[BBG] MultiMedia / HTPC-systeem mei 2010 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 17.193 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:44

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:31
weer even wat inschieten;
mensen die zo ver zijn dat ze een HTPC hebben, hebben meestal ook wel nieuwe mobieltjes.
moet er nog wat tekst over bediening via een mobiel? voor de iphone, googlephone en volgens mij ook binnenkort de windowsphone zijn er widgets/gadgets om je pc te besturen.

kan een toetsenbord eventueel vervallen. en zit je niet meer met zo'n plank (dinovo mini uitgezonderd natuurlijk :)) in je woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Lijkt mij geen handige optie, zit je constant met je telefoon te klooien en als je telefoon weg is kan je hele htpc niet bestuurd worden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134818

Dat niet alleen, we kunnen er ook niet van uit gaan. Dat soort dingen zijn aan gebruikers zelf: als ze dat weg willen laten, dan kunnen ze dat gewoon zelf doen ;). We zijn de regering niet, die alles geregeld(betutteld) wil hebben en er van uit gaat dat iedereen dom is ;).

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 21-04-2010 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
lol, moest je reactie even 3 keer lezen voordat hij duidelijk werd reinman... :)
maar idd zal men het zelf kunnen uitzoeken, daarom zeg ik ook dat je het eventueel met een stukje tekst zou kunnen doen. wel is de bestbuy bedoeld om mensen toch een stukje op weg te helpen en dit kan dan een extra iets zijn (idem aan digitale tv die apart genoemd gaat worden).

@tsurany:
ondertussen zijn veel mensen al toe aan hun 2e smartphone waarbij de eerste dus al ab kan dienen (of als backup). de nieuwere kan dan gewoon ook altijd gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

A4-tje schreef op woensdag 21 april 2010 @ 18:56:
lol, moest je reactie even 3 keer lezen voordat hij duidelijk werd reinman... :)
Jah, sorry vermoeidheid + dyslexie = slechte combo :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 313339

nou vindt ik wel dat a4-tje een punt heeft, dan bedoel ik niet een afstandsbediening via je mobieltje. maar de afstandsbediening van de microfusion is geweldig slecht (klein opdondertje)er mag wat mij betreft best een afstandsbediening van 20 euro bij. of optioneel dan weten de mensen die een andere kast zonder afstandsbediening ook gelijk wat ze dan kunnen kopen. ik weet dat dit geen officieel onderdeel van de BBG is maar dit is misschien wel waard om te vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Waarom zou het geen officieel ondersteund deel zijn? Als jij één of twee afstandbedieningen weet die het beste ding na gesneden brood zijn, dan kan ik die gewoon plaatsen.
Alleen de foon gaat me wat te ver, ondanks dat het zeker potentie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik gebruik een toetsenbord bij het gebruik ook al jaren niet meer, het concept van een HTPC is toch een beetje dat je alles met de ab kan doen. Maar goed, dat geldt natuurlijk niet als de HTPC ook games doet, of bv MSN plugin draait, of graag met allerlei Linux scriptjes en configs in de weer wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik wilde de philips ovu411000 als ir ontvanger en de bijbehorende afstandsbediening rc1974506 voorstellen maar deze zijn blijkbaar nergens meer te krijgen. de enige eHome compatibele ir afstandbediening is dan de oplossing van hauppauge (die in de pricewatch blijkbaar onder unsorted staat), dit is gewoon een regelrechte kopie van de originele microsoft mce remote. reden dat ik een ir afstandsbediening/ontvanger wilde voorstellen is dat je dan de afstandsbediening makkelijk kunt vervangen met een harmony/pestigo e.d.

maar welke ik nu voorstel is een rf afstandsbediening namelijk die van conceptronic de Lounge ‘n Look deze is ook eHome compatible en heeft dus onder xp mce/vista/win 7 geen driver nodig. en je hoeft hem niet eens te richten makkelijker kan bijna niet. nadeel is je kunt er geen harmony/pestigo e.d. mee kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
En er zit een usb antenne van een meter aan :|

Kun je zo'n Harmony niet direct nemen als vervanging van de ir remote van de Fusion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het gaat wel maar dit geeft soms wat gekloot in de instellingen van de imon software en de instellingen van de harmony deze moeten namelijk hetzelfde zijn.(dus als je de bijgeleverde afstandsbediening met de harmony emuleerd moet je dit aangeven in de software of je kunt de microsoft mce remote emuleren en dan moet je dit aangeven.) klinkt moeilijk en dat is het soms ook geeft dus veel gekloot.

helemaal erg wordt het als je geen WMC maar iets anders gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Beide Antec cases worden ondersteund en de Zalman wordt herkend in de database. Moet niet zo'n probleem zijn, toch?

Ik begrijp iig dat het even instellen is, maar als het eenmaal werkt zit je er lekker bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
och, ik denk dat je sowieso wel het e.e.a. in te stellen hebt dan kan een uurtje voor je ab er ook nog wel bij :)
ik zal nog even kijken naar een redelijk geprijsde ab die meteen een vervanging voor de overige kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creon
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:11
Het is jammer dat er zo weinig RF of BT afstandsbedieningen zijn
het niet hoeven mikken (pc verborgen zetten) zou voor mij iig een uitkomst zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Ik heb al jaren een extern USB IR oogje (Microsoft), zodat de kast uit zicht kan blijven. Volgens mij heb je die op Ebay voor een tientje...

[ Voor 3% gewijzigd door Dreamvoid op 23-04-2010 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Laatst online: 08:27
Hmmm, heeft dat MSI-H55M-E33 moederbord een wake-on from usb functie?

Heb zelf de Gigabyte H55M-UD2H maar deze heeft dat blijkbaar niet! (Tenminste, het lukt wel om hem uit slaapstand te krijgen met het toetsenbord aangesloten op USB, maar niet met de afstandsbediening. Toetsenbord zit op een externe usb-aansluit alsin achterop het moederbord, AB via de IR ontvanger op een interne usb aansluiting alsin in de kast zelf). Hier ook met gigabyte contact over gehad en die zeggen simpelweg
Please be advised that we do not support wake up from remote control.
Please use mouse or keyboard to wake up your system.
Overweeg dus de MSI aan te schaffen en de Gigabyte weer te verkopen als de MSI wel werkt zoals ik wil :) Ga wel eerst nog even verder puzzelen met die gigabyte, maar zag in het bios geen 'wake on usb' opties en ook geen mogelijkheden als in jumpers om die +5v 'aan te zetten' voor de usb.

*Edit*

Hmmm, ook geen optie dit bordje... Zie dat er geen digitale audio uitgang op zit? Meh...

[ Voor 5% gewijzigd door m0ridin op 23-04-2010 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Ik denk dat het lastig wordt om een moederbord te vinden dat zich laat wekken dmv de afstandsbediening. Ik heb er iig geen positieve ervaringen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Kleine toevoeging:

Ik heb nu een aantal losse suggesties gezien. Misschien dat jullie deze willen integreren in je eigen systeemvoorstel (dus dmv een wenslijstje)? Dat vergelijkt wel zo makkelijk. Dit weekend wil ik het systeem aftimmeren, dus ik ben erg benieuwd naar jullie bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Edmin schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 11:20:
Ik denk dat het lastig wordt om een moederbord te vinden dat zich laat wekken dmv de afstandsbediening. Ik heb er iig geen positieve ervaringen mee.
Hoezo, dat is toch vrij standaard? Bijna elk mobo heeft wake-on-USB tegenwoordig (en zo niet, dan staan de forums vol met klachten, zoals bij de 1st gen Zotac ION bordjes). Ik gebruik dat al jaren, mijn bejaarde S939 HTPC en de P3 laptop die ik daarvoor gebruikte met de MCE ab deden dat ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
helaas heeft ed_l gelijk dat er toch vaak vastlopers ontstaan of het systeem niet wil ontwaken...
meeste ervaringen hiermee vallen toch een beetje tegen en vaak is er geen goede oorzaak te achterhalen. misschien is het met de huidige borden beter, maar dat durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zijn deze problemen niet op te lossen d.m.v. de MCE stand-by tool. dat werkte i.i.g. voor mij om de stand-by goed te krijgen.

nog even om terug te komen op de afstandsbediening als je het oog van de microfusion/fusion wil gebruiken kun je denk ik het beste voor de harmony 515 gaan maar voor hetzelfde geld kun je ook de conceptronic Lounge ‘n Look kopen. (en een USB verlengkabel om de RF ontvanger buiten het zicht en niet achter de behuizing(i.v.m. bereik) te plaatsen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foefelken
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-11-2022
Edmin schreef op zondag 04 april 2010 @ 16:26:
[...]
De vereisten zijn: passief, HDMI en low profile. Binnen die criteria is de club3d de goedkoopste.
[...]
Nope. De GPU in de i3 530 is daar niet krachtig genoeg voor. Het zijn technieken die zwaar op de GPU leunen en hardwarematig moeten worden opgelost. Als je echt alleen 1080p kijkt is het niet interessant, maar bij 1080i en lager wel.
Ahum... beter laat dan nooit... Ed_L bedankt voor de info.
Hou er rekening mee dat de voorgestelde graka niet meer voorkomt in de pricewatch
pricewatch: Club3D HD 5450 512MB Noiseless Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
/facepalm

thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-05 13:56

Madrox

Oh, Pharaoh!

Hebben al die goedkopere HTPC's met een schermpje, niet zo'n schermpje met een slechte kijkhoek ?
Maw: je moet er recht voor zitten om het te kunnen lezen ?

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Het is wel een issue, inderdaad:
http://benchmarkreviews.c...d=61&limit=1&limitstart=6
This is one of those occasions where the product actually looks better than the photographs. Some may prefer a flashier design, but the black/aluminum design Antec went with will blend in well with other media components. The LCD display looks sharp as well, but does tend to have poor viewing angles.
Voor de Fusion heb ik die commentaren niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
foefelken schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 20:55:
Ahum... beter laat dan nooit... Ed_L bedankt voor de info.
Nou lijkt het net also die IGP's geen interlaced video kunnen doen - dat kunnen ze wel. Er zijn alleen verschillende algoritmes van deinterlacing (in volgorde van beeldkwaliteit): blend, weave, bob, field shift, adaptive, motion adaptive, vector adaptive. Alleen voor de laatste hebben de huidige IGP's de performance niet. Zie oa deze discussie op AVSForum.

[ Voor 9% gewijzigd door Dreamvoid op 23-04-2010 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Edmin schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 21:49:
Het is wel een issue, inderdaad:
http://benchmarkreviews.c...d=61&limit=1&limitstart=6

[...]

Voor de Fusion heb ik die commentaren niet gezien.
Hier heb je commentaren over de lcd, ziet er niet bepaald rooskleurig uit:
http://www.anandtech.com/show/2637/12

[ Voor 4% gewijzigd door Madrox op 23-04-2010 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Het probleem is dat dit standaard iMon lcd's zijn. In cases van bijvoorbeeld Silverstone zitten dezelfde lcd's. Vreemd genoeg zie je sommigen er een punt van maken, terwijl anderen het absoluut niet als een minpunt zien. Dat kan natuurlijk verschillende oorzaken hebben. Ik denk niet dat je een betaalbare case gaat vinden die dit nadeel niet heeft, maar aan het einde is ook deze lcd beter dan geen lcd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Dreamvoid schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 13:56:
[...]

Hoezo, dat is toch vrij standaard? Bijna elk mobo heeft wake-on-USB tegenwoordig (en zo niet, dan staan de forums vol met klachten, zoals bij de 1st gen Zotac ION bordjes). Ik gebruik dat al jaren, mijn bejaarde S939 HTPC en de P3 laptop die ik daarvoor gebruikte met de MCE ab deden dat ook al.
Hmmm, dat dacht ik dus ook... Mijn oude P4 bordje werkte er prima mee, voor mij (nu ook een principezaak ;) ) toch ook vrij essentieel. Gewoon met 1 druk op de harmony one alles aanzetten.

Heb een asrock bordje besteld (niet alleen hiervoor, ook om andere redenen) waarbij ik iig een en ander vermeld zag over de +5v over usb en wat andere dingen waardoor ik hoop dat het daarmee wel werkt. We zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djiezes
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05 20:46
Qua wake-on mogelijkheden. Met mijn Antec Fusion Remote Black + Asrock H55M Pro heb ik geen problemen. Zowel met de afstandsbediening die standaard met de Antec case komt, als het Logitech toetsenbord via Bluetooth krijg ik de pc uit slaapstand.

Qua LCD. Het Antec schermpje heeft geen last van kijkhoeken. Maar dat is eerder omdat het heel fel is. Ik zet het dan ook eerder uit dan aan, omdat dit kan storen in een donkere kamer. (en het toch niet werkt met xbmc)

Qua de standaard afstandsbediening bij de Antec Fusion (dus niet MicroFusion, daar heb ik geen ervaring mee), die doet het goed met Xbmc en de Imon software (onder windows. ubuntu heb ik nog niet kunnen proberen). Xbmc wordt standaard herkend, mogelijk moet je eenmaal in de imon software het programma laten herkennen, de rest gebeurt automatisch. Daarna kan je zelfs nog ongebruikte knoppen toewijzen aan xbmc sneltoetsen. Tamelijk gebruiksvriendelijk in mijn perspectief.

Desktop ; Htpc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Djiezes schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 11:29:
Qua wake-on mogelijkheden. Met mijn Antec Fusion Remote Black + Asrock H55M Pro heb ik geen problemen. Zowel met de afstandsbediening die standaard met de Antec case komt, als het Logitech toetsenbord via Bluetooth krijg ik de pc uit slaapstand.
Dat is fijn om te horen, krijg dat bordje volgende week binnen dus als dat inderdaad werkt is het helemaal opgelost.

Ik las overigens wel over problemen mbt de USB poorten op dat bordje (of meer de P55 chipset in het algemeen) waardoor de front usb-poorten (van de kast die je via een kabel op het moederbord moet aansluiten) niet goed zouden werken. Externe schijven werden niet altijd herkend en dergelijke.

Daar toevallig nog problemen mee (gehad)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Edmin schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 00:18:
Het probleem is dat dit standaard iMon lcd's zijn. In cases van bijvoorbeeld Silverstone zitten dezelfde lcd's. Vreemd genoeg zie je sommigen er een punt van maken, terwijl anderen het absoluut niet als een minpunt zien. Dat kan natuurlijk verschillende oorzaken hebben. Ik denk niet dat je een betaalbare case gaat vinden die dit nadeel niet heeft, maar aan het einde is ook deze lcd beter dan geen lcd.
Dat klopt, goede VFD's zijn niet goedkoop. Zeg het alleen even, daar ik ook zo'n digitala fancontroller heb gehad en de leesbaarheid ervan verre van perfect was. Zo slecht, dat ik zo'n display nooit zou willen en ik me goed voorstellen dat als de LCD's bij Antec en anderen in de goedkopere prijsklasse van diezelfde kwaliteit zijn; er mensen zullen klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
ik lees wel eens reviews waar ze niet als heel slecht worden bestempeld maar idd is over het algemeen de leesbaarheid niet echt geweldig.
ik zou persoonlijk meer voor een lcd-schermpje gaan maar dat past weer niet in deze topic.. (A4-tje mist de "High end HTPC" topic die moest worden gestaakt heel erg :( ).
ontopic:
ik denk wel dat er een schermpje in moet om te voorkomen dat altijd de tv aan moet staan. beter iets wat niet helemaal geweldig is dan helemaal niets en veel stroom verbruik door het aanzetten van een tv.

Edit:
ja maar die is erg algemeen.
'vroegha' was er een topic wat meer over de laatste stand van zaken was dan het samenstellen van een htpc (Home Theater PC (HTPC) Deel 4). nu is er niet meer 1 topic met alle dingen die met een htpc hebben te maken.

[ Voor 20% gewijzigd door A4-tje op 25-04-2010 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Hoezo gestaakt? Je kunt nog prima terecht in het bbg aanschaf topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
Misschien is het een goed idee om bij de BBG HTPC ook een alinea te wijden aan de support van hardware decoding onder verschillende operating systems. De HD5450 is natuurlijk een prima kaartje qua bang/buck, maar afaik is er geen gpu decoding mogelijk onder linux (bijvoorbeeld ubuntu + xbmc). En hoe zit dat met de relatief nieuwe i3? Voor een dergelijke oplossing ben je dus beter af met een passieve nvidia gpu (VDPAU). De kosten van een bijvoorbeeld een windows licentie en de software oplossing (Media center/ xbmc / boxee / mythtv / etc.) zouden m.i. ook in de BBG opgenomen worden om een goed beeld te geven qua compatibiliteit en mogelijkheden. Zeker nu ubuntu lucid lynx de 29e uit gaat komen met i3 support.

[ Voor 78% gewijzigd door d3vlin op 26-04-2010 15:14 ]

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
d3vlin schreef op maandag 26 april 2010 @ 14:11:
Misschien is het een goed idee om bij de BBG HTPC ook een alinea te wijden aan de support van hardware decoding onder verschillende operating systems. De HD5450 is natuurlijk een prima kaartje qua bang/buck, maar afaik is er geen gpu decoding mogelijk onder linux (bijvoorbeeld ubuntu + xbmc). En hoe zit dat met de relatief nieuwe i3? Voor een dergelijke oplossing ben je dus beter af met een passieve nvidia gpu (VDPAU). De kosten van een bijvoorbeeld een windows licentie en de software oplossing (Media center/ xbmc / boxee / mythtv / etc.) zouden m.i. ook in de BBG opgenomen worden om een goed beeld te geven qua compatibiliteit en mogelijkheden. Zeker nu ubuntu lucid lynx de 29e uit gaat komen met i3 support.
Het idee is aardig, maar de BBG is uitdrukkelijk niet gericht op software. De OS discussie komt zo ongeveer elke BBG weer terug, maar het antwoord van de redactie is kort: nee, we gaan geen OS behandelen in de BBG.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat we de compatibiliteit van de HD5k serie met XBMC/linux moeten negeren. Ik zal er dan ook een stukje aan wijden in de begeleidende tekst.

Overigens kom ik als alternatief hierop uit: pricewatch: Zotac GT 220 ZONE Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
Ik heb het even opgezocht, zoals Djiezes hier opmerkt komt er nu dus juist wel gpu acceleratie voor ATI en intel clarkdale/arrandale igp's onder linux middels VA-API. Dit was onder linux lang een NVIDIA only terrein (VDPAU).

Er zullen genoeg mensen zijn die door de bomen het bos niet meer zien en bedrogen uitkomen. DXVA, VDPAU, VA-API... en welke werkt dan met welke hardware en welk operating system? Lijkt me toch wel een cruciaal onderdeel bij het vinden van de juiste HTPC componenten.

Het is daarbij natuurlijk jammer dat de VA-API linux implementatie nog in de kinderschoenen staat en er nog geen echte reviews/benchmarks zijn. Het zou zomaar kunnen dat een H55M + i3 voldoende is voor GPU decoding onder linux zonder aanvullende gfx kaart, wat natuurlijk aardig is voor de prijs van het hele systeem.

[ Voor 59% gewijzigd door d3vlin op 26-04-2010 15:17 ]

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Kinderschoenen slaat de spijker op zn kop, als intel ermee in zee gaat zal het sneller gaan maar VA-API stond vorig jaar ook nog in kinderschoenen dus ik zou het afwachten.

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Inmiddels ben ik het artikel aan het schrijven (soms moet je knopen doorhakken ;) ), maar ik ben nog wel benieuwd naar het concrete voorstellijstje aan TV-kaarten. De Anysee zit er in ieder geval in.
Welke kaarten uit de PW hebben verder jullie voorkeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djiezes
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05 20:46
m0ridin schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 12:25:
[...]
Dat is fijn om te horen, krijg dat bordje volgende week binnen dus als dat inderdaad werkt is het helemaal opgelost.

Ik las overigens wel over problemen mbt de USB poorten op dat bordje (of meer de P55 chipset in het algemeen) waardoor de front usb-poorten (van de kast die je via een kabel op het moederbord moet aansluiten) niet goed zouden werken. Externe schijven werden niet altijd herkend en dergelijke.

Daar toevallig nog problemen mee (gehad)?
Een extern 2"5 schijfje zonder afzonderlijke voeding deed het inderdaad niet via de front-USB, het bleef heel akelig tikken zonder herkend te worden. USB poortjes achteraan deden het wel met dezelfde schijf.
Gewone externe 3"5 schijven doen het zowel voor als achter, maar die worden dan ook afzonderlijk gevoed.

Desktop ; Htpc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urian
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-05-2023
@Ed_L

Deze: pricewatch: Hauppauge WinTV HVR-2200

Deze krijgt goede reviews hier en ook verder op i-net (eventueel googlen, zelf zo niet bij de hand), dualtuner en middels de juiste software en usb kaartlezer ook geschikt voor Digitenne: [DVB-T] Het grote Digitenne topic deel 9

Goedkoper dan de plug&play singletuner Anysee ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urian
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-05-2023
Nu ik toch aan het tikken ben: waarom vasthouden aan een case met display? Hierboven meldde al iemand dat het eerder storend is dan dat het toegevoegde waarde heeft. Dit heb ik ook veel gelezen in reviews van diverse cases. Zelfs een review van de dure cases met touchscreen op Toms hardware brengt dit punt naar voren. Ikzelf mis het scherm absoluut niet in mijn htpc.

Ook een volumeknop is misschien wat overbodig, aangezien je ervan uit mag gaan dat alles met de ab geregeld wordt. Lijkt mij alleen maar onhandig doordat er per ongeluk aan gedraaid kan worden (kinderen, schoonmaakster...)

Qua ab en wake-up etc: zoek eens naar de Antec Veris mogelijkheden in Unsorted (of bij Antec zelf). Ikzelf gebruik de basic, werkt perfect. Met mijn harmony kan ik de pc bedienen (MediaPortal dan) alsof ik een MS remote heb met alle opties. Je kan ook een klein of groter digitaal display nemen, ben je niet afhankelijk van de kast. Wake-up is geen issue, je krijgt een verlengstuk voor je mb-poweraansluiting (hoehethetookalweer) met aftapje naar de remotesensor: in/uit slaap of aan/uit geen probleem met de remote.

Anyway, succes met je artikel ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Urian schreef op maandag 26 april 2010 @ 20:57:
Nu ik toch aan het tikken ben: waarom vasthouden aan een case met display? Hierboven meldde al iemand dat het eerder storend is dan dat het toegevoegde waarde heeft. Dit heb ik ook veel gelezen in reviews van diverse cases. Zelfs een review van de dure cases met touchscreen op Toms hardware brengt dit punt naar voren. Ikzelf mis het scherm absoluut niet in mijn htpc.
Vraag je eerder af: waarom niet? Hebben de displays nadelen? Natuurlijk; ze zijn niet perfect. Echter, als ik naar mijn veel te dure Sony DVD-speler kijk, dan is de kijkhoek van het display net zo waardeloos. Is dat erg? Ik vind van niet. Je ziet toch regelmatig dat mensen op GoT op zoek zijn naar mogelijkheden om hun htpc te bedienen zonder de televisie aan te moeten zetten. Een display is dan de meest voor de hand liggende oplossing.

Verder zijn de betaalbare alternatieven niet heel erg veelomvattend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Djiezes schreef op maandag 26 april 2010 @ 18:01:
[...]

Een extern 2"5 schijfje zonder afzonderlijke voeding deed het inderdaad niet via de front-USB, het bleef heel akelig tikken zonder herkend te worden. USB poortjes achteraan deden het wel met dezelfde schijf.
Gewone externe 3"5 schijven doen het zowel voor als achter, maar die worden dan ook afzonderlijk gevoed.
Hmmm, ok... das wel matig dan. Nah ja, voor de rest ziet het er goed uit. Hopelijk komt hij deze week nog binnen en kan ik hem inbouwen. Dan nog even de koeling goed uitdokteren en dan is ie helemaal af :) Thanks voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rattenfanger
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-05 16:42
Op verzoek van Ed_L verplaatst naar rattenfanger in "[BBG aanschaf] HTPC januari 2010"

[ Voor 99% gewijzigd door rattenfanger op 27-04-2010 15:47 . Reden: Ik dacht dat je hier ook onderbouwde suggesties van complete systemen wilde... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
En je weet zeker dat je dat niet hier wilde posten?
[BBG aanschaf] HTPC januari 2010
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Welke video kaart stellen jullie nu voor ?
Want de Club3D 5450 512 MB is NIET leverbaar. De versie met 1024 MB wel.
Echter is dit een veel betere kaart --> pricewatch: Asus EAH5570 SILENT/DI/1GD2

Die heeft een 5570 en die kaart is blijkbaar beter voor een HTPC als de 5450.
Het is ook een stille kaart die passief gekoeld is.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Waarom is een HD5570 met een prijs zoals de HD5670 beter voor in een HTPC, een HD5550 of HD5670 lijkt mij dan sowieso beter, maar een andere HD5450 moet ook prima kunnen lijkt mij. pricewatch: Sapphire HD 5450 512MB DDR3 PCIE HDMI

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Het stikt in de PW van de passief gekoelde 5450's, dus dat gaat hem ook gewoon worden. Die 5570 is een uitstekende kaart, maar ik vind hem veel te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Oh wacht ff
Die kaart die ik voor ogen heb .... pricewatch: Asus EAH5570 SILENT/DI/1GD2
Past die wel in een Antec Micro Fusion ? Want dat is geen low profile kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
En dus past hij niet ;) In de Microfusion passen alleen low profile kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Kain_niaK schreef op woensdag 28 april 2010 @ 16:40:
Oh wacht ff
Die kaart die ik voor ogen heb .... pricewatch: Asus EAH5570 SILENT/DI/1GD2
Past die wel in een Antec Micro Fusion ? Want dat is geen low profile kaart.
Sapphire heeft wel een low profile HD 5570 (heb hem zelf ook). Wel even opletten bij de aanschaf, ze hebben namelijk 2 versies. 1 met een HDMI poort en de andere met een display poort.

En de reden waarom ik een HD5570 heb gekocht is juist dat, het feit dat ie low profile is (daarnaast ook een GTS 250 aangeschaft welke een stukje sneller is, maar ook meteen meer verbruikt en warmer wordt. Weet dus nog niet wat de uiteindelijke gaat worden...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Ik ben toch terug voor de 5450 gegaan.
Dit keer de Club 3D versie met 1024 MB geheugen.
Reden: Passieve koeling en low profile.
Ik heb geen 5570 gevonden die dat alle twee had.

Mis je nu echt zo veel met een 5450 tov een 5570 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Waarom één met 1GB geheugen, dat is echt zo ongelooflijk nutteloos.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Modbreak:Waarschuwing:
Dit topic is niet bestemd voor het stellen van vragen over je eigen htpc! Hier beperken we ons tot de discussie over het htpc systeem dat op 1 mei op de frontpage zal verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Kain_niaK schreef op woensdag 28 april 2010 @ 19:38:
Ik ben toch terug voor de 5450 gegaan.
Dit keer de Club 3D versie met 1024 MB geheugen.
Reden: Passieve koeling en low profile.
Ik heb geen 5570 gevonden die dat alle twee had.

Mis je nu echt zo veel met een 5450 tov een 5570 ?
Afhankelijk van wat je ermee gaat doen, puur voor spellen is er veel verschil:

http://alienbabeltech.com/main/?p=15431&page=10

Als het echt alleen voor video kijken ed is dan is een 5450 prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-05 06:41

Kiswum

Gadget reviewer

Ben te laat, maar wellicht nog wel een vervanger voor de asrock core 100 serie die maar niet wilt komen...
Het gaat in dit geval om een HTPC in een UPC gebied. De smartcard kan alleen worden ingebouwd in de meegeleverde decoder, dit kaartje zou niet eens bij mijn buurman werken dus een tv kaart heeft alleen nut voor anologe signalen.
Deze HTPC zou zuinig en low budget moeten zijn maar wel om moeten kunnen gaan met XBMC en Windows 7 ivm de Blu-Ray support.
Het kan zijn dat een optionele fanless videokaart benodigd is. Bij deze een leuke condidaat voor evt. HD materiaal: pricewatch: Zotac GT 220 ZONE Edition Toch niet het voorbeeld hiernaast, die zal toch echt niet passen.

De keuze voor het moederbord heeft met name te maken met het ITX formaat en wifi-n, dat is iets wat de Asrock series ook hebben.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3 550€ 129,73€ 129,73
1Kingston ValueRAM KVR1066D3N7/2G€ 51,22€ 51,22
1LG CH08LS10€ 89,95€ 89,95
1Procase CYS81€ 73,50€ 73,50
1Western Digital Scorpio Blue WD3200BPVT, 320GB SATA-300, 8MB, 5400rpm€ 38,62€ 38,62
1Zotac H55ITX-A-E€ 112,90€ 112,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 495,92

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
Misschien laat, maar een aardige vermelding voor het artikel zou zijn dat 95% van de HTPC behuizingen niet passen in een doorsnee TV meubel. De diepte van deze meubels is bijna altijd 40 cm en de diepte van de meeste behuizingen is > 43cm. Daarbij heb je nog wat ruimt aan de achterkant nodig voor je voedingskabel, hmdi, usb, etc. en je zit zo aan 46 tot 50 centimeter. Afgezien van de krappe ruimte in de kast, is de silverstone HTPC GD04 qua tv meubel aanbod een fijn kastje met zijn 32,5 cm diepte.

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-05 06:41

Kiswum

Gadget reviewer

Hoi d3vlin, je hebt gelijk, echter is het ook zo dat de standaard receivers ook vaak rond de 43 cm zitten. Een oplossing hiervoor is een gedeelte van het hardboard aan de achterkant weg te halen (Eventueel grote gaten in maken voor de airflow). Door deze actie creeer je meer ruimte achterin.
In mijn geval is het ook niet ideaal om er een kast in te bouwen met het formaat van een receiver, vandaar dat ik ook de voorkeur heb voor een kleine htpc en het liefst in een Wii/Asrock Ion formaat.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
Die gaten achterin heb je sowieso nodig voor de kabels en de airflow. Echter, met een kast van 43 cm + kabels aan de achterkant zal een kastje van 40cm diep dan ongeveer 10cm van de muur af komen te staan. Ieder zijn ding, maar dat vind ik er niet uit zien. :)

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-04 20:04
Hoi,

Ben geinteresseerd om een HTPC te bouwen, maar vraag me af of het noodzakelijk is.
Ik heb nl nog een ouwe kast met een Intel Pentium 4 - 3.06Ghz (478socket) met een AGP Nvidia 7600GT video kaart in me woonkamer staan, niet ver van de tv.
Helaas heb ik nog geen HD lcd tv. Is deze ouwe machine nog krachtig genoeg om later HD films af te spelen?
Ipv van een complete HTPC te bouwen, vraag ik me af of ik niet gewoon een AGP ATI videokaartje met een HDMI aansluiting kan kopen en goedkoper af ben. Is een ATI HD3850 voldoende? Ik speel geen games.
Ik hoor het graag. Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor zo ver ik weet heeft AGP geen goeie mogelijkheden tot acceleratie(dus ook niet op de ati kaarten), dankzij de pci-e naar agp bridge chip.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 23-05-2010 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-04 20:04
Dank voor de info.

Ik zal de P4 kast maar vervangen door een andere cpu.

[ Voor 94% gewijzigd door LaptopRookie op 30-05-2010 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Dit soort vragen horen thuis in [BBG aanschaf] HTPC mei-augustus 2010

deze kan op slot
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet bestemd voor het stellen van vragen over je eigen htpc! Hier beperken we ons tot de discussie over het htpc systeem dat op 1 mei op de frontpage zal verschijnen.