Gebruikers Glasvezel Houten

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driftspin
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-06 14:49
Start bericht.

Graag wil ik hier een topic openen over Glasvezel in houten
Reggefiber is leverancier van het netwerk.

Ik woon in 1 van de oudere wijken en zal dus waarschijnlijk ergens in de komende 6 maanden aangesloten zijn.
De monteur is al langs geweest en ik heb hem de plek laten zien waar ik de aansluiting wilde hebben.
We zijn dus op de goede weg :-)

Ik heb Lijbrandt als tripleplay aanbieder gezien en dat ziet er wel goed uit.

Ik heb zelf wat start vragen:

* Reggefiber heeft DVB-C schijnbaar beschikbaar, komt dat zo uit de aansluitkast?

* Heeft iemand Lijbrandt als provider en heeft die ook al een HTPC op IPTV of DVB-C werkend?
Het gaat mij hier specifiek om 7MC. Wat moet je er allemaal voor doen om dat werkend te krijgen?

* Wanneer je een HTPC met een 2e netwerkkaart uitrust voot IPTV, hoe zit dat dan met de beveiliging?
Of wil je dan een IPTV router en een internet router (of V-Lan`s ofzo) stichten?

* Wat zijn dan geschikte routers icm IPTV ??

* Weet iemand wat de systeem eisen zijn om een beetje comfortabel IPTV via HTPC te kijken?
Ik zat te denken aan die ZOTAC ATOM 330 ION systeempjes, klein en zuinig, maar voldoet het?

Ik hoop dat dit een goedlopend topic wordt met veel goede info voor de gebruikers.

Vast bedankt,

Driftspin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:29
Heb je de diverse topics al gelezen hier?

- DVB-C (als dat geleverd wordt) is gewoon gewoon de RF uitgang van je Genexis (of vergelijkbare CPE).
- DVB-C op je PC is een topic over: \[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 4]
- IPTV op je PC staat in het Lijbrand topic genoeg over: Lijbrandt IPTV via router? , en verdere implementatie ligt natuurlijk aan het pakket wat je gaat gebruiken. De opties? -> Multicast direct in je HTPC via een losse netwerkkaart, netwerkkaart met vlan, multicast routing op je router zodat je alles in je netwerk hebt, of met bv udpxy unicasten over je eigen netwerkje.

Maar zowel DVB-C als IPtv ligt natuurlijk wel aan eventuele encrypties of bij IPTV aan macadressen/vendorID enz afhankelijk van de setup van de provider.

IPTV via HTPC.. geen idee. Meeste is MPEG2 en dat wil een atom wel. Wat ie echter met H264 doet... dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:18
Wat betreft DVB-C heeft Lijbrandt me uitgelegd:
U kunt op 3 manieren TV kijken. Analoog (via uw eigen afstandbediening)
DVB-C (ook via de coax aansluiting en met uw eigen afstandsbediening als
u een ingebouwde dvb-c decoder heeft) of via IPRTV waarbij het niet
mogelijk is uw eigen afstandsbedieningen te gebruiken.

Bij de pakketten waar dit aangegeven is krijgt u deze IPRTV er gratis
bij. (Bij het compleet 100 pakket is dit de HD versie)
Het antwoord van Plinq, die ook in Houten gaat leveren, was:
Wij werken met een Settopbox. Wij maken geen gebruik van de
analoge catv-aansluiting.

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
De meeste vragen kun je inderdaad ergens op dit forum al vinden zoals DJSmiley aangeeft.

Echter zal nog niemand het via Lijbrandt werkend hebben aangezien er nog geen enkele klant is opgeleverd.
(let op Lijbrandt Telecom is neit hetzelfde als Lijbrandt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:07

TVL

De aanbieders in Houten worden Lijbrandt, Plinq en KPN Glasvezel. Zoals ik het nu gezien heb vind ik voor mij het best de abonnementen van Lijbrandt.
http://www.glashart.nl/houten/providers
Weet iemand iets over de planning in Houten Zuid? Ik heb het idee dat daar niet zo heel veel gegraven hoeft te worden omdat daar allemaal nieuwbouw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Zelfs voor Noord is geen planning "bekend". Er wordt daar druk gegraven maar je hoort pas een weekje van tevoren wanneer ze bij je komen graven. En dan nog, ze graven nu de lege buizen in en daar moet dan later nog glas doorheen worden geblazen en ook moet de aansluiting in huis nog gemaakt worden. Volgens mij hoeven ze in Zuid vrijwel niet te graven maar daar beginnen ze pas later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
En anders kun je het altijd even navragen bij glashart.
http://www.glashart.nl/houten/servicewinkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico Klus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:25
TVL schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 15:43:
De aanbieders in Houten worden Lijbrandt, Plinq en KPN Glasvezel. Zoals ik het nu gezien heb vind ik voor mij het best de abonnementen van Lijbrandt.
http://www.glashart.nl/houten/providers
Weet iemand iets over de planning in Houten Zuid? Ik heb het idee dat daar niet zo heel veel gegraven hoeft te worden omdat daar allemaal nieuwbouw is.
Hier is de globale planning:
Afbeeldingslocatie: http://www.glashart.nl/upload/smfiles/Plaatje_planning_Houten%5B1%5D.bmp

Wat ik wel vreemd vind is dat ze met het lastigste beginnen. In Houten-noord moet gegraven worden en in zuid niet. Lijkt me dan toch handiger om eerst in zuid zo snel mogelijk mensen aan te sluiten en abonnees te werven?
Dan verdien je je investering terug.

UPDATE:
Johnnie5 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:25:
De planningslijst is inmiddels ook aangepast en wat uitgebreider.

Houten aansluitgebied planning
Omdat deze reactie aan het begin van het forum staat uodate ik hem maar even soort FP

[ Voor 19% gewijzigd door Nico Klus op 28-08-2010 14:29 ]

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Thanks Nico voor deze planning. Inderdaad erg vreemd dat ze niet eerst het Zuidelijke gedeelte aansluiten. Niet dat ik het heel erg vind, ben opzich nog wel tevreden met mijn huidige Internet provider. Kan ik eerst even de kat uit de boom kijken en zien hoe het de mensen in de andere gebieden het glasvezel netwerk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaryW
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-04-2022
Ik zou het niet erg vinden, ik zit in de wijk De Bouw, tegen de Koppeling aan. Ik heb nu adsl van XS4All. Sinds een weekje ook nog eens geupgrade naar 16Mbit. Helaas, de wijkkast is nooit door KPN geupgrade, resultaat is dat ik dus nog eens een jaartje op 8Mbit blijf hangen.
Het kan mij niet snel genoeg gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaryW
@ driftspin ik zit momenteel met DVB-S en wil ook over naar C ik zat dus ook al te kijken naar de optie om gelijk de coax naar de 7MC te gooien. Weet alleen niet of dat gaat lukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiquena
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Wat ik wel interessant vind is of je je huidige decoder kan gebruiken bij Lijbrandt. Heb nu een CI+ card van Ziggo. Kan ik die straks nog steeds gebruiken? Heb je ook een smartcard nodig in je decoder en hoeveel kan je er krijgen bij Lijbrandt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 09:20
Vraag met eigenlijk hetzelfde af. In de documentatie die je van Lijbrandt hebt gekregen staat dat je gewoon een settopbox van Ziggo kan blijven gebruiken. Nu heb ik zelf zo'n Cisco staan met een kaart (gratis gekregen als compensatie van werkelijk dramatisch slechte service) en wil best overstappen naar glas.. maar dan wil ik wél die gratis HD kanalen in HD kunnen kijken wanneer het uitgezonden wordt tijdens bijvoorbeeld het WK. Er wordt door lijbrandt sowieso weinig over HD gezegd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico Klus
Xiquena schreef op zondag 28 maart 2010 @ 21:31:
Wat ik wel interessant vind is of je je huidige decoder kan gebruiken bij Lijbrandt. Heb nu een CI+ card van Ziggo. Kan ik die straks nog steeds gebruiken? Heb je ook een smartcard nodig in je decoder en hoeveel kan je er krijgen bij Lijbrandt?
Hier kan je de handleidingen van de gewone en de HD decoder bekijken die Lijbrandt gebruikt. (Aminet 110 en 130). Hierin staat dat het smart card slot niet gebruikt wordt, dan zal je die dus wel niet nodig hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Nico Klus schreef op maandag 29 maart 2010 @ 00:24:
[...]

Hier kan je de handleidingen van de gewone en de HD decoder bekijken die Lijbrandt gebruikt. (Aminet 110 en 130). Hierin staat dat het smart card slot niet gebruikt wordt, dan zal je die dus wel niet nodig hebben. :)
De Amino/Aminet Set-Top Boxen zijn voor IPTV dit is een signaal over UTP verbinding. Het digitale/analoge signaal wordt over COAX gestuurd. Het gaat dus over een heel ander signaal. Heb ook ergens gelezen dat bepaalde decoders die ook bij Ziggo gebruikt worden ook gebruikt kunnen worden voor het Digitale (COAX) signaal maar of je daarvoor dan een smartcard nodig hebt weet ik niet. Het HD signaal zal denk ik alleen via het IPTV beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:17
Volgens mij komen er op termijn nog meer aanbieders op het glas overigens...ben benieuwd.
Zit nu tijdelijk op het Rond, dus wacht nog wel ff met overstappen tot mijn nieuwe nieuwbouwwoning klaar is, ziet er naar uit dat dat ongeveer tegelijk gaat zijn met de oplevering van glas in Zuid, hopelijk komt dat inderdaad uit.
Wel goed dat Lijbrant zoveel verschillende tv signalen doorgeeft overigens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Lijbrandt levert TV als "analoog over COAX", als "digitaal over COAX" en "digitaal over UTP" (IPTV).
De variant "digitaal over COAX" is DVB-C en dus net zoiets als Ziggo. Aangezien Lijbrandt geen encryptie gebruikt heb je geen smartcard nodig.

Echter, HD wordt volgens mij alleen over de "digitaal over UTP" aangeboden...
Dat terwijl Ziggo HD over DVB-C, dus over COAX, aanbiedt.

Je kan dus wel digitaal, maar geen HD, kijken via je Ziggo kastje.

Zelf heb ik een TV met ingebouwde DVB-C. Ik kan dus gewoon de COAX inprikken en digitaal TV kijken. Wil ik HD zien dan moet dat toch via UTP op de settopbox (en die via HDMI op de TV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Nico Klus schreef op maandag 29 maart 2010 @ 00:24:
[...]

Die links verwijzen naar Lijbrandt Telecom en dat is niet de Lijbrandt die in Houten gaat leveren.
Of Lijbrandt ook met die Aminet 110/130 boxen gaat werken weet ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

datadevil schreef op maandag 29 maart 2010 @ 09:57:
Volgens mij komen er op termijn nog meer aanbieders op het glas overigens...ben benieuwd.
Er komen voorlopig 3 aanbieders http://www.glashart.nl/houten/providers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico Klus
sjimmie schreef op maandag 29 maart 2010 @ 12:11:
[...]

Die links verwijzen naar Lijbrandt Telecom en dat is niet de Lijbrandt die in Houten gaat leveren.
Of Lijbrandt ook met die Aminet 110/130 boxen gaat werken weet ik niet...
Ik dacht dat dat hetzelfde bedrijf was. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
Misschien beetje offtopic, maar vannochtend wordt er bij mij voor de deur gegraven! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Nico Klus schreef op maandag 29 maart 2010 @ 16:06:
[...]

Ik dacht dat dat hetzelfde bedrijf was. :?
Op de site van Lijbrandt staat:
Lijbrandt-Telecom is een glasvezelprovider die internet, telefoon, radio en televisie levert in Noord- en Zuid-Holland. De diensten en pakketten van deze provider verschillen van de diensten en pakketten die Lijbrandt zal gaan bieden.

En op de site van Lijbrandt-telecom staat:
Klik hier voor overige plaatsen (wat verwijst naar lijbrandt)

[ Voor 50% gewijzigd door sjimmie op 30-03-2010 11:12 . Reden: Uitleg aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

De naam is hetzelfde Lijbrandt en ze zitten in dezelfde plaats (Hillegom). Ze zullen vast wel aan elkaar gelieerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico Klus
Weiman schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 08:49:
Misschien beetje offtopic, maar vannochtend wordt er bij mij voor de deur gegraven! *O*
Niet als je zegt waar dat is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Iemand die aan het Rond woont en het daar ook gaat nemen? Ik ben het aan het overwegen, maar aangezien ik daar tijdelijk woon vraag ik me af of het slim is..kan natuurlijk altijd meeverhuizen lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
Nico Klus schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 14:29:
[...]

Niet als je zegt waar dat is ;)
Hoeven, de stoep voor m'n huis ligt nu open :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
TVL schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 12:08:
De naam is hetzelfde Lijbrandt en ze zitten in dezelfde plaats (Hillegom). Ze zullen vast wel aan elkaar gelieerd zijn.
Mee eens, maar dat bijvoorbeeld KPN en HetNet destijds heel close waren wilde ook niet zeggen dat ze dezelfde abonnementen aanboden of dezelfde apparatuur bij je thuis neerzetten.... Lijbrandt zal er een goede reden voor hebben gehad om 2 toko's naast elkaar te draaien.
Weiman schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 17:18:
[...]
Hoeven, de stoep voor m'n huis ligt nu open :)
Bij ons achter wordt nu ook hard gewerkt, ik verwacht ze binnen een week aan onze voorkant.
(ook de Hoeven)

[ Voor 21% gewijzigd door sjimmie op 30-03-2010 18:38 . Reden: reactie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Lijbrandt heeft ook de Animo settopboxen. Als je het abbonement vanaf 49,95 neemt krijg je de 110 er gratis bij. Deze heeft echter geen HD daarvoor moet je de 130 hebben die kan je wel weer kopen met bijbetaling van het prijsverschil van rond de 60 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Beide lijbrandt gebruiken amino boxen.

Echter is Lijbrandt Telecom niet hetzelfde als Lijbrandt.
Lijbrandt ( houten dus) zal zowel de 110 als de 130m leveren.

En ja beide bedrijven zitten in Hillegom (zelfs heel dicht bij elkaar)
Maar ze staan wel los van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
LOL, ons huis ligt met de achterkant aan "de straatkant" en met de voorkant aan een fietspad. De glasgravers hadden het niet goed in de gaten en nu ligt zowel voorlangs als achterlangs een geul. Terwijl ze aan de voorkant bezig waren om het oranje pijpje te "schieten" vroegen hun collega's aan de achterkant aan ons waar de meterkast ongeveer zat. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
sjimmie schreef op donderdag 01 april 2010 @ 09:32:
LOL, ons huis ligt met de achterkant aan "de straatkant" en met de voorkant aan een fietspad. De glasgravers hadden het niet goed in de gaten en nu ligt zowel voorlangs als achterlangs een geul. Terwijl ze aan de voorkant bezig waren om het oranje pijpje te "schieten" vroegen hun collega's aan de achterkant aan ons waar de meterkast ongeveer zat. :D
En waar gaan ze nu de fiber aansluiten?
via het fietspad aan de meterkastkant of toch aan de achterkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Yogoi schreef op donderdag 01 april 2010 @ 11:40:
[...]

En waar gaan ze nu de fiber aansluiten?
via het fietspad aan de meterkastkant of toch aan de achterkant?
Via de voorkant, en dan nieteens naar de meterkast maar naar een hoek in de woonkamer waar nu ook de oude telefoon (en dus ook ADSL) aansluiting zit. Dat was onze eigen keuze, een paar huizen verderop zag ik het pijpje buiten ter hoogte van de meterkast zitten.

Gelukkig de voorkant, want de voorkant is 1m bestrating, en de achterkant is 10m tuin/bestrating.

[ Voor 9% gewijzigd door sjimmie op 01-04-2010 12:35 . Reden: lengte tuinen toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaryW
Lekker die planningsdata!

Wijk de Bouw (tegen de koppeling aan, dus gebied 5) met postcode 3991NS:

"Wij verwachten in het tweede kwartaal 2011 te starten met de graafwerkzaamheden in uw straat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
GaryW schreef op donderdag 01 april 2010 @ 16:42:
Lekker die planningsdata!

Wijk de Bouw (tegen de koppeling aan, dus gebied 5) met postcode 3991NS:

"Wij verwachten in het tweede kwartaal 2011 te starten met de graafwerkzaamheden in uw straat"
Hoe kom je aan die planningsdatum? Wil ook wel eens kijken wanneer mijn nog af te bouwen huis aangesloten wordt (de Hoon 4)

Laat maar...al gevonden ....maar valt buiten gebied want denk dat hun db die postcode nog niet kent..

[ Voor 11% gewijzigd door datadevil op 01-04-2010 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
volgens mij is de postcode checker niet echt helemaal juist.
lijkt erop dat deze checker de datum geeft van afronding van de hele wijk (of stad)

ik zou even langs de glashartwinkel in houten gaan. (of ze even bellen natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08 14:41

Daantje20

Je moet leven om te leren.

Is het zo dat je maar één aanbieder krijgt op het glasvezelnetwerk in Houten? Net zoals met de kabel zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Daantje20 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 16:55:
Is het zo dat je maar één aanbieder krijgt op het glasvezelnetwerk in Houten? Net zoals met de kabel zeg maar.
Als je het topic even doorleest kan je het vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:22

beany

Meeheheheheh

Daantje20 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 16:55:
Als je dit, niet al te lange, topic had gelezen had je nu geweten dat er meerdere aanbieders zullen zijn. Welke dat zijn? Dat laat ik dus nu aan jou over :)

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
datadevil schreef op donderdag 01 april 2010 @ 16:44:
[...]

Hoe kom je aan die planningsdatum? Wil ook wel eens kijken wanneer mijn nog af te bouwen huis aangesloten wordt (de Hoon 4)

Laat maar...al gevonden ....maar valt buiten gebied want denk dat hun db die postcode nog niet kent..
Alles binnen de rondweg valt binnen het aansluitgebied. Daarvan is op de glashart-site een tekening te vinden (en die staat ook in dit topic). Volgens mij wordt op dit moment gewoon "zo snel mogelijk" gewerkt waardoor ze geen goede planning online hebben. In de wijken waar men nu aansluit krijg je soms pas de ochtend van de graafwerkzaamheden een brief in de bus... Je kan dat negatief opvatten (ze werken ongepland) of positief (zo efficiënt mogelijk uitrollen).

Ga op 15 april naar de bijeenkomst in Houten (die van 30 maart ga je niet meer redden), daar leggen ze ook de globale planning uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pCOW
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 22:23
Bij mij is vorige week ook de straat opengebroken en de glasvezel tot aan de voordeur onder de carport door geboord (Toevallig dezelfde straat, Wieman? :-). Nu wachten tot het zooitje in huis wordt aangesloten en wat de verschillende aanbieders gaan aanbieden (de hier al genoemde Lijbrandt klinkt vooralsnog interessant). In de zomer loopt mijn abbo bij TweakDSL af en om nou nog een keer 2 jaar te verlengen als er interesante glasaanbiedingen komen..

mijn signature is bewust leeg :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
sjimmie schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 11:01:
[...]

Alles binnen de rondweg valt binnen het aansluitgebied. Daarvan is op de glashart-site een tekening te vinden (en die staat ook in dit topic). Volgens mij wordt op dit moment gewoon "zo snel mogelijk" gewerkt waardoor ze geen goede planning online hebben. In de wijken waar men nu aansluit krijg je soms pas de ochtend van de graafwerkzaamheden een brief in de bus... Je kan dat negatief opvatten (ze werken ongepland) of positief (zo efficiënt mogelijk uitrollen).
Ik vind dat ook niet zo'n probleem, was vooral benieuwd, en snap niet helemaal waarom ze zuid niet eerst doen.
Mijn nieuwe huis ligt wel binnen de rondweg, maar wordt nog gebouwd, daarom kent hun site het adres waarschijnlijk niet, maar inderdaad, op de tekening valt het wel onder een kleurtje..
Ga op 15 april naar de bijeenkomst in Houten (die van 30 maart ga je niet meer redden), daar leggen ze ook de globale planning uit.
nah, ik zie het wel, huis is nog nie af voorlopig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
pCOW schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 12:44:
Bij mij is vorige week ook de straat opengebroken en de glasvezel tot aan de voordeur onder de carport door geboord (Toevallig dezelfde straat, Wieman? :-).
Ze zijn op aardig wat plekken tegelijk bezig want ik woon niet in dezelfde straat als jij (wel zelfde wijk) maar bij mij waren ze ook vorige week druk bezig hoor. En vanmorgen zijn ze "pas" begonnen bij een ander deel van jouw straat (tegenover mij). 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 11:58

Rincewind

Take me in your arms tonight

Bij ons gaan ze waarschijnlijk pas eind dit jaar beginnen (wijk de Polders) maar is het slim om toch te wachten wat de andere aanbieders gaan doen of 'alvast' aan te melden bij Lijbrandt ? En weet iemand waar ik kan uitvissen of mijn huis al 'geglasvezeld' is ? Het is namelijk anderhalf jaar geleden opgeleverd en er zit een 'raar' kastje in mijn meterkast ;)

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Rincewind schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 17:54:
Bij ons gaan ze waarschijnlijk pas eind dit jaar beginnen (wijk de Polders) maar is het slim om toch te wachten wat de andere aanbieders gaan doen of 'alvast' aan te melden bij Lijbrandt ?
Waarom nu al aanmelden als het nog aangelegd moet worden, daarmee zal het volgens mij niet sneller gaan.
[b][message=33774236,nolineEn weet iemand waar ik kan uitvissen of mijn huis al 'geglasvezeld' is ? Het is namelijk anderhalf jaar geleden opgeleverd en er zit een 'raar' kastje in mijn meterkast ;)
Men is net een maand geleden begonnen aan de N-kant van Houten en voor zover ik weet is er nooit eerder glas aangelegd naar de huizen van Houten. Kan wel zijn dat dat kastje bij jou een voorbereiding ervoor is (Zuid is namelijk wel grotendeels voorbereid zodat er niet veel graafwerk meer nodig is), maar dan ligt er echt nog geen glas in en komt er nu alleen een "loze pijp" op uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driftspin
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-06 14:49
Xiquena schreef op zondag 28 maart 2010 @ 21:31:
@Garry W

Waarom dvb C dan?? heb je al hardware die alleen geschikt is voor DVB C?
Ik denk dat met de huidige PC kaarten die te koop zijn voor digitaal via DVBC
de meeste mensen wel goed zitten.

Voor zover ik het begrijp zijn de signalen van Lijbrandt free to cable
Dus geen smartcard.

Voor de HTPC liefhebbers zit het nog wat beter in elkaar.
Ik begrijp dat M$ druk bezig is met native IPTV ondersteuning.

Tot die tijd kunnen we volgens DJSmiley dus met dit tooltje http://www.dvblogic.com/iptv.php
rechtstreeks je pc in met IP TV

Ik moet alleen even kijken of ik iets met 2 netwerkkaarten
wil doen in de media pc en of uit ga vogelen hoe het moet met een spannende router en Vlans ed.

Ik kan niet wachten tot het aangesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
hopelijk gaat XBMC iptv ondersteunen, kan ik misschien op mijn AppleTV wel tv kijken...(mits die snel genoeg is voor het signaal decoderen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-06 16:09

BdB

Dat XMBC IPTV zou ondersteunen zou wel vet zijn.
Mn ION330 die ik sinds kort heb staan zou er mooi mee uitgebreid kunnen worden :) Scheelt weer een kastje in het tvmeubel.
Bij ons voor de deur ligt de boel ook open, heb alleen nog niets gehoord over wanneer en waar ze het aan komen sluiten. (Bij een kennis van mij in gebied 3 zijn ze al langs geweest gek genoeg :S)
Nog even afwachten

Drommels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
leuk zoveel tweakers in Houten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pCOW
ìs het hart van Nederland he :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Omtrent het DVB-C signaal van Lijbrandt:

Dit is ongecodeerd, dus geen smartcard voor nodig.
Elke DVB-C decoder kan dus DVB-C "bekijken"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
driftspin schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 20:35:
[...]
Ik begrijp dat M$ druk bezig is met native IPTV ondersteuning.

Tot die tijd kunnen we volgens DJSmiley dus met dit tooltje http://www.dvblogic.com/iptv.php
rechtstreeks je pc in met IP TV
Schijnt met de (gratis) MediaPortal v1.1.0 RC ook al te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

BdB schreef op woensdag 07 april 2010 @ 09:28:
(Bij een kennis van mij in gebied 3 zijn ze al langs geweest gek genoeg :S)
Ik zit, misschien net op de grens(Campen, kan het niet zo goed zien op dat kaartje eerder in dit topic) in gebied 1 en heb nog geen schep in de straat gezien.

Maar goed, Ziggo doet het nog prima. 50Mbps levert nu al problemen op op de computer van mijn vriendin, de harde schijf kan het tempo niet bijbenen :P

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
je hebt een hardeschijf die 6MB/sec schrijven niet aankan?

dan is het eerder tijd voor een nieuwe pc dan een nieuwe verbinding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdB

BdB

beany schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:32:
[...]

Ik zit, misschien net op de grens(Campen, kan het niet zo goed zien op dat kaartje eerder in dit topic) in gebied 1 en heb nog geen schep in de straat gezien.

Maar goed, Ziggo doet het nog prima. 50Mbps levert nu al problemen op op de computer van mijn vriendin, de harde schijf kan het tempo niet bijbenen :P
Volgens mij valt heel de wijk de Campen in gebied 1?
Op de Ruitercamp zijn ze nu ook druk bezig!

Drommels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico Klus
Misschien een beetje overbodig voor de mensen die in Houten wonen, maar voor de anderen die dit topic volgen plak ik hierbij de folder met de aanbieding van Lijbrandt. Deze is denk ik bij alle inwoners van Houten door de brievenbus geschoven.
Klik

Ik hoop dat het werkt om een file uit m'n private storage zo te delen. Als afbeelding kan ik hem helaas niet toevoegen omdat het een pdf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

Nico Klus schreef op donderdag 08 april 2010 @ 00:10:
Misschien een beetje overbodig voor de mensen die in Houten wonen, maar voor de anderen die dit topic volgen plak ik hierbij de folder met de aanbieding van Lijbrandt. Deze is denk ik bij alle inwoners van Houten door de brievenbus geschoven.
Klik

Ik hoop dat het werkt om een file uit m'n private storage zo te delen. Als afbeelding kan ik hem helaas niet toevoegen omdat het een pdf is.
Linkje werkt niet: "Unknown file"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Yogoi schreef op woensdag 07 april 2010 @ 11:35:
Omtrent het DVB-C signaal van Lijbrandt:

Dit is ongecodeerd, dus geen smartcard voor nodig.
Elke DVB-C decoder kan dus DVB-C "bekijken"
Alleen jammer dat mijn splinternieuwe TV met ingebouwde DVB-C nu (via Ziggo) HD zenders heeft en Lijbrandt via DVB-C geen HD aanbiedt. :/
Wat Lijbrandt daarover zegt is dat ze HD alleen via IPTV aanbieden omdat het dan "uncompressed" HD is terwijl Ziggo het via DVB-C als "compressed" aanbiedt. Oftewel, de HD van Lijbrandt zou dan "beter" zijn maar ik moet daarvoor toch weer met een los kastje gaan werken (en een tweede afstandsbediening of een universele).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
@jvdmast:

HD content word inderdaad zo doorgegeven zoals deze binnekomt vanuit Hilversum.
Dit zorgt er inderdaad voor dat de beeldkwaliteit mooier is dan bij ziggo. (ik weet dit ook uit eigen ervaring aangezien ik tv kijk via ziggo omdat er geen beter alternatief is waar ik woon)

Zen HD is bijvoorbeeld echt heel mooi (persoonlijk vind ik zen HD wat saai) maar met discovery HD en animal planet HD is het genieten. (Ik heb een HD tv + HD box naast m'n bureau staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Yogoi schreef op donderdag 08 april 2010 @ 15:14:
@jvdmast:

HD content word inderdaad zo doorgegeven zoals deze binnekomt vanuit Hilversum.
Dit zorgt er inderdaad voor dat de beeldkwaliteit mooier is dan bij ziggo. (ik weet dit ook uit eigen ervaring aangezien ik tv kijk via ziggo omdat er geen beter alternatief is waar ik woon)

Zen HD is bijvoorbeeld echt heel mooi (persoonlijk vind ik zen HD wat saai) maar met discovery HD en animal planet HD is het genieten. (Ik heb een HD tv + HD box naast m'n bureau staan)
dus er zit wel compressie op, maar ze doen er geen eigen compressie opnieuw overheen moet dan de tekst luiden eigenlijk, want het wordt echt niet zonder compressie vanuit H'sum verstuurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdB

BdB

Heeft er al iemand een huisaansluiting gehad? Volgens de planning zouden ze in de maand al beginnen met huisaansluitingen in wijk 1.
Net even het service punt gebeld, maar voor onze huizen willen ze de aansluiting in de meterkast maken. Dat is super irritant, want dan moet je vervolgens zelf je hele huis door met coax en utp naar je TV. Dat is precies het hele huis door, want de CAI en telefoonaansluiting zitten precies aan de andere kant van het huis :S

Apart hoor. Gelukkig zit ik op de begane vloer, kan ik altijd nog een kabel door mn kruipruimte trekken.

Drommels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pCOW
@bdB
bij mij zijn ze een week of 4 langs de deur geweest en mocht ik zelf aangeven waar ik de aansluiting wilde hebben. Maar in mijn geval is het een rijtjeshuis, wellicht bij jou een flat/ appartementen geval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
BdB schreef op donderdag 08 april 2010 @ 16:51:
Heeft er al iemand een huisaansluiting gehad? Volgens de planning zouden ze in de maand al beginnen met huisaansluitingen in wijk 1.
Net even het service punt gebeld, maar voor onze huizen willen ze de aansluiting in de meterkast maken. Dat is super irritant, want dan moet je vervolgens zelf je hele huis door met coax en utp naar je TV. Dat is precies het hele huis door, want de CAI en telefoonaansluiting zitten precies aan de andere kant van het huis :S

Apart hoor. Gelukkig zit ik op de begane vloer, kan ik altijd nog een kabel door mn kruipruimte trekken.
Van Lijbrandt hoorde ik dat zij van plan zijn op 19 april al het eerste huis te hebben aangesloten (dus die zal voor die tijd de huisaansluiting moeten hebben)! Helaas geen idee wie de gelukkige is...

Net als bij pCOW hebben ze ook bij ons een paar weken geleden binnen gekeken. Omdat bij ons de antenne en telefoon (dus nu ook internet) niet in de meterkast binnenkomt maar in een hoek van de woonkamer hebben we aangegeven dat we daar ook glas willen hebben. Het "oranje pijpje" wat nu nog buiten hangt zit tegen de muur precies waar we het straks binnen willen krijgen. Bij de buren zit dat "oranje pijpje" nu buiten precies ter hoogte van de meterkast. Het is dus net wat je zelf wilt.

EDIT: Ow wacht ff, je zegt dat je op de begane grond zit, een flat dus (o.i.d.). Dan lijkt het me logischer dat ze alles aan 1 kant leggen. En dat zal de kant van de meterkast zijn want daar lopen alle leidingen verticaal.
Enne, als het huur is dan zal de verhuurder inspraak hebben en niet de huurder.

[ Voor 10% gewijzigd door sjimmie op 09-04-2010 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

KPN heeft nu ook een specifieke aanbieding voor Houten. Dit is volgens mij gewoon hun normale aanbieding. Goedkoopste abonnement is 6 maanden voor 55 Euro en daarna 65 Euro. Daarvoor krijg je 30 Mbit Down en 3 Mbit Up. Gratis bellen naar vaste nummers en 50 zenders. http://www.kpn.com/glasvezel/buurt/Houten.htm
Verder staat er maar weinig informatie op de site.

Vergeleken met Lijbrandt is dit een hele slechte aanbieding. Denk dat KPN weinig abonnementen zal verkopen in Houten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
TVL schreef op maandag 12 april 2010 @ 10:37:
Vergeleken met Lijbrandt is dit een hele slechte aanbieding. Denk dat KPN weinig abonnementen zal verkopen in Houten.
Tsja, KPN komt bij mij tamelijk arrogant over. Asymmetrisch met slechts 3Mbit upstream en na de actieperiode 65 euro (goedkoopste abonnement). Je hebt dan wel meteen gratis bellen naar vaste nummers (bij Lijbrandt +5 euro) en 1-dag-terug-met-uitzending-gemist.

Waarschijnlijk gaat KPN voor de klanten die een bekende "betrouwbare" aanbieder willen.
(zegmaar de mensen die nu ook via KPN bellen en internetten)

De derde aanbieder, Plinq, heeft in Houten nog niets van zich laten horen.
Maarja, die heeft een 3-in-1 basispakket met 30Mbit voor 60 euro! :O

Ik vraag me overigens wel af wat voor harddisk-recorder je van KPN bij hun "Zilver" pakket krijgt?

(stiekem zou ik wel willen dat je bij Lijbrandt de Amino A530 DVR zou kunnen krijgen/kopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdB

BdB

sjimmie schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 09:23:
[...]

EDIT: Ow wacht ff, je zegt dat je op de begane grond zit, een flat dus (o.i.d.). Dan lijkt het me logischer dat ze alles aan 1 kant leggen. En dat zal de kant van de meterkast zijn want daar lopen alle leidingen verticaal.
Enne, als het huur is dan zal de verhuurder inspraak hebben en niet de huurder.
Het is huur. De verhuurder heb ik al gebeld, die zegt dat ik het met de aannemer moet regelen als ze voor de deur staan. Het zou toch fantastisch irritant zijn als ik het hele huis door moet met coax en utp. Alles zit net lekker weggewerkt...
We zullen zien!

Drommels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
BdB schreef op maandag 12 april 2010 @ 13:08:
Het is huur. De verhuurder heb ik al gebeld, die zegt dat ik het met de aannemer moet regelen als ze voor de deur staan. Het zou toch fantastisch irritant zijn als ik het hele huis door moet met coax en utp. Alles zit net lekker weggewerkt...
We zullen zien!
Zitten de huidige CAI+Tlf aansluitingen wel op de plaats waar je glas zometeen wilt hebben? In dat geval is het makkelijk om te zeggen (en hard te maken) dat ze dat zelfde punt moeten aanhouden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdB

BdB

Ja, die zitten op de plek waar ik ze wil. Op zich gaat dit voor zo'n 60 huizen op, dus genoeg mensen die het niet zo handig zullen vinden als het glas in de meterkast zit.
Maarja, je weet van tevoren niet hoe stug zo'n organisatie is die het aanlegt.
We zullen het gaan zien. Anders pak ik een grote hamerboor....

Drommels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
ik heb begrepen dat ze in appartementen meestal meterkasten nemen omdat ze daar makkelijk door verdiepingen heen kunnen, dat stond in een van die brieven.
In een normaal huis is het natuurlijk wat anders, dan heb je vanaf je meterkast vaak je telefoon en coax naar een of meerdere plekken in je huis lopen, maar in een appartement vaak niet, dus daar is dat wel vervelend ja. Bij mijn tijdelijke appartement is er ook geen coax of kpn snoer in de meterkast, maar direct in de woonkamer. Als ze daar (op 3 hoog) echter een snoer heen moeten krijgen zul je toch echt moeilijk moeten doen. Andersom gesteld, als ze het bij mij in de meterkast aanleggen zal ik heel moeilijk moeten doen...blij dat ik hier niet blijf wonen en het glas in mijn nieuw te bouwen huis pas in 2011 komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdB

BdB

Ach, de CAI kabels van mijn bovenburen lopen onder mijn huis door naar de plek waar ook mijn eigen aansluiting zit. Als ik het kruip luik open, dan zie ik ze die kant op lopen. Ik vermoed dus dat de andere kabels op dezelfde plek naar boven zullen gaan.
Dan zouden ze toch dezelfde pijp kunnen gebruiken voor het glas, of ze nou vanaf plaats A of B de boel naar boven willen trekken.

Drommels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
datadevil schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 11:08:
blij dat ik hier niet blijf wonen en het glas in mijn nieuw te bouwen huis pas in 2011 komt...
Dus je hebt liever geen glasvezel dan glasvezel waarvoor je mogelijk wat moeite moet doen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
sjimmie schreef op woensdag 14 april 2010 @ 08:45:
[...]

Dus je hebt liever geen glasvezel dan glasvezel waarvoor je mogelijk wat moeite moet doen? :?
Nou, ik woon nu op het rond, daar komt het waarschijnlijk te laat voor mij, dan zou mijn huis al opgeleverd moeten zijn (eind 2010, begin 2011), en dan moet ik vervolgens nog een groot deel van 2011 wachten op glas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Er is trouwens morgen, 15 april, weer een informatie avond van Lijbrandt in Houten. Ik neem aan dat iedereen die hier vragen heeft daar even naartoe gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pCOW
ik ben iig van plan daarheen te gaan, maar er kan natuurlijk altijd nog wat tussen komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
mooi hoe de aanbieders over elkaar heen struikelen in mijn postbus...Ziggo doet keihard haar best, KPN, Lijbrandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdB

BdB

Ik heb nog niets gehoord van ziggo. Willen die ook de glasvezel op?
Of proberen ze je met mooie verhalen op hun coax netwerk te houden?

Drommels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
BdB schreef op woensdag 14 april 2010 @ 14:45:
Ik heb nog niets gehoord van ziggo. Willen die ook de glasvezel op?
Of proberen ze je met mooie verhalen op hun coax netwerk te houden?
Die hebben flink gefolderd en staan nu met de servicebus al 2 dagen op het Rond, met gratis leen tv voor avondje thuisbios enzo.
En nee, ze komen niet op het glas, maar ze legden wel uit dat grote delen van het kabelnetwerk uit glas bestaat, en zijn dus inderdaad bezig om mensen op hun netwerk te houden.
Sowieso krijgen ze daar ook nog concurrentie als het goed is, dus die liggen dubbel onder vuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Ziggo! Nee dank je. Erg slechte service en ze zetten heel veel poorten dicht. Zal blij zijn als ik van dat Ziggo (gelukkig alleen TV) af ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
TVL schreef op woensdag 14 april 2010 @ 21:06:
Ziggo! Nee dank je. Erg slechte service en ze zetten heel veel poorten dicht. Zal blij zijn als ik van dat Ziggo (gelukkig alleen TV) af ben.
Ik hoef het ook niet, ben blij met Alice totdat Lijbrandt er is, maar het is wel goed dat er gestreden wordt.
Tot nu toe heeft Lijbrandt vanwege hun flexibele tv (IPTV+Coax) de beste kaarten wat mij betreft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico Klus
Iemand nog bij die bijeenkomst geweest gisteren? Nog wat nieuwe info (planning, settop-box, etc)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Heeft iemand al besloten Lijbrandt te bestellen? Op de bijeenkomst (in ieder geval de eerste van 30 mrt) legde Lijbrandt uit dat je bij het IPRTV pakket van 49,95/mnd ervoor kon kiezen om de HD box te bestellen tegen betaling van 61 euro (verschil tussen de normale, die los 89 kost, en de HD box, die los 160 kost). Ik kan dat niet op het aanvraagformulier invullen. En ik heb liever de HD box want die heeft dan ook meteen een HDMI aansluiting (in plaats van scart op de normale box).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdB

BdB

Het viel me op dat bij mij in de buurt al flink wat huizen een oranje kabeltje uit de grond hebben steken. Die worden op een later tijdstip naar binnen getrokken begrijp ik.
Wat me echter vreemd lijkt is de lengte van de kabel. Die dingen hebben ze heel kort afgeknipt en afgedopt.
Kan je die kabels verlengen dan? Mag aannemen van wel, anders kunnen ze opnieuw beginnen :)
*vol spanning afwacht*

Drommels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pCOW
Hebben ze niet gewoon een grote lus onder de grond gelegd bij het punt waar dat oranje stukje omhoog komt? Ik dacht wel dat dat de bedoeling was, maar ik heb niet gezien of ze dat ook gedaan hebben. En om nou bij mij voor weer te gaan graven... :-)

Wat betreft die bijeenkomst van vorige week. De planning is vooralsnog niet anders dan het plaatje wat eerder in dit topic voorbij kwam. Gebied 1 (noord-oost? iig de Hoeven, gaardes etc) zijn ze nu druk aan het graven en de eerste aansluitingen zullen (zeer) binnenkort gemaakt gaan worden. Wat betreft set-top boxen komt er - bij het IPRTV pakket - inderdaad een klein kastje (analoog met scart is gratis, met HDMI kost het zo'n 60 euro extra). Geen idee of er ook een ab bij dit kastje komt, lijkt me wel want geen idee hoe je anders kunt zappen.
Verder wel een gelikt verhaal maar eigenlijk weinig nieuws gehoord t.o.v. de huis-aan-huis folder van Lijbrandt of hun internet site.
Ze vertelden wel dat iedereen een vast IPadres kreeg, vooralsnog via IPv4, maar in de toekomst willen ze wel naar IPv6 (en het netwerk is daar ook op voorbereidt). Hun advies, vergelijk de kosten van wat je nu betaald tov hun pakketten en stap dan over :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdB

BdB

Ik zou zeggen, trek eens aan die kabel, dan zie je vanzelf wel of er meer draad aan vast zit :)

Goed om te weten dat de standaard box een scart aansluiting heeft. Als je een HD pakket neemt, (met discovery channel enz) dan moet je sowieso de HD box hebben toch?Lijkt mij logisch, maar ik kan wat missen. Misschien is het ook via scart mogelijk om HD uitzendingen te kijken?

Misschien krijg ik het wel voor elkaar om IPTV op mn media center te krijgen. Daar stond iets over geschreven in het andere topic (eerder vermeld). Moet ik nog maar eens nalezen. Scheelt weer een box.

Drommels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiquena
Volgens de info op de eerste informatieavond waar ik naartoe ben geweest zou de eerste aansluiting 19 april aangesloten worden. Wie is vandaag de gelukkige ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bij de laatste meeting in Houten geweest en kom tot de volgende conclusies:
1. De mogelijkheid om van je huidige apparatuur via COAX te blijven gebruiken heeft alleen zijn indien je :
- niet meer dan het standaard aantal zenders van 39 wilt bekijken. Dus GEEN plus pakket!
- je geen HD zenders wilt
2. Indien je het plus pakket of HD wilt moet je over op UTP bekabeling. Dus kabels trekken. Daarnaast moet je per aansluiting (TV of recorder) een kastje aanschaffen. In mij geval, 3 TV's en 3 HDR's, moet ik dus 6 kastjes aanschaffen!
3. ISDN apparatuur werkt niet meer. In mijn geval moet ik dus mijn telefooncentrale vervangen.

Voor mij een kostenpost van circa € 1500. En dat voor een snelle Internet verbinding met verder gelijkblijvende functionaliteit. :?
Het spreekt voor zich dat ik dus kies voor ALLEEN een 50Mbit Internet abonnement. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 13:33:
Ik ben bij de laatste meeting in Houten geweest en kom tot de volgende conclusies:
1. De mogelijkheid om van je huidige apparatuur via COAX te blijven gebruiken heeft alleen zijn indien je :
- niet meer dan het standaard aantal zenders van 39 wilt bekijken. Dus GEEN plus pakket!
2. Indien je het plus pakket of HD wilt moet je over op UTP bekabeling. Dus kabels trekken. Daarnaast moet je per aansluiting (TV of recorder) een kastje aanschaffen. In mij geval, 3 TV's en 3 HDR's, moet ik dus 6 kastjes aanschaffen!
3. ISDN apparatuur werkt niet meer. In mijn geval moet ik dus mijn telefooncentrale vervangen.

Voor mij een kostenpost van circa € 1500. En dat voor een snelle Internet verbinding met verder gelijkblijvende functionaliteit. :?
Het spreekt voor zich dat ik dus kies voor ALLEEN een 50Mbit Internet abonnement. :)
Je hebt dan nog wel hel geluk dat er een Analoog signaal, als zijn het 'maar' 39 zenders, wordt geboden.
Mensen met CaiWay waar glas wordt gelegd hebben straks gewoon pech en krijgen alleen Glas en daarover IPTV over UTP.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiquena

Je kan via de COAX wel digitaal kijken natuurlijk, heb je wel een decoder nodig maar die heb je altijd met digitale of HD TV nodig. Als je een kleinere TV hebt (32 inch of kleiner) is een analoog signaal prima te doen. Voordeel vind ik ook dat je een radiosignaal hebt over COAX. Ik zal voor de TV's naar de bovenverdiepingen alleen maar gebruik maken van een analoog signaal. Ik heb wel al mijn telefoonbekabeling vervangen voor UTP CAT6 kabels die allemaal in mijn meterkast uitkomen op een patchpanel. Je kan ook een UTP kabel samen met een COAX kabel door een loze leiding leggen en dan zo iets nemen: http://www.klusspullen.nl...=catalog&id=9677&tx=Nedap

Je kan bij Lijbrandt geloof ik maar één extra telefoonnummer aanschaffen. Ik heb een draadloze dect telefoon die ik ook kan doorverbinden intern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij kunt bij Lijbrandt 2 telefoonnummers gebruiken.
En ja, je kunt natuurlijk via COAX TV kijken. Maar dan ben je "beperkt" to 39 zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Via COAX heb je zowel analoge TV als de digitale DVB-C. Alleen geen IPTV.
Tsja, ik had liefst alleen 25Mbit internet gehad, maar dat bieden ze niet los aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt. Zowel analoog als digitaal via COAX. Maar alleen het standaard pakket aan zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdB

BdB

Even een hele stomme vraag. Het schoot me net te binnen.
Dat glasvezel modem, is dat een router? Of moet ik na het modem nog een router gaan plaatsen.
Bridges zijn toch niet meer van deze tijd? In de folder stond dat je je bestaande netwerk op het modem aan kon sluiten, dus zou je verwachten dat het ding IP's uitdeelt aan de computers op je interne netwerk.
Ik heb die folder alleen even niet bij de hand. Daar stond het namelijk in. Wie weet het?

[ Voor 3% gewijzigd door BdB op 22-04-2010 14:44 ]

Drommels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Wat ik van Lijbrandt begreep: Dat ding is een modem+router, je krijgt intern een private ip address en extern een public.
Hoe dat dan gaat met eventuele inkomende (NAPT) is me nog niet duidelijk, of je dan zelf kan inloggen op het ding of dat je daar telkens hun voor moet bellen (of dat standaard alles doorgestuurd wordt naar 1 intern IP adres waardoor je toch een router nodig gaat hebben)...
Ook krijg je maar 1 UTP poortje, dus als je meer dan 1 computer wilt aansluiten zal je minstens een switchje nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Er zitten 4 RJ45 poorten op het Glasvezelmodem (Genexis). Eentje is er bedoelt voor internet, eentje voor IP TV en de rest voor eventuele toekomstige diensten. Ja je hebt er dus nog een router bij nodig als je meerdere PC's, NAS, Mediacenter etc wil aansluiten.

[ Voor 12% gewijzigd door TVL op 22-04-2010 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdB

BdB

Hmmm, tegenstrijdige berichten.
Wat jvdmast zegt lijkt mij behoorlijk logisch. Daarnaast: welke zichzelf respecterende provider levert nog bridged modems uit? Dan moeten mensen weer een extra router kopen. Een switch heb ik wel. Net een gigabit switch gekocht.

