Het Krat- en Kistradio Topic [deel 6] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 106.191 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-09 13:25
@ramboisapussy

Ligt eraan wat je wilt. Voor de kwaliteit is het een ramp, zoals mij eerder netjes werd uitgelegd :) , om de speakers uit elkaar te zetten, maar het is dan wel makkelijker een grote ruimte te vullen.
Het ligt er gewoon aan wat je ermee wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 09:06
Ik zou ze aan 1 zijkant zetten. Ben je met een klein groepje dan is dat het fijnst, en met de boxen 180 tegen gesteld, moet 'ie midden in een groepje staan, wat weer erg vervelend praten is. Verder hebben wij vaak een vuurtje / barbecue waar iedereen beetje rond hangt, en daar je kist naast zetten is geen succes :P

Verder boven op is erg onpraktisch aangezien je dan vooral voor de engeltjes speelt ; )

Ook is het geluid makkelijker te richten met de speakers aan 1 zijkant, in verband met eventuele overlast / klagers op een camping /strandje / in je straat ;) Of je het ervan af op juist erop wil rixchten hangt natuurlijk van je (a)sociale vaardigheid af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauko12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-05 10:10

kauko12

No risk, No fun

Ik gebruik em zelf in mijn bootje waar ik ze liever aan de zijkant heb zitten omdat de radio niet op een punt staat en de mensen ook overal zitten.

Met de boxen voor horen de mensen achter de kist haast niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-03-2024
duifi schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 14:37:
Hallo mensen,

ik zie net in de kast een subwoofer staan, van me oude lenco home cinema set,
nou dacht ik dus, die kan ik dus mooi in me krat bouwen,

maar hoe?

ik heb al een ta2024 voor de 2 normale boxen, maarrr, (ik wil meer basss (A))

moet ik nou een apart versterkertje kopen voor die sub?

die heeft voor zover ik weet maar een aansluiting.

dus in het geval van een ta2024 zou ik hem gewoon op links of rechts moeten aansluiten, of zijn er speciale versterkertjes voor ofzo.

die subwoofer is 3 of 4 ohm, (volgens mij 4)
Ik denk dat er overheen is gelezen, maar ik wil het toch ff weten.
is dit mogelijk of gaat dit problemen opleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-08 15:20

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

Ja ik heb al een acculader. En je moet dus uitkijken dat je dat krat niet op z'n zij legt met zo'n loodaccu? Ja misschien kunnen we ook wel wat autospeakers halen, wat raden jullie dan aan? We hebben een budget van ongeveer 20 e p/p en we zijn met z'n 6en en daar moet dus radio +eventuele kosten +dan eventuele autospeakers van worden betaald. Of kun je dan beter even langs de sloop?

Things are cheaper for a reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Reiniertjuhhh

Wil je dan zoiets wat ik heb? (zie mijn post)
Want dan hebben jullie genoeg geld, mijne koste namelijk in totaal 110 euro.
En een loodaccu kan best wel een tijdje op zijn zij liggen maar ik raad het niet aan :p

Later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lredev schreef op zondag 28 maart 2010 @ 18:38:
Ook is het geluid makkelijker te richten met de speakers aan 1 zijkant, in verband met eventuele overlast / klagers op een camping /strandje / in je straat ;) Of je het ervan af op juist erop wil rixchten hangt natuurlijk van je (a)sociale vaardigheid af :)
ja dit is dan wel het handigst aangezien we deze zomer naar Terschelling gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber

Sloeber

@Reloaded

Ja dat is een beetje wat wij van plan zijn, maar is een 2x 15watt module niet te weinig? En heb je veel kennis nodig om zo'n module aan te sluiten en alles, zodat je ook een aux kabeltje krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Reiniertjuhhh schreef op zondag 28 maart 2010 @ 20:24:
@Reloaded

Ja dat is een beetje wat wij van plan zijn, maar is een 2x 15watt module niet te weinig? En heb je veel kennis nodig om zo'n module aan te sluiten en alles, zodat je ook een aux kabeltje krijgt?
Dat aux kabeltje wordt er tegen meerprijs voor je aangesoldeerd ;) Maar is ook erg makkelijke zelf te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reiniertjuhhh schreef op zondag 28 maart 2010 @ 20:24:
@Reloaded

Nee 2x15W lijkt misschien wel weinig, kan het ook wel zijn, maar ik merk er niks van.
Ik heb de TA2024 Gemod van Iredev erin zitten en ik heb het volume maar op de helft van wat mijn iPod kan staan. Anders gaat het echt veel te hard :)
Ik had eerst ook mijn twijfels maar ik ben er dik tevreden mee!
En over de kabels, zoals Iredev al zei, alles kan er alvast aan worden gemaakt.
Je hoeft hem alleen maar vast te maken aan je krat, de cinchbus dan als je die erbij gaat halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauko12

kauko12

No risk, No fun

@Reiniertjuhhh

Ik ben zelf in het bezit van deze versterker daar hoef je niks te solderen gewoon plug and play. Je kunt die van mij wel overnemen als je ebay niet vertrouwd :9 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een vraag over de li-ion battery packs. Deze hebben zo'n andere aansluiting:
Afbeeldingslocatie: http://imgs.inkfrog.com/pix/chcctvcam/SDC14924-3.jpg
Hoe sluit je dit aan op je versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 21:36
Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 14:18:
Ik heb nog een vraag over de li-ion battery packs. Deze hebben zo'n andere aansluiting:
[afbeelding]
Hoe sluit je dit aan op je versterker?
Heb je er geen aansluitkabeltje bij gekregen? De plug uiteraard in de accu en het andere uiteinde aan de versterker (desnoods afknippen als er al een plug aan zit). Anders bij Conrad de goede aansluitplug bestellen en zelf een kabeltje fabriceren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Ik heb die accu axact zelf ook :P en daar krijg je alleen een lader bij. Zelf even een stekkertje fixen bij conrad / onderdelenhuis.

Je kan ook (met de accu uit! [er zit een schakelaar op]) de stekker eraf knippen en verwerken zoals jij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsi
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-01-2021
Het lijkt me leuk om een kist te maken van perspex, kan dat ?? Of krijg je dan een slecht geluid??

gr. Thijsi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber

Sloeber

@kauko:

Dat is wel een vet apparaat:D Ik heb wel een beetje soldeerskills maar zo'n kant-en-klaar oplossing is toch wel ideaal. Die MP3 ingang aan de voorkant en aux aan de achterkant zijn toch gewoon hetzelfde, alleen bij de aux heb je het verloopkabeltje nog nodig ofniet?

En welke boxen gebruik je hierbij?

Ik DM je wel even over alles rond de verkoop aangezien dat niet mag in forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week de ta2020 binnen gekregen en vanmiddag aangesloten.

De ta2024 was helaas overleden door kortsluiting :(

Echter valt het volume me zwaar tegen ten opzichte van de gemodde ta2024 van Iredev,
Kan ik de modificatie ook op de ta2020 uitvoeren? Of moet ik de oorzaak van het lage volume ergens anders zoeken :?

Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.com/kopen/9/7b/++teazXZ1VVDtXS2fN7QfQ==.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2010 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:57

tomtommie

Alaaf!

Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 16:44:

Echter valt het volume me zwaar tegen ten opzichte van de gemodde ta2024 van Iredev,
Kan ik de modificatie ook op de ta2020 uitvoeren? Of moet ik de oorzaak van het lage volume ergens anders zoeken :?

[afbeelding]
Deze heeft een hoger input voltage nodig, daar waar de ta2024 12volt nodig heeft vraagt de ta2020 13,5volt.

En ja je kunt hier ook een modificatie op uitvoeren, maar daar zou je even in moeten duiken, alhoewel ik denk dat dit exact hetzelfde werkt (de datasheet geeft bij de ta2024 en ta2020 een verhouding van 1:1 met 20k ohm weerstanden, eentje verlagen verhoogt dus de gain)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
  • Laatst online: 01-07 23:42
En daar ben ik dan weer. Ondertussen heb ik mijn speakers en autoradio ontvangen en mijn accu opgehaald. Voor dit project gebruik ik nog een autoradio (Lenco CS321) met een normale DIN-maat maar ongeveer 10 cm. diep. Dit scheelt enorm in de ruimte, er zit dan ook geen CD-speler in. Wat mij betreft is dat dan ook overbodige luxe. De radio is voorzien van USB/SD/MMC en AUX.

M'n speakers zijn (zwarte) 60 watt RMS Boss Marine speakers en ik maak gebruik van een 27 Ah gelaccu. De kist wordt spatwaterdicht. Het is de bedoeling om een strakke, zwarte kist te maken met een klep. Deze klep wordt omringd door een stuk hoeklijk met daaronder tochtstrip. Om de klep strak dicht te houden maak ik gebruik van twee - nog niet gevonden - klemmen.

Onder de klep komen dan de radio, schakelaars, oplaadpunt en extra speakeraansluitingen. Heeft iemand suggesties voor een elegantere aansluiting dan deze bakbeesten?

Omdat plaatjes meer zeggen dan woorden hier een foto en een zeer professionele SketchUp tekening :D

Afbeeldingslocatie: http://www.reactormedia.nl/kist1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.reactormedia.nl/kist2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michel5128 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 15:45:
[...]

Heb je er geen aansluitkabeltje bij gekregen? De plug uiteraard in de accu en het andere uiteinde aan de versterker (desnoods afknippen als er al een plug aan zit). Anders bij Conrad de goede aansluitplug bestellen en zelf een kabeltje fabriceren...
ik heb hem niet gekocht nog maar vroeg het me even af hoe het moest als ik hem kocht.
Oftewel je moet zelf even een kabeltje fixen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 16:44:

[afbeelding]
Tja :P

Plaats ff goede foto van boven en onderkant, dan kunnen we eens kijken! Begrijp ik trouwens dat je je kist gelijk al op marktplaats hebt staan :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber

Sloeber

We zijn van plan zo'n dergelijke versterker te gebruiken:
http://cgi.ebay.nl/Mini-R...fiers?hash=item335b8d6aff

Dus eentje met "100 watt per kanaal". Piekvermogen dus. Ik mag wel uit gaan van 40 watt RMS denk ik. We hebben met de kameraden een budget voor speakers tot ongeveer 80 euro. Dat is zonder de eventuele subwoofer die je nog aan dat ding kan hangen. Zijn we nu overpriced, heb je die geluidskwaliteit echt nodig? Ik zit natuurlijk niet te wachten op een superieur geluid op het strand, maar het hoeft niet een grote kraakellende te zijn. Wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11-2022
Reiniertjuhhh schreef op maandag 29 maart 2010 @ 20:21:
We zijn van plan zo'n dergelijke versterker te gebruiken:
http://cgi.ebay.nl/Mini-R...fiers?hash=item335b8d6aff

Dus eentje met "100 watt per kanaal". Piekvermogen dus. Ik mag wel uit gaan van 40 watt RMS denk ik. We hebben met de kameraden een budget voor speakers tot ongeveer 80 euro. Dat is zonder de eventuele subwoofer die je nog aan dat ding kan hangen. Zijn we nu overpriced, heb je die geluidskwaliteit echt nodig? Ik zit natuurlijk niet te wachten op een superieur geluid op het strand, maar het hoeft niet een grote kraakellende te zijn. Wat raden jullie aan?
Ik heb ooit zon Lepai versterker gekocht om te testen... Niet doen.
Het is echt kermis-spul. Geluid klinkt leuk, maar als je wat harder wil vervormt het vreselijk.
Koop voor hetzelfde geld gewoon een TA2024 of MCA-200, net wat je wilt. Daar heb je veel meer plezier van dan die cr*p van Lepai/Ropai. De kwaliteit is echt om te huilen.

Edit: 40Watt RMS ga je never nooit halen met dat ding. Dan loopt er meer als 3! ampere door dat bordje, en dat is behoorlijk eng als je de aansluitingen op de print bekijkt.

Hier heb je zon ding van de binnekant:
Afbeeldingslocatie: http://img208.imageshack.us/img208/5107/dsc03255h.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img208.imageshack.us/img208/5107/dsc03255h.th.jpg

De 3 grote condensators die er op zitten heb ik er zelf op gefixed, maar het mocht niet baten ;)

[ Voor 23% gewijzigd door fterheide op 29-03-2010 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
@BBotman; DMX, Powercon of eurostekker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
BlackWhizz schreef op maandag 29 maart 2010 @ 21:02:
@BBotman; DMX, Powercon of eurostekker?
Hmm.. dat zijn natuurlijk ook goede opties. Vooral de eurostekker spreekt me aan :P .

Ik heb vandaag een rollator op de kop getikt, het is tijd voor Pimp my Rollator met radiokist!

[ Voor 56% gewijzigd door BBotman op 29-03-2010 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber

Sloeber

@fterheide

Je link doet het niet. In de ad staat low distortion(kan marktpraat zijn) maar iemand hier in dit topic vertelt dat deze juist heel goed doet, hard gaat en nog goed geluid levert. Ik weet niet wat jij met hard bedoelt, maar ik vind goed hoorbaar aan het meer toch al zat, of bedoel je dat met hard?

Dat met dat 40 watt RMS en 3 ampere klopt niet. Zo werkt het niet met versterkers. Thuis met mijn pioneer eens een actuele verbruiksmeter eraan gehangen, idle 20 watt. Belachelijk hard: 30 watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
Je steelt mn plan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
Het rollatorplan?

Sorry :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
De lepai is echt crap. Kan ik heel kort over zijn, en dat doe ik dan ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
BBotman schreef op maandag 29 maart 2010 @ 21:34:
[...]

Het rollatorplan?

Sorry :|
Haha :P

Binnekort vaders es ff lief aankijken of hij ff wat wil spelen met het lasapparaat :D Kijken of hij wat dingetjes wil lassen en dan heb ik waarschijnlijk een kratje dat eigen wieltjes heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
Reiniertjuhhh schreef op maandag 29 maart 2010 @ 21:10:
@fterheide

Je link doet het niet. In de ad staat low distortion(kan marktpraat zijn) maar iemand hier in dit topic vertelt dat deze juist heel goed doet, hard gaat en nog goed geluid levert. Ik weet niet wat jij met hard bedoelt, maar ik vind goed hoorbaar aan het meer toch al zat, of bedoel je dat met hard?

Dat met dat 40 watt RMS en 3 ampere klopt niet. Zo werkt het niet met versterkers. Thuis met mijn pioneer eens een actuele verbruiksmeter eraan gehangen, idle 20 watt. Belachelijk hard: 30 watt.
Tja iedereen heeft zo zijn eigen smaak. Ik heb veel verschillende versterkers gehad, gezien en gehoord. En zo'n Lepai is gewoon, niet waar voor zn geld. Als ie nou €5 euro koste, dan was het een goede prijs geweest.
Zet je hem naast een TA2024, dan weet ik al welke ik ga kiezen ;)

Maar ff offtopic:
Als ik een voedingspanning heb van 12 volt, en ik meet dat er een stroom van 2 ampere loopt, dan is het verbruikvermogen toch 24 watt? Hoe was het dan ook alweer met rendement en de daadwerkelijke RMS waarde...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quatje
  • Laatst online: 03-11-2022
ik ben nu bezig met mijn radio kist er zitten 2 boksen van 350 watt in en er komt nog een redelijke subwoofer bij alleen vraag ik me af welke versterker ik erin moet gaan gooien hij hoeft niet echt energy zuinig te zijn want er zit een 44ah accu in dus daar kan ik wel even mee vooruit iemand een goed idee voor versterker??
laat het me weten

groetjesss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe zit het eigenlijk met het regelen van het volume voor de TA2024? Er staat hier regelmatig dat max volume
erg hard is maar wat is max en hoe weet je dat??

Ik wil bijvoorbeeld als ik mijn mp3 speler (dit geval een Creative Zen X-Fi) aansluit deze gewoon op laag
volume houden en dat ik juist het volume regel op de TA2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauko12

kauko12

No risk, No fun

@spawnkamikaza

Als je er een op ebay koopt dan zit er vaak een volume knop op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 09:20:
hoe zit het eigenlijk met het regelen van het volume voor de TA2024? Er staat hier regelmatig dat max volume
erg hard is maar wat is max en hoe weet je dat??

Ik wil bijvoorbeeld als ik mijn mp3 speler (dit geval een Creative Zen X-Fi) aansluit deze gewoon op laag
volume houden en dat ik juist het volume regel op de TA2024.
Je kan het vrij simpel regelen met een stereopotmetertje voor de versterker. De ArjenHelder-TA2024-pcb, heeft standaart geen volume regeling. Van andere fabrikanten zijn ze wel te vinden met volume regeling. Ook de Lepai heeft een volumeknop (hier zit een TA2020 in). Maar zoals de ervaring van sommige leert (onder andere van mij) is de Lepai niet geschikt voor een kistradio op accu. verder is de geluidskwaliteit van de lepai hoorbaar slechter dan die van de ta2024.

Het volume regelen met de geluidsborn (mp3speler) is erg goed te doen. Wat je ook kan doen is bijvoorbeeld onderstaand potmetertje monteren, zoek er een leuke knop bij en het ziet er nog mooi uit ook!:
Afbeeldingslocatie: http://images.conrad.com/m/4000_4999/4400/4450/4459/445932_LB_00_FB.EPS.jpg
http://shop.conrad.nl/com...reo-potmeters/446068.html

Kost € 2,80. Je lokale electroboer heeft het ook wel! Wil je het goed doen, dan pak je een ALPS potmeter, maar die kosten dan weer 15 euro :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heee jongens!

onderhand heb ik al een kratje of 10 gemaakt maar deze klant wil een aansluiting op 220v hebben.. omdat hij het in een kliko wil hebben met spullen t.w.v 800-1000 euro maar bij mij is het goedkoper omdat ik inkoopprijs heb;) maar waar kan ik ergens zo ding kopen waar je 220v op aan kan sluiten? die zit toch ook in een computer of niet?

Hidde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 12:47:
Heee jongens!

onderhand heb ik al een kratje of 10 gemaakt maar deze klant wil een aansluiting op 220v hebben.. omdat hij het in een kliko wil hebben met spullen t.w.v 800-1000 euro maar bij mij is het goedkoper omdat ik inkoopprijs heb;) maar waar kan ik ergens zo ding kopen waar je 220v op aan kan sluiten? die zit toch ook in een computer of niet?

Hidde
Wat voor "ding" bedoel je :P? Het stekker gedeelte, zeg maar aansluitstekkercontactgeval wat ook in de voeding vna een PC zit? Of bedoel je een completer voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahahah, sorry dat ik niet zo duidelijk ben.. uitleggen is niet me sterkte punt..
Normaal heb je de accu als voedingsbron.. nu wil ik dat je accu kan aansluien als voedingsbron.. en 220v via net stroom.. maar daar moet iets tussen.. op pagina 2 staat een plaatje hoe je het moet aansluiten. en daar noemen ze het 'de accu' en 'de voeding'.. in de inleiding van dit topic staat het uitgelegt wat je nodig hebt.. maar snap ik ook niet veel van.. dus ik heb nodig waar je 220 in stopt en 12v afgeeft.. meestal gebeurt dat met de stekken die ook in je pc zit heb ik gezien.. (devoedingkabel) hopelijk snapt u het nu wel
O-)
lredev schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 13:09:
[...]

Wat voor "ding" bedoel je :P? Het stekker gedeelte, zeg maar aansluitstekkercontactgeval wat ook in de voeding vna een PC zit? Of bedoel je een completer voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

www.neeskensbv.nl zoek maar 1tje uit.. bijvoorbeeld een versteker van 200 euro, ik heb inkoopprijs dus heb je hem voor de helft of minder;) ik hoor het wel
quatje schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 00:34:
ik ben nu bezig met mijn radio kist er zitten 2 boksen van 350 watt in en er komt nog een redelijke subwoofer bij alleen vraag ik me af welke versterker ik erin moet gaan gooien hij hoeft niet echt energy zuinig te zijn want er zit een 44ah accu in dus daar kan ik wel even mee vooruit iemand een goed idee voor versterker??
laat het me weten

groetjesss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber

Sloeber

@allemaal die er verstand van hebben:

Waarom is zo'n lepai apparaat niet geschikt voor een kratradio? Wij hebben een 35Ah accu dus om stroomverbruik gaat het niet echt. Is het echt zulk crap geluid? Of is het gewoon een kwestie van geschikte boxen erop aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
Hallo allemaal

ik heb een subwoofer(passief) van een oude home cinema set.
nou wil ik die ook in me kratradio.

ik vroeg me af met wat voor versterker dat moet dan.
ik dacht zelf aan een mono versterker, maar ik heb er tot op heden geen gevonden.

verder is het maar een 40 watt subwoofer ofzoo (dat ding trok max 100 watt uit de muur(dvdspeler+5 boxen en 1 subwoofer)

heeft iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsi
  • Laatst online: 03-01-2021
@iredev

ik heb je een mailtje gestuurd voor een ta2024 modd. en een losse jack/cinch kabel.
(knip)

[ Voor 29% gewijzigd door F_J_K op 29-12-2020 10:18 . Reden: op verzoek contactgegevens weg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
ik zou niet zo je email laten staan, tenzij je spam wilt, beter zoiets als

(knip)

[ Voor 34% gewijzigd door F_J_K op 29-12-2020 10:18 . Reden: op verzoek van bovenstaande contactgegevens weg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Reiniertjuhhh schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 15:39:
@allemaal die er verstand van hebben:

Waarom is zo'n lepai apparaat niet geschikt voor een kratradio? Wij hebben een 35Ah accu dus om stroomverbruik gaat het niet echt. Is het echt zulk crap geluid? Of is het gewoon een kwestie van geschikte boxen erop aansluiten?
Er zijn hier mensen die de Lepai gebruikt hebben i.c.m. een accu. Het schijnt dat de electronica niet goed tegen voltages van meer dan 12v kan. Aangezien een volledig opgeladen accu wel 13,8-14,4 kan geven is dit geen goede combinatie. De geluidskwaliteit kan gedeeltelijk beïnvloed worden door goede luidsprekers maar dan nog heb je een aap met een gouden ring :+ .
duifi schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:20:
ik heb een subwoofer(passief) van een oude home cinema set.
nou wil ik die ook in me kratradio.
ik vroeg me af met wat voor versterker dat moet dan.
ik dacht zelf aan een mono versterker, maar ik heb er tot op heden geen gevonden.
verder is het maar een 40 watt subwoofer ofzoo (dat ding trok max 100 watt uit de muur(dvdspeler+5 boxen en 1 subwoofer)

heeft iemand een suggestie?
Het is verstandig hier een aparte versterker voor te nemen. Dan sluit je hem gewoon aan op 1 van de twee kanalen (de meeste simpele versterkers kun je niet bridgen). Let wel dat je de hoge tonen uit het ingangssignaal moet filteren. Dit kan dmv een knopje op sommige versterkers of een passief scheidingsfilter.

Ik heb de startpost weer wat bijgewerkt met o.a. de verschillen in Class-D versterkers + datasheets.

[ Voor 3% gewijzigd door Michel5128 op 30-03-2010 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo
ik wil me krat op een voeding aansluiten kan dat hier op?
http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=853444

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Dat kan, maar het is wel een dure oplossing, plus dat je er nog een sigarettenplug bij moet halen. Je kunt beter even op Ebay of Marktplaats kijken voor een 12v 5A voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Ik heb een vraagje over de tijdsduur van mijn versterker op mijn accu

Hoelang zou deze versterker het uithouden op een accu van 7ah??
http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=372204

Ik heb dan een accu van 7ah, versterker, schakelaar, speakers
Ontbreekt er iets?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2010 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber

Sloeber

@michel5128

En als je er dan een weerstandje tussen zet die maar 12v doorlaat, of is het niet zo simpel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
even terugkoment op de vraag van peter.

is het mogelijk om de uitgangen te bridgen?

die versterker spreekt mij wel aan, (voor me subwoofer)
zeker als die te bridgen is en ik 1*20 watt kan creeren (ben er net achter dat subwoofer 30 watt is (A)

ook zit hier al een filter in, waardoor ik dus makkelijk alleen de lage tonen kan filteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 18:54:
Hallo

Ik heb een vraagje over de tijdsduur van mijn versterker op mijn accu

Hoelang zou deze versterker het uithouden op een accu van 7ah??
http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=372204

Ik heb dan een accu van 7ah, versterker, schakelaar, speakers
Ontbreekt er iets?
Hoe lang deze het uit houdt durf ik niet te zeggen. Hij zal niet zo zuinig zijn als een Ta-2024, ik denk eerder vergelijkbaar met de Marquant MCA-200. Dat betekent iets van 5-6 uur. Voor een basis-radiokrat ben je denk ik wel compleet. Misschien nog een tulp-jackkabel voor je mp3-speler. En vergeet de lader niet om je accu op te laden.

@Duifi
Deze versterker is overigens erg geschikt voor degenen die een Subwoofer aan willen sluiten omdat dit versterkertje een laag uitgangsfilter heeft. Hij kan helaas niet gebridged worden.
Reiniertjuhhh schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 19:01:
@michel5128

En als je er dan een weerstandje tussen zet die maar 12v doorlaat, of is het niet zo simpel?
Dat is nog niet zo gemakkelijk. Een 7812 spanningsregelaar heeft een spanningsval van 2v dus die werkt alleen als je meer dan 14v aanbiedt. Wat je eventueel zou kunnen doen is een paar diodes in serie er tussen zetten. Per diode daalt het voltage met 0,5v. Maar het probleem wat je dan krijgt is dat wanneer je accu uitgeput raakt en zelf nog maar +/- 12v levert, je met diodes ruim onder de 12v uit komt. Ik weet niet of die Lepai het dan nog wel blijft doen.

I.c.m. een accu zou ik toch voor een andere versterker gaan ;)

[ Voor 1% gewijzigd door Michel5128 op 30-03-2010 20:48 . Reden: aanvulling voor duifi ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber

Sloeber

Wat raad je me dan aan? Want dat probleem heb je dan toch ook met de TA2024?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
maar is 10 watt dan niet een beetje weinig voor een subwoofer van 30 watt?

en zou je me kunnen uitleggen waarom zo'n versterker niet gebridged kan worden(puur uit interesse)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Reiniertjuhhh schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 20:51:
Wat raad je me dan aan? Want dat probleem heb je dan toch ook met de TA2024?
De chip van de Ta-2024 kan voltages t/m 13,2 volt aan, dit heb ik toevallig vandaag aan de TS toegevoegd. De chip uit de Lepai kan in principe ook, zij het niet dat de electronica niet meer stabiel werkt. Ik denk dat een gemodde Ta-2024 het beste voldoet voor jullie. Als je hier goede speakers op zet heb je helemaal geen sub nodig. En hij is ook nog eens goedkoop. :)
duifi schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 20:55:
maar is 10 watt dan niet een beetje weinig voor een subwoofer van 30 watt?

en zou je me kunnen uitleggen waarom zo'n versterker niet gebridged kan worden(puur uit interesse)
De reden hiervoor is dat de versterker al intern gebrugd is. Dit kan dan niet nog een keer. Verder zit er in versterkers die gebrugd kunnen worden een schakelaar met een stukje electronica waarmee de fase op 1 kanaal omgedraaid wordt. Dit zorgt er dan voor dat je 2x zoveel vermogen hebt.
Ik denk dat die 10 watt ruim voldoende is om de sub goed dienst te laten doen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
ik zal hem binnenkort is aansluiten op me ta2024 kijken wat ik daarvan vind.

en is het dan niet mogelijk dat versterkertje aan te passen, dat het wel mogelijk is. we zijn toch tweakers hea (A).

en dan nog een vraagje,

hoe ga ik dan verdelen over 2 versterkers?

gewoon met zo'n ding? Afbeeldingslocatie: http://www.picco.nl/images/A84306.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door duifi op 30-03-2010 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Nee dit is echt niet mogelijk. Als je het toch probeert heb je óf helemaal geen geluid óf geen vermogensverdubbeling. Een zo'n sub is gemaakt om lage tonen weer te geven dus het kan zijn dat ie aan een ta-2024 een enigszins vervomd geluid geeft.

Er zijn vele manieren te verzinnen om het signaal te splitten. Het kan inderdaad met dat plugje in je mp3 en dan twee jack-tulp kabels naar de versterkers. Of als je liever geen twee kabels naar je mp3-speler hebt lopen dan gebruik je deze kabel tussen de twee versterkers.
Afbeeldingslocatie: http://www.allekabels.nl/product_images/CABLE-464.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
Okee. Ik zal ff zo'n deep bass test nummertje spelen. Komen toch geen hoge tonen in voor.

Is er niet nog iemand anders die een geniale idee heeft voor een mono versterker van 30 Watt . Voor ongeveer 20 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TkTT
  • Laatst online: 03-06-2021
EEy ik ben nieuw hier en wil ook zon ding maken kan iemand mij miss even zeggen of dit kan of wat ik dan nog moet doen.
-Accu: Gel accu, 12 volt-7,2A
- Boxen: 2 Paar 170 mm Tiefmitteltöner Magnat MWS170CP870DI S 150 Watt ma
-Subwoofer: Speaka chassis 150/170
-Versterker: ik dacht zelf aan 2 marquants een voor de sub en 1 voor de twee normale boxjes
-Oplader: deze om de accu op te laden http://www.htponline.nl/v...ur-batterijen-p-1945.html

Dit alles in een 24 heinikken krat.
Mijn vragen zijn dus, is dit te doen?
Gaat dit lukken, hoeland speelt hij en kan ik de gel accu met die oplader opladen.

Dankjewel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
TkTT schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 13:56:
EEy ik ben nieuw hier en wil ook zon ding maken kan iemand mij miss even zeggen of dit kan of wat ik dan nog moet doen.
-Versterker: ik dacht zelf aan 2 marquants een voor de sub en 1 voor de twee normale boxjes
-Oplader: deze om de accu op te laden http://www.htponline.nl/v...ur-batterijen-p-1945.html

Gaat dit lukken, hoeland speelt hij en kan ik de gel accu met die oplader opladen.

Dankjewel
ik zou als ik jouw was een ta2024 nemen voor je 2 normale boxen, vele male zuiniger dan de marquant

voor de subwoofer(als je dat al egt nodig vind) kan je dat versterkertje waarvan een link op de vorige pagina staat nemen, die heeft een speciaal filter voor lage tonen, dus je subwoofer.

ik ben nu ook een beetje aan het kijken voor een versterker voor me subwoofer, ik ga waarschijnlijk ook die kopen.

de ta2024 kan je bij lredev kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber

Sloeber

En op zo'n ta2024 moet je dan nog een schakelaar of iets dergelijks aan fixen. Iig gewoon op de draad die naar de - gaat en van de accu komt, daar een schakelaar tussen zetten? En hoe sterke boxen kan dat apparaatje aan? Want te sterke boxen erop zetten is toch niet goed. Als hij 2x15 watt aankan, kun je dan iets van 50 watt RMS boxen erop zetten? En hoe zit het met al die aansluitingen aan de zijkant van dat ding, welke zijn dat allemaal? En ground, waar moet je die op aansluiten?

Dan denk ik dat ik toch voor die marquant versterker ga, want die is iets sterker, en we hebben een accu van 35Ah dus stroomverbruik is niet het grootste probleem bij ons:P. Welke boxen zijn hier bij aan te raden? Zo tot ongeveer 60 euro voor een paar.

[ Voor 20% gewijzigd door Sloeber op 31-03-2010 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
t is bull shit dat de marquant sterker is, die is ook maar 10 watt hoor
de ta2024 is vele male zuinig en die is sterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
TkTT schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 13:56:

Dankjewel
3 Marquants is absoluut geen aanrader. Aangezien je met 1 op een 7,2Ah accu 6 uur speelt is dit nog eens 3 keer zo kort.
Beter is dan inderdaad de Ta-2024 te nemen. De subwoofer is een goede keus. Omdat dit een dubbelspoels woofer is kun je beide uitgangen van bijvoorbeeld de eerder genoemde versterker van Conrad benutten. 2x 10 watt dus. Let er wel op dat je maar 1 ingangssignaal gebruikt, dus niet links en rechts maar 1 van de 2 splitten naar beide kanten. Lees voor de lader even de startpost.
Reiniertjuhhh schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 15:36:
En op zo'n ta2024 moet je dan nog een schakelaar of iets dergelijks aan fixen. Iig gewoon op de draad die naar de - gaat en van de accu komt, daar een schakelaar tussen zetten? En hoe sterke boxen kan dat apparaatje aan? Want te sterke boxen erop zetten is toch niet goed. Als hij 2x15 watt aankan, kun je dan iets van 50 watt RMS boxen erop zetten? En hoe zit het met al die aansluitingen aan de zijkant van dat ding, welke zijn dat allemaal? En ground, waar moet je die op aansluiten?

Dan denk ik dat ik toch voor die marquant versterker ga, want die is iets sterker, en we hebben een accu van 35Ah dus stroomverbruik is niet het grootste probleem bij ons:P. Welke boxen zijn hier bij aan te raden? Zo tot ongeveer 60 euro voor een paar.
Een schakelaar zet je het beste tussen de + draad. Het vermogen van de speakers maakt niet zo veel uit. Efficiëntie des te meer. Als je vervorming hoort ontstaan bij erg harde volumes kun je hem beter wat zachter zetten. ;) Naast de aansluitingen voor speakers en accu heb je nog een gele, rode en zwarte draad voor het ingangssignaal. In de startpost staat hoe je deze aansluit, waar je op moet letten bij de luidsprekers en waarom de Marquant niet meer vermogen geeft. Even tijd nemen om rustig alles te lezen dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lredev schreef op maandag 29 maart 2010 @ 19:26:
[...]

Tja :P

Plaats ff goede foto van boven en onderkant, dan kunnen we eens kijken! Begrijp ik trouwens dat je je kist gelijk al op marktplaats hebt staan :P?
Ja dat klopt, dan kan ik vervolgens weer een nieuwe maken :)

http://www.plaatjesupload.../03/31/1270044460-570.jpg
http://www.plaatjesupload.../03/31/1270043178-650.jpg

hmm beetje vervelend kijken zo, ik zal hem zo dadelijk even kantelen :P

[ Voor 21% gewijzigd door FeaR op 06-04-2010 14:42 . Reden: Fotosize ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Dat is exact dezelfde als die op de eerste foto op http://www.aplomb.nl/skn/moatiej.html

Over de omringde weerstanden een 4k7 solderen en klaar! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
Gebruikt er hier eigenlijk iemand een TA2020?
Ben erg benieuwd of er zo veel verschil is met de TA2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-09 13:25
@fterheide

Zoals eerder werd gezegd (met dank aan tomtommie) heeft de TA2020 13,5V ingangsspanning nodig. Voor de rest kan je er dezelfde modificatie op uitvoeren, maar natuurlijk wel op andere plekken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
HotFix schreef op donderdag 01 april 2010 @ 08:03:
@fterheide

Zoals eerder werd gezegd (met dank aan tomtommie) heeft de TA2020 13,5V ingangsspanning nodig. Voor de rest kan je er dezelfde modificatie op uitvoeren, maar natuurlijk wel op andere plekken ;)
Niet "nodig", de TA2020 chip werkt wel op 12 volt! Alleen levert hij dan evenveel watt als de TA2024 chip op 12volt. Pas bij voltages hoger dan 13,2 zou er een verschil moeten komen.

Ik krijg van ArjenHelder bij mijn komende levering ook een TA2024 MKIII-pcb. (de huidige is de MKII) Volgens hem heeft deze een veel betere geluidskwaliteit. Maar ja, is ook een stukje duurder. Wel heeft ie leuke extra's zoals een powerLED etc.. Dat van die geluidskwaliteit. Ik vraag me af of ik het kan horen. Ben erg tevreden met hoe de TA2024 klinkt. Anyway, ik zal hem vragen of ik ook een TA2020 kan krijgen bij mijn volgende bestelling. Ik ben ook wel erg benieuwd of er hoorbare verschillen zijn! (of heb jij er een liggen fterheijde, want dan koop ik die wel van je over!)

Van het weekend ga ik weer een radiokistje maken: Met een voeding, lader, hKS, accu en TA2024 ingebouwd. Aan de buitenkant dus een 220 stekkercontactje. Moet een beetje een foolproof gevalletje zijn voor een bandje die hem van me koopt. Ik trek hem op uit multiplex, omdat ik MDF toch wat zwak vind. Ik zal proberen een leuke worklog bij te houden met foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

al iets gevonden? ik zoek namelijk ook een omvormer voor een kratje om 220 aan te kunnen sluiten!
hidde_breda@hotmail.com als je iets hebt gevonden mail me aub!

dank je! of post het op de topic! :)
Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 18:13:
hallo
ik wil me krat op een voeding aansluiten kan dat hier op?
http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=853444

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Jep, mits je versterker niet meer dan 5A trekt op 12V gaat dat goed werken.

@hidde,
Als dat ding van jou alleen op 220 moet werken kan je het beter anders aanpakken. Beetje onhandig om van 220 naar 12V te gaan en dan in de versterker weer een overgang naar een hoger voltage. Kan je beter bij de kringloop / marktplaats degelijk versterkertje weghalen, en een paar leuk speakers.. Krijg je veel betere kwaliteit dan als je voor datzelfde budget auto"hifi" gaat kopen..

Ook een idee kan zijn is een 4 Kanaals TK2050 met een 25volt voeding (18V AC = +/-25VDC van te maken) ben je met de TK2050 en de zelfgemaakte voeding max 100 euro kwijt. En overstijgt in kwaliteit vele autoversterkers van 2 - 4 keer dat budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TkTT
[quote]Michel5128 schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 16:31:
[...]

3 Marquants is absoluut geen aanrader. Aangezien je met 1 op een 7,2Ah accu 6 uur speelt is dit nog eens 3 keer zo kort.
Beter is dan inderdaad de Ta-2024 te nemen. De subwoofer is een goede keus. Omdat dit een dubbelspoels woofer is kun je beide uitgangen van bijvoorbeeld de eerder genoemde versterker van Conrad benutten. 2x 10 watt dus. Let er wel op dat je maar 1 ingangssignaal gebruikt, dus niet links en rechts maar 1 van de 2 splitten naar beide kanten. Lees voor de lader even de startpost.

[...]

Ik gebruik er maar 2 marquants maar ik heb n og een vraag.
Met welke draadjes moet ik de boxjes aansluiten, heeft iemand namen van de uiteindes voor mij?
en hoe hebben julie de onderkant gemaakt? ik dacht zelf om een hout plaat aan de onderkant te doen, wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
@Hidde: e-mailadressen in fora zetten is echt heel onverstandig ivm SPAM. (bijna) Iedereen weet de DM knop te vinden..

@TkTT: sorry, dat heb ik verkeerd gelezen. Echter blijft mijn antwoord over de te kiezen versterkers geldig. En je vraag over de draadjes begrijp ik niet.

@Hidde, TkTT en anderen: in de topicstart staat echt heel veel informatie over voedingen, manier van aansluiten en nog veel meer! (heel interessant >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat je bij de ta2020 de weerstandjes moet VERVANGEN ipv. er gewoon overheen te solderen?

Uitgaande van de info pagina van moatiej..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Verwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 12:09:
Klopt het dat je bij de ta2020 de weerstandjes moet VERVANGEN ipv. er gewoon overheen te solderen?

Uitgaande van de info pagina van moatiej..
Dat ligt aan de waardes van de weerstandjes. Als je gaat vervangen gebruik je 3k3Ohm, ga je eroverheen solderen dan neem je 4k7Ohm weerstandjes. Dan kom je namelijk effectief ook op 3k3Ohm (om en nabij) uit.

In het voorbeeld van moatiej, gebruikt hij 3300Ohm, en vervangt hij ze. Dat is ook erg makkelijk bij die, omdat het geen SMD'tjes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:46

Pixeltje

Woo-woohoo!

Deel 6 alweer, het gaat vrij hard zo ;)

Ben inmiddels terug van Suriname en heb het USB/SD apparaat even uitgeprobeerd; werkt prima! Die remote is echt geniaal! Wel een beetje decadent. Ik ga proberen wat er gebeurd als ik mijn ipod aan USB hang, kijken of dat apparaatje daar iets mee kan.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook bezig met een bierkratradio, en heb hem nu werkend, dus wil hem gaan inbouwen.
Ik heb een 18 ampere accu, een mooi setje Hertz speakers en een clarion 200 watt versterker.

Maar ik wil nu een schakelaar maken voor aan en uit, moet die tussen de REM en de + ?
Daar bedoel ik mee, als je dat hebt, raakt dan je accu niet leeg bij uit?
edit: En maakt het ook nog uit wat voor schakelaar? Ik heb hier een 230 volt 4 ampere schakelaar liggen, maar werkt die daar wel op?

Als ik hem weer in elkaar heb post ik wel wat foto's :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2010 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 10:58:
al iets gevonden? ik zoek namelijk ook een omvormer voor een kratje om 220 aan te kunnen sluiten!
hidde_breda@hotmail.com als je iets hebt gevonden mail me aub!

dank je! of post het op de topic! :)

[...]
Als je graag een computer stekker in je kratje wil steken en hem dan op 12 volt aan sluit waarom gebruik je dan niet gewoon een 12v 2a adapter?
je koopt zon ingang voor pc aansluiting, knipt het stroomsnoer door van die adapter, soldeert het even aanelkaar, en je doet dat kleine plugje in je versterker.. dan kan je gewoon zon computer stekker gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

lredev schreef op donderdag 01 april 2010 @ 10:12:
[...]

Niet "nodig", de TA2020 chip werkt wel op 12 volt! Alleen levert hij dan evenveel watt als de TA2024 chip op 12volt. Pas bij voltages hoger dan 13,2 zou er een verschil moeten komen.

Ik krijg van ArjenHelder bij mijn komende levering ook een TA2024 MKIII-pcb. (de huidige is de MKII) Volgens hem heeft deze een veel betere geluidskwaliteit. Maar ja, is ook een stukje duurder. Wel heeft ie leuke extra's zoals een powerLED etc.. Dat van die geluidskwaliteit. Ik vraag me af of ik het kan horen. Ben erg tevreden met hoe de TA2024 klinkt. Anyway, ik zal hem vragen of ik ook een TA2020 kan krijgen bij mijn volgende bestelling. Ik ben ook wel erg benieuwd of er hoorbare verschillen zijn! (of heb jij er een liggen fterheijde, want dan koop ik die wel van je over!)

Van het weekend ga ik weer een radiokistje maken: Met een voeding, lader, hKS, accu en TA2024 ingebouwd. Aan de buitenkant dus een 220 stekkercontactje. Moet een beetje een foolproof gevalletje zijn voor een bandje die hem van me koopt. Ik trek hem op uit multiplex, omdat ik MDF toch wat zwak vind. Ik zal proberen een leuke worklog bij te houden met foto's!
Als er hoorbare verschillen zijn laat je het ons weten he Levi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier opnieuw een update van mijn 'monster' kist :9

Op de laatste foto zul je zien dat achter de radio nog een plaatje hout zit, dit zit er om de radio verder in de kist te laten zakken (zodat hij er niet uitsteekt). Zoals gezegd, is deze bedoeld voor de handbal, en daar lopen nog wel eens mensen straks langs de kist, en als alles er nou inzit en niks uitsteekt is het misschien wel makkelijk, spaart ook weer gewonden :+. De bassbox zit er ook al in, ik kon daar geen goede foto meer van maken, omdat daarboven weer een plaat zit, en die zit vastgeschroefd.

Afbeeldingslocatie: http://img383.imageshack.us/img383/1222/pict2334.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img163.imageshack.us/img163/3898/pict2331.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img718.imageshack.us/img718/8788/pict2330.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img402.imageshack.us/img402/8325/pict2329.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img694.imageshack.us/img694/9489/pict2327.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img402.imageshack.us/img402/2937/pict2326.jpg

Wat nog resteert:

- Bedrading.
- Druppel lader, komt in het bovenste gedeelte
- Scheidingfilter
- Accu's (komt een gat in de onderkant en daar komen de accu's onder, zeg maar in de piramide).
- Schuren :/
- Schilderen, denk gewoon mooi zwart.
- Op de ribben van de kast komen rvs hoekprofielen langs, voor de stevigheid
- Aan de bovenkant komt een buis 8 hoekig om aan vast te houden

Als er nog tips zijn, of vragen, of gewoon opmerkingen stel/zeg ze gewoon

Tot de volgende update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip: zag iemand hier, die zo'n stofzuiger haspel erin had gemaakt. Als je die als het ware aan een stekkerdoosje ofzo maakt, kan je daar je stroom vandaan halen. Kan je zelfs telefoons opladen, accus laden en alles in 1x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meuzik
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 12:24
mss nog een set wieltjes?
Lijkt me een vrij zwaar ding te gaan worden....

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahahhaa, ja ik weet het.. erg handig! ik heb het gelezen en snap het ook wel hoe het moet, maar waar ik het best zo omvormer kan kopen is de vraag, en die vraag ik juist;)
Michel5128 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 11:53:
@Hidde: e-mailadressen in fora zetten is echt heel onverstandig ivm SPAM. (bijna) Iedereen weet de DM knop te vinden..

@TkTT: sorry, dat heb ik verkeerd gelezen. Echter blijft mijn antwoord over de te kiezen versterkers geldig. En je vraag over de draadjes begrijp ik niet.

@Hidde, TkTT en anderen: in de topicstart staat echt heel veel informatie over voedingen, manier van aansluiten en nog veel meer! (heel interessant >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee! Stuur mij aub ff de link van wat jij in je kratje hebt zitten, De kliko die ik aan het bouwen ben voor iemand anders moet op 12v accu's draaien en om net stroom.. daarom heb ik zo omvormer nodig;) ik zie je link graag komen, 5A ik hoop het.. het is 1 versteker en 1 auto radio, maar zoiezo help je me als je de link stuurt:)
lredev schreef op donderdag 01 april 2010 @ 11:14:
Jep, mits je versterker niet meer dan 5A trekt op 12V gaat dat goed werken.

@hidde,
Als dat ding van jou alleen op 220 moet werken kan je het beter anders aanpakken. Beetje onhandig om van 220 naar 12V te gaan en dan in de versterker weer een overgang naar een hoger voltage. Kan je beter bij de kringloop / marktplaats degelijk versterkertje weghalen, en een paar leuk speakers.. Krijg je veel betere kwaliteit dan als je voor datzelfde budget auto"hifi" gaat kopen..

Ook een idee kan zijn is een 4 Kanaals TK2050 met een 25volt voeding (18V AC = +/-25VDC van te maken) ben je met de TK2050 en de zelfgemaakte voeding max 100 euro kwijt. En overstijgt in kwaliteit vele autoversterkers van 2 - 4 keer dat budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil me kratje gwn ook op netstroom aan kunnen sluiten, en in 90% van de gevallen zien je een pc stekker ingang in die kratjes zitten, zoals ook in pagina 8 staat op die foto's van dat houte frame;) Hidde
Verwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 19:40:
[...]

Als je graag een computer stekker in je kratje wil steken en hem dan op 12 volt aan sluit waarom gebruik je dan niet gewoon een 12v 2a adapter?
je koopt zon ingang voor pc aansluiting, knipt het stroomsnoer door van die adapter, soldeert het even aanelkaar, en je doet dat kleine plugje in je versterker.. dan kan je gewoon zon computer stekker gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ohja, dat was ik nog vergeten te zeggen, bedankt Meuzik :*)

Er komen nog zwenkwieltjes onder, rubber, gelagerd etc. geen crap dus :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hee mensen,

ik ben ook bezig met het bouwen van een kratradiootje. maar nu heb ik een vraagje:

ik wil mijn versterker (marquant mca-200) aansluiten op een loodaccu. maar ik lees van alles over dat de kabels een bepaalde dikte moeten hebben i.v.m. doorbranden. weet een van jullie misschien wat voor draad ik er tussen moet doen? en waar het verkrijgbaar is?

misschien is dit wel een hele domme vraag, maar goed ik heb er nog maar weinig verstand van dus.. ik hoop dat een van jullie mij kan helpen

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 17:56:
Ik wil me kratje gwn ook op netstroom aan kunnen sluiten, en in 90% van de gevallen zien je een pc stekker ingang in die kratjes zitten, zoals ook in pagina 8 staat op die foto's van dat houte frame;) Hidde

[...]
Maar dan sluit je hem toch aan op het netstroom?
Afbeeldingslocatie: http://img402.imageshack.us/img402/6329/voorbeeldp.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knaap37
  • Laatst online: 06-01-2021
hallo, hoe sluit ik zo'n rca aansluiting voor m'n jack kabel voor een mp3 speler aan op de ta2024

Afbeeldingslocatie: http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?VISuperSize&item=260567863302
Afbeeldingslocatie: http://img52.imageshack.us/img52/2876/rcaaansluiting.jpg

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knaap37
  • Laatst online: 06-01-2021
hoe sluit ik de ta2024 en een rca aansluiting aan?
Afbeeldingslocatie: http://img69.imageshack.us/img69/6884/ta2024.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Rood op rood, geel op wit en de zwarte splitten op beide ground aansluitingen ;)

PS: dubbelposten is echt niet nodig, een editje voldoet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:16
Daarrr ben ik weer ! Zoals jullie misschien wel weten was mijn vorige soundboard een ramp - gewoon geen volume. Waarschijnlijk gewoon veel te zwaar bezig geweest :P Een herinnering :
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2wp1r3t.jpg
Dat moest op een 12V 5A accu-tje.

Nu ben ik even wezen kijken echt op advies van topicstart deze keer en vond ik de TA2020 wel goed klinken. Even op ebay wezen kijken en man nog mooi ook !
TA2020 op ebay incl doosje knopjes etc
(Heb even gezocht maar men is alleen maar negatief hierover. Ben op zoek naar wat anders :-) Het kistje is wel mooi:( )

Nou heb ik echt lopen zoeken en zoeken naar mooie speakertjes (3wegjes dacht ik aan) met zeer laag nominaal vermogen. Ik ben uiteindelijk op deze : Kenwood KFC-E1062C en deze Kenwood KFC-1061C gekomen. Ze lijken identiek behalve dan de grootte.

Is dit de juiste keuze ? Wil niet weer zo`n grote fout als eerst maken ^^

[ Voor 5% gewijzigd door BastiaanCM op 02-04-2010 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:46

Pixeltje

Woo-woohoo!

BastiaanCM schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 20:01:
Daarrr ben ik weer ! Zoals jullie misschien wel weten was mijn vorige soundboard een ramp - gewoon geen volume. Waarschijnlijk gewoon veel te zwaar bezig geweest :P Een herinnering :
[afbeelding]
Dat moest op een 12V 5A accu-tje.

Nu ben ik even wezen kijken echt op advies van topicstart deze keer en vond ik de TA2020 wel goed klinken. Even op ebay wezen kijken en man nog mooi ook !
TA2020 op ebay incl doosje knopjes etc
(Heb even gezocht maar men is alleen maar negatief hierover. Ben op zoek naar wat anders :-) Het kistje is wel mooi:( )

Nou heb ik echt lopen zoeken en zoeken naar mooie speakertjes (3wegjes dacht ik aan) met zeer laag nominaal vermogen. Ik ben uiteindelijk op deze : Kenwood KFC-E1062C en deze Kenwood KFC-1061C gekomen. Ze lijken identiek behalve dan de grootte.

Is dit de juiste keuze ? Wil niet weer zo`n grote fout als eerst maken ^^
Waarom was het een ramp? ik heb gemist wat er mis mee was;) Die speakertjes die je laat zien in de links lijken me 10cm-spekers? Kun je niet beter voor 13 cm gaan? Dan win je net een beetje extra bass en een iets degelijker geluid, zeg maar.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:16
Pixeltje schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 21:42:
[...]

Waarom was het een ramp? ik heb gemist wat er mis mee was;) Die speakertjes die je laat zien in de links lijken me 10cm-spekers? Kun je niet beter voor 13 cm gaan? Dan win je net een beetje extra bass en een iets degelijker geluid, zeg maar.
Link werkt niet; zoek in dit topic naar "Lepai"
Een en al negativiteit :P

Als ik zoek naar 13CM`s, dan kom ik de volgende tegen: (Wel 2weg- maar met een zeer groot bereik)
Pioneer & Kenwood met waardes van 25 RMS en 28 RMS. Ik betwijfel of hier dan geluid uit komt, met een versterker die maximaal 15RMS per kanaal uitzend?

[ Voor 6% gewijzigd door BastiaanCM op 02-04-2010 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Ik ben bezig met een kratje dat door een bandje gebruikt moet gaan worden voor in de kleedkamer en bus. Heb het net op mijn siteje geplaatst en niet zo veel zin alle foto's weer opnieuw neer te zetten, dus doe het even makkelijk: http://www.kratradio.nl/2010/kistradio-tim-knol/

Voorproefje: http://tweakers.net/ext/f/Gtrkyv72kidvns9FH5rQggUl/full.jpg

Verder heb ik zelf nog een kistje afgemaakt waar de 6800mAh li-ion accu in moest komen, echter blijft de spanning daarvan op ongeveer 5V hangen, dus die kan ik denk ik als verloren beschouwen. Vooralsnog werkt dit kistje dus op batterijen:

Houten kistje met TA2024

Houten kistje met TA2024

en de achterkant:

Houten kistje met TA2024

(waar je die potloodstrepen ziet, moet nog een voltmeter komen, maar mijn ijzerzaagje voor in de decoupeerzaag was kaput, dus nog ff wachten :P)

[ Voor 49% gewijzigd door FeaR op 06-04-2010 14:41 . Reden: Fotosize ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
BastiaanCM schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 21:53:
[...]

Link werkt niet; zoek in dit topic naar "Lepai"
Een en al negativiteit :P

Als ik zoek naar 13CM`s, dan kom ik de volgende tegen: (Wel 2weg- maar met een zeer groot bereik)
Pioneer & Kenwood met waardes van 25 RMS en 28 RMS. Ik betwijfel of hier dan geluid uit komt, met een versterker die maximaal 15RMS per kanaal uitzend?
Ok ik weet niet wat er precies aan scheelde in je vorige setup (my best guess is nog steeds het feit dat je een subwoofer versterker gebruikte met een subfilter ingebouwd) maar ik zou eerst eens een TA2024 proberen, zie ebay of ondergetekende :P En ja die pioneers en kenwoods die je linkt gaan een hele bult geluid geven met een 2x 15W versterker!

Nogmaals: Boxen ZIJN geen x aantal Watt, ze kunnen maximaal een X aantal Watt verdragen. Zie daarvoor links in de toipicstart en duizenden posts hierover in deze topic reeks :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
@ levi
Hoe kan het dat die Li-ion accu zo snel stuk is gegaan? Want hij is toch intern beveiligd tegen te diep ontladen?

Leuke kistjes weer trouwens!

@knaap37
Tttttttttopicstart!! plaatje

[ Voor 33% gewijzigd door Michel5128 op 02-04-2010 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
lredev schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 22:36:
Ik ben bezig met een kratje dat door een bandje gebruikt moet gaan worden voor in de kleedkamer en bus. Heb het net op mijn siteje geplaatst en niet zo veel zin alle foto's weer opnieuw neer te zetten, dus doe het even makkelijk: http://www.kratradio.nl/2010/kistradio-tim-knol/

Voorproefje: [afbeelding]

Verder heb ik zelf nog een kistje afgemaakt waar de 6800mAh li-ion accu in moest komen, echter blijft de spanning daarvan op ongeveer 5V hangen, dus die kan ik denk ik als verloren beschouwen. Vooralsnog werkt dit kistje dus op batterijen:

[afbeelding]

[afbeelding]

en de achterkant:

[afbeelding]
Ziet er erg mooi uit dat gelakte hout zeg!
En dan nog met een degelijke metalen achterkant, erg sjiek :D
Dat kratje die je voor dat bandje aan het maken bent ziet er ook erg degelijk uit! Je bent er wel een echte profi in geworden zeg :9
Jammer van die li-ion accu, maarja, volgensmij zijn die dingen niet echt heel erg betrouwbaar....

Ik heb trouwens mijn accu voor de eerste keer helemaal leeggetrokken, en het opladen duurde zoooooo lang, echt niet normaal!
Mijn accu (12Ah) heeft zeker 48 uur aan de druppellader gehangen! (de bekende vanson 0.7A lader).
Ik ben dus toch blij dat ik nog een andere heb gekocht (black&decker 2A druppellader), maar ik moet er nog steeds een keer aansluitingen aan maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lredev schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 22:36:

Weet je ook waardoor hij kapot is gegaan?
Want eigenlijk was de planning om ook een li-ion accu 6800mAh in mijn krat te doen, maar als die dingen zo onbetrouwbaar zijn wordt het gewoon een loodaccu denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TkTT
Eey jongens,
ik heb de wat oudere topics gelezen en iedereen heeft het over een volt meter aansluiten.
Maar wat is het nut daarvan en wat heb je eraan is het handig?
Welke moet ik kopen dan en waar moet ik die plaatsen?

Dankje welXD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
@ TkTT,
Aan het aantal volt dat een accu nog heeft kun je zien hoe ''vol'' die zit.
Zo is een 12V accu vol op 13V, en leeg op ong. 11.5V.
Met een voltmeter kun je dus zien hoe vol je accu zit :)
Er zijn meerdere voltmeters te koop, van paneelmeters, tot eentje met een wijzertje.
Ik heb zelf deze: Equus voltmeter
Erg mooi ding, met lichtgevend wijzertje. Hij is helaas wel best duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Moest ineens aan dit topic denken toen ik het volgende tegenkwam:
Hi-Fi Stereo Amplifier with Remote Control for Car/Motorcycle (SD/MMC/USB) 19 Dollar!
Afbeeldingslocatie: http://www.dealextreme.com/productimages/sku_35199_3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www1.dealextreme.com/productimages/sku_35199_2.jpg
  • Model: HS 9003
  • Output power 10~30W
  • Use this AMP on your car, motorcycle, golf cart and other places, where you need small amp in order to have a better listening experience
  • Capable to drive the audio signals from MP3, MP4, CD, radio, DVD
  • Features MCU, USB host, SD/MMC card reader, MP3 decoder, DAC
  • Support all mp3 sampling frequency (8KHz~48KHz), USB flash disk/SD/MP3/MP4 file management
  • Full featured IR remote controller included (1*CR2025 included)

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
@Arjants,

Dat lijkt wel heeeel erg veel op de lepai versterkers! Waarschijnlijk niet zon goeie keuze dus voor een kratradio aangezien deze versterkers het vaak niet doen op een accu, aangezien ze het echt alleen op 12V doen, en niet op de 11.5-13V van een accu :(
Wel erg goedkoop voor al die functies zeg!
Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed.

Linken naar conrad producten? Gebruik de <a href="http://tweakers.net/ext/f/DqtnRqZ9egvgRKnGQnwrXbzZ/full.jpg" target="_blank">directe productlink</a>...