Gebruikers Glasvezel Houten

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-06 16:09

BdB

Ja, al een paar keer. Het zou opgelost worden.
Deze bevindingen zal ik eens even doorgeven aan de helpdesk. Hoopte stiekem dat ze het hier op zouden pikken, omdat er lijbrandt mensen hier rond hangen.

Drommels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:18
Ik heb er vandaag bewust op gelet en het is bij mij net zo.
Als ik vanaf m'n werk naar huis bel dan hoor ik mijn vrouw prima, als zij mij dan belt dan hoor ik haar heel zacht. Dat is tussen Lijbrandt en de VoIP provider SpeakUp (dus niet alleen tussen Lijbrandt en KPN, om dat dan nog even uit te sluiten).

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjimmie schreef op woensdag 15 december 2010 @ 15:21:
Op de site van Lijbrandt staat nu:

[...]

En bij de FAQ staat:

[...]

Heb ik iets gemist? Dit suggereert dat we dus al de M532 hadden kunnen bestellen.
Vermoedelijk is Lijbrandt in een nieuwe plaats al aan het uitrollen met een M532...
Ik heb hier vorige week over gebeld met Lijbrandt, maar de medewerkster kon niet uitleggen waarom de bestelling van deze pvr nergens op hun site was terug te vinden. Toen ik vroeg of ik deze zelf kon aanschaffen, dus buiten Lijbrandt om, liet ze weten te vermoeden dat dat waarschijnlijk niet mogelijk zou zijn. Helaas kon ze me niet vertellen of andere merken en types als pvr op hun glasvezel gebruikt zouden kunnen worden. Ook wist ze niet welk soort pvr op hun glasvezel gebruikt kan worden. Bovendien zouden ze de Amino zelf weer via Ziggo betrekken. Apparatuur van Ziggo zou daarom wel werken, maar ze kon hierover geen garantie geven. Kortom, probeer het maar uit.

Vandaar mijn vraag hier : weet iemand welk soort pvr op het glasvezelnet van Lijbrandt gebruikt kan worden ? Moet het apparatuur betreffen die geschikt is voor het DVB-C signaal ? Zijn er verder nog specifieke eisen aan de apparatuur te stellen ?

Verder ga ik er vanuit dat ik bij de bestelling van het televisiepakket van Lijbrandt een creditcard ontvang, die in de pvr moet passen en werken, een soortgelijke creditcard als ik nu nog gebruik voor digitale televisie van Ziggo. Zal deze creditcard van Lijbrandt op iedere geschikte pvr werken, of zal deze dusdanig voorgeprogrammeerd zijn dat die uitsluitend zal werken op de AminoM532 die Lijbrandt kennelijk in januari (weer ?) gaat leveren ?

Kortom, ik wil zo snel mogelijk zelf dan maar een pvr aanschaffen, maar weet absoluut nog niet of dit buiten de Amino van Lijbrandt mogelijk is. De medewerkster van Lijbrandt heeft mij hier dus ook niet verder mee kunnen helpen. Heeft iemand hier info over ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
In de post hierboven haal je flink wat dingen compleet door elkaar. Ik zal hieronder proberen uit te leggen hoe het in elkaar zit...

Om te beginnen zijn er twee soort digitale televisie te krijgen via Lijbrandt:
- DVB-C --> Is onderdeel van het basispakket radio en televisie, zit dus zonder extra kosten bij het analoge signaal. Hiermee kun je de 39 basiszenders zowel analoog als met vrijwel elke DVB-C ontvanger ontvangen. Enkel hierbij is het mogelijk een eigen PVR aan te schaffen!!!

- IPTV --> De uitgebreide televisiedienst met extra (betaalde) zenderpakketten, HDTV en interactieve mogelijkheden. Werkt alleen met door Lijbrant geleverde amino stb's. Hier kun je dus geen eigen ontvangers aanschaffen. Oke die mogelijkheden zijn er voor de knutselaars onder ons wel maar om het even simpel te houden laat ik dat hier even weg, in principe werkt het alleen met door lijbrandt geleverde amino's. Eigen PVR aanschaffen is hiervoor in principe NIET mogelijk.

Dus mocht je zelf een PVR willen kopen dan kan dat alleen voor de basiszenders via DVB-C. Hiervoor kun je dan wel bijna iedere DVB-C PVR gebruiken en je hebt daarvoor ook geen smartcard nodig dan. Nadeel is dat je dus alleen de (SD) basiszenders hebt en geen extra pakketten of HD kan aanvragen. Wil je extra pakketten, HD, interactief etc. dan moet je dus voor IPTV gaan. Hierbij worden de stb's geleverd door Lijbrandt en voor een PVR zal je dan moeten wachten totdat deze bij Lijbrandt in jou plaats leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier meer info over de AminoM532 van Lijbrandt.
Verwijderd in "[Almeernet] Glasvezel in heel Almere"

De reactie van ik222 is verder duidelijk genoeg.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2010 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de snelle reactie, het is me nu duidelijk geworden.

Aangezien ik deze kerstvakantie flink wat programmas wil gaan opnemen, ga ik inderdaad een nieuwe pvr kopen, m'n huidige Samsung DCB-P850r van 4 jaar oud (via Casema, later Ziggo) heeft het namelijk vorige week begeven. Dat Lijbrandt momenteel nog niet een eigen pvr levert kan ik dan op deze manier aardig opvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rondebru
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-05 13:58
22.30 uur: geen signaal voor analoge tv en DVB--C
Anderen dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Rond die tijd keek ik via iptv, maar nu is er wel DVB-C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rondebru
DVB-C werkte na ongeveer een uur weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Omdat Lijbrandt het telefonie probleem maar niet oplost heb ik ze er wederom over gemaild.
Deze keer zet ik mijn mail hier online, wellicht lezen ze hier vaker dan in hun eigen mailbox. :F
Ons probleem met zacht geluid op de telefoon is reeds meer dan 2 maanden geleden aangemeld (13 okt).

Zoals u hieronder kunt lezen heb ik u daar op 3 november aan herinnerd en wegens het uitblijven van een reactie op 8 november opnieuw.

Op 20 november, nu alweer ruim een maand geleden, zou het volgens uw reactie "zo snel mogelijk" worden opgelost. Ik heb u op 7 december gemeld dat het nog niet was opgelost.

Inmiddels is het 22 december en het probleem bestaat nog steeds.

U zult ongetwijfeld weten dat wij niet de enige Lijbrandt klant zijn met dit probleem. Het verbaast me daarom des te meer dat het niet wordt opgelost!

Gaarne nu spoedige actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-06 16:09

BdB

Even een kort vraagje. Het is wat technisch van aard, maar misschien dat iemand het weet.
De harddisk recorder van mijn ouders maakt zelf een programmagids. Het is mij niet bekend of hij dit doet op basis van teletekst, of op basis van een of ander service kanaal van ziggo. (Of zijn er nog andere mogelijkheden?)

Als ik de boel om ga hangen naar lijbrandt, zou dat dan nog werken? (Afgezien van het feit dat alle zenders op andere frequenties zitten dan bij Ziggo)

Drommels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Aangenomen dat het een harddiskrecoder voor analoge televisie betreft werkt dit via VDI. Dat is een signaal dat meegezonden kan worden bij een zender. Teletekst maakt ook gebruik van VDI overigens maar guide+ haalt dus niet zijn informatie van teletekst. Dat VDI signaal wordt dus zowel bij Ziggo als ook bij Lijbrandt meegezonden met een zender, over het algemeen is dat Eurosport. Maar bij Lijbrandt werkt dat dus ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rondebru
sjimmie schreef op woensdag 22 december 2010 @ 11:25:
Omdat Lijbrandt het telefonie probleem maar niet oplost heb ik ze er wederom over gemaild.
Deze keer zet ik mijn mail hier online, wellicht lezen ze hier vaker dan in hun eigen mailbox. :F

[...]
Gisteren voor Lijbrandt een telefonische enquête gehad. Het telefonie probleem ook weer aangekaart. Men leek verbaasd te reageren. 8)7 Het is zo jammer voor Lijbrandt zelf. Heb een 1 gegeven voor service en communicatie en een advies om er maar eens werk van te maken en een boekje te kopen: Hoe krijg ik en hou ik mijn klanten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:41
rondebru schreef op woensdag 22 december 2010 @ 12:26:
[...]

Gisteren voor Lijbrandt een telefonische enquête gehad. Het telefonie probleem ook weer aangekaart. Men leek verbaasd te reageren. 8)7 Het is zo jammer voor Lijbrandt zelf. Heb een 1 gegeven voor service en communicatie en een advies om er maar eens werk van te maken en een boekje te kopen: Hoe krijg ik en hou ik mijn klanten!
Hoorden de enquete mensen je dan wel goed? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
rondebru schreef op woensdag 22 december 2010 @ 12:26:
[...]

Wazige lui hoor. Om mijzelf uit een post van 30 okt maar even te quoten (toen hadden ze mij gebeld voor die enquête):
sjimmie schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 12:14:
[...]
Tevens vroeg ze me iedere keer wat ik zei en of ik harder kon praten. Daarop kon ik haar dus melden dat dat een probleem met telefonie is bij Lijbrandt wat maar niet opgelost wordt.
[/i]
Dus nu nog steeds verbaasd reageren is toch wel vreemd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
sjimmie schreef op woensdag 22 december 2010 @ 13:30:
[...]

Wazige lui hoor. Om mijzelf uit een post van 30 okt maar even te quoten (toen hadden ze mij gebeld voor die enquête):

[...]

Dus nu nog steeds verbaasd reageren is toch wel vreemd!
sja, is misschien wel een ander iemand, of een buro wat die enquetes voor ze doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
datadevil schreef op woensdag 22 december 2010 @ 15:10:
[...]

sja, is misschien wel een ander iemand, of een buro wat die enquetes voor ze doet..
Oja, Lijbrandt en dat enquête bedrijf communiceren natuurlijk niet over wat er zoal voorbij komt aan klachten enzo. Het gaat alleen om de cijfers.
Je hebt wel gelijk hoor, maar dat maakt het alleen maar droeviger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
sjimmie schreef op woensdag 22 december 2010 @ 16:26:
[...]

Oja, Lijbrandt en dat enquête bedrijf communiceren natuurlijk niet over wat er zoal voorbij komt aan klachten enzo. Het gaat alleen om de cijfers.
Je hebt wel gelijk hoor, maar dat maakt het alleen maar droeviger.
erg waar helaas...
Zijn maar weinig bedrijven die echt snappen wat service inhoudt. Ik was vanmorgen erg verbaasd dat mijn opzegging bij Ziggo goed was gegaan en dat ik zelfs een credit factuur kreeg voor de teveel betaalde dagen, toch erg dat je daar al verbaasd over bent :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rondebru
Telfort schrijft bij mij nog gewoon het abbo geld af, terwijl de opzegdatum per 29 oktober was. En ze hebben ook niets bevestigd.
Ziggo daarentegen wel. Daarover was ik ook verbaasd, gezien de negatieve verhalen rond die toko. Het kan dus wel!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Storneren en melding bij de Consumentenautoriteit cc telfort. Indertijd probeerde Ziggo mij hetzelfde te flikken, heb nog altijd de indruk (gezien diverse posts hier) dat het geholpen heeft. Ziggo hield toen ook nog vol dat het per kalendermaand opzeggen was, m.a.w. dat de Telecomwet niet voor hun bedoeld was. Dat is inmiddels ook veranderd. Je bent toch wel van je vaste contract bij Telfort af?

http://www.consuwijzer.nl...et_of_televisieabonnement

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

• datadevil
sowieso alle communicatie aangetekend doen

Verwijderd

Ik heb vandaag contact gehad met Solcon over hun glasvezel-plannen voor Houten. Hierbij mijn vragen en hun antwoorden:

---
1. Klopt het dat ik in Houten een glasvezel-abonnement kan afsluiten via Solcon? Vanaf wanneer zou dat kunnen?

A: Het klopt dat wij in Houten onze diensten gaan leveren via de glasvezelkabel. Naar verwachting kunnen wij eind januari onze diensten in Houten gaan leveren.

2. Als ik zou kiezen voor het analoge televisie-pakket, welke zenders zitten daar dan bij?

A: Voor het zenderoverzicht verwij ik u graag door naar onze website: www.solcon.nl/klantenservice/zenderlijst
Houten staat hier nog niet bij, het analoge zenderoverzicht van Veenendaal is hetzelfde zoals wij dit in Houten gaan leveren.

3. Wat is het type modem dat ik bij Solcon krijg? En zit de televisie geïntegreerd in het modem?

A: Het modem wat wij gaan leveren is de thomson 789. De televisie is niet geïntegreerd in het modem. Analoge televisie gaat via een COAX aansluiting op het "glasvezelkastje", digitale televisie kunt u ontvangen middels een digitale TV ontvanger.
---
Misschien is dit ook handig voor anderen om te weten.
Hartelijke groet,

Bart
p.s. Ik heb dit topic nu maanden gevolgd. Dank voor alle informatie die anderen hier hebben gepost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rondebru
daemonix schreef op donderdag 23 december 2010 @ 08:40:
Storneren en melding bij de Consumentenautoriteit cc telfort. Indertijd probeerde Ziggo mij hetzelfde te flikken, heb nog altijd de indruk (gezien diverse posts hier) dat het geholpen heeft. Ziggo hield toen ook nog vol dat het per kalendermaand opzeggen was, m.a.w. dat de Telecomwet niet voor hun bedoeld was. Dat is inmiddels ook veranderd. Je bent toch wel van je vaste contract bij Telfort af?

http://www.consuwijzer.nl...et_of_televisieabonnement
Het moet allang per maand opzegbaar zijn. Opzegging is gedaan via de overstapservice van Lijbrandt en al gebeurt bij het overzetten van het tel.nr. in september! Met mobiele telefonie is het hetzelfde laken en pak. Maar ja, het is KPN...

Dank voor de url, gaan we die maar inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rondebru
datadevil schreef op donderdag 23 december 2010 @ 09:06:
sowieso alle communicatie aangetekend doen
Weet je wat dat kost! De prijs is gelijk aan een enorm pakket. Pure diefstal, gewoon 1 tarief hanteren tot aan een maximum gewicht. Ik meen ongeveer 6,50 euro voor een briefje :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
rondebru schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 01:31:
[...]

Het moet allang per maand opzegbaar zijn. Opzegging is gedaan via de overstapservice van Lijbrandt en al gebeurt bij het overzetten van het tel.nr. in september! Met mobiele telefonie is het hetzelfde laken en pak. Maar ja, het is KPN...

Dank voor de url, gaan we die maar inschakelen.
Hmmm, overstap service van Lijbrandt. Welke overstapservice van Lijbrandt? Wij hebben het zelf moeten opzeggen nadat we er achter kwamen dat Lijbrandt niets deed (in tegenstelling tot de beloftes)!

Dus nee, je abo is nog niet opgezegd schat ik in, zeker niet als het zowel telefonie als internet betreft.

[ Voor 4% gewijzigd door daemonix op 24-12-2010 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
rondebru schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 01:34:
[...]

Weet je wat dat kost! De prijs is gelijk aan een enorm pakket. Pure diefstal, gewoon 1 tarief hanteren tot aan een maximum gewicht. Ik meen ongeveer 6,50 euro voor een briefje :(
ja is duur inderdaad, maar helaas is het vaak nodig omdat men anders glashard ontkent iets te hebben gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-08 09:13

krouwen

Hardware Enthusiast

Mijn moeder heeft zojuist de Amino afstandsbediening tegen de muur kapot gegooid omdat ze helemaal klaar is met Lijbrandt :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceasar3
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-07-2024
gisteren heb ik mijn amino 532 =(amino mood 400-032) binnen gekregen. Ik ben nu opzoek naar een goede manual. Er zit namelijk ook een usb poort op en ben benieuwd wat je daar op kunt aansluiten.

Als ik bovenstaand reactie lees, moet ik echter aangeven dat het tot nu toe allemaal gewoon werkt.
Wie kan mij helpen?

oh ja ... als je dvd's op je pc hebt staan en die wil je afspelen naar je pc ? Kan dat dan via het netwerk want netwerk kabel komt van het kastje in de meterkast en vandaar gaat ie ook naar de televisie? Wie oh wie heeft het antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
ceasar3 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 11:30:
gisteren heb ik mijn amino 532 =(amino mood 400-032) binnen gekregen.
In Houten???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceasar3
inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Tsjonge, dan ben ik vooral benieuwd hoe je die dan hebt gekregen. Ik heb namelijk al sinds augustus een aansluiting van Lijbrandt (met de 130M) en ik heb nooit van Lijbrandt vernomen dat er een M532 besteld kon worden. Het enige was ineens een bericht op de site dat de levering vertraagd was...

Wat betreft het gebruik van de USB en koppelen aan een PC maak je weinig kans. Er staat "firmware" op van Lijbrandt (feitelijk van XMS volgens mij) en die doet alleen wat zij willen wat ie doet. Dus geen USB disk en geen andere apparaten. Maar wellicht gaat het eens iemand lukken om aangepaste firmware te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daulbeh
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-06-2024
Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen: Ik heb de tv in de slaapkamer aangesloten op de analoge aansluiting van het Glasvezelmodem. Maar bij het automatisch scannen naar zenders kan de tv niets vinden. Zijn er nog bepaalde instellingen die ik over het hoofd heb gezien? Als ik de tv weer aansluit op Ziggo kan deze wel gewoon zenders vinden. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceasar3
sjimmie schreef op woensdag 29 december 2010 @ 13:21:
Tsjonge, dan ben ik vooral benieuwd hoe je die dan hebt gekregen. Ik heb namelijk al sinds augustus een aansluiting van Lijbrandt (met de 130M) en ik heb nooit van Lijbrandt vernomen dat er een M532 besteld kon worden. Het enige was ineens een bericht op de site dat de levering vertraagd was...
Ik ben pas laat overgestapt, en toen zat de amino 532 in de aanbieding. Dus ik heb lang genoeg gewacht. Ik ben nooit zo van de versie 1.0 ik wacht altijd op de 1.1 want dan zijn de meeste banale ziektes er wel uit.
Maar wat betreft dit ding zit ik dus absoluut in de versie 1.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceasar3
Daulbeh schreef op woensdag 29 december 2010 @ 20:06:
Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen: Ik heb de tv in de slaapkamer aangesloten op de analoge aansluiting van het Glasvezelmodem. Maar bij het automatisch scannen naar zenders kan de tv niets vinden. Zijn er nog bepaalde instellingen die ik over het hoofd heb gezien? Als ik de tv weer aansluit op Ziggo kan deze wel gewoon zenders vinden. Alvast bedankt.
Je moet even goed kijken hoe die kabels naar boven lopen. wat je kunt uitproberen is of de TV in de woonkamer wel analoog kunt aansluiten (coax) en krijg je dan wel zenders ??
Mocht dat lukken, dan zit het blijkbaar ergens in de kabel systeem in huis. Lukt dat ook niet.... dan een tv naar naar beneden halen, en zichtbaar aansluiten... werkt dat ook niet... dan wordt het tijd om te bellen.

mvg
Ceasar

• sjimmie
Daulbeh schreef op woensdag 29 december 2010 @ 20:06:
Instellingen zijn er niet voor analoge TV, dat is gewoon net als bij Ziggo.
Maar heb je wel een abonnement met analoge TV genomen?
(KPN levert helemaal geen analoge tv en bij Lijbrandt kan een abonnement zonder tv aanvragen)

• Daulbeh
Bedankt voor de reacties. Ik heb een Glasvezel Compleet pakket genomen, en volgens mij zit daar standaard het analoge tv signaal bij. Ik zal eens even de opties testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Glasvezel Compleet klinkt als Lijbrandt en dan zou je analoge aansluiting dus moeten werken.
Dus zoals ceasar3 zegt zal je moeten controleren of er wel signaal op de aansluiting staat en zo niet dan zal je Lijbrandt moeten bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rondebru
Fijne Jaarwisseling allemaal en geniet van wat wel goed is en werkt. Problemen worden opgelost in 2011 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daulbeh schreef op donderdag 30 december 2010 @ 19:21:
Bedankt voor de reacties. Ik heb een Glasvezel Compleet pakket genomen, en volgens mij zit daar standaard het analoge tv signaal bij. Ik zal eens even de opties testen.
Kijk ook vooral even of het CATV/RTV lampje op het glasvezelmodem aan of uit is. Als deze uit is, heb je geen signaal, en krijg je (dus) ook geen beeld. Als het lampje aan is dan wordt het signaal doorgegeven en zouden de problemen dus binnenshuis moeten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daulbeh
De beste wensen voor het nieuwe jaar.
Heb het uiteindelijk aan de praat gekregen, had voor de zekerheid maar de contacten van het snoer opnieuw aangesloten. En ik heb inderdaad een Glasvezel Compleet pakket van Lijbrandt.
Nog een andere vraag: ik heb een Amino A110 voor de IPRTV, maar zie nergens in het menu de optie om de kanalen te sorteren. Is dit uberhaupt mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Nee, de kanalen staan vast voorgeprogrammeerd in het menu wat naar de IPRTV boxen wordt gestuurd en daar kan je zelf niets aan veranderen...

[ Voor 48% gewijzigd door sjimmie op 01-01-2011 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-08 09:13

krouwen

Hardware Enthusiast

Ons tweede telefoonnummer werkt eindelijk! We kregen een telefoontje dat het zou moeten werken en het werkte. Waarschijnlijk omdat ik heel boos aan de lijn had gehangen nog de vorige dag. Werkt dus toch wel als je maar blijft bellen, dat wordt natuurlijk een keer vervelend voor hun.

In ieder geval heel blij dat het opgelost is.

[ Voor 37% gewijzigd door krouwen op 03-01-2011 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Fijn dat het dan eindelijk is opgelost.

Mijn "ervaring" is tot nu toe nog niet zo, wel heb ik gemerkt dat het weleens heel lang kan duren voordat een storing überhaupt in hun systeem komt te staan. Wat betreft mijn telefoonprobleem kreeg ik vorige week per ongeluk een mailtje van een Lijbrandt medewerker als reply, wat eigenlijk niet naar mij had moeten gaan maar naar een andere Lijbrandt medewerker. Uit dat mailtje was te concluderen dat mijn storing niet in hun helpdesk-systeem te vinden was.
Naam medewerker2,

Hoe heb je deze doorgezet?
Ik zie niets in CRM?

Groetjes,
Naam medewerker1
Dit gaat over een storing die op 13 okt is gemeld en daarna 4x per mail herhaald (incl de originele mails zodat ze het verleden konden zien).

Maargoed, jouw mail geeft weer een beetje hoop. :O
Met wat geluk ben ik nu de eerstvolgende wachtende!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedva
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-09 19:29

Hedva

Blobfish

Nico Klus schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 23:44:
[...]

Wat ik wel vreemd vind is dat ze met het lastigste beginnen. In Houten-noord moet gegraven worden en in zuid niet. Lijkt me dan toch handiger om eerst in zuid zo snel mogelijk mensen aan te sluiten en abonnees te werven?
Dan verdien je je investering terug.
Of ze beginnen juist bij het gedeelte waar het meeste winst is te behalen? In de nieuwe wijken hebben de meeste al een goede aansluiting. In de oude wijken zitten mensen nog met oud spul, waar een hoop winst is te boeken.

Geen idee of dit logisch is, heb er weinig verstand van, maar zou zomaar een reden kunnen zijn.

Ik zit volgens deze planning in deel 8.
Beetje raar dat alles van links naar rechts loopt behalve onderste gedeelte. Dan maar iets later aan de beurt. Ben al lang blij met het station Castellum op paar minuten lopen van mn huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rondebru
Met de komst van glasvezel is mijn FM receiver eigenlijk buiten gebruik, tenminste het FM radio deel dan.
Het schijnt echter mogelijk te zijn om via de coax / dvb-c connector ook de FM radio aan te sluiten. Dan zal er een splitter tussen moeten. Ik heb al 4 tv's aangesloten via de F-connector ( en een versterker ).
De vraag is welke splitter heb ik nodig om het radio deel te krijgen. Ik heb nog een paar splitters liggen, kan ik die gewoon gebruiken ?( met een aanpassing voor die F-connector natuurlijk.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driftspin
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-06 14:49
Heeft er al iemand getest of voip telefonie werkt op het netwerk van Lijbrandt?

Ik heb niet veel intresse voor de telefoon dienst van Lijbrandt.

Ik gebruik al jaren (naar tevredenheid) Voipbuster, die wil ik graag blijven gebruiken.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 23:23
driftspin schreef op maandag 10 januari 2011 @ 22:30:
Heeft er al iemand getest of voip telefonie werkt op het netwerk van Lijbrandt?

Ik heb niet veel intresse voor de telefoon dienst van Lijbrandt.

Ik gebruik al jaren (naar tevredenheid) Voipbuster, die wil ik graag blijven gebruiken.

Iemand?
Dat is gewoon IP verkeer en moet dus gewoon werken. Je hebt wel een VOIP ATA nodig, iets waarop je je telefoons kan aansluiten. Het Lijbrandt modem ondersteund alleen hun eigen telefonie dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driftspin
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-06 14:49
Ik wilde eigenlijk net als nu de inkomende lijn van de provider
(nog kpn bij mij) gebruiken, en uitgaand bellen met VOIP

Ik doe dat nu met een ST780wl, en het kan ook met de Fritz modems... en ongetwijfeld nog meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
driftspin schreef op maandag 10 januari 2011 @ 22:57:
Ik wilde eigenlijk net als nu de inkomende lijn van de provider
(nog kpn bij mij) gebruiken, en uitgaand bellen met VOIP
VoIP bij een andere provider gaat gewoon werken. Hier in Houten ken ik niemand die dat ook werkelijk gebruikt maar in andere plaatsen zijn er zat die zo werken op het netwerk van Lijbrandt en XMS.
driftspin schreef op maandag 10 januari 2011 @ 22:57:
Ik doe dat nu met een ST780wl, en het kan ook met de Fritz modems... en ongetwijfeld nog meer.
Je zal wel anders met je modem om moeten gaan want de WAN kant van een modem (je noemt ADSL modems, dus de adsl aansluiting) zal niet gaan werken op de ethernet aansluiting van Lijbrandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de web site van lijbrandt staat dat de pvr 532 weer volop voorradig is.
Ik wacht wel tot de 540 voorradig komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 13:52:
Op de web site van lijbrandt staat dat de pvr 532 weer volop voorradig is.
Ik wacht wel tot de 540 voorradig komt?
Volgens mij is het enige verschil tussen de 532 en de 540 de diskgrootte, met wat geduld krijg je dus een grotere disk (voor hetzelfde geld?).

Wat ik begrepen had, is dat je een 130M met bijbetaling kan omruilen, maar ik zie alleen:

Digitale Televisie IPRTV box €89.00
Digitale Televisie IPRTV box HD €150.00
Digitale Televisie IPRTV box HD met PVR €249.00

Er staat dus geen inruil ofzo bij, jammer weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Is er toevallig een "Glasvezel van KPN" gebruiker die ervaring heeft met het versterken van het signaal met behulp van een WiFi repeater/extender? Een kennis van me heeft zo'n Experiabox beneden staan en net geen wifi signaal meer op zolder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In dit topic alle vragen, opmerkingen, klachten en issues en antwoorden m.b.t. de glasvezeldiensten van Lijbrandt. Het Lijbrandt webteam neemt deel aan de discussie.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2011 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Spacespider schreef op maandag 10 januari 2011 @ 22:39:
[...]

Dat is gewoon IP verkeer en moet dus gewoon werken. Je hebt wel een VOIP ATA nodig, iets waarop je je telefoons kan aansluiten. Het Lijbrandt modem ondersteund alleen hun eigen telefonie dienst.
Dat klopt. Ik gebruik het (met voipbuster), doe wel trafficshaping en prioritizing in mijn firewall. Ik gebruik een sipura.

Voor de goede orde: dat is naast de voip dienst van Lijbrandt. Die storen elkaar absoluut niet.

[ Voor 9% gewijzigd door daemonix op 15-01-2011 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
  • Laatst online: 10:58
Sinds vanmorgen foutmeldingen bij het mailen naar: ***@hotmail.com
(zowel webmail als outlook)

>: host mx2.hotmail.com[65.55.92.168] said: 550 SC-001
Unfortunately, messages from 188.142.0.18 weren't sent. Please contact your
Internet service provider since part of their network is on our block list.
You can also refer your provider to
http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors. (in reply to MAIL
FROM command)

Aangemeld bij de HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
MikeT80 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 20:42:
Sinds vanmorgen foutmeldingen bij het mailen naar: ***@hotmail.com
Aangemeld bij de HD
Idem, kort na 11 uur heb ik dit naar de servicedesk gemaild maar geen reactie terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
ik denk niet dat de helpdesk daar veel mee kan.
Die melding geeft als ik even snel kijk aan dat hotmail smtp.lijbrandt.nl (188.142.0.18) op de blocklist heeft staan.

dat komt soms voor en duurt meestal maximaal een paar dagen. tijdelijke oplossing is het gebruiken van de webmail (andere smtp) of een smtp van een andere partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Yogoi schreef op maandag 17 januari 2011 @ 21:14:
ik denk niet dat de helpdesk daar veel mee kan.
Euhm, wat dacht je van de vraag serieus nemen en beantwoorden?
Helemaal geen antwoord geven vind ik niet netjes. Als ze het niet kunnen oplossen wil toch niet zeggen dat ze dan zo'n vraag maar moeten negeren?

En het is niet mijn fout en ook niet van hotmail dat de smtp server van Lijbrandt op een blacklist staat. Het is dan toch niet vreemd dat we zoiets aan Lijbrandt mailen en een antwoord verwachten?

Als mijn eigen server op zo'n lijst zou staan dan zou ik ook nagaan wat de oorzaak is en die proberen voor de toekomst te voorkomen EN ervoor zorgen dat ik zsm van die lijst af kom. Er zijn legio blacklists waar je met een speciaal verzoek afgehaald kan worden hoor (en dat duurt dan echt geen dagen!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
@jvdmast:

Mijn antwoord in dit topic heeft toch niks te maken met het wel of niet antwoorden van de helpdesk?
Ik geef alleen aan dat de helpdesk waarschijnlijk je probleem niet kan oplossen.
Dat staat los van een eventueel antwoord van de helpdesk.

Ik heb geen idee wat de doorlooptijd van mail tegenwoordig is maar als je dit om 11:00 gemailed hebt dan vind ik het op zich nog niet zo heel raar dat je niet diezelfde dag nog antwoord hebt.
Als je meteen antwoord wilt hebben is normaal gesproken de telefonische helpdesk je snelste optie.

Het enige wat ik met mijn post wilde was een korte uitleg geven over wat er aan de hand was.
Niks meer niks minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Yogoi schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 08:43:
@jvdmast:

Mijn antwoord in dit topic heeft toch niks te maken met het wel of niet antwoorden van de helpdesk?
Sorry, ik bedoelde ook niet dat jij moest antwoorden, maar dat de helpdesk/servicedesk wel had kunnen/mogen antwoorden. Mijn reactie was dus absoluut niet tegen jou gericht maar tegen de traagheid/laksheid van de servicedesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
mailen naar hotmail werkt als het goed is weer.
Althans na wat getouwtrek kwam mijn testmail zojuist gewoon aan op een hotmail adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Helpdesk? Je bedoelt /dev/null?

Jawel, donderdag gemaild (Do, 13 januari, 2011 6:11 pm) en uiteraard niets gehoord. Verbazing? Nee. Maar wel heeeeeeeeeeel slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
daemonix schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 18:27:
Helpdesk? Je bedoelt /dev/null?

Jawel, donderdag gemaild (Do, 13 januari, 2011 6:11 pm) en uiteraard niets gehoord. Verbazing? Nee. Maar wel heeeeeeeeeeel slecht.
Of ze hebben net zo'n strak spamfilter als hotmail, dan zijn onze mails helemaal niet aangekomen! |:(
Ik heb nu nog niets teruggekregen van ze. (niet dat mijn vraag is ontvangen, geen uitleg en ook niet dat het wellicht al is opgelost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Pff, weet niet wat ik o.a. van die Hotmail zaak moet denken hoor. Als de helpdesk van Lijbrandt zó slecht is... Toch maar even wachten met overstappen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
Awoodentree schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 19:52:
Pff, weet niet wat ik o.a. van die Hotmail zaak moet denken hoor. Als de helpdesk van Lijbrandt zó slecht is... Toch maar even wachten met overstappen dus.
Ik weet wel wat ik er van moet denken: Het is opgelost.
Dat er niet altijd een spoedige reactie van lijbrandt komt is algemeen beked, maar tot op hede zijn al mijn problemen sinds 24 augustus (ja 1 van de Pilot users) naar behoren opgelost.

Ik heb zelfs een: Persoonlijke coulance regeling aangeboden gekregen om mijn Amino 130m om te ruilen voor een Amino M532

Ik snap voor de mensen die problemen hebben dat het heel vervelend is, maar zoals je ziet kan het ook goed gaan.
Ook Ziggo heeft dit soort problemen, enige waar ik nooit problemen heb gehad is XS4ALL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
En toch heeft ook xs4all hier wel eens last van gehad. Dit is een fenomeen waar elke provider bij tijd en wijle last van heeft. Het wordt meestal veroorzaakt doordat computers van klanten staan te spammen via de mail relay.

Het spammen wordt meestal door botjes gedaan die via een virus of trojan op de computer van de klant is terecht gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
Jep 1 keer heeft hij er geloof ik 2 dagen uitgelegen..
Wilde alleen maar aangeven dat ik lijbrandt zeker niet slecht vindt.

Lees hier voornamelijk slechte berichten, dus een goed bericht mag er ook tussen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 21:55

TVL

Zijn er ook mensen die het R+ abbonement van Tweak hebben? http://www.tweak.nl/consument/fiber.html
Volgens mij (als ik dit forum zo lees) hebben de meeste mensen een Lijbrandt abonnement.
Als ik de abonnementen zo vergelijk heeft Tweak voor mij de beste papieren.
In het begin las ik ook nog zoiets van Plinq maar daar heb ik helemaal niets meer van gehoord.

[ Voor 57% gewijzigd door TVL op 24-01-2011 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
daemonix schreef op zondag 23 januari 2011 @ 20:35:
Het spammen wordt meestal door botjes gedaan die via een virus of trojan op de computer van de klant is terecht gekomen.
Die dingen zijn echt een ramp voor de providers (en dan voornamelijk de wat kleinere providers omdat die wat minder 'bekend' zijn)

Tussen de tijd van automatische detectie van een spammer en het blocken van zijn account zit natuurlijk een klein beetje tijd en in die tijd kunnen er echt al een hele hoop spam berichten uitgestuurd worden :(

Als je dan een aantal klanten hebt die daar 'last' van hebben en bam , je staat op de blocklist van hotmail.
(zoals deze keer dus...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Yogoi schreef op maandag 24 januari 2011 @ 16:44:
[...]

Die dingen zijn echt een ramp voor de providers (en dan voornamelijk de wat kleinere providers omdat die wat minder 'bekend' zijn)

Tussen de tijd van automatische detectie van een spammer en het blocken van zijn account zit natuurlijk een klein beetje tijd en in die tijd kunnen er echt al een hele hoop spam berichten uitgestuurd worden :(

Als je dan een aantal klanten hebt die daar 'last' van hebben en bam , je staat op de blocklist van hotmail.
(zoals deze keer dus...)
Ook voor grote providers is het een ramp hoor. Wij konden (uit mijn hoofd) in enkele minuten alle klantencomputers scannen op een bepaalde trojan (die automatisch naar onze relays connecte) maar toch glipte er af en toe iets tussen door. Daarom verhuisden onze relays af en toe van ip adres. Werkte prima in geval van een ip block, en klanten hadden er geen last van.

Daarnaast draaide er ook spamassassin op de uitgaande relays en kregen we automatisch alarm als iets uitgaands als bulkspam werd aangemerkt. Zakelijke klanten hadden een eigen relay voor zover ze niet zelf rechtstreeks wilden versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Ik ben het er helemaal mee eens dat het erg vervelend is dat klanten er feitelijk zelf voor zorgen dat de smtp server van hun provider soms op blacklists komen te staan. Inderdaad, ook mijn vorige provider xs4all had daar weleens last van. Juist omdat ik Lijbrandt wilde helpen heb ik het meteen aan ze gemeld toen ik het constateerde, zodat zij er eventueel zelf achteraan konden of zodat ze in ieder geval wisten wat er aan de hand was voor het geval ze meer vragen gingen krijgen.

Maar wat me zo tegenvalt is die communicatie van Lijbrandt.
Ik zit nu nog steeds met het telefonie probleem waarover ik maar telkens niets hoor en nu krijg ik ook al geen response op zoiets simpels als een spam probleempje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:06
TVL schreef op maandag 24 januari 2011 @ 16:32:
Zijn er ook mensen die het R+ abbonement van Tweak hebben? http://www.tweak.nl/consument/fiber.html
Volgens mij (als ik dit forum zo lees) hebben de meeste mensen een Lijbrandt abonnement.
In het begin las ik ook nog zoiets van Plinq maar daar heb ik helemaal niets meer van gehoord.
Volgens de lijst op de site zijn de R+ abonnementen helemaal niet beschikbaar in Houten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Johnnie5 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 19:24:
[...]

Volgens de lijst op de site zijn de R+ abonnementen helemaal niet beschikbaar in Houten.
Ik heb net een postcode check gedaan en daaruit bleek dat ik R+ kon aanvragen.
Nog een extra vraagje, hoe werkt de Telefonie van Tweak? Kan je VOIP instellen? Ja dat kan heb ik net gelezen. Nu kan ik (XS4ALL) mijn VOIP account bijvoorbeeld instelllen op mijn Smartphone.

Zie dat XS4ALL in 2011 ook Glasvezel wil gaan aanbieden, hoop dat ze dit dan ook in Houten gaan doen :)
http://www.glasvezel.nu/

[ Voor 15% gewijzigd door TVL op 25-01-2011 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
Vreemd dat de postcode check niet overeenkomt met de lijst van plaatsen waar dit
word aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Zie ook dat XMS gaat aanbieden in Houten:
http://www.xmsnet.nl/beschikbaarheid/houten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TVL schreef op maandag 24 januari 2011 @ 16:32:
Ja, ik heb een R+ 35 abonnement van Tweak, sinds 10/1. Werkt prima. Goede helpdesk. En inderdaad goede papieren en nu ook een strakke aanbieding. Ik zeg: Doen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-08 10:43
mjah, ik kan nu al reeds 5 maanden lijbrandt aanvragen, en zit nog steeds te wachten tot ik ook tweak r+ hier kan aaanvragen... en niemand kan me een datum geven wanneer zoiets zou gaan kunnen gebeuren.. en ik weiger op KPN netwerk te gaan..

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
freak1 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 15:17:
mjah, ik kan nu al reeds 5 maanden lijbrandt aanvragen, en zit nog steeds te wachten tot ik ook tweak r+ hier kan aaanvragen... en niemand kan me een datum geven wanneer zoiets zou gaan kunnen gebeuren.. en ik weiger op KPN netwerk te gaan..
Misschien begrijp ik je post verkeerd maar Lijbrandt levert in Houten via WGDO. Wat in de volksmond dus Reggefiber netwerk is. (net als Tweak R+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Pelgrimsborch zegt dat hij al sinds begin deze maand Tweak R+ heeft en freak1 vraagt zich af wanneer hij Tweak R+ kan aanvragen? Als freak1 al 5 maanden Lijbrandt kan aanvragen dan zit hij ongeveer aan dezelfde kant van Houten als Pelgrimsborch, gok ik. Dus ik zie niet waarom hij dan geen Tweak R+ zou kunnen aanvragen.

@freak1: Wat zegt Tweak zelf (je kan ze toch ff bellen/mailen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Vandaag is er iemand hier geweest voor het zachte telefonie geluid. Hij heeft niets kunnen vinden.
Zijn conclusie was dat het met zijn eigen test-toestel goed was.
Blijkbaar is mijn dure Siemens toestel, die met KPN en xs4all goed werkte, precies sinds de overgang naar Lijbrandt ineens niet meer goed... :F
Toch vreemd dat ik niet de enige ben met zo'n probleem en dat het precies ontstond toen ik naar Lijbrandt ging, maarja, ik ben maar de gebruiker.

Nu dan een andere telefoon komen dan daarna ook maar weer eens gaan hopen dat we de beloofde diensten als voicemail en doorschakelen nog gaan krijgen!
Gôh, is het al zo lang geleden dat ze, op 13 oktober 2010, zeiden dat het nog een paar weken zou duren voordat die diensten weer zouden werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
XMS levert zo te zien 50 Mb/s. Lijbrandt gaat tot 100 Mb/s. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
Nou is deze week mijn huis aangesloten.
Weet iemand ongeveer hoe lang het dan nog duurt
voordat je abonnement word geactiveerd bij Lijbrandt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-08 10:43
sjimmie schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 16:11:
Pelgrimsborch zegt dat hij al sinds begin deze maand Tweak R+ heeft en freak1 vraagt zich af wanneer hij Tweak R+ kan aanvragen? Als freak1 al 5 maanden Lijbrandt kan aanvragen dan zit hij ongeveer aan dezelfde kant van Houten als Pelgrimsborch, gok ik. Dus ik zie niet waarom hij dan geen Tweak R+ zou kunnen aanvragen.

@freak1: Wat zegt Tweak zelf (je kan ze toch ff bellen/mailen)?
been there done that.

ik zit in wijk 3, in de hoven. mijn buurman heeft nu een maand of 5 lijbrandt, en dat draait idd via het reggefiber netwerk. ik wil graag bij tweak blijven, maar dan wel op het reggefiber netwerk. heb iedereen al gevraagd, tot aan reggefiber toe, waarom sommige mensen in houten wel r+ kunnen krijgen, en sommigen (waaronder ik) niet..
niemand heeft blijkbaar een antwoord :/

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Johnnie5 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 01:42:
Nou is deze week mijn huis aangesloten.
Weet iemand ongeveer hoe lang het dan nog duurt
voordat je abonnement word geactiveerd bij Lijbrandt?
Het deel van Houten wat ze volgens mij nu aan het aansluiten zijn is op een area pop die nog niet gereed is gemeld. Dat zou inhouden dat het abonnement actief word zodra deze areapop opgeleverd is.

Mocht je het zeker willen wetne kun je het beste de servicedesk even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
Het gaat om gebied 5 (de Bouw) waar ze nog constant bezig zijn met de centrale.

[ Voor 6% gewijzigd door Johnnie5 op 27-01-2011 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de site zou in Houten de HD-settopbox (130/130m?) gratis geleverd worden bij bestelling van IPRTV tijdens aanleg. Nu heb ik daarop ingeschreven en ben in oktober/november aangesloten.
Nu ik even de tijd heb verdiep ik me eens in de mogelijkheden en het blijkt dat ik een amino 110 heb ipv een 130(m). Bij Lijbrandt doen ze nu wel erg moeilijk over de omruil. Vorige week 2x gebeld. Ik hoop dat ik teruggebeld wordt, maar (gezien mijn ervaringen) heb ik daar een hard hoofd in.
Zijn er trouwens alternatieven voor deze 130(m)? En was er niet ook iets met een recorder? Hoe heet dit type? Op de site van Lijbrandt zie ik hierover niet snel iets terug.
Ik wil nl. via deze box met HDMI mijn TV aansluiten en bijvoorkeur ook via deze box het geluid op mijn (stereo)versterker. Met de Amino 110 kan dit in ieder geval niet (en daarom wil ik ook graag die 130 of een alternatief). Binnenkort komt bij mij nl. een Philips 32pfl9705 binnen en dan vind ik het ook wel zo prettig om alle mogelijkheden maximaal te benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Tsjonge, da's mazzel voor nieuwe abonnees!

Ik heb nog 61 euro moeten bijbetalen om een 130M te krijgen in plaats van een 110.
Maar zoals vaak geldt zal ook deze actie niet met terugwerkende kracht zijn. Dus heb je je aangemeld voordat deze "gratis 130M" actie begon dan denk ik niet dat je nu alsnog de 130M gratis kan krijgen.

Een alternatief zou de 532M zijn. Die is ook HD maar heeft een interne harddisk waarop je kan opnemen:http://lijbrandt.nl/nieuws/de_amino_m532_is_weer_voorraadig
Bij (ondermeer) de Lijbrandt-buurman XMS kan je een bestaande 130M (niet de 110) met een beetje bijbetaling inruilen voor een 532M, maar helaas hoor ik daar van Lijbrandt niets over.

Op de site staat verder niets over de kosten van de 532M, bij m'n abonnement staat:
Settop boxen
Digitale Televisie IPRTV box €89.00
Digitale Televisie IPRTV box HD €150.00
Digitale Televisie IPRTV box HD met PVR €249.00

[ Voor 13% gewijzigd door sjimmie op 27-01-2011 12:10 . Reden: rekenfoutje en aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
De posts hier Verwijderd in "KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 3]" stemmen mij niet erg positief over de glasvezel toekomst, iemand daar meer over gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees zojuist dat dit jaar ook de Amino 540 komt. Schijnt ook 249,00 te gaan kosten maar heeft een 250 Gb HD ipv 160Gb en HDMI 1.3a ipv HDMI 1.2.

Misschien toch maar even wachten dan?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2011 15:32 . Reden: stukje dubbel weggehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan1973
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-04-2018
@ Yogoi:

Zou jij me misschien kunnen vertellen welke netwerken in Houten leverbaar zijn. WGDO of WBA? Of allebei misschien? Weet je misschien ook welke providers van welk netwerk gebruik maken? Nog een laatste vraag: bij concepts ict bieden ze wel glasvezel internet aan als los abonnement, maar ze zeggen geen vast ip adres te kunnen leveren. Licht dit aan het netwerk? Kun je mij uitleggen waarom een vast ip adres in combinatie met glasvezel niet zou kunnen? Plinq biedt dit wel aan over glasvezel.

Alvast bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
@Jan1973:

Ik zal je vragen zo goed mogleijk proberen te beantwoorden.

Houten, zowel WGDO als WBA. Per provider verschillend.
Zo ver mij bekend is momenteel Lijbrandt de enige glas provider die zowel WGDO als WBA levert. Echter leveren wij in Houten WGDO (je maakt een keuze per stad waar dit nodig is)
Welke provider wat leverd weet ik niet 100% zeker maar in houten is het denk ik:
WBA: KPNglas/Plinq/Tweak
WGDO: Lijbrandt/Concepts/Solcon
maar ik weet dit neit zeker.

Vast IP ligt niet zozeer aan het netwerk maar meer aan de uitgifte vna IP adressen en wat de provider hiervoor gebruikt.
Lijbrandt gebruikt bijvoorbeeld altijd DHCP maar koppeld een IP aan je mac adres en je aansluitingsadres. Oftewel je IP is vast zo lang je hetzelfde apparaat gebruikt. (ook met wisselen blijft je ip normaal gesporken dezelfde mits je wacht tot de lease verlopen is voor je het andere apparaat aansluit)
Hoe Concepts en/of Plinq dit doen? geen idee. Persoonlijk heb ik geen contact met andere providers en hun diensten. Vandaar dat ik ook niet weet hoe ze bij die providers precies werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 13:30:
Ik lees zojuist dat dit jaar ook de Amino 540 komt. Schijnt ook 249,00 te gaan kosten maar heeft een 250 Gb HD ipv 160Gb en HDMI 1.3a ipv HDMI 1.2.

Misschien toch maar even wachten dan?
Dat is inderdaad in ieder geval bij buurman XMS wel geroepen.
De keuze ligt bij jezelf. Als je nu een harddisk recorder van Lijbrandt wilt gaan gebruiken dan is de M532 de oplossing, als je kan en wil wachten dan zou je de M540 kunnen afwachten. Of je meer dan 160Gb nodig hebt, kan je je afvragen (ik wis op m'n huidige DVD recorder van 4.5Gb gewoon wat ik gekeken heb). Of je HDMI 1.3a nodig hebt is nog zo'n vraag. Je loopt natuurlijk de kans dat er alweer een M614 met HDMI 1.4 en een 2TB disk ofzo aangekondigd wordt tegen de tijd dat je de M540 kan krijgen, kan je weer wachten... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
sjimmie schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 18:29:
Vandaag is er iemand hier geweest voor het zachte telefonie geluid. Hij heeft niets kunnen vinden.
Zijn conclusie was dat het met zijn eigen test-toestel goed was.
Blijkbaar is mijn dure Siemens toestel, die met KPN en xs4all goed werkte, precies sinds de overgang naar Lijbrandt ineens niet meer goed... :F
Toch vreemd dat ik niet de enige ben met zo'n probleem en dat het precies ontstond toen ik naar Lijbrandt ging, maarja, ik ben maar de gebruiker.

....
Je mag hier wel eens komen testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Thanks voor het aanbod, maar ik ga het wel proberen zelf op te lossen. Ofwel m'n telefoon openschroeven (ik heb wel wat verstand van elektronica ofwel geen telefonie van Lijbrandt meer gebruiken en terug naar VoIP. M'n Siemens is namelijk een combi toestel met VoIP en analoog.
Als ik overstap naar een VoIP provider krijg ik tenminste ook weer de aanvullende diensten die Lijbrandt wel belooft en niet levert zoals voicemail, doorschakelen enz. (en waar ik wel voor betaal, maar dat moet ik helaas blijven doen ook al ga ik naar een VoIP provider)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Grrr, ik werd net gebeld door een kennis die (notabene op aanraden van mijzelf) ook naar Lijbrandt is gegaan. Het eerste wat ze tegen me zei was: "tsjonge, wat klink je zacht!"
En zij klonken aan mijn kant ook heel zacht.
Dus het eerdere idee dat dit telefonie-volume probleem alleen aanwezig was bij gesprekken naar buiten Lijbrandt is dus niet zo. Het is nu bij Lijbrandt-Lijbrandt ook zo zacht!

Zij hadden dit probleem ook nooit en zijn sinds een anderhalve maand over van Ziggo naar Lijbrandt met hun eigen telefoontoestel.

Toeval, of toch iets aan de hand?

Wie waren hier op dit forum nog meer met soms een zacht telefonie volume?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rondebru
Ik! Het komt nog steeds voor, maar af en toe. Meestal is de verbinding goed. Wat ik nog steeds mis, net als eenieder hier, is voicemail etc. We betalen er wel voor maar krijgen het niet. Hoort dat geen korting op te leveren voor telefonie? Is het wellicht een reden om op te zeggen na de proeftijd omdat niet wordt geleverd wat is beloofd.
Bij mij was het coulance voorstel matig te noemen, heb dat ook laten weten maar heb geen reactie meer gekregen. ( Komt dat bekend voor ??? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
rondebru schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 22:45:
Ik! Het komt nog steeds voor, maar af en toe. Meestal is de verbinding goed. Wat ik nog steeds mis, net als eenieder hier, is voicemail etc. We betalen er wel voor maar krijgen het niet. Hoort dat geen korting op te leveren voor telefonie? Is het wellicht een reden om op te zeggen na de proeftijd omdat niet wordt geleverd wat is beloofd.
Enige compensatie van iets wat al sinds het begin, en nu dus al maand of 5, niet werkt had ik wel redelijk gevonden. Maar daarvoor zal Lijbrandt eerst eens moeten toegeven dat ze het niet kunnen leveren, want na hun bericht dat het nog "een aantal weken" zou duren hoor ik helemaal niets meer.
rondebru schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 22:45:
Bij mij was het coulance voorstel matig te noemen, heb dat ook laten weten maar heb geen reactie meer gekregen. ( Komt dat bekend voor ??? )
Welk coulance voorstel, en waarvoor is jou zoiets aangeboden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
als je de dienst niet krijgt waar je voor betaald krijgt kun je op een gegeven moment gewoon minder gaan betalen volgens mij, als je hen daar van op de hoogte stelt.
Misschien even rechtshulp achtig iets inschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
datadevil schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 09:04:
Misschien even rechtshulp achtig iets inschakelen?
Mag ik die kosten dan ook op hun verhalen? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste