaamde 'beloftes' over wat men nooit zou doen zijn niets waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

YoshiBignose schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 19:07:
Ik snap niet waarom jullie er zo over zeuren. Als je zo'n lompe bak in 4.7 sec naar de 100 kan krijgen vind ik dat M waardig. Natuurlijk rijdt het niet als een 1-serie, maar vergelijk het met de gemiddelde SUV en dan is het echt een MONSTER op wielen, GROTE wielen.

Zet de X6M op het circuit en die rijdt mening auto's eruit.
/eens

Mensen die het er niet mee eens zijn check even dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dat heeft wegligging :? grapjas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

MadMarky schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 19:01:
Dik? Het zijn stuk voor stuk auto's waarbij de achterruit pas begint op een hoogte waar mijn dak ophoudt. Ze zijn dik inderdaad, of vet. Moddervet om precies te zijn.

Tot zover de €0,02 van iemand die het hele SUV gebeuren sowieso nooit begrepen heeft. Daar een M logo opplakken is je reinste heiligschennis.
imo zijn het gewoon veredelde minivans, met meer luxe, meer gewicht en minder ruimte

edit:
[afbeelding]
Het is wel iets meer dan dat. Een X5 is een heerlijke reisauto, je zit hoog en comfortabel en dat waarderen veel mensen. Bovendien rijdt het nog enigszins als een BMW. Een minivan (ga maar eens in een Chrysler Voyager rijden) staat daat mijlenver vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Laatst online: 13-12-2024
zneek schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 18:47:
[...]

:) Jij kwam in de bus langs elke dag? Morgen einde dag staat mijn E92 er weer hoor... gelukkig. Allemaal leuk en aardig, zo'n dikke grote bak, maar ik ben toch meer een type voor laag en sportief :)
Bus? Ik weet dat de 166 een draaicirkel heeft van een vrachtwagen en er een bak knikkers voorin ligt te rammelen, maar een bus? (of doel jij op mijn witte ex-850-estate?)

Maar een E92 gewend zijn op die plek en dan opeens de 5GT voor de deur deed me even het BMW topic opzoeken :) Zal 'm vanzelf ook wel weer zien staan in één van onze garages.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Harry schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 21:57:
[...]

Bus? Ik weet dat de 166 een draaicirkel heeft van een vrachtwagen en er een bak knikkers voorin ligt te rammelen, maar een bus? (of doel jij op mijn witte ex-850-estate?)

Maar een E92 gewend zijn op die plek en dan opeens de 5GT voor de deur deed me even het BMW topic opzoeken :) Zal 'm vanzelf ook wel weer zien staan in één van onze garages.
In één van jullie garages?

Nou ja, morgenmiddag staat de E92, verlaagd en wel weer voor de deur. Kanniewachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Nu online

PauseBreak

derp!

YoshiBignose schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 19:19:
Jij vergelijkt de X6M nu met een amerikaan. Ik zou zeggen, misschien moet je er eens een ritje in maken. Vriend van me reed laatst even in een X6 (met die elektromotor) en dat ding kan al zo hard door de bocht dat je het bijna niet gelooft en reageert heerlijk, en de X6M is in elk opzicht nog beter.
Hier ben ik het inderdaad wel mee eens. Toen ik in de X5 reed (voor m'n oude werk helaas) was dat het eerste dat opviel. Het ding rijdt gewoon als een personenauto en daarbij ook beter dan menig personenauto. De snelheid waarmee je kunt hoeken ligt echt verbazingwekkend hoog, zéker voor een SUV, en dan reed ik nog niet eens in de M (maar die was er ook nog niet). Tel daar bij op dat het ook nog een heerlijk comfortabele reisauto is en ik snap wel waarom mensen zo'n bakbeest aanschaffen of leasen.
Neemt overigens niet weg dat ik wel van mening ben dat zowel de X5M als X6M voornamelijk zijn ontwikkeld voor de Amerikaanse en Chinese markten en minder voor de Europese markt.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:49

mr_petit

opperprutser

Ja, maar menig auto ook niet.
een /m staat voor mij niet voor een grote motor die een lompe bak binnen 5 sec naar de 100 sjort.
Dan kan je net zo goed bij wijze van spreken een dodge pickup met een 8 liter V10 kopen met 700 pk of een andere simpele amerikaan waar ze een vrachtwagenmotor in gelepeld hebben.

