Toon posts:

Het grote Android Tablet topic OverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 16 Laatste
Acties:
  • 178.539 views

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:21

Sorbo

Uw hulp in huis!

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • Voxyn
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-03 11:29

Voxyn

• PannenkoekenNL
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

PannenkoekenNL

Het grote Android Tablet topic - Deel 1

Sinds de geruchten over een iPad ontstonden is de markt voor tablets, mobiele apparaten die uit niets meer dan een scherm bestaan, enorm gegroeid. Hoewel sommige mensen twijfelen of er wel een markt is voor dit soort apparaten, is het toch niet meer te ontkennen dat er wel degelijk een nieuwe, populaire productgroep is.

Dit topic richt zich op de tablets die voorzien zijn van Android, Google's mobiele OS. Android zit sinds de release van de HTC G1 twee jaar geleden enorm in de lift, en is momenteel een van de grote mobiele OS'en, naast Windows Mobile, iPhone OS en Symbian.

Inhoudsopgave

Tablets
Camangi WebStation
RAmos W7
Archos 5IT
Archos Home Tablet 7 en 8
ICD Ultra
ICD Vega
SmartQ V5 en V7
Enso ZenPad

Overige zaken
Nog toe te voegen
Changelog
En verder

Tablets

Camangi WebStation

De Camangi WebStation is met zijn 7 inch een behoorlijk fors apparaat. De op een 624mhz draaiende Marvell chip zou de WebStation van voldoende kracht moeten voorzien om Android vloeiend te kunnen draaien.

Camangi heeft gekozen om een eigen app store op te zetten, de Camangi Market. Deze Market telt momenteel 18 (gratis) applicaties. De WebStation is dus vooralsnog hoofdzakelijk een apparaat om mee te surfen, emailen en chatten.

Prijs: List price is $399, werd aangeboden op amazon voor $275. Tijdelijk niet meer te koop, maar volgens Camangi gaat hij binnenkort weer in de verkoop.
Market: Nee, wel Camangi Market
Android Versie: 1.x

RAmos W7

Ramos, een grote speler op de chinese markt voor mediaspelers, komt nu ook met een Android apparaat: de W7. Deze is al een half jaar geleden aangekondigd, maar komt na een flinke vertraging toch binnenkort uit. De W7 is een vrij kleine tablet, die met zijn 4,8 inch scherm wel groter is dan een iPhone, maar ook dunner. Deze RAmos deelt zijn processor met de Archos 7 en 8, maar is helaas wel duurder dan de Archos tablets.

De RAmos is een mooie, kleine tablet die lijkt op de andere producten: een uitgebreide mediaspeler. Maar dan met android.

Prijs: vanaf 218 dollar bij allpmp.com
Market: Volgens RAmos wel, device is echter nog niet uit.
Android Versie: 1.5

Archos 5 Internet Tablet

Archos heeft ook al een tijd een Android apparaat op de markt. Let wel op: Archos verkoopt zowel de Archos 5 (met een aangepaste Linux distro) en de Archos 5 Internet Tablet (Met Android). Archos is de enige fabrikant uit dit rijtje die een naam gevestigd heeft in Nederland, aangezien ze al geruime tijd hun mediaspelers op de markt brengen. Deze tablet is hier echter nog niet in de winkels verschenen, maar is wel gewoon via Archos te bestellen.

Mocht je geen vertrouwen hebben in de chinese handelaren, dan is dit dé optie.

Prijs: 199 euro via archos.com
Market: Ja, via een hack
Android Versie: 1.6

Archos Home tablet 7 en 8

Naast hun 5IT heeft Archos op de CES ook nog de 7 en 8 aangekondigd. De 7 is een tablet zoals we die al kennen, maar de 8 heeft meer weg van een fotolijstje. Beide tablets zijn wat zwakker dan de 5IT, maar hebben nog voldoende kracht in huis om een prettige surf- en mediaervaring te bieden.

Mocht je niet op zoek zijn naar een beest van een tablet, maar gewoon een instapmodel zoeken om een beetje te surfen en een kookboek te raadplegen, dan zit je bij de 7 en 8 aan het juiste adres. De 7 wordt binnenkort verwacht voor een schappelijke prijs, over de 8 heeft Archos nog niets gezegd.

Let op: Mocht je wel een archos willen, maar staat de Rockchip je niet aan, neem dan de kleinere 5IT of wacht tot de zomer. Archos gaat deze zomer een krachtigere variant van zijn huidige tablets aanbieden, met naar verwachting een Snapdragon chipset.

Prijs: €150 (Archos 7) en €160 (Archos 8 ) via archos.com
Market: Nog niet, waarschijnlijk snel via hack.
Android Versie: 1.6

ICD Ultra

De ICD Ultra is een heel ander apparaat dan we tot nu toe op de markt voor Android tablets hebben gezien. Met zijn Tegra chipset en ingebouwde 2g/3g modem is het een veel sterkere en completere tablet dan de andere apparaten in deze TS. De plastic rand rondom het 7 inch grote scherm is wel erg groot, maar hier krijg je een 1,3 megapixel webcam en twee speakers aan de voorkant voor terug.

Het opvallendst is echter de prijs. De $250 dollar die ICD zegt te willen vragen voor de Ultra is niet veel meer dan de andere Android tablets, terwijl de prestaties van deze Ultra naar verwachting veel hoger liggen.

Prijs: $250
Market: Onbekend
Android Versie: 2.0

ICD Vega

ICD pakt groot uit op android gebied, want naast de 7 inch grote Ultra komt men ook met de Vega, die met zijn 15,6 inch grote scherm veruit de grootste tablet uit deze TS is. De ingewanden van deze tablet zijn echter wel dezelfde als in de Ultra. Het scherm van de Vega heeft een resolutie van 1366x768.

Er is nog geen prijs bekend, maar ICD praat momenteel wel met T-Mobile UK, die naar verwachting de Vega gaat leveren aan zijn klanten in combinatie met een abonnement.

Prijs: onbekend
Market: onbekend
Android Versie: 2.1

SmartQ V5 en V7

De SmartQ´s van Smart Devices zijn al een tijd op de markt, en hebben door hun makkelijke tweakbaarheid en open karakter een aardig grote userbase opgebouwd, die samen met Smart Devices een continue stroom updates en nieuwe mogelijkheden garanderen. Deze apparaten kunnen door de gebruiker worden voorzien van Android, Ubuntu, WinCE en Mer.

Hoewel de community nog volop aan android sleutelt, is het wel een leuke optie voor mensen die een tablet zoeken waarmee ze meer kunnen dan alleen internetten en chatten. De SmartQ´s zijn goed leverbaar, en zeker een goede keuze als je niet met een van de kleine chinese retailers in zee wil.

Prijs:
SmartQ V5
$188.99 excl shipping bij Allpmp.com (shipt binnen 9 uur)
$195.66 incl verzendkosten op DealExtreme
SmartQ V7
$238.99 excl shipping bij AllPMP (shipt binnen 9 uur)
$274 incl shipping bij DealExtreme
$249.99 excl verzendkosten bij Eletroworld.cn (maar betalen via Western Union, met PayPal komt er 4.9% bovenop)
Market: Ja, op Covia Android
Android Versie: 2.1(Preview)
Topic op Tweakers: SmartQ 5/7 (cheapo Linux/WinCE/Android MIDs)

Enso ZenPad

De Enso ZenPad is een rebranded SMiT MID-560. De ZenPad is al te verkrijgen vanaf $155, en is daarmee een van de goedkopere tablets in deze TS. De specs zijn echter niet bijzonder budget, en die combinatie zorgt ervoor dat de ZenPad zeker een interessante keuze is.

Inmiddels wordt de ZenPad bijna uitgeleverd, en heeft Engadget zijn reviewexemplaar ontvangen. Erg positief zijn ze echter niet. Er zijn voor dit geld betere tablets te vinden, dus sla deze svp over. De problemen met de levering, tegenvallende resultaten en onzekere toekomst van Enso zijn te grote minpunten om deze tablet nog aan te kunnen raden.

Prijs: $155 via enso-now.com
Market: Ja (Niet bevestigd door gebruikers)
Topic op Tweakers: [MID] Zenpad Android bassed tablet
Engadget review

APad/Moonse E-7001/iRobot M003/ iRobot

Het heeft een webcam, een G-Sensor, 2GB ingebouwd en 720P video afspeel mogelijkheid.

Opmerking: De Apad de Moonse E-7001/ iRobot zijn allemaal hetzelfde model alleen hebben ze een andere naam.

Prijs: $175,00
Market: ja

Eken M001

Dit tablet word ook wel het honderd dollar tablet genoemd. Je kan er geen video mee afspelen daar is hij te zwak voor.

Prijs: $100,00
Market: nee

Eken M003

Ook van EKEN

Prijs: $135.99
Market: nee

Zenithink ZT-180

Prijs: 240 euro
Market: ?
Android Versie: 2.1

Overige zaken

Nog toe te voegen tablets
De volgende tablets worden in de komende tijd nog toegevoegd:

-Inbrics M1
-Huawei SMAkit
-Notion ink ADAM
-Hard kernel odroid
-De nieuwe ICD
-WePad

Changelog
Dit is versie 1 van de TS, met alleen de belangrijkste info. De komende tijd staan er nog een aantal updates en uitbreidingen in de planning, te weten:

-Links naar winkels
-Video's
-Beknopte specsheets met de belangrijkste info
-Meer tablets

En nog twee nieuwe delen:

-Importeren
-Google Market

Heb je nog meer suggesties? Post ze in het topic, of stuur me een dmmetje.

Interesante links
http://www.androidpads.com/

Meer links worden later toegevoegd.
En verder
Heb je nog opmerkingen/commentaar? Post het hier of stuur mij een dmmetje. Mocht je zelf een stukje willen schrijven, lever dan een compleet opgemaakte en gecontroleerde versie aan, volgens de opmaak zoals die hierboven.

Toevoegingen zijn altijd welkom, maar let goed op rebranded devices. Het heeft geen zin om naar de ZenPad bijvoorbeeld ook de tablet van EviGroup en die van SMiT toe te voegen: dit zijn rebranded tablets. Wel is het zinvol om voor alle varianten een prijslinkje op te nemen, dus mocht je die vinden: graag :)

[Voor 23% gewijzigd door PannenkoekenNL op 27-07-2010 09:44]

• prime9391
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-03 14:37

prime9391

Eat this

Stoer gemaakt Srb. Hopelijk helpt dit je om nu eindelijk uit je keuze te komen;)

[Voor 93% gewijzigd door prime9391 op 06-04-2010 15:52]

Core i7 920| 3x 1Gb Corsair xms| msi x58 platinum| xfx gtx 260| 2x 1000 gb Samsung Spinpoint|

Denk dat deze er ook zeker in moet: 11,2"-Android-tablet & Tegra 2-chipset, klein qua formaat, groot qua specs!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Sorbo

Sorbo

Uw hulp in huis!

Topicstarter
CLB schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 15:54:
Denk dat deze er ook zeker in moet: 11,2"-Android-tablet & Tegra 2-chipset, klein qua formaat, groot qua specs!
Staat al in de todo list :) Omdat ik de tekst gisteren geschreven heb heb ik hier echter nog geen stukje van, daar moet ik aankomende week nog mee aan de gang. Kan nu even geen android meer zien :P

Anoniem: 353297

Hey super dit topic!!! ik ga met belangstelling dit topic volgen en mocht ik meer nieuws hebben over de zenpad voeg ik het hier toe

• michelgort
  • Laatst online: 23-02 09:29
Top topic! Mooie openingspost.

Een handige website met veel info, specs en een vergelijkingstabel van de diverse Android tablets is http://products.jkkmobile.com/ . Filter op ´android´ en kies de categorie ´Consumer Internet Devices´.

De Dell Mini 5 zou je dus t.z.t. ook nog kunnen toevoegen. En voor een eventuele categorie ´Geruchten´ kun je een Samsung Tablet noteren. Bron: http://gizmodo.com/549435...ablet-for-later-this-year

Tot nu toe maakt de gister aangekondigde Gemini van ICD de meeste indruk, maar het is even afwachten wanneer hij daadwerkelijk beschikbaar komt, wat hij gaat kosten en hoe hij zich in werkelijkheid verhoudt.

• Sorbo

Sorbo

Uw hulp in huis!

Topicstarter
michelgort schreef op woensdag 07 april 2010 @ 08:52:
Top topic! Mooie openingspost.

Een handige website met veel info, specs en een vergelijkingstabel van de diverse Android tablets is http://products.jkkmobile.com/ . Filter op ´android´ en kies de categorie ´Consumer Internet Devices´.

De Dell Mini 5 zou je dus t.z.t. ook nog kunnen toevoegen. En voor een eventuele categorie ´Geruchten´ kun je een Samsung Tablet noteren. Bron: http://gizmodo.com/549435...ablet-for-later-this-year

Tot nu toe maakt de gister aangekondigde Gemini van ICD de meeste indruk, maar het is even afwachten wanneer hij daadwerkelijk beschikbaar komt, wat hij gaat kosten en hoe hij zich in werkelijkheid verhoudt.
Dat met ICD is inderdaad wel schrijnend ja. Ze hebben nu 3 tablets aangekondigd (7", 11" en 15"), maar over geen van die 3 is buiten de specs om ook maar iets bekend. Geen prijs, geen releasedatum, niets.

De Ultra is al wel op video gezet (Engadget volgens mij), maar dat is dan ook het enige.

Oh, en de Dell Mini 5 komt er zeker bij in, hoewel dat toch stiekem een telefoon is he ;)

• michelgort
Daags na de eerste aankondigingen heeft Engadget nieuws over een man die een prototype van de IDC Gemini in handen heeft gehad. Positief was hij bij de eerste, korte indruk over het scherm en de snelheid, maar het prototype was uiteraard nog niet geschikt voor lancering. IDC verwacht rond augustus het apparaat in de UK op de markt te kunnen brengen. Dat duurt dus nog wel even.

Bron: http://www.engadget.com/2...i-tested-briefly-enjoyed/

• FunZip
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-10-2017
Iemand met ervaring hoe de -Archos 5 Internet Tablet met DVR Station Gen7- aan te sluiten tussen een Samsung DCB-B270R en een LG Full HD televisie.

Ik kan de DVR Station aansluiten op mijn TV via HDMI om weer te geven......

Voor "recording" op de Archos 5 wil ik de Samsung DCB-B270R decoder aansluiten via de scart (die eerst rechtstreeks op de TV was aangesloten) naar de DVR Station met de door Archos bijgeleverde kabel.....

Vraag: gaat dit werken en kan ik dan nog gewoon TV kijken, ik bedoel, wordt het (TV) signaal nu via de DVR Station naar mijn televisie geleid?

ThnX

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:58

Roytoch

Nietes

Die Zenpad: http://www.engadget.com/2...-refunds-while-they-last/

Bericht op Engadget, ziet er niet zo rooskleurig uit voor dat apparaat.

Welles

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:18
Ah, een android tablet topic :D

Deze mis ik nog ;)

WePad 10":

Deze zou in juli naar Europa gaan komen.
The tablet, which features almost everything the iPad does not (SD card slot, Flash, USB, and the Android Market) will be available at two price points in the same sleek finish. A 16GB wifi-only version weighs in at €449 while its 32GB counterpart sporting a full 1080P display, GPS, and 3G connectivity will have a price tag of €569.
The tablet will be available in Europe come July though there is no word on a US release. For the time being, this seems to be the Android tablet to beat, and many are touting it as a real competitor for the iPad. We’ll see how that holds up as more info comes in about the Google tablet.
link

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:24
Mooie TopicStart Sorbo, ik hoop dat je het actief blijft updaten de komende tijd wanneer er steeds meer van dit soort apparaten uit zullen komen.

