[DVB-T] Het grote Digitenne topic deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 140.029 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:07

woutur

Klauwtjes uit!

woutur schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 13:03:
Hoe kan ik er voor zorgen dat de digitenne op ned 1 ,2 en 3 niet storen als mijn popcornhour aan staat?
Als de hdmi kabel er in zit, is het doffe ellende. Als ik deze er uit trek en de popcornhour nog binnen een meter van mijn digitenne kastje zet zijn ned 1, 2 en 3 nog steeds niet te ontvangen.
Met ci+ en ziggo heb ik hier in het verleden helemaal geen last van gehad.
Wegens aanhoudende teleurstelling gaat digitenne de deur uit. Gisteren bij Tele2 een tv abbo genomen. De continue storingen als er fietsers, brommers en auto's langsreden werd teveel. Bovendien is de beeldkwaliteit bedroevend (vergeleken met bijv. ziggo). Blokkietenne, zo hadden ze em moeten noemen :)

:w :w

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Mijn Digitenne ziet er puik uit op mijn 1080p 40" LCD. Brommers storen nooit. Geluk met de antenne, denk ik.
Anoniem: 350133 schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 13:31:
heb net digitenne aangeschaft, maar klopt het wel , dat je meteen de commerciele zenders kan ontvangen.
heb de smartcard nog niet geactiveerd.
dat klopt volgens mij inderdaad niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Philflow op 08-06-2010 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb ook prima ontvangst, weliswaar op een ouderwetse crt maar geen blokjes enzo. Wel weet ik inmiddels dat vanwege de pc die het ontvangt er wel kwalitatief goede kabels en connectors nodig zijn, dus wellicht heb je problemen met de dropveter die standaard aan de antenne zit.

Afgelopen week heb ik eens de buitenantenne aangesloten en ik moet zeggen dat de kwaliteit direct omhoog ging. (hij is voor weinig weer verkrijgbaar bij de kpn winkel, E 6,75)

Voor wat betreft die activatie: dat klopt toch? Je ontvangt tegenwoordig toch een pre-activated kaart? Na 2 of 4 weken zal ie er wel mee ophouden denk ik...

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
woutur schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 13:03:
Hoe kan ik er voor zorgen dat de digitenne op ned 1 ,2 en 3 niet storen als mijn popcornhour aan staat?
Als de hdmi kabel er in zit, is het doffe ellende. Als ik deze er uit trek en de popcornhour nog binnen een meter van mijn digitenne kastje zet zijn ned 1, 2 en 3 nog steeds niet te ontvangen.
Met ci+ en ziggo heb ik hier in het verleden helemaal geen last van gehad.
Aarden had mogelijk geholpen. Bij Ziggo heb je mogelijk aarding via de coax. Dat is wel vrij fout, maar het is aarde. Zou je kunnen testen met een tijdelijk kabeltje naar de CV (geen goed plan als permanente oplossing, maar wel geschikt om te testen).
Anoniem: 350133 schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 13:31:
heb net digitenne aangeschaft, maar klopt het wel , dat je meteen de commerciele zenders kan ontvangen.
heb de smartcard nog niet geactiveerd.
Klopt, staat tegenwoordig ook in de topicstart. Je hebt een previewperiode van een week waarin je ook de voetbalkanalen kan zien. Binnen die week moet je je wel registreren.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
woutur schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 13:39:
[...]

Wegens aanhoudende teleurstelling gaat digitenne de deur uit. Gisteren bij Tele2 een tv abbo genomen. De continue storingen als er fietsers, brommers en auto's langsreden werd teveel. Bovendien is de beeldkwaliteit bedroevend (vergeleken met bijv. ziggo). Blokkietenne, zo hadden ze em moeten noemen :)

:w :w
Jammer dat je niet voor iTV van KPN hebt gekozen: perfecte close to HD beeldkwaliteit voor slechts € 1,50 meer dan Digitenne, maar wel incl. gratis tuner met 100 uur opname, veel meer zenders, uitzending gemist, Videoland, etc. en..... gratis Blokkitenne!!

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:07

woutur

Klauwtjes uit!

W3ird_N3rd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 14:35:
[...]

Aarden had mogelijk geholpen. Bij Ziggo heb je mogelijk aarding via de coax. Dat is wel vrij fout, maar het is aarde. Zou je kunnen testen met een tijdelijk kabeltje naar de CV (geen goed plan als permanente oplossing, maar wel geschikt om te testen).
Bedankt, maar te laat. Het abonnement is opgezegd.
giant2000 schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 16:34:
[...]

Jammer dat je niet voor iTV van KPN hebt gekozen: perfecte close to HD beeldkwaliteit voor slechts € 1,50 meer dan Digitenne, maar wel incl. gratis tuner met 100 uur opname, veel meer zenders, uitzending gemist, Videoland, etc. en..... gratis Blokkitenne!!
Dat is niet helemaal waar. Voor iTV heb je namelijk ook een internet abonnement van KPN nodig. Dat hebben wij niet, we zitten al bij Tele2. Vandaar ook de keuze om voor de tripleplay van hen te gaan. Krijg je ook een recorder bij, zenderaanbod is op een paar zenders na gelijk. Maar wel ned 1 2 en 3 in HD in het basispakket. Voor video' s heb ik een popcornhour.

Ik blijf erbij: ik heb ziggo gehad, en was de keuze aan mij om het helemaal over te doen zou ik het zo weer doen.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

giant2000 schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 16:34:
[...]

1,50 meer voor de mensen die een overpriced KPN abo hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Philflow schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 22:51:
[...]

1,50 meer voor de mensen die een overpriced KPN abo hebben ;)
Ok, je bent wel verplicht om internet van KPN af te nemen, maar daar ging ik een beetje van uit.
En ach, overpriced... volgens mij maakt het allemaal niet zoveel meer uit. Ik vind het pakket van KPN best aantrekkelijk met gratis recorder-tuner, bellen en Digitenne.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik zou best IPTV op mijn telfort lijntje willen hebben, het zal ook wel ooit komen maar de bandbreedte is nog te duur als je het niet in je eigen netwerk kunt houden.

Ik vind die all-in-one pakketten vrij duur. Zeker die van KPN want bij glasvezel heb je dan nog het argument dat de snelheden hoger liggen. Ik zit onder de 30 euro per maand voor 20 mbit ADSL (17 in de praktijk), bellen en televisie. Bij KPN ben je daar het dubbele voor kwijt.

[ Voor 45% gewijzigd door Marzman op 09-06-2010 10:11 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Met het oog op het WK heb ik gisteren een Terratec Cynergy USB RC stick met atenna opgehaald.

Vanochtend uitgeprobeerd en krijg veel kanalen te zien (ongeveer 10 duitse en RTL 4, 5, 7, SBS6 en NET 5. Maar ik krijg geen NL 1, 2 of 3 in de lijst. Nu woon ik in Oost Groningen (Stadskanaal) wat de duitse kanalen verklaart. Zit ik misschien in een dode hoek voor de NL kanalen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hb1964
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-08-2021
Luckeh schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 14:07:
Vanochtend uitgeprobeerd en krijg veel kanalen te zien (ongeveer 10 duitse en RTL 4, 5, 7, SBS6 en NET 5. Maar ik krijg geen NL 1, 2 of 3 in de lijst. Nu woon ik in Oost Groningen (Stadskanaal) wat de duitse kanalen verklaart. Zit ik misschien in een dode hoek voor de NL kanalen?
Als je de Nederlandse RTL's kunt ontvangen dan moet het in principe ook met de publieke omroepen lukken. De signalen worden via dezelfde antennes uitgezonden.

Vanuit Groningen worden de publieke omroepen uitgezonden op kanaal 66. Ik weet niet of je handmatig kanalen kunt inscannen. Probeer het eens op kanaal 66 en verplaats de antenne totdat de eventuele signaalkwaliteitsindicator zoveel mogelijk aanwijst.

Vanaf Smilde zitten de publieke omroepen op kanaal 60. Dit kanaal kun je ook proberen.

Verwacht overigens geen wonderen van het kleine antennetje. De afstand tot de mast in Groningen is ongeveer 32 km, Smilde is ongeveer 38 km. Binnenhuisontvangst op die afstanden met een klein antennetje is dan best ambitieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Thanks voor je feedback.

Vandaag nog niet zo belangrijk, als ik maandag op m'n werk (in Drachten) maar voldoende ontvangst heb :)
Kan ik de informatie van kanalen (en afstand) ergens vinden trouwens?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luckeh schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 16:08:
Thanks voor je feedback.

Vandaag nog niet zo belangrijk, als ik maandag op m'n werk (in Drachten) maar voldoende ontvangst heb :)
Kan ik de informatie van kanalen (en afstand) ergens vinden trouwens?
Info over kanalen kan je hier vinden.
Afstanden kan je bepalen met behulp van Google Earth. De posities van de Digitenne zenders kan je in een bestandje voor Google Earth hier downloaden. In Google Earth zit een liniaal waarmee je de afstanden kunt meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havedebe
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03-02 21:40
Goedenavond,

Ik heb nu een half jaar Digitenne met een buitenantenne. Het beeld is echter nog steeds slecht. Zeker met voetbal teleurstellend en dat willen we nu net niet hebben.

Reeds contact gehad met KPN en helaas woon ik in het 12% gedeelte van Nederland waar Interactieve TV niet mogelijk is (Ingen, 10 KM boven Tiel).

Vandaag nieuwe LCD TV gekocht: Samsung P2370 HD. Gebruik het tevens als PC monitor en dan haarscherp beeld.

TV kijken blijft echter beroerd. Iemand tips? Ik las reeds dat een andere (dure) scart kabel de oplossing kan zijn. Maar is Scart zowieso niet kenmerkend voor slchet beeld? Of dan toch maar een kabel erop van € 20,- ipv € 5,-?

En is een converterkastje wellicht een optie? Dan gaat de Scartkabel van het kastje eerst naar deze converter en dan sluit ik hem met een HDMI kabel weer aan op de TV.

Hopelijk kan iemand nuttige tips geven. O ja, overstappen naar een andere aanbieder is even niet aan de orde dus indien mogelijk tips voor verbetering Digitenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Havedebe schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 22:47:
Vandaag nieuwe LCD TV gekocht: Samsung P2370 HD. Gebruik het tevens als PC monitor en dan haarscherp beeld.
[...]
Hopelijk kan iemand nuttige tips geven. O ja, overstappen naar een andere aanbieder is even niet aan de orde dus indien mogelijk tips voor verbetering Digitenne.
Morgen die monitor (het ìs geen TV, het is een monitor) terugbrengen en een echte TV kopen met ingebouwde DVB-T tuner en CI-slot. En een Digitenne starterskit voor de CAM.

Je kan ook een DVB-T ontvanger voor je PC kopen, moet je wel opletten dat de smartcard erin kan.

[edit]Zat bij de P2370 (zonder HD) te kijken, het is me niet duidelijk of dat ding nu wel of geen DVB-T tuner heeft. Het blijft trouwens een monitor met wat extra inputs imho. Grenzen vervagen op dat gebied..

[ Voor 13% gewijzigd door Mentalist op 12-06-2010 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Havedebe schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 22:47:
Ik heb nu een half jaar Digitenne met een buitenantenne. Het beeld is echter nog steeds slecht. Zeker met voetbal teleurstellend en dat willen we nu net niet hebben.
Wat ziet er precies slecht uit? Heb je wel sterk genoeg signaal?

Ik heb sterk signaal en een Sony 40EX402 met DVB-T tune en CAM module erin. Beeld van Nederland 1 (voetbal) ziet er puik uit.

Het beeld ziet er iets beter uit dan het beeld via scart + digitenne tuner + een goede scartkabel. Daarvoor had ik de losse tuner met een slechte scart kabel, dat was weer iets slechter.

Ik heb trouwens nog een professionele scartkabel liggen die ik wel kan opsturen voor een tientje. DM me bij interesse.

[ Voor 17% gewijzigd door Philflow op 12-06-2010 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Philflow schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 08:14:
[...]
Ik heb trouwens nog een professionele scartkabel liggen die ik wel kan opsturen voor een tientje. DM me bij interesse.
De woorden "professioneel" en "scartkabel" horen volgens mij niet in één zin gebruikt te worden _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Speedmaster

Make my day...

Met het oog op het WK heb ik gisteren een Terratec Cynergy USB RC stick met atenna opgehaald.

Ga eens naar je scan menu, hier kan je kiezen voor alle zender maar ook enkel de free to air zenders.
Zet je keuze daarop en kies als regio Nederland, dus geen provincie. antenne bij het raam, effe tijdelijk op de cv bijvorrbeeld, en dan een volledig scan draaien. Je krijgt dan alleen de fta zenders, die je kan bekijken zonder abbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Edje_Kroketje schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 13:55:
[...]
De woorden "professioneel" en "scartkabel" horen volgens mij niet in één zin gebruikt te worden _/-\o_ .
Ook voor analoge ouderwetse kabels heb je professionele kabels. Ik bedoel daarme deugdelijk afgeschermd en stevige, gold plated connectoren . Sterker nog, juist bij analoge kabels heeft het zin.
Het verschil tussen scartkabels is met Digitenne op een grotere TV is te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Professioneel wordt scart niet gebruikt. Het gaat dan volgens mij altijd om consumenten producten. Ik heb nog geen professionele ontvanger gezien met een scart aansluiting en ik heb er al heel wat gezien ;)

Dat er te dure scartkabels zijn is voor iedereen wel duidelijk. Dat het niet uitmaakt of de contacten gold plated zijn en dat dit niet leidt tot beter beeld, blijkbaar nog niet.

Sorry voor mijn toon, maar ik heb echt moeite dit serieus te nemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Edje_Kroketje op 13-06-2010 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Sinds kort heb ik een TechniSat Combo HD CI die geschikt is voor zowel DVB-C als DVB-T ontvangst. Bij het scannen van de frequentie band voor DVB-T werden er ook twee frequenties gevonden die door de KPN gebruikt worden voor DVB-H. Kent iemand PC software op basis van BDA drivers die overweg kan met het TV signaal via DVB-H? DVBViewer kan er in ieder geval niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DVB-H is volledig Conditional Access en bevat dus niets dat ongecodeerd is. Je gaat er dus niets mee bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Edje_Kroketje schreef op zondag 13 juni 2010 @ 12:45:
Professioneel wordt scart niet gebruikt. Het gaat dan volgens mij altijd om consumenten producten. Ik heb nog geen professionele ontvanger gezien met een scart aansluiting en ik heb er al heel wat gezien ;)

Dat er te dure scartkabels zijn is voor iedereen wel duidelijk. Dat het niet uitmaakt of de contacten gold plated zijn en dat dit niet leidt tot beter beeld, blijkbaar nog niet.

Sorry voor mijn toon, maar ik heb echt moeite dit serieus te nemen.
Je zou het ook begrijpend kunnen lezen. Een scartkabel van professionele kwaliteit is een scartkabel die beter is dan de gemiddelde scartkabel. Niemand heeft het over profesionele toepassingen.

Die geeft dus zichtbaar beter beeld dan de prutkabel die Digitenne meelevert.

Met prijs heeft het weinig te maken, een goede scartkabel hoeft niet duur te zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 13-06-2010 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Philflow schreef op zondag 13 juni 2010 @ 18:54:
[...]
Met prijs heeft het weinig te maken, een goede scartkabel hoeft niet duur te zijn.
Philflow schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 08:14:
[...]Ik heb trouwens nog een professionele scartkabel liggen die ik wel kan opsturen voor een tientje. DM me bij interesse.
10 Euro voor een tweedehandsje is best wel een beetje duur ;)

Maar goed ik hou er over op.

[ Voor 28% gewijzigd door Edje_Kroketje op 13-06-2010 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havedebe
  • Laatst online: 03-02 21:40
Het is inderdaad de P2370HD

Wat die scartkabel kost maakt wellicht niet uit.... ik zie net aan de zijkant van de PC/monitor een klepje. Hier kan iets van een (brede) kaart in. Wellicht een ingang voor mij digitenne kaart?

Dan heb ik misschien helemaal geen scart meer nodig.

Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Edje_Kroketje schreef op zondag 13 juni 2010 @ 19:11:
[...]
10 Euro voor een tweedehandsje is best wel een beetje duur ;)
Idd goedkoop, het was incl. verzendkosten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinnn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09-2019
Sinds vandaag heb ik de hele tijd slechter kwaliteit beeld. Ontvangstsignaal is vol (groene balkje), maar ik zie telkens teksten en vage beelden door het beeld van links naar rechts en soms andersom bewegen. Alsof hij info van een ander kanaal lichtjes meekrijgt en op het beeld weergeeft.
Overigens is het hetzelfde storende beeld op verschillende zenders.

iemand enig idee wat hier aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het kan niet aan Digitenne liggen.
Ik denk dat je TV beeld lekt, misschien van de analoge kabel of een DVD speler of een andere videobron die je hebt aangesloten op je TV of op de 2de scart van je Digitenne ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edje_Kroketje schreef op maandag 14 juni 2010 @ 17:00:
Het kan niet aan Digitenne liggen.
Ik denk dat je TV beeld lekt, misschien van de analoge kabel of een DVD speler of een andere videobron die je hebt aangesloten op je TV of op de 2de scart van je Digitenne ontvanger.
Dat komt idd voor. Meestal komt het door een matige SCART-kabel waarin niet alle aders een eigen afscherming hebben.

De televisie zet ook een output signaal op SCART, bijvoorbeeld voor je DVD-recorder. Meestal zal dit analoge televisie zijn. Met een matige SCART-kabel kan dit signaal lekken en krijg je het weer terug op de input.

Een goedkope oplossing is pin 19 uit je SCART kabel te slopen. Je hebt dan een one-way SCART-kabel en dus geen storing meer.

Zie het einde van de pagina op http://www.stevelarkins.freeuk.com/scart_interference.htm. Je hoeft niet de hele ader weg te slopen, als de pin/contact aan de kant van de televisie maar weg/verbroken is.

[ Voor 14% gewijzigd door Mentalist op 14-06-2010 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinnn
bedankt voor de tips!
er zit inderdaad ook nog een analoog signaal die de tv ingaat. Stom dat ik daar niet aan gedacht heb.
Deze zal over een paar dagen vanzelf stoppen, maar ik zal hem er nu inlaten om te testen of dat het probleem was.
Nu heb ik geen rare beelden er doorheen, dus kan ik het niet checken.

Pin verbuigen klinkt als een goede optie ware het niet dat dit een geleende scartkabel is (10m, had een vriend nog liggen) en ik daar dus geen pinnen in ga buigen / breken.
Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:28

Ik heb precies hetzelfde probleem als Luckeh, met het verschil dat ik in Groningen zelf woon, dus puur de afstand tot de mast kan het probleem niet zijn. Ik heb een stuk of twintig keer alle kanalen opgevraagd voor regio Groningen, en handmatig gescand op 834 Mhz en een aantal omliggende frequenties (kanaal 66), maar de publieke zenders laten zich niet zien. Het enige wat ik te zien krijg zijn 12 tot 20 versleutelde radio- en TVkanalen zoals inderdaad RTL en SBS.

Ook ik heb m'n ontvanger gekocht met het oog op het WK, dus dit is een beetje een domper :p In mijn geval gaat het op een stickje van Hauppauge (DVR-nogwat, kan het precieze type wel even posten als ik weer thuis ben). Het ding gaat in elk geval in de PC, met er aan vast een antenne. Ik heb ook een verlengkabel gebruikt om op meerdere plaatsen in mijn appartementje te scannen, vooral bij het raam. Ik heb het dingook buiten het raam gehangen maar het helpt allemaal niks :(

Ik kan ze wel ontvangen via de analoge kabel, maar dit ziet er niet uit. Voor zover ik begrijp worden alle zenders toch vanaf dezelfde masten uitgezonden, dus waar kan dit aan liggen?

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gronigen zit op K66 inderdaad. Miscchien dat jullie Smilde eens kunnen proberen op K60?
Als je beetje aan de rand zit moet je zorgen dat je bet je antenne aan de goede kant voor een raam gaat zitten of buiten even als het een laptop is. Om te kunnen bepalen in welke richting de zendmast staat vanuit jouw huis kan je Google Earth gebruiken. Hier kan je een bestandje downloaden voor Google Earth met daarin de Digitenne zenders. Je kunt dan een lijn trekken van je huis naar de zender.

[ Voor 5% gewijzigd door Edje_Kroketje op 15-06-2010 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
Edje_Kroketje schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 10:01:
Gronigen zit op K66 inderdaad. Miscchien dat jullie Smilde eens kunnen proberen op K60?
Als je beetje aan de rand zit moet je zorgen dat je bet je antenne aan de goede kant voor een raam gaat zitten of buiten even als het een laptop is. Om te kunnen bepalen in welke richting de zendmast staat vanuit jouw huis kan je Google Earth gebruiken. Hier kan je een bestandje downloaden voor Google Earth met daarin de Digitenne zenders. Je kunt dan een lijn trekken van je huis naar de zender.
Ik had al even ruwweg gekeken naar de locatie van de mast, deze staat volgens mij op een kilometer of vijf afstand, in het oosten. Probleem is dat mijn appartement in de woonkamer op noord-noordwest uitkijkt, daar kan ik niet veel aan veranderen. Maar ik zal het eens met mijn laptop proberen, desnoods fiets ik naar die mast toe, dan weet ik in elk geval of het uberhaupt mogelijk is om die zenders te ontvangen.

KPN weet overigens op hun website nog te melden dat er in mijn postcodegebied 500 mensen digitenne hebben, dus zo moeilijk is het kennelijk niet :?

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!
het heeft niet zoveel nut om naar de mast te fietsen. De straling vanaf de mast kan je zien als een platte pannekoek, dus onderaan de mast heb je niet het meeste signaal ;)
Misschien is je stickje kapot en haalt die net K66 niet ofzo. De zender is sterk zat maar met een vrij uitzicht moet je het wel kunnen bepalen of het kan werken. Met 5 km kan je de mast bijna zien neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
Edje_Kroketje schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 10:23:
het heeft niet zoveel nut om naar de mast te fietsen. De straling vanaf de mast kan je zien als een platte pannekoek, dus onderaan de mast heb je niet het meeste signaal ;)
Misschien is je stickje kapot en haalt die net K66 niet ofzo. De zender is sterk zat maar met een vrij uitzicht moet je het wel kunnen bepalen of het kan werken. Met 5 km kan je de mast bijna zien neem ik aan.
Okee, erheen fietsen was wat overdreven gesteld, maar in elk geval: met de laptop ergens heen waar ik vrij uitzicht richting de mast heb ;)

Ik kan de mast niet zien omdat ik in de stad zit :p Ik woon op 1 hoog in een omgebouwd pakhuis, dus dikke muren die de ontvangst geen goed goed lijkt me. Maar ik zal eens uitzoeken waar het ding precies staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
Ik heb heel Nederland maar even gescand in plaats van (de frequenties van) regio Groningen. Nog steeds alleen de 12 kanalen die ik meestal kreeg. Specifiek kanaal 60 scannen (publiek Smilde) levert ook niks op :(

e: mijn laptop vind er zo'n 20, nog steeds geen publieke omroep

[ Voor 13% gewijzigd door GreatDictator op 15-06-2010 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ga dan toch maar richting de mast op een plek waar je de antennes kan zien (witte top). Als je daar niets ontvangt is je usbstick defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-04 09:59

donny007

Try the Nether!

Is het mogelijk om de betaalde digitenne kanalen op je laptop te bekijken met een usb CI slot en een Conax cam icm. een cheap DVB-T stickie en digitenne smartcard, of zijn er betere/handigere oplossingen?

[ Voor 6% gewijzigd door donny007 op 16-06-2010 15:48 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Niet online
donny007 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 15:45:
Is het mogelijk om de betaalde digitenne kanalen op je laptop te bekijken met een usb CI slot en een Conax cam icm. een cheap DVB-T stickie en digitenne smartcard, of zijn er betere/handigere oplossingen?
Ik denk dat je met een Smargo ook een eind komt. Ik weet alleen niet hoe dat in combinatie met windows werkt, maar ik heb het onder Linux (Ubuntu) aan de praat met 2 dvb-t PCI kaarten van Twinhan.

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb ooit is iets getest van Terratec sinergy. Dat was een USB stick en een losse USB CAM houder. Er zat ook een een afstandsbediening bij en opnamemogelijkheden. Het werkte goed stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Ik heb deze gevonden op hun site, dit is een DVB-T reciever met CI slot, alleen jammer dat je er een externe voeding voor nodig hebt.

[ Voor 16% gewijzigd door donny007 op 16-06-2010 23:28 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-05 15:34
Ik heb 2 televisies met digitenne. De een via een CI insteekkaart en de ander gewoon met een decoder van KPN. Bij de tv met de decoder kan ik via het menu av-synchronisatie regelen. Bij de tv met insteekkaart lukt me dat echter niet, omdat ik niet in het KPN menu kan komen. Kan iemand me uitleggen hoe dit zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eerst even een vraagje, wat versta jij onder av-synchronisatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
Ik heb trouwens buiten bij de voordeur wel de publieke zenders kunnen vinden, toen ik daarna binnen de antenne tegen m'n slaapkamerraam hield kwamen er zowaar een paar halve frames en wat geluidsfragementen haperend binnen. Het lijkt erop dat de ontvangst hier gewoon ontzettend slecht is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:24
GreatDictator schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 08:25:
Het lijkt erop dat de ontvangst hier gewoon ontzettend slecht is :(
Hang er maar eens een goeie antenne aan, hier in mijn huis met dubbel glas heb ik toch overal ontvangst met DVB-T ontvangers behalve op mijn laptop met usb stick met een antenne die ze in China voor een dubbeltje maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksmedts
  • Laatst online: 16-12-2021
@donny007
Ik heb sinds enkele weken nu digitenne op mijn mediacenter pc draaien, heb ook lange tijd gezocht hoe ik het signaal kon decoderen en de verschillende naar mijn mening veel te dure oplossingen hebben mij er altijd van weerhouden dit te doen.
Na het lezen van de zepman blog (Zep en de Kunst van het Computeronderhoud: Ziggo Digitale TV op de PC) heb ik uiteindelijk de stap genomen naar de lokale satshop en voor 35 euro een smartreader+ gekocht (volgens mij hetzelfde als de smargo van zepman)... na het volgen van de installtie stappen zoals in de blog genoemd werkt bij mij digitenne als een zonnetje, heb zelfs het idee dat het beeld beter is geworden dan wat het was met de samsung decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

De hoogte maakt ook veel uit. Ik woon langs het spoor en heb een hoge en lage vensterbank. Op de hoge vensterbank heb ik altijd een superontvangs en vijf centimeter lager stoort het als een gek bij goederentreinen. Dus als je de mogelijkheid heb zou ik de zo hoog mogelijk plaatsen zodat hij een vrij(er) zicht heeft (en buiten als het kan, ik heb ook nog zo'n goedkoop magnetisch chinees antennetje buiten op de metalen vensterbank gezet en dat werkt ook heel goed (net zo goed als de digitenne antenne op de hoge vensterbank ;) )
Ab_dullah schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 08:47:
@donny007
Ik heb sinds enkele weken nu digitenne op mijn mediacenter pc draaien, heb ook lange tijd gezocht hoe ik het signaal kon decoderen en de verschillende naar mijn mening veel te dure oplossingen hebben mij er altijd van weerhouden dit te doen.
Na het lezen van de zepman blog (Zep en de Kunst van het Computeronderhoud: Ziggo Digitale TV op de PC) heb ik uiteindelijk de stap genomen naar de lokale satshop en voor 35 euro een smartreader+ gekocht (volgens mij hetzelfde als de smargo van zepman)... na het volgen van de installtie stappen zoals in de blog genoemd werkt bij mij digitenne als een zonnetje, heb zelfs het idee dat het beeld beter is geworden dan wat het was met de samsung decoder.
Dat moet ik ook eens gaan proberen. Maar misschien eerst eens een andere tv, de aansluitmogelijkheden zonder HDMI van computers op tv's zijn niet echt geweldig.

[ Voor 50% gewijzigd door Marzman op 18-06-2010 08:54 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-05 15:34
Edje_Kroketje schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 07:13:
Eerst even een vraagje, wat versta jij onder av-synchronisatie?
Beeld dat niet gelijk loopt met het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-05 23:28
Ik maak nu enkele maanden gebruik van Digitenne en tot nu toe bevalt het prima.
Er is echter ding waar ik me aan stoor, is de scooter van de buurman. Of beter gezegd het wegvallen van mijn beeld als de buurman gaat rijden. ;)
Nu staat mijn binnenantenne op de vensterbank. Dus op heuphoogte zeg maar. Als ik nu een buitenantenne binnen gebruik (ja klinkt stom, weet ik) en deze hoger bevestig aan de muur heb ik dan kans dat hij minder of niet meer stoort bij scooters ed. of maakt zou dat niet veel uit maken. Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksmedts
Mijn buitenantenne heb ik op de eerste verdieping aan de gevel bevestigd, maar scooters en sommige vrachtwagens blijven een korte storing op mijn ontvangst geven. In het vorige huis stond de buitenantenne bovenop de schoorsteen (meter of 10 hoog) en daar stoorde hij nog op scooters... Ik denk niet dat je dat soort storingen helemaal kan verhelpen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Jerome! schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 11:22:
Ik maak nu enkele maanden gebruik van Digitenne en tot nu toe bevalt het prima.
Er is echter ding waar ik me aan stoor, is de scooter van de buurman. Of beter gezegd het wegvallen van mijn beeld als de buurman gaat rijden. ;)
Nu staat mijn binnenantenne op de vensterbank. Dus op heuphoogte zeg maar. Als ik nu een buitenantenne binnen gebruik (ja klinkt stom, weet ik) en deze hoger bevestig aan de muur heb ik dan kans dat hij minder of niet meer stoort bij scooters ed. of maakt zou dat niet veel uit maken. Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Ik denk dat het al goed is als de antenne hoger staat als de scooter. Dat is in ieder geval mijn ervaring met goederentreinen. Dat is vrij gemakkelijk uit te testen door je binnenantenne even te stapelen op iets anders in je vensterbank :)

[ Voor 6% gewijzigd door Marzman op 18-06-2010 11:37 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:50
Kijk 2 posts boven je :+
Marzman schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 08:48:
De hoogte maakt ook veel uit...
Edit : 3 reacties in 1 minuut in dit topic ... zou het iets met het WK te maken hebben ;)

Maar antenne hoogte scheelt idd, maar ook zware schakelaars (sommige oudere koelkasten etc) kunnen storen. Het kan echt per meter verschillen maar eigenlijk lukt het me altijd wel een storingsvrije plek te vinden als ik op reis ben (ik gebruik ook zo'n 7 inch reis-tvtje die nu dus op mijn bureau staat op mijn werk).

[ Voor 44% gewijzigd door franssie op 18-06-2010 11:39 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksmedts
sorry, heb een hekel aan voetbal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

franssie schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 11:37:
[...]
Edit : 3 reacties in 1 minuut in dit topic ... zou het iets met het WK te maken hebben ;)
Je heb nog tot 13.30 om een stapelbierkratjes te verzamelen om je antenne op te leggen. Hup Duitsland :p (ik kijk niet trouwens, ik vind het al heel wat dat de naar de wedstrijd van Nederland gekeken heb)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hb1964
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-08-2021
Jerome! schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 11:22:
De buitenantenne doet het niet anders of beter dan de binnenantenne. Het verschil is dat de buitenantenne weersbestendig is, de binnenantenne is dat totaal niet.

Zet je binnenantenne zover mogelijk van de stoorbron. Hoe hoger de antenne staat hoe meer die gewenst signaal oppikt en dus minder stoorsignalen. Gebruik ook de coax verlengkabel die bij de binnenantenne geleverd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Mijn creatie van 3 blikjes aan elkaar gesoldeerd met koperdraad ontvangt beter dan de standaard antenne ;)

Ik heb voor mijn USB DVB-T stick ook een antenne in elkaar gezet, de standaard 20cm sprietantenne ontvangt niets (op school wel), met mijn DIY antenne ontvang ik ook thuis alles + 4 duitse FTA zenders.

[ Voor 3% gewijzigd door donny007 op 18-06-2010 17:13 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinnn
inteferentie probleem 2:

Nu krijg ik opeens een of andere radio zender door mijn televisiesignaal heen.

iemand bekend met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
justinnn schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 19:56:
inteferentie probleem 2:

Nu krijg ik opeens een of andere radio zender door mijn televisiesignaal heen.

iemand bekend met dit probleem?
Volgens mij is het toch eens tijd voor een nieuwe (per-ader afgeschermde) SCART-kabel.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Ah, dus toch de professionele SCART kabel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ab_dullah schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 11:36:
Mijn buitenantenne heb ik op de eerste verdieping aan de gevel bevestigd, maar scooters en sommige vrachtwagens blijven een korte storing op mijn ontvangst geven. In het vorige huis stond de buitenantenne bovenop de schoorsteen (meter of 10 hoog) en daar stoorde hij nog op scooters... Ik denk niet dat je dat soort storingen helemaal kan verhelpen....
Wat voor merk en type ontvanger gebruik je? Ik gok geen Topfield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Franssie wat voor ontvanger heb jij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
Edje_Kroketje schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 21:29:
@Franssie wat voor ontvanger heb jij dan?
Ik gebruik 2 topfields; een digitenne (de allereerste zeg maar) en een TF5300-k (kpn branded topfield PVR).
Samsung twin-tuner heb ik ook ergens liggen roesten, onding.
Op mijn werk heb ik nu mijn Lenco 7" portable staan met goede ontvangst, maar dat is op 30 meter hoogte op 1000 meter van de Rai-mast - al moet ik zeggen dat die vaak ook best redelijk tot goed ontvangt. Mijn ervaring met digitenne is dat de antenne heel erg veel uitmaakt, zo heb ik op de originele antenne van de lenco zelfs daar slechte ontvangst (maar kan ook aan de ramen van het kantoorpand liggen).

Zo'n geïmproviseerde quad antenne met een reflector zoals hierboven al ergens gepost is (die met dat aluminium folie) moet ook wel werken lijkt me. Eventueel een antenne wat afschermen met een plaatje staal (dienblad) voor storingen van beneden kan ook al schelen denk ik.

edit:// ik heb ook een lcd tv met een ingebouwde tuner maar dat is om te huilen, vandaar weer terug naar de allereerste topfield, toch de beste die ik heb.

[ Voor 7% gewijzigd door franssie op 18-06-2010 22:01 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[b][message=34202875,noline]Nu staat mijn binnenantenne op de vensterbank. Dus op heuphoogte zeg maar. Als ik nu een buitenantenne binnen gebruik (ja klinkt stom, weet ik) en deze hoger bevestig aan de muur heb ik dan kans dat hij minder of niet meer stoort bij scooters ed. of maakt zou dat niet veel uit maken. Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Dat is niet zo'n slimme actie.

De binnenantenne is heel gevoelig omdat de signalen in huis nogal zwak zijn. Ze worden verzwakt door muren, HR++ ramen en dergelijke. Omdat hij zo gevoelig is kan hij weer niet zo goed tegen sterke signalen, dat is niet zo erg want die kom je in huis toch niet tegen.

De buitenantenne kan heel goed tegen sterke signalen. Ze worden niet verzwakt door muren, HR++ ramen en dergelijke. Omdat hij zo goed tegen sterke signalen kan is hij minder gevoelig, dat is niet zo erg want buiten zijn de signalen veel sterker dan in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@franssie wat noem jij de allereerste Topfield? de 3000? Brommerstoringen en dergelijke zijn afhankelijk van de ontvanger, niet van de antenne. Tegenwoordig wordt dat goed onderdrukt in de ontvangers. In oudere ontvangers gebeurde dat nog niet. Berucht hiervoor zijn de Samsungs.

LCD TV's lijken vaak een minder goede tuner te hebben dan de Topfields die KPN levert. Vandaar dat dat toch weer regelmatig misgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
Edje_Kroketje schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 22:55:
@franssie wat noem jij de allereerste Topfield? de 3000?
TF-3000COD-d (net even naar de slaapkamer gelopen) - superding, snel, scherp en doet het al 5 jaar ofzoiets (zolang er bijna digitenne is). En daar storen bij ons de brommers niet op (al woon ik dan buiten de stad zeg maar)

edit:// meen me te herinneren dat er mensen waren die de buiten antenne opgemaakt hadden en precies dezelfde electronica aantroffen als in de binnenantenne?

[ Voor 44% gewijzigd door franssie op 19-06-2010 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Binnen en buiten antenne zijn heel verschillend. En al is dan misschien de electronica hetzelfde, dan nog kan je ze anders instellen op het doel waarvoor de antenne gebruikt gaat worden. Heel erg gevoelig en heel erg goed tegen grote signalen kunenn, dat zijn 2 dingen die moeilijk te verenigen zijn in 1 antenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Hoe weet je dan dat het anders is? Volgens mij is de buitenantenne ook hetzelfde als een binnenantenne in een waterdichte behuizing. Het lijkt me vrij sterk dat je een te sterk signaal opvangt als je de binnenantenne buiten plaatst (tenzij de digitenne zendmast in je achtertuin staat ;) )

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet het omdat ik ze gewoon opengemaakt heb.

Ik heb het niet over sterke Digitenne signalen. Iedereen heeft een zender in de buurt staan. Denk aan C2000 of je eigen GSM die net boven de UHF band zijn uplink frequentie heeft. ;) ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Weet iemand of deze gaat werken onder Windows 7 64 bit?
Afbeeldingslocatie: http://www1.dealextreme.com/productimages/sku_8309_1_small.jpg
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.8309

Deze heb ik al geprobeerd maar die werkte niet voor mij:
Afbeeldingslocatie: http://www1.dealextreme.com/productimages/sku_28891_1_small.jpg
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.28891

Andere suggesties voor goedkope USB TV tuners die werken onder Win 7 x64?

[ Voor 15% gewijzigd door Philflow op 20-06-2010 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Hageneis schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 09:44:
Een CAM heb je alleen nodig om de encryptie van de abonnee-tv te verwijderen. Voor gratis (FTA) zenders heb je er hoegenaamd niets aan.
Dit snap ik even niet.

Ik heb een televisie gekocht die een digitale tuner aan boord heeft, en een CI-insteekpoort. Omdat m'n ouders geen behoefte hebben aan tientallen zenders willen ze alleen de free-to-air zenders Nederland 1, 2 en 3 ontvangen (en uiteraard wat regionale zut). Dit heb ik in de KPN-winkel ook aangegeven, naast het feit dat er dus geen wens was voor een Digitenne-abonnement. Hierop heb ik een Conax CAM-module meegekregen, samen met een smartcard en antenne met versterker.

Ik heb eerst de antenne van hun oude settopbox op de televisie aangesloten zonder de Conax-module te monteren (die ook niet echt past :P ). Toen kon de televisie geen enkele zender vinden. Vervolgens heb ik de CI-module geplaatst met hetzelfde resultaat. Pas na invoeren van de smartcard in de module konden er zenders gevonden worden (terwijl hun settopbox ook prima zonder smartcard draait), een stuk of acht, en met de versterkte antenne eraan werden er 21 zenders gevonden.

Maar nu haal ik uit bovenstaande quote dat een DVB-T-tuner (dus zonder decoderkaart, wat op zich logisch zou zijn omdat de free-to-air zenders niet gecodeerd zijn) voldoende zou zijn om Nederland 1, 2 en 3 te kunnen ontvangen? Wat is er nou aan de hand dan? :P

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CodeCaster schreef op zondag 20 juni 2010 @ 21:33:
Maar nu haal ik uit bovenstaande quote dat een DVB-T-tuner (dus zonder decoderkaart, wat op zich logisch zou zijn omdat de free-to-air zenders niet gecodeerd zijn) voldoende zou zijn om Nederland 1, 2 en 3 te kunnen ontvangen? Wat is er nou aan de hand dan? :P
Geen idee, misschien had je de CAM beter gewoon helemaal weg kunnen laten?

Dat uitsteken is trouwens normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dat zeg ik dus, als ik dat deed kon de televisie geen zenders vinden. En dat uitsteken is lelijk, zeker als het CI-slot direct aan de zijkant van de televisie zit. :P

Het gaat overigens om de Samsung T220HD.

Ik vind overal op internet dat het moet werken met deze televisie, omdat de zenders niet gecodeerd zijn. Het tegendeel is vanmiddag echter bewezen. Aangezien deze televisie volgens de TS echter geen 5 volt levert voor het versterken van het antennesignaal is een antenne met externe voeding noodzakelijk. Dit kost al een aardig bedrag en ik moet bekennen dat we niet hebben geprobeerd of de televisie zonder Conax-kaart maar mét de bijbehorende versterkte antenne wel beeld levert. Als dat wel zo is is het wellicht verstandig de KPN-set te retourneren en voor een lager bedrag enkel een versterkte (buiten-)antenne aan te schaffen?

[ Voor 113% gewijzigd door CodeCaster op 20-06-2010 22:06 ]

Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CodeCaster schreef op zondag 20 juni 2010 @ 21:48:
Dat zeg ik dus, als ik dat deed kon de televisie geen zenders vinden.
Lijkt me stug. Wat betreft het zenders vinden was je misschien de power inserter vergeten?
Ik vind overal op internet dat het moet werken met deze televisie, omdat de zenders niet gecodeerd zijn. Het tegendeel is vanmiddag echter bewezen. Aangezien deze televisie volgens de TS echter geen 5 volt levert voor het versterken van het antennesignaal is een antenne met externe voeding noodzakelijk. Dit kost al een aardig bedrag en ik moet bekennen dat we niet hebben geprobeerd of de televisie zonder Conax-kaart maar mét de bijbehorende versterkte antenne wel beeld levert. Als dat wel zo is is het wellicht verstandig de KPN-set te retourneren en voor een lager bedrag enkel een versterkte (buiten-)antenne aan te schaffen?
Ah zie je, daar heb je het al. Gewoon elders een 5V inserter kopen, linkjes staan in de topicstart, er staan er ook genoeg op Marktplaats. Ik heb er misschien nog een, maar dat weet ik niet zeker. Versterkte antenne heb ik nog wel iig.. (König ANT100 geloof ik)

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 20-06-2010 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Mwah, een antenne hebben ze dus niet over (de settopbox gaat naar boven) en die antenne die jij linkt komt de huiskamer niet in (de reden kun je je wellicht voorstellen als een één centimeter uitstekende CAM-module al als storend wordt ervaren ;) ). :P

We zouden, om een en ander werkend te krijgen, dus een losse antenne en versterker moeten kopen, waardoor je alsnog een aantal tientjes verder bent. Ik zal je suggestie eens voorleggen als ik weer langskom bij m'n ouders :P Ik laat ze de CAM-module wel weer terugbrengen en tijdelijk even met de settopbox werken.

Blijf ik het stom vinden dat de medewerkers van de KPN-winkel hier met geen woord over gerept hebben, maar die roken natuurlijk weer geld ... ik had het met wat meer vooronderzoek zelf misschien ook wel kunnen vinden, maar de wens voor het weglaten van de settopbox kwam gisteren pas toen we bij de televisie-afdeling bij de mediamarkt stonden. Ook de medewerkers daar zeiden dat je voor het ontvangen van Digitenne (en ja, ook daar hebben we de wens voor het enkel bekijken van free-to-air-zenders geuit) een CAM-module nodig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
Edje_Kroketje schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 22:51:
[...]
Dat is niet zo'n slimme actie.
En bedankt ;)
Edje_Kroketje schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 22:51:
[...]
De binnenantenne is heel gevoelig omdat de signalen in huis nogal zwak zijn. Ze worden verzwakt door muren, HR++ ramen en dergelijke. Omdat hij zo gevoelig is kan hij weer niet zo goed tegen sterke signalen, dat is niet zo erg want die kom je in huis toch niet tegen.

De buitenantenne kan heel goed tegen sterke signalen. Ze worden niet verzwakt door muren, HR++ ramen en dergelijke. Omdat hij zo goed tegen sterke signalen kan is hij minder gevoelig, dat is niet zo erg want buiten zijn de signalen veel sterker dan in huis.
Vrijdag moest ik toch vaderdag inkopen doen meteen even bij de KPN winkel binnengewandeld. Voor 6.75 heb ik de gok gewaagd. (hoezo eigenwijs :P ) Zojuist de proef op de som genomen met mijn Azbox Premium HD resultaat:

Basissituatie: binnenantenne op heuphoogte voor het raam. Signaalsterkte 21% (die codering wijkt af van het standaard Topfield geval)

Test 1: binnenantenne vervangen door buitenantenne, zelfde locatie. Signaalsterkte 31%.
Test 2: buitenantenne bovenin aan het kozijn gemonteerd (nog steeds binnen dus) Signaalsterkte 55%.

Ik heb nog geen glitches gezien, heb het idee dat het beeld stabieler is, maar de buurman is nog niet langsgekomen met de scooter. Wordt vervolgd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CodeCaster schreef op zondag 20 juni 2010 @ 21:33:
[...]
Je hebt denk ik bij de KPN winkel een compleet pakket meegekregen omdat ze die powerinserter en antenne niet los verkopen, maar alleen als compleet pakket inclusief CAM en kaart.

Als je maar 21 zenders vindt dan denk ik dat je de FTA zenders mist en daardoor alleen met de CAM kan kijken. Ned 1,2,3 en de regio lijken mij precies de 4 ongecodeerde zenders die je mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jerome! schreef op zondag 20 juni 2010 @ 23:21:
Basissituatie: binnenantenne op heuphoogte voor het raam. Signaalsterkte 21% (die codering wijkt af van het standaard Topfield geval)

Test 1: binnenantenne vervangen door buitenantenne, zelfde locatie. Signaalsterkte 31%.
Test 2: buitenantenne bovenin aan het kozijn gemonteerd (nog steeds binnen dus) Signaalsterkte 55%.

Ik heb nog geen glitches gezien, heb het idee dat het beeld stabieler is, maar de buurman is nog niet langsgekomen met de scooter. Wordt vervolgd....
Nog even een toevoeging.
In het analoge tijdperk letten we altijd op maximale ontvangststerkte. In het digitale domein is deze echter ondergeschikt geworden aan de kwaliteit. Hoe goed de ontvangst is bepaal je niet door de sterkte af te lezen, maar door de kwaliteit af te lezen. Deze is omgekeerd aan het aantal bitfouten dat er in het signaal zitten. Hoe minder fouten er gerepareerd dienen te worden, des te meer de kwaliteit naar de 100% toe kruipt.

Voorbeeld: Door een simpele versterker achter de antenne te plaatsen gaat je signaal sterkte nog verder omhoog, maar de ontvangst (kwaliteit) zal achterblijven.

Als je dus antennes en ontvangstlocaties met ons wilt delen, geef dan de kwaliteit weer van de verschillende antenne(locaties). Een bijkomend iets is dat de sterkte automatisch voldoende is bij een goede kwaliteit. Als je de antenne uitricht op maximale kwaliteit dan minimaliseer je tegelijk, zonder er over na te hoeven denken, het aantal reflecties in het signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Edje_Kroketje schreef op maandag 21 juni 2010 @ 07:21:
[...]

Je hebt denk ik bij de KPN winkel een compleet pakket meegekregen omdat ze die powerinserter en antenne niet los verkopen, maar alleen als compleet pakket inclusief CAM en kaart.

Als je maar 21 zenders vindt dan denk ik dat je de FTA zenders mist en daardoor alleen met de CAM kan kijken. Ned 1,2,3 en de regio lijken mij precies de 4 ongecodeerde zenders die je mist.
Nederland 1, 2 en 3 deden het prima, juist SBS6 en een paar RTL-zenders verschenen niet in de lijst met gevonden zenders. Nogmaals, ik heb in de winkel (Mediamarkt én KPN-winkel) gezegd dat de tv een DVB-T-tuner aan boord had en dat m'n ouders alleen Nederland 1, 2 en 3 willen. Toch sturen ze me naar huis met een CAM-module (maar die waren bij de Mediamarkt op, vandaar de gang naar de KPN-winkel).

Zoals ik in m'n vorige post al zei, we hebben het niet geprobeerd met versterkte antenne maar zonder CAM-module, maar verder wel alle overige combinaties. Als dat wel werkt moeten er dus een losse antenne en versterker worden aangeschaft en kan de KPN-kit retour afzender. Dat is bij elkaar alweer meer moeite (terug naar KPN, situatie uitleggen, verkoper op z'n flikker geven, geld terug zien te krijen, naar een andere winkel om alsnog een antenne met versterker te kopen) dan de paar tientjes verschil waard zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door CodeCaster op 21-06-2010 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beter had je je zelf eerst goed ingeformeerd zoals je nu wel doet. Dan had je ook niemand "op zijn flikker" hoeven te geven.

Verder heb ik het idee dat als je niets wilt van KPN, je ook beter niet naar een KPN winkel moet gaan.
Ik koop mijn frisdrank ook niet bij het tankstation omde hoek. Daar weet ik wel betere adresjes voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

Edje_Kroketje schreef op maandag 21 juni 2010 @ 12:26:
Beter had je je zelf eerst goed ingeformeerd zoals je nu wel doet. Dan had je ook niemand "op zijn flikker" hoeven te geven.
In dit geval zijn de verkopers wel de stupide mensen. Een verkoper hoort verstand te hebben van de producten die hij verkoopt en hoort mensen niet voor 50 euro aan onzin te verkopen.

Maar ja.... helaas is het in de meeste gevallen zo dat de verkoper de ballen verstand heeft van de producten die hij verkoopt.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Edje_Kroketje schreef op maandag 21 juni 2010 @ 12:26:
CodeCaster schreef op zondag 20 juni 2010 @ 23:12:
ik had het met wat meer vooronderzoek zelf misschien ook wel kunnen vinden, maar de wens voor het weglaten van de settopbox kwam gisteren pas toen we bij de televisie-afdeling bij de mediamarkt stonden. Ook de medewerkers daar zeiden dat je voor het ontvangen van Digitenne (en ja, ook daar hebben we de wens voor het enkel bekijken van free-to-air-zenders geuit) een CAM-module nodig was.
Omdat ik zelf thuis kabel heb heb ik nooit gekeken naar de mogelijkheden van Digitenne, aangezien de noodzaak daarvoor ontbrak.

Ik dacht dat ik wel kon vertrouwen op de winkelmedewerkers maar helaas... Je betaalt indirect die gasten om jou te informeren en tegen beter weten in vertrouwde ik erop dat ze dat goed doen. Het tegendeel bleek dus waar, bij twee winkels achter elkaar. Op dat moment ben ik dus gaan twijfelen aan mijn geheugen, want natuurlijk had ik wel eens wat over free-to-air gelezen, maar in beide winkels werd verteld dat je om die zenders te ontvangen ook een decoder nodig hebt, ondanks het feit dat de televisie over een DVB-T-tuner beschikt.
Verder heb ik het idee dat als je niets wilt van KPN, je ook beter niet naar een KPN winkel moet gaan.
Ik koop mijn frisdrank ook niet bij het tankstation omde hoek. Daar weet ik wel betere adresjes voor.
Ik heb totaal geen aversie jegens KPN hoor, voor m'n ouders werkt dit systeem uitstekend :) Het gaat me er meer om dat deze situatie voorkomen had kunnen worden als er in één van de winkels even geluisterd was naar het probleem. Dan was ik als tevreden klant de deur uitgelopen met een antenne en -versterker voor een paar tientjes minder dan we nu kwijt waren, maar achteraf is dat het gedoe niet meer waard.

En ja, ik klink weer als de zeikerd die ik altijd ben, maar ik word zo verschrikkelijk moe van zulke kleine dingen. Als ik iets voor mezelf moet hebben dan lees ik wellicht zelfs te veel reviews, en koop ik niks voordat ik de manual uit m'n hoofd ken bij wijze van spreken. Maar dan moet er op stel en sprong iets aangeschaft worden en dan word je gewoon haast belazerd waar je bij staat omdat je er niet het fijne vanaf weet.

[ Voor 25% gewijzigd door CodeCaster op 21-06-2010 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
CodeCaster schreef op maandag 21 juni 2010 @ 12:46:
Op dat moment ben ik dus gaan twijfelen aan mijn geheugen, want natuurlijk had ik wel eens wat over free-to-air gelezen, maar in beide winkels werd verteld dat je om die zenders te ontvangen ook een decoder nodig hebt, ondanks het feit dat de televisie over een DVB-T-tuner beschikt.
Wellicht dat die (jeugdige) verkopers niet kunnen geloven dat er ook nog mensen met een NL1/2 ervaring die daar genoeg aan hebben en geen cent over hebben voor die andere TMF/SBS pulp (geef ze eens ongelijk, alhoewel ik een zender als CANVAS dan wel zou missen). Eigenlijk is het al erg genoeg dat in Nederland al die reclamezenders achter een decoder zitten en je dus dubbel betaald voor een zootje reclame.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CodeCaster schreef op maandag 21 juni 2010 @ 12:46:
Dan was ik als tevreden klant de deur uitgelopen met een antenne en -versterker voor een paar tientjes minder dan we nu kwijt waren, maar achteraf is dat het gedoe niet meer waard.
Verpats de CAM en smartcard op V&A/Marktplaats, dan ben je wel weer uit de kosten. De starterskit van KPN is gesubsidieerd dus dan ben je uiteindelijk niet meer kwijt vergeleken met een losse antenne.

De smartcard kost lost normaal €15 en een Conax CAM in het buitenland €35. De antenne (€10-15) en 5V inserter (€5-10) krijg je er eigenlijk gratis bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
Edje_Kroketje schreef op maandag 21 juni 2010 @ 07:30:
[...]

Nog even een toevoeging.
In het analoge tijdperk letten we altijd op maximale ontvangststerkte. In het digitale domein is deze echter ondergeschikt geworden aan de kwaliteit. Hoe goed de ontvangst is bepaal je niet door de sterkte af te lezen, maar door de kwaliteit af te lezen. Deze is omgekeerd aan het aantal bitfouten dat er in het signaal zitten. Hoe minder fouten er gerepareerd dienen te worden, des te meer de kwaliteit naar de 100% toe kruipt.

Voorbeeld: Door een simpele versterker achter de antenne te plaatsen gaat je signaal sterkte nog verder omhoog, maar de ontvangst (kwaliteit) zal achterblijven.

Als je dus antennes en ontvangstlocaties met ons wilt delen, geef dan de kwaliteit weer van de verschillende antenne(locaties). Een bijkomend iets is dat de sterkte automatisch voldoende is bij een goede kwaliteit. Als je de antenne uitricht op maximale kwaliteit dan minimaliseer je tegelijk, zonder er over na te hoeven denken, het aantal reflecties in het signaal.
Inderdaad, je hebt gelijk. Heb even de Topfield decoder (die wel kwaliteit weergeeft ipv signaalsterkte) blijkt dat de binnenantenne gelijk qua singaalkwaliteit presteert aan de buitenantenne. De signaalsterkte van de buitenantenne ligt dus hoger, maar dat zegt zoals je terecht opmerkt niets over de kwaliteit. Inmiddels hangt de binnenantenne er weer maar dan hoog boven in het kozijn en is de kwaliteit stabiel tussen 98-99%. Op heuphoogte is deze waarde zeg maar 87-90%. Thnx voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Jerome! schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 16:38:
[...]

Inderdaad, je hebt gelijk. Heb even de Topfield decoder (die wel kwaliteit weergeeft ipv signaalsterkte) blijkt dat de binnenantenne gelijk qua singaalkwaliteit presteert aan de buitenantenne. De signaalsterkte van de buitenantenne ligt dus hoger, maar dat zegt zoals je terecht opmerkt niets over de kwaliteit. Inmiddels hangt de binnenantenne er weer maar dan hoog boven in het kozijn en is de kwaliteit stabiel tussen 98-99%. Op heuphoogte is deze waarde zeg maar 87-90%. Thnx voor de tip.
Het blijft trouwens apart dat de plaats van de antenne een complete onlogische willekeur lijkt. Met het WK en mooi weer zitten we lekker in de tuin. Ik zet de antenne op het dak van de schuur, boven op de schutting... overal waardeloos beeld. Ik zet hem zomaar op de tafel neer om de tv wat te verzetten en ik heb ineens 100% ontvangst. 1 cm verdraaien en weg is het beeld... raar toch? Met punaises, viltstiften en spijkers de plaats gemarkeerd... kijk al dagen lang zonder 1 blokje storing maar owee degene die aan de antenne komt ;)

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
Interferenties zijn rare dingen - zo ook dat je soms in je auto geen ontvangst op FM hebt en als je 10 cm doorrijdt plotseling weer wel. De digitenne signalen lijker er zeer gevoelig voor te zijn is ook mijn ervaring. Ook wel eens meegemaakt dat de antenne horizontaal beter signaal gaf dan vertikaal ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
franssie schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 10:29:
Interferenties zijn rare dingen - zo ook dat je soms in je auto geen ontvangst op FM hebt en als je 10 cm doorrijdt plotseling weer wel. De digitenne signalen lijker er zeer gevoelig voor te zijn is ook mijn ervaring. Ook wel eens meegemaakt dat de antenne horizontaal beter signaal gaf dan vertikaal ...
Als je geen directe zichtverbinding met de zendmast hebt en dus alleen maar ontvangst hebt via reflecties is de polaritiet ook niet meer vast, zoals die wordt uitgezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemm
  • Laatst online: 25-11-2024
Even een vraagje:

Ik heb een TV gekocht met een CAM-module (BenQ MK2442) en DVB-T tuner erin, dus als het goed is kan ik dus een insteekkaart (deze: pricewatch: KPN Digitenne Starterskit) erin steken en TV kijken zonder kastje. Alleen je krijgt er ook een smartcard bij, en die heb ik niet nodig want die heb ik al (hier in huis kijken we TV met 3 digitenne kastjes, 2 boven 1 beneden). Als je die insteekkaart koopt, zit je dan niet vast aan een extra abonnement, want dat heb ik niet nodig, alleen de module+antenne+power inverter, of kan je ook gewoon de smartcard weggooien en je eigen er in stoppen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Je hoeft de nieuwe smartcard niet te activeren. Je mag zelf weten wat je ermee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Philflow schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 15:42:
Je hoeft de nieuwe smartcard niet te activeren. Je mag zelf weten wat je ermee doet.
Inderdaad. Je kan hem ook verpatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja en als dat niet lukt, verkoop je hem gewoon via marktplaats ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een collega van mij pikte vanmiddag een signaal op. Volgens mij een verbinding van de Tour de France. Misschien interessant voor de mensen in de regio groot Rotterdam.
JVR is het oude wel bekende Jongenelen Video Roosendaal.

Afbeeldingslocatie: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/download/Number/73824/filename/P30-06-10_17.20.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/download/Number/73840/filename/P30-06-10_17.20a.jpg

[ Voor 69% gewijzigd door Edje_Kroketje op 30-06-2010 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op welke frequentie?

[edit]Ah staat in de screenshot, kanaal 43. Ik zie niks helaas, zal wel een lokale feed zijn. :P

[ Voor 82% gewijzigd door Mentalist op 30-06-2010 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Foto's zijn rond utrecht gemaakt, met een binnenantenne en dat is niet echt in de buurt van Rotterdam. Ik dacht daarom zelf aan een signaal vanuit een helikopter.

[ Voor 13% gewijzigd door Edje_Kroketje op 01-07-2010 06:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Was er gisteren nog wat op te zien? TV Rijnmond deed live verslag van de presentatie van de teams.
Afbeeldingslocatie: http://img404.imageshack.us/img404/9274/vlcsnap2010070123h42m13.jpg

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Sinds vandaag hebben we een nieuwe tv (een Philips 32PFL5405H/12) met daarin natuurlijk een ingebouwde DVB-T tuner.
Nu wilde ik DVB-T eens gaan testen (FTA) maar na het scannen van de zenders vind hij alleen maar de zenders van bouqet 3? (dus tmf, mtv, ngc cnn, R538 etc)

Waaraan kan het liggen dat alleen deze zenders tevoorschijn komen? Ik heb de tv aangesloten op de oude buiten antenne die nog op het dak staat.

Verder heb ik geen ervaring met het ontvangst van DVB-T op deze locatie, aangezien we satelliet hebben voor het tv-kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jouw Digitenne antenne heeft voedingspanning nodig. In plaats van een antenneversterker heb je nu waarschijnlijk een antenne verzwakker.
Je kunt bij KPN een starterskit kopen, hier zit alles in wat je nodig hebt.

Maar als noodoplossing doe je het volgende:
sluit de antenne aan op je digitenne ontvanger en zet hem aan. Naast of onder de antenne ingang zit op de digitenne ontvanger ook weer een uitgang. verbind deze uitgant met de ingang van je tv. De antenne wordt nu gevoed door de ontvanger en die lust het ontvangen signaal door naar je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edje_Kroketje schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 15:52:
Jouw Digitenne antenne heeft voedingspanning nodig. In plaats van een antenneversterker heb je nu waarschijnlijk een antenne verzwakker.
Je kunt bij KPN een starterskit kopen, hier zit alles in wat je nodig hebt.

Maar als noodoplossing doe je het volgende:
sluit de antenne aan op je digitenne ontvanger en zet hem aan. Naast of onder de antenne ingang zit op de digitenne ontvanger ook weer een uitgang. verbind deze uitgant met de ingang van je tv. De antenne wordt nu gevoed door de ontvanger en die lust het ontvangen signaal door naar je TV.
Eén van ons tweeën heeft een zonnesteek opgelopen.. Het is hier 33,5 graad dus ik kan het ook zijn.

Maar hij gaf aan "oude buiten antenne die nog op het dak staat" te gebruiken. Dit is waarschijnlijk een hark die nog horizontaal staat opgesteld. Voor goede ontvangst moet je hem verticaal opzetten, zodat de elementen "staan" ipv. liggen. Daarnaast is het verstandig om hem in de juiste richting te zetten voor zover dit nog niet het geval is. ;) Digitenne heeft meer steunzenders dan analoge TV vroeger, dus als de antenne nu b.v. op Lopik is gericht kan je hem dan misschien beter nu op Rotterdam richten als dat dichterbij is. Maar het belangrijkste is om hem verticaal te zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
het belangrijkste is (imho) om 'm te richten aangezien zo'n hark (zoek op yagi-antenne) een hoek van ca 20-25 graden max heeft, vaak minder. Maar direct daarna komt idd de polarisatie, staand ipv liggend. Op deze frequenties is het verschil tussen staand en liggend al goed waarneembaar maar niet vergelijkbaar met de hoge sat freqs, daar komt het zelfs zo nauw dat je je antenne (de lnb) op graden moet instellen voor een optimale ontvangst tgv de kromming van de aarde.
Maar idd, die hark zou het -zonder antenne versterker- beter moeten doen dan zo'n kleine met. Versterking van de antenne is al snel een dbi of 6 (vaak meer bij kleinere ontvangsthoek).
Wel kan de bekabeling in de loop der jaren wat achteruit gegaan zijn natuurlijk (aangezien je sat gebruikt nu zal deze kabel al even 'los' liggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Bedankt voor de hulp :)

Als het wat minder warm is op het dak zal ik de antenne eens een slag draaien en proberen uit te richten, kijken of dat het gewenste effect heeft.
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.