Hands on met de Samsung Galaxy Tab. Erg nice....
Bij engadget zegt men dat Android nog veel werk heeft om als Tablet OS te kunnen functioneren,
op welke vlakken komt android dan te kort? enkel de resolutie?
Hopelijk is de samsung toch een stuk goedkoper als de Ipad
Hopelijk is de samsung toch een stuk goedkoper als de Ipad
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
Als ik me een tablet koop, wordt het zeker een 7", 10" vind ik dan alweer te groot om handig mee te nemen...
Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)
Ja, voornamelijk de applicaties die voorlopig nog niet goed omgaan met de resolutie van het scherm. Ze worden ge-upscaled, waardoor ze er niet mooier op worden.MikeVM schreef op donderdag 02 september 2010 @ 12:04:
Bij engadget zegt men dat Android nog veel werk heeft om als Tablet OS te kunnen functioneren,
Als ik me niet vergis zou versie 3.0 meer geschikt zijn voor tablets. Android 2.2 ondersteunt in principe tot 800x480.
[ Voor 12% gewijzigd door pvtonger op 02-09-2010 12:15 ]
Dat is denk ik ook het moeilijke, iOS hoeft maar voor een handvol resoluties geprogrammeerd te worden. De wildgroei aan formaten voor Android maakt het er niet makkelijker op ben ik bang.pvtonger schreef op donderdag 02 september 2010 @ 12:14:
[...]
Ja, voornamelijk de applicaties die voorlopig nog niet goed omgaan met de resolutie van het scherm. Ze worden ge-upscaled, waardoor ze er niet mooier op worden.
maar je kan wel een apparaat kopen op eigen smaak, bij apple heb je maar 1 formaat, en die is te groot voor in de broekzak.. 
ook in een overvolle bus/trein zou ik liever een apparaat hebben dat ik stevig met 1 hand kan vasthouden terwijl ik werk, bij een Ipad is dat niet het geval lijkt me.
ook in een overvolle bus/trein zou ik liever een apparaat hebben dat ik stevig met 1 hand kan vasthouden terwijl ik werk, bij een Ipad is dat niet het geval lijkt me.
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
met deze tablets wel, maar anders hoef je voor android als ontwikkelaar ook maar met 3 groottes rekening te houden hoor... Deze groottes zijn meer dpi afhankelijk dan specifieke resoluties...Roamor schreef op donderdag 02 september 2010 @ 12:17:
[...]
Dat is denk ik ook het moeilijke, iOS hoeft maar voor een handvol resoluties geprogrammeerd te worden. De wildgroei aan formaten voor Android maakt het er niet makkelijker op ben ik bang.
enne over dat uitrekken van de apps naar de Tablet resolutie, dat gebeurt ook daadwerkelijk maar dat is niet een tekortkoming tov de iPad, die doet dat namelijk ook hoor ! Nu zijn er natuurlijk wel iPas specifieke apps, maar daarom konden ze ook meteen zoveel apps aanbieden daarop : gewoon de iPhone apps die dan uitgerekt werden... Daarnaast heb je dan ook de optie om de apps op hun "natieve" resolutie te draaien, en dat is dan iPhone-resolutie, oftewel scherm is maar voor een vierde vol...
Hey,
Ik was na het lezen van nieuws: IFA: Archos introduceert vijf Android-tablets meteen helemaal enthousiast over de Archos 101! Ik heb momenteel een laptop, die ik vorig jaar gekocht heb voor mn studie maar waar ik uiteindelijk maar bitter weinig mee gedaan heb. Daarom ben ik van plan deze laptop te verkopen en een tablet te kopen. Ik wil hier vooral aantekeningen mee gaan maken op mn tablet dan. Ik vraag me daarom af of het volgende mogelijk is. De collegepresentaties (in PDF) downloaden, deze erop zetten en dan op deze pdf aantekeningen maken zodat ik ze later nog kan teruglezen.
Aldiko wordt standaard als e-book reader ding meegeleverd, weet iemand of het daarmee mogelijk is (kon het niet echt vinden op die site, of misschien een andere pdf reader die dit mogelijk maakt?
http://www.aldiko.com/index.html
Ik was na het lezen van nieuws: IFA: Archos introduceert vijf Android-tablets meteen helemaal enthousiast over de Archos 101! Ik heb momenteel een laptop, die ik vorig jaar gekocht heb voor mn studie maar waar ik uiteindelijk maar bitter weinig mee gedaan heb. Daarom ben ik van plan deze laptop te verkopen en een tablet te kopen. Ik wil hier vooral aantekeningen mee gaan maken op mn tablet dan. Ik vraag me daarom af of het volgende mogelijk is. De collegepresentaties (in PDF) downloaden, deze erop zetten en dan op deze pdf aantekeningen maken zodat ik ze later nog kan teruglezen.
Aldiko wordt standaard als e-book reader ding meegeleverd, weet iemand of het daarmee mogelijk is (kon het niet echt vinden op die site, of misschien een andere pdf reader die dit mogelijk maakt?
http://www.aldiko.com/index.html
@Bartske:
Zoiets? http://jbrink.net/iannotate/index.html
Is er wel voor de iPad zie ik..
[ Voor 35% gewijzigd door sjer op 02-09-2010 15:46 ]
Is dat zo.. Motorola Milestone heeft 854x480 en wordt ook gewoon naar 2.2 geupgradet..pvtonger schreef op donderdag 02 september 2010 @ 12:14:
Android 2.2 ondersteunt in principe tot 800x480.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
pcies,
android "ondersteund" geen specifieke resoluties... het ondersteund 3 soorten schermen, low density, medium density en high density... Dan afhankelijk van de resolutie EN de schermgrootte (je weet wel die 7 inch bijv) kom je in een van die 3 categorieën terecht, en dan worden de bijbehorende resources (plaatjes) geladen...
Voor diegene die een beetje wilt weten hoe dat eigenlijk werkt :
http://developer.android....ices/screens_support.html
android "ondersteund" geen specifieke resoluties... het ondersteund 3 soorten schermen, low density, medium density en high density... Dan afhankelijk van de resolutie EN de schermgrootte (je weet wel die 7 inch bijv) kom je in een van die 3 categorieën terecht, en dan worden de bijbehorende resources (plaatjes) geladen...
Voor diegene die een beetje wilt weten hoe dat eigenlijk werkt :
http://developer.android....ices/screens_support.html
Ik vanavond de Zenethink bestellen als alles meezit
(mede door xda).
Iemand die me toch nog een ander 10inch tablet kan aanraden?
tips ook altijd welkm ivm welke winkel etc, ben nieuw op het gebied van omporteren.
tips ook altijd welkm ivm welke winkel etc, ben nieuw op het gebied van omporteren.
euh, in enkele dagen zijn er waarschijnlijk verscheidene tablets meer geintroduceerd... (hoop ik)killerbie schreef op donderdag 02 september 2010 @ 16:31:
Ik vanavond de Zenethink bestellen als alles meezit(mede door xda).
Zoiets zou perfect zijn! Ik ga alleen geen iPad kopen, dat weet ik al welsjer schreef op donderdag 02 september 2010 @ 15:44:
@Bartske:
Oke, ik weet dat er deze week verscheidene nieuwe tablets zijn aangekondigd, maar ik denk dat die nog een tijdje op zich gaan laten wachten (2maand ofzo).
Uit onderzoek heb ik ook al gemerkt dat de specs van de tablets nu, buiten die ipad bij de aankondiging ook hogere specs hadden, maar om de een of andere reden waren de uiteindelijke versies steeds zwakker, waarschijnlijk om de prijs te drukken. Bovendien zoek ik iets dat ongeveer zo'n 200euro mag kosten, en de modellen die gaan uitkomen van premium merken zijn iets duurder, zover ik het weet.
Kan bovendien helemaal niet meer wachten, zeker nudat ze op xda zo goed bezig zijn met de ontwikkeling van custom firmware.
Ik moet alleen nog een goede winkel zoeken, die betrouwbaar is en liefst zo snel ogelijk kan leveren. (desnoods voor een meerprijs). Betaling moet ook met paypal gebeuren.
Uit onderzoek heb ik ook al gemerkt dat de specs van de tablets nu, buiten die ipad bij de aankondiging ook hogere specs hadden, maar om de een of andere reden waren de uiteindelijke versies steeds zwakker, waarschijnlijk om de prijs te drukken. Bovendien zoek ik iets dat ongeveer zo'n 200euro mag kosten, en de modellen die gaan uitkomen van premium merken zijn iets duurder, zover ik het weet.
Kan bovendien helemaal niet meer wachten, zeker nudat ze op xda zo goed bezig zijn met de ontwikkeling van custom firmware.
Ik moet alleen nog een goede winkel zoeken, die betrouwbaar is en liefst zo snel ogelijk kan leveren. (desnoods voor een meerprijs). Betaling moet ook met paypal gebeuren.
Het mag dan tot 100 euro goedkoper zijn dan die archos, maar;
* garantie-afhandeling is klote
* bouwkwaliteit ongetwijfeld ook slechter
* accuduur..welke accuduur?
* resistief scherm
* mindere CPU
* maar 2GB opslag intern
Weet waaraan je begint! Ik voorspel goedkoop = duurkoop. Dan maar even geduld opbrengen
* resistief scherm
* mindere CPU
* maar 2GB opslag intern
Weet waaraan je begint! Ik voorspel goedkoop = duurkoop. Dan maar even geduld opbrengen
[ Voor 11% gewijzigd door brama op 02-09-2010 17:49 ]
I mentioned it once, but I think I got away with it.
Besluit staat vast, het wordt een zenithink, kwil echt niet nog een maand ofzo wachten op de nieuwere modellen om dan nog eens 100euro meer te betalen terwijl een zenithink al genoeg voor mij zou moeten zijn.
Ik ga het namelijk gebruiken om: Internet browsen, mails lezen, muziek, eventueel een dvdrip (voor hd kijk ik wel naar mijn HD tv met bluray!), pfd bestanden, eboocs en comics lezen, eenvoudige android splletjes spelen, en eventueel met een touchpen notities maken (dus het scherm is eigenlijk goed genoeg voor mij).
Iemand een webshop die betrouwbaar is?
Ik ga het namelijk gebruiken om: Internet browsen, mails lezen, muziek, eventueel een dvdrip (voor hd kijk ik wel naar mijn HD tv met bluray!), pfd bestanden, eboocs en comics lezen, eenvoudige android splletjes spelen, en eventueel met een touchpen notities maken (dus het scherm is eigenlijk goed genoeg voor mij).
Verwijderd
Das in die landen algemeen zo gekocht is gekocht, geen geld terug of garantie, in Nederland moet de winkel dat eigenlijk regelen in die landen is dat anders.brama schreef op donderdag 02 september 2010 @ 17:43:
Het mag dan tot 100 euro goedkoper zijn dan die archos, maar;
* resistief scherm
* mindere CPU
* maar 2GB opslag intern
Prijs update Samsung Galaxy Tab via Engadget: Samsung Galaxy Tab reported to retail at €699 and €799 in Europe
linkje:
http://www.engadget.com/2...at-699-and-799-in-europe/
linkje:
Yes! I got Knowledge of Hidden Internet Powers
Die prijzen waren te verwachten
.
Even wachten wat de prijzen van de nieuwe tablets wordt, die ook een telefoon functie hebben.
Even wachten wat de prijzen van de nieuwe tablets wordt, die ook een telefoon functie hebben.
Schrikbarend hoge prijzen... Als dit waar is dan geloof ik opeens niet meer in dit product.
EDIT: op Crunchgear staat:
Update:According to a Samsung executive who allegedly spoke to the Daily Mail, the Galaxy Tab is in fact supposed to cost between $200 and $300.
Update:According to a Samsung executive who allegedly spoke to the Daily Mail, the Galaxy Tab is in fact supposed to cost between $200 and $300.
[ Voor 68% gewijzigd door sjer op 03-09-2010 03:33 ]
Als dit waar is verkoopt dit tablet nooit en dat zou jammer zijnzap8 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 00:16:
Prijs update Samsung Galaxy Tab via Engadget: Samsung Galaxy Tab reported to retail at €699 and €799 in Europe
linkje:
iets met dubbeltje en eerste rij. Vooral wat betreft 720P scherm, als ik me niet vergis is er tot nu geen enkele Androidtablet uitgekomen met een 1280x720 scherm, zelfs de iPad heeft niet een dergelijk hoge resolutie (afgezien van dat de iPad geen Androidtablet is) en dan wil je ook nog eens een snelle chipset en capacitive scherm .... en dat voor 400 euroAiKoiN schreef op woensdag 01 september 2010 @ 23:42:
na, uren lezen... zie ik het allemaal niet meer zo helder.
ik wilde eerst een ipad kopen, maar die briefjes in mijn portomonix waren bij elkaar niet genoeg
zelf heb ik een htc desire en ben erg onder de indruk van android en zijn kunnen.
dus dacht ik gaan we even bij tweakers kijken wat voor een soort tabs er zijn van android, zoals ik mijn post begon ik zie het allemaal niet meer zo helder is ook zo.
misschien dat een van jullie misschien kan helpen wat zoek ik ?
eis:
minimaal 10" (met 720p scherm)
android 2.1 +
liefst een goede proc + gpu tegra
usb, sd, gps, (3g mag)
en cap scherm natuurlijk.
batterij minimaal 6 uur
en opladen via usb
prijs <400 euros;
wat ik zelf al tegen kwam (maar niets is leverbaar of te krijgen)
wetab
hanspree
viliv x10
archos
interpad
maar allemaal zijn ze het net niet ze missen iets.
dus als iemand een verslossend iets heeft graag, owja en wil hem volgende week ff gaan kopen

Eerlijk gezegd wil ik alles wat jij opnoemt ook wel maar 1) een tablet met dergelijke specs is voor zover ik weet nog niet uit 2) de prijs zou niet onder de 400 euro komen.
Weet je heel zeker dat je niet wilt wachten op de archos 101 ? Deze heeft namelijk wel een scherm waar je goed mee kan werken (capacitief) ipv het resistieve scherm van de Zenithink.killerbie schreef op donderdag 02 september 2010 @ 18:52:
Besluit staat vast, het wordt een zenithink, kwil echt niet nog een maand ofzo wachten op de nieuwere modellen om dan nog eens 100euro meer te betalen terwijl een zenithink al genoeg voor mij zou moeten zijn.
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
1 woord: Paypalkillerbie schreef op donderdag 02 september 2010 @ 18:52:
...
Verwijderd
Wilt niet zeggen dat shop betrouwbaar is, zegt alleen dat je geld terug krijgt als niet geleverd wordt en het geld wordt minder dan een maand vast gehouden.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2010 09:34 ]
Precies.zegt alleen dat je geld terug krijgt als niet geleverd
Ooit gehoord van een storno?
Tot welk bedrag ben je bij Paypal beschermd?
Here in Holland we eat boerenkool from a wooden shoe with a rietje!
Verwijderd
Klopt maar zodra ze geld op hun bank hebben en plots gewoon niet meer paypal betalen dan heeft die verkoper gewoon zijn geld.
Hum, mijn pad zou zal meer dan 4 dagen geleden zijn verstuurd via DHL express maar hij kent hem nog steeds niet in hun tracking systeem. De klantenservice van hun word ik ook niet wijs uit. Begin een beetje wantrouwend te worden ten opzichte van dat merimobiles gebeuren...
nou ja lukt wel en dat is echt niet dubbeltje eerste rang hoor !!!dcell schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 08:03:
[...]
iets met dubbeltje en eerste rij. Vooral wat betreft 720P scherm, als ik me niet vergis is er tot nu geen enkele Androidtablet uitgekomen met een 1280x720 scherm, zelfs de iPad heeft niet een dergelijk hoge resolutie (afgezien van dat de iPad geen Androidtablet is) en dan wil je ook nog eens een snelle chipset en capacitive scherm .... en dat voor 400 euro![]()
Eerlijk gezegd wil ik alles wat jij opnoemt ook wel maar 1) een tablet met dergelijke specs is voor zover ik weet nog niet uit 2) de prijs zou niet onder de 400 euro komen.
de viliv x10 voldoet aan de specs !! alleen geen prijzen bekend
de we tab ook dus niet zeggen dat het niet mogelijk is.
BronVerwijderd schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 09:43:
[...]
Klopt maar zodra ze geld op hun bank hebben en plots gewoon niet meer paypal betalen dan heeft die verkoper gewoon zijn geld.
Hiervoor volstaat een telefoontje van de rekeninghouder naar de bank van de betaler (zijn eigen bank dus). De bank draait dan de betaling terug
Ikzelf sta ook op het punt om een zenithink zt-180 aan te schaffen, heb inmiddels 2 leveranciers in nederland benaderd, maar nog geen reactie gehad. Ik lees wel tegenstrijdige berichten over deze apad, dan zit er een cortex a4 cpu in, dan weer een ARM 9 of 11 CPU. Wel of geen 1080p video en slechte wifi ontvangst. Nu is alleen voor mij van belang dat je hem kunt gebruiken, voor wat email en internet en een book of verslag te lezen, daarvoor is wel weer wifi nodig, dus die moet het wel goed doen. Ben benieuwd of het me bevalt.
zijn er eigenlijk al tablets te koop met tegra chipset?
of zijn die allemaal nog in de "aangekondigd" fase?
snap niet dat het allemaal zo lang moet duren
de ICD Ultra bijvoorbeeld, is eind vorig jaar al aangekondigd, maar nog steeds niet beschikbaar
of zijn die allemaal nog in de "aangekondigd" fase?
snap niet dat het allemaal zo lang moet duren
de ICD Ultra bijvoorbeeld, is eind vorig jaar al aangekondigd, maar nog steeds niet beschikbaar
OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7
laten we maar even afwachten op reviews voor we die conclusie trekken thoMichaelg schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 08:08:
[...]
Weet je heel zeker dat je niet wilt wachten op de archos 101 ? Deze heeft namelijk wel een scherm waar je goed mee kan werken (capacitief) ipv het resistieve scherm van de Zenithink.
tot nu toe is het in 90% van de gevallen zo dat een pad tegenvalt ivm de specs die vooraf worden vrijgegeven
wat dat betreft is het goed dat er grote spelers als samsung etc mee gaan doen
Zou mooi zijn echter wellicht zijn dit de prijzen die je bij een 1 of 2 jarig abonnement betaald...sjer schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 03:29:
Schrikbarend hoge prijzen... Als dit waar is dan geloof ik opeens niet meer in dit product.
Ja dat kan idd... Persoonlijk geloof ik niet dat Android tablets succesvol kunnen zijn als ze niet beduidend goedkoper zijn dan de iPad.
Ach ja, er komen genoeg alternatieven. Die Archos 101 ziet er ook goed uit.
Verwijderd
Ligt aan de functie's als zo'n Android tablet veel beter is kan ie rustig duurder zijn.sjer schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 13:01:
Ja dat kan idd... Persoonlijk geloof ik niet dat Android tablets succesvol kunnen zijn als ze niet beduidend goedkoper zijn dan de iPad.
Ik verwacht niet dat die Viliv x10 initieel onder de 400 euro geprijsd wordtAiKoiN schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 10:46:
[...]
nou ja lukt wel en dat is echt niet dubbeltje eerste rang hoor !!!
de viliv x10 voldoet aan de specs !! alleen geen prijzen bekend
de we tab ook dus niet zeggen dat het niet mogelijk is.
Als je dergelijke specs wil moet je denk ik toch wel 100-200 meer moeten uitgeven vrees ik (uiteraard hoop ik ook op een dergelijke tablet op korte termijn)
Bovendien is er niet eens een concrete datum vastgesteld van de release van de X10, misschien ziet de tabletmarkt er heel anders uit tegen de tijd dat die uit is.
Je zegt zelf dat je volgende week al een dergelijk product wil kopen maar als je bekijkt van wat er nu uit is en wat de prijzen zijn dan kan ik niet anders zeggen dan dubbeltje en eerste rij ......
De consument (dus niet tweakersVerwijderd schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 13:18:
[...]
Ligt aan de functie's als zo'n Android tablet veel beter is kan ie rustig duurder zijn.
Verwijderd
Andere merken hebben ook reputatie, vooral HTC, maar ook samsung heeft wel een goeie naam, en niet alleen tweakers zullen zich hiervoor interesseren, zal je verbazen hoeveel mensen het interessant zullen vinden.sjer schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 14:36:
[...]
De consument (dus niet tweakers ;-) ) interesseert zich daar niet voor. Hij gaat voor de prijs of anders het merk/reputatie. Aangezien de iPad èn de merknaam èn de reputatie heeft, blijft er niets anders over dan de prijs.
Toshiba announces Folio 100 tablet -- 10.1 inches of Android 2.2

Toshiba officially announced its Folio 100 tablet today -- a 10.1-inch device running Android 2.2 (Froyo).
It's a very intriguing device and the specs sounds great:
10.1-inch capacitive touchscreen
1024 x 600
Android 2.2 (Froyo)
NVIDIA Tegra 2 processor
16 GB internal storage (32 GB available SD expansion)
Adobe Flash 10.1
1.3 MP front-facing camera
Mini-HDMI
USB 2.0
Bluetooth 2.1
WLAN (802.11)
Mobile broadband (available Q1 2011)
For those who have been unhappy that the Galaxy Tab appears to be 3G-only, the Folio 100 will be Wi-Fi first, with 3G coming in 2011.
Some pre-installed software on the device: Opera Mobile, Toshiba Media Player, Fring, Evernote and Docs to Go.
Price is about $540 for the Wifi-only version.

Toshiba officially announced its Folio 100 tablet today -- a 10.1-inch device running Android 2.2 (Froyo).
1024 x 600
Android 2.2 (Froyo)
NVIDIA Tegra 2 processor
Adobe Flash 10.1
Mini-HDMI
USB 2.0
Bluetooth 2.1
WLAN (802.11)
For those who have been unhappy that the Galaxy Tab appears to be 3G-only, the Folio 100 will be Wi-Fi first, with 3G coming in 2011.
Some pre-installed software on the device: Opera Mobile, Toshiba Media Player, Fring, Evernote and Docs to Go.
itt de Samsung Galaxy Tab wordt deze totaal gekraakt door Engadget:Opperclowntje schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 16:03:
Toshiba announces Folio 100 tablet -- 10.1 inches of Android 2.2
[afbeelding]
1024 x 600
Android 2.2 (Froyo)
NVIDIA Tegra 2 processor
Adobe Flash 10.1
Mini-HDMI
USB 2.0
Bluetooth 2.1
WLAN (802.11)
http://www.engadget.com/2...oshiba-folio-100-preview/
Schrijf ik in het Chinees of zo? Dat zeg ik helemaal niet. Wie heeft het trouwens over HTC?Verwijderd schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 14:39:
[...]
Andere merken hebben ook reputatie, vooral HTC, maar ook samsung heeft wel een goeie naam, en niet alleen tweakers zullen zich hiervoor interesseren, zal je verbazen hoeveel mensen het interessant zullen vinden.
Ik zal het nog eens proberen uit te leggen. Het gaat om het apparaat. Het gros van de mensen die een Android tablet overwegen zijn opzoek naar een goedkoper alternatief voor de iPad. Als deze duurder zijn dan de iPad (ongeacht de specs) dan kunnen ze net zo goed het product van hun keuze kopen, namelijk de iPad.
Je doet net of de iPad dé tablet is, het is maar een tablet. Niet de hele wereld loopt als een hond achter Apple aan (en nee ook niet het gros van de mensen)..sjer schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 18:24:
[...]
Schrijf ik in het Chinees of zo? Dat zeg ik helemaal niet. Wie heeft het trouwens over HTC?
Ik zal het nog eens proberen uit te leggen. Het gaat om het apparaat. Het gros van de mensen die een Android tablet overwegen zijn opzoek naar een goedkoper alternatief voor de iPad. Als deze duurder zijn dan de iPad (ongeacht de specs) dan kunnen ze net zo goed het product van hun keuze kopen, namelijk de iPad.
Dat zeg je nu wel heel stellig...Bartske schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 20:09:
[...]
Je doet net of de iPad dé tablet is, het is maar een tablet. Niet de hele wereld loopt als een hond achter Apple aan (en nee ook niet het gros van de mensen)..
Voor de meeste mensen is de iPad de referentie. Van de verschillen tussen de OS'en op een iPad en Android is de meerderheid niet op de hoogte.
Hoezo? Het zijn toch allebei Pad's?? Lijken op elkaar, zullen wel hetzelfde doen, op dezelfde manier.
Dat kun je wel willen denken, maar ik durf rustig te stellen dat het gros van de mensen *wel* de ipad als referentiepunt nemen. Apple is nou eenmaal een verschrikkelijk sterk merk, hoezeer je het ook mag tegenstaan. Het feit dat tablets zo goed als niet bestonden (voor John Doe) voor de ipad spreekt sowieso al boekdelen.Bartske schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 20:09:
[...]
Je doet net of de iPad dé tablet is, het is maar een tablet. Niet de hele wereld loopt als een hond achter Apple aan (en nee ook niet het gros van de mensen)..
Voorlopig is het inderdaad gewoon dé tablet ja. Zal nog wel even duren eer er een alternatief is dat even soepel, smooth en stabiel loopt als de iPad. Als de prijs dan ook nog eens (veel) lager is is het pas een echte optie.Bartske schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 20:09:
Je doet net of de iPad dé tablet is, het is maar een tablet.
Nickname does not reflect reality
Da's niet waar, ik koop de iPad niet omdat ik het te duur vind, maar omdat ik het brol vind! Ik wil openheid en een microSD kunnen aansluiten. Ik wil widgets ipv stomme icoontjes. En ten slotte vind ik het echt niet lekker lopen.sjer schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 18:24:
[...]
Schrijf ik in het Chinees of zo? Dat zeg ik helemaal niet. Wie heeft het trouwens over HTC?
Natuurlijk, als er goedkopere even goede varianten zijn, dan ga ik voor een goedkopere variant. Ik zou voor de Galaxy Tab gaan, maar het lijkt me toch iets te overpriced aan 700€, terwijil de andere tablets (bv. de nieuwe archos) niet zo veel slechter zijn.
[ Voor 27% gewijzigd door Dima_2005 op 04-09-2010 11:02 ]
Ik snap je punt niet?Dima_2005 schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 09:52:
[...]
Da's niet waar, ik koop de iPad niet omdat ik het te duur vind, maar omdat ik het brol vind! Ik wil openheid en een microSD kunnen aansluiten. Ik wil widgets ipv stomme icoontjes. En ten slotte vind ik het echt niet lekker lopen.
Natuurlijk, als er goedkopere even goede varianten zijn, dan ga ik voor een goedkopere variant. Ik zou voor de Galaxy Tab gaan, maar het lijkt me toch iets te overpriced aan 700€, terwijil de andere tablets (bv. de nieuwe archos) niet zo veel slechter zijn.
Doe eens beter lezen in dit topic, en kijk vooral eens hier.O085105116N schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 11:31:
Ikzelf sta ook op het punt om een zenithink zt-180 aan te schaffen, heb inmiddels 2 leveranciers in nederland benaderd, maar nog geen reactie gehad. Ik lees wel tegenstrijdige berichten over deze apad, dan zit er een cortex a4 cpu in, dan weer een ARM 9 of 11 CPU. Wel of geen 1080p video en slechte wifi ontvangst. Nu is alleen voor mij van belang dat je hem kunt gebruiken, voor wat email en internet en een book of verslag te lezen, daarvoor is wel weer wifi nodig, dus die moet het wel goed doen. Ben benieuwd of het me bevalt.
Sorry, heb de verkeerde persoon gequote, even veranderen
Mijn punt was dat een Android tablet niet gaat om de prijs, maar om de functies
[ Voor 17% gewijzigd door Dima_2005 op 04-09-2010 11:02 ]
Je vergeet even dat jij geen standaard consument bent. Voor de gemiddelde consument is een iPad/iPhone/iPod het ijkpunt wanneer ze naar andere apparaten kijken. Hell, mensen denken dat een mp3-speler iets anders is dan een iPod...Dima_2005 schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 09:52:
[...]
Da's niet waar, ik koop de iPad niet omdat ik het te duur vind, maar omdat ik het brol vind! Ik wil openheid en een microSD kunnen aansluiten. Ik wil widgets ipv stomme icoontjes. En ten slotte vind ik het echt niet lekker lopen.
- weggebramaat -
Laten we maar geen 'waarom android' en 'waarom ipad' postings hier doen, dat hoort hier niet thuis en vervuilt de boel alleen maar.
Laten we maar geen 'waarom android' en 'waarom ipad' postings hier doen, dat hoort hier niet thuis en vervuilt de boel alleen maar.
[ Voor 83% gewijzigd door brama op 04-09-2010 13:53 ]
Heel leuk allemaal die aankondigingen maar vind het voor een gebruiker als mij handig waar ik goede reviews kan vinden en dan met name hoe de apps van Android op een tablet werken. Ik kan daar maar barweinig over vinden behalve dat Youtube niet zo goed werkt. Op het moment heb ik een iPad omdat ik dan weet wat ik heb en hoe het werkt. In de toekomst wil ik best over maar gebruikerservaringen zijn alles voor mij.
Ah, de welbekende reactie...
Korte review:
het is overduidelijk geen kwaliteitsspul, maar dat moet je ook niet verwachten voor 200,-. Verder lijkt hij tot nu toe goed te werken. Er zou GPS in moeten zitten, welke je ook in en uit kunt schakelen, maar de navigatie software krijgt geen fix. Wifi is in orde, goed bereik, wordt wel erg warm. 1080P video is no go. 720p vanaf een externe usb stick is goed en verloopt zonder hakkelen. In de doos zit een lader en een usb naar RJ45 adapter. Verder niks.
Het scherm zelf heeft een redelijk goede kwaliteit, zodra je het scherm aanraakt lijkt het een beetje naar binnen te veren, dat is waarschijnlijk de toplaag van de epad die meebuigt. Veel voorgeinstalleerde apps. Na NL instellen blijft er toch eea achter in het engels of chinees, maar dit is niet heel storend. Er is wel een market aanwezig, dit lijkt op een "kopie" van de andoid market.
Tot zo ver mijn bevindingen, let wel ik hem hem sinds vanmiddag 13.00 uur binnen. Mochten iemand iets getest willen zien, dan doe ik dat graag.
De 16:17 uur update:
3 vastlopers gehad en dat terwijl hij gewoon niet in gebruik was.
Meer info is hier te vinden over de Zenithink ZT-180 http://www.ibeau.net
De update van 16:50
De accu kan zijn verwachtingen ook niet waar maken. Ik heb de accu opgeladen en nu, na ongeveer 2,5 uur gebruik (beetje wifi, testen van apps) is ie bijna leeg. Misschien dat dit na een paar keer gebruiken beter wordt.
De update van 18.00 uur
Bezig met updaten van laatste nieuwe firmware.
Update van 19:00 uur. Firmware update is gelukt. Ik ga verder testen.
Nog een korte update. Het meeste lijkt te werken, na de fw update is er 1,5Gb storage beschikbaar, daarvoor slechts 355Mb. Ik heb wel een probleem met de SD card (reader). Ik moet deze telkens formateren nadat ik er iets mee gedaan heb., dus apps installeren of verwijderen of simpelweg opnieuw starten. Telkens de mededeling dat de kaart beschadigd is. Na opnieuw formateren lijkt ie het weer te doen. Ik ga nog testen met een andere kaart. (heb nu 8Gb getest)
Gelezen heb ik veel en dus ook veel tegenstijdige berichten. Inmiddels heb ik zo'n ding binnen voor 200,-i2Paq schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 10:56:
[...]
Doe eens beter lezen in dit topic, en kijk vooral eens hier.
Korte review:
het is overduidelijk geen kwaliteitsspul, maar dat moet je ook niet verwachten voor 200,-. Verder lijkt hij tot nu toe goed te werken. Er zou GPS in moeten zitten, welke je ook in en uit kunt schakelen, maar de navigatie software krijgt geen fix. Wifi is in orde, goed bereik, wordt wel erg warm. 1080P video is no go. 720p vanaf een externe usb stick is goed en verloopt zonder hakkelen. In de doos zit een lader en een usb naar RJ45 adapter. Verder niks.
Het scherm zelf heeft een redelijk goede kwaliteit, zodra je het scherm aanraakt lijkt het een beetje naar binnen te veren, dat is waarschijnlijk de toplaag van de epad die meebuigt. Veel voorgeinstalleerde apps. Na NL instellen blijft er toch eea achter in het engels of chinees, maar dit is niet heel storend. Er is wel een market aanwezig, dit lijkt op een "kopie" van de andoid market.
Tot zo ver mijn bevindingen, let wel ik hem hem sinds vanmiddag 13.00 uur binnen. Mochten iemand iets getest willen zien, dan doe ik dat graag.
De accu kan zijn verwachtingen ook niet waar maken. Ik heb de accu opgeladen en nu, na ongeveer 2,5 uur gebruik (beetje wifi, testen van apps) is ie bijna leeg. Misschien dat dit na een paar keer gebruiken beter wordt.
De update van 18.00 uur
Nog een korte update. Het meeste lijkt te werken, na de fw update is er 1,5Gb storage beschikbaar, daarvoor slechts 355Mb. Ik heb wel een probleem met de SD card (reader). Ik moet deze telkens formateren nadat ik er iets mee gedaan heb., dus apps installeren of verwijderen of simpelweg opnieuw starten. Telkens de mededeling dat de kaart beschadigd is. Na opnieuw formateren lijkt ie het weer te doen. Ik ga nog testen met een andere kaart. (heb nu 8Gb getest)
[ Voor 25% gewijzigd door O085105116N op 04-09-2010 21:30 ]
Verwijderd
Kortom je hebt een kat in de zak gekocht en er was al gewaarschuwd voor die Zenithink in dit topic en op internet.
Verwijderd
Geweldige heO085105116N schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 15:11:
Ah, de welbekende reactie...
[...]
Gelezen heb ik veel en dus ook veel tegenstijdige berichten. Inmiddels heb ik zo'n ding binnen voor 200,-
Korte review:
De update van 18.00 uur
Trouwens hij heeftgeen gps ingebouwt .
Denk dat het alleen werk via gps mouse of via blouwtand.
Verder tja wat verwwacht je eer van ?
Zelfde met irobot ersie
Leuk voor ereader en een beetje web pagina lezen .
Als je echt een goede taplet wilt hebben kosthet gewoon meer.
Ben zelf nu aan het kijken voor bij mij abbo verlenging een samsung of een apple ipad.
Verwijderd
Sorry hoor maar voor dat geld wat die Zenithink kost heb je een goeie Android 2.1 tablet voor, ook Chinese makelijk, maar werkt wel goed en zover ik weet is de iRobot de beste 1.5/6 tablet.
Ik dacht, ik koop er 1 en probeer uit eerste hand iedereen te informeren. Als ik daadwerkelijk een goed tablet had willen hebben, dan had ik een ipad gekocht.
Ben inmiddels zover dat ie doet wat ie moet doen na een hoop getweak, maar ik bespaar me de verdere moeite wel om nog eea uit te leggen. De accu gaat overigens 4 uur mee met wifi aan en continue gebruik, dus dat is wel netjes.
Ben inmiddels zover dat ie doet wat ie moet doen na een hoop getweak, maar ik bespaar me de verdere moeite wel om nog eea uit te leggen. De accu gaat overigens 4 uur mee met wifi aan en continue gebruik, dus dat is wel netjes.
Namens mij toch bedankt voor de moeite van het testen en de review. Wordt veel gezeurd over weet waar je aan begint en zo. Zijn goede waarschuwingen maar alleen door de mensen welke de moeite EN het risico nemen om zo eentje te kopen, weten de andere wat zij kunnen verwachten.O085105116N schreef op zondag 05 september 2010 @ 00:30:
Ik dacht, ik koop er 1 en probeer uit eerste hand iedereen te informeren. Als ik daadwerkelijk een goed tablet had willen hebben, dan had ik een ipad gekocht.
Het gaat nu eindelijk de goede kant uit met tablets. Nog een klein beetje geduld, zo te zien komt er komende maand van alles op de markt.
Bij afwezigheid van de Adam tot maart(?) ben ik bereid tot 400 uit te geven voor een tablet met:
-1 GHz of sneller
-Lange batterijduur (>7hr)
-Capacitief scherm
-HDMI
-USB
-SD
-GPS
-Android market
3G hoef ik niet, dan gebruik ik mijn 2.2 wel als wifi ap.
Ik twijfel nog tussen 7 of 10 inch. De ipad van mijn vriendin is erg mooi maar door juist ook weer wat minder makkelijk mee te nemen door dat zelfde mooie grote scherm...
Bij afwezigheid van de Adam tot maart(?) ben ik bereid tot 400 uit te geven voor een tablet met:
-1 GHz of sneller
-Lange batterijduur (>7hr)
-Capacitief scherm
-HDMI
-USB
-SD
-GPS
-Android market
3G hoef ik niet, dan gebruik ik mijn 2.2 wel als wifi ap.
Ik twijfel nog tussen 7 of 10 inch. De ipad van mijn vriendin is erg mooi maar door juist ook weer wat minder makkelijk mee te nemen door dat zelfde mooie grote scherm...
Vmu
http://www.androidworld.n...blet-awifa/#comment-33100
Android market alleen bij de street versie.
Android market alleen bij de street versie.
De market gaan ze er vast achteraf wel op knutselen. Zien jullie GPS bij die Interpad? Da's toch wel bijna een heel komplete zo.
Vmu
Vmu schreef op zondag 05 september 2010 @ 11:39:
De market gaan ze er vast achteraf wel op knutselen. Zien jullie GPS bij die Interpad? Da's toch wel bijna een heel komplete zo.
Dus..E-Noa plans to launch a model with 3G and GPS capabilities in early 2011.
Aha! Wel jammer, weeeer wachten.... Dat gaat 'm dan waarschijnlijk niet worden.
[ Voor 13% gewijzigd door Vmu op 05-09-2010 11:54 ]
Vmu
Respect dat je duidelijk je ervaringen noteert. Het is de eerste keer dat ik een goed onderbouwde review zie.O085105116N schreef op zondag 05 september 2010 @ 00:30:
Dus ondanks de flames bedankt!
Verwijderd
Vindt je dat nou niet zonde van je geld? Ik ga niet vanuit dat jij een website hebt zoals iPhoneclub die zo'n tablet wel gesponsord krijgen door advertentie inkomsten of een of andere computerblad.O085105116N schreef op zondag 05 september 2010 @ 00:30:
Nu heb je 200€ ( Of wat heeft het je gekost ) uitgeven aan een tablet waar bekend van is dat die discontinued is en was gemaakt voor WInCE.
Ik snap niet waarom mensen hier elkaar zo graag een "miskoop" aanpraten. Zeker op dit forum zitten een hoop mensen die het gewoon leuk vinden om wat aan te klooien met zo'n gadget. Het gaat daar in veel gevallen eerder om de uitdaging om het werkend te krijgen dan er daadwerkelijk mee te werken. Het heet niet voor niets "tweaken". Ik snap heel goed dat er mensen 200 euro uitgeven om daarna zelf hands-on experience op te doen met zo'n android pad. Laat de conclusie over te veel of te weinig geld, goede of slechte koop, dom of slim aan de kopers zelf over...
Zo, dat moest ik ff kwijt. Ik hoop dat mensen hun ervaringen, goed en slecht, blijven posten! Ik lees ze in ieder geval met veel plezier :-)
Zo, dat moest ik ff kwijt. Ik hoop dat mensen hun ervaringen, goed en slecht, blijven posten! Ik lees ze in ieder geval met veel plezier :-)
Verwijderd
Kan me niet voorstellen dat meeste mensen zo'n ding kopen met gedachte hij zal wel maar half werken dus ga er lekker veel tweak werk aan hebben, ik bedoel zet dan Android 2.1 op de iPhone dan heb je tweak werk.
Ik heb hier de Zenithlink en hij doet wat ik er van verwacht. Met de nieuwste firmware 2708 werkt de touchscreen heel behoorlijk. Android Market is met een simpele handeling aan te zetten en verder gaat de accu redelijk mee. Vrijwel alle software draait goed en soms is het een resolutie probleem en draait het iets kleiner. Het belangrijkste is dat je er Android software op kan draaien en 2.1 is echt veel beter dan 1.6. De iRobot die je noemt is ook nog eens heel erg langzaam.
PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw
we zitten hier op tweakers en ik ga niet gauw een uitdaging uit de weg. De een kan 200 euro missen, de ander niet. Het zou zonde zijn als iemand die het niet kan missen voor verassingen komt te staan.
Met heel veel... let op de nadruk! tweakwerk is hij best aardig. XDA developers is volop bezig met fw, daarbij komt dat zenithink zelf heeft aangegeven dat de FW nog beta is en dat is ie duidelijk ook.
Met heel veel... let op de nadruk! tweakwerk is hij best aardig. XDA developers is volop bezig met fw, daarbij komt dat zenithink zelf heeft aangegeven dat de FW nog beta is en dat is ie duidelijk ook.
[ Voor 34% gewijzigd door O085105116N op 05-09-2010 20:18 ]
Ok, dan gaat die hem toch voor mij duidelijk niet worden. Mocht ik een tablet kopen verwacht ik een stabiel product, en zoals jij al zei: iedereen zoekt wat anders in een tablet en ik moet je nog erg bedanken voor de goede reviewO085105116N schreef op zondag 05 september 2010 @ 20:17:
we zitten hier op tweakers en ik ga niet gauw een uitdaging uit de weg. De een kan 200 euro missen, de ander niet. Het zou zonde zijn als iemand die het niet kan missen voor verassingen komt te staan.
Graag gedaan. Ik heb nu een WinCe versie geinstalleerd. Maar deze doet het stukken beter dan de android versie, hoewel de besturing wat onhandig is. Ook de SD kaart lijkt nu goed te werken. Ik klooi eens verder met deze firmware, mogelijk krijg ik die nog beter werkend.Bartske schreef op zondag 05 september 2010 @ 20:22:
[...]
Ok, dan gaat die hem toch voor mij duidelijk niet worden. Mocht ik een tablet kopen verwacht ik een stabiel product, en zoals jij al zei: iedereen zoekt wat anders in een tablet en ik moet je nog erg bedanken voor de goede review
Helemaal met je eens. Dat is de reden dat ik een Gpad G10 heb gekocht via ebay voor 175. hij is verzonden uit de uk. hij is gewoon van pandawill (bij de betaling via paypal kwam ik daarachter)maar ze verkopen ook via ebay. ze hebben een warehouse in de uk.woutersa schreef op zondag 05 september 2010 @ 14:57:
Ik snap niet waarom mensen hier elkaar zo graag een "miskoop" aanpraten. Zeker op dit forum zitten een hoop mensen die het gewoon leuk vinden om wat aan te klooien met zo'n gadget. Het gaat daar in veel gevallen eerder om de uitdaging om het werkend te krijgen dan er daadwerkelijk mee te werken. Het heet niet voor niets "tweaken". Ik snap heel goed dat er mensen 200 euro uitgeven om daarna zelf hands-on experience op te doen met zo'n android pad. Laat de conclusie over te veel of te weinig geld, goede of slechte koop, dom of slim aan de kopers zelf over...
maar goed ik ben dus een van die mensen die graag wil klooien met zon apparaat. ik verwacht ook geen ipad. Als ik een ipad wou dan had ik m wel gekocht. En tja 175 euro, sommigen mensen maken dat op in een avond stappen, of geven het uit aan hun pc, onderdelen om hun auto te pimpen, merkspijkerbroek, etc. En voor anderen is het een maand eten.
Ik hoop m dinsdag of woensdag binnen te hebben. Volgens de royalmail tracktrace is ie al in nl. :-)
Ik ga ermee spelen en zal dan mijn bevindingen hier posten. filmpje en al.
De enige touchscreen ervaring die ik heb is met mijn Palm Treo 650 en 680. Wat ik op filmpjes heb gezien bij resistive screens is dat het "vegen" verre van soepel gaat. volgens mij heeft de treo ook een resistive screen. Ik werk voornamelijk met tabbladen.Al moet ik zeggen als ik een pdf heb geopend op mijn treo en je scrolled door de pagina met je vinger het wel redelijk soepel gaat.
Uiteindelijk wil ik een 10" met alles erop en eraan. gps/3g/bluetooth/wifi/hdmi,etc Tegen die tijd dat android zover is dan wil ik er wel aan denken. Of wie weet waar HP mee komt met WebOs. Nu gaan we gewoon even lekker spelen. Althans als ie binnekomt.
6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput
Verwijderd
en weer een nieuwe tablet: eLocity A7 (Hello City)

http://www.computerworld....to_go_up_against_the_iPad
Goede specs. Grootste nadeel: geen toegang tot de Android Market
(maar GetJar als alternatief)

http://www.reuters.com/article/idUS146065580320100831The three key phrases that will get geeks excited about the A7 are “Froyo,” “NVidia Tegra,” and “1080p output.” Translation: the A7’s shipping with the newest Android OS, a processor chip optimized for gaming, graphics, and video processing, and it spits out true HD video, so you can plug it into a TV.
Goede specs. Grootste nadeel: geen toegang tot de Android Market
[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2010 22:58 ]
Ben ik grotendeels met je eens. Alleen jammer dat het scherm een lage resolutie heeft: 800x480.Verwijderd schreef op zondag 05 september 2010 @ 22:55:
Goede specs. Grootste nadeel: geen toegang tot de Android Market(maar GetJar als alternatief)
Als die Samsung echt zo'n hoog prijskaartje krijgt, dan ga ik wss voor de Archos 10,1.
Ik heb eigenlijk nog geen nadelen bij het ding kunnen ontdekken.
De Archos 7 is trouwens al te koop in de store: https://store.archos.com/archos-home-tablet-p-104.html Schijnbaar de oudere versie.
De Archos 7 is trouwens al te koop in de store: https://store.archos.com/archos-home-tablet-p-104.html Schijnbaar de oudere versie.
[ Voor 6% gewijzigd door sjer op 06-09-2010 12:35 ]
Prijs?Verwijderd schreef op zondag 05 september 2010 @ 22:55:
en weer een nieuwe tablet: eLocity A7 (Hello City)
[afbeelding]
[...]
http://www.reuters.com/article/idUS146065580320100831
Goede specs. Grootste nadeel: geen toegang tot de Android Market(maar GetJar als alternatief)
Er zou geen Market op zitten. Als die erop zit zie ik inderdaad ook geen enkel bezwaar. Zou liever de Samsung willen hebben, maar inderdaad niet voor die belachelijk hoge prijs.sjer schreef op maandag 06 september 2010 @ 10:10:
Als die Samsung echt zo'n hoog prijskaartje krijgt, dan ga ik wss voor de Archos 10,1.
Dat is een ouder model van begin dit jaar. 't Is dus niet een van de nieuwe modellen die op de IFA zijn aangekondigd.sjer schreef op maandag 06 september 2010 @ 10:10:
De Archos 7 is trouwens al te koop in de store: https://store.archos.com/archos-home-tablet-p-104.html
In beide artikelen staat dat ie 400 dollar gaat kosten. Prijs voor Europa is niet bekend
[ Voor 70% gewijzigd door pvtonger op 06-09-2010 10:41 ]
Dank je. Heb het aangepast..Dat is een ouder model van begin dit jaar. 't Is dus niet een van de nieuwe modellen die op de IFA zijn aangekondigd.
Eind Oktober zouden de producten op de markt moeten verschijnen. 101 gaat €299 (8GB) €349 (16GB) kosten. Nu weet ik niet of beiden voorzien zijn van een microSD slot of alleen de 16GB variant.
Is er trouwens geen work-around om de Android market er toch op te krijgen? En wat is eigenlijk de criteria van Google om sommige apparaten de toegang te ontzeggen?
Op de site van Archos wordt geen onderscheid tussen 8 en 16 GB gemaakt. Zie "Product capacity" en "Interfaces". Ik ga er dus van uit dat ze beide een SD slot hebben.sjer schreef op maandag 06 september 2010 @ 13:05:
[...]Eind Oktober zouden de producten op de markt moeten verschijnen. 101 gaat €299 (8GB) €349 (16GB) kosten. Nu weet ik niet of beiden voorzien zijn van een microSD slot of alleen de 16GB variant.
't Lijkt er wel op dat de Archos 70 met 8GB wel een micro SD slot heeft maar de 160GB versie niet. Zie "Product capacity" en "Interfaces". Link.
[ Voor 20% gewijzigd door pvtonger op 06-09-2010 14:15 ]
Het is heel eenvoudig om de Google Market op een Archos te krijgen. Zoek maar naar market4archos.apksjer schreef op maandag 06 september 2010 @ 13:05:
[...]
Is er trouwens geen work-around om de Android market er toch op te krijgen? En wat is eigenlijk de criteria van Google om sommige apparaten de toegang te ontzeggen?
De reden dat het niet overal standaard op staat is omdat er hardware eisen zijn (telefoon, gps, camera, hardware knoppen) zodat apps in de market goed werken als ze vanaf de market op een device gezet zijn.
Archos heeft trouwens zelf ook een goede appstore: AppsLib.
[ Voor 4% gewijzigd door bredend op 06-09-2010 14:12 ]
De Archos 101 lijkt erg leuk, maar als ze in de specificaties al zetten dat hij alleen 720P kan afspelen en gee 1080P, dan weet je al eigenlijk dat hij net wat tekort komt aan kracht. Als HD content spelen je echter niks kan schelen, dan is dit een topdevice voor een hele leuke prijs. Het design vind ik ook mooi, alleen jammer dat fabrikanten altijd graag hun merknaam op de bovenkant van het apparaat zetten. Dat vind ik zo lelijk....
Beauty is in the eye of the beerholder
Verwijderd
een samsung bobo heeft gezegd dat de samsung tablet ietjes meer dan de galaxy s phone gaat kosten,
ik schat 450 euro maar heb dan toch liever een notion ink adam

Die heb je met een beetje geluk in de meest luxe uitvoering ook al voor dat geld:Verwijderd schreef op maandag 06 september 2010 @ 14:50:
een samsung bobo heeft gezegd dat de samsung tablet ietjes meer dan de galaxy s phone gaat kosten,
bron[...] we will ship LCD and PQ Variants. Both available in Wi-fi only and 3G modes. I believe you will get a range of around $399 to $498 for these four.[...]
Voorpagina Tweakers meld: Amazon biedt Galaxy Tab te koop aan voor 799 euro.
Ik wens ze heel veel succes!

[ Voor 14% gewijzigd door guapper op 06-09-2010 21:51 ]
Samsung gaat er op gokken dat mensen hem met een abbo gaan kopen, dat is de reden dat hij in Nederland niet los te koop zal zijn.Voorpagina Tweakers meld: Amazon biedt Galaxy Tab te koop aan voor 799 euro.
Ik wens ze heel veel succes!
Dus dan betaal je bijv. met een abbo 300 euro.
Ikzelf vindt dit heel erg zonde, ik had deze graag willen kopen zonder abbo, ik ga hem namelijk alleen thuis gebruiken en dan heb ik wifi.
Ik ga geen 800 euro betalen. Ik wacht wel op alternatieven. (Dan bedoel ik goede alternatieven)
Hallo,O085105116N schreef op zondag 05 september 2010 @ 20:59:
[...]
Graag gedaan. Ik heb nu een WinCe versie geinstalleerd. Maar deze doet het stukken beter dan de android versie, hoewel de besturing wat onhandig is. Ook de SD kaart lijkt nu goed te werken. Ik klooi eens verder met deze firmware, mogelijk krijg ik die nog beter werkend.
mag ik misschien even weten wat je bedoelt "onhandige besturing". Ben zelf reeds langer geïnteresseerd in dit toestel, voornamelijk om er ebooks en comics in cbr/cbz formaat op te lezen, en aangezien de in mijn ogen beste ebookreader software toch niet bestaat onder Android (Mobipocket) zou WinCe een goed alternatief kunnen zijn
Save the trees, eat beaver!
Heb vandaag eindelijk mijn e7002 binnen, ben er redelijk tevreden mee. Enig idee hoe ik skype erop krijg? Kan hem niet vinden op marketplace.
Ga eens naar skype.com/mXerx3s schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 13:30:
Heb vandaag eindelijk mijn e7002 binnen, ben er redelijk tevreden mee. Enig idee hoe ik skype erop krijg? Kan hem niet vinden op marketplace.
Ja dat had ik al geprobeerd maar dan krijg ik "Sorry, Skype is niet beschikbaar voor uw mobiel. We voegen voortdurend nieuwe handsets toe, dus kom snel opnieuw langs. " (zowel op pc als op android).
ff kijken of hij ergens anders vandaan te plukken is.
Kan je een korte review plaatsen?Xerx3s schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 13:30:
Trouwens, is dat niet zo dat je ENKEL kunt chatten? Tip: Fring is een goede alternatief om te bellen!
Hm, hebben meer mensen behoefte aan een nieuw deel? Met al die nieuwe tablets is dat misschien wel een idee.
Ik heb geen leuke ondertitel.
Op zich wel, aan de andere kant zijn er nog maar een paar tablets die er toe doen maar er nog niet zijn, een enkele die er al is en een hele stapel craptablets
(ok, laat ik ze budgettablets noemen, dat klinkt vriendelijker)
Misschien is er in de nieuwe topicstart een soort onderverdeling op die manier te maken.
Misschien is er in de nieuwe topicstart een soort onderverdeling op die manier te maken.
[ Voor 11% gewijzigd door Vmu op 07-09-2010 15:51 ]
Vmu
de apad e7002 en de gpad g10 blijken hetzelfde te zijn. enige verschil is dat de e7002 een kleinere accu heeft. hier een revieuw gevonden van de e7002Xerx3s schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 13:30:
kan niet wachten op mijn gpad. vandaag of morgen moet ie binnen komen.
een mooie shootout
[ Voor 18% gewijzigd door Zuluman op 07-09-2010 16:05 ]
6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor:
-je bestellingen
-ervaringen met winkels
-garantie-afhandelingen
-..en al het andere dat niet met de technische aspecten van de apparaatjes zelf te maken heeft.
Dit topic is niet bedoeld voor:
-je bestellingen
-ervaringen met winkels
-garantie-afhandelingen
-..en al het andere dat niet met de technische aspecten van de apparaatjes zelf te maken heeft.