Tot aan de deur, dus geen aansluiting in de meterkast. Heb wel al Lijbrandt Compleet abbo afgesloten. Vraag me gewoon af welke straat wijk al werkende aansluitingen heeft en hoe lang er tussen graven in de straat/voortuin zat en de werkende aansluiting (bij Lijbrandt).
@MTHamd: ik zou zeggen vraag het even na in de servicewinkel van Lijbrandt in het oude dorp.
Ik zag trouwens vanmorgen dat ze aan het graven zijn op de Zomer- en Winterpolder.
Ik zag trouwens vanmorgen dat ze aan het graven zijn op de Zomer- en Winterpolder.
Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees
@ MTHamd:
De area pop waar jij op aangesloten bent (althans jouw straat aangesloten op gaat zijn) is nog niet volledig gereed om diensten te gaan leveren.
Wat voor de AP de planning is kan ik je helaas niet vertellen omdat ik die persoonlijk niet ken.
De area pop waar jij op aangesloten bent (althans jouw straat aangesloten op gaat zijn) is nog niet volledig gereed om diensten te gaan leveren.
Wat voor de AP de planning is kan ik je helaas niet vertellen omdat ik die persoonlijk niet ken.
@Yogoi:
Weet je daarmee dan hoe lang het minimaal nog gaat duren voordat er op citroengras werkende aansluitingen zijn? Stel dat de AP eind april gereed is.
Waar zijn de meest recente werkende aansluitingen opgeleverd? Gebied 5, gebied 6? Loopt dat (veel) achter op het schema zoals op de site van Glashart?
Weet je daarmee dan hoe lang het minimaal nog gaat duren voordat er op citroengras werkende aansluitingen zijn? Stel dat de AP eind april gereed is.
Waar zijn de meest recente werkende aansluitingen opgeleverd? Gebied 5, gebied 6? Loopt dat (veel) achter op het schema zoals op de site van Glashart?
@MTHamd:
Ik heb geen idee. Ik doe echt helemaal niks met dat soort planningen en dergelijke.
Maar als een AP daadwerkelijk gereed is voor diensten levering dan ben je zo klaar.
(Het moment dat glashart aangeeft dat de AP klaar is wil niet meteen zeggen dta de isp daar diensten op kan leveren)
Ik heb geen idee. Ik doe echt helemaal niks met dat soort planningen en dergelijke.
Maar als een AP daadwerkelijk gereed is voor diensten levering dan ben je zo klaar.
(Het moment dat glashart aangeeft dat de AP klaar is wil niet meteen zeggen dta de isp daar diensten op kan leveren)
Verwijderd
Ik zit ook met smart te wachten op Tweak R+Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 21:34:
Weet iemand misschien hoe het nu zit met Tweak R+?
Ik kan via de postcodecheck achterhalen dat het in de Campen, Borchen, Gaardes en Hoeves beschikbaar is maar bij de andere postcodes schijnen ze alleen (nog?) via KPN te leveren.
Van het beschikbaarheidskaartje word ik ook niet echt veel wijzer.
Moet je dan maar gewoon een maand wachten wanneer het glas leverbaar is totdat het wel aanvraagbaar is via de site?
Vorige week heb ik er een mailtje richting tweak aan gewaagd:
Geen hoe, wat, waarom: gewoon niet mogelijkBeste klant,
Het is in uw gebied helaas niet mogelijk om een R+ abbonement af te nemen, alleen normaal glas van KPN, excuses voor de overlast.
Met vriendelijke groet,
Uw Servicedesk
......

Dus ik ben me aan het oriënteren op een lijbrandt pakket aangezien ik onder geen beding digitale TV van KPN wil hebben
ik zit ondertussen in mand 5 dat tweak kpn leverbaar is, maar geen r+.. ik wacht nog een maand of 2, daarna is het over en uit voor mij voor tweak.Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 08:39:
[...]
Ik zit ook met smart te wachten op Tweak R+
Vorige week heb ik er een mailtje richting tweak aan gewaagd:
[...]
Geen hoe, wat, waarom: gewoon niet mogelijk
Dus ik ben me aan het oriënteren op een lijbrandt pakket aangezien ik onder geen beding digitale TV van KPN wil hebben
dat we ergens op moeten wachten vind ik prima, maar de informatie vanuit tweak is gewoon belachelijk slecht.
60 TB can not be enough
Bij mij in Houten ligt sinds vandaag DVB-C op zijn gat. Ik heb nog 12 TV kanalen en een aantal (?) radio. Maar alles ligt doorelkaar qua zendervolgorde. Opnieuw zoeken en instellen heeft niet geholpen.
Hebben meer tweakers hier last van?
12-4: Vandaag opnieuw ingesteld en nu werkt alles weer. Het lijkt me toe dat er een vernieuwing heeft plaats gevonden. De gids is nu volledig en het aantal digitale zenders staat op 88 ( incl. radio ) en 39 analoge tv.
Hebben meer tweakers hier last van?
12-4: Vandaag opnieuw ingesteld en nu werkt alles weer. Het lijkt me toe dat er een vernieuwing heeft plaats gevonden. De gids is nu volledig en het aantal digitale zenders staat op 88 ( incl. radio ) en 39 analoge tv.
[ Voor 31% gewijzigd door rondebru op 12-04-2011 20:23 ]
Ik heb wel dat de ondertiteling helemaal niet meer synchroom loopt bij DVB-C. Ik snap trouwens sowieso niet waarom ondertiteling standaard aanstaat, hebben jullie dat ook?
Ik heb met DVB-C het hele weekend al geen EPG meer.
Of ik zenders mis weet ik niet, ik keek alleen naar 1-2-3 en de eerste paar commerciele zenders.
Of ik zenders mis weet ik niet, ik keek alleen naar 1-2-3 en de eerste paar commerciele zenders.
Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West
Ik volg dit forum nu al enkele maanden. Woon in de Bermen, welke in December 2010 is aangesloten.
In Oktober 2011 loopt mijn TweakDsl abonnement af en ik wilde eerst graag overstappen naar een R+ abonnement van Tweak. Heb al diverse malen gemailed naar Tweak, maar alleen nietszeggende antwoorden gekregen. Voor mij geen Tweak meer dus
Gezien alle problemen die ik op dit forum tegenkom wacht ik nog wel een jaartje of wat voordat ik naar glasvezel overstap.
Voor mij wordt het Ziggo. Geen gezeik met de EPG en DVB-C TV en een mooi snelheid van 40 MB voor 52 euro en "proven technology"
In Oktober 2011 loopt mijn TweakDsl abonnement af en ik wilde eerst graag overstappen naar een R+ abonnement van Tweak. Heb al diverse malen gemailed naar Tweak, maar alleen nietszeggende antwoorden gekregen. Voor mij geen Tweak meer dus
Gezien alle problemen die ik op dit forum tegenkom wacht ik nog wel een jaartje of wat voordat ik naar glasvezel overstap.
Voor mij wordt het Ziggo. Geen gezeik met de EPG en DVB-C TV en een mooi snelheid van 40 MB voor 52 euro en "proven technology"
Breek me de bek niet open over Ziggo's service dan....DaddyCrash schreef op maandag 11 april 2011 @ 20:57:
Ik volg dit forum nu al enkele maanden. Woon in de Bermen, welke in December 2010 is aangesloten.
Hier in de mossen, op 3 maart is de kabel gelegd tot aan mijn voordeur. 21 april komen ze hem afmonteren in de meterkast.MTHamd schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 22:02:
Ik zit hier aan Citroengras, er ligt glasvezel tot aan de deur. Iemand een idee hoe lang het duurt voordat het echt werkt?
Wie is recent aangesloten en welke straat wijk is dat?
Net nog even wat postcode checks gedaan, ik kan al wat bestellen
Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.
Tja, dan gaat het hier dan nog wel even duren...Nico Klus schreef op donderdag 14 april 2011 @ 11:33:
[...]
Hier in de mossen, op 3 maart is de kabel gelegd tot aan mijn voordeur. 21 april komen ze hem afmonteren in de meterkast.
Net nog even wat postcode checks gedaan, ik kan al wat bestellenHet is me alleen niet duidelijk wat dan de levertijden zijn en waneer ik dus een werkende verbinding kan krijgen
Is er iemand in gebied 6 of 7 (Sporen, Meren, Tuinen, Mossen, Grassen) al wel met een werkende aansluiting?
Kabel netjes afgemonteerd in de meterkast met zo'n dummy doosje. Ook meteen doorgemeten van hier tot aan de 'centrale' naast de Albert Heijn, 0,38 en 0,18 dB.Nico Klus schreef op donderdag 14 april 2011 @ 11:33:
[...]
Hier in de mossen, op 3 maart is de kabel gelegd tot aan mijn voordeur. 21 april komen ze hem afmonteren in de meterkast.
Net nog even wat postcode checks gedaan, ik kan al wat bestellenHet is me alleen niet duidelijk wat dan de levertijden zijn en waneer ik dus een werkende verbinding kan krijgen
Met een maand moet ik een werkende verbinding kunnen hebben zei de installateur. Ik zit nog even aan mijn ADSL vast dus ik volg nog even hoe het anderen vergaat bij de verschillende service providers.
Vandaag is bij ons in de tuinen (we wonen helemaal achterin de wijk tegen castellum aan) glasvezel in de meterkast geblazen en gemonteerd. Er hoefde gelukkig niet gegraven te worden. De monteur zei dat er over enkele weken wel een afspraak zal worden gemaakt met een monteur om de lijn te komen doormeten. Ben benieuwd hoe lang het vanaf nu duurt voordat de lijn op een centrale is aangesloten en kan worden geactiveerd. De monteur dacht dat er voor ons geen nieuwe centrale zou komen maar dat de bestaande zou worden gebruikt / omgebouwd. Dan moet ik nu maar haast gaan maken om een abonnement uit te zoeken en aan te vragen :-)
Ik heb sinds vandaag glasvezel tot in de meterkast (Citroengras), maar van Glashart en Lijbrandt nog geen antwoord ontvangen wanneer de aansluiting zou kunnen werken.
Iemand al ervaring met de tijd tussen 'in de meterkast' en 'werkende aansluiting'?
Iemand al ervaring met de tijd tussen 'in de meterkast' en 'werkende aansluiting'?
Na ontvangst van het kastje / montage van dummy heeft het zeker nog 4 weken geduurd voor de werkende aansluiting er daadwerkelijk was hierMTHamd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 19:20:
Ik heb sinds vandaag glasvezel tot in de meterkast (Citroengras), maar van Glashart en Lijbrandt nog geen antwoord ontvangen wanneer de aansluiting zou kunnen werken.
Op de site van Glashart staat Tweak erbij maar ik kan volgens de postcode-check van Tweak geen Glas van hun aanvragen. Ben geinteresseerd in het R+ abo. Weet iemand of dit abo er uberhaupt komt in de Grassen?
iemand die enig idee heeft wanneer het in de Polders klaar kan zijn? Ik las laatst dat ze er al bezig waren, maar heb nog niemand hier (in de Maaspolder) gezien
Hoezo specifiek in Zuid met Concepts?
Ik neem aan dat Concepts in Noord hetzelfde levert...
(en ik ken wel iemand die er tevreden over is, maar dat is zeker geen Tweaker)
Een voordeel van Concepts is dat zij de router leveren. Een nadeel van Concepts is dat zij de router leveren.
Wat wil je er nog meer over weten?
Ik neem aan dat Concepts in Noord hetzelfde levert...
(en ik ken wel iemand die er tevreden over is, maar dat is zeker geen Tweaker)
Een voordeel van Concepts is dat zij de router leveren. Een nadeel van Concepts is dat zij de router leveren.
Wat wil je er nog meer over weten?
Blijkbaar binnenkort, want ik kreeg voor mijn verjaardag een brief van glashart dat ze hier gaan aansluiten, en dat ik een antwoordkaart moest opsturen om aan te geven dat ik dat ok vindt.datadevil schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 17:53:
iemand die enig idee heeft wanneer het in de Polders klaar kan zijn? Ik las laatst dat ze er al bezig waren, maar heb nog niemand hier (in de Maaspolder) gezien
Blijkbaar beginnen ze in mei (dan mogen ze wel opschieten...), dus hopelijk heb ik ook snel glas.
Ik heb nu een abo tot november van KPN interactief, en daar kan ik door hun prijsverhoging versneld van af, maar dan moet ik natuurlijk wel snel glas kunnen krijgen.
Iemand nog een aanrader wbt de aanbieders? Mijn eisen: analoge tv + digitaal, zo betrouwbaar mogelijk en digitaal niet via KPN (oftewel goed beeld..)
Al iets meer bekend over de huidige status van uitrol ? Volgens de planning van de Glashart-site zouden ze nu klaar moeten zijn met installatie in gebeid 8 en moeten beginnen met aansluiten..
Ik ga zo even bellen, want begin mei zouden ze gaan blazen bij ons, maar kreeg eind mei daar pas een brief over, en volgens glashart site postcode ding heb ik pas vanaf week 33, lijkt me raar?Rincewind schreef op maandag 30 mei 2011 @ 14:29:
Al iets meer bekend over de huidige status van uitrol ? Volgens de planning van de Glashart-site zouden ze nu klaar moeten zijn met installatie in gebeid 8 en moeten beginnen met aansluiten..
vandaag maar weer eens de vraag uitgezet bij glashart waarom alleen in gebied 1 andere providers worden toegelaten tot de reggefiber diensten, en in alle andere gebieden alleen concepts, lijbrandt en die andere zitten

60 TB can not be enough
ben benieuwd..freak1 schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 11:20:
vandaag maar weer eens de vraag uitgezet bij glashart waarom alleen in gebied 1 andere providers worden toegelaten tot de reggefiber diensten, en in alle andere gebieden alleen concepts, lijbrandt en die andere zitten
Ook ik heb een paar dagen een mail naar Glashart gestuurd met een vraag van dezelfde strekking. Nog geen reply op gehad. Als ik meer weet laat ik het hier ook wel even weten.
mailen schiet niet op. daar krijg je never nooit reactie op. bellen anders reageren ze niet, naam van medewerker schrijven. tis geen onwil btw, tis meer dat men het gewoon niet weer.Rincewind schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 12:24:
Ook ik heb een paar dagen een mail naar Glashart gestuurd met een vraag van dezelfde strekking. Nog geen reply op gehad. Als ik meer weet laat ik het hier ook wel even weten.
60 TB can not be enough
Nieuwste hoekje van de polders wordt (in ieder geval mijn huis) in de week van 11 juli aangesloten als alles goed is.
Helaas heb ik dan nog tot november mijn KPN koper abonnement, maar denk dat ik al in oktober een glas abo wil nemen zodat de overgang niet te veel downtime met zich mee brengt.
Helaas heb ik dan nog tot november mijn KPN koper abonnement, maar denk dat ik al in oktober een glas abo wil nemen zodat de overgang niet te veel downtime met zich mee brengt.
ha leuk! Een gratis camera als je Lijbrandt abonnee wordt. Jammer dat het maar tot juli loopt, en niet iedereen (ik dus...) mee kan doen...
http://www.lijbrandt.nl/houten
Jammer dat ik mijn nieuwbouw appartement heb aangemeld en de brief op 18 mei is gedateerddatadevil schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 20:19:
ha leuk! Een gratis camera als je Lijbrandt abonnee wordt. Jammer dat het maar tot juli loopt, en niet iedereen (ik dus...) mee kan doen...
Het zl deze zijn (twv E159datadevil schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 20:19:
zal best, vindt het gewoon suf dat ze niet laten doorlopen tot iedereen in ieder geval glas heeft met zo'n actie, maar misschien komt er nog wel een hoor..
Ik hoorde van KPN dat Reggefiber de wijkcentrale in Houten-zuid nog niet klaar heeft (naast de AH) en er daarom nog geen aansluitingen opgeleverd kunnen worden.
Zodra die opgeleverd wordt kan KPN (en ook andere ISPs neem ik aan) daadwerkelijk verbindingen gaan leveren. Maar wanneer dat is, is niet bekend
Zodra die opgeleverd wordt kan KPN (en ook andere ISPs neem ik aan) daadwerkelijk verbindingen gaan leveren. Maar wanneer dat is, is niet bekend
zoooo, update over R+
reggefiber belde me. inderdaad meneer, het is een foutje. we hebben het niet juist doorgegeven, tweak kan wel leveren op uw adres. we zullen contact met ze opnemen.
ik ben benieuwd..
reggefiber belde me. inderdaad meneer, het is een foutje. we hebben het niet juist doorgegeven, tweak kan wel leveren op uw adres. we zullen contact met ze opnemen.
ik ben benieuwd..
60 TB can not be enough
zou dan dus in heel Houten gewoon R+ leverbaar zijn?freak1 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 20:43:
zoooo, update over R+
ik ben benieuwd..
volgens reggefiber wel...datadevil schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 20:45:
[...]
zou dan dus in heel Houten gewoon R+ leverbaar zijn?
60 TB can not be enough
Ok..nu dus iemand bij Tweak nog de website updaten, en het gelijk makkelijker maken om uit te zoeken wat alles kost, want echt duidelijk vind ik het overzicht niet....
Volgens mij kost Tweak het volgende als je het 35R+ abonnement neemt (en vergelijkt met het Alles in één van Lijbrandt van 49 Euro pm):
Abonnement 45 Euro
Digitale Interactieve TV 8 Euro per maand (Inclusief Set-top box standaard)
Totaal 54 53 Euro pm
Eenmalig 50 Euro borg afhankelijk van de pakketkeuze
Eenmalig 25 Euro administratiekosten
Overzicht van kosten kan je hier vinden:
http://www.tweak.nl/consument/fiber/kosten.html
Verder hebben ze nu een aanbieding van de eerste 4 maanden gratis.
Abonnement 45 Euro
Totaal 54 53 Euro pm
Eenmalig 50 Euro borg afhankelijk van de pakketkeuze
Eenmalig 25 Euro administratiekosten
Overzicht van kosten kan je hier vinden:
http://www.tweak.nl/consument/fiber/kosten.html
Verder hebben ze nu een aanbieding van de eerste 4 maanden gratis.
Ik denk dat 45+8 samen 53 euro is.TVL schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 09:54:
Abonnement 45 Euro
Totaal 54 Euro pm
Maargoed je bent inderdaad bij Tweak per maand iets meer kwijt. Je krijgt dan een Amino 110 in bruikleen.
Wil je HD dan betaal je +4,95 voor het HD pakket en moet je ook nog een Amino 130M nemen (+6,00).
Dat stapelt allemaal wel flink op!
Bij Tweak krijg je echter ook extra's zoals een Thomson modem/router en toegang tot een snelle nieuwsserver. Ik meen me te herinneren dat je voorheen ook 1 gratis .nl domein kreeg, maar dat vind ik nu niet meer terug. Ik zie nu alleen de kosten voor een (extra) .nl domein.
Wat is het voordeel van een Thomson modem/router? Is dat niet de Experiabox van KPN?
Ik zat heel erg naar Tweak (R+) te kijken om daar een abonnement af te sluiten maar ik kom daar toch van terug en ga dan denk ik maar voor Lijbrandt. Als ik een glasvezelverbinding ga aanvragen. Kijk eerst rustig nog even de kat uit de boom. Ik vind Lijbrandt nu ook niet optimaal, informatie voorziening is dramatisch slecht.
Ik zou bij Lijbrandt kiezen voor het 25 pakket á 49.95 + het pluspakket dan kom ik uit op 59.95
Bij Tweak zou ik kiezen voor 35 R+ pakket á 45 + Interactieve TV á 8 + HD ontvanger á 6 + TV Pluspakket á 9.95 dan kom ik uit op 68.95 en daar komt dan nog eenmalige extra kosten van 75 Euro bij.
Mischien is het ook nog een optie om Tweak te nemen en voor de TV bij Ziggo te blijven.
Ik zat heel erg naar Tweak (R+) te kijken om daar een abonnement af te sluiten maar ik kom daar toch van terug en ga dan denk ik maar voor Lijbrandt. Als ik een glasvezelverbinding ga aanvragen. Kijk eerst rustig nog even de kat uit de boom. Ik vind Lijbrandt nu ook niet optimaal, informatie voorziening is dramatisch slecht.
Ik zou bij Lijbrandt kiezen voor het 25 pakket á 49.95 + het pluspakket dan kom ik uit op 59.95
Bij Tweak zou ik kiezen voor 35 R+ pakket á 45 + Interactieve TV á 8 + HD ontvanger á 6 + TV Pluspakket á 9.95 dan kom ik uit op 68.95 en daar komt dan nog eenmalige extra kosten van 75 Euro bij.
Mischien is het ook nog een optie om Tweak te nemen en voor de TV bij Ziggo te blijven.
[ Voor 105% gewijzigd door TVL op 09-06-2011 13:10 ]
Voordeel is, ten opzichte van Lijbrandt, dat je niet meer zelf een router hoeft te kopen.
Ik lees overigens nergens dat je dat Speedtouch modem/router erbij krijgt, volgens mij is dit alleen voor het non R+ abonnement en dat is de KPN variant. Wat ze volgens mij bedoelen met glasvezelmodem is het Genexis kasje in de meterkast.sjimmie schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 13:18:
Voordeel is, ten opzichte van Lijbrandt, dat je niet meer zelf een router hoeft te kopen.
Ik lees ook nergens dat die Thomson alleen bij het non-R+ abo zit.
Wel weet ik dat Solcon datzelfde apparaat levert en die leveren hetzelfde als Lijbrandt en Tweak R+ (dus niet a-la KPN). Dat Tweak zegt dat dat het apparaat is voor glasvezel én dat een andere provider het precies zo doet, zie ik in ieder geval niet als reden om te denken dat ze het niet bij R+ leveren.
Wel weet ik dat Solcon datzelfde apparaat levert en die leveren hetzelfde als Lijbrandt en Tweak R+ (dus niet a-la KPN). Dat Tweak zegt dat dat het apparaat is voor glasvezel én dat een andere provider het precies zo doet, zie ik in ieder geval niet als reden om te denken dat ze het niet bij R+ leveren.
Dus Tweak levert eigenlijk als enige voordeel boven Lijbrandt dat het een newsserver heeft?
Nee, ook dat je de kosten van een eigen router bespaart.
Antwoord van Tweak over de modem/router:
Beste klant,
Bij R+ zit een modem/router bij, u hoeft dus niet zelf nog een extra router aan te schaffen, hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
Uw Servicedesk
ok, dus een paar tientjes...plus dat ik die al heb, maar goed, dat laatste is mijn eigen ding, dat zal niet iedereen hebben.sjimmie schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 20:36:
Nee, ook dat je de kosten van een eigen router bespaart.
[...]
Misschien wel interessant om een overzichtje te maken om glasvezel aanbieders naast elkaar te kunnen zetten in Houten?
Dat is wel een lastige klus, want met zo'n overzicht moet je uitkijken dat je niet focust op dingen die voor een ander juist geen aandachtsputen zijn. En daarna mag je het ook nog blijven onderhouden...
Er zijn ook nog andere providers (Solcon, Concepts ICT). En ga je dan ook de zakelijke provider www.heldenvan.nu meenemen... Ik heb er de tijd en energie niet voor...
Er zijn ook nog andere providers (Solcon, Concepts ICT). En ga je dan ook de zakelijke provider www.heldenvan.nu meenemen... Ik heb er de tijd en energie niet voor...
is waar, ik heb er denk ik ook geen tijd voor..sjimmie schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 20:50:
Dat is wel een lastige klus, want met zo'n overzicht moet je uitkijken dat je niet focust op dingen die voor een ander juist geen aandachtsputen zijn. En daarna mag je het ook nog blijven onderhouden...
Volgens mij is ook een voordeel van Tweak dat je een VOIP verbinding hebt waarvan de instellingen open zijn, dus waarvan je de SIP server ook ergens anders kan gebruiken (bijvoorbeeld op je mobiele telefoon). KPN en Lijbrandt stellen dat niet open. Kan een voordeel zijn als je dat hebt. Bij TweakDSL heb je dat dus ik neem aan dat dit bij Glasvezel ook is. Tweak is wat dat betreft dan de enige van de Glasvezel aanbieders.
Heldenvannu.nl biedt volgens mij geen TV aan en is meer zakelijk gericht.
Heldenvannu.nl biedt volgens mij geen TV aan en is meer zakelijk gericht.
[ Voor 8% gewijzigd door TVL op 09-06-2011 21:55 ]
Vergeet ook niet dat je bij Tweak en Solcon 35/35Mb krijgt in plaats van de 25/25Mb bij Lijbrandt en Concepts ICT! De prijzen 1 op 1 vergelijken is dus niet reëel.
Concepts ICT geeft ze niet vrij. Maar daar krijg je weer Online Backup (gut, tot 2Gb...).
Voor de rekenaars onder onder: Bij Solcon kost internet 35/35 op dit moment 35,00 en daarbij is het modem/router gratis. Daarbij kan je het eerste jaar gratis krijgen:
- telefonie-basis (normaal 4,95)
- analoge TV (normaal 10,00)
Voor Digitale TV basis betaal je 5,95 met gratis box (Amino), wat alleen mogelijk is als je ook analoog neemt.
Bij Concepts krijg je voor 44,95 zowel internet 25/25, telefonie en analoge TV.
Digitale TV Basis is daar ook het eerste jaar gratis (normaal 5,95) incl interactieve TV box.
Bij Solcon krijg je ook keurig de VoIP settings, heb ik gezien.TVL schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 21:53:
Volgens mij is ook een voordeel van Tweak dat je een VOIP verbinding hebt waarvan de instellingen open zijn, dus waarvan je de SIP server ook ergens anders kan gebruiken (bijvoorbeeld op je mobiele telefoon).
Tweak is wat dat betreft dan de enige van de Glasvezel aanbieders.
Concepts ICT geeft ze niet vrij. Maar daar krijg je weer Online Backup (gut, tot 2Gb...).
Voor de rekenaars onder onder: Bij Solcon kost internet 35/35 op dit moment 35,00 en daarbij is het modem/router gratis. Daarbij kan je het eerste jaar gratis krijgen:
- telefonie-basis (normaal 4,95)
- analoge TV (normaal 10,00)
Voor Digitale TV basis betaal je 5,95 met gratis box (Amino), wat alleen mogelijk is als je ook analoog neemt.
Bij Concepts krijg je voor 44,95 zowel internet 25/25, telefonie en analoge TV.
Digitale TV Basis is daar ook het eerste jaar gratis (normaal 5,95) incl interactieve TV box.
Vergeet in de berekening ook niet mee te nemen wat een soortgelijk pakket bij Ziggo kost. Ikzelf heb bijvoorbeeld een losse ADSL-aanbieder (incl telefoon) en Ziggo voor de TV. Het kan voor mij interessant zijn om zo'n Ziggo alles-in-een pakket te nemen..
Jajaja, ieder mag lekker voor zich berekenen wat z'n ADSL, kabel, satelliet, digitenne, mobiel, rooksignaal enzovoorts kost. Dat lijkt me wat minder relevant voor het Glavezel Houten topic.
en weer een update over tweak (en andere glashart\reggefiber wholesale providers) in wijken buiten wijk 1.
het lijkt erop dat er vergeten is contracten af te sluiten.. dus maandag krijg ik weer een update
technisch kan het dus, maar contractueel is het volgende spel.
toch eigenlijk belachelijk dat ik als consument mensen achter hun vodden moet zitten.
het lijkt erop dat er vergeten is contracten af te sluiten.. dus maandag krijg ik weer een update
technisch kan het dus, maar contractueel is het volgende spel.
toch eigenlijk belachelijk dat ik als consument mensen achter hun vodden moet zitten.
60 TB can not be enough
Nee, niet helemaal irrelevant. Het gaat hier inderdaad over glasvezel in Houten en de daarbij behorende glas-abbo's. Ik zeg alleen dat je je niet moet blind staren op glasvezel puur en alleen omdat je het 'gratis' krijgt.sjimmie schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 13:05:
Jajaja, ieder mag lekker voor zich berekenen wat z'n ADSL, kabel, satelliet, digitenne, mobiel, rooksignaal enzovoorts kost. Dat lijkt me wat minder relevant voor het Glavezel Houten topic.
De meeste abbo's voor glasvezeldiensten (alles-in-een varianten) liggen ergens tussen de 40-60 euro per maand. Dat is niet zo goedkoop als het lijkt als je het vergelijkt met Ziggo of andere kabelaanbieders die hetzelfde bieden voor ongeveer evenveel. En ja, ieder voor zich moet uitmaken wat zijn/haar voorkeur heeft
Dat is wat ik bedoel met minder relevant (wat weer iets anders is dan irrelevant...). Ik vind het niet nodig om hier glasvezel te vergelijken met andere vormen omdat ik vind dat iedereen die keuze maar zelf moet maken op basis van eigen argumenten (kosten, reputatie, prestaties, voorwaarden, toekomst, kabelkleur, straling, enzovoorts).Rincewind schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 10:50:
[...]
ieder voor zich moet uitmaken wat zijn/haar voorkeur heeft
Het is leuk om hier de verschillen tussen de providers, voor Houten, te bespreken, maar niet om die weer te vergelijken met alternatieven.
[ Voor 3% gewijzigd door sjimmie op 17-06-2011 14:41 . Reden: typo ]
Om een idee te krijgen van de doorlooptijden:
Hier in de mossen,
3 maart kabel gelegd tot aan mijn voordeur
21 april afmonteren in de meterkast
14 juni KPN heeft modem geplaatst en internet + bellen + TV is actief
Meteen ook weer een kastjes er bij
In de meterkast:
- Fiber modem
- internet: wifi acesspoint/switch
- TV: aparte switch (ivm 2de tv boven)
(zorg dus voor voldoende stopcontacten in je meterkast)
en dan bij elke TV een eigen 'IPTV' kastje
voorheen was er alleen een draadloos ADSL modem (en smartcard in de TV).
Hier in de mossen,
3 maart kabel gelegd tot aan mijn voordeur
21 april afmonteren in de meterkast
14 juni KPN heeft modem geplaatst en internet + bellen + TV is actief
Meteen ook weer een kastjes er bij
In de meterkast:
- Fiber modem
- internet: wifi acesspoint/switch
- TV: aparte switch (ivm 2de tv boven)
(zorg dus voor voldoende stopcontacten in je meterkast)
en dan bij elke TV een eigen 'IPTV' kastje
voorheen was er alleen een draadloos ADSL modem (en smartcard in de TV).
zo, kabeltjes aangepast in de wijkcentrale, tweak kan in mijn wijk!
nu tweak maar weer eens contacteren.
60 TB can not be enough
freak1 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 12:45:
zo, kabeltjes aangepast in de wijkcentrale, tweak kan in mijn wijk!
Terzijde: ik zag vanochtend in mijn gebied (vechtpolder/lingepolder e.o.) dat ze met dikke oranje kabels aan het stoeien waren en een flink aantal gaten in de grond hadden gegraven.
[ Voor 0% gewijzigd door Rincewind op 21-06-2011 15:01 . Reden: typo ]
mag ook wel, want volgens de mensen die het aan gaan leggen wordt half juli het glas mijn huis ingeblazen, en dat is omgeving maaspolderRincewind schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:01:
[...]
Welke wijkcentrale ? En hoe weet je dit ? Welk wijken geldt dit voor ?
Terzijde: ik zag vanochtend in mijn gebied (vechtpolder/lingepolder e.o.) dat ze met dikke oranje kabels aan het stoeien waren en een flink aantal gaten in de grond hadden gegraven.
[ Voor 3% gewijzigd door datadevil op 21-06-2011 15:27 ]
lees dit topicRincewind schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:01:
[...]
Welke wijkcentrale ? En hoe weet je dit ? Welk wijken geldt dit voor ?
dan had je gezien dat
a) ik in de hoven woon
b) ik al maanden aan het vechten ben met tweak en reggefiber waarom de eerste wijk wel al bijna een jaar R+ kan en de rest van de wijken niet
c)ik regelmatig contact heb met tweak en reggefiber via mail en via de telefoon.
qua wijken geld het nu voor mijn wijk, de hoven.
60 TB can not be enough
Hmm.. goede maand hebben ze daar voor gekozen want ik ben bang dat er veel mensen de komende weken op vakantie gaan. Of hebben ze daar geen toegang tot je huis voor nodig ? Lijkt mij van wel..datadevil schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:27:
[...]
mag ook wel, want volgens de mensen die het aan gaan leggen wordt half juli het glas mijn huis ingeblazen, en dat is omgeving maaspolder
Bericht ontvangen van Lijbrandt;
'Volgens de nieuwe planning gaat Lijbrandt beginnen met aansluiten van gebied 7 op 1 Juli.'
'Volgens de nieuwe planning gaat Lijbrandt beginnen met aansluiten van gebied 7 op 1 Juli.'
Geen idee, ik heb ook nog steeds niks gehoord over een afspraak, wat ook wel apart is. Lijkt me sterk dat ze maar gewoon een stuk die buis in blazen zonder binnen te kijken..Rincewind schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 14:17:
[...]
Hmm.. goede maand hebben ze daar voor gekozen want ik ben bang dat er veel mensen de komende weken op vakantie gaan. Of hebben ze daar geen toegang tot je huis voor nodig ? Lijkt mij van wel..
Daar zouden ze volgens de planning op Glashart al in maart mee hebben moeten beginnen. Dus een vertraging van 3 maanden.. Dan komen ze pas bij mij langs ergens in oktober denk ik.MTHamd schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 17:31:
Bericht ontvangen van Lijbrandt;
Hoeft niet perse: er zijn 2 aannemers actief: een voor de klassieke aanleg, een voor het blazen. Bel eens met glashart voor jouw planning...Rincewind schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 15:54:
[...]
Daar zouden ze volgens de planning op Glashart al in maart mee hebben moeten beginnen. Dus een vertraging van 3 maanden.. Dan komen ze pas bij mij langs ergens in oktober denk ik.
Verwijderd
Verwacht je dat Tweak ook de overige wijken in Houten (zoals Sporen) geschikt maakt voor R+ abonnementen?freak1 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 17:07:
[...]
lees dit topic
dan had je gezien dat
a) ik in de hoven woon
b) ik al maanden aan het vechten ben met tweak en reggefiber waarom de eerste wijk wel al bijna een jaar R+ kan en de rest van de wijken niet
c)ik regelmatig contact heb met tweak en reggefiber via mail en via de telefoon.
qua wijken geld het nu voor mijn wijk, de hoven.
ik neem aan van wel.. weet echter niks zeker
60 TB can not be enough
Ik wilde eerst ook Tweak maar als je kijkt wat voor een kosten er allemaal bij Tweak komen kan je volgens mij beter een Lijbrand abonnement nemen. Is stukken goedkoper.
Tweak maakt niets "klaar voor R+", zij maken gewoon gebruik van het bestaande netwerk. Het hele netwerk in Houten is geschikt voor wat Tweak R+ noemt.Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 21:56:
[...]
Verwacht je dat Tweak ook de overige wijken in Houten (zoals Sporen) geschikt maakt voor R+ abonnementen?
Waar (ondermeer) KPN kan leveren, kan Tweak hun R leveren.
Waar (ondermeer) Lijbrandt kan leveren, kan Tweak hun R+ leveren.
In Houten kunnen ze dus beide leveren.
De enige reden dat ze het (nog) niet op alle aansluitingen in Houten kunnen leveren is omdat hun administratie nogal achter loopt, waardoor hun check niet overal positief uitkomt.
Dat is appels met peren vergelijken... Tweak levert andere diensten dan Lijbrandt. Wat voor de ene persoon een voordeel is, is voor de ander niet relevant. Als iedereen alleen voor de prijs zou gaan dan zouden we op glasvezel (maar ook op stroom, gsm en alle andere abonnementen) maar 1 aanbieder hebben.Xiquena schreef op zondag 26 juni 2011 @ 10:28:
Ik wilde eerst ook Tweak maar als je kijkt wat voor een kosten er allemaal bij Tweak komen kan je volgens mij beter een Lijbrand abonnement nemen. Is stukken goedkoper.
[ Voor 44% gewijzigd door sjimmie op 27-06-2011 09:15 ]
Ik zie los van de newsserver niet heel veel verschil, of ben ik scheel?sjimmie schreef op maandag 27 juni 2011 @ 09:11:
[...]
Dat is appels met peren vergelijken... Tweak levert andere diensten dan Lijbrandt. Wat voor de ene persoon een voordeel is, is voor de ander niet relevant. Als iedereen alleen voor de prijs zou gaan dan zouden we op glasvezel (maar ook op stroom, gsm en alle andere abonnementen) maar 1 aanbieder hebben.
Zal door het mooie weer komen...datadevil schreef op maandag 27 juni 2011 @ 09:50:
[...]
Ik zie los van de newsserver niet heel veel verschil, of ben ik scheel?
Bij Tweak krijg je er een router bij, bij Lijbrandt gebruik/koop je een eigen router.
Bij Tweak krijg je de VoIP gegevens, dus kan je een eigen VoIP apparaat gebruiken.
Bij Tweak is het basis abo 35Mbit in plaats van 25Mbit bij Lijbrandt.
En inderdaad, je krijg gratis snellere toegang tot hun newsserver.
En de tv pakketten zijn vergelijkbaar? Ik vond het bij Tweak vooral zo moeilijk optellen van het aanbod.sjimmie schreef op maandag 27 juni 2011 @ 11:26:
[...]
Zal door het mooie weer komen...![]()
Bij Tweak krijg je er een router bij, bij Lijbrandt gebruik/koop je een eigen router.
Bij Tweak krijg je de VoIP gegevens, dus kan je een eigen VoIP apparaat gebruiken.
Bij Tweak is het basis abo 35Mbit in plaats van 25Mbit bij Lijbrandt.
En inderdaad, je krijg gratis snellere toegang tot hun newsserver.
(zie dat bellen onbeperkt bij Tweak iig een stuk duurder is. 12,50 tov 5 euro..)
[ Voor 6% gewijzigd door datadevil op 27-06-2011 13:29 ]
Zenderaanbod, pluspakketten en apparatuur van Tweak R is hetzelfde als van KPN.
Van Tweak R+ hetzelfde als van Lijbrandt (dus ook met DVB-C !!!).
Nogmaals, Tweak neemt die diensten gewoon af.
Tweak legt dat uit als Reggefiber vs. KPN:
http://www.tweak.nl/consument/fiber/televisie.html
Je zal hooguit verschil zien in de kosten, de ene stunt soms met het ene, de ander weer met iets anders. Soms krijg je dit gratis of goedkoper en dan weer dat.
Oh, en ik zie dat Tweak nu belbundels heeft geintroduceerd (die je ook los van Tweak Fiber kan afnemen).
Je zal hooguit verschil zien in de kosten, de ene stunt soms met het ene, de ander weer met iets anders. Soms krijg je dit gratis of goedkoper en dan weer dat.
Oh, en ik zie dat Tweak nu belbundels heeft geintroduceerd (die je ook los van Tweak Fiber kan afnemen).
Bijna goed, als je een abo bij hun hebt dan kost 24x7 onbeperkt NL 10 euro extra.datadevil schreef op maandag 27 juni 2011 @ 13:25:
[...]
(zie dat bellen onbeperkt bij Tweak iig een stuk duurder is. 12,50 tov 5 euro..)
http://www.tweak.nl/consument/fiber/telefoon.html
Ik heb, via Google, de volgende vergelijkingssite gevonden: http://www.glasvezel-vergelijken.nl.
Dit lijkt wel een aardig overzicht te geven van alle mogelijkheden op glasvezel gebied binnen Houten.
Het was mij ook opgevallen dat hier meer providers worden genoemd dan degenen die tot nu toe bekend waren.
Dit lijkt wel een aardig overzicht te geven van alle mogelijkheden op glasvezel gebied binnen Houten.
Het was mij ook opgevallen dat hier meer providers worden genoemd dan degenen die tot nu toe bekend waren.
raar..waar haal ik dan die 12,50 vandaan...sjimmie schreef op maandag 27 juni 2011 @ 13:43:
[...]
Bijna goed, als je een abo bij hun hebt dan kost 24x7 onbeperkt NL 10 euro extra.
http://www.tweak.nl/consument/fiber/telefoon.html
Dan is dus voor mij eigenlijk vooral de vraag wie dan zijn zaakjes het beste op orde heeft...sjimmie schreef op maandag 27 juni 2011 @ 13:37:
Zenderaanbod, pluspakketten en apparatuur van Tweak R is hetzelfde als van KPN.
Heb je geen fiber abo dan betaal je 12,50 voor een telefoon abo met onbeperkt NL.datadevil schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 09:57:
[...]
raar..waar haal ik dan die 12,50 vandaan...
Heb je wel al een fiber abo met telefonie dan betaal je 2,50 minder voor onbeperkt NL omdat die 2,50 al in je fiber-met-telefonie abo zit.
Technisch of administratief?datadevil schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 09:58:
[...]
Dan is dus voor mij eigenlijk vooral de vraag wie dan zijn zaakjes het beste op orde heeft...
Technisch doen Lijbrandt en Tweak beide niet zoveel. Vrijwel al hun diensten nemen ze bij derden af. Veel diensten nemen ze zelfs bij dezelfde derden af!
- Internettoegang en TV is volgens mij beide XMS of Glashart (hoe hangt dat allemaal aan elkaar?).
- News haalt Lijbrandt bij een grote newsprovider vandaan, Tweak lijkt eigen servers te hebben (al vermoed ik dat die ook wel van een grote jongen worden "geleend").
- Telefonie komt voor Lijbrandt ergens uit Scandinavië, Ik weet niet waar Tweak het heeft ondergebracht.
Administratief is Lijbrandt nog redelijk "jong", maar hoewel Tweak met hun DSL al langer meedoet zijn zij op gebied van glasvezel ook heel nieuw. Mijn ervaring is dat Lijbrandt erg traag is met reageren (of zelfs helemaal niet reageert) terwijl vragen aan Tweak vrijwel altijd binnen een dag worden beantwoord.
Jammer, ik heb al bijna een jaar glasvezel maar mijn postcodecheck op die site levert niets op.wijkjh schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 00:25:
Ik heb, via Google, de volgende vergelijkingssite gevonden: http://www.glasvezel-vergelijken.nl.
administratief, want technisch had ik inderdaad wel door dat het vooral doorverkoop clubs waren.sjimmie schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 10:31:
[...]
Heb je geen fiber abo dan betaal je 12,50 voor een telefoon abo met onbeperkt NL.
Heb je wel al een fiber abo met telefonie dan betaal je 2,50 minder voor onbeperkt NL omdat die 2,50 al in je fiber-met-telefonie abo zit.
[...]
Technisch of administratief?
Technisch doen Lijbrandt en Tweak beide niet zoveel. Vrijwel al hun diensten nemen ze bij derden af. Veel diensten nemen ze zelfs bij dezelfde derden af!
- Internettoegang en TV is volgens mij beide XMS of Glashart (hoe hangt dat allemaal aan elkaar?).
- News haalt Lijbrandt bij een grote newsprovider vandaan, Tweak lijkt eigen servers te hebben (al vermoed ik dat die ook wel van een grote jongen worden "geleend").
- Telefonie komt voor Lijbrandt ergens uit Scandinavië, Ik weet niet waar Tweak het heeft ondergebracht.
Administratief is Lijbrandt nog redelijk "jong", maar hoewel Tweak met hun DSL al langer meedoet zijn zij op gebied van glasvezel ook heel nieuw. Mijn ervaring is dat Lijbrandt erg traag is met reageren (of zelfs helemaal niet reageert) terwijl vragen aan Tweak vrijwel altijd binnen een dag worden beantwoord.
Dan klinkt Tweak wel gunstiger als ik jouw verhaal zo lees...hoop alleen dat ik niet weer newsbin verslaafd raak
Technisch vind ik het juist interessant op de punten waar ze verschillen.datadevil schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 11:06:
[...]
administratief, want technisch had ik inderdaad wel door dat het vooral doorverkoop clubs waren.
Dan klinkt Tweak wel gunstiger als ik jouw verhaal zo lees...hoop alleen dat ik niet weer newsbin verslaafd raak
- Bij Lijbrandt wacht ik al 10 maanden op voicemail en doorschakelen, iets wat ze wel beloven maar technisch niet waarmaken. Ik moet het nog navragen maar ik hoop dat Tweak die dingen wel gewoon levert.
Administratief heb ik het met Lijbrandt wel een beetje gehad...
Mijn abonnement is over 8 weken een jaar oud, dan mag ik switchen.
jemig..dan heb ik nog niet eens mijn eerste glas aansluiting...sjimmie schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 11:18:
[...]
Technisch vind ik het juist interessant op de punten waar ze verschillen.
- Bij Lijbrandt wacht ik al 10 maanden op voicemail en doorschakelen, iets wat ze wel beloven maar technisch niet waarmaken. Ik moet het nog navragen maar ik hoop dat Tweak die dingen wel gewoon levert.
Administratief heb ik het met Lijbrandt wel een beetje gehad...
Mijn abonnement is over 8 weken een jaar oud, dan mag ik switchen.
En ja, dat met die techniek is wel vervelend in jouw voorbeeld, maar vooral administratief maak ik me zorgen..technisch heb ik slechts de basis dingen nodig
[ Voor 11% gewijzigd door datadevil op 29-06-2011 11:20 ]
Och, ik weet het nog goed. Lijbrandt wilde eind juli 2010 met een kleine groep starten. Helaas was ik toen net op vakantie maar ik kon daarna toch zsm worden aangesloten. In het begin kregen we als Houtense pioniers alle aandacht maar na een paar maanden had Houten de prioriteit bij Lijbrandt verloren... Daarna vielen we als vroege starters juist vaak buiten de boot.datadevil schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 11:20:
[...]
jemig..dan heb ik nog niet eens mijn eerste glas aansluiting...
En ja, dat met die techniek is wel vervelend in jouw voorbeeld, maar vooral administratief maak ik me zorgen..technisch heb ik slechts de basis dingen nodig
Enfin, bijna een jaar verder en tijd om weer eens nuchter naar de situatie te kijken!
Ik wil niet bij voorbaat zeggen dat het bij een andere partij als Tweak of Solcon allemaal beter is, maar ik ga zeker niet zomaar mijn contract bij Lijbrandt verlengen.
Verwijderd
Misschien is dit wel handig: http://reggefiber.glasvezel-vergelijken.nl/vergelijkingwijkjh schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 00:25:
Op bovenstaande site kun je ook opgeven wat je belangrijk vindt, zoals snelheid, modem/router etc..
volgens mij precies dezelfde backend als de link hiervoor, want zelfde resultaten, en zelfde (irritante) werking van het invul formulier wat raar doet met de tabVerwijderd schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 09:58:
[...]
Misschien is dit wel handig: http://reggefiber.glasvezel-vergelijken.nl/vergelijking
Op bovenstaande site kun je ook opgeven wat je belangrijk vindt, zoals snelheid, modem/router etc..
Verwijderd
Aye je hebt gelijk.
Een aantal weken geleden zag het er nog netjes uit.
Toen zat het menu waar je je voorkeuren op kon geven aan de rechterkant.
Een aantal weken geleden zag het er nog netjes uit.
Toen zat het menu waar je je voorkeuren op kon geven aan de rechterkant.
zo, vandaag maar weer eens contact gehad met tweak.. nu kunnen ze nog niet aansluiten want tweak is er nog niet klaar voor.. joost mag weten hoe lang dat nog gaat duren dus 
vooruitgang dus wel dat ze tenminste toegeven dat t bij hun ligt..

60 TB can not be enough
Ik heb de afgelopen weken meerdere malen een tijdelijk verlies van de internetverbinding ondervonden. Gemiddeld 1x per week zo rond 16.30 meestal. Resetten router leverde niets op. De verbinding bij Lijbrandt lag eruit. Ik woon in de Gaarden. Wellicht wijkgebonden?
Op beide eerder genoemde links (http://reggefiber.glasvezel-vergelijken.nl/vergelijking) krijg ik in alle browsers gewoon een goed resultaat terug als ik zoek op postcode 3993EB (Weides).
Ik zie 9 providers, waarvan 1 zakelijk en 2 die ik nog niet eerder had gezien: KickXL en XMS.net.
Ik zie 9 providers, waarvan 1 zakelijk en 2 die ik nog niet eerder had gezien: KickXL en XMS.net.
ik ook, alleen mijn punt was dat het dezelfde site is...zelfde database/content zeg maar.wijkjh schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 01:11:
Op beide eerder genoemde links (http://reggefiber.glasvezel-vergelijken.nl/vergelijking) krijg ik in alle browsers gewoon een goed resultaat terug als ik zoek op postcode 3993EB (Weides).
Inderdaad wel opvallend dat er andere providers zichtbaar zijn die niet adverteren in Houten, en andersom, dat die hier wel adverteren daar ontbreken...
kickxl klonk als best een goede partij. mooie prijzen ook. alleen jammer dat ze geen newsserver aanbieden
60 TB can not be enough
Ik moet zeggen wij hebben nu ook Lijbrandt 25 compleet (3991MH) Het Water.
Internet is goed! TV via de decoder van Lijbrandt is ook goed, maar bij ons is de decoder kapot HDMI kanaal doet het niet en de EPG blijft op ververssen staan als je wat verder in de tijd gaat en vervolgens het scherm verlaat
, maar Lijbrandt stuurd een nieuwe decoder dus dat is wel goed. Hopen dat het dan goed werkt.
De telefonie vindt ik wel goed ik hoor mensen helder en hun mij ook. Alleen moet ik nog wel even de voicemail enz instellen, maar mijn lijbrandt doet het niet en dat zal nog wel lang duren voor dat het gefixed is.
Dat vindt ik wel slecht aangezien je alles via mijn lijbrandt moet doen of telefonisch natuurlijk.
Ik moet zeggen dat ze me altijd goed te woord staan, maar afspraken over terugbellen wordt niet door iedere medewerker goed gehanteerd wat weer tot frustratie leidt. De communicatie naar ons toe was uitermate slecht te noemen. Dit omdat ik door dat de decoder in 1 keer binnen kwam dat eigenlijk de bevestiging was dat alles werkt op het adres
. Dit zelfde gebeurde ook bij mijn telefonie toen ik op mijn huis telefoon onbereikbaar was bleek dat het nummer al overgezet was. Ik kon wel bellen maar niet gebeld worden. Door de telefoonlijn in de lijbrandt modem te prikken was het opgelost, maar dit hadden ze wel mogen melden.
Voor de rest is het allemaal goed, maar voor de communicatie krijgen ze van mij een 1. Hoop dat het voor andere beter verloopt en in het vervolg bij mij ook
Internet is goed! TV via de decoder van Lijbrandt is ook goed, maar bij ons is de decoder kapot HDMI kanaal doet het niet en de EPG blijft op ververssen staan als je wat verder in de tijd gaat en vervolgens het scherm verlaat

De telefonie vindt ik wel goed ik hoor mensen helder en hun mij ook. Alleen moet ik nog wel even de voicemail enz instellen, maar mijn lijbrandt doet het niet en dat zal nog wel lang duren voor dat het gefixed is.
Dat vindt ik wel slecht aangezien je alles via mijn lijbrandt moet doen of telefonisch natuurlijk.
Ik moet zeggen dat ze me altijd goed te woord staan, maar afspraken over terugbellen wordt niet door iedere medewerker goed gehanteerd wat weer tot frustratie leidt. De communicatie naar ons toe was uitermate slecht te noemen. Dit omdat ik door dat de decoder in 1 keer binnen kwam dat eigenlijk de bevestiging was dat alles werkt op het adres

Voor de rest is het allemaal goed, maar voor de communicatie krijgen ze van mij een 1. Hoop dat het voor andere beter verloopt en in het vervolg bij mij ook
Dat dacht ik ook, bijna een jaar geleden toen ik werd aangesloten.niels peersman schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 15:36:
Alleen moet ik nog wel even de voicemail enz instellen, maar...
Tot nu toe alleen beloftes maar totaal geen daden.
Verwijderd
Hmm. Elke check die ik de afgelopen maanden bij Tweak heb uitgevoerd op postcode gebied de Sporen levert enkel de mogelijkheid voor een Tweak R (of nu Groen) abonnement op (KPN) en niet Tweak R+ (Blauw, Reggefiber). Is het enkel de administratie? Die zou toch zo te herstellen moeten zijn? Tweak geeft mij te kennen dat ze "twee tot drie maanden na installatie van glasvezel in woningen [hun] R+ diensten kunnen leveren". Die termijn is bij mij wel verstreken.sjimmie schreef op maandag 27 juni 2011 @ 09:11:
[...]
Tweak maakt niets "klaar voor R+", zij maken gewoon gebruik van het bestaande netwerk. Het hele netwerk in Houten is geschikt voor wat Tweak R+ noemt.
Waar (ondermeer) KPN kan leveren, kan Tweak hun R leveren.
Waar (ondermeer) Lijbrandt kan leveren, kan Tweak hun R+ leveren.
In Houten kunnen ze dus beide leveren.
De enige reden dat ze het (nog) niet op alle aansluitingen in Houten kunnen leveren is omdat hun administratie nogal achter loopt, waardoor hun check niet overal positief uitkomt.
[...]
Toch vreemd: in een enkele wijk kunnen ze het wel. In alle andere niet. Waarom is niet duidelijk, terwijl Lijbrandt wel in deze wijken actief is.freak1 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 17:53:
zo, vandaag maar weer eens contact gehad met tweak.. nu kunnen ze nog niet aansluiten want tweak is er nog niet klaar voor.. joost mag weten hoe lang dat nog gaat duren dus
eens.Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 21:21:
[...]
Hmm. Elke check die ik de afgelopen maanden bij Tweak heb uitgevoerd op postcode gebied de Sporen levert enkel de mogelijkheid voor een Tweak R (of nu Groen) abonnement op (KPN) en niet Tweak R+ (Blauw, Reggefiber). Is het enkel de administratie? Die zou toch zo te herstellen moeten zijn? Tweak geeft mij te kennen dat ze "twee tot drie maanden na installatie van glasvezel in woningen [hun] R+ diensten kunnen leveren". Die termijn is bij mij wel verstreken.
[...]
Toch vreemd: in een enkele wijk kunnen ze het wel. In alle andere niet. Waarom is niet duidelijk, terwijl Lijbrandt wel in deze wijken actief is.
heb hier nu te vaak contact over gehad met Tweak. eindoordeel vanuit Tweak: technisch kan het, Tweak is er echter "nog niet klaar voor"..
60 TB can not be enough
ok..ik krijg mijn glasvezel modem volgende week dinsdag, de polders nieuwe deel.
Tweak is blijkbaar geen optie in Houten, Lijbrandt lijkt me dan de volgende kandidaat als ik ook analoog wil, of zijn er nog aanbieders die ik dan mis..?
Tweak is blijkbaar geen optie in Houten, Lijbrandt lijkt me dan de volgende kandidaat als ik ook analoog wil, of zijn er nog aanbieders die ik dan mis..?
Welk nieuwe deel ? Ikzelf woon aan de Lingepolder en heb nog geen bericht gehad dat ze in mijn meterkast moeten zijn voor de laatste meter(s)... Zijn ze bij jou al geweest dan ?datadevil schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 18:44:
ok..ik krijg mijn glasvezel modem volgende week dinsdag, de polders nieuwe deel.
Maaspolder. Nog nieuwer deel dus ;-)Rincewind schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 19:06:
[...]
Welk nieuwe deel ? Ikzelf woon aan de Lingepolder en heb nog geen bericht gehad dat ze in mijn meterkast moeten zijn voor de laatste meter(s)... Zijn ze bij jou al geweest dan ?
En nee, ze zijn nog niet geweest, maar ik heb een brief gehad dat ze dinsdag a.s. langskomen om dat te doen.