[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 114 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste
Acties:
  • 64.482 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

Astennu schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 09:38:
[...]

Die hebben best veel moeite gedaan voor een zo'n kaartje waar er maar 1000 van gemaakt gaan worden.
Nou ja het lijkt mij dan ook meer een reclame spot dan een serieus iets..
zie ook.

http://www.fudzilla.com/content/view/18568/1/

En

http://www.fudzilla.com/content/view/18578/1/

Overigens is dat filmpje over die voeding van XFX ook leuk :D

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-06 10:45
Xenomorphh schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 10:52:
[...]

Nou ja het lijkt mij dan ook meer een reclame spot dan een serieus iets..
zie ook.

http://www.fudzilla.com/content/view/18568/1/

En

http://www.fudzilla.com/content/view/18578/1/

Overigens is dat filmpje over die voeding van XFX ook leuk :D
Ja het is ook reclame maar dan nog zal best wel wat gekost hebben om dat te laten maken. Dat ga je niet inhouse doen. En die met die voeding wasook humor ja :D

En over stone_giant. Ik zou maar geen waarde hechten aan die scores. FPS counter is totaal bugged bij sommige kaarten.

Mijn resultaten: 1920x1200 High tesselation:
-HD5850 @ 933-1266 = AVG 34 FPS
-HD5970 @ 900-1150 = AVG 127 FPS

4x zo snel yeah right :S FPS ging ook alle kanten op soms 500 dan meteen weer 100 gaat nergens over. Bij de 5850 run was die veel constanter. Iets klopt er niet in die bensh. Dus je kunt hier geen vergelijkingen mee maken. Het is een leuke techdemo maar in z'n huidige staat niet geschikt als benshmark.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupS
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06:37
Anoniem: 353758 schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 09:41:
Ik vind het persoonlijk belachelijk dat je tegenwoordig gewoon 2 high end gpu's of een dual gpu nodg bent om redelijk wat games voluit te kunnen draaien met een acceptabele fps. Ik heb het dan wel over nieuwe games en games zoals crysis. Jaren trug had je met 1 niet eens een highend gpu meer dn zat gpu kracht
Ach ja, wat is jaren terug? Het kostte toen ook een flinke tijd eer Far Cry (al weer uit 2004 :o) fatsoenlijk op max te spelen was. Dus je zal het altijd houden dat men achter elkaar aan holt. Daarnaast blijkt de trend toch naar meer cores te gaan dan 1 super core (zie bijv. ook processor strijd: nu blijft men steeds rond de plusminus 3 ghz, maar zorgt men voor meer cores. voor betere prestaties...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Sapphire HD5970 4Gb review

Leuk ding doet het niet slecht, 4Gb komt goed tot zijn recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Nou pas op... Het is wel behoorlijk stock overgeklokte kaart... Daar zit toch wel 't meeste van de FPS increase in. Zoals al een tijd terug in Eyefinity6 reviews te zien was: zelfs op 3x 1920x1200 waren er maar zeer weinig spellen (en die dan met extreem veel AA) die memory limited waren.

Kijk maar eens goed naar de FPS van 2x 5870 (1GB) in x-fire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Ja maar de kaart heeft wel te weinig aan de 16x PCI 2.0 aansluiting denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

Zo wat dat ding op load verbruikt is ook niet niks.. Bijna net zoveel als GTX480 SLI, scheelt maar 40 watt..

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-07 22:59
madmaxnl schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 16:49:
Sapphire HD5970 4Gb review

Leuk ding doet het niet slecht, 4Gb komt goed tot zijn recht.
Jammer dat ze die Sapphire HD5970 Toxic 4gb. niet even GTA 4 lieten doen voluit, ik zou wel eens willen zien of je dan met alles op very high + viewing distance op 100% een acceptabele framerate zou krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-06 00:26

edward2

Schieten op de beesten

Xenomorphh schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 20:52:
Zo wat dat ding op load verbruikt is ook niet niks.. Bijna net zoveel als GTX480 SLI, scheelt maar 40 watt..
Tsja, hogere kloksnelheid en 2 keer zoveel ram, dat moet ook gevoed worden. Plus het is nu onboard crossfire, dus er zal ook nog wel een chippie opziten die interne crossfire regelt ipv het mobo via 2 losse HD5870's (?) wat ook nog wat prik vraagt.

Ik vind alleen de prijzen belachelijk,1000 (tov van 2 HD5870 2GB's).
Maar dat zal wel aan de opzet zijn, dus een kleine exclusieve doelgroep.

Ben verder uiterst benieuwd hoe snel en hoe goed SI/NIgaat uitkomen en presteren.

Nu nog wat meer Russische gamedev's promoten die nog wel mooie GFX in PC games wilt stoppen :D

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171689

Jorn1986 schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 22:00:
[...]

Jammer dat ze die Sapphire HD5970 Toxic 4gb. niet even GTA 4 lieten doen voluit, ik zou wel eens willen zien of je dan met alles op very high + viewing distance op 100% een acceptabele framerate zou krijgen.
Ik vind de geteste games ook niet heel geweldig. Crysis Warhead waarvan ze zelf weten dat de resultaten dubieus zijn en dat ie niet goed schaalt met xfire of SLI, of Hawx waarbij het een wonder moge zijn dat ze geen CPU bottleneck zijn tegengekomen, en daarnaast een nutteloze Dirt 2 DX9 benchmark. Als je een test doet met enkel DX11 kaarten is dat toch helemaal niet relevant. Het gaat hier natuurlijk vooral om het verschil met de andere dual GPU opstellingen.

Had idd best GTA4 in gemogen.

Wat de hexus test ook wel aantoont is dat ATi wel binnen aanzienbare tijd met die prijsverlaging mag komen.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 171689 op 25-04-2010 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:00
voor de 1<->2Gb vergelijking is dit wel een mooie link:
http://www.widescreengami..._Featured_Review_-_Page_8
De conclusie is dat gta4 gewoon een slechte port is =p
Verder is het mooi om de verschillende benchmarks met de EF6(2Gb) editie en de standaard 5870.
Ook de eyefinity setups/benches zijn interessant :)

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-07 18:57

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Anoniem: 171689 schreef op zondag 25 april 2010 @ 20:12:
[...]

Wat de hexus test ook wel aantoont is dat ATi wel binnen aanzienbare tijd met die prijsverlaging mag komen.
Waar om zou de prijs omlaag moeten? Er is geen concurrentie op de markt. Probeer maar eens een GTX480 te kopen voor minder dan €500. De goedkoopst leverbare GTX480 staat AFAIK in de PW voor €529, daar koop je ook twee HD5850's voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meer AMD-ATI videokaarten, maar dan voor de professionele markt.

FirePro V7800, gebaseerd op Cypress Pro met 1440 streamprocessors.

Afbeeldingslocatie: http://news.softpedia.com/images/news2/AMD-Unshackles-New-Professional-Graphics-Cards-6.jpg

Opvallend hieraan is dat het een single slot kaart is met een TDP van <150W. De eerder geanceerd FirePro V8800 maakte gebruik van 1600 streamprocessors, is een dualslot kaart en heeft een TDP van <225W.

Meer info hier: http://news.softpedia.com...aphics-Cards-140575.shtml

Overigens, over dat renamen van Mobility Radeons... d'r komt nog iets heel aparts aan wat betreft renaming op AMD gebied. Best nasty in mijn ogen en het maakt het er niet echt overzichtelijk op. :F Die Mobility Radeon HD5165 die gebaseerd is op de Mobility Radeon HD4650 is al een vreemde omdat die natuurlijk een stuk sneller is dan de Mobility Radeon 5430/50/70. En wat komt er straks aan? Dell heeft al wat gelanceerd.... Een Studio 15 met een Mobility Radeon HD545v. Dit is een gerebrande Mobility Radeon... en dit is slechts het begin, want er komen meer V-modellen aan, o.a.:

ATI Mobility Radeon HD 4330, 4530 -> ATI Mobility Radeon HD 530v
ATI Mobility Radeon HD 4550 -> ATI Mobility Radeon HD 540v
ATI Mobility Radeon HD 4670 -> ATI Mobility Radeon HD 560v
ATI Mobility Radeon HD 4670 -> ATI Mobility Radeon HD 565v
ATI Mobility Radeon HD 4850 -> ATI Mobility Radeon HD 580v

Let dus op wanneer je een notebook koopt met een ATI Mobility Radeon uit de V-serie aan boord. Laat je niet misleiden door de naam die begint met een 5. Het ondersteunt namelijk geen DX11, maar gaat slechts tot DX10.1.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 353758

Edmin schreef op maandag 26 april 2010 @ 08:33:
[...]

Waar om zou de prijs omlaag moeten? Er is geen concurrentie op de markt. Probeer maar eens een GTX480 te kopen voor minder dan €500. De goedkoopst leverbare GTX480 staat AFAIK in de PW voor €529, daar koop je ook twee HD5850's voor.
Allemaal leuk en aardig maar het maakt niet uit dat de een duurder is dan de ander, het maakt wel uit waar de voorkeur naar uit gaat bij mij is dat een half jaar geleden de 5870 geworden maar als ik rond deze tijd wat moest kiezen had ik den ik toch 2 gtx480's genomen puur voor de prestaties. En zo zijn er veel mensen die alleen voor prestaties kiezen alleen zal de hoofdgroep voor prijs preatatie gaan in het midend en niet eens zo zeer voor dx11 kiezen want meer dan de helft weet niet eens of ze dx9 of dx11 moeten kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

CJ schreef op maandag 26 april 2010 @ 15:48:

[afbeelding]

Opvallend hieraan is dat het een single slot kaart is met een TDP van <150W. De eerder geanceerd FirePro V8800 maakte gebruik van 1600 streamprocessors, is een dualslot kaart en heeft een TDP van <225W.

Overigens, over dat renamen van Mobility Radeons... d'r komt nog iets heel aparts aan wat betreft renaming op AMD gebied. Best nasty in mijn ogen en het maakt het er niet echt overzichtelijk op. :F Die Mobility Radeon HD5165 die gebaseerd is op de Mobility Radeon HD4650 is al een vreemde omdat die natuurlijk een stuk sneller is dan de Mobility Radeon 5430/50/70. En wat komt er straks aan? Dell heeft al wat gelanceerd.... Een Studio 15 met een Mobility Radeon HD545v. Dit is een gerebrande Mobility Radeon... en dit is slechts het begin, want er komen meer V-modellen aan, o.a.:

Let dus op wanneer je een notebook koopt met een ATI Mobility Radeon uit de V-serie aan boord. Laat je niet misleiden door de naam die begint met een 5. Het ondersteunt namelijk geen DX11, maar gaat slechts tot DX10.1.
Ok, Dus dat gebash dat Nvidia rebrand kan nu dus afgelopen zijn (niet dat het op het moment gebeurd, jullie snappen me wel ;)) want ATI doet dat dus blijkbaar ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ATI deed het altijd al, alleen niet zo extreem als NV dat doet. :) Genoeg voorbeelden te noemen van rebrands bij ATI/AMD. Maar deze rebrand vind ik persoonlijk wel erg vaag. Gelukkig zit er nu nog een "v" in de naam, zodat je weet dat dit een rebrand is van een oudere generatie. Maar dat moet je maar net effe weten. De gemiddelde consument weet dat niet (alhoewel ik ook betwijfel of de gemiddelde laptopkoper weet dat de HD5000 serie eigenlijk een DX11 serie is). Ik had het iig anders aangepakt.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Anoniem: 353758 schreef op maandag 26 april 2010 @ 15:53:
[...]

Allemaal leuk en aardig maar het maakt niet uit dat de een duurder is dan de ander,
Alsjeblieft zeg... Ik weiger nog langer te accepteren dat dit soort nonsens voorbijvliegt. Prijs maakt altijd een belangrijk deel uit van de keuze voor aanschaf, punt. Bovendien is je commentaar geheel niet in lijn met de (korte) discussie die gevoerd werd. Kom de volgende keer alsjeblieft met fatsoenlijk onderbouwde argumenten, want op deze manier ben je de discussie gewoon aan het vervuilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zeg ook dat het niet voor iedereen uit maakt zoals ik er over denk zijn er wel meer mensen hoor
Kom de volgende keer aub wat vriendelijk over voor een mod.
Verder zeg ik ook duidelijk dat het grootste gedeelte voor prijs prestatie gaan hoezo er over heen gelezen?
Verder valt hier niets aan te onderbouwen

[ Voor 84% gewijzigd door Anoniem: 353758 op 26-04-2010 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59888

Erg jammer dat er nu ook dit soort rebrands komen van ATi kaarten. Bij Nvidia kwam daar flink wat kritiek op, m.i. zeer terecht. Voor ATi geld wat mij betreft precies hetzelfde. Het is misschien geen oplichting maar netjes is het zeker niet: door de naamgeving wordt iets gesuggereerd (DX11, eyefinity) wat het product niet waar kan maken, waarmee feitelijk geprobeert wordt de onwetende consument om de tuin te leiden. Erg jammer dat ATi nu ook dit soort onzinnige dingen gaat doen. :/
Anoniem: 353758 schreef op maandag 26 april 2010 @ 16:16:
Ik zeg ook dat het niet voor iedereen uit maakt zoals ik er over denk zijn er wel meer mensen hoor
Dat argument hoor ik zo vaak, "zo zijn er veel meer mensen". In plaats van met fatsoenlijke argumenten te komen verschuil je je achter het "feit" dat er mensen zijn die het met je eens zijn. Uiteraard wordt dat ook niet onderbouwt met aantallen of namen. Laten we nou voor de verandering eens niet een fanboydiscussie beginnen en het bij inhoudelijke argumenten houden in plaats van dit soort drogredenen.

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 59888 op 26-04-2010 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jezus heeey ik zeg aleen maar hoe het is en niet iedereen gaat voor de prijs prestatie en dat heeft gewoon niets met fanboy gedrag te maken, alleen als je een fanboy ben voor prestaties en jah dat ben ik dan maar een fanboy.
Ik zeg verder alleen maar hoe het is en dan ben ik maar een slecht mens ? Ik zeg toch helemaal niets verkeerd ofzo, ik snap nu niet waarom ik allemaal boze reacties naar mijn kop kijrg geslingerd om iets wat gewoon zo is wat heb ik toch verkeerd gedaan hiero ?

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 353758 op 26-04-2010 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-06 14:35

Darkasantion

Just keep swimming!

CJ schreef op maandag 26 april 2010 @ 16:12:
ATI deed het altijd al, alleen niet zo extreem als NV dat doet. :) Genoeg voorbeelden te noemen van rebrands bij ATI/AMD. Maar deze rebrand vind ik persoonlijk wel erg vaag. Gelukkig zit er nu nog een "v" in de naam, zodat je weet dat dit een rebrand is van een oudere generatie. Maar dat moet je maar net effe weten. De gemiddelde consument weet dat niet (alhoewel ik ook betwijfel of de gemiddelde laptopkoper weet dat de HD5000 serie eigenlijk een DX11 serie is). Ik had het iig anders aangepakt.
Het is gewoon fout. Nvidia is er toen terecht op afgebrand, en ik vind het heel jammer dat ATi dit nu ook (weer) doet. Ja, het is theoretisch te zien dat het anders is omdat er een V inzit, maar kom op, moet je echt zo lang zinken om je geld te verdienen :/ ?

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt. Het is ook niet netjes. En zoals ik al zei, had ik het igg anders aangepakt.

Zoals het nu gaat lanceren ze de reeks als een compleet nieuwe serie, namelijk de "ATI Mobility Radeon HD 500v Series". Deze serie staat dus technologisch gezien onder de normale "ATI Mobility Radeon HD 5000 Series", maar sommige modellen uit de 500v Serie zijn wel sneller dan de laagste modellen uit de 5000 Serie.

Het is natuurlijk altijd gemakkelijk om kritiek te hebben op bedrijven en hun beslissingen. Maar hoe zouden jullie het aanpakken? Ze hebben blijkbaar nog veel stock liggen van oude Mobility Radeons waar ze van af moeten. OEMs willen geen HD4000 serie meer, maar vragen om een rebrand naar HD5000 aangezien ze dit ook al bij NV vaker gedaan hebben. NV gaat gemakkelijk over stag en maakt er simpelweg een compleet nieuwe generatie van (GT300 etc). AMD probeert hier nu dus door de V in de naam te zetten, aan te geven dat het om een rebrand gaat.

Dus ik ben erg benieuwd hoe jullie de rebranding zouden aanpakken. Of zou je tegen de OEM zeggen: "Dikke vinger met je rebrand! We blijven bij de originele namen!"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

Als ik zo'n berg chips zou overhebben zou ik ze of tegen productie kosten of daar onder naar de leveranciers doen. En een paar regels stellen dat deze ook tegen lage prijzen naar de consument geschoven moeten worden. Ja ik weet dat dit natuurlijk niet kan vanwege concurentie etc maar toch. Nu is het gewoon een manier om geld te verdienen met 'oude zooi' waar van ze niet eerlijk tegen de consument zeggen dat het oud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-06 14:35

Darkasantion

Just keep swimming!

Om eerlijk te zijn, is mijn 1e reactie daarop, als logistiek student, Waarom heb je zoveel voorraad? Had dan beter ingeschat wat men zou afnemen! Scheelt je tijd en geld!
Maar denk wel dat ze dat gedaan hebben dat goed inschatten, tenminste dat hoop ik, en dat er dan later de OEM´s om wat voor reden dan ook minder af hebben genomen.

En ja, ben aan de enne kant geneigd de dikke vinger te geven, echter zit ik dan wel met een voorraad en boze OEM´s... Het is een hele slechte positie, maar men zou eventueel dan de V dan ervoor kunnen zetten in plaats van erachter, nu lijkt het op een afgeleide versie van de ´echte´ HD5xxx serie. Had ze dan HD V550 gemaakt ofzo. Maar het is wel een feit dat men niet zoveel had moeten produceren, dan had je heel het probleem niet gehad :+

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:50
wie het ook doet, en waarom, het is gewoon fout. natuurlijk is deze serie duidelijker (voor ons) dan de hd5165
maar het moet gewoon niet gebeuren.

stel dat bmw nog heel veel 316's heeft staan en ze dan maar gaat verkopen met een M3 badge erop?

of sony die nog wat HD-ready tv's over heeft en ze dezelfde naam gaat geven als hun nieuwste serie full HD schermen?

vind het nog erger dan diegenen die vroeger overgeclockte pc's verkochten: die konden de bewering ten minste (meestal) nog waar maken ook, ondanks dat er een langzamer model in zat....

laten we hopen dat het bij laptops blijft, en dit niet met retail kaarten gaat gebeuren. (schiet me ineens te binnen dat Medion er ook iets mee kon: bestaande types net iets anders uitvoeren zodat er een nieuwe naam op kon die beter klonk: 9800xl was lager geclockte 9800 pro maar klonk toch meer als een 9800xt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Darkasantion schreef op maandag 26 april 2010 @ 16:45:
[...]

Het is gewoon fout. Nvidia is er toen terecht op afgebrand, en ik vind het heel jammer dat ATi dit nu ook (weer) doet. Ja, het is theoretisch te zien dat het anders is omdat er een V inzit, maar kom op, moet je echt zo lang zinken om je geld te verdienen :/ ?
+ veel.
CJ schreef op maandag 26 april 2010 @ 17:14:
Klopt. Het is ook niet netjes. En zoals ik al zei, had ik het igg anders aangepakt.

Zoals het nu gaat lanceren ze de reeks als een compleet nieuwe serie, namelijk de "ATI Mobility Radeon HD 500v Series". Deze serie staat dus technologisch gezien onder de normale "ATI Mobility Radeon HD 5000 Series", maar sommige modellen uit de 500v Serie zijn wel sneller dan de laagste modellen uit de 5000 Serie.

Het is natuurlijk altijd gemakkelijk om kritiek te hebben op bedrijven en hun beslissingen. Maar hoe zouden jullie het aanpakken? Ze hebben blijkbaar nog veel stock liggen van oude Mobility Radeons waar ze van af moeten. OEMs willen geen HD4000 serie meer, maar vragen om een rebrand naar HD5000 aangezien ze dit ook al bij NV vaker gedaan hebben. NV gaat gemakkelijk over stag en maakt er simpelweg een compleet nieuwe generatie van (GT300 etc). AMD probeert hier nu dus door de V in de naam te zetten, aan te geven dat het om een rebrand gaat.

Dus ik ben erg benieuwd hoe jullie de rebranding zouden aanpakken. Of zou je tegen de OEM zeggen: "Dikke vinger met je rebrand! We blijven bij de originele namen!"?
In de 1e plaats, erg jammer dat ATI nu ze juist zo onwijs goed bezig zijn (kaarten, drivers) zich verlaagt tot dit soort taktieken.

2nd, IMHO is het (misschien niet juridisch maar wel qua gevoel) een vorm van oplichting alleen we noemen het marketing.... Het is het doorschuiven van je eigen plannings- marktinschattingsprobleem naar de klant.
nVidia is hier zeer terecht hard voor gebashed en wat mij betreft zal hetzelfde voor ATI gebeuren.
Moreel gezien is de enige oplossing: verkopen tegen zeer hoge kortingen als dat lukt en anders de bietenbrug op met die dingen......

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-07 22:59
en de 9800XXL was een 9800XT met maar 128 mb. geheugen. Dat ding werkt hier nog steeds in huis, zij het nu enkel voor office/e-mail/internet/skype/etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Is die rebrand die ATI ook aangeeft als een rebrand d.m.v een "V" achter de product naam echt een probleem ? Kijk naar nVidia op notebook gebied, Gxx, G2xx, G3xx allemaal rebrands waarvan het niet is af te leiden dat het een rebrand is. Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten, weer een hoop ophef terwijl nVidia lekker cashed met zijn rebrands. ATI is nog half niet zo "gemeen/oneerlijk" qua marketing dan nVidia:
Met hun talloze rebrand zowel op notebook desktop gebied waar ATI een paar rebrands heeft op IGP en notebook gebied.
PhysX marketing/CUDA marketing(Closed standard)
TWIMTBP(DX10.1 AC, geen AA in Batman etc)
DX10.1/innovatie afkraken
DX11/innovatie afkraken(wast toch niet relevant) en er nu zelf mee te koop lopen"check onze Tesselation".
Geld vragen voor SLI licentie en zelf huilen als ze geen licentie kunnen veroorloven om voor een nieuwe CPU architectuur chipsets te maken.
ION 2 promoten alsof het iets "speciaals" is terwijl het gewoon een videokaart i.t.t ION 1 waarbij het daadwerkelijk om iets "speciaals" ging.
Waarschijnlijk ben ik nog wel een vuile marketing actie vergeten maar dat zal de consument wel niet zo direct benadelen.

Dat ATI oude producten onder een nieuwe naam in de markt zet is natuurlijk niet iets goeds maar laten we het wel even reëel houden en geen verkeerd beeld creëren van ATI.
Jullie zullen wel denken dat ik doe alsof ATI niks verkeerd kan doen, en ja ze kunnen ook gewoon niks verkeerd doen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
[b][message=33897513,noline]

Ik zou toch zeker de OEM's proberen te overtuigen van het feit dat een rebrand gewoon de boel besodemieteren is en dat je zo niet als bedrijf te boek wilt staan.

Ik heb er echt geen goed woord voor over iig :r

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

madmaxnl schreef op maandag 26 april 2010 @ 19:25:
Is die rebrand die ATI ook aangeeft als een rebrand d.m.v een "V" achter de product naam echt een probleem ? Kijk naar nVidia op notebook gebied, Gxx, G2xx, G3xx allemaal rebrands waarvan het niet is af te leiden dat het een rebrand is. Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten, weer een hoop ophef terwijl nVidia lekker cashed met zijn rebrands. ATI is nog half niet zo "gemeen/oneerlijk" qua marketing dan nVidia:
Met hun talloze rebrand zowel op notebook desktop gebied waar ATI een paar rebrands heeft op IGP en notebook gebied.
PhysX marketing/CUDA marketing(Closed standard)
TWIMTBP(DX10.1 AC, geen AA in Batman etc)
DX10.1/innovatie afkraken
DX11/innovatie afkraken(wast toch niet relevant) en er nu zelf mee te koop lopen"check onze Tesselation".
Geld vragen voor SLI licentie en zelf huilen als ze geen licentie kunnen veroorloven om voor een nieuwe CPU architectuur chipsets te maken.
ION 2 promoten alsof het iets "speciaals" is terwijl het gewoon een videokaart i.t.t ION 1 waarbij het daadwerkelijk om iets "speciaals" ging.
Waarschijnlijk ben ik nog wel een vuile marketing actie vergeten maar dat zal de consument wel niet zo direct benadelen.

Dat ATI oude producten onder een nieuwe naam in de markt zet is natuurlijk niet iets goeds maar laten we het wel even reëel houden en geen verkeerd beeld creëren van ATI.
Jullie zullen wel denken dat ik doe alsof ATI niks verkeerd kan doen, en ja ze kunnen ook gewoon niks verkeerd doen O-)
Dit heeft niks met een bal kaatsen te maken.. Nvidia doet dit om hun product te verkopen niet om ATI dwars te zitten.. ATI doet hetzelfde nu.. Dus nu niet nVidia de schuld hier van geven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Ik geef nVidia helemaal nergens de schuld van die conclusie trek je dan verkeerd. Ik maak alleen het vergelijk op, en hiermee probeer ik te laten zien dat het allemaal wel meevalt als je het vergelijkt met nVidia. Dan vraag ik me af waar jij het vandaan haalt dat ik nVidia de schuld geef van ATI zijn rebranden :S Zoals ik al zei ik probeer het rebranden van ATI alleen te "bagatelliseren" d.m.v een vergelijk met nVidia.

[ Voor 3% gewijzigd door madmaxnl op 26-04-2010 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Naluh! schreef op maandag 26 april 2010 @ 19:47:
[...]

Ik zou toch zeker de OEM's proberen te overtuigen van het feit dat een rebrand gewoon de boel besodemieteren is en dat je zo niet als bedrijf te boek wilt staan.

Denk je niet dat AMD en NV al lang genoeg (lees: enkele jaren) geprobeerd hebben om OEMs dit duidelijk te maken? Maar ja, als een OEM tegen je zegt "we nemen 500.000 HD4650 videokaarten van je af, mits je het maar renamed naar een HD5x0x kaart...." denk je dan dat er ook maar 1 bedrijf is die nee zegt? Zeker als je je bedenkt dat de OEMs voor het grootste gedeelte van de inkomsten zorgen. Die hebben dus vrij veel in te brengen.

Overigens gebeurt er op het gebied van Realtek chips op moederborden nog veel meer dingen die nog nastier zijn. Denk aan bv bepaalde AIBs (ik noem geen namen) die een oude goedkope ALC885 chip afnemen in zulke grote getallen (zie voorbeeld hierboven) onder de voorwaarde dat ze gerebrand worden als ALC889A om 'beter' te lijken dan de top chip ALC889.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Dan kun je het rebrand ook als positief zien, vanuit de financiële positie van ATI. Ze krijgen meer orders van OEM's ? Zoveel wordt ATI nou ook weer niet gebruikt bij de OEM's dus denk dat het beter is als ze ATI meer gaan gebruiken. Maar waar staat nVidia dan want die zouden wel heel erg veel orders van OEM's krijgen. Natuurlijk krijgen die ook veel orders maar ik denk dat nVidia ook veel rebranden zelf heeft voortgebracht, toch ?

[ Voor 17% gewijzigd door madmaxnl op 26-04-2010 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
CJ schreef op maandag 26 april 2010 @ 23:06:
Denk aan bv bepaalde AIBs (ik noem geen namen) die een oude goedkope ALC885 chip afnemen in zulke grote getallen (zie voorbeeld hierboven) onder de voorwaarde dat ze gerebrand worden als ALC889A om 'beter' te lijken dan de top chip ALC889.
Gigabyte?
madmaxnl schreef op maandag 26 april 2010 @ 23:31:
Natuurlijk krijgen die ook veel orders maar ik denk dat nVidia ook veel rebranden zelf heeft voortgebracht, toch ?
Dat vraag ik mij eigenlijk af, want zouden hier echt winst mee halen of zijn het vooral de OEM's die hier voordeel mee hebben. Volgens mij vooral de OEM's.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Even gewoon een simpel voorbeeld; iemand vergelijkt computers via folders van BBC, Mediamarkt en dergelijken. In de ene folder staat een laptop van 500 euro met nVidia GeForce GT 130M 512Mb en in de andere een laptop van 550 euro met nVidia GeForce 310M 512Mb. De nVidia GeForce GT 130M is twee keer zo snel als de nVidia GeForce 310M 512Mb klant zal waarschijnlijk anders denken. Alle andere onderdelen aan de laptops zijn identiek, dus in dit geval is het rebranden perfect om de potentiële klant voor je te winnen als OEM zijnde.

Trouwens wel mooi dat nVidia netjes en geordend hun specificaties van de kaarten bijhoudt op hun site.

[ Voor 35% gewijzigd door madmaxnl op 27-04-2010 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
CJ schreef op maandag 26 april 2010 @ 15:48:

[afbeelding]

Gaaf kaartje die nieuwe FireGL ik vind de cooler ook erg mooi. Heel handig voor de mensen die niet veel ruimte hebben.

En wat betreft die rebrands bah wat een kut streek :( ik vind dit echt 3x niets. Zou verboden moeten worden :( 4850 > HD580v houd toch op zeg :( geen eyefinity geen DX11 je wordt dan lekker bedrogen.
Naluh! schreef op maandag 26 april 2010 @ 19:47:
[...]

Denk je echt dat die OEMS het wat interesseert ? die willen $$ zien en dat moeten ze van consumenten krijgen. Die willen dus alles voor een zo laag mogelijke prijs. En als ze dan zoals hun het noemen. Marketing moeten gebruiken doen ze dat. Heel erg jammer maar daar gaan wij en AMD en nVidia niets aan veranderen. Tenzij ze allemaal hun poot stijf gaan houden. Als AMD nu nee zegt gaan ze naar nVidia kopen ze daar G300 chips omdat nVidia het voor hun wel wil rebranden.

Ik vind het ook zwaar klote. Maar er is denk ik weinig aan te doen :( gelukkig staat er nog een v in de naam. Bij nVidia ontbreekt dat helemaal. En moet je maar net weten dat die serie een rebrand is.

[ Voor 19% gewijzigd door Astennu op 27-04-2010 08:22 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpt870
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:19
Astennu schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 07:46:

En wat betreft die rebrands bah wat een kut streek :( ik vind dit echt 3x niets. Zou verboden moeten worden :( 4850 > HD580v houd toch op zeg :( geen eyefinity geen DX11 je wordt dan lekker bedrogen.
Mensen die op zoek zijn naar Eyefinity of DX11 in hun laptop kijken verder dan alleen naar een typenummer. Ben je daar niet specifiek naar op zoek, dan weet je waarschijnlijk niet eens wat dat voor functies zijn.

Het bedrog vindt plaats bij mensen die interpreteren dat het typenummer simpelweg betere performance zal leveren zoals in het voorbeeld van madmaxnl (gt130m vs 330m).

Rebranden vind ik ook schofterig, maar de consument die "erin trapt" is blijkbaar niet in staat om het een en ander uit te zoeken voor een aankoop. Dat is eigenlijk ook de enige reden dat er ge-rebrand wordt.
Met andere woorden, we zullen dit in de toekomst blijven zien zolang consumenten niet de moeite nemen om zich te verdiepen in hun aankoop.

[ Voor 3% gewijzigd door hpt870 op 27-04-2010 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

hpt870 schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 09:53:
[...]

Mensen die op zoek zijn naar Eyefinity of DX11 in hun laptop kijken verder dan alleen naar een typenummer. Ben je daar niet specifiek naar op zoek, dan weet je waarschijnlijk niet eens wat dat voor functies zijn.

Het bedrog vindt plaats bij mensen die interpreteren dat het typenummer simpelweg betere performance zal leveren zoals in het voorbeeld van madmaxnl (gt130m vs 330m).

Rebranden vind ik ook schofterig, maar de consument die "erin trapt" is blijkbaar niet in staat om het een en ander uit te zoeken voor een aankoop. Dat is eigenlijk ook de enige reden dat er ge-rebrand wordt.
Met andere woorden, we zullen dit in de toekomst blijven zien zolang consumenten niet de moeite nemen om zich te verdiepen in hun aankoop.
Mensen die al weten wat Eyefinity en DirectX 11 is zullen ook wel onderzoek/navraag doen of ze de goede spullen in huis halen. Ik denk niet dat de consument zo naief is als ze ook specifieke wensen hebben. Voor mensen die geen specifieke wensen hebben kun je best het een en ander rebranden, die zijn gewoon tevreden als de basisfunctionaliteit aanwezig is. Dat zijn mensen die de drivers van de CD installeren en nooit hun videokaart drivers updaten, ook als het een probleem voor ze kan oplossen. :P

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Welke dan, ik ben alleen maar Gigabyte mobo's tegengekomen met een ALC889A geluidschip.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:59
-The_Mask- schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 12:01:
[...]

Welke dan, ik ben alleen maar Gigabyte mobo's tegengekomen met een ALC889A geluidschip.
None other= geen ander dan Gigabyte.
Het is blijkbaar dus Gigabyte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Precies wat Ed_L bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Nu online
Zucht.... gelukkig is het niet een hele serie die zo gerenamed wordt (dus de hele 5XXX mobility serie zou gewoon de 4XXX zijn), maar toch.

Hopelijk slaat dit niet ook over bij de desktop kaarten. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De officiele desktop lineup blijft vooralsnog ongewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• postbus51
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

postbus51

Lala is sexy

wil wel eens zien hoe straks de legacy modellen worden ondersteund met drivers

Nv 88xx 98xx legacy dus 250gts dan niet

of 48xx 46xx legacy en de 580v weer wel

ach voor je iets koopt ff goed info zoek ofiets dergelijks

[ Voor 3% gewijzigd door postbus51 op 27-04-2010 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:10
BTW; waar zijn de nieuwe drivers? De maand is al bijna voorbij. :)

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:45

Format-C

Tracing Rays

Inderdaad... Dat wou ik ook net vragen... 8)7

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiLLaHeRTz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-06 23:42
meestal woensdag avond toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

CJ schreef op maandag 26 april 2010 @ 23:06:
[...]

Denk je niet dat AMD en NV al lang genoeg (lees: enkele jaren) geprobeerd hebben om OEMs dit duidelijk te maken? Maar ja, als een OEM tegen je zegt "we nemen 500.000 HD4650 videokaarten van je af, mits je het maar renamed naar een HD5x0x kaart...." denk je dan dat er ook maar 1 bedrijf is die nee zegt? Zeker als je je bedenkt dat de OEMs voor het grootste gedeelte van de inkomsten zorgen. Die hebben dus vrij veel in te brengen.
Het is niet zo dat wij niet snappen "hoe bedrijven werken" danwel niet weten dat de meeste bedrijven "hier geen nee tegen zeggen". Velen hier zijn het er alleen niet mee eens.
Overigens gebeurt er op het gebied van Realtek chips op moederborden nog veel meer dingen die nog nastier zijn. Denk aan bv bepaalde AIBs (ik noem geen namen) die een oude goedkope ALC885 chip afnemen in zulke grote getallen (zie voorbeeld hierboven) onder de voorwaarde dat ze gerebrand worden als ALC889A om 'beter' te lijken dan de top chip ALC889.
Tja, op het schoolplein is er altijd wel een nog grotere bully aan te wijzen dan degene die vandaag jou lunchpakkejte in de sloot gegooit heeft.....

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Niet online
Bull schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 17:27:
BTW; waar zijn de nieuwe drivers? De maand is al bijna voorbij. :)
Ze zijn de laatste tijd wat aan de late kant. Zal er donderdag wel zijn.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online

AMD GPU Shipment Soars by 96.3% in First Quarter

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZXDQ3d2exlfrGCOl158ng7cT/full.png
According to the Jon Peddie Research, shipments of PC graphics for the first quarter of 2010 increased by 44.3% over the last year.

The GPU market share of AMD and NVIDIA have both increased, especially the latter one which showed 96.3% improvements, while that of Intel decreased slightly. However Intel remained the overall winer in unit shipments, thanks to the sales of Clarksdale and Atom.

The quarter also saw the first shipments of integrated processor graphics (IPG), that is to say CPUs with integrated or embedded graphics. JPR predicts we’ll see a sharp decline in sales for chipset graphics.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
  • Laatst online: 14:43
Ik kan daar toch met mijn pet niet bij! Wederom groeit NVIDIA meer in procentpunten van de markt!

Hoe kan het dat een bedrijf dat qualitatief betere producten verkoopt voor een goedkopere prijs zijn meerdere blijft erkennen in de concurrent? Dan doe je toch iets verkeerd? De drie redenen die ik kan bedenken zijn:
- falende marktwerking
- te lage productie van goederen
- grote marketing tekortkomingen

Kan iemand mij dit uitleggen?

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298195

Heer Hertog schreef op woensdag 28 april 2010 @ 01:48:
Ik kan daar toch met mijn pet niet bij! Wederom groeit NVIDIA meer in procentpunten van de markt!

Hoe kan het dat een bedrijf dat qualitatief betere producten verkoopt voor een goedkopere prijs zijn meerdere blijft erkennen in de concurrent? Dan doe je toch iets verkeerd? De drie redenen die ik kan bedenken zijn:
- falende marktwerking

ze hebben meer voet in de OEM markt denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-06 10:55

defcon84

Multipass?

-The_Mask- schreef op woensdag 28 april 2010 @ 00:27:

The GPU market share of AMD and NVIDIA have both increased, especially the latter one which showed 96.3% improvements, ...
"The latter one" betekend de 2de/laatste.. dus dit is fout, want het is AMD die 96.3% YoY Growth heeft, niet Nv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

nVidia groeit in de OEM-markt? Dan is het de hoogste tijd voor AMD/ATi om daar eens iets goeds te doen want blijkbaar hebben ze alweer de boot weten te missen in drie maanden tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-06 00:26

edward2

Schieten op de beesten

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Da's eigenlijk precies wat er al tijden in de first post van dit topic staat. Kan toch bijna geen toeval zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263719

Eyefinity 12 van PowerColor *O*

Afbeeldingslocatie: http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs310.snc3/29117_389998446380_8639201380_4143729_2831993_n.jpg

Bron : http://www.facebook.com/PowerColor.Europe

kan je setups maken met 6x2 of 4x3 :P

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 263719 op 28-04-2010 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:54
is dit nou echt of een echte photoshop.
ziet er naar uit dat dit een hd5970 is

ligt het aan mij of past die backplate zo niet :?

edit:
heb even gegoogled naar eyefinity 12 en het enige bericht dat te vinden is van softpedia.
weet niet hoe betrouwbaar die site is, klink mij meer als een gerucht.
stond ook in het artikel dat het geen eyefinity support zat op die kaart dus vrij onlogisch om het dan eyefinity 12 te noemen, verder is de opbouw van het bericht nogal chaotisch

[ Voor 57% gewijzigd door ArgantosNL op 28-04-2010 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Zo te zien is hij dan 3 slots (mits de foto echt is)

Je hebt wel 2 gpu's. Maar of ze dan ieder 12 schermen kunnen aansturen is de vraag.

Want dan zou je met twee 5770 kaarten in CF ook 2x3 schermen kunnen aansturen. Wellicht moet CF hiervoor uitgeschakeld worden. Daarnaast verwacht ik niet dat je die 12 schermen als een geheel kan laten werken.

Al zijn er wel demo's geweest met 4x 5870 eyefinity 6 met 24 schermen als een geheel. Ik heb er twijfels mij maar helemaal onmogelijk acht ik het niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Astennu op 28-04-2010 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMOD
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-06 07:06
Anoniem: 263719 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 16:29:
Eyefinity 12 van PowerColor *O*

[afbeelding]

Bron : http://www.facebook.com/PowerColor.Europe

kan je setups maken met 6x2 of 4x3 :P
Hmmm... Ik denk dat ze dan het driverteam van AMD wel heel lief aan mogen kijken! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
even een vraagje:

gezien het feit dat je toch nog wel even moet zoeken voordat je een 5850 vindt, en ook de 5870 niet in een ''normale'' winkel te vinden is (niet webshop bedoel ik), betekend dat dan dat de 5700 serie flink betere yields heeft?

de 5800 is wel wat beter verkrijgbaar maar nog lang niet goed vind ik, en vooral bij de goedkopere aanbieders kun je lang wachten nog... terwijl de 5700 serie overal op voorraad is en zelfs gewoon in de stad op voorraad ligt bij de winkels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-07 20:48
meljor schreef op woensdag 28 april 2010 @ 20:30:
even een vraagje:

gezien het feit dat je toch nog wel even moet zoeken voordat je een 5850 vindt, en ook de 5870 niet in een ''normale'' winkel te vinden is (niet webshop bedoel ik), betekend dat dan dat de 5700 serie flink betere yields heeft?

de 5800 is wel wat beter verkrijgbaar maar nog lang niet goed vind ik, en vooral bij de goedkopere aanbieders kun je lang wachten nog... terwijl de 5700 serie overal op voorraad is en zelfs gewoon in de stad op voorraad ligt bij de winkels?
Heeft dat niet iets met levertijden te maken, daar is een heel mooi topic over.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
even een vraagje:

Juniper is 166mm2 groot. Cypress is 334mm2... .dus 2x zo groot.... Wat denk je zelf welke GPU flink betere yields heeft?

Stel je hebt een hypothetische waver grootte waarop je zowel een Juniper als Cypress wilt bakken...

Juniper
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/video/ATI/RV870Story/smalldie.jpg

En nu Cypress
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/video/ATI/RV870Story/largedie.jpg

Er zitten hier 7 defecten in... dit heeft veel meer invloed op de yield rate van Cypress dan op Juniper.

En probeer je nu te bedenken hoe de situatie nu zou zijn als AMD/ATI voor de originele RV870 was gegaan:

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/video/ATI/RV870Story/planned870.png

Overigens zie ik wel steeds meer 5800 series binnen komen en die vliegen nog steeds als warme broodjes over de toonbank.

offtopic:
Pics afkomstig uit de RV870 story en uit de originele context geplukt om een punt duidelijk te maken: http://www.anandtech.com/show/2937

[ Voor 5% gewijzigd door CJ op 28-04-2010 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:09
even een vraagje:

offtopic:
Daarnaast verwacht ik dat de "Normale" winkel niet zo veel 5870/50 op voorraad zal hebben. High end grafische kaarten zijn meestal verkrijgbaar op bestelling. Het is toch een hoop geld dat je in je voorraad hebt zitten.
Computerwinkel waar ik tijdens mijn studie heb gewerkt zat toentertijd ook erg lang met een paar high end kaarten (destijds van NV), die geen hond wilde kopen. Simpel omdat de gemiddelde klant die kaart niet wil hebben (te duur voor huis tuin en keuken pc). Daarnaast kwam niet veel daarna een NV model met een nieuwer nummertje en dacht men, dat deze kaart minder goed was. Omdat het nummertje anders was, terwijl het eigenlijk een rebrand was....

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Nu online
Een overstock probleem heeft de 5870 nooit gehad en ik betwijfel dat er een winkel is die er bezwaar tegen zou hebben om een aantal dozen op voorraad te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
even een vraagje:

Betere yields en er gaan er meer uit een waver. + er is ook meer vraag naar dat soort kaarten dus daar worden er meer van gemaakt. Dus er zijn meerdere redenen waarom de 57xx beter beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Moshe85 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 08:15:
[...]

offtopic:
Daarnaast verwacht ik dat de "Normale" winkel niet zo veel 5870/50 op voorraad zal hebben. High end grafische kaarten zijn meestal verkrijgbaar op bestelling. Het is toch een hoop geld dat je in je voorraad hebt zitten.
Computerwinkel waar ik tijdens mijn studie heb gewerkt zat toentertijd ook erg lang met een paar high end kaarten (destijds van NV), die geen hond wilde kopen. Simpel omdat de gemiddelde klant die kaart niet wil hebben (te duur voor huis tuin en keuken pc). Daarnaast kwam niet veel daarna een NV model met een nieuwer nummertje en dacht men, dat deze kaart minder goed was. Omdat het nummertje anders was, terwijl het eigenlijk een rebrand was....
offtopic:
Nou denk ik dat als je een cypress op voorraad hebt, je die niet lang in je voorraad hoeft te houden hoor ;)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
juist vanwege de prijs had ik verwacht dat de vraag naar de 5700 serie ook groter zou zijn en ze daardoor net zo slecht leverbaar zouden zijn.

maar er gaan er idd wel flink veel meer uit een waver.... helder, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Nu online
meljor schreef op donderdag 29 april 2010 @ 19:17:
maar er gaan er idd wel flink veel meer uit een waver.... helder, bedankt.
Dit is wel eigenlijk Fermi vs Cypress, dus uiteraard komen er meer Cypress GPUs uit 1 zo'n wafer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171689

Heer Hertog schreef op woensdag 28 april 2010 @ 01:48:

- falende marktwerking

Intel heeft door productkoppeling en het uitsluiten van nVidia op de door intel gedomineerde OEM markt, zijn marktaandeel vergroot, zie ook dit nieuwsbericht. Tegen die productkoppeling is weinig te doen met geintegreerde GPU's, maar die uitsluiting is wel een vuil anti-concurrentie trucje van Intel.

De marktwerking in deze markt faalt zowiezo door de monopoliepositie van Intel ten opzichte van zowel AMD als nVidia. Intel is simpelweg te groot en dat verstoort de marktwerking.

Als dit te erg gaat doorslaan kan het nog wel een staartje krijgen. Net zoals Microsoft met Internet Explorer. In dit geval is het complexer en Intel staat juridisch wat sterker dan MS in de vergelijkbare zaak, maar Intels bezigheden zijn ook wel wat erger. Zij sluiten nVidia buiten de chipset markt wat invloed heeft op de verkoop van NV's igps. Dat zou vergelijkbaar zijn met Microsoft die bijv door het tegenwerken van de Gecko engine op Windows, voorkomt dat Firefox nog goed gebruikt kan worden op Windows. (de technische details hiervan daargelaten, even ervanuitgaande dat het kan)

Als Fusion uit gaat komen en AMD hetzelfde trucje kan gaan toepassen, dan kan nVidia flink in de problemen komen. Ik hoop dan ook dat nVidia hierin geholpen word door de Europese commissie of een andere instantie zodat dit soort productkoppelingen niet naar een nog hogere tak springt.

Er zijn simpelweg geen logische redenen om voor een intel IGP te kiezen maar intussen zit de halve markt er wel mee. De enige redenen daarvoor is productkoppeling bij OEMs en het feit dat veel mensen niet beter weten. Nog een kenmerk van de gefaalde marktwerking, de consumenten zijn slecht geinformeerd.

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 171689 op 29-04-2010 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 171689 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 21:40:
Als Fusion uit gaat komen en AMD hetzelfde trucje kan gaan toepassen, dan kan nVidia flink in de problemen komen. Ik hoop dan ook dat nVidia hierin geholpen word door de Europese commissie of een andere instantie zodat dit soort productkoppelingen niet naar een nog hogere tak springt.
nVidia maakt al een tijdje geen AMD chipsets meer en de IGP verhuizen naar de CPU is eigenlijk helemaal geen raar idee naar mijn mening. Het lijkt mij zelfs beter, want een goede IGP op het mobo gaat niet heel gemakkelijk, de hitte zal gewoon te veel worden voor een echt goede IGP zoals Fuzion. Dus dan is de IGP verhuizen naar de CPU gewoon een erg slim idee.

[ Voor 17% gewijzigd door -The_Mask- op 29-04-2010 21:53 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292676

Anoniem: 171689 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 21:40:

Dat zou wel zeer moeilijk zijn om te doen, nVidia is zelfs 1 van de co-founders van hyptertransport.
http://en.wikipedia.org/wiki/HyperTransport_Consortium

De reden waarom ze geen AMD boards meer maken is omdat ze niet kunnen concurreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Offtopic O-)

Ik zie het probleem niet zo dat nVidia uit de IGP/GPU OEM markt wordt gedrukt, het is immers technologische ontwikkeling waardoor dit gebeurt. Van GPU's op het moederbord naar GPU's op de CPU is een technologische ontwikkeling want het bied voordelen t.o.v GPU op het moederbord. Nvidia kan dit niet omdat ze geen CPU's kunnen bouwen, AMD en Intel wel en die zie dus ook brood in het idee van een GPU op de CPU. Nvidia zal hoe dan ook uit de markt worden geduwd zelfs als ze GPU's op moederborden mogen maken. Want Intel en AMD bepalen de prijs van de moederborden omdat ze de chipset kosten bepalen, Intel en AMD kunnen dus bepalen dat ze geen winst willen maken op de chipset en alleen nog maar op de CPU die indirect bij een moederbord wordt gekocht. Doordat de chipsets van AMD en Intel dan dus spotgoedkoop zijn heeft nVidia geen enkele reden hier me te gaan concurreren. Ook zijn er nog wel een paar voordelen aan de chipsets van AMD en Intel simpel omdat het gewoon hun eigen chipsets zijn en de voordelen die dit met zich mee brengt. Uiteindelijk zal nVidia helemaal de OEM markt worden afgeduwd omdat we straks alleen nog maar APU's hebben. Vind het niet z'n probleem dat nVidia verdwijnt op de OEM markt het zal de consument immers weinig schade toebrengen dat nVidia niet te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Na installatie moest ik rebooten... ik dacht dat die tijd wel voorbij zou zijn... :|
Na het rebooten bleken mijn icons op dezelfde plek op de desktop te staan als ervoor... dat is voor het eerst! *O*

En het registratieformulier heeft eindelijk een update gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Edmin schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 00:22:
Na het rebooten bleken mijn icons op dezelfde plek op de desktop te staan als ervoor... dat is voor het eerst! *O*
Mijn icons lopen bijna altijd wel weer terug, dus ik zie de nieuwswaarde niet. :>

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
  • Laatst online: 03-07 14:49
Top direct proberen 10.4a gaf niet zoveel succes bij mij, kijken als dit beter is :)

Alle vragen hebben een antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online
Edmin schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 00:22:
[...]

Na installatie moest ik rebooten... ik dacht dat die tijd wel voorbij zou zijn... :|

En het registratieformulier heeft eindelijk een update gekregen.
Loopt niet helemaal lekker met installeren hier. In eerste instantie bleef bij mij de 10.4 beta draaien.
Alles verwijderd en zie net dat de datum van de driver 6-4-2010 is.
Hebben meer mensen dit of word er hier met me een slechte grap uitgehaalt?

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is trouwens het verschil van AI settings standaard of advanced ? En dit heeft geloof i kook alleen met CFX te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 353758 schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 10:33:
Wat is trouwens het verschil van AI settings standaard of advanced ? En dit heeft geloof i kook alleen met CFX te maken?
Dit heeft zeker niet alleen met CFX te maken...

Catalyst AI zorgt voor optimalisaties zoals het forceren van AA in bepaalde games (bv Oblivion), het onderdrukken van AA wanneer een game dit niet ondersteunt maar de enduser dit wel probeert te forceren, maar het bevat ook gamesspecifieke optimalisaties (performance en IQ gerelateerd). Zet je het uit, dan mis je dit allemaal.

Catalyst AI kan je zien als performance enhancing feature die je altijd op Standaard moet laten staan om er het beste uit te halen. Dan draait je Radeon het lekkerst. Catalyst analyseert en optimaliseert je systeem performance om er nog meer performance uit te wringen.

Catalyst AI zorgt verder ook voor het forceren van CrossFireX in games die officieel nog geen ondersteuning hebben. Dit gebeurt door het op Advanced te zetten. Dit hoeft niet altijd te werken, zeker nu AMD de CFX Profiler heeft uitgebracht met een updateschema die los staat van de maandelijkse Catalyst release. Catalyst AI is eigenlijk de on-off methode voor CrossFireX. Zet je het uit, dan schakel je CFX uit en wordt er maar 1 GPU gebruikt. Zet je het op standaard, dan wordt staat CrossFireX aan. En zet je het op Advanced dan wordt er geprobeerd om een generiek AFR profiel toe te passen op een game die officieel nog geen ondersteuning heeft voor CFX.

Wanneer je Catalyst AI op Advanced zet dan worden er ook veel aggressievere optimalisaties gebruikt om snelheid te winnen. Hier moet wel bij gezegd worden dat er 'soms' een verwaarloosbaar IQ verlies kan optreden (kniesoor die het ziet). IQ hoeft niet altijd minder te worden (afhankelijk van game en optimalisatie), maar heb je last van merkbaar IQ verlies, dan is Standaard de beste optie. In het geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thnx voor de uileg, ik laat hem dus lekker op standaard staan en niet uigeschakeld. Ik heb verder toch geen problemen met cfx en gamen. Worden trouwens ook de AA mode toegepas bij ingame AA als je dus alleen AA mode gaat forceren naar SSAA. Of zou ik daar voor als nog AA via CCC moeten forceren. Ik vind namelijk dat ik nog te veel kanteltjes heb in sommige games met 8x ingame AA aan. De AA werkt dan echter wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ten eerste werkt SSAA alleen op DX9 en OpenGL games. Dus probeer je het te forceren in DX10/DX11 games dan springt het terug naar MSAA.

AMD heeft er voor gekozen om het in DX10/DX11 uit te schakelen, omdat deze APIs veel meer flexibiliteit aan de developers geven om zelf met AA aan de gang te gaan. DX10/DX11 geeft veel meer AA flexibiliteit dan bv DX9 of OpenGL boodt. Het forceren van SSAA in DX10/DX11 games zou dan dus theoretisch gezien voor problemen kunnen zorgen wanneer een developer iets in de engine gestopt heeft en dit botst met de SSAA forceer-methode van AMD/ATI. AMD heeft wel aangegeven dat ze op zoek zijn naar een goede implementatie van SSAA in DX10/DX11, maar dit had nooit veel prioriteit. Wellicht dat de recente SSAA ontwikkelingen op de GTX480 er meer druk achter het IQ team zet om een implementatie te vinden.

Als je ingame AA toepast en je zet Catalyst op SSAA dan wordt dit daaroverheen toegepast (natuurlijk wel alleen op DX9/OpenGL games). Je hoeft (voor zover ik weet) dan niet nog eens AA zelf te forceren in Catalyst. SSAA kan je dan dus op alle ingame AA modi toepassen, maar ook op de Catalyst AA modi zoals de CFAA modes.

Als je nog altijd karteltjes hebt met 8x AA... probeer dan eens Edge Detect AA op 12x of op 24x. De performance hit is iets groter, maar in mijn ogen gaat er weinig boven Edge Detect AA + Quality AAA (wat Supersampling toepast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wide tent wil nog iets hoger dan Edge Detect. Ik zal hem eens op box zetten en dan op 16x dit moet toch wel voeldende zijn lijkt mij. BFbc2.

Mmm net Edge detect AA geprobeerd maar werkt niet in bf bc2 mischien wel met cfx uit maar goed dat is geen optie want dan kan ik al niet meer normaal spelen

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 353758 op 30-04-2010 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
@shooters
Hoe heb je het ingesteld?

ED+AA + ingame AA uit?
ED+ ingame AA?
ED+AA + ingame AA (dit werkt nl niet)

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alles geprobeerd geen een werkt alleen de ingame AA werkt en ik denk dat boxAA 16 keer ook werkt maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59888

Interessante discussie, maar ik zie de nieuwswaarde niet echt. Lijkt me meer iets voor het ervaringen topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:14

Nikeo

Jawelles

Ik heb even een GPU-z screenshotje gemaakt van mijn rebranded 545v kaart uit mijn Dell studio 15. Op de bestelling staat hij als de 545v en op de packing slip heel cryptisch als de DIS, 512, m92, 1558.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/fruvs.jpg
Het moge duidelijk zijn. Doen ze dit omdat ze nog loads 'oudere' chips hebben liggen of maken ze dezen nog steeds?

[ Voor 29% gewijzigd door Nikeo op 30-04-2010 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nikeo schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 13:36:
Ik heb even een GPU-z screenshotje gemaakt van mijn rebranded 545v kaart uit mijn Dell studio 15. Op de bestelling staat hij als de 545v en op de packing slip heel cryptisch als de DIS, 512, m92, 1558.

[afbeelding]
Het moge duidelijk zijn. Doen ze dit omdat ze nog loads 'oudere' chips hebben liggen of maken ze dezen nog steeds?
Zie de posts die vanaf hier gemaakt zijn:

CJ in "[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - D..."
CJ in "[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - D..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:14

Nikeo

Jawelles

sorry, die tweede post had van je heb ik gemist bij mijn search. Heb de laptop ook op 21 april besteld dus toen stond het er nog niet op :) Dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Nu online
Voor de eXtreme (even zo geschreven vanwege de prijs) Eyefinity freaks:
http://azerty.nl/producte...20-x-1080-250-cd-m2-.html

1700 (incl. verzendkosten) met standaard voor 3 schermen. Ik vind het overigens wel brak dat het 1920x1080 is en niet 1920x1200.
Zonder standaard (en per stuk) kosten ze tegen de 400 euro aan (voor 1150-1200 zul je er 3 hebben zonder standaard). Persoonlijk zie ik de meerwaarde van een standaard niet zo. Althans op mijn bureau doen 3 schermen het zonder speciale standaard ook al goed (en lopen gewoon netjes gelijk over op 1 mm nauwkeurig, wel 1 stiekem met een viltje ondersteund :p).

Toch maar even wachten op de 6XXX serie (6870? :D) en dan krijgen we hopelijk toch wel 2GB standaard op een kaart.... En dan maar eens kijken voor 3x 1920x1200/2560x1600 met een dunnere bezel dan de 3 die ik nu heb. 500-800 euro voor 3 schermen vind ik wel te doen. Voor 1200 heb ik toch liever meteen een set van 5 en dan in P-mode.

Overigens voor de mensen die gewoon bang zijn voor randen: daar hoef je het echt niet voor te laten. Bij 3 schermen (voor gamen althans) ga je niet super veel op de 2 buitenste monitoren kijken, het gaat er vooral om dat je gewoon recht voorruit kunt kijken en dan in beide oog hoeken nog altijd je game ziet en kunt reageren op dingen die andere niet zien, waardoor je dan ook vaak CHEATER!!!!111!! te horen krijgt. 8)

[ Voor 17% gewijzigd door Paprika op 01-05-2010 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Nou die standaard is zeker wel handig. Meer ruimte vrij op je bureau en je schermen zitten perfect tegen elkaar aan. Wel degelijk handig. Ik vind het niet overbodig. Als je toch al zo veel geld uit geeft kun je het in mijn ogen beter meteen goed doen.

5 schermen in P mode lijkt mij niets te veel randen. 3x2560x1600 is gewoon te zwaar. HD6xxx zal het dan ook zwaar krijgen want tegen die tijd zijn er ook nieuwe games die zwaarder zijn.

En bij de HD5xxx serie scheelt 2gb geheugen niet super veel. Het kan wel leuke boosts geven met eyfinity maar soms maakt het ook niets uit. Het is een beetje afhankelijk van het spel.

[ Voor 42% gewijzigd door Astennu op 01-05-2010 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Nu online
Yup, maar ik verwacht wel dat een 6870 een spel als Bad Company 2 met een beetje AA nog gewoon genoeg FPS gaat halen, zelfs met Eyefinity (en daar was 2GB toch wel een must dan).

En natuurlijk is een standaard leuk als je het geld ervoor over hebt, maar dan zou ik toch al eerder naar iets anders dan TFT gaan kijken.... (en ik heb liever 3x landscape dan 5x portrait, omdat ik het geld niet ervoor over heb alleen al :P)

Als ik echt zoveel geld ervoor had, dan ging ik gewoon voor die beamer setup tbh :p.

[ Voor 4% gewijzigd door Paprika op 01-05-2010 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

Paprika schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 12:48:
Yup, maar ik verwacht wel dat een 6870 een spel als Bad Company 2 met een beetje AA nog gewoon genoeg FPS gaat halen, zelfs met Eyefinity (en daar was 2GB toch wel een must dan).

En natuurlijk is een standaard leuk als je het geld ervoor over hebt, maar dan zou ik toch al eerder naar iets anders dan TFT gaan kijken.... (en ik heb liever 3x landscape dan 5x portrait, omdat ik het geld niet ervoor over heb alleen al :P)

Als ik echt zoveel geld ervoor had, dan ging ik gewoon voor die beamer setup tbh :p.
Ja en jij heb zon grote kamer in huis dat je 3 beamers naast elkaar kan zetten? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Nu online
Die setup die ik al eens gepost had zou zeker passen. 1 grote slaapkamer is nu helemaal leeg. Nu nog het geld en de tijd.... maar vooral het geld :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:42
Astennu schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 12:34:
Nou die standaard is zeker wel handig. Meer ruimte vrij op je bureau en je schermen zitten perfect tegen elkaar aan. Wel degelijk handig. Ik vind het niet overbodig. Als je toch al zo veel geld uit geeft kun je het in mijn ogen beter meteen goed doen.

5 schermen in P mode lijkt mij niets te veel randen. 3x2560x1600 is gewoon te zwaar. HD6xxx zal het dan ook zwaar krijgen want tegen die tijd zijn er ook nieuwe games die zwaarder zijn.

En bij de HD5xxx serie scheelt 2gb geheugen niet super veel. Het kan wel leuke boosts geven met eyfinity maar soms maakt het ook niets uit. Het is een beetje afhankelijk van het spel.
Ik zie ook niet zo heel veel meerwaarde in een standaard hoor. Het ziet er wss wat cleaner uit, maar verder? Op de plek waar de voeten van mijn monitoren nu staan, ga ik toch niets neerleggen...En zo'n groot bureau heb ik niet eens (de 23"-schermen hangen er net niet over heen) en ik heb er nog een los systeem op liggen..

Ik hoop dat de geruchten over een showcase tijdens Computex waar zijn. Dan moet ik nog wel even flink gaan slijmen bij AMD :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318162

Beste mensen,

Ik heb hier en daar al lopen zoeken maar kom er nog niet helemaal uit.

ik heb in het bezit van een Sapphire ATI 4870 1GB en een denon1910 en een HDMI ready tv.

nu wil ik HD audio versturen met mijn pc naar de receiver maar kan nergens vinden hoe je dat moet instellen ik heb al wel Dolby digital en DTS maar wil graag true HD en Hd audio

is dit uberhaubt mogelijk met deze videokaart of moet ik een 5xxx kaart kopen?

voor de duidelijk komt er een binnenkort een samsung led tv aan voor de mooie beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298195

Anoniem: 318162 schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 16:59:
Beste mensen,

Ik heb hier en daar al lopen zoeken maar kom er nog niet helemaal uit.

ik heb in het bezit van een Sapphire ATI 4870 1GB en een denon1910 en een HDMI ready tv.

nu wil ik HD audio versturen met mijn pc naar de receiver maar kan nergens vinden hoe je dat moet instellen ik heb al wel Dolby digital en DTS maar wil graag true HD en Hd audio

is dit uberhaubt mogelijk met deze videokaart of moet ik een 5xxx kaart kopen?

voor de duidelijk komt er een binnenkort een samsung led tv aan voor de mooie beelden.
Dit is een nieuws discussie topic
Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.