Gebruikers Glasvezel Houten

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolukan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-08 23:43
In de Steen hebben ze aan de kant van het spoor wat gedaan, maar aan "mijn" kant (andere kant van fietspad) is het doodse stilte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Bolukan schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 19:53:
In de Steen hebben ze aan de kant van het spoor wat gedaan, maar aan "mijn" kant (andere kant van fietspad) is het doodse stilte.
dan wordt je wel langzamerhand ingesloten, de grassen e.d. is volgens mij al gedaan, de polders worden nu dus gedaan dus dan zouden de muren en de stenen overblijven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Nu online
iemand overigens een idee hoe snel lijbrandt kan activeren nadat je het glas in je huis hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, de Grassen zijn al gedaan t/m de meterkast.
Ik heb mij 4 weken geleden aangemeld bij Lijbrandt en morgen, 5 augustus, komt Glashart het modem installeren. Hierna moet de apparatuur van Lijbrandt nog komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-08 10:43
was er destijds niet een artikel dat glashart een fout had gemaakt? dat er een gedeelte van houten niet voorzien kon worden van glasvezel ofzo? staat me nog wat van bij.

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 14:36

Rincewind

Take me in your arms tonight

Just to be sure: heeft er iemand (buiten de maaspolder) van de polders al een bezoekje gehad van de glasvezeltoko ? Voor mijn vakantie was het bericht dat ze 1e week juli zouden komen maar tot op heden nog niets van ze gehoord...

Daarnaast ben ik nieuwsgierig naar de redenen waarom men voor glasvezel heeft gekozen/gaat kiezen. Ikzelf ben er namelijk nog niet uit... Als ik kabel (Ziggo) vergelijk met de huidige glas-providers zie ik geen echte reden waarom ik voor glasvezel zou moeten kiezen. Dat de ene een paar euro duurder is dan de anderen of de ene aanbieder heeft iets meer analoge zenders zijn nou niet echt 'de' factoren. Waarom zou ik voor glasvezel in Houten moeten gaan ?

Dat ik mijn versnipperde kabel/telecom/ADSL oplossing ga herinrichten is wel duidelijk alleen de keuze tussen kabel en glas is niet zo makkelijk als ik had gehoopt :?

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolukan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-08 23:43
freak1 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 07:53:
was er destijds niet een artikel dat glashart een fout had gemaakt? dat er een gedeelte van houten niet voorzien kon worden van glasvezel ofzo? staat me nog wat van bij.
Doe even leuk. Wat doe je me aan met zo'n opmerking? :'(
Alle binnengebieden zouden worden aangesloten, waar jij naar refereert zijn misschien de gebieden buiten de ring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Nu online
Rincewind schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 08:57:
Just to be sure: heeft er iemand (buiten de maaspolder) van de polders al een bezoekje gehad van de glasvezeltoko ? Voor mijn vakantie was het bericht dat ze 1e week juli zouden komen maar tot op heden nog niets van ze gehoord...

Daarnaast ben ik nieuwsgierig naar de redenen waarom men voor glasvezel heeft gekozen/gaat kiezen. Ikzelf ben er namelijk nog niet uit... Als ik kabel (Ziggo) vergelijk met de huidige glas-providers zie ik geen echte reden waarom ik voor glasvezel zou moeten kiezen. Dat de ene een paar euro duurder is dan de anderen of de ene aanbieder heeft iets meer analoge zenders zijn nou niet echt 'de' factoren. Waarom zou ik voor glasvezel in Houten moeten gaan ?

Dat ik mijn versnipperde kabel/telecom/ADSL oplossing ga herinrichten is wel duidelijk alleen de keuze tussen kabel en glas is niet zo makkelijk als ik had gehoopt :?
wat betreft een afspraak, bel even wanneer het nu dan wordt want dat gaven ze bij mij keurig aan..

Wat betreft glas of Ziggo, ik heb gewoon hele slechte ervaringen met Ziggo qua administratie, alleen al daarom wil ik daar niet meer heen. Nu zal dat ben ik bang bij de Glasproviders misschien niet beter zijn, maar ik wil in ieder geval niet meer Ziggo kopen..(principe kwestie)

Los van mijn persoonlijke frustraties met hen, is het product kabel wel aan het verbeteren, onder druk van het glas aanbod.
Wat je op glas zou kunnen krijgen is (zegt men) mooier analoog signaal, en een unscrambled open IPTV netwerk, wat wel leuk is als je dingen wel doen met dat signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

datadevil schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 09:02:
[...]Wat je op glas zou kunnen krijgen is (zegt men) mooier analoog signaal, en een unscrambled open IPTV netwerk, wat wel leuk is als je dingen wel doen met dat signaal.
Dat geldt toch alleen voor Lijbrandt ? Ik volg i.i.g. wel de topics zoals 'Lijbrandt IPTV via router ?' en dat is inderdaad wel een optie die ik vergeten was. Het vereist wel een flinke aanpassing aan mijn meterkastnetwerksetup ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Rincewind op 05-08-2011 13:44 . Reden: typo.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
Bolukan schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 09:02:
[...]

Doe even leuk. Wat doe je me aan met zo'n opmerking? :'(
Alle binnengebieden zouden worden aangesloten, waar jij naar refereert zijn misschien de gebieden buiten de ring.
ik weet niet meer waarvandaan, misschien glasvezelhouten.nl ?
er stond me iets van bij dat bepaalde gebieden iets hadden met de flats of iets dergelijks, en dat men daar de kabels niet kon/mocht doorvoeren, ook conflict met woningbouwvereniging of iets dergelijks..

ik zou het echt niet meer weten om eerlijk te zijn.. klok, klepel etc.

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Nu online
Rincewind schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 13:31:
[...]
Dat geldt toch alleen voor Lijbrandt ? Ik volg i.i.g. wel de topics zoals 'Lijbrandt IPTV via router ?' en dat is inderdaad wel een optie die ik vergeten was. Het vereist wel een flinke aanpassing aan mijn meterkastnetwerksetup ;)
volgens mij is dat gewoon tv die aangeboden wordt door glashartmedia, dat bieden de meeste providers aan hier (volgens mij alleen kpn en soms tweak niet..), maar dat kun je bij de provider zien of vragen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Nu online
freak1 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 14:23:
[...]

ik weet niet meer waarvandaan, misschien glasvezelhouten.nl ?
er stond me iets van bij dat bepaalde gebieden iets hadden met de flats of iets dergelijks, en dat men daar de kabels niet kon/mocht doorvoeren, ook conflict met woningbouwvereniging of iets dergelijks..

ik zou het echt niet meer weten om eerlijk te zijn.. klok, klepel etc.
doorvoer kabels is bv. appartementen aan het Rond, verder overal binnen de rondweg afaik....zie ook de kaart op de site..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er eigenlijk al aansluitingen in Houten Zuid met TweakFiber via / op Reggefiber?. Ik las in dit topic dat iemand idd "Glasvezel Internet, Televisie en Bellen Blauw" zou hebben. Tweak zelf geeft te kennen nog niet te leveren in "het Water." Ik heb altijd goede ervaringen met Tweak maar het contact hieromtrent gaat érg moeizaam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTHamd
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-10-2024
Update: gisteren hier op Citroengras is mijn glasvezelmodem geplaatst, nu afwachten wanneer ik m'n decoder en handleidingen ontvang en de boel geactiveerd wordt. (Abbo via Lijbrandt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Nu online
vandaag maar weer eens Lijbrandt bellen, nadat mijn aanmelding op hun site misging, waarbij de data zogenaamd wel bekend zou zijn maar de mevrouw aan de lijn van niks wist, en ze mij niet terugbelden op de terugbel afspraak tijd, krijgen ze nog een kans....heb ook niet het idee dat ik veel keuze heb, met Tweak die niet weet dat ze via glashart tv kunnen leveren, en de andere providers die ook niet uitblinken in duidelijkheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
ik moet eerlijk zeggen dat kickxl me erg aansprak. het is dat ik vooruitbetaald heb voor een dsl abbo voor nog een klein jaar bij Tweak, anders was ik over...

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Nu online
freak1 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 09:44:
ik moet eerlijk zeggen dat kickxl me erg aansprak. het is dat ik vooruitbetaald heb voor een dsl abbo voor nog een klein jaar bij Tweak, anders was ik over...
Mja, die denken op hun site dat ik nog geen glas heb, en hoewel ik na zou kunnen bellen krijg je bij hen ook geen gratis tv decoder, dus kost je weer 159...

[ Voor 3% gewijzigd door datadevil op 12-08-2011 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaddyCrash
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-01 20:42
Met Tweak heb ik het ondertussen wel gehad hoor. 4 jaar ADSL abonnement daar afgenomen, maar nu met de glasvezel tonen ze absoluut GEEN initiatief. Verschuilen zich achter van alles en nog wat. Dat er andere aanbieders zijn die wel de Reggefiber achtige producten aanbieden bij Tweak, R+ geheten boeit ze allemaal niet. Mijn ADSL abbo bij Tweak loopt op 1oktober af en ik ga naar Ziggo toe. Had graag een Tweak R+ abbo willen afsluiten. De KPN-achtige abbonementen met alleen IPTV en geen DVB-C trekken me niet. Kan ik, of het hele huis van kabels voorzien, of met Powerline-adapters aan de gang.
KPN begrijpt er met zijn productaanbod echt ook helemaal niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Nu online
DaddyCrash schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:14:
Met Tweak heb ik het ondertussen wel gehad hoor. 4 jaar ADSL abonnement daar afgenomen, maar nu met de glasvezel tonen ze absoluut GEEN initiatief. Verschuilen zich achter van alles en nog wat. Dat er andere aanbieders zijn die wel de Reggefiber achtige producten aanbieden bij Tweak, R+ geheten boeit ze allemaal niet. Mijn ADSL abbo bij Tweak loopt op 1oktober af en ik ga naar Ziggo toe. Had graag een Tweak R+ abbo willen afsluiten. De KPN-achtige abbonementen met alleen IPTV en geen DVB-C trekken me niet. Kan ik, of het hele huis van kabels voorzien, of met Powerline-adapters aan de gang.
KPN begrijpt er met zijn productaanbod echt ook helemaal niets van.
snap je argumenten, alleen waarom dan Ziggo en niet een van die andere aanbieders die wel op glas R+ aanbieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico Klus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:39
Misschien beetje off topic, maar weet er iemand of er al TV's met ingebouwde IPTV zijn zodat je geen settopbox meer nodig hebt?
Ik heb wat gegoogled, maar wat ik zie over IPTV is dat ze bedoelen dat je via internet naar het netwerk van de fabrikant gaat en daar TV en internet diensten af kan nemen. Maar dus niet je settopbox vervangen zoals de CAM/CI+ module dat voor de kabel gedaan heeft.

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaddyCrash
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-01 20:42
datadevil schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:18:
[...]

snap je argumenten, alleen waarom dan Ziggo en niet een van die andere aanbieders die wel op glas R+ aanbieden?
Dat gedoe met IPTV staat me eigenlijk tegen. Ziggo heeft betere en goedkopere produkten, en een opzegtermijn van 1 maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nico Klus schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 02:03:
Misschien beetje off topic, maar weet er iemand of er al TV's met ingebouwde IPTV zijn zodat je geen settopbox meer nodig hebt?
Ik heb wat gegoogled, maar wat ik zie over IPTV is dat ze bedoelen dat je via internet naar het netwerk van de fabrikant gaat en daar TV en internet diensten af kan nemen. Maar dus niet je settopbox vervangen zoals de CAM/CI+ module dat voor de kabel gedaan heeft.
Voor IPTV is er (nog) geen echte standaard zoals bij DVB-C. Maar zolang het IPTV signaal niet geëncrypt is kun je ook daarmee gewoon je eigen apparatuur gebruiken. Dit vergt uiteraard wel wat meer tweak werk dan het standaard rechtoe rechtaan gebeuren zoals je het met DVB-C gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Nu online
DaddyCrash schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 23:10:
[...]

Dat gedoe met IPTV staat me eigenlijk tegen. Ziggo heeft betere en goedkopere produkten, en een opzegtermijn van 1 maand.
ok..'beter' is natuurlijk een lastige discussie, en goedkoper is daar nauw mee verbonden.
Opzegtermijn van een maand is wel netjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 21:55

TVL

En Ziggo is erg goed in het verdraaien van de zaken net zo als KPN. We maken het lekker simpel voor u maar u bent wel veel meer geld kwijt. Verkapte prijsverhogingen noem ik dat. En fors ook. Nee, ik zal blij zijn als ik van een onbetrouwbaar bedrijf als Ziggo af ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je wat voorbeelden? Vind dat Ziggo het juist erg goed doet in vergelijking met UPC en KPN. Hoge kwaliteit, veel waar voor je geld en het tv product is redelijk open zodat je je eigen apparatuur kan gebruiken. Ziggo is dan ook de enige echte concurrent van Glashart Media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Per september gaan ze alle pakketten wijzigen. Betekend dat als je extra pakketten afneemt je veel duurder uit bent. Ik heb bijvoorbeeld een kids pakket, ze gaan mij omzetten naar een pluspakket dat betekend dat ik extra 5 euro per maand meer moet gaan betalen en bovendien heb ik niet eens alle zenders die hier eerst ook inzaten want dan zou ik nog een duurder pakket moeten nemen en ben ik extra 10 euro per maand duurder uit. Verder zag ik dat ze de telefoon tarieven op de schop nemen. Eén tarief voor mobiel en vast bellen maar naar mobiel bellen zit weer niet in het vrij bellen pakket. Al met al ben je als consument vele malen duurder uit en is hier sprake van een verkapte prijsverhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al enkele maanden een Animo M532 PVR in gebruik via provider Lijbrandt.
Nu heb ik nog minimaal 1 probleem waarvan ik wil weten of dat bij andere gebruikers ook optreed.
Dat is namelijk het volgende probleem:

Als ik opneem (handmating of middels de guide) blijkt bij 13th-street er geen ondertitels worden opgenomen.
Bij andere zenders doet de PVR het goed. Dus uitzendingen van bijvoorbeeld Monk of Law & Order, zijn als we ze terug kijken via de PVR, zonder ondertitels. Dit hebben we dus alleen naog maar gezien met 13th street van Lijbrandt.

Via Lijbrandt hebben we al een aantal malen het advies gehad om de STB te upgraden naar de laatste versie, nu met Softwareversie 0.18.0-Ax3x-opera9 en OEM-versie zt6-ax3x-0.18.0.1. Maar dat heeft dit probleem nog niet opgelost.

Ik zou dus graag willen weten of ander dit zelfde probleem ervaren.

Vriendelijke groet,
Gerrit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:18
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 14:10:
Nu heb ik nog minimaal 1 probleem waarvan ik wil weten of dat bij andere gebruikers ook optreed.
Vriendelijke groet,
Gerrit.
Het is doorgaans voldoende om het 1x te posten op gathering, veel mensen lezen toch ook wel de andere topics waar je het geplaatst hebt.

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Krijg net een brief van XS4ALL (huidige provider) dat ze ook glasvezel gaan aanbieden op plaatsen waar je aangesloten kan worden. Vanaf 1 november zou ik door XS4ALL aangesloten kunnen worden. In ieder geval weer een aanbieder erbij in Houten. http://www.xs4all.nl/glas/

[ Voor 5% gewijzigd door TVL op 24-08-2011 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
TVL schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 13:27:
Krijg net een brief van XS4ALL (huidige provider) dat ze ook glasvezel gaan aanbieden op plaatsen waar je aangesloten kan worden. Vanaf 1 november zou ik door XS4ALL aangesloten kunnen worden. In ieder geval weer een aanbieder erbij in Houten. http://www.xs4all.nl/glas/
Dat zou mooi zijn, mijn jaarcontact loopt deze maand af, dus dan zou ik straks naar xs4all kunnen overstappen! (mijn vorige provider op adsl, met veel goede ervaring alleen wat relatief hogere kosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Het jammere is wel dat de kosten vrij hoog zijn. Bij Lijbrandt betaal je voor 25 mbit 49,95 en bij XS4ALL ga je 65 Euro betalen voor 40 mbit (Internet, bellen en TV). Ik persoonlijk heb genoeg aan 25 mbit. Je krijgt gewoon de KPN variant van XS4ALL. Bovendien krijg je de KPN streams die minder zijn als de Lijbrandt streams en ik wil wel heel graag de COAX houden. Wordt een lastige keus.

[ Voor 21% gewijzigd door TVL op 24-08-2011 22:07 ]

• sjimmie
TVL schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 22:03:
Het jammere is wel dat de kosten vrij hoog zijn. Bij Lijbrandt betaal je voor 25 mbit 49,95 en bij XS4ALL ga je 65 Euro betalen voor 40 mbit (Internet, bellen en TV). Ik persoonlijk heb genoeg aan 25 mbit.
Dat is wel jammer, maar vind ik nog wel te overleven... Maar.........
TVL schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 22:03:
Je krijgt gewoon de KPN variant van XS4ALL. Bovendien krijg je de KPN streams die minder zijn als de Lijbrandt streams en ik wil wel heel graag de COAX houden. Wordt een lastige keus.
...DAT is voor mij een no-go voor xs4all! Als ze alleen dat KPN spul gaan leveren dan hoef ik het niet. Geen coax, dus ook geen dvb-c. Geen mooie IPTV streams meer op mijn multimedia pc. En geen eigen router waarop ik nu toch heel wat leuken gebruik. Jammer. ;w

• Rincewind

Rincewind

Ik was laatst bij de glashartmedialijbrandt-en-de-rest-winkel in het oude dorp om te informeren wat ik zou kunnen kiezen en even de HW te bekijken. De man achter de balie raadde me aan om nog even een paar maanden te wachten met bestellen omdat de verwachting is dat de prijzen wat meer gaan dalen. Volgens de planning moet de aanleg eind oktober klaar zijn en dan verwacht hij een flinke toename van aanbieders en daardoor een daling van de prijs en/of betere aanbiedingen. Dat 'verklaart' misschien waarom XS4ALL ook per 1 november aan gaat bieden...

• datadevil
  • Nu online
Rincewind schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 09:46:
Ik was laatst bij de glashartmedialijbrandt-en-de-rest-winkel in het oude dorp om te informeren wat ik zou kunnen kiezen en even de HW te bekijken. De man achter de balie raadde me aan om nog even een paar maanden te wachten met bestellen omdat de verwachting is dat de prijzen wat meer gaan dalen. Volgens de planning moet de aanleg eind oktober klaar zijn en dan verwacht hij een flinke toename van aanbieders en daardoor een daling van de prijs en/of betere aanbiedingen. Dat 'verklaart' misschien waarom XS4ALL ook per 1 november aan gaat bieden...
hmpff..en dan heb ik net Lijbrandt aangevraagd..Volgens mij ben ik nog op tijd om te annuleren...zal het nog eens goed overwegen.
Mijn huidige abbo loopt nog tot november, grootste risico wat ik dan neem is dat dan met wachten dus tijdje zonder kom te zitten omdat het wat langer gaat duren lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TVL schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 13:27:
Ben er heel blij mee. Nu nog xs4all via adsl en zat dus te wachten op hun glas aanbieding die begin het jaar was aangekondigd. Wordt denk ik de 80 variant met bellen maar zonder tv. Dat blijft voorlopig maar gewoon via ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-08 09:13

krouwen

Hardware Enthusiast

Hebben jullie ook een iptv storing?

Verwijderd

Hoi,
Ik ben door alle forums heen aan het bladeren, maar raak een beetje de draad kwijt. Mogelijk is deze vraag al eens gesteld.

Ik heb op dit moment een analoog ziggo abonnement en daarnaast internetplusbellen van KPN.
Ik heb een DVD-HDD recorder en een philips 37pfl9606 (sinds gister). Hoog tijd om mijn content digitaal en in full HD aan te bieden op dit prachtige scherm.

Ik ben opzoek naar een alles-in-een provider.
internet 30/30 lijkt me goed genoeg.
Ik wil blijven downloaden van newsgroups.
telefonie naar vaste lijnen wil ik onbeperkt kunnen doen.
vast IP adres lijkt me ook handig.

Lijbrandt biedt nagenoeg alle dingen die ik wil. Ik weet alleen niet hoe ik het beste kan opnemen.
Welke provider heeft de beste recording functionaliteiten?

Ik lees veel goeds over de Humax iHDR-5200c. Welke bij Ziggo wordt aangeboden.
Lijbrandt heeft een amino m532 (of m540). Echter dit schijnt een erg gebruikersonvriendelijk apparaat te zijn.

Is er een "tussen mogelijkheid". Kan mijn oude dvd-hdd recorder tijdelijk blijven? Nu komt hier gewoon coax binnen.

Ik begrijp ook niet zo goed welke kabel ik moet gaan gebruiken? Ik heb coax en ethernet aansluitingen in mijn woonkamer.

• datadevil
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 14:20:
Is er een "tussen mogelijkheid". Kan mijn oude dvd-hdd recorder tijdelijk blijven? Nu komt hier gewoon coax binnen.

Ik begrijp ook niet zo goed welke kabel ik moet gaan gebruiken? Ik heb coax en ethernet aansluitingen in mijn woonkamer.
Je krijgt bij Lijbrandt ook via COAX zowel analoge als digitale televisie binnen, dus daar zou je die oude recorder op aan kunnen sluiten.

• vulwater
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-12-2022
Sinds 01.30 vannacht heb ik geen DVB-C signaal meer en analoge coax mist een aantal kanalen, en de kanalen die het nog wel doen hebben veel ruis.
Lijbrandt geprobeerd te bellen, maar dat heb ik na 20 minuten opgegeven.
Hebben anderen hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Zie in het Groentje in Houten een advertentie van KickXL. Kent iemand deze glasvezelaanbieder? Ziet er qua prijs wel goed uit.
http://www.kickxl.nl/

• HIDMAN-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 16:44

HIDMAN-X

Subterranean Homesick Alien

Ziet er qua prijs e.d. goed uit inderdaad.
Probleem is enkel dat het (volgens de website) niet leverbaar is op mijn adres in Houten |:(

• TVL

TVL

HIDMAN-X schreef op woensdag 21 september 2011 @ 19:12:
Ziet er qua prijs e.d. goed uit inderdaad.
Probleem is enkel dat het (volgens de website) niet leverbaar is op mijn adres in Houten |:(
Op mijn adres ook niet maar ik zag een advertentie in het Groentje en met een postcode check van de Hoeven werkt het wel. Zal dus binnenkort ook wel in andere wijken komen. Hopelijk niet dat het zo vaag gaat als Tweak.nl (geen blauw abonnement bij mij te krijgen :( ).

[ Voor 4% gewijzigd door TVL op 21-09-2011 19:54 ]

• HIDMAN-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 16:44

HIDMAN-X

Subterranean Homesick Alien

Misschien is de database van kickXL niet helemaal compleet?

Concepts ICT ziet er trouwens ook wil interessant uit; 50/50 incl. HD-PVR (Amino M540) voor €56 p/mnd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sind 3 weken glasvezel van Edutel (onsbrabantnet) en ben er zeer tevreden over totdat sinds vorige week de EPG ineens geen informatie meer geeft.
Mijn tv een Sony Bravia heeft een ingebouwde DVB-C tuner en ik was juist zo blij dat ik niet een extra kastje nodig had en alles met 1 afstandbediening kon regelen.

Zijn er misschien mensen in de omgeving 2665 Bleiswijk Bergschenhoek die ook problemen met de EPG hebben?
Ik vraag me af of ik nu toch een extra tuner nodig heb om de EPG te kunnen ontvangen ondanks deze ruim 2 weken uitstekend heeft gewerkt op de ingebouwde tuner van mijn tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 12:53:
... Edutel (onsbrabantnet) ... ingebouwde DVB-C tuner ...
Zijn er misschien mensen in de omgeving 2665 Bleiswijk Bergschenhoek die ook problemen met de EPG hebben?
Persoonlijk vind ik Houten niet echt in de buurt, maar omdat je het zelf in het topic "Glasvezel Houten" vraagt: nee, ik heb hier in Houten geen problemen met de EPG van DVB-C hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico Klus
TVL schreef op woensdag 21 september 2011 @ 19:50:
[...]

Op mijn adres ook niet maar ik zag een advertentie in het Groentje en met een postcode check van de Hoeven werkt het wel. Zal dus binnenkort ook wel in andere wijken komen. Hopelijk niet dat het zo vaag gaat als Tweak.nl (geen blauw abonnement bij mij te krijgen :( ).
Ook ik heb contact opgenomen met Tweak omdat ze een leuke aanbieding hebben, R+ ofwel blauw internet 35/35 + telefonie voor E25 maand het eerste jaar. Da's een stuk goedkoper en sneller dan mijn internet + bellen nu.
Helaas is het bij mij (de mossen) niet leverbaar, in sommige andere wijken wel. Ik heb navraag gedaan waarom dat zo is en wat de planning van tweak is om het in andere wijken ook beschikbaar te maken, maar tweak houd zich erg op de vlakte.
"Het is moelijk te zeggen of wij daadwerkelijk gaan leveren op uw adres en wanneer
dit is, dit kan per wijk en postcode gebied sterk verschillen, het kan inderdaad
zijn dat andere ISP's zoals XMS of lijbrandt wel leveren, en wij niet, of dat wij
leveren en alleen ICT Concepts, hier is weinig informatie beschikbaar over. Ik wil u
adviseren om de website van ons in de gaten te houden."
Ja lekker, elke dag de postcodecheck doen zeker.
Kennelijk hebben ze geen behoefte aan nieuwe klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Is er al iemand met XS4ALL (Glasvezel) ervaring in Houten?

[ Voor 11% gewijzigd door Johnnie5 op 02-11-2011 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
zo,
kleine samenvatting van mij;

ik heb ondertussen een jaar gewacht op mijn tweak abbo over te zetten van asdl naar glasvezel blauw.
kan alleen maar zeggen dat ik erg teleurgesteld ben in tweak. slechte voorlichting en het standaard antwoord is "kijk maar op de website".
heb er veel moeite in gestoken om te kijken waarom ze op de wijk naast me konden leveren en niet bij mij, maar kreeg nooit een eerlijk antwoord. heb veel contact gehad met o.a. reggefiber, technisch kan het allemaal en na een hele rits mensen bij Tweak gesproken te hebben eindelijk het verlossen antwoord; het is administratief niet mogelijk maar wellicht volgende maand.. dat was 6 maanden geleden :/

nu is mijn abbo afgelopen bij tweak en ben ik op zoek gegaan naar een andere.

en daarmee komen we dan bij een andere vraag uit, heb geprobeerd xs4all aan te vragen, maar die geven aan pas te kunnen gaan leveren rond december.. wellicht.
dat vond ik net iets te vaag (had dat net al met tweak achter de rug...)

dus heb me ingeschreven bij KickXL.

loopt eigenlijk allemaal vloeiend en goed, eerste orderbevestiging gehad en die klopte niet.. na wat administratieve ervaringen met tweak vreesde ik voor het ergste, maar na een wat lange wachttijd ben ik keurig geholpen en alles is perfect geregeld.

deed me erg denken aan de eerste jaren van tweak, toen men nog klantvriendelijk was, en mensen hun woord nakwamen...

wanneer kickxl daadwerkelijk geleverd is laat ik nog wat meer weten :)

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Weet jij welk iptv-signaal KickXL levert: WBA of WGDO ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

freak1 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 07:35:
zo,
kleine samenvatting van mij;

ik heb ondertussen een jaar gewacht op mijn tweak abbo over te zetten van asdl naar glasvezel blauw.
kan alleen maar zeggen dat ik erg teleurgesteld ben in tweak. slechte voorlichting en het standaard antwoord is "kijk maar op de website".
heb er veel moeite in gestoken om te kijken waarom ze op de wijk naast me konden leveren en niet bij mij, maar kreeg nooit een eerlijk antwoord. heb veel contact gehad met o.a. reggefiber, technisch kan het allemaal en na een hele rits mensen bij Tweak gesproken te hebben eindelijk het verlossen antwoord; het is administratief niet mogelijk maar wellicht volgende maand.. dat was 6 maanden geleden :/

nu is mijn abbo afgelopen bij tweak en ben ik op zoek gegaan naar een andere.

en daarmee komen we dan bij een andere vraag uit, heb geprobeerd xs4all aan te vragen, maar die geven aan pas te kunnen gaan leveren rond december.. wellicht.
dat vond ik net iets te vaag (had dat net al met tweak achter de rug...)

dus heb me ingeschreven bij KickXL.

loopt eigenlijk allemaal vloeiend en goed, eerste orderbevestiging gehad en die klopte niet.. na wat administratieve ervaringen met tweak vreesde ik voor het ergste, maar na een wat lange wachttijd ben ik keurig geholpen en alles is perfect geregeld.

deed me erg denken aan de eerste jaren van tweak, toen men nog klantvriendelijk was, en mensen hun woord nakwamen...

wanneer kickxl daadwerkelijk geleverd is laat ik nog wat meer weten :)
Welke wijk kan je je dan inschrijven voor KickXL? Wijk het Gras lukt mij in ieder geval niet. Heb je ook om overwogen om Lijbrandt te kiezen? Ik ben die aan het overwegen, heb ook interesse in KickXL overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
Rincewind schreef op donderdag 03 november 2011 @ 11:07:
Weet jij welk iptv-signaal KickXL levert: WBA of WGDO ?
volgens mij WBA, tis iig analoog, geen KPN

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
TVL schreef op donderdag 03 november 2011 @ 11:47:
[...]

Welke wijk kan je je dan inschrijven voor KickXL? Wijk het Gras lukt mij in ieder geval niet. Heb je ook om overwogen om Lijbrandt te kiezen? Ik ben die aan het overwegen, heb ook interesse in KickXL overigens.
uhm, ik zit in De Lobben volgens mij? iig in de hoven :)

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Nu online
freak1 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 14:54:
[...]

volgens mij WBA, tis iig analoog, geen KPN
que? WBA of WGDO is de vraag. Als ze analoog leveren is meestal WGDO, hoewel in sommige gemeentes ze volgens mij ook analoog naast WBA leveren, maar zover ik weet is dat in houten niet het geval..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

datadevil schreef op donderdag 03 november 2011 @ 15:12:
[...]

que? WBA of WGDO is de vraag. Als ze analoog leveren is meestal WGDO, hoewel in sommige gemeentes ze volgens mij ook analoog naast WBA leveren, maar zover ik weet is dat in houten niet het geval..
Houten is inderdaad voor zover ik weet een WGDO gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 18:59:
[...]

Houten is inderdaad voor zover ik weet een WGDO gebied.
nou, het is beiden..dat is het lastige...als je KPN neemt krijg je WBA, als je Lijbrandt neemt krijg je WGDO, anderen weet ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico Klus
TVL schreef op donderdag 03 november 2011 @ 11:47:
[...]

Mossen ook niet.
Het lijkt wel of de 'eerste' wijken meer keus hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Datadevil

Natuurlijk beide ja, maar wanneer je als Tweaker via WGDO kan worden aangesloten, kies je veelal toch niet voor een provider die over WBA levert ;).

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2011 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 21:16:
@Datadevil

Natuurlijk beide ja, maar wanneer je als Tweaker via WGDO kan worden aangesloten, kies je veelal toch niet voor een provider die over WBA levert ;).
ok, ben ik met je eens, maar wilde het wel duidelijk maken voor diegenen die het niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wijkjh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-08 17:53
Johnnie5 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 23:24:
Sinds vandaag aangesloten via XS4ALL (overgestapt van ADSL via XS4ALL).
Het aansluiten door de monteur is helemaal zonder problemen verlopen. Zowel telefoon, TV als internet 100 MBit.
Het zappen en opstarten van de TV lijkt sneller te gaan dan bij de CI+ module van Ziggo ivm mijn Philips TV.
Voor de rest is er nog niet zoveel over te zeggen.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1591750542.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
In verhouding het zelfde als wat ik nu heb via Lijbrandt.
Voordeel van XS4ALL ten opzichte van Lijbrandt is de 15 euro
die je per maand minder betaald voor alleen internet.

Waarschijnlijk word dat dus mijn nieuwe provider :)

[ Voor 51% gewijzigd door Johnnie5 op 14-11-2011 23:04 . Reden: Toch anders ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Johnnie5 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 23:24:
datadevil schreef op donderdag 03 november 2011 @ 19:56:
[...]

nou, het is beiden..dat is het lastige...als je KPN neemt krijg je WBA, als je Lijbrandt neemt krijg je WGDO, anderen weet ik niet...
Ik vind het wel heel jammer dat xs4all WBA is, wat wel begrijpelijk is met KPN als "moeder".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Vandaag de monteur langsgeweest en die heeft het glasvezelmodem (?) in de meterkast opgehangen.Hoe lang moet ik nu wachten totdat ik die in gebruik kan nemen ? Wat zijn de ervaringen hierover ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Nu online
Rincewind schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 11:51:
Vandaag de monteur langsgeweest en die heeft het glasvezelmodem (?) in de meterkast opgehangen.Hoe lang moet ik nu wachten totdat ik die in gebruik kan nemen ? Wat zijn de ervaringen hierover ?
Bij mij eigenlijk gelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Update: bij mij werkt het ook nu. Ik kreeg afgelopen zaterdag de M540 en heb zondag extra netwerkkables getrokken. IPTV werkt, telefonie werkt en internet werkt ook. Nu nog de coax omleggen en dan is in principe alles klaar. Dan maar eens gaan kijken hoe ik het IPTV signaal kan gaan routeren over mijn netwerk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Klopt het dat dit de instellingen zijn voor de DVB-C via lijbrandt:

- Frequency:304Mhz, vaak in te vullen als 304000(khz)
- Aantal Symbolen: 6875 (op sommige ontvangers 68750)
- Het netwerk-id: 3900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
  • Laatst online: 01-12-2024
Ik heb dit ook met deze gegevens voor elkaar gekregen. Ik gebruik een Anysee USB TV tuner. Wil je deze vanuit Windows Media Center aansturen, dan moet je in de Anysee driver de code 3900 voor de digitale DVB-C stream van Lijbrandt zien in te voeren. Dat blijkt niet te lukken. In de Anysee Viewer software kan dat wel en krijg je alle zenders gedecteerd. Helaas kun je daarmee geen transponderlist exporteren tbv van WMC gebruik. De transponderlist tool van SlickSolutions werkt niet meer met de laatste Anysee Viewer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
Sinds vrijdag ben ik van XS4ALL ADSL Lite naar Lijbrandt compleet pakket 50/50 overgegaan.
Later bleek op de opleverbon van het modem geen signaalsterktemeting te zijn genoteerd.

Afhankelijk van het moment is zowel mijn up- als downloadsnelheid volgens de bij de Linsys E4200 geleverde snelheidsmeting ca. 46Mbit.

Downloaden van grote bestanden van newsservers bereikt deze snelheid regelmatig maar ligt vaak tussen de 25 en 30 Mbit. Ik download van Supernews (Europe) die ongelimiteerde bandbreedte garandeert.

Mij valt op dat websurfen veel trager gaat dan bij de ADSL-verbinding. Ook het laden van plaatjes in emails is erg traag. Veel trager dan ik gewend was. Mijn verwachting was het omgekeerde. Is dit iets dat anderen ook ervaren of zou dat aan mij specifieke aansluiting kunnen liggen?

• sjimmie
Politoer schreef op woensdag 14 december 2011 @ 14:48:
Sinds vrijdag ben ik van XS4ALL ADSL Lite naar Lijbrandt compleet pakket 50/50 overgegaan.
Afhankelijk van het moment is zowel mijn up- als downloadsnelheid volgens de bij de Linsys E4200 geleverde snelheidsmeting ca. 46Mbit.
...
Mij valt op dat websurfen veel trager gaat dan bij de ADSL-verbinding. Ook het laden van plaatjes in emails is erg traag.
Dit klinkt tegenstrijdig. Als je aan de ene kant 46Mbit haalt dan kan ik me niet voorstellen dat plaatjes in je email traag zijn.

Op zich vind ik het niet vreemd dat je bij je newsprovider niet altijd de volle snelheid haalt want die server zit niet direct op hetzelfde netwerk als Lijbrandt. De enige reële test is een test tussen 2 adressen op het Lijbrandt netwerk.

Wat betreft je issue met browsen en mail denk ik dat er iets anders aan de hand is. Gebruik je bijvoorbeeld nog ergens (op je pc of in je router) de DNS servers of zelfs een proxy ofzo van xs4all?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
sjimmie schreef op donderdag 15 december 2011 @ 15:56:
[...]
Op zich vind ik het niet vreemd dat je bij je newsprovider niet altijd de volle snelheid haalt want die server zit niet direct op hetzelfde netwerk als Lijbrandt. De enige reële test is een test tussen 2 adressen op het Lijbrandt netwerk.

Wat betreft je issue met browsen en mail denk ik dat er iets anders aan de hand is. Gebruik je bijvoorbeeld nog ergens (op je pc of in je router) de DNS servers of zelfs een proxy ofzo van xs4all?
@jvdmast
Inmiddels blijkt dat de uploassnelheid met de speedtest optie van het modem altijd tussen de 46-40 Mbps uitkomt. Dat is netjes. Downloadsnelheid varieert enorm. Laatst de hele nacht gedownload vanaf newsserver.nl. Gemiddelde downloadsnelheid 25 Mbps: erg teleurstellend. Ik heb Lijbrandt er net een mail over gezonden.

Het surfen is nog onverminderd traag. Ik schat ongeveer 10 seconden bij paginawisselingen.

Mij Linksys E4200 router heeft in de basisinstelling staan dat het verbindingstype voor internet automatische DHCP is.

In de status is als domeinnaam ispfabriek.nl opgenomen. Het internet IP-adress is: 188.142.57.202
Het subnetmasker bij de LAN-opties is: 255.255.255.0, terwijl het subnetmasker voor de internetverbinding 255.255.254.0 is. Dat verschil is apart. Kan dat wel kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
even een statusupdate over mijn aanvraag bij KickXL,
het lijkt me niet mee te zitten met fiber..

1 november is de aanvraag eruit gegaan, 11 november bevestigd.
orderbevestiging was niet in orde. stond een monteur vermeld (nooit besteld) plus kosten voor een monteur (terwijl ik 2 jaar abbo had besteld, dan is de monteur gratis).
ook krijg ik 10 euro/maand korting op het pakket van 75 euro omdat uitzending gemist en HD kanalen gratis zijn. lief dat ik korting krijg, maar dat staat dus nergens vermeld.. wilde ik toch graag zekerheid over.
ondertussen over de laatste 2 maanden al 5 keer verzocht mij een correcte orderbevestiging te sturen, 5 keer beloofd, nooit gelukt.

ook de oplevering an sich loopt niet lekker. in de week van 11 november heb ik gebeld over mijn orderbevestiging, en ook meteen verzocht hoe het stond met mijn order zelf. wijkcentrale was gereed gemaakt, het was wachten op de aannemer om contact met me op te nemen om het kastje te monteren in de meterkast. dat zou zeker binnen 2 weken lukken.
na 2 weken nogmaals gebeld, want ik ben dus nooit gebeld. bevestiging per mail gehad dat alles inderdaad goed was in de wijkcentrale, en dat er binnen 10 tot 15 werkdagen contact vanuit de aannemer met me werd opgenomen voor de plaatsing van de aansluiting in de meterkast. daar konden ze niets zelf aan doen of achteraanbellen want dat was een derde partij. naja, prima.
ondertussen is die termijn ook alweer verstreken en geen contact met me opgenomen. maar weer eens gebeld met kickxl, maar het zou waarschijnlijk wel het nieuwe jaar worden.. het loopt dus nog niet helemaal lekker tot nu toe.

ik heb zelf een jaar geprobeerd een fiber abbo bij tweak af te nemen en ken de administratieve puinzooi daar, ook omdat mijn adsl momenteel bij TWeak vandaan komt. tot nu toe lijkt kickxl en tweak wat dat betreft behoorlijk op elkaar, alhoewel het bij kickxl meer lijkt te liggen aan het feit dat ze nog niet zo lang actief zijn, en een behoorlijke hoeveelheid aanvragen hebben te verwerken, terwijl het bij tweak gewoon bende is.,

kickxl krijgt bij mij dan ook het voordeel van de twijfel tot nu toe, alhoewel dit toch ook zeker geen schoonheidsprijs verdiend.

ze hebben tot nu toe, in tegenstelling dat de werkwijzen van Tweak, dan ook nog geen cent geïnd, ook hebben ze altijd netjes teruggebeld als ze dat beloofden.

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-08 09:13

krouwen

Hardware Enthusiast

Hebben jullie het bericht op de frontpage gelezen over het verhogen van de snelheden van 100 naar 500 Mbps. Ik hoop dat Lijbrandt hierin ook meegaat.

Wij hebben nu 100/100 van Lijbrandt. Echter het modem wat bij ons geplaatst is heeft geen 1 Gbps module maar een 100 Mbps. Gaan ze dit dan vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:57

MCP cloud

Op het web sinds 1998

freak1 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 10:00:
na 2 weken nogmaals gebeld, want ik ben dus nooit gebeld. bevestiging per mail gehad dat alles inderdaad goed was in de wijkcentrale, en dat er binnen 10 tot 15 werkdagen contact vanuit de aannemer met me werd opgenomen voor de plaatsing van de aansluiting in de meterkast. daar konden ze niets zelf aan doen of achteraanbellen want dat was een derde partij. naja, prima.
ondertussen is die termijn ook alweer verstreken en geen contact met me opgenomen. maar weer eens gebeld met kickxl, maar het zou waarschijnlijk wel het nieuwe jaar worden.. het loopt dus nog niet helemaal lekker tot nu toe.
So what 3de partij 8)7 , jij heb een abbo bij kickxl provider genomen en niet bij de aannemer.

Als je een TV koopt in de winkel en na 3 maanden is hij stuk en de verkoper zegt sorry meneer ik kan u niet helpen u moet bij de Dealer/fabrikant wezen. |:(

Waar gebeurt verhaal...... ze proberen je altijd te naaien