CodeCaster schreef op zondag 20 juni 2010 @ 23:12:
ik had het met wat meer vooronderzoek zelf misschien ook wel kunnen vinden, maar de wens voor het weglaten van de settopbox kwam gisteren pas toen we bij de televisie-afdeling bij de mediamarkt stonden. Ook de medewerkers daar zeiden dat je voor het ontvangen van Digitenne (en ja, ook daar hebben we de wens voor het enkel bekijken van free-to-air-zenders geuit) een CAM-module nodig was.
Omdat ik zelf thuis kabel heb heb ik nooit gekeken naar de mogelijkheden van Digitenne, aangezien de noodzaak daarvoor ontbrak.
Ik dacht dat ik wel kon vertrouwen op de winkelmedewerkers maar helaas... Je betaalt indirect die gasten om jou te informeren en tegen beter weten in vertrouwde ik erop dat ze dat goed doen. Het tegendeel bleek dus waar, bij twee winkels achter elkaar. Op dat moment ben ik dus gaan twijfelen aan mijn geheugen, want natuurlijk had ik wel eens wat over free-to-air gelezen, maar in beide winkels werd verteld dat je om die zenders te ontvangen ook een decoder nodig hebt, ondanks het feit dat de televisie over een DVB-T-tuner beschikt.
Verder heb ik het idee dat als je niets wilt van KPN, je ook beter niet naar een KPN winkel moet gaan.
Ik koop mijn frisdrank ook niet bij het tankstation omde hoek. Daar weet ik wel betere adresjes voor.
Ik heb totaal geen aversie jegens KPN hoor, voor m'n ouders werkt dit systeem uitstekend

Het gaat me er meer om dat deze situatie voorkomen had kunnen worden als er in één van de winkels even geluisterd was naar het probleem. Dan was ik als tevreden klant de deur uitgelopen met een antenne en -versterker voor een paar tientjes minder dan we nu kwijt waren, maar achteraf is dat het gedoe niet meer waard.
En ja, ik klink weer als de zeikerd die ik altijd ben, maar ik word zo verschrikkelijk moe van zulke kleine dingen. Als ik iets voor mezelf moet hebben dan lees ik wellicht zelfs te veel reviews, en koop ik niks voordat ik de manual uit m'n hoofd ken bij wijze van spreken. Maar dan moet er op stel en sprong iets aangeschaft worden en dan word je gewoon haast belazerd waar je bij staat omdat je er niet het fijne vanaf weet.
[
Voor 25% gewijzigd door
CodeCaster op 21-06-2010 12:53
]