Het "Post hier je kleine mods" topic - Deel 17 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 6 ... 46 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid-Man
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-08 02:39
Ja, ik heb hem gewoon eerst besteld, zou erna wel gaan kijken wat ik nog extra ging bestellen, ik ga er nog 1 aan de onderkant plaatsen, nog 1 aan de bovenkant en 1 aan de zijkant, het onderste gat, dan moet de boel wel lekker boel blijven :+ (moet toch nog het e.e.a. bestellen, dus dat kon wel mooi tegelijk dacht ik zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
D4NG3R NL schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 10:59:
[...]

Heb ik ook gedaan bij de CM690 van mijn oom, gewoon mee naar de autozaak gegaan & gevraagt waneer er een auto zwart werd gespoten. Gevraagt hoeveel het zou kosten om de kast ook mee te laten spuiten.

Koste me een tientje voor het halve uurtje werk wat hij er aan had, verf koste niks.

Tip als je een kast met popnagels hebt (dus zonder verwijderbaar tray) met een fijn ijzerboortje, wat zo groot is als het gat wat je bovenop de nagel ziet. voorzichtig uitboren.
Heb een adresje, circa 30 euro om me P193 te coaten, perfect dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:55

D4NG3R

kiwi

:)

Liquid-Man schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 16:44:
Ja, ik heb hem gewoon eerst besteld, zou erna wel gaan kijken wat ik nog extra ging bestellen, ik ga er nog 1 aan de onderkant plaatsen, nog 1 aan de bovenkant en 1 aan de zijkant, het onderste gat, dan moet de boel wel lekker boel blijven :+ (moet toch nog het e.e.a. bestellen, dus dat kon wel mooi tegelijk dacht ik zo)
Ik zou er 1 aan de onderkant bij zetten.. als je er 1 aan de zijkant bij zet krijg je turbulentie wat slecht is voor de koeling!

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Vraaag schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 19:55:
[...]

Heb een adresje, circa 30 euro om me P193 te coaten, perfect dus!
Netjes toch :)?

Edit: met wat gedult kan je zelfs met cheap-ass autolak -spuitbussen- een kast mooi zwart maken! maar dit maakt hem wel wat meer krasgevoelig.

Derrrrr.... Dubbelpost :X

[ Voor 30% gewijzigd door D4NG3R op 22-06-2010 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn voorkeur gaat ook wel uit naar poedercoaten, omdat dat als het goed gedaan is langer meegaat dan de rest van je kast :p Dat is ook een gevalletje kijken waar ze net zwart aan het doen zijn en dan mee kunnen doen.

Ik vraag me alleen af welk effect het heeft op de thermische kwaliteiten van een kast: je smeert in principe toch een dun laagje plastic over kaal metaal en plastic isoleert uiteraard veel beter dan metaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Hoezo? De standofs die je monteerd boren gewoon door dit laagje heen en raken hierbij dus het metaal..
Ook de voeding doet hetzelfde bij de schroeven. Je kast is gewoon normaal geaard hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Coops
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-01-2024
Sinds wanneer is je kast een onder deel van de koeling van de PC? Natuurlijk voert het wel een heel klein beetje warme lucht af maar als je kijkt naar 99% van de highend kasten tegenwoordig zijn ze allemaal zwart en hebben ze allemaal een flinke lik verf op het metaal zitten zo wel voor de buiten kant als het binnen werk en ik heb nog nooit ook mar iemand gehoord over de gereduceerde koel capaciteiten van zo'n highend kast.

Het lijkt me dan ook dat je eerst maar eens moet proberen te berekenen hoeveel warmte je kast af kan geven met z'n redelijk beperkte oppervlak en de geringe temperatuur verschillen tussen de binnenkant van de kast en de omgevingstemperatuur. Ik denk dat als je gemiddeld een verschil van ~10 graden ziet je over een flink verschil praat. Tel daar bij op dat je case fans over het algemeen zo rond de 1500 a 2000 liter lucht verplaatsen per uur per fan (een mini tower bevat ongeveer 25 liter) en je kunt er redelijk van uitgaan dat de extra koeling die de kast levert zo minimaal is dat je het ding net zo makkelijk van hout kunt maken zonder je zorgen te hoeven maken over de reductie in koelcapaciteit van de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

High-end kasten geven een veel betere airflow en zien er een stuk beter uit. Dat is alles.

Toen ik overstapte van mn cheap ass 30 euro kast, naar een CM690 Advanced II. daalden mijn temps met ruim 12c... zal O.A komen omdat er 1 fan meer in zat (andere kast had 140mm intake voor, 120mm outtake achter)

[ Voor 54% gewijzigd door D4NG3R op 23-06-2010 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:44
Vin toch wel dat de Cm690 Ad. II een extra intake fan mist, ik heb nou op mn antec 900, 2 intake fans voor de 6 3.25" bay's, één 200mm top exhaust fan(zit bovenin de kast) één exhaust naast het i/o shield en een intake thv de cpu koeler op het zijpanneel.
Als ik het kabelmangement van de backplate en de drivemounts vergelijk is die van de cm690 toch wel superieur, zal ook maar eens een "kleine mod" maken om gaten in de backplate te maken.
*gaat opzoek naar een echte dremel voor een lage prijs O-) .

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rob Coops schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 14:32:
Het lijkt me dan ook dat je eerst maar eens moet proberen te berekenen hoeveel warmte je kast af kan geven met z'n redelijk beperkte oppervlak en de geringe temperatuur verschillen tussen de binnenkant van de kast en de omgevingstemperatuur. Ik denk dat als je gemiddeld een verschil van ~10 graden ziet je over een flink verschil praat. Tel daar bij op dat je case fans over het algemeen zo rond de 1500 a 2000 liter lucht verplaatsen per uur per fan (een mini tower bevat ongeveer 25 liter) en je kunt er redelijk van uitgaan dat de extra koeling die de kast levert zo minimaal is dat je het ding net zo makkelijk van hout kunt maken zonder je zorgen te hoeven maken over de reductie in koelcapaciteit van de kast.
Ja, ik denk dat het in de praktijk waarschijnlijk ook wel meevalt, al zijn er wel verhalen van bijvoorbeeld zwarte varianten van CPU-koelers die het wat minder doen dan hun naakte broertjes. Die zijn er dan uiteraard wel veel meer voor bedoeld om warmte af te voeren.

Het gaat mij er alleen om dat het een puur cosmetische ingreep is die praktisch gezien geen basis heeft, eerder het tegenovergestelde. Een beetje net als met sleeven: het bundelen van kabels met een sleeve was oorspronkelijk bedoeld om die bundels minder luchtweerstand te laten geven en dat werkte ook wel, maar nu men tegenwoordig iedere kabel apart sleeved werkt dat uiteraard alleen maar averechts. Het ziet er wel leuk uit.

Ik durf mijzelf een redelijke hardliner te noemen wat betreft de functionaliteit van zaken; ik zal niet zo snel enkele kabels sleeven bijvoorbeeld, maar een zwarte binnenkant vind ik wel dusdanig mooi dat ik misschien wel een concessie wil doen. Ik ben namelijk ook vrij visueel ingesteld en kan me dan ook bijvoorbeeld storen aan de kleur van m'n videokaart die niet bij de kleur van het moederbord past. Dat praktische en visuele botsen wel eens, maar vaak werkt het ook krachtig samen.

Vergelijk het met mensen aan boord van een racezeilschip; die zagen zelfs de stelen van hun tandenborstels om gewicht te besparen. Hoewel het praktisch nut daarvan maar te bezien valt, vormt het wel een mooi geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ben ik het geheel mee eens Camcha! Aangezien ik binnenkort een raam wil kopen/maken voor mn CM690 Adv. II, wil ik zeer graag de witte front kabeltjes wegwerken.. al zou ik maar 5CM per kabel sleeven zodat je het net niet kan zien, zolang het maar een stuk mooier word!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een raam doe ik dan ook weer niet aan :p Het moet wel netjes van binnen zijn, maar ik hoef het niet te kunnen zien _O- Teveel gedoe met trillingen, slechte isolatie en nog wat dingen.

Ik heb soms wat autistische trekjes geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 20:33:
Een raam doe ik dan ook weer niet aan :p Het moet wel netjes van binnen zijn, maar ik hoef het niet te kunnen zien _O- Teveel gedoe met trillingen, slechte isolatie en nog wat dingen.

Ik heb soms wat autistische trekjes geloof ik.
Ik weet het ook nog niet zeker :P maar ik vind het best wel leuk om mijn kast te optimalizeren, zoveel mogenlijk kabels wegwerken & het zo schoon mogenlijk maken. Maakt onderhoud ook 10x zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D4NG3R NL schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 20:34:
Ik weet het ook nog niet zeker :P maar ik vind het best wel leuk om mijn kast te optimalizeren, zoveel mogenlijk kabels wegwerken & het zo schoon mogenlijk maken. Maakt onderhoud ook 10x zo makkelijk.
O ja, dat is ook wel een pijlpunt in mijn opbouw: erg makkelijk onderhoud en enige flexibiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BUR
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-05 09:42

BUR

...aan het typen

Reactie op de mode van "D4NG3R NL"

Ik zou de scheidingswand weghalen tussen de voeding en je mobo, dan kan je kast ook weer 1 cm kleiner worden.

Ik vermoed dat je 8cm fans wil gebruiken.

Als je twee 12cm fans gebruikt in de boven plaat (1xinblazen en 1xuitblazen)
Heb je een hele stille bak met een goeie flow.
(heb ik op die manier met een koffer mod gedaan, PIII 800Mhz proc. had geen eigen fan meer nodig... heerlijk stil)

------------------------------------!
!____________uit__O___!
!____________________!
!____________________!
!_____O__in__________!
!____________________!
-------------------------------------!

Succes met de bouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crap :( Omdat de standaard southbridgefan vastgelopen was op het bordje dat ik van een medetweaker heb overgenomen en ik bovendien weinig vertrouwen had in het geluidsniveau van een vervanger heb ik zo'n blauw Zalman northbridge sinkje gekocht. Met enige airflow zijn de temperaturen wel in orde en ik hoopte dat het sinkje qua kleur precies bij de blauwe onderdelen van m'n zouden passen.

Die passen dus qua kleur exact niet, dus mijn volgende plan was om het sinkje te zandstralen. Op die manier past één en ander bij de kleur van de VRM-koeling. Hoewel daar wel een soort coating op zit is het allebei aluminiumkleurig en een stuk minder hinderlijk dan nét verschillende kleuren blauw.

Nu was er alleen iets mis met de luchttoevoer van de zandstraalcabine, dus ik kon de klus niet afmaken. De buitenkant is mooi schoon, maar tussen de vinnen is nog veel blauw te zien. Zo mooi als op de plaatjes is het trouwens in het echt niet, er zit vooral bij daglicht een blauwe hinderlijke zweem op.

Probleem is dat de werkplaats vanaf nu twee maanden dicht is en ik dus tot die tijd mijn heatsinkje niet kan afmaken en plaatsen :(

Gezandstraalde heatsink

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp?FotoAlbumID=206861&format=full&ext=.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

BUR schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 10:19:
Reactie op de mode van "D4NG3R NL"

Ik zou de scheidingswand weghalen tussen de voeding en je mobo, dan kan je kast ook weer 1 cm kleiner worden.

Ik vermoed dat je 8cm fans wil gebruiken.

Als je twee 12cm fans gebruikt in de boven plaat (1xinblazen en 1xuitblazen)
Heb je een hele stille bak met een goeie flow.
(heb ik op die manier met een koffer mod gedaan, PIII 800Mhz proc. had geen eigen fan meer nodig... heerlijk stil)

------------------------------------!
!____________uit__O___!
!____________________!
!____________________!
!_____O__in__________!
!____________________!
-------------------------------------!

Succes met de bouw.
Komen in totaal 3, 80mm fans in. Heb een paar zeer stille liggen. (2 voor de airflow & 1 op het CPU)

Maar eerlijkgezegt heb ik geen idee of ik hier nog wel mee bezig kan/ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Laatst online: 31-07 13:28
Hallo,

Ik zit er aan te denken om een casemod op mijn CM690 uittevoeren. Gewoon iets simpels, een windowmod. Alleen ik heb een paar vraagjes aangezien het de 1e keer is dat ik dit doe. Ik heb al een soort idee van wat ik erin wil zetetn. Ik wil een soort tribal-achtig iets met blauwe led erachter. Alleen het probleem is dat ik nog nooit met van die led buisjes heb gewerkt hoe ik ze dus zou moeten aansluiten. Ik weet ook niet hoe ik het mooi kan afwerken als ik het logo net mijn teken uit mjijn zijpaneel heb gedremelt. Ik zie her en der wel van die afwerk rubbertjes. Maar ik weet niet of ze buigzaam zullen zijn en om scherpen hoeken heen kunnen? Hier post ik in ieder geval al een foto'tje voor idee van wat ik wil. Misschien hebben een paar van jullie tips voor andere vormen aangezien ik nog een beginner ben.

Wat ik wil:
Afbeeldingslocatie: http://img404.imageshack.us/i/casemod.png/

Dankje:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjThase
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-06 12:50
foto werkt niet.... :X

Mop mop, gas derop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackwolf-nl
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-05 17:56
Tuurlijk, dat kan voor alle denkbare kasten, je moet je hele kast uit elkaar mollen, laten coaten en dan weer in elkaar popnagelen.

[...]
voor poeder coaten is het niet noodzakelijk de kast te demonteren...
de poeder gaat in de kleinste hoekjes zitten, alleen verstandig is het om zachte delen er af te halen in verband met smelten er van....
de poeder wordt gebakken op +- 160 graden ( daar kunnen sommige dingen niet goed tegen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Liquid-Man schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 15:43:
Ik heb geprobeerd de kabels zoveel mogelijk weg te werken voor een zo goed mogelijke airflow :+
Ben toch benieuwd hoe warm je gtx295 nu wordt? Heb je verder iets aan de koelpasta gedaan? is hij erg luidruchtig? Ergens kietelt het toch om mijn gtx260 in te ruilen voor zo'n dual-pcb beest, dx11 kan me wat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid-Man
Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 00:44:Ben toch benieuwd hoe warm je gtx295 nu wordt? Heb je verder iets aan de koelpasta gedaan? is hij erg luidruchtig? Ergens kietelt het toch om mijn gtx260 in te ruilen voor zo'n dual-pcb beest, dx11 kan me wat :P
CPU Type DualCore Intel Core 2 Duo E8500, 4400 MHz (9.5 x 463)
CPU Klok 4389.0 MHz (origineel: 3166 MHz, overclock: 39%)
CPU Multiplier 9.5x
CPU FSB 462.0 MHz (origineel: 333 MHz, overclock: 39%)
Geheugenbus 462.0 MHz
DRAM:FSB verhouding 1:1

Moederbord 40 °C (104 °F)
CPU 37 °C (99 °F)
CPU #1 / Kern #1 43 °C (109 °F)
CPU #1 / Kern #2 44 °C (111 °F)
GPU1: GPU 68 °C (154 °F)
GPU1: GPU omgeving 60 °C (140 °F)
GPU1: GPU VRM 53 °C (127 °F)
GPU2: GPU 68 °C (154 °F)
GPU2: GPU geheugen 60 °C (140 °F)
GPU2: GPU omgeving 59 °C (138 °F)
GPU2: GPU VRM 54 °C (129 °F)
Hitachi HDS722020ALA330 39 °C (102 °F)
Hitachi HDS722020ALA330 40 °C (104 °F)
Hitachi HDT725050VLA360 42 °C (108 °F)
SAMSUNG HD103UJ 35 °C (95 °F)

Tussen de Mugen2 en de CPU zit artic silver koelpasta, gewoon omdat ik dat nog had liggen :P
Deze temps zijn met een slordige 40% overclock en in idle toestand
Videokaart gaat alleen echt goed blazen als ik hem aardig op z'n tenen trap, maargoed, dan ben ik toch aan het gamen en heb ik een headset op, verder niet echt hinderlijk dus

[ Voor 5% gewijzigd door Liquid-Man op 01-07-2010 03:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aardig warm in idle, maar bij nvidia smeren ze altijd van zo'n dikke prut op hun gpu's, mijn gtx260 had dat ook, die ging ook meteen naar 40 graden idle, fan kon onder load het karwei af op 50%.
Al is hij nu watergekoeld, is n beetje n dwarse vergelijking met jouw gtx295, die stoot nog eens rond de 100watt extra uit, maar er is zeker winst te halen imo :)

Bedankt voor de info ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Beetje of topic maar krijg net een mailtje binnen:

Kommentare zur Bestellung:
Hup Holland hup :)
I am honored to see you here in my little shop!
Your beautiful pack is on its way to you :-)

Order bev. van MDPC-sleeve _/-\o_

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Geniaal, Duitsers die de gunst van Nederlanders proberen te winnen komen op mij altijd aandoenlijk over. Dit is Nils toch? wel super dat hij gewoon iets origineels van elke bestelling maakt.

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altaria1993
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-09 16:10
warhamstr schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 17:40:
Beetje of topic maar krijg net een mailtje binnen:

Kommentare zur Bestellung:
Hup Holland hup :)
I am honored to see you here in my little shop!
Your beautiful pack is on its way to you :-)

Order bev. van MDPC-sleeve _/-\o_
Nils die zit op een bepaald forum in het WK-thread ook al de hele tijd Nederland aan te moedigen :9 en dit maakt zijn shop dan toch weer een stuk persoonlijker he :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Vond het inderdaad wel erg leuk, en kom er achter dat ik veel te weinig |:( sleeve heb besteld. Dus ga hem binnenkort maar weer sponsoren. 8)

Welk forum is dat? En is er geen MDPC forum?

[ Voor 14% gewijzigd door warhamstr op 01-07-2010 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid-Man
Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 08:30:
Aardig warm in idle, maar bij nvidia smeren ze altijd van zo'n dikke prut op hun gpu's, mijn gtx260 had dat ook, die ging ook meteen naar 40 graden idle, fan kon onder load het karwei af op 50%.
Al is hij nu watergekoeld, is n beetje n dwarse vergelijking met jouw gtx295, die stoot nog eens rond de 100watt extra uit, maar er is zeker winst te halen imo :)

Bedankt voor de info ;)
Dat, plus dat ik er nog 1 van de eerste generatie heb, dus met 2 pcb's met de koeler in het midden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:02
Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 00:47:
Crap :(
Nu was er alleen iets mis met de luchttoevoer van de zandstraalcabine, dus ik kon de klus niet afmaken. De buitenkant is mooi schoon, maar tussen de vinnen is nog veel blauw te zien. Zo mooi als op de plaatjes is het trouwens in het echt niet, er zit vooral bij daglicht een blauwe hinderlijke zweem op.

Probleem is dat de werkplaats vanaf nu twee maanden dicht is en ik dus tot die tijd mijn heatsinkje niet kan afmaken en plaatsen :(

[afbeelding]

[afbeelding]
Kun je hem niet in de afbijt zetten? Geloof dat er hier op Tweakers iemand was die een intercooler van z'n auto van verf wou ontdoen en dat ging volgens mij wel goed met afbijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

het is anodisatie, je moet dus ff de agressieve gootsteenontstopper met Na-OH dr bij pakken :) letten we wel ff op de handschoentjes en bril? :) succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaja halve finale in ons broek zak :D
ja, en dat heeft dus niets met dit topic te maken.

[ Voor 44% gewijzigd door _ferry_ op 03-07-2010 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjThase
spammer :X

Mop mop, gas derop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Liquid-Man schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 23:59:
[...]

Dat, plus dat ik er nog 1 van de eerste generatie heb, dus met 2 pcb's met de koeler in het midden ;)
Dat is meer een voordeel voor die kaart, een vriend van me heeft een single pcb variant, en een chip is altijd warmer als de ander, omdat het koelblokje van die chip de airflow tegen heeft uit het front van de kast.
Bij die dual pcb heb je gelijke koeling voor beide chips, al zal de bovenste minimaal warmer zijn omdat hitte stijgt.

Maar ik blijf het super kaarten vinden, nog buiten het feit dat ze nog altijd in de top5 van de performance charts zitten, het is gewoon het idee en de uitwerking waarop nvidia twee chips die nooit ontworpen waren om op een dual-gpu kaart te komen, toch bij elkaar gegooid heeft in één enkele kaart :P

Dan kun je zeggen dat het een noodkreet voor de performance crown was toendertijd, maar ze hebben het wel even voor elkaar gekregen, waar ati hun chip al vanaf het begin af ontworpen had om er een dual-gpu kaart van te maken, al vind ik hun uitwerking nog altijd minder, bij de 3870x2 was de achterste chip stukken heter dan de eerste, bij de hd4870x2 hadden ze ook twee koperen koelblokken, en bij de hd5970 hebben ze dan eindelijk één vet stuk ijzer erop geplakt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Die Nils van MDPC-X is echt een komiek! :P Net een dikke envelop binnen gekregen met het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/21jykix.jpg

Let vooral op het niet bestelde stukje oranje sleeve! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Geniaal is die Nils toch ook met zijn tekeningen, ik ga binnenkort maar ook eens bestellen.

↓ volgende bericht hieronder ↓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Laatst online: 11-09 17:43
Twee HDD's opgehangen in de 5.25 bay van de CM690II case. Door de kabels die uitsteken ziet het geheel er niet zo clean meer uit, maar dit is een klein offer voor meer stilte. Testen ga ik doen als ik mijn werkgeheugen terug heb van Azerty. Dan kan ik ook meteen bepalen of ik een extra fan nodig heb voor de koeling.

Probeer het stof te negeren. :+
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_M_Je7d0WNT4/TDCmf_owOUI/AAAAAAAAA60/dXLbWN72Ydo/s576/100_6618.JPG

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_M_Je7d0WNT4/TDCoN81xblI/AAAAAAAAA7U/ghrZZx60xlY/s576/100_6636.JPG

Ik ben ook een beetje aan het experimenteren met karton om de airflow te verbeteren. Deze oplossing is niet permanent, maar is wel een perfecte manier om wat aan te pielen. Ik heb zo het idee dat met onderstaand voorbeeld de airflow verbeterd kan worden tov standaard setup. Feedback stel ik zeer op prijs.

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_M_Je7d0WNT4/TDCnPokOQ8I/AAAAAAAAA7A/lR8kdiEyu7A/s576/100_6621.JPG

[ Voor 3% gewijzigd door PjotrStroganov op 04-07-2010 18:44 ]

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Jouw voeding heeft geen koeling nodig? :+
Als je het karton vervangt door ijzer/plastic dan zou ik een gat onderin de kast boren zo groot als de fan van de psu, de psu omdraaien zodat ie koeling vanaf buiten krijgt want anders ben ik bang dat de psu erg warm wordt.
Verder erg netjes gedaan met die bandjes aan je hdd's al betwijfel ik het nut ervan ik hoor mn hdd's namelijk niet in mn pc kast ;)

[ Voor 20% gewijzigd door naaitsab op 04-07-2010 18:51 ]

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

offtopic:
Oeehh, getsie, stof! 8)

Het idee is imo wel leuk (met name het karton dat naar de videokaart zou moeten leiden, maar wat voegt het karton aan de achterkant precies toen?), wat was (/is) het idee voor een permanente oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPadd schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 00:14:
Kun je hem niet in de afbijt zetten? Geloof dat er hier op Tweakers iemand was die een intercooler van z'n auto van verf wou ontdoen en dat ging volgens mij wel goed met afbijt
AlexanderB schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 11:33:
het is anodisatie, je moet dus ff de agressieve gootsteenontstopper met Na-OH dr bij pakken :) letten we wel ff op de handschoentjes en bril? :) succes.
Wat AlexB dus zegt :) Ik heb het overgrote deel van het blauw al weggekregen en het resultaat is zoals gewenst (of ruimschoots goed genoeg in ieder geval), nu alleen de rest tussen die vinnen nog. Dan ga ik niet aanklooien met chemische goedjes waarvan ik het resultaat niet ken, maar twee maanden wachten is ook wel wat zuur :/

Maargoed, misschien gaat mijn customised blokje sowieso niet werken vanwege de Accelero die nog op de 4770 moet, eerst maar eens kijken of ik nog een vervanging bij Asus los kan krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2010 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Laatst online: 06-09 02:52
naaitsab schreef op zondag 04 juli 2010 @ 18:50:
Als je het karton vervangt door ijzer/plastic dan zou ik een gat onderin de kast boren zo groot als de fan van de psu, de psu omdraaien zodat ie koeling vanaf buiten krijgt want anders ben ik bang dat de psu erg warm wordt.
Verder erg netjes gedaan met die bandjes aan je hdd's al betwijfel ik het nut ervan ik hoor mn hdd's namelijk niet in mn pc kast ;)
onder voeding zit gat? :+ know before you say something

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
naaitsab schreef op zondag 04 juli 2010 @ 18:50:
De voeding krijgt zijn koeling al van buiten af. ;)
Blue-Tiger schreef op zondag 04 juli 2010 @ 18:50:
offtopic:
Oeehh, getsie, stof! 8)

Het idee is imo wel leuk (met name het karton dat naar de videokaart zou moeten leiden, maar wat voegt het karton aan de achterkant precies toen?), wat was (/is) het idee voor een permanente oplossing?
Karton aan de achterkant dekt het gat af naar de ruimte tussen het mobo en de achterkant van de kast. Ik vermoed dat dit gat zorgt voor behoorlijk wat turbulentie. Het kan ook zijn dat ik dat ik het achterwege laat na het testen.

Een permanente oplossing is afhankelijk van de materialen die ik via mijn werk kan krijgen. Misschien laat ik een stuk brute staal of aluminium knippen en zetten in de goede vorm. We hebben echter ook een mooi materiaal genaamd plastica liggen dat zich hopelijk makkelijk laat vormen zoals ik dat wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sticx
  • Laatst online: 24-08 19:29
PjotrStroganov schreef op zondag 04 juli 2010 @ 19:15:

Karton aan de achterkant dekt het gat af naar de ruimte tussen het mobo en de achterkant van de kast. Ik vermoed dat dit gat zorgt voor behoorlijk wat turbulentie. Het kan ook zijn dat ik dat ik het achterwege laat na het testen.
Meten is weten ;) Dus check ff of je temperatuur verschil krijgt, zo niet verbeterd et de airflow miss wel, maar niet zodanig dat het helpt. En dan kan je het net zo goed niet doen... 8)7 Of je moet het er mooi uit zien vinden natuurlijk ;)

[ Voor 23% gewijzigd door sticx op 04-07-2010 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dier
  • Laatst online: 12-09 20:04
hier mijn cable management. Het zag er eerst met m'n nieuwe modXtream pro 600watt niet uit want zowel de 24-pin ATX als de 4pin kabels waren veel te klein en stonden zowat strak gespannen over m'n 48070x2 :(.
Ik had vervolgens van Highflow een verlengkabel gekocht voor beide en toen zag het er wel mooi uit moet ik eerlijk zeggen :P

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_5ecav_iRTpM/TDTRNRx_rHI/AAAAAAAAAB0/HDBxnql8uto/s640/projectje%20klein.png

(..ow en ik vond de lolly die ik bij het pakketje kreeg echt sick lekker <+:) )

edit
nog een plaatje

Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_5ecav_iRTpM/TDTUqwADu6I/AAAAAAAAACE/skVlgmU1qCw/s720/bovenaf%20klein.png

[ Voor 26% gewijzigd door dier op 07-07-2010 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 11:43
Jij hebt ook al je OCZ Reapers aan 1 kant open. Heb ik ook. Dacht dat het een productie fout oid was. Verder strakke pc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dier
@Extorm
ik heb die inderdaad ook aan 1 kant open, ik kan ook nooit een plaatje op google vinden, ik dacht ook dat het een klein foutje was.. anyway ze komen van de computerland jaar of anderhalf geleden denk ik zo!
bedankt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

dthiers schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 21:15:
hier mijn cable management. Het zag er eerst met m'n nieuwe modXtream pro 600watt niet uit want zowel de 24-pin ATX als de 4pin kabels waren veel te klein en stonden zowat strak gespannen over m'n 48070x2 :(.
Ik had vervolgens van Highflow een verlengkabel gekocht voor beide en toen zag het er wel mooi uit moet ik eerlijk zeggen :P

(..ow en ik vond de lolly die ik bij het pakketje kreeg echt sick lekker <+:) )

edit
nog een plaatje
Welke fans?

Als het die Sickleflows zijn, hoe ben jij over het geluid wat ze produceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dier
@D4NG3R NL
het zijn gewoon de standaard fans van de antec 1200, op standaard snelheid ben ik echt heel tevreden met het geluid, en het geluid wat de hyper212 produceerd is echt zo minimalistisch, dat kan echt niet mooier!
hier even rijtje specs:

Q6600 @ 2.4Ghz met CM Hyper 212
2x2 OCZ gold pc6400 800mhz
2x1 OCZ Reapers pc6400 800mhz (zelfde timings als de goldies, dus doen het perfect (: )
ATI Radeon 4870x2 2GB ddr5
OCZ modXtream pro 600Watt
WD 750GB 7200rpm
2x Hitachi 500GB 7200rpm
Seagate 120GB 7200rpm
Creative Audigy 2
en dat alles aangesloten op een Asus P5QL-PRO gehuisvestigd in een Antec 1200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Hmmm ok, wil graag dat soort fans (zwart met donkderblauwe leds) hebben voor in mn CM690 Advanced II. Maar kan behalve de Sickleflows geen goede vinden.. die Sickleflows zijn ook weer geen optie omdat ze te veel herrie maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dier
ik zag hier op tweakers wel een paar setjes van zo een antec 1200 voorbij komen (ik weet niet of dit mag) maar het zijn dus aan te raden fans (: en als je echt stille wilt betaal je wel wat maar dan moet je die fans hebben die op een coolermaster hyper 212 zitten, die hebben echt een enorme luchtverplaatsing en ik geloof op 1900rpm ongeveer 18db!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dat zijn Sickleflows :P Die dingen maken nogal veel lawaai volgens de meesten hier op tweakers.

Edit: dat zijn dus deze pricewatch: Cooler Master SickleFlow 120 Blue LED 120mm, 120mm

[ Voor 51% gewijzigd door D4NG3R op 08-07-2010 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
Extorm schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 23:33:
Jij hebt ook al je OCZ Reapers aan 1 kant open. Heb ik ook. Dacht dat het een productie fout oid was. Verder strakke pc!
je bedoelt die heatpipe???
Afbeeldingslocatie: http://www.ocztechnology.com/images/products/auto_images/thumbs290x290/reaper_logo_b.jpg

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
D4NG3R NL schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 01:16:
Hmmm ok, wil graag dat soort fans (zwart met donkderblauwe leds) hebben voor in mn CM690 Advanced II. Maar kan behalve de Sickleflows geen goede vinden.. die Sickleflows zijn ook weer geen optie omdat ze te veel herrie maken.
Xigmatek heeft leuke fans.. zijn niet volledig zwart maar wel blauw..

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Maar ook wat te duur IMHO ;) .

Edit: Daarnaast moet ik 1, 120MM fan hebben met blauwe leds. de 140mm fans houd ik gewoon zwart.

Heb al wel een gekleurde fan, maar deze is doorzichtig.
Aan de andere kant zeur ik nogal, want de front-fan is ook doorzichtig... hmm.

[ Voor 79% gewijzigd door D4NG3R op 08-07-2010 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dier
@Remmes_NT
ja die heatpipes ja, bij echt slechts enkele modellen zijn die aan 1 kant open, maargoed dat setje was nieuw ook maar 25 euro ofzo vorig jaar (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dier
@D4NG3R NL
ah, dat zijn dus die dingen haha, nou ik zou er niks van aantrekken, misschien heb ik een low standard ofzo dat ik snel tevreden ben maar ik kan die rest van de fans beter horen als ze op allerlaagst staan dan die van CM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik merk hoge geluiden van fans snel op, ben zeer tevreden over de fans van mijn CM690 Advanced II + deze:
pricewatch: Cooler Master R4-L2S-12KB-GP, 120mm

Geen pieptonen niet niks (wel van mijn CPU koeler -atm stock Athlon II X3 435- en GPU -HD5770 reference cooler-) maar als ik deze op het laagste laat lopen merk ik hier niks van. Maar met de casefans wil ik dit dus niet doen :P wil ze gewoon vol uit hebben draaien.

Edit: Tip trouwens voor gebruikers van die fan: als ze gewoon altijd licht willen hebben (Zoals ik) of de kabels van de on/off switch zeer irritant vinden IVM cablemanagement (zoals ik :+ ): zet een jumper (gewoon een jumper die je op je mobo zou gebruiken) op de twee pinnetjes die je kan aansluiten op de ON/OFF switch.
Zo maken ze altijd contact en branden de ledjes gewoon altijd.
En kan je later als je wilt ook gewoon weer de ON/OFF switch erop zetten zonder problemen ;)

[ Voor 37% gewijzigd door D4NG3R op 08-07-2010 03:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07 12:45
Die had ik eerst voor mijn sickle flows, maar die LED's gingen allemaal achter elkaar kapot.... On/Off switch is wel briljant.

Ik vond die kabeltjes helemaal niet irritant bij kabelmanagement in m'n CM690...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Hoe vind je die sickleflows ten opzichte van de on/off fan dan qua geluid? (Kritisch antwoord A.U.B)

[ Voor 14% gewijzigd door D4NG3R op 09-07-2010 05:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjThase
ik heb laatst ook 2 sickleflows gekocht, ik vind dat geluid niet te harden vooral niet op max.
ik heb ze een tijdje(2dagen) op low laten draaien maar zelfs dan hoor je ze en de flow is dan ook niet super, als ze op max draaien is de flow wel superieur aan iedere andere fan die ik heb gezien.
ik zou ze iig niet aanraden voor iemand die een stille pc wil...
ik heb ze daarom ook weer bij de V&A gezet :P

Mop mop, gas derop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Het is dan welliswaar niet voor een casemod, maar wel gerelateerd:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Ov5U6YSAEyPJA5JyjWQiDiNn/full.jpg
200meter sleeve besteld.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kpHxGtzK1J64WTpmiiIWQwt9/full.jpg
En gisteren de hele avond zitten sleeven. En das pas 1/3e :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjThase
WHAT THE FUCK!!!
dude, waar ga je dat nou weer voor gebruiken? of krijg je ervoor betaald :P
hoeveel heeft je die sleeve gekocht?

Mop mop, gas derop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Voor een lamp, dus nee, krijg er niet voor betaald :P
De sleeve staat gewoon geprijsd op de mdpc site, kunt daar in 1x 200m bestellen, met shipping is dat 150€. Aardig wat geld voor wat "snoer", maar maak er wel wat unieks mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-08 19:03
ik voorspel een lamp met ledjes en flugelflesjes waarbij de draden mooi gesleeved zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-08 20:30

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Pieterke schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 11:47:
ik voorspel een lamp met ledjes en flugelflesjes waarbij de draden mooi gesleeved zijn :P
Die heb ik ook wel eens gezien op een foto. Zou wel lachen zijn idd om die draden te sleeven. Maar daar heb je toch geen mdpc sleeving voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Een kroonluchter met flesjes heb ik al eens gemaakt: klikkerdeklik
Maar het wordt een soort van lange koker lang t plafond waar dus allemaal van zulke lampjes uit komen. En dankzij de massieve koperdraadjes kun je ze dan in alle vormen buigen :) Zal mpg wel ff een verslagje op mijn blog posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

_ferry_ schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 12:24:
Een kroonluchter met flesjes heb ik al eens gemaakt: klikkerdeklik
Maar het wordt een soort van lange koker lang t plafond waar dus allemaal van zulke lampjes uit komen. En dankzij de massieve koperdraadjes kun je ze dan in alle vormen buigen :) Zal mpg wel ff een verslagje op mijn blog posten.
Die kroonluchter is zeker vers! :D Ben benieuwd wat je hier mee gaat doen :P Btw, 1/3e... heb je dan al ongeveer 70 meter verwerkt? Ik wens je succes :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_M_Je7d0WNT4/TDcY9XKTgEI/AAAAAAAAA9g/E_sqN-6Hdys/s320/100_6637.JPG Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_M_Je7d0WNT4/TDcZAaXM5PI/AAAAAAAAA-w/gLHrr9sImnI/s320/100_6646.JPG

Exhaust fan cover eruit gedremeld voor betere airflow bij lagere rpm's en minder geluidsoverlast. Randje weggewerkt met een C-profieletje. Dit is net wat mooier dan een ingesneden elektriciteitskabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL
  • Laatst online: 12-09 11:24

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

Waar haal je dat profiel vandaan? Ziet er mooi uit! =D

[ Voor 22% gewijzigd door DominoNL op 09-07-2010 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
Ik zag het bij sommige cases op SPCR dus ik zoeken. C-trim, blowhole trim, U-trim, Edge profile. Geen winkel in Nederland, alleen over de grens. En toen, 'edge trim' gaf me http://www.highflow.nl/mo...rubber-edge-trim-1m-.html.

Beetje duur voor een metertje rubber, maar het geeft een gegarandeerd nette afwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-07-2016

GNOOM172

Gewoon een Gnoom

Mooi en slim gedaan (goed idee), Alleen nog 4 zwarte schroefjes en het is helemaal super! :9~

LED staat toch voor Licht En Duurzaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 13:07
Oooh:O *krijgt de neiging om zijn kast weer te verbouwen*
Binnenkort even een nieuw fototje van mijn mod, niet zo zeer een mod. Het oude gele mobo is vervangen voor een mooi blitsend blauw mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Blue-Tiger schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 13:15:
[...]

Die kroonluchter is zeker vers! :D Ben benieuwd wat je hier mee gaat doen :P Btw, 1/3e... heb je dan al ongeveer 70 meter verwerkt? Ik wens je succes :o
Nee, heb nu bijna 100 lampjes gedaan, 1 lamp krijgt er 120, en ik wil er 2 maken.
Heb denk niet de volle 200meter nodig, uiteindelijk werden ze gemiddeld wat korter dan in de eerste plannen. Maar 125meter ofzo zal ik wel nodig hebben voor 2 lampen, en als ik dan nog eens een extra lamp ofzo wil maken... En voor het casemodden komt het vast ook nog wel van pas. Dus dan meteen een voordeelpakket, komt qua prijs op hetzelfde neer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

_ferry_ schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 18:19:
[...]

Nee, heb nu bijna 100 lampjes gedaan, 1 lamp krijgt er 120, en ik wil er 2 maken.
Heb denk niet de volle 200meter nodig, uiteindelijk werden ze gemiddeld wat korter dan in de eerste plannen. Maar 125meter ofzo zal ik wel nodig hebben voor 2 lampen, en als ik dan nog eens een extra lamp ofzo wil maken... En voor het casemodden komt het vast ook nog wel van pas. Dus dan meteen een voordeelpakket, komt qua prijs op hetzelfde neer :)
Daar heb je wel een sterk punt. Al zou je imo bijna een eigen topic aan mogen maken voor dit project aangezien het niet echt meer valt onder "kleine mods" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PjotrStroganov schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 15:25:
Exhaust fan cover eruit gedremeld voor betere airflow bij lagere rpm's en minder geluidsoverlast. Randje weggewerkt met een C-profieletje. Dit is net wat mooier dan een ingesneden elektriciteitskabel.
Ik zit er ook net over te denken om dat te doen bij mijn P180. Maar wat ik me dan afvraag is waarom die mesh er überhaupt in zit, als het stiller is zouden sommige fabrikanten het toch wel weglaten. Misschien dat het toch een te groot gat in je kooi van Faraday oplevert.

Ik zat te denken er dan misschien iets in deze trant in te zetten. De ronde spijltjes zouden veel minder turbulentie moeten opleveren, terwijl je kooi intact blijft.

Afbeeldingslocatie: http://www.shopeio.com/inventory/images/FC1.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
Verwijderd schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 18:44:
[...]

Ik zit er ook net over te denken om dat te doen bij mijn P180. Maar wat ik me dan afvraag is waarom die mesh er überhaupt in zit, als het stiller is zouden sommige fabrikanten het toch wel weglaten. Misschien dat het toch een te groot gat in je kooi van Faraday oplevert.

Ik zat te denken er dan misschien iets in deze trant in te zetten. De ronde spijltjes zouden veel minder turbulentie moeten opleveren, terwijl je kooi intact blijft.

[afbeelding]
Ik heb het idee dat fabrikanten willen voorkomen dat er iets tegen de fan komt. Misschien zijn ze zelfs wel verplicht om fans af te schermen

Ik heb zelf eigenlijk nooit stilgestaan bij het farraday-effect van een case. Mods met plexiglazen zijkanten worden toch ook niet negatief beïnvloed door het ontbreken ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PjotrStroganov schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 19:02:
Ik heb zelf eigenlijk nooit stilgestaan bij het farraday-effect van een case. Mods met plexiglazen zijkanten worden toch ook niet negatief beïnvloed door het ontbreken ervan?
Het zou natuurlijk prima onderhuids ruis kunnen opleveren en dat het zo dus bijvoorbeeld bij overclocks nadelig is. Maar ik verbaas me ook altijd over de moeite die er gestoken wordt in het aan laten sluiten van panelen door middel van lipjes, zelfs bij supergoedkope OEM-kasten. Ik kan me niet voorstellen dat dat niet om goede redenen gebeurt.

Ik weet niet of jullie weten wat ik bedoel, ik kan er zo snel geen foto van vinden/maken, maar het zijn vaak rijen lipjes metaal die aan de randen van een paneel/opening zitten. Die lijken er voor bedoeld om zoveel mogelijk contact te bewaren. Ook aan de binnenkant van plastic covers zit eigenlijk áltijd wel een metalen lining en ook 5,25" bays worden altijd geleverd met metalen inserts.

Het afschermen gebeurt trouwens ook bij kasten waarbij de fan toch al niet bereikbaar is met vingers, dus dat verhaal gaat sowieso niet op. Hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik toch het gevoel krijg dat die kooi best belangrijk gevonden wordt.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2010 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Belangrijk om hem te mogen verkopen onder bepaalde certificering/regels waarschijnlijk ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_ferry_ schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 19:42:
Belangrijk om hem te mogen verkopen onder bepaalde certificering/regels waarschijnlijk ja :)
Die er ook niet voor niets zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonWatSpulle
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-09 07:12
Verwijderd schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 19:14:
[...]
Het afschermen gebeurt trouwens ook bij kasten waarbij de fan toch al niet bereikbaar is met vingers, dus dat verhaal gaat sowieso niet op.
En wat dacht je van een installateur die de kabels niet zo autistisch weg werkt als wij? De interne kant van de ventilator word ook vaak afgeschermd ter voorkoming van kabels die er tegen aan komen.

Edit: en niet zo maar een!

En het faraday effect zal miniem verschil maken, gezien de meest extreme overklok acties toch nog gewoon op tafel gedaan worden ;)

[ Voor 20% gewijzigd door GewoonWatSpulle op 09-07-2010 20:02 . Reden: Faraday vergeten :x ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
[...]
Ik weet niet of jullie weten wat ik bedoel, ik kan er zo snel geen foto van vinden/maken, maar het zijn vaak rijen lipjes metaal die aan de randen van een paneel/opening zitten. Die lijken er voor bedoeld om zoveel mogelijk contact te bewaren. Ook aan de binnenkant van plastic covers zit eigenlijk áltijd wel een metalen lining en ook 5,25" bays worden altijd geleverd met metalen inserts.
Ik weet sowieso al één kast die die lipjes niet heeft, (en daar ben ik zeer tevreden over :P), de Antec 300. Die heeft zijpanelen die als een scharnier opengaan (ook een beetje lastig te omschrijven). En verder zijn er ook zat cases die bijna volledig uit plexiglas gemaakt zijn, en die zijn ook in de winkel te koop, dus ík denk dat je een beetje overdrijft wat die kooi van Faraday betreft, maar ik kan er natuurlijk naast zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TrekDude101 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 20:03:
En verder zijn er ook zat cases die bijna volledig uit plexiglas gemaakt zijn, en die zijn ook in de winkel te koop, dus ík denk dat je een beetje overdrijft wat die kooi van Faraday betreft, maar ik kan er natuurlijk naast zitten ;)
Wat de klant wil kan de klant krijgen, maar dat een OEM de moeite doet het in een kast te proppen zegt mij een hoop.
GewoonWatSpulle schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 20:00:
En het faraday effect zal miniem verschil maken, gezien de meest extreme overklok acties toch nog gewoon op tafel gedaan worden ;)
Extreme overclocks wel, maar iedereen die gewoon een dikke overclock in z'n gewone kast doet wil juist 24/7 een stabiel systeem. Er zijn vast genoeg voorbeelden te vinden waar die shielding er niet is, maar dat het zóveel voorkomt (meer wel dan niet, als ik even naar mijn kleine verzameling PC's kijk) is toch wel een indicatie dat het niet zomaar voor de lol gebeurt.
GewoonWatSpulle schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 20:00:
En wat dacht je van een installateur die de kabels niet zo autistisch weg werkt als wij? De interne kant van de ventilator word ook vaak afgeschermd ter voorkoming van kabels die er tegen aan komen.
Dat zie ik dan juist weer helemaal niet, in geen van de PC's waar ik aan gewerkt heb. Soms randjes om kabels langs te leiden, maar nooit een fanguard aan de binnenkant.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2010 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
De kooi is niet tegen instraling van buiten naar binnen, maar van binnen naar buiten.
Voorbeeld: de 2,4Ghz CPU die stoort op je WiFi met dezelfde frequentie
Voor overclocking zal het niet uitmaken, hooguit de iets betere ground via de backplate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_ferry_ schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 10:26:
De kooi is niet tegen instraling van buiten naar binnen, maar van binnen naar buiten.
Voorbeeld: de 2,4Ghz CPU die stoort op je WiFi met dezelfde frequentie
Voor overclocking zal het niet uitmaken, hooguit de iets betere ground via de backplate.
Hoe weet je dat? Niet dat ik het per se in twijfel trek hoor, maar ik zou daar op zich wel meer over willen lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The 2.4Ghz for networking is the band, that is the frequency in the electromagnetic spectrum... whereas the 2.4Ghz of the CPU is the clock speed, that is how many switches the CPU can process per second..

5e reactie:
http://forums.vr-zone.com...al-wifi-interference.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 21:22:
The 2.4Ghz for networking is the band, that is the frequency in the electromagnetic spectrum... whereas the 2.4Ghz of the CPU is the clock speed, that is how many switches the CPU can process per second..

5e reactie:
http://forums.vr-zone.com...al-wifi-interference.html
idd, radioferquentie(wlan) is heel wat anders dan berekeningen per tijd(cpu) al is de basiseenheid bij beide herz.
De cpu stoort dus niet je wlan das bs

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:45
Ik ben ook bezig met een kleine mod op mijn Thermaltake Soprano

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/2nhe2bn.jpg
Zoals je kunt zien heb ik hdd-bay een kwartslag gedraait. Een paar gaten erbij gedremeld zodat er wel een beetje lucht doorheen komt. Hij zit niet helemaal goed omdat de onderste hdd niet goed vast klemt.

Ook heb ik de kabels zoveel mogelijk proberen weg te werken.

Nu wil ik nog op de bovenkant waar normaal een usb-aansluiting en een microfoon/koptelefoon poort zit een aan uit knop monteren. Zodat ik de klep aan de voorkant niet steeds open hoef te doen.

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/33lzb6p.jpg

Dat wil ik gaan doen met deze knop.

Maar kan ik die gewoon gebruiken, of maakt het Ampere en Voltage van die knoppen niet heel veel uit?

Voor de oplettende kijker, mijn processorkoeler mist inderdaad een vin :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjer94
  • Laatst online: 25-08 12:10

daantjer94

Lvl 26 Human Designer

goede keuze, maar is dat een stock cpu-koeler??

Put Smarties tubes on cats legs, make them walk like a robot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:45
Met goede keuze doel je neem ik aan op die knop? En inderdaad dat is de stock-koeler. Heb inmiddels een andere besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
[...]

Het zou natuurlijk prima onderhuids ruis kunnen opleveren en dat het zo dus bijvoorbeeld bij overclocks nadelig is. Maar ik verbaas me ook altijd over de moeite die er gestoken wordt in het aan laten sluiten van panelen door middel van lipjes, zelfs bij supergoedkope OEM-kasten. Ik kan me niet voorstellen dat dat niet om goede redenen gebeurt.

Het afschermen gebeurt trouwens ook bij kasten waarbij de fan toch al niet bereikbaar is met vingers, dus dat verhaal gaat sowieso niet op. Hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik toch het gevoel krijg dat die kooi best belangrijk gevonden wordt.
Al die lipjes aan de zijplaten en 5,25 inch bays zijn maar voor 1 ding bedoeld namelijk om resonantie van de zijplaten en bv DVDdrives tegen te gaan. Goedkopere kasten hebben er vaak meer omdat er dunner plaatmateriaal gebruikt word wat sneller kan gaan mee resoneren. Bij sommige Antec kasten is dit niet omdat zij weer gebruik maken van strips die de resonantie op zouden moeten vangen.

En wat betreft die fanroostertjes die zijn zoals meerderen al schrijven puur en alleen ter bescherming van zowel de fan als ook je vingers bedoeld. Ergens is het in feite ook soms wel een stukje sier en het nut zo qua bijgeluiden word er eerder door versterkt dan dat het weggenomen word. In mijn Lian Li zat er bv zowel aan de binnen als buitenkant van de achterste fan zo'n rooster, alleen ik heb die aan de binnenkant mooi weggelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjer94
  • Laatst online: 25-08 12:10

daantjer94

Lvl 26 Human Designer

Koning_Friemel schreef op zondag 11 juli 2010 @ 16:17:
Met goede keuze doel je neem ik aan op die knop? En inderdaad dat is de stock-koeler. Heb inmiddels een andere besteld.
als je voltage gewoon 12v is, kan hij op een van de vele 12v aansluitingen worden aangesloten (4-pin molex of 3-pin molex), het ampère en dan ook logisch, het wattage vraagt hij van je voeding, maar het is een knopje met een ledje, dus kan dat nooit veel zijn, ik zou eerst eens kijken of die knop op het frontje kan, is waarschijnlijk mooier

Put Smarties tubes on cats legs, make them walk like a robot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roel1966 schreef op zondag 11 juli 2010 @ 17:16:
En wat betreft die fanroostertjes die zijn zoals meerderen al schrijven puur en alleen ter bescherming van zowel de fan als ook je vingers bedoeld. Ergens is het in feite ook soms wel een stukje sier en het nut zo qua bijgeluiden word er eerder door versterkt dan dat het weggenomen word. In mijn Lian Li zat er bv zowel aan de binnen als buitenkant van de achterste fan zo'n rooster, alleen ik heb die aan de binnenkant mooi weggelaten.
Dat gaat dus niet op bij bijvoorbeeld de front intakes van de P180. Daar zitten toch al stoffilters voor en die moet je zelf demonteren om er überhaupt je vingers in te kunnen krijgen. Nee, die afscherming is consequent van metaal, ik heb nog niets gehoord dat plausibeler klinkt dat het induceren van het faraday effect. Waarom dat gedaan wordt is me echter onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Ik ben voor een casemod opzoek naar ccfl(cold cathode) ringen a 120mm diameter.
Afbeeldingslocatie: http://wb7.itrademarket.com/pdimage/54/1395754_ccfl1.jpg

Ik wil die ringen namelijk op de front intake fans van m'n antec 900 plaatsen zodat er 2 ringen zichtbaar zijn ipv de 2 led-fans(deze worden namelijk vervangen)

Het moet uiteindelijk zoiets worden icm met fractal of noctua 120mm fans
Afbeeldingslocatie: http://www.a1customcomputers.com/Products/Fans/Pictures/120%20CCFL%20UV.jpg
Middeste ring komt er niet op en de "kier" in de ccfl-ring komt onderaan de fan en niet ergens in een hoek zoals op deze el-cheapo fan.

Ik kon in de bekende shops alleen rechte ccfl's vinden en op ebay kom ik uit in azië dat vin ik een beetje tricky met fragiele ccfl's, dus vandaag mijn verzoekje om aan een klein modje te kunnen beginnen }:O

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gevallen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 23:27
Ze zijn op eBay ook in Duitsland te krijgen, bijvoorbeeld hier, dat is al dichterbij.

Ken je mij van CO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Gevallen schreef op maandag 12 juli 2010 @ 23:08:
Ze zijn op eBay ook in Duitsland te krijgen, bijvoorbeeld hier, dat is al dichterbij.
Die kwam ik ook al tegen, helaas vind ik de kier te groot en die streepjes in de ring zijn van dichtbij niet mooi.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Ongeveer 1 maand geleden heb ik een nieuwe pc-kast gekocht en wilde ik eens eindelijk een "echte" kast van het merk Lian Li gaan uitproberen. Echter vielen mij de temperaturen erg tegen en vooral nadat het buiten steeds warmer werd dus ben ik zelf aan de slag gegaan en eerst alle originele fans gaan vervangen. Mijn keuze is toen op Noctuafans gevallen omdat die vrij stil zijn en toch een behoorlijke luchtstroom hebben, alleen hangt er wel een prijskaartje aan.

Zo ziet de kast nu uit met 3 x 12 Noctua's en bovenin 2 x 14 cm Noctuafans.

Afbeeldingslocatie: http://img693.imageshack.us/img693/1103/lianli5.jpg

De temperaturen waren al een stuk beter maar vooral met de hoge temperaturen van afgelopen dagen kreeg ik toch niet de temperaturen die ik eigenlijk wilde, en uiteindelijk een sidepanel erbij besteld en dit vandaag geinstalleerd.

In de onderste fanopening zit nog een Noctua 14 cm intakefan, echter in de bovenste fanopening kon ik geen fan installeren vanwege dat er nog maar 1 cm speling is door de Noctua NH-D14 cpukoeler.

Afbeeldingslocatie: http://img412.imageshack.us/img412/638/highforlian2.jpg

Verder heb ik nog een kleine mod moeten doen aan de s-atastroomtoevoer van alle 5 de harddisks welke je op deze foto kan zien. Ik heb de s-atastroomkabel genomen van de Corsairvoeding zelf en hierop een aantal stekkertjes erbij gezet zodat ik niet een hele kabelboom tussen de sidepanel en de harddisks had zitten.

Afbeeldingslocatie: http://img9.imageshack.us/img9/7760/highforlian5.jpg

Systeemspecs :

Cpu : Intel Core i7 920 ( stepping D0 )
Cpukoeler : Noctua NH-D14
Geheugen : 3 x 2 Gb triplechannel Corsair Dominator DD3, 1600 Mhz, XMP
Moederboard : Asus P6T
Videokaart : Asus Radeon 5770
Geluidskaart : Soundblaster X-Fi XtremeMusic
Harddisks : 1 x Seagate Baracuda 1 Tb, 3 x Seagate Baracuda 500 Gb ( RAID-0 )
SSD : Intel X25-M, 80 Gb
Dvdbrander : LG 22x multi
Voeding : Corsair HX620, 620 watt
Pc-behuizing : Lian Li PC-B25F
Fans 14 cm : 4 x Noctua NF-P14 FLX
Fans 12 cm : 4 x Noctua NF-S12B
Fancontroller : Scythe Kaze Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dude, de bang-for-the-buck award kan jij wel vergeten :p Ziet er wel fraai uit, alles dezelfde kleuren, maar dat kan uiteraard ook met andere fans.

Wordt 'ie nou ook koeler met die zijfan erbij?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2010 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 00:43:
Dude, de bang-for-the-buck award kan jij wel vergeten :p Ziet er wel fraai uit, alles dezelfde kleuren, maar dat kan uiteraard ook met andere fans.

Wordt 'ie nou ook koeler met die zijfan erbij?
Zeker te weten word ie nu een heel stuk koeler namelijk cpu zit nu op t-case 34 graden en de cores op 38 graden idle en bij stressed t-case 46 graden en de cores rond 52 graden. Vooral was het probleem dat de northbrigde ( officieel I/O chip ) van het moederboard nogal een heethoofd is en op liep tot 50 graden maar nu netjes op 40 graden zit.

Wat de fans betreft is het niet zozeer om de kleur te doen maar bv 14 cm fans is nog niet zo heel veel keuze in en vond ik persoonlijk de Noctua's als een van de beteren uit de bus komen. Ook de 12 cm fans vond ik een voordeel hebben dat ze op een laag toerental toch een hoge luchtstroom ontwikkelen, en vandaar ook de keuze voor Noctua.

Verder zitten natuurlijk op de cpu-koeler standaard 2 Noctuafans en kan er nog een 3de bijgezet worden maar dat vind ik zelf een beetje overkill, plus dat er dan bijna geen ruimte meer is tussen die 3de fan en de outtakefan. En tja verder vind ik het toch een beetje zonde om goedkope fans in een Lian-Li kast te gaan zetten want dan had ik beter de originele fans erin kunnen laten die ook kwalitatief niet slecht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roel1966 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 01:00:
Zeker te weten word ie nu een heel stuk koeler namelijk cpu zit nu op t-case 34 graden en de cores op 38 graden idle en bij stressed t-case 46 graden en de cores rond 52 graden. Vooral was het probleem dat de northbrigde ( officieel I/O chip ) van het moederboard nogal een heethoofd is en op liep tot 50 graden maar nu netjes op 40 graden zit.
Heb je met je experimenten er wel op gelet dat het de afgelopen twee dagen aanzienlijk koeler is geweest dan de weken ervoor?
Verder zitten natuurlijk op de cpu-koeler standaard 2 Noctuafans en kan er nog een 3de bijgezet worden maar dat vind ik zelf een beetje overkill, plus dat er dan bijna geen ruimte meer is tussen die 3de fan en de outtakefan. En tja verder vind ik het toch een beetje zonde om goedkope fans in een Lian-Li kast te gaan zetten want dan had ik beter de originele fans erin kunnen laten die ook kwalitatief niet slecht zijn.
Goedkoop is niet per se slecht :) Ik blijf het maar roepen, Nexus Real Silent Fans kunnen zich eigenlijk overal mee meten en zijn zo'n beetje de best betaalbare fans die er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
en ook 5,25" bays worden altijd geleverd met metalen inserts.
[...]
Ik stam nog uit de tijd dat dit niet standaard was. Het verschil tussen kasten zonder en met 5,25" inserts is imho de sterkte/dikte van de rest van de kast. Dergelijke openingen in de kast maken de constructie zwakker. Door de opening op te vullen met een insert word het geheel steviger. De extra kosten van de insert worden ruim terug verdiend doordat voor de rest van de kast minder (dunner) staal gebruikt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 01:14:
Ik stam nog uit de tijd dat dit niet standaard was. Het verschil tussen kasten zonder en met 5,25" inserts is imho de sterkte/dikte van de rest van de kast. Dergelijke openingen in de kast maken de constructie zwakker. Door de opening op te vullen met een insert word het geheel steviger. De extra kosten van de insert worden ruim terug verdiend doordat voor de rest van de kast minder (dunner) staal gebruikt kan worden.
Er zitten geen extra kosten aan die inserts, want meestal zijn die gewoon uit dezelfde plaat gestanst. Je moet ze vaak zelf ook uitbreken. Sowieso zijn die bruggetjes altijd dusdanig dun dat ik niet geloof dat er veel structurele stevigheid uit gehaald wordt. Sowieso kan je op andere vlakken niet te veel gaan besparen, want zo veel maakt dat kleine stukje voorkant nou ook weer niet uit.
Pagina: 1 ... 6 ... 46 Laatste