Voor mij zijn de ICD Gemini ( hands-on op stuff.tv) en de Notion Ink Adam (demo's hier en hier) op dit moment de meest belovende modellen. Ze moeten alleen nog op de markt komen..

Ik zie dit soort tablets als ideaal voor gebruik in en om het huis, voornamelijk door de mobiliteit, klein formaat en laag gewicht. Ideaal voor op de bank om te internetten, lezen, multimedia aansturen en zelfs het render-werk op het werkstation te monitoren. Een (capacitive) scherm van 10" tot 12" met een resolutie van 1366x768p lijkt me ideaal.
Voorlopig lijkt Android mij het ideale OS voor een dergelijk tablet, omdat het is ontworpen voor gebruik met een touchscreen en het heeft een zeer open (source) karakter, in tegenstelling tot de zo gehypte iPad. Ik ben wel nieuwsgierig of Chromium Chrome OS van Google hier ook interessant voor zal blijken.

• michelgort
En er is weer een nieuwe aangekondigd: de ODROID tablet.

• 1 Ghz Hummingbird processor
  • 10.1 inch capacitief screen
  • 1,366 x 768 resolutie
  • Android 2.1
Video

Bron: Engadget

[Voor 0% gewijzigd door michelgort op 14-04-2010 22:46. Reden: typfoutje]

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-05 23:27
http://www.androidpads.co...d-tablet-becomes-reality/

ze schieten echt als paddestoelen uit de grond......
Een kleine is dit 7 inch.

Ziet er wel mooi uit..

• Tonkey
  • Laatst online: 22:18
Nog eentje:

• arene
Ik heb gister op Amazon.de een preorder gedaan voor de Wepad 32GB 3G versie.
Als het goed is wordt deze eerste zending in juli geleverd. Ik ben erg benieuwd....

Als je op de hoogte wil blijven van ontwikkelingen rondom de Wepad, kun je het beste www.facebook.com/wepad in de gaten houden.

Op het moment dat ik de Wepad in handen heb, schrijf ik hier wel een review.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 22:23
ASUS Eeepad in juli

-USB poorten
-Flash
-Tegra
-webcam
-sub $500 (?)

Mijn fotografie en videografie

• PannenkoekenNL
  • Niet online
Nog een:
EKEN M001
Voor ongeveer 90 euro te koop.

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-06 12:25

zAo

GPLv2 Fanboy

Heeft iemand al iets kunnen vinden over de release dates van de Tegra ICD's? Wat is de ICD website eigenlijk?

De ICD tablets zien er super uit en de specs zijn om te kwijlen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• guapper
zAo schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 22:37:
Heeft iemand al iets kunnen vinden over de release dates van de Tegra ICD's? Wat is de ICD website eigenlijk?

De ICD tablets zien er super uit en de specs zijn om te kwijlen!
"an estimated UK release date to go with it: August 2010, apparently, with carrier support bringing prices to roughly iPad parity."
volgens slashgear

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

guapper schreef op zondag 16 mei 2010 @ 01:16:
[...]

"an estimated UK release date to go with it: August 2010, apparently, with carrier support bringing prices to roughly iPad parity."
volgens slashgear
Thanks. Jammergenoeg komt er schijnbaar geen Wifi only versie, maar als hij ook los te koop is rond de release, is hij makkelijk naar Nederland te halen.

/me zAo zegt zijn iPad, uit de USA, af en wacht op de eerste echte reviews van de Tegra 2 tablets

Acties:
  • 0Henk 'm!

• guapper
zAo schreef op zondag 16 mei 2010 @ 16:38:
[...]

Thanks. Jammergenoeg komt er schijnbaar geen Wifi only versie, maar als hij ook los te koop is rond de release, is hij makkelijk naar Nederland te halen.

/me zAo zegt zijn iPad, uit de USA, af en wacht op de eerste echte reviews van de Tegra 2 tablets
Als ik het zo lees, gaat het voor alle tablets met Tegra 2 chipset minimaal augustus worden (Notion Ink, ICD en anderen).
quote:We’ve just heard from a trusted source that all projects based on the new Tegra chip have been delayed, and that none are expected to arrive on the market before late August 2010.

In q3 van 2010 zou de Notion Ink Adama moeten uitkomen. Deze is voorzien van een Pixel-QI panel.
Filmpje (halverwege onder de tekst "Pixel Qi display on Notion Ink Adam"). Op 5'18 :
"Is the screen On or Off?"
"It looks On?"
"No, it's OFF."
"It's OFF? But it's ON, I can still read it!"

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 342551

De naam van de WePad was nu toch WeTab? bron: http://wetab.mobi/en

Acties:
  • 0Henk 'm!

• guapper
Yes We Tab! ;)

Was het jullie ook al opgevallen dat er in Pricewatch een nieuwe categorie is toegevoegd, speciaal en exclusief voor tablets?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zorkman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-01 13:42
filmpje van (vermoedelijk) de notion ink adam die Flash (youtube) afspeelt:
http://www.youtube.com/wa...A&feature=player_embedded

• ricost
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-06 17:30

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

TjaGerben schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 20:26:
Nog een:
EKEN M001
Voor ongeveer 90 euro te koop.
Deze is nu te koop op DealExtreme !

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:55
ricost schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:34:
[...]

Deze is nu te koop op DealExtreme !
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.39169

Website + forum mbt dit product --> http://www.slatedroid.com

edit: kon de verleiding niet weerstaan en heb 'm besteld.

[Voor 23% gewijzigd door Mex op 19-05-2010 17:47]

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-05 19:34
Weet iemand watskeburd met de Giinii movit mini?
Android tabletje voor 150 dollar. Zou eind vorig jaar uitkomen, maar sinds februari 2009 niks meer van gehoord.

Deze dus:
nieuws: Android-tablet gespot op CES

*.sjoerd zoekt een leuke mediaplayer/tablet met touchscreen zolang het geen ipod is en <200 euro kost.*

specs

• ricost
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-06 17:30

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

Mex schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 15:41:
[...]

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.39169

Website + forum mbt dit product --> http://www.slatedroid.com

edit: kon de verleiding niet weerstaan en heb 'm besteld.
Haha ik heb em ook op de eerste dag besteld ;) Status staat op Packaging 8)

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06 03:40
Android 2.2 aangekondigd. Vreemd genoeg geen woord over aanpassingen voor tablets. Erg vreemd, aangezien dit toch de grote tegenhanger zal worden van het OS dat op de iPad draait. Hoe zit het eigenlijk in de praktijk met de huidige applicaties uit de market op een tablet?

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mex
ricost schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:57:
[...]

Haha ik heb em ook op de eerste dag besteld ;) Status staat op Packaging 8)
De mijne ook! :)
Invoice / Order #: 051xxxxx
Date: 5/19/2010 8:44:26 AM
Payment: PayPal #69H672xxxxx6
Status: Packaging

• arene
Zojuist kreeg ik een mail van Amazon.de waar ik hem had besteld dat de leverdatum 22 september wordt. Dat is wel erg ver weg nog. Ik enk dat ik de order maar annuleer en voor een andere ga. Tegen die tijd is er voldoende keus denk en hoop ik.

• Mex
Is vandaag op de post gegaan :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:21

St@m

@ Your Service

Ik ben sinds kort ook op zoek naar een soort tablet. Ik wil hem in de keuken gaan plaatsen (inbouw misschien). Het ding moet op internet kunnen. Ik moet er recepten op kunnen vinden (PDF/internet enz), er moet een duidelijke kalender opzitten en het liefst ook een printoptie (over het netwerk).
Gewoon voor de "heb" dus, niet veel boeiends. Nu zijn er natuurlijk een aantal aziatische producten die waarschijnlijk wel aan mijn eisen voldoen. Ben alleen niet van plan om meer dan 100 euro uit te geven aan dit. Ik heb het idee dat de tablets hier genoemd veel te uitgebreid zijn voor mijn doeleinden.

Heeft iemand misschien tips?

Die Eken M100 ziet er leuk uit, misschien dat ricost en Mex er iets over kunnen zeggen? Al zal die nog wel niet binnen zijn :P Het schijnt dat 'ie echt traag is..

[Voor 11% gewijzigd door St@m op 25-05-2010 10:11]

Wat zullen we nu eens verbieden: vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - patatje/frietje oorlog

Acties:
  • 0Henk 'm!

• debbes
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:56
Op DX staat er een nieuwe voor $136.40. Het zou een clone van de Eken M003 moeten zijn (volgens de posts):
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.39448

Acties:
  • 0Henk 'm!

• christiaan999
  • Laatst online: 15:57
St@m schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 09:49:
Ik ben sinds kort ook op zoek naar een soort tablet. Ik wil hem in de keuken gaan plaatsen (inbouw misschien). Het ding moet op internet kunnen. Ik moet er recepten op kunnen vinden (PDF/internet enz), er moet een duidelijke kalender opzitten en het liefst ook een printoptie (over het netwerk).
Gewoon voor de "heb" dus, niet veel boeiends. Nu zijn er natuurlijk een aantal aziatische producten die waarschijnlijk wel aan mijn eisen voldoen. Ben alleen niet van plan om meer dan 100 euro uit te geven aan dit. Ik heb het idee dat de tablets hier genoemd veel te uitgebreid zijn voor mijn doeleinden.

Heeft iemand misschien tips?

Die Eken M100 ziet er leuk uit, misschien dat ricost en Mex er iets over kunnen zeggen? Al zal die nog wel niet binnen zijn :P Het schijnt dat 'ie echt traag is..
Al gedacht aan de archos 8 home tablet? Hij is nog niet uit maar is wel bedoelt voor de dingen die jij ermee wil doen. http://www.archos.com/pro...x.html?country=nl&lang=en

[Voor 0% gewijzigd door christiaan999 op 25-05-2010 18:12. Reden: Link aangepast]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

christiaan999 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 18:10:
[...]

Al gedacht aan de archos 8 home tablet? Hij is nog niet uit maar is wel bedoelt voor de dingen die jij ermee wil doen. http://www.archos.com/pro...x.html?country=nl&lang=en
Ja gezien, ook de M003 gezien overigens. Ik twijfel een beetje over die kloon (zie ook dealextreme topic) of die wel snel genoeg is. Mocht ik hem eventueel toch gaan gebruiken om af en toe op te internetten dan moet dat wel soepeltjes gaan.

De Archos 8 is gewoon lelijk :P eventueel wel een optie, maar ik kan nog geen filmpjes vinden waarin de snelheid duidelijk wordt.

Wat zullen we nu eens verbieden: vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - patatje/frietje oorlog

Acties:
  • 0Henk 'm!

• luukleeftink
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-05 23:26
Jammer dat het topic een beetje dood is.

Maar goed,

Ik heb vandaag het volgende apparaatje besteld:
http://cgi.ebay.com/7-Goo...Nov05&hash=item20b113131c

Ongeveer 150 euro inclusief verzenden, jammer dat de dollar weer zo duur is. Dit leek mij een leuke tablet en nog een aardig strakke uitstraling. Op de vele video's op Youtube kwam hij wel aardig uit de verf. Wanneer ik hem ontvangen heb zal ik even duidelijk foto's maken en eventueel een korte video. Ik heb het idee dat deze markt met Android tablets momenteel een beetje los aan het komen is. Laten we het in ieder geval hopen, want dat kan alleen maar veel goeds brengen.

Keep you updated!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Haaguit
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 20:19

Haaguit

HBZNPLT!

Leuk topic! Ik had de M001 en M003 l gespot op DE, maar ben nog niet overtuigd van Android 1.6, en onzekerheid over opgraden. Ik wil hem voor mijn foto portfolio gebruiken als ik naar klanten moet. Deze kan ik dan ook gelijk goed gebruiken voor aantekeningen etc. Van de filmpjes vond ik alleen de reactietijd bij typen errrg traag, dus weet niet of hij op die manier goed bruikbaar is. Ben benieuwd naar de ervaringen!

Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen

• St@m

St@m

@ Your Service

Wat wel grappig is.. in alle filmpjes van die "crappy" clonen wordt er gerefereerd naar de iPad.. dat hun product veel beter is.. Nou, 1 ding weet ik wel zeker, de iPad zal rondjes sprinten om die clonen.
Nu weer ontopic :P

Die aPad ziet er wel goed uit.. ik denk dat die nog het beste/snelste is kwa prijs/kwaliteit. Heb net een Spaans (denk ik) filmpje gezien van dat ding. Tis dat die kerel niet kan typen maar het zag er veelbelovend uit. Meer filmpjes zoeken!

• Matis
  • Laatst online: 23:10

Matis

Rubber Rocket

St@m schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 07:08:
Wat wel grappig is.. in alle filmpjes van die "crappy" clonen wordt er gerefereerd naar de iPad.. dat hun product veel beter is.. Nou, 1 ding weet ik wel zeker, de iPad zal rondjes sprinten om die clonen.
Nu weer ontopic :P
Dat is natuurlijk ook niet verwonderlijk, immers is de iPad één van de eerste tablets op de markt. Ik heb tevens het gevoel dat Android op de tablet nog een beetje (erg) in de kinderschoenen staat, waardoor de hardware-ondersteuning nog niet echt goed is.
Die aPad ziet er wel goed uit.. ik denk dat die nog het beste/snelste is kwa prijs/kwaliteit. Heb net een Spaans (denk ik) filmpje gezien van dat ding. Tis dat die kerel niet kan typen maar het zag er veelbelovend uit. Meer filmpjes zoeken!
Ik weet niet of we over hetzelfde filmpje hebben, maar ik had niet de indruk dat het zo soepeltjes verliep.

Ik heb zelf nog een HTC-shift liggen, misschien dat ik daar ook wel eens Android op kan zetten :)

@TS, mooie opening van een topic dat (hoop ik) nog vele delen zou krijgen _O_

[Voor 3% gewijzigd door Matis op 26-05-2010 07:18]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• St@m

St@m

@ Your Service

Deze heb ik gezien:
http://www.youtube.com/watch?v=vVvePxssLU0

En volgens mij roept iedereen dat 'ie een aPad heeft of een iRobot.. ik weet niet meer wat te geloven :P
Op die slechte filmpjes lijkt het allemaal hetzelfde.

Maar ik doelde verder ook op de Archos filmpjes, toch wel een speler op de markt met meerdere internet tablets. Als er dan in die filmpjes wordt geroepen "Eat your heart out Apple!!!One1" en dan zie ik de dramatische performace van dat ding.. :P

Ik kijk denk ik nog even de kat uit de boom. Iedere keer als ik er "snel" bij was met een nieuw product op de markt was het uiteindelijk toch weer zonde van mijn geld.. (smartphone met WM 5 :X en meer van dat soort "net nieuwe" producten).

Hoe meer ik erover nadenk, hoe makkelijker mij zo'n ding lijkt om echt te gebruiken als laptop vervanger.
Op mijn laptop doe ik toch eigenlijk niets anders dan mailen/internetten/beetje word + excel. Lijkt me dat die dingen ook wel op een internet tablet moeten kunnen.

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

St@m schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 07:27:
Ik kijk denk ik nog even de kat uit de boom. Iedere keer als ik er "snel" bij was met een nieuw product op de markt was het uiteindelijk toch weer zonde van mijn geld.. (smartphone met WM 5 :X en meer van dat soort "net nieuwe" producten).

Hoe meer ik erover nadenk, hoe makkelijker mij zo'n ding lijkt om echt te gebruiken als laptop vervanger.
Op mijn laptop doe ik toch eigenlijk niets anders dan mailen/internetten/beetje word + excel. Lijkt me dat die dingen ook wel op een internet tablet moeten kunnen.
... en hoe meer in zo'n ding wil :) Om die reden haal ik binnenkort toch een iPad; ik wil niet wachten op goede Tegra 2 tablets (de eerste prototypes zijn gewoon dikke laptops) en de iPad is gewoon snel en goed. Tis alleen een Apple :o

• St@m

St@m

@ Your Service

zAo schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 10:03:
[...]

... en hoe meer in zo'n ding wil :) Om die reden haal ik binnenkort toch een iPad; ik wil niet wachten op goede Tegra 2 tablets (de eerste prototypes zijn gewoon dikke laptops) en de iPad is gewoon snel en goed. Tis alleen een Apple :o
En geen flashondersteuning (of is dat alweer achterhaald) wat het internetten nou niet ten goede komt.. zeker niet als je soms flash spelletjes speelt :P

• Sorbo

Sorbo

Uw hulp in huis!

Topicstarter
Haaguit schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 21:03:
Leuk topic! Ik had de M001 en M003 l gespot op DE, maar ben nog niet overtuigd van Android 1.6, en onzekerheid over opgraden. Ik wil hem voor mijn foto portfolio gebruiken als ik naar klanten moet. Deze kan ik dan ook gelijk goed gebruiken voor aantekeningen etc. Van de filmpjes vond ik alleen de reactietijd bij typen errrg traag, dus weet niet of hij op die manier goed bruikbaar is. Ben benieuwd naar de ervaringen!
Ik denk dat die Eken's geen hele fijne optie zullen zijn, door de redelijk zwakke hardware en het ontbreken van een community die aan allerlei zaken bouwt.

Ik heb zelf afgelopen weekend een SmartQ5 gekregen, die android erg lekker draait. Ik draai nu 2.0, maar er is al een preview van 2.1 beschikbaar, en ik zie 2.2 ook nog wel verschijnen...

Ik zal de Ts trouwens weer eens updaten, want ik heb dr al een hele tijd niets meer aan gedaan :X

Iemand bereid te helpen? :*)

• Mex
Sorbo schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 10:28:
[...]

Ik denk dat die Eken's geen hele fijne optie zullen zijn, door de redelijk zwakke hardware en het ontbreken van een community die aan allerlei zaken bouwt.
Kijk hier eens --> http://slatedroid.blitzwerks.co.uk/index.php

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

St@m schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 10:22:
[...]En geen flashondersteuning (of is dat alweer achterhaald) wat het internetten nou niet ten goede komt.. zeker niet als je soms flash spelletjes speelt :P
Wat mij betreft moet je altijd ergens een concessie doen. Is het niet de snelheid of de prijs, is het wel een functie. Zo ben ik ook van Windows naar Linux gegaan om vervolgens bij een Mac uit te komen.

Overigens zijn voor 99% van die Flash games gewoon Apps te vinden in de App Store. Alleen streaming media in Flash (South Park bijv) is een grote misser.

• St@m

St@m

@ Your Service

zAo schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 11:56:
[...]

Wat mij betreft moet je altijd ergens een concessie doen. Is het niet de snelheid of de prijs, is het wel een functie. Zo ben ik ook van Windows naar Linux gegaan om vervolgens bij een Mac uit te komen.

Overigens zijn voor 99% van die Flash games gewoon Apps te vinden in de App Store. Alleen streaming media in Flash (South Park bijv) is een grote misser.
Ja, dat ben ik met je eens. Een Ipad kost nu toch al dik 600 euro. Dat heb ik er sowieso niet voor over.
Ik neig al wel richting de 200 euro, maar dan wil ik ook wel iets fatsoenlijks.
Southpark kijk ik niet op mijn laptop, dus dat zal ik ook niet gaan doen op een tablet. Dumpert weer wel, en dat is ook flash als ik me niet vergis.

Ik ga me er nog wel wat verder in verdiepen. En misschien is het nu ook nog wel te vroeg gezien het vrij beperkte aanbod.

• St@m

St@m

@ Your Service

Ook al is het niet direct een Android MID, ik wil toch even de Wits A81 MID English Windows CE Version benoemen. Het is een MID die standaard wordt geleverd met Windows CE, en ik vind het er toch wel heel soepel uitzien.
http://allpmp.com/goods-8...h+Windows+CE+Version.html

Maar natuurlijk kun je er ook gewoon Android opzetten:
http://www.youtube.com/wa...ZzS1ARNaU&feature=related

Hier een filmpje waarin ermee gewerkt wordt:
http://www.youtube.com/watch?v=JY6nS-1X30o

• .Sjoerd
.Sjoerd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 12:38:
Weet iemand watskeburd met de Giinii movit mini?
Android tabletje voor 150 dollar. Zou eind vorig jaar uitkomen, maar sinds februari 2009 niks meer van gehoord.

Deze dus:
nieuws: Android-tablet gespot op CES

*.sjoerd zoekt een leuke mediaplayer/tablet met touchscreen zolang het geen ipod is en <200 euro kost.*

specs

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-06 13:18
Zijn er al mensen die een <200 euro Android Tablet hebben gekocht (via ebay of dx), deze geleverd hebben gekregen én erg tevreden zijn? Hoe gaat het internetten dan? Echt smooth of merk je dat je nog niet alle specs hebt die je over een paar maanden wél gaat krijgen?

• St@m

St@m

@ Your Service

Dan zal die wel gecancelled zijn denk ik? Kan er ook nergens iets over vinden. En je hebt toch zat andere devices voor ~150/200 dollar?

Ik heb de A81/W1060 besteld, ben benieuwd. Zal eerst werken met Win CE, zodra de Android versie helemaal netjes is zet ik die erop.

• luukleeftink
De mijne is vandaag vanuit Hong Kong op de post gegaan evenals mijn 32gb sdhc geheugenkaart. Ik ben benieuwd wanneer ik hem mag verwachten.

• .Sjoerd
die ziet er goed uit. Kun je een linkje sturen waar je 'm heb gekocht?

En wel effe je ervaringen heir dumpen hé :p

edit:
http://www.jiongtang.com/...wifi-wince-gps-p-181.html
omgerekend op dit moment 162 euro. Geen idee wat je dan nog aan verzendkosten kwijt bent. maar ik ben opzich wel geïnteresseerd.

edit2:
die a-pad is opzich ook wel wat.

keuze te over voor minder dan 200piek

[Voor 59% gewijzigd door .Sjoerd op 27-05-2010 20:25]

specs

• St@m

St@m

@ Your Service

.Sjoerd schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 18:51:
die ziet er goed uit. Kun je een linkje sturen waar je 'm heb gekocht?

En wel effe je ervaringen heir dumpen hé :p

edit:
http://www.jiongtang.com/...wifi-wince-gps-p-181.html
omgerekend op dit moment 162 euro. Geen idee wat je dan nog aan verzendkosten kwijt bent. maar ik ben opzich wel geïnteresseerd.

edit2:
die a-pad is opzich ook wel wat.

keuze te over voor minder dan 200piek
Sorry, wist niet dat je post voor mij was bedoeld. Ik heb hem besteld bij ownta.com, geen idee of het een betrouwbare site is, maar heb betaald met paypal. Dat komt meestal wel goed.
Hij is daar wel iets duurder, namelijk 216 euro.
http://www.ownta.com/a81-...ith-7-inch-touch-lcd.html

Ik heb gekozen voor de snelste shipping mogelijkheid (3-5 dagen), dat koste nog 2 tientjes extra ofzo. Je kan hem ook gratis laten verzenden, maar dan zit ik er weer 3 weken op te wachten.

Ervaringen mag ik hier denk ik niet posten, aangezien er nog geen Android opstaat out of the box :+ Maar misschien word ik gematst :P

[Voor 6% gewijzigd door St@m op 27-05-2010 21:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• .Sjoerd
Je kan ook PMmen als het echt niet mag. Het gaat mij meer om het tablet zelf nl. Ik heb nog nooit een chinees wannabe product gehad.

Mijn moeder werkt bij een bedrijf wat veel zaken doet in china, een collega van haar kan misschien wel voor mij zo'n ding meenemen. Scheelt toch weer $42 aan fed-ex.
Ben ik voor €160 oid klaar :*)

Ik weet alleen niet of je zo'n ding zomaar nederland inkrijgt?

overigens komt zo'n Ramos W7 toch wat soepeler op mij over na youtube filmpjes.

[Voor 59% gewijzigd door .Sjoerd op 28-05-2010 08:16]

specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Zo, even een update van mijn kant.
Heb even contact opgenomen met ownta.com was toch wel benieuwd wanneer ze dat ding gingen shippen omdat ik gekozen heb voor de fast shipping :P

Lekker vaag, it may be shipped monday en the OS may be Android. Ik bedoel, je weet toch wat je verkoopt :P
Maar zou mooi zijn als er Android opstaat :) Heb overigens geen zin om te wachten tot ze overal Android op gezet hebben.. dus als die dinsdag nog niet verzonden is dan denk ik dat ik mijn order cancel. Dan koop ik wel ergens een andere.

De RAmos W7 is er nog niet, ook maar weer de vraag wanneer die komt. Mensen hebben gepre-ordered en wachten er nu al 2? (misschien langer) maanden op.

[Voor 38% gewijzigd door St@m op 28-05-2010 13:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• .Sjoerd
Ah, vandaar dat ik 'm nergens zou kunnen bestellen. :+

specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Voxyn
Geweldig topic dit _/-\o_

Maar de TS kan wel wat up to date gemaakt worden als de Topicstarter nog hulp nodig heeft ik zou best wel willen helpen ;).

En de SmartQ v5 & V7 zijn al een tijdje uit wat imho toch wel een van de meest interesantste android tablets zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sorbo

Sorbo

Uw hulp in huis!

Topicstarter
Voxyn schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 13:24:
Geweldig topic dit _/-\o_

Maar de TS kan wel wat up to date gemaakt worden als de Topicstarter nog hulp nodig heeft ik zou best wel willen helpen ;).

En de SmartQ v5 & V7 zijn al een tijdje uit wat imho toch wel een van de meest interesantste android tablets zijn.
Bij deze ben je medeauteur ;)

Ik zal zelf morgen nog even wat nieuwe dingetjes schrijven, maar ik laat je nog wel weten wat precies :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mex
Aristos schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 18:00:
Zijn er al mensen die een <200 euro Android Tablet hebben gekocht (via ebay of dx), deze geleverd hebben gekregen én erg tevreden zijn? Hoe gaat het internetten dan? Echt smooth of merk je dat je nog niet alle specs hebt die je over een paar maanden wél gaat krijgen?
TNT stond vandaag aan de deur terwijl ik niet thuis was, kan 'm maandag op het postkantoor ophalen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 13:39

Vmu

Rotatate

Mex schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 16:29:
[...]

TNT stond vandaag aan de deur terwijl ik niet thuis was, kan 'm maandag op het postkantoor ophalen.
Wanneer was die verzonden?

Vmu

Acties:
  • 0Henk 'm!

• .Sjoerd
Edit:
nvm, was al gezegd :+

bij dat ownta word trouwens 8 euro extra gevraagd voor GPS, heeft dat ding toch al standaard? :?

[Voor 69% gewijzigd door .Sjoerd op 28-05-2010 21:48]

specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• luukleeftink
Wanneer was die verzonden?
Zie vorige pagina bovenaan, maar hij heeft hem op 19-05 besteld. Vrij snelle levering dus.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sorbo

Sorbo

Uw hulp in huis!

Topicstarter
Aristos schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 18:00:
Ik heb er zelf ondertussen ook een (SmartQ5), en ik ben zeer tevreden. Laden van webpagina's gaat sneller dan op mn oude Xperia X1 (500mhz Qualcomm, 128mb) en mn huidige Nokia E55 (600mhz en een sloot ram), en android draait soepel, ondanks de 128mb RAM.

Tweakers.net (in B grade) laadt verrassend vlot (heb geen concrete cijfers) en ziet er goed uit. Hoewel ik niet snel mn SmartQ zou pakken om op t internet te gaan surfen (kan ik net zo goed mn macbookje pakken), is het zeker geen straf. Het scherm (en de resolutie) is ideaal om snel in bed nog even wat op te zoeken of een spelletje te spelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 13:39

Vmu

Rotatate

luukleeftink schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 21:49:
[...]

Zie vorige pagina bovenaan, maar hij heeft hem op 19-05 besteld. Vrij snelle levering dus.
O ja nu zie ik het, tnx.
Ik heb 20 mei eentje besteld, dat wordt dan hopelijk maandag.
Onverwacht veel info weer hier, das mooi. Ook op slatedroid, dat andere forum dat hier gemeld werd http://www.slatedroid.com/ staat veel mbt modden en tips btw. Ik ben vooral benieuwd hoe de m001 is voor wat surfen en ebooks.

Vmu

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mex
Ik heb denk ik te vroeg gejuicht, TNT heeft iets proberen te bezorgen uit HK maar dat is waarschijnlijk een nalevering van een vorige bestelling, een ding wat nog in backorder stond. Volgens dealextreme.com is de tablet de 29e het vliegtuig in gegaan.
Destination - Netherlands
The item (RB317429446HK) left Hong Kong for its destination on 29-May-2010

Acties:
  • 0Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Zo, ik heb mijn order gecancelled. Nog niet verzonden, en ik ben echt bang dat ze gaan wachten op Android. Daar wil ik dus niet op wachten. Nu iets anders uitzoeken.. :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Voxyn
Heb gisteren de topicstart wat geupdatet(Linkjes toegevoegd van tablet's etc.)
Maar wat vinden jullie de beste android Tablet die tot nu toe beschikbaar is?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• .Sjoerd
Als ik het Enso zenpad topic lees denk ik dat ze weldegelijk binnen afzienbare tijd geleverd gaan worden?

Misschien de Witstech A81/ Wirelession 1060 toevoegen aan TS?
Zo, ik heb mijn order gecancelled. Nog niet verzonden, en ik ben echt bang dat ze gaan wachten op Android. Daar wil ik dus niet op wachten. Nu iets anders uitzoeken.. :P
Jammer, ik was wel benieuwd hoe die zou bevallen

specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Matis
  • Laatst online: 23:10

Matis

Rubber Rocket

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

.Sjoerd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 15:58:
Als ik het Enso zenpad topic lees denk ik dat ze weldegelijk binnen afzienbare tijd geleverd gaan worden?

[...]

Ja, ik ook.. maar blijkbaar willen ze hem echt niet versturen. Heb vandaag nog een keer contact gehad met weer hetzelfde antwoord: We may ship it this week. Toen ik erop aandrong dat ze hem vandaag zouden versturen (hij is op voorraad, ik zet Android er zelf wel op), kreeg ik toch echt nog als antwoord dat ze hun best zouden doen en dat 'ie misschien deze week verstuurd zou worden.
Nou, aangezien ik heb betaald voor Express shipping en ik dat ding eigenlijk vandaag, morgen of woensdag zou moeten hebben baal ik er gewoon van en heb ik gezegd dat ik wil cancellen.
Ze zouden het geld terugstorten.. dat is vanmorgen geweest.. en mijn order staat nog niet op cancelled.

