Het "Post hier je kleine mods" topic - Deel 17 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 7 ... 46 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 01:13:
[...]
Heb je met je experimenten er wel op gelet dat het de afgelopen twee dagen aanzienlijk koeler is geweest dan de weken ervoor?
[...]
Goedkoop is niet per se slecht :) Ik blijf het maar roepen, Nexus Real Silent Fans kunnen zich eigenlijk overal mee meten en zijn zo'n beetje de best betaalbare fans die er zijn.
Ik neem aan dat je meer uit het midden van het land komt althans wat ik zo op je homepage kon zien, maar ik zelf woon in het zuiden van het land ( Limburg ) waar het pas vandaag onder de 30 graden was. Maar ik bekijk de temperaturen ook aan de hand van de kamertemperatuur die vanmiddag bv nog dik 29 graden was en maar 1 graad verschil met de hele warme dagen. Overigens had ik de meting nog vandaag gedaan voor dat de zijfan erbij is gekomen en alles nog in de oude situatie was.

Natuurlijk zijn er ook goedkopere fans die het prima doen maar bv Nexus heeft gaan 14 cm fans, althans voor zover ik kon zien ben ik ze nog niet tegengekomen. Aangezien ik bovenin de kast alleen 14 cm fans kan plaatsen was de keuze dus al een stuk beperkter, waarbij ik voorheen wel eens Noiseblocker fans gehad had maar die bevielen mij niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Roel1966 op 14-07-2010 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roel1966 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 01:27:
Ik neem aan dat je meer uit het midden van het land komt althans wat ik zo op je homepage kon zien, maar ik zelf woon in het zuiden van het land ( Limburg ) waar het pas vandaag onder de 30 graden was. Maar ik bekijk de temperaturen ook aan de hand van de kamertemperatuur die vanmiddag bv nog dik 29 graden was en maar 1 graad verschil met de hele warme dagen. Overigens had ik de meting nog vandaag gedaan voor dat de zijfan erbij is gekomen en alles nog in de oude situatie was.
Niet dat ik je vreugde wilde bederven hoor, maar mensen zijn soms wat weinig kritisch :P Klinkt netjes, ik had dat niet verwacht eigenlijk. Worden je frontfans misschien wat geblokkeerd door je HDD-rek?
Natuurlijk zijn er ook goedkopere fans die het prima doen maar bv Nexus heeft gaan 14 cm fans, althans voor zover ik kon zien ben ik ze nog niet tegengekomen. Aangezien ik bovenin de kast alleen 14 cm fans kan plaatsen was de keuze dus al een stuk beperkter, waarbij ik voorheen wel eens Noiseblocker fans gehad had maar die bevielen mij niet.
Ja, 14 cm fans zijn wat dun gezaaid inderdaad. Maargoed, ik bedoelde meer te zeggen dat duurder zeker bij fans niet altijd beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 01:13:
[...]

Heb je met je experimenten er wel op gelet dat het de afgelopen twee dagen aanzienlijk koeler is geweest dan de weken ervoor?

[...]

Goedkoop is niet per se slecht :) Ik blijf het maar roepen, Nexus Real Silent Fans kunnen zich eigenlijk overal mee meten en zijn zo'n beetje de best betaalbare fans die er zijn.
nexus zijn stil ja, maar zoveel lucht verplaatsen ze ook weer niet..

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remmes_NT schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 01:37:
nexus zijn stil ja, maar zoveel lucht verplaatsen ze ook weer niet..
Omdat ze zo stil zijn kan je ze ook harder zetten :) SPCR merkt over de Nexus' op
Was and remains SPCR's de facto reference 120mm fan, though it provides slightly less airflow-for-noise than the Noctua.
Dus maar minimaal minder airflow voor veel minder geld. Ook wordt er opgemerkt bij de Noctua's
However, it lacks the buttery smoothness of some other fans.
Pas als je ze op 12 volt zet gaat het verschil maken, maar daarop wil je veel fans toch niet hebben. Voor mensen met fancontrollers zijn Nexus fans dus wel degelijk interessant, zeker als je niet voor honderd euro of meer aan fans in je kast wil hangen :)

Realiseer je je wel dat er voor bijna 170 euro aan fans in die Lian-Li hangt, terwijl je dus voor nog geen 35 euro praktisch net zo goed af zou kunnen zijn? Ik weet wel wat er binnenkort mijn kast in gaat :Y

Dan zijn die Nexussen nog in prijs gestegen ook, een paar dagen geleden waren ze nog een stukje goedkoper :X

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2010 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:12
Noctua's verplaatsen meer lucht dan de nexus'en.
http://www.silentpcreview.com/article695-page2.html#nexus
http://www.silentpcreview.com/article695-page4.html#noctua
Dat je de nexus harder kan zetten das kletspraat 12v=12v of wou je 18 volt op je fan gaan zetten? leuk recept om je pc te slopen :N
De noctua's zijn duurder en beter nuff'said

Zit zelf ook te twijfele voor een nieuw setje fans(4x 120mm) maar bij 20 euro per stuk zijn nocuta's wel prijzig daar integen twijfel ik er niet aan dat ze betere kwaliteit zijn en mooier afgewerkt(gesleeved en verschillende adaptors erbij ook volt-mod adaptors)

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 10:45

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Heb je ook naar de datum van die testresultaten gekeken (november 2006 en mei 2008)?
SPCR heeft namelijk hun testopstelling voor fans verbeterd.

Daaruit blijkt dat er inderdaad een verschil is, en de Noctua's bij gelijke CFM-waarden minder dBA's produceren.
Of dat de prijs ook waard is moet iedereen voor zichzelf bepalen.
Zelf vind ik 4 keer zoveel geld voor iets dat maar een beetje beter presteert te duur, zeker omdat ik de Nexus op 800rpm gewoon niet hoor, en op 1000rpm hoor ik ook alleen de luchtstroom zelf. Een fan met nog meer luchtverplaatsing hoor ik dus alleen maar duidelijker.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik hierboven al zei leveren de Noctua's marginaal meer CFM per dB, maar geeft SPCR ook aan dat het geluidskarakteristiek niet zo gladjes is als bij andere fans (lees: Real Silent, dat is de benchfan). Pas als je de boel op 12 volt zet gaat het verschil uitmaken en pompen die Noctua's meer lucht rond, maar zoals ik ook al zei, wil bijna niemand z'n fans op 12 volt gebruiken. Ik zie iedereen die zoveel met computers bezig is ook met fancontrollers of inlines in de weer, dus dat stuk tegen de 12 volt aan is gewoon niet zo interessant voor de meeste mensen.

Zoals gezegd moeten mensen uiteraard zelf weten of ze het het prijsverschil waard vinden, maar bijna vijf keer meer geld is toch best een boel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
4x zo duur 5x zo duur t wordt steeds mooier :p
Nexus'sen zijn 7.90 en noctua's zijn 19.90 dat is 2.5 maal zo duur en geen 4 of 5 ;)
pricewatch: Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120m
pricewatch: Noctua NF-S12B FLX, 120mm
Maar tis idd ieder zn ding wil je goeie fans en maakt de prijs je niet zo veel uit dan kun je gerust de noctua's nemen anders zit je ook goed met de nexus

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
En als je de oranje versie van de Nexus neemt ben je nog goedkoper uit:

pricewatch: Nexus Real Silent D12SL-12, 120mm

Dan is het wel degelijk 4 á 5x zo duur ;)

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DP Kunst schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 13:28:
En als je de oranje versie van de Nexus neemt ben je nog goedkoper uit:

pricewatch: Nexus Real Silent D12SL-12, 120mm

Dan is het wel degelijk 4 á 5x zo duur ;)
Inderdaad, die had ik als voorbeeld genomen. Ik zou persoonlijk de zwart-witte nemen en dan kom je wat duurder uit, maar die fluctueren nogal in prijs. Een weekje geleden waren die nog 1,50/2 euro goedkoper, dus dan scheelt het alsnog best een boel. Die oranje waren toen 3,50 (jahaa, 6 keer zo duur)!

Maargoed, maakt verder ook niet uit, dat het flink wat kan schelen is wel duidelijk :p

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2010 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 12:37:
Zoals ik hierboven al zei leveren de Noctua's marginaal meer CFM per dB, maar geeft SPCR ook aan dat het geluidskarakteristiek niet zo gladjes is als bij andere fans (lees: Real Silent, dat is de benchfan). Pas als je de boel op 12 volt zet gaat het verschil uitmaken en pompen die Noctua's meer lucht rond, maar zoals ik ook al zei, wil bijna niemand z'n fans op 12 volt gebruiken. Ik zie iedereen die zoveel met computers bezig is ook met fancontrollers of inlines in de weer, dus dat stuk tegen de 12 volt aan is gewoon niet zo interessant voor de meeste mensen.

Zoals gezegd moeten mensen uiteraard zelf weten of ze het het prijsverschil waard vinden, maar bijna vijf keer meer geld is toch best een boel :)
heb fractal fans op 12volt hoor ze niet ...:P

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 12:37:

Die redenering van op volle 12 v klopt niet en dat is net het punt bij bv de SPCR dat die op volle 12 v ( 1000 rpm ) een luchtstroom leveren die de Noctua's op bv 800 rpm leveren, plus dat ik juist net een fan wilde die ook wat meer kan leveren bij warm weer bv.

Evenzogoed ben ik het ermee eens dat goedkopere fans ook net zo goed voldoen echter ik heb al geexmperimenteerd met vele fans die mij allemaal niet bevielen en toch op de een of andere manier bijgeluiden hadden vooral in het hoge bereik.

De Noctua's hebben ook net zo goed bijgeluiden maar dan vooral in het lagere bereik en dat stoort mij niet en is ook redelijk goed op te vangen door bv rubbers te gebruiken, hetgeen bv bij een Scythe S-FLEX niet hielp en je constant een fluittoon hoorde.

Tuurlijk kan je alles op een lagere rpm laten draaien met een fanctroller echter dan is ook de luchtstroom er naar en dat kon in mijn geval gewoon niet vanwege de temperatuur in de kast. Keuze was dus of een fan met een hoge rpm die dan een goede luchtstroom had maar weer veel geluid maaktte, of een goede middenweg met de Noctua's maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 10:45

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Remmes_NT schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 15:34:
[...]

heb fractal fans op 12volt hoor ze niet ...:P
Dan ben je óf niet zo kritisch zoals sommigen hier (moi incluis :P), óf heb je omstandigheden waarop ze blijkbaar niet te horen zijn. Gaat het trouwens om de 120mm of 140mm fans?
Ik heb hier mijn pc bovenop mijn bureau staan, met 3 FD 140mm fans erin, maar als ik die op vol toerental (750rpm) laat draaien kan ik ze duidelijk horen. Op 620rpm (zo starten ze nog net op) hoor ik ze nog heel lichtjes. Ook 120mm fans op 1000rpm kan ik duidelijk horen, met name de luchtstroom. Vanaf 800rpm worden ze stil.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
Ik zit hier na te denken over een casemod met 2 grote heatsinks aan de zijkant. Nou wil ik met deze heatsink de CPU / NB koelen. Dat zijn een Intel Atom 330 en een Nvidia ION. Dat moet dus makkelijk kunnen, gezien de kleine heatsinks die er ook al op zitten.

Nou wil ik deze met 2 heatpipes aan het koelblok bevestigen, maar ik kan alleen maar rechte heatpipes vinden bij Conrad. Eigenlijk heb ik een Z en een C vorm nodig. Zijn die rechte makkelijk te buigen? Zo niet, weet iemand waar je custom heatpipes kan bestellen of sampelen?

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

@DP Kunst: Ik zou eens hier kijken. Dit is een kastje waarbij je dus ook zelf je heatpipes kan buigen. Aangezien dat een losse set is zou je eens kunnen gaan.
EDIT: vergeet het, hopeloze zaak. Hier is het artikelnummer te vinden, maar geen winkels die het verkopen.

En kijk hier voor wat meer informatie over hoe je een heatpipe moet buigen.
Succes. :)

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
Ghost Dog schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 15:59:
[...]

Dan ben je óf niet zo kritisch zoals sommigen hier (moi incluis :P), óf heb je omstandigheden waarop ze blijkbaar niet te horen zijn. Gaat het trouwens om de 120mm of 140mm fans?
Ik heb hier mijn pc bovenop mijn bureau staan, met 3 FD 140mm fans erin, maar als ik die op vol toerental (750rpm) laat draaien kan ik ze duidelijk horen. Op 620rpm (zo starten ze nog net op) hoor ik ze nog heel lichtjes. Ook 120mm fans op 1000rpm kan ik duidelijk horen, met name de luchtstroom. Vanaf 800rpm worden ze stil.
120 , op 12volt draaien ze 870 rpm.. ik hoor ze niet, (heb er 2)

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Remmes_NT schreef op maandag 19 juli 2010 @ 23:26:
120 , op 12volt draaien ze 870 rpm.. ik hoor ze niet, (heb er 2)
Ik moet er hier trouwens even bij schrijven dat ik een absoluut gehoor heb en daardoor elk piepje, kraakje een zoem hoor wat soms erg storend kan zijn. De eerdere crt-tv's waren voor mij vaak een ramp omdat ik de hoogfrequent fluittoon ervan kon horen, en daardoor hoor ik ook nagenoeg alles van een fan. Beste en geluidsloze pc is voor mij dan ook eigenlijk een pc die uit staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een kleine mod uitgevoerd in de vorm van een 3 kleuren Antec led fan . Echt makkelijk was het niet omdat ik de kast zo orgineel mogelijk wil houden :)

De fan O+
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/07/25/1280085171-060.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/07/25/1280084023-520.jpg

Dit is met het deurtje open , met het deurtje dicht zie je het niet

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/07/25/1280084185-090.jpg

Achterkant , ssd ligt vastgerschroefd ervoor :)

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/07/25/1280084338-10.jpg

kleine andere mod , extra koelblok op de chipsetkoeler en grote fan van Corsair op langzame toeren is die best stil }:O

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/07/25/1280084468-520.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/07/25/1280084636-490.jpg

120 be quiet fan schuin neergezet om de warmte van de vga kaart naar achter er uit te blazen , moet ik eigenlijk nog een soort beugeltje voor maken :P

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/07/25/1280085577-050.jpg

Ready :)
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/07/25/1280086019-230.jpg

Edit was laat geworden toen die af was ,ik zag vanmorgen dat de fan bescherming nog niet goed was en het floppy plaatje zit er nu weer in :P

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/07/26/1280131324-470.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2010 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:18
waarom heb je ook nog zo'n fangrill aan de onderkant hangen, ziet er beetje vreemd uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koning_Friemel schreef op maandag 26 juli 2010 @ 14:38:
waarom heb je ook nog zo'n fangrill aan de onderkant hangen, ziet er beetje vreemd uit
Dat is de steun voor de fan ,maar inderdaad het ziet er vreemd uit ,vooral zonder floppy cover.
Denk dat ik alleen de steuntjes laat zitten , dan knip ik de rest weg van de gril , dan zijn het alleen nog maar steuntjes die je ziet ,zal kijken of ik nog een stukje aluminium onder kan zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 11:46

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

ik wil cable sleeving gaan bestellen maar hoeveel meter ben je ongeveer nodig om de 24pin de 4pin en 2x 6pin te sleeven bij een antec voeding? model weet ik nog niet krijg hem gesponsord.

bij MDPC-X kan je 10m bestellen als ik 20meter koop heb ik toch wel genoeg of zou ik 30 nodig zijn?

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-08 11:29

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

wâldpyk schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 17:53:
ik wil cable sleeving gaan bestellen maar hoeveel meter ben je ongeveer nodig om de 24pin de 4pin en 2x 6pin te sleeven bij een antec voeding? model weet ik nog niet krijg hem gesponsord.

bij MDPC-X kan je 10m bestellen als ik 20meter koop heb ik toch wel genoeg of zou ik 30 nodig zijn?
afhankelijk of je kabels op maat gaat maken of niet he ;) maar je kan toch gewoon de lengte van die kabel nemen en dat x24 doen en per draad natuurlijk een beetje overlap om het netjes te maken.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Hey iedereen,

Ik wil graag mijn eigen pc kast bouwen van hout. Ik weet in ieder geval wel wat voor soort iets ik wil. Ik zal het zo duidelijk proberen uitteleggen:

Een vierkant plateau waar een rechthoek op staat die hol van binnen is (Kabelswegwerken). Dan wil ik daarop dus mijn mobo plate maken. Dan wil ik daarom een houten kast bouwen met een side panel erin zodat ik erin kan kijken. Dan wil ik dat het in een vierkante 'doos' zit en dat je aan de rechterzijkant en onderin 3 intake fans hebt zitten. En dan linkerzijkant en boven in 3 outtake fans. Dan wil ik daar onder in dus mijn voeding hebben zitten (ook weer in apart kastje), Die wil ik dan aan de zijkant van het rechthoek maken waar mijn mobo zit. Daar iets onder wil ik mijn HDD ook netjes in een kastje, het enige wat ik dan nog wil is mijn DVD-Drive aan de zijkant dat die verticaal 'in' de rechthoek staat/hangt.

Dat is eigenlijk wat ik wil, ik heb het geprobeerd te maken met Google Sketch, maar daar snap ik dus niks van. en paint lukt al helemaal niet. Weet iemand misschien welke houtsoort het geschikste is hiervoor. Dit word waarschijnlijk een van mijn eerste casemods, dus word héél goed planwerk van te voren en alles volledig uitegewerkt te hebben voordat ik begin. Volgend jaar examenjaar, misschien als ik alles volledig heb kan ik na mijn examens beginnen daar aan. Heb ik lekker genoeg tijd ook. Weet alleen nog niet in welke kleuren ik het wil hebben. Wil wel dat het zo strak mogelijk word met blauwe leds etc,

Dus als iemand tips heeft: *Hoopt op tips van de professionals [[Ziet Cubeleon]]:D * . Dit word dus ook mijn eerste mod, maar wil dus niet dat het totaal mislukt. Ik ga gewoon de hardware gebruiken van mijn eigen pc ;-). Dat krijgen jullie later nog te horen als ik eenmaal ga beginnen:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk

wâldpyk

JustMU schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 21:01:
Hey iedereen,

Ik wil graag mijn eigen pc kast bouwen van hout. Ik weet in ieder geval wel wat voor soort iets ik wil. Ik zal het zo duidelijk proberen uitteleggen:

Een vierkant plateau waar een rechthoek op staat die hol van binnen is (Kabelswegwerken). Dan wil ik daarop dus mijn mobo plate maken. Dan wil ik daarom een houten kast bouwen met een side panel erin zodat ik erin kan kijken. Dan wil ik dat het in een vierkante 'doos' zit en dat je aan de rechterzijkant en onderin 3 intake fans hebt zitten. En dan linkerzijkant en boven in 3 outtake fans. Dan wil ik daar onder in dus mijn voeding hebben zitten (ook weer in apart kastje), Die wil ik dan aan de zijkant van het rechthoek maken waar mijn mobo zit. Daar iets onder wil ik mijn HDD ook netjes in een kastje, het enige wat ik dan nog wil is mijn DVD-Drive aan de zijkant dat die verticaal 'in' de rechthoek staat/hangt.

Dat is eigenlijk wat ik wil, ik heb het geprobeerd te maken met Google Sketch, maar daar snap ik dus niks van. en paint lukt al helemaal niet. Weet iemand misschien welke houtsoort het geschikste is hiervoor. Dit word waarschijnlijk een van mijn eerste casemods, dus word héél goed planwerk van te voren en alles volledig uitegewerkt te hebben voordat ik begin. Volgend jaar examenjaar, misschien als ik alles volledig heb kan ik na mijn examens beginnen daar aan. Heb ik lekker genoeg tijd ook. Weet alleen nog niet in welke kleuren ik het wil hebben. Wil wel dat het zo strak mogelijk word met blauwe leds etc,

Dus als iemand tips heeft: *Hoopt op tips van de professionals [[Ziet Cubeleon]]:D * . Dit word dus ook mijn eerste mod, maar wil dus niet dat het totaal mislukt. Ik ga gewoon de hardware gebruiken van mijn eigen pc ;-). Dat krijgen jullie later nog te horen als ik eenmaal ga beginnen:D
ik snap nog niet hoe je je pc er wil laten uit zien. maar je kan mdf gebruiken als je het toch wil verfen. er zijn meerdere mensen die met mdf werken. zoals [CCiP] Hexagon - WK project

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
wâldpyk schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 17:53:

Ik heb pas zo'n kit besteld. Moet zeggen dat het niets te veel is, gewoon ruim voldoende. Heb daarvoor zelf een setje samengesteld maar kwam daar te kort aan. 8)7

Verder kan ik je de sleeve echt aanraden is het niet om de kwaliteit - die écht super is!- dan wel om de perfecte support die je krijgt! (en de cartoon op elk pakketje natuurlijk! _/-\o_ )

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk

wâldpyk

warhamstr schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 22:07:
[...]

Ik heb pas zo'n kit besteld. Moet zeggen dat het niets te veel is, gewoon ruim voldoende. Heb daarvoor zelf een setje samengesteld maar kwam daar te kort aan. 8)7

Verder kan ik je de sleeve echt aanraden is het niet om de kwaliteit - die écht super is!- dan wel om de perfecte support die je krijgt! (en de cartoon op elk pakketje natuurlijk! _/-\o_ )
heb net maar ff 30meter gekocht kijk wel hoever ik kom.

mailing is idd geweldig. let niet op mijn spelling ik heb een taalziekte :P

Nice :)
I see your order. As soon as the money comes in, I ship :)
It might take a couple of days for bank transfers. I will make you happy :D
Nils

i don't have the money for that, iam only a student . i think i go for the jamaica style. buy 1 green small ,1 yellow small, 1black small. 30m need 23,4m.

thanks for the collor advice

greetings

jorrit

>
> Hey :)
> You should do black+geeen+yellow to have the Jamaika colors. It looks AMAZING.
>
> Never use red+green. Every art-teacher will tell you :)
>
> Take a sleeve-kit and add 1x yellow small sleeve, 1x green small sleeve, 1x yellow small heatshrink, 1x green small heatshrink.
>
> It will look AMAZING!
> Nils :)
> MDPC
>
hi iam workin on a casemod. the theme is rasta so i wanted to use the collors red ,yellow and green.
>
> could you make a set whit this collors? so i can sleeve my psu ?
>
> greatings jorrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 10:46
JustMU schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 21:01:
Hey iedereen,

Nou daar gaan we dan ;) Goed plannen is altijd een goed idee, maar zonder tekeningen wordt plannen wel erg lastig. Er zijn een heleboel mensen die prachtige dingen kunnen maken met Sketchup, maar ik kan het zelf ook niet. Waarschijnlijk omdat ik SolidWorks gewend ben, een veel professioneler pakket met veel meer mogelijkheden. Sketchup is gewoon heel anders opgebouwd.

Wat ik ook wil aanraden voor je eerste mod is gewoon niet te moeilijk doen. Begin gewoon een keer met bouwen, of ga eerst wat proberen met MDF als je daar nog niet veel mee gewerkt hebt. MDF is op zich niet echt goed hout, maar wel geschikt voor een project als de jouwe.

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorgothG
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-04 13:48

MorgothG

deftones

Voor een houten PC zou ik kijken naar wikihow en dan built a guitar. Met een stevig frame en een hele dunne strakke (noten?)houten laagje krijg je een heel strak resultaat. Plus je kan die dunne laag gebruiken voor een coat op je dvddrive. Probeer een aluminium luchtinlaat te maken voor je cooling. Dat kleurt goed met hout en lijkt mij beter dan het boren van veel kleine gaatjes. Succes!

Ford narrowed his eyes. "This is what you call sarcasm, isn't it?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjer94
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-08 12:10

daantjer94

Lvl 26 Human Designer

MorgothG schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 23:17:
Voor een houten PC zou ik kijken naar wikihow en dan built a guitar. Met een stevig frame en een hele dunne strakke (noten?)houten laagje krijg je een heel strak resultaat. Plus je kan die dunne laag gebruiken voor een coat op je dvddrive. Probeer een aluminium luchtinlaat te maken voor je cooling. Dat kleurt goed met hout en lijkt mij beter dan het boren van veel kleine gaatjes. Succes!
ja, en voor dat dunne laagje moet je zoeken op: 'Fineer', maar noten heeft niet echt een robuuste hout-look, dan eerder eiken, of beuken.

Put Smarties tubes on cats legs, make them walk like a robot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

of koop een dremel en begin gewoon te zagen aan een oude of goedkope kast ;) je kan vast wel wat regelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 13:07
Systeemherstel, Zou je misschien een foto kunnen laten zien van de achterkant van je case, ik zie dat je de Corsair H50 cooler aan de buitenkant heb geplaatst. (Het reservoir) Ben wel benieuwd hoe je dit hebt gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
ro3lie schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 01:20:
Systeemherstel, Zou je misschien een foto kunnen laten zien van de achterkant van je case, ik zie dat je de Corsair H50 cooler aan de buitenkant heb geplaatst. (Het reservoir) Ben wel benieuwd hoe je dit hebt gedaan
Men dremeld de rear fanguard weg en vanaf buiten naar binnen de pomp rommelen en klaar ;)

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
naaitsab schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 09:14:
[...]
Men dremeld de rear fanguard weg en vanaf buiten naar binnen de pomp rommelen en klaar ;)
Ik ben eigenlijk wel eens benieuwd naar je temperaturen met de H50 buiten de kast, en of je hem op push of pull hebt gezet, dus als in of outtake aan de buitenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
brinkdinges schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 23:05:
[...]

Nou daar gaan we dan ;) Goed plannen is altijd een goed idee, maar zonder tekeningen wordt plannen wel erg lastig. Er zijn een heleboel mensen die prachtige dingen kunnen maken met Sketchup, maar ik kan het zelf ook niet. Waarschijnlijk omdat ik SolidWorks gewend ben, een veel professioneler pakket met veel meer mogelijkheden. Sketchup is gewoon heel anders opgebouwd.

Wat ik ook wil aanraden voor je eerste mod is gewoon niet te moeilijk doen. Begin gewoon een keer met bouwen, of ga eerst wat proberen met MDF als je daar nog niet veel mee gewerkt hebt. MDF is op zich niet echt goed hout, maar wel geschikt voor een project als de jouwe.
Wil graag wel geschikt hout hebben ^^ Moet dus wel een keer een soort programmatje vinden die ik wel snap zodat ik hem kan 'tekenen' :p. Ik denk dat het zelf niet 'heel' moeilijk zal worden als je van te voren het goed uitwerkt zodat je niet met problemen komt :P Maar ik ga ff kijken of ik nu wel weg wijs word van SketchUp..

Een vraagje;

Waar kan je afwerkingsproducten kopen voor windows etc? Moet wel mooi afgewerkt worden natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjThase
  • Laatst online: 19-06 12:50
pff alweer zo'n vraag
@ justmu: het andwoord is: highflow

Mop mop, gas derop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 16:28
DjThase schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 17:03:
pff alweer zo'n vraag
@ justmu: het andwoord is: highflow
Dat jij dat weet wil niet zeggen dat iemand anders dat doet!! :|
Want het is niet verplicht om antwoord te geven als je dat niet wil, want dan doet iemand anders dat wel. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door jbkappirossi op 28-07-2010 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjThase
het was ook niet lullig bedoeld ofzo maar deze vraag komt wel vaak lang in dit topic :P
dus ff doorlezen had geholpen

[ Voor 19% gewijzigd door DjThase op 28-07-2010 17:11 ]

Mop mop, gas derop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ro3lie schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 01:20:
Moet er nog een betere bracket voor maken ,die mobo staat op een losse slee , en die koeler zit aan de slee vast , dus niet aan de behuizing zelf .Zo kan de slee er uit zonder de koeler los te maken .Omdat die met ze kont bij een open raam staat kan die fan ook uit . E8400 op default wordt ongeveer 40 graden load :)

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/07/28/1280323784-250.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/07/28/1280323841-220.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/07/28/1280323962-920.jpg

Heb nu een zeepbakkie als fangril , het is de mooiste die ik tot nu toe gezien heb :P
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/07/28/1280324042-840.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
MaximusTG schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 10:05:
Mn eerste casebuild/mod; Niet echt een eigen topic waard (bovendien heb ik daarvoor te weinig foto's van het bouwproces ;) ). MDF kast, 12 mm onderkant, voor- en zijkant(en). Achterkant en bovenplaat 6 mm MDF. Metalen onderdelen gesloopt uit een oude Vobis PC kast. Bovenkant is al gespoten, stuk of 4/5 coats zwart, daarna ook ongeveer 4 coats blanke lak, afgewerkt door te wet-sanden met een fijne schuurspons. Powerknop en resetknop komen binnenkort binnen, rvs met blauwe ledring, 16 mm boring. Tekens onder knoppen gegraveerd met dremel, worden wit geschilderd na zwarte coats.
To do: Schuren, spuiten, knoppen erin, en hardware installeren!
Hardware komt uit mediacenter, die had ik geupgrade, leek me daarna leuk om de oude zooi in de slaapkamer neer te zetten, en er dus een kastje voor te bouwen! Lekker beetje oefenen met MDF en zo, maar vooral het spuiten. Ben best tevreden met het resultaat van de bovenplaat. Lekker goedkope verf van de Action :+ . Geeft wel een zooi zeg. Spuit in de badkamer hier, want heb niet echt een andere plek (alleen balkon, maar te winderig). Vloer wel bedekt met kranten, maar toch zit er overal een laagje zwart stof op. Ach ja, gelukkig heeft de douchekop volledig bereik op alles in de badkamer >:).
Wat foto's:

[afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding]
Quote mezelf maar even, want mn case is eindelijk af. Had na het plamuren steeds geen zin om em met de hand glad te schuren. Heb van de week dan ook een schuurmachientje gekocht :P.

Dit is het geworden; Niet heel bijzonder, maar was er toch een beetje trots op. Vond het spuitwerk toch nog best netjes geworden. Van binnen ziet ie er ook niet zo flitsend uit;).

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/1974016/muisencase/case1kl.JPG
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/1974016/muisencase/case2kl.JPG
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/1974016/muisencase/case3kl.JPG
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/1974016/muisencase/case4kl.JPG

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Eehhm... Compact? Ik vind het resultaat wel strak geworden, maar hoe zit het met ventilatie / airflow? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard_AFC
  • Laatst online: 11-09 22:14
Mini broeikas haha, wel grappig zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Nou ja, heel compact is ie niet, gewoon een leuk maatje. Komt nog een extra fan in, maar het wordt nu ook al niet echt warm. Systeem heeft het niet echt zwaar ook trouwens. Broeikas is dus wel een beetje overdreven ;).

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Ik zou persoonlijk de cpukoeler een kwartslag richting casfefan draaien zodat de airflow in elk geval beetje richting die casefan gaat.

[ Voor 45% gewijzigd door Roel1966 op 28-07-2010 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dooievriend
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Dooievriend

gitlab.com/JoD/exact

Ik vind 'm wel cool, alleen mist ie een dvd-speler?

'Mushrooming' is a marketing term that means feeding them sh*t and keeping them in the dark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Dooievriend schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 15:42:
Ik vind 'm wel cool, alleen mist ie een dvd-speler?
Gebruik jij die zo vaak dan ? de mijne ligt iig naast mijn pc :+ (omdattie er niet meer in past..)

@ MaximusTG, als wat ga je de pc nu gebruiken eigenlijk ? gezien de hardware niet heel zwaar is en er "maar" 1 disk in zit denk ik ook niet dat je m als server in gaat zetten :P

[ Voor 25% gewijzigd door BGB4rn op 29-07-2010 16:01 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
MaximusTG schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 19:21:
[...]

Quote mezelf maar even, want mn case is eindelijk af. Had na het plamuren steeds geen zin om em met de hand glad te schuren. Heb van de week dan ook een schuurmachientje gekocht :P.

Dit is het geworden; Niet heel bijzonder, maar was er toch een beetje trots op. Vond het spuitwerk toch nog best netjes geworden. Van binnen ziet ie er ook niet zo flitsend uit;).

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zietter leuk uit, waar heb je je aan/uit knop en reset knop gekocht? Ook op Highflow? ^^
Beetje rond aan het kijken en zie redelijk wat leuke dingen hier op Highflow staan :o
Vond dit vooral een leuk dingetje:
Clicky

Achja, binnenkort eens gaan kijken wat het allemaal zou gaan kosten :p Iemand een idee wat de price-range kan zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

JustMU schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 17:24:
[...]

Zietter leuk uit, waar heb je je aan/uit knop en reset knop gekocht? Ook op Highflow? ^^
Beetje rond aan het kijken en zie redelijk wat leuke dingen hier op Highflow staan :o
Vond dit vooral een leuk dingetje:
Clicky

Achja, binnenkort eens gaan kijken wat het allemaal zou gaan kosten :p Iemand een idee wat de price-range kan zijn? :)
Die vandal switches (ja zo heten ze nou eenmaal) zijn vrij prijzig, denk daarbij aan 2 tientjes per switch, en dan heb je alleen nog maar een schakelaartje.

Verders zijn ze wel heel mooi en degelijk en zo, ze worden trouwens ook wel eens verkocht onder de naam delrin switch.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Nou, ik ga deze pc als htpc gebruiken in de slaapkamer, waarbij ie alle media van het 'echte' mediacenter haalt via het (bedrade) netwerk. Daarom heb ik er ook geen dvdspeler of meerdere disks in nodig. Tvtje op slaapkamer is toch een simpel klein crtje, dus hoef ook geen HD af te spelen. Daarom voldoet deze hardware daar nog prima voor. Had het mediacenter in de woonkamer geupgrade omdat ik er via acamd in combinatie met een newcs servertje digitale tv mee wou kijken/decoderen (met een softcam dus). Dat was te zwaar voor de oude hardware, begon te schokken. Maar streamen van diezelfde digitale tv vanaf het nieuwe mediacenter doet ie wel weer prima!

Die knoppen zijn trouwens niet zo duur als je zou denken. Heb ze hier gekocht:

http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=460084

Zijn ook niet de grootste die je kan krijgen, die gaan idd richting de 20 euro per stuk. Maar dit was een mooie tussenweg. Te gebruiken als Normally Closed of Normally Open schakelaar. Heb op de contacten voor de LED simpelweg een gele en zwarte draad van een doorgeknipte voedingsconvertor voor een SATA schijf aan de contactjes gesoldeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

MaximusTG schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 19:20:
Nou, ik ga deze pc als htpc gebruiken in de slaapkamer, waarbij ie alle media van het 'echte' mediacenter haalt via het (bedrade) netwerk. Daarom heb ik er ook geen dvdspeler of meerdere disks in nodig. Tvtje op slaapkamer is toch een simpel klein crtje, dus hoef ook geen HD af te spelen. Daarom voldoet deze hardware daar nog prima voor. Had het mediacenter in de woonkamer geupgrade omdat ik er via acamd in combinatie met een newcs servertje digitale tv mee wou kijken/decoderen (met een softcam dus). Dat was te zwaar voor de oude hardware, begon te schokken. Maar streamen van diezelfde digitale tv vanaf het nieuwe mediacenter doet ie wel weer prima!

Die knoppen zijn trouwens niet zo duur als je zou denken. Heb ze hier gekocht:

http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=460084

Zijn ook niet de grootste die je kan krijgen, die gaan idd richting de 20 euro per stuk. Maar dit was een mooie tussenweg. Te gebruiken als Normally Closed of Normally Open schakelaar. Heb op de contacten voor de LED simpelweg een gele en zwarte draad van een doorgeknipte voedingsconvertor voor een SATA schijf aan de contactjes gesoldeerd.
Dat valt alles mee ja :) misschien dat ik ze ook eens koop en verwerk in een of andere CM :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Ondertussen even lopen zoeken over houten pc-builds etc. Ik heb iets verdomts prachtig gevonden:

[img=http://img714.imageshack.us/img714/8141/ledcase.jpg]LED-Case[/img]
Ik denk dat ik dat wil ga maken. Ik vind het er echt vet uitzien. Natuurlijk word mijn case toch anders aangezien ik de voorkant met die houten spijlen niks vind (bij de blauwe). Bij de gele past het erwel bij. De lijnen die gekleurd zijn vind ik ook gewoon super vet. Alleen word die van mij dan nog anders en moet nog nadenken over de kleur.

Zijn er schakelaars beschikbaar die ervoor zorgen dat ik de led's uitkanzetten? (PC is aan het downloaden als ik slaap bv -- Cubeleon heeft toch zo'n soort schakelaar?). Ga natuurlijk ook het plexiglas niet helder maken. Maar mat. Weet al hoe ; Heel lichtes met Aceton toch?(Nagellakremover?)

Ook ga ik dus zon super vette aan/uit knop kopen in de kleur van de led's , dat past er dan wel mooi bij :)
Weet alleen nog niet hoe ik de airflow kan laten verlopen.. Hmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Je plaatje werkt niet ;( hij linkt naar http:/LED-case.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

BGB4rn schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 22:30:
Je plaatje werkt niet ;( hij linkt naar http:/LED-case.
Hij bedoelt dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.hacknmod.com/wp-content/uploads/2008/12/led-case-mods.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

oei, die is wel ernstig vet ja :P

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAFTX
  • Laatst online: 08-09 22:14
Mijn kleine mod om de airflow te verbeteren:D:

Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/iz9s8n.jpg

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/1674671.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

BGB4rn schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 23:39:
[...]

oei, die is wel ernstig vet ja :P
Als hij zoiets voor mekaar zou krijgen... :) Mij (nog) niet gezien iig, niet de eerste keer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
Ha, daar droom ik zelfs nog van. JustMU, dat is gewoon veel te hoog gegrepen voor je. Je kunt proberen iets in die richting te maken, maar stel jezelf geen onhaalbaar doel als Casemod Of The Year 2008 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjer94
  • Laatst online: 25-08 12:10

daantjer94

Lvl 26 Human Designer

brinkdinges schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 00:07:
[...]

Ha, daar droom ik zelfs nog van. JustMU, dat is gewoon veel te hoog gegrepen voor je. Je kunt proberen iets in die richting te maken, maar stel jezelf geen onhaalbaar doel als Casemod Of The Year 2008 ;)
dat licht kan heel goed met kunstofvezelkabel, of plexi, of een stoffilter met ccfls erachter

Put Smarties tubes on cats legs, make them walk like a robot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
daantjer94 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 00:24:
[...]

dat licht kan heel goed met kunstofvezelkabel, of plexi, of een stoffilter met ccfls erachter
Ik zeg niet dat het moeilijk is om lichtgevende sleuven te maken, maar zo'n case maken is wel moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
Ik wil mijn plexiglas een tintje geven. Iets donkerder maar wel toelatend. Bijvoorbeeld grijs getint, wat je wel is met spiegels ziet.

Iemand een idee waar je dat kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

ruitenfolie?

of getint plexiglas.. kan ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
Liefst wil ik die van mij gewoon tinten met een folie. Gezien mijn plexi plaat verschillende vormen heeft en ik stiekem geen zin heb in boren, snijden etc.

Ik weet alleen niet waar ik zulke ruitenfolie vandaan kan halen.

Glasboer??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-07-2016

GNOOM172

Gewoon een Gnoom

Even googelen op ruitfolie + auto... en je komt bij Conrad;
http://www1.conrad.nl/scr...&~cookies=1&scrwidth=1680

Veel autotuningsbedrijven hebben folie in huis.

LED staat toch voor Licht En Duurzaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jediah
  • Laatst online: 13-09 13:47

jediah

Wat vind je er nou zelf van?

ro3lie schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 02:10:
Liefst wil ik die van mij gewoon tinten met een folie. Gezien mijn plexi plaat verschillende vormen heeft en ik stiekem geen zin heb in boren, snijden etc.

Glasboer??
Met een ijzerzaag met een grote zaag-arm ben je binnen 5min klaar.. even het ruwe wegschuren!

[ Voor 3% gewijzigd door jediah op 30-07-2010 03:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ro3lie schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 02:10:

Glasboer??
Halfords ruitenfolie , pas me achter ramen donker gemaakt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 16:28
of dit ,blz11 helemaal naar onderen scrollen en blz12.

http://www.autostyle.nl/p...false&indexdesc=Raamfolie

[ Voor 4% gewijzigd door jbkappirossi op 30-07-2010 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankyie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-08-2024
brinkdinges schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 00:46:
[...]

Ik zeg niet dat het moeilijk is om lichtgevende sleuven te maken, maar zo'n case maken is wel moeilijk.
Valt mee. Mijn CiP Nl illusion lijkt er wat op (ook gewoon een cubus). Nu wat laat om van idee te veranderen, maar met wat meer lasersnijden kan je dit wel namaken. Kost alleen wat tijd :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
brinkdinges schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 00:46:
[...]

Iets in die richting he;-) Want vind het gewoon super vet met die lichtgevende sleuven :) Maar het het is dus moeilijker als het lijkt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
M'n laptop was laatst overleden. Moederbord kapot... Bij het uit elkaar halen om losse onderdelen te verkopen kwam ik de bluetooth module tegen. Maar eens even op internet opgezocht welk draadje waar voor diende en er een gewone 2,54mm header aan gesoldeerd. Wel met een 3,3v regulator erop. Resultaat: een interne bluetooth module voor in m'n Mediacenter.

Bluetooth module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 14:23

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Om toch nog maar 'ns mijn neus te laten zien in CM hierbij even wat foto's van onze photobooth (eerder fotozuil) welke ik gebouwd heb voor onze bruiloft:

Afbeeldingslocatie: http://img802.imageshack.us/img802/9862/253027.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img266.imageshack.us/img266/5027/253028.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img339.imageshack.us/img339/6171/253029.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img291.imageshack.us/img291/6862/253030.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img706.imageshack.us/img706/9808/253031.th.jpg

groot

groot

groot

groot

groot

Het principe is gebaseerd op de oude pasfotohokjes: Mensen gaan voor de kast staan, zien zichzelf op het scherm tesamen met instructies, drukken op start en er worden een aantal foto's genomen, deze foto's worden verwerkt in een vooraf ontworpen layout en geprint. Allemaal met één druk op de knop.

klik hier voor een voorbeeld van de layout van onze bruiloft

De kast bevat een Canon Powershot A520 digicam, studioflitser, 19" monitor, PC voor aansturing en een Kleuren laserprinter voor de prints.

Hij is inmiddels weer verkocht aan een ander bruidspaar en ik ga er van uit dat zij er net zoveel plezier aan zullen beleven als wij hebben gehad! In het begin van de avond waren de mensen wat huiverig, maar als er eenmaal een paar biertjes/wijntjes/borreltjes in zitten dan komt dat vanzelf goed ;)

[ Voor 21% gewijzigd door floriske.nl op 02-08-2010 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Gaaf ding, ik mis alleen de munten automaat nog :P

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 17:43
Prachtig ding!

Is verhuren geen optie?

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 14:23

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

BGB4rn schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 12:27:
Gaaf ding, ik mis alleen de munten automaat nog :P
PjotrStroganov schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 13:35:
Prachtig ding!

Is verhuren geen optie?
Thx!

Verhuren is inderdaad geen optie :P heb 't al druk genoeg met van alles en nog wat, vandaar dat hij al verkocht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ianovski
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-03-2024

Ianovski

Rawr!

Nah, dan zal ik ook even mijn casemod hier laten zien. Het is mijn eerste mod, dus niet alles is perfect :9
Binnenkort ga ik een kast bouwen van MDF. Hoe dit allemaal gaat gebeuren krijgen jullie nog wel te zien. Maar nu eerst deze.

Afbeeldingslocatie: http://img201.imageshack.us/img201/4966/dsc0399l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img651.imageshack.us/img651/7160/dsc0401x.jpg

Laat maar weten wat jullie er van vinden.

Ianovski Designs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

best nice, alleen je had je deur ff moeten verven na het zagen, om 2 redenen, 1: je ziet de dremelsnede is van blank metaal, dat glimt tussen het zwart, en je hebt rechtsonderin een hele schaafplek zitten, die is dan ook meteen weg. als je nou geen schaafplek had, had je ff met een watervaste stift de rand van de dremel kunnen doen ;)

lcd schermpje inbouwen! :D

is dat zelfgemaakte camo tape? ziet dr n beetje vaag uit, maar het idee is leuk, de uitvoering iets minder, kijk ff of je dat op eenofandere manier iets beter kan maken (of het ligt aan de foto, dunno)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ianovski

Ianovski

Rawr!

Die "tape" heb ik zelf gemaakt, het zijn eigenlijk drie lagen verf over elkaar heen, elk van een ander kwaliteit waardoor het gaat scheuren en het er wat grover uit ziet. En op de foto ziet het er wel wat minder uit dan in het echt.

En jij zegt inbouwen dat lcd schermpje... op wat voorn manier dan? ik sta open voor elk idee :P aangezien dat ding nu maar een beetje rond slingerd

Ianovski Designs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
gat in je zijkant maken of gat in 5,25 bay cover

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ianovski

Ianovski

Rawr!

Mmm die 5,25 bay cover lijkt me wel iets. Ik ga eens wat proberen :D

Ianovski Designs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spongerobie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 12:09

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

Feit: Spongerob vind Apple Macbooks mooi
Feit: Spongerob zijn portomonnee vind Apple Macbooks niet leuk

Oplossing: Dan moet mijn EEE er maar aan geloven:

Een tijdje geleden van een vriendelijke mede tweaker een zwarte top casing voor een EEE PC 900 overgenomen, via ebay een tijd daarvoor al een toetsenbordje gekocht, tijd om het op deze smerige regenachtige dag in elkaar te zetten.
Laten we beginnen met het begin, vroegah zag hij er zo uit
Afbeeldingslocatie: http://img695.imageshack.us/img695/5503/imag0035u.jpg

Stap 1, toetsenbordje en case eraf:
Afbeeldingslocatie: http://img829.imageshack.us/img829/2093/imag0041z.jpg

Stap 2, case van scherm eraf:
Afbeeldingslocatie: http://img714.imageshack.us/img714/3861/imag0042k.jpg

Deze case van vriendelijke mede tweaker overgenomen:
Afbeeldingslocatie: http://img841.imageshack.us/img841/182/imag0043.jpg

Stap 3, nieuwe case erop zetten:
Afbeeldingslocatie: http://img401.imageshack.us/img401/5787/imag0045sg.jpg

Ziet er al strak uit :)

Stap 4, onder case er weer opzetten
Afbeeldingslocatie: http://img69.imageshack.us/img69/5647/imag0046x.jpg

En last but not least, toetsenbordje er weer op:
Afbeeldingslocatie: http://img807.imageshack.us/img807/2438/imag0047w.jpg

Al met al vind ik het zelf geweldig :D het contrast schiet lekker af :)

Spongerobie Out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-Al
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 16:05
pff, lelijk ding.
Origineel was veel mooier.
gelijk weggooien zou ik zeggen, en een dell ding kopen, veel mooier dan zelfs dat origineel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
^^WTF? :? :P

@Spongerobie
Ik vind het idd stuk netter uit zien, Netjes gadaan!

[ Voor 74% gewijzigd door warhamstr op 04-08-2010 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappas
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:22
Crazy-Al schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 12:04:
pff, lelijk ding.
gelijk weggooien zou ik zeggen, en een dell ding kopen, veel mooier dan zelfs dat origineel!
Zeg dan gewoon niks. Bovendien, als hij een 'dell ding' zou kopen is de hele lol van het casemodden er af nietwaar?

OT: Vind het er wel grappig uitzien, lijkt me ook wel iets fijner werken, met wat meer contrast om het scherm dan alleen zo'n wit frame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
Gisteravond maar eens even m'n coolermaster led fans vervangen voor Nexus Real Silent fans. Zie hier het resultaat ;).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sOwyeaxhfVp7agzFkdXx40jM/full.jpg
3 Fans op de radiator. Enige vervelende was dat die meegeleverde siliconen dingen daar dus niet voor werken... Dan maar VHB (Very High Bonding) tape gebruiken :p.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8tLnU0MfNatbYdLHNtq5J007/full.jpg
Die tape is zelfs zo sterk, dat je er prima een reservoir & pomp mee aan de bovenkant van je pc kan plakken 8)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cSFgHBQTWDOugrFM7w6pUz8K/full.jpg
Tijdje terug ook maar eens een panty voor m'n fan geplakt. Ding is al paar keer kapot gegaan door opgezogen geleidende vederlichte deeltjes O-) (iets met maken van [CiP] Mini Carbon Mediacenter)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Xirk5SISM7UD9jO4TbNkQmGr/full.jpg
En zo ziet dan het geheel er uit :). Zitten nu nog 3 2,5" disks in, maar 2 ervan gaan verhuizen naar m'n mediacenter.

Voor de complete specs: inventaris: Desktop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Welkom bij de Hi Society? :?

[ Voor 3% gewijzigd door warhamstr op 04-08-2010 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
Jah, dat komt zo. Die pomp veroorzaakte een draaikolk in het reservoir. Omdat het reservoir bovenin geen gat heeft om te vullen en de inlet niet helemaal bovenin zit zit er altijd wat lucht bovenin. Tel deze 2 bij elkaar op, en de draaikolk gaat lucht aanzuigen.

Daarvoor heb ik een schotje in het reservoir gezet zodat die draaikolk weg is en ik geen luchtbubbels in m'n water krijg :). Toevallig was het houdertje waar m'n simkaart inzat het eerste stukje plastic dat k tegenkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

en dat is dus het voordeel van de bijna-hetzelfde res-top van n ander merk (XSPC, geloof ik) dat de inlet gewoon onderaan zit, geen draaikolk, omdat de res alleen als res gebruikt word..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
@DP kunst

Ok, dat dacht ik al! Maar jij gaat niet echt voor het uiterlijk he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spongerobie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 12:09

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

Crazy-Al schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 12:04:
pff, lelijk ding.
Ach, ik ken hem in RL, hij heeft last van jaloezie...
ik zit er nog wel aan te denken om ook de achterkant van een zwarte cover te voorzien..
maargoed, dat komt nog wel een keer, voor nu vind ik het weer prima.

Het enige probleem waar ik nu tegenaanloop is dat het toetsenbord wat vervelend doet, hij blijft niet zitten in die connector en daardoor pakt ie sommige toetsen niet..
Opgelost, er zat een schuifje waarmee ik hem erin kon drukken 8)7 |:( niet gezien O-)

[ Voor 30% gewijzigd door Spongerobie op 04-08-2010 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Spongerobie schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 13:24:
[...]

Ach, ik ken hem in RL, hij heeft last van jaloezie...
ik zit er nog wel aan te denken om ook de achterkant van een zwarte cover te voorzien..
maargoed, dat komt nog wel een keer, voor nu vind ik het weer prima.

Het enige probleem waar ik nu tegenaanloop is dat het toetsenbord wat vervelend doet, hij blijft niet zitten in die connector en daardoor pakt ie sommige toetsen niet..
Opgelost, er zat een schuifje waarmee ik hem erin kon drukken 8)7 |:( niet gezien O-)
Vind alleen de kleur panty niet zo geslaagd en had dan toch een zwarte panty gekozen :*)

Verder lijkt mij de plaatsing van het reservoir niet zo gunstig omdat ie net voor de achterste outtakefan zit, en dit mij eerlijk gezegd niet zo gunstig lijkt voor je airflow. Nu neem ik wel aan dat er geen andere mogelijkheid er voor was dan die plaats maar ik ben ook niet zo thuis in waterkoeling.

Het koelvermogen zal zeer zeker groot zijn echter lijkt mij het qua geluid niet zo bijster veel uit maken omdat je uiteindelijk toch fans op het rad moet zetten. En 1 groot nadeel vind ik zelf toch wel het prijskaartje wat eraan zit en plus dat de case dan vol zit met allerlei slangen en reservoir etc. Evenzogoed nette kast en niet bedoeld als kritiek op jou, maar gewoon meer beetje mijn eigen gedachtengang wat WC betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djneo-nl
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 17:04
Waarom een pantij trouwens, tegen stof ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

DP Kunst schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 12:17:
Gisteravond maar eens even m'n coolermaster led fans vervangen voor Nexus Real Silent fans. Zie hier het resultaat ;).

[afbeelding]
3 Fans op de radiator. Enige vervelende was dat die meegeleverde siliconen dingen daar dus niet voor werken... Dan maar VHB (Very High Bonding) tape gebruiken :p.

[afbeelding]
Die tape is zelfs zo sterk, dat je er prima een reservoir & pomp mee aan de bovenkant van je pc kan plakken 8)

[afbeelding]
Tijdje terug ook maar eens een panty voor m'n fan geplakt. Ding is al paar keer kapot gegaan door opgezogen geleidende vederlichte deeltjes O-) (iets met maken van [CiP] Mini Carbon Mediacenter)

[afbeelding]
En zo ziet dan het geheel er uit :). Zitten nu nog 3 2,5" disks in, maar 2 ervan gaan verhuizen naar m'n mediacenter.

offtopic:
Heb jij daar nou een blikje cocacola blak ? verkopen ze die in nederland dan tegenwoordig, want 2 jaar geleden had ik ze gevonden in frankrijk waar ze nu niet meer zijn :(

Welke kast is dat trouwens ?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjThase
^^ ik gok: de ''CoolerMaster Stacker''

[ Voor 32% gewijzigd door DjThase op 05-08-2010 11:36 ]

Mop mop, gas derop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
een niet zo'n goed koelende kast wanneer de zijpaneel erop zit lijkt me.. XD tenzij die dan gemod is

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsloyez
  • Laatst online: 29-06 18:42
DP Kunst schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 12:17:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Is dat een stacker kast ? Nice gedaan trouwens >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argos
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-04 02:32
Zo deze window-mod heb ik voor mijn nichtje gemaakt die op voetbalkamp is. Ik had maar een week voor ze terug was van kamp dus het moest snel snel snel, waardoor ik niet van alle stappen een foto heb helaas.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~luyendij/fkast/tfkast1.jpg
Het slachtoffer.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~luyendij/fkast/tfkast2.jpg
Het resultaat na het snijden. Het kleine logo is wat minder mooi omdat het materiaal eigenlijk te dun was en de fijne stukken wegsmolten (in de tekst van het logo vooral).

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~luyendij/fkast/tfkast4.jpg
Het opschuren van de oude verf laag.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~luyendij/fkast/tfkast5.jpg
Hier zat dus het verfspuiten en raam plaatsen nog voor.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~luyendij/fkast/tfkast6.jpg
En de andere kant.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~luyendij/fkast/tfkast7.jpg
Met een Revoltec lampje in de kast.

Ik ben benieuwd wat ze er van vindt als ze terug komt van kamp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaaf hoor, dat ziet er allemaal strak uit :Y

Waar heb je die panelen laten snijden? Ik kan wel spul laten laseren, alleen geen metaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:01

Chrisjuh_15

Facta non verba

Argos schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 23:32:
Zo deze window-mod heb ik voor mijn nichtje gemaakt die op voetbalkamp is. Ik had maar een week voor ze terug was van kamp dus het moest snel snel snel, waardoor ik niet van alle stappen een foto heb helaas.

[afbeelding]
Het slachtoffer.

[afbeelding]
Het resultaat na het snijden. Het kleine logo is wat minder mooi omdat het materiaal eigenlijk te dun was en de fijne stukken wegsmolten (in de tekst van het logo vooral).

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
En de andere kant.

[afbeelding]

Vette mod :) Mag de clubkeuze van je dochter wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
is dat niet slecht voor je pc ongedierte erin ;) :P

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argos
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-04 02:32
De platen zijn gesneden met een lasersnijder het logo is geschikt gemaakt met AutoCAD. Het is idd wel een mooi logo :P Ik had natuurlijk ook een willekeurig logo van een andere club kunnen doen, maar dan had ze de pc denk ik uit het raam gekieperd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Strak gedaan hoor! d:)b Hier zou je m'n broertje en vader blij mee kunnen maken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Argos schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 23:32:

[afbeelding]
Het slachtoffer.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
En de andere kant.

[afbeelding]

Supers, deze kast zou ik ook wel willen hebben, ik ga ook maar eens nadenken over het laser werk.
Chrisjuh_15 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 23:43:
[...]

Vette mod :) Mag de clubkeuze van je dochter wel :D
Nichtje

↓ volgende bericht hieronder ↓

Pagina: 1 ... 7 ... 46 Laatste