Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Yogoi
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 19-04 20:45
quote:
freak1 schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 21:11:
[...]

zou je nog een uitspraak kunnen doen of je eventueel betaald extra ip adressen kunt krijgen?
Dit is helaas niet mogelijk.

Het kan dit weekend wat trager zijn geweest (mijnlijbrandt) omdat er werkzaamheden waren bij Reggefiber aan een database systeem. Hieruit worden bepaalde waardes geladen in ons systeem. Waarop mijnlijbrandt geplugged is.

Een andere verklaring zou ik niet kunnen geven.

• net4me
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 16-02 21:12
Afgelopen vrijdag is onze aanvraag nummerportering telefonie KPN->Lijbrandt succesvol uitgevoerd!!
5 werkdagen nà de aanvraag via Mijn Lijbrandt/Telefonie.

Van KPN keurig bevestigingsbrief ontvangen dat portering was aangevraagd.
Van Lijbrandt helaas geen enkel nader bericht/bevestiging of statusmelding hierover...
Via inloggen op Mijn Lijbrandt blijkt wel de button Aanvraag nummerportering gewijzigd te worden in: Geen nummer voor portering beschikbaar.
Na zelf navragen bij de servicedesk eind vorige week, kreeg ik te horen dat de portering de volgende dag zou gaan plaatsvinden. Dit is inderdaad ook zo gebeurd. Je blijkt wel enige tijd op die dag slecht/onbereikbaar.
Het zou dus vanuit Lijbrandt wel klantvriendelijker zijn het moment van portering even naar de klant te communiceren.
Verder heb ik mijn oude ADSL-ISP zelf opgezegd.

Zoals al eerder gemeld in dit forum blijkt de overstapservice, waarmee Lijbrandt adverteert, dus feitelijk niet aanwezig. Desgevraagd werd mij slechts gewezen op standaard opzegbrieven die op de website staan.

Nu na de portering staat op Mijn Lijbrandt dat de aanvraag portering is verwerkt en succesvol is uitgevoerd.

• rondebru
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 21-06-2012
Na contact met de servicedesk kreeg ik het volgende emailadres om de overstap te regelen:

overstapdesk@kantoor.lijbrandt.nl

Vermeld je gegevens van de oude provider en het zou goed moeten komen.

Overigens heb ik bij de portering van geen van beide partijen ook verder maar iets vernomen. De verbinding bleek ineens overgezet, ook binnen 5 werkdagen.

• krouwen
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 29-03 09:06

krouwen

Yes Sir!

Vandaag is de CPE geïnstalleerd, na veel gedoe want de postcode was verkeerd doorgekomen, laptop-test geslaagd stond er op het formulier. Echter geen internet, niet via de router en niet via mijn laptop rechtstreeks. Krijg geen IP adres. Hele tijd gekloot, modem aan/uit router aan/uit, niks. Gebeld met de helpdesk (open tot 10 uur, compliment!).

Blijkt, na ook een heel uitzoeken aan hun kant (contact met allemaal verschillende helpdesk's en collega's), dat het abonnement nog niet actief is (hij staat niet op compleet) terwijl dat al wel had gemoeten. Dus concludeerde ze dat er dus iets vastgelopen is in de aanvraag en dat ze het zou gaan regelen. Deze week zouden we gebeld moeten worden. Toch wel apart omdat alle lampjes en ook het WAN lampje gewoon brandt echter wordt er dus geen IP adres uitgedeeld.

Ik vond het ook al vreemd want naast de brief met inlog codes verder niks ontvangen, geen handleiding van wat dan ook. Wel ook antwoord op mijn vraag gekregen wat betreft telefoonnummer portering, dat werkt niet omdat de aanvraag dus niet goed was nog. Dit soort dingen kun je alleen achter komen via de servicedesk, want op de sobere site staat verder erg weinig info. Ik begin steeds meer te beseffen dat één en ander nog goed in de kinderschoenen staat maar ik heb goede hoop en ben positief ingesteld. Gelukkig hebben we alles ook nog werkend via de oude abonnementen. :)

• datadevil
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 07:47
ach ja, ik ben nu aan het proberen bij KPN een alles in 1 pakket op koper (Niet glas!) te krijgen en dat gaat ook van geen kant, het lijkt overal een bende, maar bij Lijbrandt kom je er blijkbaar nog relatief makkelijk doorheen, dat lukt je bij KPN moeilijker

• Yogoi
@Krouwen:
Mail anders je naw gegevens even (inclusief de postcode die verkeerd bleek te zijn)(webteam@lijbrandt.nl of eventueel een PM hier)
Dan controleer ik je abonnement even. Er is namelijk net een nieuwe versie van osn systeem uitgekomen warin alle stadia van abonenmenten veranderd zijn. De dingen die ik je zie typen kloppen opzich wel maar de combinatie is wat apart. Als dat zo is wil ik er wel even naar kijken namelijk :)

• _ep
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 11-12-2013

_ep

Igor-to-the-Home!

quote:
krouwen schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 19:25:
Toch wel apart omdat alle lampjes en ook het WAN lampje gewoon brandt echter wordt er dus geen IP adres uitgedeeld.
Het WAN lampje geeft hier alleen aan dat de verbinding over de glasvezel goed is, en zegt niets over het verdere netwerk. Het is dus eigenlijk gewoon een link-lampje, zoals je dat op veel netwerk kaarten hebt. En zo'n link kan op zich best 'up' zijn terwijl je geen IP adres kunt krijgen.

Benieuwd waar ik mee bezig ben? http://www.elmerproductions.com/igor en http://www.genexis.eu

• rondebru
N.a.v. de eerdere post over de overstapservice. Die werkt dus wel maar alleen voor Internet en telefonie. Niet voor Ziggo. Die moet je zelf opzeggen met een standaard brief die beschikbaar is op de Lijbrandt site.

• BdB
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 17-04 15:36
quote:
Yogoi schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 20:25:
[...]

Neem even contact op met de servicedesk van ISP.
Dit komt bij een aantal mensen voor.
Als het aan de kant van je ISP ligt dan heb je waarschijnlijk niet helemaal de juiste firmware in de genexis zitten. En die is redelijk snel/makkelijk te herladen.
Dit heb ik gedaan. Voicemail ingesproken omdat de wachttijd erg lang was.
Word ik net teruggebeld door XMS... Apart :)

Als het goed is gaat Lijbrandt het nog oplossen, want ik heb uiteindelijk nog iemand aan de lijn gekregen.

• Yogoi
Mail me anders even op webteam[at]lijbrandt.nl
Stuur ik het morgen ochtend even aan, gaat wat sneller vermoed ik.
(ik heb je naw gegevens nodig en even korte omschrijving van je probleem, dan weet ik waar het over gaat)

• daemonix
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 19-01 21:25
Nummerbehoud is gelukt, keurig op de aangekondigde dag.

Nu hadden wij een geheim nummer, dat willen we graag zo houden. Het lijkt er op dat in ieder geval nummer informatie wordt meegezonden. Ideeen hoe dat uit te zetten?

• BdB
quote:
Yogoi schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:25:
Mail me anders even op webteam[at]lijbrandt.nl
Stuur ik het morgen ochtend even aan, gaat wat sneller vermoed ik.
(ik heb je naw gegevens nodig en even korte omschrijving van je probleem, dan weet ik waar het over gaat)
Done. Ik wacht het even af! Alvast bedankt!

• net4me
Iemand vwb de Lijbrandt-telefonie al ervaring met het verzenden/ontvangen van SMS berichten?
Ondersteunt Lijbrandt SMS-service wel?
Zoja, wat is het nummer van de SMS centrale van Lijbrandt? Ik mijn DECT blijkt nu als centrale ingesteld: 06736444440. Is dit niet de KPN SMS-centrale?
Bij mij lukt SMSen (nog) niet, krijg foutmelding "Service niet actief" bij verzendpoging.

net4me wijzigde deze reactie 20-10-2010 13:17 (4%)

• BdB
Het ontvangen van SMS berichten werkt prima. Net getest.
Ik werd gebeld op de vaste lijn met de melding: "KPN heeft een sms bericht ontvangen van <nummer> bla bla bla"
Grappig dat het van KPN komt :P

• net4me
quote:
BdB schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 16:48:
Het ontvangen van SMS berichten werkt prima. Net getest.
Ik werd gebeld op de vaste lijn met de melding: "KPN heeft een sms bericht ontvangen van <nummer> bla bla bla"
Grappig dat het van KPN komt :P
Je bedoelt dat je een ingesproken bericht ontving, waarbij de KPN-dame het bericht voorleest?
Kun je ook SMS verzenden met je vaste toestel?

• Yogoi
Sms uitzenden is helaas niet mogelijk.

• net4me
quote:
Yogoi schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 17:00:
Sms uitzenden is helaas niet mogelijk.
@Yogoi: Gaat Lijbrandt SMS-service ook in (nabije) toekomst niet aanbieden?

• Yogoi
quote:
net4me schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 17:09:
[...]

@Yogoi: Gaat Lijbrandt SMS-service ook in (nabije) toekomst niet aanbieden?
Daar kan ik helaas geen goed antwoord op geven.
of het ooit komt? misschien
op krot termijn? nee dat lijkt me sterk.

• krouwen

krouwen

Yes Sir!

Ik hoor net van mijn broertje (ik kan het zelf niet testen, ik woon in rotterdam doordeweeks, mijn opa ontdekte opeens een groen lampje op de router :P ) dat het internet het opeens doet bij ons, dus Yogoi, blijkbaar heb jij nu al het probleem, dan wel heel snel, opgelost of het probleem heeft zichzelf opgelost. In ieder geval apart omdat ze eerst eigenlijk zouden bellen deze week nog, dus of jij hebt het opgelost of iets anders. :)

Ik ga in het weekend even het e.e.a. testen en de nummer portering aanvragen.

krouwen wijzigde deze reactie 20-10-2010 22:27 (7%)

• krouwen

krouwen

Yes Sir!

Het werkt perfect, download 95 mbit en upload 80 (ik denk dat ze upload niet sneller kunnen meten), via ziggo speedtest.

krouwen wijzigde deze reactie 23-10-2010 16:04 (3%)

• Yogoi
@jvdmast:
Wat is er precies veranderd dat het nu weer werkt?
ik heb namelijk geen changes gedaan voor jouw lijn.

• jvdmast
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 17-04 13:05
quote:
Yogoi schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 11:32:
@jvdmast:
Wat is er precies veranderd dat het nu weer werkt?
ik heb namelijk geen changes gedaan voor jouw lijn.
Je bedoelt TV? Geen idee eigenlijk, ik was een weekje op vakantie.
Oja, het ZOU nog kunnen dat ik eerder 2 defecte kabels had, ik heb er sinds vlak voor m'n vakantie namelijk weer een andere antennekabel (nummer 3, een halve meter korter maar dezelfde hoge kwaliteitskabel) tussen hangen. Maar dat kan ik me bijna niet voorstellen.

• MikeGSM
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 18-04 16:18
@Yogoi

Vandaag probeerde ik een bijlage toe te voegen aan een mail via webmail.
Ik kreeg de volgende fout:

FOUT:
Kan het bestand niet verplaatsen/kopiëren. Bestand niet toegevoegd.

Meerdere bestanden geprobeerd
Uitloggen en opnieuw inlogen hielp ook niks

Kan dat opgelost worden?

• Yogoi
quote:
MikeGSM schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 09:58:
@Yogoi

Vandaag probeerde ik een bijlage toe te voegen aan een mail via webmail.
Ik kreeg de volgende fout:

FOUT:
Kan het bestand niet verplaatsen/kopiëren. Bestand niet toegevoegd.

Meerdere bestanden geprobeerd
Uitloggen en opnieuw inlogen hielp ook niks

Kan dat opgelost worden?
Allready working on it :)

• Yogoi
and fixed.

Ik hoor het graag als er toch nog problemen zijn.

Yogoi wijzigde deze reactie 26-10-2010 11:55 (3%)

• jvdmast
quote:
jvdmast schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:51:
Ik vraag me trouwens ook nog steeds af hoe ik bijvoorbeeld de voicemail van de Lijbrandt telefonie-dienst in kan stellen...
Inmiddels 2 weken later en nog steeds geen (bericht over de) voicemail en overige telefonie functionaliteiten...

Wel mijn complimenten voor het verbeterde menu op de Amino!
Vooral de EPG is aanzienlijk verbeterd, die werkt nu een stuk vlotter en vooral overzichtelijker.

jvdmast wijzigde deze reactie 27-10-2010 07:27 (19%)
Reden: menu/epg

• BdB
Ik heb inderdaad ook de verandering in het EPG gezien. Ziet er een stuk beter uit. Ik merk wel dat als je vlot door het overzicht wil scrollen, en je drukt een flink aantal keer op de down knop op de AB, dan ijlt het systeem na. (Dit komt omdat het systeem een beetje traag reageert. In andere woorden, op het moment dat je ziet wat je wil zien, gaat het systeem gewoon verder met het verwerken van het aantal keer dat je de down knop hebt ingedrukt.

• MikeGSM
quote:
Yogoi schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 11:55:
and fixed.

Ik hoor het graag als er toch nog problemen zijn.
Jep, werkt weer...
Nu nog een normale opmaak.
Hoe kan ik onveilige figuren toch altijd laten zien?

Mike

• Johnnie5
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 00:13
Is er iemand die al ervaring heeft met Concepts ICT?

Aangezien hun Internet 100/100Mbps aanbieden voor ¤59,95 ipv
¤69,95 bij Lijbrandt.
Zeker een overweging waard.

• jvdmast
quote:
Johnnie5 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 00:01:
Is er iemand die al ervaring heeft met Concepts ICT?

Aangezien hun Internet 100/100Mbps aanbieden voor ¤59,95 ipv
¤69,95 bij Lijbrandt.
Zeker een overweging waard.
Ik denk dat nog niemand Concepts heeft want 2 weken geleden kon je die nog niet eens bestellen (Houten kwam niet door hun postcode check heen). Overigens verschillen ze wel negatief van Lijbrandt als je een compleet pakket wilt. Hun TV is standaard zonder IPTV, puur en alleen analoog! Neem je hun alles-in-1 25Mb pakket dan betaal je hetzelfde als bij Lijbrandt maar krijg je geen IPTV... (digitale TV met NL1/2/3 in HD is +5,95)

• Johnnie5
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 00:13
Daarom ging het mij ook alleen om internet zonder TV.

• jvdmast
Zoals ik al zei kan je pas sinds heel kort bij Concepts ICT een aansluiting aanvragen dus niemand zal er nu al eentje hebben. En zeker de meerderheid zal een all-in-one gaan aanvragen. Maar het lijkt me dat de kwaliteit van de internet aansluiting van Concepts niet anders zal zijn dan die van Lijbrandt (of Tweak) of zelfs XMS. Er ligt voor die namelijk allemaal hetzelfde netwerk erachter.

• _ep

_ep

Igor-to-the-Home!

quote:
jvdmast schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 12:18:
Zoals ik al zei kan je pas sinds heel kort bij Concepts ICT een aansluiting aanvragen dus niemand zal er nu al eentje hebben.
Er zijn andere plaatsen waar Concepts al veel langer glasvezelabonnementen levert. Met een beetje zoeken op GoT moet je toch zeker ervaringen kunnen vinden met Concepts/glasvezel.
quote:
Maar het lijkt me dat de kwaliteit van de internet aansluiting van Concepts niet anders zal zijn dan die van Lijbrandt (of Tweak) of zelfs XMS. Er ligt voor die namelijk allemaal hetzelfde netwerk erachter.
In grote lijnen klopt dit wel, maar iedere provider regelt vziw wel zelf de uiteindelijke internet toegang, email, hosting en alles wat daarbij hoort. Alleen het datatransport wordt op identieke manier geregeld. Bij een internet dienst kan dus best verschil zitten in wat er geleverd wordt.

Hetgeen het meest op elkaar zal lijken is analoge TV (en DVB-C voor zover dat wordt aangeboden) omdat dat broadcast netwerken zijn die op 1 vezel naar groepen huizen gaan en dus identieke signalen bevatten ongeacht de service provider.

Benieuwd waar ik mee bezig ben? http://www.elmerproductions.com/igor en http://www.genexis.eu

• MikeGSM
Gisteren gebeld door Lijbrandt voor een tevredenheid onderzoek.
tevens kreeg ik te horen dat de proefperiode van eredivisie live zou aflopen (3 maanden) en dat ik dit zelf uit moest zetten (in mijn Lijbrandt)anders zou ik moeten betalen.

Heb nooit eredivisie live gehad, zelfs niet 3 maanden gratis.

@Yogio: Hoe zit dit ??
Ik heb deze optie niet eens om het uit te zetten

Mike

MikeGSM wijzigde deze reactie 29-10-2010 21:13 (9%)

• jvdmast
quote:
MikeGSM schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 21:10:
Gisteren gebeld door Lijbrandt voor een tevredenheid onderzoek.
tevens kreeg ik te horen dat de proefperiode van eredivisie live zou aflopen (3 maanden) en dat ik dit zelf uit moest zetten (in mijn Lijbrandt)anders zou ik moeten betalen.

Heb nooit eredivisie live gehad, zelfs niet 3 maanden gratis.

@Yogio: Hoe zit dit ??
Ik heb deze optie niet eens om het uit te zetten

Mike
Ik kom net thuis en m'n kids zeiden dat Lijbrandt heeft gebeld. Waarschijnlijk ook dat onderzoek? Op het Lijbrandt portal kan je bij je TV abonnement wel Eredivisie aanzetten maar als je het nu tijdelijk gratis krijgt dan kan je het dus niet uitzetten. Je hebt (we hebben) ook nooit iets getekend voor die gratis extra's dus mogen ze het ook niet zomaar omzetten in een betaald abonnement.

ik had liever gezien dat ik op het portal de voicemail aan kon zetten.

EDIT: Haha, inderdaad, net weer gebeld.
Ik moest dus zelf EDL opzeggen (meteen uitgelegd dat dat niet kan en dat ze dat ook niet moeten zeggen, maar daar kon zij niets aan veranderen :? ).
Tevens vroeg ze me iedere keer wat ik zei en of ik harder kon praten. Daarop kon ik haar dus melden dat dat een probleem met telefonie is bij Lijbrandt wat maar niet opgelost wordt.

jvdmast wijzigde deze reactie 30-10-2010 13:03 (15%)

• krouwen

krouwen

Yes Sir!

Ik kan de nummer portering niet aanvragen: Nummer portering Er ging iets fout in de aanvraag. Neem a.u.b. contact op met de helpdesk.

Ook kan ik nog steeds geen homepage instellen: U heeft een homepage, maar deze is op dit moment niet actief. Neem a.u.b. contact op met de klantenservice.

• BdB
@ Yogoi: Is er weer iets veranderd aan de telefonie? Ik heb weer mensen die klagen dat het volume heel laag is tijdens een telefoongesprek.

• jvdmast
quote:
BdB schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 15:20:
@ Yogoi: Is er weer iets veranderd aan de telefonie? Ik heb weer mensen die klagen dat het volume heel laag is tijdens een telefoongesprek.
Was dat bij jou eerder wel al opgelost dan? Bij mij is dat probleem altijd al.
quote:
krouwen schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 14:40:
Ik kan de nummer portering niet aanvragen: Nummer portering Er ging iets fout in de aanvraag. Neem a.u.b. contact op met de helpdesk.
Probeer even je eigen nummer met +3130...... of met alleen 030 ervoor. Alleen 1 van die manieren werkt.

• Yogoi
heb niet zo veel tijd maar hier een paar korte antwoorden:

Als je nooit EDL hebt gehad dan is de 1 time discount van 3 maanden nog actief. Je kan dan alsnog nog via mijnlijbrandt EDL aanzetten en dan heb je 3 maanden gratis.

@Krouwen:
Dit is vaak een invoer error. Deze zijn nog neit duidelijk gespecificeerd.
let op: te porteren nummer zonder +31 , 1234HN (dus geen spatie en wel hoofdletters)
Dat zijn de meeste voorkomende 'fouten'

@BdB: Zolas jvdmast aangeeft. Het was gecorrigeerd maar nu weer terug?

• jvdmast
@Yogoi: Een paar weken geleden werd duidelijk dat verschillende mensen niet meer de maximale upload/download snelheid haalden. Als ik nu weer een speedtest doe:
http://www.speedtest.net/result/1014018337.png
Nou heb ik "slechts" een 25/25 abonnement, maar deze meting had toch beter gekund?
Als we nu al niet meer de verwachte snelheden halen, wat wordt het dan als straks grotere delen van Houten worden aangesloten?

• rondebru
Ik krijg nu dit resultaat. Download is wat ik ongeveer altijd heb, upload is duidelijk geknepen. Was altijd boven de 50 Maar dit is Utrecht
http://www.speedtest.net/result/1014261933.png

Via Amsterdam dit resultaat!
http://www.speedtest.net/result/1014273369.png

rondebru wijzigde deze reactie 02-11-2010 17:22 (25%)

• MikeGSM
quote:
MikeGSM schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 18:35:
[...]
Hierbij een speedtest met het 100 mbit abonnement...
Op zaterdag 21 augustus 2010
http://www.speedtest.net/result/922947746.png
Vandaag de dag nog maar:
Op dinsdag 2 november 2010
http://www.speedtest.net/result/1014412807.png

Leiding een beetje verstopt?
@Yogio, mogen we weer meer snelheid..

MikeGSM wijzigde deze reactie 02-11-2010 19:05 (8%)

• Yogoi
De 'leiding' heeft nog meer (veel meer) dan genoeg capaciteit....
(ze ver mij bekend is althans)

Ik moet ook zeggen dat de servicedesk nog niet langs is geweest meet meerdere van dit soort issues.
Morgen even wat tickets en mail doorkijken of ik iets kan vinden.

Het zou namelijk redelijk vreemd zijn als je opeens van 94 maar 63mbit zou gaan.
Overigens, we knijpen upload niet hoor. Wij hebben in onze systemen niet eens de mogelijkheid om a-symetrische lijnen te orderen. (kan wel handmatig maar waarom zouden we.....)
Echter zijn dit soort speedtest qua upload altijd lager. Meeste sites zijn niet gemaakt voor 100mbit upload (aangezien kabel/adsl daar niet in de buurt komt)

Maar, i'll take a look when i am back at the office.

• jvdmast
Nu dan maar eens in de ochtend getest, lijkt iets beter: via de server van Amsterdam haal ik nu circa 22/21Mb. Maar toen ik net was aangesloten haalde ik een download van tegen de 25 (en een upload van 67 ofzo, maar dat paste eigenlijk niet bij m'n abonnement).
quote:
Yogoi schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 20:58:
Echter zijn dit soort speedtest qua upload altijd lager. Meeste sites zijn niet gemaakt voor 100mbit upload
Oke, maar mijn 25/25 moeten die servers probleemloos aankunnen. En zeker als een ander 50-60 haalt dan zou ik toch makkelijk de (bijna) 25/25 moeten kunnen halen? Dat is vooral vreemd, dat ik met een 25-abo slechts pakweg 17 haal terwijl iemand met een 100-abo wel veel meer haalt. :?
quote:
Yogoi schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 20:58:
Ik moet ook zeggen dat de servicedesk nog niet langs is geweest meet meerdere van dit soort issues.
Morgen even wat tickets en mail doorkijken of ik iets kan vinden.
Ik weet niet of OnsBrabant/Eindhoven ook werkelijk Lijbrandt is, maar daar lees ik ook wel over trage verbindingen. Ook op veel XMS (jullie collega's) aansluitingen. Of mensen dat bij de servicedesk melden betwijfel ik omdat toch overal de mening heerst dat die servicedesk niet echt een goed niveau heeft...

jvdmast wijzigde deze reactie 03-11-2010 09:36 (76%)

• jvdmast
Oke. eerlijk is eerlijk. Ik ga nu toegeven dat er in met de download snelheid, in ieder geval binnen het Lijbrandt netwerk, niets aan de hand is. (en met servers buiten het Lijbrandt netwerk wordt het afhankelijk van andere partijen)

Ik heb zojuist een test gedaan vanaf een privé server van een mede Lijbrandt gebruiker en de download was constant 2.8MB, omgerekend 22,4Mbit) per seconde. Rekening houdend met wat overhead hier en daar is dat helemaal geen probleem op m'n 25Mbit verbinding.

• rondebru
Even weer getest. Nu draadloos via een Sitecom WL 350 router met Chrome en een MacBook Pro.
Resultaat Utrecht:
http://www.speedtest.net/result/1016110313.png

en Amsterdam:
http://www.speedtest.net/result/1016114248.png

Wat zit er tussen Houten en Utrecht? Spoorwerkzaamheden met zware machines op de glasvezel drukkend?
Waarom die enorme verschillen in upload met een 25/25 abo?

En met BBned speedtest 1,25 Gb, met 2,8 MB/s.

rondebru wijzigde deze reactie 03-11-2010 23:06 (4%)
Reden: nog een test

• ik222
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 09:41
Testen met draadloos is natuurlijk totaal niet betrouwbaar. Je kunt eigenlijk alleen iets met testen als je minimaal test met een pc bedraad op de router. En het liefste natuurlijk direct op de CPE aangezien je dan de router als oorzaak uitsluit.

• Yogoi
je hebt een 25/25 abo en je haalt wireless via je router speedtests van 22.4 tot 24mbit? (die 2.8MB/s reken ik als 22.4)

Misschien lig het dan aan mij maar ik snap het probleem dan niet.
Als je dit direct op de CPE test zul je waarschijnlijk zelfs nog wast omhoog gaan.

(en ja upload is nu eenmaal niet goed te testen, wel is het zo dat als je de download haalt je de upload ook hebt, de lijn doet precies hetzelfde up als wat hij down kan)

• jvdmast
Mensen, zoals duidelijk bleek/blijkt zijn de tests met speedtest.net niet (meer) betrouwbaar. We kunnen beter ophouden om resultaten daarvan te posten en te vergelijken.

Het lijkt me goed als Lijbrandt ergens een flink test-bestand (pakweg 1000MB groot) neerzet waarmee we kunnen testen. Dan test je beter je lijn dan wanneer je gaat testen met een "externe" partij. Dan moet er alleen nog ergens iets komen om de upload te testen.

• krouwen

krouwen

Yes Sir!

Anders is het misschien beter om de ziggo speedtest te doen: http://speedtest.ziggo.nl/ bij onze 100/100 verbinding heeft het namelijk ook geen zin om te testen via speedtest.net. Upload kun je idd sowieso niet testen.

Telefoonnummer overzetting werkt nu wel, alleen maar voor 1 nummer, en we hebben er twee :S. Ik ga zo even langs de servicewinkel en gelijk vragen hoe het zit met die error van de homepage.

krouwen wijzigde deze reactie 04-11-2010 11:01 (6%)

• krouwen

krouwen

Yes Sir!

Net bij de 'service'winkel geweest, maar daar wordt ik nou niet echt vrolijk van. De luie heren die daar zitten beantwoorden elke vraag met; bel maar even naar het service nummer. Ik snap niet waarom die winkel daar überhaupt staat. Niet voor de service in ieder geval.

Een kleine selectie uit het gesprek:

Ik: Ik heb op de website de nummer portering aangevraagd maar nu kan ik het tweede nummer niet meer porteren omdat de eerste nog in behandeling is.
Meneer: Ja dat klopt dan moet u even wachten tot de eerste klaar is.
Ik: Maar ben ik dan niet straks het tweede nummer kwijt omdat het abonnement ook wordt afgezegd bij de KPN bij jullie. Het tweede originele nummer is ook van de KPN namelijk.
Meneer: Ja dat zou kunnen.
Ik: Nou dat is niet zo mooi dan want dat is het bedrijfsnummer.
Meneer: Nee dat is niet handig.
Ik (bedenk bij mezelf, hoe dom kun je zijn dat niemand hier nog over nagedacht heeft.)
Ik: En nu?
Meneer: Bel maar even naar het servicenummer.
Ik: zucht.

Ik: Nog een vraagje, ik kan geen homepage aanvragen.
Meneer: Nee dat klopt, de website wordt binnen twee weken helemaal vernieuwd en dan zou alles het moeten doen.
Ik (bedenk weer bij mezelf waarom het gewoon nu niet werkt want nu wordt het ook al opgeleverd.)
Ik: Oh een hele nieuwe website?
Meneer: Ja dan werkt alles helemaal goed, want nu 'crashed' de website een beetje.

'Crashed' een beetje? :s Ik durfde niet meer te vragen wat dat inhield. Toen ben ik maar weggegaan omdat ik helemaal moedeloos werd. Nu maar het nummer dan bellen.

• BdB
quote:
Yogoi schreef op maandag 01 november 2010 @ 08:59:
heb niet zo veel tijd maar hier een paar korte antwoorden:

Als je nooit EDL hebt gehad dan is de 1 time discount van 3 maanden nog actief. Je kan dan alsnog nog via mijnlijbrandt EDL aanzetten en dan heb je 3 maanden gratis.

@Krouwen:
Dit is vaak een invoer error. Deze zijn nog neit duidelijk gespecificeerd.
let op: te porteren nummer zonder +31 , 1234HN (dus geen spatie en wel hoofdletters)
Dat zijn de meeste voorkomende 'fouten'

@BdB: Zolas jvdmast aangeeft. Het was gecorrigeerd maar nu weer terug?
Het probleem was deels opgelost. Het was iets beter, maar nog niet optimaal.
Ik heb het voor de zekerheid nog eens geprobeerd via mn oude ADSL verbinding, maar dan is het volume wel in orde (met dezelfde apparatuur).

• rondebru
quote:
Yogoi schreef op donderdag 04 november 2010 @ 06:50:
je hebt een 25/25 abo en je haalt wireless via je router speedtests van 22.4 tot 24mbit? (die 2.8MB/s reken ik als 22.4)

Misschien lig het dan aan mij maar ik snap het probleem dan niet.
Als je dit direct op de CPE test zul je waarschijnlijk zelfs nog wast omhoog gaan.

(en ja upload is nu eenmaal niet goed te testen, wel is het zo dat als je de download haalt je de upload ook hebt, de lijn doet precies hetzelfde up als wat hij down kan)
Het ging mij alleen om de grote uploadverschillen die voor mij verder ook niet relevant zijn. De download is prima of het nu bedraad, draadloos of via het stopcontact gaat.

• daemonix
Ik haal bij mijn uploads ook meer dan 10 MB/s naar mijn webserver (bij pcextreme). Niets mis met de upload bij mij. Ook niet met de download trouwens. ;)

• daemonix
Enig idee wanneer de DVB-c wordt aangezet? En wat zijn de settings?

• jvdmast
quote:
krouwen schreef op donderdag 04 november 2010 @ 11:34:
de website wordt binnen twee weken helemaal vernieuwd en dan zou alles het moeten doen.
Ik (bedenk weer bij mezelf waarom het gewoon nu niet werkt want nu wordt het ook al opgeleverd.)
Ik: Oh een hele nieuwe website?
Meneer: Ja dan werkt alles helemaal goed, want nu 'crashed' de website een beetje.
Spannend, deze week zijn die 2 weken voorbij!
quote:
jvdmast schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 12:30:
De diensten op telefonie hebben "een probleem" waardoor ze niet kunnen worden aangeboden. Dat is al een hele tijd en dat gaat ook nog weken duren.
Inmiddels is dit al een dikke maand verder en nog niets gehoord over de telefonie mogelijkheden (met name voicemail). Zou dat met de nieuwe website samenhangen, die ze dus volgens eigen zeggen deze week online gaan zetten??

Ook nog steeds niets gehoord over het lage volume van telefonie, waar ik inmiddels al 4x over heb gemaild naar de servicedesk. (op die 4 mails ook helemaal geen reactie gekregen, zelfs niet dat ze er iets mee zouden gaan doen ofzo)

Ik krijg een beetje heel erg de balen van de service. :'(

• daemonix
Heel jammer dat er niet meer wordt gereageerd....

• BdB
Bij mij is het probleem met het lage volume van de telefonie niet helemaal opgelost.
In het verleden is er nieuwe firmware geladen in het modem. Maar nog steeds krijg ik hier en daar klachten van mensen aan de andere kant van de lijn.

• krouwen

krouwen

Yes Sir!

Hier ook problemen met laag volume :'( nog steeds geen homepage en de nummerportering is faliekant verkeerd gegaan omdat we niet één maar twee nummers wilden overzetten en nu dreigen ons zakelijk nummer kwijt te raken. ;(

• datadevil
quote:
krouwen schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 12:44:
Hier ook problemen met laag volume :'( nog steeds geen homepage en de nummerportering is faliekant verkeerd gegaan omdat we niet één maar twee nummers wilden overzetten en nu dreigen ons zakelijk nummer kwijt te raken. ;(
ik begreep dat nummers meestal bij de instantie die die portering regelt een tijdje worden bevroren, misschien daar eens navraag over doen (weet niet zeker of dit verhaal klopt!!)

• jvdmast
quote:
Oh, ik zag gisteren wel de optie in het portal om een homepage aan te maken...
quote:
BdB schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 10:35:
Bij mij is het probleem met het lage volume van de telefonie niet helemaal opgelost.
In het verleden is er nieuwe firmware geladen in het modem. Maar nog steeds krijg ik hier en daar klachten van mensen aan de andere kant van de lijn.
quote:
krouwen schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 12:44:
Hier ook problemen met laag volume :'(
Oke, dus het ligt niet aan mijn spullen (kan ook haast niet want eerst werkte het prima en het is een dure Siemens). Als hier op Tweakers al 3 mensen hetzelfde probleem melden, van die paar die hier in Houten nu via Lijbrandt bellen, dan is er "centraal" iets niet goed.

Wellicht kunnen we afspreken dat we kort achter elkaar naar Lijbrandt bellen en dan ook verwijzen naar de andere melders? Hopelijk snappen ze dan dat er echt iets aan de hand is.

jvdmast wijzigde deze reactie 16-11-2010 16:35 (17%)
Reden: homepage

• daemonix
Heb je ze al eens aan de lijn gekregen dan? Dat valt niet mee de laatste tijd. Mailtjes verdwijnen in een zwart gat, telefoonlijn is behoorlijke tijd bezet.

Ik probeer morgen wel langs de winkel te gaan...

• jvdmast
Ik heb ze wel (tot een week of 2 geleden) regelmatig aan de lijn gehad.
Ik belde meestal overdag vanaf m'n werk met de telefoon op handsfree en ondertussen ging ik dan door met m'n werk. Dus ik merkte er weinig van dat het eigenlijk heel lang duurde. Een keer was ik net even met iemand op m'n kamer in gesprek toen Lijbrandt opnam en nog voordat ik het doorhad hingen zij al op, maargoed dat was dan mijn schuld.

Op mails heb ik eigenlijk nooit meer terug gehad dan vage antwoorden zoals:
quote:
Bedankt voor uw email. Waarschijnlijk dat het nog niet verwerkt is. Probeert u het deze week nog een aantal keer.
of:
quote:
Bedankt voor uw email. Het mail adres is waarschijnlijk blijven hangen in de database. Omdat deze al eerder aangemaakt was. Ik zal even een bericht hierover doorsturen, zodat ze dat mail adres kunnen verwijderen.
of, toen ik toch duidelijk mailde dat ik geen alias kon maken:
quote:
Bedankt voor uw email. Wat probeert u eigenlijk aan te maken? Probeert u een nieuwe mailbox aan te maken?
Maar telkens die telefonische belofte dat je teruggebeld zou worden (het is nu te druk maar ik geef het door, dan wordt u erover teruggebeld) of dat ze het zouden oplossen of dat het "over een paar weken" geregeld zou zijn, dat schiet dus echt niet op! Ik heb het nog nooit meegemaakt dat ze werkelijk iets oplosten. De enige keer dat iets geregeld werd was toen Yogoi (van hier op het forum) zich ermee bemoeide.

In de winkel zitten alleen mensen die het voortraject regelen, zij hebben verder geen contact met de support. Zij kunnen dus niets voor je betekenen als je een probleem hebt. Dat is mijn ervaring. Dat kan je ze ook niet kwalijk nemen, zo is het nu eenmaal verdeeld.

• daemonix
De nummerportering is via de 2e lijns toch door de winkel gestart. Bellen lukte niet, mail kwam geen antwoord op en de website... Tsja.

• Awoodentree
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 09-04 23:13
Ik dacht eraan om ook een glasvezel abonnement af te sluiten, ik woon in de Borchen. Maar als ik dit allemaal lees (slechte service, laag volume met bellen, etc.) dan wacht ik mooi nog even...

• Flasherrr
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 19-04 18:23
Zijn er op dit moment ook mensen in houten (campen) waar het internet eruit ligt? Het is hier al,sinds 12 uur. Modem is op moment beetje vaag aan het knipperen. Kan niet vinden wat het zou moeten betekenen.

• rkootstra
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 17-01 15:50
@Flasherrr, hier het zelfde (wijk campen), vannacht wilde ik mijn mail nog even checken, maar ook mijn modem knippert vreemd en geen internet meer sindsdien!

Dat wordt weer bellen :(

rkootstra wijzigde deze reactie 17-11-2010 06:17 (3%)

• Yogoi
Ik krijg net te horen dat er vannacht werkzaamheden waren in Houten en dat hier iets nog niet helemaal gelukt is waardoor alle diensten er uit liggen in Houten. (werkzaamheden aan het fiber netwerk dus)

Details heb ik nog niet maar misschien dat ik even wat kan achterhalen.

Yogoi wijzigde deze reactie 17-11-2010 08:24 (8%)

• rkootstra
Als je dat wil doen graag!

Ik heb net gebeld en een melding gemaakt, ik zou terug gebeld worden (maar nog niks gehoord).
Zou fijn zijn als we een indicatie hebben hoelaat verwacht wordt dat het probleem opgelost zal zijn.

• jvdmast
Ik heb nog nieteens de moed gehad om ze te bellen. Goed van Yogoi om het hier even te posten. Balen want ik dacht vandaag thuis te werken, maar zonder internet en telefonie is dat niet te doen. Ik ben nu dus net alsnog op m'n werk aangekomen.

Overigens ben ik van andere providers gewend dat ze werkzaamheden even netjes aankondigen... :(

jvdmast wijzigde deze reactie 17-11-2010 08:58 (17%)

• MikeGSM
Hier in de hoeves het zelfde probleem.
Naar wat ik begreep ligt het probleem bij R >:) egfiber?

Mike

MikeGSM wijzigde deze reactie 17-11-2010 09:15 (3%)

• datadevil
quote:
jvdmast schreef op woensdag 17 november 2010 @ 08:57:
Ik heb nog nieteens de moed gehad om ze te bellen. Goed van Yogoi om het hier even te posten. Balen want ik dacht vandaag thuis te werken, maar zonder internet en telefonie is dat niet te doen. Ik ben nu dus net alsnog op m'n werk aangekomen.

Overigens ben ik van andere providers gewend dat ze werkzaamheden even netjes aankondigen... :(
ligt aan het soort werkzaamheden, misschien was het niet de bedoeling dat je hier iets van zou merken? Anders is het inderdaad wel onnozel, want s'nachts wil niet zeggen dat mensen je internet en andere diensten niet nodig hebben...
(Ik ben bijna blij dat ik nog een jaar aan kpn via koper vastzit in de polders >:) )

• rkootstra
Ik werd net terug gebeld door lijbrandt, ze hebben inderdaad werkzaamheden uitgevoerd (voor heel Houten) en dat is nog niet goed verlopen, heel Houten ligt plat!

Ze werken er hard aan vertelde de persoon van Lijbrandt, alleen wist hij helaas geen tijd te vermelden wanneer het probleem opgelost moest zijn.

• jvdmast
quote:
datadevil schreef op woensdag 17 november 2010 @ 09:08:
[...]

ligt aan het soort werkzaamheden, misschien was het niet de bedoeling dat je hier iets van zou merken?
Als het de bedoeling was dat we er niets van zouden merken, dan hebben ze een hele grote inschattingsfout gemaakt. Ze hebben dan niet bedacht dat er iets mis kon gaan waardoor de hele boel vele uren plat zou gaan. Dus met een betere inschatting hadden ze het wel moeten aankondigen.

En als ze wel vooraf hadden kunnen bedenken dan hadden ze het zeker moeten aankondigen.

Ik ben zelf automatiseerder en bij iedere klus wordt vooraf veel tijd besteed aan het in kaart brengen van de risico's. Als die er zijn, en dat is vrijwel altijd zo, dan communiceren we dat. (om nog maar te zwijgen over het vooraf inperken van de risico's, daarin steken we vaak meer tijd dan in de klus zelf)

• SigmundFreud
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

SigmundFreud

Sic transit gloria mundi

Laten we hopen dat ze ervan leren, tot nu toe ging het heel goed met de stabiliteit. Ik vind het wel netjes dat Lijbrandt de info-tape van het servicenummer meteen heeft aangepast. Afwachten maar. Yogoi staat nu ergens draadjes aan elkaar te tapen.

...maar ik heb een bel op mijn fiets

• datadevil
quote:
jvdmast schreef op woensdag 17 november 2010 @ 09:18:
[...]

Als het de bedoeling was dat we er niets van zouden merken, dan hebben ze een hele grote inschattingsfout gemaakt. Ze hebben dan niet bedacht dat er iets mis kon gaan waardoor de hele boel vele uren plat zou gaan. Dus met een betere inschatting hadden ze het wel moeten aankondigen.

En als ze wel vooraf hadden kunnen bedenken dan hadden ze het zeker moeten aankondigen.

Ik ben zelf automatiseerder en bij iedere klus wordt vooraf veel tijd besteed aan het in kaart brengen van de risico's. Als die er zijn, en dat is vrijwel altijd zo, dan communiceren we dat. (om nog maar te zwijgen over het vooraf inperken van de risico's, daarin steken we vaak meer tijd dan in de klus zelf)
Zelf ook tijden applicatiebeheer gedaan, maar om eerlijk te zijn melden wij niet als we dachten dat het hoogstwaarschijnlijk wel goed zou gaan, omdat mensen er toch niet veel aan kunnen doen qua preventie als het niet goed gaat, maar dat ligt er ook aan wat je beheerd natuurlijk.

• rkootstra
Zucht nog steeds geen internet, iemand anders wel al weer internet?

• jvdmast
quote:
SigmundFreud schreef op woensdag 17 november 2010 @ 09:58:
Laten we hopen dat ze ervan leren, tot nu toe ging het heel goed met de stabiliteit. Ik vind het wel netjes dat Lijbrandt de info-tape van het servicenummer meteen heeft aangepast. Afwachten maar. Yogoi staat nu ergens draadjes aan elkaar te tapen.
Tsja, het is inderdaad de afgelopen maanden stabiel geweest (behoudens de problemen die er vanaf het begin al in zitten). Persoonlijk ben ik tamelijk geïrriteerd door de slechte afhandeling van problemen waardoor ik er niet goed tegen kan dat nu ook nog eens de hele boel helemaal plat gaat.

• rkootstra
Ken er nog 1, de hele zooi plat sinds 1:15!!!! en nu nog steeds niet up!
We zijn al dik 9 uur verder.......

• Yogoi
Er zijn hier 2 losse dingen.
Er waren vanancht werkzaamheden, welke afgerond zijn en succesvol afgemeld zijn.
Maar tegelijktijdig werkte het toch nog niet.

Nu blijkt dat er door een aannemer in de buurt een aanvoer fiber is geraakt.
Waren dus 2 losse dingen zo ver ik kan achterhalen.

• rkootstra
Enig idee hoelang het herstel gaat duren?

• Yogoi
Ligt er aan wat ze doen.
Als ze data kunnen omleiden dan he je redelijk snel al diensten.
Als ze dat niet kunnen en ze alles moeten lassen voordat het werkt? dan kan het best eens een tijd gaan duren. (dan heb ik het over eind middag)

maar ik weet niet de exacte details natuurlijk.

• rkootstra
Oke iig bedankt voor de details!

• jvdmast
quote:
Yogoi schreef op woensdag 17 november 2010 @ 10:41:
Nu blijkt dat er door een aannemer in de buurt een aanvoer fiber is geraakt.
Thanks voor het bericht, kan me voorstellen dat zoiets ff tijd gaat kosten.

Aannemer aansprakelijk stellen en klanten schadeloos stellen... toch?

jvdmast wijzigde deze reactie 17-11-2010 11:13 (25%)

• rkootstra
Bij mij doet alles het weer

• Yogoi
jij bent er wel heel snel bij.
ik wilde net gaan posten dat het weer lijkt te werken.
(let op dit is zo ver ik weet een omleiding, diensten kunnen nog hele even down gaan bij de terugpaatsing van de originele fiber)

• daemonix
12:14 kwam het bij mij weer terug. Om 00:01 ging het plat volgens mijn monitoring.

• jvdmast
Inderdaad, het werkt weer.
Om 12:10 kreeg de router weer een IP adres toegewezen van de DHCP server. Gelukkig m'n "eigen" IP adres.

• rkootstra
quote:
jvdmast schreef op woensdag 17 november 2010 @ 12:31:
Inderdaad, het werkt weer.
Om 12:10 kreeg de router weer een IP adres toegewezen van de DHCP server. Gelukkig m'n "eigen" IP adres.
Ik zag de bui ook al hangen, maar gelukkig eigen ip terug gekregen.

• rondebru
En ik maar denken om 12.01 vannacht dat het afbreken van de uitzending van Pauw en Witteman zou komen doordat eindelijk de beloofde DVB-C werd ingeschakeld en de telefoon het zou gaan doen zoals we gewend zijn met constant goed geluid en voicemail e.d. >:) maar nee hoor.... :(

• _ep

_ep

Igor-to-the-Home!

quote:
SigmundFreud schreef op woensdag 17 november 2010 @ 09:58:
Yogoi staat nu ergens draadjes aan elkaar te tapen.
Tapen :D Mooi filmpje van hoe het echt kan gaan zie YouTube: Glasvezel lassen (fusielassen) De glasvezel zelf is daar zo dun dat je hem vrijwel nergens ziet :)

• Awoodentree
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 09-04 23:13
quote:
_ep schreef op woensdag 17 november 2010 @ 22:58:
[...]

Tapen :D Mooi filmpje van hoe het echt kan gaan zie YouTube: Glasvezel lassen (fusielassen) De glasvezel zelf is daar zo dun dat je hem vrijwel nergens ziet :)
:O Dat is wel heel dun, ik zie bijna geen draadje.

• BdB
Ik begreep dat Lijbrandt momenteel even geen mensen aansluit vanwege problemen ofzo? Ik weet er het fijne niet van, alleen dat mijn ouders nu al een paar weken zitten te wachten.
Wie weet er meer?

• jvdmast
quote:
BdB schreef op donderdag 25 november 2010 @ 14:45:
Ik begreep dat Lijbrandt momenteel even geen mensen aansluit vanwege problemen ofzo? Ik weet er het fijne niet van, alleen dat mijn ouders nu al een paar weken zitten te wachten.
Wie weet er meer?
Ik had wel het gevoel dat het aantal nieuwe mensen niet erg groeide, maar van problemen heb ik niets gehoord. Begin deze week is er nog wel een aansluiting gemaakt bij iemand die ik ken (vlak bij het Oude Dorp).
Waar komt jouw vermoeden/gerucht/bericht vandaan, als ik vragen mag?

• stoelerl
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 05-03 17:57
Ik heb dvb-c in Houten >> ik heb gisteren getest met de instelling van Veenendaal.
Tot mijn verbazing zag ik alle kanalen. Kan nu weer opnemen via mijn humax 9200C.
Vrouw ook weer blij.

• jvdmast
quote:
stoelerl schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 08:09:
Ik heb dvb-c in Houten >> ik heb gisteren getest met de instelling van Veenendaal.
Tot mijn verbazing zag ik alle kanalen. Kan nu weer opnemen via mijn humax 9200C.
Vrouw ook weer blij.
Wil je die onofficiële settings hier ff posten? Ik zit namelijk al vanaf het begin met smart te wachten op DVB-C, maar had niet verwacht dat het met settings van een andere plaats al zou werken in Houten.

• daemonix
Dat is goed nieuws! Wat zijn de settings?

• jvdmast
Ik lees in het XMS topic dat men in Veenendaal de settings van Amersfoort gebruikt en voor Amersfoort zie ik staan:
stoerebink in "XMS Glasvezel ervaring - deel IX"
quote:
stoerebink schreef op donderdag 18 november 2010 @ 09:38:
Dvb-c werkt in Amersfoort/Hooglanderveen.
Freq = 304.000
netwerk-id= 3900
Maar er is (nog?) geen EPG op DVB-C volgens de posts daar. :'(

Edit: ik lees nu dat Amersfoort de settings van Veenendaal gebruikt... Anyway, het zou dus in ieder geval 304.000KHz (304MHz) en ID 3900 moeten zijn.

jvdmast wijzigde deze reactie 26-11-2010 09:26 (23%)
Reden: Veenendaal <-> Amersfoort

• stoelerl
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 05-03 17:57
Dit is de instelling die ik gebruikt heb,

Algemene instellingen:
•Frequentie: 304Mhz (vaak in te vullen als 304000(khz)
•Aantal symbolen: 6875 (op sommige ontvangers 68750)
Netwerk-id instellingen:
•Omgeving Lelystad: 8200
•Omgeving Deventer: 7461
•Omgeving Eindhoven: 5600
•Omgeving Veenendaal: 3900

• daemonix
Instelling voor Veenendaal werkt inderdaad in Houten. :D
Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste