[BBG] MultiMedia / HTPC-systeem januari 2010
Op 1 januari brengt Tweakers.net weer een nieuwe editie van de Best Buy Guide. Aan mij de taak om een MultiMedia slash Home Theater computer samen te stellen. Maar wat is dat precies? Elke moderne computer is toch in staat om audio en video af te spelen, zelfs in hoge definitie? Is het dan een computer in een "afwijkende" kast die beter past bij de overige componenten in de woonkamer of hifi-set? Of ligt het aan de aansluitingen en geluidsproductie?Kortom, ik denk dat we voordat we een configuratie samen kunnen gaan stellen, we eerst goed moeten definiëren wat we precies willen. Welke mediabestanden willen we af kunnen spelen? Spelen we af op de in de woonkamer reeds aanwezige TV, of moet er een monitor bij? Welke aansluitingen moeten er aanwezig zijn? Gaan we ook TV opnemen (DVR)? Blu-ray alleen afspelen of ook kunnen branden? Hoe sturen we het apparaat aan? Een afstandsbediening natuurlijk en een Bluetooth keyboard/muis, of alleen een eenvoudige keyboard/muis voor configuratie die we daarna in de kast opbergen? Dit zijn slechts een paar vragen waar we antwoord op moeten hebben, anders komt iedereen met een andere configuratie aanzetten en zijn we er over een half jaar nog niet uit.
Ik stel voor dat we de komende dagen over het eisen- en wensenpakket gaan nadenken en dan aan het eind van de week met de echte configuratie gaan beginnen. Kunnen we ons hierin vinden?
There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).