zo heb mn zoektocht erop zitten, en voor mij word het waarschijnlijk de nieuwe A81 (die maandag uitkomt als het goed is).
Het is in principe de hetzelfde als de oude Wits A81, maar met een aantal knoppen voor Android, verbeterd geluid en GPS (al pak ik die zonder GPS) en dual boot (Android 2.1 en WinCE).
Maandag dus ff bestellen.
Kan er in principe ook wel een bestellen voor mensen hier als ze interesse hebben, schat dat de kosten rond de 200 euro (eerder lager dan hoger) incl. verzenden liggen (douane onderschepping op eigen risico). Geen idee hoe lang het verzenden precies zou duren, vanuit Shenzhen naar Shanghai (waar ik woon) zou volgens hun 3 dagen max duren, dan nog naar Nederland, geen idee, stuur eigenlijk nooit wat naar NL dus dat weet ik nie pcies. Mocht je het willen, ff een PM sturen dan probeer ik ff uit te zoeken hoe lang t duurt en de exacte kosten.
welke site heb je daarvoor gebruikt?
ik heb een paar sites gevonden, die gebruiken de volgende stappen: http://phandroid.com/2009...archos-5-internet-tablet/
maar... daar staat firmware version 1.4.08 or 1.4.09.
ik heb 2.0.15. werkt het daar ook gewoon op?
ik heb net die site bekeken, niks wijst erop dat er een rockchip in zit, er zitten plaatjes van 4 verschillende devices bij (iPad, aPad, iWeb (dies anders) en een of ander apple boek photoshop....
(ja, er staat 600Mhz-500Mhz dsp, ik geloof het niet)
Dus ik hoop het beste voor je, maar voor dat geld heb je (zeer) waarschijnlijk geen rockchip variant.
[Voor 10% gewijzigd door .Sjoerd op 26-06-2010 05:55]
.Sjoerd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 05:54:
ik heb net die site bekeken, niks wijst erop dat er een rockchip in zit, er zitten plaatjes van 4 verschillende devices bij (iPad, aPad, iWeb (dies anders) en een of ander apple boek photoshop....
Dus ik hoop het beste voor je, maar voor dat geld heb je (zeer) waarschijnlijk geen rockchip variant.
hmmm staat geen link bij toch? en er staan honderden ipads op aliexpress dus vroeg me afhoe je daar wat over kon zeggen als je een goeie hebt uigezocht komt t wel goed denk ij
.Sjoerd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 05:54:
brama schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 16:26:
Bij irobotgroup.com heb je de apad al voor 139 euro inclusief verzenden. En je hoeft pas aan de deur te betalen. Lijkt me een ideale optie. Paar dagen geleden ook gedaan.
Ben wel heel benieuwd naar die Zenithink ZT-180. Nu al zo'n clone kopen is eigenlijk stom, want ze zijn er echt nog maar net. Aan het eind van het jaar heb je ongetwijfeld veel betere clones. Ik kan het geld goed missen en wil vooral even spelen met die apad, dus tegen die tijd koop ik waarschijnlijk wel een beter apparaat.
Ben ook benieuwd. Nergens kan ik namelijk opmaken of het daar om een Rockchip gaat.
Ben ook benieuwd. Nergens kan ik namelijk opmaken of het daar om een Rockchip gaat.
Ik denk helaas niet dat ik daar achter ga komen. Bij mijn order staat nu 'payment method not available' (kon toen alleen kiezen uit cash on delivery!), en ik heb geen enkele mogelijkheid die order aan te passen. Verder kreeg ik nog een mailtje wat niet goed gegenereerd was met dingen als "Address: {address}" erin, dus lijkt allemaal snel in elkaar gebeund te zijn.
Ik ga niet meer wachten of die order nog goedkomt. In plaats daarvan wacht ik nog even op die Zenithink ZT-180. De specs daarvan zijn dusdanig interessant (10", GPS, meer geheugen) dat ik daar nog wel even op wil wachten.
I mentioned it once, but I think I got away with it.
Grappig trouwens, had in het HK topic; "heb je iets nieuws en moet je het gewoon showen" gepost dat ik zo'n Apad had besteld. meteen allerlei reacties van dat het waardeloos is en een lachertje en dat ik beter 500 euro had kunnen uitgeven aan een echte.
Zonder dat iemand van ze ook maar enig speurwerk had gedaan...
Ik denk helaas niet dat ik daar achter ga komen. Bij mijn order staat nu 'payment method not available' (kon toen alleen kiezen uit cash on delivery!), en ik heb geen enkele mogelijkheid die order aan te passen. Verder kreeg ik nog een mailtje wat niet goed gegenereerd was met dingen als "Address: {address}" erin, dus lijkt allemaal snel in elkaar gebeund te zijn.
Ik ga niet meer wachten of die order nog goedkomt. In plaats daarvan wacht ik nog even op die Zenithink ZT-180. De specs daarvan zijn dusdanig interessant (10", GPS, meer geheugen) dat ik daar nog wel even op wil wachten.
specs schmecs, specs van wel meer van die spelertjes zijn goed, waar het uiteindelijk om draait is de firmware en android implementatie en ik vrees dat die gewoon slecht gaat zijn net als voor de gemiddelde mid... Ze zijn al aan het rushen en de eerste zt-180s komen zonder 3g en GPS op de markt (volgens mij miste ze nog iets maar dat ben ik ff vergeten) en ik vrees dat android dus ook enigzins brak gaat werken...
Wellicht dat ik er toch nog een bestel volgende week (als ie dan daadwerkelijk wordt verkocht) om het ff te testen, maar ik verwacht er in ieder geval niet teveel van. Ben ook benieuwd of ik 10" of 7" fijner ga vinden.
specs schmecs, specs van wel meer van die spelertjes zijn goed, waar het uiteindelijk om draait is de firmware en android implementatie en ik vrees dat die gewoon slecht gaat zijn net als voor de gemiddelde mid... Ze zijn al aan het rushen en de eerste zt-180s komen zonder 3g en GPS op de markt (volgens mij miste ze nog iets maar dat ben ik ff vergeten) en ik vrees dat android dus ook enigzins brak gaat werken...
Wellicht dat ik er toch nog een bestel volgende week (als ie dan daadwerkelijk wordt verkocht) om het ff te testen, maar ik verwacht er in ieder geval niet teveel van. Ben ook benieuwd of ik 10" of 7" fijner ga vinden.
Ik begrijp wat je bedoelt. Maar met een beetje mazzel gebruiken al die chinezen dezelfde componenten, en moeten custom android roms niet te moeilijk zijn. Zo kun je af en toe upgraden. Als je niet in bent voor een beetje prutsen met die dingen, zou ik ze inderdaad ook maar gewoon links laten liggen. Maar basis-features als browsen zullen wel gewoon goed werken. Van de overige software weet ik niet wat je moet verwachten. Ik vrees dat zo'n resistief touchscreen wel een domper op de feestvreugde gaat zijn voor veel van die software, omdat bijv. spelletjes wel een minimale gevoeligheid vereisen.
Ik heb zelf al met de 'echte' iPad gespeeld, en die werkt prima! De 10" grootte beviel me wel. Maar de apps zijn er al een stuk duurder op dan op de iphone, en ik merkte dat ik er eigenlijk weinig meer mee deed dan een beetje surfen en af en toe een simpel spelletje. Boeken lezen vond ik niet handig, daar is 10" wel te groot voor (als je in bed wil lezen). Ik snap ook niet dat ze geen hoesje meeleveren met een gespje achterop waar je je hand in kan steken, want lang vasthouden was vrij vermoeiend. Zoiets ga ik voor zo'n neppert wel meteen regelen.
I mentioned it once, but I think I got away with it.
brama schreef op zondag 27 juni 2010 @ 11:33:
[...]
Ik snap ook niet dat ze geen hoesje meeleveren met een gespje achterop waar je je hand in kan steken, want lang vasthouden was vrij vermoeiend. Zoiets ga ik voor zo'n neppert wel meteen regelen.
Robbie T schreef op zondag 27 juni 2010 @ 10:46:
Grappig trouwens, had in het HK topic; "heb je iets nieuws en moet je het gewoon showen" gepost dat ik zo'n Apad had besteld. meteen allerlei reacties van dat het waardeloos is en een lachertje en dat ik beter 500 euro had kunnen uitgeven aan een echte.
Zonder dat iemand van ze ook maar enig speurwerk had gedaan...
heb ook maar even een reactie gepost.
Wat zullen we nu eens verbieden: vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - patatje/frietje oorlog
dat is dezelfde als die in die tut van mij staat, alleen bij mij wilde de drivers voor een bepaalde usb verbinding niet werken
wel een ander. Maar ik kan niks met .sh files. of moet ik 'm op m'n archos pleuren en dan installeren? (zo ja, waar neerzetten?)
@Vmu: prachtig, alleen mag die gozer wel even leren z'n strips recht te plakken
[Voor 24% gewijzigd door .Sjoerd op 27-06-2010 15:57]
Ik moet zeggen ik ben tevreden, hij is niet snel (ben de hd2 en desire gewend) en het schem werkt niet zo vloeien als een desire (omdat ie geen geen captive scherm heeft, is ff wennen) maar voldoet aan mijn eisen.
Surfen, mailen, boekje lezen (al lees ik toch liever een papieren boek) camera gebruik ik niet. met de laatse chinese rom doet de mic het maar de camera weer niet al zie daar geen nut van
maar als de camera en de mic werken zou je er mee kunnen skypen.
Ik moet zeggen dat best veel apps werken, (nu.nl, androidworld reader, engadget, twitdroid, rabobankieren) games als speedforce 3d doen het niet maar games als solitaire of sudoku wel.
Als ik wil gamen pak ik wel een psp of xbox 360
Films: avi, divx speelt ie, kwaliteit is redelijk maar als ik een film wil kijken ga ik wel achter mijn hdtv met popcorn hour c200 zitten.
Hij is niet voor op reis maar voor de bank, de batterij doet het bij normaal gebruik (af en toe surfen, mail en nieuws checken) een halve dag met wifi continu aan. in zonlicht valt er heel moeilijk wat te zien op het scherm zelf met brightnes helemaal hoog.
Maar denk goed na over wat je er mee wil doen voordat je er een aanschaft het is geen vervanger voor een net/notebook.
Als je geen hoge eisen stelt is het een leuke gadget.
Edit: Bouwkwaliteit is redelijk, overtrof mijn verwachtingen van een chinees product.
Gr Wim
[Voor 3% gewijzigd door wimstradamus op 27-06-2010 20:18]
En mijn instelling is, als je iets doet doe het dan goed.
Waar wil of waar gebruik jij een tablet voor ?
Edit: qua spec zijn de Apad en de Archos bijna gelijk, dus jouw Archos zou ook niet zo snel zijn, het scherm is ook geen captive scherm dus werkt ook niet zo vloeiend in verglijking met een Desire of zo iets dergelijks
[Voor 25% gewijzigd door wimstradamus op 27-06-2010 21:46]
Ik wil d'r af en toe gewoon een leuke 3D game op spelen, HD (of gewoon goede 480p) videos op afspelen en snel internetten.
Ok,
Dan had ik nog ff gewacht op betere processors en betere schermen.
Wat HD kijken zal niet gaan op een scherm met 800x480 pixels, HD begint pas bij 1280x720
• Qualcomm Snapdragon 8250/8650, ARM cortx A8 1GHZ/768MHZ
• RAM 256MB
• 4G flash, up2 32G TF card
• 7“ WVGA 800x480 touch screen
• Sim card slot, supporting HSPA/UMTS
• WiFi 11b/g/n
• Bluetooth 2.1
• Hi-Fi speaker
• MIC
• MINI USB OTG 2.0
• 3.5mm stereo audio jack
• Micro SD slot
• Gravity sensor
• Light sensor
• 2 Megapixel camera
• Li-ION 3.7V 2200mAh
prijs: € 374,99
probleem is dat je dan gewoon op netbook prijzen zit, natuurlijk is dit formaat voor sommige mensen handiger, maar 't is niet zo krachtig... Verder gewoon weer 800x480 resolutie,en maar 256mb ram... Vind t allemaal toch wat magertjes voor die prijs (cpu uitgezonderd)... Voordeel is wel dat ik verwacht dat de firmware wat beter in orde is als bij al die kleine bedrijfjes die een mid uitbrengen...
probleem is dat je dan gewoon op netbook prijzen zit, natuurlijk is dit formaat voor sommige mensen handiger, maar 't is niet zo krachtig... Verder gewoon weer 800x480 resolutie,en maar 256mb ram... Vind t allemaal toch wat magertjes voor die prijs (cpu uitgezonderd)... Voordeel is wel dat ik verwacht dat de firmware wat beter in orde is als bij al die kleine bedrijfjes die een mid uitbrengen...
Je heb wel gelijk idd prijs is wel wat aan de hoge kant maar vergeleken met andere tablets vind ik het redelijk.
Heeft iemand al wat meer concrete informatie over die Zenithink ZT-180. Sta op het punt om een aPad te halen. Ik zie op de site van Zenithink die ZT-180 bij Products Released in April staan. Hoop ook dat ie GPS gaat krijgen, op de site staat er niks over. Zou toch wel een waardevolle toevoeging zijn...
rodian50 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 23:46:
Heeft iemand al wat meer concrete informatie over die Zenithink ZT-180. Sta op het punt om een aPad te halen. Ik zie op de site van Zenithink die ZT-180 bij Products Released in April staan. Hoop ook dat ie GPS gaat krijgen, op de site staat er niks over. Zou toch wel een waardevolle toevoeging zijn...
1e batch krijgt geen GPS en wordt gerushed, zou deze week uit moeten komen (moet 't nog zien).. Ik zou er niet op wachten als je snel iets wil hebben dat goed werkt. Verwacht dat de firmware ook brak gaat zijn. Waarom wil je (/amderen) overigens GPS? Is 10.2" niet wat te groot voor GPS? Zou zelf iig niet zo'n ding gaan meeslepen
[Voor 3% gewijzigd door Snowdog op 29-06-2010 02:42]
hangt aan de lader, morgen na het werk effe mee spelen ....
wel een fracking 28 euro douane ... bummer ... zelfs met lage factuurwaarde... stomme UPS ...
Muhahaha, gister lag er een briefje van UPS in de bus.. ik heb maar 26,10 euro douanekosten
Vandaag ben ik vast niet op tijd thuis (er is geen peil op te trekken wanneer ze komen) dan komen ze woensdag nog eens.. en dan moet ik hem ergens ophalen Nouja, ik zie hem dan donderdag wel.