Een /m moet staan voor motorsport, snelle circuittijden, wendbaarheid. En het zal bijna niet uitmaken in wat voor race je een x6m zal plaatsen, hij zal door de simpelste psuedo cupauto helemaal zoekgereden worden. Ik denk dat bijv een 'simpele' 530D misschien al sneller is op een circuit.
Wat dat betreft kan ik me vinden in de uitspraak van DexterBelgium.

Maakt niet uit dat een grote suv met lekkere hoge instap zodat je ruggetje wat minder pijn doet en waar toch een vette motor inzit best leuk kan zijn op de openbare weg, maar het heeft helemaal niets met sportiviteit te maken. Je bent alleen sneller dan de rest van de suv trein (zolang je natuurlijk niet een zandkorrel tegenkomt).

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
Enige mate van respect voor het zo snel kunnen maken van een containervormig object heb ik wel, maar het heeft natuurlijk weinig met sportauto's te maken. De essentie van een M is volgens mij 'agiliteit' oftewel; licht, wendbaar en met het allerbeste stuurgedrag dat haalbaar is. Dat ga je met een hoge auto van 2 ton nooit waarmaken; die kun je vrij eenvoudig beestachtig snel rechtdoor laten rijden maar de rest is relatief. Het is goed voor een SUV, maar niet goed in vergelijking met bijvoorbeeld een M5.

Als reisauto zijn de X5 en X6 meer dan briljant: comfortabel, stil, betrekkelijk snel, van alle luxe voorzien en je kunt er ook nog eens een stevige trailer achter hangen. Maar als je wil sporten moet je wat anders kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Laatst online: 15:28
Wel respect voor het werk wat erin zit. Maar het ziet er niet uit zeg. Heb ik nog liever een X6M. :+

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Laten we ook eerlijk zijn, ///M is natuurlijk ook een marketing kreet, een styling badge. Ik blijf het mooie auto's vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
S2801 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 09:35:
[...]

Wel respect voor het werk wat erin zit. Maar het ziet er niet uit zeg. Heb ik nog liever een X6M. :+
Ik heb daar net zo veel respect voor als het werk wat in de gemiddelde foto op RateMyPoo.com zit.... :) (inmiddels offline zie ik en terecht :) )

[edit] oops, nu reageer ik dubbel, sorry...

[ Voor 6% gewijzigd door zneek op 10-06-2010 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:23

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

zneek schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 09:44:
Laten we ook eerlijk zijn, ///M is natuurlijk ook een marketing kreet, een styling badge. Ik blijf het mooie auto's vinden :)
Van origine staat het voor Motorsport. Bij een M3, M5 of M6 is er nog wel iets van een link met de motorsport zichtbaar. Met de M3 wordt daadwerkelijk geraced en de M5 en de M6 hebben motoren die geïnspireerd zijn op de oude V10's uit de Formule1. Dat een 6-serie racewaardig is bewijst Alpina.

Een X5M of X6M is natuurlijk erg onhandig gebouwd om te presteren in de motorsport (of het zou rally raid moeten zijn, maar de X5M en X6M zijn duidelijk niet bedoeld om van het asfalt te wijken). Ze hebben een onnodig hoog zwaartepunt en zijn veel te zwaar. De V8 turbo staat wat betreft vermogensontwikkeling dichter bij een V8-vrachtwagendiesel dan de hoogtoerige motoren uit de motorsport.

Persoonlijk boeit het me niet zoveel. Ik maak me meer zorgen om wat dit moet betekenen voor de volgende M5. De V8 turbo (max vermogen bij 6000 toeren, jeuh) lijkt me een minder boeiende motor dan de huidige V10. Ik had liever gezien dat BMW een hoogtoerige turbomotor had ontwikkeld met een kleinere cylinderinhoud naar voorbeeld van de McLaren MP12-C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Waarom doen ze dat eigenlijk? Is dat puur uit millieuvriendelijkheid? Ook een V8 turbo is nog steeds geen Prius.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Nou, ik denk dat om binnen de gestelde grenzen van BMW (waar we het zo uitgebreid over hebben gehad ;) ) zo groen mogelijk zo dicht mogelijk bij hun eigen waarden te blijven.

Ik zie de x5m en de x6m meer als M uitvoeringen van de X5 en 6 dan als auto's in het rijtje M3, M5...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
418O2 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 11:17:
Nou, ik denk dat om binnen de gestelde grenzen van BMW (waar we het zo uitgebreid over hebben gehad ;) ) zo groen mogelijk zo dicht mogelijk bij hun eigen waarden te blijven.

Ik zie de x5m en de x6m meer als M uitvoeringen van de X5 en 6 dan als auto's in het rijtje M3, M5...
Dat klopt, de X5M en X6M passen binnen het beeld van BMW dat ze sportieve auto's maken. En in hun klasse zijn de X5M en X6M sportief. Dat het totaal andere auto's zijn dan bijvoorbeeld een M3 lijkt me duidelijk.

Ik kan trouwens niet wachten om mijn E92 vanmiddag weer op te halen. Rondrijden in een 5GT levert veel bekijks, het is wat dat betreft een echte "head-turner". Het rijdt verder ook heerlijk, maar ik zit liever laag.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Laatst online: 25-07 13:07
@femme: De BMW M series worden ook steeds meer dagelijkse auto's. Vandaar waarschijnlijk ook geen hoogtoerig blok. Een wat laagtoeriger blok is 90% van de tijd toch wat fijner.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
maar is niet des m's.

Een m3 of m5 hoort ook niet dagelijks fijn te rijden, dan neem je een 550i oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
418O2 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 12:15:
maar is niet des m's.

Ben ik niet helemaal met je eens. Een M5 vind ik echt een alles-in-één-auto. Kinders achterin, op wintersport naar Oostenrijk, comfortabel naar je werk, en als het echt moet kun je hem zelfs het circuit over raggen.

Een M3 voor de fun+ een 550i voor het comfort is samen nog een stuk prijziger dan een M5. Laat staan dat je 2 auto's moet verzekeren, wegenbelasting etc... Ik vind de M's, S'en en AMG's juist uitgesproken snelle auto's die OOK comfortabel zijn, anders douwen ze zulke motoren natuurlijk niet in een sedan/station/whatever.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik zou nog wel eens een weekje zoiets onder mijn kont hebben:

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a0/BMW_850_Alpina_3.jpg
BMW 850 (Alpina B12)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 15:41

BioHazard

*\o/*

Kecin schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 15:35:

[afbeelding]
BMW 850 (Alpina B12)
Boh, die dingen blijven bruut. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

418O2 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 12:15:
maar is niet des m's.

Nog 1 keer.

Het ///M "merk" is sterker dan het 5XXi of 3XXi "merk".

Mensen met voldoende budget willen iets speciaals, en kiezen dus voor ///M.

Mensen willen niet de "hardcore" versie, en daarom maakt de ///M divisie de auto toegankelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
jammer dat er nooit een nieuw model van is gekomen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Net terug van de garage. Mijn auto ziet er weer als nieuw uit en het onderstel zit eronder. Lijkt erop dat met name voor de boel iets lager is, precies wat mijn bedoeling was. Het rijdt trouwens prima, snelweg is nog steeds comfortabel, bochtenwerk lekker direct, algemene weggevoel is verbeterd. Ik ben een happy camper. Dit weekend pas tijd om pics te schieten, dan zal de uiteindelijk hoogte ook bereikt zijn schat ik, dan zijn de veren wel ingezakt zover als ze zullen. Dus voor pics even geduld, sorry :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:23

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Kecin schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 15:35:

[afbeelding]
BMW 850 (Alpina B12)
Nog beter dan de 5.0 is de B12 Coupé 5.7, de ultieme Alpina.

Eén van de mooiste exemplaren hiervan:

Afbeeldingslocatie: http://www.m5board.com/photopost/data/500/B12_forfra_bilde_1x.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.m5board.com/photopost/data/500/b12_foran_br_ytekant2_bilde_9x.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.m5board.com/photopost/data/500/b12_mot_sola_bilde_95x.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.m5board.com/photopost/data/506/700MVC-007F.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.m5board.com/photopost/data/506/700MVC-006F.JPG

Hij is helemaal opnieuw bij Alpina bekleed in Lavalina-leer.

http://www.m5board.com/vb...-5-7-coupe-geiranger.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Djeez, vette bak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Vind de alpina styling er persoonlijk vaak nét ietsje over, zo nét aan de foute kant van de 80's, maar in dit geval :9~ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Zit er goed uit, ben alleen geen fan van beige interieuren...
En kleur buitenkant had minder parelmoerig gekund.
Maar verder vette bak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Alpina styling doet mij ook niet zoveel, maar zo'n 8-serie is gewoon purno.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Jullie mogen wel een keer komen kijken hoor, staat een zwarte 850i hier voor de deur. :P Van m'n pa tenminste. O-) Zelf ga ik waarschijnlijk na m'n studie aan een E36 318i touring. :) De BMW liefde zit i.i.g zeker in de familie, m'n oom heeft ook een E90 316i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Satch schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 19:13:
Jullie mogen wel een keer komen kijken hoor, staat een zwarte 850i hier voor de deur. :P Van m'n pa tenminste. O-) Zelf ga ik waarschijnlijk na m'n studie aan een E36 318i touring. :) De BMW liefde zit i.i.g zeker in de familie, m'n oom heeft ook een E90 316i.
Pics van de 850 en snel een beetje! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Satch schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 19:13:
Jullie mogen wel een keer komen kijken hoor, staat een zwarte 850i hier voor de deur. :P Van m'n pa tenminste. O-) Zelf ga ik waarschijnlijk na m'n studie aan een E36 3128i touring. :) De BMW liefde zit i.i.g zeker in de familie, m'n oom heeft ook een E90 316i.
Klein detail verbeterd O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Kon toch niet wachten en ben direct nog maar even langs Zernike gescheurd, pics, auto is showroomshine + waxguard behandeld en er zit een BMW Performance onderstel onder. Vooralsnog lijkt het erop dat het voor ongeveer een cm of 2 scheelt.

Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/335/201006/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/335/201006/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/335/201006/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/335/201006/4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/335/201006/5.jpg

Ter vergelijk, een foto van vorig jaar (boven) en nu (onder):

Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/335/201006/verschil.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door zneek op 10-06-2010 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

zo heb je het over de 850 zo spreek je een buurman in de straat over auto's, blijkt hij in een schuur bij zijn broer nog een geschorste 850ci te hebben staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

De glans is iets scherper, maar dat kan net zo goed het weer zijn. Sorry, maar ik zie het verschil niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Nu online

PauseBreak

derp!

Dat ziet er erg strak uit zneek!

@RSP:
De wagen ligt met name voor een flink stuk lager. Ziet er goed uit imo.

[ Voor 56% gewijzigd door PauseBreak op 10-06-2010 21:15 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
RSP schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 21:07:
De glans is iets scherper, maar dat kan net zo goed het weer zijn. Sorry, maar ik zie het verschil niet :P
Hij heeft het denk ik ook niet gedaan om z'n auto fotogenieker te maken ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
VOOR ziet er zo inderdaad stukken beter uit. Achter lijkt nauwelijks lager.

Wel mooi, maar dat was ie al :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Achter moest ook niet lager. Ik verwacht dat ie nog een paar mm zal indalen verder, hoop ik. Maar ik vindt hem zo al prima. Hij rijdt trouwens briljant zo, sportiever en strakker, niet minder comfortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Zneek, kick-ass gewoon. Mooie upgrade die je daar maakt!

Veel veilige en leuke kilometers dermee gewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:13
En jawel, de kogel is door de kerk :) Ik ruil mijn 316i e46 in voor een 330XD High executive E91

Afbeeldingslocatie: http://images.wheeler.nl/s1273140806/2443744-1-2-2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://images.wheeler.nl/s1273140806/2443744-5-2-2.jpg

Iemand hier ervaringen met chippen van een 330d?

Edit:

Interieurshotje erbij:

Afbeeldingslocatie: http://images.wheeler.nl/s1273140806/2443744-3-2-2.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door stfn345 op 10-06-2010 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Proficiat! Shots van het interieur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
potverdomme, mooie wagen man! Ik hou wel van dikke tourings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Zo, das nog eens een upgrade :9

Wil je hem zuiniger maken dmv chippen?
Of ben je bang dat ie wat traag aan gaat voelen tov je vorige auto :p ;)

[ Voor 65% gewijzigd door fsfikke op 11-06-2010 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Leg je geld opzij voor de fanmail van justitie?? :-(

Misschien wel de mooiste Beier die ik hier gezien heb, gefeliciteerd, superkeuze _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:13
fsfikke schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 01:07:
Zo, das nog eens een upgrade :9

Wil je hem zuiniger maken dmv chippen?
Of ben je bang dat ie wat traag aan gaat voelen tov je vorige auto :p ;)
Ik moet eerlijk zeggen, mijn huidige E46 316 (1.8 blokje) voelt alles behalve traag aan, zeker als je hem in de toeren trekt.

Ik denk erover om hem te chippen :)
Na chippen: 272pk, 600nm koppel :) (ik las op bepaalde forums dat die pk's nog weleens uitvallen op 285+ na het chippen) Dus 280pk, 600nm koppel.. gevaarlijke combi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Dat is niet mis.... Trouwens, als je hem chipt ben je wel je garantie kwijt, of is het geen PremiumSelection?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Nu online

PauseBreak

derp!

Zo he, dat is nogal een upgrade die je daar maakt razorhead :D Alvast veel plezier ermee!

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
geweldige upgrade _O_

Maaruhh als je een 316 vlot vind rijden en je gaat naar een 3.0TD en die wil je wel laten chippen?? die snap ik niet helemaal. die 330D die rijd met 2000rpm al een heel stuk sneller dan die 316 op 5000 rpm :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Wow, normaal geen fan van tourings maar dit ding heeft alles mee...
Ook X is wel vet denk ik.
Welk bouwjaar / kmstand?

En mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat zo'n droomwagen kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Als je het over een dikke 3 touring hebt, deze is toch mijn favoriet: http://www.autotrader.nl/...inaNummer=1&total=4&pos=1

Als ik me niet vergis een ex-BMW demo auto voor de Performance lijn aftermarket spul....

[edit] neemt niet weg dat die 330xd ook aardig vet is! ;)

[ Voor 8% gewijzigd door zneek op 11-06-2010 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Unknown Alien schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 10:45:
geweldige upgrade _O_

Maaruhh als je een 316 vlot vind rijden en je gaat naar een 3.0TD en die wil je wel laten chippen?? die snap ik niet helemaal. die 330D die rijd met 2000rpm al een heel stuk sneller dan die 316 op 5000 rpm :D
De échte tweaker houding:
Afbeeldingslocatie: http://media.skateboard.com.au/forum/images/MOAR8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Kecin schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 11:12:
Wow, normaal geen fan van tourings maar dit ding heeft alles mee...
Ook X is wel vet denk ik.
Het lijkt me, vooral in Nederland, niet echt nodig.
Ik heb eens met een 530D x-drive gespeeld, maar daar kan je toch een stuk minder mee dan met een normale :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
een 530 xD dus?

Afbeeldingslocatie: http://www.d-selectie.fczoetermeer4ever.nl/Verslagen/BlauwzwartD1-fczd2/BlauwzwartD1-fczd2_files/smiley_XD.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Ja maar sinds die een tijdje noemen ze dat x-drive. Achterop staat dan ook gewoon 530d. Onder de zij-knipperlichten staat een badge met de tekst "x-drive" ;)
Hier zie je het ongeveer.

[ Voor 8% gewijzigd door fsfikke op 11-06-2010 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

mr_petit schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 01:28:
[...]

Ja, maar menig auto ook niet.
een /m staat voor mij niet voor een grote motor die een lompe bak binnen 5 sec naar de 100 sjort.
Dan kan je net zo goed bij wijze van spreken een dodge pickup met een 8 liter V10 kopen met 700 pk of een andere simpele amerikaan waar ze een vrachtwagenmotor in gelepeld hebben.

Een /m moet staan voor motorsport, snelle circuittijden, wendbaarheid. En het zal bijna niet uitmaken in wat voor race je een x6m zal plaatsen, hij zal door de simpelste psuedo cupauto helemaal zoekgereden worden. Ik denk dat bijv een 'simpele' 530D misschien al sneller is op een circuit.
Wat dat betreft kan ik me vinden in de uitspraak van DexterBelgium.

Maakt niet uit dat een grote suv met lekkere hoge instap zodat je ruggetje wat minder pijn doet en waar toch een vette motor inzit best leuk kan zijn op de openbare weg, maar het heeft helemaal niets met sportiviteit te maken. Je bent alleen sneller dan de rest van de suv trein (zolang je natuurlijk niet een zandkorrel tegenkomt).
Als je heel puristisch wilt gaan doen, dan is geen enkele ///M tegenwoordig nog de badge waardig... De eerste M, de E30 M3, is met maar 1 doel gebouwd, namelijk homologatie voor het tourwagen kampioenschap. Dat schreef toen voor dat van een deelnemende auto er een minimale oplage seriematig gemaakt werd. De E30 M3 staat dan ook nog heel dicht bij de circuit-wagen. Dit ging ook nog redelijk op voor de E36 (interieur eruit, rolkooi erin en je had de racewagen), maar vanaf de E46 gaat dat niet meer op. Nu gelden de ///M-modellen als de meest pure en snelle versie van een bepaald model. Maar dat geldt voor alle top-sport-modellen, of het nu een ///M is, of een AMG, Abbarth of noem maar op.

Overigens wordt de X5 wel ingezet in de autosport, namelijk de Dakar-rally. Dat is een, voor zover ik weet, aangepaste fabrieksauto en geen proto die de vorm van een bekende auto heeft. Alleen komen ze niet echt mee in de top.

Tegenwoordig zijn de ///M-modellen de ultime rijdersauto's van BMW en echt niet meer de road-legal race-wagens.

Pagina: 1 ... 14 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.