Gebruikers Glasvezel Houten

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SigmundFreud
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

SigmundFreud

Sic transit gloria mundi

Gisteren een Lijbrandtfolder in de bus (in plastic verpakt, nogal inefficient). Er is nu ook een apart abonnement voor louter TV (met eventueel telefoon), zonder internet. Daar is schijnbaar toch veel vraag naar. Er stond in de folder ook dat 25/25 het populairst is. Niet heel vreemd natuurlijk.
Net nog even een test gedaan van mijn 50/50-abonnement. Vooral de upload is vreselijk snel (60Mb of hoger), blijft leuk.

...maar ik heb een bel op mijn fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-08 10:43
mede-gebruikers;

ondertussen is tweak ook aan te vragen voor zone 3 :)

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-06 16:09

BdB

Yogoi schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 22:14:

even snel voor BdB, Lijbrandt krijgt een zogenaamd oplever signaal van de aannemer die de verbinding doet in je woning.
Echter is dit vergelijkbaar met een gewoon internet signaal. (zelfde techniek)
Als er een kabelbreuk is dan kan dit signaal niet verstuurd worden. Lijkt me dan ook vreemd dat ze de CPE succesvol hebben kunnen opleveren. (tenzij alleen de CATV fiber is gebroken maar dat is wel heel apart aangezien die echt tegen elkaar aanlopen)

Kan ik maandag eventueel wel controleren
Ok, dat lijkt me een meer normale gang van zaken. Zowel de groene als blauwe ader zijn doorgemeten, beide gaven een breuk op ongeveer 35 meter vanaf het modem. Modem hangt wel in de kast maar blijft knipperen op de vierde led. Ze moeten dus nog een keer gaan graven (in het beste geval ligt de breuk in de algemene kruipruimte) om de breuk op te lossen.
Kan niet wachten totdat het gefixed is, want mijn DSL lijntje vertoont steeds meer kuren :)

Drommels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 06:41
freak1 schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 11:04:
mede-gebruikers;

ondertussen is tweak ook aan te vragen voor zone 3 :)
en heeft iemand al ervaring met Tweak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:18
Yogoi schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 22:14:
@jvdmast: Excuses voor de trage verwerking vna je CATV probleem. Onverwacht super druk gehad de afgelopen 3 dagen. (gelukkig wel met zaken die ook de gebruikers in Houten ten goede komt op termijn)
Heb je wel al iets gevonden?
Ik durf het niet bij de servicedesk neer te leggen, die lui hebben het blijkbaar echt te druk (waarmee eigenlijk?). Vanmorgen kreeg ik van hun een reply op een mail van 7 september! 8)7
Ze hadden gezien dat het de mail-alias inmiddels werkte.......
datadevil schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 19:37:
[...]

en heeft iemand al ervaring met Tweak?
Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 1
(daar zitten volgens mij nog geen mensen uit Houten tussen, maar dat maakt natuurlijk niets uit)

Op basis van dat topic heb ik toch maar voor Lijbrandt gekozen.
wellicht stap ik later nog eens over op Tweak, als zij tzt minder problemen hebben

[ Voor 57% gewijzigd door sjimmie op 04-10-2010 11:00 ]

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
is ook een optie. Ik zal dat topic in de gaten houden voor Houtense ervaringen, wordt voorlopig toch nog niet aangesloten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-08 09:13

krouwen

Hardware Enthusiast

@ Yogei

Is het ook mogelijk om een bedrijf aan te laten sluiten (in ons geval een bedrijf aan huis, in houten). In de folders en op internet is er namelijk geen mogelijkheid om een bedrijfsnaam op te geven, louter achternaam en voorletters. Het gaat er wat ons betreft alleen dat de factuur op de naam van het bedrijf komt te staan.

[ Voor 11% gewijzigd door krouwen op 04-10-2010 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
krouwen schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 15:37:
@ Yogei

Is het ook mogelijk om een bedrijf aan te laten sluiten (in ons geval een bedrijf aan huis, in houten). In de folders en op internet is er namelijk geen mogelijkheid om een bedrijfsnaam op te geven, louter achternaam en voorletters. Het gaat er wat ons betreft alleen dat de factuur op de naam van het bedrijf komt te staan.
Bel je toch met de helpdesk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
@jvdmast:
Ik vermoed dat je vandaag een call krijgt van de netwerkbeheerder.
Voor wat ik kan zien zal denk ik even de CATV module vervangen moeten worden. Dit gistermiddag aangestuurd. Dus tenzij ze toch wat anders vinden kun je een call verwachten.

@krouwen:
Lijbrandt levert louter particuliere aansluitingen.
Echter je kan als bedrijf natuurlijk wel een particulier contract afsluiten. Wel met de voorwaarden die hiervoor gelden natuurlijk. Je kan als achternaam gewoon je bedrijfsnaam invullen mocht dit nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Yogoi schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 08:52:
@jvdmast:
Ik vermoed dat je vandaag een call krijgt van de netwerkbeheerder.
Voor wat ik kan zien zal denk ik even de CATV module vervangen moeten worden. Dit gistermiddag aangestuurd. Dus tenzij ze toch wat anders vinden kun je een call verwachten.
Klopt, men belde vanmorgen en de monteur is vanmiddag geweest. CATV module is inderdaad vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 10:58
Ben wel eens benieuwd wat voor download snelheden de andere users halen.
En met welke file ze test..

@Yogoi
Welke download snelheid zal haalbaar moeten zijn met 100/100 ?
zijn er meer klachten dat de verbinding in het weekend heel erg traag is, heb het al een paar weekenden gemerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
bij 100mbit is het een beetje afhankelijk of je IPTV kijkt of niet. (tot je een gigabit CPE krijgt)
maar met goede kabels/equipment (met router zul je wel een goede moeten hebben en deze juist instellen,zeker voor de upload) haal je toch redelijk maximaal.

De aansluitingen die ik getest heb voor lijbrandt daar haalde ik op deze laptop steeds max ~11.5MB/sec (92mbit)
maar dat is op een beetje te oude laptop. iets meer is nog wel mogelijk.
Dat is wel zonder IPTV aan natuurlijk.

In het weekend traag?
bedoel je dan ping/ms of daadwerkelijk de download snelheid?
Overigens nog niemand over gehoord tot nu, je bent de eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Yogoi schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 21:53:
bij 100mbit is het een beetje afhankelijk of je IPTV kijkt of niet. (tot je een gigabit CPE krijgt)
maar met goede kabels/equipment (met router zul je wel een goede moeten hebben en deze juist instellen,zeker voor de upload) haal je toch redelijk maximaal.

De aansluitingen die ik getest heb voor lijbrandt daar haalde ik op deze laptop steeds max ~11.5MB/sec (92mbit)
maar dat is op een beetje te oude laptop. iets meer is nog wel mogelijk.
Dat is wel zonder IPTV aan natuurlijk.

In het weekend traag?
bedoel je dan ping/ms of daadwerkelijk de download snelheid?
Overigens nog niemand over gehoord tot nu, je bent de eerste.
Thanks, en wat als je een 50/50 abo hebt met 2x iptv decoders ( HD) heb je dan ook verlies ?
Router d-link 655
Simpel gerekend zou internet nog maar 30 mb zijn ( 40 % verlies)
Simpel gerekend bij een 100 mibit beschikbaar moet 80 mb zijn ( 20% verlies)

Of is dit te simpel gesteld... en wat gebeurt er als de telefoon overgaat, of als je hd opneemt...toekomst met een nieuwe amino, heb je dan ook verlies ?

Probeer kennis te verzamelen, misschien een paar noob vragen... lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
De CPE die er hangt is 100mbit.
Onafhankelijk van de diensten.
voip heeft prio 1 (maar is maar 512kbit)
IPTV komt daarna, afhankelijk van je STB's. SD= max 8mbit en HD max 24mbit (meeste streems 12-18mbit momenteel)

Dus 2x HD zou max 48mbit zijn waarna er dus nog 52Mbit over is (minus 512kbit voor voip)
dus 0 verlies als je die setup hebt.

Dus altijd gewoon 50mbit internet.

Dat bedoelde je toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
MikeT80 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 21:35:
Ben wel eens benieuwd wat voor download snelheden de andere users halen.
En met welke file ze test..
Het lijkt momenteel slechter dan anders...
Ik heb een 25Mbit abonnement.
Een paar weken geleden deed ik een aantal tests via speedtest.net en toen haalde ik zo'n 23Mbit.
Maar net deed ik er weer twee via speedtest.net (server in Utrecht en in Amsterdam gekozen) en kwam ik niet verder dan 16-19Mbit.

[ Voor 7% gewijzigd door sjimmie op 06-10-2010 12:32 . Reden: extra test gedaan ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• net4me
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-04-2014
Ik heb sinds eind vorige week (eindelijk na veel aandringen) mijn 50Mbit (Internet+telefonie) aansluiting actief!
Ik haal met speedtest.net (Utrecht Surfnet) 41Mbit download en 38 upload...
Wel achter de router gemeten. Direct aansluiten van notebook op de Genexis-modem heb ik wel geprobeerd, maar krijgt om mij onverklaarbare reden geen IP-adres toegewezen (netwerkinstellingen notebook staan goed, DHCP staat aan).
Hoe vast is eigenlijk het vaste adres van Lijbrandt? Las eerder dat dit gekoppeld wordt aan MAC adres van 1e device achter de modem, klopt dit?

Van mijn kant de vraag naar ervaringen met de newsserver van Lijbrandt (ter info: news.lijbrandt.nl, staat nergens op website of in brieven/info van Lijbrandt). Bij mij werkt deze wel (weliswaar op de trage snelheid van 512kbps. Met 4 threads haal ik wisselende snelheden, maar uiteindelijk meestal max ca. 250kBytes, zou ongeveer kloppen dus. Retentie lijkt lang, ik kon bv tot jan2010 terugvinden.
Ook geprobeerd met andere newserver (van mijn oude provider) verbinding te maken. Dit lukt, maar tot mijn verbazing lijkt Lijbrandt deze ook te knijpen tot 512kbps en 4 threads!! Dit acht ik vreemd, zou betekenen dat je dus via Lijbrandt ook geen abo op een payserver zou kunnen nemen, zonder dat je ook tot 512kbps wordt gekenepen?
Weet iemand trouwens de bron van de Lijbrandt newserver. Is dit XMS, die weer verbonden is volgens hun site met XSNews.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdB

BdB

Hmmm, dat is raar. Hoe kan je snelheid nu ineens inzakken? Overboeking?

Vandaag hebben ze bij mij trouwens de vezel hersteld. Tijdens graafwerkzaamheden hebben ze een bundel kabels geraakt. Er was 1 kabel door en een kabel beschadigd. Precies MIJN vezel was stuk. Heb ik weer :)

Gelukkig is nu alles gefixed en net is de activatie gedaan. Hopelijk snel online met Lijbrandt.
Wanneer krijg je daar bericht van? Wanneer kan je je netwerk over prikken?

Drommels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
net4me schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 13:52:
...krijgt om mij onverklaarbare reden geen IP-adres toegewezen (netwerkinstellingen notebook staan goed, DHCP staat aan).
Hoe vast is eigenlijk het vaste adres van Lijbrandt? Las eerder dat dit gekoppeld wordt aan MAC adres van 1e device achter de modem, klopt dit?
Ja, ze geven maar 1 IP adres. Als jij je router lostrekt dan weet de server van Lijbrandt dat uiteraard niet dus krijg je op een ander apparaat enige tijd geen IP adres. Pas als er een bepaalde tijd voorbij is na het losgooien van je router kan je een IP adres op een ander apparaat krijgen.
Mijn eerdere ervaring was dat ik een ander IP adres kreeg toen ik mijn router verving, dus het lijkt niet gekoppeld aan de huis-aansluiting maar aan het MAC adres. Hopelijk gaat dat nog veranderen.
Van mijn kant de vraag naar ervaringen met de newsserver van Lijbrandt (ter info: news.lijbrandt.nl, staat nergens op website of in brieven/info van Lijbrandt). Bij mij werkt deze wel (weliswaar op de trage snelheid van 512kbps.
Klopt, 512k en meer krijg je niet gratis. Ze bieden wel een abonnement aan voor meer.
Ook geprobeerd met andere newserver (van mijn oude provider) verbinding te maken. Dit lukt, maar tot mijn verbazing lijkt Lijbrandt deze ook te knijpen tot 512kbps en 4 threads!!
Laatst even een account van Eweka geleend en die blies met volle vaart hoor.
BdB schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 13:53:
Hmmm, dat is raar. Hoe kan je snelheid nu ineens inzakken? Overboeking?
Wist ik het maar, hopelijk kan Yogoi er iets mee? Want het lijkt erop dat meer mensen hier last van hebben.
Vandaag hebben ze bij mij trouwens de vezel hersteld. Tijdens graafwerkzaamheden hebben ze een bundel kabels geraakt. Er was 1 kabel door en een kabel beschadigd. Precies MIJN vezel was stuk. Heb ik weer :)
Mwhoah, gisteren zag ik ze ook ergens graven waar ze al voor de zomervakantie klaar waren...
Wanneer krijg je daar bericht van? Wanneer kan je je netwerk over prikken?
Ik had dezelfde avond al internet, 2 dagen later de brief (de post was niet sneller) en 3 dagen later de Amino box in een doos afgeleverd.

[ Voor 23% gewijzigd door sjimmie op 06-10-2010 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rondebru
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-05 13:58
@BdB

Na activatie, stekker erin van de CPE en je bent online! Dat was bij mij het geval, maar volgens de monteur moest ik wachten op bericht. Dat bericht kreeg ik pas na bezorging en aansluiting van de Aminet. Toen werkte alles.

@jvdmast

Zojuist gemeten:Bij mij is de verbinding 22 Mb down en 66/67 upvia Utrecht en 23 Mb down en 42 up via Arnhem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
rondebru schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 15:37:
Zojuist gemeten:Bij mij is de verbinding 22 Mb down en 66/67 upvia Utrecht en 23 Mb down en 42 up via Arnhem.
Ik heb het nu ook weer gemeten, zodat we ongeveer hetzelfde moment gebruiken.
Via Utrecht 16,72 download en 65,72 upload. Die upload zit dus wel snor maar de download blijft nogal achter ten opzichte van het abonnement en ten opzichte van een poosje geleden (zelfde apparatuur!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• net4me
sjimmie schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 15:20:
[...]
Ja, ze geven maar 1 IP adres. Als jij je router lostrekt dan weet de server van Lijbrandt dat uiteraard niet dus krijg je op een ander apparaat enige tijd geen IP adres. Pas als er een bepaalde tijd voorbij is na het losgooien van je router kan je een IP adres op een ander apparaat krijgen.
Mijn eerdere ervaring was dat ik een ander IP adres kreeg toen ik mijn router verving, dus het lijkt niet gekoppeld aan de huis-aansluiting maar aan het MAC adres. Hopelijk gaat dat nog veranderen.
[...]

Klopt, 512k en meer krijg je niet gratis. Ze bieden wel een abonnement aan voor meer.
[...]

Laatst even een account van Eweka geleend en die blies met volle vaart hoor.
[...]
Bedankt voor je reactie.
Weet je ook binnen hoeveel tijd een nieuw IP-adres wordt afgegeven?
Ik zal het zelf eens opnieuw proberen na langere tijd.

Vwb de newservers: ik weet dat gratis 512kbps wordt gegeven en voor €7/€10 per mnd 25Mbit/100Mbit afname. Wil echter eerst even testen voor ik die deal met Lijbrandt aan ga.
Hoopvol om te horen dat jij via Eweka wel de volle bandbreedte kreeg (ik neem aan gewoon standaard op poort 119?). Ik gebruik de newsserver van xs4all.nl. Vandaag nog eens geprobeerd, maar blijft echt hangen op 512kbps, verbazingwekkend wel op 4 simultane threads terwijl xs4all maar 3 threads toestaat....

Kan Yogoi anders wellicht op deze 2 zaken antwoord geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rondebru
sjimmie schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 15:41:
[...]

Ik heb het nu ook weer gemeten, zodat we ongeveer hetzelfde moment gebruiken.
Via Utrecht 16,72 download en 65,72 upload. Die upload zit dus wel snor maar de download blijft nogal achter ten opzichte van het abonnement en ten opzichte van een poosje geleden (zelfde apparatuur!).
Bij mij ook dezelfde apparatuur maar de snelheid ligt dus qua download wel wat lager ( was 23/24 ) Die haal ik al enige tijd niet meer.
Meer aansluitingen lagere snelheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
net4me schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 15:48:
[...]
Weet je ook binnen hoeveel tijd een nieuw IP-adres wordt afgegeven?
Niet precies, maar volgens mij heb ik hooguit een uurtje gewacht.
net4me schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 15:48:
(ik neem aan gewoon standaard op poort 119?). Ik gebruik de newsserver van xs4all.nl. Vandaag nog eens geprobeerd, maar blijft echt hangen op 512kbps, verbazingwekkend wel op 4 simultane threads terwijl xs4all maar 3 threads toestaat....
Ja, poort 119.
Als je de xs4all newsserver benadert vanaf een aansluiting buiten het xs4all netwerk dan word je volgens mij door xs4all geknepen. Zeker weten doe ik het niet, maar dat meen ik me te herinneren.
Heb je wel je xs4all gebruikersnaam+wachtwoord bij de server ingesteld? Binnen het xs4all netwerk heb je die niet nodig (ze zien dat je over een lijn van hun binnenkomt) maar van buitenaf heb je dat wel nodig!

[ Voor 20% gewijzigd door sjimmie op 06-10-2010 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• net4me
sjimmie schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 16:02:
Ja, poort 119.
Als je de xs4all newsserver benadert vanaf een aansluiting buiten het xs4all netwerk dan word je volgens mij door xs4all geknepen. Zeker weten doe ik het niet, maar dat meen ik me te herinneren.
Heb je wel je xs4all gebruikersnaam+wachtwoord bij de server ingesteld? Binnen het xs4all netwerk heb je die niet nodig (ze zien dat je over een lijn van hun binnenkomt) maar van buitenaf heb je dat wel nodig!
Ja, accountgegevens heb ik ingesteld, anders kom je er inderdaad helemaal niet in.
Zal eens na gaan vragen bij xs4all of zij inderdaad knijpen bij verbinding vanuit derden. Dat zou het dan verklaren. Toevallig dat dat dan ook op 512kbps is, daardoor dacht ik (wellicht te snel) dat Lijbrandt hier achter zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdB

BdB

rondebru schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 15:37:
@BdB

Na activatie, stekker erin van de CPE en je bent online! Dat was bij mij het geval, maar volgens de monteur moest ik wachten op bericht. Dat bericht kreeg ik pas na bezorging en aansluiting van de Aminet. Toen werkte alles.

@jvdmast

Verrek! Het werkt inderdaad.
Erg nice!

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/980211555.png

Drommels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Net ff getest vanaf een zakelijke KPN glas 50Mbit aansluiting. Ook hier vandaan kan ik bij xs4all maar op lage snelheid en met 3 draadjes downloaden. Zelfs met xs4all-account gegevens. Dus het is xs4all die knijpt als je niet op hun netwerk zit. Dat doen veel providers (en daar geef ik ze geen ongelijk in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Yogoi schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 12:08:
De CPE die er hangt is 100mbit.
Onafhankelijk van de diensten.
voip heeft prio 1 (maar is maar 512kbit)
IPTV komt daarna, afhankelijk van je STB's. SD= max 8mbit en HD max 24mbit (meeste streems 12-18mbit momenteel)

Dus 2x HD zou max 48mbit zijn waarna er dus nog 52Mbit over is (minus 512kbit voor voip)
dus 0 verlies als je die setup hebt.

Dus altijd gewoon 50mbit internet.

Dat bedoelde je toch?
Dat bedoelde ik inderdaad, bedankt voor de uitleg ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• net4me
sjimmie schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 16:15:
Net ff getest vanaf een zakelijke KPN glas 50Mbit aansluiting. Ook hier vandaan kan ik bij xs4all maar op lage snelheid en met 3 draadjes downloaden. Zelfs met xs4all-account gegevens. Dus het is xs4all die knijpt als je niet op hun netwerk zit. Dat doen veel providers (en daar geef ik ze geen ongelijk in).
Klopt, net de heldesk van xs4all aan de lijn gehad en die beamen dat zij afknijpen.
Ik geef ze daar evenees geen ongelijk in! Maar was even bezorgd dat Lijbrandt aan hun zijde aan gedwongen winkelnering richting hun eigen newsserver zou doen. Dat zou ik kwalijker vinden...

Heeft iemand overigens al verdere ervaring met de Lijbrandt newserver. Aan te bevelen of niet?
T.o.v. bijv. een payserver van derden. Ik heb tot nu toe alleen ervaring met xs4all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rondebru
baasandre schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 16:24:
[...]

Dat bedoelde ik inderdaad, bedankt voor de uitleg ! :)
Imho kun je dus beter een 50/50 abo nemen, krijg je hetzelfde, alleen een stuk goedkoper! Je betaalt nu voor 100/100 Internet maar je krijgt het dus niet. Dat klopt niet.

@Yogoi
Overigens waarom pas later de Gigabit? Nu worden klanten met 100/100 benadeeld en jullie hebben "dubbele"" kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
rondebru schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 22:50:
[...]

Imho kun je dus beter een 50/50 abo nemen, krijg je hetzelfde, alleen een stuk goedkoper! Je betaalt nu voor 100/100 Internet maar je krijgt het dus niet. Dat klopt niet.
Dat dacht ik dus ook al, vandaar mijn vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Ok een paar antwoorden.

Zoals jullie zelf al achter waren gekomen, het is niet Lijbrandt die knijpt.
Wij laten juist de verbinding compleet open, ja kan er mee doen wat je wilt.

Qua internet snelheid, er is meer en dan ook meer dan genoeg capaciteit in Houten voor max speed.
Ik wil jullie dan ook vragen dit even met een direct aangesloten pc te testen. (let wel op die online testjes zijn niet echt heel goed, persoonlijk download ik altijd de 1000MB van bbned)
Let wel op dat het soms even duurt voor je een nieuwe lease krijgt omdat deze eerdere nog actief is.
Leases worden inderdaad gekoppeld op MAC adres.
Je kan wel je originele IP weer terug krijgen op een ander mac adres maar dan moet je altijd minimaal wachten tot die andere lease volledig verlopen is.

Waarom nog geen gigabit? puur financieel oogpunt vanuit de netwerk investeerder/aanleg
gigabit CPE's worden steeds goedkoper en er zal vroeg of laat ook op worden overgestapt.
momenteel is het alleen zo dat je gigabit krijgt als je meer dan 100mbit internet neemt, wat we bij lijbrandt nog niet aanbieden.

En ja dat hele verhaal over wel of niet 100mbit nemen, niet echt mijn ding , ik werk niet bij marketing ;)
Echter is het wel gewoon zo dat als je 100mbit hebt en met je HD box naar ik zeg comedy central kijkt(8mbit) en iemand aan de telefoon hebt dat je nog steeds met ~90mbit kan downloaden.

Ga je inderdaad meerdere HD zenders kijken tegelijk dan zal je speed tijdelijk wat lager worden. (momenteel maximaal 18mbit per HD zender)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Yogoi schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 08:45:
Ok een paar antwoorden.

Zoals jullie zelf al achter waren gekomen, het is niet Lijbrandt die knijpt.
Wij laten juist de verbinding compleet open, ja kan er mee doen wat je wilt.

Qua internet snelheid, er is meer en dan ook meer dan genoeg capaciteit in Houten voor max speed.
Binnen Houten wel, maar het is natuurlijk altijd afwachten met hoeveel mensen je dan over een lijntje naar het echte Internet moet.
Zo weet ik van de NPO die de hosting voor de NOS e.d regelen dat veel streams van het WK bij ISP's al niet meer werkten terwijl zij nog bandbreedte zat hadden aan de aanbiedende kant. Dan gaat het dus mis bij het peeren of op de interne netwerken van die providers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Yogoi schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 08:45:
Ok een paar antwoorden..

Ga je inderdaad meerdere HD zenders kijken tegelijk dan zal je speed tijdelijk wat lager worden. (momenteel maximaal 18mbit per HD zender)
Kijk een eerlijk antwoord _/-\o_

Kan eenieder de afweging maken of een 100 mb lijn wel gewenst is, want in mijn situatie 2x hd box.... max 36 mb verlies....
Aan de andere kant, heb ik niet altijd de twee hd boxen tegelijkertijd aanstaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Let op , het is niet de HDbox maar de stream die deze bekijkt.
Als je dus een SD stream bekijkt met je HDbox dan is deze gewoon 8mbit en dus niet opeens 12-24mbit

Ik denk dat je die al wel begreep maar even voor de zekerheid en duidelijkheid voor anderen die het lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

baasandre schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 17:04:
[...]

Bel je toch met de helpdesk :?
Had ik gedaan maar konden ze mij geen antwoord op geven, wel een e-mail adres gekregen, maar geen reactie. Ik vul idd maar gewoon de bedrijfsnaam als achternaam in dan zal het wel goed komen.

Ik had trouwens begrepen dat het verschil tussen KPN en Lijbrandt was dat bij Lijbrandt de internet snelheid niet omlaag zou gaan bij TV kijken (omdat het via een aparte lijn zou gaan itt KPN), maar dit is dus wel zo?

(dan misschien idd toch wel heel slim DVB-C, als alleen dit via de 2e lijn gaat en internet dus niet beïnvloed)

Nog een tweetal vragen,

- waarom is die upload niet beperkt bij de andere abonnementen?
- dat er nu geen gigabit CPE's worden geinstalleerd, betekent dit dat er totaal geen snelheids vehoging inzit de eerste paar jaar, lijkt me dat het anders al snel financieel technisch voordeliger is om nu al gigabit CPE's te installeren. Waarschijnlijk weet je hier zelf misschien ook het antwoord niet op, zal wel vanuit hogerhand besloten worden. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door krouwen op 07-10-2010 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
net in mijn nieuwe meterkast gekeken (in nieuwe huis) en daar komen 2 kabeltjes binnen op een KPN boxje, is dat glas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rondebru
Glas is 1 kabeltje met 2 of 3 vezels.

In Houten zijn het 2 vezels, Lijbrandt gebruikt er 2, KPN dacht ik maar 1.

Ik heb de 1000MB van BBned ook eens gedownload en kwam op 2,9 MB/sec met een 25/25 verbinding. Dat komt neer op 23,2 Mb/s ( met een router en een switch na de CPE ) en het was een constante downloadsnelheid.

[ Voor 7% gewijzigd door rondebru op 07-10-2010 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
rondebru schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 22:47:
Glas is 1 kabeltje met 2 of 3 vezels.

In Houten zijn het 2 vezels, Lijbrandt gebruikt er 2, KPN dacht ik maar 1.
wel benieuwd wat voor aansluitingen dat dan zijn, ze zijn zo dun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Elke aansluiting heeft 2 fibers.
1 voor IP diensten en 1 voor CATV.

KPN gebruikt er inderdaad maar 1 en Lijbrandt alle 2.

En ober gigabit CPE's en snelheids verhogingen.
Er worden nu ook gigabits geplaatst wanneer nodig.
Echter heeft Lijbrandt nog geen abonnementen boven de 100mbit.
Zodra dit wel komt zullen er ook meer gigabits geplaatst worden.

Wel leuk trouwens, een uncapped gigabit CPE heeft dus ook echt gewoon 1000mbit internet.
Niet dat mijn laptop waarop ik test dit aankan, maar het idee is leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
@Yogoi : maar komen ze dan binnen in je kast en eindigen ze in een wit klein KPN kastje? Want dat had ik in die meterkast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdB

BdB

Het valt mij op dat bij kijken via IPTV sommige zenders het beeld gaat schokken en "ghosten" als er snelle beelden te zien zijn.
Bijvoorbeeld: op een of andere tel-sell zender stond een kok in een wit pakje. Als de camera van links naar rechts bewoog, werd dat pakje onscherp en gaf een soort van veeg over het scherm. Daarnaast leek het te knipperen en stotteren.
Heeft iemand anders dit ook gemerkt?
Niet alle zenders hebben dit probleem, maar het is toch vreemd.

Drommels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
BdB schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 12:54:
Het valt mij op dat bij kijken via IPTV sommige zenders het beeld gaat schokken en "ghosten" als er snelle beelden te zien zijn.
Bijvoorbeeld: op een of andere tel-sell zender stond een kok in een wit pakje. Als de camera van links naar rechts bewoog, werd dat pakje onscherp en gaf een soort van veeg over het scherm. Daarnaast leek het te knipperen en stotteren.
Heeft iemand anders dit ook gemerkt?
Niet alle zenders hebben dit probleem, maar het is toch vreemd.
Dat is mij ook opgevallen, volgens mij alleen bij de HD zenders. Lijkt op een slordige compressie. :(
Het beeld "achter" een bewegend object, dus hetgeen zichtbaar wordt op het moment dat het object ervoor wegschuift, is heel wazig. Bijvoorbeeld als een persoon van links naar rechts loopt voor een gebouw dan is het gebouw links langs de persoon wazig. Dat ligt m.i. niet aan de film zelf want ik zie het ook op verschillende zenders en bij verschillende programma's. Ik dacht eerst nog dat het wellicht met mijn TV te maken heeft maar met een film van een andere bron heb ik dat probleem niet en nu blijk jij het ook te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rondebru
Ik heb hier ( nog ) geen last van gehad. De beeldkwaliteit van de HD zenders is bijzonder goed te noemen maar duidelijk wel afhankelijk van het uitgezonden materiaal natuurlijk.

Overigens kreeg ik vandaag weer een brief in de bus van Lijbrandt:

"Lijbrandt is tot 6 november 2010 in uw wijk aanwezig om voor de eerste abonnees alle techniek te regelen en het netwerk in te stellen. Vanaf 15 oktober 2010 kunt u al gebruik maken van het netwerk."

en:
"De gehele maand november zorgen wij voor een monteur waar u als bewoner van uw wijk gratis gebruik van kunt maken. Hij kan u helpen bij het aansluiten en instellen van uw apparatuur".

Toch een mooie service, hoewel ik al ruim een maand gebruik maak van het netwerk. Wellicht wordt nu mijn telefonie probleem opgelost! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdB

BdB

@jvdmast
Aha, ik ben dus niet de enige die die vegen over het scherm ziet. Eerst dacht ik ook dat het misschien aan mijn tv lag (echter had ik met materiaal van mn media center nergens last van), maar ben dus niet de enige.

Nog iets anders.
Als ik iemand bel vanaf de vaste lijn, dan is de "overgangstoon" heel raar. Er zit een soort van echo in die vlak na elkaar te horen zijn. Na een halve minuut gaat dit over in een normale "overgangstoon" en een echo die elkaar precies in gelijke periode afwisselen :S
A-B------A-B-----A-B (en na een halve minuut)
A----B----A----B----A
(Hoe beschrijf je zoiets 8)7 )
Klinkt heel maf. Er zit een kabeltje vanaf het modem naar het basis station van mijn draadloze telefoon. Deze is ongeveer 2-3 meter, maar volgens mij moet dit niet uitmaken? Maarja, iets beters kan ik niet verzinnen in het geval dat het aan mn eigen apparatuur ligt. (Als ik mn telefoon op de DSL-modem aansluit heb ik die rare echo echter niet...

Edit:
Gisteren de eerste disconnect gehad.
Ik zat een spel te spelen met 3 mensen. Alle drie op skype, waarvan 2 op lijbrandt.
Op een gegeven moment worden de twee lui op lijbrandt uit het spel gegooid, skype bleef het doen.
Vlak daarna gingen zaken als MSN en email.
Echter bleef skype het tussen de 2 lijbrandt gebruikers het doen. De derde persoon waren we kwijt.
Internetpagina's opvragen ging niet meer.
Verbinding maken met de telefoon werkte niet meer.
En TV kijken via IPTV ook niet.
Maar skype wel :/

Lijkt mij dat de verbinding tussen lijbrandt en het internet ergens weggevallen is?
Nu doet alles het weer overigens.

Edit 2:
Nog iets waar ik tegenaan loop. Het kijken van tv via de settopbox (STB) geeft bij mij een heel licht beeld. Zo licht dat zwart bijna grijs is. Hebben andere mensen dit ook? Ik heb nergens in de instellingen van de STB kunnen vinden waar ik de helderheid lager kan zetten.
Ik kan het ook in mijn tv doen, maar dan kloppen de settings niet meer met mn media center.
Gek genoeg waren de standaard settings voor digitenne en mn media center perfect. Met de STB is alles echter ineens erg licht. Ik zal de handleiding van de amino maar eens doornemen, misschien word ik daar wijzer van. Ik vermoed echter van niet O-)

[ Voor 42% gewijzigd door BdB op 10-10-2010 08:51 ]

Drommels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rondebru
@BdB
-Telefoon: dat van die echo heb ik ook af en toe.Soms is ook de verbinding even weg en horen we de andere kant van de lijn bijna niet. Er zou een monteur naar komen kijken maar die heb ik nog niet gezien.

-Disconnect: gisteravond naar een film zitten kijken met het gezin. Plots was de verbinding weg, Internet via de PC werkte nog wel. Had gisteravond een wijziging van het pakket ( Eredivisie live ) aangevraagd en dacht dat het daaraan lag. Het leek of er een update werd uitgevoerd.Maar een DVD bekeken. Na afloop weer een poging gedaan om de Aminet aan te zetten en die werkte weer inclusief Eredivisie live! Dat is wel een snelle wijziging en dat op de zaterdagavond. Ik had op zijn vroegst maandag verwacht.

-Het lichte beeld: dat heb ik af en toe en vooral bij Nederland 1,2 en 3 maar niet zo erg als jij beschrijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 10:58
Gisteren ook hier tot 2 keer toe een uitval gehad.
Geen internet, geen telefonie en geen digitale tv
Gelukkig steeds maar een paar minuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BdB schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 19:59:
Als ik iemand bel vanaf de vaste lijn, dan is de "overgangstoon" heel raar. Er zit een soort van echo in die vlak na elkaar te horen zijn. Na een halve minuut gaat dit over in een normale "overgangstoon" en een echo die elkaar precies in gelijke periode afwisselen :S
A-B------A-B-----A-B (en na een halve minuut)
A----B----A----B----A
(Hoe beschrijf je zoiets 8)7 )
Je hoort hier twee ringbacks door elkaar. Eentje wordt door het modem gegenereerd, en eentje door de centrale. Dit komt door de manier waarop de verbinding wordt opgezet en heeft verder geen invloed op het bellen of tijdens het gesprek. Je kunt dit dus verder negeren (en heeft inderdaad niets met bekabeling o.i.d. te maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
pff..60 euro om Alice te verhuizen, en dan in mei weer overstappen op glas...zonde van het geld :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Ik ga morgen in de ochtend mijn test verbinding eens goed bekijken.
Hebben jullie zenders waarop het erger/slechter is dna anderen?

of heb je het op alle zenders? (is het HD of SD wat jullie kijken?)
Even kijken of het op mijn werkplek ook zo is. Het is me in ieder geval nog nooit opgevallen en hoor het nu voor het eerst. Dus als er wat is lijkt het een specifiek Houten issue te zijn.

over de echo:
Als het in de overgangstoon zit is er geen enkel probleem. Heb je een echo in het gesprek dan is het wel iets om naar te kijken.

