Gebruikers Glasvezel Houten

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:18
datadevil schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 13:52:
[...]

grrrr ..wij zuiderlingen worden gediscrimineerd >:)
Dan doe je toch net alsof je in Noord woont?
Stuur me gewoon een mail. :D
(Dit aanbod is persoonlijk en niet voor andere niet-noorderlingen bedoeld!)

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 10:20
verzonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobswa
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-02-2022
sjimmie schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 11:41:
Sommige van jullie heb ik al kunnen mailen, maar zouden de bewoners op dit forum van de meest noordelijke wijken (zoals de Hoeven, Gaarden, Borchen en Campen) mij ff willen mailen op mijn tweakersnaam apestaartje xs4all punt nl? Heb wellicht een nieuwtje wat ik niet hier kan plaatsen.
Please O-)

Arguing on the internet is like running the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
mail me dan ff.
je hebt zelf (ook) geen mailadres in je profiel zichtbaar staan dus ik kan jouw niet mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
edit:
nvm ik ben scheel

[ Voor 93% gewijzigd door Yogoi op 08-07-2010 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Een echte XMS'er hier op het Glashart Houten topic?

Of heb je nieuws voor ons, ik zie dat je (ook) druk met Lijbrandt bezig bent?
Yogoi in "XMS glasvezelinternet voor particulieren..."

[ Voor 28% gewijzigd door sjimmie op 08-07-2010 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driftspin
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-06 14:49
Heeft iemand deze al eens goed bekeken?

http://www.lijbrandt-telecom.nl/pdf/algemene_voorwaarden.pdf

Lopen ze niet een beetje achter?

In artikel 8 c staat:
*Je mag niet via carrier pre select bellen

In artikel 11 staat:
* dat je dus maar 1 rand apparaat aan mag sluiten.

En zo nog wat dingen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
1 apparaat op hun aansluiting lijkt me logisch, je krijgt immers ook maar 1 ip adres. Op dat ene apparaat sluit je dan weer andere apparaten aan... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-06 16:09

BdB

Dit zijn de voorwaarden voor Lijbrandt telecom. Is het niet al in dit topic voorbij gekomen dat dit een ander bedrijf/afdeling is dan Lijbrandt dat we hier in Houten hebben?
Anders lopen ze inderdaad wel een beetje erg achter ja :)
Geen hond die zich hier aan zal houden natuurlijk.

Drommels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze boodschap is via het glasvezelnet van Glashart en provider Lijbrandt op dit forum terecht gekomen! :)
Mijn (pilot) aansluiting is in de Gaarden.
Ik houd jullie op de hoogte van ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
cool, gefeliciteerd met je aansluiting.
Ik heb nog niks gehoord op mijn pilot aanvraag, uberhaupt geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Leuk om te lezen dat mn oproepje van 7 juli inmiddels de eerste tweakers-pilot(ters) op het Lijbrandt netwerk oplevert. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdB

BdB

Bij mij duurde het ook even voordat ik reactie kreeg. Heeft te maken met het feit dat de persoon op vakantie is.
Ik begreep dat er inmiddels 3 mensen aangesloten zijn, dus ik weet niet of we buiten de boot gaan vallen met deze pilot.
En anders moeten we toch maar tot augustus wachten. Dat duurt ook niet zo heel lang meer.

Drommels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
BdB schreef op maandag 19 juli 2010 @ 08:44:
Bij mij duurde het ook even voordat ik reactie kreeg. Heeft te maken met het feit dat de persoon op vakantie is.
Ik begreep dat er inmiddels 3 mensen aangesloten zijn, dus ik weet niet of we buiten de boot gaan vallen met deze pilot.
En anders moeten we toch maar tot augustus wachten. Dat duurt ook niet zo heel lang meer.
ik weet niet eens zeker of ik al glas kan krijgen, weet dat ze aan het Kooikerseind aan een kant bezig zijn geweest, maar volgens mij is het Rond nog niet aan de beurt geweest.
We wachten maar rustig :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-08 09:13

krouwen

Hardware Enthusiast

Ik was in de service winkel geweest met wat vragen, maar die mensen daar hebben er weinig verstand van. De medewerker van KPN had nog nooit van DVB-C gehoord, die van Lijbrandt wist er ook weinig over te vertellen. Over de mogelijkheid om poorten open te zetten zeiden ze: "ja dat kan want je kunt een switch aansluiten" :S. Wat ik wel weet is dat een switch niks te maken heeft met poorten openzetten.

Overigens, iets heel belangrijks! De medewerker van KPN zei dat bij het 'gold" pakket 20 mbit van de verbindingsnelheid wordt afgehaald, dus ipv 100 krijg je dan 80 als een tv aanstaat, bij twee tv's is dit zelfs 40 mbit. :S Dus heb je twee TV's aan dan heb je dus eigenlijk gewoon een 'silver" pakket van 50 mbit. Het vreemde is nog, bij het 'silver' en 'brons' is dit niet!! Daar heb je bijv. bij 'silver' gewoon 50 mbit, en voor de TV is apart dan ruimte gereserveerd. Bij lijnbrandt is dit niet, zeiden ze in de service winkel (als je hun kennis iig aanneemt), die zei dat je daar altijd 100 mbit hebt en voor de TV apart gereserveerd dataverkeer is.

Tot nu toe heb ik bij KPN nog niet veel voordelen boven kunnen halen, bovenstaand verhaal vind ik toch wel zeer vreemd. Daarnaast is er geen mogelijkheid tot DVB-C en is het onduidelijk of je in het modem kunt komen om poorten open te zetten. Daarnaast gebruikt KPN ipv coax kabels, 'draadloze' adapters die je in het stopcontact stopt waarbij de verbinding over het stroomnet. Leuk en aardig natuurlijk, maar er werd ook bijverteld dat wanneer zware apparaten (lees: stofzuigers etc.) op dezelfde groep aangesloten worden dit ten koste kan gaan van de verbinding.

[ Voor 10% gewijzigd door krouwen op 19-07-2010 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdB

BdB

datadevil schreef op maandag 19 juli 2010 @ 10:22:
[...]

ik weet niet eens zeker of ik al glas kan krijgen, weet dat ze aan het Kooikerseind aan een kant bezig zijn geweest, maar volgens mij is het Rond nog niet aan de beurt geweest.
We wachten maar rustig :|
Als je nog niet fysiek aangesloten bent, hoef je het ook niet te proberen om actieve verbinding te krijgen :)

Dat verhaal over internet via het stopcontact. Oei, dat wil je echt niet. Kan me vaag iets herinneren dat ze ooit een proef hadden gedaan in een Duitse stad. Ging helemaal mis. Storingen, uitval, ellende kwadraat. De helpdesk zal het vast druk gaan krijgen :)

Drommels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krouwen schreef op maandag 19 juli 2010 @ 14:25:
Overigens, iets heel belangrijks! De medewerker van KPN zei dat bij het 'gold" pakket 20 mbit van de verbindingsnelheid wordt afgehaald, dus ipv 100 krijg je dan 80 als een tv aanstaat, bij twee tv's is dit zelfs 40 mbit. :S Dus heb je twee TV's aan dan heb je dus eigenlijk gewoon een 'silver" pakket van 50 mbit. Het vreemde is nog, bij het 'silver' en 'brons' is dit niet!! Daar heb je bijv. bij 'silver' gewoon 50 mbit, en voor de TV is apart dan ruimte gereserveerd. Bij lijnbrandt is dit niet, zeiden ze in de service winkel (als je hun kennis iig aanneemt), die zei dat je daar altijd 100 mbit hebt en voor de TV apart gereserveerd dataverkeer is.
De meest gebruikte techniek voor FttH is nog steeds 100Mbit/s Ethernet. Hoger dan dat kun je dan niet over de glasvezel sturen, dus inderdaad, als je een 100Mbit abonnement hebt, en je gaat TV kijken, dan zakt je internet snelheid in. Dit is vergelijkbaar bij ADSL waar dat ook gebeurt bij de maximale snelheid.

Overigens zal een TV zender in de praktijk niet vaak continu 20Mbit verbruiken volgens mij, dan moet je een HD zender met enorm goede kwaliteit hebben. Wellicht dat dit eerder als korte pieken voorkomt en de gemiddelde bandbreedte van een HD zender 10-15 Mbit/s is. Aangenomen dat je op beide TVs in HD kijkt houdt je dan nog ruim meer over dan 50 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Bij KPN gaat internet, telefonie en TV over 1 glasvezel waardoor de stream van TV van je bandbreedte af gaat, bij Lijbandt gaat het analoge signaal + DVB-C (en volgens mij ook IP-RTV, maar dat weet ik niet zeker) samen over een aparte ader, dus los van internet. KPN levert geen analoog of DVB-C dus daarom weten die mensen daar niets van.

Wat betreft poorten openzetten enzo, je krijgt bij Lijbrandt een ethernetpoort die 1:1 aan internet hangt. Je moet daarop zelf een eigen ethernet router hangen die dan een extern ip adres krijgt. Je kan dan op je eigen router zelf alles wel/niet doorsturen wat je zelf wilt.
Bij KPN leveren zij de router, die kan je in beperkte mate zelf beheren.

Wat betreft de pilot van Lijbrandt, die ging officiëel de 19e van start (ik vond het echter niet gepast om dat a eerder hier te melden omdat ik zelf niet van Lijbrandt ben ofzo, daarom dat berichtje of mensen me ff wilde mailen of pm-en..
Degene van Lijbrandt die alles regelde was echter vorige week op vakantie dus het kan zijn dat eea daarom wat vertraagd loopt. Sowieso kan dat echt alleen nog maar in de Borchen, Hoeven en Gaarden. In een aantal andere wijken is de huisaansluiting wel al gemaakt maar is de centrale nog niet gereed.

[ Voor 4% gewijzigd door sjimmie op 19-07-2010 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even kort de status van mijn (test)verbinding. (Gaarden)
Ik heb een 50/50 verbinding die sinds vrijdag probleemloos functioneert.
Ik heb zowel up als down een snelheid tussen de 55 en 65 Mbit.

Het is wel even wennen als je van ADSL komt.
Niet alleen gaat het vele malen sneller maar het feit dat je tegelijkertijd even snel kunt up- en downloaden is een verademing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobswa
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-02-2022
krouwen schreef op maandag 19 juli 2010 @ 14:25:
Tot nu toe heb ik bij KPN nog niet veel voordelen boven kunnen halen, bovenstaand verhaal vind ik toch wel zeer vreemd. Daarnaast is er geen mogelijkheid tot DVB-C en is het onduidelijk of je in het modem kunt komen om poorten open te zetten. Daarnaast gebruikt KPN ipv coax kabels, 'draadloze' adapters die je in het stopcontact stopt waarbij de verbinding over het stroomnet. Leuk en aardig natuurlijk, maar er werd ook bijverteld dat wanneer zware apparaten (lees: stofzuigers etc.) op dezelfde groep aangesloten worden dit ten koste kan gaan van de verbinding.
Bij alle pakketten waarbij je meer dan 1 tv ontvanger heb, inclusief harddisk recorders, wordt een speciale switch geleverd die is ingesteld op 80-20 verbinding, 80% voor down-stream(tv beeld, tv-gids, etc..) en 20% up-stream (informatie uitwisselen).
Wij hebben zelf thuis het zilver pakket van KPN aangevraagd, en het tv-signaal gaat inderdaad draadloos OF dus gewoon over een ethernet kabel.
Wij hebben dit opgelost door daar waar coax kabel ligt, Cat.6 kabel in te trekken.
Overigens aandacht's punt, denk niet over 1 UTP kabel zowel tv als internet te doen want naar verluid klettert je internet helemaal in ongeacht de kabel of snelheden.

Ook kan ik heel wat voordelen bedenken voor een doorsnee huishouden om voor KPN te kiezen.
En wat betreft de router, een Thomson TG789vn, er schijnt erg goed geluisterd te worden naar de wensen van de gebruikers wat betreft de instelmogelijkheden.

Verder staat het in de planning dat er volgende week of de week daarop wij worden aangesloten.

Greetz, Bobswa 8)

Arguing on the internet is like running the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
sjimmie schreef op maandag 19 juli 2010 @ 20:16:
Bij KPN gaat internet, telefonie en TV over 1 glasvezel waardoor de stream van TV van je bandbreedte af gaat, bij Lijbandt gaat het analoge signaal + DVB-C (en volgens mij ook IP-RTV, maar dat weet ik niet zeker) samen over een aparte ader, dus los van internet. KPN levert geen analoog of DVB-C dus daarom weten die mensen daar niets van.
Nee IP-RTV gaat bij Lijbrandt ook gewoon over de internet verzel en gaat dus van de snelheid af zolang je een 100Mbit modem hebt. Echter op de veel plaatsen worden bij nieuwe aansluitingen voortaan Gbit modems gebruikt en dan heb je daar geen last van met een 100Mbit abbo :)

Het kabel gedeelte (dus analoog + DVB-C) is een compleet andere techniek dan IP diensten. Die catv vezel wordt in de wijkcentrale op andere apparatuur ingekoppeld en eindigt bij jou thuis in de modulator die in je modem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driftspin
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-06 14:49
Ik was vanmorgen ook even in de Glashart shop.

Ik wilde wat vragen over routers met dual wan
Het werd gelijk druk om me heen met 3 man, een trainee een KPNner en een Lijbrander.

Er is mij uitgelegt dat :

A: KPN apparatuur met 1 poort op de glasvezel aansluiting wordt geprikt.
Er wordt gemeld dat je idd via van die netwerk over 220 volt je apparatuur makkelijk aan kan sluiten.
Of draadloos...
B: De KPN glasvezel kast anders is dan die van Lijbrandt.

C: De kast van Lijbrandt wel een dvbc(niet HD) aansluiting heeft, wel volledige analogelijn heeft...geen voip dus
D: De internet poort bij lijbrandt dus een andere poort is dan de IPtv poort.
E: Je dus een dual wanpoort router moet gebruiken om alles op 1 lan netwerk te kunnen hebben
F: Er geen officieel geen ondersteuning is voor HTPC`s, maar dat het wellicht wel werkend te krijgen is. En niet verboden is.
G: Er ook (HD) IPtv recorders gaan komen voor Lijbrandt, er idd al verbindingen in fase 1 in de lucht zijn.
H: Er in fase 2 binnen 2 maanden ook verbindingen werkend kunnen worden.
I: Ze nog nadenken of het anders moet met het opnemen van (HD) IPtv bv door storage centraal in de Lijbrandt infrastructuur te laten doen en je dat on demand bv weer af kan spelen...

Wat ik even niet kan rijmen is dat er hier vermeld is dat er al Lijbrandt verbindingen zijn opgeleverd???
Ze vertelden me daar dat alleen KPN kan leveren nu....

Klopt het nou dat er 2 vezels binnen komen en dat er maar 1 benut wordt?
Of verschilt dat tussen KPN en Lijbrandt??

En idd is er ook bevestigt dat meerdere HD streams de internet verbinding bij KPN iig beinvloeden.. bij de 100mb internet lijn dan. +/- 15mb per hd stream...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
driftspin schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 19:01:
Nou kijk die tweede vezel wordt alleen gebruikt voor analoge televisie + DVB-C dus wanneer KPN dat niet levert wordt die vezel inderdaad gewoon niet gebruikt. In ieder geval is het technisch onmogelijk om andere diensten van die tweede vezel gebruik te laten maken zoals ik hierboven al aangeeft. Bij Lijbrandt leveren zoals je zelf al zegt wel analoge televisie + DVB-C en dan wordt hij daar wel gebruikt dus.
wel volledige analogelijn heeft...geen voip dus
Dat klopt niet wat ze daar beweren, ook Lijbrant gebruikt gewoon VOIP voor het telefonie gedeelte. Dat moet ook wel omdat het over de ip vezel gaat...

[ Voor 51% gewijzigd door ik222 op 20-07-2010 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:57
Ik zag trouwens dat ze vanmiddag aan het graven waren bij industrie terrein de Schaft tegen
de wijk de Bouw aan.

Wist niet dat ze al zover waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
driftspin schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 19:01:
Ik was vanmorgen ook even in de Glashart shop.

Ik wilde wat vragen over routers met dual wan
Het werd gelijk druk om me heen met 3 man, een trainee een KPNner en een Lijbrander.

Er is mij uitgelegt dat :

A: KPN apparatuur met 1 poort op de glasvezel aansluiting wordt geprikt.
Er wordt gemeld dat je idd via van die netwerk over 220 volt je apparatuur makkelijk aan kan sluiten.
Of draadloos...
B: De KPN glasvezel kast anders is dan die van Lijbrandt.

C: De kast van Lijbrandt wel een dvbc(niet HD) aansluiting heeft, wel volledige analogelijn heeft...geen voip dus
D: De internet poort bij lijbrandt dus een andere poort is dan de IPtv poort.
E: Je dus een dual wanpoort router moet gebruiken om alles op 1 lan netwerk te kunnen hebben
F: Er geen officieel geen ondersteuning is voor HTPC`s, maar dat het wellicht wel werkend te krijgen is. En niet verboden is.
G: Er ook (HD) IPtv recorders gaan komen voor Lijbrandt, er idd al verbindingen in fase 1 in de lucht zijn.
H: Er in fase 2 binnen 2 maanden ook verbindingen werkend kunnen worden.
I: Ze nog nadenken of het anders moet met het opnemen van (HD) IPtv bv door storage centraal in de Lijbrandt infrastructuur te laten doen en je dat on demand bv weer af kan spelen...

Wat ik even niet kan rijmen is dat er hier vermeld is dat er al Lijbrandt verbindingen zijn opgeleverd???
Ze vertelden me daar dat alleen KPN kan leveren nu....

En idd is er ook bevestigt dat meerdere HD streams de internet verbinding bij KPN iig beinvloeden.. bij de 100mb internet lijn dan. +/- 15mb per hd stream...
Wat betreft aansluitingen van Lijbrandt, er loopt in enkele eerste wijken nu een pilot. Dus er zijn wel mensen aangesloten, maar dat zijn er maar enkele. De overige moeten nog ff geduld hebben.

Wat betreft VoIP, Lijbrandt gebruikt weliswaar VoIP (uiteraard) maar zij zetten het zelf om naar analoog. Jij krijgt dus analoog en dat gaat als VoIP naar/over hun netwerk. Je kan niet met een VoIP toestel inloggen op hun VoIP centrale. Je kan wel met een VoIP toestel naar bijvoorbeeld budgetphone of een andere VoIP provider.

Lijbrandt gebruikt 2 vezels, KPN 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Kabel TV wordt stuk goedkoper: http://www.nu.nl/economie...wordt-stuk-goedkoper.html
Als de prijs van TV van Ziggo inderdaad van 16 euro naar pakweg 5 euro gaat, dan is Lijbrandt en KPN ineens relatief minder voordelig... Interessant, die concurrentie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
sjimmie schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 09:28:
[...]

Wat betreft aansluitingen van Lijbrandt, er loopt in enkele eerste wijken nu een pilot. Dus er zijn wel mensen aangesloten, maar dat zijn er maar enkele. De overige moeten nog ff geduld hebben.

Wat betreft VoIP, Lijbrandt gebruikt weliswaar VoIP (uiteraard) maar zij zetten het zelf om naar analoog. Jij krijgt dus analoog en dat gaat als VoIP naar/over hun netwerk. Je kan niet met een VoIP toestel inloggen op hun VoIP centrale. Je kan wel met een VoIP toestel naar bijvoorbeeld budgetphone of een andere VoIP provider.

Lijbrandt gebruikt 2 vezels, KPN 1.
Ja oke dat klopt, dat wordt namelijk geregeld door het glasvezel kastje. Maar dan nog is dat absoluut niet hetzelfde als een "volledig analoge lijn". Er zijn namelijk bijvoorbeeld oude alarm systemen die met een dergelijke VOIP verbinding niet goed om kunnen gaan. En ook heel oude telefoons kunnen mogelijk problemen opleveren.

[ Voor 3% gewijzigd door ik222 op 24-07-2010 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
sjimmie schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 10:08:
Kabel TV wordt stuk goedkoper: http://www.nu.nl/economie...wordt-stuk-goedkoper.html
Als de prijs van TV van Ziggo inderdaad van 16 euro naar pakweg 5 euro gaat, dan is Lijbrandt en KPN ineens relatief minder voordelig... Interessant, die concurrentie!
Moet het nog zien..Tele2 betaald voor (analoog) meer dan 8 euro aan Ziggo volgens mij, dus of ze dat voor 5 euro gaan bieden? Misschien dat ze het graag in hun pakket mee willen nemen om trippeplay te worden, maar dan nog gaat Ziggo niet zo hard zakken..en het blijft analoog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen
  • Laatst online: 31-08 09:13

krouwen

Hardware Enthusiast

Intressant intressant, maar bedoelen jullie dat er in de kabel die in onze tuin uitsteekt al 2 aparte glasvezel aders inzitten en Lijnbrant deze allebei aansluit en KPN er één onbenut laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
krouwen schreef op zondag 25 juli 2010 @ 16:21:
Intressant intressant, maar bedoelen jullie dat er in de kabel die in onze tuin uitsteekt al 2 aparte glasvezel aders inzitten en Lijnbrant deze allebei aansluit en KPN er één onbenut laat?
Beide zullen wel afgemonteerd worden maar inderdaad KPN gebruikt de CATV vezel niet omdat ze die dienst simpelweg niet aanbieden.

Alleen wanneer je lijbrandt kiest zal men op die CATV vezel een modulator zetten wat er voor zorgt dat je via die vezel een kabelsignaal (analoog en DVB-C) kan ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinus
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-12-2024
ik222 schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 21:43:
[...]

Nou kijk die tweede vezel wordt alleen gebruikt voor analoge televisie + DVB-C dus wanneer KPN dat niet levert wordt die vezel inderdaad gewoon niet gebruikt. In ieder geval is het technisch onmogelijk om andere diensten van die tweede vezel gebruik te laten maken zoals ik hierboven al aangeeft. Bij Lijbrandt leveren zoals je zelf al zegt wel analoge televisie + DVB-C en dan wordt hij daar wel gebruikt dus.
Naar mijn beste weten worden altijd de beide vezels gebruikt. Namelijk 1 ader voor ontvangen en 1 ader voor verzenden. Het verschil zit hem in wat de beide partijen in de dummiebox stoppen. Deze is modulair op te bouwen (zoals ik meen hier ook al gelezen te hebben)

Verder zie ik hier opmerkingen over de bandbreedte. Lijbrandt heeft mij verzekerd dat zij stapelen. Dus in het geval van een 100Mb verbinding krijg je 100Mb (internet) + 12Mb (televisie) + 256kbps (telefonie).

Aangezien alle verkeer per poort wordt afgeleverd kan dit dus heel goed.De glasvezel zelf heeft voorlopig geen beperking qua doorvoer. Althans, wat wij thuisgebruikers zullen merken. Dan lopen we tegen de beperkingen van de harddisk op :P

Bij KPN gooien ze inderdaad alles over 1 poort naar de bij hen vertrouwde experiabox en van daar wordt het weer verder verspreidt. Hier zal je het dus wel gan merken als je een 10Mb internetverbinding vol gaat benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Edwinus schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 02:44:
[...]

Naar mijn beste weten worden altijd de beide vezels gebruikt. Namelijk 1 ader voor ontvangen en 1 ader voor verzenden. Het verschil zit hem in wat de beide partijen in de dummiebox stoppen. Deze is modulair op te bouwen (zoals ik meen hier ook al gelezen te hebben)
Nee dat heb je helemaal fout. Wat ik al eerder heb uitgelegd, die vezel voor het CATV signaal loopt via een compleet ander systeem en naar andere apparatuur in de wijkcentrale. Dus die tweede vezel kan enkel en alleen voor CATV (analoog + DVB-C) gebruikt worden en als een leverancier dat niet aanbiedt blijft deze vezel simpelweg ongebruikt.
Verder zie ik hier opmerkingen over de bandbreedte. Lijbrandt heeft mij verzekerd dat zij stapelen. Dus in het geval van een 100Mb verbinding krijg je 100Mb (internet) + 12Mb (televisie) + 256kbps (telefonie).

Aangezien alle verkeer per poort wordt afgeleverd kan dit dus heel goed.De glasvezel zelf heeft voorlopig geen beperking qua doorvoer. Althans, wat wij thuisgebruikers zullen merken. Dan lopen we tegen de beperkingen van de harddisk op :P
Al dit verkeer moet dus over de ip vezel die in de wijkcentrale in een soort uitgebreide switch uitkomt. Glasvezel zelf als techniek heeft inderdaad voorlopig geen beperkingen, de gebruikte apparatuur echter wel. Dus als de WAN kant van het modem en de aansluiting in de wijkcentrale maximaal 100Mbit zijn kan er nooit meer verkeer tegelijk door. Dat betekend dus dan dat je tijdens tv kijken maximaal 88Mbit over hebt voor internet en telefonie.

Echter wat heel goed mogelijk is en wat ik zelfs verwacht is dat bij nieuwe netwerken de aansluitingen een Gbit CPE krijgen en Gbit apparatuur in de wijkcentrale wordt gebruikt. In dat geval is er dus meer dan voldoende ruimte en gaat je internet snelheid bij een 100Mbit abbonnement niet achteruit tijdens het televisie kijken.

Verschillende poorten op het modem doen hierbij totaal niet terzake, dat zijn aparte VLANS maar daarmee kun je niet magisch de maximaal beschikbare bandbreedte richting centrale ophogen :+
Bij KPN gooien ze inderdaad alles over 1 poort naar de bij hen vertrouwde experiabox en van daar wordt het weer verder verspreidt. Hier zal je het dus wel gan merken als je een 10Mb internetverbinding vol gaat benutten.
Dat klopt dus ook niet, ook bij KPN merk je niets aan de snelheid van internet tijdens het tv kijken als je slechts een 10Mbit abbo zou hebben. Zie het verhaal hierboven, poorten doen niet terzake enkel de maximaal beschikbare bandbreedte richting centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico Klus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:48
Volgens mij bedoelt Edwinus fysieke poorten en geen IP poorten.
Je krijgt 2 fibers die dus in de wijkcentrale op 2 poorten aangesloten worden.

[ Voor 34% gewijzigd door Nico Klus op 27-07-2010 16:08 ]

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Nico Klus schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 16:07:
Volgens mij bedoelt Edwinus fysieke poorten en geen IP poorten.
Je krijgt 2 fibers die dus in de wijkcentrale op 2 poorten aangesloten worden.
Ja maar slechts een van die 2 fibers gaat in een ip "switch". De andere gaat direct in een glasvezel CATV verdeler en kan dus ook enkel daarvoor worden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Ik zie net bij de postcode check van Tweak dat we nu ook Tweak Fiber in Houten kunnen krijgen!
(tenminste, op mijn postcode)

Dat is bijvoorbeeld Tweak Fiber R+ 35Mbit up/down met TV en telefoon én een snelle newssserver voor 45 euro/maand. Dat is met DVB-C. Voor 5,95 per maand extra krijg je dan de Amino 110 settopbox met digitale TV en de digitale TV functies (uitzending gemist enzo).

Kort gezegd is Tweak R+ 35Mbit vergelijkbaar met Lijbrandt 25Mbit maar dan sneller tegen ongeveer dezelfde kosten.

En nogmaals, bij tweak krijg je toegang tot een snelle newsserver (snelheid is je eigen lijnsnelheid) terwijl je bij Lijbrandt standaard 2x0,5Mb krijgt 8)7 .

[ Voor 11% gewijzigd door sjimmie op 31-07-2010 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico Klus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:48
sjimmie schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 16:16:
Ik zie net bij de postcode check van Tweak dat we nu ook Tweak Fiber in Houten kunnen krijgen!
(tenminste, op mijn postcode)
Net ook even getest, maar hier in Houten-zuid nog niet (3994). Op mijn oude adres bij het Rond (3995BA) ook nog niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Nico Klus op 31-07-2010 21:55 ]

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Nico Klus schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 21:54:
[...]

Net ook even getest, maar hier in Houten-zuid nog niet (3994). Op mijn oude adres bij het Rond (3995BA) ook nog niet.
Op die plaatsen is volgens mij ook nog geen werkende glas-huisaansluiting dus dan kan Tweak er ook nog niet leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
heb inmiddels een aanbieding gehad voor de Pilot op het Rond, maar in overleg besloten nog niet mee te doen omdat ik over een maand of 2/3 naar de Polders verhuis en daar is voorlopig nog geen glas beschikbaar helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een berichtje van een "pilot gebruiker" in de Gaarden.

Draai inmiddels mijn eigen mailserver en een 4 tal websites.
Probleemloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Verwijderd schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 23:30:
Even een berichtje van een "pilot gebruiker" in de Gaarden.

Draai inmiddels mijn eigen mailserver en een 4 tal websites.
Probleemloos!
Leuk! Jammer dat ze geen reverse-DNS bieden, maar jouw mail heeft daar dus geen problemen mee?
En hoe zijn je ervaringen met TV en telefonie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik Axigen als mailserver.

En heb alleen Internet.
Geen telefonie (heb een alarmsysteem met doormelding) of televisie (heb 3 tv's met decoder/recorder). Wacht tot ze de mogelijkheid bieden om programma's op hun servers op te nemen. Anders moet ik 6 kastjes aanschaffen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 20:08:
Ik gebruik Axigen als mailserver.

En heb alleen Internet.
Geen telefonie (heb een alarmsysteem met doormelding) of televisie (heb 3 tv's met decoder/recorder). Wacht tot ze de mogelijkheid bieden om programma's op hun servers op te nemen. Anders moet ik 6 kastjes aanschaffen. :'(
Of Lijbrandt IPTV via router? ... :X
Ik vond overigens wel een weblog van een andere pilot tester die wel analoge TV en IPTV bekijkt:
http://www.glasvezel.nu/n...sluiting-lijbrandt-houten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Vandaag een brief gehad van Glashart dat in overleg met Viveste is gebleken dat onze woning " en een groot aantal andere woningen in de omgeving van het Rond" op dit moment vanwege 'technische redenen' niet aangesloten kunnen worden.
Ze hebben blijkbaar verschillende 'aanlegroutes' bestudeerd maar ze hebben geen passende oplossing gevonden.

Gelukkig woon ik hier maar tijdelijk, maar het lijkt me een behoorlijke tegenvaller voor andere mensen hier in de buurt.....

• NjedVet
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-09 19:18
Ow, dus dát stond in die brief van Glashart. Had nog niet de tijd genomen om hem door te lezen. ..

Grappig dat je dan wel uitgenodigd was voor de Pilot dan :S

Overigens wel mooi dat Tweak ook de R+ pakketten gaat leveren. Zit nu met DSL bij Tweak en ben er erg tevreden over. Met mijn glasvezel wil ik alleen wel analoge en DVB-C via coax, dus anders was het Lijbrandt geworden. Maar zoals hierboven staat moet ik sowieso nog even wachten. . .

[ Voor 47% gewijzigd door NjedVet op 12-08-2010 15:29 ]

• datadevil
als het er al ooit komt op het Rond, klonk niet erg positief..

Snap overigens niks van die Tweak site, want als jij zegt dat er R+ komt, dan klopt dat niet met hun overzicht onderaan deze pagina:

http://www.tweak.nl/consument/fiber.html

• sjimmie
Tweak, tsja...
Ze schijnen hier wel te kunnen (gaan) leveren, met mijn postcode krijg ik positief resultaat met Glas 35/50/100 R+. Aan de andere kant is het momenteel zo dat er in Houten sowieso nog geen DVB-C geleverd kan worden omdat glashart daar nog niet mee klaar is (dus kan Tweak dat ook niet leveren).

Maar heb je het topic op Gathering al eens gelezen: Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 1 ?
Ik ga dan toch liever (nog een poosje) niet naar Tweak...
De onopgeloste problemen stapelen op en Tweak laat niets meer van zich horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SigmundFreud
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

SigmundFreud

Sic transit gloria mundi

Ik heb nog geen modem maar wel al toegang tot de Lijbrandtservices. Ik kan echter nergens het adres van de simpele news server vinden, terwijl die er wel moet zijn. Welk adres gebruik ik (news.lijbrandt.nl oid?).

...maar ik heb een bel op mijn fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Volgens mij, maar ik heb ook nog geen actieve aansluiting, is het inderdaad news.lijbrandt.nl. Die naam bestaat in ieder geval, maar als ik die nu wil benaderen ("telnet news.lijbrandt.nl 119") dan krijg ik:
502 news.lijbrandt.nl: Access denied to your node - support@lijbrandt.nl
Blijkbaar mag je die server alleen benaderen vanaf een Lijbrandt aansluiting.

Als je het zeker wilt weten dan mail je even naar support...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
lijkt me wel logisch dat die diensten afgesloten zijn, zij het via ip adres, zij het via een lijbrandt login, anders gaat jan en alleman ze gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Er zijn inderdaad ook providers die de toegang op IP wel open hebben maar dan moet je je useraccount/password gebruiken om op de newsserver in te loggen.
Maargoed, het ging me erom dat blijkt dat er een server "news.lijbrandt.nl" bestaat en dat het ook een newsserver is.

Blijft overigens middeleeuws dat je alleen maar gratis 2x 0,5Mb toegang krijgt.
Hopelijk gaan ze er vlot achter komen dat dat achterhaald is ten opzichte van concurrenten (zoals Tweak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SigmundFreud
  • Niet online

SigmundFreud

Sic transit gloria mundi

Morgen komt de monteur het modem installeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rondebru
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-05 13:58
Woon je in de Gaarden? Ik wacht nl ook ....... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
De communicatie vanuit Lijbrandt is wel ongelofelijk crappy te noemen. Er is geen communicatie tot op heden, terwijl het hier toch als 1 van de eerste is aangelegd/ingegraven. :(

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Er is volgens mij nog geen communicatie nodig want er wordt, behoudens enkele "selecte" aansluitingen, nog niemand aangesloten. Dat selecte groepje loopt het risico op technische kinderziektes en dat willen ze niet iedereen aandoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Nu wordt er weer oktober gezegd :( Eerst juni, toen juli, daarna augustus, vervolgens half augustus en nu komt OKTOBER als datum. De dag nadat we het formulier van Lijbrandt in de bus hebben gekregen hebben we het ingevuld en ingestuurd. Dat belooft niets goeds. Toch maar andere aanbieder kiezen?

En je moet zelf achter informatie aan. Lijbrandt aan de telefoon? Pffff. Ze beloven te mailen. Gebeurt niet. Ze beloven te bellen. Gebeurt niet.

[ Voor 19% gewijzigd door daemonix op 18-08-2010 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
sjimmie schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:20:
Er is volgens mij nog geen communicatie nodig want er wordt, behoudens enkele "selecte" aansluitingen, nog niemand aangesloten. Dat selecte groepje loopt het risico op technische kinderziektes en dat willen ze niet iedereen aandoen.
Er zijn beloftes gedaan. Dat wordt nu ongeveer een half jaar uitgesteld. Terugbel beloftes worden niet nagekomen. Terugmail beloftes worden niet nagekomen. Slechte, slechte organisatie.

[ Voor 11% gewijzigd door daemonix op 18-08-2010 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SigmundFreud
  • Niet online

SigmundFreud

Sic transit gloria mundi

Monteur is geweest vandaag, er bleek een technisch probleem te zijn met het kastje. Monteur schaamde zich nogal ervoor, ze gaan het in orde maken. Ik ben erg benieuwd. Ik ben niet bepaald onder de indruk van Lijbrandt tot nu toe, mailtjes beantwoorden ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Ik ben het er mee eens dat de support en de communicatie te wensen overlaat. Ik zit al anderhalve week met een openstaande support vraag rondom het aanmaken van een mail-alias die niet lukt.
Aan de andere kant vind ik het te ver gaan om nu al van "beloftes" te spreken. Zelf zou ik het nu nog "verwachtingen" willen noemen.

Eerste alternatief is KPN, maar dan ben je duurder uit en heb je minder mogelijkheden (al is het voor de gemiddelde consument een mooi aanbod volgens mij). Ik hoor echter nog steeds niemand over aansluitingen van KPN dus ik weet niet hoe die verlopen. Ook heb ik niet zo'n hoge pet op van de support van KPN.

Tweede alternatief is Tweak. Ik heb daarover vaker een linkje naar het topic geplaatst. Als je die doorleest dan word je daar ook niet bepaald blij van. Een maand geen telefonie en dan horen dat ze je nummer "kwijt" zijn is een nogal vaak gehoorde klacht.

Overigens zijn alle aanbieders weer afhankelijk van Glashart en zijn onderaannemers. Daar gaat veel mis zodat het hele project flinke vertragingen oploopt. Dat kan je Lijbrandt/KPN/Tweak niet aanrekenen. (er zit in de winkel in het Oude Dorp iemand van Glashart, als je daarmee wilt praten)
Trefpunt Houten
16 aug 2010 Gaslek Prins Willem Alexanderweg
HOUTEN - Maandagmiddag is bij graafwerkzaamheden voor het glasvezelnetwerk een gasleiding lekgeraakt, van een woning aan de Prins Willem Alexanderweg.
Maargoed, we zitten nu in de aanloop/opstart fase. Als je als 1 van de eersten wordt aangesloten dan loop je het risico dat jij er ook als 1 van de eersten achter komt dat iets niet werkt (inclusief de support die ook niet erg goed werkt dus).
Dat geldt in deze haastige maatschappij helaas voor veel meer dingen, je moet tegenwoordig ook al uitkijken als je die nieuwe mobiele telefoon, dat hele nieuwe model auto, of een nieuwbouwhuis wilt kopen... Wegens alle concurrentie en hoge druk op de vraag moet alles snel en dat gaat dan ten koste van de kwaliteit.
daemonix schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:21:
Nu wordt er weer oktober gezegd :( Eerst juni, toen juli, daarna augustus, vervolgens half augustus en nu komt OKTOBER als datum.
Grappig (ironisch). Dat heb ik nu met m'n nieuw bestelde auto. De Opel Meriva 2010. Eerst zou ik die in juni gaan rijden, toen werd het begin juli, toen medio augustus en nu medio september. En dat voor een ding van 24.000 euro. Dat even ter illustratie om mijn bovenstaande stuk op eigen ervaring te verduidelijken.

[ Voor 17% gewijzigd door sjimmie op 18-08-2010 21:46 . Reden: voorbeelden erbij gehaald. ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Glashart is hier al lang geleden geweest. En klaar. En doorgemeten. Onze straat was 1 van de eerste. Ineens werden we verrast met glas.

En er zijn beloftes gedaan, geen verwachtingen gewekt. Communicatie laat te wensen over? Die is ronduit beroerd. Onacceptabel. Zo ga je niet met je potentiele klanten om. Vergeet niet dat ze in hun voorwaarden hebben staan dat als je niet tevreden bent, je het abonnement kunt opzeggen. Dat kan dus nu al.

Houten is echt niet de eerste stad die van glas wordt voorzien, ook niet door Lijbrandt. Blijkbaar hebben ze echt zeer, zeer grote problemen met hun organisatie. Dat voorspelt niet veel goeds.

De winkel in het centrum, je bedoelt daar waar ze ook niets weten? En waar ze beloven dat je wordt gebeld en/of gemailed omdat zij het ook niet weten?

Als ik in jouw schoenen had gestaan met die auto dan hadden ze die nu ergens anders in mogen steken. Ik vind dat onacceptabel. Jij blijkbaar niet. Je vergeet dat we bij het abonnementje ook praten over > 1200 euro per jaar.

Ik blijf in Houten wonen vanwege de glasvezel. Als die nog lang uit blijft kunnen ze daar ook het dak mee op. Dan maar verder met adsl, die werkt tenminste. Zelfs bij tweak. Jarenlang abo gehad bij hun, en nooit gezeur.

• sjimmie
Je kan natuurlijk even bij de winkel in het oude dorp langs lopen.
(er komt overigens meer bij kijken dan het kastje thuis)

Ik wil graag die auto, temeer omdat het een leaseauto is en mijn werkgever alleen Opel toestaat (nee ik ga geen andere werkgever zoeken). De Meriva is dan wat mij betreft de meest interessante auto en dus wacht ik er toch maar op. Ik heb nu een andere auto dus het is nou ook weer geen ramp allemaal.
Voor jouw glas geldt hetzelfde als jij voor mijn auto zegt, je kan ook een ander kiezen, maar tot nu toe doe je dat om een bepaalde reden blijkbaar niet... ;)

De meeste mensen hier delen jouw gevoel, ik ook.
Maar nogmaals, er zitten 5 dagen per week mensen van Glashart, Lijbrandt en KPN in het Oude Dorp klaar voor je. Het is makkelijk om op een forum heel hard te roepen dat je boos bent maar wellicht is de oplossing wel eenvoudiger dan dat.

• datadevil
overigens heeft Ziggo ook minstens zulke dramatische verhalen, en was ik blij met Alice totdat ik moest verhuizen want ook dat was een drama...
Men bezuinigd teveel op de helpdesk en/of er is te weinig capabel volk om al die helpdesken te bemannen, en daar gaat het al mis in mijn ogen.
Klachten worden niet onderkend of niet goed doorgespeeld, en dan kun je als organisatie ook niet bijsturen.

Een support kanaal is de ogen en oren van elke service organisatie maar maar weinig organisaties beseffen dat ook echt....

• SigmundFreud
  • Niet online

SigmundFreud

Sic transit gloria mundi

Monteur is vandaag teruggekomen en heeft alles in orde gemaakt, was iets met de 'poplocatie'. Nu moeten we over een tijdje een pakket ontvangen om het (eindelijk) te gaan laten werken. Termijn onbekend. Nou ja, er is vooruitgang.

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-08 17:17
Ook hier word morgen een monteur verwacht.
Dus ben benieuwd, tot nu toe keurig geholpen door lijbrandt, zowel per telefoon als per mail.
We zullen zien wat morgen ons brengt

Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
SigmundFreud schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 17:06:
Monteur is vandaag teruggekomen en heeft alles in orde gemaakt, was iets met de 'poplocatie'. Nu moeten we over een tijdje een pakket ontvangen om het (eindelijk) te gaan laten werken. Termijn onbekend. Nou ja, er is vooruitgang.
Gewoon je router aansluiten, beste kans dat het sneller werkt dan de bezorging van de post...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SigmundFreud
  • Niet online

SigmundFreud

Sic transit gloria mundi

Laptop aangesloten en het eens geprobeerd. Ik krijg wel een IP toegewezen maar geen verbinding. Misschien moet de router nog worden geconfigureerd (als dat uberhaupt kan) of moet er in de centrale iets gewijzigd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
SigmundFreud schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 13:42:
Ik heb nog geen modem maar wel al toegang tot de Lijbrandtservices. Ik kan echter nergens het adres van de simpele news server vinden, terwijl die er wel moet zijn. Welk adres gebruik ik (news.lijbrandt.nl oid?).
Lijkt inderdaad news.lijbrandt.nl te zijn, via hun verbinding kom ik daar wel op.
De snelheid is echter nog erger dan ik dacht dat het zou zijn. Zoals ze het aanbieden mag/kan je met 2 draadjes van 0,5Mb tegelijk downloaden maar ik kom met 2 draadjes TOTAAL maar op 0,5Mb snelheid. :Z
Ik kan ook 4 draadjes openen, dan blijft het totaal 0,5Mb.

Naar de retentie durf ik nieteens te vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SigmundFreud
  • Niet online

SigmundFreud

Sic transit gloria mundi

Ze willen natuurlijk niet voor niets dat je bijbetaalt voor Usenet, maar flauw is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
sjimmie schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 11:18:
[...]

Lijkt inderdaad news.lijbrandt.nl te zijn, via hun verbinding kom ik daar wel op.
De snelheid is echter nog erger dan ik dacht dat het zou zijn. Zoals ze het aanbieden mag/kan je met 2 draadjes van 0,5Mb tegelijk downloaden maar ik kom met 2 draadjes TOTAAL maar op 0,5Mb snelheid. :Z
Ik kan ook 4 draadjes openen, dan blijft het totaal 0,5Mb.

Naar de retentie durf ik nieteens te vragen...
Retentie is volgens mij juist wel goed, enkel de snelheid is enorm laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
SigmundFreud schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 12:52:
Ze willen natuurlijk niet voor niets dat je bijbetaalt voor Usenet, maar flauw is het wel.
Het is goed met ze, voor die 7 euro per maand heb je ook een "echte" payserver.
(voor 5 euro per maand heb je al best een aardige payserver volgens mij)

Edit: ff een speedtest gedaan, meerdere keren uitgevoerd en naar zowel Amsterdam als Arnhem krijg ik telkens ongeveer dit resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/921639538.png
(niet doorvertellen, ik heb een 25Mb abo)
Des te erger is het om maar 0,5Mb/s te mogen downloaden van hun eigen newsserver.

[ Voor 33% gewijzigd door sjimmie op 20-08-2010 15:44 . Reden: speedtest ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiquena
  • Laatst online: 10-07-2023
Hier staat een overzichtje met payservers:
http://www.binaries4all.nl/payservers/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
sjimmie schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 15:04:
[...]

Het is goed met ze, voor die 7 euro per maand heb je ook een "echte" payserver.
(voor 5 euro per maand heb je al best een aardige payserver volgens mij)

Edit: ff een speedtest gedaan, meerdere keren uitgevoerd en naar zowel Amsterdam als Arnhem krijg ik telkens ongeveer dit resultaat:
[afbeelding]
Des te erger is het om maar 0,5Mb/s te mogen downloaden van hun eigen newsserver.
dan zou ik wel gaan klagen over je upload ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
SigmundFreud schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 11:15:
Laptop aangesloten en het eens geprobeerd. Ik krijg wel een IP toegewezen maar geen verbinding. Misschien moet de router nog worden geconfigureerd (als dat uberhaupt kan) of moet er in de centrale iets gewijzigd worden.
Je zit wel in E1 toch?
Krijg je een 188.x.y.z of een 10.1.x.y adres?
Die eerste is een echte, de tweede is een tijdelijke zolang je verbinding niet geactiveerd is (althans, dat was mijn ervaring).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SigmundFreud
  • Niet online

SigmundFreud

Sic transit gloria mundi

sjimmie schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 16:48:
[...]
Je zit wel in E1 toch?
Krijg je een 188.x.y.z of een 10.1.x.y adres?
Ik krijg een adres dat met 169.254 begint. Ik gok dat dat niet goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
SigmundFreud schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 16:58:
[...]

Ik krijg een adres dat met 169.254 begint. Ik gok dat dat niet goed is.
Dan krijg je feitelijk helemaal geen IP adres.
169.254 is een APIPA adres. Een adres wat Windows zelf "bedenkt" als er geen IP adres van een DHCP server komt. Weet je zeker dat je in de goede aansluiting zit en dat je kabeltje goed is enzo? Er is maar 1 poortje voor internet, dan is er nog eentje puur voor IPRTV en de rest is nog onbestemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SigmundFreud
  • Niet online

SigmundFreud

Sic transit gloria mundi

Dat ding hangt zo onhandig in de meterkast, ik ga checken. Bedankt voor de info (had zelf ook al gevonden dat 169.254 niet goed is).

Edit: ik ontdek net dat de ethernetkabel in 'm2' zat. Vanavond test ik het geval in 'm1'. Lekker suf bezig weer.

[ Voor 30% gewijzigd door SigmundFreud op 20-08-2010 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
@jvdmast: het is natuurlijk niet zo dat ik niets van dit soort netwerken bergijp. Ik snap ook wel dat er meer bij komt kijken dan het kastje. Denk maar eens waar het 'ix' in mijn alias vandaan komt. Hint: er staat er 1 in Amsterdam, in Brussel en op nog veel meer plaatsen. ;) Daarom zit ik ook zo te wachten op mijn lijn.

Maar als niemand iets roept over Lijbrandt dan wordt ook niet bekend dat hun service gewoon bagger is. In het oude dorp hebben ze helemaal niets zinnigs te vertellen. Dat hadden ze ook al niet in de tijdelijke winkel op het industrieterrein. "Hoeveel bandbreedte gereseerveerd voor HD? Hoe bedoelt u? Waar gaat het over?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
@SigmundFreud, grote kans dat het dan allemaal gaat werken. :)
@daemonix, ik heb geen aandelen lijbrandt/KPN/Glashart/... hoor, en ik deel je frustraties. Maar met hier klagen bereik je zo weinig want hier is zeker niemand die er iets aan kan doen. Daarom probeer ik dit topic toch maar vooral te voorzien van nuttige kennisdeling en zo min mogelijk mijn frustraties te laten blijken (die ik ook op allerlei fronten heb of heb gehad). Maarja, ik ben ook iemand die een hekel heeft aan die ingezonden klaagzang-brieven in het Groentje. :O

Overigens vind ik ook dat er veel fout gaat en dat daar verbetering in zou moeten komen.
En het is ook best goed als anderen weten wat er zoal speelt. Dan weten die ook wat ze kunnen verwachten.
Enne, wellicht leest Lijbrandt/KPN/Glashart/... hier inmiddels wel stiekem mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SigmundFreud
  • Niet online

SigmundFreud

Sic transit gloria mundi

Aangesloten, en het werkt... perfect. 50 mbit down, 50-75 mbit up. News doet het ook. Bedankt voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
SigmundFreud schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:01:
Aangesloten, en het werkt... perfect. 50 mbit down, 50-75 mbit up. News doet het ook. Bedankt voor de tips.
Graag gedaan, dat vind ik het mooie aan een forum. :)
Dan ben ik nu nog wel benieuwd of het inmiddels ook werkt bij "rondebru" en "MikeGSM".
En "edb", hoe zijn jouw ervaringen tot nu toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rondebru
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-05 13:58
sjimmie schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 21:15:
[...]

Graag gedaan, dat vind ik het mooie aan een forum. :)
Dan ben ik nu nog wel benieuwd of het inmiddels ook werkt bij "rondebru" en "MikeGSM".
En "edb", hoe zijn jouw ervaringen tot nu toe?
Gisteren stond er iemand van Lijbrandt voor de deur! Ik blij: de aansluiting komt er. Nee, de man moest bij de buren zijn, de dummy werd daar aangesloten. Dat is bij mij op 6 mei j.l. al gebeurd. Nog steeds geen aansluiting dus...
Wel ook gisteren weer een brief ontvangen van Lijbrandt. Ik dacht dat is de datum van de aansluiting natuurlijk :9 maar nee, het bleek dezelfde brief als die van ruim twee maanden geleden."Welkom bij Lijbrandt"
In die brief trouwens geen woord meer over de proeftijd van 2 maanden. Aangesloten is contract begint.
Ik denk inmiddels aan een abbo bij Ziggo :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SigmundFreud
  • Niet online

SigmundFreud

Sic transit gloria mundi

rondebru schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 10:29:
[...]
Wel ook gisteren weer een brief ontvangen van Lijbrandt. Ik dacht dat is de datum van de aansluiting natuurlijk :9 maar nee, het bleek dezelfde brief als die van ruim twee maanden geleden."Welkom bij Lijbrandt"
Die brief kreeg ik gisteren ook, inclusief aankondiging van een monteur die natuurlijk allang geweest was. Communicatie onderling is nonexistent tussen de verschillende bedrijven, volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Let op, je hebt meerdere monteurs... (om het spannend te houden)
1. Eerst komt er een "monteur" bij je thuis alleen maar even kijken waar het kastje komt te hangen.
2. Dan komt er een tweede monteur die, nadat glas buiten tot het huis is gelegd, het kastje met dummy ophangen en de glasvezel er los inleggen.
3. Als je een abonnement hebt aangevraagd komt er een monteur die de dummy vervangt door het modem en zorgt dat er internet/telefonie signaal op komt te staan.
4. Tot slot KAN het zijn, als je daarom hebt gevraagd, tegen meerprijs een monteur die je komt helpen om je eigen apparatuur aan te sluiten.

En je krijgt meerdere brieven...
Rond 1 en 2 weet ik niet meer precies hoe dat ging. (volgens mij met weinig woorden)
Tussen 2 en 3, als je een abonnement hebt aangevraagd, krijg je een bevestiging daarvan.
Ook staat daarin dat er contact met je wordt opgenomen voor de aansluitdatum.
Daarover zal worden gebeld.

Tussen 3 en 4 (of in ieder geval na 3) krijg je een brief met "Welkom bij Lijbrandt", waarin eerst een paar keer de monteur van 3 wordt genoemd (want dan gaat je abonnement in). In diezelfde brief wordt ook de monteur van 4 genoemd met daarbij "als u gekozen heeft".

En dan krijg je nog, als je die hebt besteld, even later een doosje met de IPRTV ontvanger.
Uiteraard ook weer met een brief hoe je die kan aansluiten.

Dat is zo ongeveer mijn ervaring in combinatie met Lijbrandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
sjimmie schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 15:04:
[...]

[afbeelding]
Hierbij een speedtest met het 100 mbit abonnement...
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/922947746.png

Theoretische download snelheid zijn 12.5mb per seconde kunnen zijn.
Vanmiddag haalde ik 11.2mb per seconde, dus mag niet klagen :)

Alleen nog geen tv (coax), setopbox en telefoon signaal, dus we wachten verder even af.

Nu opzoek naar een vervanger voor mijn Eweka newsserver, een die wel 100mbit levert :)
(en ja dit lijstje ken ik: http://www.binaries4all.nl/payservers/ )

[ Voor 3% gewijzigd door MikeT80 op 21-08-2010 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
sjimmie schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 12:38:
Let op, je hebt meerdere monteurs... (om het spannend te houden)
1. Eerst komt er een "monteur" bij je thuis alleen maar even kijken waar het kastje komt te hangen.
2. Dan komt er een tweede monteur die, nadat glas buiten tot het huis is gelegd, het kastje met dummy ophangen en de glasvezel er los inleggen.
3. Als je een abonnement hebt aangevraagd komt er een monteur die de dummy vervangt door het modem en zorgt dat er internet/telefonie signaal op komt te staan.
4. