Gebruikers Glasvezel Houten

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:18
Het werkt bij mij ook, ik heb totaal 39 TV zenders (en een vracht radio zenders) via DVB-C.
Mijn (Samsung) TV heeft ook nog de setting "Modulatie", die staat standaard op "64 QAM", ik kan daar kiezen uit 16, 32, 64, 128 en 256. Iemand een idee of dat nog anders ingesteld zou moeten worden?

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

64 QAM is de goede instelling. Deze modulatie wordt gebruikt door Glashart Media bij het nieuwe toegevoegde DVB-C signaal. Zie ook:

ArChie in "\[DVB-C] Digitale RTV kanaal/frequentie o..."
ArChie in "\[DVB-C] Digitale RTV kanaal/frequentie o..."

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2010 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-08 09:13

krouwen

Hardware Enthusiast

Hier werkt DVB-C ook, heel goed zelfs.

Telefonie is één groot drama, nog steeds geen werkend 2e nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pCOW
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-09 21:54
Hoe zit het met het HD aanbod via DVB-C? Dit is nog steeds een van de dingen waarvoor ik evt toch naar Ziggo zou gaan. Mijn TV kan via een CI+ module het digitale signaal decoderen en weergeven en dit scheelt weer een afstandsbediening (+ extra kabels van en naar tv/ versterker (vooral de laatste is al wat ouder en de enkele digitale audio ingangen zijn redelijk bezet).
Of is bij Glashart alleen via IPTV HD beeld mogelijk?

mijn signature is bewust leeg :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas alleen via IPTV. Vind het zelf ook een misser. Ik had liever gezien dat ze in ieder geval bij de NL basiszenders de HD-feed doorgaven via DVB-C. Dan is het nog steeds gelijk aan het analoge pakket, maar dan via DVB-C wel in de hoogst mogelijke kwaliteit.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2010 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Glashart heeft alleen SD via DVB-C, vind ik ook heel jammer maar zo is het.
Die CI+ module heb je bij Glashart helemaal niet nodig want DVB-C is ongecodeerd. Als jouw TV een ingebouwde DVB-C ontvanger heeft (en dat is zeker als er een CI+ module in kan) dan heb je daaraan genoeg. Ik kan mijn "oude" CI+, die ik nodig had voor Ziggo, op marktplaats ofzo gaan aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Het is ook logisch dat ze geen hd bieden over dvb-c, het signaal is unencrypted en ze willen hd verkopen... No way dat er nog iemand voor betaald als het unencrypted is.

Bij iptv hebben ze wat meer controle... :)

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maja, het zijn maar basis HD zenders. Geen premium zender als Film1 HD ofzo. Dus die encryptie zal het punt niet zijn. Maar die basis HD zenders zouden dan inderdaad ook eerst in het IPTV basispakket moeten zitten. Dat Glashart Media dit niet gelukt is is een grote fout van ze. Caiway heeft dit wel prima voor elkaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2010 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:41
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 20:33:
Maja, het zijn maar basis HD zenders. Geen premium zender als Film1 HD ofzo. Dus die encryptie zal het punt niet zijn. Maar die basis HD zenders zouden dan inderdaad ook eerst in het IPTV basispakket moeten zitten. Dat Glashart Media dit niet gelukt is is een grote fout van ze. Caiway heeft dit wel prima voor elkaar.
nou niet gelukt...? Denk dat het gewoon een sales ding is, bij Ziggo en KPN zit het ook niet in de basis pakketten, is gewoon geld verdienen. Vind het maar ranzig dat je zelfs voor de publieke omroep in HD moet bijbetalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, ik heb er ook geen goed woord voor over. Het heeft inderdaad ook een stukje met de houding van de provider te maken of die bereid is om met passen en meten de HD zenders in het basispakket te willen onderbrengen. Wat dat betreft is die 'klant is koning' houding van Caiway nog steeds onovertroffen in vergelijking met andere ISP's op TV gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 22:32:
Inderdaad, ik heb er ook geen goed woord voor over. Het heeft inderdaad ook een stukje met de houding van de provider te maken of die bereid is om met passen en meten de HD zenders in het basispakket te willen onderbrengen. Wat dat betreft is die 'klant is koning' houding van Caiway nog steeds onovertroffen in vergelijking met andere ISP's op TV gebied.
Ja maar Caiway is dan weer behoorlijk duur met bijvoorbeeld internet. Kijk een provider heeft natuurlijk de mogelijkheid keuzes te maken maar uiteindelijk moet er linksom of rechtsom gewoon geld verdient worden door commerciele bedrijven. Ik heb er dan ook helemaal geen moeite mee om extra te betalen voor mooi HD signaal.

Maar veel mensen in Nederland willen voor een dubbeltje op de eerste rij zitten en vinden alles wat ze extra moeten betalen te veel. Dat is ook gelijk een van de redenen waarom Nederland achterloopt op het gebied van native HD aanbod trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem is dat er in Nederland geld gevraagd wordt voor HD-kwaliteit terwijl dat in het buitenland niet gebeurd. Daar is het gewoon de nieuwe standaard. Dat Nederland achterloopt komt gewoon omdat ze HD hier willen uitmelken en dat pikken veel consumenten niet.

Vroeger werd er in de zenderpakketten enkel onderscheid gemaakt tussen de aangeboden content. Maar in Nederland gebeurd dat nu ook met beeldkwaliteit sinds de zenders hier over zijn gegaan op HD. Voor dezelfde content betalen om deze in een betere kwaliteit te kunnen zien slaat gewoon helemaal nergens op. Dat was vroeger ook niet met zwart-wit naar kleur.

Dat een RTL en SBS dat hier durven te flikken is net zo Nederlands als die 'voor een dubbeltje op de eerste rij zitten' mentaliteit. Doet mij sterk denken aan een Nederlands bedrijf met de naam KPN, die zo makkelijk mogelijk geld probeert te verdienen en alles probeert uit te melken wat er uit te melken valt.

En dan zeuren ze wel dat ze hogere kosten hebben, maar dat hebben die zenders in het buitenland dan toch ook?? En die zeuren daar niet over! In Amerika wordt er zowat bij elke zender uitgezonden in HD. En dan ook nog STUKKEN meer native HD dan dat ze hier in NL durven te dromen. Genoeg redenen dus om te geloven dat HD in Nederland uitgemolken wordt.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2010 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
In het buitenland moet er juist wel betaald worden voor HD hoor, ga dat maar eens goed opzoeken dan ;) En ja beeldkwaliteit is een kenmerk van het product waardoor het ene product betere is dan het ander en ook duurder is om te produceren. Dus is het ook logisch dat daar extra voor betaald moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
datadevil schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 22:26:
[...]

Denk dat het gewoon een sales ding is, bij Ziggo en KPN zit het ook niet in de basis pakketten, is gewoon geld verdienen. Vind het maar ranzig dat je zelfs voor de publieke omroep in HD moet bijbetalen..
Bij Ziggo betaal je toch niets extra als je het basispakket hebt en via DVB-C gaat kijken?
En dan heb je wel, voor dat zelfde geld, Ned1/2/3 in HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Heel raar verhaal weer bij de helpdesk. Gisteren 2x gebeld en vandaag weer. Ons 2e nummer werkt nog steeds niet, maar wat er nu gaat gebeuren is het volgende: ons modem moet gereset worden, maar dat moet iemand van de technische dienst doen van buitenaf, maar via Noorwegen!! Omdat daar de centrale staat. Ik dacht dat ik voor de gek gehouden werd, ook werd vermeld dat het niet direct kon vanaf de helpdesk omdat we een oud modem hebben. Het modem is nog geen maand oud!

Daarnaast nog steeds de fout van de homepage, maar nu heb ik telefonisch dan maar de inlog gegevens gekregen. Het wachtwoord van de FTP login wordt overigens niet mee gewijzigd wanneer je het wachtwoord wijzigt van de webinlog. Dit is dus nog het oude wachtwoord.

Facturen en belgegevens werken ook nog niet, omdat ons abonnement nog niet op actief staat :/ waarom dat zo is, kon de arme man wederom niet vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rondebru
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-05 13:58
Waarom meld Lijbrandt niet dat DVB-C nu beschikbaar is? We hebben toch een email adres en daarmee kun je je klanten toch informeren.
Mensen die dit topic niet kennen weten van niets...

Ik dacht overigens dat Yogoi hier zou melden wanneer het zover was. Nov./ dec was de vooraankondiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
sjimmie schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 10:43:
[...]

Bij Ziggo betaal je toch niets extra als je het basispakket hebt en via DVB-C gaat kijken?
En dan heb je wel, voor dat zelfde geld, Ned1/2/3 in HD.
sorry, wat betreft de publieke omroep heb je daar gelijk. KPN interactieve tv betaal je wel meer.
Wat betreft het buitenland, daar is het bereik vaak groter (duits taalgebied bv. is duitsland, oostenrijk, zwitserland) dus kun je meer aan commercials verdienen, dus is het eerder terugverdiend lijkt me.
Maar het blijft irritant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
rondebru schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 11:28:
Waarom meld Lijbrandt niet dat DVB-C nu beschikbaar is? We hebben toch een email adres en daarmee kun je je klanten toch informeren.
Als er iets is waar bedrijven in de telecommunicatie branch slecht in zijn, dan is dat wel de communicatie richting klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
krouwen schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 11:26:
...maar via Noorwegen!! Omdat daar de centrale staat. Ik dacht dat ik voor de gek gehouden werd...
Vermoedelijk maken ze gebruik van een VoIP provider in Noorwegen.
Vaak wordt voor diensten een andere diensten-aanbieder gebruikt net als dat de newsserver ook niet van hunzelf is. (ze delen een server van een grote newsprovider)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 08:50:
En ja beeldkwaliteit is een kenmerk van het product waardoor het ene product betere is dan het ander en ook duurder is om te produceren. Dus is het ook logisch dat daar extra voor betaald moet worden.
Ik vind het niet logisch, want vroeger gebeurde dat ook niet. Een bedrijf moet gewoon om de zoveel jaar investeren in nieuwe apparatuur. Dat hoort er gewoon bij. Dat is bij elk bedrijf zo.
In het buitenland moet er juist wel betaald worden voor HD hoor, ga dat maar eens goed opzoeken dan ;)
Onzin. Ga maar eens opzoeken hoeveel Duitse HD zenders er FTA worden aangeboden via de SAT in vergelijking met Nederland.

o.a.

ARD HD
ZDF HD
WDR HD
Pro7 HD
Sat1 HD
NDR HD
Eins Festival HD
MDR HD
Bayern HD
Hessen HD
Anixe HD
ServusTV HD

In Duitsland zeuren ze niet. Daar gaan ze gewoon met hun tijd mee en wordt technologische vooruitgang niet aangegrepen om er een slaatje uit te slaan, wat in Nederland nu wel gebeurd.

Het verhaaltje van hogere productiekosten gaat ook niet meer op anno 2010. HD camera's, maar ook storage zijn stukken goedkoper geworden de afgelopen jaren. En het decor van een programma vervangen zodat het er beter uitziet in HD is geldverspilling wat mij betreft.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2010 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Op enkele zenders na zijn dat allemaal publieke zenders. Die hoeven niet te leven van hun inkomsten uit reclame. Dat hoeven NL1, 2 en 3 ook niet, de rest wel. Kabel- en glasvezelboeren in NL moeten wel leven van hun inkomsten, zo gek is het dan toch niet dat extra producten extra geld moeten opbrengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel als het om beeldkwaliteit, want dat is nooit zo geweest. En beeldkwaliteit is geen 'product'. Dat is gewoon een foute gedachte en een verkeerde marktwerking. Beeldkwaliteit hoort gewoon bij een vaste investering die om de zoveel jaar gedaan moet worden door een bedrijf. Bij zwart-wit naar kleur moest er ook apparatuur vernieuwd worden. Dat werd ook niet doorberekend aan de klant. Dat dat met HD in Nederland nu wel gebeurd is gewoon te gek voor woorden. Kijk, dat bepaalde zenders met bepaalde content extra geld vragen kan ik nog wel begrijpen, omdat die content misschien duurder is om te maken. Denk aan bioscoopfilms, natuurfilms in verweggistan of aan voetbalwedstrijden met overbetaalde voetballertjes. Maar of je dat nou met een HD camera of een SD camera schiet is gewoon bullshit om daar extra voor te vragen. Dat hebben ze bij zwart-wit naar kleur ook niet gedaan.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2010 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Bestaat dit kanaal al? Het enige dat ik kan terugvinden is dat er vorig jaar wat testen zijn uitgevoerd.
Pro7 HD
Sat1 HD
De HD uitvoeringen van ProSieben en Sat.1 zijn niet FTA, maar worden via het betaalde Duitse HD+ platform aangeboden.
NDR HD
MDR HD
Bayern HD
Hessen HD
Bestaat er wel een HD uitvoering van deze kanalen?
In Duitsland zeuren ze niet. Daar gaan ze gewoon met hun tijd mee en wordt technologische vooruitgang niet aangegrepen om er een slaatje uit te slaan, wat in Nederland nu wel gebeurd.
Voor zover mij bekend betalen de Duitsers kijk en luistergeld per ontvangstapparaat en dat schijnt ook te gelden voor computers en telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het lijstje hier vandaan. Daar staat 'vrij' bij die zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 18:30:
Wel als het om beeldkwaliteit, want dat is nooit zo geweest. En beeldkwaliteit is geen 'product'. Dat is gewoon een foute gedachte en een verkeerde marktwerking. Beeldkwaliteit hoort gewoon bij een vaste investering die om de zoveel jaar gedaan moet worden door een bedrijf. Bij zwart-wit naar kleur moest er ook apparatuur vernieuwd worden. Dat werd ook niet doorberekend aan de klant. Dat dat met HD in Nederland nu wel gebeurd is gewoon te gek voor woorden. Kijk, dat bepaalde zenders met bepaalde content extra geld vragen kan ik nog wel begrijpen, omdat die content misschien duurder is om te maken. Denk aan bioscoopfilms, natuurfilms in verweggistan of aan voetbalwedstrijden met overbetaalde voetballertjes. Maar of je dat nou met een HD camera of een SD camera schiet is gewoon bullshit om daar extra voor te vragen. Dat hebben ze bij zwart-wit naar kleur ook niet gedaan.
Beeldkwaliteit is toch een kenmerk van het product IPTV dus met een betere beeldkwaliteit heb je een beter product waar je dan ook logischerwijs extra voor betaald.

En als aanvulling op wat Archie zegt wil ik nog toevoegen dat FTA via de satteliet niet automatisch betekend dat een distributeur ze ook gratis toe kan toevoegen aan hun pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 19:21:
[...]

Beeldkwaliteit is toch een kenmerk van het product IPTV dus met een betere beeldkwaliteit heb je een beter product waar je dan ook logischerwijs extra voor betaald.
Ja, ik vind dat dus een foute marktwerking. Je hebt gelijk dat Glashart Media IPTV probeert te pushen omdat het een betere beeldkwaliteit mogelijk maakt. Dat is natuurlijk gewoon onzin, want met DVB-C is een identieke beeldkwaliteit mogelijk. Een gezonde marktwerking zou zijn als men het IPTV product zou profileren als een dienst waar je standaard grotere zenderpakketten krijgt. Dit omdat de coax niet meer de limiterende factor is in het zenderaanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 19:16:
Ik heb het lijstje hier vandaan. Daar staat 'vrij' bij die zenders.
Ziet eruit als redelijk verouderde verwachtingsinformatie die ook nog achterhaald is gezien de realiteit van vandaag. Recent is bijvoorbeeld BBC One HD toegevoegd, maar als we dat lijstje mogen geloven dan was er in het najaar van 2009 al sprake van BBC 1, 2, 3 en 4 HD. Ik heb de door jou genoemde kanalen gewoon geprobeerd te vinden via http://nl.kingofsat.net die de diverse satellieten regelmatig scannen op kanaalwijzigingen.

Conclusie: nooit zomaar voor waar aannemen wat je op het Internet vindt, maar altijd proberen om de gevonden informatie te verifiëren via meerdere bronnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 19:31:
[...]

Ja, ik vind dat dus een foute marktwerking. Je hebt gelijk dat Glashart Media IPTV probeert te pushen omdat het een betere beeldkwaliteit mogelijk maakt. Dat is natuurlijk gewoon onzin, want met DVB-C is een identieke beeldkwaliteit mogelijk. Een gezonde marktwerking zou zijn als men het IPTV product zou profileren als een dienst waar je standaard grotere zenderpakketten krijgt. Dit omdat de coax niet meer de limiterende factor is in het zenderaanbod.
Nee jij kijkt denk ik iets te veel vanuit je eigen wensen. Kijk GHM beweert niet dan een goede HD beeldkwaliteit via DVB-C niet mogelijk is. Alleen kiezen zij er uit commerciele overweging voor om HD alleen via IPTV aan te bieden. Je kunt namelijk niet ontkennen dat voor veel mensen HD een belangrijke factor is om voor IPTV te kiezen. HD geeft namelijk een toevoeging aan het product in de vorm van betere beeldkwaliteit en dat ze dat gebruiken als commercieel bedrijf is geheel logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Mensen, laten we hier niet te lang off-topic doorgaan. Zo'n discussie kan je beter op een forum voeren over DVB-C, over HD TV, of over Lijbrandt (algemeen of hun TV product). Voor Houten is er nu volgens mij genoeg over gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
ik222 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 19:21:
Klinkt als "digitale beeldkwaliteit", ook zo'n nietszeggende term. De toevoeging HD wil ook niet automatisch zeggen dat de beeldkwaliteit beter is dan bij SD kanalen, want net als bij SD geldt ook voor HD dat een te lage bitrate een slechtere beeldkwaliteit op levert. Beeldkwaliteit heeft als zodanig niets met IPTV van doen. IPTV is een transport mechanisme om de data van een kanaal van A naar B te krijgen.
En als aanvulling op wat Archie zegt wil ik nog toevoegen dat FTA via de satteliet niet automatisch betekend dat een distributeur ze ook gratis toe kan toevoegen aan hun pakket.
Er is in Europa maar één land waar het wel mag en dat is in Zwitserland. Verder is het gewoon een commerciële aangelegenheid. Een kabel of glasvezel provider probeert immers commercieel voordeel (winst) te behalen via het kanalenpakket dat ze aanbieden en zal dus in veel gevallen een deel van de opbrengst moeten afdragen aan de maker van die kanalen. Dit nog afgezien van allerlei rechten die aan de makers van de content van die kanalen moeten worden afgedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
ArChie schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 19:53:
[...]

Klinkt als "digitale beeldkwaliteit", ook zo'n nietszeggende term. De toevoeging HD wil ook niet automatisch zeggen dat de beeldkwaliteit beter is dan bij SD kanalen, want net als bij SD geldt ook voor HD dat een te lage bitrate een slechtere beeldkwaliteit op levert. Beeldkwaliteit heeft als zodanig niets met IPTV van doen. IPTV is een transport mechanisme om de data van een kanaal van A naar B te krijgen.

[...]
Beeldkwaliteit op zich is toch een kenmerk van een televisie product? Hoe je het dan noemt maakt niet zo veel uit maar betere beeldkwaliteit is beter televisie product, dat bedoelde ik. Had het hier dus over IPTV als het product wat Glashart Media levert, niet over de techniek.
Er is in Europa maar één land waar het wel mag en dat is in Zwitserland. Verder is het gewoon een commerciële aangelegenheid. Een kabel of glasvezel provider probeert immers commercieel voordeel (winst) te behalen via het kanalenpakket dat ze aanbieden en zal dus in veel gevallen een deel van de opbrengst moeten afdragen aan de maker van die kanalen. Dit nog afgezien van allerlei rechten die aan de makers van de content van die kanalen moeten worden afgedragen.
Ja dat bedoel ik dus, een provider moet meestal voor FTA zenders gewoon betalen om ze door te mogen geven in hun pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Voor mij is het simpel: de kwaliteit van iptv van lijbrandt in Houten is beter dan die van dvb-c van ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Worden er in de borchen ongeveer de beloofde snelheden behaald met een 50/50 glasvezel abbo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Ik haal op 100/100 glasvezel 10,8 MByte/s. Is dus aardig volgens spec in de door jou gevraagde wijk. :D

[ Voor 17% gewijzigd door daemonix op 29-11-2010 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-06 16:09

BdB

sjimmie schreef op donderdag 25 november 2010 @ 21:56:
[...]

Ik had wel het gevoel dat het aantal nieuwe mensen niet erg groeide, maar van problemen heb ik niets gehoord. Begin deze week is er nog wel een aansluiting gemaakt bij iemand die ik ken (vlak bij het Oude Dorp).
Waar komt jouw vermoeden/gerucht/bericht vandaan, als ik vragen mag?
Van mijn ouders dus. Die hadden het ook weer ergens opgepikt. Een via via vermoeden dus.
Feit blijft dat ze al een paar weken wachten op hun aansluiting.

Drommels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Niet online
Hmm... Ik wil toch eigenlijk z.s.m. over gaan stappen op glasvezel. Ons huidige Tele2 abbo is hopeloos verouderd; ik haal maximaal ongeveer 3,92 (490 kilobyte/sec) nu... Als ik die snelheden van jullie zie wordt ik gelijk jaloers. :p Ik ben nu van plan om mn ouders over te halen het 50/50 abbo te nemen met telefoon erbij. De TV er niet bij, want het is bij Lijbrandt ook toch zo dat je maar 1 of 2 kastjes krijgt, dus maar 1 of 2 TV's kan voorzien van een (HD) signaal? Dan blijven we qua TV voorlopig nog bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Ik weet niet van een limiet in aantal aan te sluiten kastjes voor tv. Mijn humax 5050c (voor ziggo gebruikt) werkt nu prima op de dvb-c aansluiting van Lijbrandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi Driftspin,

Het DVB-c signaal zit op de coax-aansluiting (RF-connector) op je NTU (glasvezelkastje). Op deze RF-connector kan je je bestaande coax kabels aansluiten.
Je kan dan je bestaande analoge TV's blijven gebruiken en daar waar je een DVB-c settop-box (niet UPC) hebt of een geschikte TV met ingebouwde DVB-c tuner kan je dus het DVB-c signaal ontvangen en bekijken

Voor IPTV wordt de Amino settop box meegeleverd. Daarmee geef ik aan dat mede tweakers je hopelijk kunnen helpen met je HTPC vraag, Lijbrandt biedt hier geen ondersteuning.

Op de NTU is een UTP poort voor IPTV en een UTP poort voor Internet. Op de poort voor internet kan je je eigen router aansluiten. Als je het IPTV signaal op meerdere plekken in je huis wilt hebben kan je een SWITCH (dus geen router) aansluiten op de UTP poort voor IPTV.
Lijbrandt ondersteunt tot 3 Amino's per glasvezelaansluiting, De hardware kost geld maar alle TV-pakketten die in je abonnement hebt werken op alle Amino settop boxen.

Hopelijk heb ik je een beetje op weggeholpen.

vrgrt,

Webteam Lijbrandt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rondebru
Leuk toch een antwoord op een vraag van 20 maart j.l.
Het Webteam ("ik") mag de gehele topic ( en andere ) wel eens doornemen.

Nieuw voor mij is dat er 3 Amino's per aansluiting worden ondersteund. Ik dacht voorheen slechts 2.
Wil je dat, dan moet je geen 100/100 abo hebben want dat kost je dan de nodige Mb's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Awoodentree schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 20:21:
De TV er niet bij, want het is bij Lijbrandt ook toch zo dat je maar 1 of 2 kastjes krijgt, dus maar 1 of 2 TV's kan voorzien van een (HD) signaal? Dan blijven we qua TV voorlopig nog bij Ziggo.
Op IPTV kan je in principe wel meer dan 2 TV's met elk een Amino 130M aansluiten, maar op een gegeven moment gaat het krap worden qua totale bandbreedte. Lijbrandt "ondersteunt" er max 3 tegelijk. Als je 50Mb internet neemt dan heb je nog minstens 50Mb over voor je IPTV streams en dat is wel meer dan 3 streams. (en hoe vaak wil je die 50Mb internet volledig gebruiken als je ook al naar meer dan 2 TV's aan het kijken bent??)

Via DVB-C kan je, binnen de grenzen van de sterkte van het signaal op de COAX kabel, zeker meer TV's aansluiten. DVB-C gaat gewoon over COAX dus dat heeft niets met bandbreedte te maken. Men zegt dat het signaal van Lijbrandt sterker is dan van Ziggo, dus kan je er zeker meer aansluiten.
Maar... je hebt tussen haakjes HD staan. DVB-C is geen HD.

Het is ook geen of/of. Je kan dus (niet-HD) TV's via DVB-C gebruiken en andere met HD via een Aminet 130M. En dan ook nog een paar oude TV's gewoon analoog op coax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiquena
  • Laatst online: 10-07-2023
Zie dat er sinds kort een container van KPN met een info-centrum staat bij de Albert Heijn in de Grassen. Je kan daar een demo zien schijnt van glasvezel. Zou dat betekenen dat die container al op Glas aangesloten is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Xiquena schreef op woensdag 01 december 2010 @ 20:01:
Zie dat er sinds kort een container van KPN met een info-centrum staat bij de Albert Heijn in de Grassen. Je kan daar een demo zien schijnt van glasvezel. Zou dat betekenen dat die container al op Glas aangesloten is? :)
zal wel een glascontainer zijn :+
Maar serieus, hoop nu wel dat het hier in zuid nog even duurt, want heb net voor een jaar kpn interactief moeten afsluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdB

BdB

BdB schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 11:36:
[...]

Van mijn ouders dus. Die hadden het ook weer ergens opgepikt. Een via via vermoeden dus.
Feit blijft dat ze al een paar weken wachten op hun aansluiting.
De nieuwste ontwikkeling in de zaak.
Ze hebben een brief gehad van Lijbrandt met de melding dat er al een andere provider actief is op de lijn :S
Hoe kan dit????
Mijn vader heeft gebeld met de helpdesk en die gaven aan dat het onbegrijpelijk dat hij die brief ontvangen had en dat ze het "door zouden leiden". Dit was op 15/11 en sindsdien heeft hij niets meer gehoord.
Yogoi of webteam, kunnen jullie hier iets over zeggen?

Drommels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkootstra
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-11-2024
Tja en dan is er een stroomstoring in heel Houten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Niet online
Pff, inderdaad heel Houten zonder stroom. Van kwart voor 6 tot kwart over 6 ongeveer toch? Ik heb niet goed op de tijd gelet maar zoiets dacht ik.

Edit: Linkje van RTV Utrecht http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/297053

[ Voor 75% gewijzigd door Awoodentree op 02-12-2010 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SigmundFreud
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

SigmundFreud

Sic transit gloria mundi

Kwart voor zes tot half 7. Iets stuk in een transformatorhuisje, zegt Stedin. Oorzaak onbekend -- niet de eerste keer dit jaar, toch.

...maar ik heb een bel op mijn fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
En ik maar denken dat providers toch wel enige vorm van noodstroom hadden. Maar zowel het GSM netwerk als het glasvezel netwerk lagen meteen plat. Ik kon het weten want mijn routers, telefoontoestellen, servertje, een lamp en een los stopcontact, 1 van de wekkers, enzovoorts zitten wel op een UPS. Blijkbaar heb ik het beter geregeld dan "de grote jongens". }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Niet online
Klopt. Een vriend van me probeerde nog met zijn iPhone 4 via 3G op internet te gaan maar dat lag er ook allemaal uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdB

BdB

Mensen die niet konden bellen? Mijn GSM deed het prima. Hij schakelde automatisch over naar GSM en dat werkte prima.
Het was op zich wel gezellig, zo in het donker :)
Het is inderdaad niet de eerste keer in de afgelopen drie maanden.

Drommels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guere
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
sjimmie schreef op donderdag 02 december 2010 @ 21:48:
En ik maar denken dat providers toch wel enige vorm van noodstroom hadden. Maar zowel het GSM netwerk als het glasvezel netwerk lagen meteen plat. Ik kon het weten want mijn routers, telefoontoestellen, servertje, een lamp en een los stopcontact, 1 van de wekkers, enzovoorts zitten wel op een UPS. Blijkbaar heb ik het beter geregeld dan "de grote jongens". }:O
Bij mensen die ik ken in Houten bleef glasvezel wel gewoon werken. Zat je CPE ook op de UPS aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
EDIT: Grrr, ten tijde van de storing met glasvezel is de stekker uit de CPE geweest en nu zie ik dat die daarna in het verkeerde stopcontact is gegaan.
De volgende stroomstoring ben ik dus benieuwd of ik dan wel gewoon kan blijven internetten en bellen!

[ Voor 66% gewijzigd door sjimmie op 03-12-2010 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico Klus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:55
Vandaag een brief van Glashart in de bus gehad om me op te geven om te komen 'schouwen' want binnen kort gaan ze beginnen met de aanleg van het glasvezelnet (Houten-zuid, de Mossen). Dan lopen ze toch aardig op schema.
Hier bij de AH zag ik nu ook een info keet van KPN over glas abbo's.

Mooi dat dat aanleggen redelijk voorspoedig verloopt dan, maar hoe zit het met het aansluiten. Ik heb nog steeds de indruk dat dat maar mondjesmaat gaat.

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjimmie schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 11:36:
EDIT: Grrr, ten tijde van de storing met glasvezel is de stekker uit de CPE geweest en nu zie ik dat die daarna in het verkeerde stopcontact is gegaan.
De volgende stroomstoring ben ik dus benieuwd of ik dan wel gewoon kan blijven internetten en bellen!
Die kan je toch gewoon even terugzetten, of is het 'juiste' stopcontact al bezet met iets wat echt niet uit mag? De CPE start vrijwel altijd binnen een paar seconden compleet op, dus een lange onderbreking hoef je niet te verwachten (tenzij er andere storingen in het netwerk zijn natuurlijk, dan kan het langer duren).

Zou overigens wel kunnen zijn dat een op de CPE aangesloten apparaat ook zijn DHCP lease opnieuw moet aanvragen afhankelijk van wat er centraal aan security geregeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 10:57:
[...]

Die kan je toch gewoon even terugzetten,
Uiteraard, maar niet als je er pas de volgende dag achterkomt dat het niet werkte omdat de CPE geen stroom had. (ik had die avond wel gezien dat de router en de switch stroom hadden, maar niet dat de CPE stroomloos was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Wat me vandaag opviel: ik had nog steeds 10,8 MB/s download ondanks dat hd tv aanstond... Hebben we een gigabit cpe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Yogoi, zou jij alstublieft eens willen kijken naar ons 2e telefoon nummer. Het is één groot drama aan het worden. Het nummer ligt er al 3 weken uit na het porteren. Het eerste nummer is wel goed gegaan, maar het tweede niet. Dat is ons zakelijk nummer, we hebben hier dus veel last van. Bellen met de helpdesk levert niks op. Er worden alleen steeds meldingen gedaan aan de technische dienst. Er wordt verteld dat het modem gereset moet worden via Noorwegen? Ik kan hier helemaal niks van begrijpen. De helpdesk wil ook geen nummer van een meerdere doorgeven of nummers van de technische dienst geven. We staan dus volledig met onze rug tegen de muur, maar ik snap niet dat het probleem niet wordt opgelost. Mijn vader gaat nu morgen de KPN bellen om ons weer aan te sluiten omdat maar ik ben bang dat het dan nog meer door elkaar gaat lopen. Het kost ons nu zo veel geld dat we dus gewoon maar weer twee abonnementen gaan afsluiten, dat is toch te gek voor woorden. Zou jij er aub naar willen kijken?

vofcontactlensdistributiecentrum
3991DX nr. 17
0306352301

Graag wil ik iedereen dit verhaal meegeven die twee nummers wil laten draaien op Lijbrandt, ik ben na eerder positief bericht, heel erg teleurgesteld in Lijbrandt.

Nog een vraag aan ook anderen die misschien een oplossing weten, waarom is het beeld heel vaak 4:3? Ik kan dit alleen oplossen door de TV instellingen aan te passen alleen dat gaat niet helemaal goed, er valt dan beeld weg, bij Ziggo was dit nooit. Ik vind trouwens ook dat het apparaat langzaam reageert op de afstandsbediening.

[ Voor 13% gewijzigd door krouwen op 05-12-2010 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:06
Inmiddels weer een provider aan het lijstje toegevoegt.

http://www.glashart.nl/houten/providers

[ Voor 12% gewijzigd door Johnnie5 op 05-12-2010 21:48 . Reden: Nog wat toegevoegt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
krouwen schreef op zondag 05 december 2010 @ 14:19:
Nog een vraag aan ook anderen die misschien een oplossing weten, waarom is het beeld heel vaak 4:3? Ik kan dit alleen oplossen door de TV instellingen aan te passen alleen dat gaat niet helemaal goed, er valt dan beeld weg, bij Ziggo was dit nooit. Ik vind trouwens ook dat het apparaat langzaam reageert op de afstandsbediening.
Heb je de amino al ingesteld staan op '1080i altijd breedbeeld'? (Dat is niet de instelling die ik heb staan, mijn philips doet prima rescaling, ik heb 1080i aan staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Inmiddels 23 HD kanalen. Goed bezig Lijbrandt.

[ Voor 12% gewijzigd door daemonix op 06-12-2010 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-08 10:43
toch raar, want als ik bijvoorbeeld op postcode 3995gz 231 kijk bij tweak.nl dan hebben we de mogelijkheid om een R+ abbo te bestellen, maar volgens het kaartje van glashart en dan tweak, doet Tweak geen r+ in houten... maar in mijn straat kun je dan bijvoorbeeld weer alleen KPN bestellen, 3991gz 14 (en nee, dat is niet mijn huisnummer ;) ).

dan is de vraag, moet ik gewoon nog een maandje wachten tot ik ook r+ kan bestellen, of is die andere postcode een foutje van tweak...

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
freak1 schreef op maandag 06 december 2010 @ 18:21:
[...]

dan is de vraag, moet ik gewoon nog een maandje wachten tot ik ook r+ kan bestellen, of is die andere postcode een foutje van tweak...
Die vraag zou ik aan Tweak zelf stellen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:58
www.concepts-ict.nl bied een digitale PVR aan.

Ben benieuwd wanneer Lijbrandt zover is

Ook digitale factuur zou wel makkelijk zijn...

Mike

[ Voor 24% gewijzigd door MikeT80 op 06-12-2010 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico Klus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:55
Ik had mijn Ad Block Plus iets te strak staan en kreeg geen mogelijkheid om gebruik te maken van de opzegservice of de digitale antwoordkaart.
Anderen wil ik deze ook niet onthouden ;)
Wilt u hulp bij het opzeggen van uw huidige abonnement(en)? Stel hier uw opzegbrief samen.

Heeft u een antwoordkaart ontvangen? Vul deze dan hier in.

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
MikeT80 schreef op maandag 06 december 2010 @ 21:03:
www.concepts-ict.nl bied een digitale PVR aan.

Ben benieuwd wanneer Lijbrandt zover is

Ook digitale factuur zou wel makkelijk zijn...

Mike
Alleen jammer dat ze moeite hebben met rekenen. Juist op de duurste box krijg je de minste korting:
# Digitale TV Box
Eenmalige kosten: € 99,-|Nu gratis
# Digitale TV Box High Definition
Eenmalige kosten: € 169,-|Nu € 70,-
# Digitale TV Box met PVR
Eenmalige kosten: € 249,-|Nu € 165,-
Op de eerste 2 boxen krijg je 99 euro korting, op de PVR 84 euro.

Bij Concepts krijg je ook 2Gb Online Backup.

En ja, de digitale factuur, werkende VoIP diensten (doorschakelen, voicemail, online inzien, ...), en eens de lopende problemen oplossen... Kwam er maar eens wat schot in!
sjimmie schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 12:30:
De diensten op telefonie hebben "een probleem" waardoor ze niet kunnen worden aangeboden. Dat is al een hele tijd en dat gaat ook nog weken duren. Dus, geen voicemail terwijl ik dat juist vanaf morgen nodig heb! Iemand een oud analoog antwoord apparaat te huur voor een maandje ofzo? 8)7

De vriendelijke man zei nog dat hij mij wel op de hoogte zou brengen zodra het werkte, maar vervolgens heeft hij niet naar mijn mailadres, telefoonnummer of wat dan ook gevraagd dus dat gaat hem niet lukken. Dat is een slordigheidje wat me al vaker is opgevallen, ze beloven terug te bellen of te mailen maar zelfs al geef je ze je gegevens dan hoor je niets meer (al meerdere keren gehad).
Lange weken... Ik heb net voor de zekerheid op het portal gekeken maar er zijn nog steeds geen mogelijkheden voor voicemail.
En het probleem dat de andere kant aan de telefoon ons maar heel zacht hoort zou ook allang zijn opgelost, maar dat speelt ook nog steeds. Net daarover maar weer gemaild.

[ Voor 41% gewijzigd door sjimmie op 07-12-2010 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rondebru
Mijn internetverbinding lag er net even uit. Anderen ook iets gemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Yep, thuis en bij een school. Zo'n 5 minuten geleden waren ze weer bereikbaar.
(vanaf even na half 1 tot circa 1 uur lag het plat)

[ Voor 25% gewijzigd door sjimmie op 10-12-2010 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SigmundFreud
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

SigmundFreud

Sic transit gloria mundi

rondebru schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 13:01:
Mijn internetverbinding lag er net even uit. Anderen ook iets gemerkt?
Uiteraard ook gemerkt, het duurde een klein kwartiertje. Glitch in the matrix, zullen we maar zeggen (wel vaak, tenminste zo voelt het).

...maar ik heb een bel op mijn fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Yogoi schreef op woensdag 17 november 2010 @ 12:21:
...(let op dit is zo ver ik weet een omleiding, diensten kunnen nog hele even down gaan bij de terugpaatsing van de originele fiber)
Was dat de onderbreking die we net hadden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:06
Weinig respons de laatste tijd van Lijbrandt zijde.
Slechte zaak.

[ Voor 23% gewijzigd door Johnnie5 op 10-12-2010 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rondebru
Ja, waar is dat "Webteam" gebleven??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Er is sowieso nooit veel respons geweest, alleen heel selectief op wat op dat moment kon worden opgelost. Het lijkt er op dat marketing heeft ingegrepen en heeft verordoneerd dat er niet meer publiek door anderen dan henzelf mag worden geantwoord. Weet niet of dat zo heel positief is. Weet eigenlijk wel zeker van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Nog iemand last van verkeerd lopende klokken op zijn humax? Nu loopt de klok 1 dag en een uur voor. Niet echt handig als je automatisch wilt opnemen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bekend probleem bij het DVB-C signaal van Glashart Media:

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2010 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Zijn er nu al mensen die iets anders hebben dan Lijbrandt of KPN in Houten? Vind dat Lijbrandt er maar een zooitje van maakt als ik het zo lees, en KPN is nogal een vergrijsde monopolist.

Is het nou echt zo moeilijk om een enigszins technisch redelijk werkend product met ditto helpdesk op te zetten? Misschien eens wat meer geld in de techniek/support en wat minder in de marketing, zeker in dorpen doet het mond op mond effect meer dan marketing als je zorgt dat je een goed product en service levert..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
@Alexander01: het lijkt er op dat yogoi zijn aandacht naar die thread heeft verlegd, daar post hij (nog wel eens) in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
daemonix schreef op maandag 13 december 2010 @ 09:53:
het lijkt er op dat yogoi zijn aandacht naar die thread heeft verlegd, daar post hij (nog wel eens) in.
Niet alleen Yogoi lijkt zijn aandacht te hebben verlegd, heel Lijbrandt lijkt weinig aandacht bij Houten meer te hebben... :(
Vorige week mailde ik ze weer eens om de status na te vragen van het slechte telefoongeluid, waarop ik zo'n fijne "Copy-Paste" reactie terug kreeg:
Helaas is hier op dit moment nog niets van bekend.
Zodra het probleem opgelost is, zult u hier bericht over krijgen.
Zou het mogelijk zijn om het contract vroegtijdig te ontbinden als ze problemen niet oplossen en delen van diensten niet leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 09:20
Ik heb, ondanks het feit dat we vroeg aangesloten werden, expres de kat uit de boom gekeken..en zie hier het resultaat. Ik ben benieuwd of Tweak bepaalde zaken wél op orde heeft :) Nu maar eens kijken wat het handigst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Weiman schreef op maandag 13 december 2010 @ 11:29:
Ik heb, ondanks het feit dat we vroeg aangesloten werden, expres de kat uit de boom gekeken..en zie hier het resultaat. Ik ben benieuwd of Tweak bepaalde zaken wél op orde heeft :) Nu maar eens kijken wat het handigst is.
Dat schijnt ook niet alles te zijn getuige andere forums hier, maar goed, ik ben ook wel erg benieuwd. Ik kijk gedwongen de kat uit de boom (nieuw huis in Zuid en daar ligt nog geen glas, dus moest me een jaar aan KPN binden..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Tweak levert sinds afgelopen vrijdag ook 200/200Mbit in (ondermeer) Houten. Ze hebben daar tevens de prijs van verlaagd van 129 naar 99 euro.
Linkje naar het nieuws

En om nog maar een ander "nieuwtje" te plaatsen:
Ik zie net dat Lijbrandt z'n website heeft opgeknapt!
Wat mij meteen deed denken aan:
krouwen schreef op donderdag 04 november 2010 @ 11:34:
de website wordt binnen twee weken helemaal vernieuwd[/b] en dan zou alles het moeten doen.
Ik (bedenk weer bij mezelf waarom het gewoon nu niet werkt want nu wordt het ook al opgeleverd.)
Ik: Oh een hele nieuwe website?
Meneer: Ja dan werkt alles helemaal goed, want nu 'crashed' de website een beetje.
Ik weet niet wat er nu wel werkt, maar bijvoorbeeld de telefonie-diensten zijn nog steeds zo kaal als ze waren.

Edit: De site is zo nieuw, onderaan staat al: © Lijbrandt 2010-2011

[ Voor 64% gewijzigd door sjimmie op 13-12-2010 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
sjimmie schreef op maandag 13 december 2010 @ 15:23:
Tweak levert sinds afgelopen vrijdag ook 200/200Mbit in (ondermeer) Houten. Ze hebben daar tevens de prijs van verlaagd van 129 naar 99 euro.
Linkje naar het nieuws

En om nog maar een ander "nieuwtje" te plaatsen:
Ik zie net dat Lijbrandt z'n website heeft opgeknapt!
Wat mij meteen deed denken aan:

[...]

Ik weet niet wat er nu wel werkt, maar bijvoorbeeld de telefonie-diensten zijn nog steeds zo kaal als ze waren.
hebben ze het toch bijna gehaald die 2 weken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Zijn we nou KPN, Reggefiber of Glashart voor Tweak?
Hier gaat het over KPN vs. Reggefiber, maar noemen ze Reggefiber Glashart qua tv, wij hebben toch Glashart als glas uitbater?
Levering van de niet-R+ abonnementen

Dekkingsgebied TweakFiber KPN actieve operatorDe groene gebieden op de kaart vertegenwoordigen het dekkingsgebied waar TweakFiber abonnementen zonder R+ leverbaar zijn. Deze abonnementen worden geleverd in gebieden waar KPN actieve netwerkoperator is. TweakFiber is in deze regio's leverbaar met digitale interactieve TV van KPN, telefonie en razendsnel Internet.

Levergebieden zijn: Almere-Stad, Almere-Haven, Amersfoort, Amsterdam-Osdorp, Bergschenhoek, berkel & Roedenrijs, Bleiswijk, Dordrecht, Elburg, Enschede, Groenlo, Haaksbergen, Hilversum, Hoevelaken, Houten, Lansingerland, Laren, Leeuwarden, Meppel, Nijkerk, Nijkerkerveen, Schijndel, St. Oedenrode, Son & Breugel, Uden, veghel.

Levering van de R+ abonnementen

Dekkingsgebied TweakFiber Reggefiber actieve operatorDe blauwe gebieden op de kaart vertegenwoordigen het dekkingsgebied waar TweakFiber R+ abonnementen leverbaar zijn. Deze abonnementen worden geleverd in gebieden waar Reggefiber actieve netwerkoperator is. TweakFiber is in deze regio's leverbaar met digitale interactieve TV van Glashart Media, telefonie en razendsnel Internet.

Levergebieden zijn: Almere-Buiten, Amersfoort, Bathmen, Berkelland, Deventer, Diepenveen, Holten, Meppel, Rijssen, Ruurlo, Schalkhaar, Veenendaal, Wijchen, Zeewolde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Zoals ze zeggen krijg je in het Reggefiber gebied digitale TV van Glashart.
Voor zover ik weet kan je, ook qua Tweak, hier in Houten kiezen. Je kan dus zowel een R als een R+ abo afsluiten. Een R abo is "vergelijkbaar" met wat KPN in Houten levert en een R+ abo is vergelijkbaar met wat Lijbrandt levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
sjimmie schreef op maandag 13 december 2010 @ 15:57:
Zoals ze zeggen krijg je in het Reggefiber gebied digitale TV van Glashart.
Voor zover ik weet kan je, ook qua Tweak, hier in Houten kiezen. Je kan dus zowel een R als een R+ abo afsluiten. Een R abo is "vergelijkbaar" met wat KPN in Houten levert en een R+ abo is vergelijkbaar met wat Lijbrandt levert.
Ja maar, ja maar....als je goed leest staat Houten onder het KPN gebied genoemd...toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
datadevil schreef op maandag 13 december 2010 @ 16:17:
[...]

Ja maar, ja maar....als je goed leest staat Houten onder het KPN gebied genoemd...toch?
Tsja, vermoedelijk kunnen we in hun kleur-systeem niet in beide gebieden vallen. ;)
(blijkbaar ben je óf groen, óf blauw)
Volgens de postcode check kan je in ieder geval zowel R als R+ aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
sjimmie schreef op maandag 13 december 2010 @ 16:46:
[...]

Tsja, vermoedelijk kunnen we in hun kleur-systeem niet in beide gebieden vallen. ;)
naja, ik dus niet, ik kan alleen kpn aanvragen :')

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
balen, KPN is echt niet veel soeps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
freak1 schreef op maandag 13 december 2010 @ 19:46:
[...]

naja, ik dus niet, ik kan alleen kpn aanvragen :')
Hmm, dan zit je waarschijnlijk op een wijkcentrale die nog niet zo "lang" klaar is.
De postcode check van Tweak loopt nogal achter, heb ik al eerder gemerkt.
De updates van de postcodetabel op het KPN (R) netwerk lopen voor op die van het R+ netwerk.
Als je graag zekerheid wilt kan je ze ff mailen en anders geduld hebben. We zitten hier allemaal op hetzelfde netwerk dus ze gaan echt niet op de ene postcode anders leveren dan op de andere postcode in Houten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
sjimmie schreef op maandag 13 december 2010 @ 20:21:
[...]

Hmm, dan zit je waarschijnlijk op een wijkcentrale die nog niet zo "lang" klaar is.
De updates van de postcodetabel op het KPN (R) netwerk lopen voor op die van het R+ netwerk.
Als je graag zekerheid wilt kan je ze ff mailen en anders geduld hebben. We zitten hier allemaal op hetzelfde netwerk dus ze gaan echt niet op de ene postcode anders leveren dan op de andere postcode in Houten.
Maar waarom is hun site dan weer zo vaag...ik snap er niks van dat bedrijven zo armoedig communiceren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 21:16
sjimmie schreef op maandag 13 december 2010 @ 16:46:
[...]

hier in Enschede kan ik zowel non R als R+ aanvragen.
optie's:
  • de wijkcentrales zijn nog niet klaar
  • je zit in een WBA only gebied. m.a.w. de enigste operator is KPN waardoor je geen R+ kan krijgen.
zelf heb ik een non R abbo. (R+ was nog niet leverbaar)
ik raad mensen alleen maar aan om naar een R+ abbo te gaan.
ik baal van die KPN meuk.

verwacht ook niet te veel van tweak als ISP provider. ik heb vanaf april(1 van de eerste klanten) een 50Mbit abbo, en de problemen bestaan nog steeds.. (ongeveer nog 5 tickets open staan) en tweak geeft de schuld gewoon aan kpn :r
zie o.a. Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 1
zie ook http://glasvezelnetwerkaalten.blogspot.com/

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
sjimmie schreef op maandag 13 december 2010 @ 20:21:
[...]

was het maar zo'n feest :')

TWeak geeft iig geen enkele garantie, heb nu een klacht bij Glashart lopen

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Wij zitten er aan te denken om de boel maar weer helemaal op te zeggen.

We krijgen gewoon geen tweede telefoonnummer aangesloten, hoe vaak je het ook probeert. Geluid van de eerste lijn die wel werkt is nog steeds zacht en de klantenservice kom je geen ene stap verder mee.

De kwaliteit van het beeld vindt ik overigens ook niet heel super. Je ziet dat er een soort JPG encoding wordt toegepast en er is geen oplossing om het beeld beeldvullend te krijgen, ook al stel ik het in op 'altijd breedbeeld 1080i'. Het is vaak wanneer ze bijvoorbeeld denk ik geen breedbeeld uitzending hebben bij een paar zenders, maar bij Ziggo en DVB-C was/is dit probleem nooit. Daarnaast vindt ik dat de reactie van de afstandsbediening ontzettend traag is, alsof er een processor uit de prehistorie draait in het Amino kastje.

Daarnaast is de website 'vernieuwing' niks anders als een nieuw uiterlijk, geen extra functionaliteit, geen werkzame telefonie, facturen of homepage pagina's en nog steeds geen uitgebreide beschrijvingen over DVB-C etc.

Om nu te zeggen dat glasvezel ons heel veel heeft opgeleverd, nee!

[ Voor 11% gewijzigd door krouwen op 14-12-2010 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Dat van die 2e telefoon is natuurlijk uitermate beroerd.

Beeld is echt beter (veel beter zelfs) dan dat van ziggo, zeker op HD. Animal planet HD gebruikt een bandbreedte van ongeveer 16 Mbit/s, daar komt ziggo niet in de buurt (ze hebben zelfs dat kanaal niet ;)). Wij hebben amino 130m, geen klachten over dat ding, snel genoeg.

Ziggo heeft ook niet alles in breedbeeld, dat ligt aan een scaling instelling van je eigen tv. Ik zag bij ziggo en zie nu bij lijbrandt regelmatig dat de tv het beeld beeldvullend maakt. Nogmaals, dat is een eigenschap van je tv, dat kun je lijbrandt niet aanrekenen.

Internet technisch gezien is het een prima verbinding, wij halen gewoon de 100/100 Mbit/s ook al kijken we hd tv via de amino.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
@krouwen: kun je niet kijken of je een voip dienst kan vinden buiten lijbrandt om en daar je nummer heen kan halen? (ik weet, zou niet nodig moeten zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Ja maar de TV staat gewoon op normaal (wide). Er zit ook een functie op om het beeld te vullen (smart), dat kan wel alleen dan valt ook een stukje van de boven en onder rand weg. Bij Ziggo was dit niet, wat betekent dat de uitzending van Ziggo al geconverteerd is naar 16:9 en Lijbrandt dit niet doet. Dan moet inderdaad de TV een functie hebben om het beeld op een slimme manier te vullen, alleen onze TV doet dat door het beeld te verbreden maar ook een stukje in te zoomen (om niet te veel te vervormen), en daar gaat het mis. Een andere optie op de TV is er niet.

HD is inderdaad erg goed, maar bij SD uitzendingen zie ik duidelijk compressie. Niet slechte kwaliteit, maar JPG achtige compressie. Dit zie je vooral in gebieden waar weinig kleur verschil zit.

Ik weet niet wat jullie ervaring is met de bediening, maar als je bijvoorbeeld in de TV gids zit te kijken, en je houdt de knop ingedrukt om naar beneden te scrollen en je bent bij de zender die je wilt en laat de knop dan los dan blijft die maar doorgaan en doorgaan omdat die dan blijkbaar in zijn geheugen heeft gezet dat die nog verder door moet. Het zijn allemaal van deze kleine dingetjes die het irritant maken.

[ Voor 21% gewijzigd door krouwen op 14-12-2010 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krouwen schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 18:36:
Wij zitten er aan te denken om de boel maar weer helemaal op te zeggen.

We krijgen gewoon geen tweede telefoonnummer aangesloten, hoe vaak je het ook probeert. Geluid van de eerste lijn die wel werkt is nog steeds zacht en de klantenservice kom je geen ene stap verder mee.

De kwaliteit van het beeld vindt ik overigens ook niet heel super. Je ziet dat er een soort JPG encoding wordt toegepast...
Wat bedoel je met JPG encoding? Blokjes/Artefacten? Bij buitenlandse zenders (van de satelliet)?
...en er is geen oplossing om het beeld beeldvullend te krijgen, ook al stel ik het in op 'altijd breedbeeld 1080i'. Het is vaak wanneer ze bijvoorbeeld denk ik geen breedbeeld uitzending hebben bij een paar zenders, maar bij Ziggo en DVB-C was/is dit probleem nooit.
Bij de HD-zenders denk ik? Had je die ook al bij Ziggo? Omdat de HD-zenders op 1920x1080 uitzenden worden er bij 4:3 uitzendingen links en rechts zwarte balken in het signaal meegezonden. Daardoor kan je TV of STB niks uitrekken.
Daarnaast vindt ik dat de reactie van de afstandsbediening ontzettend traag is, alsof er een processor uit de prehistorie draait in het Amino kastje.
Klopt. Vooral de EPG reageert inderdaad niet bijster snel. Als je de pijltoetjes even inhoud en weer loslaat loopt de EPG inderdaad nog even door. Dat is irritant als je bijvoorbeeld snel van 5 naar 500 wilt gaan. Als je dan bij 500 loslaat eindig je waarschijnlijk ergens in de 800 :P Dit had ik hier ook al gepost. De afstandsbediening zelf is ook niet geweldig ingedeeld. De volume knoppen en program-up/down knoppen zitten veel te dicht tegen elkaar zodat je makkelijk dubbel drukt.

Gelukkig heb je de mogelijkheid om alternatieve hardware te gebruiken met het onversleutelde IPTV en DVB-C signaal

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2010 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Op de site van Lijbrandt staat nu:
De levering van de nieuwe Amino M532 met pauze- en opnamefunctionaliteit is wegens succes vertraagd.
We kunnen op dit moment helaas niet aan alle vraag voldoen.
En bij de FAQ staat:
Apparatuur: ik heb al een Amino M532 besteld, wat gebeurt er nu de levering is vertraagd?

Lijbrandt doet haar uiterste best om de Amino M532 weer zo snel mogelijk te kunnen leveren.

Heeft u bij Lijbrandt een Glasvezelaansluiting inclusief Amino M532 besteld en wordt uw Lijbrandt aansluiting nog deze maand opgeleverd dan zal er contact met u worden opgenomen voor een tijdelijke oplossing.
Heb ik iets gemist? Dit suggereert dat we dus al de M532 hadden kunnen bestellen.
Vermoedelijk is Lijbrandt in een nieuwe plaats al aan het uitrollen met een M532...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdB

BdB

Over dat probleem bij de telefonie. Ik weet niet of het al eerder gemeld is, maar ik heb iets (voor mij) nieuws ontdekt.
Het volume is alleen laag bij uitgaande gesprekken. De beller hoort de ontvanger prima. De ontvanger hoort de beller heel slecht.
Mijn ouders zijn ook overgestapt op Lijbrandt en we hebben het getest door een aantal verbindingen op te zetten tussen Lij - Lij en Lij - KPN. Zo zijn we er achter gekomen dat alleen uitgaande gesprekken erg zacht zijn.

Nu heb ik het lijbrandt webteam al even niet gehoord, maar dit zou nuttige informatie voor ze kunnen zijn.

Drommels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BdB schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 11:31:
Mijn ouders zijn ook overgestapt op Lijbrandt en we hebben het getest door een aantal verbindingen op te zetten tussen Lij - Lij en Lij - KPN. Zo zijn we er achter gekomen dat alleen uitgaande gesprekken erg zacht zijn.
Bedoel je met uitgaande gesprekken nu vanuit Lij naar een andere provider (hier KPN)? Of dat je vanuit een Lij telefoonlijn naar iemand anders belt (ongeacht of die bij Lij of KPN zit)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdB

BdB

Als ik bel vanaf mijn lijbrandt verbinding naar iemand op een KPN of lijbrandt verbinding, dan horen ze mij slecht. Ik hoor hen wel goed.
Als ik gebeld wordt vanaf een lijbrandt verbinding, dan hoort degene die mij belt mij goed, ik hen niet zo goed.
Het is dus de uitgaande verbinding, gezien vanaf de beller. In dit geval de lijbrandt verbinding.

Drommels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Heb je zelf (ook) een melding gemaakt bij Lijbrandt over het slechte volume?
En weten ze inmiddels van deze bevindingen?

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste