Net bij de 'service'winkel geweest, maar daar wordt ik nou niet echt vrolijk van. De luie heren die daar zitten beantwoorden elke vraag met; bel maar even naar het service nummer. Ik snap niet waarom die winkel daar überhaupt staat. Niet voor de service in ieder geval.
Een kleine selectie uit het gesprek:
Ik: Ik heb op de website de nummer portering aangevraagd maar nu kan ik het tweede nummer niet meer porteren omdat de eerste nog in behandeling is.
Meneer: Ja dat klopt dan moet u even wachten tot de eerste klaar is.
Ik: Maar ben ik dan niet straks het tweede nummer kwijt omdat het abonnement ook wordt afgezegd bij de KPN bij jullie. Het tweede originele nummer is ook van de KPN namelijk.
Meneer: Ja dat zou kunnen.
Ik: Nou dat is niet zo mooi dan want dat is het bedrijfsnummer.
Meneer: Nee dat is niet handig.
Ik (bedenk bij mezelf, hoe dom kun je zijn dat niemand hier nog over nagedacht heeft.)
Ik: En nu?
Meneer: Bel maar even naar het servicenummer.
Ik: zucht.
Ik: Nog een vraagje, ik kan geen homepage aanvragen.
Meneer: Nee dat klopt,
de website wordt binnen twee weken helemaal vernieuwd en dan zou alles het moeten doen.
Ik (bedenk weer bij mezelf waarom het gewoon nu niet werkt want nu wordt het ook al opgeleverd.)
Ik: Oh een hele nieuwe website?
Meneer: Ja dan werkt alles helemaal goed, want nu 'crashed' de website een beetje.
'Crashed' een beetje?

Ik durfde niet meer te vragen wat dat inhield. Toen ben ik maar weggegaan omdat ik helemaal moedeloos werd. Nu maar het nummer dan bellen.