Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.
Waarvoor ga je 't schrem in je pc gebruiken?bodamn schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 20:26:
heb ook weer ff doorgebuffeld, het is nog word ik progress maar een sneak peak kan geen kwaad:
natuurlijk wel met alle feestverlichting aan enzo:P De fancontroller boven het schermpje is puur voor de sier.
Even in Paint openen, daar kun je de foto's resizen. Dan gewoon opnieuw uploaden en postenbodamn schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 20:58:
als je zegt hoe dat moet doe ik dat wel, maar weet niet hoe het moet....
Mooi zo, pagina laadt zo een stuk sneller / beter. Weer wat geleerd hebodamn schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 19:51:
tis al gelukt:D

Het kastje staat er al wat witjes bij, maar nu moet er nog 1 laagje witte verf op
Dit zijn de recentste updates van "Alcocase"
Begin: helemaal slecht gemod, slechte kleuren, mis gespraypaint... met teveel alcoholstift

Sidepanel: Ook helemaal slecht

1ste update!!
Zwart gemaakt, wist niet dat het acrylverf was voor op papier

2de update!!
Verf eraf geschraapt, geprobeerd te redden met primer... (niet gelukt dus)
Het "elektrisch slot" is gemaakt op basis van het schema in de bovenstaande post

3de final update!!
Hij is klaar, geverfd met metaalverf (wit) 3 dagen aan bezig geweest, 30min om te assembleren

En dat is hoe je een mislukte casemod gaat reviven als hij dood is!!!
De eerste 2 experimenten zagen er inderdaad kinderlijk uit.
Android developer & dürüm-liefhebber
Haha, het was zeker experimenteren! (wel heb ik er ong. €12 mogen uitgeven aan die primer en groene verf voor m'n eerste casemodMavamaarten schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 20:38:
Wow @ hierboven mooi gered
De eerste 2 experimenten zagen er inderdaad kinderlijk uit.
[ Voor 44% gewijzigd door CDA441 op 20-01-2011 20:51 ]
Ik ga niet meer klooien met de DVD- Drive, ik heb al eens zoiets gemoldNef schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 21:49:
Mooi gedaan. Misschien je fan rooster en dvd-drive nog even meenemen in het wit? Erg leuk dat elektrische slot, heeft het verder ook een nut? (Vervelende zusjes / niewsgierige moeders?)
Mijn neefje vondt het altijd leuk om hem aan en uit te zetten.. Mijn schijven wat minder..
Het is dubbel beveiligdGhost Dog schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 22:41:
Je kan je pc ook beveiligen met een wachtwoord?
Bij mijn ouwe case had ik dat slot ook, die heb ik overgeplaatst omdat ik nu een slot op mijn case heb en een wachtwoord.
Dat elektrisch slot weerhoudt het ervan om de pc via de knop uit te schakelen, dus dat is ook geen probleem meer dat mijn nichtjes die pc uitschakelen terwijl ik aan het gamen benro3lie schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 23:26:
Dat beschermt nooit een pc tegen vervelende nichtjes en neefjes!
Mijn neefje vondt het altijd leuk om hem aan en uit te zetten.. Mijn schijven wat minder..Heb daarom tegenwoordig een schakelaar bij het stopcontact zitten om de stroom er af te halen. Bespaart ook gelijk! (Monitoren etc, standby verbruik)
Put Smarties tubes on cats legs, make them walk like a robot.
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Verwijderd
dus ik dacht: ik wil niet tegen metaal aankijken , maar tegen iets anders, dus dan maar een plaatje karton!
hier het resultaat:

(ja, de power knop is een ledje)
(en ja ik was een beetje in een dolle bui
extra info: de pc is een ASUS P1-P5945G
Android developer & dürüm-liefhebber
Wat kostte de spuitbus?CoB schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 18:37:
Niet echt een ingewikkelde mod maar was toch leuk om te doen. Ik wilde een DVD brander in mijn pc, het enige dat ik kon vinden thuis was een grijze oude dvd brander uit een oude pc. Aangezien mijn behuizing zwart is heb ik besloten de speler zwart te spuiten.
De betreffende drive
[afbeelding]
Het voorste deel van de drive. Ik wilde het knopje gewoon semi-transparant laten (lichtjes) en voorkomen dat er verf in het gat om de drive handmatig te openen liep.
[afbeelding]
Verven!
[afbeelding]
Resultaat
[afbeelding]
Ben er best tevreden mee
En zal beter staan in m'n zwarte kast dan een grijze drive.
pricewatch: Samsung SH-D163B
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
knappe jongen die een hele spuitbus op een odd spuit en hem dan nog aan de praat krijgtCobb schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 21:40:
[...]
Wat kostte de spuitbus?
pricewatch: Samsung SH-D163B
Signature
- Zwart gespoten (lekker uniek)
- Rechthoekige window (lekker uniek ook)
- Twee casefans in je window (jaja, maximum airflow)
- Nog meer airflow tweaks; alle overbodig mesh weggeknipt, in de volgende vakantie maak ik dat nog netjes
- Extra casefan in 3 lege 5,25" drives toegevoegd
Resultaat:
http://www.plaatjesupload.../01/26/1296063682-480.jpg
De rest moet ik nog ff zoeke
- G15v1, is nu een G15 met rode leds en carbon look

[ Voor 23% gewijzigd door Gekko12482 op 26-01-2011 22:56 ]
Evga SR-2 + SR-2 1200w psu, 2x X5550, GTX580 Classified's 3Gb lots of custom parts..... Some people think they are god while they just come looking, hate people with god-complex and cheaters on Hwbot.
bij mijn G15 v2 heb ik de SMD leds vervangen, ging redelijk makkelijk. maar weet niet wat hierboven is toegepast, mijn mij was 3mm niet mogelijk omdat de SMD tegen de plexiglas plaat geklemt was.vapo_chiller schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 12:13:
rode led's is mooi gedaan, waren dat 3mm led's of smd-led's ?
| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |
Het waren volgens mij van die SMD ledjes op strips van 4 ledjes naast elkaar. De details weet ik echt niet meer, het is al anderhalf jaar geleden dat ik het heb gedaan xD. Die G15 is trouwens wel een stevig ding, er zijn aardig wat nagels gesneuveld bij het openmaken ervan, en helaas ook het flexikabeltje van mijn toetsenbord. Ik had het samen met een vriend van me uitgevoerd (gedeelde kosten en zo, en hij was iets handiger met een soldeerbout dan ik), hij groene leds en ik roodvapo_chiller schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 12:13:
rode led's is mooi gedaan, waren dat 3mm led's of smd-led's ?

Evga SR-2 + SR-2 1200w psu, 2x X5550, GTX580 Classified's 3Gb lots of custom parts..... Some people think they are god while they just come looking, hate people with god-complex and cheaters on Hwbot.
Want plexi staat bekend om zn goede warmtegeleiding... Ik zou het lekker van metaal houden.naarden 4ever schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 19:05:
Niet rood... maak het plexi en zet er leds achter!
Goed koper is duurder dan slecht koper
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
Dit is toch het mod forum right?Ghost Dog schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 19:12:
Want geheugen heeft zware koeling nodig...
Verwijderd
[...]Gekko12482 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 22:47:
Mijn minimods;
- Zwart gespoten (lekker uniek)
- Rechthoekige window (lekker uniek ook)
- Twee casefans in je window (jaja, maximum airflow)
- Nog meer airflow tweaks; alle overbodig mesh weggeknipt, in de volgende vakantie maak ik dat nog netjes
- Extra casefan in 3 lege 5,25" drives toegevoegd
Resultaat:
http://www.plaatjesupload.../01/26/1296063682-480.jpg
De rest moet ik nog ff zoeke
- G15v1, is nu een G15 met rode leds en carbon look
[afbeelding]
Hoe hebben jullie dit eigenlijk gedaan? Lijkt me toch niet zo gemakkelijk. Ik zou het graag ook doen, maar ben niet zo fantastisch handigGekko12482 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 13:02:
[...]
Het waren volgens mij van die SMD ledjes op strips van 4 ledjes naast elkaar. De details weet ik echt niet meer, het is al anderhalf jaar geleden dat ik het heb gedaan xD. Die G15 is trouwens wel een stevig ding, er zijn aardig wat nagels gesneuveld bij het openmaken ervan, en helaas ook het flexikabeltje van mijn toetsenbord. Ik had het samen met een vriend van me uitgevoerd (gedeelde kosten en zo, en hij was iets handiger met een soldeerbout dan ik), hij groene leds en ik rood
[afbeelding]
Het is idd puur voor de looks, 1600mhz->1900mhz kan zonder koeling ook prima en boven de 1900 merk je niks meer van die extra snelheid. Waterkoeling op je ram is ook zon feestGhost Dog schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 20:26:
Voor de looks inderdaad, niet omdat het zo heet wordt (tenzij je het geheugen tot zijn grens gaat overklokken, dan scheelt het misschien een paar MHz).

Het is toch een topic op tweakers right?
if (!coffee) {
Work = false; }
Die vat ik niet? Doel je nu op dat alles een werking "moet" hebben?
Ja kom hij heeft al 6 lopen maken van metaal (alu?) maar we gaan ze overnieuw maken van plexi.naarden 4ever schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 19:05:
Niet rood... maak het plexi en zet er leds achter!
zou ik ze in acryl maken, hebben ze totaal geen koeling meer.

Ziet er echt bruut uit!vapo_chiller schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 16:40:
ondertussen al gebeurd natuurlijk
Komen deze in je Level10?!
De situatie hoe het was, 2 minuten geleden:

Het frontje:

dus, men neme de front bezel van de kast:

men haalt met een aansteker en een aardappelschilmesje wat plastic weg:

beetje onscherp...

Yaaaaaay it fits!

Much better...

EDIT: de score van de pc is 4,1
[ Voor 6% gewijzigd door CDA441 op 30-01-2011 19:53 ]
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
De 4 pins is voor oudere Pentium 4 processors, maar tegenwoordig heeft bijna alles een 8 pins connector nodig.Bedoel je zoiets als dit (Highflow, P4 cpu) of dit (Highflow CPU verleng 8pins)?
EDIT: Oh wacht even, je bedoelt echt de aansluiting op de pcb zelf. De vrouwelijke kant dus.
Die heb ik daar wel eens gezien. Ik zal eens kijken of ik ze nog kan vinden.
EDIT2: Ik heb wel dit (24pins) gevonden. Ik weet bijna zeker dat ze ook andere varianten hebben gehad. Anders moet je het even vragen in het forum daar.
[ Voor 28% gewijzigd door JaccoW op 31-01-2011 12:32 ]
Z-machine OriginID: JaccoW
Van de 4pins heb ik er 10 nodig en van de 8pins 2
Edit: Ah, ik had jou edit nog niet gezien
[ Voor 33% gewijzigd door DP Kunst op 31-01-2011 12:37 ]
Z-machine OriginID: JaccoW
Over het mobo zo CLEAN mogelijk.

vandaag wat connectors binnen gehad :

Waar ik dit mee gedaan heb, en nog paar van moet maken :

Casemod: Cubeleon
2x 8pin cpu connectors
of 2x 8pin vga connector
of 3x 6pin vga connector.
Want je hebt ook nog een wand nodig bij iedere connector.
Zo heb ik het kunnen doen voor mijn connectors 90° hoek te maken voor op me mobo.
[ Voor 13% gewijzigd door vapo_chiller op 31-01-2011 16:22 ]
klikbaar

Momenteel mijn router / server / gameconsole. Ja, met wat emulatie software werkt het allemaal prima, inclusief de oude controllers
Inhoud:
Intel Desktop Board D945GSEJT
Intel Pro 1000GT
Samsung Spinpoint MT2
Papst 8412 NGLE 80mm
Netgear GS105E switch
En twee NES controller adapters natuurlijk.
Het enige wat ik nu nog zoek is een mini PCI-E wirelessN adapter (zo'n notebook ding). De huidige USB wifi stick is toch niet zo bijzonder snel, en heeft geen ondersteuning voor WPA / WPA2

Wel leuk om te zien zo'n NES PC!
leuk hebbeding om het zo maar tezeggen...
Het enigste wat ik nog mis is een mooi kleurtje!
[ Voor 27% gewijzigd door hoyvoy op 04-02-2011 15:32 ]
Verder echt een kicke ding.
met een zelf geknepen kabel haal ik maar 100 Mbit/s en ik heb geen flexibele PCI riser meer over. Aangezien die dingen niet voor een fatsoenlijke prijs ergens te krijgen zijn, moest de netwerkkabel door een apart gaatje. Gelukkig is het de achterkant en is het zo weggewerkt dat ik het niet zie.dnbrainwash schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 16:38:
Erg vet M2M, is het alleen niet mogelijk die lan kabel binnen in te verwerken dat hij er maar een heel klein stukje uitkomt voor de aansluiting?
Verder echt een kicke ding.
Gaat prima met 1 ventilator. Zelfs zonder fan heeft het een week goed gedraaid (vergeten de fanconnector aan te sluitenhoyvoy schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 15:31:
is 1 fan wel genoeg om dat alles te koelen? verder: leuk hebbeding!
Het enigste wat ik nog mis is een mooi kleurtje!
Verwijderd
*moet opeens denken aan zijn oude webserver*CDA441 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 21:18:
Leuk gedaan! Nu moet je dat karton nog in het zwart verven(eigenlijk zou tweakers een nieuw topic openen voor Ghetto mods
)

Laatst was er ook zo iemand, die kon ook geen kast vinden en heeft alles maar in een doos karton geplakt... Werkt het een beetje? lijkt me namelijk erg isolerend...
Verwijderd
Werkt prima, je kunt namelijk je airflow precies zo maken zoals je wilt. Je bent totaal niet gebonden aan de vorm van een kast. Nu is mijn ding natuurlijk geen goed voorbeeld, maar je zou het erg goed kunnen laten koelen ja.naarden 4ever schreef op zondag 06 februari 2011 @ 10:40:
Biergekoeld? :3
Laatst was er ook zo iemand, die kon ook geen kast vinden en heeft alles maar in een doos karton geplakt... Werkt het een beetje? lijkt me namelijk erg isolerend...
New kids modVerwijderd schreef op zondag 06 februari 2011 @ 10:32:
[...]
*moet opeens denken aan zijn oude webserver*
[afbeelding]
Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML
Verwijderd
haha, toen bestond new kids volgens mij nog niet... Dat ding had ik ergens in 2009 dacht ik
Wikipedia: New KidsVerwijderd schreef op zondag 06 februari 2011 @ 12:55:
[...]
haha, toen bestond new kids volgens mij nog niet... Dat ding had ik ergens in 2009 dacht ik
December 2007 was het 1e seizoen

Wel mooie budget oplossing met dat traytje
if (!coffee) {
Work = false; }
Verwijderd
Haha, twee jaar te laat, new kids begon 2007 Wikipedia: New KidsVerwijderd schreef op zondag 06 februari 2011 @ 12:55:
[...]
Maar mooi opgelost
-edit: zie het nu pas; net te laat..
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2011 21:58 ]

mag ik vragen waarom jij dit in dit topic post??vapo_chiller schreef op zondag 06 februari 2011 @ 20:45:
heb eens een nieuwe pic gemaakt, beetje beter te zien nu :
[afbeelding]
je hebt je eigen topic??
ot: Nice!!
Gebruik je software voor de volle 100%!!! Daar is het voor bedoeld!
Ik vind deze pic niet beter dan de oudevapo_chiller schreef op zondag 06 februari 2011 @ 20:45:
heb eens een nieuwe pic gemaakt, beetje beter te zien nu :
[afbeelding]
Verwijderd

Nee, had geen 12v adapter meer liggen
Want dan weet je iig één ding zeker, dat je een goede fakkel hebt
Hoezo compacte externe usb hub ? hahaVerwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 16:46:
Na een half uurtje verveling, wat oude onderdelen, tape en karton heb je dan een externe USB hub:
[afbeelding]
[afbeelding]
Nutteloos dan?Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 16:58:
[...]
Niet alles hoeft een praktisch nut te hebben
Beter ja

[ Voor 30% gewijzigd door Fid3lity op 08-02-2011 18:24 ]
Onee idd, goed punt!Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 16:58:
[...]
Niet alles hoeft een praktisch nut te hebben
*Snel horloge op PC-voeding in elkaar zetten doet*
Verwijderd
Ga vakken vullenchocolade-reep schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 18:39:
[...]
Onee idd, goed punt!
*Snel horloge op PC-voeding in elkaar zetten doet*
Beetje zonde van je moeders stroomrekening, vind je niet?Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 16:46:
Na een half uurtje verveling, wat oude onderdelen, tape en karton heb je dan een externe USB hub:
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Helaas betaald ma de stroomrekening niet meer... Kan het allicht proberen, maar dan mag ik ook een andere plek zoeken voor men was denk iksebastius schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 20:39:
[...]
Beetje zonde van je moeders stroomrekening, vind je niet?
Wat ben je met een externe USB hub als je hem kan inbouwen?Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 16:46:
[afbeelding]
anders is een uitbreiding naar 19'' rackmountable zo ver...CDA441 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 23:02:
[...]
Wat ben je met een externe USB hub als je hem kan inbouwen?Het is anders zo'n zwaar geval
Signature
Verwijderd
Wie vind mijn nieuwe vaasje liev

(foto met webcam gemaakt omdat de batterijen van de camera op zijn)
L.O.L. I do!!!Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 22:03:
Het is misschien niet helemaal pc relevant maar ik wou hem jullie toch niet onthouden.
Wie vind mijn nieuwe vaasje liev![]()
[afbeelding]
AhwwwVerwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 22:03:
Het is misschien niet helemaal pc relevant maar ik wou hem jullie toch niet onthouden.
Wie vind mijn nieuwe vaasje liev![]()
[afbeelding]
Casemod: Cubeleon
Verwijderd
edit: laat maar, die beesten zijn te groot xD
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2011 23:08 ]
Koop een groter peertje en sloop die?Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 23:06:
Is het zielig als ik er wat zand in doe, hele kleine waterplanten en twee guppies?
edit: laat maar, die beesten zijn te groot xD
Verwijderd
Maar ik kijk of ik grotere kan vinden, en het is geen slopen, het is met gepast geweld demonteren

Coolit alc eco 240

Nintendo NES wireless router by k5O52, on Flickr
Had toevallig nog de benodigde onderdelen liggen. Gemaakt met behulp van de tutorial van de bedenker(klik)
[ Voor 13% gewijzigd door k5052 op 13-02-2011 12:11 ]