[DVB-T] Het grote Digitenne topic deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 140.522 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-04 22:41
pelt schreef op maandag 08 november 2010 @ 19:41:
Ik schaf deze week een nieuwe HDTV aan. Aangezien dit mijn eerste HDTV wordt, vroeg ik mij af of het de moeite is om een insteekkaart aan te schaffen. Is er ook verschil in kwaliteit of is het vooral de meerwaarde dat je maar 1 afstandbediening hebt?
Zelf heb ik de insteekkaart in een 32 inch Sony zitten, en vind het echt beter dan de kwaliteit via Scart. Zappen gaat ook een fractie sneller via de TV.

Volgens mij waren de kosten gelijk, of kastje, of insteekkaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:13
Checkeys schreef op maandag 08 november 2010 @ 20:17:
[...]

Zelf heb ik de insteekkaart in een 32 inch Sony zitten, en vind het echt beter dan de kwaliteit via Scart. Zappen gaat ook een fractie sneller via de TV.

Volgens mij waren de kosten gelijk, of kastje, of insteekkaart
Ik ga voor een 40" Samsung dus loont misschien wel nog. Ik heb thuis echter al twee kastjes. Misschien is het mogelijk om er 1 in te leveren en een insteekkaart er in de plaats te krijgen, maar de KPN kennende zal dat wel een 3 jaren plan worden. Dan is het makkelijker om een nieuwe of tweedehandse aan te schaffen. Dank voor je antwoord iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:38
pelt schreef op maandag 08 november 2010 @ 19:41:
Ik schaf deze week een nieuwe HDTV aan. Aangezien dit mijn eerste HDTV wordt, vroeg ik mij af of het de moeite is om een insteekkaart aan te schaffen. Is er ook verschil in kwaliteit of is het vooral de meerwaarde dat je maar 1 afstandbediening hebt?
Ik ben juist niet tevreden over de insteekkaart icm met mijn nieuwe Philips 32PFL7605, de beeldkwaliteit is minder en heb geregeld van die blokken in beeld. Ook het zappen gaat iets langzamer. Het signaal geeft 100 procent aan, dus daar ligt het niet aan. Baal er wel van, afgezien van het geld van de insteekkaart, de beeldkwaliteit zou juist beter moeten zijn. Heb inmiddels ook mijn oude kastje weer aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
®Otto schreef op maandag 08 november 2010 @ 21:30:
[...]

Ik ben juist niet tevreden over de insteekkaart icm met mijn nieuwe Philips 32PFL7605, de beeldkwaliteit is minder en heb geregeld van die blokken in beeld. Ook het zappen gaat iets langzamer. Het signaal geeft 100 procent aan, dus daar ligt het niet aan. Baal er wel van, afgezien van het geld van de insteekkaart, de beeldkwaliteit zou juist beter moeten zijn. Heb inmiddels ook mijn oude kastje weer aangesloten.
Hmm. Dan kijk ik het in eerste instantie gewoon aan. Ik kijk toch niet zo heel veel televisie, maar vooral gedownloade films en series. Mocht je insteekkaart willen verkopen voor een zacht prijsje dan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:38
Op de site van Digitenne staat dat je de eerste insteekkaart gratis in bruikleen kan krijgen:

De eerste Insteekkaart krijg je gratis in bruikleen! Voor de tweede of derde Insteekkaart betaal je slechts € 4,- per maand.

Misschien een tip voor jou. Helaas kwam ik er zelf te laat achter, heb de kaart samen met mijn tv gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:05

Wallie

Herr

®Otto schreef op maandag 08 november 2010 @ 23:13:
Op de site van Digitenne staat dat je de eerste insteekkaart gratis in bruikleen kan krijgen:

De eerste Insteekkaart krijg je gratis in bruikleen! Voor de tweede of derde Insteekkaart betaal je slechts € 4,- per maand.

Misschien een tip voor jou. Helaas kwam ik er zelf te laat achter, heb de kaart samen met mijn tv gekocht.
Nou ja, je kan je 2de en 3de insteekkaart ook gewoon kopen zonder te huren, kan wel, staat alleen nergens meer op de site zodanig vermeld.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
Voor de TS: Online verkoopt nu ook Digitenne: http://www.online.nl/productinformatie/tv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Sinds vandaag Digitenne. Werkt super. Nu hebben we in de keuken deze tv: Samsung B2230HD.
Daar zit een aansluiting op voor een insteekkaart. Welke kaart heb ik nodig en heb ik daar zo'n Power Inserter DVB-T voor nodig? Mijn voorkeur gaat nu uit naar deze site:
http://www.satellitecity.nl/index.php

Iemand een goedkopere/betere site?

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 10:46

Goner

What can I do you for ?

T.E schreef op woensdag 10 november 2010 @ 19:07:
Daar zit een aansluiting op voor een insteekkaart. Welke kaart heb ik nodig ...
Misschien bedoel je iets heel anders, maar ik heb de insteekkaart van Digitenne zelf ... :?
http://www.kpn.com/televi...aratuur/Insteekkaart.prod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
Ik heb vorige week een Samsung LE40C630 gekocht en kijk Digitenne via een kastje met een scart kabel. Het beeld loopt echter niet synchroon met het geluid. Herkent een van jullie dit probleem? En beter nog kennen jullie een oplossing?

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Hoe erg is het? Het is algemeen bekend dat geluid en beeld net niet synchroon lopen bij Digitenne, maar over het algemeen ervaar ik dat niet als storend. Het valt me ook alleen op als ik erop let.

• pelt
jelle. schreef op donderdag 18 november 2010 @ 00:25:
Hoe erg is het? Het is algemeen bekend dat geluid en beeld net niet synchroon lopen bij Digitenne, maar over het algemeen ervaar ik dat niet als storend. Het valt me ook alleen op als ik erop let.
Tja, het is niet zo dat het echt een seconde is of zo. Ik heb het idee dat het bij sommige zenders ook meer is dan bij andere zenders. Ik moet wel zeggen dat ik er erg gevoelig voor ben. Maar het kan dus voor komen dat het niet helemaal gelijk loopt? Het rare is wel dat toen ik met mijn oude CRT TV nergens last van had naar mijn idee, maar toen heb ik misschien niet kritisch genoeg gekeken.
Het is ook zo dat de moderne displays het beeld met vertraging laten zien omdat ze blijkbaar veel moeten rekenen, analoog (scart) naar digitaal en zo. Het geluid gaat veel eenvoudiger en daardoor sneller. Als het goed is vertraagd je display het geluid net zoveel als nodig is om het gelijk te laten lopen.
Als je echter een versterker op de uitgang van je ontvanger aansluit dan mis je die vertraging en zal het geluid dus voorlopen. Bij moderne versterker kan je echter wel weer een vertraging instellen.
Ook kan je bij de nieuwere generaties Digitenne ontvangers een vertraging in een menu instellen om het beeld en geluid synchroon te krijgen als het in je eigen keten wordt veroorzaakt.
Vertrouw echter ook niet altijd op bijdragen in bijvoorbeeld de journaals en dergelijke. Als alleen sommige programma's het hebben dan ligt het niet aan je systeem of Digitenne maar aan het programma.
Verder hebben ontvangers die (te) snel zappen ook vaker geluid/beeld sync problemen. In de haast om zo snel mogelijk beeld en geluid te vertonen nemen ze niet voldoende tijd om het gelijk te leggen. Je kunt dit herkennen door een paar keer heen en weer te zappen. Als de vertraging steeds anders is dan weet je ook wel genoeg.

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 17:26
Goner schreef op donderdag 11 november 2010 @ 12:46:
[...]
Misschien bedoel je iets heel anders, maar ik heb de insteekkaart van Digitenne zelf ... :?
http://www.kpn.com/televi...aratuur/Insteekkaart.prod
Wat jullie beide bedoelen is een insteekkaart (ook wel CI kaart genoemd) welke gebruik maakt van een conax dodering (Dit is dus dezelfde als de insteekkaart van digitenne). Als je hier op zoekt kom je te vanzelf tegen. De conax kaart gaat in je pc en vervolgens gaat je digitenne pasje in de conax module. Echter heb je bij sommige tv's ook nog een power invertor nodig. Dit is een kastje wat tussen de antenne en de tv komt en 5 Volt levert aan de antenne. Digitenne heeft namelijk actieve antenne's. Sommige tv's kunnen dit zelf leveren maar daarvoor verwijs ik je door naar de handleiding van de tv :)

Carpe Diem

Verwijderd

Hallo ik heb een KPN Digitenne receive type TF5300K
Nu heb ik een Marantz M-ER803 gekocht.
Tot mijn grote verbijstering (na fatsoenlijke aansluiting van alle kabels en stekkers) ontvang ik geen digitale radio op het Marantz op één zender na sky radio 101.5 voor de rest kan het auto tuning zoeken tot het een ons weegt.:S
Iemand ervaringen die mij met dit probleem verder helpen.. ?
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 19:37:
Tot mijn grote verbijstering (na fatsoenlijke aansluiting van alle kabels en stekkers) ontvang ik geen digitale radio op het Marantz op één zender na sky radio 101.5 voor de rest kan het auto tuning zoeken tot het een ons weegt.:S
Heb je ze wel op je TV dan? Anders kan je eens fabrieksinstellingen herstellen en opnieuw scannen.
Hoe heb je hem trouwens aangesloten? via cinch of optisch?

[ Voor 4% gewijzigd door Edje_Kroketje op 18-11-2010 23:04 ]

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:19

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik heb nu ongeveer anderhalf jaar digitenne, maar plotseling is mijn beeld helemaal verstoord. Een stilstaand beeld wordt goed getoond, maar alles wat beweegt gaat raar:
Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/_lh7jyvHkwS4/TGKFmBU1a9I/AAAAAAAAA7Y/4NW2aKwq9_E/s1600/797px-Tearing_(simulated).jpg

Zoiets krijg je zeg maar, maar dan over het hele scherm bij alle stukjes die bewegen. Het geluid doet het ook niet en piept soms als het wel werkt.
Volgens het menu heeft mijn ontvanger 0% ontvangst, maar dat heeft hij al anderhalf jaar, ik heb niets veranderd, en ineens is de ontvangst weg lijkt het. Ook als ik hem buiten het raam houd en ongeveer 55% ontvangst haal dan blijft het beeld nog exact hetzelfde.

Hoe kan het dat ineens van de een op de andere dag (de 1e dag viel het mee, de 2e dag tot en met nu is het dramatisch) niet meer werkt?

Even iets raar roepen: kan het door de temperatuur komen? Het lijkt wel dat sinds het kouder is ik ineens slecht beeld heb. Zou dat kunnen?

[ Voor 3% gewijzigd door Angeloonie op 18-11-2010 23:19 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Angeloonie schreef op donderdag 18 november 2010 @ 23:18:
Ik heb nu ongeveer anderhalf jaar digitenne, maar plotseling is mijn beeld helemaal verstoord. Een stilstaand beeld wordt goed getoond, maar alles wat beweegt gaat raar:

Hoe kan het dat ineens van de een op de andere dag (de 1e dag viel het mee, de 2e dag tot en met nu is het dramatisch) niet meer werkt?

Even iets raar roepen: kan het door de temperatuur komen? Het lijkt wel dat sinds het kouder is ik ineens slecht beeld heb. Zou dat kunnen?
Welke ontvanger heb je? Als het een Topfield TF6000COK is, kijk dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 19:37:
Saai Radio 101.5 klinkt mij meer als de analoge etherfrequentie. Kwestie van een goede FM-binnenantenne zo hoog mogelijk in huis ophangen. Of via de Topfield...lees vooral de gebruiksaanwijzing zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Allemaal,

Ik ben uitgebreid op onderzoek geweest naar ondersteuning voor digitale TV in media center. Er zijn bijna geen duidelijke en concrete antwoorden waar ik wat mee kan.
Ik wil gewoon alle zenders kunnen zien
Ik heb een:
Ingebouwde Digitale Tuner DVB-t
Geen CI slot aanwezig
Basis decoder van KPN met 1 enkele chipkaart
Werkend onder Vista Media Center

Nu heb ik de coax van de antenne in de basis-decoder van de KPN gedaan en de uitgang op de pc
De decoder doet eigenlijk niets, want ik ontvang rechtstreeks via de antenne ned. 1,2,3 en de reg.omroep.
Met de smartcard heb ik de mogelijkheid om de commerciele zenders te ontvangen, maar ik kom er maar niet achter hoe ik dat voor elkaar zou kunnen krijgen.

mvg Matty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edje_Kroketje schreef op donderdag 18 november 2010 @ 23:03:
[...]

Heb je ze wel op je TV dan? Anders kan je eens fabrieksinstellingen herstellen en opnieuw scannen.
Hoe heb je hem trouwens aangesloten? via cinch of optisch?
De fabrieksinstellingen herstellen ?!
Van m'n Digitenne receiver of m'n Marantz (vermoedt het eerste?)
Overigens wat ik vreemd vind ... er zit op die Marantz een Coax aansluiting voor FM.
OP de KPN Digitenne zitten er 4 waarvan er ééntje niet toe doet..
Dus is sluit die coax kabel aan (denk ik) maar blijkt de uitgang van die Marantz een vrouwtje te zijn en de tweede aansluiting op de Digitenne receiver van mij een mannetje :S Maar nu komt ie..
Het vrouwtje uiteinde van de kabel past in het vrouwtje uiteinde van de Marantz en het mannetje uiteinde van de kabel in het vrouwtje gedeelte van de Digitenne .(bizar )..
Tevens loopt er een analogische kabel verbinding tussen de twee apparaten ..
Bizar hey ...
(Al denk ik nu dat de enige zender die ik vond niet gevonden is door zoeken maar doodleuk doorgegeven werd door de analogische verbinding vanaf de tv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 08:02
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 23:38:

Met de smartcard heb ik de mogelijkheid om de commerciele zenders te ontvangen, maar ik kom er maar niet achter hoe ik dat voor elkaar zou kunnen krijgen.

mvg Matty
Je hebt geen ci maar wilt toch de kaart laten lezen dan is volgens mij een externe kaartlezer via usb iets wat overblijft die bestaan in twee uitvoeringen die onder Windows draaien en andere die de phoenix mode gebruiken.
Die onder phoenix draaien emuleren een compoort door de driver omdat de meeste pc's geen compoort meer hebben, de andere soort kun je best even Googlen op Omnikey die hebben wel een 20 kaartlezers van alle soorten sommige die onder Windows draaien worden herkent als kaartlezer en kun je dan gebruiken.

Maar nu de hamvraag hoe maak je de digitale tuner wijs dat hij naar de kaart moet kijken heb ooit wel een handleiding gelezen hoe ze een usb stick werkend kregen.
Ook zou je kunnen kijken naar een progje als "Prog-DVB" dan kun je een phoenix kaartlezer gebruiken en een plug-in als Poormanscam om te decoderen.
Zelf heb ik er geen ervaring mee dus of dat allemaal lukt weet ik niet de landen om ons heen decoderen niet en om dan tuners te maken met kaartlezer alleen voor de Nederlandse markt zal wel te veel gevraagd zijn.
Ook is het mogelijk met een Anysee DVB-T usb maar je hebt al een tuner en dat ding is nog vrij duur ik zou zoiets niet doen.
Misschien het beste en goedkoopste om het plan te vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:48
Aangezien ik weer via de kabel ben aangesloten heb ik twee cam-modules over inclusief 5v adapters.

Hebben beide gewerkt ( logisch ).
De ene in een Philips 37 inch LCD en de andere in een Philips 32 inch LCD.
De ene is een Smit de andere zou ik zo niet weten, zit nu op m'n werk en kaartjes liggen thuis.

Mocht er interesse zijn dan lees ik het wel.....

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 13:34:
[...]

De fabrieksinstellingen herstellen ?!
Van m'n Digitenne receiver of m'n Marantz (vermoedt het eerste?)
Overigens wat ik vreemd vind ... er zit op die Marantz een Coax aansluiting voor FM.
OP de KPN Digitenne zitten er 4 waarvan er ééntje niet toe doet..
Dus is sluit die coax kabel aan (denk ik) maar blijkt de uitgang van die Marantz een vrouwtje te zijn en de tweede aansluiting op de Digitenne receiver van mij een mannetje :S Maar nu komt ie..
Het vrouwtje uiteinde van de kabel past in het vrouwtje uiteinde van de Marantz en het mannetje uiteinde van de kabel in het vrouwtje gedeelte van de Digitenne .(bizar )..
Tevens loopt er een analogische kabel verbinding tussen de twee apparaten ..
Bizar hey ...
(Al denk ik nu dat de enige zender die ik vond niet gevonden is door zoeken maar doodleuk doorgegeven werd door de analogische verbinding vanaf de tv).
Misschien zou je jezelf toch eerst eens wat moeten verdiepen in de materie en het zou ook leuk zijn als je mijn eerdere antwoord had gelezen. Je weet duidelijk niet waar je het over hebt:
- Op de Topfield PVR zitten inderdaad 4 coax-aansluiten maar niet voor FM. De antenne is ook helemaal niet geschikt voor die frequentieband. Daarom ontvang je ook alleen maar 101.5 MHz.
- Een vrouwtje op een vrouwtje aansluiten lijkt mij doodzonde van je Marantz-receiver (toch niet de goedkoopste die er zijn...)
- Analogisch? Ben je soms familie van Cruyff?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:34
Eric H schreef op maandag 22 november 2010 @ 12:34:
Aangezien ik weer via de kabel ben aangesloten heb ik twee cam-modules over inclusief 5v adapters.

Hebben beide gewerkt ( logisch ).
De ene in een Philips 37 inch LCD en de andere in een Philips 32 inch LCD.
De ene is een Smit de andere zou ik zo niet weten, zit nu op m'n werk en kaartjes liggen thuis.

Mocht er interesse zijn dan lees ik het wel.....
Vraag & Aanbod ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:48
Zojuist in V&A geplaatst Hier nog ff spammen hoor.....

V&A aangeboden: Smit Conax Module Met Power Inserter

[ Voor 89% gewijzigd door Eric H op 01-12-2010 08:20 . Reden: Verkeerde link geplaatst..........sorry....... ]

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr D
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-06 22:45
Ik ben voor mijn ouders op zoek naar een DVB--T DVD HDD recorder voor Digitenne. Een alles in een oplossing dus, op de TV na. Ik heb net even snel door de Digitenne topics heen gescrollt maar iedereen lijkt een TV te hebben met een CI slot. Bestaat er eigenlijk wel zoiets als een DVB--T DVD HDD recorder die digitenne aan kan? O ja, hij moet ook nog twee tuners hebben..

Ik hoop dat iemand kan antwoordne want ik ben al een paar dagen aan het zoeken.

P6T Deluxe, i7 920, 6GB RAM, HD6970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timvanloon
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:59

timvanloon

Intel or AMD?

Ik zojuist voor mijn ouders een az box HD premium + gekocht met 2 dvb-t tuners.

Werkt goed en niet al te moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Waarom niet een box van KPN zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:35
omdat je die niet in je netwerk kan hangen?
Ik moet mijn AZBox nog steeds aansluiten :o

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kameleon20
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 11:09
Leuk trucje om je binnenantenne van digitenne geschikt te maken voor buiten is door het kastje open te maken, en de randen en openingen GOED in te smeren met vloeibare pakking. Geheel buiten, of op het dak plaatsen.

Ik heb hetzelfde ook gedaan, buiten op het dak geplaatst. Antenne in de houder gekit, en houder met kit op het dak bevestigd. (zal morgen even een foto maken als ik het niet vergeet).
Onweer, storm, regen, sneeuw, noem maar op, ik heb er geen last meer van, terwijl , toen ik hem binnen had, ik amper beeld krijgen kon, onder de meest ideale omstandigheden.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Kan iemand mij vertellen of dit soort storingen door a) slechte ontvangt of b) kapotte decoder komen?

Het filmpje zelf schokt _niet_ het is echt de Digitenne.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=LiiU_XElc5s]

[ Voor 4% gewijzigd door Angeloonie op 08-12-2010 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
  • Laatst online: 21-07 13:18
Angeloonie schreef op woensdag 08 december 2010 @ 16:06:
Kan iemand mij vertellen of dit soort storingen door a) slechte ontvangt of b) kapotte decoder komen?

Het filmpje zelf schokt _niet_ het is echt de Digitenne.
[video]
Ziet er uit als een slechte ontvangst. Veel pakketjes die verloren gaan e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Angeloonie schreef op woensdag 08 december 2010 @ 16:06:Kan iemand mij vertellen of dit soort storingen door a) slechte ontvangt of b) kapotte decoder komen?
Het kan door allebei komen. Wat voor ontvanger heb je en heb je het op alle kanalen of alleen op sommige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Edje_Kroketje schreef op woensdag 08 december 2010 @ 18:31:
[...]

Het kan door allebei komen. Wat voor ontvanger heb je en heb je het op alle kanalen of alleen op sommige?
Zo'n Topfield (zilveren), en het is op alle kanalen even erg, al valt het op sommige kanalen minder op als het een stilstaand beeld is (bijv. bij tekenfilms beweegt er maar een klein stukje van het beeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok dan is die waarschijnlijk defect. KPN bellen dus of als die van jezelf is (laten) repareren.
Lees ook hier.

[ Voor 10% gewijzigd door Edje_Kroketje op 09-12-2010 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:36
Zit hier toevallig ook een support medewerker die smartcards op me huidige abbonement activeerd? :+

Tref steeds de verkeerde aan de lijn die niet me 4e kaart wil activeren, terwijl ik er eerst 1 had gesproken dat het niet zo'n probleem was op 1 abonnement :X

[ Voor 19% gewijzigd door Morpheusk op 10-12-2010 10:20 ]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Morpheusk schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 10:20:
Zit hier toevallig ook een support medewerker die smartcards op me huidige abbonement activeerd? :+

Tref steeds de verkeerde aan de lijn die niet me 4e kaart wil activeren, terwijl ik er eerst 1 had gesproken dat het niet zo'n probleem was op 1 abonnement :X
Volgens mij communiceert KPN heel duidelijk dat er maximaal drie op één abonnement kunnen. Het lijkt me een vrij kansloos verzoek om een vierde kaart te laten koppelen. Ik vermoed zo dat hun systeem dat helemaal niet aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nee, 4de kaart kan niet. abotje erbij nemen dan kan je tot 6 gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04
De mailer van KPN blijft haken.. 26 oktober krijg ik een mailtje, "Uw Digitenne klanten voordeel".
Meer mogelijkheden voor u als Digitenne klant!

Geachte
U bent Digitenne klant bij KPN. Met Interactieve tv van KPN kunt u ook gebruik maken van meer
mogelijkheden. Interactieve TV is helemaal geweldig bladiebla. Met sloom KPN internet voor slechts €40/maand. Vergelijk dat maar nergens mee want het is niet zo'n geweldige aanbieding eigenlijk. U kunt heel veel zenders zien en programma's terugkijken. Dit is beperkt tot de publieke zenders en gaat slechts 2 dagen terug maar tis toch helemaal geweldig. Met het pluspakket kunt u ook programma's van RTL en SBS terugkijken, al weten wij ook niet waarom u dat zou willen. Series en films van RTL en SBS kunt u niet terugkijken, maar als u Neuspeuteren with the stars heeft gemist dan kunt u dat terugkijken, geweldig toch! Daarnaast kunt u bellen via internet. Dat kan bij vrijwel iedere provider, maarrr.. ook bij ons! Geweldig. Wilt u overstappen? Wij helpen u graag om uw oude provider de deur te wijzen, laat het ons weten en u bent zo over, is dat niet geweldig?
Afijn ik heb maar getypt wat ik me er van herinner, dit was ongeveer de strekking.

2 november krijg ik weer een mail. Exact dezelfde. Later die dag nog eens precies dezelfde mail met een correctie voor de datum en verder weer de hele folder. En wat krijg ik gisteren, 10 december? Weer precies diezelfde mail.

Ik zal de unsubscribe link eens opzoeken.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Wat info over het vervalmoment van de Digitenne kaart ivm updates: mijn kaartserver update mijn kaart niet (nog niet aan toegekomen om uit te zoeken waarom) dus ik liet hem er maar inzitten en ging maar afwachten wanneer hij op zwart zou gaan. Dat ging nog een hele tijd goed, en nu viel hij 12 december vrijwel precies om 00:30 uit.

Dit staat er nu op de kaart:

NameStart dateEnd date
Digitenne2010 01 122010 31 1201 00 00 0b
Digitenne2010 01 112010 30 1101 00 00 0b

Toch niet geldig tot 31 december dus.
[edit]Vaag, wel meteen beeld in een losse decoder zonder zichtbare verandering in de subscription. Dan wil ik weten waarom mijn film niet is opgenomen en tvheadend meldingen als "Dec 12 03:24:40 cwc: Can not descramble service "Discovery Channel", access denied (seqno: 18021)" gaf. :/

[ Voor 17% gewijzigd door Mentalist op 12-12-2010 03:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou dit soort problemen toch meer zoeken in jouw oplossingen. Die kaartstatus die klopt, zie losse decoder test. En dit Conax gebeuren gaat echt nooit fout. Ik had vrijdag nog een kaar met de November status en die deed het ook meteen. Blijkbaar is er een flinke overlap en heeft je headend deze overlap gebruikt tot gisteren dat die echt niet meer werkte maar niet gezien dat er een nieuwe activatie voor een maand was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:36
Hageneis schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 13:03:
[...]

Volgens mij communiceert KPN heel duidelijk dat er maximaal drie op één abonnement kunnen. Het lijkt me een vrij kansloos verzoek om een vierde kaart te laten koppelen. Ik vermoed zo dat hun systeem dat helemaal niet aankan.
Als je dit topic volgt lees je dat er diverse mensen meerdere kaarten op 1 abonnement hebben geactiveerd na wat zeuren :) Dus het is maar wat je kansloos vindt, ook ik had een medewerker gesproken die het opzich niet zo'n probleem vond en zei dat het wel mogelijk was omdat we 1 kaart op de boot gebruiken. Maar zoals ik al zei ben ik helaas zijn naam kwijt geraakt.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een beetje misplaatst, maar in #5 ( W3ird_N3rd in "Het grote Digitenne topic deel 7" ) ergens vertelde Wir3d_N3rd dat hij een TT 1500 CI gebruikt om digitenne te ontvangen.

Nu heb ik om die post eigenlijk ook die TT 1500 CI aangeschaft en heb vandaag mijn cam + smartcard gekregen. Echter krijg ik nog steeds enkel de FTA channels eruit. Geen /dev/dvb/adapter0/ca0 geen cam geen gecodeerde kanalen.

Wir3d_N3rd, gebruik je het nog steeds? Enig idee hoe ik het aan het werk kan krijgen? In de budget_ci driver staat tegenwoordig dat ze de ci niet kunnen gebruiken omdat de fabrikant geen specs geeft :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Ik heb mijn T-1500 al tijden niet meer gebruikt. Moet hem eigenlijk nog verkopen.

Als je systeem aanstaat en je drukt de CAM erin, zie je dan een melding in dmesg? Er zou dan iets moeten staan van "DVB CAM detected and initialised successfully".

Heb je een korte of een lange CI-kabel?

[ Voor 8% gewijzigd door Mentalist op 15-12-2010 22:33 ]

• oliveroms
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-09 18:55
De flatcabel was niet goed op de kaart en daarom deed ie het niet. Nu doet het hele cam verhaal het en kan ik in VDR in het cam menu alles zo'n beetje uitlezen. Ik heb ook mijn kaart al geactiveerd. 1 2 en 3 werken zonder probleem, maar de rest nog niet. De abo-code is 010000b en 01fffff erachter. Geldig is het allemaal tot 31 december.

De kabel die ik gebruik is trouwens de dunne, die 3cm kabel die erbij zat.

• Hageneis
Pas vanaf oktober 2004, toen ik zelf 'Digitale TV van KPN' nam.
.
lees je dat er diverse mensen meerdere kaarten op 1 abonnement hebben geactiveerd na wat zeuren :)
Nee, dit is de eerste keer dat ik daar over lees. Kun je misschien een linkje geven naar een dergelijke posting? Ik heb wel eens ergens gelezen dat sommige Ziggo-medewerkers tot 5 kaarten willen gaan.
Dus het is maar wat je kansloos vindt, ook ik had een medewerker gesproken die het opzich niet zo'n probleem vond en zei dat het wel mogelijk was omdat we 1 kaart op de boot gebruiken. Maar zoals ik al zei ben ik helaas zijn naam kwijt geraakt.
Ik lees het wel als het gelukt is. In ieder geval veel suc6 en ik hoop echt voor je dat je het voor elkaar krijgt!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

timvanloon schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 23:31:
Ik zojuist voor mijn ouders een az box HD premium + gekocht met 2 dvb-t tuners.

Werkt goed en niet al te moeilijk.
Gaaf ding, als je toch al een PVR zoekt. Doen die dingen ook aan cardsharing?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Ik heb op mijn werk digitenne + decoder. Dit werkt prima. Nu krijg ik digitenne alleen niet werkend zonder decoder.

Ik heb de antenne aangesloten op de antenne ingang van de televisie. (De digitenne antenne, waar ik op de decoder gewoon beeld mee krijg).

Als ik dan kanalen ga zoeken krijg ik steeds 0 kanalen. De televisie is een Samsung ps42b430. De antenne zit direct aangesloten op de televisie; de module (Irdeto ZIGGO module) zit nog niet in de tv. Dit omdat hij zonder module natuurlijk ook al de kanalen moet kunnen vinden.

Echter als ik kanalen ga zoeken via het menu van de televisie krig ik altid 0 kanalen terug. Ik kies voor 'Automatisch kanalen zoeken', en dan zowel als ik kies voor kabel of analoog (En dan scannen op digitaal+analoog) krijg ik 0 kanalen door.

Ik heb gegoogled, echter dit specifieke probleem kon ik niet vinden. Wel een hoop mensen met problemen met hun CI-module etc, maar tot die stap ben ik nog geen eens gekomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
RedHat schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 09:42:
<>
Ik heb de antenne aangesloten op de antenne ingang van de televisie. (De digitenne antenne, waar ik op de decoder gewoon beeld mee krijg).<>

de module (Irdeto ZIGGO module) zit nog niet in de tv. Dit omdat hij zonder module natuurlijk ook al de kanalen moet kunnen vinden.
<>
Probeer je nu Digitenne (DVB-T) met ziggo te laten werken? Digitenne is CONAX gecodeerd.
Verder moet je even kijken of je TV wel DVB-T kan verwerken, DVB-C is wat anders (voor kabel) ...

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 08:02
RedHat schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 09:42:

Echter als ik kanalen ga zoeken via het menu van de televisie krig ik altid 0 kanalen terug. Ik kies voor 'Automatisch kanalen zoeken', en dan zowel als ik kies voor kabel of analoog (En dan scannen op digitaal+analoog) krijg ik 0 kanalen door.
Je moet natuurlijk wel signaal hebben om kanalen te kunnen zoeken even gegoogeld op die TV er zit een DVB-T en DVB-C tuner in maar de antenne heeft 5V nodig kun je dat aanzetten in de TV?
Als het er niet op zit moet je een power inserter kopen voor een paar euro die geeft dan de 5V aan de antenne dan brand het lampje op de Digitenne antenne.
Daarna kun je zenders zoeken en zou het moeten lukken.

En ja zoals er al staat een conax module gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Is er iets veranderd aan zenderfrequenties? Ik had de afgelopen maanden dramatische ontvangst, toen deze week een paar dagen goede ontvangst op een aantal zenders (SBS/RTL/Veronica), en nu heb ik helemaal geen ontvangst meer op SBS/RTL/Veronica, maar doen Comedy Central en Discovery het wel weer perfect :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is niets veranderd, maar waar woon je angeloonie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Rijswijk, 2285

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat voor een ontvanger heb je? Trek de stekker is voor 30 minuten uit de ontvanger, doe hem terug en kijk of je meteen weer ontvangst hebt. brand het lampje op je antenne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Heb de stekker er uit gehaald, en nu heb ik helemaal niets meer, 0% ontvangst en geen enkele zender werkt meer. Fabrieksinstellingen en zenders zoeken werkt ook niet, hij vindt helemaal niets.. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grote kans dat-ie kapot is. Je kunt hem nog eens proberen bij iemand die ook Digitenne heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Angeloonie schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 09:25:
Heb de stekker er uit gehaald, en nu heb ik helemaal niets meer, 0% ontvangst en geen enkele zender werkt meer. Fabrieksinstellingen en zenders zoeken werkt ook niet, hij vindt helemaal niets.. -O-
En als je hem een tijdje aan laat staan? Heb je een Topfield ontvanger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredco
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-04-2023
Ik heb sinds 2 jaar een Clifford mobiele DVB-T ontvanger in de auto met Digitenne-abonnement. Ik heb dat ding eigenlijk voornamelijk genomen voor de kristalheldere digitale radio-ontvangst. (TV is ook leuk hoor.)
Nu is die radio inderdaad perfect, ware het niet dat het signaal misschien wel vijftig keer per uur geplaagd wordt door drop-outs. Je hoort dan gewoon een tijdje niets. Soms kort, soms wel een minuut lang! De Clifford-ontvanger is dan vaak de frequentie aan het wisselen en dat duurt behoorlijk lang. Dit is werkelijk SUPER-irritant. Vooral bij radio zijn drop-outs dodelijk...
En ik begrijp ook niet waarom het zo vaak gebeurt. Als je b.v. op de A9 richting Alkmaar rijdt, dan valt er bijna niet te luisteren. Naarmate je dichter bij Alkmaar komt, wordt het steeds slechter. En er staat nota bene een zendmast in Alkmaar!
Uiteraard heb ik dit probleem al veel eerder gemeld bij de installatie-specialisten, maar die zeggen doodleuk dat het ligt aan de slechte landelijke dekking van het Digitenne-signaal. En als dat zo is, dan is die er de afgelopen twee jaar zeker niet beter op geworden.
Kan iemand hier iets zinnigers over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fredco schreef op maandag 27 december 2010 @ 01:11:
Ik heb ergens gelezen, dat Digitenne niet geschikt is voor mobiel gebruik. Als je Digitenne bijvoorbeeld in een caravan of camper gebruikt en je blijft stilstaan, is er geen probleem, maar zodra je gaat rijden gaat het mis.
Als ik thuis overschakel van de ene zender naar de andere is er ook even "radiostilte". Als jouw radio overschakelt naar een sterkere zender, kan ik mij voorstellen dat die "radiostilte" ook bij jouw radio optreedt. Ook al schakelt hij over naar bijvoorbeeld radio 1 naar een sterkere radio 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brakke software in je ontvanger. Eigenlijk zeg je het zelf ook al. Richting Alkmaar slechte ontvangst terwijl er een zender staat.
Succes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Je kan kijken of je je antenne beter kan installeren. Maar dat zal wel niet meevallen in een auto want dan zit je al snel met 2 daksprieten. (en eventueel een derde voor FM!) Let op dat je de DVB-T antennes voor- en achterin de auto moet installeren. Links en rechts gaat niet werken, tenzij je continue gaat powersliden. :+

DAB is onderweg, ik denk dat dat handiger zal zijn voor jou.
Verwijderd schreef op maandag 27 december 2010 @ 10:05:
Ik heb ergens gelezen, dat Digitenne niet geschikt is voor mobiel gebruik. Als je Digitenne bijvoorbeeld in een caravan of camper gebruikt en je blijft stilstaan, is er geen probleem, maar zodra je gaat rijden gaat het mis.
Digitenne met 1 antenne kan ongeveer 30km/u. Goed genoeg voor langzaam stadsverkeer, de boot of de fiets. Al is dat laatste niet aan te raden. :+ In de auto he je meestal een ontvanger met diversity, die gebruikt 2 antennes en werkt goed tot 150km/u.

Ik neem aan dat jouw ontvanger wel diversity heeft fredco?

[ Voor 7% gewijzigd door Mentalist op 27-12-2010 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredco
@evdm:
Dat Digitenne ongeschikt zou zijn voor mobiel gebruik lijkt me vreemd, gezien het feit dat er meerdere professionele aanbieders zijn (waaronder dus Clifford) die dit promoten. Er is mij vooraf nooit iets van die strekking gezegd.
En het overschakelen van zender wat jij bedoelt wat even tijd kost, dat zou nog tot daar aan toe zijn, ALS het dan ook maar echt overschakelen was. Maar heel vaak valt gewoon heel even het signaal weg en dat dan b.v. twee seconden, maar wel een aantal keer achter elkaar. De tuner geeft soms aan "freq. wissel" en dan is ie echt even bezig met een andere zender en dat kan veel langer duren.

@Edje_Kroketje:
Ik zou willen dat je gelijk hebt. Ik heb echter die jongens van Clifford gesproken en die zeggen dat ik de meest recente firmware in mijn apparaat heb zitten. Dan kan het nog steeds brak zijn natuurlijk, maar dan zou iedereen met zo'n Clifford-ontvanger mijn problemen moeten hebben. En al zou het zo zijn, dan valt er dus weinig aan te doen, hooguit een ander merk ontvanger proberen. Ik lees in dit topic echter weinig over mensen die Digitenne in de auto hebben, dus ook kennelijk weinig ervaring op dat gebied?

@W3ird_N3rd:
Jij zegt DAB is onderweg, maar dat hoor ik de afgelopen 10 jaar al! Dat lijkt maar niet van de grond te komen en dan is het nog de vraag welke zenders daarbij zullen aanhaken. Dat zullen in eerste instantie toch de grote (publieke) radiostations zijn en niet direct "mijn" zenders als Veronica of Q-music denk ik.
Dat van die antennes zou een punt kunnen zijn. De inbouwer is echter wel iemand die van wanten weet. Ik heb twee antennes in de auto: één links voorin die zit horizontaal bovenin tegen de voorruit en één rechts achterin die zit vertikaal tegen de zijruit. Dit schijnt de meest ideale antenneopstelling te zijn voor mobiel DVB-T. Ik heb hier zelf wel wat mee geëxperimenteerd, maar het resultaat blijft gelijk of het wordt nóg slechter.
Dus inderdaad: ik heb diversity en er is mij ook gezegd dat zeker tot 120 km/h de ontvangst perfect moet blijven.

Nog even twee dingen:
Ik lees in dit topic over "boeketten" zenders, waarbij zenders uit het ene boeket sterker uitgezonden worden dan andere. Nu luister ik zoals gezegd voornamelijk naar Veronica of Q-music. Zou het kunnen dat die toevallig in een zeer slecht bedeeld boeket zitten?
Waarom wordt er - vooral bij mobiele ontvangers - niet een veel grotere hoeveelheid data gebufferd en dus met een (voor mijn part instelbare) vertraging weergegeven? Dan heeft de ontvanger ruim de tijd om error-correctie toe te passen. Die time-shift is geen ramp. Die heb ik duizend keer liever dan die drop-outs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
fredco schreef op maandag 27 december 2010 @ 21:35:
@W3ird_N3rd:
Jij zegt DAB is onderweg, maar dat hoor ik de afgelopen 10 jaar al! Dat lijkt maar niet van de grond te komen en dan is het nog de vraag welke zenders daarbij zullen aanhaken. Dat zullen in eerste instantie toch de grote (publieke) radiostations zijn en niet direct "mijn" zenders als Veronica of Q-music denk ik.
De publieke stations zijn al jaren met DAB te ontvangen. Maar de overheid zet de laatste tijd sterker in op DAB en maakt daar nu ook afspraken over. De nieuwe FM-vergunningen zijn hieraan gekoppeld, wie zijn FM-frequentie wil gebruiken moet ook op DAB(+) uit gaan zenden. In 2015 zou 80% van de bevolking ermee bereikt moeten worden, zal dus nog wel ff duren. :P
Nog even twee dingen:
Ik lees in dit topic over "boeketten" zenders, waarbij zenders uit het ene boeket sterker uitgezonden worden dan andere. Nu luister ik zoals gezegd voornamelijk naar Veronica of Q-music. Zou het kunnen dat die toevallig in een zeer slecht bedeeld boeket zitten?
Hetzelfde bouquet als RTL/SBS, daarvan is de dekking wel goed.
Waarom wordt er - vooral bij mobiele ontvangers - niet een veel grotere hoeveelheid data gebufferd en dus met een (voor mijn part instelbare) vertraging weergegeven? Dan heeft de ontvanger ruim de tijd om error-correctie toe te passen.
Zo werkt het helaas niet, het is een live broadcast dus bufferen heeft weinig zin. Als een stukje data is gemist dan is het over, dat komt niet opnieuw voorbij.

Je brengt me wel op een idee: je zou waarschijnlijk betere ontvangst hebben met 3G. :X

Ik zie geen andere optie dan dat de fout in de ontvanger zit, daar kan je helaas weinig aan doen behalve een andere ontvanger proberen. Als je een standaard Topfield/Samsung thuis hebt kan je die voor de lol eens proberen. Als het signaal erg sterk is schijnt zo'n non-diversity ontvanger bij hogere snelheden ook nog wel te blijven werken. Maar die zal wel onherroepelijk ophouden wanneer je naar een ander frequentiegebied rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
@fredco, wat voor antenne's zijn dan en wat voor ramen heb je? Als je te kleine antenne's te dicht bij de metalen deurstijl achter een metaal afgeschermd raam (zonwering en ruitverwaring) plaatst zal dat ook de ontvangst bemoeilijken.
Je zegt dat je hebt ge-experimenteerd, je kan de antenne's dus verplaatsen? Kan je ze ook vervangen door een ander? Dan zou je een simpele draad-dipool uit je raam kunnen hangen/buitenop kunnen plakken, kijken of dat scheelt (met ramen open rijden is nu te koud lijkt me).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredco
@W3ird_N3rd:
Bedankt voor je reactie.
Zo werkt het helaas niet, het is een live broadcast dus bufferen heeft weinig zin. Als een stukje data is gemist dan is het over, dat komt niet opnieuw voorbij.

Je brengt me wel op een idee: je zou waarschijnlijk betere ontvangst hebben met 3G. :X
Maar het ZOU wel zo kunnen werken. Het signaal zou door KPN met een vertraging uitgezonden kunnen worden, waardoor correctie mogelijk wordt. Ik begrijp dat dat nu dus niet zo is. Jammer.
Wat bedoel je met jouw laatste opmerking? Kun je iets doen met 3G dan? Of is dat toekomstmuziek?

@franssie:
De antennes zien er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/4j9uer.jpg

Voorruit is normaal (geen verwarming of zonwering), de rechterachterruit waar één antenne op zit, daar zit ook de FM-antenne in verwerkt (ziet eruit als een soort achterruitverwarming). Die achterruit is ook sterk getint. Verder zitten ze zo verdekt mogelijk, dus inderdaad dicht bij stijlen. Maar wat ik al zei: die inbouw-gasten doen de hele dag niet anders, dus die zouden toch moeten weten wat wel en wat niet moet?
Die antennes zitten geplakt, dus je kunt er een beetje mee pielen, maar niet teveel, want de draad zit weggewerkt. Als ik een andere antenne zou willen proberen, dan moet die opnieuw aangesloten worden. Op zich heb ik daar ook aan zitten denken: gewoon een testopstelling maken met wat draden los door de auto heen. Heb jij ervaring met merken antennes? Ik zou dakantennes ook geen probleem vinden, als de ontvangst daarmee maar 100% wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
fredco schreef op maandag 27 december 2010 @ 23:34:
[...]

Maar het ZOU wel zo kunnen werken. Het signaal zou door KPN met een vertraging uitgezonden kunnen worden, waardoor correctie mogelijk wordt. Ik begrijp dat dat nu dus niet zo is. Jammer.
Met de correctie is wel voor bepaalde storingen wat te voorkomen, maar als je minuten lang geen geluid hebt valt dat niet met bufferen op te lossen.

Misschien wel als je daarbij zou accepteren dat de zender opeens een minuut overslaat maar wel instant verder gaat. Maar dan moet je dus wel minstens die minuut gebufferd hebben en is je buffer daarna ook leeg en kan zich niet meer vullen. Maar da's theorie, jouw ontvanger zal die optie niet hebben. Dan zou er ook geheugen in moeten zitten.
Wat bedoel je met jouw laatste opmerking? Kun je iets doen met 3G dan? Of is dat toekomstmuziek?
De webstream luisteren op je telefoon. Is wel duur. :+

[ Voor 21% gewijzigd door Mentalist op 27-12-2010 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
bufferen bij de zender lijkt me sowieso raar, de ontvanger kan dat beter doen?

Die antenne ziet er wel goed uit vwb grootte en zou moeten werken (en dat doet ie ook bij stilstand toch?). Rare vraag voor wie het weet: die systemen moeten ook rekening houden met doppler; zouden de voor en achter antenne omgedraaid kunnen zijn als dat al effect heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je een diversity ontvanger gebruikt die voor de auto geschikt is dan wordt de doppler hierin gecorrigeerd. Ik heb al veel ontvangers gezien, ook van bekende merken, die gewoon niet goed doen wat ze moeten doen.
Buiten dat de software vaag kan zijn, waarom zo lang omschakelen terwijl de antvanger in een fractie van een seconde kan locken, kan ook de kwaliteit van de gebruikte tuners je parten spelen. Vooral als je 2 zenders op hetzelfde kanaal ongeveer even sterk ontvangt, gaat de kwaliteit van de ontvangers mee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:31

mno

Heeft iemand enig idee of deze Reality Satellite CAM Conax SECA Cryptoworks multicam zou werken met Digitenne? Met £15.00 is deze aanzienlijk leuker geprijsd dan de officiële Conax CI-module.

De verkoper wist het mij niet te vertellen.

Afbeeldingslocatie: http://www.rdi-cam.com/poze/reality_front.jpg

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Bij die programmeerbare CAMs moet je er meestal eerst zelf software inzetten om hem geschikt te maken voor Conax/Seca/etc. Om die software erin te zetten heb je dan ook weer vaak speciale hardware nodig, al kan het in bepaalde gevallen ook met een laptop met cardbus slot. Zie dit stukje uit de topicstart:
Verder is er nog een grote verzameling van modules die zijn te herprogrammeren om Conax te ondersteunen (Matrix, Xcam en nog tientallen anderen) maar het gaat te ver om die hier allemaal te behandelen. Ze werken niet allemaal even goed.
Echt YMMV dingen. Als je op deze manier goedkoop een CAM wilt scoren kan je beter naar het vraag&aanbod forum van sat4all gaan en daar een 2dehands programmeerbare CAM scoren waar iemand anders al eens software in heeft gezet die met Conax overweg kan.

Mijn ouders gebruiken trouwens een oude Xcam Angel voor Digitenne en dat werkt al tijden zonder problemen, dus het kan idd wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:43
Waarom is Digitenne traag met aanpassen van zenders? bij TMF staat in mijn gids "Zender uit de ether" terwijl ik daar sinds 1 januari Comedy Central zit vanaf 15:00 en Nickelodeon zend ook comedy central uit 's avonds, een beetje dubbel.

Deze aanpassing was toch al tijden geleden aangekondigd?

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-09 09:17

tomk94

Developer

FAD schreef op maandag 03 januari 2011 @ 21:40:
Waarom is Digitenne traag met aanpassen van zenders? bij TMF staat in mijn gids "Zender uit de ether" terwijl ik daar sinds 1 januari Comedy Central zit vanaf 15:00 en Nickelodeon zend ook comedy central uit 's avonds, een beetje dubbel.

Deze aanpassing was toch al tijden geleden aangekondigd?
Volgensmij wordt het nog gewoon op 2 zenders uitgezonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:43
tomwebfreak schreef op maandag 03 januari 2011 @ 21:43:
Volgensmij wordt het nog gewoon op 2 zenders uitgezonden?
ah als dat zo is dan mis ik alleen de tv-gids van Comedy Central op TMF, voordat Nickelodeon CC uitzend.

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-09 09:17

tomk94

Developer

FAD schreef op maandag 03 januari 2011 @ 21:49:
[...]

ah als dat zo is dan mis ik alleen de tv-gids van Comedy Central op TMF, voordat Nickelodeon CC uitzend.
ja, je hebt gelijk. dan nog maar teleteksten of op 13 kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

Ben een beetje radeloos geworden, omdat ik digitenne niet aan de praat krijg.

Ik heb een Samsung PS50C530 plasma TV gekocht. Van een lid hier heb ik het KPN starterpakket gekocht. Gezien het feit dat ik wel NL123 met en zonder CAM module kan ontvangen denk ik niet dat het aan de antenne en de pwrinserter ligt.

Mijn ouders hebben een simpele sony lcd die ook dvb-t ondersteunt. Daar gaat de kaart er veel dieper in. In mijn samsung steekt er 2/3 uit. In de sony maar 1/3.

Als ik mijn Smit CAM module in de tv stop, gebeurd er helemaal NIETS. Ik krijg geen reactie en de tv gaat gewoon door op NL1,2 of 3.

De gecodeerde zenders krijg ik niets behalve 'Gecodeerd signaal' te zien.

Waar zou ik verder naar kunnen kijken?

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK heb een :Zolid Hybrid TV Stick gekregen en na wat geklooi aan de praat gekregen in Windows Media Center in Windows 7 64bit. Nu heb ik nog last van interlace, is daar iets aan te doen?
edit: opgelost.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2011 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Younes schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 15:38:
Ben een beetje radeloos geworden, omdat ik digitenne niet aan de praat krijg.

Ik heb een Samsung PS50C530 plasma TV gekocht. Van een lid hier heb ik het KPN starterpakket gekocht. Gezien het feit dat ik wel NL123 met en zonder CAM module kan ontvangen denk ik niet dat het aan de antenne en de pwrinserter ligt.

Mijn ouders hebben een simpele sony lcd die ook dvb-t ondersteunt. Daar gaat de kaart er veel dieper in. In mijn samsung steekt er 2/3 uit. In de sony maar 1/3.

Als ik mijn Smit CAM module in de tv stop, gebeurd er helemaal NIETS. Ik krijg geen reactie en de tv gaat gewoon door op NL1,2 of 3.

De gecodeerde zenders krijg ik niets behalve 'Gecodeerd signaal' te zien.

Waar zou ik verder naar kunnen kijken?
Bij mijn Philips steekt de kaart ook 2/3 uit, dus dat hoeft geen probleem te zijn. Als je de tv aanzet zonder CAM en daarna de CAM plaatst zal hij waarschijnlijk niet werken, zet je tv eerst uit.

Kijk ook even in de handleiding van de tv hoe je het menu van de CAM opent. Daar kun je ook de status van het abonnement zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-09 08:07

yassine

Nothing to it but to do it!

Hier iemand geselecteerd door kpn als beta tester voor de nieuwe Digitenne ontvanger? Ik niet nl :(, maar resultaten zijn bekend, en blijkt dat 70% van de testers het een verbetering vinden ten opzichte van de vorige antenne. Ik heb met de buiten-antenne nog steeds vaak last van wegvallend signaal etc, dus ben wel benieuwd of de nieuwe antenne een verbetering is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit was geen test met een nieuwe ontvanger met met een nieuwe antenne. Deze antenne die blijkbaar veel verbetering geeft is waterdicht en kan doormiddel van een buitenkit, ook buiten gemonteerd worden. Hier valt dus waarschijnlijk nog veel winst te halen.
Aan de andere kant zijn er ook nogal wat ontvanger die niet maximaal presteren. De Samsung die KPN in het verleden leverden zijn door de tand des tijds achterhaalt, en ook TV ontvangers hebben vaak geen optimale ontvangers voor het Digitenne netwerk. Het beste test je de ontvangst altijd met een Topfield ontvanger van KPN. Pas als die het niet goed doet heb je een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
  • Laatst online: 31-03 00:43
Ik heb een vraag over de werking van een antenne op mijn DVD-T kaart op de pc. Lijkt me wel graoppig om dat voor de vrij te ontvangen zenders te gebruiken.

Ik heb ook een laptop en daar zit een DVB-T usb stick bij met een hele kleine antenne. Dat werkt best aardig.

Op mijn pc gaat het echter een stuk minder en ontvang ik met moeite alleen Nederland 2. Het beste resultaat krijg ik nog met die simpele antenne die bij de usb stick hoort.
Ik heb ook een KPN binnen en buiten antenne geprobeerd maar die geeft alleen beeld op Nederland 2 als ik de antenne hoog bij het raam hou.
Nou weet ik dat bij een DVB-T ontvanger de antennes kwa stroom gevoed worden via de coax door de ontvanger zelf en dat je bij een Cam module in de tv de antenne met een adapter tussen de coax van stroom moet voorzien. Hoe zit dat bij een DVB-T kaart in de pc? Die kleine antenne heeft natuurlijk geen stroom nodig want die werkt prima in combinatie met de usb stick.
Nu zie ik op de buiten antenne wel een ledje aan de onderkant zitten die niet gaat branden. Op de binnen antenne zie ik op dit exemplaar geen ledje maar ik ken er wel waar op de plek waar nu het KPN logo zit wat gaat branden als de antenne op een DVB-T ontvanger is aangesloten.
Wie kan mij vertellen of je bij gebruik van de KPN antennes op een PC kaart ook zo'n losse stroom adapter nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die antenne heeft altijd voeding nodig. Dus je hebt een powerinserter nodig net als bij een TV.
Om wat te experimenteren zou je ook je DVB-T ontvanger als inserter kunnen gebruiken. Alle door KPN geleverde ontvangers lussen het ontvangen antennesignaal ook weer door voor eventueeel een tweede ontvanger. Dus de antenne op je DVB-T ontvanger en de doorlus hiervan uit de DVB-T ontvanger in je usb ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
ik heb geen losse DVB-T ontvanger. enkel 2 KPN antennes. verder heb ik dus een usb stick met kleine antenne bij de laptop en in mijn pc zit een kaart ingebouwd.
maar zal er op die KPN binnen antenne ook een ledje gaan branden? ik ken ze wel in het blauw en dan zit er op de plek van het logo een ledje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, in die binnenantenne gaat ook een ledje branden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
ik heb de antenne op een ontvanger getest en dan gaat er een ledje branden. deze is lastig te zien zo want hij zit weggewerkt. maar goed dan is het dus duidelijk. waar is zo´n powerinserter te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
tajvdz schreef op maandag 10 januari 2011 @ 22:50:
waar is zo´n powerinserter te koop?
Dat is zo handig aan een topicstart, daar staan dat soort dingen in. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Edje_Kroketje schreef op maandag 10 januari 2011 @ 07:29:
Die antenne heeft altijd voeding nodig.
Dat is wel heel kort door de bocht: als ik bij mij op de (oude) Funke binnenantennes 5V zet krijg ik juist meer storing dan zonder voeding. Maar ik woon dan ook zo'n 500 meter naast de zendmast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hageneis schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 08:53:
[...]Dat is wel heel kort door de bocht: als ik bij mij op de (oude) Funke binnenantennes 5V zet krijg ik juist meer storing dan zonder voeding. Maar ik woon dan ook zo'n 500 meter naast de zendmast.
Uitzonderingen bevestigen de regel ;)

[ Voor 80% gewijzigd door Edje_Kroketje op 12-01-2011 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brodo
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
EINDELIJK... ik ben op deel 1 verschenen.. en helemaal doorgeskipped naar 9 -.-
Even vragen...
Met mijn digitenne is het over het algemeen wel in orde en zo... maar op bepaalde kanalen (14,15,17,19,20) ondervind ik toch wel erg vaak.. blokjes/storing...... En het verandert elke dag.... de ene dag staat op op 3cm van het raam helemaal perfect, op de andere moet hij helemaal tegen het raam aanstaan op een random hoek.... Ik stoor me hier erg aan... 8)7 :'( :( Weet iemand of ik 1/2/15 iets kan doen om het signaal een beetje te verbeteren?
ow, en de digitenne ondervind standaard storing/ruis van apparaten als mobieltjes (waarop niet gebeld word/ook uitstaan) , psp's, nintendo ds.... , stofzuiger.....

[ Voor 87% gewijzigd door Brodo op 16-01-2011 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
revivespirit schreef op zondag 16 januari 2011 @ 18:29:
Weet iemand of ik 1/2/15 iets kan doen om het signaal een beetje te verbeteren?
Waarom wil je er in 2015 pas iets aan doen?

Maarre, waarschijnlijk het meest zinvolle wat je kan doen: buitenantenne installeren. Een andere (betere) tuner kan ook nog enige verbetering geven.

[ Voor 8% gewijzigd door Mentalist op 16-01-2011 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
in mijn ervaring kan juist de tuner veel verbetering geven, de samsungs zijn redeljik tot erg slecht, met mijn topfields en mijn azbox heb ik en beter want scherper beeld met minder storing.
Vwb antenne kan je ook eens op zoek naar een niet actieve antenne (een simpele dipool of een yagi), actieve antenne's versterken ook de storing in je buurt - hangt wel af van hoever je van de zender vandaan woont

[ Voor 11% gewijzigd door franssie op 16-01-2011 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brodo
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 19:12:
[...]

Waarom wil je er in 2015 pas iets aan doen?

Maarre, waarschijnlijk het meest zinvolle wat je kan doen: buitenantenne installeren. Een andere (betere) tuner kan ook nog enige verbetering geven.
hehe niet 2015.. (1,2,3,4,19 < telfail?;) ) :D
Hoe dan ook yh... heb je misschien iets wat je me aan kan raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
revivespirit schreef op zondag 16 januari 2011 @ 19:52:
Hoe dan ook yh... heb je misschien iets wat je me aan kan raden?
Een Yagi zou mooi zijn maar is vaak te groot/opvallend. In dat geval is de KPN buitenantenne een aardig alternatief, niet zo goed als een Yagi maar werkt meestal stukken beter dan een binnenantenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehmet
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-07 10:04
Goedemorgen allemaal,

Ik had een vraagje m.b.t. Digitaal TV van Caiway.

Het zit namelijk zo :

Wij hebben thuis een digitaal TV abbonement van Caiway, en hierbij hebben wij een Samsung DCB-9401R Tuner met Smartcard, echter hebben mijn ouders een nieuwe abbonement afgesloten ITV van KPN. Maar onze huidige Caiway abbonement die blijft voorlopig nog ( i.v.m redenen ) actief.

Nu heb ik een aantal vragen over deze Samsung tuner van Caiway.

1. Zou ik deze in de slaapkamer kunnen plaatsen, ( dat ik een binnenantenne aanschaf, op de tuner schroef ) De frequentie goed instel ?

2. Weet iemand uberhaupt of Caiway DVB-T uitzend?

Zou dit werken zo met de antenne? Of heb ik dan toch een andere tuner nodig?

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij moet jij nog eens de topicstart doorlezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
AMDnerd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 09:40:
Goedemorgen allemaal,

Ik had een vraagje m.b.t. Digitaal TV van Caiway.

Het zit namelijk zo :

Wij hebben thuis een digitaal TV abbonement van Caiway, en hierbij hebben wij een Samsung DCB-9401R Tuner met Smartcard, echter hebben mijn ouders een nieuwe abbonement afgesloten ITV van KPN. Maar onze huidige Caiway abbonement die blijft voorlopig nog ( i.v.m redenen ) actief.

Nu heb ik een aantal vragen over deze Samsung tuner van Caiway.

1. Zou ik deze in de slaapkamer kunnen plaatsen, ( dat ik een binnenantenne aanschaf, op de tuner schroef ) De frequentie goed instel ?

2. Weet iemand uberhaupt of Caiway DVB-T uitzend?

Alvast bedankt! :)
De DCB-9401R is een DVB-C tuner, dus kan de tuner geen gebruik maken van DVB-T. :)

Lees deze Wikipedia artikel eens door:

Wikipedia: Digital Video Broadcasting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Caiw heeft overigens zowel DVB-C als DVB-T op het netwerk (vooral voor TV's die een ingebouwde DVB-T tuner hebben aangezien ze analoog uit hebben gezet). Maar jij hebt een DVB-C tuner. Die gaat dus idd niet werken met een antenne. ;)

Een KPN tuner in je Caiw kabel prikken werkt dan waarschijnlijk weer wel.. :P

[ Voor 40% gewijzigd door Mentalist op 18-01-2011 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
AMDnerd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 09:40:
Vergeet Caiway, vraag bij je Interactieve TV een extra Digitenne smartcard aan en koop of huur een DVB-T tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
asmi schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 19:31:
[...]Vergeet Caiway, vraag bij je Interactieve TV een extra Digitenne smartcard aan en koop of huur een DVB-T tuner.
Dit is inderdaad een hele goede tip. Het Digitenne abonnement is gratis als je al iTV hebt. Wel moet je dan een tuner huren bij KPN of er zelf 1 kopen, net als de smartcard.

[ Voor 4% gewijzigd door Edje_Kroketje op 19-01-2011 07:28 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.