Krijg een beetje de kriebels van die site dus als de boel morgen nog niet gecancelled is (24 uur na mijn verzoek) dan open ik wel een geschil bij paypal. Heb geen zin om me aan te passen aan de HongKongse mentaliteit.

Zie nog wel even wat ik dan ga bestellen. Ik twijfel of ik toch niet groter wil. Had die MSI's al gezien, maarja dat is weer veel geld voor een "hebbedingetje". Misschien maar eens inlezen in de V7 en de R7.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• .Sjoerd
ik moet nog een dikke 3,5 weken wachten voordat ik überhaupt geld heb voor dat hebbedingetje dus ik kijk tegen die tijd wel. Zoals het er nu naar uit ziet maakt de Ramos w7 een goede kans, maar dat ding is maar 5inch....

@ st@m: misschien is deze site betrouwbaarder:
http://allpmp.com/category-38-b0-Wits.html

[Voor 17% gewijzigd door .Sjoerd op 31-05-2010 20:10]

specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

.Sjoerd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 20:03:
ik moet nog een dikke 3,5 weken wachten voordat ik überhaupt geld heb voor dat hebbedingetje dus ik kijk tegen die tijd wel. Zoals het er nu naar uit ziet maakt de Ramos w7 een goede kans, maar dat ding is maar 5inch....
Ja dat zag ik vandaag ook dat ie maar 5" is.. dat is echt te klein voor mij. Daar kun je geen boek op lezen.
In principe is deze ook nog wel een optie:
http://www.ownta.com/moon...-with-android-system.html

Volgens mij dezelfde als luukleeftink gekocht heeft via ebay. Maarja, eerst maar eens afwachten met ownta. Als ze me morgen netjes helpen dan durf ik het nog wel een keer aan:P

@.Sjoerd hierboven.

Die site lijkt me inderdaad meer betrouwbaar, ware het niet dat ze dat ding weer moeten inkopen ergens.. en dat duurt weer 3 tot 7 dagen. Ik heb er ook weer geen haast bij :P maar weken wachten terwijl mijn geld er niet is vind ik weer tot daar aan toe :P Gewoon betalen, 5 daagjes wachten, dat vind ik prima. Maar als ik op ebay zie: 35 working days, dat is me echt te lang :P

[Voor 21% gewijzigd door St@m op 31-05-2010 20:12]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• .Sjoerd
kijk betalen en een week wachten heb ik geen problemen mee. wel als men pretendeerd het eerder te kunnen leveren dan ze kunnen (liegen dus....)

die moonse ziet er wel naaaais uit!
Camera 0.3 to 1.3 MP
huh 8)7

[Voor 11% gewijzigd door .Sjoerd op 31-05-2010 20:48]

specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SimonBenson
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-05 19:01
Morgen komt waarschijnlijk goed nieuws mbt. de Notion Ink Adam:
Hello All,

Apologies from my side or not updating you all. I am leaving for Taiwan and getting good news for all of you. Just a little more patience!

Warm Regards

Rohan Shravan on May 31, 2010
http://notionink.wordpress.com/2010/05/31/apologies/

Jippie... :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• guapper
.Sjoerd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 20:47:
kijk betalen en een week wachten heb ik geen problemen mee. wel als men pretendeerd het eerder te kunnen leveren dan ze kunnen (liegen dus....)

die moonse ziet er wel naaaais uit!

[...]

huh 8)7
Misschien bedoelen ze
- 0,3mp video
- 1,3mp foto

Acties:
  • 0Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Zo, vanmorgen weer even met mijn vrienden van ownta.com op de chat geweest. Ze hadden mijn annulering nog niet ontvangen.. :Z Gevraagd of ik kon ruilen voor de moonse, want die was op voorraad volgens de site. Nou, die was dus niet op voorraad. Ik kon hem wel ruilen voor de Ramos, die was wel op voorraad, maar die wilde ik niet (5"). Dus toen maar gecancelled en binnen een halve minuut stond het geld weer op mijn paypal. Dat is dan wel weer goede service.
Dus als je nog een Ramos wilt.. hij is op voorraad bij ownta.com, zonder Android.

Ik denk dat ik nu maar even wacht tot de bevindingen hier binnen zijn van de M001 en de Apad, als de levertijden dat ook nog iets schappelijker worden.. Maar misschien ga ik ook wel voor de V7, ik kijk nog even.

• guapper
$ 321,-
voor een Notion Ink Adam!?
volgens dit filmpje op youtube dan...

Zien in PriceWatch is geloven huh.. ;)

edit:
Er is bij het hierboven door SimonBenson geciteerde bericht op notionink nog een link naar een filmpje geplaatst, waarbij een Pixel QI scherm vergeleken wordt met een iPad en een iPhone, in daglicht.

[Voor 43% gewijzigd door guapper op 02-06-2010 00:57]

• .Sjoerd
Heet het ding nou Moonse E-7001, iRobot of aPad :?

Anyways hier te koop en schijnt op voorraad:
http://www.jiongtang.com/...p-wifi-android-p-281.html
review:
http://slatedroid.com/ind...9269074729c99&topic=452.0

specs

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-06 12:22
Hmm, geen winnaar dus...

• Mex
De M001 is binnen :D Hangt nu aan de lader, enige probleem is dat ik op m'n werk zit :'( Vanavond kan ik er pas mee spelen.

• Sorbo

Sorbo

Uw hulp in huis!

Topicstarter
.Sjoerd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 15:58:

[...]

Engadget heeft vorige week zijn testexemplaar ontvangen volgens de DHL T&T, dus daar zal binnen afzienbare tijd een review van komen. Verder zeggen ze op hun blog dat de eerste 250 stuks nu toch daadwerkelijk verzonden worden, waarvoor Engadget bewijs kan leveren in de vorm van een factuur die SMiT aan Enso gestuurd heeft.

Ik verwacht m nu toch binnen afzienbare tijd op een deurmat te horen vallen. Helaas niet de mijne, daar zijn ze te laat voor.

• .Sjoerd
Hmm, geen winnaar dus...
Het zijn allemaal kleine dingetjes waarvan ik denk. Van, ach, valt mee te leven. Maar alles bijelkaar opgeteld is het eigenlijk heel erg bedroevend...

Ik wacht reviews van de Witstech A81 af. Of de Enso. Want 5" valt opzich wel mee te leven, maar liever groter.

specs

• St@m

St@m

@ Your Service

.Sjoerd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 13:07:
[...]

Het zijn allemaal kleine dingetjes waarvan ik denk. Van, ach, valt mee te leven. Maar alles bijelkaar opgeteld is het eigenlijk heel erg bedroevend...

Ik wacht reviews van de Witstech A81 af. Of de Enso. Want 5" valt opzich wel mee te leven, maar liever groter.
Deze draad over de A81 is toch vrij uitgebreid:
http://www.mobileread.com...php?t=63719&highlight=a81

• Sorbo

Sorbo

Uw hulp in huis!

Topicstarter
Ok, ik had vanochtend toch even wat beter moeten kijken.

Engadget heeft de 31e al zijn handson gepubliceerd, en hij is blijkbaar niet al te positief..

http://www.engadget.com/2...isappointment-after-anot/

Grootste minpunten zijn:
-Android 1.5 (terwijl 1.6 beloofd was) Gevolg: Geen Market
-Rare positie knoppen
-Touchscreen werkt niet naar behoren, registreert soms onterecht meerdere presses

Ben ik even blij dat ik toch voor de SmartQ ben gegaan :*)

offtopic:
Eventjes de review en negatief koopadvies toegevoegd aan FP

[Voor 6% gewijzigd door Sorbo op 02-06-2010 13:22]

• .Sjoerd
http://www.umpcportal.com...hp?topic_id=6575&forum=22

Dit ervaringentopic vind ik vrij positief, zal die van jou straks effe lezen.
Ook zijn in dat topic de ervaringen met JTshop (jiongtang) vrij goed. Jammer dat die daar als sold out staat aangegeven...

specs

• pimsaint
Samsung brengt foto Android-tablet Galaxy Tab naar buiten

Dát begint er op te lijken! Augustus klinkt ook al veel belovend. Hang er een prijskaartje aan van 299 euro en het is de mijne!

• St@m

St@m

@ Your Service

pimsaint schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 15:23:
Samsung brengt foto Android-tablet Galaxy Tab naar buiten

Dát begint er op te lijken! Augustus klinkt ook al veel belovend. Hang er een prijskaartje aan van 299 euro en het is de mijne!
Er zijn nog geen specs bekend.. nog geen filmpjes, alleen een foto. Vind hem er wel mooi uitzien, maar een beetje voorbarig om iets aan te schaffen op de looks toch?

Anoniem: 144144

Mex schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 10:57:
De M001 is binnen :D Hangt nu aan de lader, enige probleem is dat ik op m'n werk zit :'( Vanavond kan ik er pas mee spelen.
En bevalt de M001 een beetje ? Heb hem zelf ook een paar dagen terug besteld, duurt nog wel 2 weken voor dat ik hem binnen heb, dus ben benieuwd.

Voor het geld mag ik opzich niet zo super veel verwachten maar ik moet zeggen dat de community achter de M001 redelijk actief is, zat net ff het forum door te spitten en ze hebben dus al een paar USB poorten er bij gesoldeerd dus dan word het misschien nog wel interresant om hem te gaan gebruiken als navigatie systeem icm een USB GPS stick.

• Mex
Anoniem: 144144 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 20:44:
[...]

En bevalt de M001 een beetje ? Heb hem zelf ook een paar dagen terug besteld, duurt nog wel 2 weken voor dat ik hem binnen heb, dus ben benieuwd.

Voor het geld mag ik opzich niet zo super veel verwachten maar ik moet zeggen dat de community achter de M001 redelijk actief is, zat net ff het forum door te spitten en ze hebben dus al een paar USB poorten er bij gesoldeerd dus dan word het misschien nog wel interresant om hem te gaan gebruiken als navigatie systeem icm een USB GPS stick.
Ik heb er nog niet heel veel mee gedaan, na 5 minuten de standaard firmware vervangen door de ECOTEX firmware, die is een stuk sneller. Internetten gaat prima, typen is even wennen, mailen gaat goed, Market heb ik nog niet aan de gang gekregen. Het valt op dat het apparaat erg heet wordt en dat dat accu vrij snel leeg is. Opladen via USB gaat niet, alleen via het stopcontact. De standaard browser vind ik niet heel erg fijn, heb nog geen tijd gehad om uit te zoeken hoe ik Opera erop krijg.

• St@m

St@m

@ Your Service

En ebooks lezen? Lukt dat? Of ook nog niet geprobeerd?

@Mex heb jij een linkje voor mij voor de ECOTEX firmware ?

Dat opladen via USB niet gaat, dat wist ik al (stond al op het slatedroid forum). Opera kan je dr opkrijgen door de APK file te downloaden die op je SD card te zetten en dan de APK openen in je file manager, iig dat las ik op het slatedroid forum.

• Mex
Anoniem: 144144 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 21:10:
@Mex heb jij een linkje voor mij voor de ECOTEX firmware ?

Dat opladen via USB niet gaat, dat wist ik al (stond al op het slatedroid forum). Opera kan je dr opkrijgen door de APK file te downloaden die op je SD card te zetten en dan de APK openen in je file manager, iig dat las ik op het slatedroid forum.
http://slatedroid.com/ind...3d4a90aba27628&topic=36.0

Ebooks heb ik nog niet getest, zal zo Opera eens proberen.

• luukleeftink
Ik kreeg vanavond de volgende link toegemaild. Ik heb geen flauw idee hoe ze aan mijn mailadres komen, maar goed het product ziet er wel interessant uit op het eerste gezicht.

http://www.wiipad.us/product.php?id_product=11

Helaas nog geen updat over mijn bestelde aPad. Ik heb met TNT gebeld of het pakketje al in Nederland al is aangekomen, maar dat is helaas nog niet het geval. Op de site van Hong Kong Post zie ik dat het pakketje maandag (31-05) Hong Kong heeft verlaten, dus morgen of overmorgen maar eens weer bellen met TNT. Verder zie ik op de site van Slatedroid dat er al een aardig community wordt gevormd betreffende de Android tablets. De producent van de aPad heeft aangegeven dat er eind juni/begin juli een update komt voor de aPad.Deze zal dan worden ge-update naar Android 2.1. Voor meer info kijk even op het forum van Slatedroid en daar is een speciaal subforum voor de aPad voor de mensen die geïnteresseerd zijn.

@luukleeftink die link heb ik ook binnen gekregen om 1 van mijn email adressen, en dat email adres weet eigenlijk bijna niemand.

• luukleeftink
Anoniem: 144144 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 22:12:
@luukleeftink die link heb ik ook binnen gekregen om 1 van mijn email adressen, en dat email adres weet eigenlijk bijna niemand.
Het is mij ook een raadsel hoe ze er aan komen, maar ik heb hem/haar even een mailtje gestuurd met de vraag hoe ze aan mijn e-mailadres komen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pimsaint
St@m schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 16:25:
[...]

Er zijn nog geen specs bekend.. nog geen filmpjes, alleen een foto. Vind hem er wel mooi uitzien, maar een beetje voorbarig om iets aan te schaffen op de looks toch?
Daar heb je gelijk in. Maar het zijn nu allemaal wazige chinese fabrikanten die ook daadwerklijk een tablet kunnen leveren. Dat is ook voornamelijk vaag gedoe. Garantie, verzending, betaling, specs, etc. Leuk, maar Samsung is in Nederland gewoon een gangbaar merk, met retailers en een service-afdeling, en in die zin geloof ik mij ook de eerste (augustus) na apple. Vandaar dat ik hier wel oren naar hebt.

Maar om terug te komen op je punt, als de specs tegenvallen gaat het inderdaad over en ten tweede is het maar de vraag of dat ding er ook daadwerkelijk is in augustus.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• terracide
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-06 13:11
ik ben me wat aan het verdiepen in zon chinese tablet. Maar ik begrijp niet precies waarom je zo'n Eken M001 zou nemen. Volgens mij zit daar maar een 300 mhz cpu in ...? Die andere Apad (die op de frontpage van tweakers stond) van 5 tientjes meer heeft 600 mhz en nog een 600 mhz dsp dat lijkt me toch een stuk sneller?

En het bestellen, kan je dat niet gewoon het beste doen via Ebay met Paypal ivm met garantie/zekerheid?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 22:23
Dit vind ik toch de meest veelbelovende android tablet die ik tot nu toe gezien heb:

Viliv X10

-Android 2.1 (Froyo bij launch)
-1366*768 10" scherm
-Snapdragon

Heb wel eens eerder een tablet/MID achtig ding gezien van Viliv, maar dat was dacht ik een Windows based apparaat.

Het wordt echter wel eens tijd dat er ook daadwerkelijk meer android tablets gaan verschijnen.

[Voor 7% gewijzigd door k7of9 op 04-06-2010 11:32]

Mijn fotografie en videografie

Pagina: 1 2 3 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor:

-je bestellingen
-ervaringen met winkels
-garantie-afhandelingen
-..en al het andere dat niet met de technische aspecten van de apparaatjes zelf te maken heeft.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee