Wat is nou dé connector voor een externe accu/voeding/accuoplader? Ik weet dat sommige accuoplader (Ctek) verkrijgbaar zijn met speciale pluggen maar ik zoek iets (mannetje/vrouwtje) wat ik zelf aan de draden kan fabriceren, compact is en degelijk is. Wie o wie kan mij advies geven.
waarom neemt iedereen toch die mca-200, de ta2024 is veel en veel zuiniger,
ik zou de ta2024 aanraden, (te bestellen bij Lredev)
De MCA-200 ziet er wat vriendelijker uit, ik denk dat dat het geval is.duifi schreef op donderdag 08 april 2010 @ 20:30:
waarom neemt iedereen toch die mca-200, de ta2024 is veel en veel zuiniger,
ps. het is iredev
@rick95. Er zijn digitale te vinden die geen extra stroom verbruiken voor minder dan die prijs. weet niet precies het trefwoord maar ze zijn voor rond de 2 euro.
Things are cheaper for a reason
Ik ben tevens op zoek naar een knappe acculader, mag best geld kosten. Wie kan me wat aanraden?
Ik was even naar Happer Kratsafe 2.1 aan het kijken, maar ik ben redelijk nieuw in elektronica.
Die Aan en Uit links en rechts, zijn dat de drukknoppen? Ik ben namelijk niet bekend met de symbolen, maar het ziet er wel zo uit
De voorgestelde relais 502998, is die van het type A of type B?
Die Aan en Uit links en rechts, zijn dat de drukknoppen? Ik ben namelijk niet bekend met de symbolen, maar het ziet er wel zo uit
De voorgestelde relais 502998, is die van het type A of type B?
'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.
Ik gebruik een eurostekker, dat is zo'n ding wat ook aan de stroomkabel van je voeding zit:BBotman schreef op donderdag 08 april 2010 @ 20:30:
Wat is nou dé connector voor een externe accu/voeding/accuoplader? Ik weet dat sommige accuoplader (Ctek) verkrijgbaar zijn met speciale pluggen maar ik zoek iets (mannetje/vrouwtje) wat ik zelf aan de draden kan fabriceren, compact is en degelijk is. Wie o wie kan mij advies geven.

Kan niks mis mee, is goed geisoleerd en als je een oude voeding ergens opduikelt kost de contrastekker je niks.
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
't is wel Lredev:BBotman schreef op donderdag 08 april 2010 @ 20:39:
[...]
De MCA-200 ziet er wat vriendelijker uit, ik denk dat dat het geval is.
ps. het is iredev
Levi RE*** DEVenter
Of mag ik dat niet zeggen?
Blue-Tiger schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 13:30:
[...]
't is wel Lredev:
Levi RE*** DEVenter
Of mag ik dat niet zeggen?

Vanmiddag hout zagen en alle zooi er in hangen. Gisteravond alles aan elkaar gesoldeerd. Zal z.s.m. met een fotoverslag komen.
Mijn idee is om bovenop de krat nog een digitaal fotolijstje te zetten.
Zodat we op het strand ook nog eens een filmpje kunnen kijken etc.
Maar de versterker in het digitaal fotolijstje is natuurlijk altijd maar heel karig.
Zou het mogelijk zijn deze te omzeilen en de audio via een TA2024 te laten lopen?
Zodat we op het strand ook nog eens een filmpje kunnen kijken etc.
Maar de versterker in het digitaal fotolijstje is natuurlijk altijd maar heel karig.
Zou het mogelijk zijn deze te omzeilen en de audio via een TA2024 te laten lopen?
"Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig." Albert Einstein
Verwijderd
Ik heb een vraagje aan iredev.
Wat is ong. de prijs van de TA2024 als ik hem bij jou koop
Wat is ong. de prijs van de TA2024 als ik hem bij jou koop
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2010 16:57 ]
dat kan ik je beantwoorden,Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 16:43:
Ik heb een vraagje aan iredev.
Wat is ong. de prijs van de TA2024
of kijk op z;n site, of... een ongemodde was dacht ik 13 euro, een gemodde 20 euro
Verwijderd
Wat is zn siteduifi schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 16:58:
[...]
dat kan ik je beantwoorden,
of kijk op z;n site, of... een ongemodde was dacht ik 13 euro, een gemodde 20 euro

Verwijderd
Nog even een paar vraagjes;
Wat kan ik het beste nemen als beginner.
De gemonteerde Jack kabel? Of gewoon helemaal zonder iets.
En hoe gaat dat bestellen dan precies? Gewoon mailtje sturen?
En heeft iemand toevallig een handleiding voor de Ta2024?
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2010 17:41 ]
De gemodde versie kost je 20 euro, de ongemodde 13. En de mod is met een beetje vaste hand prima zelf uit te voeren.Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 17:30:
Nog even een paar vraagjes;
Wat aansluiting betreft is het aan te raden om een 'paar' tulpjes aan de buitenkant van je krat / koffer / watdanook te monteren zodat je een aansluiting hebt die niet constant vast hoeft te zitten (mhoo: bungelend draadje).
Als je wilt bestellen: stuur lredev even een DM. Misschien heeft hij nog wat liggen, anders moet hij ze ook bestellen maar dat kan 'ie je beter zelf vertellen dan ik
PS: er is geen handleiding
[ Voor 3% gewijzigd door Fid3lity op 09-04-2010 17:45 ]
Lol het is inderdaad LREDEV
dev inderdaad voor deventer, LR initialen, en de e is een typfout haha 
Anyway, ik heb nog steeds van die apparaatjes liggen, en al weer ladingkjes onderweg (het zijn echt warme broodjes!).
Ik snap dat mensen de MCA200 inderdaad graag nemen omdat die in een mooi huisje zit en er aansluitingkjes aanzitten. + als je hem bij mij met aansluitingen, mod koop ben je ook nog eens duurder uit. Maar goed, dan heb je mijns inziens een veruit superieur product, want het mooie behuizingkje van de MCA200 is ook alles wat 'ie je kan bieden
Maar koop je de TA2024 ongemod, en fix je de aansluitingen zelf, dan kan je nog goedkoper uitzijn ook. Ik bied dat eraan bouwen alleen maar aan omdat erg veel mensen dat niet kunnen / aandurven en ja, ik ben noch chinees, noch 13 jaar dus mijn tijd kost ook nog wat
Over de TA2024, ik ben nog bezig een inbouwhandleiding te maken (eigenlijk een samenvatting van dit topic.) maar dat schiet niet zo op. Druk op mijn werk, druk met mooi weer, druk met ta2024 modificeren en versturen, druk met andere dingen... Wil ook al tijden een webshop bouwen (oscommerce inrichten) maar dat schiet er ook dik bij in
Vooralsnog staat er in dit topic genoeg tekeningetjes van jan en alleman over hou je het dingetje inbouwd. Echt 15 minuutjes en je heb alle pagina's van dit topic en een voorgaande kort gezien en echt genoeg antwoorden gevonden. Verder ben ik per mail ook altijd wel bereid je vragen te beantwoorden.
Enige waar je met de TA2024 mee moet oppassen is het verkeerd om aansluiten van +/-, dan is ie gelijk stuk, is mijn ervaring.
Anyway, ik heb nog steeds van die apparaatjes liggen, en al weer ladingkjes onderweg (het zijn echt warme broodjes!).
Ik snap dat mensen de MCA200 inderdaad graag nemen omdat die in een mooi huisje zit en er aansluitingkjes aanzitten. + als je hem bij mij met aansluitingen, mod koop ben je ook nog eens duurder uit. Maar goed, dan heb je mijns inziens een veruit superieur product, want het mooie behuizingkje van de MCA200 is ook alles wat 'ie je kan bieden
Maar koop je de TA2024 ongemod, en fix je de aansluitingen zelf, dan kan je nog goedkoper uitzijn ook. Ik bied dat eraan bouwen alleen maar aan omdat erg veel mensen dat niet kunnen / aandurven en ja, ik ben noch chinees, noch 13 jaar dus mijn tijd kost ook nog wat
Over de TA2024, ik ben nog bezig een inbouwhandleiding te maken (eigenlijk een samenvatting van dit topic.) maar dat schiet niet zo op. Druk op mijn werk, druk met mooi weer, druk met ta2024 modificeren en versturen, druk met andere dingen... Wil ook al tijden een webshop bouwen (oscommerce inrichten) maar dat schiet er ook dik bij in
Enige waar je met de TA2024 mee moet oppassen is het verkeerd om aansluiten van +/-, dan is ie gelijk stuk, is mijn ervaring.
is dat verkeerd aansluiten nog met iets tegen te gaan?, een diode ofzoo??
want die van mij word gevoed door 2 startkabels aan dikke schroeven, dus ik moet zelf al goed oppassen met aansluiten. maar als ik vaker naar het strand ga met me krat, en andere mensen gaan hem ook (mis)gebruiken lijkt het me niet geslaagd om hem verkeerd aan te sluiten
want die van mij word gevoed door 2 startkabels aan dikke schroeven, dus ik moet zelf al goed oppassen met aansluiten. maar als ik vaker naar het strand ga met me krat, en andere mensen gaan hem ook (mis)gebruiken lijkt het me niet geslaagd om hem verkeerd aan te sluiten
Verwijderd
ik heb een 2 3-wegs setjes, deze sluit ik aan met mca 200 (miss vervangen) ik ben van plan om een scheidingsfilter te kopen, maakt dat veel verschil. want als ik deze set op de mca200 rechtstreeks aansluit dan stoort deze bij hard geluid.
je hebt natuurlijk de keuze tussen 2-wegs en 3-wegs scheidingsfilter wat is dan de beste?
je hebt natuurlijk de keuze tussen 2-wegs en 3-wegs scheidingsfilter wat is dan de beste?
Verwijderd
CONFIRMEDlredev schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 18:34:

Duifi, waarom niet gewoon zoiets op de accu polen monteren en vervolgens een schakelaartje?
omdat mij pa vind dat alles egt los moet zijn, omdat het anders gevaarlijk kan zijn (blablabla( gezijk))
en die accupolen zijn egt Hugee ass., is gewoon een 55 ah accu, dus liever iets wat verkeerd aansluiten onmogelijk maakt
en die accupolen zijn egt Hugee ass., is gewoon een 55 ah accu, dus liever iets wat verkeerd aansluiten onmogelijk maakt
Elke keer die startkabels erop zetten en weer eraf lijkt mij júist geen geslaagd plan. Stel dat er eens eentje afschiet omdat iemand er tegen aan loopt en de klemmen raken elkaar. *BOEM*
Ik zou het toch verstandig vinden om accupoolklemmen te gebruiken. Deze kun je aandraaien zodat ze goed vast zitten, er zit een duidelijke + en - markering op (vaak verschilt de maat zelfs iets) en met een schakelaar ertussen verbreek je de verbinding volledig. Dan is het pas echt veilig.

Ik zou het toch verstandig vinden om accupoolklemmen te gebruiken. Deze kun je aandraaien zodat ze goed vast zitten, er zit een duidelijke + en - markering op (vaak verschilt de maat zelfs iets) en met een schakelaar ertussen verbreek je de verbinding volledig. Dan is het pas echt veilig.

duifi schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 10:20:
omdat mij pa vind dat alles egt los moet zijn, omdat het anders gevaarlijk kan zijn (blablabla( gezijk))
er zijn ook snelkoppel accu klemmen zie bvMichel5128 schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 11:24:
Elke keer die startkabels erop zetten en weer eraf lijkt mij júist geen geslaagd plan. Stel dat er eens eentje afschiet omdat iemand er tegen aan loopt en de klemmen raken elkaar. *BOEM*![]()
[afbeelding]
http://www.accuweb.nl/Acc...koppeling--N_art_672.html
natuurlijk in verschillende kleur voor positief en negative pool
Verwijderd
Helaas,Michel5128 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 15:19:
@TkTT
@Termic
klinkt alsof je versterker in de beveiliging springt. (over-temperatuur) Kan de versterker zijn warmte goed kwijt?
Edit: ah, een filmpje. Inderdaad de protection. Ik zie dat je gebruik maakt van filters, wat is de impedantie voor de versterker? Probeer het anders eens met 2 speakers zonder filter.
Volgende opstellingen geprobeerd maar geen positieve veranderingen:
- Speakers direct op versterker aangesloten zonder filters en tweeters
- Accu met grotere capaciteit geprobeerd
- Elco er tussen geplaatst
Maar nog steeds kapt ie ermee bij 80-90% volume
fterheide, zijn er misschien al meerdere personen die geklaagd hebben over de (gemodde) ta2020?
Ik kwam trouwens deze voeding tegen op SK.net,
Is deze dan wel geschikt om tevens te laden als je de potmeter wat verder open draait?
http://www.samenkopen.net/action_product/393079/159731
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2010 11:52 ]
het tegen elkaar aankomen kan niet, de schroeven zitten namelijk allebij aan een andere kant.
maar als me krat klaar is komt er wel een minder hufterige manier.
hij word uit eindelijk een cmtje of 40 hoog denk ik.
maar is het egt niet op te lossen met een diode of een schakeling ofzooooo????
maar als me krat klaar is komt er wel een minder hufterige manier.
hij word uit eindelijk een cmtje of 40 hoog denk ik.
maar is het egt niet op te lossen met een diode of een schakeling ofzooooo????
[ Voor 15% gewijzigd door duifi op 10-04-2010 13:52 ]
Nee, alle TA2020's werken naar behoren, ze zijn ook getest voor verzending.Verwijderd schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 11:44:
[...]
fterheide, zijn er misschien al meerdere personen die geklaagd hebben over de (gemodde) ta2020?
Ik denk dat het nog iets te maken heeft met de ingangspanning/gevoeligheid.
Waar heb je hem op aangesloten? Misschien dat het inganssignaal erg hoog is.
Je zou het eens in de datasheet op kunnen zoeken wat de max is, en vervolgens je bron kunnen checken.
(ik weet het niet zo uit mn hoofd)
Voor Lowlands/andere events dit jaar wil ik ook een kist radio bouwen
Enkele dingen heb ik al besloten:
Versterker: TA-2024 met mod
Materiaal: 12mm MDF
Accu: 2x lood gel accu's uit UPS 12V 7Ah.
Alleen met de speakers kom ik er niet helemaal uit. Mijn budget is ongeveer 50 euro hiervoor.
Zie hier bijv Blaupunkt GTX663 Mystic 16,5
In de tekst staat duidelijk dat het om een "paar" gaat. Maar bij technische info staat er 1 stuk. Wat bedoelen ze nou? , 1x 2 speakers of 1x1 speaker?
In specs staat ook 50watt RMS. De TA2020 levert 15watt RMS. Is de TA2024 dan nog wel voldoende? Zijn de speakers dan niet te zwaar overkill?
Of ik kan ik beter voor 13cm speakers gaan, met als voordeel dat ze lichter en compacter zijn?
Enkele dingen heb ik al besloten:
Versterker: TA-2024 met mod
Materiaal: 12mm MDF
Accu: 2x lood gel accu's uit UPS 12V 7Ah.
Alleen met de speakers kom ik er niet helemaal uit. Mijn budget is ongeveer 50 euro hiervoor.
Zie hier bijv Blaupunkt GTX663 Mystic 16,5
In de tekst staat duidelijk dat het om een "paar" gaat. Maar bij technische info staat er 1 stuk. Wat bedoelen ze nou? , 1x 2 speakers of 1x1 speaker?
In specs staat ook 50watt RMS. De TA2020 levert 15watt RMS. Is de TA2024 dan nog wel voldoende? Zijn de speakers dan niet te zwaar overkill?
Of ik kan ik beter voor 13cm speakers gaan, met als voordeel dat ze lichter en compacter zijn?
www.frees-it.com
ik heb ook 2 13 cm speakers gebruikt. en een subwoofer van 15 cm.
en daar komt zoo ziek veel geluid uit..
dusss, ik zou 13 cm doen als je gewoon goed geluid wilt, tenzij je de ruimte/geld over hebt voor 16 cm
maar nog ff een vraagje voor mezelf
ik heb nu me subwoofer ff aangesloten op me ta2024, gaat gewoon goed enzoo..
maar nou zie ik Hier
een versterker van 2*25 watt rms staan. met een low-pass filter, ideaal voor een sub.. dus ik dacht, ik deel het ff met jullie.
en daar komt zoo ziek veel geluid uit..
dusss, ik zou 13 cm doen als je gewoon goed geluid wilt, tenzij je de ruimte/geld over hebt voor 16 cm
maar nog ff een vraagje voor mezelf
ik heb nu me subwoofer ff aangesloten op me ta2024, gaat gewoon goed enzoo..
maar nou zie ik Hier
een versterker van 2*25 watt rms staan. met een low-pass filter, ideaal voor een sub.. dus ik dacht, ik deel het ff met jullie.
[ Voor 46% gewijzigd door duifi op 10-04-2010 19:13 . Reden: vraag voor mezelf erbij ]
Het enige wat ik dan nog kan bedenken is dat hij graag een hoger voltage wil hebben bij dat volume. Met die voeding kun je niet de accu laden. 10% hoger voltage betekent maximaal 13,2v. Met 13,8v kun je een gel-accu opladen. Bij een lagere waarde laadt hij niet en bij een hogere waarde gaat de accu stuk. Ik zie dat er ook 13,8v versies van die voeding zijn, daar zou het dus mee kunnen. Echter met een ampère of 4 ga je wel een beetje over de 10% regel heen...Verwijderd schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 11:44:
Helaas,
Volgende opstellingen geprobeerd maar geen positieve veranderingen:
- Speakers direct op versterker aangesloten zonder filters en tweeters
- Accu met grotere capaciteit geprobeerd
- Elco er tussen geplaatst
Maar nog steeds kapt ie ermee bij 80-90% volume
Ik kwam trouwens deze voeding tegen op SK.net,
Is deze dan wel geschikt om tevens te laden als je de potmeter wat verder open draait?
http://www.samenkopen.net/action_product/393079/159731
@duifi
een diode werkt maar tot een stroom van 1A ofzo. Als je jouw accu verkeerd aansluit dan gaat er een veel hogere stroom lopen, dus dat helpt niet echt.

Hoe regel je bij een TA2024 het volume eigenlijk? Of kan dat niet en staat hij gewoon op een standaard volume ingesteld en regel je het volume met het apparaat wat er aan hangt?
Ondertussen een schetsje gemaakt.
http://i43.tinypic.com/2u89smc.jpg
http://i43.tinypic.com/2u89smc.jpg
[ Voor 12% gewijzigd door FeaR op 10-04-2010 22:00 ]
Je regelt inderdaad het volume met het apparaat dat eraan hangt.ThinkPadd schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 20:22:
Hoe regel je bij een TA2024 het volume eigenlijk? Of kan dat niet en staat hij gewoon op een standaard volume ingesteld en regel je het volume met het apparaat wat er aan hangt?
De ta2024 versterkt dus altijd maximaal, alleen het is wel zo dat hij meer stroom vraagt als je er een hoger ingangsignaal instuurt dacht ik, dit weet ik niet zeker dus ik kan het fout hebben
Wat ik wel zeker weet is dat je dus het volume regelt met je mp3 speler
Mijn pa heeft van het weekend een nieuwe motoraccu gehaald, aangezien mijn 7Ah accu's kapot waren kan ik nu zijn oude hebben: een 14Ah. Ideaal voor zolang hij het doet en past perfect in mijn kleine Brand kratje.
Ik was hem dus aan het testen met mij gemodde ta2024, maar als ik mijn iphone vol open zet begint het geluid echt te kraken... zouden een aantal input caps hier uitkomst bieden? ...of zit ik gewoon tegen het limiet van mijn speakers
Overigens dit was de eerste keer dat ik mijn ta2024 eens een beetje goed testte, maar wat een bak geluid zeg, doet zeker niet onder voor een mca200! Als deze vervolgens 2x zo zuinig is, echt een TOP dingetje!
Ik was hem dus aan het testen met mij gemodde ta2024, maar als ik mijn iphone vol open zet begint het geluid echt te kraken... zouden een aantal input caps hier uitkomst bieden? ...of zit ik gewoon tegen het limiet van mijn speakers
Overigens dit was de eerste keer dat ik mijn ta2024 eens een beetje goed testte, maar wat een bak geluid zeg, doet zeker niet onder voor een mca200! Als deze vervolgens 2x zo zuinig is, echt een TOP dingetje!
Verwijderd
@tomtommie
Je kan proberen de bas wat lager te zetten, dat werkte bij mij in ieder geval.
Je kan proberen de bas wat lager te zetten, dat werkte bij mij in ieder geval.
Verwijderd
Hallo,
na een lange tijd ging ik weer aan het werk:D en hij is eindelijk af:D hij doet het verdomd goed:P
mijn paneel meter schomemelde nog wat, (moet hem redelijk vaak met de pot meter aanpassen omdat die niet klopte met de multi meter) en nou is me pot meter afgebroken -.- ik wil dus nieuwe kopen op conrad, maar ik weet niet hoeveel weerstand die moet geven 0o het gaat om deze paneel meter: http://www.elektronica-on...tent_details.php?id=12624
alvast bedankt;D
na een lange tijd ging ik weer aan het werk:D en hij is eindelijk af:D hij doet het verdomd goed:P
mijn paneel meter schomemelde nog wat, (moet hem redelijk vaak met de pot meter aanpassen omdat die niet klopte met de multi meter) en nou is me pot meter afgebroken -.- ik wil dus nieuwe kopen op conrad, maar ik weet niet hoeveel weerstand die moet geven 0o het gaat om deze paneel meter: http://www.elektronica-on...tent_details.php?id=12624
alvast bedankt;D
hallo,
ik ben bezig met een nieuwe radiokist, dus ik verkoop mijn oude kist.
het gaat om de kist zonder inhoud (speakers, versterker, accu)
wat er wel bijzit is de handvatten, dekselsluiting enz.
het is een kist van hout, op kratformaat. het hout is mooi geplamuurd zodat het net één geheel lijkt.
in de achterkant zitten 2 bassgaten voor de luchtverplaatsing
er zitten gaten in de kist voor speakers van 16 cm.
als je de speakers erbij wil, die heb ik nog dus zeg het maar
als je geinterreseerd bent, laat het me maar weten.
foto
mvg,
sam
ik ben bezig met een nieuwe radiokist, dus ik verkoop mijn oude kist.
het gaat om de kist zonder inhoud (speakers, versterker, accu)
wat er wel bijzit is de handvatten, dekselsluiting enz.
het is een kist van hout, op kratformaat. het hout is mooi geplamuurd zodat het net één geheel lijkt.
in de achterkant zitten 2 bassgaten voor de luchtverplaatsing
er zitten gaten in de kist voor speakers van 16 cm.
als je de speakers erbij wil, die heb ik nog dus zeg het maar
als je geinterreseerd bent, laat het me maar weten.
foto
mvg,
sam
[ Voor 70% gewijzigd door knaap37 op 11-04-2010 18:24 ]
Zonet wezen spelen met acculader (14.5V output) en MCA-200 versterker. Ik weet dat die zeer inefficient is maargoed.
Ik heb de acculader+ aan de B+ en de REM gemaakt en de GND aan de zwarte kabel van de acculader. Mijn acculader heeft 4 ledjes om het laadvermogen aan te geven. Voor elke ampere 1 ledje.
Ik heb met 2 4 ohms speakers er aan getest. Resultaten zijn schokkend. Apparaat dat ik heb gebruikt is een HTC Touch Dual (die gaat harder dan een gemiddelde ipod).
Als input volume op de max staat (meteen het punt waar de speaker gaat vervormen (geen kist waar die in zit)) en met een flinke basspiek trekt de versterker een 4 ampere. Bij het afspelen van muziek met weinig bass trekt de versterker weinig tot niets (1a Max).
Misschien heeft Iredev hier wat aan want hij was al een tijdje op zoek naar resultaten hoeveel de versterker vraagt.
Ik heb de acculader+ aan de B+ en de REM gemaakt en de GND aan de zwarte kabel van de acculader. Mijn acculader heeft 4 ledjes om het laadvermogen aan te geven. Voor elke ampere 1 ledje.
Ik heb met 2 4 ohms speakers er aan getest. Resultaten zijn schokkend. Apparaat dat ik heb gebruikt is een HTC Touch Dual (die gaat harder dan een gemiddelde ipod).
Als input volume op de max staat (meteen het punt waar de speaker gaat vervormen (geen kist waar die in zit)) en met een flinke basspiek trekt de versterker een 4 ampere. Bij het afspelen van muziek met weinig bass trekt de versterker weinig tot niets (1a Max).
Misschien heeft Iredev hier wat aan want hij was al een tijdje op zoek naar resultaten hoeveel de versterker vraagt.
Verwijderd

dit is mijn kistradio tot nu toe, geeft lekker geluid, ik wacht nog op 2 scheidingsfilters (is dat de moeite met een mca 200 ? tis een 3weg luidspreker systeem met een nog te komen 2wegs filter)
bij de gemeentewerf heb ik vuilnisbakwieltjes gekregen dus hij wordt ook nog rijbaar.
nu heb ik nog een handsvat nodig, ik zat te denken aan een trolly uitschuifbaar handvat maar waar kan je zoiets krijgen en hoe zet je zo iets in elkaar?
alvast bedankt
Beste Kratbouwers,
Vanaf heden op samenkopen.net, een nieuwe actie in Class T versterkers (TA2024, TA2020, nieuwe versies van de TA2024 & TA2020). Ook zijn er nieuwe accessoires beschikbaar, en een voorversterker met volumeregeling.

Link naar actie: http://www.samenkopen.net/action/699159
Vanaf heden op samenkopen.net, een nieuwe actie in Class T versterkers (TA2024, TA2020, nieuwe versies van de TA2024 & TA2020). Ook zijn er nieuwe accessoires beschikbaar, en een voorversterker met volumeregeling.

En welke raad jij mensen nu aan?fterheide schreef op zondag 11 april 2010 @ 20:02:
Beste Kratbouwers,
[afbeelding]
De nieuwe versie van de TA2024 of TA2020 in combinatie met de voorversterker.
(Waarom: omdat je het geluid van een dure buizenversterker uit je speakers laat komen voor nog geen €50,
dit geeft wel een beetje overkill voor Kratradio's of Radiokistjes, maar voor aan je computer of TV heb je dan een luxe set.)
Maar onthoud dat de 'oude' versterkers ook nog steeds prima werken! Daar hebben we tenslotte ook alleen maar positivie reacties over ontvangen. De nieuwe versterkers zijn op een paar punten net wat verbeterd.
[ Voor 40% gewijzigd door fterheide op 11-04-2010 20:26 ]
Verwijderd
@fterheide
Ik heb een vraagje over de nieuwe TA2024
zit er ook zon kabel bij waar de 3,5mm jack aan moet net als bij de oude versie?
zit er ook zon kabel bij waar de 3,5mm jack aan moet net als bij de oude versie?
@fterheide
Is er trouwens ook nog een hoorbaar verschil naast de veranderde layout en de extra's, om het zo maar te zeggen?
Verder eerder een goede ervaring gehad met zakendoen, had een stapel kabelschoentjes en vorkjes nodig
Is er trouwens ook nog een hoorbaar verschil naast de veranderde layout en de extra's, om het zo maar te zeggen?
Verder eerder een goede ervaring gehad met zakendoen, had een stapel kabelschoentjes en vorkjes nodig
Ja. De 3,5 jack (of tulpkabel) wordt op dezelfde manier bevestigd als aan de oude.Verwijderd schreef op zondag 11 april 2010 @ 20:52:
@fterheide
Graag gedaanHotFix schreef op zondag 11 april 2010 @ 21:18:
@fterheide
Maar er is ook een duidelijke verbetering in de geluidskwaliteit omdat er nog betere componenten en grotere condensators worden gebruikt, wisselspanning kun je nu zelfs aansluiten, de print is erg ruim opgezet zodat je zelf altijd gemakkelijk onderdelen kunt vervangen (lees: weerstandmod).
En, er zit nu ook een heatsink op de chip zodat deze altijd voldoende koeling heeft. (met weerstandmod)
Ik post hier wel vrolijk mee altijd, maar heb nog nooit zelf iets dergelijks gemaakt. Ik ga over een tijdje misschien ook wel een klein TA2024-based versterkertje maken.
Heb nog wat kleine boxjes van een Medion surround setje liggen die ik niet meer gebruik en daar wil ik dan een minikratje van maken. Iets groter als de heineken speaker kratjes (die heb ik nu ook, maar komt voor mij te weinig geluid uit).
Dan fix ik ook gelijk een oplader voor m'n iPhone erbij in
Ik zag ook dat als je de line-out van je iPod / iPhone gebruikt dat je dan mooier/beter geluid hebt, maar dan zit ik weer met de volumeregeling
Als je namelijk de line-out gebruikt kun je het volume niet meer regelen op je iPod / iPhone. En de TA2024 heeft ook geen volumeregeling. Dus dan misschien toch maar de gewone koptelefoon uitgang gebruiken. De line-out zou wel handiger zijn omdat ik dan maar 1 connector hoef aan te sluiten
Heb nog wat kleine boxjes van een Medion surround setje liggen die ik niet meer gebruik en daar wil ik dan een minikratje van maken. Iets groter als de heineken speaker kratjes (die heb ik nu ook, maar komt voor mij te weinig geluid uit).
Dan fix ik ook gelijk een oplader voor m'n iPhone erbij in

Als je de voorversterker uit mijn actie daarvoor gebruikt kun je het volume regelen, en weet je ook dat de TA2024 op 100% vermogen werkt.ThinkPadd schreef op maandag 12 april 2010 @ 00:06:
Ik post hier wel vrolijk mee altijd, maar heb nog nooit zelf iets dergelijks gemaakt. Ik ga over een tijdje misschien ook wel een klein TA2024-based versterkertje maken.
Dan fix ik ook gelijk een oplader voor m'n iPhone erbij inIk zag ook dat als je de line-out van je iPod / iPhone gebruikt dat je dan mooier/beter geluid hebt, maar dan zit ik weer met de volumeregeling
Als je namelijk de line-out gebruikt kun je het volume niet meer regelen op je iPod / iPhone. En de TA2024 heeft ook geen volumeregeling. Dus dan misschien toch maar de gewone koptelefoon uitgang gebruiken. De line-out zou wel handiger zijn omdat ik dan maar 1 connector hoef aan te sluiten
Je zou ook uiteraard een stereo potmeter voor de TA2024 kunnen zetten. Dan zou je 'probleemloos' je line out kunnen gebruiken en het volume regelen.
Het moet zo compact mogelijk worden dus een voorversterker vind ik niet nodig (en gebruikt ook weer extra stroom).
En die potmeter komt dan tussen m'n iPhone en de TA2024 zeker? Weet je toevallig ook hoe groot (hoeveel Ohm) die potmeter moet zijn?
Ik wil de TA2024 wel modden met weerstanden voor een hogere ingangsgevoeligheid, dus ik denk wel dat je/we daar rekening mee moet houden met de waarde van de potmeter.
Welke TA2024 is trouwens het beste? op eBay (daar ga ik hem kopen) zie ik 2 versies.
De versie van Arjen Helder, met die grote rode elco's
De versie van Sure Electronics, zwarte compacte printplaat.
Die van Sure Electronics trekt mij qua uiterlijk wel, en als ik de specs naast elkaar leg ziet het er gelijk uit, maar hier in dit topic wordt die van Arjen de hemel ingeprezen
En die potmeter komt dan tussen m'n iPhone en de TA2024 zeker? Weet je toevallig ook hoe groot (hoeveel Ohm) die potmeter moet zijn?
Ik wil de TA2024 wel modden met weerstanden voor een hogere ingangsgevoeligheid, dus ik denk wel dat je/we daar rekening mee moet houden met de waarde van de potmeter.
Welke TA2024 is trouwens het beste? op eBay (daar ga ik hem kopen) zie ik 2 versies.
Die van Sure Electronics trekt mij qua uiterlijk wel, en als ik de specs naast elkaar leg ziet het er gelijk uit, maar hier in dit topic wordt die van Arjen de hemel ingeprezen
[ Voor 71% gewijzigd door ThinkPad op 12-04-2010 00:28 ]
Tja, dan raad je natuurlijk al welke in aanraad: die van HelderHiFi.
En voor de potmeter, die moet volgens mij: 100k ohm zijn, en logaritmisch en stereo.
'B100k' < die B is voor logaritmisch
Maar die zitten zo rond de 2 a 3 euro, wil je een beetje kwaliteit. (conrad)
En voor de potmeter, die moet volgens mij: 100k ohm zijn, en logaritmisch en stereo.
'B100k' < die B is voor logaritmisch
Maar die zitten zo rond de 2 a 3 euro, wil je een beetje kwaliteit. (conrad)
[ Voor 60% gewijzigd door fterheide op 12-04-2010 00:44 ]
50kOhm of 100kOhm geloof ik. (het beste neem je een alps, die zijn vrij prijzig maar wel erg goed.)ThinkPadd schreef op maandag 12 april 2010 @ 00:13:
Het moet zo compact mogelijk worden dus een voorversterker vind ik niet nodig (en gebruikt ook weer extra stroom).
Persoonlijk vind ik die van Arjen beter. Ik heb ze beiden en voor mijn gevoel klinkt die van arjen net wat beter. Maar voor een kratradiotje is het denk ik lood om oud ijzer...
Ik heb inmiddels kleine 40 van die van arjen verkocht, en nauwelijks klachten (+/- verkeerd om aansluiten = kapot, dit is bij twee het geval, en bij eentje is onduidelijk waardoor 'ie stuk, maar zou ook sluiting kunnen zijn) Cerder heb ik ook een TK2050 van Sure en daarbij valt af en toe 1 kanaal uit, even frummelen aan stekkertjes en hij doet het weer, maar toch..)
Het lijkt trouwens ook wel alsof de nieuwe versies meerdere ingangen hebben voor audiokanalen... klopt dit? En wat mogen de nieuwe in verhouding kosten?
Dat klopt niet helemaal: de 3 pins is de audio in, de 2 x 2 pins zijn voor de powerled en overloadprotection led. Verdere aansluitingen zijn voor voedingsspanning en 2 keer voor de speakers.Blue-Tiger schreef op maandag 12 april 2010 @ 05:49:
Het lijkt trouwens ook wel alsof de nieuwe versies meerdere ingangen hebben voor audiokanalen... klopt dit? En wat mogen de nieuwe in verhouding kosten?

Die nieuwe versie ziet er wel wat degelijker uit
Nog enig hoorbaar verschil in geluidskwaliteit?
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Pixeltje schreef op maandag 12 april 2010 @ 09:09:
Die nieuwe versie ziet er wel wat degelijker uitNog enig hoorbaar verschil in geluidskwaliteit?
fterheide schreef op zondag 11 april 2010 @ 23:38:
[...]
Maar er is ook een duidelijke verbetering in de geluidskwaliteit omdat er nog betere componenten en grotere condensators worden gebruikt, wisselspanning kun je nu zelfs aansluiten, de print is erg ruim opgezet zodat je zelf altijd gemakkelijk onderdelen kunt vervangen (lees: weerstandmod).
En, er zit nu ook een heatsink op de chip zodat deze altijd voldoende koeling heeft. (met weerstandmod)
Ik heb ze zelf nog niet getest, maar in de specificaties staat dat deze merkbaar verbeterd is. Vooral omdat er nieuwe en hoogwaardige componenten zijn gebruikt.Pixeltje schreef op maandag 12 april 2010 @ 09:09:
Die nieuwe versie ziet er wel wat degelijker uitNog enig hoorbaar verschil in geluidskwaliteit?
Ja sorry, vroeg en brak en maandag, had terug moeten lezen..
Ah, oke. Ik ben benieuwd. Misschien ga ik een minikratje maken (a-la-lredev's idee) voor balkonsessies. Meeste balkons vallen naar beneden als ik mijn grote krat erop zet..fterheide schreef op maandag 12 april 2010 @ 09:33:
[...]
Ik heb ze zelf nog niet getest, maar in de specificaties staat dat deze merkbaar verbeterd is. Vooral omdat er nieuwe en hoogwaardige componenten zijn gebruikt.
Ik zie bij de nieuwe versies maar twee weerstanden zitten. Als dit de weerstanden zijn die vervangen moeten worden voor de weerstand-mod kun je hier niet echt makkelijk bij.fterheide schreef op zondag 11 april 2010 @ 20:02:
Beste Kratbouwers,
[afbeelding]

Ik vind het jammer dat die MKIII zo'n ac-dc omvormer onboard heeft, vraag me af wat dat voor deel van de prijs uitmaakt. In een home amp is he twel handig als je wisselstroom kan aanvoeren, maar voor een mobiele toepassing lijkt me het redelijk nutteloos. De Ledjes zijn wel een leuke toevoeging. Ik krijg toevallig van AvH nog een een TA2024 MKIII in mijn volgende levering, dus ben erg benieuwd of ik het verschil kan horen. Enige voordeel wat ik vooralsnog zie is dat die max 15V aanvoerspanning het dingetje wat minder gevoelig maakt voor iemand die hem per ongeluk aan de accu laat hangen terwijl die accu geladen wordt.
Ik zal het testen op gewone HiFi speakers en in een kratradio en natuurlijk even hier terug koppelen
Ik zal het testen op gewone HiFi speakers en in een kratradio en natuurlijk even hier terug koppelen
Ik kan van een vriend een 24V scooter accu lenen wel lood accu, maar ja ik zet hem goed vast waardoor hij niet kantel en dan kapot kan gaan. Ik denk alleen dat misschien de TA2024 oude versie dit van Iredev niet gaat redden omdat deze 12V is, is dit een mogelijkheid kan dit wel?
Ook heb ik een vraag over hoe jullie de onderkant maken ik dacht zelf om onder een krat een houten plaat te maken maar heb eignelijk geen idee hoe ik deze hier aan vast kan maken. Ideeen?
Ook heb ik een vraag over hoe jullie de onderkant maken ik dacht zelf om onder een krat een houten plaat te maken maar heb eignelijk geen idee hoe ik deze hier aan vast kan maken. Ideeen?
24V op de TA2024 gaat niet werken.TkTT schreef op maandag 12 april 2010 @ 13:30:
Ik kan van een vriend een 24V scooter accu lenen wel lood accu, maar ja ik zet hem goed vast waardoor hij niet kantel en dan kapot kan gaan. Ik denk alleen dat misschien de TA2024 oude versie dit van Iredev niet gaat redden omdat deze 12V is, is dit een mogelijkheid kan dit wel?
De krat kan je 'strippen' van z'n inhoud met een dremel, broodzaag, snijbrander etc. Daarna zou je een houten plaat op maak kunnen maken en deze aan de onderkant vastkitten (waterdicht indien goed op maat). Wat ook kan is de krat op een houten plaat zetten. Het nadeel hiervan is het profiel wat onderop de krat zit. In principe zijn enkele raggels en schroeven genoeg om de plank onderaan de krat te bevestigen maar het nut hiervan ontgaat me een beetje. De eerste optie die ik noemde is in veel gevallen de mooiste/beste/etc.
Het voordeel van een houten plaat ín je krat is dat de plastic onderzijde van het krat gewoon op nat zand (bijvoorbeeld) kan worden gezet zonder dat de bodemplaat nat wordt. Je moet altijd rekening houden met vocht, ervanuitgaande dat je dit krat ook buiten het huis gaat gebruiken.TkTT schreef op maandag 12 april 2010 @ 13:30:
De ta2024 gaat stuk als je er meer dan 12/13 V op zet, (maximaal 14 dacht ik, check daarvoor even de specsheet van je versterker), dus een 24V accu heeft dan ook geen zin. Je krat wordt ook een stuk lichter van een 7Ah of 12Ah 12V accu.
Als je echt graag die 24V accu wilt gebruiken kun je een omvormer gebruiken. Kost aardig wat geld dus je moet zelf maar bepalen of je het dat waard vindt..TkTT schreef op maandag 12 april 2010 @ 13:30:
http://www.baco-army-good...mers-24-naar-12-volt.html
Ik zou gewoon een 12V gelaccu nemen, lekker makkelijk en velen hebben er goede ervaringen mee
@ lredev
Ik zag op je site het aanbod van accessoires. Ik ben van plan de hKS in mijn schakeling te gaan gebruiken en zelf bouwen is natuurlijk altijd goedkoper. Maar aangezien het op het gebied van de hKS wat ontbreekt aan ervaring ben ik mb wel geïnteresseerd. Wat is allemaal inbegrepen bij de hKS als ik hem bij jou bestel?
[ Voor 15% gewijzigd door martijn1172 op 12-04-2010 14:46 ]
Een scooteraccu van 24volt? Lijkt mij erg sterk, want alleen vrachtwagens hebben een 24volt accu.TkTT schreef op maandag 12 april 2010 @ 13:30:
Maar het kan sowieso niet op een TA2024
Niet goed gezienlredev schreef op maandag 12 april 2010 @ 08:20:
[...]
Dat klopt niet helemaal: de 3 pins is de audio in, de 2 x 2 pins zijn voor de powerled en overloadprotection led. Verdere aansluitingen zijn voor voedingsspanning en 2 keer voor de speakers.
[afbeelding]
PS: Wat is de prijs van de nieuwe versie?
Mits je een betaalbare lader voor een 24Volt accu kan vinden, dan zou je deze kunnen combineren met een TK2050, dan maak je met 4 speakers een dikke lawaaibak waar je u tegen zegt!martijn1172 schreef op maandag 12 april 2010 @ 14:39:
[...]
Als je echt graag die 24V accu wilt gebruiken kun je een omvormer gebruiken. Kost aardig wat geld dus je moet zelf maar bepalen of je het dat waard vindt..
http://www.baco-army-good...mers-24-naar-12-volt.html
... is wel vele malen makkelijker en een gelaccu nieuw, kost tussen 20-30 euro. Met 7Ah en een TA2024 speel je zo 15 uur.Ik zou gewoon een 12V gelaccu nemen, lekker makkelijk en velen hebben er goede ervaringen mee
Een afgebouwde hKS gaatjesbord met daaraan kroonsteentjes waar de plussen en minnen van de lader, voeding, accu en versterker aan knoopt en 2 momentschakelaars en een ledje: In alle eerlijkheid: De onderdelen kosten dan zo rond de 10 euro en 20 euro reken ik voor het werk en het testen. Voo rmeer info graag per mail /dm@ lredev
Ik zag op je site het aanbod van accessoires. Ik ben van plan de hKS in mijn schakeling te gaan gebruiken en zelf bouwen is natuurlijk altijd goedkoper. Maar aangezien het op het gebied van de hKS wat ontbreekt aan ervaring ben ik mb wel geïnteresseerd. Wat is allemaal inbegrepen bij de hKS als ik hem bij jou bestel?
Ik vond het ook opmerkelijk, maar wellicht een elektroscooter ofzo?fterheide schreef op maandag 12 april 2010 @ 14:55:
[...]
Een scooteraccu van 24volt? Lijkt mij erg sterk, want alleen vrachtwagens hebben een 24volt accu.
Maar het kan sowieso niet op een TA2024
Kijk even op de pagina van de actie: http://samenkopen.net/action_products/699159Blue-Tiger schreef op maandag 12 april 2010 @ 16:16:
[...]
Niet goed gezienEn de spanning van die LED outputs? 2V of ook gewoon 12?
PS: Wat is de prijs van de nieuwe versie?
En die LED's zitten erbij, aangesloten op de connectors met een kabeltje.
[ Voor 10% gewijzigd door fterheide op 12-04-2010 17:36 ]
Ik laat hem altijd aan de accu hangen als hij word opgeladen. Is dit schadelijk (als hij speelt)lredev schreef op maandag 12 april 2010 @ 12:26:
Ik vind het jammer dat die MKIII zo'n ac-dc omvormer onboard heeft, vraag me af wat dat voor deel van de prijs uitmaakt. In een home amp is he twel handig als je wisselstroom kan aanvoeren, maar voor een mobiele toepassing lijkt me het redelijk nutteloos. De Ledjes zijn wel een leuke toevoeging. Ik krijg toevallig van AvH nog een een TA2024 MKIII in mijn volgende levering, dus ben erg benieuwd of ik het verschil kan horen. Enige voordeel wat ik vooralsnog zie is dat die max 15V aanvoerspanning het dingetje wat minder gevoelig maakt voor iemand die hem per ongeluk aan de accu laat hangen terwijl die accu geladen wordt.
Vandaag m'n rollator opgepikt van de sloop. Foto's volgen zsm. incluis montage.
Als een accu geladen wordt, dan is de spanning over de polen ongeveer 14,5~15 volt, heb ik ooit gemeten.Roderiktweaker schreef op maandag 12 april 2010 @ 18:03:
[...]
Ik laat hem altijd aan de accu hangen als hij word opgeladen. Is dit schadelijk (als hij speelt)
En dat vind een TA2024 niet leuk.
Zo'n hoge spanning kan alleen een autoaccu-lader bereiken. (Druppel)laders voor gelaccu's laden met maximaal 13,8v. Hoger vinden gelaccu's namelijk ook niet leuk.fterheide schreef op maandag 12 april 2010 @ 18:22:
[...]
Als een accu geladen wordt, dan is de spanning over de polen ongeveer 14,5~15 volt, heb ik ooit gemeten.
En dat vind een TA2024 niet leuk.
ps. heb je dat gemeten terwijl de lader belast was of was hij niet aangesloten?
Stom, ook totaal overheen gelezen... mijn excusesfterheide schreef op maandag 12 april 2010 @ 17:35:
[...]
Kijk even op de pagina van de actie: http://samenkopen.net/action_products/699159
En die LED's zitten erbij, aangesloten op de connectors met een kabeltje.

Als ik weer onzin vragen stel, ben der maar half bij
Werkt de vernieuwde versie van de TA2020 wel beter op gelaccu's dan de oude?
Heeft dit veel meerwaarde?
[ Voor 37% gewijzigd door matje_kater op 12-04-2010 19:29 ]
De TA2020 die het slecht deed op accu's heeft niets te maken met de TA2020 van AvH. Dat ging over de Lepai tenminste als je dat bedoelt met "die oude"matje_kater schreef op maandag 12 april 2010 @ 19:28:
Werkt de vernieuwde versie van de TA2020 wel beter op gelaccu's dan de oude?
Die voorversterker heeft als meerwaarde dat je de weerstandsmod niet nodig hebt en een makkelijke volume regeling. Verder verbeterd / kleurt het je geluid (zoals elk component in een geluidinstallatie) Al zal je daar in een krat radio waarschijnlijk niets van merken. Maar het is natuurlijk wel retestoer om een buis in je kratradio te hebben
[ Voor 35% gewijzigd door lredev op 12-04-2010 19:56 ]
@ lredev
Bedankt voor je info, ik ga er zeker over nadenken dus mb hoor je binnekort van me
@ iedereen
Ik las aan het begin van het topic dat een combinatie van speakers met een hoger wattage RMS dan de versterker soms zelfs schadelijker is dan andersom. Toch zie ik bij veel mensen die eerste combinatie (op de fotos). Nou heb ik de TA2024 in huis en wat kleine speakers (13 cm 10watt RMS 4Ohm, karton-achtige conus) en toch zit ik er zwaar over te denken een stel grotere speakers die wat minder vochtgevoelig zijn te bestellen:
Conrad: bestnr.: 378216 - 89
Specs:
Inhoud: 1 Paar
Buiten-Ø (zonder kap): 171 mm
Inbouwdiepte: 56 mm
Inbouw-Ø: 160 mm
Max. belastbaarheid (muziek): 300 W
RMS-belastbaarheid: 100 W
Type: 2-weg coaxiaal
Frequentiebereik: 35 - 23000 Hz
Impedantie: 4 Ω
Geluidsniveau: 90 dB
Gewicht: 0.90 kg
Ik weet dat dit kwalitatief gezien niet de beste speakers zijn maar voor in een wannabe flightcase van de bouwmarkt zullen ze denk ik wel geschikt zijn
Wat vinden jullie? Is dit mogelijk icm de TA2024?
Bedankt voor je info, ik ga er zeker over nadenken dus mb hoor je binnekort van me
@ iedereen
Ik las aan het begin van het topic dat een combinatie van speakers met een hoger wattage RMS dan de versterker soms zelfs schadelijker is dan andersom. Toch zie ik bij veel mensen die eerste combinatie (op de fotos). Nou heb ik de TA2024 in huis en wat kleine speakers (13 cm 10watt RMS 4Ohm, karton-achtige conus) en toch zit ik er zwaar over te denken een stel grotere speakers die wat minder vochtgevoelig zijn te bestellen:
Conrad: bestnr.: 378216 - 89
Specs:
Inhoud: 1 Paar
Buiten-Ø (zonder kap): 171 mm
Inbouwdiepte: 56 mm
Inbouw-Ø: 160 mm
Max. belastbaarheid (muziek): 300 W
RMS-belastbaarheid: 100 W
Type: 2-weg coaxiaal
Frequentiebereik: 35 - 23000 Hz
Impedantie: 4 Ω
Geluidsniveau: 90 dB
Gewicht: 0.90 kg
Ik weet dat dit kwalitatief gezien niet de beste speakers zijn maar voor in een wannabe flightcase van de bouwmarkt zullen ze denk ik wel geschikt zijn
Wat vinden jullie? Is dit mogelijk icm de TA2024?
[ Voor 60% gewijzigd door martijn1172 op 12-04-2010 20:08 ]
we kunnen je conrad link niet zien, je meot ff directe productlink doen .:P
maar ik denk dat dit wel kan hoor
ik heb 2 boxen van 60watt rms op een ta2024
Zie edit;) Kreeg t niet voor elkaar de url van t product te pasten, dan kwam je op de overzicht paginaduifi schreef op maandag 12 april 2010 @ 20:01:
we kunnen je conrad link niet zien, je meot ff directe productlink doen .:P
U're saying: de TA-2024 blijft in alle opzichten superieur ondanks dat de 2020 meer vermogen uit kan sturen naar de speakers? Dus bij voorkeur de nieuwe 2024 nemen met die voorversterker? ^^ Klinkt wel tof namelijk, toch maar even over nadenken...lredev schreef op maandag 12 april 2010 @ 19:52:
[...]
De TA2020 die het slecht deed op accu's heeft niets te maken met de TA2020 van AvH. Dat ging over de Lepai tenminste als je dat bedoelt met "die oude"), voor zover ik weet doet die van AvH het altijd al prima op gelaccu.. echter niets beter dan de TA2024.
Die voorversterker heeft als meerwaarde dat je de weerstandsmod niet nodig hebt en een makkelijke volume regeling. Verder verbeterd / kleurt het je geluid (zoals elk component in een geluidinstallatie) Al zal je daar in een krat radio waarschijnlijk niets van merken. Maar het is natuurlijk wel retestoer om een buis in je kratradio te hebbenNadeel van de voorsverterker is dat 'ie ook wat verbruikt en je een deel van die energie verstookt als warmte door de nog steeds aanwezige "hoge" weerstandswaardes op de ta2024. Je versterkt namelijk eerst het signaal om het daarna weer af te zwakken.
Verwijderd
Hoe heet zon ding waar zon plug in moet.

Bijvoorbeeld. ik koop zon adapter met als uiteinde zon plug. Alleen moet je dan zo'n bus hebben om hem in te doen. Wat is de naam hiervan?
ps ik heb wat leuks bij conrad gevonden
maar levert die genoeg vermogen voor de ta2024?
http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=511781
Bijvoorbeeld. ik koop zon adapter met als uiteinde zon plug. Alleen moet je dan zo'n bus hebben om hem in te doen. Wat is de naam hiervan?
ps ik heb wat leuks bij conrad gevonden
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2010 21:01 ]
dat heet een laagspanningsinbouwbus
http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=733954
zoiets
aleen moet je wel goed kijken of je de juiste maat hebt
http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=733954
zoiets
aleen moet je wel goed kijken of je de juiste maat hebt
Ja, deze lever 2000mA of terwijl 2A. Dus is hij geschikt.ps ik heb wat leuks bij conrad gevondenmaar levert die genoeg vermogen voor de ta2024?
nvm
[ Voor 95% gewijzigd door matje_kater op 12-04-2010 21:17 ]
Heb de TA2024 van Sure Electronics gekocht, nu wachten tot hij binnen is 
Ik zag overigens dit: http://www.justblair.co.uk/surtridc.html
Is dit hetzelfde als de weerstandsmod bij de andere (Arjen Helder versie) TA2024 ?
Is dit hetzelfde als de weerstandsmod bij de andere (Arjen Helder versie) TA2024 ?
Hierbij dan het begin van mijn zoveelste kistradio. Dit is de opvolger van mijn Bavariakrat, Amstelkrat, Wijnkist, Kist One, Kist Two en mijn PVC-Buis radio.

1. Gestripte kabel naar oplader.
2. Accuaansluiting.
3. Driewegschakelaar (oplader/uit/aan).
4. ISO-stekkers aan kabelboom.
5. Speakerterminals voor het aansluiten van een externe speakerkist.
De speakers zijn Boss Audio Systems MR60B waterdichte speakers met 80 watt RMS/200 watt max.

Lenco CS-321 autoradio met USB/SD/MMC/AUX en FM + AUX-kabel en een zelfgefabriceerde antenneplug.

26Ah 12V gelaccu, in ieder geval genoeg.

Vandaag alles gezaagd laten zagen uit WBP Multiplex (gegrond).

Kist van 60 × 30 × 30 waarbij de frontbaffle één centimeter naar binnen valt en de speakers daarnaast ook compleet zullen wegvallen. Vandaar de extra plankjes in de kist. De frontbaffle wordt extra beschermd door een aluminium zeefplaat zoals te zien in lredev's laatste creatie (bedankt!). De kist wordt matzwart geverfd en is bedoeld voor buitengebruik (weer of geen weer).

Extraatje
De rollator die nog gepimpt gaat worden, ook matzwart met op de plaats waar het mandje hoort... je raadt het al: m'n kistradio. Extra info: De rollator wordt voorzien van zitje, bierplank en extra kastje met daarin een accu'tje en een claxon

1. Gestripte kabel naar oplader.
2. Accuaansluiting.
3. Driewegschakelaar (oplader/uit/aan).
4. ISO-stekkers aan kabelboom.
5. Speakerterminals voor het aansluiten van een externe speakerkist.
De speakers zijn Boss Audio Systems MR60B waterdichte speakers met 80 watt RMS/200 watt max.

Lenco CS-321 autoradio met USB/SD/MMC/AUX en FM + AUX-kabel en een zelfgefabriceerde antenneplug.

26Ah 12V gelaccu, in ieder geval genoeg.

Vandaag alles gezaagd laten zagen uit WBP Multiplex (gegrond).

Kist van 60 × 30 × 30 waarbij de frontbaffle één centimeter naar binnen valt en de speakers daarnaast ook compleet zullen wegvallen. Vandaar de extra plankjes in de kist. De frontbaffle wordt extra beschermd door een aluminium zeefplaat zoals te zien in lredev's laatste creatie (bedankt!). De kist wordt matzwart geverfd en is bedoeld voor buitengebruik (weer of geen weer).

Extraatje
De rollator die nog gepimpt gaat worden, ook matzwart met op de plaats waar het mandje hoort... je raadt het al: m'n kistradio. Extra info: De rollator wordt voorzien van zitje, bierplank en extra kastje met daarin een accu'tje en een claxon

[ Voor 4% gewijzigd door BBotman op 12-04-2010 21:49 ]
@ BBotman, nice project! Hou ons op de hoogte 
Heeft iemand nog een mening over mijn postje (even terug) ?
Heeft iemand nog een mening over mijn postje (even terug) ?

Ho! wacht... De uitgangsspanning is bij wisselstroom! (~). Las toevallig vandaag dat de nieuwe versies Class-T daarmee om kunnen gaan maar de oude zeker niet!Verwijderd schreef op maandag 12 april 2010 @ 20:46:
ps ik heb wat leuks bij conrad gevondenmaar levert die genoeg vermogen voor de ta2024?
Heb het even bekeken en het is niet hetzelfde als de weerstandsmod. Het gaat de DC-offset tegen. Na enige studie weet ik nu dat dat betekent, dat wanneer er geen ingangssignaal is, de luidspreker toch enige uitslag heeft (niet in het middel van de sinus staat). Dit is ongewenst omdat de luidspreker zo minder hard kan.ThinkPadd schreef op maandag 12 april 2010 @ 21:22:
Heb de TA2024 van Sure Electronics gekocht, nu wachten tot hij binnen is
Ik heb zelf deze versterker ook en ik ben er nu eindelijk achter wat ik er aan gemodificeerd heb.
@martijn
Ik heb even geen zin om ze op te zoeken op conrad maar ik kan je met zekerheid zeggen dat je ze wel kunt gebruiken met de TA2024. Dat het schadelijk is voor je versterker is alleen bij extreem erge vervorming (wat zo slecht klinkt dat je het geluid waarschijnlijk al lang zachter gezet hebt). En oja, zie de blauwe tekst hier onderaan het topic.
[ Voor 10% gewijzigd door Michel5128 op 12-04-2010 22:00 ]
Verwijderd
Dag jongens! lange tijd niet gesproken 
maar... ik moet jullie iets heel naars vertellen
me kratradio is van de fiets afgedonderd en is nu hellemaal kapot
maar... ik ga een nieuwe maken met speakers van de autosloop xD en ook de radio
en ik heb nog een vraagje, kan het kwaad dat je accu 4 weken lang niet aan de lader is geweest?
het is een lood accu
alvast bedankt!
maar... ik moet jullie iets heel naars vertellen
me kratradio is van de fiets afgedonderd en is nu hellemaal kapot
maar... ik ga een nieuwe maken met speakers van de autosloop xD en ook de radio
en ik heb nog een vraagje, kan het kwaad dat je accu 4 weken lang niet aan de lader is geweest?
het is een lood accu
alvast bedankt!
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2010 19:32 ]
@Blue Lagoon,
Nee dat moet geen kwaad kunnen, zolang de spanning van je accu boven de 11.5 volt zit is alles nog goed
Tenzij je het over een Li-ion accu hebt, want die ontladen wel erg snel, maar 4 weken moet ook geen probleem zijn!
Nee dat moet geen kwaad kunnen, zolang de spanning van je accu boven de 11.5 volt zit is alles nog goed
Tenzij je het over een Li-ion accu hebt, want die ontladen wel erg snel, maar 4 weken moet ook geen probleem zijn!
Verwijderd
Als je deze versterker gebruikt op een dubbelspoels subwoofer en dan de subwoofer aansluit op de 'low' uitgangen van de versterker, is dat een goede combinatie en heb ik dan alles voor een subwoofer voor erbij? Of ben ik dan nog meer dingen nodig?

-EDIT: of heb je helemaal geen dubbelspoels subwoofer nodig voor deze versterker?

-EDIT: of heb je helemaal geen dubbelspoels subwoofer nodig voor deze versterker?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2010 18:52 ]
Ik heb ook even een speakerdoosje in elkaar geflanst. Niet veel bijzonder maar vond het wel even leuk om te posten hier
.
Slachtoffer

Doosje van zo'n cheap-ass laserpointer van DX:

Let alstublieft niet op de afwerking:P

Binnen:

iig fatsoenlijker geluid dan mijn Touch HD. Leuk apparaatje:P.
Slachtoffer

Doosje van zo'n cheap-ass laserpointer van DX:

Let alstublieft niet op de afwerking:P

Binnen:

iig fatsoenlijker geluid dan mijn Touch HD. Leuk apparaatje:P.
[ Voor 82% gewijzigd door Sloeber op 13-04-2010 18:40 ]
Things are cheaper for a reason
Het beste is op die versterker een dubbel spoels sub aan te sluiten,Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 18:29:
Als je deze versterker gebruikt op een dubbelspoels subwoofer en dan de subwoofer aansluit op de 'low' uitgangen van de versterker, is dat een goede combinatie en heb ik dan alles voor een subwoofer voor erbij? Of ben ik dan nog meer dingen nodig?
[afbeelding]
als ik het goed had was die 2*15 watt Rms, en dan haal je er dus 30 watt uit, met een enkel spoels sub haal je er dus maar 15 watt rms uit.
aan te raden is dus een dubbelspoels woofer.
vergeet ook niet de low pass filter aan te zetten
ik heb het probleem dat ik een enkelspoel woofer 50 watt heb gekregen. dus ik zoek eigenlijk een versterker die 40 watt rms kan leveren.(op een kanaal)
Duifi is nu marktplaats aan het afspeuren voor een versterker
Duifi mag mijn MCA-200 kopen als die interesse heeft, DM maarduifi schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 19:12:
[...]
Het beste is op die versterker een dubbel spoels sub aan te sluiten,
als ik het goed had was die 2*15 watt Rms, en dan haal je er dus 30 watt uit, met een enkel spoels sub haal je er dus maar 15 watt rms uit.
aan te raden is dus een dubbelspoels woofer.
vergeet ook niet de low pass filter aan te zetten
ik heb het probleem dat ik een enkelspoel woofer 50 watt heb gekregen. dus ik zoek eigenlijk een versterker die 40 watt rms kan leveren.(op een kanaal)
Duifi is nu marktplaats aan het afspeuren voor een versterker
Verwijderd
Kan je eigenlijk wel auto speakers op de autosloop krijgen?Verwijderd schreef op maandag 12 april 2010 @ 22:45:
Dag jongens! lange tijd niet gesproken
maar... ik moet jullie iets heel naars vertellen![]()
me kratradio is van de fiets afgedonderd en is nu hellemaal kapot![]()
maar... ik ga een nieuwe maken met speakers van de autosloop xD en ook de radio![]()
het is een lood accu![]()
alvast bedankt!
het enigste wat ik weet dat je er autoradios kan halen.
weet iemand hier toevallig wat informatie over?
Verwijderd
Ik heb 2 vraagjes;
Hoelang duurt het verzenden als ik een ta2024 bij kratradio.nl koop en hoelang bij samenkopen.net? (aan de verkopers van de ta2024)
Hoelang duurt het verzenden als ik een ta2024 bij kratradio.nl koop en hoelang bij samenkopen.net? (aan de verkopers van de ta2024)
Ik ben nu aan het twijfelen tussen de volgende 2 speakers:
http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=378216 = 2-weg rond
en
http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=378218 = 4-weg 6x9"
qua prijs maakt t niet uit, scheelt slechts €1,-
Ze zullen dus aan een TA2024 gekoppeld worden en in een flightcase a la bouwmarkt geplaatst worden.
Iemand suggesties welke van de 2 ik moet nemen? (wat zijn bijv. de voor- en nadelen van deze 2 soorten?)
en
Ze zullen dus aan een TA2024 gekoppeld worden en in een flightcase a la bouwmarkt geplaatst worden.
Iemand suggesties welke van de 2 ik moet nemen? (wat zijn bijv. de voor- en nadelen van deze 2 soorten?)
[ Voor 6% gewijzigd door martijn1172 op 13-04-2010 20:11 ]
Ik weet niet wat voor en nadelen zijn, maar ik spreek uit ervaringmartijn1172 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 20:09:
en
Dus dwz dat de speakers onbeschermd zijn aangezien je het kapje niet kunt monteren?sezamsaadje schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 20:27:
[...]
Ik weet niet wat voor en nadelen zijn, maar ik spreek uit ervaringIk heb namelijk de bovenste speakers. Over het geluid is zeer zeker niks te klagen. Het zijn 17 cm speakers en er komt meer dan een degelijke bass uit. Echter een minpuntje aan deze set was dat er geen bevestigingsring bijzat om het beschermkapje vast te maken.
Ze zien er iig wel nice uit en aangezien jij zegt dat het geluid ook vrij aardig is..
In eerste instantie zat ik ook aan die eerste te denken maar de 2e hebben een iets lager minimum in Hz..
Verder weet ik niet echt het verschil tussen 2-weg en 4-weg, kan iemand mij dat uitleggen?
En is een 6x9" nou beter dan rond ofzo?
Is het btw gewoon bij beide een + en - aankoppelen of komt er bij een 4-weg meer bij kijken?
En ik maak dan weer gebruik van de onderste setmartijn1172 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 20:09:
en
De interesse is steeds zo overweldigend dat ik (kratradio.nl) ze steeds allemaal kwijt ben de dag dat ik een zending binnen heb. Van de komende zending (verwacht ik eind deze week) is de helft al besproken, maar heb er nog wat over.Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 19:51:
Ik heb 2 vraagjes;
Daarna krijg ik een week later weer een zending, als het goed is. Het is altijd een beetje gissen met zendingen uit china. De ene keer duurt het 3 weken, de andere keer 5... Ik hoop dat ik met de bestellingen die ik nu heb lopen het komende seizoen beetje aankan
Samenkopen.net (bij mij): Heb je hem begin mei binnen. Zoveel als je wilt, accessoires verkrijgbaar, meer keus als kratradio.nl. Link: http://samenkopen.net/action_products/699159Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 19:51:
Ik heb 2 vraagjes;
De MCA-200 is ook maar 2*15 watt rms en die heeft geen low pass filter ingebouwd. dus sorry ik ga niet op je aanbod in, maar alsnog bedanktBlackWhizz schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 19:18:
[...]
Duifi mag mijn MCA-200 kopen als die interesse heeft, DM maar![]()
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed.
Linken naar conrad producten? Gebruik de <a href="http://tweakers.net/ext/f/DqtnRqZ9egvgRKnGQnwrXbzZ/full.jpg" target="_blank">directe productlink</a>...
Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed.
Linken naar conrad producten? Gebruik de <a href="http://tweakers.net/ext/f/DqtnRqZ9egvgRKnGQnwrXbzZ/full.jpg" target="_blank">directe productlink</a>...