Kan wel problemen geven, mijn DVB-T antenne was een keer per ongeluk even nergens geaard. Het speciale aardkabel-tussenstuk dat ik had gemaakt zat er ff niet in en de coax naar de TV-kaart in de geaarde PC zat ff niet in de versterker. De signaalkwaliteit was toen opeens verschrikkelijk slecht.
Aarde weer aangesloten, alles werkte weer.
Ik heb nog even wat rondgekeken voor een relais maar lijkt inderdaad een probleem te zijn met 5 volt dat hij daar op schakelt. valt me op zich tegen want ik had echt gedacht dat het bruikbaar was. Maar welke tv geeft er nu 5 volt af?
De Sharp hier.
ik heb de power inserter nu op de antenne kabel zitten maar wat als ik die nu tussen de tv en relais in ga zetten? en dan de anttene op de dvb-t ingang van het relais? dan zit ik alleen met een probleem hoe ik dan het anttenne signaal weer bij de pc moet krijgen.
Dat hele relais werkt bij de gratie van je TV die met 5V aangeeft of hij DVB-T of analoog wil. Dat
werkt dus niet met een powerinserter.
Zonder 5V uit je TV is er geen manier om uit te vissen welk signaal je TV wil hebben en valt er dus ook niet te schakelen.
Ik zie zo ff niet wat dat precies is, maar er IS gewoon geen manier om te zien welk signaal de TV wil hebben.
Ik heb die schakelaar (de bovenste) al eens gekocht, in theorie is dat wat je zoekt, maar de bouwkwaliteit is zo ultaslecht dat de signalen keihard door elkaar lekken. Die 2de van 3 euro kan ik niets over zeggen.
en zal dit 2 kanten opwerken? dan zou het misschien ook werken om de antenne te schakelen tussen tv en pc
Als het signaal niet te hard lekt werkt dat wellicht wel, heb je wel genderchangers nodig.
Dat zei ik toch, zonde van je geld man.

Ik heb de power inserter dan tussen de tv en relais zitten. Als ik het relais op de dvb-t kant zet dan werkt de kabel wel maar dvb-t niet.
Nu heb ik wel wat anders geprobeerd. Als ik het zo aansluit ndat dvb-t werkt en ik trek de adapter los van de power inserter (of trek de stekker er uit) dan werkt de kabel wel. Erg vreemd want als ik op het relais kijk dan staat er alleen op de dvb-t kant 5v en niet op de kabel kant.
Dat is perfect verwacht gedrag toch? Hij schakelt om omdat hij geen 5V meer ziet.
Ik heb ook DC-blokkers liggen. En dan? Wat wil je ermee doen?
Die dingen gebruik je alleen voor de veiligheid, zodat je niet per ongeluk 5V op een ouderwetse harkantenne kan zetten wanneer je met je afstandsbediening zit te spelen.
Ik denk dat het relais er van uit gaat dat de tv 5 volt aan en uit zet als je van kanaal veranderd. Maar de power inserter zit na de tv dus blijft 5 volt geven...
Dat probeer ik je al een anderhalve dag uit te leggen.

Erg vreemd want toen dvb-t beeld gaf dacht ik echt dat het werkte en baalde er wel van dat ik op de kabel toen geen beeld had..
Dat is helemaal niet vreemd, dat is precies zoals het moet werken, buiten die 5V aan/uit is er geen andere manier om te detecteren of de TV analoog of DVB-T wil.