[DVB-T] Het grote Digitenne topic deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 140.132 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Andere mensen kunnen hem blijkbaar wel vinden:
http://www.kpn.com/televi...=IWkKAyQa434AAAEYPcQ453ic

Niet meer leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt natuurlijk geen onderbrekingen hebben als de signaalkwaliteit 100% is. Als dat wel zo is dan moet je het niet in de ontvangs zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEOeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-05 19:12
Heeft iemand enig idee of bij de UE32C6000 van samsung ook het volledige insteek kaart pakket nodig is? Of kan ik alleen de conax module los kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In het pakket zit een 5 volt voeding voor je KPN antenne, die 5 volt levert de TV niet.
In het pakket zit ook een actieve KPN antenne, weet niet of je die nodig hebt.
In het pakket zit ook een Conaxkaart, weet niet of je die nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176386

Ik heb een vraagje: zowel mijn ouders als ik hebben een digitenne abbo voor 8,50 per maand.
Wij hebben beiden een tuner en wonen in dezelfde straat.

Nu ben ik van plan om een lcd tv te kopen met dvb-t tuner. Ons beide abbonement is langer dan een jaar actief. Is het voordeliger voor mij om mijn abbo op te zeggen en op mijn ouders abbo een extra kasrt te bestellen die ik dan gebruik?
Ik las op de Kpn site dat een extra televisie 4 euro per maand kost. Een besparing dus van 4,50 per maand. Echter krijg ik dan nog een tuner waar ik niets aan heb. Bovendien moet ik dan een Digitenne starterkit kopen waar dan een cam module en ontvanger bij zit voor 50 euro.
Is er niet een goedkopere/slimmere manier om dit te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
Je kan je abonnement opzeggen. je ouders moeten dan een extra smartcard kopen en activeren. Regel bij de aankoop van je tv er een CAM bij (beetje slim handelen ;) , maar die kan je ook los kopen (bv. via internetbedrijven). Zeg bij het activeren dat je al een tuner hebt. Niks 4 euro huur per maand dus, want je hebt helemaal geen tuner nodig. De smartcard is niet regio gebonden, ik heb 3 smartcards actief, verspreid over het land en die werken allemaal op 1 abonnement.

[ Voor 17% gewijzigd door giant2000 op 19-04-2010 09:33 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-05 20:19

JamesB009

Sjimmeh!!

giant2000 schreef op maandag 19 april 2010 @ 09:30:
Je kan je abonnement opzeggen. je ouders moeten dan een extra smartcard kopen en activeren. Regel bij de aankoop van je tv er een CAM bij (beetje slim handelen ;) , maar die kan je ook los kopen (bv. via internetbedrijven). Zeg bij het activeren dat je al een tuner hebt. Niks 4 euro huur per maand dus, want je hebt helemaal geen tuner nodig. De smartcard is niet regio gebonden, ik heb 3 smartcards actief, verspreid over het land en die werken allemaal op 1 abonnement.
Oh, ik had wel verwacht dat KPN dat in de gaten zou houden. Maar handig om te weten dan kan ik kaartjes gewoon activeren op abbo's van vrienden mocht het nodig zijn. :P

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batata007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-12-2024
giant2000 schreef op maandag 19 april 2010 @ 09:30:
Ik kom ff niet meer in mijn eigen account, dus ik reageer op die van mijn partner.

Ik was van plan deze tv te kopen:
Samsung-LE40B530

Heb ik daar dan niet zo'n extra voeding of antenne nodig?
Ik dacht dus dit te kopen:
http://www.kpn.com/televi...aratuur/Insteekkaart.prod

Dan heb ik alles in een.

Mocht het goedkoper kunnen, graag!

Is er verder nog een zichtbaar kwaliteitsverschil om het rechtstreeks in je tv te douwen, dan via een kastje?
Ik heb gelezen dat het wat zou schelen, maar is dit echt merkbaar?

Edit; hier is hij 5,50 goedkoper incl verzendkosten:
http://www.satellitecity....el-voor-plasma-p-244.html

Edit 2:

Hier voor 42,50: http://www.informatique.n...igitenne-starterskit.html

[ Voor 19% gewijzigd door Batata007 op 19-04-2010 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-05 16:03
Ik zie geen verschil of ik tv kijk via de ingebouwde tuner of via de ontvanger van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
My-life schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 12:27:
Ik zie geen verschil of ik tv kijk via de ingebouwde tuner of via de ontvanger van KPN.
Hier ben ik het volkomen mee eens, alleen de meesten geven dat niet toe omdat ze hebben geinvesteerd in CAM en zo. Wel netjes dat jij zo eerlijk bent.

[ Voor 5% gewijzigd door Edje_Kroketje op 20-04-2010 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
We hebben hier drie tv's, klein en groot, met Digitenne dus kastjes enz. genoeg. Een word aangestuurd via m'n pc met een tuner, een met een Topfield PVR en een met de ingebouwde tuner.
Ik zie op geen van de tv's verschil tussen de tuners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
precies, ik zeg altijd mensen koop een PVR en je wilt nooit meer anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:53
Wat ik me nu eigenlijk afvraag, kun je straffeloos de kabel van de antenne blijven verlengen.
Of zit er een maximum aan de lengte die je er tussen kan zetten.

Reden dat ik dit vraag is dat ik de antenne van de TV die in de woonkamer staat, via twee verlengkabels naar zolder heb gebracht.
Hier staat hij al een week of drie, en zonder verdere problemen.

Echter gisterenavond ( voetbal ) had ik op eens een belabberd beeld.
Blokkerig, haperig...

KPN gebeld, en die gaven de suggestie dat ik een buitenantenne nodig had ( welke ik ook gratis opgestuurd krijg ), maar wat ik dan vreemd vind is dat dit probleem zich de afgelopen weken niet heeft voorgedaan, en gisteren avond wel.

Dus kortgezegd, is er een maximum waarmee je je antennekabel kan verlengen ??

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Eric H schreef op woensdag 21 april 2010 @ 14:35:
Wat ik me nu eigenlijk afvraag, kun je straffeloos de kabel van de antenne blijven verlengen.
Of zit er een maximum aan de lengte die je er tussen kan zetten.
Vergelijk het met je internetaansluiting. Hoe verder je van de centrale woont hoe langzamer de verbinding. Wat de maximale lengte precies is weet ik niet, maar op den duur zal je dit gaan merken bij veel beeldinformatie, vooral sport op de publieke omroep dus.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-05 15:37
giant2000 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 15:45:
[...]

Vergelijk het met je internetaansluiting. Hoe verder je van de centrale woont hoe langzamer de verbinding. Wat de maximale lengte precies is weet ik niet, maar op den duur zal je dit gaan merken bij veel beeldinformatie, vooral sport op de publieke omroep dus.
Dit is onzin.

Vergelijk het met PAR-files bij het downloaden uit nieuwsgroepen. Als er wat corruptie in de defecte data zit is dit geen probleem zolang je het geheel nog kan herstellen met de parity files. Je krijgt dan 100% de originele data zonder kwaliteitsverlies. Is er teveel corruptie, dan krijg je helemaal geen data meer. Bij Digitenne krijg je in dat geval de bekende "blokken" (niet te verwarren met MPEG-compressieblokken) en onderbrekingen in het geluid, of het beeld gaat gewoon op zwart.

Bouquet 1 (publieken) en bouquet 2 (RTL/SBS) hebben trouwens meer foutcorrectie dan bouquet 3 en 4. Bouquet 1 en 2 zullen dus minder snel fouten vertonen.

Nu wat betreft het verlengen van de kabel. Je hebt de signaalsterkte en de signaalkwaliteit. Voor een bepaalde kwaliteit is een zeker minimum aan signaalsterkte vereist. Op je antenne komt het signaal met een bepaalde sterkte binnen, en daaraan gekoppeld heb je dan een bepaalde kwaliteit waarmee je kan ontvangen. Zet je antenne bijvoorbeeld hoger en zowel de sterkte als de kwaliteit zullen stijgen. Je krijgt meer signaal binnen (sterkte) en dat geeft je dan een hogere kwaliteit.

Bij het verlengen van een kabel verlies je vrijwel alleen signaalsterkte. Op de kwaliteit heeft een langere kabel zo goed als geen invloed. Alleen heb je wel nog steeds een minimum sterkte nodig voor een bepaalde kwaliteit. Zou je dus een onversterkte antenne nemen en je gaat daar een lange kabel aan hangen, dan kost dat je ook kwaliteit.

Hier komt de versterker om de hoek kijken. In de standaard KPN-antenne zit een versterker. Een versterker, je gokt het misschien al, kan de signaalsterkte verhogen. De kwaliteit blijft echter hetzelfde.

Gebruik je dus een versterker (sterkte+) en een lange kabel (sterkte-), dan heffen die elkaar grotendeels op. Er komt natuurlijk een punt wanneer je de kabel maar blijft verlengen dat de versterker dit niet meer kan compenseren. Dan kom je weer onder de minimale signaalsterkte voor de origineel bij de antenne ontvangen kwaliteit en begint de kwaliteit te dalen. Je kan dan de kabel toch maar weer inkorten of een sterkere (of extra) versterker plaatsen om de sterkte weer op niveau te krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 21-04-2010 16:50 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als het een aantal weken goed is gegaan dan is de kabel niet te lang. Waarschijnlijk heb je last van het zogenaamde 0dB effect. Dit houdt in, dat iets verder gelegen zenders, in het zelfde SFN, door weersomstandigheden sterker binnen komen dan normaal. Ontvangers hebben daar moeite mee. Goede ontvangers (Topfield) minder dan slechte ontvangers (oude samsungs en TV toestellen met ingebouwde DVB-T ontvanger).
Je kunt 100% zeker zijn of je last hebt van dit effect door te kijken als je problemen hebt naar de sterkte van het signaal en naar de kwaliteit.
Is de sterkte goed en de kwaliteit slecht of onstabiel dan heb je last van het 0dB (zero dB) effect. controleer dit eens en laat het hier eens weten.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:53
In mijn geval gaat het inderdaad om een LCD met ingebouwde DVB-T tuner.
Philips 37PFL5600 o.i.d. met een Smit module.

Volgens de topic start zou dit moeten werken, en dat doet het dus ook.
Al moet ik wel zeggen dat het allemaal wat storingsgevoeliger is, dat klopt dus wel.

De TV op de slaapkamer ( oude beeldbuis ) is gewoon gekoppeld aan de TopField tuner en die gaf wel goed beeld.

Probleem is alleen dat ik vanuit "esthetisch" oogpunt liever geen losse topfield tuner beneden in de woonkomer wil hebben, vandaar de conax module.

Als ik nou weet dat ik last heb van het zgnmde 0dB effect, wat kan ik daar dan tegen doen ( buiten de losse topfield tuner weer neerzetten )

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:40
hmmm, dit zou eea bij mij ook kunnen verklaren, een antenne verzwakker ertussen zetten zou dan moeten helpen?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee dat gaat niet helpen. Wat je moet doen is proberen 1 zender dominant te krijgen. Als ze uit verschillende richtingen komen dan kan het helpen door je huis als natuurlijke demping te gebruiken. Vaak is het gewoon proberen waarbij je de grootste verschillen hebt bij bijvoorbeeld voor/achterkant huis. eventueel gebruik je een verlengkabel om het te testen. De kwaliteitsindicator is in dit (eigenlijk altijd) geval je beste vriend. Die sterkte is altijd goed als de kwaliteit goed is dus let daar niet op als die meer dan 60% aanwijst ofzo.

Als je niet weet waar de Digitenne zenders staan, kan je hier wat bestandjes ophalen voor Google Earth.

[ Voor 14% gewijzigd door Edje_Kroketje op 21-04-2010 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Niet helemaal onzin toch? Naarmate de kabel langer wordt gaat de signaalsterkte achteruit leg je hier uit. Dat gebeurt toch ook met de koperen kabel van de telefooncentrale naar je huis? Of het blijven verlengen van een USB kabel?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De versterker "tilt" het signaal op met meestal zo'n 20db ofzo. Deze 20 dB kan je dan weer verliezen in je kabel zonder het effect heeft op de kwaliteit van het signaal. Het klopt niet helemaal maar komt wel in de buurt van de waarheid. Simpeler kan ik het niet uitlegggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batata007
Edje_Kroketje schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 22:02:
precies, ik zeg altijd mensen koop een PVR en je wilt nooit meer anders ;)
Waarom raadt je mensen aan om een PVR te kopen?
Ik heb namelijk nu al een TopField PVR liggen. Was juist van plan om een CAM module te kopen om van mijn digitenne abbo af te zijn.. maar jij raadt dus juist aan van niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Je was van plan om een CAM kaart te kopen om van je Digitenne abonnement af te zijn? Welke smartcard ga je gebruiken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Batata007 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 12:32:
[...]

Ik heb namelijk nu al een TopField PVR liggen. Was juist van plan om een CAM module te kopen om van mijn digitenne abbo af te zijn.. maar jij raadt dus juist aan van niet?
Beeld is goed, tuner gedeelte (ontvangst) is voor wat ik tot nu toe heb gezien altijd beter met een PVR.
Maar, zonder PVR kan je niets meer opnemen of uitgesteld kijken. Het is gewoon een vreselijk handig apparaat. Als je nooit opneemt en alleen maar TV kijkt of wilt kijken op het moment dat de TV baas jouw programma heeft geprogrammeerd dan kan je je PVR wel weg doen.

Wacht hier echter nog even mee totdat je zeker weet dat het kijken op je TV met een CAM goed gaat. Begin is met het meest simpele, de publieke omroep. Hier heb je geen CAM voor modig en kan je al een redelijke indruk geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobe
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-05 23:44
Ik heb een Panasonic TX-L32U10E televisie. Deze heeft een CI slot voor o.a DVB-T.
Nu heb ik volgens mij al sinds januari Digitenne. Bij de tv had ik meteen een insteekpakket gekocht met daarin een CAM module (conax Smit). De tv staat op mijn slaapkamer en ik kijk er dan ook niet zo heel vaak tv naar.

In het begin had ik wat ontvangst problemen, nadat ik contact heb gehad met KPN kreeg ik gratis een buitenantenne. De ontvangst werd duidelijk beter. Maar ik bleef problemen houden met commerciële zenders. Telkens gaf hij na bepaalde tijd een foutmelding, en kreeg ik geen beeld meer. Meestal ging het om de melding 'Gecodeerd kanaal, Card problem - check card' of 'incorrect card/ no card inserted'. Soms kreeg ik de melding pas na een paar uur, soms meteen, soms na een kwartier, en soms helemaal niet.

Duidelijk een probleem met de CAM module/smartcard dus. Dus ik belde KPN op. Laatst kreeg ik dan ook een nieuwe smartcard. Dit loste het probleem niet op. Dus nog een keer bellen naar KPN. Ditmaal kreeg ik een nieuwe CAM module (Zelfde type), en het probleem doet zich nu ietsjes minder voor, maar het is er nog steeds.
(gisteren was ik RTL4 aan het kijken, en na 10 minuten krijg ik meteen foutmeldingen, beeldweg, dus toen maar een dvdtje op gezet).

Eerst dacht ik dat het aan de CI module in de TV kon liggen, dus ik heb contact gehad met de winkel waar ik de tv heb gekocht. De medewerkers vertelden mij dat die kans vrij klein was en dat de module in mijn tv gewoon niet goed werkt met mijn tv. Ze wilden het ook niet testen omdat de meldingen nogal onvoorspelbaar waren :( .

Ik wil gewoon graag fatsoenlijk tv kunnen kijken zonder foutmeldingen. Wat is nu het beste om te doen? Contact opnemen met Panasonic voor garantie, of nogmaals contact opnemen met KPN en vragen naar een ander type module (als ze die nog leveren)?.

Even voor de duidelijkheid, alles is goed geplaatst, en de chip is verder schoon (van de smartcard). Ik heb daarnaast geen behoefte aan een aparte tuner, heb namelijk geen zin in tig afstandsbedieningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Ik vermoed dat je CAM niet compatibel is met je tv. Misschien kun je van iemand een ander type lenen om te kijken of dat helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobe
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-05 23:44
In mijn directe omgeving ken ik eigenlijk geen mensen met KPN, en dus al helemaal niet met een andere CAM. Ik zal KPN zodadelijk eens bellen om te vragen of ze mij een nieuwe kunnen sturen van een ander merk/type.

In ieder geval bedankt voor je tip!

Edit: Zojuist even contact gehad met KPN. De mevrouw aan de lijn vertelde mij dat KPN alleen over Smit houders beschikt, en dus niet over andere types. Ze waren bereid alles nog een keer te vervangen, maar dat zie ik niet zitten. Ik stuur nu alles terug (op smartcard na), en krijg daar een losse tuner voor terug. Niet de oplossing war ik op gehoopt had, maar het is niet anders (liever een extra AB dan geen beeld ;) )

[ Voor 45% gewijzigd door thobe op 28-04-2010 17:02 . Reden: Contact gehad met KPN ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Weet er iemand hier toevallig of de Samsung "Single tuner" (SMT-1000T) ook Free-to-air gebruikt kan worden, dwz. zonder (geldige) kaart?

Ik heb er hier nog eentje staan, maar het abonnement op de kaart is verlopen.
Als ik free-to-air Nederland 3 kan ontvangen wil ik 'm vanavond inzetten om voetbal te kijken op een tv buiten (en tijdens de WK).
Als dat echter niet werkt kan ik me de moeite besparen van het ding en de tv erheen sjouwen en aansluiten.. Dus misschien weet iemand dat??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batata007
My-life schreef op woensdag 28 april 2010 @ 12:56:
Je was van plan om een CAM kaart te kopen om van je Digitenne abonnement af te zijn? Welke smartcard ga je gebruiken dan?
Ik was van plan om dit te kopen:
http://www.informatique.n...igitenne-starterskit.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
HyperioN schreef op woensdag 28 april 2010 @ 19:15:
Weet er iemand hier toevallig of de Samsung "Single tuner" (SMT-1000T) ook Free-to-air gebruikt kan worden, dwz. zonder (geldige) kaart?

Als ik free-to-air Nederland 3 kan ontvangen wil ik 'm vanavond inzetten om voetbal te kijken op een tv buiten (en tijdens de WK).
Als dat echter niet werkt kan ik me de moeite besparen van het ding en de tv erheen sjouwen en aansluiten.. Dus misschien weet iemand dat??
Ja hoor, dat moet prima gaan. Even proberen is trouwens ook weinig moeite ;-) .
Maar dan heb je toch nog steeds een abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
HyperioN schreef op woensdag 28 april 2010 @ 19:15:

Lange leve de publieke omroep! Gratis te ontvangen, ook het WK dus straks. Ik hoop niet dat die malloten in Den Haag het voorelkaar krijgen dat er een publieke zender af gaat.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batata007
My-life schreef op donderdag 29 april 2010 @ 10:03:
[...]
Ja hoor, dat moet prima gaan. Even proberen is trouwens ook weinig moeite ;-) .

[...]
Maar dan heb je toch nog steeds een abonnement?
Ik activeer het op mijn ouders abbo. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
Batata007 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 12:32:
[...]

1. Om van die irritante reclame af te zijn
2. om programma's te zien als het jou uitkomt (helaas niet vooruit te kijken ;) ;)
3. picture-in-picture (op zondag met verschillende sporten tegelijk)
4. als er drie programma's tegelijk komen die je graag wilt zien: 2 opnemen en 1 live kijken (mits uit één van de opgenomen muxen).

Als je van de abo af wilt heb je trouwens ook helemaal geen CAM (Conditional Access Module) meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-03-2021
ik heb sinds kort ook digitenne thuis, en heb bij alle zenders (behalve ned. 1,2 en 3) een klein dollartekentje staan. Wat betekenen deze? Ik kan ze wel gewoon bekijken. Ook ontvang ik eredivisie live (met dollar logotje) terwijl ik die niet besteld heb. Ga ik daar nu voor betalen als ik die zenders op heb staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
staffordniko schreef op zondag 02 mei 2010 @ 14:01:
ik heb sinds kort ook digitenne thuis, en heb bij alle zenders (behalve ned. 1,2 en 3) een klein dollartekentje staan. Wat betekenen deze?
Dat je daar de smartcard voor nodig hebt. Zou je de smartcard uit het apparaat halen (of je abo opzeggen), dan kan je alleen nog de zenders zonder dollartekentje zien.
Ik kan ze wel gewoon bekijken. Ook ontvang ik eredivisie live (met dollar logotje) terwijl ik die niet besteld heb. Ga ik daar nu voor betalen als ik die zenders op heb staan?
Nee, KPN kan niet zien welke zenders jij kijkt en dus ook niet op die basis rekeningen sturen.

Mogelijk heb je een gratis proefperiode voor het voetbal, ik weet niet meer hoe dat zat. In dat geval zal het voetbal vanzelf na een poosje geen beeld meer geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batata007
Hageneis schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 09:40:
[...]

1. Om van die irritante reclame af te zijn
2. om programma's te zien als het jou uitkomt (helaas niet vooruit te kijken ;) ;)
3. picture-in-picture (op zondag met verschillende sporten tegelijk)
4. als er drie programma's tegelijk komen die je graag wilt zien: 2 opnemen en 1 live kijken (mits uit één van de opgenomen muxen).

Als je van de abo af wilt heb je trouwens ook helemaal geen CAM (Conditional Access Module) meer nodig.
Hoe bedoel je dat?
Ik heb inmiddels mijn nieuwe tv binnen, ik heb NL 1,2,3 kunnen ontvangen zonder de PVR. Kwestie van mijn ontvanger op tv aansluiten. Ik moet eerlijk zeggen dat het er scherper uitziet zonder de PVR. Ik denk dat ik mijn abo maar ga opzeggen dan. Heeft iemand nog een gratis kpn nummer? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Vergelijk je wel dezelfde zenders? Ned 1, 2 en 3 hebben beter beeld als de commerciële.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Batata007 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 09:53:
[...]. Heeft iemand nog een gratis kpn nummer? >:)
Ja: 0800-0115.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batata007
Dat klopt, ik kan echter niet de commerciële zenders vergelijken met elkaar aangezien ik geen CAM module heb. Bovendien werkt mijn huidige PVR niet helemaal goed met mijn tv, er valt op de commercieel zenders steeds een groot gedeelte van het beeld weg. Daarvoor moet ik steeds in de instellingen duiken als ik switch tussen commercieel en publiekelijke omroepen.

Enig idee wat Hageneis bedoeld met dat ik geen CAM nodig heb?

Ik heb net mijn digitenne abbo opgezegd bij de KPN. Nu ben ik vanmiddag in het centrum, heeft iemand enig idee wat de digitenne startkerskit kost bij de Primafoon of de MediaMarkt?
Anders ga ik het online bestellen.

Edit; daar ben je helaas iets te laat mee, heb ze net gebeld. Wat bedoel je met dat ik geen CAM meer nodig heb? Bedoel je dan alleen de publieke of commerciële omroepen?

[ Voor 11% gewijzigd door Batata007 op 04-05-2010 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
En hoe had je de PVR aangesloten? Scart, RGB of HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batata007
Scart. RGB komt toch op hetzelfde neer?
Verder heeft hij geen HDMI aansluiting.

Het bespaart me een kastje, een afstandbediening, wirwar aan kabels en een paar euro's per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 358045

we hebben een samsung lcd met daarin een Conax smit smartcard en digitenne, werkt al 2 maanden opperbest maar sinds een paar dagen duurt het enkele minuten voordat we beeld krijgen, zowel op NED 1 2 3 als RTL en SBS etc. KPN zegt dat het aan samsung ligt en samsung zegt dat het aan kpn ligt.
Het kastje en de muur dus.. iemand hier die raad weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 358045 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 13:38:
we hebben een samsung lcd met daarin een Conax smit smartcard en digitenne, werkt al 2 maanden opperbest maar sinds een paar dagen duurt het enkele minuten voordat we beeld krijgen, zowel op NED 1 2 3 als RTL en SBS etc. KPN zegt dat het aan samsung ligt en samsung zegt dat het aan kpn ligt.
Hebben de KPN ontvangers er ook last van? Hebben alle TV's met CAM er last van?

Omdat we op allebei de vragen nee kunnen zeggen, moet het dus wel aan de TV liggen en niet aan KPN.

Simpeler is het volgens mij niet uit te leggen.

[ Voor 3% gewijzigd door Edje_Kroketje op 04-05-2010 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Anoniem: 358045 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 13:38:
Haal de CAM er eens uit. Heb je dan wel snel beeld op 1, 2 en 3? Dan is er iets met de CAM/smartcard aan de hand.

Vervang de power inserter eens (als je TV die nodig heeft). Maar zonder meer informatie is het moeilijk er verder iets over te kunnen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 23:00:
[...]

Haal de CAM er eens uit. Heb je dan wel snel beeld op 1, 2 en 3? Dan is er iets met de CAM/smartcard aan de hand.

Vervang de power inserter eens (als je TV die nodig heeft). Maar zonder meer informatie is het moeilijk er verder iets over te kunnen zeggen.
Het klopt wel wat je zegt, Ik heb wel eens een TV gezien die met CAM zelfs geen goed beeld gaf op de ongecodeerde zenders.

Maar de conclusie die jij trekt dat er dan dus iets aan de CAM mankeert klopt niet. Je ziet vaak dat de ene CAM het beter doet in een TV dan een CAM van een ander merk. Om dan te roepen dat de CAM's niet goed zijn, gaat me iets te ver.

Ik weet nog dat de SMiT CAM's zelfs door CONAX getipt werden omdat die op dat moment de beste implementatie van het hele gebeuren hadden.

Het is meestal een CAM/TV combinatie die niet lijkt te werken. Maar, er zijn TV's waar alle CAM's het goed in doen. Mijn conclusie is dat de CI implementatie in TV's niet altijd even netjes volgens de standaard gedaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Edje_Kroketje schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 08:31:
Maar de conclusie die jij trekt dat er dan dus iets aan de CAM mankeert klopt niet. Je ziet vaak dat de ene CAM het beter doet in een TV dan een CAM van een ander merk. Om dan te roepen dat de CAM's niet goed zijn, gaat me iets te ver.
Dat bedoelde ik ook niet te zeggen, er is iets met de CAM/smartcard aan de hand, òf het CI-slot waar de CAM inzit natuurlijk.

Maar aangezien het 2 maanden lang goed werkte lijkt compatibiliteit niet het probleem te zijn. Maar een defect kan natuurlijk wel.
Ik weet nog dat de SMiT CAM's zelfs door CONAX getipt werden omdat die op dat moment de beste implementatie van het hele gebeuren hadden.
Het maffe is dat ik een TV heb waarin juist de SCM CAM het wel doet en de SMiT niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 358247

Ik heb vorige week een tweede digitenne kaart geactiveerd. Nu werkt dit allemaal prima. Echter kan ik nu met me tweede kaart Eredivisie Live ontvangen terwijl ik dit met me eerste kaart niet kan. Kan het zijn dat er op de tweede kaart een preview periode zit of gaat er ergens nu iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op een nieuwe kaart zit tegenwoordgi inderdaad een previewperiode van een week. Hierop is alles vrijgeschakeld. In het statusmenu kan je ook aflezen tot wanneer de preview actief is.

Door deze previewperiode geeft een kaart binnen een paar seconden beeld nadat je hem in de ontvanger steekt en hoef je de eerste keer niet die maximaal 10 minuten te wachten. Dit moet je wel als de kaart door bijvoorbeeld een vakantie de update voor de volgende maand nog niet heeft ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batata007
Ik heb net mijn CAM pakketje binnen. Met het gratis 0800 nummer heb ik de kaart geactiveerd. Het rare is dat het allemaal geautomatiseerd gaat en dat er niet gevraagd word naar mijn abboneenummer etc.. is dit wel correct?
Dat zou toch betekenen dat iedereen met zo'n CAM pakketje en een digitenne kaartje gratis tv kan kijken?

Update: toch maar ff gebeld, blijkt dat hij op het 0800 nummer niet echt geactiveerd word.
Ik moet zeggen dat het beeld er wel wat beter uitziet zo.

[ Voor 18% gewijzigd door Batata007 op 06-05-2010 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je het pakket bij de KPN gekocht? Dan zou je verwachten dat de kaart die ze je gestuurd hebben gewoon bij je abo gezet hebben en dus al actief was.

Ieder kaartje kan je 1 keer, voor een tijdje activeren via dat 0800 nummer. in die tijd moet je hem via de helpdesk aan je abo laten koppelen.

Volgens mij zit het zo een beetje in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
[b][message=33937950,noline]....
Enig idee wat Hageneis bedoeld met dat ik geen CAM nodig heb?
....
Je bedoelt waarschijnlijk bedoelt?

Een CAM heb je alleen nodig om de encryptie van de abonnee-tv te verwijderen. Voor gratis (FTA) zenders heb je er hoegenaamd niets aan. Maar begrijp ik nu goed dat je het ene abonnement (met STB) opzegt en meteen een nieuw abonnement (met CAM) aangaat? Dan betaal je namelijk wel onnodig aansluitkosten! Je had dan volgens mij beter een losse CAM en eventueel power inserter kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb ook maar digitenne genomen na veel meningsverschillen met Ziggo :) Ik moet zeggen, het werkt perfect. 99 procent ontvangstkwaliteit met binnenantenne. Alleen de wat minder populaire zenders zijn wat blokkerig (niet heel storend, ik kijk ook veel via uitzendinggemist en dat ziet er slechter uit), de rest is beter als Ziggo (analoog, digitaal was een van de problemen die ik met ze had).

Alleen zitten er wat krasjes op de tuner, maar daar zal ik wel niet over mogen klagen (huurtuner). Het maakt me ook eigenlijk niet uit, je ziet dat toch alleen als je er met je neus bovenop staat.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 358737

Een vraag:

Sinds enkele weken hebben wij thuis Interactieve TV van KPN. Nu schijnt het dat je dan via Digitenne de overige TV's kunt aansluiten. Zodat je overal ontvangst hebt.

Nu woon ik zelf in Boxmeer (Postcode 5831). En daar is volgens de postcodecheck van KPN geen ontvangst mogelijk.

Weet hier iemand toevallig een goede oplossing? Of ervaring evt. dat het wel beschikbaar is ondanks de postcodecheck?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-05 18:06

Matis

Rubber Rocket

offtopic:
Ik heb getwijfeld of ik deze vraag in dit topic of in het Tv kaart(en) en de kwaliteit er van, Deel II -topic zou plaatsen. Toch maar gekozen voor dit topic, omdat deze wat actiever is :)

Door een samenloop van omstandigheden hebben we sinds een kleine week een geactiveerde Smartcard, antenne en decoder van Digitenne over. Aangezien ik een Laptop heb en ik af en toe eens in bed TV wil kijken, leek het me handig om een USB DVB-T TV-kaartje aan te schaffen :) (Een PCI-insteekkaart is dus niet van toepassing)
Ik was vandaag eens aan het snuffelen op Deal Extreme en daar kwam ik de
WandTV USB DVB-T TV Tuner with Remote tegen.

Dit is precies wat ik zoek, maar helaas ontbreekt de mogelijkheid om een Smartcard aan te sluiten. Ik wil graag ook non FTA-zenders kunnen bekijken. Nu heb ik mij laten vertellen dat dit ook mogelijk is met Smargo SmartReader. MaximusTG in "\[DVB-T] Het grote Digitenne topic deel 9" geeft aan dat hij ook gebruik maakt van de Smargo SmartReader (vooral omdat hij USB is), maar aangezien die niet leverbaar is bij Deal Extreme of via de Pricewatch, ben ik dus op zoek naar een equivalent product. Of misschien zelfs een all-in-one oplossing. (Dus tuner + decoder).

Mochten jullie een goed alternatief hebben, dan hoor ik het graag :)

Edit; Uit een BBG-HTPC-topic kwam ik de pricewatch: Anysee E30TCPlus tegen als mogelijke oplossing, maar ik vind dit een nogal prijzige oplossing. Dat moet toch goedkoper kunnen :*)

[ Voor 8% gewijzigd door Matis op 09-05-2010 14:51 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Dat kan goedkoper:
$14.24 USB DVB-T TV Dongle with Remote
$14.99 DVB-T Digital TV USB 2.0 Dongle with Remote

Altijd verder kijken op DX, zal niet de eerste keer zijn dat je een vergelijkbaar product voor een lagere prijs kan vinden.

Je hebt een Phoenix kaartlezer nodig, maar Phoenix is een lastig keyword. Als je zoekt op "smartmouse" op www.ebay.de kom je er wel veel tegen, bijvoorbeeld http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...iewItem&item=190393524722. Er zijn ook goedkopere te vinden, met USB en die Smargo staat er ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

W3ird_N3rd schreef op zondag 09 mei 2010 @ 18:42:
Dat kan goedkoper:
$14.24 USB DVB-T TV Dongle with Remote

Altijd verder kijken op DX, zal niet de eerste keer zijn dat je een vergelijkbaar product voor een lagere prijs kan vinden.

Je hebt een Phoenix kaartlezer nodig, maar Phoenix is een lastig keyword. Als je zoekt op "smartmouse" op www.ebay.de kom je er wel veel tegen, bijvoorbeeld http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...iewItem&item=190393524722. Er zijn ook goedkopere te vinden, met USB en die Smargo staat er ook op.
Smartmouse? Dan moet je eens rondvragen of er niemand bij een bedrijf werkt, die vroeger telebankieren van ABN-AMRO gebruikten. Dat werkte ook met USB Smartmouse-readers.

Sinds ruim een week kijken wij tijdelijk ook via Digitenne. Toch maar eens kijken of ik die antenne niet ergens anders neer kan gaan zetten. Zodra je in de buurt van dat ding gaat bellen met een GSM, is het beeld in klap 3x ruk.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 09-05-2010 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Toch goed dat ik dit topic af en toe nog eens check ;). @Matis, die Smargo Smartreader is toch wel op andere websites te verkrijgen? Die van mij had ik geloof ik van www.cardwriter.nl. Is imho een veel betere oplossing dan een hardwarematige CAM. Goedkoper en ook nog eens makkelijker uitbreidbaar.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Anoniem: 39993 schreef op zondag 09 mei 2010 @ 18:52:
[...]

Smartmouse? Dan moet je eens rondvragen of er niemand bij een bedrijf werkt, die vroeger telebankieren van ABN-AMRO gebruikten. Dat werkte ook met USB Smartmouse-readers.
Of die werken weet ik niet, je hebt een kaartlezer nodig die Phoenix-modus aankan. Alleen is Phoenix een erg lastig keyword omdat talloze dingen Phoenix in de naam hebben. De kaartlezers kunnen meestal zowel Smartmouse als Phoenix aan, dus dan is Smartmouse een beter keyword.

Op bijvoorbeeld http://www.adteknik.se/english/usbphoenix.htm is dit te lezen:
What is Phoenix, Smartmouse?

There are today numerous software's on the internet that are used to communicate with different types of smartcards that follows ISO7816(T=0) standard such as WinExplorer.
Common for these programs are that they need a Phoenix- or a Smartmouse-interface to communicate with the smartcard.

The interface (really a very simple construction, it was originally created by hobbyists who wanted to communicate with smartcards) transform the signal to/from the serialport of the computer to levels that the smartcard can handle. Then an oscillator is provided to the card so it can handle the commands sent to it.

Normally a oscillator at 3.579575MHz are used because the ISO7816-standard originally uses a speed that is "oscillator" divided with 372 that gives approx. 9600 bps.

The difference between Phoenix and Smartmouse is the polarity on the reset-signal.
Op zich lijkt het dus wel het proberen waard als je eraan kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinnn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09-2019
Iemand enig idee van het energieverbruik als je je digitenne kastje vergeet uit te zetten (alleen je tv uitzet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het zou me niks verbazen als het weinig scheelt met het standby verbruik (en dat is niet perse positief). Op mijn mediaspeler scheelt het niks.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Hangt van je kastje af (merk/type) maar zoals Marzman al aangaf is de kans aanwezig dat het bijna niks uitmaakt.

Bij mijn Vantage bijvoorbeeld is 12-13 watt het verbruik als hij aanstaat en 11 in standby. Nogal bezopen natuurlijk. Er zijn er tegenwoordig gelukkig wel die het beter doen.

Het is eens bij Kassa getest herinner ik me vaag, maar dat was ook alleen voor bepaalde types getest natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
justinnn schreef op zondag 16 mei 2010 @ 00:11:
Iemand enig idee van het energieverbruik als je je digitenne kastje vergeet uit te zetten (alleen je tv uitzet)?
De Ontvangers zijn vorige maand door de consumentbond getest.

TF6000COK single tuner, aan 9,1 Watt en stand-by 8,4 Watt
TF5300K PVR, aan 21,7 Watt en standby 7,8 Watt

Bron: Consumentenbond
Website: http://www.consumentenbon...v-en-video/decoders-pvrs/

[ Voor 33% gewijzigd door Edje_Kroketje op 16-05-2010 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinnn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09-2019
Bedankt voor jullie reacties.

ik heb een 6500cok.
Scheelt het ook of de tv wel of niet aanstaat in het verbruik van de tuner? oftewel, is er minder verbruik als zijn signaal niet verwerkt wordt of blijft het circuit ononderbroken, ook als de tv uit staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nee dat maakt niet uit.
Er komt spanning uit de ontvanger ;) Hij levert geen vermogen aan de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Laatst online: 01:14
Edje_Kroketje schreef op zondag 16 mei 2010 @ 08:00:
[...]

De Ontvangers zijn vorige maand door de consumentbond getest.

TF6000COK single tuner, aan 9,1 Watt en stand-by 8,4 Watt
TF5300K PVR, aan 21,7 Watt en standby 7,8 Watt

Bron: Consumentenbond
Website: http://www.consumentenbon...v-en-video/decoders-pvrs/
Jeetje, wat triest, 8,4 watt voor een klokje. En ik maar investeren in LED lampen enzo.... hadden ze er dan niet een echt uit knopje op kunnen zetten, de stekker eruit is niet zo handig als je dan elke keer helemaal achter da tv moet klooien tussen al die snoeren. :/

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Exar schreef op zondag 16 mei 2010 @ 13:55:
[...]

Jeetje, wat triest, 8,4 watt voor een klokje. En ik maar investeren in LED lampen enzo.... hadden ze er dan niet een echt uit knopje op kunnen zetten, de stekker eruit is niet zo handig als je dan elke keer helemaal achter da tv moet klooien tussen al die snoeren. :/
Voor 10 euro heb je twee stekkers met afstandsbediening. Dan sluit je op zo'n stekker een stekkerdoos aan met alle apparatuur die uit moet en kun je het gewoon vanaf de bank echt uitzetten (wel even kijken wat het standbyverbruik van die stekker is ;) )

Je zou ook kunnen beredeneren dat je hem altijd aan kan laten staan omdat dit maar 1 watt kost :p

[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 16-05-2010 14:17 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KinG PopLa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 08:13
Voor de TS:

Digitenne insteekkaart startpakket van KPN (volgens mij met CONAX van SMiT) werkt probleemloos icm mijn samsung LE32B450.

Gebruik deze setup nu ongeveer 2 maanden, hiervoor gebruik gemaakt van Topfield single tuner maar het verschil in beeldkwaliteit wanneer de ingebouwde DVB-T tuner gebruikt wordt is erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-05 13:01
Ik heb een vraag m.b.t een usb DVB-T receiver i.c.m. VLC..

Ik heb een Zonax usb-stick, van de Aldi, en wil deze graag werkend krijgen met VLC. Ik heb verschillende search pogingen gedaan, zowel op tweakers als op google, maar kan nergens een duidelijk antwoord krijgen..

Ik probeer in het schema de goede uitzendfrequentie van Zwolle te vinden, maar welke ik ook ingeef, VLC geeft geen gehoor..

Iemand die dit al geprobeerd heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:17
De vrije kanalen zitten in Zwolle op kanaal 22 482 MHz en je antenne richten naar de Novec zendmast.
Hier alle freqenties: http://radio-tv-nederland.nl/dvbt/digitenne-kpntv.html

Misschien een ander plaatsje opzoeken het antennetje zal wel niet erg goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 360403

Vraagje vanuit Venlo:

Vanaf zo ongeveer 9 uur vanavond heb ik bij o.a. SBS 6 en Veronica zwarte flitsen (elke 20 seconde of zo) en regelmatig stilstaand beeld. Het geluid gaat gewoon door, en ik zie ook geen blokken, dus daarom lijkt het me geen probleem in de ontvangst.

Andere reden voor deze aanname is dat het bij beide televisies het geval is (1 met ingebouwde tuner, ander met externe). Iemand enig idee wat de oorzaak is? en uiteraard hoe dit te verhelpen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:17

Osxy

Holy crap on a cracker

Anoniem: 360403 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 22:46:
Vraagje vanuit Venlo:

Vanaf zo ongeveer 9 uur vanavond heb ik bij o.a. SBS 6 en Veronica zwarte flitsen (elke 20 seconde of zo) en regelmatig stilstaand beeld. Het geluid gaat gewoon door, en ik zie ook geen blokken, dus daarom lijkt het me geen probleem in de ontvangst.

Andere reden voor deze aanname is dat het bij beide televisies het geval is (1 met ingebouwde tuner, ander met externe). Iemand enig idee wat de oorzaak is? en uiteraard hoe dit te verhelpen is?
Hier hetzelfde verhaal (1825 Alkmaar), vermoed dat het in de uitzending bij de KPN ligt. :-(

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeachboyNL
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-05 10:16
Hier hetzelfde probleem van 6 tot 14 ongeveer ik heb niet precies alles gecontroleerd ofzo maar 6 en 8 zijn iid ....
Ik vindt het echt vet irritant want er was een goede film op 6 :(
Ik dacht eerst dat het mijn spullen waren omdat deze al meer dan 3-4 jaar oud zijn.

Katwijk aan zee (2224)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van de KPN site:
Storing ontvangst zenders via Digitenne (opgelost)
Als gevolg van een storing kon u in de regio X problemen ervaren met de ontvangst van de volgende zenders via Digitenne:

Net5
SBS6
Veronica

Onze excuses voor dit ongemak. De storing hebben wij inmiddels verholpen.

Starttijd: 2010-05-21 21:45 Eindtijd: 2010-05-22 04:31

http://www.kpn.com/prive/service/storingen-digitenne.htm

[ Voor 7% gewijzigd door Edje_Kroketje op 22-05-2010 08:17 . Reden: URL toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intelcore
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-05 21:45
Even een vraag over de standaard antenne met zo'n blokje met stroomstekker erbij wat je ertussen kan zetten.

Is dat blokje de versterker zelf? Kan/mag ik dat ook gebruiken bij een passieve buitenantenne?

Of is werkt dat enkel bij de standaard binnenatenne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Intelcore schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 21:11:
Even een vraag over de standaard antenne met zo'n blokje met stroomstekker erbij wat je ertussen kan zetten.

Is dat blokje de versterker zelf? Kan/mag ik dat ook gebruiken bij een passieve buitenantenne?

Of is werkt dat enkel bij de standaard binnenatenne?
Dat blokje (5V inserter) pompt 5 volt in de antenne om de versterker in de antenne te voeden. Heb je dus helemaal niks aan met een passieve antenne.

Met een inline versterker (b.v. http://www.srt-versand.de...ine-verstaerker-18db.html) kan het dan weer wèl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intelcore
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-05 21:45
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 21:28:
[...]

Dat blokje (5V inserter) pompt 5 volt in de antenne om de versterker in de antenne te voeden. Heb je dus helemaal niks aan met een passieve antenne.

Met een inline versterker (b.v. http://www.srt-versand.de...ine-verstaerker-18db.html) kan het dan weer wèl.
Ok thnx. Signaal is namelijk 35 dus ik dacht misschien het proberen waard. Kan het uberhaupt kwaad? ik neem aan van niet toch? Dan zal ik em er eens tussenzetten om te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Intelcore schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 22:06:
[...]

Ok thnx. Signaal is namelijk 35 dus ik dacht misschien het proberen waard. Kan het uberhaupt kwaad? ik neem aan van niet toch? Dan zal ik em er eens tussenzetten om te kijken.
Met een passieve antenne zou je kortsluiting kunnen riskeren als de polen elkaar per ongeluk raken. Maar normaal zal er niks gebeuren. Het zal ook niet helpen.

Een versterker helpt ook niet altijd, alleen bij lange en/of dunne kabels. Zoals de paar meter dropveter aan de standaard KPN/Funke binnenantenne.

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 22-05-2010 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Intelcore schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 22:06:
[...]Ok thnx. Signaal is namelijk 35 dus ik dacht misschien het proberen waard. Kan het uberhaupt kwaad? ik neem aan van niet toch? Dan zal ik em er eens tussenzetten om te kijken.
Signaal is ondergeschikt aan de kwaliteit. Wat geeft de kwaliteitsbalk aan? Dit is een indicatie of je nog wat reserve in het ontvangen signaal hebt of dat je misschien aan het randje zit.

[ Voor 1% gewijzigd door Edje_Kroketje op 23-05-2010 01:07 . Reden: Grolsch ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 22:24
Ik heb ook weer Digitenne genomen, en het signaal is prima. Dat was niet zo, want ik heb het eerder ook gehad en toen had ik de grootste moeite het signaalbalkje 100% gevuld te krijgen. Dat lukt nu makkelijk, ondanks dat ik nog steeds (volgens de Digitenne site) geen Digitenne kan krijgen. :)

Wat ik mu nu afvraag is het volgende. Ik heb een lcd tv die middels een vogels steun aan de muur hangt. Hij hangt er mooi strak tegenaan, ongeveer 2,5 cm van de muur. Hierdoor zitten de hdmi kabels aangesloten met van die haakse plugjes. Wanneer ik nu een digitenne cam module wil gaan gebruiken heeft mijn tv (volgens sommige sites) een extra powerinverter nodig voor de antenne. Voor zover ik het op de plaatjes zie stop je eerst de powerinverster in de antenne aansluiting op de tv en daarna de antenne kabel. Gevolg is een dikke 'pukkel' bij de antenne aansluiting, waardoor ik vrees dat de tv niet meer aan de muur kan hangen. Is daar een oplossing voor?

Bijvoorbeeld een andere antenne, die een stroomaansluiting heeft?
Of kun je die powerconverter ook halverwege de antenne kabel aansluiten?
Dus eerst een stukje kabel - powerconverter - kabel - antenne?

PS: De tv is een Sony KDL-40V4000.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of kun je die powerconverter ook halverwege de antenne kabel aansluiten?
Dus eerst een stukje kabel - powerconverter - kabel - antenne?
Je kan er inderdaad gewoon een kabeltje tussen zetten, dus dat gaat wel werken. Het blijft wel, hoe korter hoe beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik ga wellicht een Sony 40ex402 kopen. Heb ik dan naast de Conax module ook een Power inserter nodig?
W3ird_N3rd schreef op zondag 09 mei 2010 @ 18:42:
Dat kan goedkoper:
Op mijn laptops was die totaal niet aan de praat te krijgen. Online veel soort gelijke ervaringen terug te vinden.
Lijkt er haast op dat DX geen negatieve reviews toe laat.

Edit: David, thanks voor de tip.

[ Voor 12% gewijzigd door Philflow op 25-05-2010 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Philflow schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 11:15:
Ik ga wellicht een Sony 40ex402 kopen. Heb ik dan naast de Conax module ook een Power inserter nodig?
Ja, dat doet die tv zelf niet (helaas).
Gewoon zo'n Digitenne setje van 34 euro nemen: http://twk.rs/pYEj
Zit een power inserter and Funke antenne bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Philflow schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 11:15:
[...]

Op mijn laptops was die totaal niet aan de praat te krijgen. Online veel soort gelijke ervaringen terug te vinden.
Lijkt er haast op dat DX geen negatieve reviews toe laat.
Hoezo "niet aan de praat te krijgen"? Is gewoon standaard Afatech spul dus zou op zich geen probleem moeten zijn (of je moet de pech hebben een defecte te hebben, maar daar doet DX nooit moeilijk over). Of er bijvoorbeeld Windows 7 drivers bijzitten weet ik niet maar het ding zelf zou prima moeten zijn. Met het meegeleverde sprietje moet je ook geen ontvangst verwachten als je niet bovenop de zender zit, je moet er eigenlijk zelf een betere antenne aan knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik heb deze gekocht: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.8325

Werkt prima. Bijgeleverde sprietjes is inderdaad crap, maar met een zelfgemaakte antenne: http://www.htforum.nl/yab...511.msg1281933#msg1281933 werkt het prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

W3ird_N3rd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 18:59:
[...]
Hoezo "niet aan de praat te krijgen"? Is gewoon standaard Afatech spul dus zou op zich geen probleem moeten zijn (of je moet de pech hebben een defecte te hebben, maar daar doet DX nooit moeilijk over). Of er bijvoorbeeld Windows 7 drivers bijzitten weet ik niet maar het ding zelf zou prima moeten zijn.
Er zit een Intel CE6230 chip in. Ik had inderdaad Windows 7. Driver heb ik later wel gevonden maar dat hielp nog steeds niet. Ik heb er aardig wat moeite voor gedaan:
Krijg DVB-T dongle niet werkend. ce6230 CE9500B1
http://forum.notebookrevi...work-ce6230-ce9500b1.html

[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 25-05-2010 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Kan iemand wat vertellen over de beeldkwalitet van de Topfieltuner via scart vs. de conax module in de TV?
Is er echt een vooruitgang te merken of blijft het hetzelfde?

Om nog even terug te komen op de goedkoopste DVB-T USB sticks van DX, die met Intel CE6230 chip: GBPVR herkent de stick automatisch en noemt hem letterlijk 'dodgy ebay usb stick' :)
Inmiddels gaat een andere tweaker hem proberen. Onder Windows 7 werkte het iig niet op mijn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Philflow schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 16:10:
Kan iemand wat vertellen over de beeldkwalitet van de Topfieltuner via scart vs. de conax module in de TV?
Is er echt een vooruitgang te merken of blijft het hetzelfde?
Wel eerst naar boven gescrolled? Uw antwoord staat n.b. op dezelfde pagina:
KinG PopLa in "\[DVB-T] Het grote Digitenne topic deel 9"
Het verschil is ook bij mij duidelijk merkbaar.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Op de drie verschillende tv's waar wij Digitenne op kijken is er geen verschil zichtbaar.

[ Voor 8% gewijzigd door My-life op 27-05-2010 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Philflow schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 19:24:
[...]

Er zit een Intel CE6230 chip in. Ik had inderdaad Windows 7. Driver heb ik later wel gevonden maar dat hielp nog steeds niet. Ik heb er aardig wat moeite voor gedaan:
Krijg DVB-T dongle niet werkend. ce6230 CE9500B1
http://forum.notebookrevi...work-ce6230-ce9500b1.html
In een thread op http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.28891 stond dat het een Afatech zou zijn, maar dat was in maart 2010. Ik zie dat jouw thread hier van oktober 2009 is en de USB-stick is inderdaad een Intel. Dat heb je wel eens bij DX, dat producten spontaan veranderen. :P

Maargoed, ik heb hem in mijn PC gestoken en hij werkt direct, out of the box. Kon meteen zenders scannen en kijken. Kan er wel mee te maken hebben dat ik een externe antenne heb aangesloten en Linux gebruik. :P

Ik zag ook dat er "Freedom" op staat ipv. Freecom. :D Die Chinezen zijn toch wel goed in logo's na-apen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
My-life schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 15:30:
Op de drie verschillende tv's waar wij Digitenne op kijken is er geen verschil zichtbaar.
Misschien dat het niet altijd merkbaar is, maar met een losse tuner die verbonden is met een SCART geeft op papier al een Digitaal->Analoog->Digitaal omschakeling. Met zo'n insteekkaart heb je geen Analoge schakeling meer dus een factor verlies minder.
Advies: heb je nog geen digitenne neem dan de CAM insteekkaart. Heb je nu een losse tuner probeer dan de FTA zenders eerst of deze aan je verwachting voldoen. Ned. 1/2/3 zijn zoals bekend ook zonder kaart te ontvangen.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
In theorie heb je gelijk, maar in de praktijk is het verschil bij ons niet zichtbaar zoals ik ook eerder aangaf: My-life in "\[DVB-T] Het grote Digitenne topic deel 9".

Wel hebben we goede scart kabels, niet de bijgeleverde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05 13:53

woutur

Klauwtjes uit!

Hoe kan ik er voor zorgen dat de digitenne op ned 1 ,2 en 3 niet storen als mijn popcornhour aan staat?
Als de hdmi kabel er in zit, is het doffe ellende. Als ik deze er uit trek en de popcornhour nog binnen een meter van mijn digitenne kastje zet zijn ned 1, 2 en 3 nog steeds niet te ontvangen.
Met ci+ en ziggo heb ik hier in het verleden helemaal geen last van gehad.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

My-life schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 10:40:
In theorie heb je gelijk, maar in de praktijk is het verschil bij ons niet zichtbaar zoals ik ook eerder aangaf: My-life in "\[DVB-T] Het grote Digitenne topic deel 9".

Wel hebben we goede scart kabels, niet de bijgeleverde.
Ook op mijn Sony 40EX402 kan ik geen verschil zien tussen de interne DVB-T tuner met Ned 1/2/3 of de Topfield Tuner via scart. Sterker nog, de tuner via scart ziet er wat kleuriger uit. Ik denk dat dat aan de instellingen ligt.

Ik heb wel een echt goede scart kabel en de Sony heeft echt kwalitatief goede scart ingangen.

Hiervoor had ik een Samsung plasma met erg goed beeld maar erg slechte scart ingangen.

[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 29-05-2010 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 242977

mensen ik heb sinds gisteren een digitenne abbo
echter heb ik 80-100% bereik maar elke keer

krijg ik een storend beeld met blokjes enzo
weten jullie wat ik hier aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Philflow schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 15:50:
[...]
Ook op mijn Sony 40EX402 kan ik geen verschil zien tussen de interne DVB-T tuner met Ned 1/2/3 of de Topfield Tuner via scart. Sterker nog, de tuner via scart ziet er wat kleuriger uit. Ik denk dat dat aan de instellingen ligt.
Ik trek mijn woorden weer in :)

Met tennis op Ned 1 ziet de interne tuner er iets beter uit. Kleuren zijn nauwkeuriger en de snel bewegende bal heeft vrijwel geen ghosting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Anoniem: 242977 schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 22:55:
mensen ik heb sinds gisteren een digitenne abbo
echter heb ik 80-100% bereik maar elke keer

krijg ik een storend beeld met blokjes enzo
weten jullie wat ik hier aan kan doen?
Het enige wat je hieraan kan doen is zorgen dat je je ontvangst beter krijgt. Dus verplaats je antenne, probeer hem eens op een slaapkamer boven. Je kan gewoon een huis-tuin-en-keuken coax (kabeltv) als verlengkabel gebruiken. Misschien heb je nog een oude CAI kabel door huis liggen? Als dat niet lukt kan je ook nog overwegen een buitenantenne te plaatsen, val je in het ontvangstgebied van KPN dan willen ze deze nog wel eens gratis opsturen.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag is door de KPN in Amsterdam de Locatie Hemweg in gebruik genomen.

Vlak daarna is de IJmast uitgezet. Dit was een tijdelijke locatie.

Hier kan je nog wat foto's zien van de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Edje_Kroketje schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 15:50:
Vandaag is door de KPN in Amsterdam de Locatie Hemweg in gebruik genomen.

Vlak daarna is de IJmast uitgezet. Dit was een tijdelijke locatie.

Hier kan je nog wat foto's zien van de site.
Zie nu pas waar die link heengaat, heb 'm ook in de topicstart gezet, mooie site. :)

Jij hebt hem gemaakt neem ik aan? Ik vraag me namelijk af waarom de streetview bij Roosendaal zo ver weg is. Streetview werkt ook in de Kroevenlaan, je kan dan bijna in de toren kruipen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dank je, er komen nog steeds nieuwe streetview plaatjes bij. Deze waren er nog niet tentijde dat het gemaakt werd. Maare is aangepast hoor ;)
http://dvbt4all.nl/digite...noord-brabant/roosendaal/

[ Voor 18% gewijzigd door Edje_Kroketje op 03-06-2010 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 350133

Hallo

weet niet waar ik het neer kan zetten, maar zag hier het grote digitenne topic staan.

heb net digitenne aangeschaft, maar klopt het wel , dat je meteen de commerciele zenders kan ontvangen.
heb de smartcard nog niet geactiveerd.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.