Heb nu een simpele/goedkope TV die over een/half jaar vervangen wordt i.c.m. een Single Tuner.
Bedoeling is om TV te vervangen voor een versie met CAM-port zonder Single Tuner.
Nu binnenantenne en signaal is matig, 1-6 prima te ontvangen maar Discovery niet. Wel als ontvanger buiten op vensterbank wordt geplaatst. Wil nu een buitenantenne aanschaffen... denk nu aan een Yagi antenne:
-klik-
Enkele vragen:
1) Nu kwam ik in dit topic de term 5V inserter tegen. Begrijp ik het goed dat deze nodig is voor ontvangers die voeding nodig hebben (zoals standaard in pakket) en waarbij de tuner (al dan niet ingebouwd in TV) dit niet levert?
2) Dus bij een passieve Yagi antenne niet nodig?
3) Wat doet dan een active inline versterker?
-klik-
4) Is zo'n inline versterker nodig bij een passieve antenne?
5) Als ik straks zo'n Yagi antenne heb (met/zonder inline versterker) heb ik dan een 5V inserter nodig wanneer nieuwe TV aanschaf?
Dan nog iets:
Ik woon in een dubbel-woon-huis, waarbij een schotel op dak staat. Vanuit de schotel lopen vier kabels het huis in. Twee voor mij (woon-/slaapkamer) en twee idem voor buurman. Woon namelijk in gebied zonder kabel

Nu denk ik er over om zo'n Yagi hark boven/naast (moet toevallig andere kant op wijzen) te plaatsen en mijn twee kabels van schotel te halen en aan de hark te monteren. Lijkt dit jullie een goed idee?
Zo ja, dan ga ik een dezer dagen het dak op om te testen door de binnenantenne ff te monteren aan "mijn" kabel en de tuner aan de muur aan te sluiten.