Overigens, verandering aan je IPTV pakket duren ongeveer uhm , 15 sec om door te voeren ;)
Ok, ik geef toe, op je STB thuis kan het soms wel 2-3 min duren.
Dat is als het nite gigantisch druk in de leverstraat is, dan kan het soms iets langer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Voor degenen met een storing afgelopen weekend, op het XMS forum staan ook mensen uit andere woonplaatsen (Arnhem/Nijmegen/Wijchen) met een storing rond hetzelfde tijdstip. Dus geen specifiek Houten-probleem geweest.
Yogoi schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 21:31:
Ik ga morgen in de ochtend mijn test verbinding eens goed bekijken.
Hebben jullie zenders waarop het erger/slechter is dna anderen?

of heb je het op alle zenders? (is het HD of SD wat jullie kijken?).
Ik kijk hoofdzakelijk HD. Of het bij SD ook voorkomt weet ik dus niet, sowieso zou het daar dan minder opvallen omdat die kwaliteit toch al minder is. Het is mij ook niet opgevallen dat het bij de ene zender meer/minder zou zijn dan bij de andere.

(overigens viel het me ook op als ik via een pc keek, dus het is geen Amino-only probleem)

[ Voor 21% gewijzigd door sjimmie op 11-10-2010 10:26 . Reden: storing ook elders gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdB

BdB

sjimmie schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 10:20:
Voor degenen met een storing afgelopen weekend, op het XMS forum staan ook mensen uit andere woonplaatsen (Arnhem/Nijmegen/Wijchen) met een storing rond hetzelfde tijdstip. Dus geen specifiek Houten-probleem geweest.

[...]

Ik kijk hoofdzakelijk HD. Of het bij SD ook voorkomt weet ik dus niet, sowieso zou het daar dan minder opvallen omdat die kwaliteit toch al minder is. Het is mij ook niet opgevallen dat het bij de ene zender meer/minder zou zijn dan bij de andere.

(overigens viel het me ook op als ik via een pc keek, dus het is geen Amino-only probleem)
Jvdmast heeft weer al het testwerk voor me gedaan :)
Ik heb het ook gecontroleerd, maar de HD zenders hebben hier de meeste last van.
Op een computer heb ik het niet kunnen testen.

Drommels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rondebru
Ik kijk ook vnl. HD met de Amino. Heb geen last van vegen of iets dergelijks. Vandaag alles nog eens bekeken.
Wel storingen op de HD kanalen af en toe ( blokjesvorming). Verder is eigenlijk alles van goede kwaliteit. Geen te lichte schermen gezien de afgelopen dagen.

@ Yogoi: Hoe is het met de testverbinding gegaan? En wat was nu de oorzaak van de storingen afgelopen zaterdag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Ik vraag me trouwens ook nog steeds af hoe ik bijvoorbeeld de voicemail van de Lijbrandt telefonie-dienst in kan stellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rondebru
Weet ik ook niet....wellicht is die mogelijkheid er gewoon niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
rondebru schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:11:
Weet ik ook niet....wellicht is die mogelijkheid er gewoon niet?
Dan zou ik recht hebben op restitutie want op de site zeggen ze:
Lijbrandt zekerheden:

* Lage belkosten
* Gratis bellen met andere Lijbrandt abonnees
* Voordelig internationaal bellen
* Nummerbehoud mogelijk
* Tal van extra's mogelijk nummerweergave, voicemail, wisselgesprek en doorschakelen
* Geen overstapkosten. Lijbrandt zorgt voor een soepele overgang
* Online factuur
* Instellen bellimiet mogelijk
* Perfecte geluidskwaliteit
Ook dat wisselgesprek mis ik erg.
Voicemail, wisselgesprek, doorschakelen enz. had ik bij xs4all wel allemaal!

Het geluid is ook nog steeds erg zacht voor degene aan de andere kant. Hopelijk wordt dat ook nog eens opgelost (al eens eerder hier genoemd).

[ Voor 15% gewijzigd door sjimmie op 12-10-2010 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
ok..nieuwbouwhuis klaar? Check. Alice verhuizen? Niet mogelijk, adres bestaat niet. Dan maar Ziggo ondanks mijn slechte administratieve ervaringen. Niet mogelijk, adres bestaat niet.
En ik wil toch eigenlijk sowieso glas, waarom legt Lijbrandt niet 'even' dat stukje nieuwbouw gelijk erbij als ze toch aan het werk zijn?! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rondebru
:P @datadevil
Waar gaat het hier in dit topic om?

@jvdmast
Ik heb ook nog steeds dezelfde telefoonproblemen, maar we krijgen toch in de wijk een monteur die alle problemen gratis oplost :>

We kunnen het nergens instellen maar we zijn nog maar pilots toch. _/-\o_

Deze week gaat het pas echt gebeuren! Het netwerk wordt officieel in werking gesteld nietwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
rondebru schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 00:09:
:P @datadevil
Waar gaat het hier in dit topic om?
Om gebruikers van het glasvezel, en dat wil ik ook graag worden en ik verbaas me over de volgorde van aanleg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Ik heb ook nog steeds dezelfde telefoonproblemen, maar we krijgen toch in de wijk een monteur die alle problemen gratis oplost
Herstellen van problemen is toch altijd gratis? :?
Voor de slechte beeldkwaliteit (vette strepen en ruis) van m'n analoge TV signaal is al eens een monteur geweest maar na zijn vertrek bleek het nog hetzelfde. En het zachte telefoonsignaal hebben we hier al eerder gemeld maar wordt blijkbaar niet opgepakt (ik hoopte op Yogoi).
Ik zal beide punten maar naar de supportdesk mailen, maar die deden er ook 2 maanden over om een mail-alias probleem "op te lossen" (oplossen was voor hun: Yogoi loste het op en support constateerde daarna dat het opgelost was)...
...maar we zijn nog maar pilots toch. _/-\o_
Helaas, ik niet. :(
Toen ze de officiële pilotters aansloten was ik op vakantie.
Mijn aansluiting is geen pilot maar een "vroege aansluiting".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Het is vaak zo dat er tijdens nieuwbouw niet aangelegd mag worden.
Of dat het niet kan omdat er nog andere graafwerkzaamheden zijn.

Het klinkt altijd heel goed, ze zijn toch aan het bouwen dus leg de fiber er meteen bij. Echter is het in de pratijk vaak niet mogelijk of er is geen toestemming voor.
Ik heb ook nog steeds dezelfde telefoonproblemen, maar we krijgen toch in de wijk een monteur die alle problemen gratis oplost
Die zal dit probleem niet kunnen oplossen. Of althans niet zelf. Als het namelijk door Lijbrandt zou komen dan is het normaal gesproken de firmware in de CPE. Deze is niet op locatie te vervangen.
(ik heb de komende 2-3 dagen helaas even geen tijd om dit soort issues aan te sturen, er zijn maandag wat deadlines die ik dien te halen :))

Ik raad je aan gewoon even contact op te nemen met de servicedesk voor dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Yogoi schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 08:42:
Het is vaak zo dat er tijdens nieuwbouw niet aangelegd mag worden.
Of dat het niet kan omdat er nog andere graafwerkzaamheden zijn.

Het klinkt altijd heel goed, ze zijn toch aan het bouwen dus leg de fiber er meteen bij. Echter is het in de pratijk vaak niet mogelijk of er is geen toestemming voor.
Maar er liggen volgens mij wel al buizen waar het slechts door heen hoeft te worden gehaald, of heb ik dat verkeerd begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Vanmorgen rond 9 uur 2 mailtjes naar de servicedesk gestuurd.
Eentje over het slechte analoge TV signaal en eentje over het lage telefonie volume.
Ik zal ze zo bellen om te vragen hoe ik de voicemail instel want die ga ik op korte termijn nodig hebben!

EDIT: Gebeld... En wat ik al vreesde...
De diensten op telefonie hebben "een probleem" waardoor ze niet kunnen worden aangeboden. Dat is al een hele tijd en dat gaat ook nog weken duren. Dus, geen voicemail terwijl ik dat juist vanaf morgen nodig heb! Iemand een oud analoog antwoord apparaat te huur voor een maandje ofzo? 8)7

De vriendelijke man zei nog dat hij mij wel op de hoogte zou brengen zodra het werkte, maar vervolgens heeft hij niet naar mijn mailadres, telefoonnummer of wat dan ook gevraagd dus dat gaat hem niet lukken. Dat is een slordigheidje wat me al vaker is opgevallen, ze beloven terug te bellen of te mailen maar zelfs al geef je ze je gegevens dan hoor je niets meer (al meerdere keren gehad).

[ Voor 59% gewijzigd door sjimmie op 13-10-2010 13:41 . Reden: belresultaat toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
sjimmie schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 12:30:
Vanmorgen rond 9 uur 2 mailtjes naar de servicedesk gestuurd.
Eentje over het slechte analoge TV signaal en eentje over het lage telefonie volume.
Ik zal ze zo bellen om te vragen hoe ik de voicemail instel want die ga ik op korte termijn nodig hebben!

EDIT: Gebeld... En wat ik al vreesde...
De diensten op telefonie hebben "een probleem" waardoor ze niet kunnen worden aangeboden. Dat is al een hele tijd en dat gaat ook nog weken duren. Dus, geen voicemail terwijl ik dat juist vanaf morgen nodig heb! Iemand een oud analoog antwoord apparaat te huur voor een maandje ofzo? 8)7

De vriendelijke man zei nog dat hij mij wel op de hoogte zou brengen zodra het werkte, maar vervolgens heeft hij niet naar mijn mailadres, telefoonnummer of wat dan ook gevraagd dus dat gaat hem niet lukken. Dat is een slordigheidje wat me al vaker is opgevallen, ze beloven terug te bellen of te mailen maar zelfs al geef je ze je gegevens dan hoor je niets meer (al meerdere keren gehad).
niet te leen nee, maar je hebt zat goedkope handsetjes tegenwoordig met voicemail erin zoals deze http://www.kieskeurig.nl/telefoon/profoon/pdx-5215/249114/ (of zoek even daar verder voor mooiere ;) )

Stuur de rekening gewoon naar Lijbrandt, lijkt me niet meer dan eerlijk dat ze die oppikken + een taartje sturen met excuses?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Bagger hoor, als ze gewoon eerder en eerlijk duidelijk hadden gemaakt (brief, mail, website, whatever) dat het niet kon dan had ik eerder een oplossing gezocht, nu sta ik dus voor het blok. Telefonie verkopen en erbij zeggen dat je voicemail, doorschakelen enzovoorts krijgt waarna je er als klant op het "moment suprême" achter moet komen dat het helemaal niet kan is niet netjes.

Ik heb de voicemail (of als alternatief: een doorschakeling naar m'n mobiel) vanaf morgen al nodig dus iets via internet bestellen gaat niet lukken. Dat wordt dus vanmiddag langs de Expert/Dixons/Kruitvat enzovoorts... :( Wat natuurlijk ook weer erg fout is, eigenlijk. Nu moet ik een oplossing gaan creëren voor een probleem van hun, door iets te kopen wat ik over een paar weken weer weg kan gooien. (ook niet goed voor het milieu)

[ Voor 34% gewijzigd door sjimmie op 13-10-2010 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
sjimmie schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 14:43:
Bagger hoor, als ze gewoon eerder en eerlijk duidelijk hadden gemaakt (brief, mail, website, whatever) dat het niet kon dan had ik eerder een oplossing gezocht, nu sta ik dus voor het blok. Telefonie verkopen en erbij zeggen dat je voicemail, doorschakelen enzovoorts krijgt waarna je er als klant op het "moment suprême" achter moet komen dat het helemaal niet kan is niet netjes.

Ik heb de voicemail (of als alternatief: een doorschakeling naar m'n mobiel) vanaf morgen al nodig dus iets via internet bestellen gaat niet lukken. Dat wordt dus vanmiddag langs de Expert/Dixons/Kruitvat enzovoorts... :( Wat natuurlijk ook weer erg fout is, eigenlijk. Nu moet ik een oplossing gaan creëren voor een probleem van hun, door iets te kopen wat ik over een paar weken weer weg kan gooien. (ook niet goed voor het milieu)
vandaar mijn suggestie van een taart. Je kan ook natuurlijk de telefoon na gebruik naar Lijbrandt sturen inclusief rekening, dan kunnen zij kijken wat ze er mee doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
datadevil schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 14:47:
[...]

vandaar mijn suggestie van een taart. Je kan ook natuurlijk de telefoon na gebruik naar Lijbrandt sturen inclusief rekening, dan kunnen zij kijken wat ze er mee doen..
Hmm, ik denk niet dat ik snel tevreden ben met een taartje.
Ik maak ze zelf zoals zij ze niet zullen kunnen geven:
http://picasaweb.google.nl/supersjimmie/Taart#
Dus ik ben wat verwend.
Maar dat terzijde. :P

Ik ga wel puzzelen hoe ik mijn (hun) probleem ga oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
sjimmie schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 14:48:
[...]

Hmm, ik denk niet dat ik snel tevreden ben met een taartje.
Ik maak ze zelf zoals zij ze niet zullen kunnen geven:
http://picasaweb.google.nl/supersjimmie/Taart#
Dus ik ben wat verwend.
Maar dat terzijde. :P

Ik ga wel puzzelen hoe ik mijn (hun) probleem ga oplossen.
koel! Dat ziet er wel super uit zeg..kan ik die bestellen ook dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
datadevil schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 14:51:
[...]

koel! Dat ziet er wel super uit zeg..kan ik die bestellen ook dus?
Haha, nee dat is puur hobby.
Voor een "beetje taart" ben ik zo 2-3 avonden bezig dus dat is niet echt betaalbaar als ik ze zou verkopen.
Aan de andere kant, Lijbrandt mag er wel eentje voor mijzelf bij mij kopen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
hehe..wel mooie taarten in ieder geval, leuke hobby ook lijkt me.
Maar goed, nu maar weer on-topic O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vulwater
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-12-2022
Vandaag werd bij mij het Lijbrandt Genexis modem geplaatst.
Tot nu toe alleen internet omgezet, werkt goed 50 Mbit :) .
Vraagje: weet iemand of je met een SIP client kan connecten met de SIP server(s) van Lijbrandt?
Het lijkt me wel handig om naast de 2 analoge poorten op het modem, ook in staat te zijn om vanaf de PC of een Asterisk server te kunnen bellen via Lijbrandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
vulwater schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 18:15:
Vandaag werd bij mij het Lijbrandt Genexis modem geplaatst.
Tot nu toe alleen internet omgezet, werkt goed 50 Mbit :) .
Gefeliciteerd!
vulwater schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 18:15:
Vraagje: weet iemand of je met een SIP client kan connecten met de SIP server(s) van Lijbrandt?
Het lijkt me wel handig om naast de 2 analoge poorten op het modem, ook in staat te zijn om vanaf de PC of een Asterisk server te kunnen bellen via Lijbrandt.
Helaas was dat maar waar. Zie mijn telefoon perikelen in bovenstaande berichten.

Ik had zo'n opstelling met een eigen kleine Asterisk centrale bij m'n vorige provider waardoor ik allerlei leuke dingen zoals voicemail-to-email en een softphone op mijn laptop enzo had. Lijbrandt werkt op de achtergrond vast en zeker met SIP maar ze geven die gegevens niet vrij. Wellicht gaan ze dat ooit nog eens doen? (als er veel klanten om vragen bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
SIP gegevens worden inderdaad niet vrijgegeven.
Dingen als voicemail en voicemail to email , doorschakelen , etc staan eigenlijk al helemala klaar.
Alleen gebruiken we een nieuw systeem en de invoer daarvan werkt nog niet helemaal zoals zou moeten :(

@jvdmast:
Ik weet neit precies wat er is afgesproken met de CSDer maar de gegevens hebben we wel hoor. (email en tel nummers) die staan gewoon in het systeem aangezien je die op je inschrijving hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Yogoi schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 09:30:
Dingen als voicemail en voicemail to email , doorschakelen , etc staan eigenlijk al helemala klaar.
Alleen gebruiken we een nieuw systeem en de invoer daarvan werkt nog niet helemaal zoals zou moeten :(
Ja, dat vertelde de man gisteren ook. En daarbij dat het nog "een paar weken" zal duren. Maar het is erg slordig dat Lijbrandt het wel verkoopt maar niet levert. We betalen voor diensten die er niet zijn. Die gaan wel komen, maar we betalen er nu al voor. (we krijgen ook geen compensatie voor het ontbreken van DVB-C, ook zoiets waarvan niet iedereen weet dat Lijbrandt het nog helemaal niet levert)

Ze hadden op z'n minst kunnen laten weten dat die diensten niet beschikbaar zijn, nu moet de klant er zelf maar achter komen op het moment dat het eigenlijk nodig was en dus te laat is. Een korting op het abonnement zolang diensten niet geleverd kunnen worden was wel netter geweest.
Yogoi schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 09:30:
@jvdmast:
Ik weet neit precies wat er is afgesproken met de CSDer maar de gegevens hebben we wel hoor. (email en tel nummers) die staan gewoon in het systeem aangezien je die op je inschrijving hebt staan.
Ja, maar als hij niet weet wie ik ben dan wordt het toch lastig om eea te vinden...
Maargoed, op de 2 e-mails die ik gisterochtend heb gestuurd heb ik ook helemaal niets gehoord. Zelfs niet even een bevestiging dat ze het opgepakt hebben. (wat mij wederom het gevoel geeft dat ze het niet oppakken en afwachten tot het spontaan overgaat)

EDIT: Voor de ontbrekende voicemail heb ik maar een 2ehands antwoordapparaat (lelijk ding) voor een tientje op marktplaats gekocht. Plus 2x 15 minuten reistijd om dat ding op te halen.

[ Voor 5% gewijzigd door sjimmie op 14-10-2010 10:57 . Reden: antwoordapparaatje gekocht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
@jvdmast:
Je bent denk ik bij de meeste wel bekend hier. Zeker bij de mensen die al Lijbrandt (mail) doen sinds het begin. Ik vermoed dat je een van de actiefste users bent in Houten (zeker bij de eerste opleveringen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Yogoi schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 10:56:
@jvdmast:
Je bent denk ik bij de meeste wel bekend hier. Zeker bij de mensen die al Lijbrandt (mail) doen sinds het begin. Ik vermoed dat je een van de actiefste users bent in Houten (zeker bij de eerste opleveringen)
Dat zou best kunnen... (is dat positief of negatief)
En ik geef toe dat ik nog steeds in m'n vrienden en kennissen kring aanraad om Lijbrandt te kiezen en geen KPN. Maar ik vind dat ik ook best mag vertellen waar ik tegenaan loop.
Overigens ben ik ook bezig om een paar scholen op Lijbrandt aangesloten te krijgen. En vooral voor hun moet het allemaal wel goed gaan werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
In jouw geval is dat zo ver ik weet positief.
Er zijn natuurlijk ook klanten die 'bekend' zijn wegens negativiteit maar daar val jij gelukkig niet onder.

Ik kan je alleen zeggen dat er hard gewerkt word om al deze ondersteunende diensten correct te krijgen voor alle gebruikers. DVB-C kan helaas niet sneller, hiervoor moeten er in de headends aanpassingen gemaakt worden door Glashartmedia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Yogoi schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 11:35:
Ik kan je alleen zeggen dat er hard gewerkt word om al deze ondersteunende diensten correct te krijgen voor alle gebruikers. DVB-C kan helaas niet sneller, hiervoor moeten er in de headends aanpassingen gemaakt worden door Glashartmedia.
Dat begrijp ik wel, er wordt best flink aan de (digitale snel-)weg getimmerd en jullie zijn ook afhankelijk van anderen. Maar het was beter geweest als jullie open en eerlijk zijn over wat nu (nog) niet geleverd wordt en als jullie er rekening mee houden dat klanten verwachten dat diensten werken als dat in hun abonnement zit. Nogmaals, iets bestellen, ervoor betalen, het niet krijgen en daar dan zelf achter moeten komen, is niet zoals het hoort.

Daarom vind ik het extra frustrerend dat er gewoon helemaal niet gereageerd wordt op mijn mails betreffende storingen, als klant aan Lijbrandt. Dat geeft het gevoel dat je tegen een muur staat te ....... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:02

TVL

Ik woon in Zuid dus als het zover is dat ze daar gaan aanleggen hoop ik dat alles tegen die tijd opgelost is. Ik merk toch wel een groot aantal struikelpunten waarvoor ik nu niet voor Glasvezel zou kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die internetsnelheid wil ik ook wel, maar ik krijg maar niet duidelijk waar ik voor moet kiezen. Lijbrandt, KPN of die 3e aanbieder?
KPN adverteert met "onbeperkte mogelijkheden" maar heeft blijkens diverse fora diverse beperkingen via de firmware van de router.
Over Lijbrandt krijg ik steeds tegenstrijdige berichten.
Ik wil:
- een vast IP-adres (draai eigen servers).
- ik wil de router gewoon zelf in kunnen stellen om dus van onbeperkte mogelijkheden te genieten
- geen gezeur dat router steeds wordt gereset vanaf de andere kant.
- garantie dat een vpn-verbinding werkt (heb ik nodig voor mijn werk)
- games kunnen hosten op zowel de PS3 als de Xbox360 (schijnt bij KPN niet te kunnen)
- ik hoef geen webruimte, alleen een stukje private webspace om makkelijk bestanden uit te kunnen wisselen
- telefoon mag erbij mits goede kwaliteit en nummerbehoud
- ik hoef geen e-mailvoorziening
- ik hoef (nog) geen televisie via glasvezel (bedrading van meterkast naar televisies is lastig en wordt een dure grap)

Even uitproberen is er bij KPN niet bij. Als je je daar aanmeldt zit je er minimaal een jaar aan vast. Ook als er iets niet werkt.
Wie kan me vertellen waarmee ik de beste kans maak om de meeste van mijn wensen bewaarheid te zien worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
@hommelbg:
Ik post dit even vanuit lijbrandt webteam:

- IP word gekoppeld aan je MAC adres van eerst aangeslote apparaat. Blijft vast als je een router gebruikt (of server dus) Het is mogelijk zelfde IP na mac wisseling weer te krijgen maar dan moet je even weten hoe.
- Inet verbinding is volledig open, dus doe met je router wat jij wilt. (geen poorten blocked en dat soort dingen)
- Het is jouw router, wij kunnen die dus neit eens resetten
- Volledig open internet, zo lang jij VPN goed configureerd (en de andere kant dus ook!) dan werkt het
- Zie antwoord 2&4 en pas dit toen op je ps3/xbox vraag.
- Webspace, hmm je kane en 100mbit homepage maken als je wilt, in de toekomst zal de 'netschijf' ook bij Lijbrandt geintroduceerd worden
- Telefonie is en blijft telefonie, ik ken persoonlijk weinig verschillen tussen verschillende voip lijnen.
- Geen email? je krijgt het toch (zoals overal ;)) hoef je natuurlijk niet te gebruiken.
- Internet only? (of met voip gezien je eerdere vraag) Hebben wij echter alleen in 50 of 100 (dus geen 25 variant)

Voor KPN kan je vragen niet beantwoorden. Ik ben namelijk persoonlijk niet zo goed op de hoogte van onze concurenten. Dat is meer een marketing dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Afgelopen week kregen we een brief door de deur dat we nog geen toestemming hadden gegeven voor de schouw en het plaatsen van de dummy en anders 350 euro moeten betalen (ik was al een tijdje aan het wachten op de aansluiting en vroeg me al af waarom het zo lang duurde), dus ik denk; huh hoe kan dat want we hadden de toestemming schriftelijk opgestuurd naar glashart.
Gelijk gebeld en dezelfde dag nog de schouw en de dummy geplaatst!! Volgende dag komt er nog een monteur voor de schouw (heel raar) :s, die arme man maar weer weggestuurd. Afgelopen woensdag ook maar gelijk het abonnement 100/100 :) bij Lijbrandt aangevraagd in de service winkel en een WNDR3700 en Cat 6 kabels gekocht. Gelukkig gaat het nu gebeuren, er was dus iets niet goed gegaan in de communicatie met glashart, en ik denk in de hele straat niet bij ons (De Poort), want iedereen heeft zijn vezel nog buiten de deur liggen terwijl ze dus bij ons gelijk kwamen aansluiten na een belletje.
Ik ben heel benieuwd hoe het nu gaat werken, bij ons gaat het even moeilijk worden ook omdat we alle ISDN apparatuur en KPN centrale moeten vervangen en ik hoop dat we de twee telefoonnummer van ons succesvol kunnen porteren. Ik laat het iig wel allemaal weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

[b]hommelbg schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 23:30:
Even uitproberen is er bij KPN niet bij. Als je je daar aanmeldt zit je er minimaal een jaar aan vast. Ook als er iets niet werkt.
Wie kan me vertellen waarmee ik de beste kans maak om de meeste van mijn wensen bewaarheid te zien worden?
Volgens mij mag je als consument altijd binnen een bepaalde tijd iets annuleren (na het geprobeerd te hebben), wettelijk geregeld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
krouwen schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 00:31:
[...]

Volgens mij mag je als consument altijd binnen een bepaalde tijd iets annuleren (na het geprobeerd te hebben), wettelijk geregeld. ;)
Volgens mij alleen als het niet goed werkt of als je misleid bent.
Als u iets koopt zit u daar meestal aan vast. Behalve als u bij de koop niet goed, niet volledig of zelfs verkeerd bent geïnformeerd. U bent dan misleid of bedrogen en dat geeft u het recht om de koop ongedaan te maken.
Wanneer een winkelier u de mogelijkheid geeft om de bestelling van een product te annuleren dan verleent deze u een gunst. De winkelier is niet verplicht te voldoen aan uw verzoek.
Bron: JuridischLoket.nl

Lijbrandt biedt je een soort "2 maanden op zicht" zoals in de 2e quote genoemd, KPN volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren de Internet-aansluiting aan de praat gekregen (T1 en T2 waren omgedraaid) en ook de settopbox binnen, dus vanavond eens goed kijken hoe de beeldkwaliteit tov Zigos is.

Een vraagje aan de gebruikers hier over een router. Ik twijfel op dit moment tussen de WNR3700 en de DIR855. Stabiliteit vind ik overigens de belangrijkste eigenschap. Hebben jullie voorkeuren of ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rondebru
Verwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 10:39:
Gisteren de Internet-aansluiting aan de praat gekregen (T1 en T2 waren omgedraaid) en ook de settopbox binnen, dus vanavond eens goed kijken hoe de beeldkwaliteit tov Zigos is.

Een vraagje aan de gebruikers hier over een router. Ik twijfel op dit moment tussen de WNR3700 en de DIR855. Stabiliteit vind ik overigens de belangrijkste eigenschap. Hebben jullie voorkeuren of ervaringen?
Ik heb zelf een Sitecom WL-350 router aangeschaft op basis van een test door Hardware.info.

Zie: http://nl.hardware.info/r...nd-routers-sitecom-wl-350

Het is niet de goedkoopste maar bevalt erg goed. Het is een gigabit dual-band router met 10 jaar garantie dus je kunt er mee vooruit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een tp-link-wr1043nd gekocht, goedkope router maar zeer veel opties. Zie review bij tweakers
productreview: TP-Link TL-WR1043ND review door Nivk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
zeg Yogoi,

ik wilde eventueel naar Lijbrandt, het enige wat me tegenhoudt is de FUP.
kun je daar iets meer over zeggen?
Tweak heeft gewoon geen FUP, alles mag..
en kun je bij lijbrandt ook een octet aan IP adressen ofzo krijgen?

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Sorry 1 actief IP tegelijk.
Er zijn helaas niet zoverel IPv4 adressen meer momenteel.
Ik heb momenteel nog geen idee of zoiets wel beschikbaar komt met IPv6 implementatie.

De FUP?
Die hebben we maar heb ik nog nooit in actie gezien.
Dat is meer ooit eens bedacht en verder nooit gebruikt. Zo ver ik weet is het meer een stok achter de deur mocht je echt illegale dingen doen (laat ik als voorbeeld kinderporno nemen) waar we iets tegen willen doen.

Ik ken een aantal zeer hvy users (qua downloaden en/of uploaden) maar daar hebben we nooit wat mee gedaan natuurlijk. mocht je natuurlijk 24/7 365 dagen per jaar je 100mbit leegtrekken , ja dan kan ik me voorstellen dat er ter zijner tijd iemand even een berichtje je naar je stuurt met wat je aan het doen bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Yogoi schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:29:
Ik heb momenteel nog geen idee of zoiets wel beschikbaar komt met IPv6 implementatie.
Jammer, want ik heb ook behoefte aan meer dan 1 ip adres.

Met IPv6 is het verhaal veel simpeler, de kleinste uit te delen reeks is een /64, gangbaar is een /48 :) Ik heb momenteel 3 /48's via sixxs tunnel (niet op 1 fysiek adres). Gaat Lijbrandt native IPv6 aanbieden?

Verder bijzonder tevreden nu! Beeldkwaliteit iptv is duidelijk hoger dan van ziggo, zeker op HD. De bitstream is rond de 12 Mbit/s voor HD. Ook over telefonie geen klachten.

Wel klachten over de onduidelijkheid over wat nu wel en niet geboden wordt, zo blijkt de overstap service niet te bestaan. Geen probleem, maar communiceer dat goed. ;) Marketing vertelt iets anders dan techniek, what's new? :D

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiquena
  • Laatst online: 10-07-2023
(jarig!)
Hoe staat Lijbrand bijvoorbeeld in de vrijheid en openheid van Internet? XS4ALL is bijvoorbeeld een grote steun van Bits of Freedom. Brein, Acta en de Nederlandse overheid willen graag de vrijheid van internet beperken. Hoe staat Lijbrand hierin (niet bedoelt om een discussie uit te lokken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
Yogoi schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:29:

De FUP?
Die hebben we maar heb ik nog nooit in actie gezien.
Dat is meer ooit eens bedacht en verder nooit gebruikt. Zo ver ik weet is het meer een stok achter de deur mocht je echt illegale dingen doen (laat ik als voorbeeld kinderporno nemen) waar we iets tegen willen doen.

Ik ken een aantal zeer hvy users (qua downloaden en/of uploaden) maar daar hebben we nooit wat mee gedaan natuurlijk. mocht je natuurlijk 24/7 365 dagen per jaar je 100mbit leegtrekken , ja dan kan ik me voorstellen dat er ter zijner tijd iemand even een berichtje je naar je stuurt met wat je aan het doen bent ;)
ipv4 schaarste ben ik zeker mee bekend;
ik heb echter een tweetal octetten nodig wil ik iets hebben aan de internetverbinding :)

is het mogelijk om tegen bijbetaling extra IP adressen te krijgen? dat is eigenlijk mijn laatste drempel om niet naar Lijbrandt te gaan..
als zoiets geregeld kan worden, dan ga ik iig niet overstappen naar Tweak..

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
De IPv4 schaarste speelt natuurlijk vooral in het Verre Oosten. In Nederland valt dat nogal mee.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
naja kijk, dat je zegt bewijs maar dat je ze nodig hebt zoals dat ook in hosting centra plaatsvind prima. ik kan het bewijzen, en wil er ook voor betalen.

er zijn ook genoeg mensen die een aantal IP adressen willen hebben voor de heb, dat wil je tegen gaan als bedrijf.

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdB

BdB

Hmmm, ik kreeg vandaag ook melding dat de telefonie heel zacht is. De andere kant van de lijn klaagde dat ik in Tokio zat :S
Wordt hier iets aan gedaan? Ik heb het vaker voorbij zien komen in dit topic.

Drommels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
BdB schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 18:44:
Hmmm, ik kreeg vandaag ook melding dat de telefonie heel zacht is. De andere kant van de lijn klaagde dat ik in Tokio zat :S
Wordt hier iets aan gedaan? Ik heb het vaker voorbij zien komen in dit topic.
Neem even contact op met de servicedesk van ISP.
Dit komt bij een aantal mensen voor.
Als het aan de kant van je ISP ligt dan heb je waarschijnlijk niet helemaal de juiste firmware in de genexis zitten. En die is redelijk snel/makkelijk te herladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
Yogoi schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 20:25:
[...]

Neem even contact op met de servicedesk van ISP.
Dit komt bij een aantal mensen voor.
Als het aan de kant van je ISP ligt dan heb je waarschijnlijk niet helemaal de juiste firmware in de genexis zitten. En die is redelijk snel/makkelijk te herladen.
zou je nog een uitspraak kunnen doen of je eventueel betaald extra ip adressen kunt krijgen?

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Ligt het aan mij of is de portal (portal.lijbrandt.nl) van lijbrandt (mijnlijbrandt) heel erg langzaam elke keer? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• net4me
krouwen schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 19:03:
Ligt het aan mij of is de portal (portal.lijbrandt.nl) van lijbrandt (mijnlijbrandt) heel erg langzaam elke keer? :|
Klopt, ervaar ik ook vandaag. Poging tot inloggen op Mijn Lijbrandt geeft uiteindelijk de foutmelding "er is een storing op de servers, probeer later".
Eerder werkte de site wel gewoon goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Klopt het dat het tabblad telefonie op Mijn Lijbrandt pas werkt als je vanaf een Lijbrandt verbinding inlogt?

Ik krijg namelijk nu de melding: "Fout in de aanvraag
Er trad een fout op in de aanvraag naar de server. Misschien is de aanvraag die u doet niet mogelijk, neem a.u.b. contact op met de helpdesk."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• net4me
krouwen schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 11:14:
Klopt het dat het tabblad telefonie op Mijn Lijbrandt pas werkt als je vanaf een Lijbrandt verbinding inlogt?

Ik krijg namelijk nu de melding: "Fout in de aanvraag
Er trad een fout op in de aanvraag naar de server. Misschien is de aanvraag die u doet niet mogelijk, neem a.u.b. contact op met de helpdesk."
Nee hoor, ik heb eerder via mijn oude ISP ook gewoon in kunnen loggen! Het is immers ook gewoon een website, via https in te loggen.
Zojuist nog even opnieuw geprobeerd, vandaag lijkt de server weer goed bereikbaar, ik kan redelijk snel inloggen.
Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste