Het Krat- en Kistradio Topic [deel 6] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste
Acties:
  • 106.194 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Skeltenaer schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 12:25:
@Arjants,

Dat lijkt wel heeeel erg veel op de lepai versterkers! Waarschijnlijk niet zon goeie keuze dus voor een kratradio aangezien deze versterkers het vaak niet doen op een accu, aangezien ze het echt alleen op 12V doen, en niet op de 11.5-13V van een accu :(
Wel erg goedkoop voor al die functies zeg!
Na wat gegoogle kom ik uit op: http://phaeton-elec.en.al...-200808419/AMPLIFIER.html

Staan wel meer versies van het ding op en hij lijkt echt bedoeld voor auto/motor/boot.
Ga er denk ik eentje bestellen als test, 18 dollar kan nog een keer :P

edit:
Ebay zegt toch iets anders: http://cgi.ebay.co.uk/Amp...MSfp=TL100331188001r31973

Be charged by 12V car power cable to the socket above DC12V.

[ Voor 16% gewijzigd door arjants op 03-04-2010 13:23 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 09:06
Ha ik heb er wel eentje besteld :D Er zal wel zon standaard mp3 decoder bordje inzitten en een lepai ta2020 amp config, maar wellicht is deze beter beschermd tegen hoge spanning. Inderdaad reppen ze over voor gebruikt op boot/motor/auto, dus het zou moeten werken. Al denk ik wel dat de geluidskwaliteit redelijk brak zal zijn..

DX heeft geen verzendkosten... hoe kan dat allemaal uit vraag ik me toch welleens af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het handig om een oude computervoeding te gebruiken samen met een 12 7.2 Ah accu?
Zodat ik de accu kan gebruiken als ik geen netstroom heb en anders om.

En wat moeten de specificaties zijn van de voeding?
Of is een andere manier makkelijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
@jeffreywools,

Ja dat kan, de meeste voedingen zijn hier ook wel geschikt voor.
Kijk voor de zekerheid even na of de voeding genoeg amperes op de 12 volt lijn kan leveren voor je versterker :)
Je moest dacht ik zelf ook nog iets fabriceren zodat de voeding aangaat, maar dit stelde volgensmij niet zoveel voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:20
ATX voeding kun je aanzetten door groen en grijs door te verbinden in de ATX stekker.

Je kan met een ATX voeding alleen je accu niet opladen, de spanning die je voeding levert is daarvoor te laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:46

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 19:41:
Is het handig om een oude computervoeding te gebruiken samen met een 12 7.2 Ah accu?
Zodat ik de accu kan gebruiken als ik geen netstroom heb en anders om.

En wat moeten de specificaties zijn van de voeding?
Of is een andere manier makkelijker?
Skeltenaer schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 20:22:
@jeffreywools,

Ja dat kan, de meeste voedingen zijn hier ook wel geschikt voor.
Kijk voor de zekerheid even na of de voeding genoeg amperes op de 12 volt lijn kan leveren voor je versterker :)
Je moest dacht ik zelf ook nog iets fabriceren zodat de voeding aangaat, maar dit stelde volgensmij niet zoveel voor...
ThinkPadd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 20:50:
ATX voeding kun je aanzetten door groen en grijs door te verbinden in de ATX stekker.

Je kan met een ATX voeding alleen je accu niet opladen, de spanning die je voeding levert is daarvoor te laag.
De spanning die een ATX voeding levert is niet hoog genoeg om de accu te laden, maar een computervoeding levert vrijwel zeker voldoende Ampère op de 12V lijn om je versterker van prik te voorzien. Wat je kunt doen om de voeding aan te krijgen is, zoals Thinkpad schrijft, die twee draadjes verbinden. Ik raad je aan om er een schakelaar tussen te zetten, dat is vrij simpel en lekker makkelijk in het bedienen. Let er wel op dat je een voeding eigenlijk niet onbelast mag laten 'draaien'. Zorg er dus voor dat de versterker aanstaat, of een fannetje is aangesloten of iets dergelijks.

@lredev;

Kratjes zien er goed uit hoor, hulde!

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil deze speakers kopen maar is dit per paar of per stuk.
De technische specificaties en de inleiding spreken elkaar tegen.

http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=372455

Misschien is er iemand die deze reeds heeft besteld en ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:27
lredev schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 13:30:
Ha ik heb er wel eentje besteld :D Er zal wel zon standaard mp3 decoder bordje inzitten en een lepai ta2020 amp config, maar wellicht is deze beter beschermd tegen hoge spanning. Inderdaad reppen ze over voor gebruikt op boot/motor/auto, dus het zou moeten werken. Al denk ik wel dat de geluidskwaliteit redelijk brak zal zijn..

DX heeft geen verzendkosten... hoe kan dat allemaal uit vraag ik me toch welleens af :P
Er staat Mosfet versterker op. Dan kan dit toch geen TA2020 zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
Verwijderd schreef op zondag 04 april 2010 @ 20:48:
Ik wil deze speakers kopen maar is dit per paar of per stuk.
De technische specificaties en de inleiding spreken elkaar tegen.

http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=372455

Misschien is er iemand die deze reeds heeft besteld en ontvangen?
Ehm...,
Technische specificaties:
Inhoud: 1 st.
...
*edit: Ow, te snel gelezen. Idd raar. in de inhoud staat een paar en in de specs 1st..

[ Voor 9% gewijzigd door DP Kunst op 04-04-2010 21:04 ]

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DP Kunst schreef op zondag 04 april 2010 @ 21:03:
[...]

Ehm...,
[...]

*edit: Ow, te snel gelezen. Idd raar. in de inhoud staat een paar en in de specs 1st..
ja daarom beetje raar idd.
heb conrad net een mailtje gestuurd.
hopelijk snel reactie

EDIT: weet iemand nog goede goedkope voltmeter?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2010 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 21:36
Normale luidsprekers worden altijd verkocht als één paar, dus twee. Subwoofers zijn vaak per stuk.

Hier is een goedkope voltmeter op Ebay (€4 ongeveer). Geen externe voeding bij nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja zo wil ik het doen, maar dan met een 3 punt schakelaar er tussen dat die ook op accu kan werken, maar wat jij aangeeft met een 'adapter' waar kan ik die kopen? alvast bedankt Hidde
Verwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 19:04:
[...]

Maar dan sluit je hem toch aan op het netstroom?
[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 april 2010 @ 11:54:
Ja zo wil ik het doen, maar dan met een 3 punt schakelaar er tussen dat die ook op accu kan werken, maar wat jij aangeeft met een 'adapter' waar kan ik die kopen? alvast bedankt Hidde

[...]
http://www.baco-army-good...adapter-12-volt-3amp.html
Weet niet wat voor versterker je hebt, maar een ta2024 werkt ook op een 2 ampère adapter.
http://www.baco-army-good...adapter-12-volt-2amp.html

Maarja die dingen kan je overal kopen.. misschien heb je er zelfs nog 1 thuis liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.neeskensbv.nl/...age=spec&id=1160&cat_id=0

deze is er mooi,

25 euro normaal ik heb heb er hier nog liggen je mag er 1 hebben voor 12,50 euro;)

Hidde
Skeltenaer schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 11:38:
@ TkTT,
Aan het aantal volt dat een accu nog heeft kun je zien hoe ''vol'' die zit.
Zo is een 12V accu vol op 13V, en leeg op ong. 11.5V.
Met een voltmeter kun je dus zien hoe vol je accu zit :)
Er zijn meerdere voltmeters te koop, van paneelmeters, tot eentje met een wijzertje.
Ik heb zelf deze: Equus voltmeter
Erg mooi ding, met lichtgevend wijzertje. Hij is helaas wel best duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heee!

Bedankt voor je links, ik weet nu wat voor iets ik nodig heb, maar ik ga er 2 verstekers van 2x300 watt op aansluiten en auto radio;) en misschien nog een lcd schermpje(A) dus ik heb denk rond de 5A nodig, maar de volgende is 12,5amp of 25 amp das meer dan genoeg maar is dat niet te veel?

welke is dus beter
http://www.baco-army-good...ing-12-volt-12-5-amp.html
of
http://www.baco-army-good...g-12-13-4-volt-32amp.html

alvast bedankt!
Hidde
Verwijderd schreef op maandag 05 april 2010 @ 12:16:
[...]

http://www.baco-army-good...adapter-12-volt-3amp.html
Weet niet wat voor versterker je hebt, maar een ta2024 werkt ook op een 2 ampère adapter.

Maarja die dingen kan je overal kopen.. misschien heb je er zelfs nog 1 thuis liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Volgens mij is dat dezelfde versterker als die hierboven is gepost, en of het wat is? tja, geen idee. Volgens mij zit er gewoon een lepai 2024 of 2020 bordje in, dus kun je net zo goed een ta2024 kopen bij lredev of op ebay. Als je speciaal voor de USB/kaartlezer gaat denk ik dat je voor 18 dollar geen miskoop kan doen, wel?
Verwijderd schreef op maandag 05 april 2010 @ 12:49:
http://www.neeskensbv.nl/...age=spec&id=1160&cat_id=0

deze is er mooi,

25 euro normaal ik heb heb er hier nog liggen je mag er 1 hebben voor 12,50 euro;)

Hidde

[...]
Hij is zeker leuk, maar misschien wat te onnauwkeurig? Je accu doet het fijn bij 12.8V tot 12V, maar onder de twaalf wil je niet komen, en deze heeft niet echt een fijne schaalverdeling lijkt me. Ik gebruik zelf altijd digitale voltmeters, kun je precies zien hoeveel er nog in zit. (12.1, 12, 11.9, etc.)

[ Voor 37% gewijzigd door Pixeltje op 05-04-2010 16:02 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:04

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Het is bij mij ook zover :D Ik ga ook weer eens beginnen met het ontwerpen van een radiootje.

Maar in tegenstelling van jullie komt die van mij op basis van een kratradio in een apecar! Nadeel is dat er niet tot nauwelijks ruimte is voor een normale radio met speakers. Wat dus betekent ik moet volledig zelfbouw gaan maken. Zowel de behuizing voor de versterker als de behuizing voor de speakers als eventueel een subje (wat erg fijn zou zijn!)

Dit bied mij een paar voordelen en een paar nadelen.

Voordelen:
-Volledig op maat
-Volledig naar eigen smaak wegwerken in het interieur
-Compact
-Bedoeld zoals het bedoeld is :+

Nadelen:
-Hoge prijs
-Kost veel tijd
-Goede afloop van het project is niet gegarandeerd...

Maar nadat ik nu 4 standaard computerspeakers dmv omvormers kapot heb gemaakt word het wel eens tijd voor iets stabielers en fatsoenlijkers.

Groot nadeel van de plek waar ze komen te staan (apecar) dat het nogal vochtig kan zijn. Er zit geen tot weinig isolatie in dat apparaat en het is er zowel in de zomer als in de winter extreem vochtig... Hier is niets aan te doen. Gewoon het ontwerp van het apparaat :) Italiaan met karakter dus.

Wat ik nu graag wil weten is hoe kan ik het beste alles ontwerpen en dan vooral met betrekking tot materiaalkeuze en manier van bewerken. Ik heb zelf niet zoveel ervaring met het uitkiezen van materialen voor dit soort dingen...

Wat kan ik het beste nemen in deze situatie? Een gewone versterker zoals die in dit topic ook vaak voorkomt (TA2024) met normale speakers? Of zijn er dingen die beter tot zijn recht komen hierin? Het mag absoluut niet teveel kosten.... Maar uiteraard als het nodig is/beter kan dan helemaal prima :)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 april 2010 @ 13:09:
Heee!

Bedankt voor je links, ik weet nu wat voor iets ik nodig heb, maar ik ga er 2 verstekers van 2x300 watt op aansluiten en auto radio;) en misschien nog een lcd schermpje(A) dus ik heb denk rond de 5A nodig, maar de volgende is 12,5amp of 25 amp das meer dan genoeg maar is dat niet te veel?

welke is dus beter
http://www.baco-army-good...ing-12-volt-12-5-amp.html
of
http://www.baco-army-good...g-12-13-4-volt-32amp.html

alvast bedankt!
Hidde

[...]
Ik heb daar niet veel verstand van, maar je moet je niet blind staren op het maximaal aantal watt. Waarschijnlijk is de output van jou versterkertjes veel minder in rms watt, dus dat zou ik even uitzoeken als ik jou was.Er zijn berekeningen voor, maar dat weet ik niet. dus iemand anders op het forum moet er even naar kijken. Ik denk dat je veel te veel aan 12.5 ampère hebt en dat 5 voldoende is, maar dat zegt me gevoel ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber
  • Laatst online: 13-08 15:20

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

@lepai-achtige versterker.

Zag hem ook ja, alleen al dat merk,. cheng sheng 8)7

Things are cheaper for a reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziet er leuk uit. kan deze ook in combinatie met een accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je gewoon een willekeurige computer voeding gebruiken als netstroom bron voor je kratje?
Mits je de gegeven instructies volgt natuurlijk.
Edit: kun je bv deze gebruiken? http://link.marktplaats.nl/335128226

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2010 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauko12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-05 10:10

kauko12

No risk, No fun

@mcmartin

Jep mits 12volt lijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Nou mijn kratje voor het bandje is af :) Wat heb ik nog lopen kloten met de electronica zeg. De hKS die ik eerder had gemaakt deed het niet, dus weer from scratch een nieuwe gemaakt. Deze doet het perfect, gelukkig :D

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3aJr17CjcAllrdzlYWj6ydTV/full.jpg

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Jgzyj-a2v18]

De box is wat groter dan nodig is voor de onderdelen die erin zitten. Maar dat is omdat ik heb gemerkt dat voor een fatsoenlijke bas weergave je toch een beetje een flinke kist moet hebben. Zonder gekheid: Er komt echt een supervet geluid uit. Alles in balans en er ontbreekt niets aan bas of whatever. Dingetje knalt gewoon! Ben ook erg trots op het resultaat :D

[ Voor 33% gewijzigd door lredev op 06-04-2010 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauko12

kauko12

No risk, No fun

@iredev

Ziet er goed uit!

Of-topic: Wat een lekker nummertje! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:20
kauko12 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 07:40:
@iredev

Ziet er goed uit!

Of-topic: Wat een lekker nummertje! _/-\o_
Red Hot Chili Peppers - Under the bridge ;)

Maar mooi kratje inderdaad! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-07 11:30

Marce

Het is Marc met een C!

Ziet er erg goed uit zeg ;)

Ik vind het alleen jammer dat je bij zulke filmpjes de bass en het volume niet zo goed in kan schatten. Maar dat is in het algemeen en niet naar jou toe.

Alsnog erg mooi geluid voor zover je wel kunt horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauko12

kauko12

No risk, No fun

ThinkPadd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 08:35:
[...]

Red Hot Chili Peppers - Under the bridge ;)
Kauko12 O+ RHCP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Kratje ziet er goed uit lredev, je begint inmiddels een redelijke verzameling opt e bouwen van die dingen, nietwaar? Nummer is leuk om te laten horen hoe het geluid is; zit veel laag en hoog in, en het klinkt inderdaad prima vanaf hier.

Die aparte aan- en uit schakelaar zijn ook echt gaaf. Waar heb je dat paneeltje gehaald? Of heb je dat zelf in elkaar gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11-2022
Touchdomex schreef op maandag 05 april 2010 @ 16:42:
Wat kan ik het beste nemen in deze situatie? Een gewone versterker zoals die in dit topic ook vaak voorkomt (TA2024) met normale speakers? Of zijn er dingen die beter tot zijn recht komen hierin? Het mag absoluut niet teveel kosten.... Maar uiteraard als het nodig is/beter kan dan helemaal prima :)
Even een snelle berekening:
TA2024 €10-12 (Deze week organiseer ik een nieuwe actie op Samenkopen.net in versterkers)
Materiaal wat je zou kunnen kiezen: MDF of Multiplex, laten zich allebei makkelijk bewerken, maar omdat je in een vochtige ruimte werkt zou ik voor Multiplex gaan (kan beter tegen vocht) en denk eraan dat je het goed in de grondverf zet. Ongeveer €8-10 totaal bij een bouwmarkt.
Speakers heb je van €13,5 bij de kijkshop tot €200 bij de mediamarkt. (Ik zou speakers van Pioneer, JBL, Blaupunkt, Kenwood enzo aanraden) Kosten: rond de €30-40.
Een gel-accu zou je bijvoorbeeld (12v,7Ah) op marktplaats kunnen kopen voor rond de €15.

Een Radiokist bestaande uit Versterker, Speakers en Accu zit zo rond de €~65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:04

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

fterheide schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 13:26:
[...]

Even een snelle berekening:
TA2024 €10-12 (Deze week organiseer ik een nieuwe actie op Samenkopen.net in versterkers)
Materiaal wat je zou kunnen kiezen: MDF of Multiplex, laten zich allebei makkelijk bewerken, maar omdat je in een vochtige ruimte werkt zou ik voor Multiplex gaan (kan beter tegen vocht) en denk eraan dat je het goed in de grondverf zet. Ongeveer €8-10 totaal bij een bouwmarkt.
Speakers heb je van €13,5 bij de kijkshop tot €200 bij de mediamarkt. (Ik zou speakers van Pioneer, JBL, Blaupunkt, Kenwood enzo aanraden) Kosten: rond de €30-40.
Een gel-accu zou je bijvoorbeeld (12v,7Ah) op marktplaats kunnen kopen voor rond de €15.

Hij word direct aangesloten op de accu :) Dus een gelaccu is niet nodig. Kunnen die speakers goed tegen vochtige omgevingen? Of zijn ze daar juist uitermate slecht mee :X Ik ben bang dat als ik ga voor bootspeakers dat het geluid echt ruk is. Wat ik niet wil. Maar ik ben bang dat aan de andere kant wel mogelijk is dat ze snel kapot gaan :'( Aangezien normale computerspeakers het niet overleven :P

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TkTT
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-06-2021
Ik heb hier een schemaatje gemaakt.
http://img651.imageshack....75/speakerschemapnebc.gif

Zouden jullie even willen kijken of dit kan en ik heb ook nog wat vraagjes.
1. ik zit met een probleem met 2 versterkers, ten eerste kan ik deze dan samen laten spelen en hoe? ten tweede kunnen ze wel op een accu met zijn tweeën en zo ja met welke kabeltje op spiltertje.
2. Met welke kabels kan ik de speakers aansluiten op de versterkers?
Dank jullie wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TkTT
Wacht nu het plaatje (was vergeten dat dit ook kon xD)
Afbeeldingslocatie: http://img651.imageshack.us/img651/575/speakerschemapnebc.gif

1. ik zit met een probleem met 2 versterkers, ten eerste kan ik deze dan samen laten spelen en hoe? ten tweede kunnen ze wel op een accu met zijn tweeën en zo ja met welke kabeltje op spiltertje.
Dank jullie wel

Al vast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-03-2024
@TkTT

op een 7ah accu is die zo leeg met 2 van die onzuinige marquant versterkers
beter neem je 2 ta2024 net zo veel vermogen, ook 2 * 15 watt. maar dan een stuk zuiniger,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

TkTT schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 13:54:
Wacht nu het plaatje (was vergeten dat dit ook kon xD)
[afbeelding]

Dank jullie wel

Al vast bedankt.
Als je wilt dat dit werkt moet je een scheidingsfilter gebruiken.. Als je het schema maakt zoals je nu getekend hebt, krijgt je subwoofer ook alle hoge- en midtonen voor zijn kiezen. Dat kan wel, maar klinkt waarschijnlijk ruk. Als je een scheidingsfilter vóór de versterker zet, kun je één versterker de hoge- en midtonen laten afhandelen, de ander alleen laag. Hou er dan wel rekening mee dat voor de speakers die hoog en midden 'doen', een twee-weg speaker genoeg is; de bass haal je uit de sub dus je hebt geen drie-weg speakers nodig.

Ik vraag me af waarom je het kratje zo wilt maken, want als je gewoon goede speakers neemt (16cm rond of 6x9" ovaal) heb je meer dan genoeg bass, is mijn ervaring.

[ Voor 7% gewijzigd door Pixeltje op 06-04-2010 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
lredev schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 00:24:
De box is wat groter dan nodig is voor de onderdelen die erin zitten. Maar dat is omdat ik heb gemerkt dat voor een fatsoenlijke bas weergave je toch een beetje een flinke kist moet hebben. Zonder gekheid: Er komt echt een supervet geluid uit. Alles in balans en er ontbreekt niets aan bas of whatever. Dingetje knalt gewoon! Ben ook erg trots op het resultaat :D
Ziet er weer goed uit Iredev! Hij klinkt inderdaad erg goed, ondanks de camera :D
Niet zo gek dat een box beter klinkt als hij wat groter is, ik heb pioneer een keer gemaild over mijn speakers, en ik kreeg het volgende terug
Pioneer:
In geval van autoluidsprekers, is de afmeting van de klankkast niet zo belangrijk.
De luidsprekers zijn ontwikkeld om in verschillende auto's te passen, waar het volume ook verschillend is.
Kasten van 25 X 25 X 25 cm moeten volstaan.
Een poort is uiteraard niet mogelijk, want dit is geen subwoofer.
25x25x25=15.625 liter. Maar iets minder kan natuurlijk ook, zoals pioneer zelf al aangaf.
Een bassreflexpoort werd mij dus ook niet aangeraden, maar volgensmij zijn de meningen daarover hier nog verdeeld :P

Ik denk dat ik binnekort ook maar eens een setje van die rubberen hoeken aanschaf voor de onderkant van mijn krat. Dit voor de stevigheid, en zo zal hij ook hopelijk minder trillen als hij op een tafel staat. Daarnaast ziet er het ook niet verkeerd uit. Lompheid +1 ;)
fterheide schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 13:26:
[...]
Als je een radiokist optrekt uit alleen nieuwe onderdelen ben je denk ik toch nog wel wat meer kwijt hoor.
Ik zat meer op rond de 160 :|
Als je een kratje bouwt uit allemaal nieuwe onderdelen voor 60 euro dan heb je wel een heel minimalistisch kratje.
Ik zag laatst trouwens een Ipod dock van Bose in de media markt staan voor 899e 8)7
Wij gingen hem ff testen, en ik weet dat mijn krat zeker zo hard gaat, qua geluidskwaliteit is die van mij wel wat minder maar achja die van mij heeft ook ''maar'' iets van 160 euro gekost :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Skeltenaer schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 14:40:

25x25x25=15.625 liter. Maar iets minder kan natuurlijk ook, zoals pioneer zelf al aangaf.
Een bassreflexpoort werd mij dus ook niet aangeraden, maar volgensmij zijn de meningen daarover hier nog verdeeld :P
15.635 liter is heel, heel veel... Weet je zeker dat je dat goed berekend hebt? je hebt het over 25x25x25 centimeter neem ik aan? Edit: je bedoelt natuurlijk dat het 15,6 liter is. Zoals je het nu genoteerd hebt lijkt het op vijftien duizend zeshonderd vijfendertig liter ;)
Als je een radiokist optrekt uit alleen nieuwe onderdelen ben je denk ik toch nog wel wat meer kwijt hoor.
Ik zat meer op rond de 160 :|
Als je een kratje bouwt uit allemaal nieuwe onderdelen voor 60 euro dan heb je wel een heel minimalistisch kratje.
Ik zag laatst trouwens een Ipod dock van Bose in de media markt staan voor 899e 8)7
Wij gingen hem ff testen, en ik weet dat mijn krat zeker zo hard gaat, qua geluidskwaliteit is die van mij wel wat minder maar achja die van mij heeft ook ''maar'' iets van 160 euro gekost :D
Sure thing, ik ben inmiddels ruim over de 300 euro heen in totaal denk ik. Gaat weer meer bijkomen, want in de meivakantie komt er een nieuwe plaat betonplex (a ± 50 euro), en zo'n terminalplaatje als lredev heeft gebruikt.

[ Voor 5% gewijzigd door Pixeltje op 06-04-2010 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De weerstandjes op de ta2020 zijn reeds vervangen door 3k3 weerstandjes,

Het volume gaat een stuk harder, echter begint hij nu zo dus danig storend te haperen bij hoog volume dat je bij zware bass en hard volume gewoon om de seconden ff niks hoort.

Wat er toe leidt dat ik hem weer zo dus danig zachter moet draaien dat ik geen verschil meer hoor t.o.v. voor de modifcatie.

Voor zover ik mij kan herinneren had ik hier bij de gemodde ta2024 van Iredev geen last van, wat kan hier de oorzaak van zijn?

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=0wbOdYI5yGY]
Rode lampje knipperde bij hoog volume

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2010 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
@TkTT
gebruik aub de Edit-knop. Twee keer dezelfde reactie plaatsen is echt overbodig. [url] door [img] vervangen was voldoende geweest. 2 of 3 pagina's terug is jouw vraag aan de orde geweest. Ook of het kan is al beantwoord (2 Marquants kan wel maar trekt je accu snel leeg). Lees dit dus nogmaals door. Verder kun je om de speakers aan te sluiten normaal luidsprekersnoer gebruiken.

@Termic
klinkt alsof je versterker in de beveiliging springt. (over-temperatuur) Kan de versterker zijn warmte goed kwijt?

Edit: ah, een filmpje. Inderdaad de protection. Ik zie dat je gebruik maakt van filters, wat is de impedantie voor de versterker? Probeer het anders eens met 2 speakers zonder filter.

[ Voor 15% gewijzigd door Michel5128 op 06-04-2010 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matje_kater
  • Laatst online: 26-10-2020
Heb net een gelaccu aangeschaft van 12V 18Ah.
Welke lader moet ik daar voor gebruiken?
Als ik de 1/10 norm neem dan kom ik uit op 1800mA=1,8A.
Echter kan ik nergens een geschikte lader vinden.
Wat hulp zou ik erg waarderen.

"Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig." Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

datasheet ta2025
Afbeeldingslocatie: http://img521.imageshack.us/img521/7317/specsta2020.jpg

4 ohm ;)

ik ga het eens proberen

edit* wel of geen filter ertussen heeft geen invloed jammer genoeg :o

Kan het komen door dat de ta2024 geen overheat protection had, en deze dus eigenlijk onbeschermd bleef?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2010 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
@Termic
Een Ta2024 heeft wel degelijk een overheat-protection, er zit alleen geen ledje aan gekoppeld ;). Verder is bij een normale mod met de originele 20k en een 4.7k de vervangingsweerstand 3.8k. Dat is dus net wat meer dan jouw 3.3k, echter lijkt mij dit verwaarloosbaar. Ik heb even geen idee, als me wat te binnen schiet laat ik het je weten.

@matje_kater
Je kunt ook gewoon een 600mA lader gebruiken, het laden duurt dan alleen wat langer :). Anders heb je bijvoorbeeld deze http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=449467 (Let op, geen druppellading. deze mag je dus niet onbeperkt aan je accu laten hangen) of http://www.elektronica-online.nl/productimages/12213.jpg (1000mA en redelijk prijzig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TkTT
Denk toch dat ik maar 2 speakers doe en dan 200W heb ik ook 1 versterker nodig. Is dit wel een beetje mooi geluid? Kan dit wel op een marquant of zou ik iets sterkers moeten kopen?
Afbeeldingslocatie: http://img687.imageshack.us/img687/2623/speakersd.gif
Staat die volt meter zo goed? als dit zo goed is maak ik hem zo.
Owh een vriend van mij had het over neon dat op de beat gaat, moeilijk te maken, duur? en slurpt dat veel energie?
Sorry dat ik zoveel vraag maar wil er een mkaen voor op vakantie en doe dit met wat vrienden, we weten er wel wat van en toen zagen we dit dus dachten we vragen het even :D als het mag.

Bedankt weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
heb je die marquant al in huis ofniet??

want ik zou voor de ta2024 gaan.
zeker op zo'n accu als je daar hebt speelt de ta2024 zo'n 10-14 uur
de marquant maar 5 uur.

dus mocht je de marquant nog niet in huis hebben kan je beter bij lredev een ta2024 kopen, stuk zuiniger, net zo hard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matje_kater
http://www.alibaba.com/pr...tage_Voltmeter_Panel.html
Zou er intresse zijn als ik er hier van een x aantal afneem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TkTT
Dan ga ik toch voor de TA2024, maar is de volt meter goed? en de neon? Iredev heb je nog zon ding voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matje_kater
TkTT schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 16:44:
Dan ga ik toch voor de TA2024, maar is de volt meter goed? en de neon? Iredev heb je nog zon ding voor mij?
Ja, het bereik is tot 100V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Neon, alstu: http://link.marktplaats.nl/332791178

Die voltmeter heeft een aparte 12v voeding nodig. Dat kan dus niet dezelfde accu zijn als waar de versterker op zit. Een paar pagina's terug in dit topic staat een link naar een voltmeter op ebay die dit niet heeft (en goedkoop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
Pixeltje schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 14:44:
[...]

15.635 liter is heel, heel veel... Weet je zeker dat je dat goed berekend hebt? je hebt het over 25x25x25 centimeter neem ik aan? Edit: je bedoelt natuurlijk dat het 15,6 liter is. Zoals je het nu genoteerd hebt lijkt het op vijftien duizend zeshonderd vijfendertig liter ;)

[...]

Sure thing, ik ben inmiddels ruim over de 300 euro heen in totaal denk ik. Gaat weer meer bijkomen, want in de meivakantie komt er een nieuwe plaat betonplex (a ± 50 euro), en zo'n terminalplaatje als lredev heeft gebruikt.
Ik bedoel inderdaad 15,635 liter :P haha

Ja, ik heb zelf nog eens nagerekend, nu met verf, tin, lijm, spijkers, schakelaartjes, handvatten, tochtstrip, sluitingen, en dan zit ik ook over de 200 heen 8)7 Best ziek eigenlijk... Maarja nog altijd goedkoop in vergelijking met dat Bose ding. En hij is niet alleen leuk om te gebruiken, maar hij was ook leuk en leerzaam om te maken :)
Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 15:04:
De weerstandjes op de ta2020 zijn reeds vervangen door 3k3 weerstandjes,

Het volume gaat een stuk harder, echter begint hij nu zo dus danig storend te haperen bij hoog volume dat je bij zware bass en hard volume gewoon om de seconden ff niks hoort.

Wat er toe leidt dat ik hem weer zo dus danig zachter moet draaien dat ik geen verschil meer hoor t.o.v. voor de modifcatie.

Voor zover ik mij kan herinneren had ik hier bij de gemodde ta2024 van Iredev geen last van, wat kan hier de oorzaak van zijn?

Rode lampje knipperde bij hoog volume
Zou inderdaad overheating protection kunnen zijn, maar dan zou die toch langer uit moeten gaan?
Het eerste wat mij eigenlijk te binnen schoot was stroomtekort, vooral omdat het op hogere volumes bij de ''bassen'' gebeurt.
Gebruik je een adapter? Want het lijkt me sterk dat een accu niet voldoende stroom kan leveren...
Als het stroomtekort blijkt te zijn moet je maar eens overwegen een elco te plaatsen, die vangt de stroompieken op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skeltenaer schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 17:12:

[...]

Zou inderdaad overheating protection kunnen zijn, maar dan zou die toch langer uit moeten gaan?
Het eerste wat mij eigenlijk te binnen schoot was stroomtekort, vooral omdat het op hogere volumes bij de ''bassen'' gebeurt.
Gebruik je een adapter? Want het lijkt me sterk dat een accu niet voldoende stroom kan leveren...
Als het stroomtekort blijkt te zijn moet je maar eens overwegen een elco te plaatsen, die vangt de stroompieken op :)
Een elco heb ik geprobeerd maar had weinig zichtbaar effect naast dat het lampje van o.a. de schakelaar een minuut lang aan blijft nadat je het kratje uit zet.

Accu heb ik tevens ook tijdelijks vervangen met een wat grotere 6,4ah accu. Echter heb ik die naast (één van de) 1,8ah accu gezet, misschien dat dat nog een probleem kan zijn. Ik zal vanavond even beide kleine accu's loskoppelen en een grotere accu testen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar halen jullie je bedrading vandaag incl. schoentjes enzo?
Heb het volgende inmiddels in huis:

LENCO Autoradio CS-321 €39.99(kijkshop)
GE BS 127N 12v 7.2Ah accu (gratis van de elektricien)

Besteld:

Volt meter via ebay(die goedkope)

http://img707.imageshack.us/img707/5282/foto0035w.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 07-04-2010 17:16 . Reden: Zie de topicwarning betreffende foto's van dit formaat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
De lokale elektricien of www.kabeltje.com

Je kan voor alles gewoon luidsprekerdraad halen 2,5 Kwadraat moet voldoende zijn (minder waarschijnlijk ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Bouwmarkt heeft kabelschoentjes en speakerkabel. meer heb je echt neit nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 17:18:
[...]

Een elco heb ik geprobeerd maar had weinig zichtbaar effect naast dat het lampje van o.a. de schakelaar een minuut lang aan blijft nadat je het kratje uit zet.

Accu heb ik tevens ook tijdelijks vervangen met een wat grotere 6,4ah accu. Echter heb ik die naast (één van de) 1,8ah accu gezet, misschien dat dat nog een probleem kan zijn. Ik zal vanavond even beide kleine accu's loskoppelen en een grotere accu testen. _/-\o_
Dat kan het wel zijn dan, je mag namelijk alleen accus paralel schakelen als ze dezelfde capaciteit hebben, anders gaan ze elkaar opladen.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Jep, ik DM / mail je wel

En wat betreft je tekeningetje: accu's en versterker en voltmeters hebben een plus en een min ;)

Dus zoals je het nu getekend hebt kan ik niet zien of dat klopt. ;) 1 tip. als jullie wat meer willen weten, begin eens met de topic start, en wellicht eens het topic wat door te lezen. Dan wordt je al veel wijzer d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
Hallo,

ik heb dit weekend een zak maltezers tegen een loodaccu van 55 ah geruild(A) (dat ding is niet te tillen joh)

maar wat is nu de beste manier om aan te sluiten?, gewoon met schroeven en een startkabel, of is er een beter idee?
dat ding past iig niet in mijn krat, dus daarom vond ik het idee met een startkabel en schroeven wel leuk,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die van mij ook in elkaar staan, is nog niet af trouwens, doet het wel.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/3009ukw.jpg
let niet op de zooi aub :P snoertje dat rechtsonder ligt hoort er niet bij, dat is een overblijfsel van een zelf in elkaar gekutseld cinch naar jack snoertje :P

Die houten plaat komt nog een nieuwe voor, wordt dan mooi zwart, die witte schakelaar komt ook nog zo'n kleine zwarte voor, blauwe ledjes (beetje sjonnie achtig, mja boeiend xD ), worden nog mooier verwerkt, en ik wil er misschien nog een subwoofer in doen. Eventueel ipv die tweeters.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2010 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 20:49:
Ik heb die van mij ook in elkaar staan, is nog niet af trouwens, doet het wel.

[afbeelding]
let niet op de zooi aub :P snoertje dat rechtsonder ligt hoort er niet bij, dat is een overblijfsel van een zelf in elkaar gekutseld cinch naar jack snoertje :P

Die houten plaat komt nog een nieuwe voor, wordt dan mooi zwart, die witte schakelaar komt ook nog zo'n kleine zwarte voor, blauwe ledjes (beetje sjonnie achtig, mja boeiend xD ), worden nog mooier verwerkt, en ik wil er misschien nog een subwoofer in doen. Eventueel ipv die tweeters.
Ziet er leuk uit hoor! Ga je die speakers ook nog beveiligen tegen bende die erin valt? Of zitten er kapjes bij maar heb je die niet op de foto?

Wat voor versterker gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een kratradio gemaakt met zn marquant versterker, als mijn telefoon op zijn hardst zet dan geeft hij slecht geluid en is niet eens zo hard. (hoor ik wil een harder geluid).
ik heb een 60amp 12v autoaccu en kan deze des noods elke avond opladen, moet ik dan een zwaardere versterker kopen voor harder geluid? of iets anders?
En ik heb ook een acuulader van de lidle, kan ik deze gebruiken voor die autoaccu? want het is volgens mij een druppelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauko12

kauko12

No risk, No fun

@mitsie15

Misschien gebruik maken van een van een voor versterker. Heb je het al met andere mp3 spelers geprobeerd (of pc ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe bedoel je een voorversterker? ik dacht dat dit er al een was. kun je een voorbeeld geven.
en ja met verschillende mp3/telefoons/psp enz geprobeerd dus daar ligt het niet aan

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2010 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauko12

kauko12

No risk, No fun

@mitsie15
Ik heb zelf geen ervaringen met een marquant versterker.
Een voor versterk kan het misschien zwakke geluid van je telefoon op het niveau brengen van je eind-versterker(marquant) zodat het signaal beter op gepakt word wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay, maar heeft een zwaardere versterker eigenlijk wel nut dan? en kan het slechte geluid liggen aan iets anders dan de versterker? ik heb de boxen uit een kant en klare autobox gehaald, daar klonken ze hard en goed op een normale versterker. ook heb ik er 2 tweeters bij, deze hebben zeker ook geen effect als je alles op een 2wegs versterker aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 00:19:
Okay, maar heeft een zwaardere versterker eigenlijk wel nut dan? en kan het slechte geluid liggen aan iets anders dan de versterker? ik heb de boxen uit een kant en klare autobox gehaald, daar klonken ze hard en goed op een normale versterker. ook heb ik er 2 tweeters bij, deze hebben zeker ook geen effect als je alles op een 2wegs versterker aansluit?
Waarschijnlijk is de marquant kapot, of je hebt hem verkeerd aangesloten. Want de marquant maakt ook weer niet zon slecht geluid....
Is je accu nog wel helemaal 100%? Daar kan het ook aan liggen. Met hoeveel ampere laad die lader van de Lidl? Want als je die kleine hebt ben je zeker 100uur bezig met opladen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
De lader van Lidl doet 600Ma. Totaal niet geschikt dus !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is niet zo mooi dan die acculader, en die marquant geeft alleen slecht geluid als hij voluit staat, dus stel je mp3 kan tot 20volume dan stoort hij zwaar bij 18,19,20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TkTT
dan moet je een nieuwe kopen aan het begin staat er een die wel veel beter is.
Die gebruik ik voor mij scooter accu op te laden xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 09:29:
dat is niet zo mooi dan die acculader, en die marquant geeft alleen slecht geluid als hij voluit staat, dus stel je mp3 kan tot 20volume dan stoort hij zwaar bij 18,19,20
Klinkt alsof het ding gaat klippen? Wat gebeurt er als je een mp3speler of ander apparaat gebruikt, in plaats van je telefoon? en heb je alle kabels goed aangesloten? Geen kortsluiting in je jack-cinch kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
@Lredev
Heb je al zo'n Mp3-decoder met FM binnen? En zo ja, al een beetje getest enzo? Ik ben niet echt tevreden over mijn huidige want deze geeft een irritante pieptoon als ik deze samen met de Class-T aansluit op 1 accu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik wil een bierkratradio gaan maken. Kan dat ook in een klein bavaria kratje met redelijk geluid? Ik wil dan een marquant mca-200 als versterker kiezen en marquant mcs-16 speakers van 120 watt. En een accu bestellen bij elektronica-online.nl een 7a/12v, lader en een paneelmeter(ik wil geen dode accu natuurlijk). Ik heb nog een vraag over een digitale paneelmeter moet daarbij gesoldeert worden enz. Of is het kabel eraan en eventueel externe voeding en klaar?

Mvg,
Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Michel5128 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:07:
@Lredev
Heb je al zo'n Mp3-decoder met FM binnen? En zo ja, al een beetje getest enzo? Ik ben niet echt tevreden over mijn huidige want deze geeft een irritante pieptoon als ik deze samen met de Class-T aansluit op 1 accu...
Nope.. sinds paypal alleen nog maar via automatische incasso werkt gaat het allemaal rete traag! Mijn betaling is pas net verwerkt, dus het gaat wss nog wel 2 weken duren :-(

Maar die simpele mp3 decoders werken met dezelfde componenten, en daarbij heb ik geen last gehad van een piep of ruis als ze op de zelfde accu hingen.

(in de auto heb ik het ook: Ik heb alleen een versterker waar ik mijn iPhone aan hang als muziekbron, en als ik die dan ook aan de lader gooi komt er ook een irritante brom/piep. Ik heb iets gelezen over een groundloop isolater voor in de signaalweg, maar nog steeds geen zin / tijd gehad om uit te zoeken hoe dat werkt :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Ik had inderdaad al bedacht dat het een aardlus probleem zou kunnen zijn. Ik dacht alleen dat dat altijd te maken had met de aarding van bv je pc op het lichtnet die dan een lus vormt als die aangesloten zit op een versterker met aarding via de CAI. Dit resulteert dan in een 50hz brom.

Heb me er net even in verdiept en en de verkopen ook aardlus isolatoren voor in de auto, dus misschien helpt het ook voor dit probleem. Meteen maar een aardlus isolator gekocht, moet mn geld toch ergens aan spenderen. :+ Dan zien we wel op het helpt...

@Rick95
De meeste voltmeters hoef je niets aan te doen, alleen heel soms moet je een weerstandje solderen om het bereik te veranderen. Wel zit er vaak maar een kort draadje aan die je dan even moet verlengen.

[ Voor 14% gewijzigd door Michel5128 op 07-04-2010 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 22:02:
ik heb een kratradio gemaakt met zn marquant versterker, als mijn telefoon op zijn hardst zet dan geeft hij slecht geluid en is niet eens zo hard. (hoor ik wil een harder geluid).
ik heb een 60amp 12v autoaccu en kan deze des noods elke avond opladen, moet ik dan een zwaardere versterker kopen voor harder geluid? of iets anders?
En ik heb ook een acuulader van de lidle, kan ik deze gebruiken voor die autoaccu? want het is volgens mij een druppelaar.
Waarschijnlijk ligt dat kraken bij de hogere volumes gewoon aan de versterker. Ik heb vroeger ook een marquant gebruitk en een paar vrienden ook. Bij ieereen begon hij te kraken bij de hogere volumes.. Maar laat maar even weten of ie door middel van je nieuwe higt-tech apparaatje het beter doet:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matje_kater
Zou dit wat zijn in combinatie met een TA2024?
http://www.ciao-shopping.nl/Kenwood_KFC_1761_C__971928
Alvast bedankt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel ampère moet een 12V adapter zijn als ik deze wil aansluiten op de TA2024?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matje_kater
Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 17:00:
Hoeveel ampère moet een 12V adapter zijn als ik deze wil aansluiten op de TA2024?
Minimaal 5A volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
ja
2A is voor een Ta2024 voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:14
ik ga ook een soort van muziek kist bouwen nou was dit het plan:

Afbeeldingslocatie: http://img638.imageshack.us/img638/7656/geluidtas.jpgAfbeeldingslocatie: http://img186.imageshack.us/img186/415/stroomaansluitingtas.jpg

1. ik vroeg me af of alles zo goed is aangesloten?
2. mis ik iets is er iets overbodig?
3. waar haal ik zo een druppel lader vandaan? (het liefst niet eentje die er 30 uur over doet!)
4. ik wil het stroom snoer en mini jack snoer vast aan me kist, het plan was om hetzelfde principe te gebruiken als een stofzuiger. iemand enig idee waar je zo iets vandaan haalt?
5. het liefst zou ik ook me telefoon kunnen opladen, mijn telefoon oplader levert 5v 1,2A hoe kan ik dit het beste doen?

alvast bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matje_kater
http://www.kijkshop.nl/pr...roplus-accu-druppellader/

Kan ik deze gewoon op mijn krat zetten?
Als ik dan op het strand lig en ik luister muziek dat dit ding de accu gewoon bij laad?
Andere vraag is of het laden met een druppellader alleen aan te raden is als de accu bijna leeg is of als hij bijvoorbeeld nog op 12V staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:50
Kan ik deze gewoon op mijn krat zetten?
Als ik dan op het strand lig en ik luister muziek dat dit ding de accu gewoon bij laad?
Het moet kunnen. Of je je accu echt bij laad betwijfel ik, maar waarschijnlijk duurt ontladen langer ;)
Andere vraag is of het laden met een druppellader alleen aan te raden is als de accu bijna leeg is of als hij bijvoorbeeld nog op 12V staat.
Beschrijving van je eigen link...
- De (druppel)laadfunctie is alleen bedoeld om de accu op niveau te houden, niet wanneer deze leeg is
Ik zie trouwens erg veel TA2024`s met gigantische condensatoren die er in mijn ogen onbetrouwbaar uitzien.
Is de TA2024 zoals hier op ebay niet beter ? Heeft ook mooiere stekkertjes.

Daarnaast was ik nog opzoek naar wat textiel om om een soundboard vast te maken.

[ Voor 13% gewijzigd door BastiaanCM op 07-04-2010 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik had een vraag over een accu voor mijn toekomstige kratradio, is de combinatie van accu en lader goed?

Loodaccu - €19.00 incl. BTW  

Artikelnummer: ED.N.BAT-LEAD-12 

Loodaccu - 12 volt - 7,2 Ah - 151x65x94mm 

Universele Loodaccu Lader - €10.00 incl. BTW  
Artikelnummer: X2.Y.690.003 
Universele Loodacculader voor accu's van 6 of 12 Volt

Omschakelbaar op 6 Volt of 12 Volt
Laadstroom ca: 500mA

De laadtijd is afhankelijk van de capaciteit van de accu.
Ga uit van van ongeveer 2,5 uur laden per Ah accu capaciteit.
Een accu van 10 Ah laden duurt dus ongeveer 25 uur.

Deze Loodacculader is NIET voorzien van druppellader of polariteitsbeveiliging.
Let dus op dat de plus en min niet verwisseld worden en haal de accu na het laden los van de lader. Een paar uur te lang is geen probleem, maar de lader mag niet continu met de accu verbonden blijven.

(dit is alle informatie die er bij staat de url blijft hetzelfde dus kan geen link sturen dus doe het zo)
beide op elektronica-online.nl als het niet goed is hoor ik het graag. Is het echt een lood accu of een gellood accu? Mag deze ook niet op zijn kant gezet worden?   

Mvg
Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Jep, in de wat meer gedailleerde specs zie ik 92dB, dat is een mooie waarde! http://www.kenwood-electr...custom/KFC-1761C/details/
2A is goed, die zijn goed te vinden voor rond de 10-20 euro..
BastiaanCM schreef op woensdag 07 april 2010 @ 18:25:
[...]

Ik zie trouwens erg veel TA2024`s met gigantische condensatoren die er in mijn ogen onbetrouwbaar uitzien.
Is de TA2024 zoals hier op ebay niet beter ? Heeft ook mooiere stekkertjes.
Nope, die van sure heb ik ook en dat zijn echt geen betere componenten. Die sure heb ik ook, en ik vind de de TA2024 MKII van arjen helder een stuk beter klinken. Ook doet die kwalitatief ook een stuk beter overkomen. Ik heb ook wel veel andere TA2024 versterkertjes gezien, maar de meesten vind ik maar rommelig en zwakjes overkomen. Maar goed, ik ben geen kenner en heb geen audiofiel gehoor ofzo :P (een en ander heeft mij overtuigd dat ik die van arjen helder moest verkopen, niet andersom ;) )

Maar wat bedoel je eigenlijk met onbetrouwbare uit ziende condensatoren? Wat voor moederborden opgaat is niet direct vertaalbaar naar een audio apparaatje ;)
leon12345 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 17:27:
ik ga ook een soort van muziek kist bouwen nou was dit het plan:

[afbeelding][afbeelding]

3. waar haal ik zo een druppel lader vandaan? (het liefst niet eentje die er 30 uur over doet!)
4. ik wil het stroom snoer en mini jack snoer vast aan me kist, het plan was om hetzelfde principe te gebruiken als een stofzuiger. iemand enig idee waar je zo iets vandaan haalt?
5. het liefst zou ik ook me telefoon kunnen opladen, mijn telefoon oplader levert 5v 1,2A hoe kan ik dit het beste doen?

alvast bedankt voor de reacties!
Echt top dat je het zo uittekent, maar waarom 2 17Ah accus? Wil je er een volle week op kunnen spelen?

[ Voor 67% gewijzigd door lredev op 07-04-2010 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lredev schreef op woensdag 07 april 2010 @ 20:32:
[...]

2A is goed, die zijn goed te vinden voor rond de 10-20 euro..
Al een gevonden op Ebay voor 5,20 :) (deze)

Alleen ik snap nog steeds niet helemaal hoe je van zo'n kabeltje als op deze adapters zitten een + en - kabeltje kunt krijgen, kan iemand mij dit ook even heel basic uitleggen?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2010 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:14
lredev schreef op woensdag 07 april 2010 @ 20:32:
[...]

Echt top dat je het zo uittekent, maar waarom 2 17Ah accus? Wil je er een volle week op kunnen spelen?
ik zit deze zomer op veel festivals, beginnen meestal op maandag/dinsdag met opbouwen en er is vaak geen stroom tot donderdag. lowlands was afgelopen jaar een ramp me speaker tas hield het op 2 14A accu's (maar) 14 uur uit.
dus nu helemaal opnieuw beginnen. van me 'beta' tas een volwaardige muziek koffer maken :)
een grote puinhoop maar voor 4 uurtjes bouwen toch redelijk resultaat
de versterkertjes komen van de stuud en bruin in den haag. ze zijn echt waardeloos!
Afbeeldingslocatie: http://img151.imageshack.us/img151/7227/20100401002.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img175.imageshack.us/img175/2139/20100401001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img340.imageshack.us/img340/9098/20100401005.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
@leon,
dan word je wel vrolijk van de TA2024 denk ik. Die houd het op één 7Ah accu al zo lang vol.. Wat ik nu zo in de gauwigheid zie, heb je gewoon speakers uit een oude stereoinstallatie box gepakt. Neem een degleijke houten kist met wat hoog rendement autospeakers en je kan echt lekker lang knallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:57

tomtommie

Alaaf!

Haha die tas is echt geniaal! Wel een flinke zooi, maar wel vet!

Ik denk dat je wel wat langer kunt spelen met een TA2024, maar op een festival wil je gewoon op vol volume kunnen knallen en dan verlaag je de speelduur echt enorm! Ik denk dat je zo'n 7 uur op één 7Ah accu kunt spelen dan, dus dat zou wel een verdubbeling zijn.

Over die houten kist, inderdaad dat zal de geluidskwaliteit verbeteren, maar volgens mij zit er in de tas ook houten platen voor de speakers, de tas is alleen om het mee te kunnen nemen als buitenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou dit een goede voltmeter kunnen zijn? http://cgi.ebay.nl/12V-Ba...nt_ET?hash=item2305d80edd

Mvg
Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

leon12345 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 23:53:
[...]

ik zit deze zomer op veel festivals, beginnen meestal op maandag/dinsdag met opbouwen en er is vaak geen stroom tot donderdag. lowlands was afgelopen jaar een ramp me speaker tas hield het op 2 14A accu's (maar) 14 uur uit.
dus nu helemaal opnieuw beginnen. van me 'beta' tas een volwaardige muziek koffer maken :)
een grote puinhoop maar voor 4 uurtjes bouwen toch redelijk resultaat
de versterkertjes komen van de stuud en bruin in den haag. ze zijn echt waardeloos!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat een ding, geweldig! Jammer dat je accu zo snel leeggaat, maar daar kun je (zie hierboven) vrij goedkoop wat aan doen! Voor vier uurtjes inderdaad leuk resultaat, heb je nog plannen ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoow mensen ik heb mij kratradio van het bavaria kratje verkocht,
nadat ik er 15 euro in had gestoken, heb ik hem weer voor 120 verkocht :)
hoezo kridiet crisis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
@rick95
Je accu is goed, maar je kunt beter deze lader nemen. Deze schakelt namelijk over op druppellading als de accu vol is en hij is sneller.

Verder kun je die voltmeter gebruiken, maar hij lijkt mij niet echt handig met die schaalverdeling. Zeker ook omdat hij niet echt linear verdeeld is (zie beschrijving). Op een van de vorige pagina's staat wel een link naar een mooie digitale voltmeter.
leon12345 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 17:27:
1. Dat moet wel werken ja. Let er wel op dat de accu's gelijk zijn. Als je bijvoorbeeld een grote en een kleine accu parallel zet dan kan de kleine al leeg zijn (en kapot gaan) terwijl je voltmeter nog netjes 12v aangeeft.
2. Denk dat het wel mooi is zo
3. Dit is wel een mooie met een redelijk hoge laadstroom en druppellading.
4. Uit een oude stofzuiger? Van de kringloop ofzo.
5. Je telefoon kun je toch het beste met een standaard (auto) oplader laden en niet zelf iets knutselen. Zelf heb ik een 12v auto sigaretten aansluiting erop. Bij de Action kun je goedkope telefoonladers kopen voor 12v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-02-2022
Hallo allemaal,

Ik heb gister even een berichtje op kratradio.nl achtergelaten ( http://www.kratradio.nl/faq/ ) en daar is op gereageerd al weet ik niet wie van jullie dat was :p

Om daar weer even op te reageren; mijn voeding levert bij 12V max 2,5A, lijkt me voldoende? Verder wil ik het geheel icm mijn ipod gaan gebruiken, is het dan niet sowieso noodzakelijk de mod te doen op de TA2024?

De hKS lijkt mij een prachtsysteem alleen 1 probleem, ik snap maar de helft van het schakelschema laat staan dat ik hem zelf in elkaar kan zetten zonder hulp.. Draadjes solderen is geen punt, maar dit is voor mij wel ingewikkeld..

Ik zou dus wel wat hulp kunnen gebruiken in de zin van tips en tricks en wat antwoorden op de vragen die ik ga hebben(a)
Ik wil natuurlijk wel graag dat mijn koffertje strax werkt! :)

so anybody?

Mvg,
Martijn

(Btw, ik vond deze voltmeter: http://www.baco-army-good...lmeter-met-backlight.html --> wil ik mb zelf gaan gebruiken; een goede?)

[ Voor 10% gewijzigd door martijn1172 op 08-04-2010 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
martijn1172 schreef op donderdag 08 april 2010 @ 15:02:
Hallo allemaal,

Ik heb gister even een berichtje op kratradio.nl achtergelaten ( http://www.kratradio.nl/faq/ ) en daar is op gereageerd al weet ik niet wie van jullie dat was :p
ikke ;)
Om daar weer even op te reageren; mijn voeding levert bij 12V max 2,5A, lijkt me voldoende?
Jep, zeker genoeg.
Verder wil ik het geheel icm mijn ipod gaan gebruiken, is het dan niet sowieso noodzakelijk de mod te doen op de TA2024?
Dat ligt aan je speakers, wellicht is het vermogen van de ongemodde TA2024 al genoeg voor je speakers, de mod kan je altijd nog doen.
De hKS lijkt mij een prachtsysteem alleen 1 probleem, ik snap maar de helft van het schakelschema laat staan dat ik hem zelf in elkaar kan zetten zonder hulp.. Draadjes solderen is geen punt, maar dit is voor mij wel ingewikkeld..

Ik zou dus wel wat hulp kunnen gebruiken in de zin van tips en tricks en wat antwoorden op de vragen die ik ga hebben(a)
Ik wil natuurlijk wel graag dat mijn koffertje strax werkt! :)
De eerste keer dat ik de hKS in elkaar zette heb ik het even verneukt, maar de 2de keer ging het in een keer goed. Gewoon goed opletten en logisch nadenken. Ik moet zo eerst nog wat TA2024s modden en versturen, daarna ga ik een postje op mijn site maken over de hKS (mag van happer)
so anybody?

Mvg,
Martijn
groeten hoeft niet ;)
(Btw, ik vond deze voltmeter: http://www.baco-army-good...lmeter-met-backlight.html --> wil ik mb zelf gaan gebruiken; een goede?)
Jep das wel een goede, alleen moet je dmv van een weerstandje het bereik instellen op 12V (0-20V) en een 9Volt blokje ernaast gebruiken om de meter zelf te voeden. (maar als je daar een schakelaartje bij fixed gaat dat erg lang mee, denk ik zo)

[ Voor 17% gewijzigd door lredev op 08-04-2010 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
lredev schreef op donderdag 08 april 2010 @ 15:26:

[...]

De eerste keer dat ik de hKS in elkaar zette heb ik het even verneukt, maar de 2de keer ging het in een keer goed. Gewoon goed opletten en logisch nadenken. Ik moet zo eerst nog wat TA2024s modden en versturen, daarna ga ik een postje op mijn site maken over de hKS (mag van happer)

[...]

Jep das wel een goede, alleen moet je dmv van een weerstandje het bereik instellen op 12V (0-20V) en een 9Volt blokje ernaast gebruiken om de meter zelf te voeden. (maar als je daar een schakelaartje bij fixed gaat dat erg lang mee, denk ik zo)
Nou dan w8 ik even dat postje af, als t dan voor mij begrijpbaar is ga ik me eraan wagen.
Over dat voltmetertje, wat jij zegt was ik precies van plan ;)
Schakelaars die je daartussen zet zijn gewoon 1polig toch?

maar als je een hKS hebt, heb je dan nog een voltmeter nodig?

Heb jij btw toevallig al een keer een schakelschema digitaal gemaakt waarin 2 speakers, de TA2024, accu, hks, druppellader, voeding, aansluiting naar ipod, etc inzit, en die ik zou mogen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Michel5128 schreef op donderdag 08 april 2010 @ 14:45:
@rick95
Je accu is goed, maar je kunt beter deze lader nemen. Deze schakelt namelijk over op druppellading als de accu vol is en hij is sneller.

Verder kun je die voltmeter gebruiken, maar hij lijkt mij niet echt handig met die schaalverdeling. Zeker ook omdat hij niet echt linear verdeeld is (zie beschrijving). Op een van de vorige pagina's staat wel een link naar een mooie digitale voltmeter.

[...]

1. Dat moet wel werken ja. Let er wel op dat de accu's gelijk zijn. Als je bijvoorbeeld een grote en een kleine accu parallel zet dan kan de kleine al leeg zijn (en kapot gaan) terwijl je voltmeter nog netjes 12v aangeeft.
2. Denk dat het wel mooi is zo
3. Dit is wel een mooie met een redelijk hoge laadstroom en druppellading.
4. Uit een oude stofzuiger? Van de kringloop ofzo.
5. Je telefoon kun je toch het beste met een standaard (auto) oplader laden en niet zelf iets knutselen. Zelf heb ik een 12v auto sigaretten aansluiting erop. Bij de Action kun je goedkope telefoonladers kopen voor 12v.
Hmm, dat wil niet zo hor?

Je zet namelijk een voeding parralel met een acculader en 3 accu's. Vooral die voeding is het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
@BlackWhizz
Dat is niet waar, je ziet namelijk dat er een keuzeschakelaar tussen zit waardoor de versterkers óf op de accu's aangesloten zitten óf op de voeding. Geen probleem dus. Ik geloof dat het officieel wel beter is om 1 accu tegelijk op te laden maar het kan zo in ieder geval wel.

@Martijn
Met een hKS heb je in principe geen voltmeter meer nodig, omdat die schakeling al voor je in de gaten houdt wanneer de accu leeg is. Een kant en klaar schema is er volgens mij niet maar op het schema van de hKS staan alle aansluitingen die je nodig hebt. Het mooie van Tweakers is dat je zelf ook nog wat mag uitzoeken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat grappig dit topic, wij hebben met de kameradengroep ook een kistradio, voor de vakanties, festivals, feesten en ga zo maar door. Deze is een jaar geleden gebouwd, we hadden de vakantie daarvoor een kistradio geleend (en gesloopt...), dus toen maar met de groep een eigen gemaakt voor 200 euro, om schuldgevoelens te voorkomen. Heb zo geen foto's, maar wij hebben als het ware een autoradio in een kist gebouwd, met de volgende onderdelen:

-Kenwood radio (voorheen een merkloos ding van een drogisterij, overleden na 1 week op vakantie)
-2 marquant 100 watt speakers (geen geweldig geluid, maar er komt lawaai uit :+)
-2 pioneer tweeters
-Accu uit een oud mercedez busje (hield het een hele week vol met 1 keer laden)
-Ingebouwde acculader

Dit alles zit in een behoorlijk zware kist gepropt, op vakantie gebruikte we een winkelwagentje om hem richting het strand te krijgen. Daar zijn de speakers ook om het leven gekomen na teveel zand happen.

Worden de hier getoonde kistradio's ook zo mishandeld? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je ziet heel vaak van die plaatjes met dubbeltulp aansluiting, accu opladen enz op een krat. hoe heet zo'n plaatje en waar kan ik zoiets vandaan halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
  • Laatst online: 01-07 23:42
Ik heb een éénpolige driewegschakelaar, die gebruik ik om de accu te koppelen aan de acculader óf aan de autoradio. Moet ik in dit geval alle +en aan de schakelaar zetten en alle -en aan elkaar of andersom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
@ Michel
Oke thanx!
Ja ik heb alle delen van t topic al doorgelezen, t/m 5.. Maar dat is al wel even geleden.
Het is meer dat ik nog geen ervaring heb met dit soort projecten en verder ook niet zoveel zelf maak.
Vandaar dat ik maar vraag, strax blijkt opeens dat het wel bestond, snap je;)

@ fterheide
Ik las dat je binnenkort weer een sk-actie gaat organiseren voor de TA2024. Nou heb ik die al even geleden bij je besteld (en ontvangen oc :P ) maar komen er ook weer accu's en andere onderdelen aan bod? Ik zou iig geïnteresseerd zijn!

Nu is het gewoon even afwachten tot ik alles wat ik nodig heb op een rijtje heb en dan kan ik gaan bestellen :)

[ Voor 23% gewijzigd door martijn1172 op 08-04-2010 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@michel5128 ja die zag ik ook bij elek....online.nl maar ik weet nog niet waar ik alles bestel of accu, lader en meter bij elektronica-online.nl of alles bij conrad maar bij conrad hebben ze niet echt goedkope voltmeters en bij elektronica-online wel maar zijn die ook betrouwbaar en goed en snelle verzending. ik wil namelijk laag in buget blijven onder 80 euro dus met accu, lader en meter wil ik onder 40 euro blijven krat(bavaria) hebben we thuis nog wel staan en hout ook wel wat. ik wil namelijk die mca-200 versterker en mcs-16 speakers iets van 37euro + wat kabels voor aansluiten iPod enz.

mvg
rick
Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed.

Linken naar conrad producten? Gebruik de <a href="http://tweakers.net/ext/f/DqtnRqZ9egvgRKnGQnwrXbzZ/full.jpg" target="_blank">directe productlink</a>...