Aan de andere kant heb ik het verhaal van tomvdlee ook gelezen in de folder. Dat zou weer betekenen dat er toch een router nodig is. Kan ik een nieuwe router/switch gaan kopen. Vanavond toch maar eens die folder nog eens lezen en anders maar bellen met lijbrandt.
Of heb jij dat al gedaan vdmast? Jij was toch naar de meeting geweest?

Drommels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Hoezo een router? Een switch is toch genoeg om meerdere apparaten op 1 poort aan te sluiten? Zolang op die ene poort maar een private ip reeks geconfigureerd wordt kan je daar met een switch heel veel op aansluiten hoor.

EDIT: nog even in een mailwisseling nagezocht, Lijbrandt mailde mij:
Het aansluitingspunt (modem) is eigenlijk een UTP aansluitingspunt. Dit
houd in dat het eerst aangesloten apparaat het IP adres afneemt. Wij
regelen de NAT dus niet. Vandaar dat de poorten open staan en u een
router of server aan zou kunnen sluiten zonder problemen.

Dus toch een router nodig!

[ Voor 45% gewijzigd door sjimmie op 22-04-2010 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Die Genexis dingen zijn geen router, je hebt dus altijd een losse router nodig voor meerdere internet clients. Zou ook een beetje onhandig worden anders met portforwarden etc ;)

[ Voor 9% gewijzigd door ik222 op 22-04-2010 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdB

BdB

Hmmm, beetje balen. Heb ik net een nieuwe gigabit switch gekocht. Had ik net zo goed een wireless router met gigabit poorten erin kunnen kopen. Iemand een 8 poorts gigabit switch nodig? :)

Drommels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Neuh, ik zoek nog wel een GBit routertje die de DATA en TV aansluiting aan elkaar kan knopen (om straks TV te kunnen kijken op meer dan alleen de Amino box)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 23:13

Urk

sjimmie schreef op donderdag 22 april 2010 @ 15:05:
Wat ik van Lijbrandt begreep: Dat ding is een modem+router, je krijgt intern een private ip address en extern een public.
Hoe dat dan gaat met eventuele inkomende (NAPT) is me nog niet duidelijk, of je dan zelf kan inloggen op het ding of dat je daar telkens hun voor moet bellen (of dat standaard alles doorgestuurd wordt naar 1 intern IP adres waardoor je toch een router nodig gaat hebben)...
Ook krijg je maar 1 UTP poortje, dus als je meer dan 1 computer wilt aansluiten zal je minstens een switchje nodig hebben.
Ik begreep juist van iemand van Lijbrandt op de laatste bijeenkomst dat het zeker GEEN router is, zelfs geen modem want het apparaat moduleert/demoduleert niet. Klopt dat? Hij noemde het volgens mij een CPE (wat staat voor customer premises equipment).
Dit is 'm volgens mij: Genexis FTU - PDF en deze PDF. Heb hem op de bijeenkomst in m'n handen gehad. Lelijk ding trouwens...
Genexis is trouwens een nederlands bedrijf.

Het is ook tevens en helaas niet mogelijk een zakelijke glasvezel verbinding via dit netwerk te krijgen, ik heb hier veel over onderzocht maar het netwerk is puur een FttH netwerk. De verbinding als bedrijf gebruiken kan zonder problemen, alleen zonder SLA's.
Moet nog even erachteraan welke poorten werkelijk geblokkeerd worden want hierin waren de medewerkers die ik sprak niet eenduidig.

[ Voor 5% gewijzigd door Urk op 23-04-2010 03:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdB

BdB

Urk schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 03:10:
[...]

Ik begreep juist van iemand van Lijbrandt op de laatste bijeenkomst dat het zeker GEEN router is, zelfs geen modem want het apparaat moduleert/demoduleert niet. Klopt dat? Hij noemde het volgens mij een CPE (wat staat voor customer premises equipment).
Dit is 'm volgens mij: Genexis FTU - PDF en deze PDF. Heb hem op de bijeenkomst in m'n handen gehad. Lelijk ding trouwens...
Genexis is trouwens een nederlands bedrijf.
Als het ook geen modem zou zijn, dan moeten mensen ook nog een glasvezel modem kopen. Lijkt mij stug, maarja dat heb ik al eerder geroepen }:O

Edit: dit haal ik uit de datasheets:

Routed Gateway Features
The routed Ethernet gateways have the possibility to configure routing or bridging functionality on a per port
basis. In the routed mode, LAN side features such as DHCP-server, NAT and UPnP are supported. On the WAN side, features such as DHCP-client and PPPoE are supported. A clear demarcation is made between the provider and the user-side settings. The user-side settings can be configured using the web-interface.
The routing platform enables high routing performance with routing speeds up to 600 Mbps. Additional handling of the routed data traffic is performed using three key elements: automatic data classification, data prioritization, and traffic shaping.

Switched Gateway Features
The switched Ethernet gateways enable effective layer 2 switching using VLANs, QoS and bandwidth policing.
Besides the standard VLAN features, we support extensive VLAN settings such as multiple VLANs per (user) port and Q-in-Q. Voice and management VLANs can be assigned separately in the gateway. A number of settings to handle Quality of Service (QoS) is offered; priorities based on 802.1p QoS value, ToS/DSCP value, VLAN or (ingress) port can be assigned.
All switching is done in hardware at line speed, even for packets with minimum packet size. To reduce unnecessary multicast traffic from e.g. IPTV streams, IGMP snooping is implemented.

Oftewel: Dit ding kan dus routeren? Het wordt er allemaal niet eenvoudiger op!
Vanmiddag maar eens een belletje naar Lijbrandt wagen. Aangezien verschillende medewerkers verschillende dingen roepen, zou het best mogelijk kunnen zijn dat het ding te managen is. (En dus port forwarding gewoon in de genexis geregeld kan worden)

Edit: Net gebeld met Lijbrandt.
Ze leveren een bridged modem. Het eerste apparaat dat je aansluit op de CPE krijgt een IP adres.
Oftewel, je hebt een LAN-router nodig om dezelfde functionaliteit te krijgen als met een modem dat wel routeert.
Bij veel mensen met ADSL en kabel is het echter zo dat het modem een router ingebakken heeft, dus voor veel mensen zal de overstap naar glasvezel een investering in een router met zich mee brengen. Dit kan voor veel mensen afschrikkend werken (vooral mensen die geen verstand hebben van netwerken) Ook dit heb ik uitgelegd aan de helpdesk, snapten ze ook, maar hadden geen antwoord op de vraag waarom toch gekozen is voor een bridge.

Maar goed, dan is dat ook weer duidelijk.
Ik ga op zoek naar een Router. Iemand nog aanraders?

[ Voor 60% gewijzigd door BdB op 23-04-2010 16:06 ]

Drommels!

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste