[DVB-T] Het grote Digitenne topic deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 140.036 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• het_mannet
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-03-2020
Waarom betalen wij eigenlijks via kpn digitenne 8.50 terwijl er bij scarlet ook via de zelfde digitene maar 7.95 en bij edpnet 7.50 betalen en ook nog zelfde zenderaanbod

en niet aankomen met ja omdat je daar een abo hebt afgesloten :+

[ Voor 16% gewijzigd door het_mannet op 10-08-2010 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06:54

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Huh? Doen scarlet en edpnet ook aan DVB-T ?

(even later: ja dus)

Zo te zien wordt hier ook aan kunstmatige concurrentie gedaan. Nog even en we krijgen Groene TV waarbij in de sahara evenveel fotonen op diervriendelijke wijze worden opgevangen als door jouw TV wordt uitgestraald.

Of zo.

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
het_mannet schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:16:
Waarom betalen wij eigenlijks via kpn digitenne 8.50 terwijl er bij scarlet ook via de zelfde digitene maar 7.95 en bij edpnet 7.50 betalen en ook nog zelfde zenderaanbod

Volgens mij is bij scarlet het bedrag per ontvanger/TV? Bij digitenne kan je 3 smartcards activeren per EUR8,50. Met een tweedehands ontvanger van marktplaats oid ben je dan bij kpn al snel goedkoper uit?
Maar als je maar 1 tv hebt, dan is EUR9,95 inclusief PVR weer geen gek bedrag.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

het_mannet schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:16:

Waarom moet je daar niet mee aankomen? Zo werkt het wel natuurlijk. Tele2 gaat UPC en ZIggo tv aanbieden voor 5 euro wat bij UPC en Ziggo 16 euro kost. Waarom? Omdat je daar dan een duur abonnement neemt waarop ze genoeg winst maken om TV erbij met verlies te verkopen (of EDPNet en Scarlet er verlies op maken weet ik overigens niet).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

W3ird_N3rd schreef op zondag 09 mei 2010 @ 18:42:
Dat kan goedkoper:
$14.24 USB DVB-T TV Dongle with Remote
Altijd verder kijken op DX, zal niet de eerste keer zijn dat je een vergelijkbaar product voor een lagere prijs kan vinden.
Ik heb hem nu gekocht. Hij werd in 1x keer gevonden door Windows 7 64 bit. Ik krijg er top beeld mee.

Ik gebruik nu het programma ProgDVB. Weet iemand hoe ik de afstandbediening aan de praat krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmcvanleeuwen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-01 14:36
voor mensen die ook een oude samsung singel tuner hebben
en het niet lukt om de zenders goed in te stellen. het is mij uiteindelijk wel gelukt om alle zender te ontvangen in de goede volgorde! met de helpdesk kwam ik er niet uit ze vertelde mij dat het niet mogelijk was met de oude samsung singel tuner, terwijl ik hier een paar jaar geleden geen probleem mee had. ergens in dit forum las ik dat de samsung er last had van meerdere zend palen tegelijk te ontvangen. en inderdaad in plaats van de ontvanger zo goed mogelijk te plaatsen heb ik de ontvanger een stukje achter een muur gezet zodat deze slechts één zender goed kan ontvangen. alles gewist, automatisch zenders geïnstalleerd en handmatig twee bouquetś na geïnstalleerd. succes.

rvl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:46
Sinds kort kun je zoals bekend zo'n insteekkaart krijgen.

Wel redelijk belachelijk dat ik mijn tuner pas kan omruilen na één jaar.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-05 17:20
Ik kwam gisteravond tot een vreemde conclusie. Ik had een tijdje geleden een SEGA megadrive gekregen. Dus ik deze aangesloten op mijn LG 50PK550. Maar dat gaat via het antenne signaal (old skool). Dus ik denk handig te zijn en laat de tv zoeken naar zenders. Wat blijkt Ned 1, 2 en 3 waren gewoon te ontvangen zonder een digitenne antenne :S Ik twijfelde eerst nog aan mijzelf dus ik heb het media center ontkoppeld en alleen nog de megadrive aangesloten. Nog steeds ontving ik de publieke omroepen :S Zijn er meer mensen die dit fenomeen hebben meegemaakt? Want dit zou betekenen dat je dus geen actieve antenne nodig hebt om digitennen te ontvangen.

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Dat is toch niet zo vreemd? Jouw tv heeft een ingebouwde DVB-T (digitenne in NL) tuner. Nederland 1, 2 en 3 zijn FTA (free to air), en kunnen dus worden ontvangen zonder smartcard. Op het moment dat jij je RF-switch (want dat is het toch?) van je SEGA aansluit, fungeert deze als een soort antenne. En je hebt inderdaad niet per se een actieve antenne nodig. Ik kijk zelf Digitenne via een USB DVB-T dongle in mn mediacenter, en daar zit slechts een sprietantenne bij met twee sprieten van iets meer dan 10 cm elk.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
Zap net toevallig naar Eredivisie Live en merk dat die ineens vrij te bekijken is (heb geen voetbalabo). Heeft iemand daar een mail over gehad van KPN of is dit een foutje? Ik krijg zelf alleen nog maar de facturen in de mail, vroeger kreeg ik ook nog eens zo nu en dan berichten als 'Kijk aankomend weekend gratis naar Eredivisie live' e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-05 18:51
muppet99 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 10:11:
Ik kwam gisteravond tot een vreemde conclusie. Ik had een tijdje geleden een SEGA megadrive gekregen. Dus ik deze aangesloten op mijn LG 50PK550. Maar dat gaat via het antenne signaal (old skool). Dus ik denk handig te zijn en laat de tv zoeken naar zenders. Wat blijkt Ned 1, 2 en 3 waren gewoon te ontvangen zonder een digitenne antenne :S Ik twijfelde eerst nog aan mijzelf dus ik heb het media center ontkoppeld en alleen nog de megadrive aangesloten. Nog steeds ontving ik de publieke omroepen :S Zijn er meer mensen die dit fenomeen hebben meegemaakt? Want dit zou betekenen dat je dus geen actieve antenne nodig hebt om digitennen te ontvangen.
Dan zit je waarschijnlijk niet ver van een zendmast. Als je een erg sterk signaal hebt ontvang je TV zelfs op een roestige spijker, dus een Sega Megadrive zal dan ook wel lukken. ;)

Als het signaal erg sterk is en het kan er maar ergens inlekken dan heb je al snel ontvangst. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 20-08-2010 21:43 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Digitenne met OSCam+TVheadend
Dit is een snelstarthandleiding om Digitenne aan de gang te krijgen met OSCam en TVheadend. Met TVheadend kan je één computer voorzien van één of meer tuners en via je netwerk TV kijken, zo hoef je niet in iedere PC of laptop een aparte TV-tuner te installeren. Ook kan TVheadend zelfstandig programma's opnemen, ideaal als het je het op een 24/7 server hebt. Ik kan altijd iets over het hoofd gezien hebben dus verbeteringen zijn welkom. Deze handleiding is geschreven voor OSCam 0.99.4a en TVheadend 2.11.

Benodigdheden:

• Werkende computer met recente Linux distro. Ik heb een IBM Thinkpad 600E met Pentium II 400Mhz gebruikt, je hebt dus geen powerhouse nodig.
• DVB-T adapter die werkt in bovenstaande computer.
• Seriële phoenix/smartmouse kaartlezer of een kaartlezer met ingebouwde USB2serial adapter.
• Een geldig Digitenne abo en werkende smartcard.

Voor een werkende computer, probeer een computerwinkel of V&A. Voor Linux, probeer http://www.debian.org/, http://www.ubuntu.com/ of een andere distro. Voor een compatible DVB-T tuner, probeer http://linuxtv.org/wiki/index.php/DVB-T_Devices. Voor een kaartlezer, probeer ebay.de. Zoek naar "smartmouse" en je ziet er genoeg. 3,58Mhz volstaat aangezien dat de frequentie is waar de Conax kaarten van Digitenne op werken. Als je geen seriële poort hebt kan je een USB2serial adapter gebruiken, voor een paar dollar te koop op DX of voor wat meer euro's in je lokale computershop.
OSCam
Eerst gaan we OSCam opzetten. Op http://streamboard.gmc.to:8001/wiki staan meer uitgebreide instructies, maar hier in het kort. Download de OSCam source:

svn co http://streamboard.gmc.to/svn/oscam/tags/0.99.4a oscam-0.99.4a

cd nu naar de nieuwe directory en type "make". Je hebt hiervoor GCC nodig, misschien nog andere dependencies, dat weet ik zo niet. Je kan natuurlijk ook gewoon een binary downloaden, bijvoorbeeld via https://launchpad.net/~mirak-mirak/+archive/ppa/+packages.

Als het compileren klaar is staat de binary in /Distribution. In /Distribution/doc/example staan wat voorbeelden voor configuratiebestanden. Kopiëer oscam.conf, oscam.server, oscam.services en oscam.user naar /Distribution. We gaan nu de gekopieërde bestanden aanpassen.

Open oscam.conf. In de sectie [monitor] wil je wellicht het nummer bij "port" aanpassen, deze was bij mij onder Ubuntu al in gebruik en moest zodoende aangepast worden. Als deze bij jou niet in gebruik is hoef je hier niets mee te doen. Kijk nu bij de protocollen. Gooi alle protocollen behalve [newcamd] weg. Bij "port" moet alleen "15050@0B00:0E030" staan. Sla het bestand op. Uitleg: 15050 is de poort (je mag ook zelf een poortnummer kiezen). 0B00 is het caid van de Conax codering. 0E030 is het ID van Digitenne. Normaal kom je aan deze ID's door OSCam te starten en de kaart te laten initialiseren, dan leest OSCam het van de kaart. In een aantal standalone ontvangers kan je deze informatie ook uitlezen.

Open oscam.server. Gooi alle reader secties weg, behalve de eerste. Zet bij caid "0B00". Als je verder gewoon je eerste seriële poort gebruikt ben je nu klaar. Gebruik je bijvoorbeeld een USB2serial adapter dan moet je bij "device" iets als "/dev/ttyUSB0" invullen. Prik even je USB2serial in je PC en spiek direct daarna in dmesg om te controleren of dit juist is voor jouw configuratie. You get the idea, "device" moet verwijzen naar je kaartlezer, waar die ook is. Sla het bestand op.

Open oscam.services. Zet bij [services1] "0B00" als caid en "0E030" als provid. Maak srvid leeg. Sla het bestand op.

Open oscam.user. Gooi alle usersecties behalve user1 weg. Zet een 0 bij uniq. Gooi de betatunnel regel weg. Zet 0B00:0E030 bij "ident" en 0B00 bij caid. Sla het bestand op.

Nu kan je OSCam starten. Start OSCam als oscam-0.99.4a2925-i686-pc-linux -c . om de configuratie uit de huidige directory te gebruiken (die je net hebt gemaakt). Met de -b switch kan je OSCam in de achtergrond laten draaien. Oscam zou nu je Digitenne kaart moeten zien in de kaartlezer en zonder fouten draaien. Je kan "tail -f /var/log/oscam/oscam.log" vanaf een terminal draaien om te zien waar OSCam mee bezig is.
TVheadend
Download TVheadend: http://www.lonelycoder.com/hts/tvheadend_download.html en installeer TVheadend. Hoe dit precies moet hangt af van je distro, maar als je nu nog niet afgehaakt bent lukt dit je vast wel. ;) [TV Headend] Het grote TV Headend topic bevat meer uitgebreide instructies voor het scannen van kanalen en installatie.

Ga naar http://<server ip>:9981/. Ga naar Configuration>Code Word Client. Klik op "Add entry". Vul bij hostname het IP van de computer met OScam in, bijvoorbeeld 127.0.0.1 voor de computer waar TVheadend opstaat. Verder:

Port: 15050
Username: user1
Password: password1
DES Key: 000102030405060708090A0B0C0D (deze staat ook in oscam.conf)

Zet een vinkje bij "Update Card" en bij "Enabled". Klaar.

Ga nu naar "TV Adapters" en kies je adapter. Klik op "Add DVB Network by location..." en kies voor Netherlands>All. Alternatief kan je naar de tab "Multiplexes" gaan en handmatig de frequenties van jouw zendmast invullen, dit kan een aantal problemen voorkomen. Frequentieinformatie Digitenne.

Wanneer je de juiste muxes hebt zal TVheadend ze zelfstandig gaan scannen. Wanneer dit klaar is kan je onder de "Add DVB Network by location..." knop de "Map DVB services to channels" knop indrukken.

Je bent klaar! Je kan nu alle zenders van Digitenne bekijken via TVheadend+OSCam. Je kan hiervoor bijvoorbeeld Showtime of XBMC gebruiken. Je voert dan de URL "htsp://127.0.0.1" in waarbij 127.0.0.1 het IP van de machine met TVheadend is. Veel plezier!

Handleiding changelog:
1.0 intial release

Deze handleiding mag je gebruiken/verspreiden met de cc by-nc-sa licentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 13:00

BertV

Handgemaakt

Als niet KPN fan wil ik toch een positief bericht plaatsen.

Ik zit dan wel hemelsbreed 700 meter van een mast, en in een flat 3 hoog.
Maar het beeld is scherper dan analoog van Ziggo. (had ik niet verwacht)

Ik heb een Sony Bravia KDL-26U4000 met conax-kaart en ik gebruik GEEN adapter voor de actieve antenne.
Dit zou volgens vele berichten moeten maar ik zie geen verschil in beeldkwaliteit.

Het scheelt weer 1,1 watt, ;) maar vooral het gedoe van een extra snoer.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je die adapter (power inserter) niet gebruikt dan werkt je antenne als verzwakker en niet als versterker. Maar zelfs als die als verzwakker werkt heb je blijkbaar nog voldoende signaal om beeld tevoorschijn te toveren omdat je zo dicht bij de zendmast woont. Omdat het digitaal is zie je geen verschil in kwaliteit tussen en sterk of een zwak signaal. Zolang de decoder het maar kan decoderen (en repareren) ziet het beeld er hetzelfde uit. Pas als het niet meer te repareren is komen er blokjes in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 13:00

BertV

Handgemaakt

Edje_Kroketje schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 22:09:
Als je die adapter (power inserter) niet gebruikt dan werkt je antenne als verzwakker en niet als versterker.
Het signaal is de grootste tijd "sterk", met heel af en toe een korte sprong naar "middel"

Ik merk wel dat het draaien van de, uitstaande, passieve actieve antenne verslechtering geeft.
Ook "moet" de antenne bij het raam staan. De antenne doet dus nog wel wat.
Ik ga het idd eens zonder antenne proberen.

edit: werkt niet, signaal van "sterk" naar afwezig.

[ Voor 5% gewijzigd door BertV op 29-08-2010 15:21 ]

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien stukje draad in de antenne aansluiting of een paperclip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Zitten hier toevallig tweakers die in de regio Barneveld wonen en digitenne gebruiken? Digitenne is daar volgens KPN niet beschikbaar, maar de huisbaas heeft in zijn woning wel Digitenne, en kabel ligt niet naar de woning. Kan ik gewoon een KPN winkel binnenstappen en een abonnement afsluiten? Zijn er spullen op de markt om zoveel mogelijk van het inkomende signaal op te vangen (grotere antenne ofzo?)?

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 05:07:
Digitenne met OSCam+TVheadend
Dit is een snelstarthandleiding om Digitenne aan de gang te krijgen met OSCam en TVheadend. [snip]
Wow, goeie post ! Hier ga ik zeker eens mee aan de gang ! Thx !

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:09
Nitroglycerine schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:52:
Zitten hier toevallig tweakers die in de regio Barneveld wonen en digitenne gebruiken? Digitenne is daar volgens KPN niet beschikbaar, maar de huisbaas heeft in zijn woning wel Digitenne, en kabel ligt niet naar de woning. Kan ik gewoon een KPN winkel binnenstappen en een abonnement afsluiten? Zijn er spullen op de markt om zoveel mogelijk van het inkomende signaal op te vangen (grotere antenne ofzo?)?
Er staat een antenne in Veenendaal, geen idee wat het bereik van zo'n antenne is, maar Barneveld is niet zover weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nitroglycerine schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:52:
Je kan altijd een abonnenment afsluiten en, als het niet bevalt, er binnen een maand ook weer vanaf. Ik zou zeggen, kijk hoe je huisbaas het ontvangt en doe het ook zo. Waarschijnlijk heeft hij een buitenantenne geplaatst die je voor een kleine 7 Euro kan kopen in de KPN winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-05 16:03
En mocht je er met die antenne geen bereik hebben kun je ook nog een oude yagi een kwartslag draaien.

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:21
Vanochtend is mijn Samsung ontvanger overleden (uit 2007). Digitenne gebeld, kan geen vervangend kastje krijgen, moet een nieuwe kopen voor 70 € of er één huren voor 4 € per maand. 2 verschillende medewerkers gesproken, maar ik kon geen nieuwe krijgen, want schijnbaar had ik deze ooit gekocht.

Toch wat verder kijkend zag ik op de website dat je bij een abonnement een gratis ontvanger krijgt, dus dit even gecheckt met een medewerkster van Digitenne Helpdesk. Ze was allervriendelijkst en aangezien zij het ook vreemd vond ging ze het nogmaals checken.

Na 3 minuten was ze terug en heel behulpzaam bij het opzeggen van mijn abonnement en het aanvragen van een nieuw abonnement. Aansluitkosten 25 €, maar ik heb een nieuwe ontvanger. |:(

Hattrick: Thorgal Eagles

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

jelle.

Product Owner
bregweb schreef op donderdag 02 september 2010 @ 15:37:
Vanochtend is mijn Samsung ontvanger overleden (uit 2007). Digitenne gebeld, kan geen vervangend kastje krijgen, moet een nieuwe kopen voor 70 € of er één huren voor 4 € per maand. 2 verschillende medewerkers gesproken, maar ik kon geen nieuwe krijgen, want schijnbaar had ik deze ooit gekocht.

Toch wat verder kijkend zag ik op de website dat je bij een abonnement een gratis ontvanger krijgt, dus dit even gecheckt met een medewerkster van Digitenne Helpdesk. Ze was allervriendelijkst en aangezien zij het ook vreemd vond ging ze het nogmaals checken.

Na 3 minuten was ze terug en heel behulpzaam bij het opzeggen van mijn abonnement en het aanvragen van een nieuw abonnement. Aansluitkosten 25 €, maar ik heb een nieuwe ontvanger. |:(
Waarom |:( ? In 2007 bestonden er nog geen huurtuners (Topfield) en moest je inderdaad de kooptuner (Samsung) aanschaffen bij het afsluiten van een nieuw abonnement, waarna je 90 euro retour kon krijgen. Er zit één jaar fabrieksgarantie op, dus dat ie na 3 jaar stuk gaat is 'jouw probleem' (klinkt onaardiger dan dat ik het bedoel ;)). Het is in dat geval inderdaad goedkoper om een nieuw abonnement af te sluiten met 25 euro aansluitkosten. Nu krijg je een huurtuner in bruikleen van KPN en heb je dus altijd recht op service / garantie :)

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:21
Die |:( was vanwege de omslachtige methode. Ik betaal nu niets voor mijn modem, maar wel 25 € voor een aan- en afsluiting die nergens voor nodig is/was.

Zelfs de medewerkster van de helpdesk moest er om lachen.

Hattrick: Thorgal Eagles

• Mentalist
jelle. schreef op donderdag 02 september 2010 @ 15:58:
Er zit één jaar fabrieksgarantie op, dus dat ie na 3 jaar stuk gaat is 'jouw probleem' (klinkt onaardiger dan dat ik het bedoel ;)).
Alleen werkt garantie zo niet in Nederland. Een apparaat moet zo lang meegaan als je mag verwachten dat het meegaat. Een digitale ontvanger mag wel langer dan 3 jaar en een beetje meegaan denk ik, dus daar zou -al was het maar uit klantvriendelijkheid- wel iets mee gedaan moeten worden. Dan moet je geen nieuwe tuner verwachten, maar reparatie of reparatie die je niet helemaal zelf hoeft te betalen.

Kijk trouwens eens in de topicstart ("Mijn Samsung single tuner is kapot, wat nu?"), Samsung tuners staan erom bekend na een poosje uit te vallen. Een beetje handige jongen kan deze voor een paar euro fixen, dus als je iemand kent.. :) Binnenkort kan je een verzoek hiervoor zelfs in V&A posten.

• jelle.
  • Nu online

jelle.

Product Owner
W3ird_N3rd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 16:30:
Alleen werkt garantie zo niet in Nederland.
Daarom noemde ik het ook fabrieksgarantie ;)

• Marzman
  • Niet online

Marzman

bregweb schreef op donderdag 02 september 2010 @ 15:37:

Zo werkt het met alles. En |:( is het niet, je hebt nu wel voor een jaar getekend dus ze weten nu dat ze in ieder geval niet veel verlies op je zullen maken (want elke nieuwe klant wil toch een nieuwe tuner ook al moet je een huurtuner misschien terugsturen als je opzegd, dus als ze je een tuner opstuurden en je zegt een maand later op dan is dat een kostenpost).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
jelle. schreef op donderdag 02 september 2010 @ 15:58:
[...]

Waarom |:( ? In 2007 bestonden er nog geen huurtuners (Topfield) en moest je inderdaad de kooptuner (Samsung) aanschaffen bij het afsluiten van een nieuw abonnement, waarna je 90 euro retour kon krijgen. Er zit één jaar fabrieksgarantie op, dus dat ie na 3 jaar stuk gaat is 'jouw probleem' (klinkt onaardiger dan dat ik het bedoel ;)). Het is in dat geval inderdaad goedkoper om een nieuw abonnement af te sluiten met 25 euro aansluitkosten. Nu krijg je een huurtuner in bruikleen van KPN en heb je dus altijd recht op service / garantie :)
Volgens mij gaat iedereen hier weer eens vrolijk voorbij aan het Consumentenrecht. De leverancier (in dit geval KPN) is verantwoordelijk voor een deugdelijk product. Dat betekent dat het product een redelijke levensduur moet hebben en dat je daar de afschrijving op toepast. Ik vind 5 jaar toch wel het absolute minimum voor een settopbox (10 jaar zou ik zelf al meer als redelijk beschouwen, maar goed). Dan heb je dus gewoon nog recht op 40% van de nieuwwaarde. Dit principe komt regelmatig terug in programma's als Kassa (begint morgen weer), Radar (begint maandag weer) en in de Consumentengids. Ik zou KPN confronteren met deze wetgeving en zeggen dat ik bovenstaande drie organisaties inschakel. Eigenlijk zou KPN dan de aansluitkosten moeten kwijtschelden, dan kost het verder niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Marzman schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:18:
[...]

Waarom moet je daar niet mee aankomen? Zo werkt het wel natuurlijk. Tele2 gaat UPC en ZIggo tv aanbieden voor 5 euro wat bij UPC en Ziggo 16 euro kost. Waarom? Omdat je daar dan een duur abonnement neemt waarop ze genoeg winst maken om TV erbij met verlies te verkopen (of EDPNet en Scarlet er verlies op maken weet ik overigens niet).
Bij Scarlet en zeker bij EPDNet mag je zelf de apparatuur en kaart betalen....tel uit je winst. Overigens had ik een aantal maanden geleden telefonisch contact met Digitenne voor iets anders en toen boden ze me zelf een contractverlenging aan voor een jaar met € 12 terug, dus effectief € 7,50/maand plus rente ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Nu online

jelle.

Product Owner
Hageneis schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 08:57:
Eigenlijk zou KPN dan de aansluitkosten moeten kwijtschelden, dan kost het verder niets
...maar dan zit je wel weer vast aan een nieuw jaarcontract.

Trouwens: ik beschrijf alleen maar de standaardprocedure van KPN, niets meer en niets minder.

[ Voor 15% gewijzigd door jelle. op 03-09-2010 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Hageneis schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 08:57:
[...]

Volgens mij gaat iedereen hier weer eens vrolijk voorbij aan het Consumentenrecht.
Nee hoor, ik haalde het al aan maar had even niet alle details bij de hand. Maar gelijk hebben en gelijk krijgen zijn natuurlijk nog altijd 2 compleet verschillende dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 12:56:
[...]

Nee hoor, ik haalde het al aan maar had even niet alle details bij de hand. Maar gelijk hebben en gelijk krijgen zijn natuurlijk nog altijd 2 compleet verschillende dingen.
Eens, daarom moet je in zo'n geval ook even melden dat je dit zo hebt gelezen bij Kassa/Radar/Consumentenbond. Mijn ervaring - bij winkels in het algemeen, niet bij KPN - is dat ze daar dan ineens een stuk toegeeflijker van worden. Vaak onder het mom van coulance, al klopt dat juridisch van geen kant, krijg ik dan toch waar ik volgens het Burgerlijk Wetboek recht op heb. En misschien gaan ze zich toch maar eens inlezen in de materie, wie weet...
Bij KPN heb overigens wel weer helaas de ervaring gehad dat iets totaal onnodig niet geregeld kon worden, totdat de Consumentenbond een mail stuurde en het drie uur later helemaal rond was inclusief vergoeding voor de telefoonkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 21:52
Mijn pa heeft sinds ongeveer een jaar Digitenne. Hij woont precies naast de grens Nederland/België (duanekantoor), en had tot voor kort prima ontvangst en beeldkwaliteit.

Echter sinds een week heeft hij amper beeld. Het lijkt alsof de ontvangst te slecht is, zeer veel blokken, en het is niet meer kijkbaar.
Volgens de decoder is er 75% signaalsterkte, evenveel als een jaar geleden.

Wat kan er aan de hand zijn? Wat ik zo even bekeken heb, is het beeld van NED 1, 2 en 3 beter dan de overige zenders, maar nog steeds niet kijkbaar.

Als je gaat scannen, scanned hij wel gewoon alle zenders (stuk of 18 geloof ik).

[ Voor 20% gewijzigd door eX0duS op 05-09-2010 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-05 11:40

Goner

What can I do you for ?

eX0duS schreef op zondag 05 september 2010 @ 12:51:
Als je gaat scannen, scanned hij wel gewoon alle zenders (stuk of 18 geloof ik).
Heb sinds afgelopen vrijdag Digitenne, dus ben nogal Digitenne-beet, maar tot m'n verbazing werden er bij automatisch installen zenders > 60 zendere gescand/gevonden !? Ik heb nu het complete aanbod inderdaad op 1 t/m 23 zitten (en ook nog Eredivisie-Live, die heb ik niet eens in m'n pakket) en daarna zitten de div. zenders nog een keer in diverse reeksen, bijv. 8xx ... is dat normaal ?
(ik heb de CAM insteekkaart en een 22LG3050)

[ Voor 3% gewijzigd door Goner op 06-09-2010 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Nieuwe abonnees krijgen de eerste maand (?) alle zenders zonder daarvoor extra te moeten betalen.
Hierna gaan de zenders op zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

eX0duS schreef op zondag 05 september 2010 @ 12:51:
Mijn pa heeft sinds ongeveer een jaar Digitenne. Hij woont precies naast de grens Nederland/België (duanekantoor), en had tot voor kort prima ontvangst en beeldkwaliteit.

Echter sinds een week heeft hij amper beeld. Het lijkt alsof de ontvangst te slecht is, zeer veel blokken, en het is niet meer kijkbaar.
Volgens de decoder is er 75% signaalsterkte, evenveel als een jaar geleden.

Wat kan er aan de hand zijn? Wat ik zo even bekeken heb, is het beeld van NED 1, 2 en 3 beter dan de overige zenders, maar nog steeds niet kijkbaar.

Ik denk dat dan of de antenne niet goed meer is (misschien zit er iets los?), of er is een stoorzender (bijvoorbeeld Belgische DVB-T mast met overlappende zenders) geplaatst.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goner schreef op maandag 06 september 2010 @ 09:47:
[...]Heb sinds afgelopen vrijdag Digitenne, dus ben nogal Digitenne-beet, maar tot m'n verbazing werden er bij automatisch installen zenders > 60 zendere gescand/gevonden !? Ik heb nu het complete aanbod inderdaad op 1 t/m 23 zitten (en ook nog Eredivisie-Live, die heb ik niet eens in m'n pakket) en daarna zitten de div. zenders nog een keer in diverse reeksen, bijv. 8xx ... is dat normaal ?
(ik heb de CAM insteekkaart en een 22LG3050)
De zenders van Digitenne zijn geclusterd in zogenaamde SFN's. Het is mogelijk dat je ook zenders ontvangt van naburige SFN's. Deze zenden uit op andere kanalen, maar bevatten dezelfde programma's. De ontvanger selecteert, in ieder geval zo hoort het, automatisch de programma's met de beste ontvangst. Als je dus bijvoorbeeld 3 keer Ned 1 kunt ontvangen dan blijft er uiteindelijk maar 1 over, die met de beste ontvangst. Tijdens het scannen zijn ze echter wel voor 3 geteld.
Ook is het mogelijk dat je buitenlandse zenders kan ontvangen. Digitenne ontvangers, of TV's die aan de Digitenenne specificaties voldoen, plaatsen deze zenders vanaf plaats 800.

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-05 14:52
weet iemand waarom die starterskit ineens weer een stuk duurder zijn?
pricewatch: KPN Digitenne Starterskit
Van 35 naar 50+ :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Vandread schreef op donderdag 09 september 2010 @ 11:50:
weet iemand waarom die starterskit ineens weer een stuk duurder zijn?
pricewatch: KPN Digitenne Starterskit
Van 35 naar 50+ :/
KPN moest weer bonussen uitdelen aaan het management? :D
Serieus, die € 35 zal wel teveel verlies hebben opgeleverd t.o.v. de aanwas van klanten. Als er meer klanten met zo' n prijs overstappen kan je er uiteindelijk wel winst op maken. Maar volgens mij is Digitenne helemaal geen cashcow voor KPN, maar meer om mensen weg te houden van de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik heb heel de decoder+antenne nu op andere plaatsen geprobeerd, precies hetzelfde probleem. Siganal van 70-80%, hier vind hij wel 25 zenders in plaats van 18, maar beeld is nog net zo slecht (strepen/blokken)... Denk toch dat er iets mis is met het apparaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Om wat voor ontvanger gaat het? Een KPN Topfield ontvanger? en zo ja, is het een TF6000COK of TF6500COK (staat rechts op de voorkant). Door op de m1 toets te drukken als je storing hebt, kom je in een schermpje om de antenne nog is beter uit te richten voor dat kanaal. Helpt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Ben net nieuw in de Digitenne wereld, maar hoe zit dat met die 'starterkits ?? Heb je ook niet een abonnement nodig ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobe
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-05 10:38
@Goner:
Om de commerciële zenders te kunnen zien heb je altijd een abonnement nodig. of je nu een tuner starterskit gebruikt of een CAM module.

Met de starterskit kun je wel gratis naar de openbare zenders kijken zoals Ned 1, 2 en 3, en de regionale zender.

Edit: bij het starterspakket zit wel een kaart met daarop een telefoonnummer waarmee je de smartcard kunt activeren een abonnement kunt afsluiten.

[ Voor 22% gewijzigd door thobe op 13-09-2010 12:12 . Reden: Iets toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Aha, ik snapte het al niet. Maar dan is het wel vreemd dat Modern in z'n advertentie zegt : Inclusief smartcard , 23 digitale televisiezenders , 19 digitale radiozenders , Inclusief alle Nederlandse zenders ...

[ Voor 8% gewijzigd door Goner op 13-09-2010 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ze kunnen het inderdaad wel iets duidelijker vermelden, anders stuur je ze een mailtje. Ik heb laatst wat besteld bij Modern en een beoordeling ingevuld over de bestelling en daar kreeg ik nog een persoonlijke reactie op dat het verbeterpunt wat ik melde binnenkort een optie zou zijn. Ik moet zeggen dat ik daar zeer positief over verast was :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Zoals ik al eerder melde, had mijn pa dus onkijkbaar beeld. Hij had getracht een aantal keren naar de klantenservice te bellen, maar de wachttijden waren blijkbaar enorm.
Dus zijn we maar eens naar de KPN winkel gegaan, om te kijken wat de mogelijkheden zijn.
Je kunt daar je apparaat dus niet achter laten... 8)7 Ze kunnen/willen niks doen, en je moet de klantenservice maar bellen.

Toen hebben we maar een nieuwe tuner gekocht voor.€ 69, en nu werkt dus alles weer...

Beetje rare gang van zaken, maar aan de andere kant scheelt dat ook wel een hoop ellende met de klantenservice.

De oude was trouwens een TF6000COK en de nieuwe een TF6500COK.

Probleem is hier dus mee opgelost...

[ Voor 7% gewijzigd door eX0duS op 20-09-2010 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Laatst online: 12-05 14:52
En toch zou ik KPN een brief/email sturen dat je doordat de klantenservice zo slecht bereikbaar was EN je bij een winkel niet werd geholpen, je gedwongen werd een tuner te kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

eX0duS schreef op maandag 20 september 2010 @ 07:42:
Dus zijn we maar eens naar de KPN winkel gegaan, om te kijken wat de mogelijkheden zijn.
Die jongens in de winkel hebben alleen maar verstand van telefoontjes (hoop ik). Ik vroeg bij aankoop nog even of ik nog stroom nodig had voor de insteekkaart-kit ... niet dus, volgens de verkoper :(
Gelukkig had ik nog een plekje over in de stekkerdoos ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Goner schreef op maandag 20 september 2010 @ 11:59:
[...]

Die jongens in de winkel hebben alleen maar verstand van telefoontjes (hoop ik). Ik vroeg bij aankoop nog even of ik nog stroom nodig had voor de insteekkaart-kit ... niet dus, volgens de verkoper :(
Gelukkig had ik nog een plekje over in de stekkerdoos ...
DAAR hebben ze op zich wel gelijk in: de "insteekkaart" zelf heeft ook geen elektriciteit nodig. Een eventuele powerinserter (als je tv geen 5V kan leveren aan de antenne en je een actieve antenne wilt gebruiken wel). Er is trouwens überhaupt weinig winkelpersoneel bij grote ketens die verstand hebben van wat ze verkopen. Blijft natuurlijk wel schandalig dat je op die manier even een nieuwe apparaat van € 69 aangesmeerd wordt. Toch maar even over klagen en anders radar (vanavond gratis te bellen)/kassa/consumentenbond erbij halen. KPN is daar best gevoelig voor, weet ik uit ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ze zeiden dat we inderdaad maar moesten bellen naar de klantenservice. Ik heb geen idee of dat ook echt zo is? Als ik iets bij een online winkel bestel die toevallig ook een fysieke winkel hebben, kan ik mijn spul daar ook zelf naar toe brengen, mocht het defect zijn, blijkbaar is dit bij KPN dus niet zo.

Op zich hadden ze het makkelijk kunnen doen. Ze nemen dat apparaat in, kijken het na, indien defect, kunnen we een andere ophalen. Of als ze service willen verlenen, ruilen ze hem meteen om. Blijkbaar kan dat dus niet? Je moet dus eerst gaan bellen. Mijn pa woont in België, je betaald al 10 cent per minuut, plus dat als je op een Belgisch netwerk zit, het nog eens extra duur gaat worden.

Trouwens mijn pa heeft er zelf voor gekozen dat apparaat te kopen. Als ik in zijn schoenen had gestaan had ik hetzelfde gedaan, want je bent in elk geval van het gezeur af, en je kan weer TV kijken (zat al twee weken zonder TV omdat hij de klantenservice niet kon bereiken).
Overigens vertelde ze ook dat we het apparaat niet terug konden brengen, mocht het alsnog niet werken (en op de bon staat dat het wel kan).
Vreemde gang van zaken, slechte service ook.

[ Voor 64% gewijzigd door eX0duS op 20-09-2010 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WC-Juf
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-05-2024
Dit is niet echt nieuw, de primaatfoon winkels hebben de prior op 100% verkopen en verder niks omruilen dat heeft weinig commercielen waarde :)

3 jaar geleden een Digitenne setje geprobeerd 1 maand gratis kijken zonder kosten, je mocht de meuk dus binnen 1 maand kosteloos inleveren als het je niet bevalt.
Alleen na 7 dagen neemt de primaatfoon het niet meer aan en moet het retour via de post naar de kpn hoofd-schuur, dus lekker jouw probleem als het mis gaat en het gaat altijd mis bij hun.

Ik kwam dus na 8 dagen, hun moeilijk doen, ik nog moeilijker doen en ter plaatse de help schuur gebeld en viola meuk mocht bij hun terug ipv post, en de primaat in kwestie gaf me nieteens een bevestigings bonnetje uit zichzelf 0_o de stinkert wou hem zekers zelf houden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KPN heeft het systeem dat je defecte ontvanger aan de deur gratis wordt omgeruild voor een andere. Volgens mij kan alleen de Servicedesk (achter het 0900 nummer) dit initiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Eerst probeerde ze een nieuwe (buiten)antenne aan te smeren, terwijl het signaal 70+ % was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
eX0duS schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 09:48:
Eerst probeerde ze een nieuwe (buiten)antenne aan te smeren, terwijl het signaal 70+ % was!
Dan zou een buitenantenne wel degelijk uitgemaakt hebben, weet ik uit ervaring. Volgens mij is de foutcorrectie op de commerciële muxen is maar 2/3 dus als ik het goed begrepen heb die zitten met 66% al op het randje. Maar EdjeKroketje zal vast wel weten hoe het precies zit.

[ Voor 25% gewijzigd door Hageneis op 21-09-2010 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat balkje is meer een indicatie, niet meer en niet minder.
Er staat niet eens wat er 70% was, signaal of kwaliteit. Een kwaliteit van 70% is dan wel genoeg om een goed beeld te voorschijn te toveren, je hebt minder reserve tegen storingen dan wanneer het balkje 99% had aangegeven. Lager dan 99 betekent gewoon dat er redelijk wat gerepareerd wordt al want het wordt afgeleid van de BER.

[ Voor 4% gewijzigd door Edje_Kroketje op 21-09-2010 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:26

MrN

Ik zit met een probleem bij mij storen rtl4,5,7,8 veronica en net 5 heel erg!!!!!
Dit is sinds begin deze week zo.

Iemand die dit ook heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online
MrN schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 21:33:
Ik zit met een probleem bij mij storen rtl4,5,7,8 veronica en net 5 heel erg!!!!!
Dit is sinds begin deze week zo.

Iemand die dit ook heeft?
nee, geen last van.

Maar waar in NL zit je?
welke antenne gebruik je?
welke ontvanger gebruik je?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunta
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-05 22:16
Even een vraagje. Vroeger was het zo dat als je slecht beeld had en dat was echt niet te verhelpen kreeg je (Gratis) na veel zeuren op de helpdesk een buitenantenne, is dat nog steeds zo?

Het is weer een tijdje goed gegaan maar nu wil dat pokke ding graag storen, ik zit er niet echt mee omdat ik toch zelden TV kijk maar mijn vrouw is wel hooked. Op de slaapkamer is het bereik gewoon goed en in de keuken ook, alleen de woonkamer is slecht. Ik heb die antenne al honderd keer verplaatst en nu heb ik hem tegen de muur geplakt, geen gezicht natuurlijk om TV te kijken zonder storende zenders.

p.s. nooit geen storing gehad zowel met settopbox als met CI module, laatste tijd is het gewoon slecht zonder iets veranderd te hebben.

Xbox One: GodShieldRevs Twitch: GodShieldRevs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online
Hee misschien dat je ontvanger achetruit gegaan is maar dat is niet zo heel waarschijnlijk, wel simpel te testen.
En misschien heb je nog coax kabel in je huis liggen uit het kabel tijdperk? Dat heb ik ooit eens gebruikt om de digitenne antenne te verlengen van de slaapkamer naar de huiskamer (met een splittertje, alleen 5V op één ontvanger aanzetten) en dat werkte eigenlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-05 07:37

Nikeo

Jawelles

Ik heb een half jaar geleden via shopdigitaletv.nl een abonnement afgesloten bij Digitenne. Zou een klein merkloos mp3 spelertje krijgen + een maand gratis. Dit is nog niet verrekend en digitenne verwijst me door naar shopdigitaletv.nl

Nou ja, 8,50... Geloof het wel, maar toch een beetje jammer dat er het een en ander misgaat. Ben wel erg tevreden over de kwaliteit van Digitenne. (Groningen, oosterparkwijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunta
franssie schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 12:36:
Hee misschien dat je ontvanger achetruit gegaan is maar dat is niet zo heel waarschijnlijk, wel simpel te testen.
En misschien heb je nog coax kabel in je huis liggen uit het kabel tijdperk? Dat heb ik ooit eens gebruikt om de digitenne antenne te verlengen van de slaapkamer naar de huiskamer (met een splittertje, alleen 5V op één ontvanger aanzetten) en dat werkte eigenlijk wel.
Hagelnieuwe TV ook goed? Sinds de nieuwe TV is de ontvangst wel wat beter geworden maar niet om over naar huis te schrijven, die oude 37 inch staat nu op de slaapkamer en daar, zoals eerder vermeld, goed bereik.

Ter extra info, alle TV's (3 Stuks) zijn allemaal met een CI uitgerust.

Kijk ik kan natuurlijk wel een kabel trekken naar een verdieping hoger (Slaapkamer verdieping) maar wat is de limit aankabellengte en waar stop ik de 5v adaptor in? Die wil ik graag ergens anders dan in de TV hebben, die adaptor maakt het ophangen van de TV moeilijker aangezien dat ding zo ver uitsteekt.

Coax kabel heb ik genoeg, ik heb alle coax sockets hier in huis leeg getrokken en overal Gbit sockets van gemaakt 8), ik heb liever geen kabels in het zicht dus daar moet ik even wat op verzinnen. Wat kan je mij vertellen over kabel lengte? Ik heb in de gasten slaapkamer nog wel een socket vrij om eventueel een Digitenne punt te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online
lol - ik heb ook alle coax vervangen met eth cable, alleen de woonkamer gelukkig niet. Als je ee nkabel uit zicht kan trekken zou het een optie kunnen zijn. De power inserter is voor de antenne dus er is volgens mij geen reden om die bij de TV te houden. max kabellengte ... bij mij denk ik een meter of 20 werkend gehad (maar ik kan de zender aan de horizon zien staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunta
franssie schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 12:51:
lol - ik heb ook alle coax vervangen met eth cable, alleen de woonkamer gelukkig niet. Als je ee nkabel uit zicht kan trekken zou het een optie kunnen zijn. De power inserter is voor de antenne dus er is volgens mij geen reden om die bij de TV te houden. max kabellengte ... bij mij denk ik een meter of 20 werkend gehad (maar ik kan de zender aan de horizon zien staan).
LOL High Five _/-\o_

Ik heb nog een telefoonsocket vrij in de woonkamer, die gebruik ik toch niet :*), enige nadeel is dat die socket eerst naar de meterkast gaat........ Kabel uit zicht gaat bij mij niet werken, ik heb zo'n lekker "leeg" interieur (Minimalistisch noemen ze dat toch?) dus je ziet alles lopen.

Een buitenantenne zal wel een heel stuk makkelijker zijn hoor, 2,5M van mijn TV verwijderd kan ik dat ding al ophangen.

*Edit*
He wat? Ik dacht dat deze antenne iets van 80 euro was. Misschien is dit een betere/snellere optie.

[ Voor 12% gewijzigd door Bunta op 11-10-2010 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online
Voor dat geld kan je het altijd proberen, kost je een gat in je muur, niet in je hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-05 12:39

M_V

Ik zit te denken om voor mijn nieuwe huis digitenne te nemen. Ik wil 2 TVs gaan aansluiten en heb nog ergens een oude digitenne tuner liggen. Nu lees ik hier overal dat het mij dan 8,50 gaat kosten (1 gratis tuner en 2 smartcards), maar als ik op de KPN-site kijk, en aangeef dat ik 2 smartcards wil moet ik ook meteen 2 tuners huren (en dan komt er 4 euro bij).

Zie ik iets over het hoofd of hoe zit dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunta
Rudy_V schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 13:55:
Ik zit te denken om voor mijn nieuwe huis digitenne te nemen. Ik wil 2 TVs gaan aansluiten en heb nog ergens een oude digitenne tuner liggen. Nu lees ik hier overal dat het mij dan 8,50 gaat kosten (1 gratis tuner en 2 smartcards), maar als ik op de KPN-site kijk, en aangeef dat ik 2 smartcards wil moet ik ook meteen 2 tuners huren (en dan komt er 4 euro bij).

Gewoon even bellen met de klantenservice, die kunnen je vast en zeker helpen met de items die jij wilt en niet het "standaard" pakket wat op de site staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Rudy_V schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 13:55:

Ja, de losse smartcard voor € 15 (idioot hoog bedrag, maar nog altijd stukken goedkoper dan Canal Digitaal voor het werkelijk krankzinnige bedrag van € 80). Misschien is die ook welk te krijgen in de KPN-winkel, dan hoef je geen duur nummer te bellen om hem te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van.der.schulting
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik overweeg een ASUS P7131 Hybrid te kopen, zodat ik later kan overstappen van analoog naar Digitenne.
Graag zou ik op deze kaart dan in de toekomst een CAM-module aansluiten. Ik heb begrepen dat je daar een CONAX-aansluiting voor nodig hebt. Ik weet echter niet of deze kaart dat heeft; ik kan het antwoord niet vinden.

De kaart heeft 4 aansluitingen:
2x Coax (Radio/DVB-T + analoog)
1x remote control
1x video-audio poort.

Is de video/audio poort de CONAX-aansluiting? In de handleiding wordt dat niet vermeld.

Dit is de kaart: http://thinkdeal.net/images/pix/l_03134740.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Laatst online: 07:20
van.der.schulting schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 16:48:

Is de video/audio poort de CONAX-aansluiting? In de handleiding wordt dat niet vermeld.
Ben bang dat je niet weet wat een ci module is je kunt zo wel zien dat er op de kaart nergens een gleuf zit om de kaart in te steken, hier een plaatjeAfbeeldingslocatie: http://www.mediahomeservice.nl/upload/products/small/Conax%20module%20SAT-CONAXSCM.jpg

En in die ci module moet je Digitenne smartkaart, denk dat je naar iets anders uit moet kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Aart44 heeft gelijk; Die kaart heeft geen CI-slot waar de CAM-module in zou moeten.
Je moet het zo zien; In de meeste decoders/tuners (set top boxen) moet een smartcard, maar die hebben al een ingebouwde CI/CAM. Wil je zo' n smartcard aan een tv-tuner voor de pc dan moet die kaart beschikken over een CI (common interface) slot, waar een CAM (conditional access module) ingaat. Daar kan dan pas de smartcard in. Zulke kaarten zijn vaak duurder dan degene die je laat zien.
En zonder smartcard kan je natuurlijk alleen NL1,2,3 + wat regionale en buitenlandse zenders ontvangen.

Ik zou je aanraden om je te verdiepen in de combinatie van smartcard + softwarematige CAM. IMHO een veel flexibelere oplossing. Zijn meerdere threads over te vinden hier op GoT, veelal in combinatie met DVB-C, maar dat maakt niet echt uit voor de uitvoering. Zie bv de goede guides van The Zep Man.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Laatst online: 07:20
van.der.schulting schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 16:48:
Ik overweeg een ASUS P7131 Hybrid te kopen, zodat ik later kan overstappen van analoog naar Digitenne.
Ben eigenlijk nog iets vergeten in welk land wil je de kaart gaan gebruiken in Nederland is analoog via de ether al een paar jaar uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van.der.schulting
  • Laatst online: 09-08-2024
Thanks voor de reacties; keuze gemaakt en kaart besteld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphcrutzen
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-05-2022
Ik ben bezig met het samenstellen van een HTPC en omdat we van Digitenne gebruik maken ben ik op zoek naar een PCI(-e) insteekkaart waarmee het ook mogelijk is de commerciële zenders te ontvangen. Met de behuizing waar ik mijn oog op heb laten vallen (deze - de Nox Live 2) moet alles natuurlijk wel netjes in de kast worden weggewerkt, ook de smartcard.

Naar aanleiding van wat ik tot nu toe over dit soort kaarten gelezen heb, krijg ik de indruk dat de Technotrend T-1500 PCI met budget CI dochterbord de enige mogelijkheid is om alles in de kast te houden. Klopt die veronderstelling?

En kan ik eigenlijk ook gewoon een willekeurige DVB-T kaart aanschaffen en op andere manier een conax module aansluiten? Ik ga eerst die handleiding van Zep maar eens doorlezen, volgens mij vind ik daar wel wat antwoorden, al gaat het niet over Digitenne maar over Ziggo

(Het is volgens mij ook nog eens de vraag of alles wel in de behuizing gaat passen, maar dat is eerder iets voor een ander topic.)

[ Voor 24% gewijzigd door ralphcrutzen op 18-10-2010 09:10 . Reden: Overbodige vraag? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 380168

Dag allen,

ik ben nieuw hier en verzuip in de hoeveelheid berichten wat betreft Digitenne... en vooralsnog heb ik nog geen solutie gevonden voor mijn probleem ;-)

Een aantal weken terug heb ik een Samsung LE32C654 bij BCC aangeschaft. Een dag na de installatie kreeg ik mijn Digitenne-pakketje binnen van KPN. Ik heb wel één avond naar commerciële zenders kunnen kijken en de volgende morgen (en nog steeds) kreeg ik bij alle zenders de melding:

"GECODEERD SIGNAAL"

Ik heb contact opgenomen met KPN en de dame aan de lijn legde mij uit hoe ik de tv kon resetten; heeft de smartcard opnieuw geactiveerd en uitgelegd hoe ik de smartcard en module moet plaatsen.

Uiteindelijk heb ik zelf nog (naar mijn idee) alle variabelen geprobeerd waarop de kaart in de tv gestoken kan worden.. tevergeefs.. ik houd de melding nog altijd.

Vandaag BCC gebeld, maar die kon mij niet verder helpen dan "zet je Antenne op Kabel"; wat volgens mij onzin is, omdat Digitenne een digitaal signaal is dat via antenne binnenkomt.

Ik ben een beetje radeloos. Moet ik bij KPN zijn? Bij BCC? Bij Samsung? Of kan iemand hier mij helpen? Zonodig kan ik foto's plaatsen van de meldingen e.d.

Alvast bedankt!,

René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Anoniem: 380168 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 16:16:
Dag allen,

ik ben nieuw hier en verzuip in de hoeveelheid berichten wat betreft Digitenne... en vooralsnog heb ik nog geen solutie gevonden voor mijn probleem ;-)

Een aantal weken terug heb ik een Samsung LE32C654 bij BCC aangeschaft. Een dag na de installatie kreeg ik mijn Digitenne-pakketje binnen van KPN. Ik heb wel één avond naar commerciële zenders kunnen kijken en de volgende morgen (en nog steeds) kreeg ik bij alle zenders de melding:

"GECODEERD SIGNAAL"

Ik heb contact opgenomen met KPN en de dame aan de lijn legde mij uit hoe ik de tv kon resetten; heeft de smartcard opnieuw geactiveerd en uitgelegd hoe ik de smartcard en module moet plaatsen.

Uiteindelijk heb ik zelf nog (naar mijn idee) alle variabelen geprobeerd waarop de kaart in de tv gestoken kan worden.. tevergeefs.. ik houd de melding nog altijd.

Vandaag BCC gebeld, maar die kon mij niet verder helpen dan "zet je Antenne op Kabel"; wat volgens mij onzin is, omdat Digitenne een digitaal signaal is dat via antenne binnenkomt.

Ik ben een beetje radeloos. Moet ik bij KPN zijn? Bij BCC? Bij Samsung? Of kan iemand hier mij helpen? Zonodig kan ik foto's plaatsen van de meldingen e.d.

Alvast bedankt!,

René
toon volledige bericht
Als je denkt dat het aan de tv ligt bij BCC, als je denkt denkt het aan de CAM ligt bij KPN. Ik zou zelf eerst verder kijken bij de CAM/smartcard, je hebt tenslotte al een avond kunnen 'genieten' van commerciële tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hageneis schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 16:53:
[...]

Als je denkt dat het aan de tv ligt bij BCC, als je denkt denkt het aan de CAM ligt bij KPN. Ik zou zelf eerst verder kijken bij de CAM/smartcard, je hebt tenslotte al een avond kunnen 'genieten' van commerciële tv.
Dankje,

misschien is er hier echter iemand met een duidelijk stappenplan. Hoe moet nou die kaart precies worden geplaatst in deze tv.. en de CAM-module? En klopt de instelling van ANTENNE en DIGITAAL? Als ik zeker weet dat alles goed staat, dán is duidelijk dat er iets 'kapot' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Anoniem: 380168 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 16:16:

"GECODEERD SIGNAAL"
Ik krijg die melding als het signaal te zwak is. Gaat weer weg als ik de antenne anders plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Krijg je dan niet "ZWAK OF GEEN SIGNAAL"? Dat zijn toch twee verschillende meldingen. Als er genoeg zenders worden gevonden, maar de melding komt dat het signaal gecodeerd is, wil dat volgens mij alleen zeggen dat het signaal dát binnenkomt, niet gedecodeerd kan worden door de card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De goudkleurige chip moet aan de logozijde van de CAM. Je kan aan de zijkant door de CAM heen kijken en dan zie ik ook de contactjes zitten die contact moeten maken met die goudkleurige vlakjes op je smartcard.

Bij de meeste TV's moet je de CAM er met de logozijde naar achteren instoppen. De TV moet ook een melding geven als je hem er goed ingestopt hebt voor zover ik weet ;)

Overigens zie ik bij Samsung op de website dat er ook nieuwe software is voor je TV met als datum 20 oktober ;) die heb je er vast nog niet opstaan. Misschien verhelpt dat wel je probleem.

[ Voor 21% gewijzigd door Edje_Kroketje op 20-10-2010 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Edje_Kroketje schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 20:20:
Overigens zie ik bij Samsung op de website dat er ook nieuwe software is voor je TV met als datum 20 oktober ;) die heb je er vast nog niet opstaan. Misschien verhelpt dat wel je probleem.
En misschien ook niet; als het straks niet werkt kan het ook nog eens komen door die nieuwe software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online
Als ik het goed begrijp heb je een nieuwe kaart? Die dingen geven recht op een paar dagen gratis kijken en dan gooit ie zichzelf op slot.
Om 'm te activeren met je je CAM (dus je tv) een tijdje op een bepaald kanaal zetten (ben even welke maar dat staat wel ergens in dit topic, NED3 of SBS6 oid dacht ik). Na verloop van tijd heb je dan weer beeld. Kan soms wel langer duren dan de 10 minuten waar Digitenne mee adverteert.

controleren of je kaart goed in de CAM zit kan je ook doen door via het menu van je TV de status van je kaart en abonnement op te vragen, als je die kan zien zit je kaart er in elk geval goed in.

[ Voor 18% gewijzigd door franssie op 20-10-2010 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kaart is altijd binnen 10 minuten volledig geactiveerd als je zorgt dat je dat doet op een kanaal waarop je, zelfs zonder geldige kaart kunt zien dat de ontvangst goed is. Bijvoorbeeld Ned. 1 dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De kaart is inderdaad nieuw en nog een tweede maal geactiveerd na het bellen met KPN. Ik heb het boek van de tv er nog even op nageslagen en de chip + module zitten echt op de juiste manier in de TV. Misschien is de smartcard gewoon niet in orde.

Ik sta nu op het punt het abonnement op te zeggen. Ik zit immers ruim binnen de proefperiode. In dat geval ga ik kiezen voor UPC standaard Radio/TV + internet. Al dat gedoe met Digitenne is het me niet helemaal waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timvanloon
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-05 09:05

timvanloon

Intel or AMD?

Hoi.

Ik heb zitten zoeken op google maar ik kom er niet uit.

Mijn pa heeft digitenne en nu zit ik te zoeken naar een media speler (met netwerk toegang, hardeschijf en hdmi) die ook dvb-t heeft.
Deze zijn er maar ik kan niet zien of ze ook een CI module hebben waarin een smartcard van KPN kan.

Nu de vraag of iemand weet of er goede media speler bestaat die dit kan en die ook werkt met digitenne.

[ Voor 8% gewijzigd door timvanloon op 24-10-2010 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Dat ze niet bestaan zal ik niet zeggen, maar ik heb ze nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

timvanloon schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 22:52:
Nu de vraag of iemand weet of er goede media speler bestaat die dit kan en die ook werkt met digitenne.
Toevallig heb ik die vraag ook net gesteld in het ACRyan (Playon mediaspelers) forum. Er is nl een PlayonDVR die ook kan opnemen en ik ben heel benieuwd of die op de een of andere manier is te gebruiken met m'n Digitenne CAM module.
http://playondvr.com/en/
nog geen antwoord gehad, helaas.
In het manual staat "Supports Digital Video Broadcasting Terrestrial (DVB-T) TV reception"
http://www.acryan.com/dow...nglish_PV76120_Manual.pdf

Ik heb al een PlayonHD en die bevalt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
een dreambox met dubbele dvd-t tuner? (zie bv https://www.cardwriter.nl/nl/pi-1051458087.htm?categoryId=12)

wel natuurlijk een extra conax module erin.

[ Voor 0% gewijzigd door Mr.Nobody op 25-10-2010 20:50 . Reden: typo ]

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
  • Laatst online: 11-05 23:28
timvanloon schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 22:52:
Hoi.

Ik heb zitten zoeken op google maar ik kom er niet uit.

Mijn pa heeft digitenne en nu zit ik te zoeken naar een media speler (met netwerk toegang, hardeschijf en hdmi) die ook dvb-t heeft.
Deze zijn er maar ik kan niet zien of ze ook een CI module hebben waarin een smartcard van KPN kan.

Ik gebruik zelf een Azbox Premium Plus HD, met een Digitenne Tuner.
Netwerk toegang; check via WIFI en UTP
Hardeschijf; check kun je zelf naar eigen keuze inbouwen (sata) of ingebouwd bestellen
HDMI uitgang; check 1080p
DVB-T support; check. Maakt gebruik van een hybride tuner systeem. Je kunt met dit model zelf configureren met 2 tuner slots. Dus Satelliet, Terresterial (digitenne) of Coaxial (kabel); of een combinatie van voorgenoemde.
Ingebouwde kaartlezer geschikt voor digitenne; check
Zie voor meer info dit draadje.

Werkt voor mij prima, nadeel is de software die soms wat langzaam is en de fan die wat herrie maakt.
Ik zou zeggen zoek eens een dealer op die deze dingen demonstreerd want ze zijn niet voor iedereen weggelegd... mijn ouders zouden het 'te ingewikkeld' vinden ben ik bang. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online
Jerome! schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 22:21:
[...]
Ingebouwde kaartlezer geschikt voor digitenne; check
Zie voor meer info dit draadje.
lol, ik net twee uur zoeken op de internets en staat het gewoon 'thuis' op tweakers ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80955

Vraagje voor allen, weet iemand of Digitenne zijn standaard heeft aangepast ofzo? Ik heb (en nu ik er over denk, sinds begin november) ineens problemen met digitenne op mijn TV. Het beeld past gewoon niet meer!

en hoe ik de instellingen van m'n tv ook verander, 4:3, breedbeeld, ondertitel of automatisch, de zijkanten blijven buiten beeld. Bij 4:3 is er netzoveel in de zwarte vlakken als er niet op het hele scherm komt bij breedbeeld.

Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-05 16:03
Heb je met al met de overscan instellingen op je tv gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80955

FrankRicard schreef op donderdag 04 november 2010 @ 17:40:
Heb je met al met de overscan instellingen op je tv gespeeld?
Al van alles geprobeerd, en alles ook naar fabrieksinstellingen terug laten zetten (hij heeft het altijd gedaan, dus waarom nu niet meer?) maar het hielp helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zet je TV op 16:9 of breedbeeld en speel met de 0 toets op je afstandsbediening van je Digitenne ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-04 22:41
Nu TMF dreigt te verdwijnen is mijn vraag:
Als er een zender uit het digitenne zenderaanbod verwdwijnt, is dit dan een reden om onder het digitenne contract uit te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

Checkeys schreef op donderdag 04 november 2010 @ 22:01:
Als er een zender uit het digitenne zenderaanbod verwdwijnt, is dit dan een reden om onder het digitenne contract uit te komen?
Nee daar kunnen zij ook niets aan doen. Al kunnen zij wel de digitale TMF door gaan geven.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Zou ik niet helemaal durven te zeggen, misschien wel. Maar TMF gaat alleen van de analoge kabel, dus bij Digitenne, CanalDigitaal, glasaanbieders en digitale kabel zullen ze waarschijnlijk blijven.

Daarbij, kan je Digitenne na het eerste jaar niet per maand ofzo opzeggen?
Rob schreef op donderdag 04 november 2010 @ 22:21:
Nee daar kunnen zij ook niets aan doen.
Dat is geen argument. Stel je hebt een abonnement op een krant. Op een gegeven moment zijn de bomen op. Pech, geen krant. Zou je toch je abonnementsgeld moeten blijven betalen want ja, dat de bomen op zijn is niet de schuld van de krant.

Nu zal bij een eventueel verdwijnen van TMF natuurlijk weer wel een andere zender in de plaats komen, je kan je krant ook niet opzeggen als je favoriete columnist opstapt. Echter, stel dat je een abo op Eredivisie live hebt en Eredivisie stopt ermee, dan kan KPN niet zomaar (ik roep maar wat) een Spaanse voetbalzender in de plaats zetten en abonnees weigeren om het contract te ontbinden. Het ligt dus wat ingewikkelder dan het lijkt.

Nu is wel duidelijk dat Checkeys alleen maar een excuus zoekt om van zijn abo af te komen, KPN zal het verdwijnen van een zender denk ik niet als mogelijke reden tot opzeggen zien. Gaat dus toch niet werken in de praktijk.

[ Voor 49% gewijzigd door Mentalist op 04-11-2010 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247292

Waarom om zo'n stomme reden opzeggen? Als je langer dan een jaar Digitenne-abonnee bent, kun je gewoon per maand opzeggen! En anders moet je het gewoon even (minder dan) een jaar zien uit te zingen (je kunt nu al je opzegging indienen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-04 22:41
Anoniem: 247292 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 22:49:
[...]
Waarom om zo'n stomme reden opzeggen? Als je langer dan een jaar Digitenne-abonnee bent, kun je gewoon per maand opzeggen! En anders moet je het gewoon even (minder dan) een jaar zien uit te zingen (je kunt nu al je opzegging indienen)...
Is inderdaad een stomme reden, ik ben het ook niet van plan, TMF kijk ik toch nooit. daarbij is er hier ook niet echt een goed(koop) alternatief. Ik vroeg me alleen af of dit een reden zou kunnen zijn om op te zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-05 21:46
Ik schaf deze week een nieuwe HDTV aan. Aangezien dit mijn eerste HDTV wordt, vroeg ik mij af of het de moeite is om een insteekkaart aan te schaffen. Is er ook verschil in kwaliteit of is het vooral de meerwaarde dat je maar 1 afstandbediening hebt?
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.