Gebruikers Glasvezel Houten

Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2 weken geleden gevraagd voor de coulance regeling (amino 130 omruilen voor 532).
Men zou mij terug mailen of bellen, ik heb nog steeds niets gehoord.
Hebben meer mensen dit aangevraagd, en niets meer gehoord!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rondebru
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-05 13:58
@jvdmast
"Welk coulance voorstel, en waarvoor is jou zoiets aangeboden dan?"

Gewoon het aanbod van het Webteam: iedereen kan gebruik maken van 1 jaar gratis HD. Even melden bij hen/hem?

Maar de Amino130M is nu ook gratis. Zou het zeer redelijk en coulant vinden, mede gezien de telefonieperikelen, en het ontbreken van analoge / DVB-C tv de eerste maanden als deze Amino ook voor de eerste gebruikers gratis zou mogen worden. Ze hebben veel beloofd en niet helemaal waar gemaakt. In goed vertrouwen zijn we toch verder gegaan met Lijbrandt in de hoop dat.Dat vertrouwen is toch wel wat waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:18
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 13:54:
Ik heb 2 weken geleden gevraagd voor de coulance regeling (amino 130 omruilen voor 532).
Je bedoelt tegen bijbetaling van het prijsverschil?
rondebru schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 16:58:
Gewoon het aanbod van het Webteam: iedereen kan gebruik maken van 1 jaar gratis HD. Even melden bij hen/hem?
Ah, heb ik dan ergens gemist zeker. Ik heb daar zelf in ieder geval niets over gehoord.
rondebru schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 16:58:
Maar de Amino130M is nu ook gratis. Zou het zeer redelijk en coulant vinden, mede gezien de telefonieperikelen, en het ontbreken van analoge / DVB-C tv de eerste maanden als deze Amino ook voor de eerste gebruikers gratis zou mogen worden. Ze hebben veel beloofd en niet helemaal waar gemaakt. In goed vertrouwen zijn we toch verder gegaan met Lijbrandt in de hoop dat.Dat vertrouwen is toch wel wat waard?
En het ontbreken van een tv gids op DVB-C, maar dat is ook niet specifiek aangeboden (al had ik dat wel verwacht als ze hun DVB-C vergelijken met andere TV aanbieders).

Ik heb 61 euro voor de 130M betaald, en nu is die dus gratis?
Hmm, weer balen dat we Lijbrandt wilden helpen als "eerste gebruikers".

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-08 17:17
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 13:54:
Ik heb het ook een week of 2 geleden gevraagd.
Netjes een voorstel gehad. Heb nu de 532 :) reageert beter als een 130:)

Wat ik mis is bij epg +24uur en -24uur dat zou makkelijk zijn met instellen
Maar veder werkt alles naar behoren. Alleen geen voicemail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
sjimmie schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 18:51:
Ik heb 61 euro voor de 130M betaald, en nu is die dus gratis?
Hmm, weer balen dat we Lijbrandt wilden helpen als "eerste gebruikers".
Ja dat is wel jammer dat de "Pilot" gebruikers behalve hun eerdere aansluiting geen leuke aanbiedingen hebben gehad. Je zou verwachten dat die voor verdere test voor aan zouden staan met een leuke give-away.

toch blijf ik blij dat ik weinig klachten heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rondebru
Hier het bericht van het Webteam:

Goede avond,

Bedankt voor dit nieuwe frisse Topic voor Almere en Lijbrandt!
Het Webteam beantwoordt in Topics als deze alle algemene vragen met plezier.
Voor individuele klantproblemen met de Lijbrandt diensten, portfolio en bijvoorbeeld facturatie verwijzen we je graag door naar de Lijbrandt Servicedesk.

Bij deze meteen wat antwoorden op veelgestelde vragen, ik zal ze per vraag behandelen.

vr 1: De eerste 2 maanden gratis, waarvoor geldt dat?
antw: De actie 'Eerste 2 maanden gratis" geldt voor het gekozen pakket. Kies je voor Glasvezel Compleet 50 dan hoef je de eerste 2 maanden niet het abonnementstarief van €59,95 te betalen. Alle Extra's en opties die je bij dit pakket hebt gekozen dienen wel betaald te worden. Bij Lijbrandt zie je bij de (online) bestelling de korting staan bij de keuze waar deze voor geldt.

vr 2: Als ik inlog in Mijn Lijbrandt zie ik bij de optie 'HD pakket' een actie staan, namelijk; de 1ste 12 maanden gratis. kan ik deze als bestaande klant ook bestellen?
Antw: Ja, dat kan. Deze HD actie is ook voor de klanten van het eerste uur. De Mijn Lijbrandt portal heeft op dit moment wat moeite met deze actie voor bestaande klanten maar dat zal snel opgelost worden. Heb je als bestaande klant al het HD pakket voor €5/mnd en wil je gebruik maken van de actie, neem dan contact op met de lijbrandt servicedesk, zij zullen je gegevens noteren. Lijbrandt zal elke unieke klantsituatie met zorg bekijken en binnen 3 werkdagen indien van toepassing een coulance aanbod doen.

vr 3: De Amino M532, heeft Lijbrandt daar een omruil actie voor?
antw: Nee, Lijbrandt heeft geen omruil-actie. Heb je betreffende de Amino M532 een vraag, omruil- of koopbehoefte neem dan contact met de Lijbrandt servicedesk, zij zullen je gegevens noteren. Lijbrandt zal elke unieke klantsituatie met zorg bekijken en binnen 3 werkdagen indien van toepassing een coulance aanbod doen.

vr 4: Lijbrandt verstuurd de Amino 130M i.p.v. de Amino 110 in Almere (WBA), hoe zit dat?
antw: Lijbrandt heeft helaas vanwege issues met de Amino 110 op het WBA netwerk moeten besluiten om deze niet meer uit te leveren. Daarvoor in de plaats wordt de Amino 130M gratis verstuurd. Een dure oplossing maar de Lijbrandt/GHM TV dienst is het waard*. Om hier een duidelijk beleid voor te scheppen is eind november 2010 besloten om tijdelijk de Amino 130M ook gratis (i.p.v. €61) te maken bij elk Lijbrandt pakket met interactieve TV.
Ook hier geldt: Heb je betreffende de Amino 130M, en de door jou betaalde €61, een vraag, neem dan contact met de Lijbrandt servicedesk, zij zullen je gegevens noteren. Lijbrandt zal elke unieke klantsituatie met zorg bekijken en binnen 3 werkdagen indien van toepassing een coulance aanbod doen.

*hiermee willen we graag de discussie van de KPN Streams parkeren tot we meer nieuws hierover hebben, maar nogmaals: de kwaliteit van de GHM TV Streams/content van WGDO op WBA staat hoog op de agenda.

Hopelijk biedt dit meer duidelijkheid,

vrgrt,

WebTeam

Komt van: Lijbrandt: vragen en klachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geacht webteam dit klinkt allemaal zeer leuk, maar als je zegt binnen 3 werkdagen krijg je bericht.
Klopt dit toch mooi niet, ik wacht al 2 weken op bericht. En zo zijn er meer, het klinkt leuk wat je allemaal schrijft maar in de praktijk is het toch een mooi zooitje bij jullie. Ik heb al 3 mails en diverse telefoontjes gepleegd, tot op heden niets. Ik heb geen problemen met de afgenomen diensten, maar jullie informatie richting klant is een groot drama. :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Bedankt voor het plaatsen van dat bericht.

Mooi geregeld met dat bericht van het webteam. Als je nooit op tweakers kijkt of niet specifiek in dat topic dan mis je dus belangrijke informatie van Lijbrandt. Nu moeten de Lijbrandt gebruikers maar hopen dat ze toevallig ergens informatie tegen komen die voor hun belangrijk is. Ik zou bijna zeggen: typerend voor de communicatie van Lijbrandt.

Ook jammer dat "onze Lijbrandt man" hier in de winkel in Houten, die toch onze mailadressen heeft, ook niet even iets heeft laten weten.

Zo te zien had ik dus contact moeten opnemen om alsnog m'n 130M gratis te krijgen en/of was het mogelijk om een 532M te krijgen? Maar als ik jullie begrijp dan is Lijbrandt ook weer heel selectief in het reageren op verzoeken, dus mijn kansen zijn praktisch nul. Want Lijbrandt heeft nog nooit serieus op een vraag van mij gereageerd, dus waarom zouden ze dat wel doen als ik iets terug wil of wil inruilen...
Maargoed, ik ga het wéér proberen, eens zien of ze nu wel een keer met een goede reactie komen! :?

[ Voor 7% gewijzigd door sjimmie op 03-02-2011 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:20
Bijna blij dat ik nog geen glas heb en dus nog even de kat uit de boom kan kijken.
Aan het Lijbrandt Webteam: weet dat er een boel mensen als ik meelezen die nog moeten kiezen, en dat als jullie service niet snel verbeterd wij de alternatieven zullen verkiezen boven jullie (op zich zeer interessante) aanbod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
datadevil schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 10:58:

Aan het Lijbrandt Webteam: weet dat er een boel mensen als ik meelezen die nog moeten kieze
Om nog maar te zwijgen over al die mensen die van mij (en dat geldt ook vast voor een hoop mede-tweakers) weten dat ik "verstand van computers heb" en mij vragen naar welke glas-provider ze het beste kunnen gaan.

Maargoed, ik heb Lijbrandt maar weer eens gemaild...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
sjimmie schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 11:36:
[...]

Om nog maar te zwijgen over al die mensen die van mij (en dat geldt ook vast voor een hoop mede-tweakers) weten dat ik "verstand van computers heb" en mij vragen naar welke glas-provider ze het beste kunnen gaan.

Maargoed, ik heb Lijbrandt maar weer eens gemaild...
was ik nog vergeten te vermelden ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zo'n gebruiker die graag de kat uit de boom kijkt.

We hebben nu ADSL en telefonie van KPN en gewoon kabel. Ik twijfel over Glasvezel.

Voordeel van KPN is dat e-mailadres gehandhaafd blijft. Voordeel van Lijbrandt lijkt dat het ook analoge signalen geeft, wat makkelijker is met een eigen DVD harddiskrecorder.

Wat zal ik doen?

1. Niets
2. KPN
3. Lijbrand
4. anders nl....

Dus inhakend op de stelling van datadevil en JvdMast Wat is jullie advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 14:36

Rincewind

Take me in your arms tonight

Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2011 @ 16:27:

We hebben nu ADSL en telefonie van KPN en gewoon kabel. Ik twijfel over Glasvezel.

Wat heb je zelf al onderzocht ? Ben je al bij de Lijbrandshop en/of KPN-keet geweest ? Heb je de diverse aanbiedingen al eens naast elkaar gezet in een spreadsheetje o.i.d ? Heb je het hele topic al eens doorgelezen ? Het lijkt me dat je je keuze zelf moet bepalen en niet zozeer op het advies van 2 gebruikers in dit topic... [no offense intended]

Hier op tweakers wordt verwacht dat je zelf al het e.e.a. hebt uitgezocht en dan met een gerichte vraag komt. Ikzelf sta ook voor de keuze en volg dit topic al weken maar bij mij zal het waarschijnlijk lijbrand worden. Dat is gebaseerd op een aantal eisen die voor mij van belang zijn. Dat kunnen bij jou hele andere eisen zijn.

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2011 @ 16:27:

Voordeel van KPN is dat e-mailadres gehandhaafd blijft. Voordeel van Lijbrandt lijkt dat het ook analoge signalen geeft, wat makkelijker is met een eigen DVD harddiskrecorder.

Wat zal ik doen?

1. Niets
2. KPN
3. Lijbrand
4. anders nl....

Ik zou email adres nooit als belangrijk punt nemen, en zorgen dat je wat je ook kiest onafhankelijk wordt van je ISP voor je email door bv. gmail of hotmail of iets anders te nemen.
Dat maakt je veel flexibeler in de toekomst, en die specifieke diensten hebben veel minder vaak problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 21:55

TVL

Ik heb een maildomein geregistreerd bij Strato, kost rond de 10 Euro per jaar. Hierdoor wordt je e-mailadres onafhankelijk van je provider en kan je een mooi persoonlijk mailadres kiezen. Verder heb ik XS4ALL en vind deze provider goed. Ik wil dus een probleemloze goede provider. Nadeel van Lijbrandt is dat de informatie wat karig is en dat ik niet blij wordt van alle berichten over Lijbrandt hier. Nadeel van KPN is dat ze erg duur zijn en alles dichttimmeren. Bovendien wil ik analoge TV en DVB-C, verder wil ik gebruik kunnen maken van IMAP (eigen maildomain) en VOIP op anderen toestellen (mobiele telefoon en via internet). Bovendien heeft Tweak als voordeel dat ze toegang geven tot een goede newsserver. Een groot nadeel van Tweak vind ik wel weer het 0900 nummer.

Denk dat als ik nu de verhalen zo volg zou kiezen voor Tweak glasvezel. Maar ik denk dat ik eerst nog even de kat uit de boom kijk.
http://www.tweak.nl/consu...onnement.html&prodid=1209

[ Voor 34% gewijzigd door TVL op 06-02-2011 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn IPTV heeft nog niet gewerkt sinds ik hem afgelopen vrijdag heb aangesloten. Het is een M532 welke ik afgelopen vrijdag thuis gestuurd kreeg.
Ik heb het verschijnsel dat hier is beschreven: Lijbrandt amino 130 geen beeld, haperend geluid.

Zaterdag de lijbrandt helpdesk gebeld. Daar kon men niet bijzonders zien. Op hun advies naar de service winkel op het Plein in Houten. Daar bleek mijn M532 gewoon te werken. :)
Zojuist nogmaals thuis geprobeerd, omdat ik dat andere forum een bericht las dat het opgelost zou moeten zijn, maar ik heb helaas nog steeds het zelfde probleem.
Afgelopen zaterdag heeft men mij toegezegd dat er vandaag iemand van NKM langs zou komen, maar tot op heden nog niemand gezien. Zojuist nogmaals gebeld en men zou er nog eens achter heen gaan. Dit is vandaag niet gebeurt. :(
Internet en telefonie werken gewoon goed (25/25) al lijkt de telefoonlijn ook iets te haperen.
Zojuist ook nog de analoge aansluiting getest, vind 39 zenders en werkt ook goed. Zojuist de codes gevonden voor DVB-C, Freqeuntie: 304000, Symbolen: 6875 en Netwerk-ID: 3900. Dan werkt mijn oude Humax kastje van Ziggo, maar dan moet wel het ziggo kaartje eruit. Een ander LCD TV met ingebouwde DVB-C decoder werkt op die manier ook. :)
Ik weet ook niet over welke glasvezel de analoge TV gaat, ik heb namelijk 2 glasvezels gekregen, een IP-Vezel en een CATV-Vezel. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
IP vezel doet de tcp/ip (dus ook de ip tv)
CATV doet de analoge kabel en de dvb c

Je hebt de iptv toch wel op de 2e poort van de genexis aangesloten? Die zit specifiek in het iptv lan. De andere poort zit in het internet vlan.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja inderdaad de IPTV kabel (Cat-5E) zit op de 2e poort van de Genexis.
Dit heb ik ook al met meerder kabels geprobeert.

Ik ga morgen weer eens met Lijbrandt bellen, want ik vind dat ze zich niet achter een andere partij (lees kabel beheerder) mogen verschuilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Er zit op de M532 vast wel een link-lampje bij z'n netwerkaansluiting, gaat die wel branden als je de netwerkkabel aansluit? En geeft de M532 helemaal geen beeld of de melding dat hij geen signaal krijgt?

(het probleem waar jouw linkje naar verwijst was een storing waar we hier in Houten volgens mij geen last van hadden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Achterop de m532 zit inderdaad een groen ledje dat brandt als hij verbinding heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het Link en Status lampje (groen en geel) branden. De M532 geeft geen beeld alleen een knarsend geluid, met erg scherpe klikken (digitale verstoring). Als ik de M532 aanzet start hij gewoon op, de logo's komen in beeld (Amino en Opera Powered) en al die tijd brandt het poweron lampje blauw. Op het moment dat er beeld zou moeten komen krijg ik dat knarsende geluid, en geen beeld. Het blauwe lampje knipperd een paar keer en gaat tenslotte uit.
De menu tekst en EPG is wel OK. Als ik de netwerk kabel eruit laat en dan opstart, krijg ik na een tijdje de melding dat hij geen netwerk kan vinden.
Ik ben met deze M532 naar de service winkel geweest, en dar is hij aangesloten en deed hij het gelijk.

Ik zit nu met smart te wachten tot er iemand van glashart langst komt om mijn aansluiting te controleren, want ik vermoed dat daar het probleem zit.
Internet, telefonie en analoge TV (ook met DVB-C) werken goed, alleen de HD TV met de M532 wil maar niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels is er een afspraak gemaakt met Lijbrandt om morgen (11:00 uur) naar mijn probleem te komen. kijken.

Voor diegene die het weten, mogen ze zeggen of deze LED's van de Genexis (OCG-218M?) een goede status aangeven?

Power LED aan.
Fiber LED aan.
CATV LED aan.
i1 LED aan.
i2 LED UIT.
i3 LED UIT.
TEL 1 LED aan.
TEL 2 LED UIT.
LAN1 LED's aan.
LAN2 LED's aan.

Dit zijn ze volgens het manual:
Status LEDs
• Power / failure indication
• Fiber uplink status
• CATV receiver status
• General status information (3x)
• Feedback on phone line status (2x)
• LAN-ports – link and activity (4x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
Zo staan ze bij mij ook in Houten
En hier werkt de M532

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ger241
Ook in heb sinds vrijdag mijn amino aangesloten en heb dezelfde problemen: Geen beeld, haperend geluid. EPG werkt wel gewoon goed. Ik woon in "Het Hout".
Ik heb contact opgenomen met Lijbrandt en na behoorlijk lang wachten kreeg ik eindelijk iemand aan de lijn. Deze wist het ook niet en ik zou binnenkort terug gebeld worden door iemand van de 2e-lijn support. Gelukkig kun je de 1e twee maanden elk moment opzeggen bij Lijbrandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
rondebru schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 23:05:
...
Lijbrandt zal elke unieke klantsituatie met zorg bekijken en binnen 3 werkdagen indien van toepassing een coulance aanbod doen.
...
Komt van: Lijbrandt: vragen en klachten
sjimmie schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 10:48:
...
Ik ga het wéér proberen, eens zien of ze nu wel een keer met een goede reactie komen! :?
...
Jammer hoor, die 3 werkdagen zijn al (ruim) verstreken, niets maar ik heb niets van Lijbrandt gehoord.
Niet over de vragen en problemen die ik nog steeds heb en niets over een coulance voorstel.
Volgens mij hebben ze mijn mailadres in de blacklist/banlist gezet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 21:28:
@Ger241
Ook in heb sinds vrijdag mijn amino aangesloten en heb dezelfde problemen: Geen beeld, haperend geluid. EPG werkt wel gewoon goed. Ik woon in "Het Hout".
Ik heb contact opgenomen met Lijbrandt en na behoorlijk lang wachten kreeg ik eindelijk iemand aan de lijn. Deze wist het ook niet en ik zou binnenkort terug gebeld worden door iemand van de 2e-lijn support. Gelukkig kun je de 1e twee maanden elk moment opzeggen bij Lijbrandt.
Ik woon ook in "Het Hout".
Zojuist is er een technicus van Lijbrandt geweest. Heeft alles getest en uitgesloten.
Het ligt dus niet aan mijn spullen maar aan de aansluiting zelf.
Hij heeft zijn support (level 2) gebeld en die gaan nu de verbinding vanuit het NOC controleren en opnieuw patchen.

Wellicht nog even belangrijk. Ik heb ook reeds aangeven dat de ingangs datum van mijn contract opschuift. Dat zouden ze doen is mij beloofd.

Dus ik wacht nu weer even af. Wordt vast en zeker vervolgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rondebru
@jvdmast

Ik was ( en ben) niet happy met mijn coulance voorstel en heb daarop ook gereageerd. Ik heb sedertdien niets meer vernomen! Meerdere pogingen om via Mijn Lijbrandt de 12 maanden gratis HD die me is toegezegd, en voor iedereen zou gelden, zelf aan te vinken en EDL uit te schakelen. is steeds op een foutmelding uitgelopen. Dan moet je de servicedesk weer bellen en zo ga je van het kastje naar de muur. Aan de foutieve facturatie is ook nog steeds niets gedaan. Ik betaal dus nog steeds teveel. Zou ik dat met rente terug krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:01
Yogoi schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 08:28:
[...]

Het deel van Houten wat ze volgens mij nu aan het aansluiten zijn is op een area pop die nog niet gereed is gemeld. Dat zou inhouden dat het abonnement actief word zodra deze areapop opgeleverd is.

Mocht je het zeker willen wetne kun je het beste de servicedesk even bellen.
@Yogoi:

Weet je toevallig of de Area Pop in gebied 5 (De Bouw) al opgeleverd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-08 09:13

krouwen

Hardware Enthusiast

Ik ben blij dat alles bij ons met Lijbrandt nog steeds goed werkt. Na heel veel problemen in november/december, is er verder weinig aan de hand. Alleen de belgegevens zijn nog niet in te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
krouwen schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 17:46:
Alleen de belgegevens zijn nog niet in te zien.
Dat word momenteel getest op het testplatform.
Ziet er correct uit so far.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rondebru
Yogoi schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 17:55:
[...]

Mijn belkosten op de rekening rijzen de pan uit ondanks een abo onbeperkt bellen. :( Ik zou ze zo graag eens willen inzien :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
rondebru schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 18:00:
[...]

Mijn belkosten op de rekening rijzen de pan uit ondanks een abo onbeperkt bellen. :( Ik zou ze zo graag eens willen inzien :-(
Als je de CSD zou bellen kunnen ze je wle een lijst mailen/sturen denk ik.
De data is gewoon aanwezig momenteel voor hun.
Geen idee of je het makkelijk kan copy/pasten naar een mooie lijst maar moet te doen zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Yogoi schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 17:55:
[...]

Zitten daar ook die dingen in zoals voicemail en doorschakelen?
En kan ik ook restitutie krijgen voor de hele periode dat ik het volle pond betaal voor een halve dienst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
sjimmie schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 20:30:
[...]

Zitten daar ook die dingen in zoals voicemail en doorschakelen?
En kan ik ook restitutie krijgen voor de hele periode dat ik het volle pond betaal voor een halve dienst?
vraag 1: Niet wat ik nu test maar ja het is er wel gedeeltelijk, ehcter is er gene enkele ruimte voor foutne in dat soort zaken omdat het anders echt ene chaos word.

vraag2: Daar kan ik je geen antwoord op geven, maar ik denk dat je die al wel wist aangezien je hier lang genoeg post om mij te kennen ;)
Ik post uit persoonlijke titel en heb echt helemaal niks met finance te maken. Behalve dan dat ik vaak samen met ze ga lunchen :)

• Johnnie5
Johnnie5 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 17:14:
[...]

@Yogoi:

Weet je toevallig of de Area Pop in gebied 5 (De Bouw) al opgeleverd is?
Zal jij wel niet weten Yogoi ;)

• Yogoi
Johnnie5 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 12:00:
[...]

Zal jij wel niet weten Yogoi ;)
Wat je hier precies mee wilt bereiken weet ik niet maar ik zal het wel niet weten.
maar op de AP zitten al een zooi werkende klanten. (AP houten-5 heb ik het dan over)

so do the math.

[ Voor 5% gewijzigd door Yogoi op 10-02-2011 12:22 ]

• Johnnie5
Aangezien jij kan zien of deze al is opgeleverd en er dus al klanten zijn aangesloten.

De rede waarom ik dat aangaf is omdat jij in een eerdere reactie zei dat ik de servicedesk
maar moest bellen.
Vandaar de opmerking dat jij het wel niet zou weten.
Was niet al te serieus bedoelt.

[ Voor 47% gewijzigd door Johnnie5 op 10-02-2011 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rondebru
Yogoi schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 19:18:
[...]

Als je de CSD zou bellen kunnen ze je wle een lijst mailen/sturen denk ik.
De data is gewoon aanwezig momenteel voor hun.
Geen idee of je het makkelijk kan copy/pasten naar een mooie lijst maar moet te doen zijn denk ik.
Ik heb factuur@lijbrandt.nl maar gemaild met vragen over de factuur. Kreeg binnen een dag antwoord met toegevoegd een excelbestand met alle gesprekken t/m 10 februari. Daaruit blijkt o.a. dat ik 2 keer telefonie betaal nl de abo onbeperkt bellen en de werkelijke telefoonkosten! Heb daar weer op gereageerd natuurlijk en wacht af....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vervolg op mijn bericht van woensdag 09 februari 2011 12:46

Ik ben zojuist door een kennis uit de wijk gebeld die exact het zelfde probleem heeft met een Amino 130.
Ook hij heeft net als ik een 25/25 internet abonnement.
Zou het daar aan kunnen liggen?

Vandaag had ik de help desk maar weer eens gebeld omdat ik nog niets gehoord had. Men vertelde mij daar dan het team wat deze storing moet oplossen, het erg druk had en niet gestoord mocht worden met belletjes over een status van een bepaalde klant. Ik moest dus maar gewoon afwachten. Overigens is de help desk bijzonder vrioendelijk en begripvol.
Morgen zal ik weer eens bellen. Gelukkig weet ik inmiddels wel mijn call nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag zou de epg op alle headsend voor dvb-c geactiveerd worden
Heeft iemand dit al kunnen testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het werkt epg op dvb-c, tot 2 dagen vooruit.
Nu werkt alles voor mij naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Goh, eind van de dag een mail gekregen van Lijbrandt met antwoorden op mijn vragen.
Telefonie lag aan mijn eigen toestel, voor het zwakke TV signaal moest ik nog maar eens de stekkers controleren.

Ook melde ze me dat de 130M omruil actie voor een 532M maar tot 12 november was... Jammer dat ze mij als klant met een 130M dan niet vóór 12 november even hadden verteld dát ik hem kon inruilen!!!

Enfin, laat ook allemaal maar. Over een half jaar ben ik door het jaarcontract heen.
En wat betreft het opnemen van TV, ik ga daarvoor maar een HTPC inzetten.

Wil er toevallig iemand m'n 130M kopen?
Ik ga over op DVB-C voor "gewoon tv kijken" en de HTPC voor Full HD en opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
sjimmie schreef op maandag 14 februari 2011 @ 19:16:
Ook melde ze me dat de 130M omruil actie voor een 532M maar tot 12 november was... Jammer dat ze mij als klant met een 130M dan niet vóór 12 november even hadden verteld dát ik hem kon inruilen!!!
Evene ter info:
Er is nooit een omruil actie geweest bij Lijbrandt. Ook niet tot 12 november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 16:21:
Het werkt epg op dvb-c, tot 2 dagen vooruit.
Nu werkt alles voor mij naar behoren.
Ja werkt idd.
Vandaag en morgen..
Hopen dat het nog iets langer kan worden :)
sjimmie schreef op maandag 14 februari 2011 @ 19:16:
Onzin. Vraag om een coulance voorstel

[ Voor 38% gewijzigd door MikeT80 op 14-02-2011 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Yogoi schreef op maandag 14 februari 2011 @ 19:22:
[...]

Evene ter info:
Er is nooit een omruil actie geweest bij Lijbrandt. Ook niet tot 12 november.
Rechtstreeks uit de email:
Wat betreft uw vraag over de Amino box, in het laatste kwartaal van 2010 heeft Lijbrandt een tijdelijk actie gehad m.b.t. het "omruilen" van de Amino box. Deze actie heeft gelopen tot 12 november 2010 vandaar dat u er geen gebruik van heeft kunnen maken. (vergelijk het met een nieuw gekochte auto, als deze 1 maand later in de aanbieding wordt gedaan krijgt u ook geen geld terug) Helaas kan ik u hier verder niet mee van dienst zijn.

Of ik in aanmerking zou komen voor enige coulance heb ik aan hun overgelaten maar het antwoord zegt genoeg.

Meer zal ik er dan maar niet over zeggen...

[ Voor 7% gewijzigd door sjimmie op 14-02-2011 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorhoek
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-06-2018
Ik ben vorige week bij de KPN-caravan geweest die al een tijdje staat voor de Loericker Stee (zorgcentrum in Houten Zuid, in de Sporen, vlakbij nieuwbouw Castellum) - als je bij hen een silver abonnement neemt zit daar ook een hd-recorder bij in. Vraag aan de KPN-jongeman: ik heb zelf al een hd-recorder, wat nu? antwoord: u kunt alleen met dit abonnement aan de slag met de daarbij geleverde hd-recorder van KPN.
Nee, uw eigen hd-recorder kunt u daarvoor niet gebruiken.
Vreemd, vreemd.

Andere vraag: ik heb een telefooncentrale in de meterkast, makkelijk zodat ik naar mijn kids op de 2e verdieping kan doorverbinden (of zij naar beneden) en makkelijk zodat je even in huis met elkaar kunt bellen. Vraag: hoe doe ik dat met de glasvezel? Antwoord: Tsja, dat kan niet meer. Als ik me afvraag of nieuwe techniek niet juist meer ipv minder mogelijkheden gaat bieden, is het antwoord: eh.. ja, het is nu eenmaal zo, dat is jammer, als u dat wilt behouden, gaat de telefoon uit het abonnement (dat wordt netto dus duurder).
Merkwaardig toch die KPN...
Groet JH
Ben benieuwd hoe anderen daarover denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
voorhoek schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 12:07:
Ik ben vorige week bij de KPN-caravan geweest die al een tijdje staat voor de Loericker Stee (zorgcentrum in Houten Zuid, in de Sporen, vlakbij nieuwbouw Castellum) - als je bij hen een silver abonnement neemt zit daar ook een hd-recorder bij in. Vraag aan de KPN-jongeman: ik heb zelf al een hd-recorder, wat nu? antwoord: u kunt alleen met dit abonnement aan de slag met de daarbij geleverde hd-recorder van KPN.
Nee, uw eigen hd-recorder kunt u daarvoor niet gebruiken.
Vreemd, vreemd.
Wat voor HD Decoder zou ik eerst vragen als ik die KPN meneer was, dus bij deze, wat voor HD Decoder?
Andere vraag: ik heb een telefooncentrale in de meterkast, makkelijk zodat ik naar mijn kids op de 2e verdieping kan doorverbinden (of zij naar beneden) en makkelijk zodat je even in huis met elkaar kunt bellen. Vraag: hoe doe ik dat met de glasvezel? Antwoord: Tsja, dat kan niet meer. Als ik me afvraag of nieuwe techniek niet juist meer ipv minder mogelijkheden gaat bieden, is het antwoord: eh.. ja, het is nu eenmaal zo, dat is jammer, als u dat wilt behouden, gaat de telefoon uit het abonnement (dat wordt netto dus duurder).
Merkwaardig toch die KPN...
Groet JH
Ben benieuwd hoe anderen daarover denken.
Sja, dat is inderdaad het nadeel van een andere techniek. Het kan wel, maar dan moet je ook een telefooncentrale op een andere techniek hebben (VOIP, Asterisk bv.). Dat was met ISDN natuurlijk ook, en dat is nu eenmaal soms niet anders vind ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 21:46:
Vervolg op mijn bericht van woensdag 09 februari 2011 12:46

Ik ben zojuist door een kennis uit de wijk gebeld die exact het zelfde probleem heeft met een Amino 130.
Ook hij heeft net als ik een 25/25 internet abonnement.
Zou het daar aan kunnen liggen?

Vandaag had ik de help desk maar weer eens gebeld omdat ik nog niets gehoord had. Men vertelde mij daar dan het team wat deze storing moet oplossen, het erg druk had en niet gestoord mocht worden met belletjes over een status van een bepaalde klant. Ik moest dus maar gewoon afwachten. Overigens is de help desk bijzonder vrioendelijk en begripvol.
Morgen zal ik weer eens bellen. Gelukkig weet ik inmiddels wel mijn call nummer.
Ik heb 2x gebeld met de belofte dat ik door 2e lijns supportmedewerker zou worden terug gebeld. Dit is tot op heden niet gebeurt en het probleem is nog steeds niet opgelost. Ik zit inmiddels bijna 3 weken zonder televisie zonder dat iemand er mee bezig is. Als ik Lijbrandt bel, wordt ik niet geholpen. Ik begrijp best dat er iets mis kan gaan, maar ik word een beetje boos dat niemand mij kan vertellen wat er aan de hand is, en dat ik zogenaamd terug gebeld zal worden zonder dat iemand mij daadwerkelijk ooit terug belt.

Gelukkig zijn de 1e twee maanden op zicht, wat ik heb eigenlijk al besloten om over te stappen naar een iets minder incompetente organisatie.
Gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo juist maar weer eens gebeld over het happerende HD geluid/beeld probleem in de wijk het Hout.
Er was nog niets gevonden (of nog niets gedaan). Wel weet ik inmiddesl dat ik niet alleen ben met dit probleem, en ook dat heb ik gemeld bij de help desk.

Ik moet dus weer afwachten en daar wordt ik zo moe van. Je hoort niet waanneer men denkt dat het opgelost is.
Ik begruip dat het best lastig kan zijn als je denkt dat alles goed staat en het dan toch niet goed werkt. Maar wat belangrijkrijk is dat men de klant op de hoogte houdt.

Ook heb ik nog niets vernomen op emails die ik verstuurd heb naar support@lijbrandt.nl

Wat het overstappen naar een andere provider betreft, heb ik aangegeven dat ik mijn contract pas wil laten ingaan op het moment dat de HD tv het doet. Dat was mogelijk zij men tegen mij. Dan beginnen mijn gratis 2 maanden dus ook later.

Ik kan tevens bevestigen dat ik nu met DVB-C ook EPG heb. _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2011 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedva
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-09 19:29

Hedva

Blobfish

Pff, wat een problemen allemaal als ik dit zo lees. Ik baalde eerst dat mijn wijk pas als laatst aan de beurt was. Maar denk dat ik nu eigenlijk toch wel blij ermee ben. Hopelijk is het tegen die tijd allemaal opgelost en werkt het hier gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Hedva schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 13:39:
Pff, wat een problemen allemaal als ik dit zo lees. Ik baalde eerst dat mijn wijk pas als laatst aan de beurt was. Maar denk dat ik nu eigenlijk toch wel blij ermee ben. Hopelijk is het tegen die tijd allemaal opgelost en werkt het hier gewoon.
Hehe...ik heb eigenlijk hetzelfde idee. Maar goed, je leest op Internet meestal de problemen en niet de verhalen van mensen waarbij het allemaal vlekkeloos gaat.
Blijft onbelet dat de 'service' van Lijbrandt blijkbaar echt om te janken is, lijkt me bijna tijd voor een soort massaler protest van die mensen die zo'n last hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 12:09:
Ik kan tevens bevestigen dat je nu met DVB-C ook EPG hebt.
Je bedoelt "dat je nu met DVB-C ook EPG had". Bij mij is de EPG spontaan weer verdwenen. :(

[ Voor 11% gewijzigd door sjimmie op 19-02-2011 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
sjimmie schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 16:51:
[...]

Je bedoelt "dat je nu met DVB-C ook EPG had". Bij mij is de EPG spontaan weer verdwenen. :(
Zie hem ook alleen nog van vandaag...
Morgen is leeg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedva

Hedva

Blobfish

datadevil schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 14:58:
[...]

Hehe...ik heb eigenlijk hetzelfde idee. Maar goed, je leest op Internet meestal de problemen en niet de verhalen van mensen waarbij het allemaal vlekkeloos gaat.

[...]
Ja, maar aan andere kant, er zijn ook heel veel mensen die niet op tweakers komen en er ook last van hebben ;) :P

[ Voor 17% gewijzigd door Hedva op 19-02-2011 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
Yogoi schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 12:19:
[...]

Wat je hier precies mee wilt bereiken weet ik niet maar ik zal het wel niet weten.
maar op de AP zitten al een zooi werkende klanten. (AP houten-5 heb ik het dan over)

so do the math.
Vreemd dat ik via klantenservice te horen krijg dat het netwerk nog niet vrij is gegeven en
dat er nog geen werkende verbindingen zijn |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Collega die in de Bouw woont krijgt ook glas, mag toch hopen dat er dan een aansluiting in zijn buurtcentrale is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
MikeT80 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 17:41:
[...]

Zie hem ook alleen nog van vandaag...
Morgen is leeg :(
En hij werkt weer.
Nu is alleen het mailen naar Hotmail geblokkerd:
host mx4.hotmail.com[65.55.37.104] said: 550 SC-001
Unfortunately, messages from 188.142.0.19 weren't sent. Please contact your
Internet service provider since part of their network is on our block list.
You can also refer your provider to
http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors. (in reply to MAIL
FROM command)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
MikeT80 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 17:12:
[...]
Please contact your
Internet service provider since part of their network is on our block list.[...]
Grrrr, is het weer zover?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
sjimmie schreef op maandag 21 februari 2011 @ 18:52:
[...]

Grrrr, is het weer zover?!
het is natuurlijk om te janken, maar ik zou gewoon lekker via een gmail ofzo mailen joh, zoals eerder geopperd in dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Ja, laten we maar niet meer mailen, tv kijken of bellen via onze provider... :?
Sorry, niet persoonlijk bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-08 10:43
heb vandaag maar weer eens een mail gestu8urd naar tweak waarom ze nog steeds geen R+ in mijn wijk aanbieden.. wel kpn glasvezel, al 5 maanden lang, maar nog steeds geen R+.. en in de wijk hiernaast wel.. vaagheid.

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
sjimmie schreef op maandag 21 februari 2011 @ 21:49:
Ja, laten we maar niet meer mailen, tv kijken of bellen via onze provider... :?
Sorry, niet persoonlijk bedoeld.
Daarom zei ik ook om te janken, maar inderdaad, mail zou ik niet via je provider doen. Scheelt met overstap ellende (niet je email adres aan iedereen communiceren) en het deel van je abbo wat in de mailserver gaat is echt te verwaarlozen, zeker als die niet beheerd wordt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedva

Hedva

Blobfish

Is er iemand die ook een positief verhaal kent met dit glasvezel gedoe ?
In mei/juni beginnen ze bij ons. Ik ga kapot van het janken als het niet werkt. Laat als u het belieft weten dat er ook nog mensen zijn waar bij het allemaal wel in één keer goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SigmundFreud
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

SigmundFreud

Sic transit gloria mundi

Hedva schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 22:34:
Ik, met een eenvoudig modem en een 50/50-abonnement. Zojuist getest naar een Rotterdamse server:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1175660439.png

Tegenwoordig vrijwel geen downtime, en ook de laatste maanden geen gebroken kabels meer. Maar ik doe niets ingewikkelds verder, ook geen TV erbij.

...maar ik heb een bel op mijn fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rondebru
In mei/juni beginnen ze bij ons. Ik ga kapot van het janken als het niet werkt. Laat als u het belieft weten dat er ook nog mensen zijn waar bij het allemaal wel in één keer goed werkt.
Het meeste werkt best wel goed, maar niet alles gaat helaas vlekkeloos. Vooral de communicatie is bagger.
Neem het hele topic eens door, er staan ook positieve verhalen tussen! Internet werkt in ieder geval prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaring is, ik heb een compleet pakket. (Internet 50/50 telefoon en TV)
Alles werkt bij mij zeer goed, vanaf het begin. Alleen is de informatie vanaf lijbrandt een groot drama.
Het product op zich is zeer goed, althans voor mij, ik zit in de snoeksloot Houten.
Wat in het begin niet werkte was dvb-c + epg en geen pvr.
Dit hebben ze nu wel en het werkt prima. Ik moet wel kwijt dat het opnemen via pvr iptv niet zo goed werkt als dvb-c met epg. Van het gezin werk ik alleen met pvr iptv en de andere leden gebruiken nog steeds dvb-c.
Nadelen pvr ipt
1] kan maar 1 programma opnemen
2] zeer traag menu
3] menu is slecht leesbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds 2 maanden ben ik via tweak(.nl) aangesloten. R+30 abo, met analoge TV. Het werkt prima.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1177733747.png
Niet alles in 1 keer vlekkeloos, maar ik vind het goed zat. Eerste 4 maanden gratis. Scheelt toch 180 euro >:) ,

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2011 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het Jansen Effect: Mijn auto doet het goed...
IPTV geen feest? Webteam Lijbrandt overleden? Naar mate meer mensen worden aangesloten wordt natuurlijk ook duidelijker hoe het gaat. De After Sales Communicatie lijkt nog niet echt uitgevonden. Providers laten inhoudelijk eigenlijk niets horen.

Ring Ring... Goedemorgen met garage... Hallo, met Jansen spreekt u. Mag ik de afdeling waar ik kan melden dat mijn auto het goed doet! Telefoniste: Eh... hoe bedoelt u mijnheer Jansen? Was er iets bijzonder aan de hand met uw auto en wilt u nu graag melden dat het is opgelost? Nee, dat bedoel ik niet. Ik wil ge- woon even zeggen dat mijn auto het vandaag goed doet, dat ik kan rijden. Telefoniste: Ja sorry, .... Lees hier meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico Klus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:47
Ik zie ze vandaag graven in mijn wijk de mossen (oa Fluweelmos). Maar gezien de 'kinderziekten' die er nog zijn weet ik niet of ik al wil overstappen.

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
Gisteren nog een medewerker gesproken van Glashart en die vertelde mij dat de AP-5
volgende week klaar zal zijn.
Inmiddels zijn er inderdaad al aan aantal klanten aangesloten in gebied 5.

Heb via de site van Lijbrandt Glasvezel Internet 100 besteld.
Inloggegegevens gekregen via email, maar het lukt niet om in te loggen via "Mijn Lijbrandt"
Wacht het maar af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Strop van 165 euro.

Vorig jaar een contract gesloten met KPN. (juni 2010).

Nu zijn er betere providers opgedoken, verder heeft KPN nu veel betere aanbiedingen (o.a. eerste 3 maanden gratis, wat met 165 euro zou schelen).

Helaas wil KPN het contract niet opzeggen/omzetten; ik zou goedkoper uitzijn of een andere provoder kunnen overwegen. Helaas pindakaas. Toch wel flauw dat ze me er aan houden, zeker met zo'n nieuw product. :( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
Vraag me af hoe lang het duurt voordat de modem geinstalleerd word vanaf het moment
dat de aanvraag gedaan is.

Vanuit gaande dat de aanvraag goed gegaan is ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Johnnie5 op 05-03-2011 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
Vanmiddag is de modem geinstalleerd en alles draait perfect.

Een tevreden klant :)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1195187375.png

Alleen de uploadsnelheid blijft een beetje achter :-(

[ Voor 42% gewijzigd door Johnnie5 op 11-03-2011 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Grote kans dat dat aan je testmethode ligt. Ik haal gewoon de beloofde 100/100 bij 3 ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
Hoe heb jij de snelheid getest dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Ftp van en naar mijn eigen colocated server.

[ Voor 8% gewijzigd door daemonix op 12-03-2011 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Heeft iemand in Houten al een pakket van Solcon?
Ik zie op hun site dat ze wel analoge TV leveren maar ik kan niet vinden of daar ook DVB-C bij zit...
(is dat wel/niet hetzelfde voor alle providers die analoge TV leveren op het Houtense netwerk?)

EDIT: Ondertussen bericht van Solcon dat DVB-C ook in hun analoge signaal zit.

[ Voor 38% gewijzigd door sjimmie op 14-03-2011 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een pakket van Solcon, maar alleen met analoge TV. Werkt prima. Ze gebruiken een Genexis kastje van Glashart met daarbij een Thompson modem/router. Analoge TV gaat rechtstreeks op de Genexis, telefoon en internet via de Thompson.

Bij de bestelling gaven ze aan dat leveren/aansluiten 3 weken zou duren. Uiteindelijk draaide alles na iets meer dan 2 weken. Tot dusver erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, hierbij een goed bericht over Lijbrandt. _/-\o_
Gisteren bleek dat, zonder dat het gemeld was, ineens de HD TV goed te werken in wijk 5 van Houten. Daar heb ik toch ruim 5 weken op moeten wachten.
Mijn Amino M532 PVR werkt nu eindelijk. Nu nog kijken of de ingangsdatum van mijn contract aangepast kan worden.

Wie heeft overigens een werkende Amino M532 PVR decoder.
Mijn valt op dat als ik gewoon HD beeld heb, de blauwe led uit is. Deze gaat alleen aan tijdens de opstart van de M532 en als ik op de knopjes van de afstandsbediening druk.
Hoort dit zo te werken?
Als de M532 uit staat, brandt er constant een rode led.
Dit zijn de M532 specificaties: http://xmsnet.nl/uploads/...ties%20_Amino_M532(1).pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobswa
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-02-2022
Bij deze ook een positief bericht over glasvezel van KPN, met name de set-up boxen.
Voor gebruikers in Houten die de nieuwe willen moeten ff smooth-talk bij de helpdesk doen en dan sturen ze je een nieuwe op. stuur hem niet op voor reparatie want dan krijg je gwn de oude nog(voorraad).
De nieuwe is een heel stuk sneller in het zappen etc.

Arguing on the internet is like running the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 11:23:
Wie heeft overigens een werkende Amino M532 PVR decoder.
Hier werkt die sinds het begin zonder problemen.
Wat wil je weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag weten of het normaal is dat tijdens het normale TV kijken via de STB (M532) er geen enkele (power) led aan de voorzoijde brandt. Ik had verwacht dat de blauwe led aan zou moeten blijven, maar hij brandt alleen tijdens de initialisatie van de STB box, zodra ik TV beeld heb gaat deze led uit.

Verder wil ik weten waar ik kan vinden hoe je de STB afstandsbediening kunt programeren zodat je TV er mee kan worden bedient. Dus eigenlijk een goede gebruiksaanwijzing wat je kan doen met de afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Ja, het is normaal dat er geen enkele led brandt tijdens het tv kijken (tenzij je iets opneemt, een rode led in het midden). Dat is op zich wel fijn, want dan staat er niets in je gezicht te schijnen. ;)

Handleiding heb ik gedownload bij amino (google is your friend), daarin staat ook de programmeer handleiding. Mijn ab spreekt nu ook met mijn philips tv en de lg bluray speler.

[ Voor 3% gewijzigd door daemonix op 16-03-2011 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
daemonix schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 08:37:
Ja, het is normaal dat er geen enkele led brandt tijdens het tv kijken (tenzij je iets opneemt, een rode led in het midden). Dat is op zich wel fijn, want dan staat er niets in je gezicht te schijnen. ;)

Handleiding heb ik gedownload bij amino (google is your friend), daarin staat ook de programmeer handleiding. Mijn ab spreekt nu ook met mijn philips tv en de lg bluray speler.
Over het lampje kan ik het zelfde zeggen. Had wel meer duidelijkheid verwacht. Maar aan de andere kant geen storend licht.

De AB heb ik gewoon in 5 min geprogrameerd met de handleiding die er bij zat. Gewoon ff de codes proberen. Moet alleen toegeven dat het geen topstuk is die AB

Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Vandaag een brief gekregen van Glashart dat ze in de Polders binnenkort gaan beginnen. Het frappante in de brief is dat:
Tijdens de bouw van uw woning is er al een mantelbuis in uw meterkast geplaatst zodat er op een later moment alleen een glasvezel doorheen geblazen dient te worden.
Dat verklaart de aparte buis in mijn meterkast met de roze en blauwe kabel en zou dus betekenen dat er weinig gegraven moet worden. Heeft iemand 'toevallig' een overzichtje van de diverse modems die de providers leveren ? Krijg ik bij Lijbrandt nu standaard een M532 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Rincewind schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 13:32:
Vandaag een brief gekregen van Glashart dat ze in de Polders binnenkort gaan beginnen. Het frappante in de brief is dat:
[...]
Dat verklaart de aparte buis in mijn meterkast met de roze en blauwe kabel en zou dus betekenen dat er weinig gegraven moet worden. Heeft iemand 'toevallig' een overzichtje van de diverse modems die de providers leveren ? Krijg ik bij Lijbrandt nu standaard een M532 ?
yes! Ik woon ook in de polders, goed nieuws dus voor ons :-)
Enige nadeel is dat ik in een nieuwbouwhuis van november woon, en dus tot november 2011 nog aan KPN ADSL vastzit, of ik moet naar KPN glasvezel overstappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand misschien hoe het nu zit met Tweak R+?
Ik kan via de postcodecheck achterhalen dat het in de Campen, Borchen, Gaardes en Hoeves beschikbaar is maar bij de andere postcodes schijnen ze alleen (nog?) via KPN te leveren.
Van het beschikbaarheidskaartje word ik ook niet echt veel wijzer.

Moet je dan maar gewoon een maand wachten wanneer het glas leverbaar is totdat het wel aanvraagbaar is via de site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-08 10:43
nou, dat is precies waar ik al maanden probeer achter te komen.. ik zit in de hoven (bij het heemlandcollege) en wij hebben al een maand of 6 de toegang tot glasvezel. echter alleen via lijbrandt, of via tweak met kpn. ikzelf ben ook een tweak abbonnee, en wil graag overstappen naar tweak r+... long story short, niemand kan me vertellen hoe en wat, en ik wacht al 6 maanden :(

dat maandje wachten kon dus nog wel eens positief zijn ingeschat.

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
datadevil schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 15:51:
[...]

yes! Ik woon ook in de polders, goed nieuws dus voor ons :-)
Enige nadeel is dat ik in een nieuwbouwhuis van november woon, en dus tot november 2011 nog aan KPN ADSL vastzit, of ik moet naar KPN glasvezel overstappen...
mmm..nog geen brief uberhaupt. Waar in de polders was dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

datadevil schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 11:25:
[...]mmm..nog geen brief uberhaupt. Waar in de polders was dat?
Lingepolder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Maaspolder hier, dus echt om de hoek...we wachten in spanning af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

datadevil schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 12:15:
[...]Maaspolder hier, dus echt om de hoek...we wachten in spanning af...
Die huizen zijn pas geleden opgeleverd dus het zou mij niets verbazen als jullie later aan de beurt komen omdat jullie nog niet op de lijst staan. En misschien ben je al voorzien van glasvezel en is het alleen een kwestie van aansluiten in de meterkast. Dan krijg je ook een andere brief denk ik. Ik zou zeggen:bel ze eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Rincewind schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 12:33:
[...]
Die huizen zijn pas geleden opgeleverd dus het zou mij niets verbazen als jullie later aan de beurt komen omdat jullie nog niet op de lijst staan. En misschien ben je al voorzien van glasvezel en is het alleen een kwestie van aansluiten in de meterkast. Dan krijg je ook een andere brief denk ik. Ik zou zeggen:bel ze eens ;)
Ja, geen idee eigenlijk hoe dat zit. Geloof dat ik had gelezen dat ze het nog nergens echt al aansluiten gelijk, zal wel met efficientie te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrobbieD
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 16:06
Begin deze week heb ik een brief van Glashart ontvangen (ik woon in de tuinen in het nieuwbouw deel - gebied 6) met het bericht dat er binnenkort glas zal worden gelegd. De maand die genoemd wordt is November wanneer glas beschikbaar zal zijn. Waarschijnlijk hoeft er in onze buurt niet veel gegraven te worden omdat er al mantelsbuizen liggen. Dat klinkt op zich tegenstrijdig ... ze hoeven weinig te graven en kunnen snel glas leggen en toch hebben ze tot November nodig? Is er iemand die hier meer details van weet?

[ Voor 4% gewijzigd door DrobbieD op 24-03-2011 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedva

Hedva

Blobfish

Ze zijn nu bezig in de Muren en Stenen. (Deel 8 ) De Cascademuur is sinds vandaag weer dicht. Ze zullen waarschijnlijk binnenkort de andere straten in gaan. Ook op de Leisteen is sinds vandaag weer helemaal dicht.
DrobbieD schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 15:10:
Begin deze week heb ik een brief van Glashart ontvangen (ik woon in de tuinen in het nieuwbouw deel - gebied 6) met het bericht dat er binnenkort glas zal worden gelegd. De maand die genoemd wordt is November wanneer glas beschikbaar zal zijn. Waarschijnlijk hoeft er in onze buurt niet veel gegraven te worden omdat er al mantelsbuizen liggen. Dat klinkt op zich tegenstrijdig ... ze hoeven weinig te graven en kunnen snel glas leggen en toch hebben ze tot November nodig? Is er iemand die hier meer details van weet?
Raar. Ik ben gebied 8 en ze zijn bezig om kabels de straten in te krijgen. Heb alleen geen idee wanneer ze het doortrekken de huizen in.

[ Voor 64% gewijzigd door Hedva op 26-03-2011 01:29 . Reden: stomme smily + reactie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Zag dat ze in Zuid bij het spoor een huisje hebben neergezet (naast de appie). Is dit een verdeelkast voor glasvezel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
TVL schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 16:13:
Zag dat ze in Zuid bij het spoor een huisje hebben neergezet (naast de appie). Is dit een verdeelkast voor glasvezel?
Kom daar niet zo vaak, maar was dat niet een informatie gebouwetje o.i.d.?

Wordt tijd om op Glasvezel over te stappen denk ik... Max. download speed van 500/600 kb/s is niet fijn. (upload 80 kb/s). Dat nog verdeeld over piekmomenten van 5 computers die tegelijk aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Awoodentree schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 15:20:
[...]

Kom daar niet zo vaak, maar was dat niet een informatie gebouwetje o.i.d.?
Nee dat is die groene KPN container die voor de appie staat. Naast de appie hebben ze een stenen huisje neergezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTHamd
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-10-2024
Ik zit hier aan Citroengras, er ligt glasvezel tot aan de deur. Iemand een idee hoe lang het duurt voordat het echt werkt?
Wie is recent aangesloten en welke straat wijk is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

MTHamd schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 22:02:
Ik zit hier aan Citroengras, er ligt glasvezel tot aan de deur. Iemand een idee hoe lang het duurt voordat het echt werkt?
Wie is recent aangesloten en welke straat wijk is dat?
Wat bedoel je met 'tot aan de deur'? Is de monteur al in je huis geweest om e.e.a. af te monteren ? Zo ja dan moet je wel een glasabbo afsluiten bij een van de providers anders gaat het nooit werken ;)

Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste