Tuurlijkboazkl0p schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 17:49:
[...]
Ok, bedankt. Dat moest ik even zeker weten. En denk je dat het een beetje mooi gaat staan?
Let op! je kunt niet 1 weerstand pakken en daar meerdere leds parallel achter zetten. Dan kunnen ze alsnog kapot!boazkl0p schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 17:49:
[...]
Ok, bedankt. Dat moest ik even zeker weten. En denk je dat het een beetje mooi gaat staan?
http://faq.tweakers.net/cme/ledweerstand.html
Je kunt ze vaak het beste per 3 in serie zetten met 1 weerstand op 12volt.
Ok, dat vermoedde ik al. Nouja, dan maar even wat leds en een weerstandje van 100 ohm. Kost toch allemaal niks_ferry_ schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 18:11:
[...]
Let op! je kunt niet 1 weerstand pakken en daar meerdere leds parallel achter zetten. Dan kunnen ze alsnog kapot!
http://faq.tweakers.net/cme/ledweerstand.html
Je kunt ze vaak het beste per 3 in serie zetten met 1 weerstand op 12volt.
Ik ga deze led's gebruiken, maar weet iemand hoeveel volt deze nodig hebben?
[ Voor 14% gewijzigd door boazkl0p op 20-07-2010 18:31 ]
bij onze blokker hebben ze nog van dat nep gras voor 1 euro permatje ofzo.

If water polo was easy, it would be called football
Hoeft van mij niet echt. Anders moet ik ook weer een ondergrond gaan maken, waardoor hij een groot oppervlak nodig heeft om op te staan.
wat ik zou doen = plexi plaat eronder, groene leds erin
ja, daag.
Nee, zoals ik al zei ik doe er geen plaat onder. En er zouden heel veel krassen op die plaat komen.Remmes_NT schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 19:06:
wat ik zou doen = plexi plaat eronder, groene leds erin
Even een mini-update. Ik ben net 2 weken op vakantie geweest. Vandaar het uitblijven van updates dus. De ledjes, weerstanden, en die zooi zijn binnen, dus ik kan binnenkort gaatjes gaan boren. Het solderen doe ik pas nadat ik hem helemaal heb geverfd.
voorkom double posteboazkl0p schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 22:15:
Even een mini-update. Ik ben net 2 weken op vakantie geweest. Vandaar het uitblijven van updates dus. De ledjes, weerstanden, en die zooi zijn binnen, dus ik kan binnenkort gaatjes gaan boren. Het solderen doe ik pas nadat ik hem helemaal heb geverfd.
en wk is over
Achja, die dubbelpost is natuurlijk niet echt netjes, maar het was al wel weer 2 weken geleden dat ik dat bericht plaatste. En het wk is voorbij, maar de wedstrijd nog niet he
lette nie op, kwee neits van die wedstrijd dusboazkl0p schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 13:29:
[...]
Achja, die dubbelpost is natuurlijk niet echt netjes, maar het was al wel weer 2 weken geleden dat ik dat bericht plaatste. En het wk is voorbij, maar de wedstrijd nog niet he
Daarom moet je ook hele topics doorlezen voordat je loze opmerkingen begint te spammen
[img]error.jpg[/img]
offtopic:
Dan zou ik volgende keer maar ook echt lezen. Want het staat gewoon in de openingspost!
Dan zou ik volgende keer maar ook echt lezen. Want het staat gewoon in de openingspost!
Maar KUTGW!!
Weet iemand waar ik een template kan vinden van het gat van het i/o shield en waar alle kaarten tegenaan komen? Ben al een poosje aan het zoeken, omdat ik er nou eens een van mdf wil gaan maken, maar ben te lui om alles precies goed te gaan meten. Als iemand wat weet: HEEL GRAAG!

Eindelijk weer eens een update!
Mijn bestelling van ledjes, weerstanden en andere meuk is binnen. De ledjes die ik ga gebruiken zijn helder groen.

Verder hier nog even een fotootje van de hardware die erin gaat komen.

Maar nu terug naar de voetbal. Het deurtje zit er nu al helemaal in

Ook zit er een gat waar de kabels door naar buiten gaan komen. Denk aan vga, muis, toetsenbord, enz.

Omdat ik het toch nooit helemaal 100% netjes kreeg heb ik van een kabelgoot plastic strips gesneden, en die gebruikt om de kiertjes te camoufleren

Hier hebben we weer een typisch voorbeeld van mijn camera die alles krom en scheef op de foto zet. Ik heb 2 latjes erin gelijmd, waarop mijn moederbord komt te rusten. Alleen lijkt het op de foto bijna alsof ze bijde schuin staan

Ik heb in het linker latje een gat moeten maken, omdat het scharnier anders in de weg zat. Dit is natuurlijk weer wat ruim, maar het is nog stevig genoeg.

Ook heb ik alvast de gaatjes geboord waar de ledjes in komen te zitten. Ik ga het allemaal pas solderen als de kast geverfd is, omdat ik anders de ledjes meeverf.

Ik verwacht redelijk snel weer een update, waarin beter word uitgelegd hoe ik alles ga monteren. Tips/commentaar/kritiek o.i.d. zijn welkom.
[ Voor 3% gewijzigd door boazkl0p op 09-08-2010 18:51 ]
Heeft niets met de camera in jouw hand maar met de imageprocessor achter jouw ogen te maken. Als je de schuine kantjes bovenin de foto afdekt en naar de latjes onder op de foto kijkt staan ze gewoon recht.boazkl0p schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 23:50:
Hier hebben we weer een typisch voorbeeld van mijn camera die alles krom en scheef op de foto zet. Ik heb 2 latjes erin gelijmd, waarop mijn moederbord komt te rusten. Alleen lijkt het op de foto bijna alsof ze bijde schuin staanDit is in werkelijkheid natuurlijk recht. Bedenk wel dat de uiteinden van de latjes schuin zijn.
Had je niet beter de contacten op het moederbord kunnen verlengen (eventueel met verlengkabels) en de kabelaansluitingen naast de stroomconnector naar buiten laten komen? Mijn €0.02.
You don't have to know how the computer works, just how to work the computer.
Inderdaad zeg. GrappigThomVis schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 11:00:
Heeft niets met de camera in jouw hand maar met de imageprocessor achter jouw ogen te maken. Als je de schuine kantjes bovenin de foto afdekt en naar de latjes onder op de foto kijkt staan ze gewoon recht.
Welke contacten op het moederbord? Ik snap dit niet helemaalHad je niet beter de contacten op het moederbord kunnen verlengen (eventueel met verlengkabels) en de kabelaansluitingen naast de stroomconnector naar buiten laten komen? Mijn €0.02.
Komt dat moederbordje uit een Dell? Want ik zie zo een groene klips aan het pcie slot.
Come to the dark side.... we have cookies!
Klopt! En verder staat er ook nog leuk groot dell op het bordjealopex schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 19:27:
[...]
Komt dat moederbordje uit een Dell? Want ik zie zo een groene klips aan het pcie slot.
Ennuh, gefeliciteerd he!
[ Voor 3% gewijzigd door boazkl0p op 09-08-2010 22:34 ]
PS/2, USB, VGA/HDMI aansluitingen maken uit het zicht (onderkant/achterkant van de case) en die doorverbinden met de aansluitingen op het moederbord. Hetzelfde als wat je met de stroomstekker gedaan heb dus.boazkl0p schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 18:50:
Welke contacten op het moederbord? Ik snap dit niet helemaal
[ Voor 8% gewijzigd door ThomVis op 10-08-2010 09:41 ]
You don't have to know how the computer works, just how to work the computer.
Dan zou ik alle connectoren moeten bestellen, veel gaten boren, veel solderen, en dit is ook zeer netjes. Ook is er niet meer zo heel veel tijd om hem af te maken. Dus vandaar.ThomVis schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 08:21:
[...]
PS/2, USB, VGA/HDMI aansluitingen maken uit het zicht (onderkant/achterkant van de case) en die doorverbinden met de aansluitingen op het moederbord. Hetzelfde als wat je met de stroomstekker gedaan heb dus.

Eindelijk weer eens een update van mij
Dat moet ook wel, want over 2 dagen moet ik hem klaar hebben. Nu kan ik je vertellen dat hij al bijna klaar is, alleen de hardware nog inbouwen, en wat soldeerwerk
Er waren eens 2 latjes

Ze werden aangepast

En een ander latje werd er op geschroefd

Alles netjes verzonken met een nieuw verzinkboortje meegenomen uit Duitsland tijdens de vakantie

Toen werd er nog een stukje afgezaagd, en was hij klaar

Verder was er ook een plankje

Dat werd zo gezaagd

Er werden wat gaten in geboord, en een fanhole

En tadaa! De voeding hing er onder

Verderop werden ook nog wat gaatjes geboord

Ik had ietswat te weinig ruimte genomen om een molex in de hdd te krijgen, dus daarom werden er nog 2 gaatjes geboord, en schoof het wat op (volgen jullie dit?)

En met de schroefjes er door heen kan de hdd er onder komen te hangen

En vervolgens komen de latjes en het plankje zo in de voetbal.

Die middelste plank zit er dus 'los' in, maar word door zwaartekracht en de latjes onder en aan de zijkant op zijn plaats gehouden

Tot slot heb ik nog een gat gemaakt voor de aan/uit schakelaar. Die komt onderaan verstopt, bij de power aansluiting. Ook heb ik daar nog een gat gemaakt voor de schakelaar van de ledjes, maar daar heb ik geen foto van.

Tot slot heb ik de voetbal helemaal wit geverfd, en rond alle vijfhoeken tape geplakt, zodat ik die straks zwart kan gaan verven.

Dat tape heeft mij een boel extra werk bezorgt, want toen ik het eenmaal er af wou halen, bleef er een lelijk lijmspoor achter. Daarom heb ik de voetbal helemaal opnieuw moeten schuren en verven, maar daarover in de volgende update meer.
Waarschijnlijk komt morgen de laatste update, en de foto's die ik ga gebruiken voor de wedstrijd. Hopelijk kan ik met dit gevaarte in de prijzen vallen
super mod
K volg m al een tijdje in stilte, maar voor zo een mooi werk kan ik moeilijk blijven zwijgen
Echt nice gedaan
K volg m al een tijdje in stilte, maar voor zo een mooi werk kan ik moeilijk blijven zwijgen
Echt nice gedaan
Elements of Fortune ... waarom is er toch zoveel werk voor school! grrr
Succes, hij moest af op mijn b´day?
Gestoord word je toch...
Dat vind ik altijd leuk om te horen maar van jou vind ik het echt SUPER! Jij bent 'mijn grote voorbeeld' op het gebied van werken met mdf. Dus bedankttomcat175 schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 10:37:
super mod![]()
K volg m al een tijdje in stilte, maar voor zo een mooi werk kan ik moeilijk blijven zwijgen![]()
Echt nice gedaan

Als jouw b'day 31 augustus is wel ja
Booh ziet er goed uit allemaal! Wel een origineel idee een voetbal! Dat heb ik nog nooit eerder gezien. Succes!
Als ik zo zie hoe je de voeding en harddisk hebt ingebouwd (op die plank), is die bal (aka HEXAGON) toch een stuk groter dan ik hem had ingeschat!
Super mod om te volgen en ik wens je veel succes met de contest!
Het moest ook origineel zijn, anders maakte ik sowieso geen kans in deze wedstrijd.Alpha89 schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 11:56:
Booh ziet er goed uit allemaal! Wel een origineel idee een voetbal! Dat heb ik nog nooit eerder gezien. Succes!
Ik zal de exacte maten hier vanavond wel even neerzetten.Blue-Tiger schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 12:17:
Als ik zo zie hoe je de voeding en harddisk hebt ingebouwd (op die plank), is die bal (aka HEXAGON) toch een stuk groter dan ik hem had ingeschat!Super mod om te volgen en ik wens je veel succes met de contest!
ziet er goed uit
enige opmerking is maak er foto's van met een fatsoenlijke camera want de bal lijkt schots en scheef te staan als maar wat
enige opmerking is maak er foto's van met een fatsoenlijke camera want de bal lijkt schots en scheef te staan als maar wat
de conectors ook al eens omgedraaid?boazkl0p schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 21:46:
TEASERUPDATE
[afbeelding]
(klikbaar)
[afbeelding]
(klikbaar)
Het enige probleem nu is nog dat 3 ledjes het niet doen![]()
Maar nieuwe bestellen kan ook niet meer, dus ik zal wel even zien hoe ik dit ga oplossen
If water polo was easy, it would be called football
Ja, zie ik nu ook. Is wel raar, want ik heb voor de gelegenheid even de camera van mijn pa gepakt omdat die beter zou zijnBlietZ schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 22:00:
ziet er goed uit
Nouja, morgen met een goede belichting nog maar eens proberen...
Was het maar zo simpel. Dat een led werkt als een diode (vandaar ook de naamde conectors ook al eens omgedraaid?
Ik zie het probleem niet.BlietZ schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 22:00:
ziet er goed uit
De foto's zijn niet recht van voren gemaakt, dus lopen lijnen die waterpas zijn irl, hier schuin door het beeld.
Logisch, lijkt mij.
Sowieso gaat een andere camera dat niet oplossen, alleen een ander standpunt.
Op verzoek verwijderd
EB cardetailing tot aan uw huis
Zie pmEdiejo schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 07:38:
Ik heb nog zat groene led's liggen (5mm) dus als je er een paar nodig heb dan hoor ik het wel. Mooi eindresultaat trouwens!

Hij is AF!!!
Na deze logo's te hebben geprint

Hebben ze als mal gediend, en zijn nu op de bal geverfd

Verder is er nog een boel gesoldeerd binnenin

Dus stroom er op

En dan doen de ledjes het

Hier nog eens wanneer het iets donkerder is

Ook heb ik in het deurtje een soort mesh gemaakt van een vlakje, door er een stukje mesh overheen te leggen, en dan telkens gaatje te boren.

En dan hier nog een paar overzicht shots

Het deurtje

Wat er in zit

En nu maar allemaal op mij gaan stemmen
vraagje werkt ie ook (zie geen videokaart/ ram geheugen)?
Uhm, goede vraagdavevogel0 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 21:41:
vraagje werkt ie ook (zie geen videokaart/ ram geheugen)?
Hij werkt wel zodra ik de rest van de hardware erin zet. Maar het heeft geen nut om een werkende computer buiten te hebben zonder randapparatuur, terwijl je er alleen maar foto's van hoeft te maken
Zou wel fraai zijn als de binnenkant ook netjes afgewerkt werd, verder erg origineel en mooi uitgevoerd!
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Ik was van plan om de binnenkant knal-oranje te spuiten, maar dat is er vanwege de deadline niet van gekomenSnoeiKoei schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 22:56:
Zou wel fraai zijn als de binnenkant ook netjes afgewerkt werd, verder erg origineel en mooi uitgevoerd!
Ziet er mooi uit!
Een beetje laat voor het WK, maar kwaliteit gaat boven snelheid.
Heb net even die contest doorgelezen en de andere mods inmiddels ook al te zien. Staan een aantal leuke tussen maar de opkomst voor deze contest was maar marginaal
Geen votings enzo, weet je al iets?
Nee, nog niks. Ik zie wel dat de admin op het techpowerup forum een beetje teleurgesteld is in ons "geeks", vanwege het lage aantal inzendigenBlue-Tiger schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 22:41:
Heb net even die contest doorgelezen en de andere mods inmiddels ook al te zien. Staan een aantal leuke tussen maar de opkomst voor deze contest was maar marginaalGeen votings enzo, weet je al iets?
Maar ik blijf gewoon hopen

Toch vind ik jou kast toch 1 van de meest gemodde, meesten hebben alleen een spuit job gedaan

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!
Eigenlijk is dat dan weer niet echt een gemodde want het is gewoon een vanf niks gemaakte kast 
Maar wel heel mooi werk, leuk idee en strak in elkaar gezet.
En meteen actueel voor het EK van 2012
Ik hoop zeker dat je gaat winnen
Ik hoop zeker dat je gaat winnen
Mee eensXenomorphh schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 23:51:
Toch vind ik jou kast toch 1 van de meest gemodde, meesten hebben alleen een spuit job gedaan
Als er in 2012 weer ergens een ek contest word gehouden kan ik weer mooi deze foto's insturenAktiveHate schreef op woensdag 08 september 2010 @ 07:52:
Eigenlijk is dat dan weer niet echt een gemodde want het is gewoon een vanf niks gemaakte kast
IK OOK!!!Ik hoop zeker dat je gaat winnen

ONTZETTEND GOED NIEUWS!!!
Ik heb een pm gekregen van de admin op het techpowerup forum dat ik heb gewonnen. Moest een mail sturen om mijn prijs te claimen. Ik weet dus nog niet of gewonnen ook eerste plaats betekent, maar ik heb in ieder geval een prijs binnen
Dit bericht is het (zonder dat van dat emailadres, voor het geval iemand er met mijn prijs vandoor wil gaan XD)
Ik heb een pm gekregen van de admin op het techpowerup forum dat ik heb gewonnen. Moest een mail sturen om mijn prijs te claimen. Ik weet dus nog niet of gewonnen ook eerste plaats betekent, maar ik heb in ieder geval een prijs binnen
Dit bericht is het (zonder dat van dat emailadres, voor het geval iemand er met mijn prijs vandoor wil gaan XD)
cooler master football fever contest
hi,
your submission won.
Thanks!
-w1zzard
[ Voor 29% gewijzigd door boazkl0p op 09-09-2010 15:12 ]
Lekker direct berichtje zeg
Maar gefeliciteerd, het lijkt me gewoon de eerste plaats
Casemod: Cubeleon
Ook vanaf hier een hartelijk gefeliciteerd!

Hmmz, hier komt dus m'n sig
Gefeliciteerd!!!
Straks natuurlijk je prijs in de voetbal stoppen he 

Gefeliciteerd! Was zeker de meest orriginele case!

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!
Gefeliciteerd! Heb de andere inzendingen niet gezien, maar je zal vast wel 1e zijn
Ook gefeliciteerd!
Op welke prijs gok je het liefst?
Ik zou ze allemaal claimen, er waren zo weinig inzendingen!
Op welke prijs gok je het liefst?

[ Voor 17% gewijzigd door GNOOM172 op 09-09-2010 17:26 ]
LED staat toch voor Licht En Duurzaam?
Gefeliciteerd! Ik hoop voor je dat je alles krijgt of ze iets aan je geven en de rest houden. Die stickermods/andere zooi die was gepost is gewoon geen prijs waard.
Nogmaals, mooie mod hoor
Nogmaals, mooie mod hoor
Gefeliciteerd
Put Smarties tubes on cats legs, make them walk like a robot.
Thank you!brinkdinges schreef op donderdag 09 september 2010 @ 16:21:
Lekker direct berichtje zegMaar gefeliciteerd, het lijkt me gewoon de eerste plaats
Bedankt, en nogmaals bedankt voor de ledjes he!Gwannoes schreef op donderdag 09 september 2010 @ 16:27:
Ook vanaf hier een hartelijk gefeliciteerd!
![]()
![]()
Als het de muis is ook?Blue-Tiger schreef op donderdag 09 september 2010 @ 16:30:
Gefeliciteerd!!!![]()
Straks natuurlijk je prijs in de voetbal stoppen he
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dank uXenomorphh schreef op donderdag 09 september 2010 @ 16:44:
Gefeliciteerd! Was zeker de meest orriginele case!
Ik heb nog eens nagevraagd aan w1zzard, maar hij wist niet welke prijs ik zou krijgen. Volgens mij weet ie helemaal niks, behalve dat ik een van de winnaars ben_ferry_ schreef op donderdag 09 september 2010 @ 16:45:
Gefeliciteerd! Heb de andere inzendingen niet gezien, maar je zal vast wel 1e zijn
Ik wil natuurlijk de EVGA Classified SR-2GNOOM172 schreef op donderdag 09 september 2010 @ 17:23:
Ook gefeliciteerd!
Op welke prijs gok je het liefst?Ik zou ze allemaal claimen, er waren zo weinig inzendingen!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Bedanktvraagjez schreef op donderdag 09 september 2010 @ 19:05:
Gefeliciteerd! Ik hoop voor je dat je alles krijgt of ze iets aan je geven en de rest houden. Die stickermods/andere zooi die was gepost is gewoon geen prijs waard.
Nogmaals, mooie mod hoor
[ Voor 11% gewijzigd door boazkl0p op 09-09-2010 19:48 ]
heel vet!
Zo zie je maar dat al dat werk dubbel en dik de moeite waard is
Zo zie je maar dat al dat werk dubbel en dik de moeite waard is

Elements of Fortune ... waarom is er toch zoveel werk voor school! grrr
Hangt natuurlijk van de prijs aftomcat175 schreef op donderdag 09 september 2010 @ 20:43:
heel vet!![]()
Zo zie je maar dat al dat werk dubbel en dik de moeite waard is![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Maar het is wel leerzaam en leuk geweest, en dat is ook wat waard.
ik hoop voor je dat je dat sr-II moederbord wint
Omdat er zo weinig inzendingen waren zijn er gewoon winnaars gekozen. Stemmen is dus niet mogelijk
Ik hoopte het ook maar ik heb 'maar' een cooler master silent pro gold 1000w voeding gewonnendralix schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 10:11:
ik hoop voor je dat je dat sr-II moederbord wint
welke mod had dan het mobo gewonnen? ik vond die van jou namelijk het beste
Ik weet het nietdralix schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 15:16:
welke mod had dan het mobo gewonnen? ik vond die van jou namelijk het beste
Helaas zijn er niet gewoon stemmen geteld, maar heeft iemand van coolermaster besloten
Maarja, die voeding is ook wel leuk