Gebruikers Glasvezel Houten

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
Even over dat wel of gene glasvezel gebeuren:
Het is grotendeels een marketing ding.
Je hebt FTTH (Fiber to the home) en FTTC (Fiber to the curb)

FTTH is echt glasvezel zoals glashart het nu ana het aanleggen is in houten. glasvezel tot in de huizen.
FTTC is wat VDSL en Ziggo/UPC gebruiken. Glasvezel tot aan de wijkkast en daarna gewoon (A)VDSL of kabel.

Dus als je eht heel theoretisch bekijkt gebruik je als FTTC adres ook glasvezel. Dat dit heel anders is dan een FTTH aansluiting laten ze maar even buiten beschouwing. Wat vanuit marketing oogpunt natuurlijk interessant is. In mijn ogen beetje misleiding maar ok.

Ik hoop dat deze uitleg deze discussie een stukje duidelijker maakt.
Als er nog vragen zijn hoor ik het graag.

En MikeGSM, bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rondebru
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-05 13:58
Wat ik nog niet ben tegengekomen is hoe je de Ziggo kastjes aan de praat krijgt. Ze zouden gebruikt moeten kunnen worden volgens Lijbrandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:18
Bedoel je de digitale TV kastjes?
Lijbrandt levert momenteel nog geen DVB-C dus dat gaat nog even niet lukken.
Een internetrouter die je eerder met Ziggo gebruikte moet wel lukken op Lijbrandt.

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rondebru
sjimmie schreef op woensdag 08 september 2010 @ 21:08:
Bedoel je de digitale TV kastjes?
Lijbrandt levert momenteel nog geen DVB-C dus dat gaat nog even niet lukken.
Een internetrouter die je eerder met Ziggo gebruikte moet wel lukken op Lijbrandt.
Ik heb een nieuwe router ( Sitecom WL-350 ) moeten aanschaffen. De vorige was een modem/router combi.
Het gaat dus om de DCR's waarvan er nu 3 niet meer bruikbaar lijken. Analoog is trouwens best wel goed bij Lijbrandt.
Ik heb overigens je advies gevolgd en een F-connector ( Expert: 1 euro ) op de coax gezet. Gaat prima.

• sjimmie
rondebru schreef op woensdag 08 september 2010 @ 21:14:
[...]
Ik heb een nieuwe router ( Sitecom WL-350 ) moeten aanschaffen. De vorige was een modem/router combi.
Sommige ADSL routers kan je zodanig ombouwen dat je 1 LAN poort opoffert als WAN poort, dan wordt het dus een Ethernet router in plaats van een ADSL router. Maar de makkelijkste manier is inderdaad om voor een paar tientjes een andere router te kopen.
rondebru schreef op woensdag 08 september 2010 @ 21:14:
[...]
Het gaat dus om de DCR's waarvan er nu 3 niet meer bruikbaar lijken. Analoog is trouwens best wel goed bij Lijbrandt.
Aangezien Lijbrandt en XMS hele grote overeenkomsten hebben, zal deze informatie vast wel voldoen voor Lijbrandt: http://www.xmsnet.nl/support/dvb-c
Alleen is er dus simpelweg nog geen DVB-C op dit moment. Ik heb echter de indruk dat Lijbrandt dat niet aan iedereen heeft verteld...
Wellicht kan Yogoi wat vertellen over de eventuele komst van DVB-C? ;)

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:41
En dan de volgende vraag, komt er ook een 720p of hoger HD signaal op die DVB-C ooit?

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
datadevil schreef op donderdag 09 september 2010 @ 09:10:
En dan de volgende vraag, komt er ook een 720p of hoger HD signaal op die DVB-C ooit?
Die kans lijkt me zeer klein omdat men voor HD signaal IDTV gebruikt.

• Yogoi
DVB-C planning: kom ik zo op terug.

-----edit------
Houten staat op de planning voor werkende DVB-C signalen in kwartaal 4 van dit jaar. Als ik een betere exacte datum heb dan zal ik die hier wel posten.
------ end of edit------

HD op DVB-C lijkt me sterk aangezien DVB-C een 'bonus' is. IPTV blijft natuurlijk leading voor ons aangezien we daar al onze diensten op bieden.

[ Voor 35% gewijzigd door Yogoi op 09-09-2010 10:30 ]

• datadevil
Yogoi schreef op donderdag 09 september 2010 @ 10:10:
HD op DVB-C lijkt me sterk aangezien DVB-C een 'bonus' is. IPTV blijft natuurlijk leading voor ons aangezien we daar al onze diensten op bieden.
Vermoedde ik al, maar je weet het nooit..Redenering van dvb-c nu is denk ik dat mensen bestaande zaken kunnen hergebruiken bij een overstap. Stel dat er veel mensen HD apparatuur gebruiken bij Ziggo, dan zou het interessant kunnen zijn als ze die ook kunnen hergebruiken, maar of dat marketingtechnisch interessant genoeg is om de investering te verantwoorden is de vraag natuurlijk

• Yogoi
Dat is inderdaad de hoofdreden.
Dat je bijvoorbeeld je Ziggo decoders kan gebruiken. (alleen jammer dat UPC bruikleen heeft)
Daarnaast is het leuk voor mensen die een DVB-C decoder in de TV hebben zitten. Die kunnen heel makkelijk toch digitaal kijken (geen smartcard nodig namelijk)

Of dit de investering waard is? geen idee. ik zou niet weten wat de kosten hiervoor zijn geweest (word ook niet door Lijbrandt gedaan maar door Glashart Media natuurlijk)

Ik weet alleen dat ik er blij mee ben dat we ook DVB-C kunnen leveren als bonus.

oh en trouwens, de HD decoders kun je ook gewoon gebruiken alleen blijft de kwaliteit natuurlijk SD omdat we dat zo doorsturen.

• datadevil
ja dat je die HD decoders kan gebruiken voor SD snap ik, maar dat is natuurlijk niet waarom je een HD decoder hebt 8)
Ik wacht vrolijk verder, vandaag bij mijn huis geweest wat nu echt bijna af is, jammer dat ik eerst nog Alice/Ziggo daarheen moet verhuizen omdat Glas pas vanaf media 2011 daar komt, terwijl de buizen al in de grond liggen....

• rondebru
Duidelijk zo. Het 4e kwartaal begint op 1 oktober :)

• Yogoi
rondebru schreef op donderdag 09 september 2010 @ 18:02:
Duidelijk zo. Het 4e kwartaal begint op 1 oktober :)
ik zou het houden op nov/dec.
not to burst your bubble maar dan weet je het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Heeft iemand gevonden hoe (of?) je op telefonie gebruik kan maken van voicemail, doorschakeling en dat soort zaken? Ik dacht dat dat ook kon?

Ik zou natuurlijk de support kunnen mailen/bellen maar die zijn ook al 5 weken bezig om een mail-alias probleempje voor me op te lossen (op mijn laatste email aan hun reageren ze nieteens meer ;w )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rondebru
Niemand dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-08 09:13

krouwen

Hardware Enthusiast

Waarom geen HD diensten op DCB-C? :/ het is gewoon zo veel handiger je ingebouwde tuner te gebruiken.. uiteindelijk verdwijnen toch de SD kanalen lijkt mij en wordt alles standaard HD..

[ Voor 91% gewijzigd door krouwen op 14-09-2010 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat komt nog wel in de toekomst denk ik. Als ze HD via DVB-C gaan doen zul je een nog kleiner zenderpakket krijgen denk ik (25-30 zenders ofzo) ivm de beperkte frequentieruimte/limieten van de gebruikte apparatuur. Ik denk als straks analoog helemaal is uitgestorven en geschrapt wordt, dat er dan wel een aantal basis zenders in HD doorgegeven gaan worden via DVB-C. Maar ik persoonlijk zie ik het liever ook nu al gebeuren. Met 25-30 zenders als CATV basispakket is ook prima te leven.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2010 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Het antwoord waarom geen HD over DVB-C ligt nogal voor de hand: lijbrandt zegt DVB-C aan te bieden zonder smartcard, dus zonder encryptie. HD is een extra, betaalde dienst. De rest kun je vast zelf wel bedenken...

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HD is gewoon een zenderpakket bij de IPTV dienst. Je betaald gewoon een bepaald bedrag aan zenderrechten om die zenders in HD te kunnen ontvangen. Als er minder zenders in het analoge/DVB-C pakket zaten (waardoor het kwa zenderrechten ook minder kost), dan hadden ze best een paar basiszenders in HD kunnen doorgegeven die ook in het HD pakket bij IPTV zitten. Nederland 1,2,3 kan sowieso al gezien dit geen commerciële zenders zijn die geld vragen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2010 00:00 ]

• Yogoi
Bij Lijbrandt is DVB-C gewoon een extra iets.
Digitale tv doen wij in de vorm van IPTV.

Daarom is het ook niet heel interessant om extra content aan te bieden op DVB-C omdat de focus op IPTV ligt.

Misschien dat er ooit HD content op DVB-C komt maar dat zal hoe dan ook heel gering zijn.

• sjimmie
sjimmie schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 13:04:
die zijn ook al 5 weken bezig om een mail-alias probleempje voor me op te lossen (op mijn laatste email aan hun reageren ze nieteens meer ;w )
Hmm, ik ga me toch wel zorgen maken over de support afdeling. Vorige week vrijdag en eergisteren weer eens gemaild, op beide mails weer geen enkele reactie. :(
Heeft iemand anders al ervaring met de support afdeling?

• datadevil
sjimmie schreef op donderdag 16 september 2010 @ 09:21:
[...]

Hmm, ik ga me toch wel zorgen maken over de support afdeling. Vorige week vrijdag en eergisteren weer eens gemaild, op beide mails weer geen enkele reactie. :(
Heeft iemand anders al ervaring met de support afdeling?
Misschien doet de mail het niet ;-)
Ik zou eens bellen, een beller is sneller vaak

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:22

TVL

Yogoi schreef op woensdag 15 september 2010 @ 09:00:
Bij Lijbrandt is DVB-C gewoon een extra iets.
Digitale tv doen wij in de vorm van IPTV.

Daarom is het ook niet heel interessant om extra content aan te bieden op DVB-C omdat de focus op IPTV ligt.

Misschien dat er ooit HD content op DVB-C komt maar dat zal hoe dan ook heel gering zijn.
Je zegt digitale TV doen wij in de vorm van IPTV maar DVD-C is toch ook digitaal en niet analoog. Volgens onderstaande stukje van de website van Lijbrandt zou Lijbrandt drie vormen aanbieden namelijk gewoon analoog signaal, DVB-C en IPTV. Is het DVB-C signaal te vergelijken met Ziggo digitale TV en analoog met het analoge Ziggo signaal. Het is voor mij wel een breekpunt om te kiezen voor Glasvezel dat er digitale TV aangeboden wordt in de vorm van DVB-C en analoog.

Van de website van Lijbrandt:
Basis al heel compleet bij Lijbrandt
Als extra krijgt u bij het analoge radio- en tv-pakket ook gratis het gehele pakket aan zenders in digitale kwaliteit. Via hetzelfde signaal sturen we namelijk ook alle zenders digitaal ingepakt door. Voor het decoderen van dit digitaal signaal heeft u wel een decoder nodig. Heeft u al een decoder van uw huidige kabelprovider, dan zal deze in veel gevallen gewoon blijven werken. Lijbrandt gaat geen eigen decoders aanbieden, omdat Lijbrandt bij het merendeel van de pakketten IPRTV biedt inclusief de noodzakelijke box.

• ik222
  • Niet online
DVB-C is inderdaad ook digitaal maar is niet het primaire product van Lijbrandt dus daarom dat via DVB-C alleen de basiszenders in SD uitgezonden worden.

• sjimmie
datadevil schreef op donderdag 16 september 2010 @ 10:28:
[...]

Misschien doet de mail het niet ;-)
Ik zou eens bellen, een beller is sneller vaak
Ik belde ze net en ze gaan het (weer) uitzoeken. Ze bellen me terug...
TVL schreef op donderdag 16 september 2010 @ 11:22:
[...]

Het is voor mij wel een breekpunt om te kiezen voor Glasvezel dat er digitale TV aangeboden wordt in de vorm van DVB-C en analoog.
Het is nogal kort door de bocht om DVB-C als een soort "extraatje waarvan je niets mag verwachten" te bestempelen terwijl een deel van de klanten juist voor Lijbrandt kiest omdat ze dan DVB-C behouden (komende van Ziggo bijvoorbeeld).
Het lijkt erop dat Lijbrandt enerzijds wel klanten wil winnen door DVB-C aan te bieden (zo van "dan stap je makkelijk over van Ziggo!") maar anderzijds niets wil doen voor de mensen die dan ook werkelijk DVB-C willen gebruiken (en dus die mensen dwingen om toch maar snel naar IPRTV over te stappen).
Ik heb een mooie LCD TV met DVB-C module ingebouwd, ik hoop daar ook gebruik van te kunnen (blijven!) maken nadat ik van Ziggo naar Lijbrandt ben gegaan. Maar Lijbrandt wil stiekem dat ik met een extra kastje en extra afstandsbediening (*) ga werken.

(*) De huidige afstandsbediening van mijn TV is een prachtig en overzichtelijk ding. De enige manier om te voorkomen dat ik 2 afstandsbedieningen nodig ga hebben voor IPRTV is door te investeren in een all-in-one afstandsbediening. Dus ook weer extra kosten...

• Yogoi
@tomvdlee:
We hebben ook gewoon een DVB-C signaal. Ik geef alleen aan dat de focus bij Lijbrandt op de IPTV dienst ligt. Daar heb je de meeste zenders, dingen als uitzending gemist.
En ja dit signaal is in principe hetzelfde zoals Ziggo het gebruikt. Je hebt alleen geen smartcard nodig.

En voor jvdmast:
Foutbericht Mailbox exists. Parameter name: email
Dat komt uit ons beheer systeem. Meer vna de foutmelding zal ik hier natuurlijk niet posten.
Maar je wilt toch een alias adden? want volgens mij probeer je nu dus een mailbox te adden ipv een alias.
(anders zou ik een Alias exists error krijgen :)

• sjimmie
Yogoi schreef op donderdag 16 september 2010 @ 12:03:
Foutbericht Mailbox exists. Parameter name: email
Dat komt uit ons beheer systeem. Meer vna de foutmelding zal ik hier natuurlijk niet posten.
Maar je wilt toch een alias adden? want volgens mij probeer je nu dus een mailbox te adden ipv een alias.
(anders zou ik een Alias exists error krijgen :)
Nee, ik ga naar een mailbox en probeer daar een alias toe te voegen. Dan krijg ik:
code:
1
Server fout. Probeer het op een later tijdstip nog eens

De alias die ik wil aanmaken kan ik ook niet als mailbox aanmaken, dat geeft dezelfde error. Wellicht heb jij die poging gezien waardoor jij nu denkt dat ik een mailbox wil maken. Maar dat lukt dus OOK niet.
Ook vreemd is dat ik op een gegeven moment wel een mailtje kreeg dat de mailbox was aangemaakt (blijkbaar omdat ik dat ook probeerde om te zien of dat wel werkte). Maar er is nog steeds geen mailbox en geen alias.

Overigens heb ik 2 maanden geleden wel dit adres als mailbox kunnen maken. Die heb ik kort daarna verwijderd omdat ik bedacht dat een alias handiger was. Vermoedelijk "hangt" de mailbox nu nog ergens. Alleen kan niemand hem meer vinden ofzo...

Waarom dit 2 maanden moet duren snap ik niet en vind ik slordig.

• Yogoi
ok, laten we het volgende doen dan.
Doe een alias poging en PM me dan even het tijdstip.

Dan check ik de foutmelding die dan 100% zeker actueel is.
Wat je aangeeft zou inderdaad kunnen. Ik weet niet wat momenteel het termijn for removal after deletion is dus kan het niet confirmeren zonder eerst de data/box te controleren.

• daemonix
  • Niet online
En wederom is Lijbrandt beloftes en afspraken niet nagekomen. Heel jammer dat er geen betere aanbieders dan Lijbrandt of kpn op glas zijn. Waardeloos. We denken er over om maar te annuleren, zo onbetrouwbaar zijn ze. Dan maar geen glas.

PS Lijbrandt en xms zijn echt wel 1 bedrijf. We worden vanuit xms gemailed.

• Yogoi
daemonix schreef op donderdag 16 september 2010 @ 17:54:
En wederom is Lijbrandt beloftes en afspraken niet nagekomen. Heel jammer dat er geen betere aanbieders dan Lijbrandt of kpn op glas zijn. Waardeloos. We denken er over om maar te annuleren, zo onbetrouwbaar zijn ze. Dan maar geen glas.
Mag ik vragen wat er precies aan de hand is?
PS Lijbrandt en xms zijn echt wel 1 bedrijf. We worden vanuit xms gemailed.
Er is een verschil tussen 1 bedrijf of dat een deel van de mensen voor beide bedrijven werken (zoals ik doe bijvoorbeeld)
Wel moet ik zeggen dat iemand een fout heeft gemaakt als deze lijbrandt mail heeft beantwoord vanaf zijn xms email account.....
Dat is iets voor morgen ochtend om even te controleren, for it doesnt make me hapy

ps. Als je twijfelt tussen de 2 bedrijven, kijk dan even naar de investeerder achter het bedrijf. Als je op de hoogte bent van wie aandelen in welk bedrijf dan zul je snappen dat er tussen XMS en Lijbrandt zeker een verschil zit.

• SigmundFreud
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

SigmundFreud

Sic transit gloria mundi

Even een positieve noot: ik ben heel tevreden tot dusver. Telefoon is inmiddels ook netjes overgezet. Ik heb wel wat betreft het maken van een e-mailalias ook het probleem dat jvdmast heeft. Een specifieke alias geeft een serverfout ('probeer het later nog eens'). Ik krijg vervolgens een bevestigingsmail maar uiteraard werkt het daarna nog niet.

...maar ik heb een bel op mijn fiets

• Yogoi
SigmundFreud schreef op donderdag 16 september 2010 @ 20:47:
Een specifieke alias geeft een serverfout ('probeer het later nog eens'). Ik krijg vervolgens een bevestigingsmail maar uiteraard werkt het daarna nog niet.
vermoedelijk een al bestaand alias.
als je me de tijd van zo'n error geeft kan ik het nakijken als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Yogoi schreef op donderdag 16 september 2010 @ 19:27:
[...]

Mag ik vragen wat er precies aan de hand is?

[...]

Er is een verschil tussen 1 bedrijf of dat een deel van de mensen voor beide bedrijven werken (zoals ik doe bijvoorbeeld)
Wel moet ik zeggen dat iemand een fout heeft gemaakt als deze lijbrandt mail heeft beantwoord vanaf zijn xms email account.....
Dat is iets voor morgen ochtend om even te controleren, for it doesnt make me hapy

[...]
April of daaromtrent schriftelijk aangemeld. Juni zouden we worden aangesloten. Niets gehoord. Bij winkel langs geweest, zou worden uitgezocht, en per mail beantwoord. Niets gehoord. Wederom naar winkel, zou worden uitgezocht. Niets gehoord. Gebeld. Juli zouden we worden aangesloten, niets gehoord. Gebeld. Augustus zouden we worden aangesloten. Niets gehoord. Gebeld. Aanmelding kon niet worden gevonden, heraanmelding via internet. September zouden we worden aangesloten. Niets gehoord. Gebeld. Zou worden uitgezocht, en opzegformulier zou worden toegestuurd per email. Niets gehoord. Gebeld. Excuus, ziekte, opzegformulier toegezonden, plus we zouden horen wanneer we op de planning staan. Niets gehoord. Deze week weer gebeld, nu komt de opmerking dat het oktober wordt. Wanneer in oktober? Onbekend. In 2010? onbekend.

We waren zo ongeveer de eerste wijk waar glas is ingegraven. Dat ligt er al een hele tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
Klint me zeer bekend in de oren.....
Voor mijn woonplaats E., zou ik friendly user worden, nooit weer wat gehoord.
Uiteraard zelf wel vaak contact gezocht. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:58
SigmundFreud schreef op donderdag 16 september 2010 @ 20:47:
... Ik heb wel wat betreft het maken van een e-mailalias ook het probleem dat jvdmast heeft. Een specifieke alias geeft een serverfout ('probeer het later nog eens'). Ik krijg vervolgens een bevestigingsmail maar uiteraard werkt het daarna nog niet.
Bij mij het zelfde probleem.
Tijdens de 1ste test 5 boxen aangemaakt, maar toen kon ik maar in totaal 4 aliassen aanmaken.
na telefonisch overleg met de projectleider een box verwijderd om de aliassen te testen.
Ook toen lukte dat niet (nu inmiddels opgelost)
Maar nu kan ik die box niet meer aanmaken.

Week of 2 geleden de helpdesk gebeld, zou met een paar dagen opgelost zijn.
Zojuist 23.31 weer geprobeerd: Server fout. Probeer het op een later tijdstip nog eens

Mike

• Yogoi
Ik ga er maandag even mee aan de slag om te kijken of ik dit gecorrigeerd kan krijgen (mailbox/alias issue)
Het lijkt erop alsof verwijderde items niet na X tijd verwijderd worden.
Of dat deze X veel te lang is natuurlijk, dat kan ook.

Maandag probeer ik te achterhalen wat er precies in de instellingen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
Yogoi schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 13:55:
Ik ga er maandag even mee aan de slag om te kijken of ik dit gecorrigeerd kan krijgen (mailbox/alias issue)
Het lijkt erop alsof verwijderde items niet na X tijd verwijderd worden.
Of dat deze X veel te lang is natuurlijk, dat kan ook.

Maandag probeer ik te achterhalen wat er precies in de instellingen staat.
En al nieuws ???

Misschien als er iemand tijd heeft kan die ook eens naar de opmaak van de webmail kijken...
Ziet er een beetje droevig uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
@MikeGSM:
PM me even de exacte mailbox of alias naam die weer beschikbaar moet komen.
Dan clean ik deze uit het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Vandaag reclame gehad van nog een aanbieder: Concepts ICT. Had ik nog niet eerder van gehoord. Weet iemand hier meer van? Mogelijkheid van DVB-C bevoorbeeld en andere technische gegevens? Prijzen zien er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobswa
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-02-2022
Jaja ben vanaf vanavond ook aangesloten op glas, van KPN(zilver) wel te verstaan.
Installatie en overstappen ging vijlloos, alles in 1 keer goed.
Tring, monteur, 15 min. later, alles werkte.
Wat is dat snelle internet een verademing zeg, snelheden zijn wat ze belooft hebben en het kijken van HD op 3 tv's vreet wel aardig aan de douwnload indd.

Het gaan wat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken is het feit dat het "zappen" op de boxen nog niet optimaal is(1,5 a 2 sec.), de monteur wist me wel te vertellen dat er in november een update zit aan te komen die het terug zou brengen naar ongeveer 0,25 sec. zou wel beter zijn.

Greetz

[ Voor 0% gewijzigd door Bobswa op 22-09-2010 10:02 . Reden: typo ]

Arguing on the internet is like running the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

• sjimmie
Bobswa schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 21:25:
Jaja ben vanaf vanavond ook aangesloten op glas, van KPN(zilver) wel te verstaan.
Gefeliciteerd, je bent volgens mij nog steeds één van "de eersten" in Houten op glas!
Installatie en overstappen ging vijlloos, alles in 1 keer goed.
Opsteker voor KPN!
Het gaan wat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken is het feit dat het "zappen" op de boxen nog niet optimaal is(1,5 a 2 sec.), de monteur wist me wel te vertellen dat er in november een update zit aan te komen die het terug zou brengen naar ongeveer 0,25 sec. zou wel beter zijn.
Tsja, die update zou eigenlijk al in augustus komen, later werd dat september en ik meen te hebben gelezen dat ze die update momenteel alleen voorzichtig op de niet-glas aan het uitrollen zijn.

• baasandre
Vandaag maar eens ook contact gezocht met de helpdesk van Lijbrandt:

1) Amino 540/ 532 zijn vooralsnog geruchten, niet bevestigd niet ontkend (misschien iets op concurrentie gebied ?), maar indien deze voorradig komen zal dit pas November/ December worden
2) Aanleg/ installatie - inderdaad het wazig Oktober ( en zoals vermeld al eerder), eerst een monteur die de modem ophangt, dan wordt je Lijbrandt pas actief op hun homepage en kun je zaken extra aanvragen en nummer portering
3) Hierna komt pas de eindmonteur of krijg je je middelen opgestuurd om zelf te installeren

Beste advies wat gegeven kon worden:
Bel begin Oktober nogmaals voor de de planning

Zucht......

• rondebru
Even een update van mijn aansluiting:
Op zaterdag 18 sept. kwam de Aminet 130M binnen en is de glasvezelverbinding eindelijk compleet.

Het tijdspad tot nu:

- Aanvraag halverwege april.
- Op 6 mei werd de dummy geplaatst en lag de glasvezel binnen.
- Op 7 september werd de CPE geplaatst.
- Op woensdag 8 september werkte de telefoon met tijdelijk nummer ( na bellen met de servicedesk !
- Op zaterdag 18 september dus de completering van het aangevraagde pakket.

Al met al heeft het ongeveer 5 maanden geduurd. Kanttekening: dit is wel de beginfase dus een leertraject voor Lijbrandt blijkbaar. Zal wel sneller gaan naarmate de aanleg vordert en de kinderziektes eruit zijn.
Vooral beter management en organisatie lijkt me dringend noodzakelijk. ik weet natuurlijk niet of het met KPN overal sneller gaat maar mijn buren hebben met KPN eerder een verbinding gekregen.

Bevindingen tot dusverre:

- Internet verbinding werkt goed, ik haal tussen de 23/24 Mb/s download van de beloofde 25. De upload daarentegen wil wel naar de 66Mb/s, dus symmetrisch is het eigenlijk niet.
- De telefoon vertoont wat kuren, wij zijn regelmatig bijna niet te verstaan terwijl de andere kant luid en duidelijk hoorbaar is. Maar ik ben in contact met de servicedesk en we zoeken naar de oorzaak.
- IPTV werkt prima, uitstekend beeld en ik heb alle beloofde kanalen, wel 15 in HD, maar wat ik mis zijn de beloofde, tijdelijk gratis, Eredivisie live kanalen. Zal er van de week eens over bellen en meteen proberen het telefonie probleem uit de wereld te helpen.

Drie vragen resteren:
1- Kennen anderen het probleem met telefonie.
2-Levert porteren via de website van Lijbrandt meteen de overstapservice op.
3-Hebben anderen ( via Lijbrandt!) wel de Eredivisie kanalen.

• sjimmie
rondebru schreef op woensdag 22 september 2010 @ 17:47:
...
Zal wel sneller gaan naarmate de aanleg vordert en de kinderziektes eruit zijn.
Officiëel rolt Lijbrandt nog helemaal niet uit dus eigenlijk heb je nog mazzel. ;)
- Internet verbinding werkt goed, ik haal tussen de 23/24 Mb/s download van de beloofde 25. De upload daarentegen wil wel naar de 66Mb/s, dus symmetrisch is het eigenlijk niet.
Grappig, dat heb ik ook. Niet doorvertellen dat we veel teveel upload hebben!!!
1- Kennen anderen het probleem met telefonie.
Oja, daar wil ik ook nog achteraan. Sinds de overstap hoort de andere kant ons een stuk zachter.
Dus als je zoiets bedoelt dan is dat een "ja".
2-Levert porteren via de website van Lijbrandt meteen de overstapservice op.
Hoe bedoel je?
3-Hebben anderen ( via Lijbrandt!) wel de Eredivisie kanalen.
Nope.

• rondebru
@jvdmast

1- Nog geen uitrol? Hoeveel aansluitingen zijn er inmiddels? Of alleen nog pilots? dus 3 tot 5
2-Ja de andere kant hoort ons nauwelijks tenzij de telefoon in de oren wordt gepropt.
3-Geen Eredivisiekanalen terwijl die erbij horen.

Goed wij hebben wat respons voor de servicedesk.

• rondebru
Met porteren zal de vorige provider worden benaderd en wordt de abbo lijkt me afgesloten. Dan Ziggo nog en de overstap is compleet. Lijbrandt zou de gehele overstap regelen, althans dat heb ik bij de aanvraag verzocht. Maar ik er verder geen bericht over gehad.

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Of Lijbrandt met de huidige provider het overstappen regelt bij portering van het vaste nummer.
rondebru schreef op woensdag 22 september 2010 @ 21:11:
Met porteren zal de vorige provider worden benaderd en wordt het abbo lijkt me afgesloten. Dan Ziggo nog en de overstap is compleet. Lijbrandt zou de gehele overstap regelen, althans dat heb ik bij de aanvraag verzocht. Maar ik heb er verder geen bericht over gehad.
Dat dus. ;)

offtopic:
In het vervolg even de edit-functie gebruiken :>

[ Voor 51% gewijzigd door Fid3lity op 22-09-2010 21:19 ]

• MikeT80
Yogoi schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 16:04:
@MikeGSM:
PM me even de exacte mailbox of alias naam die weer beschikbaar moet komen.
Dan clean ik deze uit het systeem.
Heel fijn,
Maar tot op heden heb ik de pm functie nog niet gevonden
misschien kun je die eerst aanwijzen ...

• sjimmie
rondebru schreef op woensdag 22 september 2010 @ 21:07:
@jvdmast
1- Nog geen uitrol? Hoeveel aansluitingen zijn er inmiddels? Of alleen nog pilots? dus 3 tot 5
Er zijn er inmiddels iets meer dan de pilot van juli/augustus, maar het aantal ligt volgens mij nog steeds maar ergens onder de 10.
rondebru schreef op woensdag 22 september 2010 @ 21:11:
Met porteren zal de vorige provider worden benaderd en wordt de abbo lijkt me afgesloten. Dan Ziggo nog en de overstap is compleet. Lijbrandt zou de gehele overstap regelen, althans dat heb ik bij de aanvraag verzocht. Maar ik er verder geen bericht over gehad.
Bij mij ging het porteren (vanaf xs4all VoIP) vlekkeloos, maar ook tamelijk geruisloos.
Van xs4all kreeg ik al snel een brief dat zij het porteringsverzoek hadden ontvangen maar van Lijbrandt kreeg ik in eerste instantie niets (dus geruisloos). Pas na telefonisch contact kreeg ik wat meer het gevoel dat het wel liep zoals het moest lopen. En inderdaad, het is goed verlopen.
Maar als jij van Ziggo komt............. dan hoop ik dat zij wel meewerken

• Yogoi
MikeT80 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 21:39:
[...]

Heel fijn,
Maar tot op heden heb ik de pm functie nog niet gevonden
misschien kun je die eerst aanwijzen ...
volgens mij moet je PM functionaliteit aangezet hebben om dit te kunnen doen.
maar je mag me de data ook sturen op webteam[at]lijbrandt.nl
Dan komt het ook bij mij uit.

de mailbox van jvdmast is inmiddels vrijgegeven en zo ver ik weet heeft hij hem alweer in gebruik :)

• rondebru
sjimmie schreef op woensdag 22 september 2010 @ 21:46:
[...
Er zijn er inmiddels iets meer dan de pilot van juli/augustus, maar het aantal ligt volgens mij nog steeds maar ergens onder de 10.

[...]
Ik mag inderdaad happy wezen _/-\o_

Bij mij ging het porteren (vanaf xs4all VoIP) vlekkeloos, maar ook tamelijk geruisloos.
Van xs4all kreeg ik al snel een brief dat zij het porteringsverzoek hadden ontvangen maar van Lijbrandt kreeg ik in eerste instantie niets (dus geruisloos). Pas na telefonisch contact kreeg ik wat meer het gevoel dat het wel liep zoals het moest lopen. En inderdaad, het is goed verlopen.
Maar als jij van Ziggo komt............. dan hoop ik dat zij wel meewerken
Ik kom van Telfort voor internet/telefonie en van Ziggo voor de tv. Waarom zouden zij niet meewerken?

• sjimmie
rondebru schreef op woensdag 22 september 2010 @ 23:09:
[...]

Ik kom van Telfort voor internet/telefonie en van Ziggo voor de tv. Waarom zouden zij niet meewerken?
Ziggo staat niet bepaald bekend om vlekkeloze telefonie porteringen.
Maargoed, ik begrijp dat je daar je telefonie niet hebt, dus daar zal je geen last van hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door sjimmie op 23-09-2010 07:54 ]

• sjimmie
VANDAAG TAART BIJ LIJBRANDT!!! :9

Yogoi, gefeliciteerd met je verjaardag! :+

• baasandre
Hiep hiep hoera! !!!!!

• Yogoi

Mijn bureau was heel mooi toen ik binnenkwam.
Ik heb momenteel ongeveer 50 pakjes pepermunt , een paar onzin kado's en een parasol om de zon tegen te houden.....
Oh en volgens mij had ik ongeveer 25 keycords.

• rondebru
Valt er voor jou weer wat uit te delen.... :9~ Gefeliciteerd hoor!

• MikeT80
sjimmie schreef op donderdag 23 september 2010 @ 07:57:
VANDAAG TAART BIJ LIJBRANDT!!! :9

Yogoi, gefeliciteerd met je verjaardag! :+
Sluit me hier helemaal bij aan...
Van Harte

Mike

• daemonix
  • Niet online
Jammer dat Yogoi alleen maar reageert op de gemakkelijke gevallen en ook niet zijn belofte nakomt. Typerend voor Lijbrandt?

Kan niet anders dan negatieve reacties op Lijbrandt posten, nog NIETS positiefs ontdekt. Ik hoop dat andere potentiele klanten dit ter overweging meenemen.

• Yogoi
daemonix schreef op donderdag 23 september 2010 @ 17:47:
Jammer dat Yogoi alleen maar reageert op de gemakkelijke gevallen en ook niet zijn belofte nakomt. Typerend voor Lijbrandt?

Kan niet anders dan negatieve reacties op Lijbrandt posten, nog NIETS positiefs ontdekt. Ik hoop dat andere potentiele klanten dit ter overweging meenemen.
Ik wil best reageren hoor. en dat gebeurt ook wel. echter kan ik helaas deze week erg weinig doen. Ik heb het momenteel erg druk met reguliere werkzaamheden en doe dit erbij om het zo te zeggen. (nu zit ik bijvoorbeeld even thuis wat topics te scannen voor work related posts terwijl ik ongeveer 10 min geleden wegmoest naar mijn honkbal training)
Ik loop momenteel achter bij bijna alle topics (almere/houten en XMS bijvoorbeeld)

Mocht je echt iets dringends hebben kun je natuurlijk altijd de servicedesk bellen (088-5552522)
Ik probeer zo veel mogelijk te doen maar vergeet niet dat ik geen servicedesk ben.
Ik ben hier om vragen te beantwoorden en soms wat issues op te pakken waar ik kan.
Op tweakers komen namelijk andere 'issues' voor dan bij de meeste klanten omdat er over het algemeen een stuk meer technische kennis aanwezig is waardoor op een andere manier naar situaties word gekeken en de diensten via andere kanalen gebruikt worden en zo andere problemen ontstaan.

Ik vond het alleen wel erg onbeleefd om niet te reageren op een felicitatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Mijn ervaring is anders.
Als ik zo teruglees dan is het probleem dat je al maandenlang probeert een aansluiting te krijgen en dat dat maar niet wil lukken? Of spelen er inmiddels meer problemen?
Heb je al geprobeerd of je via Tweak Fiber R+ sneller aangesloten kan worden? Dan krijg je vrijwel hetzelfde als bij Lijbrandt (technisch zelfs meer, maar niet de eerste 2 maanden gratis). Ik zou zeggen: als het daar wel lukt dan ben jij geholpen (of wil je per sé Lijbrandt?) en als het daar ook niet lukt dan ligt het blijkbaar niet aan Lijbrandt.

en dan heb je nog KPN/Plinq/Tweak R (zonder plus) met een ander aanbod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80

Zover ik het zie neemt Yogoi alle technische problemen heel goed op.
Ook mijn "probleem" is opgelost.
Misschien dringt het niet helemaal tot je door maar Lijbrandt sluit momenteel geen mensen aan.
Ze pakken eerst alle problemen aan, en ik moet zeggen dat ze alles goed weten op te lossen.

Telefoon portering van KPN naar Lijbrandt ging bij mij zonder problemen.
momenteel verwikkeld in een zakelijke KPN naar Tele2 portering. Dan zie je pas echt wat er allemaal mis kan gaan.

daemonix, jij raad mensen dus Lijbrandt af, omdat ze jou niet aansluiten. En het oplossen van problemen een hogere prioriteit geven. Nooit met Ziggo te maken gehad zeker.
Van mijn kant weer een pluim voor Lijbrandt !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
ik heb niks gezien van Concepts qua folder hier op het Rond....iemand een link ofzo? (niet dat ik voorlopig glas krijg in Zuid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
even op mezelf reagerend moet ik zeggen dat Concepts hier wel behoorlijk de grond in wordt gestampt:

http://ziggo-gebruikers.n...ve/index.php/t-25668.html (laatste post)

[ Voor 2% gewijzigd door datadevil op 26-09-2010 22:32 . Reden: verkeerde bedrijfsnaam ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Concepts ICT is www.concepts-ict.nl
Voor zover ik begrepen heb is het technisch gezien niets anders dan XMS, Lijbrandt, Tweak-Fiber, OnsBrabantNet en al die andere varianten op hetzelfde onderwerp...

De topic waar datadevil naar verwijst gaat eigenlijk niet over Concepts maar over Reggefiber/Glashart. Daar heeft iemand een slechte mening over de snelheid. Hij schrijft dat je internetsnelheid omlaag gaat als je TV kijkt. Mogelijk heeft diegene een Packetfront "modem" waarbij IPRTV ook op de Internet aansluiting zit, bij ons zijn dat (op de Genexis) 2 gescheiden netwerkjes.

Als je KPN neemt dan gaat TV áltijd van je internetsnelheid af omdat alles over 1 lijntje gaat. Bij Lijbrandt (en Tweak-Fiber R+, enz) kan je ook nog analoog (plus straks DVB-C) kijken en dat gaat over een volledig apart glaslijntje.

Of bij Lijbrandt altijd de IPRTV stream invloed heeft op je internetsnelheid heb ik nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
sjimmie schreef op maandag 27 september 2010 @ 09:27:
Concepts ICT is www.concepts-ict.nl
Voor zover ik begrepen heb is het technisch gezien niets anders dan XMS, Lijbrandt, Tweak-Fiber, OnsBrabantNet en al die andere varianten op hetzelfde onderwerp...

De topic waar datadevil naar verwijst gaat eigenlijk niet over Concepts maar over Reggefiber/Glashart. Daar heeft iemand een slechte mening over de snelheid.
Nou nee, dat ook misschien maar ik bedoelde met name het tv deel waar hij problemen mee heeft:

"de digitale tv ligt er al dagen iedere keer uit (ik krijg dezelfde streams en kan ook niet kijken ) analoge tv vertoont om de zoveel tijd "glitches" waar ze nog steeds niet achter zijn waar het vandaan komt en als ik iemand bel vallen de eerste 2 seconden van het gesprek weg en versta ik de naam niet als de partij opneemt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjimmie schreef op maandag 27 september 2010 @ 09:27:
Als je KPN neemt dan gaat TV áltijd van je internetsnelheid af omdat alles over 1 lijntje gaat. Bij Lijbrandt (en Tweak-Fiber R+, enz) kan je ook nog analoog (plus straks DVB-C) kijken en dat gaat over een volledig apart glaslijntje.
In het algemeen is in glasvezelnetwerken op dit moment de data-verbinding een 100Mbps full duplex verbinding. Als TV signaal ook over de data-verbinding gaat, gaat dit in het algemeen pas van je snelheid af als je data abonnement zo hoog is dat TV er niet meer bij past in de 100Mbps (in de praktijk dus alleen bij een 100Mbps abonnement).

Natuurlijk is, zoals je al zegt, analoge/DVB-C TV altijd los van je data (op de andere vezel), en gaat dat dus sowieso niet van je internet snelheid af.

Als in netwerken gigabit NTs worden uitgerold dan geldt de beperking dat TV van je internetsnelheid af gaat pas als je in de buurt van de 1Gbps komt, en voor zover ik weet worden dat soort abonnementen nog niet verkocht (in ieder geval niet voor consumenten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 september 2010 @ 12:39:
[...]

In het algemeen is in glasvezelnetwerken op dit moment de data-verbinding een 100Mbps full duplex verbinding. Als TV signaal ook over de data-verbinding gaat, gaat dit in het algemeen pas van je snelheid af als je data abonnement zo hoog is dat TV er niet meer bij past in de 100Mbps (in de praktijk dus alleen bij een 100Mbps abonnement).

Natuurlijk is, zoals je al zegt, analoge/DVB-C TV altijd los van je data (op de andere vezel), en gaat dat dus sowieso niet van je internet snelheid af.

Als in netwerken gigabit NTs worden uitgerold dan geldt de beperking dat TV van je internetsnelheid af gaat pas als je in de buurt van de 1Gbps komt, en voor zover ik weet worden dat soort abonnementen nog niet verkocht (in ieder geval niet voor consumenten).
Dat dus ^^

Met als toevoeging dat het verder niets uitmaakt of je op het CPE nu gescheiden poorten heb voor diensten (zoals bij Genexis meestal) of dat alle diensten op alle poorten staan (zoals bij Packetfront meestal). Dit namelijk omdat dat soort gescheiden poorten enkel VLAN's zijn die verder geen invloed hebben op de totale bandbreedte richting centrale.

[ Voor 5% gewijzigd door ik222 op 27-09-2010 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
ik222 schreef op maandag 27 september 2010 @ 12:49:
[...]

Dat dus ^^

Met als toevoeging dat het verder niets uitmaakt of je op het CPE nu gescheiden poorten heb voor diensten (zoals bij Genexis meestal) of dat alle diensten op alle poorten staan (zoals bij Packetfront meestal). Dit namelijk omdat dat soort gescheiden poorten enkel VLAN's zijn die verder geen invloed hebben op de totale bandbreedte richting centrale.
Met als uitzondering dus de scheiding tussen [internet+iprtv] en [analoog+dvbc].
Die zijn dusdanig gescheiden over 2 vezels dat die elkaar nooit beïnvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
kleine correctie:
fiber 1 is internet+voip+IPTV en fiber 2 is analoog+DVB-C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
sjimmie schreef op maandag 27 september 2010 @ 13:21:
[...]

Met als uitzondering dus de scheiding tussen [internet+iprtv] en [analoog+dvbc].
Die zijn dusdanig gescheiden over 2 vezels dat die elkaar nooit beïnvloeden.
Yogoi schreef op maandag 27 september 2010 @ 15:21:
kleine correctie:
fiber 1 is internet+voip+IPTV en fiber 2 is analoog+DVB-C
Dat staat toch al in het bericht van _ep ;)

[ Voor 22% gewijzigd door ik222 op 27-09-2010 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
ik222 schreef op maandag 27 september 2010 @ 15:39:
[...]

[...]

Tussen starten van mn bericht en versturen zat blijkbaar genoeg tijd voor _ep om zijn bericht te sturen... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
ik222 schreef op maandag 27 september 2010 @ 15:39:
[...]

[...]

ik ben wat traag vandaag zie ik nu....

• sjimmie
Hmm, ik vrees dat ik nog een keer de supportdesk moet gaan bellen. Gisteren liep het Ziggo abonnement af en dus moest ik de antennekabel overprikken naar Lijbrandt. En nu blijkt het analoge antennesignaal heel zwak en vol storing te zijn. :(

• Yogoi
jvdmast:

Frequenties wel gecorrigeerd?
if so, laat het me dan even weten.
Pak ik het wel even op vanaf hier.

• sjimmie
Ik heb zo'n prachtige Samsung LED tv en die heb ik uiteraard netjes alle analoge kanalen laten scannen.

• datadevil
kan die tv dan geen digitale kanalen aan?

• sjimmie
Euhm, er staan geen digitale kanalen op de analoge aansluiting...
(bij Ziggo had ik die wel, als je DVB-C bedoelt)

• rondebru
Met zo'n prachtige TV gebruik je toch zeker IPTV met een Aminet 130M?

• sjimmie
Jawel, maar ik vind het onzin om altijd met 2 apparaten en 2 afstandsbedieningen te werken.
Daarom zit ik ook met smart te wachten op DVB-C naast analoog.

Die 130M gaat wat mij betreft alleen aan als de kwaliteit van een uitzending die moeite waard is.
(en vooral vrouw en kinderen houden het graag bij 1 apparaat en 1 afstandsbediening)

• datadevil
sjimmie schreef op woensdag 29 september 2010 @ 14:28:
Euhm, er staan geen digitale kanalen op de analoge aansluiting...
(bij Ziggo had ik die wel, als je DVB-C bedoelt)
ach kut ja (pardon my french :P ) dat was laatst de discussie dat die er misschien kwamen...ik haal toekomst en heden nog wel eens door elkaar

• datadevil
sjimmie schreef op woensdag 29 september 2010 @ 15:43:
Jawel, maar ik vind het onzin om altijd met 2 apparaten en 2 afstandsbedieningen te werken.
Daarom zit ik ook met smart te wachten op DVB-C naast analoog.

Die 130M gaat wat mij betreft alleen aan als de kwaliteit van een uitzending die moeite waard is.
(en vooral vrouw en kinderen houden het graag bij 1 apparaat en 1 afstandsbediening)
logitech harmony voor Sinterklaas vragen

• sjimmie
datadevil schreef op woensdag 29 september 2010 @ 16:07:
[...]

logitech harmony voor Sinterklaas vragen
Leuk, maar dat is de omgekeerde wereld.
Nee, voor Sinterklaas vraag ik liever iets voor mijzelf en niet iets om een Lijbrandt-probleempje op te lossen.
Ik heb gekozen voor Lijbrandt vanwege analoge TV en binnenkort DVB-C.

(als ik bij Ziggo was gebleven had ik prima beeld, zelfs enkele zenders in HD, en had ik genoeg aan 1 apparaat met 1 afstandsbediening en geen extra kosten. ik ga er vanuit dat Lijbrandt het probleem gewoon netjes kan oplossen)

• datadevil
nou ja, ik heb nog wel meer apparatuur dus voor mij wel meer de moeite vermoed ik dan. Decoder, 2.1 geluidsding, multimedia speler, dan heb je al genoeg afstandsbedieningen

• rondebru
@jvdmast
Hoe is het nu met jouw telefonie kwaliteit? Ik heb de servicedesk erover gebeld. De verbinding werd toen ook (gelukkig) even onderbroken. Het was meteen duidelijk dat er een probleem zat in de verbinding. Er zou een monteur komen.....

• sjimmie
rondebru schreef op woensdag 29 september 2010 @ 22:13:
@jvdmast
Hoe is het nu met jouw telefonie kwaliteit?
Mij (ons) is alleen opgevallen dat het geluid zachter is dan bij de oude provider. De andere kant hoort ons minder goed. Maar de problemen met wegvallen of niet horen aan het begin kennen wij niet.

• rondebru
Het is bij mij ( ons! ) niet altijd zo. Meestal is de verbinding goed, maar de andere kant hoort ons niet of heel slecht. Het lijkt op de begintijd van VOIP telefonie.
Overigens begrijp ik niet goed wat je tegen de Aminet en meerdere afstandsbedieningen lijkt te hebben. De Aminet werkt heel goed, prima beeld. Ik heb ook meerdere AB's en overweeg ook een Harmony, maar de Aminet wordt dagelijks gebruikt. Analoog gebruik ik op mijn PC o.a. en is best goed te noemen.

• sjimmie
rondebru schreef op woensdag 29 september 2010 @ 22:30:
Het is bij mij ( ons! ) niet altijd zo. Meestal is de verbinding goed, maar de andere kant hoort ons niet of heel slecht. Het lijkt op de begintijd van VOIP telefonie.
Overigens begrijp ik niet goed wat je tegen de Aminet en meerdere afstandsbedieningen lijkt te hebben. De Aminet werkt heel goed, prima beeld. Ik heb ook meerdere AB's en overweeg ook een Harmony, maar de Aminet wordt dagelijks gebruikt. Analoog gebruik ik op mijn PC o.a. en is best goed te noemen.
Dat hoef je ook niet te begrijpen want iedereen heeft weer een eigen voorkeur voor dingen.
Net als dat jij voor RouterX hebt gekozen en ik voor RouterY. Dat vind ik het voordeel aan Lijbrandt, je bent vrij in de keuzes (met KPN bijvoorbeeld hadden we verplicht hun afstandsbediening moeten gaan gebruiken).
en zelfs KPN of Lijbrandt is zo'n keuze die niet per definitie goed/slecht is.

Ik heb zeker niets tegen de A130m. Prima doosje. Alleen wordt die bij ons niet altijd gebruikt. En dat is simpelweg omdat het voor de meeste gezinsleden makkelijker is om met de afstandsbediening van de TV alles te regelen.

In de discussie hierboven werd genoemd dat ik een andere afstandsbediening zou moeten kopen zodat ik geen last meer zou hebben van de slechte kwaliteit van het analoge signaal. Dat vond ik onterecht.

Ik heb een probleem met de kwaliteit van het analoge signaal, daar zit een dikke storing op en dat moet even worden opgelost. Dat zal ook vast wel lukken, het lijkt erop dat er ergens iets niet goed is ingeregeld.

[ Voor 14% gewijzigd door sjimmie op 30-09-2010 08:00 ]

• datadevil
nou je hoefde van mij niet een afstandsbediening te kopen om het analoge signaal te verbeteren, maar mijn ervaring is gewoon dat digitaal signaal tig keer beter is dan analoog op LCD schermen, en ik opperde een oplossing om dat toch mogelijk te maken.
Ik maak het mijn familie (schoonouders en ouders met name) helemaal moeilijk, ik heb laatst ook nog eens alle inputs omgegooid om het scart signaal beter te krijgen, die werden helemaal gek dat input 1 nu op 3 zat etc 8)

• ik222
  • Niet online
Je kunt de afstandsbediening van de amino toch gewoon programeren zodat je daarmee ook de televisie kan bedienen ;) Dan werkt alles gewoon met een afstandsbediening, heb dat zelf ook bij een amino en dat werkt prima.

[ Voor 30% gewijzigd door ik222 op 30-09-2010 11:01 ]

• datadevil
ik ga denk ik maar eens langs de servicewinkel dit weekend. Media oktober wordt mijn nieuwe huis opgeleverd, en het is toch redelijk achterlijk dat ik nu eerst Ziggo+Alice moet verhuizen om dan over 6 maanden glas te nemen...

• sjimmie
ik222 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 11:00:
Je kunt de afstandsbediening van de amino toch gewoon programeren zodat je daarmee ook de televisie kan bedienen ;) Dan werkt alles gewoon met een afstandsbediening, heb dat zelf ook bij een amino en dat werkt prima.
Bijna, ik heb helaas het probleem dat het omschakelen van de TV tussen analoge ingang, de DVD-recorder, en HDMI (zegmaar de Source) niet goed werkt. Dus moet men eerst op de afstandsbediening van de TV deze instellen om de Amino via HDMI te zien en daarna kan men verder met de afstandsbediening van de Amino.
Dat is dus telkens nodig als er een DVD'tje is bekeken of een analoge zender (voorheen met Ziggo DVB-C) of een andere bron. En weer terug ook.

Liefst zou ik persoonlijk de hele Amino niet willen gebruiken en gewoon straks via DVB-C digitaal kijken (en tot die tijd voornamelijk via analoog).

Maar laten we ophouden over de keuze voor wel/niet de Amino en 1 of 2 afstandsbedieningen of een Logitech of ander apparaat. Die keuze kan iedereen volgens mij prima zelf maken en valt, wat mij betreft, buiten dit topic.

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

jvdmast, heb je nu dan geen DVB-C nog? Wordt dat pas later geactiveerd ofzo? Ik ben het trouwens met je eens hoor, voor ons geldt hetzelfde, mijn moeder zou meer handelingen en afstandsbedieningen alleen als een achteruitgang zien.

[ Voor 50% gewijzigd door krouwen op 30-09-2010 15:15 ]

• sjimmie
krouwen schreef op donderdag 30 september 2010 @ 15:12:
jvdmast, heb je nu dan geen DVB-C nog?
Nope, DVB-C staat bij Lijbrandt gepland voor "binnen een paar maanden".
Waarschijnlijk ergens eind november.

• sjimmie
Toevallig iemand die kan zien of de Lijbrandt newsserver het nog met SSL doet?
Ik krijg een ssl certificaat foutmelding. Vraag me af of ik ineens iets verkeerd doe, voordat ik het bij Lijbrandt ga melden.
(zonder ssl kan ik er nog wel bij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
@Yogoi : enig idee waarom nieuw gebouwde huizen niet gelijk op glas worden aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 17:51

Rincewind

Take me in your arms tonight

datadevil schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 10:52:
@Yogoi : enig idee waarom nieuw gebouwde huizen niet gelijk op glas worden aangesloten?
En als aanvullende vraag van mijn kant: waarom is er niet in Houten-Zuid begonnen ? Daar is, zover ik weet, al een flink deel verglaasd.

Of het is mij verkeerd verteld door de kpn een tijdje geleden.. O-)

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Rincewind schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 14:23:
[...]
En als aanvullende vraag van mijn kant: waarom is er niet in Houten-Zuid begonnen ? Daar is, zover ik weet, al een flink deel verglaasd.

Of het is mij verkeerd verteld door de kpn een tijdje geleden.. O-)
Voor zover ik weet zijn er al buizen maar moeten daar nog vezels 'doorheengeblazen' worden, maar dat is ook van horen zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Ok, yogoi

Eerlijk is eerlijk:
Het is inmiddels aangelegd en functioneert volledig naar behoren. 100 Mb/s up en down, tv werkt. Supergoede ping tijden. Ben nu een happy daemonix. Nu alleen de telefoon migratie nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-06 16:09

BdB

Hopelijk kan Yogoi hier even op reageren.

Gisteren is de monteur langs geweest om het modem te installeren. Wat blijkt: er zit een kabelbreuk in de vezel tussen mijn huis en de centrale. De aansluiting is dus niet succesvol verlopen, maar ik krijg vandaag een brief waarin staat dat de aansluiting succesvol is en dat het abonnement in zal gaan.
Dat lijkt mij niet de juiste gang van zaken?
Ik ga er vanuit dat het abonnement niet in zal gaan, want ik kan er dus niet gebruik van maken!

Drommels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
ouch, paar dagen geen tijd en loop best veel achter.
kijken of ik morgen/maandag tijd kan vrijmaken.

even snel voor BdB, Lijbrandt krijgt een zogenaamd oplever signaal van de aannemer die de verbinding doet in je woning.
Echter is dit vergelijkbaar met een gewoon internet signaal. (zelfde techniek)
Als er een kabelbreuk is dan kan dit signaal niet verstuurd worden. Lijkt me dan ook vreemd dat ze de CPE succesvol hebben kunnen opleveren. (tenzij alleen de CATV fiber is gebroken maar dat is wel heel apart aangezien die echt tegen elkaar aanlopen)

Kan ik maandag eventueel wel controleren

@jvdmast: Excuses voor de trage verwerking vna je CATV probleem. Onverwacht super druk gehad de afgelopen 3 dagen. (gelukkig wel met zaken die ook de gebruikers in Houten ten goede komt op termijn)
Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste