Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-08 20:30
Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/Hexagon/Hexagon-banner.png

Ik heb besloten om aan het wk-contest van EVGA, Coolermaster en techpowerup! mee te doen. Om kans te maken op een van die mooie prijzen ben ik maar iets heel origineels/moeilijks gaan doen: een voetbal maken van MDF!

Je zou misschien denken dat een bal rond is, maar in feite is hij opgebouwd uit allemaal zes, en vijfhoeken. Dus die kan ik mooi gaan zagen uit MDF, en ze dan aan elkaar plakken. Dit lijkt allemaal simpeler dan het is. Allereerst moest er namelijk vrij veel gerekend worden wat nou precies de hoek moest zijn van alle vlakken.

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/Hexagon/IMG10037.jpg

Dit is een van de vellen waarop ik (met wat hulp van mijn vader) heb zitten berekenen wat nou de hoeken van de vijf en zesvlakken moesten worden.

Ik neem aan dat de naam weinig uitleg nodig heeft: een voetbal bestaat hoofdzakelijk uit zeshoeken, vandaar de naam hexagon.

[ Voor 3% gewijzigd door boazkl0p op 27-06-2010 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p
Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/Hexagon/Hexagon-banner-update.png

Jaja, ik ben alvast bezig gegaan (midden in mijn toetsweek nog wel :P )

Allereerst heb ik de zaagtafel maar eens buiten gezet. Dat ding heb ik voor mijn verjaardag gekregen, en heeft zich al aardig bewezen als handig gereedschap. Is het geen schatje?

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/Hexagon/IMG10016.jpg

Toen gingen we met de rekenmachine er bij maar eens flink wat vierkantjes zagen

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/Hexagon/IMG10017.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/Hexagon/IMG10021.jpg

Poef, en toen waren het zeshoeken die al met wat kit en plakband in elkaar zijn gezet

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/Hexagon/IMG10022.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/Hexagon/IMG10025.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/Hexagon/IMG10028.jpg

Toen dat eenmaal droog was kon er nog verder worden gebouwd :)

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/Hexagon/IMG10029.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/Hexagon/IMG10030.jpg

En maar even wit tape gebruikt, omdat het schilderstape kwijt/op is :P

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/Hexagon/IMG10031.jpg

En dit moet de opening worden voor de voeding. Dit moet natuurlijk nog even wat worden aangepast zodat het er strak uit gaat zien

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/Hexagon/IMG10032.jpg

En na zo'n dagje zagen heb je aan de achterkant van de zaagtafel een flinke hoop driehoekjes liggen

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/Hexagon/IMG10036.jpg

Dat was het weer, er komt binnenkort meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Tof man! Komt ook flink nauwkeurig denk, paar graden of mm verschil en je mist de aansluiting aan de andere kant lijkt mij.
In behandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p
_ferry_ schreef op maandag 28 juni 2010 @ 09:26:
Tof man! Komt ook flink nauwkeurig denk, paar graden of mm verschil en je mist de aansluiting aan de andere kant lijkt mij.
In behandeling.
Ja, je moet zeker nauwkeurig werken. Ik heb ook al flink wat dingen overnieuw moeten doen. Voornamelijk vijfhoeken zijn bijna onmogelijk om goed te maken.

En krijg ik ook nog een keer antwoord of ik hier op tweakers ook de updates mag plaatsen?

[ Voor 10% gewijzigd door boazkl0p op 29-06-2010 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

duurde even, maar hij is OK :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
Jammer dat het nu WK themed moet zijn, hier kan je zulke ander vette dingen mee maken! Bijv een energie centrale uit de toekomst (zon ball met van die hexa platen er omheen) alleen dat zal wel moeilijk zijn :P Succes en maak er iets leuks van :D

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha eigenlijk zou je er een kooitje in moeten maken dat meedraait zodat alles op zen plek blijft als je er een trap tegen aan geeft :P leuk idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Echt een super idee! :D Wegens komend project ga ik hier niet aan meedoen maar mijn steun in deze contest heb je! Wordt vast weer een toffe mod dus keep them updates comin' ! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusioxan
  • Laatst online: 13:25
Een vraagje, maak je de zijkanten ook in een hoek? Zodat twee plaatjes exact op elkaar passen of vul je dat op met lijm/kit?

En de voeding, blijft die zo liggen of komt hij op zijn achterkant te hangen? Mij lijkt het niet mooi als er zo'n inham in zit om de voedingskabel erin te steken (wel handiger, geen ongewenste uitsteeksels).

Verder een interessant projectje! Deze wordt zeker gevolgd door mij. :D

[ Voor 53% gewijzigd door Fusioxan op 30-06-2010 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adib
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-03-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 23:26:
haha eigenlijk zou je er een kooitje in moeten maken dat meedraait zodat alles op zen plek blijft als je er een trap tegen aan geeft :P leuk idee
je bedoel een gyroscoop
zou wel vet zijn
denk niet dat je die zo zou kunnen kopen
ze zitten ook in heli's zodat ze niet gaan tollen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:01

Zeror

Ik Henk 'm!

Zou het niet veel mooier zijn om de vijfhoeken enkel van hout (zwart) te hebben en de zeshoeken van plexiglas?
:) Of je maakt in je huidige zeshoeken plexiglas raampjes.

[ Voor 20% gewijzigd door Zeror op 30-06-2010 08:37 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjThase
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-06 12:50
Ziet er netjes uit, ga je ook nog wat met plexi doen?
ik ben iig zeer benieuwd naar het eindresultaat!

Mop mop, gas derop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

DjThase schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 08:39:
Zal wel leuker zijn alleen lastig denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p
Rakkerzero schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 08:36:
Zou het niet veel mooier zijn om de vijfhoeken enkel van hout (zwart) te hebben en de zeshoeken van plexiglas?
:) Of je maakt in je huidige zeshoeken plexiglas raampjes.
Ik heb hier niet zo heel veel plexi liggen, en nu kan ik ook nog wat valsspelen met kieren tot een mm of 2 opvullen met kit. Met plexi word dat allemaal zichtbaar. En ik heb ook niet echt zin om veel geld uit te geven aan dit project. Het is namelijk maar tijdelijk :P
DjThase schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 08:39:
Ik kan wel een paar zeshoekjes van plexi maken, maar dan moet ik de binnenkant ook nog wat er uit laten zien. Ik zal wel even er over na gaan denken.
Fusioxan schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 01:20:
Een vraagje, maak je de zijkanten ook in een hoek? Zodat twee plaatjes exact op elkaar passen of vul je dat op met lijm/kit?
Zijkanten maak ik ook onder een hoek. Daarom moest er ook zoveel gerekend worden. Dat was tot nu toe nog het meeste werk 8)7 Maar ik ben nu al wel zover dat ik zeker weet dat ik de juiste hoek heb berekend :*)
En de voeding, blijft die zo liggen of komt hij op zijn achterkant te hangen? Mij lijkt het niet mooi als er zo'n inham in zit om de voedingskabel erin te steken (wel handiger, geen ongewenste uitsteeksels).

Verder een interessant projectje! Deze wordt zeker gevolgd door mij. :D
Ik kan wel eens kijken of ik ergens aan zo'n plug kan komen die je kan inbouwen, en vanaf daar een kabel naar de voeding laten lopen. Als iemand een linkje heeft naar conrad o.i.d. graag. Ik heb namelijk geen idee hoe zoiets heet.
Cornelisjuh schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 23:08:
Jammer dat het nu WK themed moet zijn, hier kan je zulke ander vette dingen mee maken! Bijv een energie centrale uit de toekomst (zon ball met van die hexa platen er omheen) alleen dat zal wel moeilijk zijn :P Succes en maak er iets leuks van :D
Tsja, het moet wel WK themed zijn, anders maak ik uberhaupt geen kans op die leuke prijzen :P
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 23:26:
Ik houd wel van een uitdaging, maar allereerst spreekt het idee van tegen een computerkast aan schoppen mij niet echt aan. En de portemonnee vind het ook niet zo'n goed idee ;) Ben namelijk net 17, en mijn folderbaan is ook nog pleite omdat het bedrijf er mee stopte |:(

[ Voor 20% gewijzigd door boazkl0p op 30-06-2010 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Toffe mod! Ziet er goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snijtafel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 12:33
Ziet er enorm tof uit, nu nog maar hopen dat ook nederland zo gaat presteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-07-2016

GNOOM172

Gewoon een Gnoom

Ziet er erg leuk uit :9~ . Dit wordt in ieder geval geen "zwabber"bal -O- . Succes met je build en hopen dat je in de prijzen valt! d:)b

LED staat toch voor Licht En Duurzaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djmaddox
  • Laatst online: 16-02 21:02

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Ziet er veelbelovend uit! Kutgw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 21:12

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Zeer mooi projectje, maar ook een precies projectje! Veel succes ermee, ik ga hem zeker volgen. Ik zou trouwens die voeding uit elkaar halen, misschien past ie wel op 1 hexa-vlak. Plexi vindt ik ook een super idee. Bijvoorbeeld alle 5hoeken plexi en alle 6hoeken hout. Ga je er nog schanieren in maken? Hij kan dan zo mooi als een ei met een dekseltje open lijkt me.

@djmaddox, ik zie al een tijdje jouw afkorting staan op het einde van een reactie en ik wist niet waar het voor stond, wel dat het zeer maf staat als je het in het nederlands leest.... :P Keep up the good work dus...

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-09 21:33
boazkl0p schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 09:29:

[...]

Ik kan wel eens kijken of ik ergens aan zo'n plug kan komen die je kan inbouwen, en vanaf daar een kabel naar de voeding laten lopen. Als iemand een linkje heeft naar conrad o.i.d. graag. Ik heb namelijk geen idee hoe zoiets heet.
DickBest heeft bijvoorbeeld deze maar ook varianten zonder lampje. Een normale voedingskabel de stekker afknippen, draadjes strippen en hierop modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjThase
ik heb wel een eurostekker verlengkabel liggen: zo eentje
voor €5,- mag je hem hebben

[ Voor 53% gewijzigd door DjThase op 30-06-2010 12:41 ]

Mop mop, gas derop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-!-M
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
offtopic:
[quote]DjThase schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 12:40:
[/quote]

Leuk om hem een link te sturen naar een kabel die goedkoper is dan jouw tweedehandse vraagprijs ;)

Gaaf project, succes, ben heel erg benieuwd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjer94
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-08 12:10

daantjer94

Lvl 26 Human Designer

duw je er ook een vuvuzela in?

Put Smarties tubes on cats legs, make them walk like a robot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p
FloydRaalte schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 12:04:
Zeer mooi projectje, maar ook een precies projectje! Veel succes ermee, ik ga hem zeker volgen. Ik zou trouwens die voeding uit elkaar halen, misschien past ie wel op 1 hexa-vlak.
Tsja, heb ik ook al overwogen, maar omdat ik de kast toch niet voor langer dan een week ga gebruiken laat ik denk ik liever de voeding heel. Daarom dus zo'n stekker. En nu laat ik de buitenkant dus gewoon heel, en zet ik de voeding net niet op de grond, maar dat maakt niet uit.
Ga je er nog schanieren in maken? Hij kan dan zo mooi als een ei met een dekseltje open lijkt me.
Dan word het wel een heel groot geheel voor maar een scharnier van maximaal 10 cm. Ik zit op het moment meer te denken om hem voor 3/4 helemaal vast te bouwen, en dan de overige kwart 2 kanten open te laten gaan. Dus 2 deurtjes. Hopelijk begrijp je mijn uitleg een beetje :P
DjThase schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 12:40:
Zo een heb ik ook nog wel hier liggen. Ik bedoelde zoiets als al eerder werd gepost. Ik denk dat ik die maar koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusioxan
Je kan er ook een uit een oude voeding halen die je thuis hebt. Dat heb ik ook gedaan maar heb hier niks meegedaan. Deze ligt al ruim een maand op mijn bureau. Ik zou zeggen, verzendkosten zijn voor jou en je hebt hem. :)

http://img268.imageshack.us/img268/1305/p3006101534.jpg (Misschien een te grote close up, maar er moet gewoon dezelfde stekker in als die in je voeding.

Trouwens; hoe doe je dan met de ventilatoren van de voeding? Want deze moeten natuurlijk lucht verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p
Fusioxan schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 15:37:
Je kan er ook een uit een oude voeding halen die je thuis hebt. Dat heb ik ook gedaan maar heb hier niks meegedaan. Deze ligt al ruim een maand op mijn bureau. Ik zou zeggen, verzendkosten zijn voor jou en je hebt hem. :)
Tsja, dat zou dan een postzegel zijn? Klinkt wel verleidelijk. Als je me even een pm stuurt met je bankrekeningnr, enz regelen we het ;)
Trouwens; hoe doe je dan met de ventilatoren van de voeding? Want deze moeten natuurlijk lucht verplaatsen.
Tsja, ik kan een vijfkant van dik gaas maken. Zo kan er lucht door heen. Ik moet uberhaupt nog gaan bedenken hoe ik het met de airflow ga doen. Want ik wil hem er natuurlijk zo mooi mogelijk uit laten zien, maar hij moet ook wel weer functioneel zijn :p Als er iemand hiervoor suggesties heeft hoor ik het graag.

Ga nu trouwens maar eens met m'n zaagtafeltje herrie maken. Heb namelijk vandaag de laatste toetsen verpr*tst , en heb nu ongeveer vakantie.

[ Voor 7% gewijzigd door boazkl0p op 30-06-2010 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjer94
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-08 12:10

daantjer94

Lvl 26 Human Designer

met gaas, of gaatjes in het hout

Put Smarties tubes on cats legs, make them walk like a robot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunedanh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:17
Wat betreft de airflow/luchtinlaat, is het geen idee om de "bal" gewoon op een standaard te zetten (anders rolt hij weg 8)7 ), en dan aan de onderkant (bij de standaard) de luchtinlaat te maken? Zo is de luchtinlaat niet te zien, maar heb je toch nog enige airflow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjes
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 23:46
Moet je eigenlijk ook wel een gat in de bovenkant hebben zodat de warme lucht iig weg kan...

Home-Assistant.io | Home-Assistant config | Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
Er MOETEN gewoon Vuvuzela's in, dat is zo'n beetje het bekenste WK 2010 product :D

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p
dunedanh schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 15:51:
Wat betreft de airflow/luchtinlaat, is het geen idee om de "bal" gewoon op een standaard te zetten (anders rolt hij weg 8)7 ), en dan aan de onderkant (bij de standaard) de luchtinlaat te maken? Zo is de luchtinlaat niet te zien, maar heb je toch nog enige airflow.
Dat is idd wel wat! Dat ga ik doen :)
Chilli dude schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 16:33:
Moet je eigenlijk ook wel een gat in de bovenkant hebben zodat de warme lucht iig weg kan...
Helemaal bovenin lijkt mij niet mooi, maar misschien 3 van die daaronder.
Cornelisjuh schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 16:36:
Er MOETEN gewoon Vuvuzela's in, dat is zo'n beetje het bekenste WK 2010 product :D
En ook meteen het irritantste van het WK 2010

//edit
Maar misschien kan ik hiermee wel iets met de airflow doen :o Ook hier ga ik nog even over nadenken :P Heb nog veel te denken komende tijd.

//edit
Hey, misschien kan ik wel van 3 vuvuzela's de poten maken waar dit ding dan net een paar cm vanaf de grond op komt te staan.

[ Voor 12% gewijzigd door boazkl0p op 30-06-2010 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 10:46
boazkl0p schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 19:18:
//edit
Hey, misschien kan ik wel van 3 vuvuzela's de poten maken waar dit ding dan net een paar cm vanaf de grond op komt te staan.
Doen, door drie van die dingen te verzagen wordt de wereld weer een stukje beter ;)

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p
brinkdinges schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 20:06:
[...]

Doen, door drie van die dingen te verzagen wordt de wereld weer een stukje beter ;)
Helemaal mee eens. Maar dat ik nou weer voor die dingen moet gaan betalen :S Dat lijkt me bijna geldverspilling 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjThase
boazkl0p schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 22:09:
[...]

Helemaal mee eens. Maar dat ik nou weer voor die dingen moet gaan betalen :S Dat lijkt me bijna geldverspilling 8)7
sloop een paar kleuters op straat }) })
_O-

Mop mop, gas derop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p
Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/Hexagon/Hexagon-banner-update.png
DjThase schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 22:11:
[...]

sloop een paar kleuters op straat }) })
_O-
Tsja, dan kan ik net zo goed mijn irritante broertje pakken O-)

Na een dagje lekker werken ben ik al een heel eind verder

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/Hexagon/IMG00048.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/Hexagon/IMG00049.jpg

Om de 2 deurtjes makkelijk open te laten gaan heb ik deze 2 vlakken hier alvast half gedaan. Op de deurtjes komen de andere helften.

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/Hexagon/IMG00050.jpg

Dat was het weer. Het spul staat nu lekker te drogen, en ik ben morgen vrij dus :*)

En ik ben blij met de bijna 1800 views op 1 dag!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b378
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-09 22:03
Ziet er echt supergaaf uit! Keep up the good work :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p
b378 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 22:33:
Ziet er echt supergaaf uit! Keep up the good work :)
Dank u :)
En is het normaal dat een project 2000 keer in een dag word bekeken? Ik hoop het nog een keer mee te mogen maken dat ik door mijn bandbreedte op photobucket heen ben :P

[ Voor 33% gewijzigd door boazkl0p op 01-07-2010 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjThase
bij een mod van deze kwaliteit wel, iedereen wil zien hoe hij gaat eindigen :D

Mop mop, gas derop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p
DjThase schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 08:31:
bij een mod van deze kwaliteit wel, iedereen wil zien hoe hij gaat eindigen :D
Dat zullen jullie wel zien binnen 2 maanden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 16:30
Geweldig bedacht en uitgewerkt. Ben benieuwd wat je er verder van gaat maken. Keep up the good work.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 19:58
En als je nou eens een paar vuvuzela's gebruikt en daar speakers inbouwd en op youtube de 'vuvuzela' knop aanzet kun je je meteen inschrijven voor irritantste mod van het jaar ;) :)

Ontopic:
Ziet er geweldig uit hoor. ga zo door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/faf5cbf70290e51536a6c1d1b8441dd6.png

Let niet op mijn uber slechte paint skills.

Maar dit een idee voor de vuvuzela's? Gewoon ergens door snijde zo dat de bal er als het ware tussen zit.

[ Voor 14% gewijzigd door Xenomorphh op 01-07-2010 09:53 ]

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 16:30
Of van 2 Vuvuzela's losse speakers ernaast maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p
vraagjez schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 09:26:
En als je nou eens een paar vuvuzela's gebruikt en daar speakers inbouwd en op youtube de 'vuvuzela' knop aanzet kun je je meteen inschrijven voor irritantste mod van het jaar ;) :)

Ontopic:
Ziet er geweldig uit hoor. ga zo door.
En waar zit die vuvuzela knop dan? Ik heb even gezocht maar zag niks.
Xenomorphh schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 09:52:
[afbeelding]

Let niet op mijn uber slechte paint skills.

Maar dit een idee voor de vuvuzela's? Gewoon ergens door snijde zo dat de bal er als het ware tussen zit.
Ik wil niet dat de vuvuzela's zo er overheersen. Dus ik wil ze wel als voetjes gebruiken, maar niet zo bovenop.
barry457 schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 09:56:
Of van 2 Vuvuzela's losse speakers ernaast maken ;)
Dat is denk ik wel een idee. Maar toch heb ik het liever als 1 geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 19:58
mhh, inderdaad niet bij elk filmpje zit zo'n knop.
YouTube: Barcelona 1-0 Real Madrid All Goals & Highlights 29/11/09 [HQ]
Maar klik hier maar eens 1x op de voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p
vraagjez schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 10:11:
mhh, inderdaad niet bij elk filmpje zit zo'n knop.
YouTube: Barcelona 1-0 Real Madrid All Goals & Highlights 29/11/09 [HQ]
Maar klik hier maar eens 1x op de voetbal.
Wow, dat is irritant ja!!!
Ik heb nog wel 2 kleine speakertjes die ik waarschijnlijk wel in zou kunne bouwen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien kan je zon vuvuzela verwarmen en dan zo buigen dat je een cirkel krijgt waar je die bal op kan leggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p
Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 12:34:
misschien kan je zon vuvuzela verwarmen en dan zo buigen dat je een cirkel krijgt waar je die bal op kan leggen
Maar zo'n ding is niet helemaal cilindervormig. Dus dan rolt de bal er snel van af denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p
Ok, ik heb zojuist bij de lidl 3 vuvuzela's gekocht. Werd ook raar aangekeken :/ M'n moeder schrok zowat omdat ik met 3 van die herrie-dingen aankwam :P

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/Hexagon/IMG00049-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/Hexagon/IMG00050-1.jpg

Ik weet dus nog niet precies hoe ik ze in de mod ga verwerken. Ze zijn namelijk vrij groot vergeleken met de bal. Dus ik zou heel veel er af moeten zagen om ze als pootjes te gebruiken. Of ik moet die zware houten bal op een meter hoogte laten zweven door die goedkope plastic dingen :N

We denken verder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Maak er een doedelbal van :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
  • Laatst online: 11-06-2024
Je kan ook één of meer vijf of zeskanten van gaas maken en dit zwart dan wel wit spuiten. Dan zie je er wel wat van, maar niet superveel, en het is functioneel.

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
  • Laatst online: 13:19
Ziet er vet uit!!!
Bookmark dit topic!

De ultimate WK mod!!

Is het iets om de vuvuzela aan te sluiten op een lucht pompje?

DPC Chef-kok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Laatst online: 13:15

Herman

FP ProMod
:+ Gave mod! :)

Lijkt me gaaf... Een vuvuzela al boot-beep _/-\o_

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Brainfart: Als ie toch op een soort sokkel komt, dan kun je van de bodem ook een gecombineerde in en out take maken. Dus 2 openingen zagen in de bodem, in de sokkel aan de ene kant 2x120mm ofzo die zachtjes door het ene gat blazen dmv een soort luchttunnel, en aan de andere kant er weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hipy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-07 17:03
<nvm> zit weer is niet op te letten :P

[ Voor 72% gewijzigd door hipy op 01-07-2010 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p
Woozy schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 18:55:
Ziet er vet uit!!!
Bookmark dit topic!

De ultimate WK mod!!

Is het iets om de vuvuzela aan te sluiten op een lucht pompje?
Een vuvuzela maakt niet geluid door de lucht die er door heen word gepompt. Anders was het wel grappig geweest. Een speakertje geeft nog heb beste resultaat denk ik.
niekje87 schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 18:35:
Je kan ook één of meer vijf of zeskanten van gaas maken en dit zwart dan wel wit spuiten. Dan zie je er wel wat van, maar niet superveel, en het is functioneel.
Dat ga ik denk ik ook maar wel doen. Maar dan laat ik de randen van de vijf of zeshoek wel staan, zodat dat dunne gaas geen stevigheid hoeft te geven.
_ferry_ schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 22:08:
Brainfart: Als ie toch op een soort sokkel komt, dan kun je van de bodem ook een gecombineerde in en out take maken. Dus 2 openingen zagen in de bodem, in de sokkel aan de ene kant 2x120mm ofzo die zachtjes door het ene gat blazen dmv een soort luchttunnel, en aan de andere kant er weer uit.
Ik ga denk ik toch maar voor het gaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vindt het een erg orgineel en mooi iedee en nu ook al mooi uitgevoerd ga zo door:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunedanh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:17
Mocht je toch voor een sokkel/standaard gaan, dan kan je het ding eventueel laten lijken op de cup zelf (Dit ding, maar dan met een voetbal ipv een wereldbol). Het enige nadeel is dat het dan wel een erg grote, lompe case word, en waarschijnlijk ook nog topzwaar... Maar het idee is wel grappig 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
  • Laatst online: 11-06-2024
Eventueel zou je zelfs het helemaal gaasloos kunnen doen, door cirkelvormige gaten met dezelfde diameter als de fans uit te frasen/zagen (laatste is wel lastig). Door de fanbladen dezelfde kleur als het bijbehorende vlak te geven, krijg je ook een best tof effect.

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

En we zijn door naar de halve finale: Nederland 2 - 1 Brazilië !!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pindamaster
  • Laatst online: 11-09 15:13
moet die wel door bouwen wilt hij het afhebben voor dat nederland: 1. kampioen is 2. nederland eruit ligt, dat is zijn motivatie ook wel wat minder.

Kortom: WE WANT UPDATES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p
Jajaja, vandaag heb ik weer lekker gezwommen en voetbal gekeken. En gelukkig is nederland door, dus hebben we iig nog 2 wedstrijden voor de boeg :)
Maar nu je het zegt: ik kan nu nog wel even bezig gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YEAH WE ZIJN DOOOOOOR GEK

ontopic je kunt ook een oordopje van de mp3 in die vuvuzela drukken wedden dat dat werkt

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2010 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p
Verwijderd schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 18:54:
YEAH WE ZIJN DOOOOOOR GEK

ontopic je kunt ook een oordopje van de mp3 in die vuvuzela drukken wedden dat dat werkt
Uitgeprobeerd? :P
Maar ik heb nog wel een klein speakertje liggen hier. Die kan ik er waarschijnlijk wel in kwijt :P Maar ik zit nog steeds met de vraag waar ik die vuvuzela's ga plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172

GNOOM172

Gewoon een Gnoom

Er zijn nu denk ik wel een stuk of 200 miljoen groene >:) vuvuzela's over.... Daar is altijd wel plek voor te maken toch? 8)

Gewoon doorgaan met je mod, gaat er prima uit zien! *;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Laatst online: 06-09 02:52
GNOOM172 schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 19:57:
Er zijn nu denk ik wel een stuk of 200 miljoen groene >:) vuvuzela's over.... Daar is altijd wel plek voor te maken toch? 8)

Gewoon doorgaan met je mod, gaat er prima uit zien! *;
*momelt iets over hebben van braziliaanse ex* _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

ziet er idd goed uit, ik hoop alleen dat je alles HEEL goed schuurt voordat je verft,

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Wat dacht je van een soort grasmatje waar je de bal opzet die weer vast staat met die Vuvuzela's, geeft het weer wat meer WK sfeer, of word dat toch weer net té veel decoratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p
Voor de foto's die ik ga maken ga ik hem waarschijnlijk wel even op een grasveld neerzetten. Maar om nou standaard hem daar op te hebben staan :S
Ik ben trouwens wel weer een stukje verder. Ik heb de bal nu bijna helemaal rond, en alleen de opening voor de deurtjes is nog open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p

Hier is weer een update. Ik ben voornamelijk bezig geweest met schuren, maar dat zie je niet zo goed.

Zo was de bovenkant voor het schuren

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/Hexagon/IMG00047.jpg

En zo werd het na het grof schuren. Ik kwam er achter dat ik dus niet precies genoeg hebt gewerkt, want de kitlijnen lopen anders dan de vlakken.

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/Hexagon/IMG00048-1.jpg

Verder nog wat foto's van de bal zoals hij er nu bij staat:

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/Hexagon/IMG00049-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/Hexagon/IMG00050-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/Hexagon/IMG00052.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/Hexagon/IMG00061.jpg

En we sluiten af met een shot van de binnenkant. Dit krijg ik waarschijnlijk niet op tijd allemaal netjes, maar dat is ook niet nodig. Het gaat tenslotte om wat je kunt zien

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/Hexagon/IMG00060.jpg

Dit was de update weer.

[ Voor 4% gewijzigd door boazkl0p op 03-07-2010 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adib
  • Laatst online: 31-03-2022
op sommige plaatjes lijkt het of het hout nar binnen buigt dat is vast niet zo he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p
Adib schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 14:45:
Op sommige plaatjes lijkt het of het hout naar binnen buigt, dat is vast niet zo he?
M'n camera is al vrij oud/brak. Maar het hout is uiteraard gewoon recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joukea
  • Laatst online: 11-09 07:57
Leuke mod! Ik weet niet of je een SATA schijf gaat gebruiken maar ik heb eventueel nog wel een knal-oranje sata-kabel liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p
Joukea schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 18:43:
Leuke mod! Ik weet niet of je een SATA schijf gaat gebruiken maar ik heb eventueel nog wel een knal-oranje sata-kabel liggen...
Ik ga een sata schijf gebruiken. En hoeveel moet die kabel dan gaan kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joukea
  • Laatst online: 11-09 07:57
3 euro incl. verzenden in een bubbelenvelop? Gebruik hem zelf toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusioxan
Over verzenden gesproken, is dat dingetje van mij al aangekomen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
  • Laatst online: 02-05 19:15

Het is bedoening, niet bedoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p
Fusioxan schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 20:00:
Over verzenden gesproken, is dat dingetje van mij al aangekomen? :+
Ja, met je leuke briefje er bij. Maar het ziet er goed uit. Bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

&#8595; volgende bericht hieronder &#8595;

Mooie update, ben benieuwd hoe alles erin gaat passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploon
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:58
offtopic: Heerlijk deze fan staat meteen op de frontpage

ontopic: ben benieuwd, ga zo door!

"If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ianovski
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-03-2024

Ianovski

Rawr!

Hey, ik zie je mod nu pas, ziet er goed uit. Ik was zelf ook van plan om mee te doen, maar ik dacht (weet ook niet waarom) dat je alleen mee mocht doen met een Cooler Master kast. Maar dat is dus niet zo?

Nu ik dit weet ga ik wss alsnog iets maken, weet nog niet wat.
Maar ga jij vooral zo door, want het ziet er echt goed uit! :9~

Ianovski Designs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Laatst online: 06-09 02:52
Ianovski schreef op maandag 05 juli 2010 @ 00:14:
Hey, ik zie je mod nu pas, ziet er goed uit. Ik was zelf ook van plan om mee te doen, maar ik dacht (weet ook niet waarom) dat je alleen mee mocht doen met een Cooler Master kast. Maar dat is dus niet zo?

Nu ik dit weet ga ik wss alsnog iets maken, weet nog niet wat.
Maar ga jij vooral zo door, want het ziet er echt goed uit! :9~
staan hele duidelijke regels hoor..

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p
Ik heb zelfs nog op mijn beste engels de vraag gesteld of een casebuild ook mag. En kreeg meteen antwoord terug dat het toegestaan was :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p
Nou, er is weer een leuke update :)

Dit leuke dingetje had ik opgestuurd gekregen van Fusioxan.

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/Hexagon/IMG00067.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/Hexagon/IMG00070.jpg

Zo zag hij er eerst uit

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/Hexagon/IMG00061-1.jpg

Toen kwam er een gat in

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/Hexagon/IMG00072.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/Hexagon/IMG00071.jpg

En toen paste hij er leuk in :P

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/Hexagon/IMG00073.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/Hexagon/IMG00075.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/Hexagon/IMG00076.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/Hexagon/IMG00077.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/Hexagon/IMG00080.jpg

En toen had ik alles geschuurd.

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/Hexagon/IMG00081.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/Hexagon/IMG00082.jpg

En toen ging ik alles maar eens in de grondverf zetten

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/Hexagon/IMG00083.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/Hexagon/IMG00084.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/Hexagon/IMG00085.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/Hexagon/IMG00086.jpg

Ik ben ook al bezig gegaan met te plamuren, maar daarover de volgende update meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Ziet er goed uit *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenicky
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-08 07:55
Ik volg deze casebuild al een tijdje, en ben onder de indruk.

Ondanks dat alle naden niet perfect zijn (althans op de foto's) weet ik heel goed dat het donders moeilijk is driedemensionaal elk vlak op te maken. Het ziet er goed uit en ik denk dat het geheel er echt goed uit zal zien.

Lekker zo doorgaan zeg ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172

GNOOM172

Gewoon een Gnoom

Echt een hele leuke mod aan het worden, ik zie een winnaar _/-\o_

jammer dat het een "zwabberbal" lijkt te worden, maar daar hebben ze op het WK ook last van. Sterker nog, ik zou deze MOD de "real mopfootball" noemen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 10:45

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Kom deze mod nu pas tegen, maar origineel is hij zeker! :)
* Ghost Dog wacht geduldig op de volgende update ;)

teeveepee :P

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p
Dank u :)
kenicky schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 23:09:
Ik volg deze casebuild al een tijdje, en ben onder de indruk.

Ondanks dat alle naden niet perfect zijn (althans op de foto's) weet ik heel goed dat het donders moeilijk is driedemensionaal elk vlak op te maken. Het ziet er goed uit en ik denk dat het geheel er echt goed uit zal zien.

Lekker zo doorgaan zeg ik!
De naden gaan nog geplamuurd worden. En ik ben zojuist er achter gekomen dat mijn vader plamuren leuk vind, en aangezien ik het een rotklusje vind O-)
GNOOM172 schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 23:40:
Echt een hele leuke mod aan het worden, ik zie een winnaar _/-\o_

jammer dat het een "zwabberbal" lijkt te worden, maar daar hebben ze op het WK ook last van. Sterker nog, ik zou deze MOD de "real mopfootball" noemen 8)7
Ik hoop maar dat ik in de prijzen val :D Maar voor zover zijn er nog wel heel weinig ingezonden mods. Alleen mensen die 2 voetbal stickers op hun kast hebben geplakt 8)7
Maar is ook wel logisch, want de echte goede mods hebben even wat tijd nodig.
En hoezo een zwabberbal? dat vat ik even niet. Kan ook komen door de vreugde dat ik zojuist mijn rapport heb opgehaald, over ben, en vakantie heb!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
boazkl0p schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 10:27:
En hoezo een zwabberbal? dat vat ik even niet. Kan ook komen door de vreugde dat ik zojuist mijn rapport heb opgehaald, over ben, en vakantie heb!!!
De Jubilani (de bal die gebruikt word voor dit WK) ''zwabbert'' alle kanten op volgens de spelers.
Hier staat een artikel erover.

Verder een leuk idee, ben benieuwd wanneer hij klaar is en uiteraard hoe hij er dan uitziet :) Tot dan, lurk ik lekker verder >:).

Ohja, nog gefeliciteerd met het overgaan he :)

[ Voor 3% gewijzigd door xPhantom op 09-07-2010 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p
xPhantom schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 10:37:
[...]

De Jubilani (de bal die gebruikt word voor dit WK) ''zwabbert'' alle kanten op volgens de spelers.
Hier staat een artikel erover.

Verder een leuk idee, ben benieuwd wanneer hij klaar is en uiteraard hoe hij er dan uitziet :) Tot dan, lurk ik lekker verder >:).

Ohja, nog gefeliciteerd met het overgaan he :)
Ok, bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Zeker mooie mod! :) Ziet er vet uit en ga hem zeker volgen :)

Nog gefeliciteerd met het overgaan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p

Er is weer een update over de zwabberbal.
Allereerst heb ik mijn vader lekker laten plamuren, en dat is nu af. Maar de foto's gaan voornamelijk over het scharnier wat ik uiteindelijk toch goed vast heb gekregen.

Dit was de eerste versie hoe ik het wou monteren

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/Hexagon/IMG00066.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/Hexagon/IMG00065.jpg

Ook aan de andere kant moest even een plankje worden gemaakt wat weer vastgelijmd kan worden op een zeshoek.

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/Hexagon/IMG00067-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/Hexagon/IMG00070-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/Hexagon/IMG00077-1.jpg

Let maar niet op de kitresten op het plankje. Ik wou alvast de zeshoek er aan vast maken. Natuurlijk kwam alles weer los, want de kit was nog lang niet droog...

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/Hexagon/IMG00073-1.jpg

Helaas was het niet sterk genoeg, dus moesten er aan de zijkanten verstevigingen worden gemaakt

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/Hexagon/IMG00071-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/Hexagon/IMG00068.jpg

En uiteindelijk heb ik ik nog wat zeshoeken bijgemaakt, en het zo op laten drogen.

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/Hexagon/IMG00075-1.jpg

Er zit nu wel een grote kier bij het scharnierpunt omdat hij anders niet open kon. Dit ga ik nog wel wat beter camoufleren.

Dit was de update weer. De bal is nu bijna helemaal dicht :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Ik dacht echt heel even dat er een einde was gekomen aan deze mod vanwege het verliezen van de WK finale :9 Mooi dat je toch nog doorzet! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p
Ik heb al genoeg niet afgemaakte kasten hier staan :(
Dus deze gaat ook werkelijk afgemaakt worden. Maar ik kom er wel achter dat ik het nog druk krijg in de vakantie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p
Ik heb even een vraagje aan de mensen hier. Zouden groene leds die schuin naar beneden schijnen leuk zijn om het gras na te bootsen? En is dat gewoon een kwestie van wat stroom van een molex aftappen, en dan via een weerstand naar allemaal ledjes parallel laten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

Die middelste bruine 6 hoek is die nou zo scheef? Zou erg zonde zijn..

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

boazkl0p schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 16:56:
Ik heb even een vraagje aan de mensen hier. Zouden groene leds die schuin naar beneden schijnen leuk zijn om het gras na te bootsen? En is dat gewoon een kwestie van wat stroom van een molex aftappen, en dan via een weerstand naar allemaal ledjes parallel laten gaan?
Ja ;) Pak dan wel een molex verlengkabeltje oid zodat je niet in je voeding hoeft te knippen he :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p
Xenomorphh schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 17:06:
Die middelste bruine 6 hoek is die nou zo scheef? Zou erg zonde zijn..
Hij is niet zo scheef als hij op de foto staat. Verder is het natuurlijk de achterkant van de kast, dus het valt mee. Als alles eenmaal geplamuurd, geschuurd, en geverfd is zal je het amper meer zien.
Blue-Tiger schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 17:11:
Ja ;) Pak dan wel een molex verlengkabeltje oid zodat je niet in je voeding hoeft te knippen he :9
Dat uiteraard :P
Maar ik heb dus maar 1 weerstand nodig voor alle ledjes?

[ Voor 4% gewijzigd door boazkl0p op 20-07-2010 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

boazkl0p schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 17:41:
[...]

Hij is niet zo scheef als hij op de foto staat. Verder is het natuurlijk de achterkant van de kast, dus het valt mee. Als alles eenmaal geplamuurd, geschuurd, en geverfd is zal je het amper meer zien.

[...]

Dat uiteraard :P
Maar ik heb dus maar 1 weerstand nodig voor alle ledjes?
Als je die weerstand in serie aansluit voordat je de ledjes parallel split heb je idd maar 1 weerstand nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p
Blue-Tiger schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 17:46:
[...]

Als je die weerstand in serie aansluit voordat je de ledjes parallel split heb je idd maar 1 weerstand nodig.
Ok, bedankt. Dat moest ik even zeker weten. En denk je dat het een beetje mooi gaat staan?
Pagina: 1 2 Laatste