Het grote BMW-Topic #10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 37 Laatste
Acties:
  • 163.116 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:18
Duidelijk uitleg DeepBass, thanks. Ik snap nu in één keer waar de zoveel in Top Gear genoemde 'turbo lag' vandaan komt :)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:03
Yes. En dan niet een te grote turbo natuurlijk. Hoe groter de turbo, hoe langer hij nodig heeft (hoe meer druk hij nodig heeft) om op gang te komen.

Daarom zijn bi-turbo setup's meestal met een kleine en grote turbo. Dan kan de kleine turbo de tijd die de grote nodig heeft om op gang te komen opvangen.

Tenzij de bruikbaarheid niet uitmaakt en het louter om power gaat. Dan kan je gewoon 2 grote turbo's monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
deepbass909 schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 15:50:
[...]

Dat lijkt me sterk. Ik heb Top Gear daar bijv. nooit over gehoord, en die kraken standaard elke auto af waarbij je de (D)TC niet volledig uit kan zetten. Zelfs op een 1 kan je het systeem nog helemaal uitzetten, dus waarom zou het op een M5 niet kunnen?
Ja goede vraag! De handbak is ook een stuk later uit gekomen en ook weinig verkocht.
Fifth Gear of Top Gear had de handbak volgens mij getest.
Als je er een beetje op googled kan je het wel vinden. Je kan het overigens software matig wel uitzetten.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Ik zat ook e.e.a. te lezen over de 5-serie GT en nu zag ik dat daar ook die Integral Active Steering op zat. Dus de achterwielen die een beetje meesturen. Nou vroeg ik me dat dus af, als je keihard de bochten doorgaat, dan gaan ze dus corrigeren, maar waarschijnlijk dan tegenovergesteld van de voorwielen ofzo? Dan zou je dus minder overstuur / onderstuur krijgen. Iemand meer ervaring hiermee? Klinkt best grappig eigenlijk :P

edit: http://www.youtube.com/watch?v=E-wsOeoj_MA

[ Voor 5% gewijzigd door YoshiBignose op 04-06-2010 16:49 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb net m'n airbag lamp gereset met bmw scanner 1.36. SRS gaf 1 error 24 0018. Wat zou moeten betekenen dat de sensor in de stoel niet werkt. lampje bleef tijdens een stukje rijden uit en ook na herhaaldelijk uit en aan zetten en stuiteren op de passagiersstoel bleef hij uit. Mocht hij weer aangaan dan druk ik er voorlopig zo'n sensor cheat stekkertje in.

vreemd genoeg kon ik met bmw scanner 1.36 alleen bij het SRS gedeelte en bij de rest gaf hij aan dat hij geen verbinding met de unit kon maken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
YoshiBignose schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 16:48:
Ik zat ook e.e.a. te lezen over de 5-serie GT en nu zag ik dat daar ook die Integral Active Steering op zat. Dus de achterwielen die een beetje meesturen. Nou vroeg ik me dat dus af, als je keihard de bochten doorgaat, dan gaan ze dus corrigeren, maar waarschijnlijk dan tegenovergesteld van de voorwielen ofzo? Dan zou je dus minder overstuur / onderstuur krijgen. Iemand meer ervaring hiermee? Klinkt best grappig eigenlijk :P

Volgende week. Mijn auto gaat de garage in voor o.a. het BMW Performance Onderstel. Als "loaner" krijg ik 2 dagen een 5GT mee. Zal mij benieuwen, heb bewust voor een compleet andere auto gekozen. Kijken of zo'n grote auto nog een beetje "BMW voelt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Cool 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:33

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

YoshiBignose schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 16:48:

Volgens mij is het niet bedoeld om controle te houden, maar vooral om de draaicirkel te verkleinen. De 5GT staat op hetzelfde onderstel als de 7 (gelijke wielbasis e.d.) en dat is nogal groot. Controle wordt vooral beïnvloed door gericht wielen af te remmen (was erg mooi te zien trouwens tijdens de rondjes op de gladde cirkel).
Verwacht ook geen spectaculaire uitslag van de wielen, je praat over een paar graden max.

Dat was iets waar ik me in de 1 ook nog over verbaasde, zijn draaicirkel is voor mijn gevoel groter dan die van mijn Compact (en die wil ik nou niet echt klein noemen). De maximale stuuruitslag van de 1 is voor mijn gevoel ook kleiner (ik had tijdens het spelen op de gladde cirkel regelmatig het stuur in full-lock staan tijdens het tegensturen :X Meestal gevolgd door een spin O-) )

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ik heb laatst ook op die gladde cirkel gereden (helaas met een mercedes A en B, maar ook C) en driften lukte niet echt, maar wat me wel opviel is dat je het stuur helemaal niet zoveel hoeft te draaien. Snap niet hoe je hem full-lock krijgt met tegensturen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:46
Ik mag mij in november clublid van dit topic noemen, ga een E46 330i importeren uit Duitsland \o/, de knoop is doorgehakt. Staan zo rond de 7k te koop, dan heb je er een full options met iets minder dan 2 ton op de klok \o/

Neem een vriend mee die er aardig verstand van heeft, en heb al een checklist wat aan een E46 kan mankeren, heb al uitgezocht hoe het zit met importeren, dus ben er wel klaar voor denk ik.

Heb er zin in iig. Volgens mij is de uitlaat de beperkende factor bij een E46 dus die wil ik wel vervangen voor een sportuitlaatje met wat meer flow, voor wat meer PK, tevens wil ik een verlagingskitje er onder schroeven zodat het ding wat strakker op de weg ligt. :) In november horen jullie wel meer van me ;) (Dit klinkt allemaal vrij sjonnie maar ik hou m aardig stock, puur voor de performance.)

[ Voor 10% gewijzigd door _eXistenZ_ op 04-06-2010 17:39 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Mooie prijs... sprak laatst iemand die ook een E46 330i uit Duitsland had gehaald en die betaalde er (ex. bpm) 11k voor. Beetje hoog vond ik dat ook, maar goed (ook km-stand rond de 2 ton). Je moet wel de overige kosten er ook in meenemen. Transport erheen (hotel?) benzine etc. Daarna keuren bij RDW. Maar goed, het gaat er uiteindelijk om dat het een goeie auto is.

Hoezo is de uitlaat eigenlijk een beperkende factor??

[ Voor 11% gewijzigd door YoshiBignose op 04-06-2010 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

YoshiBignose schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 17:17:
Ik heb laatst ook op die gladde cirkel gereden (helaas met een mercedes A en B, maar ook C) en driften lukte niet echt, maar wat me wel opviel is dat je het stuur helemaal niet zoveel hoeft te draaien. Snap niet hoe je hem full-lock krijgt met tegensturen haha.
Full-lock tegensturen is niet zo moeilijk hoor, gooi hem maar goed dwars ;) Als je niet van de cirkel bent gespind in full-lock, dan heb je de auto niet dwars genoeg gegooid. In full-lock kan je de slip alleen nog redden door gas terug te nemen, als je teveel momentum (of te weinig grip) hebt, spin je. Het is een beetje moeilijk in te schatten hoe schuin de auto stond, maar ik gok zo rond de 30 graden.
Dat was trouwens wel het moment waarop het lichte sturen juist een voordeel was. Ik corrigeerde met 1 hand op het stuur, ipv het stuur echt vast te pakken. Ik wil hetzelfde heel graag een keer met m'n eigen Compact doen, mijn gevoel zegt dat ik die beter onder controle kan houden, al was het maar omdat ik die auto veel beter ken en hij meer communiceert via het stuur.

Kan je bij een MB wel de TC/DSC volledig uitzetten? Anders krijg je hem ook niet zo dwars (tenminste, zodra DTC aan stond, slingerde de 1 hooguit, met DTS uit (maar DSC nog aan) kreeg je hem wel dwars, maar bijna niet rond).

Sowieso krijg je een A- en B-klasse niet in een gecontroleerde overstuur situatie, aangezien ze voorwielaandrijving hebben en je hebt daar toch echt achterwielaandrijving voor nodig.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ja bij de C-klasse kon de DSC volledig uit. Tenminste, druk op de knop. Misschien is het net als bmw dat je bij ingedrukt houden pas volledig uit zet, dat weet ik niet. Bij de A-klasse zat het er überhaupt niet eens op, maar ze hadden de slechte banden achter gedaan waardoor je toch nog wel onderstuur kreeg, ipv overstuur wat je zou verwachten bij FWD.

De C-klasse had natuurlijk RWD, maar met DSC aan was het behoorlijk lastig om in de spin te krijgen. Zonder DSC en met handrem is veel leuker haha.

Wel leuk om eens in MB te rijden, dan ben je toch weer blij dat je in je BMW'tje rijdt. Het zijn mooie auto's van binnen daar niet van, maar het is het toch NET niet en dan was dit een nieuwe C-klasse.

Die B-klasse is helemaal vreemd. Ziet er allemaal nog cheap uit ook van binnen en ze zijn echt niet goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Ik had rekening gehouden met de rest van de kosten hoor, zijn zo'n 1000 euro in totaal incl BPM, APK en hier heen halen.
YoshiBignose schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 17:46:
Hoezo is de uitlaat eigenlijk een beperkende factor??
Dunno, vriend zei et tegen mij dat als je de uitlaat verving hij stuk mooier kon lopen omdattie noggal de boel beperkte...

/edit had hem niet goed begrepen, wat ik zei klopt dus niet (of wel, weet ik dus niet ;))

[ Voor 10% gewijzigd door _eXistenZ_ op 04-06-2010 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
_eXistenZ_ schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 20:20:
Ik had rekening gehouden met de rest van de kosten hoor, zijn zo'n 1000 euro in totaal incl BPM, APK en hier heen halen.
Dat is wel erg weinig. Uit welk jaar is ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Zal zo rond de 2001 zijn, heb nu nog geen concrete auto in het visier maar ze komen en gaan hier vrij rap (mobile.de) dus dat zit wel goed denk ik. BPM heb ik hier nagerekend, er komt nog 100 euro bij voor APK / op kenteken zetten/ enzovoort.

/edit

Deze bijvoorbeeld :)

[ Voor 30% gewijzigd door _eXistenZ_ op 04-06-2010 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Oh oke. Ik ging automatisch uit van een coupe (net wat mooier ;) ). Sedans zijn stukken gunstiger geprijsd, alhoewel in DE dat verschil wel wat kleiner is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Aha, ik ging uit van een sedan (net wat mooier ;)) en wat praktischer. Het is mijn enige auto en tevens mijn eerste, wordt vooral gebruikt voor woonwerkverkeer, dus moet wel snel zijn maar niet te onpraktisch worden.

[ Voor 67% gewijzigd door _eXistenZ_ op 04-06-2010 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
vind de bestuurdersstoel wel erg geleefd... leer verlebberd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Was een voorbeeld van een auto die ik zou gaan bekijken zodra ik het geld had, maar dat duurt nog een maand of 4 of 5 dus voor die tijd is deze al verkocht en zijn er al 300 anderen langsgekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyazzin
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:05
Nieuwe 6 serie!

Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/BMW/Concept_Gran_Coupe/BMW_Concept_Gran_Coupe_02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/BMW/Concept_Gran_Coupe/BMW_Concept_Gran_Coupe_03.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/BMW/Concept_Gran_Coupe/BMW_Concept_Gran_Coupe_04.jpg

Gruwelijk mooie auto!!
Femme niet even wachten op deze? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
[hier stond een dubbelpost ofzo :X bericht weggehaald]

Weet iemand een goed BMW-forum? De obvious forums zijn allemaal halfdood ofzo, of staan alleen vol met foute tuningtopics enzo.

/edit

Lijkt stuk breder dan de huidige 6, vet

/edit 2

BMWportal.nl is goed te doen d:)b

[ Voor 53% gewijzigd door _eXistenZ_ op 05-06-2010 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
_eXistenZ_ schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 00:03:
[hier stond een dubbelpost ofzo :X bericht weggehaald]

Weet iemand een goed BMW-forum? De obvious forums zijn allemaal halfdood ofzo, of staan alleen vol met foute tuningtopics enzo.

/edit

Lijkt stuk breder dan de huidige 6, vet
Vaak zijn er per model specifieke fora.
Maar dit zijn een paar voorbeelden:
http://www.bmwportal.nl
http://www.e46fanatics.com/
http://www.e46-forum.de/
http://www.m3post.com/

Zelf ben ik ook aan het rondkijken naar een mooie auto uit Duitsland, maar mij lijkt een auto met 2tonKM een beetje riskant. Gaan die E46 zou gewoon ontzettend lang mee of neem je een ingecalculeerd risico op het onderhoud?

[ Voor 19% gewijzigd door fsfikke op 05-06-2010 00:35 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:23

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De achterkant vind ik vet, doet me denken aan de 8-serie. Bij de voorkant heb ik vooralsnog het idee dat de wagen wel erg veel lijkt op een 5-serie coupé. De E63 was wat betreft techniek een tweedeurs 5-serie maar uiterlijk was het een totaal andere auto.

Nu is een mooi moment om een E63 aan te schaffen. Na vier of vijf jaar rijden is een gebruikte nieuwe 6er wellicht betaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:35

BrZ

_eXistenZ_ schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 20:59:
Zal zo rond de 2001 zijn, heb nu nog geen concrete auto in het visier maar ze komen en gaan hier vrij rap (mobile.de) dus dat zit wel goed denk ik. BPM heb ik hier nagerekend, er komt nog 100 euro bij voor APK / op kenteken zetten/ enzovoort.

/edit

Als je er eentje wil van rond 2001 zou ik zelf wel voor een facelift model gaan (vanaf september 2001 afaik). Maar dat kan natuurlijk wel schelen in de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

_eXistenZ_ schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 20:59:

/edit

Houdt er rekening mee dat de Autoweek calculator niet even exact is from time to time, houdt ook geen rekening met alle mogelijke rekenmethodes die je mag toepassen. Ik heb al eerder een keer wat info gepost over import, misschien leuk om eens door te lezen: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/34058923

Succes :)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

YoshiBignose schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 19:14:
Ja bij de C-klasse kon de DSC volledig uit. Tenminste, druk op de knop. Misschien is het net als bmw dat je bij ingedrukt houden pas volledig uit zet, dat weet ik niet. Bij de A-klasse zat het er überhaupt niet eens op, maar ze hadden de slechte banden achter gedaan waardoor je toch nog wel onderstuur kreeg, ipv overstuur wat je zou verwachten bij FWD.

De C-klasse had natuurlijk RWD, maar met DSC aan was het behoorlijk lastig om in de spin te krijgen. Zonder DSC en met handrem is veel leuker haha.

Wel leuk om eens in MB te rijden, dan ben je toch weer blij dat je in je BMW'tje rijdt. Het zijn mooie auto's van binnen daar niet van, maar het is het toch NET niet en dan was dit een nieuwe C-klasse.

Die B-klasse is helemaal vreemd. Ziet er allemaal nog cheap uit ook van binnen en ze zijn echt niet goedkoop.
Volgens mij haal je over- en onderstuur door de war. Bij onderstuur wil de auto rechtdoor (normaal bij een fwd-auto), bij overstuur wil de achterkant je inhalen (wat je bij een drift onder controle probeert te houden).

De beste uitleg die ik ooit heb gezien :+ :
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=QHe-aG1g0Kc]

Aangezien je al aangeeft dat je de handrem nodig had bij de C-klasse, zegt mij dat hij toch nog ingreep en DSC dus niet volledig uitstond. Met DSC volledig uitgeschakeld kost het namelijk totaal geen moeite om een 1-serie in een spin te gooien op een gladde ondergrond.
Voor zover ik weet is BMW het enige "consumenten" merk (dus niet de sportauto's e.d.) waarbij je de DSC volledig uit kan schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
overstuur is als de auto over-stuurt, ofwel je scherper de bocht in gaat dan de bedoeling is.

onderstuur is als je auto te weinig stuurt, je dus te ruim gaat.

Zo kan je het makkelijk onthouden.

Ennuh Zneek, is die nieuwe 4-deurs 6 niets voor je? Net iets meer ruimte, net iets meer auto, net iets meer coolfactor als je met Dizzee Rascal door Groontje tuft ;)

[ Voor 29% gewijzigd door 418O2 op 05-06-2010 03:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Oeps heb het inderdaad door elkaar gehaald zie ik nu. Mijn fout, maar met die DSC uit ging ie sowieso veel makkelijker maar met handrem erbij is het nog leuker. Ik betwijfel inderdaad ook of je het "helemaal" uit kunt zetten. MB zijn toch auto's voor de veiligheid, dat zei die man zelf ook. Bij driftcursussen gebruiken ze alleen maar BMW's, dus dat zegt wel genoeg denk ik :P

Die foto's van de nieuwe 6-serie waren toch al lang bekend?

[ Voor 7% gewijzigd door YoshiBignose op 05-06-2010 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
418O2 schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 01:34:
overstuur is als de auto over-stuurt, ofwel je scherper de bocht in gaat dan de bedoeling is.

onderstuur is als je auto te weinig stuurt, je dus te ruim gaat.

Zo kan je het makkelijk onthouden.

Ennuh Zneek, is die nieuwe 4-deurs 6 niets voor je? Net iets meer ruimte, net iets meer auto, net iets meer coolfactor als je met Dizzee Rascal door Groontje tuft ;)
Koeler zeker, betaalbaar is een ander iets... De huidige 6 is nieuw al akelig duur, de nieuwe 4/2-deurs 6 zal ook niet mals geprijsd zijn.... Ik denk dat je voor een vergelijkbaar bedrag ook een Maserati Quattroporte koopt... of iets anders wat ook heel koel is...
Nyazzin schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 00:03:
Nieuwe 6 serie!

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Gruwelijk mooie auto!!
Femme niet even wachten op deze? :*)
Die heb ik een paar weken geleden ook al eens gepost. Erg gave auto!
fsfikke schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 00:29:
[...]

Vaak zijn er per model specifieke fora.
Maar dit zijn een paar voorbeelden:
http://www.bmwportal.nl
http://www.e46fanatics.com/
http://www.e46-forum.de/
http://www.m3post.com/

Zelf ben ik ook aan het rondkijken naar een mooie auto uit Duitsland, maar mij lijkt een auto met 2tonKM een beetje riskant. Gaan die E46 zou gewoon ontzettend lang mee of neem je een ingecalculeerd risico op het onderhoud?
Noem dan direct deze: www.bimmerpost.com. Overkoepelende nieuwspagina bij fora over alle modellen bmw... (m3post valt hier ook onder)
YoshiBignose schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 09:14:
Oeps heb het inderdaad door elkaar gehaald zie ik nu. Mijn fout, maar met die DSC uit ging ie sowieso veel makkelijker maar met handrem erbij is het nog leuker. Ik betwijfel inderdaad ook of je het "helemaal" uit kunt zetten. MB zijn toch auto's voor de veiligheid, dat zei die man zelf ook. Bij driftcursussen gebruiken ze alleen maar BMW's, dus dat zegt wel genoeg denk ik :P

Die foto's van de nieuwe 6-serie waren toch al lang bekend?
Het is officieel niet de nieuwe 6, maar de Concept GranCoupe. Op www.bimmerpost.com is ook wel een render op basis van dat concept te vinden die de nieuwe 6 moet voorstellen (2 ipv 4 deuren)

[ Voor 21% gewijzigd door zneek op 05-06-2010 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Is deze al eens voorbijgekomen:

Afbeeldingslocatie: http://f10.5post.com/goodiesforyou/f10/lwb/exterior/P90056977.jpg

De nieuwe 5-serie Li (long wheel base), helaas alleen voor de chinezen :P 做的真好!

* Developed and built exclusively for the Chinese car market
* Built at BMW’s plant in Shenyang in cooperation with a large number of regional partners
* Wheelbase increased by 14 centimetres or 5.5"
* High-comfort rear seat bench developed specifically for this model
* Unique options: Four-zone automatic air conditioning, rear-seat entertainment, a cooling box as well as electrically adjustable sunblinds on the rear side windows and a folding table integrated in the backrest of the front passenger’s seat

[ Voor 58% gewijzigd door YoshiBignose op 05-06-2010 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
YoshiBignose schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 09:48:
Is deze al eens voorbijgekomen:

[afbeelding]

De nieuwe 5-serie Li (long wheel base), helaas alleen voor de chinezen :P 做的真好!

* Developed and built exclusively for the Chinese car market
* Built at BMW’s plant in Shenyang in cooperation with a large number of regional partners
* Wheelbase increased by 14 centimetres or 5.5"
* High-comfort rear seat bench developed specifically for this model
* Unique options: Four-zone automatic air conditioning, rear-seat entertainment, a cooling box as well as electrically adjustable sunblinds on the rear side windows and a folding table integrated in the backrest of the front passenger’s seat
Die had ik al eens op bimmerpost.com langs zien komen. Wat is de toegevoegde waarde tov de normale 5 en de 7? Of zijn Chinezen te klein voor een 7 serie? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Zneek, jij hebt een 330i toch of een diesel? Als ik mag vragen, heb jij deze in de lease of prive? dat omdat ik wil kijken of er veel verschil in onderhoud zit tussen een 330 en b.v een 325i. Hoe is je verbruik? en zou je je algemene ervaring willen delen die je hebt met de auto, graag de positieve en negatieve punten.
Dit omdat ik opzoek was naar een 325i maar ik ben een schitterende 335i tegengekomen, maar ik wil niet dat het een bodemloze punt gaat worden zoals m;n Supra hehe.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Snap het ook niet helemaal. Voor de mensen die een 7-serie niet kunnen betalen denk ik :P

Zneek heeft een 335i :P

[ Voor 15% gewijzigd door YoshiBignose op 05-06-2010 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
YoshiBignose schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 10:42:
Snap het ook niet helemaal. Voor de mensen die een 7-serie niet kunnen betalen denk ik :P

Zneek heeft een 335i :P
Volgens mij heeft het er ook mee te maken dat ze deze auto's in China in elkaar schroeven. Daardoor is de prijs een stuk lager omdat er geen ontzettend hoge importbelasting op zit. Daarbij is een chaufeur in China ook niet zo duur dus dan hebben mensen liever achterin wat meer ruimte.
Audi doet dit ook met de A6L.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Fietsbel schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 10:40:
Zneek, jij hebt een 330i toch of een diesel? Als ik mag vragen, heb jij deze in de lease of prive? dat omdat ik wil kijken of er veel verschil in onderhoud zit tussen een 330 en b.v een 325i. Hoe is je verbruik? en zou je je algemene ervaring willen delen die je hebt met de auto, graag de positieve en negatieve punten.
Dit omdat ik opzoek was naar een 325i maar ik ben een schitterende 335i tegengekomen, maar ik wil niet dat het een bodemloze punt gaat worden zoals m;n Supra hehe.
Ik heb een E92 335i en die heb ik prive. Ik rij wel zakelijk, maar niet zo heel veel. Ik had hiervoor een E90 325i, ook prive. Daarvoor had ik een E46 320Ci. De E90 325i heb ik minder dan 2 jaar gehad en daar heb ik 0 euro onderhoud aan gehad, sterker nog, die is zelfs nooit in de garage geweest. Hij was net 2 jaar oud toen ik hem kocht.

De E92 heb ik nu net een jaar en daar heb ik ook nog niet 1 euro onderhoud aan gehad. Behalve dat ik een band moest vervangen doordat ie lek ging. En dat is bij een 19" Potenza RFT een duur geintje. Dat is dan ook het enige minpunt wat ik tot nu toe heb gehad. Verder ben ik laaiend enthousiast over de 335i (de N54 moter, 3 liter, 6-in-lijn, biturbo, officieel 306pk, reeel 330pk). De E92 rijdt verder ook heerlijk, stoelen, onderstel, alles is perfect.

Volgende week gaat de auto naar de garage. Hoefde nog niet, ik kon nog minstens 7000km rijden voordat ik "moest" van de auto. Maar ik krijg een BMW Performance onderstel eronder en laat tegelijkertijd wat kleine plekjes fixen (mini-deukje op de achterbumper, "curb-rash") en een showroom-shine behandeling doen. Qua verbruik zit mijn E92 iets boven het verbruik van mijn vorige, ik rij nu 1 op 10.7 (op basis van tankbeurten gemeten, boordcomputer geeft 1 op 10.9 aan). In mijn E90 325i reed ik 1 op 11. Ik rij ongeveer 50-50 snelweg/stadsverkeer.

[edit] Qua beleving zijn de 325i en de 335i niet te vergelijken trouwens. De 325i doet 0-100 in 7 seconden oid, de 335i doet het in 5..... En daarmee is een Maserati of Porsche gezien bij het stoplicht.... :) De 335i is af en toe eng, zo hard kan ie... ;)

[ Voor 6% gewijzigd door zneek op 05-06-2010 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Pff zoveel verbruikt mijn E46 318ci ook ;(

Hier wat cijfertjes:

320i - 8.8 sec. (170 pk) (prijs: 44k)
325i - 7.0 sec. (218 pk) (prijs: 50k)
330i - 6.2 sec. (272 pk) (prijs: 56k)
335i - 5.4 sec. (306 pk) (prijs: 64k)

325d - 7.5 sec. (192 pk) (prijs 55k)
330d - 6.1 sec. (245 pk) (prijs 60k)

[ Voor 94% gewijzigd door YoshiBignose op 05-06-2010 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
YoshiBignose schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 10:56:
Pff zoveel verbruikt mijn E46 318ci ook ;(

325i - 7.0 sec. (218 pk) (prijs: 50k)
330i - 6.2 sec. (272 pk) (prijs: 56k)
335i - 5.4 sec. (306 pk) (prijs: 64k)
Dat zijn officiele getallen. Als je kijkt naar de diverse grote sites en bladen komt de 335i eerder op 0-100 in 4.9 en 330pk. Check
Consider the facts: This 2007 BMW 335i test car blazed from zero to 60 in 4.8 seconds. BMW says the new coupe mit twin-turbo engine and Steptronic six-speed autobox should make that trip in 5.5 seconds. Seven-tenths of a second quicker? That's 13-percent better than BMW's claim. Folks give aftermarket tuners wads of cash for that kind of performance bump, especially when a car starts out in the mid 5s to begin with.
uit http://www.insideline.com...-2007-bmw-335i-coupe.html

en hier: http://www.autospies.com/...ds-Almost-beat-RS4-14022/

[ Voor 5% gewijzigd door zneek op 05-06-2010 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Oke... maar hoe zit het met de andere motoren dan? Het gaat meer om de verhoudingen, maar wel erg snel zeg. Is bijna even snel als de M3 8)7 of gaat die ook harder dan aangegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
YoshiBignose schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 11:05:
Oke... maar hoe zit het met de andere motoren dan? Het gaat meer om de verhoudingen, maar wel erg snel zeg. Is bijna even snel als de M3 8)7 of gaat die ook harder dan aangegeven?
Nee, als ik het goed begrepen heb, het is puur het N54 blok wat meer presteert dan BMW zegt. Zoals ik het las is de 335i om marketing redenen "omlaag getuned" in de officiele cijfers. Het is natuurlijk raar dat het veel goedkopere model de E46 M3 overtreft en de E92 M3 nagenoeg bijhoudt.... Dat is niet goed voor de sales van de M3 modellen.... E92 M3 is wel sneller trouwens hoor, mag ook wel, V8 powah :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ja, maar (volgens de cijfers) is de E92 M3 in 4.6 bij de 100. Als de 335i in 4.8 er is, dan is het verschil wel heel minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

YoshiBignose schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 11:09:
Ja, maar (volgens de cijfers) is de E92 M3 in 4.6 bij de 100. Als de 335i in 4.8 er is, dan is het verschil wel heel minimaal.
Dat is alleen de 0 naar 100 meting, er zijn nog meer metingen, van 90 naar 120 etc. Wellicht dat daar relatief een groter verschil in zit?

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
R3dn3ck schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 11:18:
[...]

Dat is alleen de 0 naar 100 meting, er zijn nog meer metingen, van 90 naar 120 etc. Wellicht dat daar relatief een groter verschil in zit?
Geen idee, kan dat ook niet zo snel vinden. Ik weet wel dat ik gelanceerd wordt als ik bij 90 mijn gaspedaal vol intrap..... Als de M3 nog sneller is op die tussensprint mag je wel bijna zo'n drukpak aan doen als piloten hebben.... :)
YoshiBignose schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 11:09:
Ik denk dat er nog wel wat verschil zit tussen de ene en de andere 335i, MT vs AT en dat 4.8 echt wel een uitzondering was. Gemiddeld lees ik 0-100 in 5 seconden. En dan is de M3 toch echt bijna 10% sneller.

[ Voor 31% gewijzigd door zneek op 05-06-2010 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:35

BrZ

zneek schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 12:23:
Gemiddeld lees ik 0-100 in 5 seconden.
0-60mph in 4.8s komt aardig overeen met 0-100km/h in 5.0s, zal denk ik eerder nog naar de 5.1s gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Als we nou gewoon even een filmpje kijken ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:01
Fietsbel schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 10:40:
Ik zal dan voor je maar even mijn ervaring met 325i opschrijven, dan heb je van beide modellen wat info :P
Ik rijd een 325i privé om dezelfde reden als zneek, weinig zakelijke km's. De ervaring van het rijden met een 220pk blok is echt heel mooi maar zoals zneek al schrijft is het geen vergelijk met de 335i.
Onderhoud heb ik nog niet gehad, wel is hij in het begin 3x in de garage terug geweest door wat problemen met het blok, dat is nu verholpen en heeft mij niets gekost. Zescilinders zijn natuurlijk duurder in onderhoud dan 4 cilinders en naarmate je meer pks hebt stijgen de kosten mee, grotere remschijven, turbo's etc.
Mijn verbruik zit op 1:10, veel stadsritten. Op de snelweg zal de 25i wel zuiniger zijn dan de 35i natuurlijk maar ik niet dat je deze autos overweegt om hun zuinige brandstof verbruik :p

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
KappeNou schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 14:19:
Als we nou gewoon even een filmpje kijken ;)

[video]
Op zich wel logisch natuurlijk dat die m3 wint als het onderstel van de 335i niet is aangepast. Ik vraag me af of in de praktijk de 335i niet alsnog beter is.

Maargoed; met beide autos zou ik erg tevreden zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Wow, reed net achter een CL 63 AMG helemaal zwart. Wat een asociale wagen :') maar wel gruwelijk.

Afbeeldingslocatie: http://www.rtwmotoring.com/images/medialibrary/CL631.jpg

edit: huh ik vind een plaatje op het internet en die heeft precies het zelfde kenteken (ook luxemburg) als die ik zag :P

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3237/3309671988_1d3b23b9c7.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door YoshiBignose op 05-06-2010 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
YoshiBignose schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 14:34:
Wow, reed net achter een CL 63 AMG helemaal zwart. Wat een asociale wagen :') maar wel gruwelijk.

[afbeelding]

edit: huh ik vind een plaatje op het internet en die heeft precies het zelfde kenteken (ook luxemburg) als die ik zag :P

[afbeelding]
Even op Autotrader gekeken, zon bak kost Eur 250.000, 2dehands, uit 2008 met 20K km...... waarom? Is dat ding zo speciaal? Vind het maar een pooierbak.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Nieuwprijs is €225K dus dat lijkt me sterk :?
Maar daarom hoort het nog niet thuis in het BMW topic :P

Hier wat meer gepaste foto's en tevens crosspost uit het "Show je auto" topic
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4q2RvDtgU8Dt1fJL9yzUSZyx/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9GV3mLVk6PsGhWqkYigBv8XR/full.jpg

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
MadMarky schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 17:12:
Nieuwprijs is €225K dus dat lijkt me sterk :?
Maar daarom hoort het nog niet thuis in het BMW topic :P

Hier wat meer gepaste foto's en tevens crosspost uit het "Show je auto" topic
[afbeelding]
[afbeelding]
Echt? Ik zie toch meerdere voor +/- 250K : http://www.autotrader.nl/...nieuw=false&verfijnd=true

Nou ja, blijft een Merc, en ik ben een BMW fanboy, dus alle Mercs suck! ;)

Btw, Z3 coupe ziet er vet uit! Kunnen we een wederzijds testritje regelen? ;)

[ Voor 4% gewijzigd door zneek op 05-06-2010 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
zneek schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 16:40:
[...]

Even op Autotrader gekeken, zon bak kost Eur 250.000, 2dehands, uit 2008 met 20K km...... waarom? Is dat ding zo speciaal? Vind het maar een pooierbak.....
Helemaal zwart is het wel een pooierbak ja. De achterkant is veel te lang voor een 2-deurs :P
Ik denk dat ie zo duur is door de 6.2 liter V8 met 525 pk. Weegt 2000 kg, maar is even snel als de E92 M3 :P

Maar inderdaad, ontopic maar weer ;)

edit: even snel op een RECHT stuk bedoel ik he :> >:)

[ Voor 9% gewijzigd door YoshiBignose op 05-06-2010 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

zneek schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 17:16:
[...]

Echt? Ik zie toch meerdere voor +/- 250K : http://www.autotrader.nl/...nieuw=false&verfijnd=true

Nou ja, blijft een Merc, en ik ben een BMW fanboy, dus alle Mercs suck! ;)

Btw, Z3 coupe ziet er vet uit! Kunnen we een wederzijds testritje regelen? ;)
Ik zie een paar nieuwe CL63's staan met wat extra opties voor €250K, verder wat oudere CL65's voor ongeveer hetzelfde bedrag. Verwar die twee niet, een CL65 kost nieuw eventjes 85K meer dan een CL63.

Enne, tegen een testrit in een 335i zeg ik geen nee :)
Wel jammer dat je ergens in het hoge noorden woont ipv wat meer in de buurt.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
JA CL 65 is helemaal ziek met V12 en 612 paarden oooooooooooooooh.

1000 nm koppel |:( wat moet je ermee dan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Bedankt voor de gebruikers ervaringen :)

De reden voor een 325 was meer met het oog op de kosten van onderhoud en verbruik, maar zoveel rijd ik eigenlijk toch niet. Zit zo tussen de 15K en 18K kilometer per jaar.
Aangezien de 335i met regelmaat in mooiere uitvoeringen te koop is is het nog lastig om de extra's te vinden op een minder heftige uitvoering.
Heb een exemplaar in duitsland gezien die echt van top tot onder prachtig is uitgevoerd, alleen het bedrag dat afgetikt moet worden ga ik eens narekenen want dat zal nog wel redelijk veel zijn.
Voor mij is dit het juiste model in de correcte uitvoering, mooi blauw, mooie wielen en geen leer. Alleen een spacertje bij de wielen kan geen kwaad ;)
http://www.autoscout24.nl...?id=vhpkk1hmltez&asrc=fa#

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aoqpctFVfhdK8N3tYB6ESqHE/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6pvkHF7qVSdI1S1YD3Fwk19C/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bbBOKPrYLwdkmceTnp6Qkfs8/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/V6EoVXhKAtno7vRT6u6SbAoA/full.png

[ Voor 11% gewijzigd door Fietsbel op 05-06-2010 17:54 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Waarom geen leer? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
En waarom een handbak :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Omdat het een Duitse auto is.... in NL is de handbak uberhaupt niet leverbaar. Wel mooi, blauw en m-sport. Hoeveel moet ie kosten? Bouwjaar en km-stand?

[edit] andere velgen, 19" en spacers, verder is ie prima.

[edit2] 99K km en 29K euro... daar komt nog 5 tot 10K BPM bij. Dan is het de gunstige prijs al snel weg..... en 99k km, zou ik niet zo snel kopen.... Zeker voor Duitse begrippen, alles boven de 50K km is al "oud" daar, 99K km is best veel. Staat ie op een plek waar je makkelijk heen kunt rijden? Testrit zegt alles!

[ Voor 60% gewijzigd door zneek op 05-06-2010 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

zneek schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 21:05:
Omdat het een Duitse auto is.... in NL is de handbak uberhaupt niet leverbaar.
Standaard heeft hij ook in Nederland een handbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Femme schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 21:59:
[...]

Standaard heeft hij ook in Nederland een handbak.
Waar baseer je dat op? Ik heb van 3 verschillende BMW dealers te horen gekregen dat de 335i nooit in NL als handbak beschikbaar is geweest... Nu zegt dat niet heel veel, ongeveer 60% van de dingen die ik weet van fora als bimmerpost.com of zelfs bmw.nl weten ze daar niet, maar toch.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De 335d is niet leverbaar met een handbak maar de 335i heeft standaard toch echt een handbak. Zie 3-serie coupé brochure op bmw.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Afgelopen vrijdag heb ik een kleine "mini-meet" gedaan met 2 vrienden die zelf een 1 hebben, samen met de #45 die ik van de Joyride had. Nu was de meet niet moeilijk op te zetten, aangezien we alle 3 in dezelfde hal op vrijdag klimmen :+
Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_h0ma56lGMng/TApDPJe81FI/AAAAAAAABho/Yj3Jx3L-x18/s400/PICT0002.JPG

Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_h0ma56lGMng/TApDTMunXeI/AAAAAAAABhs/sRMi7ECxPS4/s400/PICT0003.JPG

Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_h0ma56lGMng/TApDJm2T6oI/AAAAAAAABhk/iRgpOKyxq3s/s400/PICT0001.JPG

Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_h0ma56lGMng/TApDeT7fv9I/AAAAAAAABh0/X6Ru0h-Okzw/s400/PICT0005.JPG
(hij was een beetje vies geworden op de gladde cirkel)

Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_h0ma56lGMng/TApD0nbLNOI/AAAAAAAABiQ/hk2xVe_Zky0/s400/PICT0009.JPG
2 olie gestookte 118's en 1 peut gestookte 116

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_h0ma56lGMng/TApEH7uTUNI/AAAAAAAABik/sxiViSOF-mk/s400/PICT0013.JPG
Stiekem toch wel een lekker bekkie

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_h0ma56lGMng/TApEMraAxuI/AAAAAAAABio/z7ZID48p8Ag/s400/PICT0014.JPG
Er zaten leuke velgjes onder, jammer alleen dat het maar 16" was.

Maar ow wat rijdt mijn eigen Compact toch zo veel lekkerder... Ja ik mis de airco, en de iDrive en Business Line navigatie is wel erg sjiek, maar mijn Compact rijdt "puurder".
Ik snap nu ook waarom veel mensen de x16i zo traag vinden voelen, vergeleken met mijn 316i voelde de 116i ook traag, terwijl hij toch echt minimaal 20pk meer heeft en ook echt wel sneller van z'n plek kwam. Door de soepelheid van de motor en geluidsisolatie voelt hij ook gewoon traag aan en moet alle snelheidservaring uit de g-krachten komen, en die zijn nou niet echt overweldigend. Het ruwe van mijn Compact maakt dat je juist met heel een bescheiden vermogen toch een redelijke ervaring hebt.

Vanavond een rit gemaakt over een b-weg, die ik ook 2 keer met de 1-serie had gereden, en ja, met de Compact veel leuker en veel meer gevoel met de weg. Voorlopig blijft hij nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Daarnet de National Geographic Channel megafactories aflevering gezien over de BMW fabriek. Erg interessant om te zien hoe een Z4 in elkaar gezet wordt. Misschien leuk voor de Z4 eigenaren hier? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Als zo'n 1-serie nou heerlijk reed... maar het blijft een lelijk ding ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

deepbass909 schreef op zondag 06 juni 2010 @ 00:39:

Maar ow wat rijdt mijn eigen Compact toch zo veel lekkerder... Ja ik mis de airco, en de iDrive en Business Line navigatie is wel erg sjiek, maar mijn Compact rijdt "puurder".
Ik snap nu ook waarom veel mensen de x16i zo traag vinden voelen, vergeleken met mijn 316i voelde de 116i ook traag, terwijl hij toch echt minimaal 20pk meer heeft en ook echt wel sneller van z'n plek kwam. Door de soepelheid van de motor en geluidsisolatie voelt hij ook gewoon traag aan en moet alle snelheidservaring uit de g-krachten komen, en die zijn nou niet echt overweldigend. Het ruwe van mijn Compact maakt dat je juist met heel een bescheiden vermogen toch een redelijke ervaring hebt.
De 1-serie wordt alom geroemd vanwege zijn communicatieve onderstel. Er zijn kenners die 'm wat betreft stuurgevoel hoger inschalen dan de M3 mede vanwege het feit dat een 1er minder gewicht op de vooras heeft. Mijn 330i (grotendeels zelfde onderstel als 1er) stond qua stuurgevoel op eenzame hoogte, veel beter dan de E39 en ook beter dan de Z4 ondanks al zijn modificaties.

De 195mm smalle hoogprofielbandjes kunnen nooit veel goeds hebben betekend voor de (sportieve) rijeigenschappen. Gooi die eronder vandaan, stop er een echte motor in en je hebt een karretje die misschien niet iedereen mooi vind maar wel erg goed stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ja las ik ook. Je kan je compact misschien lekkerder vinden sturen, als het er op aankomt en je wilt die 1-serie door die bocht heen knallen dan zal het je verbazen. Ik kende iemand met een 135i en die was vrijwel onmogelijk uit de bocht te krijgen, echt ongelooflijk. Tot het gaat regenen natuurlijk...

Ik weet niet of die 1-serie coupe nog iets anders heeft qua onderstel? Of dat het precies hetzelfde is als de hatch, want die coupe is met de zwakste motor al vrij snel. En binnenkort natuurlijk de 1-serie M ofzo :P

[ Voor 26% gewijzigd door YoshiBignose op 06-06-2010 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
deepbass909 schreef op zondag 06 juni 2010 @ 00:39:

Heeft dan ook niet met geluid te maken? Wanneer ik een lekke uitlaat heb en met het raampje open rijd dan heb ik ook een soort sportwagen gevoel. Dan voelt de auto 10 keer sneller dan met dichte ramen en een dichte uitlaat. Het enige verschil is echter een paar decibellen. Ik kan mij zo voorstellen dat de geluidsisolatie van een nieuwe 1-serie een stuk beter is dan dat van een oude 316i.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 13:17
Mijn Einzer gaat er per 1 augustus uit, dus als mensen nog wil weten hoe goed een Einzer kan hoeken met een paar simpele mods, be my guest. Wat het helemaal af zou maken is een fatsoenlijk sper en nog 150pk's erbij. Maar ik denk dat je van een 135i een beter sturende auto kan maken voor de helft van de prijs van een M3.

[ Voor 39% gewijzigd door ConZito op 06-06-2010 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Femme schreef op zondag 06 juni 2010 @ 10:12:
[...]

De 1-serie wordt alom geroemd vanwege zijn communicatieve onderstel. Er zijn kenners die 'm wat betreft stuurgevoel hoger inschalen dan de M3 mede vanwege het feit dat een 1er minder gewicht op de vooras heeft. Mijn 330i (grotendeels zelfde onderstel als 1er) stond qua stuurgevoel op eenzame hoogte, veel beter dan de E39 en ook beter dan de Z4 ondanks al zijn modificaties.

De 195mm smalle hoogprofielbandjes kunnen nooit veel goeds hebben betekend voor de (sportieve) rijeigenschappen. Gooi die eronder vandaan, stop er een echte motor in en je hebt een karretje die misschien niet iedereen mooi vind maar wel erg goed stuurt.
Denk dat het er ook aan ligt of je vaak in 'nieuwe' autos rijdt of niet.

Oudere autos zijn altijd wel rumoeriger en stijver dan nieuwe auto's. Hierdoor lijkt een nieuwe auto oncommunicatiever. Zet je hem af tegen andere 'nieuwe' auto's, dan is een 1 vast een prima auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Femme schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 23:13:
De 335d is niet leverbaar met een handbak maar de 335i heeft standaard toch echt een handbak. Zie 3-serie coupé brochure op bmw.nl.
Mmm, wel weer typisch dat die BMW verkopers dat zelf dus niet weten....lijkt wel alsof die gasten het echt niets interesseert soms...

Maar goed, ik was altijd pro-MT maar ben helemaal om nadat ik AT geworden ben in mijn 335i. De "normale" AT werd erg goed getest, erg snel ook, iets wat ik zelf ook ervaar. Zo snel als dat ding schakelt, dat zou ik handmatig nooit kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:04

mr_petit

opperprutser

Heeft jouw 335 een semi-automaat (dus met normale koppeling / smg etc) of een manumatic (dus met koppelomvormer / tiptronic etc)?

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Zo... ik zit een beetje op marktplaats te kijken voor de toekomstige opvolger van de 528i ( nee, voorlopig niet maar het blijft leuk om autotjes te bekijken :P ), het viel me op dat de E60 behoorlijk in prijs gezakt is en dat de E39 de laatste tijd redelijk prijs vast blijft :) Ik zeg al heel lang dat ik hierna als het zover is een facelift E39 neem maar als het zo door gaat kan dat wel eens een E60 worden :)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
5-serie daalt altijd snel in prijs, terwijl de 3-serie altijd langer een hoge prijs houdt. Ik denk dat het met vraag en aanbod te maken heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
mr_petit schreef op zondag 06 juni 2010 @ 20:55:
Heeft jouw 335 een semi-automaat (dus met normale koppeling / smg etc) of een manumatic (dus met koppelomvormer / tiptronic etc)?
Ik heb geen idee.... Als ik schakel merk ik bijna niets (in snelheidsverlies oid). Dat geldt zowel voor als ik in D of DS rijdt als wanneer ik M rij (handmatig met de flippers op het stuur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Femme schreef op zondag 06 juni 2010 @ 10:12:
[...]

Het ligt er ook een beetje aan op welke manier hij communiceert. De 1 liet elk hobbeltje voelen, maar wel door de stoel en totaal niet in het stuur. Mijn Compact voel ik elk hobbeltje in het stuur, maar een ruwe weg betekend niet automatisch een massage via de stoel. Stuurgevoel kan ook 2 kanten op. Je hebt het "losgekoppelde" gevoel bijv. een Citroen, waarbij je wel stuurt, maar het even lijkt te duren voor de auto reageert. Dat is bij de 1 absoluut niet zo, de auto reageert direct op een stuurbeweging. Maar feedback in het stuur is ook weer minimaal ten opzichte van mijn Compact. Zelfs op sneeuw en ijs kon ik bij mijn Compact in het stuur voelen of de wielen grip hadden, het stuur trok zelf namelijk al die kant op. Bij de 1 voelde ik dat totaal niet.
Nu schijnt de communicatie via het stuur heel erg afhankelijk te zijn van het type bekrachtiging. Mijn Compact heeft nog ouderwets hydraulische bekrachtiging, de 1 heeft de elektronische variant. Die laatste schijnt de feedback veel meer te dempen.
argro schreef op zondag 06 juni 2010 @ 13:02:
[...]
Heeft dan ook niet met geluid te maken? Wanneer ik een lekke uitlaat heb en met het raampje open rijd dan heb ik ook een soort sportwagen gevoel. Dan voelt de auto 10 keer sneller dan met dichte ramen en een dichte uitlaat. Het enige verschil is echter een paar decibellen. Ik kan mij zo voorstellen dat de geluidsisolatie van een nieuwe 1-serie een stuk beter is dan dat van een oude 316i.
Dat bedoelde ik ook met de betere geluidsisolatie van de 1. Je hoort bij lage snelheid de motor nauwelijks, en ook op de snelweg blijft hij erg stil. Alleen bij flink accelereren hoor je de motor. Het verhaal is nog sterker, als je een lekker uitlaat hebt (zeker in het voorste deel) zal de auto alleen maar langzamer worden, maar wel veel "sneller" voelen.
418O2 schreef op zondag 06 juni 2010 @ 15:37:
[...]

Denk dat het er ook aan ligt of je vaak in 'nieuwe' autos rijdt of niet.

Oudere autos zijn altijd wel rumoeriger en stijver dan nieuwe auto's. Hierdoor lijkt een nieuwe auto oncommunicatiever. Zet je hem af tegen andere 'nieuwe' auto's, dan is een 1 vast een prima auto.
Dat zal ongetwijfeld meespelen. Mijn echte ervaring zit in de Compact. Ik merk dat naar dat gevoel toch mijn voorkeur uitgaat, maar nu ik een nieuwe en oude kan vergelijken, kan ik ook heel goed voorstellen dat er genoeg mensen zijn die mijn auto maar rot rijden vinden. Hij is rumoerig, de koppeling gaat erg zwaar, om te remmen moet je kracht zetten en het stuur draait ook zwaar.
Maar ik had op de b-weg gisteren gewoon veel meer lol in het sturen dan ik met de 1 op dezelfde weg had. En aangezien ik de enige ben die in mijn auto rijdt en ik bijna exclusief privé ermee rij, staat juist die lol voor mijn vooraan.

Begrijp me absoluut niet verkeerd, de 1 rijdt erg leuk en is absoluut geen slechte auto, maar hij geeft mij persoonlijk niet het plezier dat ik in mijn oude Compact wel heb. Toegegeven, mijn Compact is rumoerig op de snelweg, heeft geen airco, veel minder vermogen, krapper qua ruimte, maar vergelijk het met de lol die iemand heeft in een "echte" oldtimer.

Ik ben trouwens ook heel erg benieuwd in hoeverre ik mijn Compact onder controle kan houden op de natte cirkel. Met de 1 lukte dat een volle ronde + een beetje, wat zonder LSD of sper toch wel een uitdaging was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
YoshiBignose schreef op zondag 06 juni 2010 @ 22:02:
5-serie daalt altijd snel in prijs, terwijl de 3-serie altijd langer een hoge prijs houdt. Ik denk dat het met vraag en aanbod te maken heeft :P
Ja dat is met alle grote modellen zo.

Een E60 is imo best een mooie wagen. E39 begint gewoon zo langzaamaan wat gedateerder te lijken. Tenzij je een NFL versie hebt met een mooie lak en mooie velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Heeft iemand hier eigenlijk in detail ervaring met Carsoft / PAsoft / DIS interfaces (dus via obd2) en ibus interfaces?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Background info:

BMW logo: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=394739
BMW Designers: http://www.bmwism.com/bmws_designers.htm

[edit] Vandaag is de dag, mijn E92 gaat de garage in voor o.a. het BMW Performance onderstel. Donderdag einde dag kan ik hem weer halen, in de tussentijd een 5GT mee...

[ Voor 37% gewijzigd door zneek op 08-06-2010 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Laatst online: 11-09 16:50
Hoe vnd je de 5GT rijden tov de E92?

Grappig dat sommige de 135i prefereren boven de M3. Ik heb toch 100000000000000 x liever de M3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Unknown Alien schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 09:35:

Grappig dat sommige de 135i prefereren boven de M3. Ik heb toch 100000000000000 x liever de M3
Ergens kan ik het mij wel voorstellen. De 135i is natuurlijk een regelrecht bommetje wat vermogen vs gewicht betreft. Je praat namelijk over 306pk/400Nm in een auto van 1460kg tegen 420pk/400Nm en weegt 1555kg voor de M3 van 2010. Daarnaast is de M3 ook nog een stukje duurder.

Als ik mocht kiezen zou ik zelfs geen M3 of 135i nemen, maar een Lotus Elise/Exige. Minder vermogen, maar ook een veel lager gewicht. Op een bochtig circuit waar topsnelheid niet meespeelt, rijdt een Exige de M3 bijna zoek, omdat hij gewoon veel harder de bocht door kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Unknown Alien schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 09:35:

Heb je ze allebei gereden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Altijd al gedacht dat (buiten de naam, die natuurlijk beladen is) een M1 honderduizend keer meer sense zou maken dan de X5/X6M (die op alle vlakken de naam M niet waardig zijn). Maar dat zou té rechtvaardig zijn zeker? Ach, we kunnen dromen van een betere wereld (ik droom in elk geval verder van mijn volgende wagen, terwijl ik eigenlijk niet mag klagen met mijn e39 530d, al is die nu 12 jaar oud, en zit er 270k op).

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaltaH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 13:26

JaltaH

meh

mr_petit schreef op maandag 07 juni 2010 @ 03:30:
Heeft iemand hier eigenlijk in detail ervaring met Carsoft / PAsoft / DIS interfaces (dus via obd2) en ibus interfaces?
Ik heb de 'BMW Interface Scanner 1.36' die op veel plaatsen aangeboden wordt, eigenlijk een OBD1 & 2 naar RS232 interface met PA Soft. De software werkt redelijk, er is veel informatie op te vragen, onderhoudsinterval en errorcodes zijn te resetten. (Zoals bv. de vervelende airbag waarschuwing waar iedereen met een E39 last van krijgt)

Het probleem met PA Soft echter, is dat nergens een lijst te vinden is met wat de errorcodes betekenen. |:(
PA Soft zal dus wel vertellen dat er iets niet goed is met je auto, maar wat is dus niet altijd duidelijk...

Careful. We don't want to learn from this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:50

JdM

Humbled

JaltaH schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 11:37:
[...]

Het probleem met PA Soft echter, is dat nergens een lijst te vinden is met wat de errorcodes betekenen. |:(
PA Soft zal dus wel vertellen dat er iets niet goed is met je auto, maar wat is dus niet altijd duidelijk...
Is dit wat je zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaltaH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 13:26

JaltaH

meh

Thx, maar helaas zijn dat niet de codes die PA Soft laat zien. Het zou een stuk makkelijker zijn als ze zich houden aan de standaard OBD codes, maar dan zou waarschijnlijk niemand meer de 700 euro duurdere versie kopen...

Careful. We don't want to learn from this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
YoshiBignose schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 10:55:
[...]

Heb je ze allebei gereden dan?
Alleen de M3 E46. Maar heb het niet over de rij prestaties, maar over uiterlijk. De 1 vind ik een leuke auto om te zien, maar de M3 vind ik weer gruwlijk om te zien _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Een 135i zit kaal rond de 58k, een m3 begint bij 102k. Geen vergelijk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Precies. Ik vind de M3 ook mooier qua uiterlijk natuurlijk, maar zo'n 135i lijkt me toch wel een heel leuk wagentje voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Dus, omdat iets duurder is moet het percee ook mooier zijn??
M3 vind ik gewoon een gave stoere bak. De 1 vind ik net als de mini, A3 en Z3 een vrouwen auto.Qua uiterlijk. Niks mis mee nauuurlijk voordat er mensen beledigd worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Nee, omdat hij 2x zo duur is kan je hem niet vergelijken natuurlijk. De 1-serie is een hot hatch, de m3 is een powerhouse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Laatst online: 15:18
418O2 schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 12:25:
Een 135i zit kaal rond de 58k, een m3 begint bij 102k. Geen vergelijk natuurlijk.
Mwao, hang alle opties die de M3 standaard heeft eens in een 135i en vergelijk de prijs dan nog eens.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwertyuio
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-03 14:28
Ik vind de Z3 toch niet zo'n hele erge vrouwenauto, qua uiterlijk.
*Hoopt er ook ooit in te mogen rijden want moeders heeft er ook een.*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Unknown Alien schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 12:54:
Dus, omdat iets duurder is moet het percee ook mooier zijn??
M3 vind ik gewoon een gave stoere bak. De 1 vind ik net als de mini, A3 en Z3 een vrouwen auto.Qua uiterlijk. Niks mis mee nauuurlijk voordat er mensen beledigd worden ;)
Nee, maar jij zegt dat je het grappig vindt dat mensen de 135i prefereren boven de M3. Dat is gewoon geen vergelijking dus. Als je aan mensen zou vragen als ze er 1 gratis uit mochten kiezen wat ze liever namen dan kiest iedereen natuurlijk de M3, maar de 135i komt qua prijs / prestatie verhouding er niet slecht vanaf, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
ZOu van me leven geen 1 serie kopen van 58K :| hoe snel die ook is. Voordat geld heb je een 335i van 2 jaar oud :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Kom net terug uit Zwolle, 5GT is een dikke pimpbak zeg. Het is "maar" een 530D, maar ding is akelig snel. De 8-trapsautomaat rijdt errug soepel en verder is de auto gewoon heel prettig te besturen. Ding is hartstikke hoog en groot (in vergelijk met mijn E92) maar zo voelt ie totaal niet. De stoelen zijn heerlijk en de rest van uitrusting is erg fijn en netjes, voelt exclusief aan. Het dashboard vindt ik er echt uitsteken, wat heerlijk. Met name de navigatie info, de te nemen afslag e.d. die netjes onder je snelheidsmeter komt te staan, perfect. Om nog maar te zwijgen van de highres iDrive.....

Ik zou hem niet kopen, ik hou veel meer van het directere, lage sportwerk, maar ik snap wel goed dat mensen hem kopen.... Heerlijk kar voor afstanden.

Dit is hem overigens: http://www.oolbekkink.nl/...etail.php?occasionID=1086

dus als je nog 90K over hebt..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Jammer van dat hout, maar verder (Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:20

Sick Nick

Drop the top!

Mooi is dat, denk je een nette 2e hands te kopen, is het in feite een afgetrapte leenauto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
EvaluationCopy schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 12:58:
[...]

Mwao, hang alle opties die de M3 standaard heeft eens in een 135i en vergelijk de prijs dan nog eens.
Als dan al zou ik de 135i vooral vergelijken met de 335i.
De M3 krijgt binnenkort een klein broertje uit de 1-serie, dan kunnen we echt vergelijken :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

JaltaH schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 11:37:
[...]

Ik heb de 'BMW Interface Scanner 1.36' die op veel plaatsen aangeboden wordt, eigenlijk een OBD1 & 2 naar RS232 interface met PA Soft. De software werkt redelijk, er is veel informatie op te vragen, onderhoudsinterval en errorcodes zijn te resetten. (Zoals bv. de vervelende airbag waarschuwing waar iedereen met een E39 last van krijgt)

Kan je daarmee alleen codes resetten, of kan je ook parameters veranderen aan systemen?
Zoals alarm (wel of niet afgaan bij deurslotbediening), lichten, ramen (ramen dicht bij auto op slot) etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Sick Nick schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 17:17:
Mooi is dat, denk je een nette 2e hands te kopen, is het in feite een afgetrapte leenauto ;)
Ik rij alleen op en neer naar Zwolle, netjes 128km/h op de cruise control, dus zo afgetrapt wordt ie daar niet van :) En ik ga donderdag, met de 5GT bij mij, lunchen met een kennis die semi-serieus naar een 5GT aan het kijken is, dus 1+1=2 voor mijn dealer denk ik dan ;)

[ Voor 3% gewijzigd door zneek op 08-06-2010 18:31 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.