Lijbrandt amino 130 geen beeld, haperend geluid.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297586

Topicstarter
Ik ben vorige week aangesloten op het glasvezelnetwerk van Lijbrandt in Houten. Gisteren werd ik geactiveerd en vandaag heb ik de amino 130 STB ontvangen. Ik krijg echter geen beeld wanneer ik de amino aansluit.

De EPG en menu's werken prima, maar als ik een kanaal kies krijg ik geen beeld (zwart), het geluid hapert ontzettend (digitaal geklik). Het lijkt alsof er niet genoeg bandbreedte voorhanden is en continue blijft bufferen. Op speedtest.net krijg ik de volgende score: 24Mbs down & 3.5Mbs up.

Ik heb geprobeerd het kastje te resetten, de firmware up te graden en een andere UTP kabel, allemaal zonder resultaat. Heeft iemand de zelfde ervaringen (gehad)?

}:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-05 13:01
Anoniem: 297586 schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 23:21:
Ik ben vorige week aangesloten op het glasvezelnetwerk van Lijbrandt in Houten. Gisteren werd ik geactiveerd en vandaag heb ik de amino 130 STB ontvangen. Ik krijg echter geen beeld wanneer ik de amino aansluit.

De EPG en menu's werken prima, maar als ik een kanaal kies krijg ik geen beeld (zwart), het geluid hapert ontzettend (digitaal geklik). Het lijkt alsof er niet genoeg bandbreedte voorhanden is en continue blijft bufferen. Op speedtest.net krijg ik de volgende score: 24Mbs down & 3.5Mbs up.

Ik heb geprobeerd het kastje te resetten, de firmware up te graden en een andere UTP kabel, allemaal zonder resultaat. Heeft iemand de zelfde ervaringen (gehad)?

}:O
Klinkt als bandbreedteproblemen ergens. Maar hoe zit die Amino aangesloten nu? (ik heb geen idee hoe lijbrandt levert)

Vaak zit er een aparte aansluiting voor TV, waarop het (multicast)signaal staat voor TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hehaaa
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 14:43
Denk dat het een storing is. is hier nu ook sinds een uurtje.
Dit voor lijbrandt in Berkel en Rodenrijs. EPG en programma gemist dingen werken wel nog gewoon.
Alleen zwart beeld met af en toe een geluids hapering er tussen door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmm, ik heb nog steeds geen beeld :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:08

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
3,5 MBit/s down is bij lange na niet genoeg, want een HD stream eet al 15-16MBit/s. Doen SD kanalen het wel goed? (BBC1/2 bijvoorbeeld)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-05 13:01
Kees schreef op zondag 06 februari 2011 @ 13:33:
3,5 MBit/s down is bij lange na niet genoeg, want een HD stream eet al 15-16MBit/s. Doen SD kanalen het wel goed? (BBC1/2 bijvoorbeeld)
Maar sinds wanneer levert Lijbrandt zn TV beeld via internet?

Afaik is het een (dedicated) poortje op de CPE met hierop het tv signaal, en zijn dingen als speedtest totaal niet relevant, internet = volledig andere dienst. Je kan prima iptv leveren met 1Mbit internet ernaast ;)

@ts: Hoe zit het nu aangesloten? Wat voor CPE heb je?
Volgens mij heb je bij een Genexis CPE een losse poort voor internet en voor TV, en bij een Packetfront ding een router erachter met daarop een poortje voor tv.

TV is namelijk een apart (multicast) vlan, en als je dat je eigen netwerk op probeert te krijgen kun je best de genoemde ellende krijgen, niet elk apparaat vind multicast leuk.

[ Voor 27% gewijzigd door DJSmiley op 06-02-2011 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Kees

het is 24 Mbit down & 3.5 up. SD kanalen doen het ook niet, en zelfs radiokanalen haperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 395288

Ik heb sinds gisteravond ook geen beeld en een happerend geluid. Heb lijbrabdt sinds dec.Jammer dat ik de klanteservice niet kan bellen op zondag...- puntje :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Volgens lijbrandt is er een "algemene storing", zie: http://www.lijbrandt.nl/support/storingen . De onduidelijke melding kan ik natuurlijk altijd al gestaan hebben. Zouden ze bij Lijbrandt geen weekend monitoring hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@DJSmiley

Ik heb idd een genexis modem. Aangezien ik vermoedde dat er een tekort aan bandbreedte was gezien de klachten (geen beeld, haperend geluid) heb ik een snelheidstest gedaan om dit uit te sluiten. Dat TV via een ander LAN binnenkomt doet niet terzake; uiteindelijk komt alles via dezelfde (glasvezel)kabel binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-12-2021
Je moet een paar dingen in de gaten houden als je wilt testen of het een bandbreedte probleem is.

De genexis heeft een bandbreedte van 100mbit. of je nu 25/50/`00mbit internethebt.
De 100mbit is 'shared' tussen de IP diensten.
Voip is echter maar ongeveer 0.5mbit en IPTV is afhankelijk van de zender die je kijkt (mbit rate is afhankelijk van SD/HD-zender en WBA/WGDO-netwerk)

Als je dus 24mbit internet test en je zou IPTV kijken zonder internet te gebruiken dan weet je 100% zeker dat het geen bandbreedte issue is aangezien die 24mbit meer dan genoeg is om IPTV te kijken ( hoogste HD zender is momenteel 18mbit dacht ik)
Althans geen issue dat je TV zou moeten beinvloeden op deze schaal (dan zou je hget namelijk merken dat je zonder inet wel tv kan kijken en met bijvoorbeeld niet ;))

Interessanter is het in dit geval om te weten of het met alle STB's is (110/130/130M/M532)
En om welke locaties het gaat. (ik heb al geizne in eht andere topic dat het meer dan 1 stad is)

Gaat het alleen om WGDO netwerk of ook het WBA netwerk?
Houten is bijvoorbeeld WGDO.

Echter als het Houten met WGDO is dan is het interessant om te weten of andere glashartmedia providers er last van hebben. Zo ja dan ligt het probleem vermoedelijk bij de aanvoer van de streams.
Gaat het bij andere GMH providers wel goed? dan heb je waarschijnlijk een VLAN van het WGDO netwerk die plat ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Yogoi

Helder verhaal. Ik woon inderdaad in Houten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@coudeman
Volgens mij stond die storing er vanmorgen nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iemand enig idee hoe ik mijn coax activeer. Boven doet ie het wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Anoniem: 395288 schreef op zondag 06 februari 2011 @ 20:13:
iemand enig idee hoe ik mijn coax activeer. Boven doet ie het wel....
Als je IPTV hebt zou je COAX het ook moeten doen.
Kwestie van kabel er in an zenders zoeken.

Maar ik begrijp dat je boven als analoog of dvb-c kijkt?
gewoon aansluiten en klaar dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
IPTV zou ook weer moeten werken sinds ongeveer 10 minuten geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor het advies, ondertussen bleek t simpel ;)
Alles doet t nu weer, ook digitaal _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 394508

Mijn IPTV werkt nog steeds niet sinds ik de M532 afgelopen vrijdag thuis gestuurd kreeg :(
Ik heb nog steeds het zelfde verschijnsel als "coudeman".
Zaterdag de lijbrandt helpdesk gebeld. Daar kon men niet bijzonders zien. Op hun advies naar de service winkel op het Plein in Houten. Daar bleek mijn M532 gewoon te werken.
Nu net nogmaals geprobeerd, omdat ik dit forum bericht las, maar ik heb nog steeds het zelfde probleem.
Afgelopen zaterdag heeft men mij toegezegd dat er vandaag iemand van NKM langs zou komen, maar tot op heden nog niemand gezien. Zojuist nogmaals gebeld en men zou er nog eens achter heen gaan. Dit is vandaag niet gebeurt. :(
Internet en telefonie werken gewoon goed (25/25) al lijkt de telefoonlijn ook iets te haperen.
Zojuist ook nog de analoge aansluiting getest, vind 39 zenders en werkt ook goed. Zojuist de codes gevonden voor DVB-C, Freqeuntie 304000, Symbole 6875 en Netwerk-ID 3900. Dan werkt mijn oude Humax kastje van Ziggo, maar dan moet wel het ziggo kaartje eruit. Een ander LCD TV met ingebouwde DVB-C decoder werkt op die manier ook.
Ik weet ook niet over welke glasvezel de analoge TV gaat, ik heb namelijk 2 glasvezels gekregen, een IP-Vezel en een CATV-Vezel.

Heeft Yogoi of iemand anders nog een idee?

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 394508 op 08-02-2011 09:46 ]

Pagina: 1