Het grote Android Tablet topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 16 Laatste
Acties:
  • 180.377 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TmZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

TmZ

Dat is volgens mij een Zenithink ZT-180 onder een andere naam. Heb die ook gezien op wiipad.us, daar kan je ook kiezen voor meer interne opslag. Ziet er in ieder geval mooi uit, alleen vind ik het erg jammer dat er geen GPS en 3G op zit, hoewel je dit misschien via USB kan oplossen.

Er loopt ook een draadje op Samenkopen.net over tablets en daar heeft iemand er eentje besteld. Ik wacht in ieder geval even zijn ervaringen af.

Betreffende de processor, deze verkoper heeft die vraag gekregen en zegt dat er een Rockchip processor in zit, en die is volgens mij relatief snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sc0rpz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
Die processor is wel echt een onduidelijk verhaal.
ARM Cortex-A8 Processor != Rockchip toch? Of wel.

Qua scherm:
Q: Is this a multi-touch screen?
A: Yes multi touch

Nou lees ik dat multitouch in theorie ook kan op een Resistive scherm, maar zou dat hier echt het geval zijn?

Ontbreken van GPS, tja, ik heb mn TP2 daarvoor, en 3G zou idd wel lachen zijn, maar vooral bluetooth zou mij uitstekend bevallen. Maargoed, voor $285 krijg je veel waar voor je geld.

Iemand die een betere deal weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:40
sc0rpz schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 09:32:
Die processor is wel echt een onduidelijk verhaal.
ARM Cortex-A8 Processor != Rockchip toch? Of wel.

Qua scherm:
Q: Is this a multi-touch screen?
A: Yes multi touch

Nou lees ik dat multitouch in theorie ook kan op een Resistive scherm, maar zou dat hier echt het geval zijn?

Ontbreken van GPS, tja, ik heb mn TP2 daarvoor, en 3G zou idd wel lachen zijn, maar vooral bluetooth zou mij uitstekend bevallen. Maargoed, voor $285 krijg je veel waar voor je geld.

Iemand die een betere deal weet?
waarschijnlijk niet, en die CPU is idd geen rockchip of via als ik het goed begrijp.. maar goed die verkopers weten zelf ook niet wat ze verkopen... Dit wordt waarsch (iig in het begin) zeker niet de super mid waar iedereen op zit te wachten... Ik verwacht een zeer brakke android uitvoering en een resistive scherm zonder multitouch.... Ik zou ff wachten op die reviews want het zou mij niks verbazen als de helft van de functies niet werkt / overdreven zijn in de specs...
Maar goed als het een populair product wordt (en daar lijkt het wel op) dan zal de community support iig wel goed zijn, maar dan duurt het ook nog wel ff voor er goeie firmware voor beschikbaar is...

Lees zelf dat de android 2.2 versie van de A81 snel uit zou komen, hoop maar dat dat klopt want dat zou goed nieuws zijn. Zit nu op android 2.1 en daar is toch ook nog een hoop mis mee. Hoop wel dat ze dan even gaan focussen op android 2.2 ipv telkens weer nieuwe zooi uit te brengen die half werkt :P (naja android 2.1 werkt vrij goed, maar dingen als de batterij indicator en enery savings settings e.d. werken niet en het afspelen van films zou ook vrij moeizaam gaan, gebruik m zelf alleen voor lezen en wat spelletjes dus heb er verder zelf geen problemen mee gelukkig ^^)
Moet zeggen dat ik iig geen andere MID meer hoef, deze is vrij snel en eigenlijk perfect op het resistive scherm na... Voor mij geen resistive schermen meer na deze, de eerst volgende upgrade moet capacitive hebben wat mij betreft :P

[ Voor 10% gewijzigd door Snowdog op 16-07-2010 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07 22:38

rvd50

...................

Gister mijn aPad binnengekregen van mp4nation. Eerste indruk is goed! Custom firmware van Roger Braun werkt heel lekker. (5.1) Batterij is prima en de marketplace voor android is zeer uitgebreid. Het enige minpunt tot nu toe is het bereik van WiFi. Als ik van zolder naar beneden loop, valt de verbinding al weg. Terwijl ik met mijn MacBook in de keuken ook nog goed bereik heb.

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander0
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-02 07:32
gistere mijn apad ook binnen gekregen en ik moet zeggen een leuk ding. en natuurlijk alle waar naar zijn geld. zoals het touscreen stotterd soms een beetje maarja. het is natuurlijk ook geen apple >:) en de accu tijden zijn een beetje kort. 1uur en met geluk 2 uur (iemand anders ook?) maar daar tegenover staat dat er genoeg apps in de marketlace te vinden zijn. in tegenstellint tot mijn telefoon. (samsung 360 h1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:49

St@m

@ Your Service

Godver de godver.. ik ben genaaid.. adapter die ik besteld heb weer niet goed :/
Gewoon 5V en mx 2.5A.. dat moet toch gewoon werken :? :(

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 16:39
Is bij jullie het schem ook helderder als je de adapter aansluit ?.
De wifi ontvangst is bij mlj ook maar matig, en het speaker geluid is veels te zacht.
Batterij nog niet getest maar schat zo,n 2 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is de wifi boven ook goed. Batterijduur is (met wifi aan) zo'n kleine 3 uur schat ik.
Maar dan wordt ie ook intensief gebruikt ;-)

Als ik hem als ereader gebruik schakel ik de wifi uit en dan zou ie een uur of 5 mee moeten gaan.
Zo lang lees ik nooit haha.

Inderdaad wordt het scherm helderder met de adapter erin (maar dat is bij mijn laptop ook).

Voor dit geld is de Apad een heel aardig apparaatje hoor.

Mijn favoriete apps zijn tot nu toe :

*Aldiko (ereader)
*Rabobankieren
*Buienradar
*Skyfire
*Better Keyboard (aanrader! zoals de naam zegt en met NL woordaanvulling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

ff met die Eken zitten spelen, maar dat ding is echt TE traag en het scherm reageert echt slecht.

Multimonitor is relax :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

St@m schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 17:08:
Godver de godver.. ik ben genaaid.. adapter die ik besteld heb weer niet goed :/
Gewoon 5V en mx 2.5A.. dat moet toch gewoon werken :? :(
Vandaag maar de stad in geweest op zoek naar een adapter.. helaas, niets nada noppes wilde werken :/
Mail gestuurd naar merimobiles.. en.. na de eerdere fantastische service, nu weer hoor. Een gratis adapter komt naar me toe :D

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
die Zenithink ZT-180 is zeker een mooi apparaat

resistief hoeft geen nadeel te zijn, het scherm van mijn Arhos 5IT is ook resistief maar reageert zeer goed

wat betreft de processor, als daar echt een cortex-A8 op 1Ghz in zit is het een hele snelle machine, veel sneller dan een rockchip geval

is ovigens niet dezelfde processor als in de ipad, daar zit een a4 in

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
ze bedoelen de architectuur denk ik.. allebei op basis van cortex A8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
JarlSX schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 13:54:
die Zenithink ZT-180 is zeker een mooi apparaat

resistief hoeft geen nadeel te zijn, het scherm van mijn Arhos 5IT is ook resistief maar reageert zeer goed

wat betreft de processor, als daar echt een cortex-A8 op 1Ghz in zit is het een hele snelle machine, veel sneller dan een rockchip geval

is ovigens niet dezelfde processor als in de ipad, daar zit een a4 in
De ZT-180 is de CPU (afaik?), niet het apparaat, maar goed een resistief scherm is zeker wel een nadeeltje, niet multitouch en hoewel het vrij gevoelig kan zijn komt het niet in de buurt van capacitieve schermen.
Blijft natuurlijk op papier wel een mooi ding, maar capacitief zou ie toch nog een stukje mooier zijn :P (maar dan zou hij weer zo duur worden ^^)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 10:53
vraagje heeft iemand deze al gezien?
http://www.euogo.com/ipad...ghz-cpu-256-ddr_p311.html

ergens werd wel gezegd dat het de orphan m16 zou moeten zijn maar ik kan nergens info vinden of reviews

of beter nog heeft iemand deze al binnen if wel eens op deze site besteld?
lees op android forum dat je beter tot augustus kunt wachten omdat dan android 2.2 uitkomt?

mmm ik zag bij http://www.jointech.nl/ idd de zelfde staan voor minder geld.
Iemand ooit zaken gedaan met Jointech?

[ Voor 25% gewijzigd door leosand op 22-07-2010 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxyn
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 18:04
leosand schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 22:29:
vraagje heeft iemand deze al gezien?

ergens werd wel gezegd dat het de orphan m16 zou moeten zijn maar ik kan nergens info vinden of reviews

of beter nog heeft iemand deze al binnen if wel eens op deze site besteld?
lees op android forum dat je beter tot augustus kunt wachten omdat dan android 2.2 uitkomt?
Ik dacht erover om een flatpad te kopen (waarschijnlijk is dat hetzelfde model als die van jou alleen met een andere naam de meeste 1ghz/265mb tablets van de laatste tijd zijn zenethink zt-180) alleen bij de flatpad beloven ze in augustus een upgrade te releasen naar 2.2 (werd mij verteld op de live chat help dus je zou het zo kunnen navragen ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
beloven en ook daadwerkelijk gebeuren is een groot verschil though, al die fabrikanten beloven vanalles maar er komt maar weinig van terecht. Als je t zeker wilt weten kan je met die chinese clones alleen maar wachten tot t daadwerkelijk goed werkt (wat waarschijnlijk tot in de oneindhigheid wachten is :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 13:50

GerritGekke

Gamechanger

upgraden naar 2.2 zie ik wel zitten, want dat zou de tables veel sneller maken (als we de reviews over 2.2 moeten geloven) dus waarom zouden ze het dan niet doen. Het presenteert beter voor die fabrikanten. Maar kan je zelf niet gewoon 2.2 er over heen installeren?

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxyn
  • Laatst online: 09-09 18:04
Snowdog schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 03:37:
beloven en ook daadwerkelijk gebeuren is een groot verschil though, al die fabrikanten beloven vanalles maar er komt maar weinig van terecht. Als je t zeker wilt weten kan je met die chinese clones alleen maar wachten tot t daadwerkelijk goed werkt (wat waarschijnlijk tot in de oneindhigheid wachten is :P)
Flatpad is een amerikaans bedrijf dat ze alleen verkoopt, ze zeiden dat ze een 2.2 custom rom gingen maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:46
Er komt ook een nieuwe versie van de Moonse e7001. Nu met snellere proc en android 2.1 :)

bron: http://www.pocketables.ne...essor-and-android-21.html

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

Die ziet er goed uit, en de prijs van rond de 132 dollar is ook zeker niet verkeerd.

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
de oude kost $132, van de nieuwe is de prijs nog niet bekend

zeer interessant apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

Dat krijg je dus als je de helft maar leest 8)7

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Voxyn schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 12:08:
[...]

Flatpad is een amerikaans bedrijf dat ze alleen verkoopt, ze zeiden dat ze een 2.2 custom rom gingen maken ;)
naja ze moeten gewoon ff cyanogenmod porten naar zon tablet , lijkt me eigenlijk niet zoveel werk als ze fatsoenelijk iemand inhuren en de drivers hebben... vraag me af waarom die manufacturers dat sowieso niet doen... net zo handig lijkt me >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Snowdog schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 14:36:
[...]

naja ze moeten gewoon ff cyanogenmod porten naar zon tablet , lijkt me eigenlijk niet zoveel werk als ze fatsoenelijk iemand inhuren en de drivers hebben... vraag me af waarom die manufacturers dat sowieso niet doen... net zo handig lijkt me >.<
Je vergeet even voor gemakkelijkheid dat het niet zo is als met windows op de PC..
De kernel moet vrijgegeven en up te daten zijn door chipmaker, zoals je zegt, moeten de drivers kloppen. Vervolgens zijn er nog 10.000 andere zaken waar je op moet letten. "even" porten is er echt niet bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
dangerousp schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 14:41:
[...]

Je vergeet even voor gemakkelijkheid dat het niet zo is als met windows op de PC..
De kernel moet vrijgegeven en up te daten zijn door chipmaker, zoals je zegt, moeten de drivers kloppen. Vervolgens zijn er nog 10.000 andere zaken waar je op moet letten. "even" porten is er echt niet bij!
Als t goed is heeft zo'n manufacturer toegang tot al deze data, ze hebben zelfs al android draaiend. Volgens mij is het echt zeer eenvoudig om te porten, maar goed weet er het fijne niet van. Maar als hobbyisten (met hoog lvl maar weinig tijd) in hun vrije tijd voor andere devices een port in een paar weken kunnen maken moeten pros dit in dezelfde tijd toch ook wel kunnen lijkt mij. Zeker met alle details/drivers etc.
Zie niet echt wat ik over het hoofd zie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

shanzai.com present een nieuwe 10" tablet LINK Pre-order 250 USD

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjer
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-05 15:58
Deze loopt toch Windows CE?
Bron: http://www.clonedinchina....oxed-runs-windows-ce.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

Staat met dikke koeieletters in de tittel toch: Zenithink ePad 10-inch tablet got unboxed, runs Windows CE

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjer
Je post in het Android tablet topic. Vandaar.
Maar goed, het is nu duidelijk.

OT: Ik snap niet zo goed waarom er voor Windows CE is gekozen ipv het nu toch erg populaire Android. Als ik zo internet er op nalees is er veel vraag naar Android tablets en worden Windows tablets als niet functioneel beschouwd. Tenminste, ik lees weinig overtuigend positieve reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
sjer schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 01:05:
Je post in het Android tablet topic. Vandaar.
Maar goed, het is nu duidelijk.

OT: Ik snap niet zo goed waarom er voor Windows CE is gekozen ipv het nu toch erg populaire Android. Als ik zo internet er op nalees is er veel vraag naar Android tablets en worden Windows tablets als niet functioneel beschouwd. Tenminste, ik lees weinig overtuigend positieve reviews.
reden is simpel, android krijgen ze niet fatsoenelijk draaiend, win CE beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik zit nu ook te kijken naar een Android tablet. Woon en werk al een tijdje in China en hoef gelukkig niet dezelfde prijzen te betalen als jullie ;). De eerder genoemde 10.2" Android 2.1 tablet kost hier ongeveer 140 euro en de 7" Android 2.1 tablet kost ongeveer 115 euro.

Als ik mijn collega's vraag wat er aan zit te komen dan is het altijd een reactie: een iPad is beter, waarom koop je die niet? Maar een collega zit meer in de gadgets en tablets met 800MHz-1GHz processoren gaan gemeengoed worden met camera's en GPS chips er in. Ook heb ik al een 7" Android 2.1 unit gezien met 3 buttons ipv 1. Iets wat het gebruik onder Android 2.1 veel makkelijker maakt voor sommige applicaties. Over 3 weken ga ik beslissen welke tablet het word.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met grote interesse de laatste dagen dit topic zitten lezen. Ik ben op zoek naar een device (a la Apad) om mijn digitaal opgeslagen muziek (en eventueel video) aan te sturen en die af te kunnen spelen via mijn versterker. Huidige pc is via spdif aangesloten op de versterker. Gebruikt iemand hier zijn Android tablet als grote 'afstandsbediening' en zo ja hoe hebben jullie dit voor elkaar gekregen (met eventueel een extra device er tussen om de media door te sturen aan versterker).
Kortom: Ik wil dus eigenlijk mijn huidige pc uit hebben staan en via de tablet muziek kunnen afspelen van een andere opslagmedium via spdif naar versterker.

Overigens ga ik sowieso over naar een aankoop van een Android tablet gezien de lage prijs en features.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2010 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 16:39
Ik gebruik nu m.n apad met sqeeze commander en een sqeezebox, en dat werkt fantasties. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cool, Ik zat al te denken aan de squeezebox duet. Dat gaat denk ik nu veranderen naar een Squeezebox Touch en een 10" Adroid 2.1 tablet.

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2010 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjer
Een 10" 2.1 is idd een interessante optie. Ik heb gisteren even zitten spelen met de Ipad en weet nu zeker dat er een soortgelijk apparaat in huis komt om de in de huiskamer rond slingerende laptops te vervangen. Soortgelijk omdat ik de prijs van een ipad gewoon te hoog vind voor hetgeen dat je krijgt (mijn mening).
Ik wacht dus alleen nog op een overtuigend goed alternatief van de ipad, die ik tot op heden nog niet echt heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Laatst online: 23:29
iPad is zeker te duur maar ze laten daar toch weer zien welke hype ze kunnen starten. De vraag is dus of andere fabrikanten met een goed alternatief kunnen komen. Een tablet is leuk maar ben zelf nog niet overtuigd van het nut ervan. Wat kan het meer/beter dan een netbook bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Michie23 schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 23:41:
iPad is zeker te duur maar ze laten daar toch weer zien welke hype ze kunnen starten. De vraag is dus of andere fabrikanten met een goed alternatief kunnen komen. Een tablet is leuk maar ben zelf nog niet overtuigd van het nut ervan. Wat kan het meer/beter dan een netbook bijv.
Als ik er 1 ga kopen dan is het puur voor de heb. heb ook een netbook. Je hebt een soort pc mode(zo iets wat je ook hebt met kleren bijv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjer
WIIPAD NENO™ 10.2" ANDROID TABLET

Google android 2.1 system UMPC Tablet PC

CPU ZTChip8080-Cortex A8
Frequency 1GMHz
DDR 256M
NandFlash inside 2GB
Storage SD card,USB
LCD Screen 10.2” TFT touch screen,1024×600
Internet Ethernet, support WIFI, 3G external(optional for OEM)
USB 3G external
USB 3G external(optional for OEM service)
USB Camera

I/O
DC In power
Mic In
Earphone
RJ45 jack
SD/MMC car slot
3xUSB2.0 Host
Battery 2500mAH,7.4VLi-on Battery
Battery life Wifi on:5 hours / Wifi off:7 hours

Foto's en meer info op http://www.wiipad.us/product.php?id_product=11

EDIT: op de Wiipad site staat het volgende;
Seven inches not enough for you? We are planning in the near future a new tablet with a capacitive touch screen and larger size. It will include Android 2.1 and be faster than anything on the market yet. You choose the parts and branding, and any optional components.
Mooi!

[ Voor 22% gewijzigd door sjer op 25-07-2010 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Configuratiefoutje van de admin van slatedroid?

http://www.slatedroid.com/

Krijg een 403

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
sjer schreef op zondag 25 juli 2010 @ 01:49:
Deze is al te koop hier in China voor omgerekend ongeveer 145 euro. Met een beetje geduld is dit apparaat snel de oceaan over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-02-2022
kiddyl schreef op zondag 25 juli 2010 @ 02:51:
[...]

Deze is al te koop hier in China voor omgerekend ongeveer 145 euro. Met een beetje geduld is dit apparaat snel de oceaan over.
aha, noemt die daar ook Wiipad Neno?
Mijn ouders zijn nu in China en wil ze vragen of ze er een mee kunnen nemen, maar het grote probleem is dat ze er niks maar ook niks van kennen!
Heb schrik dat ze met iets anders thuiskomen of een cloon van een cloon :)
Als ik hun de naam geef van het apparaat en eventueel enkele specs zou dat we l moeten lukken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
M3 SMGII schreef op zondag 25 juli 2010 @ 08:07:
[...]

Mijn ouders zijn nu in China en wil ze vragen of ze er een mee kunnen nemen, maar het grote probleem is dat ze er niks maar ook niks van kennen!
Als ik hun de naam geef van het apparaat en eventueel enkele specs zou dat we l moeten lukken :/
denk ook dat die pads niet echt makkelijk te vinden zijn :P
In Shanghai ga je ze bv. nergens vinden en moet je ze echt via inet bestellen, denk dat dit in de meeste andere steden niet anders is... als ze toevallig in shenzhen zijn dan heb je betere kans i guess, maar geen idee of je ze daar in de gemiddelde pc mall aantreft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander0
weet iemand applicaties te vinden die ook op de a-pad werken? degene die ik koop(download) doen het niet omdat het scherm gedraaid zit en maar de helft zie ;(
en weet er nog iemand leuke games voor de a-pad? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
M3 SMGII schreef op zondag 25 juli 2010 @ 08:07:
[...]

Hier heet ie anders en in elke stad kan hij anders heten. Als je ouders er weinig verstand van hebben dan kunnen ze met iets veel minder terugkomen.

Je kan de tablets in de meeste steden wel vinden. Ook als ze nieuw zijn, maar dan moet je ook weten waar de PC malls zitten. Dat zijn letterlijk warenhuizen vol met computer shops. Hier in Hangzhou is het vrij makkelijk aangezien de PC malls allemaal bijelkaar zitten in dezelfde regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05:07
sjer schreef op zondag 25 juli 2010 @ 01:49:

Google android 2.1 system UMPC Tablet PC

...
Dit begint toch wel ergens op te lijken. Iemand al ervaringen met deze site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

volgens mij zijn al die 10,2" tablet hetzelfde. Ze hebben allemaal die 1GHz processor er in en ondersteunen allemaal de 1080p en draaien allemaal op android 2.1 ..
Ik denk dat je meer waar voor je geld hebt als je wacht op de 2.2 en de nieuwere modellen.

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjer
Kun je die software eigenlijk niet zelf (auto)updaten? Of moet je bij elke nieuwe android release een nieuwe tablet kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
kiddyl schreef op zondag 25 juli 2010 @ 15:19:
[...]

Hier heet ie anders en in elke stad kan hij anders heten. Als je ouders er weinig verstand van hebben dan kunnen ze met iets veel minder terugkomen.

Je kan de tablets in de meeste steden wel vinden. Ook als ze nieuw zijn, maar dan moet je ook weten waar de PC malls zitten. Dat zijn letterlijk warenhuizen vol met computer shops. Hier in Hangzhou is het vrij makkelijk aangezien de PC malls allemaal bijelkaar zitten in dezelfde regio.
lijkt me sterk dat ze die tablets verkopen in de pc malls in hz, hier in shanghai kan je ze echt niet vinden en ben in 3 pc malls geweest (waaronder de grootste)... ze verkopen een hoop rommel en e-readers is bv. geen probleem, maar zaken als dingoo of deze tablets lijken niet te vinden (op een paar tablets van bekendere merken na).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
sjer schreef op zondag 25 juli 2010 @ 23:32:
Kun je die software eigenlijk niet zelf (auto)updaten? Of moet je bij elke nieuwe android release een nieuwe tablet kopen?
probleem is dat de fabikant een nieuwe android release eerst geschikt moet maken voor het device, je bent dus afhankelijk van hun... en helaas duurt dat meestal allemaal vrij lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Snowdog schreef op maandag 26 juli 2010 @ 01:15:
[...]

lijkt me sterk dat ze die tablets verkopen in de pc malls in hz, hier in shanghai kan je ze echt niet vinden en ben in 3 pc malls geweest (waaronder de grootste)... ze verkopen een hoop rommel en e-readers is bv. geen probleem, maar zaken als dingoo of deze tablets lijken niet te vinden (op een paar tablets van bekendere merken na).
Dan moet je echt beter zoeken. Sommige shops hebben de nieuwste spullen echt heel snel. Nu weet ik niet wat de situatie is in Shanghai, maar in Hangzhou zijn ze heel snel met nieuwe spullen. Wel iets duurder dan Taobao bijvoorbeeld, maar je kan het apparaat zo meenemen na het uitgeprobeerd te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

Snowdog schreef op maandag 26 juli 2010 @ 01:17:
[...]
probleem is dat de fabikant een nieuwe android release eerst geschikt moet maken voor het device, je bent dus afhankelijk van hun... en helaas duurt dat meestal allemaal vrij lang
It`s all about the drivers. Als er drivers zijn kunnen tweakers vast wel 2.2 compatible maken voor de tablets. Er zijn ook genoeg custom roms voor smartphones e.d. zodat je van alles op zo`n smartphone kan draaien. Maar zonder goede drivers zul je er niet veel aan hebben.

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fikkie_84
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 09:47
Snowdog schreef op maandag 26 juli 2010 @ 01:15:
[...]

Ik heb wel interesse in adressen van deze shopping malls, zit momenteel in Australie maar reis daarna door naar Shanghai en zou daar is willen gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Voor de mensen die denken dat ze een ipda cloon met rockchip willen kopen bij deal extreme: niet doen, als ze zeggen dat het 600 mhz is betekent het dat het 300 mhz is(ze tellen de dsp en cpu op.....) Deal extreme heeft een forum vol met mensen die afraden dat ding te bestellen, op youtube staan ook reviews van de verschillende apparaten. Rockchip of niet het blijven slechte apparaten, en geen waar voor je geld. Die Wii pad ziet er wel goed uit trouwens (ook omdat ie 2.1 heeft).
(deal extreme is wel een goede winkel trouwens!!!!, je moet wel weten wat je koopt--> lees DX forum, denk er ook om dat het een maand duurt voordat je bestelling binnen is!!)

forum link over rockcip pad klacht. (de persoon die uitlegt waarom het ook op 300mhz loopt is de zelfde die dit typt :P)
http://www.dealextreme.co...7~threadid.665956#compose

2de edit: misschien willen meer mensen een wiipad kopen en dus ff samenkoop actie starten? (korting bedingen?)
http://androidforums.com/tablets-mids/90807-wiipad.html video van een wiipad unboxing en startup (wince kan je wel meteen weggooien)

[ Voor 25% gewijzigd door D0gtag op 26-07-2010 14:34 ]

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
D0gtag schreef op maandag 26 juli 2010 @ 14:24:
Voor de mensen die denken dat ze een ipda cloon met rockchip willen kopen bij deal extreme: niet doen, als ze zeggen dat het 600 mhz is betekent het dat het 300 mhz is(ze tellen de dsp en cpu op.....) Deal extreme heeft een forum vol met mensen die afraden dat ding te bestellen, op youtube staan ook reviews van de verschillende apparaten. Rockchip of niet het blijven slechte apparaten, en geen waar voor je geld. Die Wii pad ziet er wel goed uit trouwens (ook omdat ie 2.1 heeft).
(deal extreme is wel een goede winkel trouwens!!!!, je moet wel weten wat je koopt--> lees DX forum, denk er ook om dat het een maand duurt voordat je bestelling binnen is!!)

forum link over rockcip pad klacht. (de persoon die uitlegt waarom het ook op 300mhz loopt is de zelfde die dit typt :P)
http://www.dealextreme.co...7~threadid.665956#compose

2de edit: misschien willen meer mensen een wiipad kopen en dus ff samenkoop actie starten? (korting bedingen?)
http://androidforums.com/tablets-mids/90807-wiipad.html video van een wiipad unboxing en startup (wince kan je wel meteen weggooien)
Er staat ook nergens dat het de Rockchip is?

Ik heb de aPad gehad en vond het een relatief goed apparaat! Zeker geen afrader en veeeeel beter dan de Eken! Omdat ik uitgespeeld was heb ik hem verkocht, maar ben nu op zoek naar een nieuw speeltje.. kan de Zenithink alleen nergens vinden waar hij niet out-of-stock is..

@edit2: WiiPad = Zenithink ZT-108?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

dangerousp schreef op maandag 26 juli 2010 @ 14:37:
[...]

Ik heb de aPad gehad en vond het een relatief goed apparaat! Zeker geen afrader en veeeeel beter dan de Eken! Omdat ik uitgespeeld was heb ik hem verkocht, maar ben nu op zoek naar een nieuw speeltje.. kan de Zenithink alleen nergens vinden waar hij niet out-of-stock is..
Ik heb het in de bovengenoemde post niet over de wii pad dat is geen rockchip: dps unknown, ik heb het over de zee aan 7 inch apparaten m002 m003 (eken) etc zelfs zonder rockchip, deze dingen zijn gewoon slecht. Ik heb zelf een milestone deze is veel krachtiger dan deze ipads. daarom ben ik benieuwd naar de wiipad (of een van de duizend andere, met namen zoals orphan......)
@edit2: WiiPad = Zenithink ZT-108: check
de android form link geeft een hoop andere apparaten gebaseerd op de zenithink.

[ Voor 6% gewijzigd door D0gtag op 26-07-2010 14:44 ]

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Laatst online: 15-09 10:53
dangerousp schreef op maandag 26 juli 2010 @ 14:37:
[...]

@edit2: WiiPad = Zenithink ZT-108?
wiipad = zenit = http://www.euogo.com/ipad...ghz-cpu-256-ddr_p311.html = ook de orphan m16
en http://www.jointech.nl/ de laatste in de rij.
ik zat er over te denken om hem bij Jointech te bestellen maar ik weet (nog steeds) niet of dit en goeie shop is. heb hem nog mail verstuurd en wacht op antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Toch hebben deze tablets eens groot nadeel en dat is het ontbreken van 2 extra knoppen. Dat maakt navigeren soms gewoon erg lastig onder Android.

Ik heb alleen 7" versies gezien met 3 knoppen binnen een redelijke prijs. Huawei heeft een 10" tablet met een 1GHz Snapdragon, Android 2.1, 3 knoppen, 512MB en nog wat extra's, maar de prijs gaat dan al weer naar 400 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
fikkie_84 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 14:19:
[...]

Ik heb wel interesse in adressen van deze shopping malls, zit momenteel in Australie maar reis daarna door naar Shanghai en zou daar is willen gaan kijken.
makkelijkste is gewoon naar xujiahui gaan (subway station line 1), daar zitten er een aantal... zitten tegen het station aan, dus kan niet missen. Geloof dat exit 8 of 10 rechtstreeks naar een mall gaat, ben ff vergeten welke.
mocht je nog een shop met veel mids (niet mp4-spelers :P) tegenkomen , laat het weten!
maar goed de meeste mids kan je op taobao al nauwelijks vinden in shanghai dus in die malls ga je die ook niet aantreffen denk ik >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
kiddyl schreef op maandag 26 juli 2010 @ 16:53:
Toch hebben deze tablets eens groot nadeel en dat is het ontbreken van 2 extra knoppen. Dat maakt navigeren soms gewoon erg lastig onder Android.

Ik heb alleen 7" versies gezien met 3 knoppen binnen een redelijke prijs. Huawei heeft een 10" tablet met een 1GHz Snapdragon, Android 2.1, 3 knoppen, 512MB en nog wat extra's, maar de prijs gaat dan al weer naar 400 euro.
hmmm de huawei s7 is ook 7" en erg duur, dacht in begin nog dat het om een capacitief scherm ging , maar blijkt toch ook resistive te zijn... beetje tegenvallertje wel... verder vast wel goed apparaatje maja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:21
en we hebben wellicht meer keus

Augen Gentouch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
Is tot nu toe alleen bij kmart :(
Voordeel is de Android Market bij deze tablet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjer
Het is interessant en frustrerend tegelijk hoe de Androidtablet markt zich ontwikkeld. Interessant is de snelle ontwikkeling van de apparaten. Frustrerend is het aantal fabrikanten/verkopers waardoor je door de bomen het bos niet meer ziet.

Ik wacht nog even af op een 10" capasitive multi-touch apparaat met snelle CPU, goede accu tijd en vloeiend draaiend op Android 2.2.
De echte iPad concurrent dus.

[ Voor 6% gewijzigd door sjer op 26-07-2010 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Snowdog schreef op maandag 26 juli 2010 @ 18:11:
[...]

hmmm de huawei s7 is ook 7" en erg duur, dacht in begin nog dat het om een capacitief scherm ging , maar blijkt toch ook resistive te zijn... beetje tegenvallertje wel... verder vast wel goed apparaatje maja...
Huawei heeft ook een 10" versie, maar erg duur. Kost bijna 4000RMB, maar is voor zover ik kon vinden de meest uitgebreide tot nu toe. In de specs vond ik ook nog een nVidia chip, maar dat zal heel raar zijn als er een Snapdragon wordt gebruikt. Wellicht zit er een Tegra2 in en was de vertaling niet zo duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

sjer schreef op maandag 26 juli 2010 @ 23:56:
Het is interessant en frustrerend tegelijk hoe de Androidtablet markt zich ontwikkeld. Interessant is de snelle ontwikkeling van de apparaten. Frustrerend is het aantal fabrikanten/verkopers waardoor je door de bomen het bos niet meer ziet.

Ik wacht nog even af op een 10" capasitive multi-touch apparaat met snelle CPU, goede accu tijd en vloeiend draaiend op Android 2.2.
Door de bomen het bos niet meer zien? Het is toch wel duidelijk, er is maar 1 soort met 10 verschillende namen. De 10,2" pad is overal hetzelfde, ze hebben allemaal een andere naam. Als je gewoon oplet weet je dat het gewoon allemaal het zelfde is.

En ik wacht ook op de 10"capa. multi. met een sterkere CPU die draait op 2.2, denk dat het niet al te lang meer hoeft te duren. De ontwikkelen daar gaan snel!

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
sjer schreef op maandag 26 juli 2010 @ 23:56:

Een tablet werkt toch wel anders dan een telefoon. Ik denk dat 2.1 prima draait en die upgrade er vanzelf wel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
GerritGekke schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 08:56:
[...]

Door de bomen het bos niet meer zien? Het is toch wel duidelijk, er is maar 1 soort met 10 verschillende namen. De 10,2" pad is overal hetzelfde, ze hebben allemaal een andere naam. Als je gewoon oplet weet je dat het gewoon allemaal het zelfde is.

En ik wacht ook op de 10"capa. multi. met een sterkere CPU die draait op 2.2, denk dat het niet al te lang meer hoeft te duren. De ontwikkelen daar gaan snel!
in het geval van die 10.2 inch enigzins waar al zijn er ook nog met een rockchip en iets andere specs, dus niet allemaal pcies hetzelfde, maar goed als je kijkt over de gehele markt is er toch wel veel keus. Dat is opzich wel enigzins goed, maar je moet vaak toch even gokken welke je moet pakken en welke veel support gaat krijgen van community... Met de zt-180 based devices lijkt het in ieder geval wel goed te komen, maar voor een 7" device is de keuze toch een stuk lastiger.

En hoewel de ontwikkelingen snel gaan zie ik niet echt snel een snelle tablet met capacitief scherm uitkomen (of hij is zo duur dat het niet echt interessant is). Maar we zien het allemaal wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakPino
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
kwam deze net tegen, ook rockchip, maar heeft een 8.9" scherm en schijnbaar beter scherm dan de apad

Afbeeldingslocatie: http://mp4nation.net/blog/wp-content/uploads/2010/07/bm999_12.jpg

de bmorn bm999, en hier nog meer fotos

en hier ook nog 2 videos: 1 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

Wel een leuk ding, alleen draait ie wel op A1.5 en er staat geen prijs bij!! Scherm ziet er indd beter uit dan gemiddeld, en het formaat 8.9" is mooie broekzak formaat :-) En op hoeveel Ghz draait zo`n Rockchip RK2808 SoC?

Edit:
Rockchip RK2808 SoC, 600 Mhz!?

[ Voor 8% gewijzigd door GerritGekke op 27-07-2010 14:02 ]

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 18:28

Edd

Verder lezen dan je neus lang is :P

Op pagina 4 van de discussie
Well i am discussing the price of this right now with bmorn, they are being stubborn, looks like the 2GB would be priced around $180, 8GB at $200 and 16GB at about $230 or so :/

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDB1106
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09 08:55
Kwam deze tegen, leuk voor kerst idd:

KLIK

dat begint ergens op te lijken, let ook op de capaciteit van de accu.

Ik had de Notion Ink Adam op mijn verlanglijstje staan, maar ik heb toch al een bebook, deze is misschien wel wat voor me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjer
Filmpje van de Interpad. Erg mooi ding. Half/eind Oktober komt hij uit. Ik hou deze iig in de gaten.
Multi-touch, 1Ghz, goeie accu en de mogelijkheid voor een 2.2 update.

YouTube: Exklusiv - Interpad Home hands-on (HD)

[ Voor 14% gewijzigd door sjer op 27-07-2010 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

Zeker een leuk ding maar die kost ook wel bijna het dubbele van de andere tablets.

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_22
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:32
Ik volg dit topic al een tijdje omdat ik ook graag een android tablet wil. Voornamelijk voor gebruik als eReader voor boeken en comics (dus ook graag een kleurenscherm wil hebben) en ook voor als ik even snel iets op internet op wil zoeken (en het is natuurlijk gewoon een leuk gadget :P).

Mijn oog was eerst gevallen op de aPad met Rockchip, totdat ik vorige week zag dat er een nieuwe aangekondigt was met een Telechip en Android 2.1.
Gisteren dan toch de stap gemaakt en bij Wiipad.us de Wiipad Slim Plus besteld, hij schijnt volgens hun op voorraad te zijn. Ben benieuwd hoe die mij gaat bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De A81 lijkt me wel een goed ding vooral omdat ze nu bezig met 2.2.
http://www.jiongtang.com/...d-2-2-for-a81e-t1422.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Toch maar vragen. Lag net in bed en toen bedacht ik me het volgende!
De eken m001 die van 100dollar is die voor het volgende geschikt?

E-mail chekken
tweakers nieuws kijken
foto's bekijken
mp3 afspelen
af en toe buienrader
en natuurlijk andere niet hele grote website's bekijken.

Ik heb op de desire gespeeld dat was snel genoeg zou die eken dat ook aan kunnen?

Alvast Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

fotografie999 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 14:05:
Toch maar vragen. Lag net in bed en toen bedacht ik me het volgende!
De eken m001 die van 100dollar is die voor het volgende geschikt?

E-mail chekken
tweakers nieuws kijken
foto's bekijken
mp3 afspelen
af en toe buienrader
en natuurlijk andere niet hele grote website's bekijken.

Ik heb op de desire gespeeld dat was snel genoeg zou die eken dat ook aan kunnen?

Alvast Bedankt!
Desire heeft een 3x snellere cpu (1Mhz snapdragon arm11 vs 300 mhz, geen 600mhz) dan een eken m003 maar hier een review van iemand die hem gekocht heeft.
YouTube: DealExtreme - Eken M003 Review
Als je de desire 'snel' genoeg vind.... moet je nagaan dat de m003 super traag is en slecht scherm heeft.
Key words uit de youtube filmpje: "general slow, waste of money if you ask me"
Ik zou nog even wachten met kopen.. of koop hem en laat weten wat jij ervan vind zodat wij nog langer kunnen wachten op een beter product:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

Die eken m001 ondersteund geen flash, best krom want er zit zelfs een youtube kanaal op! Maar verder kan je er wel je dingen mee bekijken. En die desire is zeker sneller en heeft denk ik een mooier scherm, jammergenoeg geen 7" :P

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

GerritGekke schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 15:39:
Die eken m001 ondersteund geen flash, best krom want er zit zelfs een youtube kanaal op! Maar verder kan je er wel je dingen mee bekijken. En die desire is zeker sneller en heeft denk ik een mooier scherm, jammergenoeg geen 7" :P
Die you tube player zat al op de touch diamond, maar is gewoon een embedded player/programma zoals elke smartphone tegenwoordig heeft. De functie is alleen het afspelen van youtube content niks nieuws betekent niet dat ie flash aankan want dat kan ie namelijk niet... :P een snapdragon of een cortex kunnen het net aan, (froyo, dus JIT) 2.1 is te langzaam vandaar de eis om 2.2 in combo met flash. Dit ding heeft 1.5 zonder enige modificaties (heeft nog alle telefoon opties erin zitten). Ik wacht nog op 2.2 voor me telefoon :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Laatst online: 07-09 19:23

zerocool82

Ignorance causes chaos

Hier wordt de Zenithink ZT-180 'vergeleken' met de Ipad. Ben benieuwd naar de review van de definitieve versie (het betreft hier een pre-production sample)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonBenson
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-07 14:56
Om de Notion Ink Adam weer onder de aandacht te brengen wil ik jullie wijzen op een nieuwe post op de blog van Notion Ink Notion Ink Blog
Te lezen valt dat ze rond de tafel zitten met de fabrikant (in China) en dat diverse productie-tests goed verlopen zijn. Een release-date en prijs is jammer genoeg nog niet genoemd (al zijn er geruchten van 325 - 800 euro).
Meer info over de Adam is via de website Notion Ink te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
SimonBenson schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 11:06:
Om de Notion Ink Adam weer onder de aandacht te brengen wil ik jullie wijzen op een nieuwe post op de blog van Notion Ink Notion Ink Blog
Te lezen valt dat ze rond de tafel zitten met de fabrikant (in China) en dat diverse productie-tests goed verlopen zijn. Een release-date en prijs is jammer genoeg nog niet genoemd (al zijn er geruchten van 325 - 800 euro).
Meer info over de Adam is via de website Notion Ink te krijgen.
Interessant. Grote vraagtekens rondom zijn opmerkingen over de samenwerking met Google en de termen O.S. en 3.0 (Android?) die hij laat vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Laatst online: 07:52
zerocool82 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 22:33:
Hier wordt de Zenithink ZT-180 'vergeleken' met de Ipad. Ben benieuwd naar de review van de definitieve versie (het betreft hier een pre-production sample)
Ziet er inderdaad interessant uit... Hoop wel dat er dan nog wat verbeterd wordt aan de smoothness van de browser in ieder geval, want dat was toch veel te schokkerig voor een apparaat met een 1 GHz proc, mijn hero doet dat een stuk beter met zijn verouderde hardware (ok, wel ook met een veel lagere resolutie, maar toch).

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Voor de mensen die nog een sub 100$ machine willen: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.42454
(dit is inclusief verzendkosten) beetje een review : YouTube: Notebook 7" Touch Screen TFT LCD Google Android 1.6 Tablet PC WiFi (VIA MW8505/600MHz)
Zelfde als een eken alleen nog merklozer :P Goed voor lezen en af en toe een plaatje kijken verwacht geen goede internet ervaring :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander0
ik heb de a-pad/irobot nu een paar weken maarh hij valt me erg tegen. en ik wil hem graag verkopen. maar hoe kan ik zorgen dat er niks van mijn applicaties/prive gegevens kan achterhalen?

en hij valt nu regelmatig uit. ik denk dat dit aan mijn lader licht? weet iemand een lader die er ook in past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oisin
  • Laatst online: 20-12-2024
Ik ben van plan een Zenithink ZT-180 te kopen, alleen ik vraag me af of de knoppen(terug en menu) geen gemis zijn. Hoe hebben ze dat opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 11:54:
De A81 lijkt me wel een goed ding vooral omdat ze nu bezig met 2.2.
http://www.jiongtang.com/...d-2-2-for-a81e-t1422.html
ik heb er een en ben er erg tevreden mee, maar veel mensen zijn minder tevreden, vooral omdat gps in android niet werkt, energy management werkt niet en bluetooth, maja gebruik beide toch nooit...
In winCE werkt alles een stuk beter, maar daar zijn veel mensen geen fan van... Ik vind t iig voor de prijs zeker wel een mooi apparaatje en t werkt allemaal vrij snel.... hopen maar dat android 2.2 snel komt en wat probleempjes gaat oplossen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

D0gtag schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 17:06:
Voor de mensen die nog een sub 100$ machine willen: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.42454
(dit is inclusief verzendkosten) beetje een review : YouTube: Notebook 7" Touch Screen TFT LCD Google Android 1.6 Tablet PC WiFi (VIA MW8505/600MHz)
Zelfde als een eken alleen nog merklozer :P Goed voor lezen en af en toe een plaatje kijken verwacht geen goede internet ervaring :D
Dat is gewoon de eken, en een tablet met A1.6 zou ik niet willen. Dat ding werkt echt voor geen ene meter.

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sander0 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 18:34:
ik heb de a-pad/irobot nu een paar weken maarh hij valt me erg tegen. en ik wil hem graag verkopen. maar hoe kan ik zorgen dat er niks van mijn applicaties/prive gegevens kan achterhalen?

en hij valt nu regelmatig uit. ik denk dat dit aan mijn lader licht? weet iemand een lader die er ook in past?
Heb je niet toevallig de blue led versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjer
ZT-180 10 Inch Android 2.1 Tablet MID with 1GHz CPU, 256M DDR
Nieuw filmpje op youtube YouTube: ZT-180 10 Inch Android 2.1 Tablet MID with 1GHz CPU, 256M DDR

Ziet er goed uit.

EDIT: Deze dus

Op de pagina staat nog een vergelijkingstabel en uitleg dat er 2 verschillende types zijn. Een met 128mb (niet goed) en deze met 256mb (schijnbaar wel goed).

Hij kost 299 dollar.

[ Voor 41% gewijzigd door sjer op 30-07-2010 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Wat is op dit moment nou de beste tablet om te halen <$200 ? Ik zie er op Dealextreme een paar, maar ik weet niet goed waar ik op moet letten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDB1106
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09 08:55
Ik heb nu sinds een paar dagen deze:
KLIK

Mijn bevindingen tot nu toe: (ik ben een Iphone 3g2 met jailbreak gewend)

scherm is ruk (bediening) als je eenmaal zo'n capacitief scherm gewend bent, is zo'n resistief scherm echt niks.
Tablet werk verder ok, snel genoeg voor de meeste toepassingen, ik heb er om te proberen een muis en toetsenbord aangehangen (werkt meteen) en dan werkt alles lekker snel.

ik heb wel de indruk dat ik soms knoppen mis, ik zou bij een aantal applicaties niet weten hoe die af te sluiten of naar het homescreen terug te keren. Meestal weet ik wel een of andere workaround te verzinnen waardoor het toch lukt.

Apps sluiten in android niet af, goeie app-killer installeren is een vereiste.
geluid is ruk, speaker stelt niks voor (over headphone-jack is het wel ok)
ook de camera hadden ze er af kunnen laten.

sommige apps maken netjes gebruik van het hele scherm (niet simpelweg vergroot weergegeven)
anderen niet en dat is dan weer irritant.

Afwerking is cheapass, zit gewoon een bobbel aan de voorkant in mijn scherm (in zwarte rand)
Achterkant is wit, in het donker zie je de backlight er gewoon doorheen.

Overdag kan het scherm eigenlijk niet helder genoeg, is dan te donker.
Kijkhoek valt enorm tegen, je moet er bijna recht op kijken om het goed te zien.

Ik heb het ding gekocht om te bepalen of Android aan mijn verwachtingen voldoet en later in het jaar de aankoop van een duurdere tablet rechtvaardigd. (#1 op wishlist is de Notion Ink Adam)
Ik denk dat ik het antwoord daarop al weet: JA!!!

mooie is dat bijna alles wat je aan de USB hangt gewoon ook werkt! (printer niet vermoed ik)

nog even een paar maandjes mee aan klooien, daar voldoet ie prima voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjer
ThinkPadd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 15:26:
Wat is op dit moment nou de beste tablet om te halen <$200 ? Ik zie er op Dealextreme een paar, maar ik weet niet goed waar ik op moet letten :/
Het beste is nog 3 tot 6 maanden de kat uit de boom kijken. De huidige apparaten lijken niet aan de verwachtingen te voldoen (nog niet volwassen genoeg). Maar er is een hoop interessant spul in ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oisin
  • Laatst online: 20-12-2024
Er loopt nu een animo check op samenkopen voor android tablets.: Info, en hier kun je aangeven voor welke versie je animo hebt. Misschien is dit handig om te weten als je van plan bent een tablet te kopen. Ze hebben 3 modellen: de ZT-180, een 7" met 3 knoppen, en een 7" met 1 knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

sjer schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 16:02:
[...]

Het beste is nog 3 tot 6 maanden de kat uit de boom kijken. De huidige apparaten lijken niet aan de verwachtingen te voldoen (nog niet volwassen genoeg). Maar er is een hoop interessant spul in ontwikkeling.
I agree: even wachten tot de betere spullen uitkomen, denk aan de moorsetown cpu's en meego tablets en de prijsverlaging van de 1ghz snapdragons t.a.v. 1.5 ghz dualcore snapdragons. Deze tablets zijn nog van te slechte kwaliteit (zoek op eken m001 youtube) rockchip is nogsteeds te langzaam voor android 1.5 etc.
Het meeste spul op dealextreme is niet eens een rockchip, vandaar de prijs. Denk niet op eerste rang te kunnen zitten voor een stuiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat internetten een beetje snel op dit soort 'iPads' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 20:20:
Gaat internetten een beetje snel op dit soort 'iPads' ?
Toen ik die van mij nog kon opladen vond ik het prima internetten.. pff.. nog steeds niets gevonden om dat ding op te laden (apad).. hoop dat mijn nieuwe lader heel snel binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
D0gtag schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 19:09:
[...]

I agree: even wachten tot de betere spullen uitkomen, denk aan de moorsetown cpu's en meego tablets en de prijsverlaging van de 1ghz snapdragons t.a.v. 1.5 ghz dualcore snapdragons. Deze tablets zijn nog van te slechte kwaliteit (zoek op eken m001 youtube) rockchip is nogsteeds te langzaam voor android 1.5 etc.
Het meeste spul op dealextreme is niet eens een rockchip, vandaar de prijs. Denk niet op eerste rang te kunnen zitten voor een stuiver.
Bedankt jullie twee, dan wacht ik nog even af :) Heb er ook totaal geen haast mee, maar het ziet er wel blits uit zo'n apparaatje, en het is uitermate handig om sites als Facebook / Twitter / Hyves / TVgids e.d. mee te checken als je op de bank zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Op Engadget een review van een 7" Android 2.1 tablet met 1 button:

http://www.engadget.com/2...ugen-gentouch-78-preview/

Kwa hardware is deze vrijwel gelijk aan de 7" versies die in China gekocht kunnen worden, maar mist wel twee knoppen.

Veel android apps hebben die knoppen gewoon nodig. Zelf ga ik voor een 7" met 3 knoppen of er moet heel snel een 10" versie komen met 3 knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
oisin schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 18:50:
Er loopt nu een animo check op samenkopen voor android tablets.: Info, en hier kun je aangeven voor welke versie je animo hebt. Misschien is dit handig om te weten als je van plan bent een tablet te kopen. Ze hebben 3 modellen: de ZT-180, een 7" met 3 knoppen, en een 7" met 1 knop.
Ik vind die 10.2" nog steeds erg interessant. Volgens mij is het een Orphan M16 iPed/iRobot/Zenithink ZT-180( :+ ) Ik kan echter niet echt vinden of Android 2.1 nu wél goed draait erop. In het verleden waren er veel problemen, veel shutdowns, crashes en niet-werkende functies. Her er der wordt er beweerd dat er veel gemaakt is, maar enige zekerheid heb ik niet... Iemand een idee hoe het zit met Android 2.1?
Pagina: 1 ... 6 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor:

-je bestellingen
-ervaringen met winkels
-garantie-afhandelingen
-..en al het andere dat niet met de technische aspecten van de apparaatjes zelf te maken heeft.