[DVB-T] Het grote Digitenne topic deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 140.523 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehmet
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-07 10:04
Edje_Kroketje schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 07:27:
[...]
Dit is inderdaad een hele goede tip. Het Digitenne abonnement is gratis als je al iTV hebt. Wel moet je dan een tuner huren bij KPN of er zelf 1 kopen, net als de smartcard.
Hartelijk dank, Helaas werd dit niet tegen mij vertelt toen ik de KPN medewerkster aan de lijn had..

Anyway het lijkt mij dan beter om een tuner via MP o.i.d aan te schaffen.

Simpel rekensommetje : 12x4 = 48 eurotjes op jaarbasis voor het huren van een Digitenne tuner.
Een 2dehandse op Marktplaats die kan je al voor 20 a 30 euro op de kop tikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-03 00:43
Op mijn pc met Vista staat mediacenter v3
als ik een scan ga doen dan worden alleen de vrije zenders in geladen en is er geen epg / programmagids.

Op een pc met windows 7 en het mediacenter wat daar bij zat werkte het wel..

daar zag ik alle zenders en kreeg ik bij de gecodeerde zenders geen beeld.

Ik heb gekozen voor alle maniere. Digitenne en DVB-T zenders zoeken

Ook achteraf nog de programmagids opties bekeken.

Verder is het mogelijk om in mediacenter de kwaliteit van het antennesignaal af te lezen zoals op een receiver?

Verder verschilt het per keer welke regionale omroep er komt.
Omroep Brabant of TV Gelderland...
De rede weet ik maar dan zou je zeggen hij pakt altijd dezelfde.,.
blijft wel brabant in de zenderlijst staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 07:50

xychix

FreeBSD Rules !

Klopt het dat de binnen en buiten antenne van KPN tegenwoordig dezelfde zijn?

Ik heb een CAM card in 1 TV en een grijs kastje (2 jaar oud) bij een tweede tv. Voor beide is het beeld in Amsterdam Oost te slecht voor woorden.

Als ik echter bij KPN zoek op buiten antenna dan krijg ik enkel een antenne van 15 euro voor binnen en een beugel van 8.95 om t zelfde ding buiten te hangen.

Dit lijkt wel een andere antenne dan ik nu mij mijn TV heb maar is deze beter?

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt het is dezelfde antenne voor binnen en buiten. Hij is een stuk beter dan de oude en je moet hem ook wat beter uitrichten. Onderop staat een pijl.
Bij die buitenbeugel zitten trouwens ook schroeven en 10 m coax met pluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMDnerd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 14:38:
[...]

Hartelijk dank, Helaas werd dit niet tegen mij vertelt toen ik de KPN medewerkster aan de lijn had..

Anyway het lijkt mij dan beter om een tuner via MP o.i.d aan te schaffen.

Simpel rekensommetje : 12x4 = 48 eurotjes op jaarbasis voor het huren van een Digitenne tuner.
Een 2dehandse op Marktplaats die kan je al voor 20 a 30 euro op de kop tikken :)
Koop een Digitenne tuner op MP en plug coax in Caiway signaal.
Caiway stuurt DVB-T over de coax lijn sinds 10-10-10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 12:11:
Koop een Digitenne tuner op MP en plug coax in Caiway signaal.
Dat is niet handig, zijn Samsung DCB-9401R Tuner met Smartcard zal meer zenders en een betere beeldkwaliteit geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

asmi schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 13:10:
[...]

Dat is niet handig, zijn Samsung DCB-9401R Tuner met Smartcard zal meer zenders en een betere beeldkwaliteit geven.
Klopt, met de Samsung DCB-9401R tuner in de wandcontactdoos van Caiway zonder kaart en met deze instellingen:
Netwerkinstellingen
Regio Frequentie(Mhz) Netwerk ID Modulatie(QAM) Symboolsnelheid(KS/s)
Schiedam 554,00 7244 64 6900
Heb je meer dan 50 zenders in Schiedam, met een DVB-C HD tuner zelfs 12 HD kanalen in het basis pakket van 16euro.
Sluit je b.v. Digitenne Topfield tuner op wandcontactdoos van Caiway krijg je maar 21 zenders en geen HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brodo
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Blijkbaar heb ik wel een buitenantenne, maar ik wil de kabel ervan eigenlijk liever niet door de muur trekken... Is er ook een alternatief? (bijv. een speciale dinges zodat het draadloos door je raam kan of iets dergelijks?
Of van die extreem platte kabeltjes zodat het gewoon langs je raam can terwijl het raam gewoon dichtzit...
Ik dacht namelijk dat ik allebij deze opties hier had gezien....ergens... :X

[ Voor 29% gewijzigd door Brodo op 22-01-2011 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
revivespirit schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 17:55:
Blijkbaar heb ik wel een buitenantenne, maar ik wil de kabel ervan eigenlijk liever niet door de muur trekken... Is er ook een alternatief? (bijv. een speciale dinges zodat het draadloos door je raam kan of iets dergelijks?
Of van die extreem platte kabeltjes zodat het gewoon langs je raam can terwijl het raam gewoon dichtzit...
extreem platte kabels zijn er idd, voornamelijk te koop bij sat winkels. Hebben vaak F connectors maar daar zijn wel verloopjes voor als je niet wilt solderen.

http://www.google.nl/search?q=antenne+raamdoorvoer

[ Voor 3% gewijzigd door franssie op 22-01-2011 18:20 . Reden: vaak of veelal, niet allebei, vaal? ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
revivespirit schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 17:55:
Wat dacht je van de OP.... Die is er niet voor niets :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
tajvdz schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 12:53:
als ik een scan ga doen dan worden alleen de vrije zenders in geladen en is er geen epg / programmagids.

Verder is het mogelijk om in mediacenter de kwaliteit van het antennesignaal af te lezen zoals op een receiver?

heeft niemand op een van deze vragen een antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
tajvdz schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 00:12:
heeft niemand op een van deze vragen een antwoord?
Vragen? In dit stukje staat helemaal geen vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

asmi schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 09:45:
[...]

Vragen? In dit stukje staat helemaal geen vraag.
Nee, en zelfs van de zin waar een vraagteken achter staat kan ik met de beste wil van de wereld geen vragende zin van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
Q: Is het zo goedkoop, hebben ze geen BBC. Hoe zit dat?
A: Jawel hoor... BBC Prime. Het klopt dat er geen BBC 1,2,3,4 in het pakket zitten. De BBC schijnt tegenwoordig geen nieuwe licenties meer voor die zenders aan het buitenland te verkopen.
Volgens de website van KPN gaat Interactieve TV vanaf juni 2011 BBC doorgeven. De kans nu wel heel erg aanwezig dat BBC Entertainment en de vrijgekomen frequentie na het verdwijnen van TMF ook in juni plaats gaan maken voor BBC 1 en 2. Daarmee heeft Digitenne een volwaardig aanbod en kan de rest van analoog kijkend Nederland overstappen.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
tajvdz schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 12:53:

Ik heb in het verleden ook al eens geprutst met MCE in Vista. Je moet bij het zoeken naar zenders niet kiezen voor Digitenne maar voor "nog geen DVB-T aanbieder bekend" of iets in die trant. Dan zal het wel lukken. Kies voor je postcode ook niet je eigen maar 1234 AB (even uit het hoofd) om de volledige programmagids binnen te kunnen halen. Ik ben toen overgestapt op de nieuwe versie van MCE (die nu ook in Win 7) zit en die werkt als een leien dakkie.

[ Voor 4% gewijzigd door giant2000 op 26-01-2011 11:23 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• he3763
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
giant2000 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 11:17:
[...]

Volgens de website van KPN gaat Interactieve TV vanaf juni 2011 BBC doorgeven. De kans nu wel heel erg aanwezig dat BBC Entertainment en de vrijgekomen frequentie na het verdwijnen van TMF ook in juni plaats gaan maken voor BBC 1 en 2. Daarmee heeft Digitenne een volwaardig aanbod en kan de rest van analoog kijkend Nederland overstappen.
Zou inderdaad prachtig zijn voor heel veel mensen, er is wat dat betreft helaas nog niets aangekondigd voor Digitenne. Maar we blijven zeker hopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brodo
  • Niet online
ow eh nee, de vrijgekomen frequentie door TMF word vervangen door comedy central, de frequentie waar comedy central op zat word TEEN_NICK of NICK-TEEN of iets dergelijks....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• he3763
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
revivespirit schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 14:09:
ow eh nee, de vrijgekomen frequentie door TMF word vervangen door comedy central, de frequentie waar comedy central op zat word TEEN_NICK of NICK-TEEN of iets dergelijks....
Oh gelukkig, zo'n zender waar iedereen echt met smart al jaaren op zit te wachten (not) :N . Nou ja, ze zullen wel een vermogen betalen aan KPN voor een plekje in het zenderaanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij helpen?

Alle zenders werken goed, behalve de zenders die in Bouquet 4 zitten (RTL8, Veronica etc. etc.). Bij alle andere zenders heb ik een signaal van zo´n 95%. Volgens de televisie bij Bouquet 4 ook, maar is de Bit Error Rate enorm (1700). Ik krijg daarom bij alle zenders in Bouquet 4 alleen maar blokken waardoor het onkijkbaar is. Ik heb de antenne al een beetje geprobeert te verplaatsen (staat nu bij het raam) maar het probleem blijft. Tevens heeft de antenne gewoon stroom. Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brodo
  • Niet online
he3763 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 14:17:
[...]

Oh gelukkig, zo'n zender waar iedereen echt met smart al jaaren op zit te wachten (not) :N . Nou ja, ze zullen wel een vermogen betalen aan KPN voor een plekje in het zenderaanbod.
Ik denk het..
(ik heb mijn informatie trouwens van mijn tv:), om 10 uur ofzo stond er DIT WORD NICK-TEEn of TEEN NICK ...ook de datum wanneer ik dacht 1 februari... weet het niet zeker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
revivespirit schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 14:50:
[...]

Ik denk het..
(ik heb mijn informatie trouwens van mijn tv:), om 10 uur ofzo stond er DIT WORD NICK-TEEn of TEEN NICK ...ook de datum wanneer ik dacht 1 februari... weet het niet zeker...
Maar de vraag is of wat de zender op beeld laat zien door Digitenne wordt overgenomen. Ik heb meer zenders zien gaan: BBC World, Nostalgienet, National Geographic (kwam later ook weer terug).
Wat ik wel weet is dat KPN maar wat graag BBC 1 en 2 naar Digitenne wil halen, het zijn immers al sinds het begin de meest besproken missende zenders binnen het pakket.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Vandaag hebben KPN en BBC Worldwide Channels in Nederland een belangrijke distributieovereenkomst gesloten. In 2011 zal KPN vijf Britse zenders van BBC TV aanbieden via TV van KPN: klanten van KPN Interactieve TV(iTV) kunnen later dit jaar BBC One, BBC Two, BBC Three, BBC Four en BBC HD kijken, en klanten van KPN Digitenne BBC One en BBC Two. Bestaande klanten worden binnenkort persoonlijk geïnformeerd.

Albert Vergeer, Directeur TV, Internet en Telefonie bij KPN: “We zijn zeer verheugd met de uitbreiding van ons pakket met de wereldberoemde BBC-zenders”. De BBC biedt een verscheidenheid aan interessante programma’s. Uit eigen klantenonderzoek blijkt dat veel van onze klanten de programma’s van de BBC waarderen en graag willen kijken.”

“Het doet ons genoegen om televisiekijkers in Nederland de kans te geven om deze zenders te bekijken via de snelgroeiende TV-platforms zoals Interactieve TV en Digitenne. De overeenkomst omvat ons pronkstuk BBC HD, dat een scala aan BBC HD-programma’s biedt: van belangrijke sportevenementen zoals Wimbledon tot het muziekprogramma The Proms, maar ook gerespecteerde historische dramaseries,” zegt Ian McDonough, Senior Vice-President en General Manager EMEA bij BBC Worldwide Channels.

Klanten van KPN iTV ontvangen al BBC Entertainment, het internationale amusementskanaal van BBC Worldwide. Dit kanaal biedt comedyseries, dramaseries en amusementprogramma’s met Nederlandse ondertiteling. Dit blijft in het pakket.

De BBC-kanalen

• BBC One is het meest populaire ‘mixed genre’-kanaal van de BBC en biedt een reeks programma’s van hoge kwaliteit.

• BBC Two brengt op feiten gebaseerde inhoud die van belang is voor de hedendaagse maatschappij samen met vernieuwende comedy en opvallende drama.

• BBC Three richt zich op kijkers tussen de 16 en 34 jaar oud met een innovatieve mix van comedy, amusement, muziek, drama en nieuws.

• BBC Four is een ‘mixed genre’-kanaal en biedt een ambitieus scala aan baanbrekende programma’s van hoge kwaliteit, die daarnaast ook nog intellectueel en cultureel verrijkend zijn.

• BBC HD toont het beste van alle andere BBC-zenders op het gebied van drama, amusement, sport, optredens en nieuwsprogramma’s in adembenemende HD-kwaliteit. Het beste van de BBC nu nóg beter in HD.

Bron: KPN

http://www.hdtvnieuws.nl/...interactieve-tv-20110127/

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Goed nieuws dus! Zal het eens tegen mn moeder zeggen. Die wou wel overstappen, maar juist de BBC wou ze niet missen.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
MaximusTG schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 15:34:
Goed nieuws dus! Zal het eens tegen mn moeder zeggen. Die wou wel overstappen, maar juist de BBC wou ze niet missen.
Deze actie gaat KPN zeker geen windeieren opleveren. Nu kunnen kijkers met een gewone tv die geen grote waarde hechten aan super digitale HD kwaliteit eindelijk van die dure kabel af (bij ons kost een analoog aanbod 17 euro per maand!!).

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:57
Met analoog kun je wel een onbeperkt aantal tv's aansluiten zonder losse kastjes of insteek kaarten. Digitenne is inderdaad goedkoper maar heeft ook z'n nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 23:35
My-life schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 17:52:
Met analoog kun je wel een onbeperkt aantal tv's aansluiten zonder losse kastjes of insteek kaarten.
met digitenne hoef je geen kabels te trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online
raven22 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 18:14:
[...]

Alleen daarom zou ik het iet willen missen, heb een 7" voor onderweg, en bij het afgelopen WK lekker de TV en de beamer in de tuin.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
raven22 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 18:14:
[...]

Aangezien de mensen in het voorbeeld nu al via de kabel krijgen is dat niet relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
My-life schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 17:52:
Met analoog kun je wel een onbeperkt aantal tv's aansluiten zonder losse kastjes of insteek kaarten. Digitenne is inderdaad goedkoper maar heeft ook z'n nadelen.
Ach ja, wie daar 10 euro per maand voor wil betalen, zal geen Digitenne nemen.
Toen ik van kabel naar Digitenne overstapte heb ik mijn 2 dochters allebei een decoder gegeven voor op de slaapkamer. En als ik ergens anders nog tv wilde kijken dan ging een van de decoders gewoon mee. Vonden ze geen enkel probleem, zeker niet toen ze er beide 5 euro zakgeld bijkregen ;)

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online
My-life schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 19:58:
[...]
Aangezien de mensen in het voorbeeld nu al via de kabel krijgen is dat niet relevant.
wel als je ook een tv in je slaapkamer wilt waar geen kabel is (bij veel oudere huizen het geval). Het een sluit het ander ook niet uit natuurlijk.

Kabel is goed, digitenne is een alternatief, kwaliteit is idd minder maar daar is de prijs ook naar. Voor mij was het een uitkomst om van de facturatie-hel van UPC af te komen, in het geval van ziggo had ik er denk ik kabel naast gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
giant2000 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:07:
Deze actie gaat KPN zeker geen windeieren opleveren. Nu kunnen kijkers met een gewone tv die geen grote waarde hechten aan super digitale HD kwaliteit eindelijk van die dure kabel af (bij ons kost een analoog aanbod 17 euro per maand!!).
Dat hangt er maar vanaf. KPN zal dit vast aangrijpen om het tarief te verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06:52
Ik wil een nieuw digitenne abonnement afsluiten. Ik heb nog een kastje liggen en wil er 1 CAM-module bij. Ik snap de kosten daar niet echt van. Als ik een nieuw abonnement afsluit, hoeveel van die kaartjes krijg je er dan bij? Ze zeggen dat er t/m 3 kaartjes op 1 abonnement kunnen. Betaal je dan in dus € 8,50 per maand, omdat je geen kastjes bij huurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online
je krijgt 1 kaartje denk ik, of je moet die ook kopen. Dan kan je er binnen dat eerste abo nog 2 bijkopen (a EUR12,50) - als je een digitenne pakket met CAM koopt zit het kaartje er overigens als bij.

De maandelijkse kosten blijven dus EUR8,50 tot je er een vierde kaartje bij laat activeren, dan wordt het tweemaal die 8,50.

Let dus wel op dat je voor de tweede TV een losse kaart koopt en niet per ongeluk een tweede abo! Die tweede kaart laat je dan activeren op je eerste abo.

[ Voor 32% gewijzigd door franssie op 29-01-2011 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
Ik zal binnenkort is langs de winkel lopen voor wat meer info.

Weet een van jullie in de tussentijd het antwoord op de volgende vraag:

Wegens opzeggen contract van de vorige bewoner van mijn huurhuis, komen ze binnenkort de kastjes ophalen. Ik heb hier 3 kastjes liggen. Is het nou zo dat je ze alle 3 in moet leveren of moet je er maar 2 inleveren? Omdat je de eerste als het ware gekocht hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04
Hangt er vanaf, vroeger kocht je de eerste (en kreeg je daar €90 cashback voor, dus gratis), later ging je ze gratis huren. Ook voor de extra tuners: je kan ze er zelf bijkopen, maar je kan ze ook voor €4/maand huren.

Die cashback was trouwens gewoon sowieso €90 bij het aangaan van een nieuw abo, ik had zelf een tuner van Vantage gekocht in Duitsland, zei bij het afsluiten van het abo aan de telefoon gewoon "jaaa ik heb al een tuner gekocht" en kreeg gewoon een voucher voor €90 cashback.

Het hangt er dus helemaal vanaf wat het contract van de vorige bewoner met KPN was.

[ Voor 31% gewijzigd door Mentalist op 31-01-2011 18:39 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
W3ird_N3rd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 18:37:
Ook voor de extra tuners: je kan ze er zelf bijkopen, maar je kan ze ook voor €4/maand huren.
Vandaar dus ook mijn eerste vraag. Hoe zit het met het abonnement als je zelf al een kastje hebt? Betaal je dan maar € 8,50? Enfin, ik ga deze week wel even langs de KPN winkel. Laat het hier dan wel even weten.

EDIT: Maw hoe werkt het activeren van zo'n smartcard? Hoe weet KPN welke 3 kaarten op jouw naam zijn geactiveerd?

[ Voor 12% gewijzigd door pelt op 31-01-2011 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 10:46

Goner

What can I do you for ?

asmi schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 23:12:
Dat hangt er maar vanaf. KPN zal dit vast aangrijpen om het tarief te verhogen.
Kunnen ze toch niet maken ?
Er zijn waarschijnlijk bergen abonnees die helemaal niet op BBC zitten te wachten (ik vind het overigens fantastisch nieuws !!!) en niet meer willen betalen voor iets waar ze niet naar gaan kijken !?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
pelt schreef op maandag 31 januari 2011 @ 21:50:
Vandaar dus ook mijn eerste vraag. Hoe zit het met het abonnement als je zelf al een kastje hebt? Betaal je dan maar € 8,50? Enfin, ik ga deze week wel even langs de KPN winkel. Laat het hier dan wel even weten.
Ja, ik heb 3 smartcards voor €8,50 per maand. Ik gebruik CAMs, kaartlezers en tuners uit Duitsland, ik heb niets aan de huurtuners van KPN.
EDIT: Maw hoe werkt het activeren van zo'n smartcard? Hoe weet KPN welke 3 kaarten op jouw naam zijn geactiveerd?
Ik heb ze direct bij het (telefonisch) afsluiten van het abo alle drie op mijn naam gezet.
Goner schreef op maandag 31 januari 2011 @ 23:34:
[...]
Kunnen ze toch niet maken ?
Er zijn waarschijnlijk bergen abonnees die helemaal niet op BBC zitten te wachten (ik vind het overigens fantastisch nieuws !!!) en niet meer willen betalen voor iets waar ze niet naar gaan kijken !?
Het kan natuurlijk altijd dat KPN dit jaar de prijs weer gaat verhogen. Ik ben zelf ingestapt toen het nog €6,95 was.

Prijsontwikkeling:

maart 2003 - september 2004 €8,95 (toen Digitenne nog niet van KPN was)
oktober 2004 - januari 2007 €7,95 (KPN klant, b.v. POTS) / €13,95 (nog geen KPN-klant)
februari 2007 - juli 2007 €9,95 (tarief ging niet direct in voor bestaande klanten van €7,95)
augustus 2007 - september 2008 €6,95
oktober 2008 - augustus 2009 €7,50
september 2009 - heden(februari 2011) €8,50

Een prijsverhoging zou er dus best in kunnen zitten. Ik zou er geen weddenschap over afsluiten. :P

[ Voor 41% gewijzigd door Mentalist op 01-02-2011 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
Van mij mogen ze wel dat pr0n-kanaal eraf donderen. Lijkt mij dat dat relatief veel kost. Op twee kanalen Comedy Central wordt daar nog wat aan gedaan?

Edit: Dank voor jullie antwoorden.

[ Voor 11% gewijzigd door pelt op 01-02-2011 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 17:26
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 14:48:
Kan iemand mij helpen?

......
Alvast bedankt!
Misschien dat je handmatig kan zoeken naar aanleiding van deze lijst:
http://www.radio-tv-nederland.nl/dvbt/digitenne-kpntv.html Staan per regio de frequentienummers per boeket. Ik heb er persoonlijk goed ervaringen mee. :)

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Bij een nieuw abonnement krijg je gratis een (leen)tuner en 1 smartcard.
Extra smartcards kan je o.a. bestellen via de site van KPN a 15 euro (http://www.kpn.com/prive/tv/digitenne.htm). Deze meld je telefonisch aan bij je bestaande abonnement. Je kan een eigen (2e hands) tuner gebruiken, je hoeft geen 2e of 3e tuner te huren. Zeg bij het telefonisch activeren er wel altijd bij dat je al over een (of twee) tuner(s) beschikt!
Trouwens, mocht je een gebruikte smartcard van iemand kunnen bemachtigen, ik heb destijds 2 gebruikte smartcards (waar dus al een abonnement op had gezeten) gewoon aangemeld. Eén ervan was zelfs nog een oude blauwe Digitenne kaart (uit de pre-KPN tijd).

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
muppet99 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 09:41:
[...]

Misschien dat je handmatig kan zoeken naar aanleiding van deze lijst:
http://www.radio-tv-nederland.nl/dvbt/digitenne-kpntv.html Staan per regio de frequentienummers per boeket. Ik heb er persoonlijk goed ervaringen mee. :)
Mooi overzicht. De bouquetnummers geven wat verwarring:
Deze nummering is gebruikelijk:

Bouquet 1 FTA (4 tv zenders, 7 radio zenders):
Nederland 1-Nederland 2-Nederland 3-Regionale zender

Bouquet 2 (5 tv zenders, 7 radio zenders):
RTL 4-RTL 5-RTL 7-SBS 6-NET 5

Bouquet 3 (8 tv zenders, geen radio zenders):
Veronica-RTL 8-Een-Canvas-Nickelodeon-Discovery Channel-Eurosport-Private Spice

Bouquet 4 (8 tv zenders, 3 radiozenders):
Eredivisie Live 1-Eredivisie Live 2-TMF-MTV-Animal Planet-CNN-BBC Entertainment-NGC

BBC 1 en 2 zouden dus eigenlijk in bouquet 4 kunnen komen (i.p.v. BBC Entertainment en TMF).
Maar zou er ook niet wat kunnen worden geknepen op Bouquet 2? Als bijvoorbeeld RTL 8 daarheen verhuist, Private Spice naar 4 verhuist i.p.v. BBC Entertainment dan kunnen BBC 1 en 2 naar bouquet 3 en heeft Digitenne een uitbreiding naar 26 zenders.
En als het FTA pakket ook nog eens wordt uitgebreid met een extra regionale zender zelfs 27. Dat laatste stel ik mij zo voor omdat in provinciale grensgebieden behoefte is aan meerdere zenders. De toren van Smilde heeft bijvoorbeeld TV Drenthe, maar wat heeft de zuidelijke helft van Friesland, die ook de zenders van Smilde ontvangen, daar aan? Die willen de Friese zender natuurlijk.

[ Voor 16% gewijzigd door giant2000 op 01-02-2011 10:37 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:22
Zit even te zoeken wat ik moet gebruiken om een softcam te gebruiken op mijn pc... blijkt dat je een infinity phoenix lezer nodig hebt. Die ligt al 5 jaar in mijn lade te verstoffen! Heb ik er toch nog wat aan... briljant!

* maarud gaat lekker even knutselen

edit: als ik zo denk... dat cardsharen kan toch ook via internet? dus dat ik mijn kaart deel met bijvoorbeeld iemand in het buitenland?

[ Voor 20% gewijzigd door maarud op 01-02-2011 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:35
maarud schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 15:55:

edit: als ik zo denk... dat cardsharen kan toch ook via internet? dus dat ik mijn kaart deel met bijvoorbeeld iemand in het buitenland?
Sinds wanneer en in welk buitenland is er dan ontvangst van Digitenne of bedoel je een kilometer over de grens.??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
aart44 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 17:22:
[...]

Sinds wanneer en in welk buitenland is er dan ontvangst van Digitenne of bedoel je een kilometer over de grens.??
mja nu ik er over nadenk :+ slecht voorbeeld dus :P iemand aan de andere kant van nederland dan...

of een smartcard voor DVB-S :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Sinds een paar dagen heb ik hier digitenne. Nou heb ik alleen iets erg irritants en dat is dat behoorlijk vaak het signaal even weg valt. Soms is dit wel 4x per minuut, soms ook 10 minuten niet. Het beeld en geluid is dan even 3 sec weg en komt dan weer terug. Als dit gebeurt geeft de TV no-signal aan.

Ik heb al geprobeerd om de antenne op verschillende plekken te zetten maar dit maakt niets uit. Iemand enig idee hoe dit op te lossen ? Lekker TV kijken is nu helaas niet mogelijk omdat het signaal vrijwel iedere minuut wel even een paar seconden weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de antenne ook buiten geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Ingebouwd CI slot? Is er iemand die wel goed beeld heeft met jouw type CAM en digitenne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Klinkt als vonkbruggen. Enige wat je kan doen is een andere tuner proberen (Topfield schijnt het goed te doen) of zorgen voor een véél sterker signaal (buitenantenne, liefst zo hoog mogelijk). De oorzaak van de storingen is meestal niet weg te nemen (een combinatie van lampen, brommers, wasmachines en andere troep).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
De antenne buiten heb ik nog niet geprobeerd. Wat ik wel vreemd vind is dat op de TV beneden met een kaart in de TV het wel goed werkt. Ik gebruik hier nog even het losse kastje met scart verbinding naar de TV toe. Binnenkort komt er nieuwe TV waar ik dan wel weer een insteekkaart voor ga gebruiken. Dat het beneden wel goed werkt vind ik dan weer erg vreemd, want het signaal zou daar opzich slechter moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online
maar de storingsbron misschien wel verder weg - kan echt van alles zijn, thermostaat bijvoorbeeld, of de CV pomp. Alles wat schakelt kan het veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
franssie schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 20:16:
maar de storingsbron misschien wel verder weg - kan echt van alles zijn, thermostaat bijvoorbeeld, of de CV pomp. Alles wat schakelt kan het veroorzaken.
Ik zit hier wel vlak bij de CV ketel. Ik zal eens testen in een andere kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
PilatuS schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 19:51:
De antenne buiten heb ik nog niet geprobeerd. Wat ik wel vreemd vind is dat op de TV beneden met een kaart in de TV het wel goed werkt. Ik gebruik hier nog even het losse kastje met scart verbinding naar de TV toe. Binnenkort komt er nieuwe TV waar ik dan wel weer een insteekkaart voor ga gebruiken. Dat het beneden wel goed werkt vind ik dan weer erg vreemd, want het signaal zou daar opzich slechter moeten zijn.
Is dat losse kastje dan een Samsung tuner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online
Met ^^

Mijn ervaringen in mijn slaapkamer (naast CV):
1) Topfield decoder, nooit een probleem
2) Samsung doos: Redelijk, stoort soms met blokjes
3) Ingebouwde tuner van de Toshiba: Niet te kijken - complete freeze bij elke storing

edit: beetje off-topic maar de CV ketel kan wel degelijk de bron zijn mocht iemand er aan twijvelen: http://www.google.nl/search?q=zendamateur+CV+ketel

[ Voor 24% gewijzigd door franssie op 03-02-2011 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
De decoder die ik heb is de TF6500COK van Topfield. Ik ga maar eens testen wat er gebeurt in een andere kamer wat verder van de CV af. Ik hoop toch als ik mijn nieuwe TV krijg met insteekkaart dat het storingloos gaat werken, anders zal ik er flink van balen en moet er een oplossing komen.

Gisteravond nog even TV gekeken en het langste dat het goed ging was 10 minuten. Een aantal keer gehad dat 3x per minuut het beeld 3 seconden weg was.

Edit: Ik zal er straks ook even op letten hoe het gaat als de CV aanslaat. Ik kan de CV aan horen gaan. Misschien dat het probleem er alleen is als de CV echt wat aan het doen is.

[ Voor 17% gewijzigd door PilatuS op 03-02-2011 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

franssie schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 20:55:
Met ^^

Mijn ervaringen in mijn slaapkamer (naast CV):
1) Topfield decoder, nooit een probleem
2) Samsung doos: Redelijk, stoort soms met blokjes
3) Ingebouwde tuner van de Toshiba: Niet te kijken - complete freeze bij elke storing

edit: beetje off-topic maar de CV ketel kan wel degelijk de bron zijn mocht iemand er aan twijvelen: http://www.google.nl/search?q=zendamateur+CV+ketel
Is dat getest op dezelfde locatie? (de antenne dan vooral). Als ik mijn Antenne 5 centimeter lager zet heb ik namelijk om het half uur storingen (dan komt er een goederentrein voorbij) dus dat kan lastig testen zijn als ene decoder bijvoorbeeld beneden staat en de andere boven (dat scheelt nog wel meer dan 5 centimeter ;) ). Die 5 centimeter is bij mij toevallig een verhoginkje op de vensterbank waar de antenne een storingsvrij beeld geeft (en dan woon ik al op twee hoog :p )

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online
ja, zelfde antenne & op exact zelfde lokatie... de Samsung boxjes heb ik ondertussen weggegeven & de cam van de Toshiba draait nu in de woonkamer in een azbox die redelijk storingsvrij is maar niet zo goed als mijn beide Topfields (de allereerste Digitenne ontvanger was een topfield werkt hier nog steeds het beste in de slaapkamer - is al zo oud als digitenne is).

Probleem is denk ik dat de antenne versterker in de actieve antennes nogal breedbandig is - ik heb ooit een dipool gebouwd en die leek er minder last van te hebben (ik heb het geluk dat ik de mast aan de horizon kan zien) maar die heb ik nooit op de slaapkamer gebruikt, misschien toch nog een nieuwe dipool bouwen (de eerste voor op het werk van mijn vriendin gebrouwen van wat waterleiding koper en PVC buis dat ik nog had liggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Goed, omdat het via Linux niet lukte wil ik het nu via Windows proberen. Digitenne kijken via MCE.

De FTA kanalen deden het sowieso al, maar ik wil natuurlijk ook de betaalzenders zien.

Ik heb nu:
NewCS werkend (volgens de log) met newcamd
DVBLink TVSouce (briljant prgje trouwens)
ACamd.dll

Die laatste heb ik in de plugin map gestopt van dvblink... maar er gebeurt niet veel... cardclient.conf ook al goed ingevuld met de verwzijzing naar newcamd, maar er gebeurt verder niets. Ik lees op sommige fora dat Acamdmonitor.exe naar voren moet komen als je MCE strart, maar daar gebeurt ook niet veel...

moet ik die plugin nog activeren ergens ofzo?

edit: een herstart doet wonderen... Acammonitor verschijnt als ik via DVBLink naar de kanalen ga kijken (via voorbeeld)

[ Voor 8% gewijzigd door maarud op 04-02-2011 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De tuners in de TV's zijn vaak niet zo goed als de tuners in de ontvangers van KPN. Het is simpel te testen of je last hebt van een slechte tuner. Sluit tijdelijk even een KPN ontvanger aan op dezelfde antenne zonder verder iets te veranderen. Is met de KPN ontvanger de ontvangst wel goed dan weet je dat het niet aan Digitenne ligt maar aan de tuner in je TV. Hier is verder niets door ons als consument aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maarud schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 22:56:
Goed, omdat het via Linux niet lukte wil ik het nu via Windows proberen. Digitenne kijken via MCE.
Misschien is dit iets voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Mwaah, kost geld, enalle spullen voor de andere oplossing heb ik al :P Maar via Windows werkt alles nu... nu nog even ergens een smartcardje lenen :)

edit: is er nog een andere oplossing vergelijkbaar met DVBLink? Hartstikke mooi programma, werkt prima, maar ik vroeg me af of er nog gratis alternatieven zijn voordat ik het programma ga kopen.

Het liefst software wat kan integreren met Media Center, want dat werkt zo lekker makkelijk :P

[ Voor 49% gewijzigd door maarud op 05-02-2011 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-09 23:04

DefLite

Why so serious?

Ik wou net Digitenne bestellen voor in mijn nieuwe huis maar wil het pakket in mijn oude/huidige huis binnenkrijgen, kan ik gewoon mijn huidige adres gegevens invoeren en dan straks als ik echt ben verhuist daar tv kijken zonder problemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 10:46

Goner

What can I do you for ?

Adres maakt niet uit, lijkt me ... het is geen kabel, maar een antenne.
Mensen nemen dat ding ook mee op vakantie voor in de caravan ... ontvangst kan dus wel verschillen tussen je 2 adressen.

[ Voor 16% gewijzigd door Goner op 08-02-2011 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Dat verwachtte ik al maar wou zeker weten dat er niet een of andere regio/postcode lock oid op zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jee
  • Laatst online: 15-09 09:33
Ik wil mijn ouders ook een keer aan de digitale televisie helpen; het begint me een beetje te storen dat ze nog steeds analoog kijken op hun mooie hdtv.

Het bezwaar waar ik nu tegenaan loop is dat er nog een twee andere analoge televisies in huis staan, waar mijn vader afgelopen jaar nog nieuwe kabels naartoe heeft getrokken. Daarnaast wonen mijn ouders vrij ver bij een zendmast vandaan. Aan een kant van het huis kan ik met een laptop en dvb-t kaartje een beetje ontvangst krijgen. (natuurlijk net niet de kant waar de televisie staat)

Ik vraag me af in hoeverre dvb-t compatible is met gewone coax kabels. In de meterkast hangt nog een goede versterker (trekt die dvb-t?). Zou het volstaan als ik het analoge signaal hieraf haal en een goede actieve dvb-t antenne hieraan hang? Hoe lang mogen de kabels in totaal zijn? Kabels lopen hier via kruipruimtes en omwegen, dus het gaat zo om 30m kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
DefLite schreef op maandag 07 februari 2011 @ 23:58:
Ik wou net Digitenne bestellen voor in mijn nieuwe huis maar wil het pakket in mijn oude/huidige huis binnenkrijgen, kan ik gewoon mijn huidige adres gegevens invoeren en dan straks als ik echt ben verhuist daar tv kijken zonder problemen ?
Kan prima, maar ik zou naderhand toch het adres aanpassen voor het geval KPN je nog eens post wil sturen.
eL_Jee schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 17:10:
Ik wil mijn ouders ook een keer aan de digitale televisie helpen; het begint me een beetje te storen dat ze nog steeds analoog kijken op hun mooie hdtv.

Het bezwaar waar ik nu tegenaan loop is dat er nog een twee andere analoge televisies in huis staan, waar mijn vader afgelopen jaar nog nieuwe kabels naartoe heeft getrokken. Daarnaast wonen mijn ouders vrij ver bij een zendmast vandaan. Aan een kant van het huis kan ik met een laptop en dvb-t kaartje een beetje ontvangst krijgen. (natuurlijk net niet de kant waar de televisie staat)

Ik vraag me af in hoeverre dvb-t compatible is met gewone coax kabels. In de meterkast hangt nog een goede versterker (trekt die dvb-t?). Zou het volstaan als ik het analoge signaal hieraf haal en een goede actieve dvb-t antenne hieraan hang? Hoe lang mogen de kabels in totaal zijn? Kabels lopen hier via kruipruimtes en omwegen, dus het gaat zo om 30m kabel.
30m kabel kan best met een versterker, alleen, mijn persoonlijke ervaring met ouders.. Als jij daar niet iedere avond persoonlijk TV hoeft te kijken en je ouders zijn er gelukkig mee, laat het dan zoals het is. Zij storen zich waarschijnlijk totaal niet aan de ruis maar komen straks wel voor ieder miezerig en minder miezerig probleempje bij jou terwijl ze geen enkele verbetering zien, of ze schakelen zelf weer terug naar analoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jee
  • Laatst online: 15-09 09:33
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 18:46:

30m kabel kan best met een versterker, alleen, mijn persoonlijke ervaring met ouders.. Als jij daar niet iedere avond persoonlijk TV hoeft te kijken en je ouders zijn er gelukkig mee, laat het dan zoals het is. Zij storen zich waarschijnlijk totaal niet aan de ruis maar komen straks wel voor ieder miezerige en minder miezerige probleempje bij jou terwijl ze geen enkele verbetering zien, of ze schakelen zelf weer terug naar analoog.
Haha, point taken. :) Helemaal mee eens. (heb hetzelfde al eens ondervonden toen ik een PBX voor hen had geinstalleerd).

Ik heb er nog even over nagedacht, en misschien is er een mooie oplossing. Mijn ouders hebben namelijk een Panasonic met DVB-T aan boord. Kan ik het analoge UPC signaal combineren met een digitenne signaal voordat het de versterker in gaat? Dan is het gewoon een kwestie van op een knopje op de afstandsbediening drukken om te switchen tussen analoog en digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online
Digitenne zit op de 'oude' analoge frequenties, lijkt me dat dat gaat storen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Hmm, met mijn usb dvb-t stickje beetje slecht ontvangst. Een actieve antenne heb ik nodig. maar dan zit je al snel op 35 euro voor antenne + power inserter.

Maar.... voor € 15 koop je een ontvanger mét antenne... die sluit je gewoon aan, en de dvb-t stick doe je op de antenne-out van de ontvanger. Voila, dan fungeert de ontvanger als het ware dus als power inserter :P

• tajvdz
franssie schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 20:27:
Digitenne zit op de 'oude' analoge frequenties, lijkt me dat dat gaat storen helaas.
Toevallig had ik dezelfde vraag. ik heb een samsung tv en om beurten de kabel of antenne aangesloten. dat werkte. ik heb het vervolgens met een splitter geprobeerd door beide kabels tegelijk aan te sluiten. Op DVB-T geen probleem maar de kabel was erg slecht van kwaliteit.

Nu kwam ik dit tegen:
https://www.cardwriter.nl/nl/pd1221499533.htm?categoryId=70

Een relais dus waar kabel en dvb-t samen zijn aan te sluiten.

Heeft iemand ervaring met zo´n relais?
Het kost 29 euro dus niet echt iets om zomaar even te proberen. zonder te weten of het werkt...

Een andere vraag is wat de mogelijkheden zijn om een (buiten) antenne op 2 apparaten aan te sluiten.
In mijn pc zit ook een DVB-T kaart en via mediacenter werkt dat. Nu zou ik dus de tv en pc op dezelfde antenne willen laten werken zonder kabels om te pluggen. Op het einde van de kabel zit trouwens ook een power inserter omdat zowel tv als pc geen 5 volt leveren aan de buiten antenne.
een splitter heb ik ook hiervoor geprobeerd en op beide geen beeld. zonder splitter afzonderlijk dus wel.
wie heeft hier een oplossing voor?
DVB-T gebruik ik alleen voor de FTA zenders overigens....

• Mentalist
tajvdz schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 00:00:
[...]

Toevallig had ik dezelfde vraag. ik heb een samsung tv en om beurten de kabel of antenne aangesloten. dat werkte. ik heb het vervolgens met een splitter geprobeerd door beide kabels tegelijk aan te sluiten. Op DVB-T geen probleem maar de kabel was erg slecht van kwaliteit.

Nu kwam ik dit tegen:
https://www.cardwriter.nl/nl/pd1221499533.htm?categoryId=70

Een relais dus waar kabel en dvb-t samen zijn aan te sluiten.

Heeft iemand ervaring met zo´n relais?
Het kost 29 euro dus niet echt iets om zomaar even te proberen. zonder te weten of het werkt...
Hmm, die heb ik volgens mij ook eens gezien.

Hij werkt geloof ik zo: je TV zet voor analoge kabel geen 5V op de antennekabel, dat relais geeft dan het kabelsignaal door. Schakel je naar DVB-T, dan zet je TV 5V op de antenne (let op dat je TV dit ook echt zelf kan!) en dan zou hij het signaal van de antenne doorgeven.

Check van tevoren dat je TV echt de 5V aan- en uitzet bij zappen tussen analoog en DVB-T. Het is wel een Spaun dus kwalitatief geloof ik het verder wel.
Een andere vraag is wat de mogelijkheden zijn om een (buiten) antenne op 2 apparaten aan te sluiten.
In mijn pc zit ook een DVB-T kaart en via mediacenter werkt dat. Nu zou ik dus de tv en pc op dezelfde antenne willen laten werken zonder kabels om te pluggen. Op het einde van de kabel zit trouwens ook een power inserter omdat zowel tv als pc geen 5 volt leveren aan de buiten antenne.
Dan val je dus al buiten de boot.
een splitter heb ik ook hiervoor geprobeerd en op beide geen beeld. zonder splitter afzonderlijk dus wel.
wie heeft hier een oplossing voor?
DVB-T gebruik ik alleen voor de FTA zenders overigens....
De splitter had je wel na de powerinserter aangesloten? Erg lange kabel?

• tajvdz
W3ird_N3rd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 01:59:
[...]

Hmm, die heb ik volgens mij ook eens gezien.

Hij werkt geloof ik zo: je TV zet voor analoge kabel geen 5V op de antennekabel, dat relais geeft dan het kabelsignaal door. Schakel je naar DVB-T, dan zet je TV 5V op de antenne (let op dat je TV dit ook echt zelf kan!) en dan zou hij het signaal van de antenne doorgeven.

Check van tevoren dat je TV echt de 5V aan- en uitzet bij zappen tussen analoog en DVB-T. Het is wel een Spaun dus kwalitatief geloof ik het verder wel.

Dan val je dus al buiten de boot.

De splitter had je wel na de powerinserter aangesloten? Erg lange kabel?
De TV doet niets met 5 volt want zonder power inserter heb ik helemaal geen beeld.
Maar is het niet zo dat het relais dat regelt wat er wordt doorgegeven? Op de tv kan je schakelen tussen kabel en antenne. Krijgt het relais dan geen seintje welk signaal hij door moet geven?

De splitter zat na de power inserter ja. vanaf de splitter naar de tv zat een coax kabel van 1,5 meter en de ander kant van de splitter zat rechtstreeks in de pc.

• Mentalist
tajvdz schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 10:53:
De TV doet niets met 5 volt want zonder power inserter heb ik helemaal geen beeld.
Maar is het niet zo dat het relais dat regelt wat er wordt doorgegeven? Op de tv kan je schakelen tussen kabel en antenne. Krijgt het relais dan geen seintje welk signaal hij door moet geven?
Dat was handig geweest he. :P Helaas.
De splitter zat na de power inserter ja. vanaf de splitter naar de tv zat een coax kabel van 1,5 meter en de ander kant van de splitter zat rechtstreeks in de pc.
Waarschijnlijk toch net te zwak signaal dan.

Is je PC wel geaard? Anders gaat hij zich mogelijk aarden via de coaxkabel en dat geeft ook weer de nodige ellende.

• tajvdz
W3ird_N3rd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 13:24:

Dat was handig geweest he. :P Helaas.

Waarschijnlijk toch net te zwak signaal dan.

Is je PC wel geaard? Anders gaat hij zich mogelijk aarden via de coaxkabel en dat geeft ook weer de nodige ellende.
PC is niet geaard want daar heb ik slechte ervaringen mee met het geluid, harde brom op versterker enzo.
valt op zich wel te aarden maar denk niet dat ik daar wat mee opschiet.

Ik heb nog even wat rondgekeken voor een relais maar lijkt inderdaad een probleem te zijn met 5 volt dat hij daar op schakelt. valt me op zich tegen want ik had echt gedacht dat het bruikbaar was. Maar welke tv geeft er nu 5 volt af? Ik verkoop DVB-T en bij iedere cam module zit een power inserter omdat de tv geen 5 volt afgeeft.

ik heb de power inserter nu op de antenne kabel zitten maar wat als ik die nu tussen de tv en relais in ga zetten? en dan de anttene op de dvb-t ingang van het relais? dan zit ik alleen met een probleem hoe ik dan het anttenne signaal weer bij de pc moet krijgen.

http://www.spaun.de/?lang...t=871433&productname=TAR5

en wat over deze schakelaars?

http://elektronica-online...t_id=151&hoofdcat=Antenne

Het is voor een antenne en spelcomputer naar tv. Wat als je nu kabel en en anttenne aansluit zodat je met schakelaar de signalen kan schakelen naar de tv?

en zal dit 2 kanten opwerken? dan zou het misschien ook werken om de antenne te schakelen tussen tv en pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
Ik heb het relais gehaald en getest en het werkt niet.
Met het dvb-t signaal gaat het we goed maar de kabel geeft geen beeld. Ik heb de power inserter dan tussen de tv en relais zitten. Als ik het relais op de dvb-t kant zet dan werkt de kabel wel maar dvb-t niet.
Nu heb ik wel wat anders geprobeerd. Als ik het zo aansluit ndat dvb-t werkt en ik trek de adapter los van de power inserter (of trek de stekker er uit) dan werkt de kabel wel. Erg vreemd want als ik op het relais kijk dan staat er alleen op de dvb-t kant 5v en niet op de kabel kant.
Nu zag ik dat er van spaun ook dc blokkers te koop zijn. die zijn dan weer voor antennes die geen 5 volt nodig hebben. Nu vraag ik me af als ik die dc blokker eens op de kabel kant zet?
http://www.spaun.de/?lang...506&productname=DCF500Set
Ik denk dat het relais er van uit gaat dat de tv 5 volt aan en uit zet als je van kanaal veranderd. Maar de power inserter zit na de tv dus blijft 5 volt geven...
Erg vreemd want toen dvb-t beeld gaf dacht ik echt dat het werkte en baalde er wel van dat ik op de kabel toen geen beeld had..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online
Dat is dus precies wat W3ird_N3rd schreef. Wil je het toch erg graag dan zou je een klik-aan-klik-uit schakeling op de voeding van de power inserter kunnen zetten, heb je er alleen wel weer een afstandsbediending bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
tajvdz schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 23:15:
PC is niet geaard want daar heb ik slechte ervaringen mee met het geluid, harde brom op versterker enzo.
valt op zich wel te aarden maar denk niet dat ik daar wat mee opschiet.
Kan wel problemen geven, mijn DVB-T antenne was een keer per ongeluk even nergens geaard. Het speciale aardkabel-tussenstuk dat ik had gemaakt zat er ff niet in en de coax naar de TV-kaart in de geaarde PC zat ff niet in de versterker. De signaalkwaliteit was toen opeens verschrikkelijk slecht.

Aarde weer aangesloten, alles werkte weer.
Ik heb nog even wat rondgekeken voor een relais maar lijkt inderdaad een probleem te zijn met 5 volt dat hij daar op schakelt. valt me op zich tegen want ik had echt gedacht dat het bruikbaar was. Maar welke tv geeft er nu 5 volt af?
De Sharp hier.
ik heb de power inserter nu op de antenne kabel zitten maar wat als ik die nu tussen de tv en relais in ga zetten? en dan de anttene op de dvb-t ingang van het relais? dan zit ik alleen met een probleem hoe ik dan het anttenne signaal weer bij de pc moet krijgen.
Dat hele relais werkt bij de gratie van je TV die met 5V aangeeft of hij DVB-T of analoog wil. Dat werkt dus niet met een powerinserter.

Zonder 5V uit je TV is er geen manier om uit te vissen welk signaal je TV wil hebben en valt er dus ook niet te schakelen.
Ik zie zo ff niet wat dat precies is, maar er IS gewoon geen manier om te zien welk signaal de TV wil hebben.
en wat over deze schakelaars?

http://elektronica-online...t_id=151&hoofdcat=Antenne

Het is voor een antenne en spelcomputer naar tv. Wat als je nu kabel en en anttenne aansluit zodat je met schakelaar de signalen kan schakelen naar de tv?
Ik heb die schakelaar (de bovenste) al eens gekocht, in theorie is dat wat je zoekt, maar de bouwkwaliteit is zo ultaslecht dat de signalen keihard door elkaar lekken. Die 2de van 3 euro kan ik niets over zeggen.
en zal dit 2 kanten opwerken? dan zou het misschien ook werken om de antenne te schakelen tussen tv en pc
Als het signaal niet te hard lekt werkt dat wellicht wel, heb je wel genderchangers nodig.
tajvdz schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 16:54:
Ik heb het relais gehaald en getest en het werkt niet.
Met het dvb-t signaal gaat het we goed maar de kabel geeft geen beeld.
Dat zei ik toch, zonde van je geld man. 8)7
Ik heb de power inserter dan tussen de tv en relais zitten. Als ik het relais op de dvb-t kant zet dan werkt de kabel wel maar dvb-t niet.
Nu heb ik wel wat anders geprobeerd. Als ik het zo aansluit ndat dvb-t werkt en ik trek de adapter los van de power inserter (of trek de stekker er uit) dan werkt de kabel wel. Erg vreemd want als ik op het relais kijk dan staat er alleen op de dvb-t kant 5v en niet op de kabel kant.
Dat is perfect verwacht gedrag toch? Hij schakelt om omdat hij geen 5V meer ziet.
Nu zag ik dat er van spaun ook dc blokkers te koop zijn. die zijn dan weer voor antennes die geen 5 volt nodig hebben. Nu vraag ik me af als ik die dc blokker eens op de kabel kant zet?
http://www.spaun.de/?lang...506&productname=DCF500Set
Ik heb ook DC-blokkers liggen. En dan? Wat wil je ermee doen?

Die dingen gebruik je alleen voor de veiligheid, zodat je niet per ongeluk 5V op een ouderwetse harkantenne kan zetten wanneer je met je afstandsbediening zit te spelen.
Ik denk dat het relais er van uit gaat dat de tv 5 volt aan en uit zet als je van kanaal veranderd. Maar de power inserter zit na de tv dus blijft 5 volt geven...
Dat probeer ik je al een anderhalve dag uit te leggen. :+
Erg vreemd want toen dvb-t beeld gaf dacht ik echt dat het werkte en baalde er wel van dat ik op de kabel toen geen beeld had..
Dat is helemaal niet vreemd, dat is precies zoals het moet werken, buiten die 5V aan/uit is er geen andere manier om te detecteren of de TV analoog of DVB-T wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Hoelang duurde het gemiddeld voordat jullie je digitenne pakket kregen? Zit nu 4 dagen te wachten en hoop um morgen binnen te hebben maar worden die pakket dan wel aangeboden (sommige pakketdiensten leveren niet op zaterdag toch ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
De Sharp hier.
Nou dat is dan heel uitzonderlijk want bij iedere cam module zit een power inserter omdat de tv de antenne niet van stroom voorziet
Ik heb die schakelaar (de bovenste) al eens gekocht, in theorie is dat wat je zoekt, maar de bouwkwaliteit is zo ultaslecht dat de signalen keihard door elkaar lekken. Die 2de van 3 euro kan ik niets over zeggen.
Ik zou die 2e eens kunnen bestellen om te kijken wat die doet. het lijkt er op dat ik toch een extra power inserter nodig heb.
Dat zei ik toch, zonde van je geld man. 8)7
Als ik een schakelaar er tussen zet van One For All dan kan ik die schakelen met mijn universele afstandsbediening. dus dan is het altijd nog een beter alternatief dan de kabels verwisselen.
Ik heb ook DC-blokkers liggen. En dan? Wat wil je ermee doen? Die dingen gebruik je alleen voor de veiligheid, zodat je niet per ongeluk 5V op een ouderwetse harkantenne kan zetten wanneer je met je afstandsbediening zit te spelen.
Ik wilde die DC blokker tussen het relais en de anologe kabel zetten.
Ik dacht dat de 5 volt voor problemen zorgde omdat het wel werkte als de stekker er uit gaat van de power inserter. Ik dacht dan zet ik die dc-blokker er tussen. Maar als ik het goed begrijp dan gaat het relais schakelen omdat de 5 volt er af gaat. die dc-blokker komt ook aan de andere kant dus ik denk nu dat ik er niets aan heb en dat een schakelaar op de power inserter de enige mogelijkheid is. of ik zou in de tv nog iets moeten vinden.
Dat is helemaal niet vreemd, dat is precies zoals het moet werken, buiten die 5V aan/uit is er geen andere manier om te detecteren of de TV analoog of DVB-T wil.
Het is een duits product dus misschien dat in Duitsland op de meeste tv´s wel 5 volt op de antenne aansluiting zit.

[ Voor 8% gewijzigd door tajvdz op 11-02-2011 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
tajvdz schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 21:53:
Het is een duits product dus misschien dat in Duitsland op de meeste tv´s wel 5 volt op de antenne aansluiting zit.
Ik denk vooral op de duurdere merken en de midrange- en topmodellen. Kijk bijvoorbeeld naar de lange tabel in de topicstart: LG 32LF2500, Sharp LC-32D44E en de Technotrend T-1500 PCI-kaart voor de PC kunnen 5V doorgeven. Er zijn er veel meer die het kunnen, maar van de meeste TV's in de tabel is het me niet bekend - ik ga niet van alle TV's de specs lezen waar het ook lang niet altijd duidelijk instaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
dus een dc-blokker gaat het probleem niet oplossen?
nu ik er over nadenk ook logisch want die komt dan aan de andere kant te zitten van het relais en het relais zelf moet weten of hij moet schakelen door het 5 volt signaal.
ik denk dat ik straks eens ga kijken hoe ik het logisch kan aansluiten en dan met een schakelaar op afstandsbediening de power inserter aan en uit zet. is toch nog beter dan verwisselen van kabels en met een druk op de afstandsbediening te regelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Philips LCD met een Smit module die in een KPN digitenne pakket zat,
Ik heb nooit problemen gehad tot nu met de 'verhuizing' van comedy central.

Zenders TMF (14), MTV (15), Animal Planet (17), BBC Entertainment (19), NGC (20) en CNN (21) geven allemaal de melding 'Geen programma beschikbaar'

Rekeningen zijn betaald, firmware is geupdate van de philips site en alle programmas opnieuw instellen heeft ook geen effect.

Heeft iemand enig idee hoe dit kan? Hebben deze zemders een andere code nodig oid? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-09 09:17

tomk94

Developer

Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2011 @ 17:41:

Zenders TMF (14), MTV (15), Animal Planet (17), BBC Entertainment (19), NGC (20) en CNN (21) geven allemaal de melding 'Geen programma beschikbaar'

Rekeningen zijn betaald, firmware is geupdate van de philips site en alle programmas opnieuw instellen heeft ook geen effect.

Heeft iemand enig idee hoe dit kan? Hebben deze zemders een andere code nodig oid? :'(
Zit de module er wel goed in. Bij mijn philips TV moest je redelijk hard duwen. Daarnaast moest ik hem ongeveer een half uur op een niet free-to-air zender laten staan voordat het werkte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2011 @ 17:41:

Die zenders zitten allemaal in bouquet 3. Je bent dus een hele frequentie kwijt.

Je kan ze opnieuw inscannen/de antenne verplaatsen/etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Domste oplossing ooit, het was iid de antenne, er stond een nieuw nespresso apparaat voor, ik ben hier echt een maand mee bezig geweest, alsof ik kom vragen waarom mijn wasmachine niet werkt als de stekker er niet in zit :')

Thanks guys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
tomwebfreak schreef op zondag 13 februari 2011 @ 17:46:
[...]

Zit de module er wel goed in. Bij mijn philips TV moest je redelijk hard duwen. Daarnaast moest ik hem ongeveer een half uur op een niet free-to-air zender laten staan voordat het werkte...
Mijn collega heeft z'n CI gesloopt door hard te duwen. Hij dacht hij er verder in moest, maar dat was dus niet zo.
Beetje voorzichtigheid is dus geboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rare vraag mischien: Ik lees overal dat brommers het digitennesignaal verstoren. Ik heb er ook wel eens last van, maar waarom precies? Van de stadsbussen, vrachtwagens, auto's en veel brommers/scooters die hier langsrijden heb ik geen enkele last. Slechts een enkele keer als er zo'n knetterding langskomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 11:49:
Rare vraag mischien: Ik lees overal dat brommers het digitennesignaal verstoren. Ik heb er ook wel eens last van, maar waarom precies? Van de stadsbussen, vrachtwagens, auto's en veel brommers/scooters die hier langsrijden heb ik geen enkele last. Slechts een enkele keer als er zo'n knetterding langskomt.
En die klote knetterdingen zijn het probleem. Vonken geven een storing over het hele radiospectrum. Ik weet niet of het ook zo werkt, maar het zou me niet verbazen als vonken straling afgeven van radio all the way naar zichtbaar licht.

Buiten de verstoring van communicatie heb ik er ook een hekel aan als ik die dingen langs hoor rijden wanneer ik rustig door de stad loop. Een auto naast je hoor je niet (toch een stuk zwaardere motor), die kutbrommers hoor je 200m verder nog steeds, "MWWWOOOOOOAAAAAAP". Nou stoer ben je dan jongen! Petje af hoor. :(

Wat mij betreft, afschaffen die kutdingen..

[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 14-02-2011 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Misschien geven auto's minder storing af omdat er een carrosserie om de motor en bij een brommer/scooter niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
My-life schreef op maandag 14 februari 2011 @ 12:38:
Misschien geven auto's minder storing af omdat er een carrosserie om de motor en bij een brommer/scooter niet?
Ik denk vooral omdat auto's in de regel niet opgevoerd worden. Hooguit worden ze gepimpt en dan nog alleen door de met wat minder intellect bedeelde medemens. Maar spoilers e.d. heb ik nog nooit vonkbruggen zien veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Wat vonkt er dan bij een opgevoerde scooter? Alleen de bougie toch? Als een scooter 10K RPM maakt dan vonkt hij dus 167 keer per minuut. Een auto die 2.5K RPM maakt en 4 cilinders heeft vonkt net zo vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online
offtopic:
Bij de bobine zit ook een vaak mechanische schakeling die het moment van de ontlading via de bougie zorgt. Daar de bougie in een kooi van faraday zit zal je de bombine horen, die schakelaar vonkt ook.
Bij auto's is dat allemaal redelijk ontstoort omdat er veel apparatuur op het boordnet zit zoals een autoradion. Bij een brommer komt het zo nauw niet.

Het zijn dus rijdende vonkzenders die inderdaad het hele radio spectrum bereiken en bestrijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
My-life schreef op maandag 14 februari 2011 @ 16:44:
Wat vonkt er dan bij een opgevoerde scooter? Alleen de bougie toch? Als een scooter 10K RPM maakt dan vonkt hij dus 167 keer per minuutseconde. Een auto die 2.5K RPM maakt en 4 cilinders heeft vonkt net zo vaak.
Heb wel vraag over laatste rekensommetje. reken is voor zodat ik er wat van kan leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Vandaag Digitenne pakket binnengekregen :) Hebben die prutsers me 1x smartcard en 1x tuner gestuurd.. ik wou gvd 2 smartcards hebben >.<
Morgen maar es contact opnemen met die lui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
DefLite schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 00:49:
Vandaag Digitenne pakket binnengekregen :) Hebben die prutsers me 1x smartcard en 1x tuner gestuurd.. ik wou gvd 2 smartcards hebben >.<
Morgen maar es contact opnemen met die lui.
Bij de tuner zit waarschijnlijk ook een smartcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Dat wel, maar niet de de CI module en volgens mij ook geen power inserter voor de antenne >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
My-life schreef op maandag 14 februari 2011 @ 16:44:
Wat vonkt er dan bij een opgevoerde scooter? Alleen de bougie toch? Als een scooter 10K RPM maakt dan vonkt hij dus 167 keer per minuut. Een auto die 2.5K RPM maakt en 4 cilinders heeft vonkt net zo vaak.
De auto heeft normaal gesproken de originele - dus volgens de regelgeving ontstoorde - onderdelen. Opvoerpakketten voor brommers zijn per definitie al illegaal, dus die zullen dan ook wel niet aan de keuring worden onderworpen.

Eigenlijk begrijp ik niet dat in Nederland überhaupt nog tweetaktmotoren voor brommers zijn toegestaan; volgens mij lenen juist brommers zich bij uitstel voor elektrische aandrijving. Zou ook weer een enorme impuls geven aan de kenniseconomie. Om nog maar te zwijgen van de milieuvoordelen (zowel luchtkwaliteit als geluidsoverlast). Maar de meeste brommerrijdertjes willen juist die herrie, zelfs als elektrisch rijden veel sneller optrekt dan met een verbrandingsmotor.

[ Voor 30% gewijzigd door Hageneis op 15-02-2011 10:46 . Reden: Toevoegen elektrisch rijden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
We gaan we een beetje offtopic, maar ik vind het toch wel een leuke discussie.
Edje_Kroketje schreef op maandag 14 februari 2011 @ 23:10:
[...]

Heb wel vraag over laatste rekensommetje. reken is voor zodat ik er wat van kan leren.
Het klopt niet helemaal wat ik zei omdat een brommer meestal 2-takt is en een auto 4-takt, maar wat ik bedoelde is dat wanneer een brommer 10.000 toeren maakt de bougie dus 10.000 keer per minuut zal vonken.
Een auto is 4-takt en vonkt dus maar eens in de twee omwentelingen, maar hij heeft meestal wel 4 cilinders. Dus wanneer de motor 2.500 keer per minuut ronddraait komen de zuigers in totaal 10.000 keer bovenin waarbij de helft van de keren de bougie zal vonken.

Als ik er naast zit hoor ik het graag :)
Hageneis schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 10:40:
[...]

De auto heeft normaal gesproken de originele - dus volgens de regelgeving ontstoorde - onderdelen. Opvoerpakketten voor brommers zijn per definitie al illegaal, dus die zullen dan ook wel niet aan de keuring worden onderworpen.

Eigenlijk begrijp ik niet dat in Nederland überhaupt nog tweetaktmotoren voor brommers zijn toegestaan; volgens mij lenen juist brommers zich bij uitstel voor elektrische aandrijving. Zou ook weer een enorme impuls geven aan de kenniseconomie. Om nog maar te zwijgen van de milieuvoordelen (zowel luchtkwaliteit als geluidsoverlast). Maar de meeste brommerrijdertjes willen juist die herrie, zelfs als elektrisch rijden veel sneller optrekt dan met een verbrandingsmotor.
Alle onderdelen waarmee brommers worden opgevoerd zijn CE gekeurd, anders mogen ze niet verkocht worden. Verder zijn het bijna alleen maar uitlaten, cilinders en andere mechanische onderdelen die vaak vervangen worden. Ontstekingen blijven bijna altijd origineel.

De rede dat bijna alle brommers/scooters nog steeds 2-takt zijn is denk ik de prijs. 2-takt is een eenvoudige en goedkope techniek. Het gaat jaren mee en het onderhoud is simpel.
Daarbij komt natuurlijk hetzelfde probleem als bij alle elektrische apparaten, het opladen duurt langer als een tank volgooien.

• Hageneis
My-life schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 11:14:
We gaan we een beetje offtopic, maar ik vind het toch wel een leuke discussie.
Vind ik wel meevallen, het ging hierboven ergens over de storingen die brommers wel en auto's niet veroorzaken bij sommige Digitenne-klanten. Hopelijk komen we ergens nog tot een punt dat we wat kunnen tweaken met de ontvangstinstallatie. Maar daarvoor moeten we natuurlijk wel eerst de principes van de oorzaak doorgronden. Dus in die zin juist erg on-topic.
Alle onderdelen waarmee brommers worden opgevoerd zijn CE gekeurd, anders mogen ze niet verkocht worden. Verder zijn het bijna alleen maar uitlaten, cilinders en andere mechanische onderdelen die vaak vervangen worden. Ontstekingen blijven bijna altijd origineel.
Maar omdat opvoeren al illegaal is, zijn opvoerpakketen dat ook en dan heeft een CE-keur ook niet zoveel zin mer, lijkt mij. Meestal worden van de hierboven genoemde onderdelen te grote versies gemonteerd. Verder is niet zozeer de ontsteking het probleem, maar de afscherming daarvan. Als je dan met grotere maten aan omliggende onderdelen gaat werken lijkt het mij waarschijnlijk dat dat invloed heeft op e ontstoring.
De rede dat bijna alle brommers/scooters nog steeds 2-takt zijn is denk ik de prijs. 2-takt is een eenvoudige en goedkope techniek. Het gaat jaren mee en het onderhoud is simpel.
Daarbij komt natuurlijk hetzelfde probleem als bij alle elektrische apparaten, het opladen duurt langer als een tank volgooien.
Als je zo redeneert gaat zelf trappen nóg sneller :D. Tenslotte is een brommer formeel een fiets met hulpmotor.

• Mentalist
Hageneis schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 13:00:
[...]

Vind ik wel meevallen, het ging hierboven ergens over de storingen die brommers wel en auto's niet veroorzaken bij sommige Digitenne-klanten. Hopelijk komen we ergens nog tot een punt dat we wat kunnen tweaken met de ontvangstinstallatie. Maar daarvoor moeten we natuurlijk wel eerst de principes van de oorzaak doorgronden. Dus in die zin juist erg on-topic.
Wat je in de praktijk kan doen:
Richtantenne gebruiken. Deze "focust" meer op de Digitenne zender dus je signaal is sterker/zuiverder.
Antenne zo hoog mogelijk plaatsen. Verder weg van de stoorzenders (brommers blijven op de begane grond) en met een beetje mazzel heb je een zichtverbinding met de zender (weer sterker signaal, minder obstakels).
Andere tuner kopen die iets minder snel over de zeik gaat bij storingen/sneller kan recoveren.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.