Het Krat- en Kistradio Topic [deel 6] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste
Acties:
  • 106.200 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 22:52:

als hij op zo'n demigrerende manier mijn post gaat beantwoorden mag ik daar toch wel even iets van zeggen, niet?
ik denk dat mensen het gewoon jammer vinden dat nog veel mensen nog steeds voor de Marquant kiezen, terwijl toch duidelijk de TA2024 wordt aangeraden.
maar natuurlijk is het je eigen keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-09 11:46

Neophyte808

Gadget inspector

Hoi, nieuw in dit topic/subforum. Ik ben van plan ooit een kratradio/radiokistje te gaan maken maar het blijft voorlopig allemaal een beetje steken in de conceptfase.

Wat ik niet zo snap aan de startpost is dit:

"Hoe sluit ik meer dan 2 speakers aan op een 2 kanaals versterker?

Dat ligt eraan. Als je 2 8Ohms speakers hebt kun je ze parallel aansluiten op een 4 Ohms versterker (de meeste autoradio’s en versterkers zijn dit). Je krijgt dan 1/8+1/8=1/4, dus 4Ohm, wat overeenkomt met de versterker. Zet je twee 4Ohms speakers parallel dan krijg je 1/4+1/4=1/2, dus 2Ohm, en dat vindt je versterker niet leuk (lees: deze kan oververhit raken).
Heb je nou 4Ohms speakers en een 4Ohms versterker kun je overwegen de speakers in serie aan te sluiten. De rekensom wordt dan 4+4=8Ohm. Dit zou kunnen, alleen je geluid zal enigszins zachter klinken."

Uit bovenstaande posts blijkt dat de ta2024 een versterker is die veel wordt aangeraden, maar het is een 4 ohms versterker en veruit de meeste speakers die ik bij Conrad vind zijn ook 4 ohm. Parallel aansluiten heeft dus geen zin en in serie aansluiten heeft negatieve gevolgen voor de geluidsproductie. Hoe moet je die speakers dan wel aansluiten zodat je je versterker niet opblaast maar toch de maximale geluidsproductie kunt behalen. Moet je hiervoor gaan klooien met weerstandjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 09:06
@kristian9
Die negatieve ondertoon komt voort uit het feit dat je niet de TS en even het topic goed hebt doorgelezen. + eventueel de voorgaande 5 topics van +/- 1000 posts ;) Daarin zijn jou vragen al vele malen gesteld en beantwoord. Maar goed:
Die setup die jij voor je hebt gaat prima werken, en bij een handdoekje op het strand hou je het leuk vol met een MCA200

Maar.... De ta2024 levert hetzelfde vermogen, terwijl hij veel minder verbruikt. Daarmee voldoet hij precies aan jou wensen: namelijk langer kunnen spelen. Helemaal op een relaxed luister volume kan je de hele vakantie lang de hele dag luister en 's nachts bijladen. De MCA200 zal je daarin wel beperken.

@Neophyte
Pak gewoon 1 versterker per 2 luidsprekers, dan haal je het maximale uit de mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik ben nieuw hier op het forum. Ik ben van plan om ook een kratradio te maken.
ik had in gedachte een marquant versterker. maar jullie raden een ta2024 aan.
maar ik ben niet zo'n elektrichén dus ik weet niet of dat allemaal wel makkelijk aan te sluiten is.
ik denk namelijk dat een marquant versterker veel makkelijker aan te sluiten is, is dat zo? of maak dat niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook bezig met het maken van een kratje maar zou ik deze voeding kunnen gebruiken om hem op netspanning te laten lopen ?????

http://www.elektronica-online.nl/?content=12938.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2010 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de specs ervan leest zie je dat hij 8.5 A bij 12V kan leveren. Bij een TA2024 kan je deze dus gebruiken, ook bij de marquant versterker trouwens ^^. Tis een mooi voedinkje btw!

Volgens mij(niet zeker!) is dit een geschakelde voeding deze heeft altijd wat ruis op de uitgangsspanning (valt hartstikke mee.. waarschijnlijk merk je er niets van). Voor de echte audio toepassing gebruik je een lineaire voeding.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2010 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 21:36
Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 10:06:
Hoi,
Ik ben nieuw hier op het forum. Ik ben van plan om ook een kratradio te maken.
ik had in gedachte een marquant versterker. maar jullie raden een ta2024 aan.
maar ik ben niet zo'n elektrichén dus ik weet niet of dat allemaal wel makkelijk aan te sluiten is.
ik denk namelijk dat een marquant versterker veel makkelijker aan te sluiten is, is dat zo? of maak dat niet uit?
Ze hebben beiden bijna dezelfde aansluitingen dus dat maakt niet veel uit. ;) Alleen moet je bij de ta2024 een ingangskabel maken. Eventueel kun je een weerstandmod uitvoeren om het maximale uit de versterker te halen. In de startpost staat wel hoe dit beide moet. Ook kun je bij Lredev een bordje bestellen waar je beide dingen kunt laten doen. Het grote voordeel is dat de ta2024 veel langer meer gaat.
Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 10:14:
Ik ben ook bezig met het maken van een kratje maar zou ik deze voeding kunnen gebruiken om hem op netspanning te laten lopen ?????

http://www.elektronica-online.nl/?content=12938.
Deze kun je inderdaad goed gebruiken. Ik vind hem overigens wel wat duur. In de actie op Samenkopen.net heb je een gelijkwaardige voeding voor 12,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de makkelijkste manier om het kratje 'uit te hollen'? En met welk materiaal kan ik het beste de bodem maken van de krat?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2010 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08 12:17
Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 12:05:
Wat is de makkelijkste manier om het kratje 'uit te hollen'? En met welk materiaal kan ik het beste de bodem maken van de krat?
Het makkelijkste wat ik zelf denk is een sterke wendbare zaag. Denk dat het aller makkelijkste een dremel is omdat dit een compact apparaat is. Zelf geen ervaring mee maar ik zit ook het met idee om een kratradio te maken en ik denk dat ik het op die manier ga doen.
Voor de bodem kan je denk ik het makkelijkste een plaat mdv oid gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matje_kater
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-10-2020
Gewoon met een oude beitel veel kracht zetten en dan gaat dat zo door het plastic heen naar beneden. (wel even een hamertje erop als je begint)
Voor de echte afwerking een dremel.

"Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig." Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
:*)
bedankt voor de reactie. heeft er misschien iemand een tekening met benoemingen van de aansluitpunten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michel5128 schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 20:14:
[...]

Het enige wat ik dan nog kan bedenken is dat hij graag een hoger voltage wil hebben bij dat volume. Met die voeding kun je niet de accu laden. 10% hoger voltage betekent maximaal 13,2v. Met 13,8v kun je een gel-accu opladen. Bij een lagere waarde laadt hij niet en bij een hogere waarde gaat de accu stuk. Ik zie dat er ook 13,8v versies van die voeding zijn, daar zou het dus mee kunnen. Echter met een ampère of 4 ga je wel een beetje over de 10% regel heen...
Ik heb het even getest met een regelbare voeding die we tot 14,5 volt opgetrokken hebben, dit gaf geen verschil in 'uitval'. Echter toen we een hele andere speaker probeerde (450w dingetje) bleek het hele probleem verholpen te zijn!

Nu vind ik het alleen raar dat bij de gemodde ta2024 we hier helemaal geen last van hadden, maar bij de ta2020 wel.

Enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn? Nu ga ik wss weer een gemodde ta2024 erin zetten en gebruik ik de ta2020 wel voor m'n nieuwe (wederom hopelijk verbeterde) project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een lader als deze: http://link.marktplaats.nl/339393885 gebruikt, laad ie dan ook je accu serieus bij, of stelt het niets (/niet zo veel) voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickoNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 14:25
Heeft er iemand toevallig ervaring met een radiokistje meenemen in het vliegtuig voor op vakantie? Ik heb opgezocht dat er bepaalde afmetingen en gewicht gelden voor handbagage. Maar nu maak ik me vooral zorgen over de accu die erin komt te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 14:06:
Als je een lader als deze: http://link.marktplaats.nl/339393885 gebruikt, laad ie dan ook je accu serieus bij, of stelt het niets (/niet zo veel) voor?
Dat gaat wel heeeeeel lang duren volgens mij, ik heb zo'n zelfde een keer gekregen, eigenlijk nog amper getest. Maar toen ik net even de ampere meter aan mijn kratje aansloot kreeg ik bij een laag, aangenaam volume maar 0,08 ampere!

Dat zou betekenen dat je eigenlijk niks verbruikt als je ook de oplader aansluit toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 14:06:
Ik bij die link staan dat het piekvermogen 85-100mA is. Als ze daarmee bedoelen dattie dat levert als de zon op z'n best staat is dit barweinig... Met zo'n goedkoop ladertje van conrad(600mA) doe je er al ongv 15 uur over om een 7A accu op te laden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha succes!! even langs de tasjesman op de markt en een handsvat is gevormd!!

Afbeeldingslocatie: http://img28.imageshack.us/img28/2018/p1459160410.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonathan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-08 16:37
FF een vraag (ik denk dom)
Maar als ik die Marquant mca-200 versterker koop is het dan erg als ik er 2 x 380w speakers in doe,
Ik heb ze namelijk nog liggen.
Of raden jullie me aan om andere te kopen?

Laats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
yonathan schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 15:29:
FF een vraag (ik denk dom)
Maar als ik die Marquant mca-200 versterker koop is het dan erg als ik er 2 x 380w speakers in doe,
Ik heb ze namelijk nog liggen.
Of raden jullie me aan om andere te kopen?

Laats
Domme vragen bestaan niet, maar met een beetje moeite had je deze vraag helemaal niet hoeven stellen ;)
Het aantal watt waarmee je speakers bestempeld zijn geeft alleen aan met hoeveel watt je ze maximaal mag belasten. Je speakers zijn dus geschikt voor de marquant! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11-2022
RickoNL schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 14:08:
Heeft er iemand toevallig ervaring met een radiokistje meenemen in het vliegtuig voor op vakantie? Ik heb opgezocht dat er bepaalde afmetingen en gewicht gelden voor handbagage. Maar nu maak ik me vooral zorgen over de accu die erin komt te zitten.
Ik heb ooit op een 'schoolreisje' naar zuid-spanje een 1,2Ah loodgel accu meegenomen in het vliegtuig. Bij de douane hebben ze deze wel uit mn tas gehaald (om te kijken), maar ik mocht hem wel meenemen in het vliegtuig 8)
(die accu was voor mijn draagbare dvd-speler, mocht de interne accu het begeven)
Maar zon grote 7Ah accu, dat weet ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voordat ik een nieuw topic post en ruzie krijg, eerst hier maar even vragen: Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met dit werk, op grote schaal. Zoiets dus:

http://94.100.120.229/537...100/537463041_6_wRPI.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
fterheide schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 16:52:
[...]

Ik heb ooit op een 'schoolreisje' naar zuid-spanje een 1,2Ah loodgel accu meegenomen in het vliegtuig. Bij de douane hebben ze deze wel uit mn tas gehaald (om te kijken), maar ik mocht hem wel meenemen in het vliegtuig 8)
(die accu was voor mijn draagbare dvd-speler, mocht de interne accu het begeven)
Maar zon grote 7Ah accu, dat weet ik niet :P
Ik denk niet dat dat nog mag, tegenwoordig moet je zelfs alle parfum enzo in een speciale zak meenemen..
En accuzuur lijkt me een iets gevaarlijkere substantie dan parfum. Er kan waarschijnlijk ook drugs worden bewaard in die dingen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonathan
  • Laatst online: 26-08 16:37
ké maar dan geven ze dus totaal samen 200W Is dat nog wel een beetje hard of niet?
Skeltenaer schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 16:26:
[...]

Domme vragen bestaan niet, maar met een beetje moeite had je deze vraag helemaal niet hoeven stellen ;)
Het aantal watt waarmee je speakers bestempeld zijn geeft alleen aan met hoeveel watt je ze maximaal mag belasten. Je speakers zijn dus geschikt voor de marquant! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-03-2024
yonathan schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 16:59:
ké maar dan geven ze dus totaal samen 200W Is dat nog wel een beetje hard of niet?
[...]
de marquant levert geen 2*100 watt,
eerder 2*10 watt.
in princiepe zal het nog wel hard gaan.
zorg er alleen voor dat het boeltje niet gaat klippen.
dat is dodelijk voor je speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 12:05:
Beitel, een heggeschaar voor dikke takken voor de bodem. Daarna schuurpapier met een dikke korrel om de finnen vlak te schuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
duifi schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 17:18:
[...]

de marquant levert geen 2*100 watt,
eerder 2*10 watt.
in princiepe zal het nog wel hard gaan.
zorg er alleen voor dat het boeltje niet gaat klippen.
dat is dodelijk voor je speakers
Sorry, ik hoor dit eigenlijk niet te zeggen, maar dit soort reacties hebben laten degene die iets vroeg alleen achter met nog meer vragen, leg even uit waarom de marquant 2x10 watt levert, en waarom er 2x100 op de doost staat, en leg hem even uit wat clippen is, en hoe dit te voorkomen is. Of verwijs naar ergens in dit forum waar dit duidelijk vermeld is.
Het is inderdaad vervelend dat er de hele tijd mensen vragen stellen terwijl de antwoorden al 100x in het forum staan, maar met dit soort antwoorden word het hier alleen maar nog rommeliger :/ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 21:36
Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 14:10:
[...]
Dat gaat wel heeeeeel lang duren volgens mij, ik heb zo'n zelfde een keer gekregen, eigenlijk nog amper getest. Maar toen ik net even de ampere meter aan mijn kratje aansloot kreeg ik bij een laag, aangenaam volume maar 0,08 ampere!

Dat zou betekenen dat je eigenlijk niks verbruikt als je ook de oplader aansluit toch?
die 0,08 is dat de stroom die de zonnecel gaf? Dat komt wel overeen met de specificatie dan..

Echter voor gebruik met een versterker heeft dit weinig zin. Je kunt hooguit een uurtje langer spelen wanneer hij de hele dag in de zon heeft gelegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
Skeltenaer schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 17:37:
[...]

Sorry, ik hoor dit eigenlijk niet te zeggen, maar dit soort reacties hebben laten degene die iets vroeg alleen achter met nog meer vragen, leg even uit waarom de marquant 2x10 watt levert, en waarom er 2x100 op de doost staat, en leg hem even uit wat clippen is, en hoe dit te voorkomen is. Of verwijs naar ergens in dit forum waar dit duidelijk vermeld is.
Het is inderdaad vervelend dat er de hele tijd mensen vragen stellen terwijl de antwoorden al 100x in het forum staan, maar met dit soort antwoorden word het hier alleen maar nog rommeliger :/ ;)
je hebt gelijk. sorry, ik schreef het berichtje vanaf me mobiel.

de marquant versterker levert maar 2*10 watt rms, hou het er maar op dat de 2*100 maar een verkooppraatje is.
clippen is dat je versterker te zwak is voor je boxen. dit kan slecht zijn voor je boxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
duifi schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 18:36:
[...]

je hebt gelijk. sorry, ik schreef het berichtje vanaf me mobiel.

de marquant versterker levert maar 2*10 watt rms, hou het er maar op dat de 2*100 maar een verkooppraatje is.
clippen is dat je versterker te zwak is voor je boxen. dit kan slecht zijn voor je boxen.
Geen sorry nodig hoor :o
Het was ook meer algemeen bedoeld, niet alleen richting jou!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de HKS makkelijk te maken voor de beginnende soldeerder? En ik heb gezocht naar het schema en de lijst van de spulletjes. Alleen kan ik die niet meer vinden. Iemand?

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een mooie start gemaakt aan de kistradio!
ik heb die behuizing al klaar en heb de onderste plank laten verzinken tussen de zijkanten!
ik heb hem ook geplamuurd :)
ik post zometeen even een foto..
en ik had nog een vraagje, wat zijn goede scharnieren voor de deksel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 19:54:
Ik heb een mooie start gemaakt aan de kistradio!
ik heb die behuizing al klaar en heb de onderste plank laten verzinken tussen de zijkanten!
ik heb hem ook geplamuurd :)
ik post zometeen even een foto..
en ik had nog een vraagje, wat zijn goede scharnieren voor de deksel?
Qua scharnieren moet je gewoon een geschikte maat voor je krat zoeken, en er op letten dat hij een beetje robuust is! Verder maakt het niet zoveel uit.
Ik ben in ieder geval benieuwd naar de fotos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevy250
  • Laatst online: 09-01 00:10
even een opmerking over clippen daar kunnen drie oorzaken voor zijn !!!
versterker kan het vermogen niet leveren dat "gevraagd" word. dit kan veroorzaakt worden door de voeding (te lage spanning of niet genoeg vermogen) te dunne bedrading of gewoon de versterker zelf word overstuurd
de luidsprekers kunnen het vermogen niet aan. het RMS vermogen van de luidspreker moet meer (hoger) zijn dan wat je versterker (RMS) kan leveren vaak is het vermogen dat word opgegeven niet het RMS vermogen en zegt dat dus niets.
oversturen van de ingang als je MP3 uitgang te veel signaal geeft voor de ingang van je versterker gaat die ook clippen zonder dat het maximale vermogen word gehaald, dit omdat dan niet de eindtrap maar de ingangs trap van je versterker overstuurd word. de bewuste weerstands modificatie om de ingang gevoeliger te maken kan dus clippen tot gevolg hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Heeft er misschien iemand een tekeningvan de ta2024 met benoemingen van de aansluitpunten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickoNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 14:25
Skeltenaer schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 16:57:
[...]

Ik denk niet dat dat nog mag, tegenwoordig moet je zelfs alle parfum enzo in een speciale zak meenemen..
En accuzuur lijkt me een iets gevaarlijkere substantie dan parfum. Er kan waarschijnlijk ook drugs worden bewaard in die dingen... :/
Ik weet niet in hoeverre ze de gel van een gelaccu zien als een vloeistof. Ik denk dat ik maar eens bij de vliegmaatschappij ga informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevy250
RickoNL schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 21:39:
[...]

Ik weet niet in hoeverre ze de gel van een gelaccu zien als een vloeistof. Ik denk dat ik maar eens bij de vliegmaatschappij ga informeren.
schiphol.nl handbagage:

Vloeistoffen en gels
Wilt u uw eigen shampoo meenemen als handbagage? Of heeft u uw lenzenvloeistof nodig in het vliegtuig? Vloeistoffen en gels kunnen alleen in uw handbagage mee onder de volgende voorwaarden:

Vloeistoffen en gels zitten in verpakkingen van maximaal 100 ml
Verpakte vloeistoffen en gels zitten in één doorzichtig en hersluitbaar plastic zakje van maximaal één liter
Elk persoon reist met maximaal één plastic 1-literzakje
Medicijnen en babyvoeding, aantoonbaar nodig tijdens de reis, zijn toegestaan

dus als de inhoud minder is dan 100ml en je de accu in een afsluitbaare plastic zak van maximaal 1 liter doet mag het.... 100ml is een blokje van iets meer dan 4.6 bij 4.6 bij 4.6 cm wel klein voor een accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier mijn 1e kratradio, voorzien van 3 x gelaccu 7 A parallel/ oplader voor ipod/ basreflexpijp/ Aux en USB ingang.

Afbeeldingslocatie: http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/hs431.ash1/23847_1342196368431_1636875682_830604_7280571_n.jpgg]

[ Voor 28% gewijzigd door FeaR op 16-04-2010 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<< knip >> na de merge en de verbeteringen van vincentsnijders in zijn post heeft mijn opmerking weinig zin.

Toch bedankt :>

[ Voor 129% gewijzigd door FeaR op 17-04-2010 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matje_kater
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-10-2020
@hierboven
Die zonnecellader heb ik volgens mij nog wel ergens liggen.
Van het weekeind meet ik wel even hoeveel je eraan hebt.

"Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig." Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michel5128 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 18:34:
[...]

die 0,08 is dat de stroom die de zonnecel gaf? Dat komt wel overeen met de specificatie dan..

Echter voor gebruik met een versterker heeft dit weinig zin. Je kunt hooguit een uurtje langer spelen wanneer hij de hele dag in de zon heeft gelegen.
nee 0,08 gaf hij aan op de regelbare voeding toen het speakerkrat op drie kwart vermogen stond te spelen. Toen ik hem harder zetten (80-90%) begon de versterker wel weer te clippen,toen had ik echter wel een gem. van 1,00 ampere met pieken van 2,30 ampere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808
  • Laatst online: 03-09 11:46

Neophyte808

Gadget inspector

lredev schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 01:44:
@kristian9
Die negatieve ondertoon komt voort uit het feit dat je niet de TS en even het topic goed hebt doorgelezen. + eventueel de voorgaande 5 topics van +/- 1000 posts ;) Daarin zijn jou vragen al vele malen gesteld en beantwoord. Maar goed:
Die setup die jij voor je hebt gaat prima werken, en bij een handdoekje op het strand hou je het leuk vol met een MCA200

Maar.... De ta2024 levert hetzelfde vermogen, terwijl hij veel minder verbruikt. Daarmee voldoet hij precies aan jou wensen: namelijk langer kunnen spelen. Helemaal op een relaxed luister volume kan je de hele vakantie lang de hele dag luister en 's nachts bijladen. De MCA200 zal je daarin wel beperken.

@Neophyte
Pak gewoon 1 versterker per 2 luidsprekers, dan haal je het maximale uit de mogelijkheden.
Je geeft niet echt antwoord op mijn vraag. Ik was niet anders van plan dan 2 speakers aan te sluiten op 1 versterker, maar zoals ik dus zeg: als je 2 4 ohms speakers parallel op een ta2024 aansluit blaas je je ta2024 op en als je 2 4 ohms speakers in serie aansluit op een ta 2024 krijg je minder geluidsproductie, volgens de startpost. Waar ik op doel is dat beide aansluitmanieren dus nadelen hebben en ik vraag me af of die ook te voorkomen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neophyte808 schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 01:30:
[...]

Je geeft niet echt antwoord op mijn vraag. Ik was niet anders van plan dan 2 speakers aan te sluiten op 1 versterker, maar zoals ik dus zeg: als je 2 4 ohms speakers parallel op een ta2024 aansluit blaas je je ta2024 op en als je 2 4 ohms speakers in serie aansluit op een ta 2024 krijg je minder geluidsproductie, volgens de startpost. Waar ik op doel is dat beide aansluitmanieren dus nadelen hebben en ik vraag me af of die ook te voorkomen zijn.
er zitten 2 speaker uitgangen op dus je kunt gewoon de speakers per stuk rechtstreeks op de TA2024 aansluiten zonder verder gedoe, in serie en parallel heb je hier helemaal niet bij nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:13
duifi schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 18:36:
[...]
Ik was van plan om bij conrad 2 speakers te halen die samen 85W RMS zijn. Maar de TA2024 levert maar 2x15W RMS.. Kan ik dan beter andere speakers halen om clippen te voorkomen?

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Malantur schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 13:58:
[...]

Ik was van plan om bij conrad 2 speakers te halen die samen 85W RMS zijn. Maar de TA2024 levert maar 2x15W RMS.. Kan ik dan beter andere speakers halen om clippen te voorkomen?
Nee. Eigenlijk is het heel simpel. Je kunt gewoon elk setje autospeakers op die TA2024 aansluiten. Je zal toch bijna nooit met 10 watt vermogen gaan spelen (dan heb je namelijk 100db herrie en boven de 80 is al erg hard, 100db is subjectief ongeveer zelfs 4 x zo hard als 80).

Over vermogens en clippen hoef je je bij dit soort toepassingen geen zorgen te maken. Pas als je in een ruimte met veel mensen, veel en hard geluid (niveau bioscoop of club) wilt maken moet je naar vermogens gaan kijken. Met huis tuin en keukenspul is het eigenlijk een van de minst relevante specificaties die er is. (al vinden mensen het wel belangrijk, ik zou zeggen zie mijn signature).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Ok bedankt voor het antwoord.

Nog een vraagje:
Ik wil ook de mogelijk hebben om de kratradio op netvoeding te gebruiken. Er wordt gesuggereerd om een 'TFT Power Supply' van eBay te kopen. Maar dit zijn gewoon transformatoren die enkele ampères leveren op 12V, niet? Ik dacht er dan ook aan om deze te bestellen bij Conrad, dat bespaart mij toch weeral verzendingskosten. Klopt het dat dit gewoon transformatoren zijn, of mis ik zo extra regelelektronica?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevy250
Vermogen / Volume / Watt

even wat opmerkingen

om clippen en vervorming te voorkomen moet je voor luidsprekers kiezen die meer vermogen (Watt) aankunnen dan de versterker kan leveren.
Dus geen 10W rms luidsprekers op een 15W rms versterker , andersom geen probleem.

er is veel voordeel te halen met luidsprekers met een hoog rendement (90db bij 1 watt of beter) (luidspreker rendement is opgegeven in db bij 1 watt)

Even een voorbeeld als je 86db luidsprekers hebt en die vergelijkt met 92db luidsprekers, dan heb je 4 keer zoveel vermogen nodig bij de eerste om het zelfde volume te krijgen!!!
het verschil in volume is (gehoorsmatig) afhankelijk van welke methode je aanhangt/gelooft 1.5 tot 2 keer bij het zelfde uitgestuurde vermogen
dus als jij een 15 watt rms versterker hebt met 92db luidsprekers en iemand heeft 86db luidsprekers dan heeft hij een 4 X 15 = 60 Watt rms versterker nodig om het zelfde volume te kunnen bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, k zit ff dit topic door te spitten omdat k zelf ook een kratradio wil maken (duh), heb een ideetje in mn hoofd zitten, samen met een aantal vragen. K zie dat de versterker TA2024 veel wordt gebruikt, maar heb je dan muziek, of gwoon redelijk harde muziek, waar je Echt wat aan hebt? De marquant is een wordt een beetje negatief beoordeeld zie ik wel, volgens mij kan ik beter die TA2024 kopen dan? Of heb ik misschien meer watts nodig dan die 2x15W? Ook heb k al een "schakelschema" gemaakt, maar weet niet of dit zo gaat werken? K wil namelijk kunnen switchen tussen mp3-aansluiting en radio (goed idee?). Ik hoor het wel wat ik wel of niet zou moeten doen, en wat er verbeterd moet/kan worden. Ook wil ik graag muziek luisteren terwijl ik de accu aan het opladen ben. (12V 7a accu, ±14V acculader?) Hoe kan ik dit doen?

Schema: Afbeeldingslocatie: http://img189.imageshack.us/img189/2237/schakeling.jpg
Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
@Bartjow,

De Ta2024 gaat zeker hard genoeg voor een kratradio. Hij gaat ook harder dan de MCA-200 als je de ''mod'' doet (een weerstand vervangen, vrij simpel).
Hij gaat dus harder, én hij is zuiniger, én hij klinkt vele malen beter.

Ik vind je schema een beetje onduidelijk, maar ik heb dit schema gemaakt, en zo in mijn kist gemaakt, en het werkt prima! Met dit ciquit kun je schakelen tussen Accu/Adapter(lichtnet).
Als je op de adapter speelt, dan kun je de accu opladen terwijl je speelt :)
Het enige wat je dan nog moet doen is een schakelingetje maken tussen de versterker en autoradio, maar eigenlijk raad ik het niet aan om zo'n onzuinige autoradio in een kratradio te doen. Je kunt ook een discman aan de versterker hangen, of een goedkope radio ontvanger (die al in de meeste mp3 spelers zit).

Een paar verbeteringen aan het schema achteraf:
Je hoeft eigenlijk alleen op het negatieve cirquit of positieve cirquit te schakelen tussen accu/adapter, omdat er al geen stroom meer kan lopen als je op 1 plek het cirquit onderbreekt.
De elco is ook niet altijd nodig.

Afbeeldingslocatie: http://img223.imageshack.us/img223/7218/kratradioschema.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 22:02:
Hier mijn 1e kratradio, voorzien van 3 x gelaccu 7 A parallel/ oplader voor ipod/ basreflexpijp/ Aux en USB ingang.

[afbeelding]g]
Wat we hier veel voorbij zien komen ofcourse ;) Mijn vraag / interesse: biedt de BR-poort in jouw ogen veel voordeel en had je TS parameters of heb je maar gewoon ingebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 22:02:

[afbeelding]g]
Mooi kratje! Hoeveel weegt die? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SCHEMA; http://img21.imageshack.us/img21/9596/schakelschema.jpg

Alleen heeft die elco ertussen wel nut en hoe kan ik die 3 snoertjes van de TA2024 Op de dubbele Cinch aansluiten?

(De streepjes van de lader en voeding moeten naar de ta2024 8)7 )

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2010 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 10:56
Verwijderd schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 21:42:

Alleen heeft die elco ertussen wel nut en hoe kan ik die 3 snoertjes van de TA2024 Op de dubbele Cinch aansluiten?

Zwarte naar de buitenkant van de 2x cinch, rood naar de rooie, geel naar de witte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 09:06
Verwijderd schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 21:42:

Nee, die streepje s van de lader moeten naar de accu en die streepjes van de voeding moeten naar de versterker ;)

Je moet een ander nog wel even regelen met schakelaars, zoals bijvoorbeeld in Skeltenaars tekening, paar posts terug, of met behulp van de hKS !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar als ik die zwarte naar de buitenkant doe en die rode naar de rode en de gele naar de witte. Dan kan ik er tog geen tulp in doen :o

En die van de lader naar de TA2024 was foutje O-)

Zo'n HKS is denk te moeilijk om te maken voor mij :X
Heb alleen in de 2e klas een beetje ijzertjes van 1mm aan elkaar gesoldeerd.

Verkoopt iemand een HKS voor een redelijk prijsje O-) O-)

Edit; al gezien hoe ik die dubbele cinch kan aansluiten in startpost

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2010 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Verwijderd schreef op zondag 18 april 2010 @ 13:27:
Maar als ik die zwarte naar de buitenkant doe en die rode naar de rode en de gele naar de witte. Dan kan ik er tog geen tulp in doen :o

En die van de lader naar de TA2024 was foutje O-)

Zo'n HKS is denk te moeilijk om te maken voor mij :X
Heb alleen in de 2e klas een beetje ijzertjes van 1mm aan elkaar gesoldeerd.

Verkoopt iemand een HKS voor een redelijk prijsje O-) O-)
Wat bedoel je met geen tulp in kunnen doen? Die komen niet zo diep (niet tot het uiteinde van de input plugjes), dus kun je makkelijk aan het puntje solderen. En anders aan de bolle kant ;)

HKS heb je ook niet per se nodig. Het is een leuk / mooi extraatje, maar je kunt het achterwege laten. Dus dat scheelt! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat ik gewoon een keertje een voltmetertje koop op ebay ofzo.
Tot 11,4Volt mag die tog ontladen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2010 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
@peter,

11,4 volt is inderdaad wel een veilige waarde, maar ik las laatst ergens dat je een accu eigenlijk niet onder de 12V mag ontladen? :S
Ik zoek nog wel even op waar ik dat las

EDIT: Ik heb het weer gevonden, heen accu is 100% leeg op 11.5V maar een accu gaat 3x zo lang mee als je hem niet ontlaad onder de 12V :)

[ Voor 26% gewijzigd door Skeltenaer op 18-04-2010 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Van wikipedia:
* Open klemspanning bij volledig geladen: 12,6 V
* Einde van ontladen: 11,8 V
* Laden met: 13,2-14,4 V
* Spanning waarbij water ontleedt in waterstof en zuurstof: 14,4 V
* Bij continu laden: maximaal met 13,2 V
* Na volledig opgeladen te zijn zakt de klemspanning snel naar 13,2 V en dan langzaam naar 12,6 V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skeltenaer schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 18:53:
@Bartjow,

De Ta2024 gaat zeker hard genoeg voor een kratradio. Hij gaat ook harder dan de MCA-200 als je de ''mod'' doet (een weerstand vervangen, vrij simpel).
Hij gaat dus harder, én hij is zuiniger, én hij klinkt vele malen beter.

Ik vind je schema een beetje onduidelijk, maar ik heb dit schema gemaakt, en zo in mijn kist gemaakt, en het werkt prima! Met dit ciquit kun je schakelen tussen Accu/Adapter(lichtnet).
Als je op de adapter speelt, dan kun je de accu opladen terwijl je speelt :)
Het enige wat je dan nog moet doen is een schakelingetje maken tussen de versterker en autoradio, maar eigenlijk raad ik het niet aan om zo'n onzuinige autoradio in een kratradio te doen. Je kunt ook een discman aan de versterker hangen, of een goedkope radio ontvanger (die al in de meeste mp3 spelers zit).

Een paar verbeteringen aan het schema achteraf:
Je hoeft eigenlijk alleen op het negatieve cirquit of positieve cirquit te schakelen tussen accu/adapter, omdat er al geen stroom meer kan lopen als je op 1 plek het cirquit onderbreekt.
De elco is ook niet altijd nodig.

[afbeelding]
Dankje, k zat er later ook aan te denken om die radio er tussenuit te laten, om de rede die jij zegt. Denk dat ik jou lekker ga na-apen:P. Dus die TA2024 versterker, 12V 7A gel-accu, druppellader, 2x Boschmann titan. Moet lukken toch?

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kopen jullie altijd je voltmetertje ? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Hangt ervan af wat je wilt hebben: een echte voltmeter, een in dashbord-style of deze als LCD.

[ Voor 5% gewijzigd door Malantur op 18-04-2010 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
Je kunt beter niet dat lcd schermpje kopen, je moet eerst nog allerlei weerstanden solderen voordat hij Volts wil weergeven op het schermpje. Beter koop je dan deze voltmeter, deze is al afgebouwd, én goedkoper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
Iemand interesse om te ruilen? Afgebouwde kratsafe tegen spanningsmeter?

Kratsafe is leuk, maar ik heb liever iets simpelers. Wat compleet aan of uit kan.

Daarnaast wil ik mijn 6x9 speakers (Magnet Edition 693 [25 euro bij Media Markt, nieuw maar doos is geopend boksen zijn alleen getest of ze werken]) graag ruilen voor ronde speakers.

DM maar bij interesse O-)

-----------------------------
Btw, wat is een sterk en licht en watervast materiaal. Mijn vorige krat was wat aan de zware kant. De nieuwe krat is nog zwaarder (weegt even veel zonder accus als de vorige krat met accu's). Het plan is om ronde speakers in een bierkrat of 'kist uit ander licht materiaal'-krat te bouwen.

[ Voor 65% gewijzigd door BlackWhizz op 18-04-2010 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-02-2022
Skeltenaer schreef op zondag 18 april 2010 @ 19:11:
Je kunt beter niet dat lcd schermpje kopen, je moet eerst nog allerlei weerstanden solderen voordat hij Volts wil weergeven op het schermpje. Beter koop je dan deze voltmeter, deze is al afgebouwd, én goedkoper!
Als iemand van plan is deze voltmeter te bestellen via ebay, kan ik dan met diegene meedoen? Scheelt voor beiden in de verzendkosten.. Ik heb zelf geen creditcard, vandaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Probleem: de relais van de KratSafe is tijdelijk uitverkocht bij conrad. Is er iemand die een gelijkwaardige relais kan aanduiden? (Ik kwam zelf bij deze uit, werkt deze?)

En @hierboven: maak er maar 3 van :+ (heb zelf ook geen creditcard)

[ Voor 13% gewijzigd door Malantur op 18-04-2010 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
Malantur schreef op zondag 18 april 2010 @ 19:52:
Probleem: de relais van de KratSafe is tijdelijk uitverkocht bij conrad. Is er iemand die een gelijkwaardige relais kan aanduiden? (Ik kwam zelf bij deze uit, werkt deze?)

En @hierboven: maak er maar 3 van :+ (heb zelf ook geen creditcard)
Wie o wieXD lijkt wel sk.net zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
  • Laatst online: 14-09 00:14
het is wel aan de prijzige kant, maar ecoplex is sterk en stuk lichter als bv. mdf
mdf: 600-800 kg/m³
ecoplex: 370 kg/m³

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
martijn1172 schreef op zondag 18 april 2010 @ 19:49:
[...]

Als iemand van plan is deze voltmeter te bestellen via ebay, kan ik dan met diegene meedoen? Scheelt voor beiden in de verzendkosten.. Ik heb zelf geen creditcard, vandaar :P
Ik wil ook wel graag meedoen dan :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Ik heb wel paypal, alleen net mijn geld eraf gehaald... Maar ik kan er wel weer geld op zetten, dan kan ik over een dag of 2-3 een bestelling plaatsen. Alleen woon ik dan weer in België, en dan kost het 3 euro om het verder te verzenden naar Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ook wel een metertje O-) Miss dat ik kan bestellen :X

Maak er maar een kleine miss van :+

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2010 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
Malantur schreef op zondag 18 april 2010 @ 20:06:
Ik heb wel paypal, alleen net mijn geld eraf gehaald... Maar ik kan er wel weer geld op zetten, dan kan ik over een dag of 2-3 een bestelling plaatsen. Alleen woon ik dan weer in België, en dan kost het 3 euro om het verder te verzenden naar Nederland.
In principe is dat geen probleem, dat wordt dus de verzendkosten van producent naar jou delen door t aantal deelnemers, het bedrag van het metertje en evt de kosten voor het verzenden naar NL wat volgens jou dan rond de 3eu is. Lijkt me prima. Maar laten we nog even wachten op mensen die mb nog mee willen doen, kijken we dan ff wie er bestelt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan dit niet beter op sk.net om on-topic te blijven 8)7 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

martijn1172 schreef op zondag 18 april 2010 @ 20:14:
[...]

In principe is dat geen probleem, dat wordt dus de verzendkosten van producent naar jou delen door t aantal deelnemers, het bedrag van het metertje en evt de kosten voor het verzenden naar NL wat volgens jou dan rond de 3eu is. Lijkt me prima. Maar laten we nog even wachten op mensen die mb nog mee willen doen, kijken we dan ff wie er bestelt? :)
Nog een deelnemer ;) Kosten ze 3 eu? Berijk ligt tussen de 7 - 14 V toch? Dan zou ik er wel 5 willen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
Blue-Tiger schreef op zondag 18 april 2010 @ 20:17:
[...]

Nog een deelnemer ;) Kosten ze 3 eu? Berijk ligt tussen de 7 - 14 V toch? Dan zou ik er wel 5 willen ;)
Wel goed lezen he ;) verzenden van BE naar NL kost 3eu.. Ding zelf kost $0,99 + shipping; moet je ff op t linkje in de originele post klikken :P

@ peter:
In principe heb je gelijk maar dit is denk ik meer een ubersnelle actie en bij sk.net duurt t wel even voordat je actie op de site komt ;) En ik denk dat er hier eigenlijk best veel geïnteresseerd zijn :D

[ Voor 22% gewijzigd door martijn1172 op 18-04-2010 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

martijn1172 schreef op zondag 18 april 2010 @ 20:23:
[...]

Wel goed lezen he ;) verzenden van BE naar NL kost 3eu.. Ding zelf kost $0,99 + shipping; moet je ff op t linkje in de originele post klikken :P

@ peter:
In principe heb je gelijk maar dit is denk ik meer een ubersnelle actie en bij sk.net duurt t wel even voordat je actie op de site komt ;) En ik denk dat er hier eigenlijk veel geïnteresseerd zijn :D
Excuses :) Dit is natuurlijk nog beter ^^ Dan wil ik er zeker 5 hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd veel interesse. Zat net zelf ook off topic :X

edit; al 11 mensen die er 1 willen

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2010 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
I join the club, ik wil der ook wel 1 hebben.

moeten idd maar ff kijken wie besteld.
de kosten voor mij zullen toch nooit hoger worden dan 5 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Naar wat ik nu zie zijn de kosten al lager dan 5 euro met de huidige deelnemers!
Maar ik stel voor dat we weer on topic gaan, en alle bestellingen via DM naar mij komen?
(Tenzij iemand uit NL met een creditcard het van mij wilt overnemen, dan zijn we allemaal nog goedkoper uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hou me ook aanbevolen voor een spanningsmetertje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net 2 metertjes op internet gevonden. Zal het even delen;

Metertje 1
Metertje 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
@peter,
Die zijn inderdaad mooi, maar ik poste een aantal posts terug ook een mooie, en spot goedkope voltmeter :)
Skeltenaer schreef op zondag 18 april 2010 @ 19:11:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Malantur schreef op zondag 18 april 2010 @ 19:52:
Bij deze nog eens een schopje, aangezien ik vanavond wil bestellen en ik betwijfel dat iemand nog reageert op een post zo ver terug..
Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Laatst online: 06-09 13:25
Ik heb ook interesse in een voltmeter! Die LCD is errug mooi.

Heb zelfs de mogelijkheid om de boel te bestellen, maar de details moeten dan nog worden besproken ;)
Zoals verzending naar wie, hoe verzenden, wie er meedoen, etc.

*Oh ja, hoeveel verbruikt die voltmeter? Ik wil natuurlijk niet mijn batterijleven halveren B) *

[ Voor 18% gewijzigd door HotFix op 18-04-2010 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
Malantur schreef op zondag 18 april 2010 @ 21:06:
[...]

Bij deze nog eens een schopje, aangezien ik vanavond wil bestellen en ik betwijfel dat iemand nog reageert op een post zo ver terug..
Bvd
Ik heb nog wel 1 relais liggen. Echter nog wel een hele kratsafe in onderdelen. Behalve dan het gatenprintplaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

HotFix schreef op zondag 18 april 2010 @ 21:06:

Heb zelfs de mogelijkheid om de boel te bestellen, maar de details moeten dan nog worden besproken ;)

*Oh ja, hoeveel verbruikt die voltmeter? Ik wil natuurlijk niet mijn batterijleven halveren B) *
Die voltmeter verbruikt niks.

We zijn nu met een stuk of 12 man voor een order geloof ik? Count me iig in for 5 stuks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
Blue-Tiger schreef op zondag 18 april 2010 @ 21:21:
[...]

Die voltmeter verbruikt niks.

We zijn nu met een stuk of 12 man voor een order geloof ik? Count me iig in for 5 stuks ;)
Als hij niks zou verbruiken wil ik er 100. :+
Hij gebruikt dus niet niks, maar op ebay staat dat hij wel erg zuinig is.
Wat ik wel zou doen is een aan/uit knopje bevestigen. Want ook al isie zuinig, je wilt natuurlijk niet dat hij constant aanstaat :)
Hij is trouwens ook leverbaar met een groen paneeltje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Malantur schreef op zondag 18 april 2010 @ 21:06:
[...]

Bvd
Als je vanavond / morgen besteld... wanneer heb je ze binnen dan? Ik ga over een week (lees: 26 april) met school naar brugge en de bedoeling iswel dat mn koffer meegaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Dat bestellen ging over Conrad (ik wacht trouwens nog steeds op iemand die kan bevestigen dat de relais werkt), de voltmeters kan ik over 2-3 dagen pas bestellen als er weer geld op mijn paypal staat. In de advertentie staat dat het 7-14 dagen duurt voor de USA, en voor Europa zelfs nog langer. Dus ik ga uit van 2-3 weken levertijd. 26 april zal dus helaas niet gaan (maar je kan hem bijvoorbeeld hier bestellen, mits je wat kan solderen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ken een vriend en die heeft nog 4 stuks. Ik kan ze van hem kopen en doorverkopen voor 15eu ps inc verzendkosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HotFix schreef op zondag 18 april 2010 @ 21:06:

ik wil wel mee doen, maar wat gaat dit ongeveer kosten?

het is denk ik wel het meest overzichtelijk als dit een soort actie gaat worden net als op samenkopen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2010 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Malantur schreef op zondag 18 april 2010 @ 21:41:
Dat bestellen ging over Conrad (ik wacht trouwens nog steeds op iemand die kan bevestigen dat de relais werkt), de voltmeters kan ik over 2-3 dagen pas bestellen als er weer geld op mijn paypal staat. In de advertentie staat dat het 7-14 dagen duurt voor de USA, en voor Europa zelfs nog langer. Dus ik ga uit van 2-3 weken levertijd. 26 april zal dus helaas niet gaan (maar je kan hem bijvoorbeeld hier bestellen, mits je wat kan solderen)
Oke, dan wordt dat 'm iig niet voor brugge ;) maakt ook niet uit... doet t tot nu toe prima zonder dus, maar hopen dat 'ie voor de vakantie binnen zouden kunnen zijn, heb nog een ander project waar er wel 1 of 2 in kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Laatst online: 06-09 13:25
@Ramboisapussy

Inderdaad, maar ik heb nog geen dingen aangeschaft via Samenkopen. En hier gaat het een stuk sneller :) Misschien kan ik fterheide even vragen of hij dit kan doen/samenvoegen met zijn huidige actie! Zou zomaar kunnen schelen he, en dan is alles gelijk goed geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HotFix schreef op zondag 18 april 2010 @ 22:08:
@Ramboisapussy

Inderdaad, maar ik heb nog geen dingen aangeschaft via Samenkopen. En hier gaat het een stuk sneller :) Misschien kan ik fterheide even vragen of hij dit kan doen/samenvoegen met zijn huidige actie! Zou zomaar kunnen schelen he, en dan is alles gelijk goed geregeld.
klopt dat zou inderdaad handig zijn!
dan is alles net even wat makkelijker voor iedereen.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2010 22:14 . Reden: typvaud ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
Ik wacht gewoon wel ff af wat fterheide doet, maar ik ben in voor 2 stuks!
Denk dat iedereen de versie met t blauwe lcd wilt? Wie gaat bestellen? Ik heb geen paypal dus ik kan t niet doen :( Maar reken er voor mij iig maar 2 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
Hallo. Ik heb een accu in mijn krat zitten. 55 ah. Ik zou niet weten wat voor soort het is.
(hij is bijna niet te tillen)

Maar nou had ik een paar vragen.
Mocht het een loodaccu zijn. Met hoeveel ah moet je dan laden?
En met hoeveel ah moet ik laden mocht het een gel accu zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:39
Is er ook een simpelere versie van de accubewaker gemaakt door happer?

Ik wil een zo klein mogelijk doosje maken (heb 2x 6.5cm diameter luidsprekers uit een home cinema set) en die van happer is mij eigenlijk veelste uitgebreid. Ik wil gewoon dat hij op 11,5V ofzo het relais afschakelt. Meer hoeft hij niet te doen. Dan pleur ik thuis de accu wel aan de lader en begint het riedeltje weer van voren af aan. Die van happer heeft laadaansluitingen en schakelaars e.d. maar dat hoeft van mij niet.

Ik ben zelf wel redelijk handig, en waarschijnlijk moet ik een IC hebben die instelbaar is op een bepaalde Vref. Iemand die mij even een duwtje in de goede richting kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Ik heb alweer geld op mijn paypal gezet, over een paar dagen (2 a 3) komt het aan en dan doe ik een bestelling. Er zijn ondertussen al wel wat DM's geweest maar het zou wel handig zijn als iedereen die een LCD wilt kopen mij een DM stuurt, zodat ik met iedereen contact kan opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
Malantur schreef op zondag 18 april 2010 @ 22:35:
Ik heb alweer geld op mijn paypal gezet, over een paar dagen (2 a 3) komt het aan en dan doe ik een bestelling. Er zijn ondertussen al wel wat DM's geweest maar het zou wel handig zijn als iedereen die een LCD wilt kopen mij een DM stuurt, zodat ik met iedereen contact kan opnemen.
Dat lijkt me wel handig ja :P

Als t goed is heb je de mijne binnen, weet alleen niet hoe ik dat kan zien want snap er niet zoveel van (die DM)

[ Voor 12% gewijzigd door martijn1172 op 18-04-2010 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
ThinkPadd schreef op zondag 18 april 2010 @ 22:20:
Is er ook een simpelere versie van de accubewaker gemaakt door happer?

Ik wil een zo klein mogelijk doosje maken (heb 2x 6.5cm diameter luidsprekers uit een home cinema set) en die van happer is mij eigenlijk veelste uitgebreid. Ik wil gewoon dat hij op 11,5V ofzo het relais afschakelt. Meer hoeft hij niet te doen. Dan pleur ik thuis de accu wel aan de lader en begint het riedeltje weer van voren af aan. Die van happer heeft laadaansluitingen en schakelaars e.d. maar dat hoeft van mij niet.

Ik ben zelf wel redelijk handig, en waarschijnlijk moet ik een IC hebben die instelbaar is op een bepaalde Vref. Iemand die mij even een duwtje in de goede richting kan geven?
Misschien een idee om happer eens een DM te sturen? Ik ben het in ieder geval nog niet tegen gekomen in deze topics. Of je kan natuurlijk een nieuw topic maken op het elektronica forum, misschien weet daar iemand wel raad. (En laat het eventueel ook in de TS zetten :))
duifi schreef op zondag 18 april 2010 @ 22:18:
Hallo. Ik heb een accu in mijn krat zitten. 55 ah. Ik zou niet weten wat voor soort het is.
(hij is bijna niet te tillen)

Maar nou had ik een paar vragen.
Mocht het een loodaccu zijn. Met hoeveel ah moet je dan laden?
En met hoeveel ah moet ik laden mocht het een gel accu zijn?
Voor een gelaccu is het sowieso aangeraden om aan 1/10 van de capaciteit te laden, dus dat zou 5,5A zijn.
Voor een loodaccu maakt het minder uit, maar 1/10 van de capaciteit is ook hier een mooie vuistregel. Ik dacht dat gelaccu's van 55Ah niet bestaan/absurd veel kosten, dus het is waarschijnlijk een loodaccu. Dus zoek een lader van ongeveer 5,5A of minder.

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed.

Linken naar conrad producten? Gebruik de <a href="http://tweakers.net/ext/f/DqtnRqZ9egvgRKnGQnwrXbzZ/full.jpg" target="_blank">directe productlink</a>...