Wat zullen we nu eens verbieden: vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - patatje/frietje oorlog
1e batch krijgt geen GPS en wordt gerushed, zou deze week uit moeten komen (moet 't nog zien).. Ik zou er niet op wachten als je snel iets wil hebben dat goed werkt. Verwacht dat de firmware ook brak gaat zijn. Waarom wil je (/amderen) overigens GPS? Is 10.2" niet wat te groot voor GPS? Zou zelf iig niet zo'n ding gaan meeslepen
Het maakt mij in principe niet uit of het een 7" of een 10.2" is, beide passen toch niet in me broekzak. Toch heb ik liever de 10.2", want dat lijkt me een stuk fijner werker die grootte. GPS zou een leuke feature zijn met navigatie/Google Maps. Wat zijn eigenlijk de grote verschillen met Android 2.1/2.2 die de Zenithink krijgt in vergelijking met die versie van de aPad?
Het maakt mij in principe niet uit of het een 7" of een 10.2" is, beide passen toch niet in me broekzak. Toch heb ik liever de 10.2", want dat lijkt me een stuk fijner werker die grootte. GPS zou een leuke feature zijn met navigatie/Google Maps. Wat zijn eigenlijk de grote verschillen met Android 2.1/2.2 die de Zenithink krijgt in vergelijking met die versie van de aPad?
Nouja 7" kan je wat makkelijker in de auto plakken ook, 10.2 is dan al vrij groot lijkt me. Verder zijn 2.1 en vooral 2.2 stuk sneller dan eerdere versies (afaik) en je zal er ook wel wat meer mee kunnen, maar goed weet er het fijne niet van. Daarvoor is google uitgevonden
heb vandaag eindelijk mn a81e besteld, ben benieuwd.. je merkt wel alweer dat die fabrikanten altijd lekker los met de specs omgaan, het zou dual boot wince/android 2.1 zijn. Toen ik bestelde vroegen ze al of ik wince of android wilde, dus ik probeer in mn beste chinees te vertellen dat ik gewoon dual boot wil. Maar dat kon dus niet kon alleen android of wince, hun dual boot is dus gewoon 2 aparte firmware versies. Goed verder geen groot probleem, maar hoop niet dat er veel meer verassingen zijn. Heb iig maar voor android gekozen (hoewel er nog wel wat problemen mee zijn), mocht dat niet werken dan zelf maar ff flashen naar wince.
Ik zal als ik em heb (overmorgen waarsch) wel even een indrukje posten.
Zo, ik heb hem binnen hoor, mooi dingetje Zit alleen geen oplader bij voor Europa, hopen dat ze die bij MM verkopen, dan ga ik er vanavond nog even heen. Kan er nu nog niet teveel over zeggen, moet er echt even goed mee spelen
St@m schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 18:10:
Zo, ik heb hem binnen hoor, mooi dingetje Zit alleen geen oplader bij voor Europa, hopen dat ze die bij MM verkopen, dan ga ik er vanavond nog even heen. Kan er nu nog niet teveel over zeggen, moet er echt even goed mee spelen
Ter info:
Let op welke adapter je aanschaft.
De bij mijn geleverde Apad (irobot m003)
ingedrukt houden en dan dus slepen naar die zwarte zijkant waar je naar dat andere menu gaat
edit: je hebt je vraag weggehaald? dus ik neem aan dat je niet meer nodig hebt?
edit2: ST@M je maakt wel filmpje he van je apaD
Ja sorry, had gehoopt dat niemand het gelezen zou hebben Vergat te zoeken op Android ipv aPad, tis allemaal nieuw voor me. Ik zal zodra ik alles getest heb enzo wel even een review schrijven. Een filmpje Dat weet ik nog niet.. Ik gooi er wss morgen wel direct een nieuwe rom op, erger me nu al dood aan sommige stukjes die niet vertaald zijn
dat was eigenlijk de op een na grootste reden om geen apad te nemen. nog een heleboel chinees. ik heb gelezen dat gebruikers het op zo'n 20% schatten. en ik heb geen zin om er een nieuwe rom in te gooien.
.Sjoerd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 22:10:
dat was eigenlijk de op een na grootste reden om geen apad te nemen. nog een heleboel chinees. ik heb gelezen dat gebruikers het op zo'n 20% schatten. en ik heb geen zin om er een nieuwe rom in te gooien.
Ik schat het op 2% de rest is prima in het Nederlands. En ach, een nieuwe rom is 2 minuten werk.. dat is de moeite niet. Nieuwste rom met de Archos 7 software ziet er goed uit, die ga ik morgen eens proberen.
Van slatedroid voor de nieuwsgierigen.
Het device "lijkt" trouwens op te laden via USB, dat zou mooi zijn. Zal hem eens een uurtje laten liggen.
St@m schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 18:10:
batterij lang zat, alles in perfect nederlands ( al veel chinese gadgets gehad maar nog nooit was het Dutch zo goed ) , touch screen véél beter dan verwacht, wifi perfect , market heel tof , snelheid meer dan behoorlijk , build quality prachtig : kortom : DE MAX
A81E ook binnen, kreeg m geleverd met winCE ipv android. ze zeiden dat ze verbeterde versie binnen paar dagen uitbrachten en dan link zouden sturen, dus hopen maar dat dat idd ook zo gaat zijn. Laat er voor nu iig maar ff wince opstaan. Ik moet zeggen dat ik het touchscreen en de snelheid erg goed vind, maar pdfs openen is nog niet gelukt (kan ze wel openen maar 90% van de text wordt niet getoond). Hopen dat dat op te lossen is met een andere reader. Internet explorer lijkt ook vrij brak, 3 websites geprobeerd, 1 werkt goed, 1 werkt half en 1 werkt niet.... ook maar een andere browser gaan zoeken dus... heb er pas een uurtje mee zitten knommelen dus verwacht dat de meeste problemen wel opgelost kunnen worden. Ben in ieder geval tevreden met de vormgeving, het scherm en de snelheid... minder met de apps
Zo, net toch maar even een "boos" mailtje gestuurd naar merimobiles over het ontbreken van de europese adapter en over de veel te lange levertijd, 17 dagen (ja met weekends ) ipv maximaal 5. Ben benieuwd.
batterij lang zat, alles in perfect nederlands ( al veel chinese gadgets gehad maar nog nooit was het Dutch zo goed ) , touch screen véél beter dan verwacht, wifi perfect , market heel tof , snelheid meer dan behoorlijk , build quality prachtig : kortom : DE MAX
kopen die handel ;-)
Kun jij hem wel opladen dan Ik had gehoopt dat we hier op het werk nog een converter hadden liggen.. helaas niet. BCC zit hier om de hoek, dus daar straks even kijken, zullen ze wel niets hebben denk ik.
[Voor 72% gewijzigd door St@m op 30-06-2010 08:36]
zat er dan geen zo'n overschuif-round-pin-DX-thingy in je doos ? bij mij wel ...
heb één zaak waar ik mee worstel en waar ik alle members hier die de laatste Batch van Philip ( Mmobiles) binnen hebben : please probeer as soon as possible de youtube.apk ... die wil hij bij mij gewoon NIET installeren ... en da's nie leuk ...
zat er dan geen zo'n overschuif-round-pin-DX-thingy in je doos ? bij mij wel ...
heb één zaak waar ik mee worstel en waar ik alle members hier die de laatste Batch van Philip ( Mmobiles) binnen hebben : please probeer as soon as possible de youtube.apk ... die wil hij bij mij gewoon NIET installeren ... en da's nie leuk ...
Nee, zat er niet in, heb overigens geen youtube.apk gevonden, waar moet die staan? Dan probeer ik het wel zodra ik weer juice heb
die moet je afhalen, op je micro TF zetten en PROBEREN te installleren ... is de magic trick om op youtube te geraken ... heb geprobeerd met youtube.apk en met youtubeHD.apk .... als ik dit probleem nog kan tackelen is dit de perfecte machine voor z''n geld ...
Ja, downloaden bedoelt ie dus.. volgens mij kun je m vinden op slatedroid.com
Even een vraag aan de experts hier..
Ben ook wel geinteresseerd in zo'n dingetje (aPad of A81E o.i.d.), maar wil m dan voornamelijk gebruiken als internet-ding, youtube en afspelen van films.
Maar ik wil graag weten of het mogelijk is om films (even afgezien van formaat) af te spelen vanaf een Windows-share of uPnp/dlna-servertje. Weet iemand dit? Heeft iemand hier ervaring mee?
Snowdog schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 05:21:
A81E ook binnen, kreeg m geleverd met winCE ipv android. ze zeiden dat ze verbeterde versie binnen paar dagen uitbrachten en dan link zouden sturen, dus hopen maar dat dat idd ook zo gaat zijn. Laat er voor nu iig maar ff wince opstaan. Ik moet zeggen dat ik het touchscreen en de snelheid erg goed vind, maar pdfs openen is nog niet gelukt (kan ze wel openen maar 90% van de text wordt niet getoond). Hopen dat dat op te lossen is met een andere reader. Internet explorer lijkt ook vrij brak, 3 websites geprobeerd, 1 werkt goed, 1 werkt half en 1 werkt niet.... ook maar een andere browser gaan zoeken dus... heb er pas een uurtje mee zitten knommelen dus verwacht dat de meeste problemen wel opgelost kunnen worden. Ben in ieder geval tevreden met de vormgeving, het scherm en de snelheid... minder met de apps
Ok even een (winCE) updateje voor de A81E liefhebbers, ik heb inmiddels wat meer gebruik gemaakt van het apparaatje en de browser werkt toch wel goed, ik had een adres eerder fout ingetypt en soms duurt het laden wat langer, maar in principe werkt het wel heb nu ook meerdere browsers dus in principe moet dat helemaal goed zitten... Verder werkt filmpjes kijken full screen lekker vloeiend en geeft dat geen enkel probleem, heb ook meerdere ereaders geinstalleerd en foxit en alreader tonen vrijwel alles perfect, dus ik ben op dit moment erg tevreden Ik weet dat dit het android topic is en dat dit voornamelijk even over winCE gaat, maar goed het is in principe wel een android tablet, alleen wordt ie nu nog geleverd met winCE (maar als het goed is komt er weer een verbeterde android over een paar dagen).
volgens mij hetzelfde, http://bbs.witstech.com.cn/dispbbs.asp?boardid=2&Id=2880 daar staan wat pics...
Er zitten naast de 3 knoppen op de zijkant nog 2 knoppen op de bovenkant (eigenlijk soort van 1 grote knop soort van volumeknop met + en - kant om in te drukken) en 1 powerknop. De afwerking bij de knoppen aan de zijkant is alleen misschien niet perfect...zit wat plastic achtig spul wat ik eraf kan peuteren, maar ik weet niet zeker of dit gewoon beschermend laagje plastic is of echt deel van de behuizing... Laat 't vooralsnog iig nog maar even zitten en zal navragen wat het pcies is
[Voor 24% gewijzigd door Snowdog op 30-06-2010 12:09]
Ik heb direct de Hybrid 4.1 Rom er op gezet van slatedroid.
Werkt super! Veel sneller dan ik vooraf dacht en voor het geld een top apparaat!
Minpunten tot nu toe:
Youtube is niet helemaal fullscreen, maar 50%..
Erg grote films met hoge kwaliteit haperen af en toe..
Er zit een vlekje onder het scherm, ik denk stof
oplaaddingetje is erg klein en volgens mij niet heel sterk.
Verder goed gebruik maken van task killer en je hebt genoeg geheugen.
Alle programma's die ik heb getest werken.
nu.nl -> niet helemaal soepel, maar werkbaar
Air control -> werkt super! Erg leuk op groot scherm
seesmic -> Super!
Rabobank -> Nog geen code
XDA app -> Super
Ken de winkel verder niet maar wel nice dat ze direct de custom FW erop zetten. Al is dat natuurlijk altijd een beetje tricky aangezien het wel custom is.
Vanmiddag trouwens even mijn stekkeromvormer halen bij Fakkert in Zwolle (die lui hebben echt alles ) voor 2 euro
heb wel goede ervaringen met ze. hebben ook een forum voor support en maken ook vaak reviews voor de producten die ze verkopen (staan allemaal op youtube)
JarlSX schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 16:36:
heb wel goede ervaringen met ze. hebben ook een forum voor support en maken ook vaak reviews voor de producten die ze verkopen (staan allemaal op youtube)
Maar er komen ook nog import kosten bij hè, en geen snelle verzending.
Ik heb mijne bij tabletstoreuk gekocht, alleen is de voorraad daar nog niet binnen. Maar daar kost hij 167 incl.
Dankje voor mp4nation. Wel goeie service met die custom rom. Snelle verzenden maakt me in principe niet zo heel veel uit. 125 euro incl. verzenden is toch wel een hele scherpe prijs. Ga hem straks gelijk bestellen. Kan hem voor dit geld niet laten liggen!
Wat MagischMannetje bedoelt, is dat er ook nog een 19% BTW en inklaringskosten bijkomen. Kom je in totaal op ong 165 euro. Maar dan nog, bij vele andere ben je snel rond de 185 kwijt.
Mocht je trouwens van plan zijn om te bestellen een tip. Ga naar het forum van mp4nation, registreer je en kijk even in de sectie voor Coupon Codes. Blijkbaar heeft men met het WK een speciale actie. Alleen vandaag nog 6% korting. Alhoewel er ook weleens een 10% korting is langsgekomen. Die paar dollar extra korting scheelt natuurlijk ook weer in je BTW
guy5927 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 09:18:
die moet je afhalen, op je micro TF zetten en PROBEREN te installleren ... is de magic trick om op youtube te geraken ... heb geprobeerd met youtube.apk en met youtubeHD.apk .... als ik dit probleem nog kan tackelen is dit de perfecte machine voor z''n geld ...
had de verkeerde youtube.apk ... was blijkbaar niet voor 1.5 ... gaat nu als een tierelier
Ja, downloaden bedoelt ie dus.. volgens mij kun je m vinden op slatedroid.com
Even een vraag aan de experts hier..
Ben ook wel geinteresseerd in zo'n dingetje (aPad of A81E o.i.d.), maar wil m dan voornamelijk gebruiken als internet-ding, youtube en afspelen van films.
Maar ik wil graag weten of het mogelijk is om films (even afgezien van formaat) af te spelen vanaf een Windows-share of uPnp/dlna-servertje. Weet iemand dit? Heeft iemand hier ervaring mee?
Heb ff voor je gekeken om video's te streamen van mijn windows home server, maar tot op heden niet gelukt.
Las net op Slatedroid forum dat Orb werkt. Nu heb ik Orb al draiien op mijn server maar was niet op de hoogtre dat er ook een app voor is, die ga nu ff zoeken en dan hoort u van mij.
@dangerousp
Rabobank -> Nog geen code
Ik heb wel een code en werkt super !!
Ervaringen tot nu toe (met stock rom): apparaat werkt heel netjes, alles wat ik wil gaat mooi en vloeiend, snelheid is nu al goed en zal met de nieuwe rom alleen nog maar beter worden.
Bouwkwaliteit: Het device zelf prima, de lader daarentegen.. ik moet echt even op zoek naar iets anders, dit gaat niet lang werken. Iemand tips waar ik eenzelfde soort lader kan kopen?
Bestanden openen over het netwerk is mij nog niet gelukt. Kan wel gewoon browsen door mijn files e.d. Kan ook niet kopieren en plakken, maar misschien heeft het ook wel te maken met mijn DFS.. misschien kan die daar niet goed mee overweg..
Edd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 19:58:
Wat MagischMannetje bedoelt, is dat er ook nog een 19% BTW en inklaringskosten bijkomen. Kom je in totaal op ong 165 euro. Maar dan nog, bij vele andere ben je snel rond de 185 kwijt.
Mocht je trouwens van plan zijn om te bestellen een tip. Ga naar het forum van mp4nation, registreer je en kijk even in de sectie voor Coupon Codes. Blijkbaar heeft men met het WK een speciale actie. Alleen vandaag nog 6% korting. Alhoewel er ook weleens een 10% korting is langsgekomen. Die paar dollar extra korting scheelt natuurlijk ook weer in je BTW
Kijk, daar heb ik wat aan. Handige tip! Elke euro is er een
Voor je oplader: je kan bij electronica zaken een universele adapter kopen die je dan op 5 v kan instellen.
vb: conrad
Link werkt niet ff zoeken naar: 511803 - 89
Verder heb ik via Orb geprobeerd videobestanden af te spelen op de Apad maar de kwaliteit is zeer slecht.
Gmote schijnt zo'n zelfde soort programma te zijn (op je pc installeren en via de app verbinding maken) maar deze heb ik nog niet geprobeerd. Via ESexplorer kan ik op mijn server komen maar als android het bestand niet kent, kan je er niks mee.
Ook heb ik hybrid firmware 4.5 geinstalleerd met camera en microfoon werkend, geroot, paar kleine bugjes met uit standby halen maar loopt verder goed.
Edit: Link bewerkt
[Voor 3% gewijzigd door wimstradamus op 30-06-2010 23:30]
Net besteld bij mp4nation. Houd jullie wel op de hoogte met verzending en uiteindelijk het apparaat zelf. Heb bij notities gezet of ze hem anoniem willen verzenden. Zonder logo en als gift, zo'n optie heeft DealExtreme ook. Voor de douane
Bij HouseofDap.com hebben ze ook de nieuwe iRobot met de aluminium achterkant voor 169 dollar (bij mijn verzending van hun, hebben ze hem als gift verstuurd en tot nu toe geen BTW of belasting hoeven te betalen). Het logo in het midden is niet om aan te zien.. maar lijkt me wel robuuster en ben benieuwd of de speaker aan de zijkant beter is.. want die is nu belabberd!
Heb even mailtje naar tabletstore gestuurd en daar hadden ze vertraging. Dit kwam omdat ik er nu een krijg met 9v oplader en nieuwere software.
Quote:
I'm sorry that this batch is shipping later than expected. The reason is that the goods left the factory 1 week later for a number of reasons, although this will be of long term benefit to customers. The circuit board has been updated, the camera is 1280x1024, the battery is of a higher quality, the software has been massively updated and optimised, and the power charger is now a 9V (previously 6V, originally 5v) meaning the unit charges faster and more efficiently.
St@m schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 21:34:
Ervaringen tot nu toe (met stock rom): apparaat werkt heel netjes, alles wat ik wil gaat mooi en vloeiend, snelheid is nu al goed en zal met de nieuwe rom alleen nog maar beter worden.
Bouwkwaliteit: Het device zelf prima, de lader daarentegen.. ik moet echt even op zoek naar iets anders, dit gaat niet lang werken. Iemand tips waar ik eenzelfde soort lader kan kopen?
Bestanden openen over het netwerk is mij nog niet gelukt. Kan wel gewoon browsen door mijn files e.d. Kan ook niet kopieren en plakken, maar misschien heeft het ook wel te maken met mijn DFS.. misschien kan die daar niet goed mee overweg..
Heb je die nieuwe firmware er al opgezet en hoe bevalt dit?
Heb je die nieuwe firmware er al opgezet en hoe bevalt dit?
Heb thuis alleen maar pc's met W7 64bits. Daar kun je niet mee updaten (geen zin om XP te installeren in een VM) Vandaag op het werk de nieuwe firmware erop gezet, dat ging echt prima, was zo klaar. Heb het idee dat het sneller werkt Maar ik kan nog niet veel gebruik maken van het device, geen Wlan hier. Dus vanavond weer verder pielen.
Heb het ding eigenlijk alleen nog maar echt gebruikt als e-reader en dat werkt echt echt prima!
Als ik jou zo inschat denk ik dat je beter kunt gaan voor een WinCE tablet...
Dus.. wat wil je ermee en waarom ben je tot deze twee opties gekomen..
waarom WinCE?
Ik moet zeggen dat ik WinCE als erg klote en gebruikersonvriendelijk ervaar... Het systeem zelf werkt wel lekker, maar software vinden is een groot probleem, zeker omdat je verschillende soorten winCE hebt en je ook nog software voor je specifieke cpu moet hebben. Heb een hoop software die anderen hebben gepost gevonden, maar via google niet 1 programma kunnen vinden wat werkt (okok, uitgezonderd een trial van foxit reader).
Hopen dat er snel een bugloze android voor de a81(e) uitkomt...
waarom WinCE?
Ik moet zeggen dat ik WinCE als erg klote en gebruikersonvriendelijk ervaar... Het systeem zelf werkt wel lekker, maar software vinden is een groot probleem, zeker omdat je verschillende soorten winCE hebt en je ook nog software voor je specifieke cpu moet hebben. Heb een hoop software die anderen hebben gepost gevonden, maar via google niet 1 programma kunnen vinden wat werkt (okok, uitgezonderd een trial van foxit reader).
Hopen dat er snel een bugloze android voor de a81(e) uitkomt...
Waarom niet
Wat kunnen wij met zo'n vraag, nouja, ik kan er niet zoveel mee.. wat moet ik kiezen, en dan 2 totaal verschillende devices uitkiezen.. ik geef gewoon nog een derde optie.
Heeft de A81e ook al een extra knop voor Android trouwens? Of had je dat al gezegd?
Waarom niet
Wat kunnen wij met zo'n vraag, nouja, ik kan er niet zoveel mee.. wat moet ik kiezen, en dan 2 totaal verschillende devices uitkiezen.. ik geef gewoon nog een derde optie.
Heeft de A81e ook al een extra knop voor Android trouwens? Of had je dat al gezegd?
yep 5 knoppen in totaal nu buiten de powerknop, heb nu ook maar android 2.1 geinstalleerd... werkt best leuk behalve dat het geluid niet lijkt te werken. Is volgens mij een bekend mankement van de firmware nog...
Helaas is alles in het chinees dus ik begrijp er niet veel van had misschien beter even kunnen wachten op de engelse release... Mjah, maar eens ff naar een goeie ereader gaan zoeken, hopelijk is die er, want anders flash ik meteen weer terug naar winCE
yep 5 knoppen in totaal nu buiten de powerknop, heb nu ook maar android 2.1 geinstalleerd... werkt best leuk behalve dat het geluid niet lijkt te werken. Is volgens mij een bekend mankement van de firmware nog...
Helaas is alles in het chinees dus ik begrijp er niet veel van had misschien beter even kunnen wachten op de engelse release... Mjah, maar eens ff naar een goeie ereader gaan zoeken, hopelijk is die er, want anders flash ik meteen weer terug naar winCE
Zitten geen andere talen bij? Ik gebruik nu overigens alkido als reader, werkt zeer prettig moet ik zeggen
Waar heb je deze 2.1 vandaan?
Hoe beviel die custom firmware? (Die Archos like?)
Waar heb je deze 2.1 vandaan?
Hoe beviel die custom firmware? (Die Archos like?)
Geen andere talen helaas, er is wel een engelse, maar volgens mij loopt die 1 versie achter en had geen zin om te wachten
Heb m van t forum van a81, dus is de officiele firmware, 't is echter wel nog een testversie. T lijkt erop dat er geen marketplace inzit (weet niet zeker, niet echt getest), maar heb hoop apk's handmatig gedownload en geinstalled en t lijkt iig allemaal vrij aardig te werken. Probleem is wel dat het me niet lukt om te connecten via USB, dus moet daar ff iets op zien te vinden. Maar heb helaasn og niet veel tijd gehad, misschien vanmiddag. Zal dan ook wel ff posten wat ik ervan vind ivm winCE.
-je bestellingen
-ervaringen met winkels
-garantie-afhandelingen
-..en al het andere dat niet met de technische aspecten van de apparaatjes zelf te maken heeft.
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Functioneel en analytisch
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie.
Meer details
janee
Relevantere advertenties
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht.
Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Ingesloten content van derden
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden.
Meer details