[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 114 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 64.235 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

Astennu schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 13:57:
En over die 4 PCI-E poorten. Volgens mij kwam Asus ook met een board met 4 sloten. Crosshair IV als ik me niet vergis. Dus er zijn er meer onderweg.
GigaByte heeft de GA-890FXA-UD7 en UD5 met de volgende configuraties:

UD7: 4*PCI-E 2.0 x16 slot (4*x8 or 1*x16+2*x8 or 2*x16)
UD5: 3*PCI-E 2.0 x16 slot (1*x16+2*x8 or 2*x16)

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

12 schermen anyone?

http://www.techpowerup.co...aphics_Card_Pictured.html

Wat een beest...

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Wel leuk, maar wat ze even vergeten te laten zien is de drie keer zo dikke computer die je nodig hebt om al dat moois op het scherm te krijgen _O-

Bovendien is het heel sneaky, want als je nu een leuk scherm hebt, 24" ofzo, dan heb je al een veel bredere blik dat op zo'n 480x640 achtige postzegel die ze nu laten zien. Als je in hun voorbeeld twee monitors extra ziet dan zie je ook opeens veel meer, terwijl die winst met twee extra 24" monitors een stuk kleiner is.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 19-05-2010 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298195

Anoniem: 172410 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:20:
[...]

Wel leuk, maar wat ze even vergeten te laten zien is de drie keer zo dikke computer die je nodig hebt om al dat moois op het scherm te krijgen _O-

Bovendien is het heel sneaky, want als je nu een leuk scherm hebt, 24" ofzo, dan heb je al een veel bredere blik dat op zo'n 480x640 achtige postzegel die ze nu laten zien. Als je in hun voorbeeld twee monitors extra ziet dan zie je ook opeens veel meer, terwijl die winst met twee extra 24" monitors een stuk kleiner is.
2 extra 24 inch schermen en dan minder winst snap niet hoe je tot die conclusie kunt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

't Gaat om 't idee Camacha. Of wou je even een demobeeld van 3x HD-monitoren laten streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298195 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:32:
2 extra 24 inch schermen en dan minder winst snap niet hoe je tot die conclusie kunt komen.
Relatief heb je op het schermpje voor je neus meer winst van die twee extra schermen dan als je die schermen fysiek voor je hebt staan. Als je een 24" hebt staan dan vult dat al een groot deel van je blikveld waardoor twee extra schermen niet zo heel veel extra winst opleveren. Of je moet je 24"altijd aan de andere kant van de kamer hebben staan. Omdat je nu maar een heel klein deel van je huidige scherm gebruikt is de winst veel groter als je opeens een veel breder stuk van je huidige scherm gebruikt.

Relatief dus hè, niet absoluut.

Ga voor de grap eens op relatief dezelfde afstand van dat kleine enkele schermpje zitten als je normaal van je 22 of 24" (meest gangbare grootte momenteel) zou zitten. Als je net zover als ik van m'n scherm zit hang je dan bij dat kleine schermpje ongeveer met je neus tegen de monitor. Schakel dan die twee extra schermen nog eens in en uit. Zie je? De winst is veel kleiner dan op groter afstand.
Jejking schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:33:
't Gaat om 't idee Camacha. Of wou je even een demobeeld van 3x HD-monitoren laten streamen?
Het gaat om het idee dat ze het heel handig nog aantrekkelijker weten te brengen. 3X HD streamen heeft geen zin, want dan nog gaat het om een deel van je huidige scherm.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 19-05-2010 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-04 10:43

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Anoniem: 172410 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:38:
Relatief heb je op het schermpje voor je neus meer winst van die twee extra schermen dan als je die schermen fysiek voor je hebt staan. Als je een 24" hebt staan dan vult dat al een groot deel van je blikveld waardoor twee extra schermen niet zo heel veel extra winst opleveren.
Euh? Het blikveld beslaat zowat 180°, en een 24" scherm met een breedte van 55cm beslaat op 55cm afstand tot de zijkanten ongeveer een derde daarvan, aangezien de boogsinus van 1/2 30° is. Als er daarnaast nog eens twee 24" schermen zouden staan met hun randen eveneens op een afstand van 55cm van uw ogen, dan zouden drie schermen juist exact je blikveld vullen, aangenomen dat het gaat om 180°. Alsof je een halve zeshoek voor je zou hebben staan dus. De gemiddelde afstand tot de zijkanten van mijn 24" is wel iets meer dan 55cm, dus zo juist zal het niet zijn, dus drie 24" schermen zouden niet mijn gehele blikveld vullen.

Wat is de onderbouwing voor jouw beweringen trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DevilsProphet schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:56:
Euh? Het blikveld beslaat zowat 180°, en een 24" scherm met een breedte van 55cm beslaat op 55cm afstand tot de zijkanten ongeveer een derde daarvan, aangezien de boogsinus van 1/2 30° is. Als er daarnaast nog eens twee 24" schermen zouden staan met hun randen eveneens op een afstand van 55cm van uw ogen, dan zouden drie schermen juist exact je blikveld vullen, aangenomen dat het gaat om 180°. Alsof je een halve zeshoek voor je zou hebben staan dus. De gemiddelde afstand tot de zijkanten van mijn 24" is wel iets meer dan 55cm, dus zo juist zal het niet zijn, dus drie 24" schermen zouden niet mijn gehele blikveld vullen.
Volgens mij is dit een zaak die je niet puur wiskundig kunt benaderen, al past de poging perfect bij Tweakers, maargoed, van Wikipedia:
Het menselijke gezichtsveld met twee ogen is ongeveer 140 graden horizontaal en 80 graden verticaal.
Bovendien hebben je ogen alleen in het midden daarvan zich zoals je je dat normaal voorstelt. Naar de rand toe zie je vooral zwart-wit en uiteraard ook minder scherp dan je recht voor je uit ziet.
Wat is de onderbouwing voor jouw beweringen trouwens?
Het gewoon ondervinden? Als je geen ervaring met een echte EyeFinity setup hebt moet je gewoon voor de grap eens doen wat ik net gezegd heb en op de relatieve afstand van het voorgestelde scherm gaan zitten. Je ziet dat de winst verre van 200% is, eerder iets in de trant van 20-40%. Dat maakt op zich niet veel uit, maar dat maakt het dingetje van Ati wel een beetje sneaky. Het levert zeker een voordeel op, maar niet zo'n groot voordeel als Ati daar voorstelt. Goede marketing, dat zeker.

Maargoed, je hoeft me niet te geloven. Als jij wil denken dat bij een EyeFinity setup met drie schermen drie keer zoveel als normaal ziet, ga je gang.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 19-05-2010 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:17
Hoe moeten ze het anders in beeld brengen? Ze willen immers iets laten zien wat je normaal alleen met drie schermen ziet, iets wat veel mensen niet hebben :P

Sneaky of niet, het werkt best aardig. In shooters concentreer ik mij inderdaad vooral op het middelste scherm, maar in andere spellen ga ik nog wat verder naar achter zitten en probeer ik alle drie de schermen in me op te nemen, en dat komt een heel eind in de buurt van wat er op die website staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-04 10:43

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Anoniem: 172410 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 17:08:
Bovendien hebben je ogen alleen in het midden daarvan zich zoals je je dat normaal voorstelt. Naar de rand toe zie je vooral zwart-wit en uiteraard ook minder scherp dan je recht voor je uit ziet.
Dat klopt, maar wat je er vergeet bij te vertellen is dat de randen van je zicht vooral zijn uitgerust om bewegingen waar te nemen, terwijl het middelpunt van je zicht eerder draait om kleur en detail, en veel minder om bewegingen. Je moet voor de lol tijdens een rit op de autostrade maar eens kijken naar een auto die naast je rijdt. Als je naar de wielen kijkt vanuit je ooghoeken zal je zien dat je de asliasing van het beeld van die roterende wieldoppen totaal anders verloopt dan als je er naar kijkt met het centrum van je zicht, omdat de frequentie daar hoger ligt.

Dus infeite zal Eyefinity er niet persé voor zorgen dat je meer kan zien in het totaal, het helpt ook natuurlijk overkomen omdat het je helpt met dingen in je ooghoeken doen zien bewegen. Ik kan trouwens makkelijk 170° rond mij waarnemen, nu ik er op let.

Voor de rest heb je mogelijk gelijk, maar ik denk dat jij andere dingen beweert dan sommige anderen hier. ;)

Om even je stelling onderuit te halen: als een veel breder (of groter in het algemeen) schermoppervlak er weinig toe doet, waarom koopt men dan grote schermen? Ik ga heus niet verder naar achteren zitten omdat ik een groter scherm heb dan vroeger, puur omdat ik maar zoveel graden van mijn gezichtsveld wil benutten met dat scherm. Afin, om maar te zeggen dat ik je kritiek een beetje bij de haren getrokken aanvoel.

edit: disclaimer: ik baseer mij niet op wat ati beweert, maar wat ik er zelf over denk, dus het kan evenwel zijn dat hoewel ik beweer dat jij naast anderen heen praat, ik dat eigenlijk zelf doe. =)

[ Voor 5% gewijzigd door RuddyMysterious op 19-05-2010 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DevilsProphet schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 17:16:
Dat klopt, maar wat je er vergeet bij te vertellen is dat de randen van je zicht vooral zijn uitgerust om bewegingen waar te nemen, terwijl het middelpunt van je zicht eerder draait om kleur en detail, en veel minder om bewegingen. Je moet voor de lol tijdens een rit op de autostrade maar eens kijken naar een auto die naast je rijdt. Als je naar de wielen kijkt vanuit je ooghoeken zal je zien dat je de asliasing van het beeld van die roterende wieldoppen totaal anders verloopt dan als je er naar kijkt met het centrum van je zicht, omdat de frequentie daar hoger ligt.
Je ziet inderdaad met een hogere frequentie in je ooghoeken; je ziet flikkerende monitoren ook meer flikkeren vanuit je ooghoeken dan van voren. Maar toch wordt je niet steeds afgeleid door dingen in je ooghoeken die je eerder ziet bewegen dan voor je, dus blijkbaar is die winst er niet zo.

Bovendien vergeet je ook dat het hele scherm beweegt, dus een enkel anders bewegend ding zal je daar niet makkelijk opmerken. Recht voor je neus is dat geen probleem, want daar ligt je focus, maar in je ooghoeken zal je dat niet snel hebben.
DevilsProphet schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 17:16:
Om even je stelling onderuit te halen: als een veel breder (of groter in het algemeen) schermoppervlak er weinig toe doet, waarom koopt men dan grote schermen? Ik ga heus niet verder naar achteren zitten omdat ik een groter scherm heb dan vroeger, puur omdat ik maar zoveel graden van mijn gezichtsveld wil benutten met dat scherm. Afin, om maar te zeggen dat ik je kritiek een beetje bij de haren getrokken aanvoel.
Omdat de winst van die grotere schermen relatief ook steeds kleiner wordt? Je hoort mij ook niet ontkennen dat er bij vergroting steeds winst optreedt (tot aan een bepaalde grens), maar wel dat die winst steeds kleiner wordt.

Omdat Ati met die demo vol in het midden van je gezichtsveld bezig is en je bij een echte EyeFinity setup vooral aan de randen meer beeld hebt lijkt die winst groter dan hij in werkelijkheid is. Ik wilde erop wijzen dat dat een beetje sneaky is, niets meer en niets minder.

Jullie doen nu net alsof ik dat hele EyeFinity maar niets vind, maar dat is niet aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 17:27:
[...]

Je ziet inderdaad met een hogere frequentie in je ooghoeken; je ziet flikkerende monitoren ook meer flikkeren vanuit je ooghoeken dan van voren. Maar toch wordt je niet steeds afgeleid door dingen in je ooghoeken die je eerder ziet bewegen dan voor je, dus blijkbaar is die winst er niet zo.

Bovendien vergeet je ook dat het hele scherm beweegt, dus een enkel anders bewegend ding zal je daar niet makkelijk opmerken. Recht voor je neus is dat geen probleem, want daar ligt je focus, maar in je ooghoeken zal je dat niet snel hebben.

[...]

Omdat de winst van die grotere schermen relatief ook steeds kleiner wordt? Je hoort mij ook niet ontkennen dat er bij vergroting steeds winst optreedt (tot aan een bepaalde grens), maar wel dat die winst steeds kleiner wordt.

Omdat Ati met die demo vol in het midden van je gezichtsveld bezig is en je bij een echte EyeFinity setup vooral aan de randen meer beeld hebt lijkt die winst groter dan hij in werkelijkheid is. Ik wilde erop wijzen dat dat een beetje sneaky is, niets meer en niets minder.

Jullie doen nu net alsof ik dat hele EyeFinity maar niets vind, maar dat is niet aan de orde.
Je beweegd je hoofd toch ook dus dat argument dat je beeld beweegt begrijp ik niet, er is niks sneaky aan het enigst sneaky hier is is volgens mij jou "argument" om eyifinity te bashen ;).

Anyway de winst is er en heeft niks te maken met je blikveld and focus punt, want als je 3 schermen hebt is je zicht niet altijd gefocust op het middelste scherm nu kun je ook om je heen kijken door even te focussen op de zijschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Ik zou zeggen, dat als eyefinity inderdaad helemaal niets brengt en het eigenlijk alleen maar marketing is, dat je de voorste zijruiten van je auto maar eens moet blinderen en dan gaan rijden. Ik ben benieuwd hoe lang je dat volhoudt voordat je je raampjes naar beneden draait.

Het zal misschien niet voor iedereen wat zijn, om wijd uiteenlopende redenen, maar er zullen ook genoeg mensen zijn die het maar al te leuk vinden om eyefinity toe te kunnen passen. Ik heb in ieder geval al genoeg positieve reacties gelezen op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Laatst online: 24-04 16:32
Je vergist je toch wel Camacha. Het zal niet in elke game werken, maar sommige games wel; GRID is een briljant voorbeeld.

Ikzelf heb een 22" monitor; in GRID zie je dan net de buitenspiegel aan de andere kant van de auto; die aan jouw kant zie je niet eens. Met Eyefinity aan zie je ze ineens allebei; je ziet zelf de zijruiten.. Belangrijker echter (dit is wel persoonlijk natuurlijk) is dat ik die dingen ineens wél gebruikte. Met alleen m'n 22" liggen ze net op zo'n punt dat ik ze niet opmerk vanuit m'n ooghoeken, en met eyefinity aan liggen ze dus echt aan de rand van je gezichtsveld, en dan merk ik die kleine bewegingen in de spiegels en naast me ineens wel op :)

Overigens wel getest met 1x22" en 2x 20", had niet 3x22" beschikbaar; helaas ook een klein resolutie verschil (1680x1050 @ 20", 1080 @ 22").

Ik vond het in ieder geval een heel erg positieve ervaring met GRID!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-04 09:58

Darkasantion

Just keep swimming!

Moet nog steeds eens met mijn ouders praten, ik wil toch echt een 3x1 setup in huis hebben :P Durf te wedden dat op het moment dat het staat dat ze het helemaal geweldig vinden, maar dan moet ik ze eerst zo keek krijgen dat ik 2 24" schermen erbij mag doen :+

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Darkasantion schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:34:
Moet nog steeds eens met mijn ouders praten, ik wil toch echt een 3x1 setup in huis hebben :P Durf te wedden dat op het moment dat het staat dat ze het helemaal geweldig vinden, maar dan moet ik ze eerst zo keek krijgen dat ik 2 24" schermen erbij mag doen :+
het is toch je eigen geld of niet ?

of zijn je ouder bang dat dan je "gameverslaving" de spuigaten uitloopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357365

Ik zou ze gewoon aanschaffen. Als ze het inderdaad geweldig vinden, dan zullen ze je toch niet vragen ze weer terug te sturen? En stel dat ze het niet leuk vinden, zullen ze jou dan niet gewoon laten? Ik bedoel ik weet niet waar je speelt. Als je in de woonkamer speelt is het weer een ander verhaal natuurlijk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298195 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 21:57:
Je beweegd je hoofd toch ook dus dat argument dat je beeld beweegt begrijp ik niet, er is niks sneaky aan het enigst sneaky hier is is volgens mij jou "argument" om eyifinity te bashen ;).
Gelukkig lezen mensen mijn posts nog :z

Ik heb al meerdere malen gezegd dat ik geen problemen heb met EyeFinity en ook best wel meerwaarde zie, maar dat de demo van Ati een beetje sneaky is. Nergens hoor je mij zeggen dat ik EyeFinity maar niets vind en je hoort het mij al helemaal niet bashen. Enige kritiek is niet gelijk bashen, weet je wel.

Dus: de demo is sneaky, de techniek is best leuk.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 20-05-2010 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou het superleuk vinden. Als ik later volwassen ben ik heb een goede baan. Dan breek ik de verkering op en ga ik op mijzelf in een flatje wonen. Dan heb ik lekker lage kosten (omdat single) en dan verdien ik relatief veel geld. Dan koop ik dan mijn ATI droom gamepc als eyefinity nog bestaat dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Anoniem: 357365 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 14:13:
Ik zou het superleuk vinden. Als ik later volwassen ben ik heb een goede baan. Dan breek ik de verkering op en ga ik op mijzelf in een flatje wonen. Dan heb ik lekker lage kosten (omdat single) en dan verdien ik relatief veel geld. Dan koop ik dan mijn ATI droom gamepc als eyefinity nog bestaat dan.
WTF is dit voor een waanzinpost?

Eyefinity is er ook voor normaal desktop werk hoor! Ik hoor mijn vrouw niet klagen dat ik meerdere schermen heb en ik kan heel stellig zeggen dat het hele huis geniet van een multi-monitor set-up.

Als je wil ranten mag je dat ook gewoon op straat doen hoor, maar het voegt hier niets toe.

En Ja, Eyefinity blijft de komende jaren, binnenkort laptops met meerdere DP uitgangen, het wordt een groot en gezellig Eyefinity feest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ummm volgens mij heeft de waanzin jou in pacht. Ik was niet aan het ranten. Ik wil juist vet graag zo'n setup. Jij neemt mij niet serieus omdat je denkt dat ik juist een nerd portretteer. Ik ben juist verre van een nerd. Je hebt dus mijn post verkeerd opgevat.

Ik wil niet vechten,

Groeten,

OneOverPrime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tot we wrap-around schermen krijgen met gigantische resoluties natuurlijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Anoniem: 357365 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 14:22:
Ummm volgens mij heeft de waanzin jou in pacht. Ik was niet aan het ranten. Ik wil juist vet graag zo'n setup. Jij neemt mij niet serieus omdat je denkt dat ik juist een nerd portretteer. Ik ben juist verre van een nerd. Je hebt dus mijn post verkeerd opgevat.

Ik wil niet vechten,

Groeten,

OneOverPrime
Dan nog waarom zou je geen vrouw/man willen en wel een eyefinity set-up? Het kan ook allebei en je hoeft er geen goede baan voor te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jawel, maar als je single bent dan geef je minder uit volgens mij. Ik heb nu nog geen baan maar later wel. Dan spaar ik mooi geld en haal ik een HD5970 (misschien wel crossfire) dan gewoon de hele dag gamen op 3 schermen. Heerlijk lijkt me dat, zonder ouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Anoniem: 298195 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 14:07:
[...]

het is toch je eigen geld of niet ?

of zijn je ouder bang dat dan je "gameverslaving" de spuigaten uitloopt ;)
Dat niet, maar iets het feit dat wij allemaal samen een "media" kamer hebben en ik dan beetje veel ruimte in beslag ga nemen :P Schijnt de rest niet zo leuk te gaan vinden als ik er even 3x24" neer zet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 14:10:
[...]

Gelukkig lezen mensen mijn posts nog :z

Ik heb al meerdere malen gezegd dat ik geen problemen heb met EyeFinity en ook best wel meerwaarde zie, maar dat de demo van Ati een beetje sneaky is. Nergens hoor je mij zeggen dat ik EyeFinity maar niets vind en je hoort het mij al helemaal niet bashen. Enige kritiek is niet gelijk bashen, weet je wel.

Dus: de demo is sneaky, de techniek is best leuk.
Ik meende het ook niet serieus van dat bashen vond alleen je argumenten nogal wat raar van je vorige post's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298195 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:17:
Ik meende het ook niet serieus van dat bashen vond alleen je argumenten nogal wat raar van je vorige post's
Volgens mij maak ik vrij valide punten, maargoed, de marketing is blijkbaar netjes gedaan :P
Anoniem: 357365 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 14:25:
Jawel, maar als je single bent dan geef je minder uit volgens mij. Ik heb nu nog geen baan maar later wel. Dan spaar ik mooi geld en haal ik een HD5970 (misschien wel crossfire) dan gewoon de hele dag gamen op 3 schermen. Heerlijk lijkt me dat, zonder ouders.
Als je later een baan hebt kan er vast wel een keertje een mooie videokaart vanaf hoor, ook mét vrouw :P Bovendien, als je allebei verdient kan je er twee keer zoveel kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

Anoniem: 357365 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 14:25:
Jij werkt zeker nog niet? :P Je meot een vrouw hebben die een top baan heeft kun jij lekker werkloos blijven en met eyefinity gamen :)

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Xenomorphh schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:57:
[...]

Jij werkt zeker nog niet? :P Je meot een vrouw hebben die een top baan heeft kun jij lekker werkloos blijven en met eyefinity gamen :)
Nu enkel nog leuke vrouw vinden die een top baan heeft, mij ook leuk vindt en het oké vindt dat ik de helft van de dag thuis zit te gamen :P

OT:
Het blijft vrij stil rond ATi, terwijl er toch iets aan schijnt te komen, wanneer is die Computex? Daar schijnt het allemaal te gebeuren namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Darkasantion schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:27:
OT:
Het blijft vrij stil rond ATi, terwijl er toch iets aan schijnt te komen, wanneer is die Computex? Daar schijnt het allemaal te gebeuren namelijk :)
Minder dan twee weken wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

neliz schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:28:
[...]

Minder dan twee weken wachten...
Ja, zag het net op SA, 1 Juni is het zover, dus nog even wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er staats niets nieuws op SA over AMD? Wat gaat gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Anoniem: 357365 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:37:
Dan is de Computex, waar naar alle waarschijnlijkheid AMD.ATi de nieuwe HD67xx aan een select aantal mensen zal laten zien. Dus verwachting is rond die tijd wat leaks qua specs en snelheden van die kaart en eventuele prestatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

Anoniem: 357365 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:37:
Ik zou zeggen...

www.semiaccurate.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kijk dan op die site. Het laatste nieuws over AMD was meer dan een week geleden en dat ging over processors en niet videokaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Anoniem: 357365 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:48:
[...]

Kijk dan op die site. Het laatste nieuws over AMD was meer dan een week geleden en dat ging over processors en niet videokaarten.
Stond ergens op een forum ofzo, dacht dat het SA forum was, maar goed, blijft zo dat de Computex de place to be is voor nieuws over de HD67xx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Darkasantion schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:56:
[...]

Stond ergens op een forum ofzo, dacht dat het SA forum was, maar goed, blijft zo dat de Computex de place to be is voor nieuws over de HD67xx
Staat hier ook in de TS?(!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-04 15:49
Anoniem: 357365 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 14:13:
Pfff, een student kan het nog betalen... ;) Natuurlijk niet 3x 30-inch, maar een setje 20-24 inch TFTs moet makkelijk kunnen. Zeker gezien de meeste maar 1 of 2 schermen extra hoeven te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo? Aarde aan vipeax. Wat jij zegt is niet waar. Want ik ben student en ik kan het niet betalen. Ik heb nu 1x 22" scherm. Het zou dan mooi zijn als ik 3 naast elkaar kan doen van zelfde grootte toch? Dus dan als ik uber1337 wil gamen op 3 schermen, dan zou ik een 5000-kaart moeten aanschaffen en nog 2x 22" scherm. Ik denk het minimum voor eyefinity gaming is zo'n beetje een HD5770. Deze kost 130eu! Ik denk een 22" scherm kost 150 eu (ongeveer?). Dan kost het in totaal dus 2 * 150 + 1* 130 = 430 euro. Zoveel geld heeft een student niet. Nee, als student moet je leren met weinig te leven en dan later als geen vrouw meer hebt een mooie baan, dan kun je leuke dingen kopen. Tenminste, zo ben ik opgevoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMOD
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-04 11:06
Anoniem: 357365 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 18:07:
Hallo? Aarde aan vipeax. Wat jij zegt is niet waar. Want ik ben student en ik kan het niet betalen. Ik heb nu 1x 22" scherm. Het zou dan mooi zijn als ik 3 naast elkaar kan doen van zelfde grootte toch? Dus dan als ik uber1337 wil gamen op 3 schermen, dan zou ik een 5000-kaart moeten aanschaffen en nog 2x 22" scherm. Ik denk het minimum voor eyefinity gaming is zo'n beetje een HD5770. Deze kost 130eu! Ik denk een 22" scherm kost 150 eu (ongeveer?). Dan kost het in totaal dus 2 * 150 + 1* 130 = 430 euro. Zoveel geld heeft een student niet. Nee, als student moet je leren met weinig te leven en dan later als geen vrouw meer hebt een mooie baan, dan kun je leuke dingen kopen. Tenminste, zo ben ik opgevoed.
Dan doe jij toch iets verkeerd. Ik ben nog niet eens student en ik heb de HD5970 met bijbehorende uber pc al! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

430 euro is wel op te brengen als student hoor. Dan moet je wel keuzes maken ja. Ik heb nu een volledige lening, maar werk is ook een optie. Ik heb nu een paar goedkope maanden gehad en ik ben aan het kijken voor een grotendeels nieuw systeem.

Per maand kan ik zo'n 150 euro opzij zetten als ik wil, in zuinige maanden nog meer. Maargoed, de moraal van het verhaal is dat je keuzes voor jezelf kunt maken als je het wil. Daar zal wel wat tegenover staan, maar veel is mogelijk.

[ Voor 76% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 20-05-2010 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mja, maar dat geld dat je opzij zet dat is eigenlijk niet van jou. Sparen met geleend geld is echt nutteloos en waarschijnlijk zelfs in je nadeel (vanwege rentes). Als je voor iets spaart met geleend geld, kun je beter niet lenen totdat je het koopt.

Edit: Ik win

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 357365 op 20-05-2010 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lamaar dan.

[ Voor 108% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 20-05-2010 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Ontopic!

RadeonPro BETA
A few days ago I've started a new tool to automate the 3D settings (AA/AF/Vsync/Catalyst AI/etc.) based on game being started, I think it's very annoying dealing with CCC profiles and shortcuts, not to mention that settings won't be restored after the game is ended.

The idea is pretty straightforward: You configure all 3D settings (AA/AF/Catalyst AI/etc.) and save all those settings as a profile for a particular game, when the corresponding game is started the profile is automatically loaded. As soon the games finishes the previous settings are restored.
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/1zo9l02.jpg

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 09:02
Interessant tooltje :D

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat ziet er wel redelijk awesome uit inderdaad :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

http://techpowerup.com/12...DMark_Named_Detailed.html

En een nieuwe 3d mark.. met DX11 en zonder Physx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-04 17:58
lol @ de Eyefinity & social life discussie! :D Echt geweldig haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-04 09:45

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Die offtopic werk/studie/geld/vriendin discussie hierboven kappen we verder lekker af, heren. De nerds onder ons willen graag verder met ATi nieuwsdiscussie; sociaal gezwam mag in de HK. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
De presentatie was erg kort, dat er geen PhysX in zit is helemaal niet bevestigd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Marc Rademaker schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 22:39:
[...]

De presentatie was erg kort, dat er geen PhysX in zit is helemaal niet bevestigd...
Staat ook in het nieuwsbericht van techPowerUp!
There is no mention of NVIDIA PhysX, so it's safe to assume that the benchmark will use industry standard features which are available to all DirectX 11 generation GPUs.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lijkt me een verstandige zet. Ik denk dat dit ook te maken heeft met de verkoopcijfers van DX11 kaarten tot dusver. Ik denk dat nVidia AMD nog maar moeilijk zal kunnen bijhalen wat betreft de verkoop van DX11 kaarten. Het lijkt me onpraktisch om de helft van de markt te negeren in je test ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Marc Rademaker schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 22:39:
[...]

Pfff ja dat moet er ook nog eens bij komen, 3Dmark is nu al ruk als prestatie meter waar hij toch echt voor is bedoeld. Als je dan ook nog eens een PhysX inbouwt waardoor ATI en nVidia niet meer kunt vergelijken is het hek van den dam. Zou wel mooi zijn want dan krijgen we weer leuke discussie over hoe geweldig we het vinden dat nVidia, PhysX door de strot van Futuremark heeft geduwd :X

ATI Southern Islands code names leak

[ Voor 6% gewijzigd door madmaxnl op 21-05-2010 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
-The_Mask- schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 22:41:
[...]

Staat ook in het nieuwsbericht van techPowerUp!

[...]
Dus omdat Techpowerup dat zegt, die niet eens in Amsterdam waren, is het zo? Er is een foto te zien met één slide van een presentatie waar MSI vooral trots op is omdat hun merk in beeld komt ...

Ik vind het helemaal niet zo save to assume dat omdat het niet genoemd wordt, dat het dan ook er niet in zal zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Marc Rademaker schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 00:46:
dat het dan ook er niet in zal zitten...
Ik zeg nergens dat het er niet in zal zitten ik quote alleen dat PhysX niet genoemd is. :P

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een hele domme vraag misschien, maar kan je met een 4770 CrossFire setup drie monitoren draaien? Ik weet dat EyeFinity daarvoor bedoeld is en dat dat pas vanaf de 5xxx serie bestaat, maar dat gaat over één kaart met drie monitoren. Aangezien het hier over twee kaarten gaat kan ik me voorstellen dat die mogelijkheden er misschien zjin.

Ik kan er bar weinig over terugvinden op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Nee kan niet in CrossFire, nieuwe nVidia kaarten zouden het wel moeten kunnen maar de drivers zijn nog niet klaar.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik geloof dat ik dat niet eens heel jammer vind, dan hoef ik ook niet met die gedachte te spelen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

-The_Mask- schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 15:19:
Nee kan niet in CrossFire, nieuwe nVidia kaarten zouden het wel moeten kunnen maar de drivers zijn nog niet klaar.
Wait... wut ?? Dat was toch gefixed in de drivers :? Zo niet dan heb ik een "probleem" straks :X

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kan wel eyefinity gebruiken met 2 kaarten in crossfire, maar dan moet beide kaarten wel uit de 5000-serie komen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kortom, drie monitoren kan alleen met een 5xxx serie en binnenkort/nu misschien de nieuwe nVidia serie.

Dat vermoeden had ik, maar er is over CF bar weinig info te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-04 16:34
aan 2 losse videokaarten kun je toch wel 3 schermen hangen.
alleen niet in crossfire, of is wat ik nu zeg onzin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ArgantosNL schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 15:56:
Maar daar heb ik dus niets aan :p

Al is het wel leuk om eens te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

ArgantosNL schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 15:56:
4 stuks ook, maar dat is een ander onderwerp ... doen Tweakers al jaren ;)

Maar goed : 2x 5870 in Crossfire en Eyefinity aan = Ultimate game fun Ja of Nee ??

/EDIT :
ArgantosNL schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 16:15:
ik heb geen ervaring met CF maar kun je het niet uitschakelen terwijl je aan het interneten bent en inschakelen als je gaat gamen? zou je in iedergeval dat 3de scherm gewoon kunnen gebruiken en CF wanneer je de extra power nodig hebt.
Dat kan sowieso :)

[ Voor 32% gewijzigd door nero355 op 21-05-2010 16:16 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
ik heb geen ervaring met CF maar kun je het niet uitschakelen terwijl je aan het interneten bent en inschakelen als je gaat gamen? zou je in iedergeval dat 3de scherm gewoon kunnen gebruiken en CF wanneer je de extra power nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
nero355 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 16:15:
Maar goed : 2x 5870 in Crossfire en Eyefinity aan = Ultimate game fun Ja of Nee ??
NEE, 2x 5970 of 3x 5870 in CF en Eyefinity aan = Ultimate game fun Ja of Ja?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
ArgantosNL schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 16:15:
Je kunt de schermen gewoon uit zetten met de knop :P Verbruik is wel ietsjes hoger omdat de kaart ze waarschijnlijk wel aanstuurt.

En de CF kaart doet al bijna niets. Daar hebben in cat 10.2 veranderingen in doorgevoerd. De 2e GPU doet nu bijna niets meer. Dus idle verbruik van de kaarten verdubbelt niet meer als je CF gaat draaien.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
hier gaat het over een hd4xxx CF config dus geen eyefinity. en met CF actief kun je maar 2 schermen tegelijk aansturen. Ik weet niet of je CF met een druk op de knop uit kan zetten en niet met drivers moet gaan kloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
CF kun je in CCC gewoon uitschakelen (softwarematig dus)

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-04 09:45

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Kunnen we de ervaringen van de nieuwsdiscussie gescheiden houden, heren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59888

Marc Rademaker schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 00:46:
[...]
Ik vind het helemaal niet zo save to assume dat omdat het niet genoemd wordt, dat het dan ook er niet in zal zitten...
Om er vanuit te gaan lijkt mij ook overdreven, maar ik zou toch verwachten dat als er wel physx in zit dat dat met een hoop bombarie aangekondigd zou worden. Daar heeft Nvidia ook alle belang bij lijkt me. Maar goed, dat blijft natuurlijk pure speculatie en het is allerminst zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga eens iets nuttigs toevoegen aan ATi discussie!
AMD pakt ~50% marktaandeel: http://www.fudzilla.com/content/view/18902/1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-02-2020

Hekking

Can of whoopass

Kijk dat ziet er goed uit, mss dat er bij de dev's nu eindelijk de ogen open gaan en niet meer de helft van de gamers buitengesloten word door Nvidia only physics
(Daarmee heeft nog lang niet de helft van alle gamers op dit moment een ATI, dat percentage zweeft nog rond de 30 ? )

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik hoop dat een groter marktaandeel eindelijk eens wat doet voor een mooi open physicsplatform :Y

Ideetje voor DX12?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 24-05-2010 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59888

Een open physics platform, en dan kijk je naar Microsoft? Ik zet dan toch eerder m'n geld op OpenCL voor wat betreft de hardware/driver implementatie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59888 schreef op maandag 24 mei 2010 @ 18:24:
Een open physics platform, en dan kijk je naar Microsoft? Ik zet dan toch eerder m'n geld op OpenCL voor wat betreft de hardware/driver implementatie. ;)
Je hebt een punt :p Maargoed, het zal mij een worst, open, gesloten, als het maar goed werkt en niet al te lang duurt. Principieel zou ik een open platform prettiger vinden, maar als er iets komt dat door Ati, nVidia én alle gamedevelopers ondersteund wordt zijn we al een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
NVIDIA's Manju Hegde leaves for AMD

Manju Hedge has left the building :o Het is trouwens de voormalige CEO van Ageia PhysX wat AMD met z'n kerel moet is mij een raadsel omdat ik het hele PhysX gebeuren zoals het bij Ageia destijds was als regelrechte ramp beschouw. Nu PhysX in handen van nVidia is is het er niet beter op geworden de marketing er van jammer genoeg wel |:( 8)7 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wow, da's niet een dikke bump in performance voor 60% meer shaders. Ik zat te azen op een HD5670, maar toen ik las dat er een update zou komen, toch maar even gewacht. Dit in ogenschouw nemend, denk ik toch te gaan voor de HD5750. Vraag me af of AMD uberhaupt nog Redwood chips wil blijven bakken, enkel voor de HD5570. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat dat model nu zo geweldig verkoopt, of het moet voor de OEMs zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kledur
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-04 22:41
Iemand enig idee wanneer de prijzen van de HD58xx weer wat dalen? Hehe :P
Ik heb op dit moment nog een HD4870DK, tegen september wil ik een nieuwe pc in elkaar schroeven en zou daar erg graag een HD5870 in willen zetten maar die zijn op dit moment wel smerig duur zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 357365 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 20:02:
Wow, da's niet een dikke bump in performance voor 60% meer shaders. Ik zat te azen op een HD5670, maar toen ik las dat er een update zou komen, toch maar even gewacht. Dit in ogenschouw nemend, denk ik toch te gaan voor de HD5750. Vraag me af of AMD uberhaupt nog Redwood chips wil blijven bakken, enkel voor de HD5570. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat dat model nu zo geweldig verkoopt, of het moet voor de OEMs zijn.
Of je moet het allemaal nog eens wat beter lezen. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oww.. ik was direct naar de performancepages gesprongen ;P Niks gezegd! (Ga lekkker toch voor de HD5750!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Fail :'(

Kom op AMD wat zijn jullie aan het doen. Geen wonder dat hij 5670 heet performance is gewoon +- hetzelfde. Verbruik veel hoger.

Kun je beter een 5750 kopen heb je veel mee performance. En die dingen overclocken ook erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Astennu schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 07:55:
Kom op AMD wat zijn jullie aan het doen.
GPU's verkopen die anders in de container zouden gaan, gaan nu worden verkocht in China, lijkt mij weinig mis mee. :? Je hoeft ze niet te kopen natuurlijk. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door -The_Mask- op 26-05-2010 11:40 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
-The_Mask- schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 11:39:
[...]

GPU's verkopen die anders in de container zouden gaan, gaan nu worden verkocht in China, lijkt mij weinig mis mee. :? Je hoeft ze niet te kopen natuurlijk. ;)
Ja oke maar dit soort "troep" hadden we voorheen minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wij hebben 'dit soort troep' nooit gehad en we krijgen het nu nog steeds niet. Dit soort modellen speciaal voor China en dergelijke markten waren er altijd al, maar het is niet altijd zo in de berichtgeving naar voren gekomen als met dit model ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Astennu schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 13:03:
Ja oke maar dit soort "troep" hadden we voorheen minder.
You sure? Al die misbaksels die in die aldi en lidl PCs zitten met al die (hahah, al die aldi..ahem..) Pro/XXL/GT/XT etc. extensies die moeten verbergen dat je eigenlijk een kreupele chip koopt.

Tevens, in Azië waar prijs veel belangrijker is dan performance zul je in de winkel weinig echte high-end tegenkomen, maar hoe meer stickers en XL meuk erop hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
neliz schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 13:17:
[...]

You sure? Al die misbaksels die in die aldi en lidl PCs zitten met al die (hahah, al die aldi..ahem..) Pro/XXL/GT/XT etc. extensies die moeten verbergen dat je eigenlijk een kreupele chip koopt.

Tevens, in Azië waar prijs veel belangrijker is dan performance zul je in de winkel weinig echte high-end tegenkomen, maar hoe meer stickers en XL meuk erop hoe beter.
Maar toen bleef het beperkt tot dat soort pc's nu zijn ze gewoon te koop.

De HD4830 is in verhouding veel interessanter dan de HD5830. En de nieuwe 5670 gaat ook die kant op. Al is hij wel iets sneller dus als de prijs niet anders is kan dat het hogere verbruik een klein beetje compenseren. Maar de performance per watt blijft bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-02 17:59

Lostson

Zeekr 001 Privilige (Blue)

Ik heb laatst wel eens last van witte verticale strepen als ik bijv een spel opstart...soms loopt het vast en soms niet...
ik heb een XFX 5870 XXX Edition
ik underclock hem dan soms weer 875mhz ---> 850mhz lijkt het probleem te verhelpen...maar heel soms komen die verticale strepen op 850 ook weer...maar niet zo vaak als wanneer die op 875mhz draait.
ik heb wel even gegoogled en schijnt dat meer mensen hiervan last hebben...hoe kan je eigenlijk weten of het gaat om een defecte exemplaar ofzo?want hij is factory overclocked...zou je verwachten dat je die strepen niet zou krijgen.
Bios update maybe van de kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Mag je hier naartoe ;) drivers updaten is in ieder geval stap 1, mocht het dan nog niet werken, kijk eens rond in dat topic.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Astennu schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 13:42:
Maar toen bleef het beperkt tot dat soort pc's nu zijn ze gewoon te koop.
Radeon 4730, is dat geen misbaksel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

4 Weg 5870 LN2 setup

Poeptube: http://www.youtube.com/wa...k&feature=player_embedded

3dM Vantage was P53000

Tevens Cat 10.5
http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx
Support for 120 Hz displays for ATI Radeon™ HD 4000 Series and ATI Radeon™ HD 3000 Series GPUs

Support for new Linux operating systems

* This release of ATI Catalyst™ driver for Linux introduces support for the following new operating systems:
o SLED/SLES 11 SP1 early look support

[ Voor 71% gewijzigd door neliz op 26-05-2010 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-04 11:22
Te laat :(

[ Voor 92% gewijzigd door winwiz op 26-05-2010 21:06 ]

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Ik denk omdat mijn i7 860 tot 4Ghz geklokt is in tegenstelling tot jouw magere 920@3.5Ghz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

haha

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
neliz schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 21:12:
[...]

Ik denk omdat mijn i7 860 tot 4Ghz geklokt is in tegenstelling tot jouw magere 920@3.5Ghz?
Dat zal het zijn..... ik moet dus óf in de bios duiken om dat te corrigeren óf er mee leren leven ;) decisions decisions..... maar goed happy upgrading :)

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:22
Catalyst 10.5 geeft nog steeds corruptie in het beeld bij het afspelen van SD materiaal via DXVA :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
tweak_dude schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 21:34:
Catalyst 10.5 geeft nog steeds corruptie in het beeld bij het afspelen van SD materiaal via DXVA :/
Nou dat heb ik nog nooit gezien... ben benieuwd hoe dat zit bij anderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:22
winwiz schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 21:50:
[...]

Nou dat heb ik nog nooit gezien... ben benieuwd hoe dat zit bij anderen
Is toch echt een known bug (vanaf Catalyst 10.4). Google maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
tweak_dude schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 22:10:
[...]

Is toch echt een known bug (vanaf Catalyst 10.4). Google maar eens.
Ja en? En als ik nog nooit corruption heb gezien met het afspelen van SD met DXVA? Maar goed dit is geen nieuws....

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Dit topic is gesloten.