[3D] Post je 3d-stuff maar weer - part 43 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 21 Laatste
Acties:
  • 180.143 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 08:54
offtopic:
Star Wars, Star Trek, wat is 't verschil?
*poke* ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

Alamont: Heel scherp, alleen worden het geen coils van een Sovereign Class, die zijn een stukje groter ;)

Hier de tweeling in zijn natuurlijke habitat:

Afbeeldingslocatie: http://img155.imageshack.us/img155/638/render03c.png

Op de voorgrond corridors van C-deck. Pad forward: Turbolift A, crew quarters. Via splitsing achterin: ingang Infirmary (middenin de ring). Aft: doorgang naar Main Engineering (upper-level), cargo bays 1 en 2.

Ja, ik ben een detail-hoer en wil elke EPS-koppeling, moer en bout van dit ding modelen. Al is het maar om te bewijzen dat de binnenkant en buitenkant van Starfleet-schepen geometrisch met elkaar kloppen.

Het is immers geen Doctor Who. :Y)

Overigens wordt het niet de Enterprise, maar een zusje wat ietsjes nieuwer is. Ze moet de ster worden van een nieuwe fan-serie, waarvan ik de theme-tune al zo'n beetje vast heb liggen:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=eS_tXw_NcjU]

Watch out for Federation Day 2011. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Stoney3K op 16-06-2010 00:31 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Menesis schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 23:47:
Check F10 (3ds max) en onder het VRAY tabblad onder environment sleep je vanaf de mat. editor een HDRI in het reflection slot.
Ja dat heb ik gedaan, kan je niet echt naast kijken :)
Op de eenofandere manier lukt het maar niet om dit een beetje realistisch te krijgen. Het ziet er steeds uit als een spel ofzo.
Valt toch heel goed mee ? Behalve dat er achter je gebouwen niets is dan leegte ? Misschien wat extremere color grading of noise/grain toevoegen. Er zijn zo nog wel wat truken om het geheel wat filmischer te laten lijken dacht ik, kijk anders eens rond op videocopilot.net, hij doet ook post-prodcuctie in de tuts waarin hij 3D gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

update

Afbeeldingslocatie: http://www.3dportfolio-online.com/3d-portfolio-online/images/WIP/2010/up.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05-2024
Nice Milky, al vind ik hem er wel een beetje cartoony uit zien. Is dit bewust?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-08 12:46
Op de eenofandere manier lukt het maar niet om dit een beetje realistisch te krijgen. Het ziet er steeds uit als een spel ofzo.
Probeer eens je lucht iets donkerder te maken, zonder de witte plek aan de rechter kant. Het licht lijkt namelijk niet te kloppen met de lucht, het licht komt meer van rechts in plaats van rechts voor. Verder zou een beetje DoF en wat film grain het shot wel goed doen, het is iets te clean.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JohnGalt schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 03:28:
Nice Milky, al vind ik hem er wel een beetje cartoony uit zien. Is dit bewust?
Thnx, nee dat is absoluut niet de bedoeling. zodra er textures op zijn kleding zitten word dat hopelijk wat minder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:47
Ziet er goed uit Milky, dat cartoony is een beetje jouw stijl denk ik ;) Heb dat al eerder gezien, kwam ook heel duidelijk naar voren in die Trol, is puur je modelling (het hoofd voor 99% dan). Verder vind ik je ubsurface scattering nogal erg hoog, krijgt nu een beetje een pixar feel qua material :)

[ Voor 4% gewijzigd door Schuey op 16-06-2010 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Denk dat dat wel wat gaat schelen inderdaad Milky. Maar ik had in Photoshop ff de torso enkel gecropped en dan ook voelt het nog een tikkeltje cartooney aan:
Afbeeldingslocatie: http://img541.imageshack.us/img541/3184/milkyg.png

Ik had het idee dat ie nèt iets te veel licht doorlaat, volgens mij is dat de reden.

De tepels zijn trouwens een tikkeltje off, zie http://comps.fotosearch.c...man-s-chest_~bxp52974.jpg (Googelen naar dit plaatje wat niet fijn)
Volgens mij iets meer naar beneden, terug naar het midden :)

Kan je ook eens een front-render van z'n gezicht posten?

Kijk uit naar de progress!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
Hier een nieuwe versie. Een ander perspectief omdat je zo meer te zien krijgt en het voller lijkt. Verder heb ik ambient occlusion toegepast en wat filmgrain+highlight glow in PS.
Afbeeldingslocatie: http://img2.pict.com/17/2b/6d/3669674/0/300/getto24aocopy.jpg
grotere versie <- klik onderaan op view original image

[ Voor 22% gewijzigd door Menesis op 16-06-2010 11:52 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
Menesis schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 11:48:
Hier een nieuwe versie. Een ander perspectief omdat je zo meer te zien krijgt en het voller lijkt. Verder heb ik ambient occlusion toegepast en wat filmgrain+highlight glow in PS.
[afbeelding]
wow die vind ik echt heeel nice.. ook heel de scene helemaal zelf gedaan? Hoe groot waren de textures die je daarvoor hebt gebruikt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 11:37:
Denk dat dat wel wat gaat schelen inderdaad Milky. Maar ik had in Photoshop ff de torso enkel gecropped en dan ook voelt het nog een tikkeltje cartooney aan:
[afbeelding]

Ik had het idee dat ie nèt iets te veel licht doorlaat, volgens mij is dat de reden.

De tepels zijn trouwens een tikkeltje off, zie http://comps.fotosearch.c...man-s-chest_~bxp52974.jpg (Googelen naar dit plaatje wat niet fijn)
Volgens mij iets meer naar beneden, terug naar het midden :)

Kan je ook eens een front-render van z'n gezicht posten?

Kijk uit naar de progress!
Heb er nu net wat minder sss opzitten.

gezicht
Afbeeldingslocatie: http://img189.imageshack.us/img189/4165/frontmo.jpg
handen
Afbeeldingslocatie: http://img695.imageshack.us/img695/8510/80041299.jpg

@shuey, denk je?denk zelf dat het voornamelijk in de shading zit, dat hoop ik althans, anders moet ik nog eens flink realisme gaan oefenen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Ik denk ook dat het de shader is. Wat meer bump of normalmapping op de tepels zou ook schelen denk ik.

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bozozo schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 12:14:
Ik denk ook dat het de shader is. Wat meer bump of normalmapping op de tepels zou ook schelen denk ik.
haha. nah de tepel zit al vrij gedetaileerd in de mesh, ik kan een close-up maken for your pleasure als je dat wil zien ;) . waarom hebben mannen sowieso tepels vraag ik me dan af.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 12:27:
[...]

haha. nah de tepel zit al vrij gedetaileerd in de mesh, ik kan een close-up maken for your pleasure als je dat wil zien ;) . waarom hebben mannen sowieso tepels vraag ik me dan af.. :/
ja het schijnt dat ze evolutionair gezien ze ook al weggeevolueerd zouden moeten zijn :p

Ik zou nog wel even naar je nagels kijken, alles is nu een beetje dezelfde kleur wittig terwijl dat normaal alleen je nagelriem is (als je die hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
[afbeelding]
Ziet er al veel beter uit, maar misschien nog wat (veel) DOF zoals al voorgesteld hierboven, want nu is àlles scherp, zeker bij de straat heb ik het gevoel dat ik er met mijn neus op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Detailshots zijn vet milky :)
Maar bedoelde render echt RECHT van voren, ik heb het idee dat de ogen wat te veel naar binnen staan. De pupil staat over het algemeen precies in het midden tussen de ene uithoek van het oog en de andere. Hij oogt nu beetje skeel:

Afbeeldingslocatie: http://img443.imageshack.us/img443/731/milky2.png

SSS ziet er nu goed uit! Handen (op nagels na idd) echt near real :)
Volgens mij kunnen de lippen nog een tintje roder btw.

En heb je een specular map? Volgens mij mag ie iig op sommige (geeikte) plekken wel wat meer glimmen :)

[ Voor 26% gewijzigd door apNia op 16-06-2010 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
Milky, welke SSS shader gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 12:47:
Detailshots zijn vet milky :)
Maar bedoelde render echt RECHT van voren, ik heb het idee dat de ogen wat te veel naar binnen staan. De pupil staat over het algemeen precies in het midden tussen de ene uithoek van het oog en de andere. Hij oogt nu beetje skeel:

[afbeelding]

SSS ziet er nu goed uit! Handen (op nagels na idd) echt near real :)
Volgens mij kunnen de lippen nog een tintje roder btw.

En heb je een specular map? Volgens mij mag ie iig op sommige (geeikte) plekken wel wat meer glimmen :)
Het rode van zijn lippen klopt, die heb ik expres wat minder gemaakt omdat ik het een beetje lippenstift achtig
vond lijken.

er zit een specular op, te zien op zijn lipjes en neus enzo (niet echt een sterke though).

Zal bij de volgende update een echte front render maken dan.

@johngalt de fast skin shader in 3dsmax (mental ray).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Yep dat denk ik. Ik denk dat het komt doordat je alles vrij rond en zacht houd. Het komt op mij daardoor een beetje vreemd en kinderlijk over. Het lichaam ziet er dan weer uit alsof het iemand van 25-30 is, terwijl ik het hoofd van iemand tussen de 15-20 schat. Beetje babyvet lijkt het wel, ik weet het niet precies. Misschien sla ik de plank wel compleet mis en ligt het puur en alleen aan de SSS zoals ik ook al suggereerde, maar ik denk zeker dat er een kern van waarheid in mijn observatie ligt. Heb ik het mis, dan heb je er toch op zijn minst over nagedacht ;)

Vind je textures echt nice btw, die doen het model zeker eer aan.

[ Voor 5% gewijzigd door Schuey op 16-06-2010 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 12:27:
[...]...waarom hebben mannen sowieso tepels vraag ik me dan af.. :/
De eerste fase van de ontwikkeling is bij zowel jongens als meisjes het zelfde. De tepels worden in een vroeger stadium gevormd dan de primaire geslachtskenmerken. De cellen "weten" zo gezegd nog niet tijdens de fase van ontwikkeling van de tepels of het een jongen of meisje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
Ik heb gevonden hoe het komt dat alles donker blijft in mijn HDRI scene: het komt door de VRayPhysicalCamera, als ik gewoon render vanuit Perspective view of vanuit een VRayDomeCamera gaat alles gewoon goed. Nu zie ik dat als je een nieuw project opent in 3DS Max, de properties van de VRayPhisicalCamera nog altijd hetzelfde zijn als in het vorig project.
Zou er een mogelijkheid zijn om de properties te resetten ? Want ik heb die wrs nogal ver***** in een vorig project :9

edit: fixed: brakke camera-instellingen en een nog brakkere hdr map lagen aan de oorzaak

[ Voor 8% gewijzigd door Ward Vr op 16-06-2010 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schuey schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 14:51:
Yep dat denk ik. Ik denk dat het komt doordat je alles vrij rond en zacht houd. Het komt op mij daardoor een beetje vreemd en kinderlijk over. Het lichaam ziet er dan weer uit alsof het iemand van 25-30 is, terwijl ik het hoofd van iemand tussen de 15-20 schat. Beetje babyvet lijkt het wel, ik weet het niet precies. Misschien sla ik de plank wel compleet mis en ligt het puur en alleen aan de SSS zoals ik ook al suggereerde, maar ik denk zeker dat er een kern van waarheid in mijn observatie ligt. Heb ik het mis, dan heb je er toch op zijn minst over nagedacht ;)

Vind je textures echt nice btw, die doen het model zeker eer aan.
ja zo had ik er nog niet naar gekeken inderdaad, je hebt gelijk. dat is denk ik omdat hij nog een te glad huidje heeft op zijn kop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Ja inderdaad dat is het... Sterkere mannelijke trekken in z'n gezicht. Check hier ff milky als referentie. Testosteron vliegt je om de (bloemkool)oren!

Oh en wenkbrauw mirror viel me nog op! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Een kennis van mijn vader zou zeggen: "Daar hebben we de keutel bij het schone eind!".

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
Hey die "Ghetto" heb ik al eens eerder gezien! :9

Ziet er tof uit. Vooral de VW bus O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 18:21:
[...]

Hey die "Ghetto" heb ik al eens eerder gezien! :9
Ik wil net zeggen,... Menesis! Je dacht, ik heb nog een straatje met een groene auto, wat was buiten...
daar doe ik mooi m'n nije Volkswagenbus bie, dat merkt niemand? :P

Helaas... :P maar wel erg mooi hoor! Lekkere schmutzige textures, like that ;)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:48

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Dark Blue schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 20:53:
[...]

Ik wil net zeggen,... Menesis! Je dacht, ik heb nog een straatje met een groene auto, wat was buiten...
daar doe ik mooi m'n nije Volkswagenbus bie, dat merkt niemand? :P

Helaas... :P maar wel erg mooi hoor! Lekkere schmutzige textures, like that ;)
edit: kon het niet laten om het busje te combineren met een oude scene die ik nog steeds wil afmaken :P
[afbeelding]
http://www.pict.com/view/3667388/800/getto23b
Hij komt er toch gewoon voor uit dat het geen nieuw werk is op de bus na? :/

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Vraagje, ik overweeg de stap binnenkort naar Maya te maken vanuit 3Ds Max. Hoe hebben diegenen die daar bekend mee zijn dat ervaren? (Schuey jij in ieder geval he?)
Wat zijn dingen die erg bevielen en dingen die tegenvielen in het leerproces?
En wat zijn dingen die je tot op de dag van vandaag nog mist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Meevallers:
Hypershade!
Weightpainting
Expressions zonder al te moeilijke scripting
Outliner
Makkelijk en snel verplaatsen pivots

Tegenvallers:
Geen modifier stack
Geen quickslice
Geen smoothing groups (als zodanig)

Dit is het enige wat ik zo even kan bedenken, er zal vast meer te verzinnen zijn. Maar als ik echt moeite moet doen om iets te verzinnen, reken dan maar dat ik het absoluut niet mis of als minpunt zie :P

[ Voor 5% gewijzigd door Schuey op 16-06-2010 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3dsmax is veel gebruiksvriendelijker, kan je sneller en beter mee modelleren.

However de kracht van maya is dat je zelf meer invloed hebt op het programma. Je kan alles aanpassen,
eigen scripts schrijven etc. Waardoor je er, als je er goed in bent, uiteindelijk meer mee kan.

Ik zeg 3dsmax modelling, animatie maya..

(plus maya crasht minder vaak dan 3dsmax :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
darkpluisje schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 11:56:
[...]
wow die vind ik echt heeel nice.. ook heel de scene helemaal zelf gedaan? Hoe groot waren de textures die je daarvoor hebt gebruikt ?
Ja zelf gemaakt. Hoe bedoel je precies hoe groot? Het is 95Mb aan textures in (jpg formaat) van cgtextures.com. Hoe groot dat is in pixels weet ik niet... Er zit vooral veel werk in de textures onderin waar ik veel beton met grafiti heb samengevoegd :P
render met wat lens blur (achteraf gedaan in PS; er zitten wat artifacts in)
Afbeeldingslocatie: http://img2.pict.com/3f/00/34/3673209/0/800/getto25b.jpg
grotere versies
@Darkblue: Het is inderdaad eentje uit de koelkast. Het is gewoon leuk om soms met een oude scene verder te gaan. Nu is de belichting bijv helemaal anders dan eerst (nu met vray sun, zou iets realistischer moeten zijn). Maar ik denk dat ik het toch weer wat donkerder laat worden met wat meer lantaarnpaal licht.
Helaas wordt de scene een beetje onhandelbaar, dus moet altijd wat layers uitzetten om de viewports boven de 0.5 fps te houden :P

Eigenlijk had ik nog het idee om een soort drugsoorlog erin te verwerken. Het zat er al vanaf het begin in: Als je op deze render kijkt naar het rechter gebouw dan zie je dat de bovenste etage een soort schietluik heeft met kogelgaten eromheen B-)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 23:33:
Aan zo een nietszeggende reply heeft ApNia weinig natuurlijk, dit is puur een mening als je het mij vraagt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Ja ik vroeg me idd af in welke zin modellen er dan sneller en beter mee is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
Menesis schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 23:54:
[...]
Ja zelf gemaakt. Hoe bedoel je precies hoe groot? Het is 95Mb aan textures in (jpg formaat) van cgtextures.com. Hoe groot dat is in pixels weet ik niet... Er zit vooral veel werk in de textures onderin waar ik veel beton met grafiti heb samengevoegd :P
render met wat lens blur (achteraf gedaan in PS; er zitten wat artifacts in)
[afbeelding]
grotere versies
@Darkblue: Het is inderdaad eentje uit de koelkast. Het is gewoon leuk om soms met een oude scene verder te gaan. Nu is de belichting bijv helemaal anders dan eerst (nu met vray sun, zou iets realistischer moeten zijn). Maar ik denk dat ik het toch weer wat donkerder laat worden met wat meer lantaarnpaal licht.
Helaas wordt de scene een beetje onhandelbaar, dus moet altijd wat layers uitzetten om de viewports boven de 0.5 fps te houden :P

Eigenlijk had ik nog het idee om een soort drugsoorlog erin te verwerken. Het zat er al vanaf het begin in: Als je op deze render kijkt naar het rechter gebouw dan zie je dat de bovenste etage een soort schietluik heeft met kogelgaten eromheen B-)
maar je weet toch welke texture maps je laad in je shaders? Want 95mb in jpeg moeten echt enorme textures zijn.. 8k oid :P
Ben wel benieuwd want weet nooit wat mensen nou nemen als acceptabele hoeveelheid voor zoiets als dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje

However de kracht van maya is dat je zelf meer invloed hebt op het programma. Je kan alles aanpassen,
eigen scripts schrijven etc. Waardoor je er, als je er goed in bent, uiteindelijk meer mee kan.

als je vind dat maya weinig crashed, verwelkom ik je in de wereld van nurbs.. Zodra je daar mee gaat werken krijg je enorm veel crashes... Vrienden van mij zijn gewend om met max te werken en ze zeggen allemaal dat maya veel minder stabiel is, zeker op poly gebied..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 10:18:
Ja ik vroeg me idd af in welke zin modellen er dan sneller en beter mee is :)
zoals ik al zei, omdat max gebruiksvriendelijker is. Heeft dus veel meer opties voor modelling bv, die ik
niet allemaal ga opnoemen(zijn er teveel en zou je ook niet veel wijzer van worden), op de 3dsmax site staan er filmpjes van.

maya heeft minder opties, is wat meer basis. dus minder gebruiksvriendelijk. voordeel is dat je makkelijk
je eigen scripts erin kan stoppen en zo dus alsnog je modelling (of andere) tools kan uitbreiden.

Voor rigging en animatie is maya gewoon veel beter, noujuist omdat dat process per character verschilt en je
in maya dus veel meer kan customizen, leent het zich daar meer voor.

as simple as that en ja dat is misschien een mening. als je puur technische informatie wil kijk dan gewoon op de site van autodesk he :P

@ darkpluisje. Maya crashde bij mij echt amper ook met nurbs volgens mij niet (is lang geleden).
max however crashed bij mij om het uurtje wel een x. zonder enige reden, gewoon als je een vertex versleept oid. maar moet bekenen dat ik nooit echt heel lang of veel met maya bezig ben, dus mss dat het uiteindelijk net zo erg is dan.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2010 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
darkpluisje schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 10:58:
[...]

maar je weet toch welke texture maps je laad in je shaders? Want 95mb in jpeg moeten echt enorme textures zijn.. 8k oid :P
Ben wel benieuwd want weet nooit wat mensen nou nemen als acceptabele hoeveelheid voor zoiets als dit
Nou ja, het verschilt een beetje. Ik download nooit groter dan 2K textures. Als een texture klein terugkomt neem ik de small versie, en komt ie wat groter terug dan neem ik de grotere versie. Die 95Mb bestaat trouwens 89 verschillende textures.
Uiteindelijk kun je het zo bekijken. Stel je rendert een plaatje van 1980x1280 ofzo, dan hoeft de texture natuurlijk niet groter te zijn dan dat. Als je texture maar zo'n 500 pixels in je uiteindelijk render inneemt, hoef je geen texture van 2000 pixels ervoor te gebruiken. Grofweg gezegd.

[ Voor 19% gewijzigd door Menesis op 17-06-2010 12:20 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
Menesis schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 12:18:
[...]
Nou ja, het verschilt een beetje. Ik download nooit groter dan 2K textures. Als een texture klein terugkomt neem ik de small versie, en komt ie wat groter terug dan neem ik de grotere versie. Die 95Mb bestaat trouwens 89 verschillende textures.
Ah jij download gewoon basic textures en sleept de uv's in de juiste plekken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Jah. Maar meestal combineer ik wel meerdere textures in de mat editor tot een interessant materiaaltje. Maar unwrappen doe ik nooit. En ik pas ze ook niet aan als ik ze als bumpmap gebruik. Ik speel hooguit wat met de curves output in 3ds max van een texture.

[ Voor 44% gewijzigd door Menesis op 17-06-2010 12:21 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 11:36:
[...]

@ darkpluisje. Maya crashde bij mij echt amper ook met nurbs volgens mij niet (is lang geleden).
max however crashed bij mij om het uurtje wel een x. zonder enige reden, gewoon als je een vertex versleept oid. maar moet bekenen dat ik nooit echt heel lang of veel met maya bezig ben, dus mss dat het uiteindelijk net zo erg is dan.
1 van de redenen dat ik zo blij ben met de (gedwongen) overstap naar Lightwave. kan me de laatste crash niet meer herinneren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasZer
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 14:00
hoi,

ik heb een vraag. Ik wil een animatie van een spin maken. Nu heb ik de spin inclusief bones etc. En ik kan het figuur laten bewegen over een lijn. Maar de pootjes bewegen dan niet.

Nu wil ik de pootjes laten bewegen en de spin dan een lijn (path) laten volgen. Iemand een idee hoe ik dit gemakkelijk doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Zorgen dat er 1 bone is, waar alle andere aan geparent zijn. Zo animeer je alleen die ene, en de rest volgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasZer
ik heb nu de mier geanimeerd. Op een plek bewegen de pootjes. Nu moet deze nog een path volgen. Kan ik zo maar de hele mier een path laten volgen? gaan de pootjes dan ook automatisch bewegen? of moet dit op een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
een mier is geen spin!

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasZer
haha sorry, maar t gaat om t idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Je kan gewoon zorgen dat je de pootjes in een loop animatie maakt, zdat je die kan blijven herhalen (loop, alsin 'loeep'). Dan animeer je dus de rootbone waar de pootjes aan geparent zijn, en de pootjes blijven hun animatie afspelen.

Maar misschien is het eens handig om screenshots bij je verhaal te posten?

edit:
lampje :)
Afbeeldingslocatie: http://img215.imageshack.us/img215/9103/lampje.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Schuey op 17-06-2010 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasZer
ik heb het hoor! :) thnx,

nu wil ik nog renderen. Maar als ik render (ik kies de camara) dan begint deze te renderen, maar plaatst niets in de renderoutput map in mijn documenten? wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Laatst online: 15:52

ThunderNet

Flits!

Ik ben na 3jr niks gedaan te hebben ook maar weer eens begonnen met 3d-en :) best pittig en veel tutorials opnieuw kijken, maar wel leuk :)
Dit is wat ik nu op mn scherm getoverd heb, zit nog veel werk aan, maar dat komt wel goed :)
http://dl.dropbox.com/u/3260643/3dsmax1.png

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Je zal wel ergens moeten aangeven wat je wil uitrenderen, en waar naartoe. Dat doet ie niet vanzelf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasZer
wat heb ik (mijn camera), maar waar naar toe nog niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
BasZer schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 16:38:
ik heb het hoor! :) thnx,

nu wil ik nog renderen. Maar als ik render (ik kies de camara) dan begint deze te renderen, maar plaatst niets in de renderoutput map in mijn documenten? wat doe ik fout?
waarschijnlijk moet je hem los opslaan (althans in maya zo) als je de render op wil slaan. Hij maakt voor zichzelf alleen een tijdelijk bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Bij max kun je voor het renderen (in de render settings) aangeven wat je met de renders wilt: opslaan als losse frames (en dan in welk format enzo) of als een animatie (en wat voor een dan). Renderen is an sich niet voldoende om iets op je harddisk te zetten.
Maar volgens mij kun je ook vanuit het window waar je het resultaat van het renderen ziet dat resultaat opslaan (iig bij single frames maar ik neem aan ook bij animaties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
Klopt idd :)

Weet er iemand hoe ik mijn HDR map kleiner kan doen lijken ivgl met mijn object ? Want nu lijken de bomen zo gigantisch:

Afbeeldingslocatie: http://pic80.picturetrail.com/VOL952/7205667/13762801/388644087.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pic80.picturetrail.com/VOL952/7205667/13762801/388644086.jpg

Ik heb al geprobeerd het huis groter te maken maar de render blijft éxact hetzelfde :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Ward Vr schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 17:44:
Klopt idd :)

Weet er iemand hoe ik mijn HDR map kleiner kan doen lijken ivgl met mijn object ? Want nu lijken de bomen zo gigantisch:

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik heb al geprobeerd het huis groter te maken maar de render blijft éxact hetzelfde :?
ik denk dat je een andere HDRI moet nemen: het blijft gewoon een foto en blijkbaar stonden die bomen erg dicht bij de camera. Daar past gewoon geen huis tussen

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
:D

Je hebt die HDRI map ingeladen in de material editor toch? Gewoon daar de scale in aanpassen, dat kan gewoon als het goed is hoor, dat moet te regelen kunnen zijn.

Tile waardes kleiner en repeat uit, kan ik me herinneren :P

Als dat niet kan, dan zou je het ook kunnen cheaten, door je hrdi gewoon in photshop te scalen, en dan maak je er zwarte randen omheen ofzo :+

[ Voor 38% gewijzigd door Schuey op 17-06-2010 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
Ja vanzelfsprekend heb ik die geladen in de material editor, maar dit zjin echt de enige params die er te zien zijn: (plaatje van google) De HDRI loopt nog een heel stuk door naar boven, dus volgens mij moet dat inderdaad érgens aan te passen zijn. Nu staat er misschien 1/5e van de hoogte in beeld.
Afbeeldingslocatie: http://www.3dm3.com/tutorials/hdr_lighting/fig8_2.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Ward Vr op 17-06-2010 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Dat is gaar :? Zelfs zonder VRay material heb je meer controle :X

Wat je wel eens zou kunnen proberen, is de material op een grote sphere zetten en die gebruiken als environment map.

[ Voor 15% gewijzigd door Schuey op 17-06-2010 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ward Vr schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 18:02:
Ja vanzelfsprekend heb ik die geladen in de material editor, maar dit zjin echt de enige params die er te zien zijn: (plaatje van google) De HDRI loopt nog een heel stuk door naar boven, dus volgens mij moet dat inderdaad érgens aan te passen zijn. Nu staat er misschien 1/5e van de hoogte in beeld.
[afbeelding]
ik zou zeggen plak het op een plane(of sphere) en scale de plane en plaats deze erachter, ik weet alleen niet of dat aan kwaliteit afdoet..

Of gewoon de tiling omhoog gooien en de plek uitkiezen..

andere manier schiet me zo niet te binnen...(moet vast wel een optie voor bestaan zou je zeggen)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2010 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt

Ik gebruik Maya voor vrijwel alles. Ik kan er 2 keer zo snel mee modelleren als met 3dsMax. Dit met dank aan de NEX plugin. En ja, ik kom van 3dsMax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JohnGalt schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 19:24:
[...]

Ik gebruik Maya voor vrijwel alles. Ik kan er 2 keer zo snel mee modelleren als met 3dsMax. Dit met dank aan de NEX plugin. En ja, ik kom van 3dsMax.
daar ga ik zeker eens naar kijken.

offtopic:
Maar goed, in de discussie bedoelde ik de plaketten zonder plugins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
JohnGalt schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 19:24:
[...]

Toevallig ook ervaring met dynamics / particles in Maya? Ik gebruik dat vaak in 3ds Max namelijk. (Ben af en toe ook aan 't verkennen in Maya.)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
Nee, nog geen ervaring mee. Ik kan er dan ook geen objectieve mening over geven.
Ik doe ook nog wel eens wat dingen in Max, met name de exporters zijn goed en het heeft een leuke "peltmapping-tool". Ook is de render-to-texture optie in Max mooi uitgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Laatst online: 15:52

ThunderNet

Flits!

Goed :) en met middagje en avondje doorprutsen kom ik tot dit:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/3260643/s2.png
(wielkasten blijven altijd lastig op de een of andere manier)
http://dl.dropbox.com/u/3260643/s1.png

En een snelle render:
http://dl.dropbox.com/u/3260643/r1.png

Niet slecht gezien ik 3jr geen 3d gedaan heb dacht ik zo...

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Probeer zo low-poly mogelijk te werken, dan maak je het jezelf een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
Bozozo schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 23:33:
Probeer zo low-poly mogelijk te werken, dan maak je het jezelf een stuk makkelijker.
100% mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

Bozozo schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 23:33:
eens

Meer nog, probeer eerst eens een tutorial. Ik ben namelijk bang dat dit niets gaat worden omdat je gegarandeerd in de problemen gaat komen als je details wilt gaan toevoegen in een later stadium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
Kijk voor het gemak eens naar een paar low poly versies en naar de edge flow daarvan.. High poly maken kan iedereen, als je het low poly kan dan is high ook veel makkelijker omdat je veel beter op de edge flow let..

Want, no offence, ik denk dat je hier met renderen al allerlei shading errors krijgt bij je wielkasten en dat gaat er niet uit zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is een LOW-POLY MODEL met meshsmooth modifier.
level 2. 8)7

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2010 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Wat had je dan verwacht?
ThunderNet schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 16:39:
Ik ben na 3jr niks gedaan te hebben ook maar weer eens begonnen met 3d-en :) best pittig en veel tutorials opnieuw kijken, maar wel leuk :)
Dit is wat ik nu op mn scherm getoverd heb, zit nog veel werk aan, maar dat komt wel goed :)
http://dl.dropbox.com/u/3260643/3dsmax1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 11:44:

level 2. 8)7
Ik zie ook wel dat er een meshsmooth modifier overheen zit, maar je kunt aan de rare edgeflow gewoon zien dat er al te veel polys in de low-poly versie zitten. Zeker voor deze mate van detail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje

level 2. 8)7
ja je ziet al dat het een smooth is, uiteraard. Maar een smooth zorgt er alleen voor dat dingen die in het basis model fout zaten vergroot worden.. je ziet dat ze edgeflow compleet off is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt

level 2. 8)7
Duh.

Nee maar goed, dat spreekt voor zich.

Het gaat om de low-poly edge-loops.

[ Voor 16% gewijzigd door JohnGalt op 18-06-2010 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
Ik hoop dat iemand met een gouden tip komt, want ik zit echt muurvast :(
Ik heb echt al 1000 verschillende materials en -settings geprobeerd om realistisch 'architectural glass' te krijgen,
maar het blijft zich heel raar gedragen, als de camera er ongeveer recht door kijkt gaat alles goed, maar vanaf ik de hoek met het glas kleiner maak dan +/- 45° dan wordt het precies een spiegel, of gaat het in een extreme hoek gaan breken:
Afbeeldingslocatie: http://pic80.picturetrail.com/VOL952/7205667/13762801/388680202.jpg
Iemand-o-iemand die dit probleem herkent ?
Als glas gebruik dus een VrayMtl map.

edit: hiermee is het glas ok:
3)make a standard material not a vray material for the glass. in the Standard material reflection slot - drop a "Vray map" . The reflection should be let's say 15-20%. Make this material transparent (opacity - let's say 50%)

[ Voor 24% gewijzigd door Ward Vr op 18-06-2010 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik vermoed dat je je glasmateriaal op een plane gooit? Gooi hem eens op een object met een kleine dikte, zoals dat bij een echte ruit is. Er moet namelijk 2x breking optreden, 1x van lucht naar glas en de tweede keer weer terug naar lucht.

Als dit het niet oplost staat waarschijnlijk je brekingsindex (index of refraction) niet goed.

[ Voor 17% gewijzigd door SnoeiKoei op 18-06-2010 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
echt glas heeft ook zoiets, alleen eht lijkt bij jou wat overdreven..

Gebruik je iets als een carpaint of glasshader ? Want waarschijnlijk is het de reflectivity rolloff die te hoog staat. Ik ben momenteel er zelf ook mee aant het kloten voor een project wat zondag af moet zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
Nee geen carpaint of dergelijke, ik dacht zelf ook eerst dat mijn reflectivity veel te hoog stond, maar zelfs zet ik die bijna volledig op 0, de render blijft zo goed als hetzelfde.
Het is inderdaad een plane, ik ga ff testen wat je voorstelt snoeikoei. :)

edit: en ja hoor :*) Het material toekennen aan een Box deed het hem, ziet er perefct uit nu _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door Ward Vr op 18-06-2010 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ward Vr schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 16:38:
Nee geen carpaint of dergelijke, ik dacht zelf ook eerst dat mijn reflectivity veel te hoog stond, maar zelfs zet ik die bijna volledig op 0, de render blijft zo goed als hetzelfde.
Het is inderdaad een plane, ik ga ff testen wat je voorstelt snoeikoei. :)

edit: en ja hoor :*) Het material toekennen aan een Box deed het hem, ziet er perefct uit nu _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Mooizo :) Ik heb hetzelfde probleem al wel eens gehad met een ruit met een raytrace material erop (was ook een plane). Kun je lang naar zoeken hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben dit topic de laatste paar dagen aan het doorzoeken (inc. de portfolio's aan het begin van dit topic), maar ik sta steeds versteld wat jullie allemaal kunnen maken _/-\o_. Ikzelf ben ook een beetje aan het kl*ten met 3D Studio Max (dit programma gebruiken jullie toch ook?) maar ik heb nog niks kunnen brouwen tot mijn grote spijt.

Zouden jullie me wat trainingen kunnen aanraden. Ik ben nu de trainingen van Lynda.com aan het bekijken over 3D Studio Max 2009 (numero 11 loopt op mijn pc voor geen meter). Ikzelf vind deze trainingen redelijk goed maar soms een beetje saai (te lang gepraat over theoretische grappen). Uiteraard heb ik zelf ook al wat research gedaan, Digital-Tutors gaat weer wat te hard van stapel en heeft geen echte 'beginners video' ook heb ik op andere sites gekeken maar dat zijn meestal dingen van 'hoe maak ik een dit'. Hebben jullie enige ervaring met andere trainingen?

Alvast hartstikke bedankt en heeft iemand al nieuwe creaties? Ik ben benieuwd O+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
de Lynda tutorials zijn voor mij de grootste doorbraak geweest, wel oudere tutorials, maar toen ik mezelf daar een paar weken mee opsloot ging het echt met sprongen vooruit....

Voor de geinteresseerden, ik heb m'n portfolio [url=weg]hier[/url] neergezet.
Nog wat 3D werk wat jullie denk ik niet kennen :)

[ Voor 9% gewijzigd door apNia op 21-06-2010 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hartelijk dankt voor de snelle reply apNia! Mooi, nog twee weken school (ja zit nog maar op havo 3) en dan kan ik mezelf ook opsluiten om de Lynda.com videos te kijken! Ik was ze net even aan het doorkijken, dan laten ze bijv. zien hoe ze een deur maken. Ze klikken op de create tab, kiezen een sectie uit het dropdown menu, kiezen doors en huppa je hebt een deur.

Nu vraag ik me af: maken jullie al deze deuren zelf of doen jullie dit ook en gaan jullie vanaf daar de deur aanpassen? Ik weet het, een vreemde vraag maar ik ben gewoon benieuwd!

Anyway, hartstikke bedankt en ik ga zometeen nog even je portfolio bekijken _/-\o_.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Dat ligt aan het doel van je plaat WannaBDesigner, als je voor een project in tijdsnood zit is zoiets natuurlijk heel handig (soms moet je om deadlines reeel te houden wijken naar dit soort dingen, of stock 3D models). Maar maak je een mooi plaatje voor CGTalk of voor een commercial oid, wat vooral moet uitblinken in creativiteit, dan is zoiets wel "frowned upon". Uiteraard is het een kwestie van afwegen of je het kan inzetten, en of je het eventueel kan aanpassen in zo'n mate dat het niet meer herkenbaar is. Maar voor mijn projecten (ik doe voorlopig nog niks commercieels) maak ik alles from scratch.

[ Voor 3% gewijzigd door apNia op 20-06-2010 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
@WannaB: die 'hoe maak je een dit of dat' tutorial kunnen wel zeer handig zijn om een techniek toe te lichten, zo heb ik de automotive modeling van Digital Tutors bekeken om een beetje wegwijs te geraken in het poly-modelen, doel was om een straaljager te modelen voor een eindwerk van me. :)

Nu zit ik ook vast; er is al een tijdje iets raars aan de gang: enerzijds de zwarte vlekken en anderzijds de noise die rechtsmidden te zien is. edit: Noise is opgelost door de shadow subdivs van de VRaySun serieus te verhogen.
Afbeeldingslocatie: http://pic80.picturetrail.com/VOL952/7205667/13762801/388769516.jpg
Image sampler staat op Adaptive DMC, meer subdivs bij Light Cache of de preset verzetten naar High bij IR maps haalt niets uit.
(Primary bounces: IR map, Sec. bounces: Light Cache) Heb al een beetje vanalles proberen verhogen, maar weinig resultaat.)
Iemand die raad weet ?

[ Voor 28% gewijzigd door Ward Vr op 20-06-2010 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 22:21
Ik heb deze keer ook wat zitten ''maken''. Ik ben een beginnend cinema4D gebruiker en heb aan de and van een aantal standaard ''objects'' het een en ander gemaakt.

Even een kanttekening: Ik doe bouwkunde en wil specialisatie op Architectuur gaan doen, dat is waarvoor ik dit programma onder de knie wil krijgen. Het maken gebeurd veelal in Sketch-up en het renderen en de materialen toekennen in Cinema4D.

Feedback is meer dan welkom!!! Ik wil er namelijk van leren.

Onze villa:
http://yfrog.com/izvillastokkumj
Afbeeldingslocatie: http://img683.imageshack.us/img683/4476/villastokkum.jpg

Zomaar een badkamer:
http://yfrog.com/bcbadkamer2j
Afbeeldingslocatie: http://img408.imageshack.us/img408/8485/badkamer2.jpg

Meetingroom:
http://yfrog.com/j5meetingroomj
Afbeeldingslocatie: http://img689.imageshack.us/img689/2023/meetingroom.jpg

PS: wie weet er een betere upload site?

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
Nog wat meer schaduw in 1 en 2 ?
(Ik gebruik Picturetrail om m'n afbeeldingen op et zetten)

[ Voor 48% gewijzigd door Ward Vr op 20-06-2010 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
stevens20 schreef op zondag 20 juni 2010 @ 20:40:
Ik heb deze keer ook wat zitten ''maken''. Ik ben een beginnend cinema4D gebruiker en heb aan de and van een aantal standaard ''objects'' het een en ander gemaakt.

Even een kanttekening: Ik doe bouwkunde en wil specialisatie op Architectuur gaan doen, dat is waarvoor ik dit programma onder de knie wil krijgen. Het maken gebeurd veelal in Sketch-up en het renderen en de materialen toekennen in Cinema4D.

Onze villa:
[afbeelding]

Zomaar een badkamer:
[afbeelding]

Meetingroom:
[afbeelding]

imageshack.us ;)

Ziet er best nice uit voor iemand die normaal geen 3d doet, zeker de laatste.. Ik zou in de eerste wat meer licht doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ik zie 90% van sommige elitaire losers op IGAD uit het eerste of tweede jaar dat nog niet doen :)

/flame

(overigens niet naar jou gericht hoor want ik ken je niet, maar je maakte een mooie opmerking )

[ Voor 31% gewijzigd door Schuey op 20-06-2010 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stevens20 schreef op zondag 20 juni 2010 @ 20:40:

Onze villa:
[afbeelding]

Zomaar een badkamer:
[afbeelding]

Meetingroom:
[afbeelding]

Zeer netjes allemaal! Ik was laatst ook aan het kijken naar Cinema 4D! Ik wil ook graag architectuur achtige scenes gaan maken. Toch heb ik maar voor 3D Studio Max gekozen, wat zijn volgens jouw de voordelen van Cinema 4D?

En hoe lang ben je al bezig? Het ziet er zeer goed uit hoor! Vooral de badkamer en meeting room vind ik er al zeer realistisch uitzien! Het huis is ook netjes alleen mist als je het mij vraagt nog enige vorm van realisme.

Dankjewel apNia _/-\o_.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
Schuey schreef op zondag 20 juni 2010 @ 21:15:
Ik zie 90% van sommige elitaire losers op IGAD uit het eerste of tweede jaar dat nog niet doen :)

/flame

(overigens niet naar jou gericht hoor want ik ken je niet, maar je maakte een mooie opmerking )
mijn opmerking was toch complimenterend niet denigrerend ? en idd, ik ken zat mensen uit mijn jaar die dat niet zomaar doen, weet niet of ik het er zomaar uit zou krijgen (hoewel met materials wel stuk makkelijker is natuurlijk, zeker met beetje luxe render) maar we doen niet echt architectuur tot nu toe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
Is het mogelijk dat ver****te UVW coords dit veroorzaken ? Want als ik een nieuwe Box op de vloer 'leg' zijn de schaduwen plots wél correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
darkpluisje schreef op zondag 20 juni 2010 @ 21:47:
[...]

mijn opmerking was toch complimenterend niet denigrerend ? en idd, ik ken zat mensen uit mijn jaar die dat niet zomaar doen, weet niet of ik het er zomaar uit zou krijgen (hoewel met materials wel stuk makkelijker is natuurlijk, zeker met beetje luxe render) maar we doen niet echt architectuur tot nu toe :P
Yep daarom reageerde ik ook op je opmerking, idd knap :)

Dat laatste moet absoluut geen excuus zijn. Bij characters mbt sculpting en rigging had je een puntje gehad, maar nu niet imo.

Ben trouwens benieuwd hoe mijn portfolio er uit ziet over 40 weken, ik hoop dat alles wat er nu op staat vervangen is door beter werk!

[ Voor 10% gewijzigd door Schuey op 20-06-2010 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
Schuey schreef op zondag 20 juni 2010 @ 21:49:
[...]

Yep daarom reageerde ik ook op je opmerking, idd knap :)

Dat laatste moet absoluut geen excuus zijn. Bij characters mbt sculpting en rigging had je een puntje gehad, maar nu niet imo.

Ben trouwens benieuwd hoe mijn portfolio er uit ziet over 40 weken, ik hoop dat alles wat er nu op staat vervangen is door beter werk!
nja bedoelde meer dat ik andere mensen niet kan beoordelen omdat ze/ik het nooit gedaan heb, vandaar ;)

Dus zelfs al je werk van je 2e en 3e jaar vervang je? Ik vroeg het me af gezien ik er aan dacht opdrachten van nu te verbeteren in de vakantie voor mijn portfolio... maar denk aan de andere kant dat in de komende 2 jaar er zoveel bij komt dat het werk van nu waarschijnlijk niet goed genoeg is om het te halen, zelfs als ik ze verbeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ik ben van de eerste lichting, dat wil dus zeggen dat wij geen donder aan onze opdrachten hebben gehad. Geen enkel vak sloot aan op een ander (qua art), kortom, waren we fucked. Halfbakken grafopdrachten die net af waren, wat dan amper portfolio waardig is.

Ik weet niet hoe het nu bij jou is, maar ik zou het niet hebben van schoolopdrachten. Beter zorg je dat je voor je gamelab ding een vette opdracht krijgt ofzo. Bij gebrek aan beter zou ik je portfolio zo vol mogelijk houden, maar zo snel mogelijk vervangen als het kan.

Mijn werk van het 3e jaar, mijn huidige project, is naar alle waarschijnlijkheid het enigste wat er op blijft staan.
De rest vind ik gewoonweg niet goed genoeg als representatie voor mijn kunnen. Als dat betekend dat ik te streng voor mezelf ben, fuck it, als mijn baas dat straks maar niet is dan vind ik het wel best :+

(zo zijn bijvoorbeeld de gare architectuur, anatomy en davinci projecten al gesneuveld, en dat donderse schaap en squid vliegen er als eerste af straks :+ )

Ik zou onder geen beding er van uit gaan dat je straks een briljant portfolio hebt als je van deze school afkomt. Tenzij je er echt heel erg veel tijd in gaat stoppen in je vrije tijd. Maar tenzij je er zoals sommigen zelfs trots op bent om 'lekker huiswerk te doen in het weekend' of 'lekker de maya manual lezen op zaterdagavond", nee dan zou ik daar niet op rekenen.

Yep, een bittere lul. Ik ben het.

[ Voor 47% gewijzigd door Schuey op 20-06-2010 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
Bwa een beetje zelfreflectie en kritisch zijn kan geen kwaad toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shikaka
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:25
Een tijd geleden liet ik een aantal renders zien van de Notre Dame, waar ik en 2 klas genoten aan werkten.

Inmiddels is hij al bijna 2 maanden geleden ingeleverd en zijn we daarmee geslaagd voor ons MBO diploma.
Er zitten genoeg fouten in, welke we nog gaan weg werken, o.a. de omgeving is wel een punt die erg verbeterd mag/moet worden. Een aantal van de camera shots zijn ook niet helemaal naar wens.

Hier is het complete filmpje te vinden.

http://www.youtube.com/watch?v=uuQPZ_1k7ow

@Ward VR
Heb je al naar de "Noise threshold" gekeken? Deze staat bij de render setup in het tabje "Settings/V-ray:: DMC Sampler". Hierbij kun je de noise threshold eens proberen op 0.005.
Bij Light Cache zou je de "sample size" op 0.015 kunnen zetten.

Mijn settings voor 1 van mijn interieur renders (niet elke scene kan met exact de zelfde settings gerenderd worden met de zelfde kwaliteit)
linkje

Xbox: Shikakka PSN: Shikaakka Steam: Shikakka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
Shikaka schreef op zondag 20 juni 2010 @ 22:24:
Een tijd geleden liet ik een aantal renders zien van de Notre Dame, waar ik en 2 klas genoten aan werkten.

Inmiddels is hij al bijna 2 maanden geleden ingeleverd en zijn we daarmee geslaagd voor ons MBO diploma.
Er zitten genoeg fouten in, welke we nog gaan weg werken, o.a. de omgeving is wel een punt die erg verbeterd mag/moet worden. Een aantal van de camera shots zijn ook niet helemaal naar wens.

Hier is het complete filmpje te vinden.

http://www.youtube.com/watch?v=uuQPZ_1k7ow

@Ward VR
Heb je al naar de "Noise threshold" gekeken? Deze staat bij de render setup in het tabje "Settings/V-ray:: DMC Sampler". Hierbij kun je de noise threshold eens proberen op 0.005.

Mijn settings voor 1 van mijn interieur renders (niet elke scene kan met exact de zelfde settings gerenderd worden met de zelfde kwaliteit)
linkje
wel gaaf model zeg! hoe heb je de textures gedaan ?

en leuk debussy, alleen past het niet zo bij de stem en ook niet bij de stijl van het filmpje imho.. daarbij vind ik het stuk wat vaak gebruikt, zeker tegenwoordig..Desalnietemin, mooi filmpje

[ Voor 10% gewijzigd door darkpluisje op 20-06-2010 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

Zo, updates aan de NX-03 warp nacelles:

Afbeeldingslocatie: http://img12.imageshack.us/img12/1072/nacelle04.png

De buitenkant zit er nu grotendeels op, dus nu begint het al aardig op een warp-nacelle te lijken. De achterkant en onderkant zijn nog verre van af, maar ook hier ben ik weer redelijk picky geweest op de details. Toch leuk als je in Sketchup millimeters in aan het tikken bent op een model wat totaal bijna 70m lang wordt. :Y)

Maar dan kijk je wel met een vergrootglas naar allerlei tekeningen en renders, en kun je dus dit doen:

Afbeeldingslocatie: http://img229.imageshack.us/img229/614/nacelle05hood.png

Yep, we can see what this baby has under the hood. ;)

Still to do aan die kant: De scharnieren voor de deuren maken, ik had eerst gewone klapscharniertjes bedacht, maar toen bleek dat de mooie intercooler-gevallen aan de bovenkant in de weg gingen zitten (boink!). Dus dat wordt toch maar iets van een schaarachtige constructie uiteindelijk. Dan kunnen ze ook helemaal tot 90 graden open (zoals voorin beeld).

Ik kan niet wachten om het ding te gaan animeren. Het plan is om zoveel mogelijk apparatuur echt 'werkend' te maken, dus als het (in beeld) uitziet alsof het niet past, dan gaat het er niet in. Gaat een leuk gepiel worden met alle scharniertjes, maar dan kunnen we straks ook een shot maken waar ze even uitgebreid alle deurtjes en luikjes dichtklapt, pootjes en kabels intrekt, de boel start en uit de shipyard vertrekt.

Virtuele animatronics is stiekem toch wel leuk. 8)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
Shikaka schreef op zondag 20 juni 2010 @ 22:24:
@Ward VR

linkje
Ja ik ben de hele namiddag bezig geweest met elke param te verzetten en dus ook deze :/ Waarschijnlijk lag het aan mijn UVW coords :X
Die settings bij jou lijken wel strak afgetuned zeg :9 (Prachtig project trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:44

KneoK

Not in a million lightyears

Ben al vrij lang niet meer met 3D bezig geweest dus ik vond het wel weer eens tijd om wat dingetjes te gaan knutselen. Om weer even in te komen heb ik een lekker afgezaagde tutorial gedaan met het volgende resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jYFIflOjcFGEDHiRDKYgvvrU/full.png
* KneoK voor iets groter

Materials en belichting nog vrij standaard allemaal, misschien dat ik er nog iets mooiers van ga maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
KneoK schreef op maandag 21 juni 2010 @ 03:46:
Ben al vrij lang niet meer met 3D bezig geweest dus ik vond het wel weer eens tijd om wat dingetjes te gaan knutselen. Om weer even in te komen heb ik een lekker afgezaagde tutorial gedaan met het volgende resultaat:

[afbeelding]
* darkpluisje voor iets groter

Materials en belichting nog vrij standaard allemaal, misschien dat ik er nog iets mooiers van ga maken.
kvind het cartoon uiterlijk wel coowl, gewoon render settings of zijn dat de materials ?

[ Voor 4% gewijzigd door darkpluisje op 21-06-2010 10:52 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is een nieuw topic!