Electronische aanmelding werkt nu, levertijd 2 weken... ben benieuwd...
[ Voor 12% gewijzigd door daemonix op 25-08-2010 16:04 ]
Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3
[ Voor 12% gewijzigd door daemonix op 25-08-2010 16:04 ]
Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3
Dat is geen probleem maar dat hoort zo. Dat zijn namelijk simpelweg oude opnames die in 4:3 zijn opgenomen en dan ook in 4:3 worden uitgezonden. Alleen bij analoge televisie rekte je televisie waarschijnlijk het beeld op waarom je dat niet zag.MikeT80 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 18:10:
Inmiddels alles geïnstalleerd en opgebouwd.
heb alleen met de aminobox (HD dus) dat er series in 4:3 uitgezonden worden ipv 16:9
bv:
- The Bold and the Beautiful
- As The World Turns
Iemand anders ook dit probleem ??
Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West
Maar die optie zorgt er niet voor dat dit soort uitzendingen uitgerekt worden is mijn eigen ervaring met twee a130m stb's...sjimmie schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 19:00:
Je kan in het menu van de Aminet130m ergens het beeldformaat instellen. Daar heb je voor bijvoorbeeld 1080 twee mogelijkheden waarmee je even moet testen. De ene doet alleen 1080 als het kan en de ander forceert alles naar 1080.
Maar zoals ik222 zegt klopt het technisch dat je balken links/rechts krijgt, de vraag is of je dat wilt.
Die instelling heb ik gemaakt.sjimmie schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 19:00:
Je kan in het menu van de Aminet130m ergens het beeldformaat instellen. Daar heb je voor bijvoorbeeld 1080 twee mogelijkheden waarmee je even moet testen. De ene doet alleen 1080 als het kan en de ander forceert alles naar 1080.
Maar zoals ik222 zegt klopt het technisch dat je balken links/rechts krijgt, de vraag is of je dat wilt.
Meeste tv's hebben dat wel, maar die moet wel weten dat iets in 4:3 wordt uitgezonden. Probleem is vermoedelijk dat het boxje nu gaat zeggen dat ie breedbeeld signaal afgeeft en dus heeft de tv nooit door dat het 4:3 is.ik222 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 10:54:
Ja goed persoonlijk kijk ik liever gewoon naar een smaller beeld in de juister verhoudingen bij een 4:3 uitzending dan naar een volledig gevuld uitgerekt beeld.
En wat je nog kan proberen als je perse een uitgerekt beeld wilt is kijken of je tv een instelling daarvoor heeft.
Hmm dat heb ik nooit getest moet ik eerlijk zeggen maar het zou best wel eens kunnen dat de amino bij een 4:3 signaal zelf er met zwarte balken toch een 1080i signaal van maakt. En in dat geval kun je inderdaad niets meer doen met uitrekken op de televisie. Hooguit kun je dan nog zoom opties gebruiken maar daarbij zal er dan een gedeelte van het beeld afvallen aan de boven en onderkant van het beeld.datadevil schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 11:20:
[...]
Meeste tv's hebben dat wel, maar die moet wel weten dat iets in 4:3 wordt uitgezonden. Probleem is vermoedelijk dat het boxje nu gaat zeggen dat ie breedbeeld signaal afgeeft en dus heeft de tv nooit door dat het 4:3 is.
Zoiets moeten 'kabelaars' eigenlijk doorgeven, en dat zou het amino(?) ding dan weer moeten doorgeven
Dit is inmiddels gecorrigeerd.MikeT80 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 18:37:
[...]
klopt...
Heb voor user1 5 aliassen aangemaakt
als ik bij user 2tm5 een alias aan wil maken krijg ik:
Maximaal aantal toegestane email aliases: 5. Verwijder een andere email alias
De HD zenders die ik kan zien zijn erg strak op m'n Samsung HD LED tv.Gorge schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 15:52:
Wat is jullie ervaring van de beeldkwaliteit van het HD pakket met de Aminet130m?
Ik zelf hoop binnenkort ook glasvezel te ontvangen met een abonnement van Lijbrandt en ben daarom ook benieuwd naar de beeldkwaliteit van het HD pakket.
Jep dit is opgelost...Yogoi schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 15:58:
[...]
Dit is inmiddels gecorrigeerd.
25 alias , max 5 per box.
Op zich niks meer dan lof.... Op enkele 4:3 uitzendingen na...Gorge schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 15:52:
Wat is jullie ervaring van de beeldkwaliteit van het HD pakket met de Aminet130m?
Ik zelf hoop binnenkort ook glasvezel te ontvangen met een abonnement van Lijbrandt en ben daarom ook benieuwd naar de beeldkwaliteit van het HD pakket.
Jij ook al? Op zich was het aardig geweest als ze hun site eerder in orde hadden gemaakt.sjimmie schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:16:
Er ging iets fout in de aanvraag. Neem a.u.b. contact op met de helpdesk.
...maar ik heb een bel op mijn fiets
[ Voor 4% gewijzigd door Yogoi op 28-08-2010 09:42 ]
Ik heb je/jullie gemaild, het was na het versturen van de gegevens.Yogoi schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 09:42:
@jvdmast:
Krijg je die error als je op het telefonie subscherm klikt of als je porting zelf wilt aanvragen na het invullen van je gegevens?
Als het na het invullen van de gegevens was kan ik de logs wel even nakijken mocht je dit willen.
Heb ik wel de exacte tijd nodig waarop dit foutging. (of je doet het nogmaals en geeft me daarvan de tijd)
[ Voor 11% gewijzigd door sjimmie op 28-08-2010 10:02 . Reden: opgelost ]
Werkt bij mij niet in ieder geval. Niet heel erg want ik bel niet zo veel met de vaste lijn, maar KPN opzeggen doe ik liever vandaag dan morgen.sjimmie schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 10:00:
Het (tijdelijke) "te vervangen nummer" van Lijbrandt staat als +3130... maar je moet dus het eigen te porteren nummer invullen als 030!
...maar ik heb een bel op mijn fiets
sjimmie schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 17:05:
[...]
De HD zenders die ik kan zien zijn erg strak op m'n Samsung HD LED tv.
Bedankt voor jullie info, ben benieuwd wanneer ze bij ons gaan beginnen. Is namelijk nog in de beginfaseMikeT80 schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 20:38:
[...]
Op zich niks meer dan lof.... Op enkele 4:3 uitzendingen na...
Tijd dat ze dat in breedbeeld gaan opnemen.
- Jammer dat er nog geen variant met harddisk beschikbaar is.
- Het uitgebreide pakket had er best de eerste 2 maanden gratis bij mogen zitten, zodat men er aan verslaafd raakt en het alsnog koopt.
Maat op 2 Panasonic tv's getest en een zeer mooi beeld
Ik woon niet in Houten maar in Lichtenvoorde, hier is de inschrijvingsdatum aankomende woensdag afgelopen. Dus voor mij is het nog even afwachten...datadevil schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:17:
@gorge: waar zit je dan? Staat een kaartje he in dit forum over de planning..
Met een beetje mazzel binnekort wel : HD-PVR bij glasvezel abboMikeT80 schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 20:38:
[...]- Jammer dat er nog geen variant met harddisk beschikbaar is.
Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees
Is geen mazzel voor nodigRincewind schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 18:21:
[...]
Met een beetje mazzel binnekort wel : HD-PVR bij glasvezel abbo
Geduld is een schone zaak, lukt dat nog wel voor het eind van het jaar?Yogoi schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 09:43:
[...]
Is geen mazzel voor nodig
Wel wat geduld helaas.
Daar ga ik wel van uit.baasandre schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 09:52:
[...]
Geduld is een schone zaak, lukt dat nog wel voor het eind van het jaar?
Oke bedankt, wacht rustig af.....Yogoi schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 10:06:
[...]
Daar ga ik wel van uit.
Zodra ik zekerheid heb zal ik het doorgeven.
(als het dan nog niet via een nieuwsbrief verspreid is natuurlijk.)
Waar zit jij dan ergens?bart_lutters schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 11:03:
Kreeg een brief dat ze bij mij geen glas konden neer leggen en dat ze nog opzoek zijn naar alternatieve
Arguing on the internet is like running the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
mijn signature is bewust leeg :-)
Gebied 8Johnnie5 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:25:
De planningslijst is inmiddels ook aangepast en wat uitgebreider.
Houten aansluitgebied planning
[ Voor 85% gewijzigd door Bolukan op 30-08-2010 23:02 ]
Datzelfde geldt voor mij ook maar het voordeel is dan weer dat de kinderziekten eruit zijn en dat mede-tweakers al heel wat voorwerk voor ons gedaan hebben
[ Voor 0% gewijzigd door Rincewind op 31-08-2010 22:52 . Reden: typo ]
Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees
"geen aansluiting", is dat geen dummy-kastje of wel de dummy maar nog geen KPN of Lijbrandt?rondebru schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:35:
Ik zit in gebied 1. De hoofdcentrale staat om de hoek en ik heb nog steeds geen aansluiting?
Arguing on the internet is like running the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Daarover wordt hier ook gesproken:Bobswa schreef op woensdag 01 september 2010 @ 14:16:
Ook de kerel van KPN gesproken bij de telefoon winkel op het rond (ben ff de naam kwijt, dacht T for telecom).
Deze kon mij vertellen dat er medio september een grootschalige update komt voor de webclient voor het instellen van de EB, zo ook vaste IP, DNS instellingen, en poorten openzetten.
In datzelfde topic wordt ook wel eea geroepen over de snelheid van zappen.Bobswa schreef op woensdag 01 september 2010 @ 14:16:
Iemand die al helemaal geïnstalleerd is die wat kan vertellen over de tijd die zit tussen het schakelen tussen 2 zenders? het liefst ook iemand met een KPN installatie?
Yogoi het lijkt er idd op dat het vanmiddag opgelost was/isYogoi schreef op woensdag 01 september 2010 @ 15:06:
Het probleem met RTL 4/5/7/8 zou opgelost moeten zijn.
Ik werk bij Lijbrandt inderdaad.MikeT80 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 19:45:
[...]
ben je een lijbrandt medewerker of... ??
De dummy is al op 6 mei "aangesloten". Naaste buren van mij hebben al een paar weken een KPN aansluiting. Ik zou volgens Bert in augustus worden geholpen. Het is inmiddels septembersjimmie schreef op woensdag 01 september 2010 @ 09:13:
[...]
"geen aansluiting", is dat geen dummy-kastje of wel de dummy maar nog geen KPN of Lijbrandt?
Als ze de dummy nog niet hebben opgehangen dan is het een Glashart aangelegenheid.
Volgens mij is KPN (kleinschalig?) aan het aansluiten, dus als je KPN hebt aangevraagd dan zou het "elk moment" kunnen gaan gebeuren.
Lijbrandt zit volgens mij nog in een testfase en zal dus, behoudens enkele test-aansluitingen, nog niemand aansluiten.
Verwijderd
Verwijderd
Een gestripte HDMI 1.3A helaas. Geen Deep Color en DTS. Dus voor mensen met 10-bit paneel in hun TV geen verbetering in de kleurweergaveVerwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 14:19:
Deze heeft een 250GB en HDMI 1.3A...
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2010 14:30 ]
Ik zeg doe de 540.... wacht nog even af dat het werkelijkheid wordt.... en dan.. Lijbrandt kom maar binnen !
We are tryingbaasandre schreef op donderdag 02 september 2010 @ 14:56:
[...]
Ik zeg doe de 540.... wacht nog even af dat het werkelijkheid wordt.... en dan.. Lijbrandt kom maar binnen !
dag upc
[ Voor 52% gewijzigd door krouwen op 02-09-2010 18:30 ]
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2010 19:14 ]
Verwijderd
(Bijna) alle instellingen die je noemt zijn DSL-specifieke instellingen en zijn voor een FttH netwerk niet van toepassing. Een DSL-router kun je alleen gebruiken als je een model hebt waarop ook een Ethernet-WAN-poort zit (of instelbaar is) en niet alleen een telefoonlijn als WAN-poort mogelijk is.krouwen schreef op donderdag 02 september 2010 @ 18:26:
Kleine selectie van mogelijke instellingen in de router:
[...]
Aan je oude modem router heb je niks meer.krouwen schreef op donderdag 02 september 2010 @ 18:26:
Mag ik vragen aan de gebruikers die al een werkende verbinding hebben welke routers jullie gebruiken? Hebben jullie je oude ADSL router nog, of hebben jullie speciaal een nieuwe gekocht om zeker te zijn van de maximale snelheid (vooral bij de 100 mbit verbinding).
Dat betekend dus dat alleen als je een ander (glasvezel) modem zou krijgen je IP adres veranderd en zolang je het zelfde modem houdt je altijd hetzelfde IP adres hebt. Klopt dat?Yogoi schreef op donderdag 02 september 2010 @ 18:48:
[quote]Nog een vraagje, klopt het dat ik las hier op het forum dat lijbrandt geen vaste IP's gebruikt? m.a.w. dus geen mogelijkheid tot het draaien van een servertje?
[quote]
IP komt uit de DHCP maar word gekoppeld aan je mac adres.
Dus is zoverre is deze 'vast'
Je kan dus gewoon een server draaien.
[ Voor 75% gewijzigd door Yogoi op 03-09-2010 11:26 ]
[ Voor 18% gewijzigd door datadevil op 03-09-2010 11:36 ]
CPE lijkt me mooie naam...mensen zijn ook ooit aan modem gewend. Of Glasvezel kastje?Yogoi schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 12:02:
We kunnen het ook gewoon de CPE (Customer-premises equipment) noemen. Hetgeen de verzamel naam is.
of de FTU + NT (de 'modem' bestaat uit 2 delen)
Alleen word het dan voor de gemiddelde gebruiker niet duidelijker.
Verwijderd
Wij zien bij onze klanten ook allerlei namen langskomen. Zelf gebruiken we hier veel 'CPE', wat eigenlijk een algemene term is voor apparatuur die bij de klant staat. Meer specifieke termen voor verschillende soorten CPEs zijn FTU (Fiber termination unit, de passieve afsluiting van de vezel), NTU (Network termination unit) waarin het optische signaal van de glasvezel omgezet wordt in een electrisch signaal en (meestal) verdeeld wordt over een aantal poorten*. Daarachter komt een RGU (Residential gateway unit) die daadwerkelijk de Ethernet data omzet in een voor de klant bruikbare dienst (Router voor internet, SetTopBox voor TV, etc.)
[ Voor 7% gewijzigd door Johnnie5 op 03-09-2010 22:02 ]
Ik vraag dat omdat ik al eerder had vernomen dat aan het einde van het jaarYogoi schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 19:21:
momenteel nog 100mbit.
Er moet een specifieke firmware/software van Lijbrandt/XMS op staan dus een "standaard" amino gaat niet werken. Hooguit zou je er eentje tweedehands kunnen kopen van iemand die ook bij Lijbrandt/XMS zit.MikeT80 schreef op zondag 05 september 2010 @ 17:31:
Ben aan het kijken om een 2de amino kastje aan te sluiten voor mijn tv boven.
moet deze bij Lijbrand gekocht worden, of zijn er ook andere mogelijkheden?
Iemand een idee wat zon 2de kastje kost?
Mike
Heb je hier ervaring mee?sjimmie schreef op maandag 06 september 2010 @ 10:11:
[...]
Een totaal andere mogelijkheid is een HTPC met wat kleine tweaks. Daarmee werken alleen de dingen als uitzending-gemist nog niet, maar je zou dan wel kunnen opnemen enzo.
Gefeliciteerd Mike, ga je een mooi kado voor jezelf kopen?MikeT80 schreef op maandag 06 september 2010 @ 11:10:
[...]
Heb je hier ervaring mee?
Waar zou in aan moeten denken?
Grr, ik ben er met m'n hoofd niet helemaal bij...datadevil schreef op maandag 06 september 2010 @ 11:21:
[...]
Gefeliciteerd Mike, ga je een mooi kado voor jezelf kopen?
Daar heb ik wel ervaring mee ja....MikeT80 schreef op maandag 06 september 2010 @ 11:10:
[...]
Heb je hier ervaring mee?
Waar zou in aan moeten denken?
Laptopje via WLAN lukt mij niet, alleen via een bedraad netwerk.datadevil schreef op maandag 06 september 2010 @ 12:59:
toch leuk, kun je dus ook op je laptopje tv kijken terwijl iemand anders op de echte tv kijkt.
Als je 200mbit afneemt zal je CPE vervangen worden voor een gigabit variant.Ik vraag dat omdat ik al eerder had vernomen dat aan het einde van het jaar
een 200 Mbit verbinding mogelijk is.
Sowieso voor DSL heb je nog steeds een modem hoor! Die zorgt er namelijk voor dat het DSL signaal omgezet wordt naar een ethernet signaal. Het punt is een beetje dat de meeste DSL modems tegenwoordig gecombineerd zijn met een router zodat gebruikers niet ook nog een losse router nodig hebben. Misschien moeten we de term "multi-port modem" gebruiken ofzo.datadevil schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 11:33:
We moeten maar eens af van de term Modem lijkt me, sowieso met glasvezel (en ook ADSL) geen zinnige term meer..
[ Voor 5% gewijzigd door NjedVet op 06-09-2010 15:26 ]
Maar is dat nog het klassieke moduleren/demoduleren?NjedVet schreef op maandag 06 september 2010 @ 15:24:
[...]
Sowieso voor DSL heb je nog steeds een modem hoor! Die zorgt er namelijk voor dat het DSL signaal omgezet wordt naar een ethernet signaal. Het punt is een beetje dat de meeste DSL modems tegenwoordig gecombineerd zijn met een router zodat gebruikers niet ook nog een losse router nodig hebben. Misschien moeten we de term "multi-port modem" gebruiken ofzo.
Ik denk dat je zult begrijpen dat dat niet gaat gebeuren.NjedVet schreef op maandag 06 september 2010 @ 15:24:
[...]
@Yogoi, kunnen jullie de firmware niet gewoon beschikbaar stellen?
Hoe verrassend!!Yogoi schreef op maandag 06 september 2010 @ 16:56:
[...]
Ik denk dat je zult begrijpen dat dat niet gaat gebeuren.
Tnx voor de felicitaties...sjimmie schreef op maandag 06 september 2010 @ 12:26:
[...]
Grr, ik ben er met m'n hoofd niet helemaal bij...
NOG GEFELICITEERD MIKE!
(HTPC voor je verjaardag?)
[...]
Daar heb ik wel ervaring mee ja....
Ik kan inmiddels naast de Amino ook via de pc tv kijken enzo.
(ik weet niet of het verstandig is om op een forum te gaan rondbazuinen wat er nog meer mee kan)
[ Voor 10% gewijzigd door MikeT80 op 06-09-2010 21:16 ]
MikeT80 schreef op maandag 06 september 2010 @ 20:12:
[...]
Misschien kunnen we hier ff over mailen / msnen ??
Mensen, het is in principe allemaal te vinden op het topic wat ik eerder al noemde. Daar staan zelfs mijn eigen bevindingen, tips en ervaringen met de Houtense aansluiting grotendeels tussen (sommige dingen zijn niet overal hetzelfde).krouwen schreef op maandag 06 september 2010 @ 20:22:
Ik heb hier ook wel interesse in.
Ik heb het ook gezien ja, die 'draadloze' stroomadapters, dat werd hier al in de servicewinkel vertelt dat het storing kan opleveren maar dat ze glasvezel aanbieden terwijl het helemaal geen glasvezel is dat vind ik toch wel zeer slecht, ook het gechoochel met de prijzen vind ik zeer slecht. Eerst zeiden ze vaak nog: ja wij hebben ook glasvezel voor 95%. Dan kon je als slimme consument nog bedenken dat die laatste 5% natuurlijk de afstand tot je huis is, maar nu vul je je postcode in op hun site en er staat netjes: in uw gebied zijn glasvezel diensten beschikbaar, NOT dus, dat is pure misleiding.sjimmie schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 10:35:
Oef, KPN Glasvezel kwam gisteravond niet bepaald goed in beeld in het TV programma Tros Radar.
Al moet ik wel zeggen dat er door Tros Radar (zoals ze vaker doen) alleen naar KPN is gekeken en niet naar andere aanbieders. Dus hoewel ze nu roepen dat KPN veel verkeerd doet, weet je niet of het bij een andere aanbieder wel beter zou zijn.
Zo had ik vorige week mijn oude ADSL aanbieder aan de telefoon om m'n abonnement op te zeggen. Ze vroegen uiteraard wat de reden was. Toen ik uitlegde dat ik overstap op glasvezel, en zij dat niet kunnen leveren, vertelden ze me dat zij WEL glasvezel kunnen leveren op mijn adres! Maar wat bleek, ze leveren dan VDSL, dat is weliswaar sneller dan ADSL maar zeker geen glasvezel... En daar wordt in Tros Radar KPN op afgerekend, dat ze in sommige woonplaatsen het stukje van de centrale naar de huizen niet over glasvezel aanbieden maar bijvoorbeeld over coax. Ze zijn dus niet de enige.
[ Voor 26% gewijzigd door TVL op 07-09-2010 15:26 ]
Gefeliciteerd.rondebru schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 20:12:
Het is zover. Na j.l. vrijdag een mailtje gestuurd te hebben naar het "Oude Dorp" kreeg ik maandag 6 september antwoord. Vanmorgen een telefoontje of vanmiddag uitkwam. En de aansluiting is een feit.
De internetverbinding werkt.
Weet iemand hoe lang het duurt voordat het tijdelijke telefoonnummer wordt uitgereikt en wanneer de Aminet mag worden verwacht?
Overigens heb ik gekeken of de coax kabel kan worden aangesloten om via de kastjes van Ziggo al wat te bekijken maar het lijkt me toe dat er nog een verbindingstuk aan de CPE geschroefd moet worden. Wordt die ook geleverd?
[ Voor 0% gewijzigd door sjimmie op 07-09-2010 21:36 . Reden: typo ]
Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.
Gisteren bij ons ook zonder problemen geporteerd.sjimmie schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 17:55:
Vandaag is netjes ons vaste telefoonnummer geporteerd van de oude provider naar Lijbrandt!
(iets waar ik me, gezien de verhalen over andere providers, wel zorgen over maakte)
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq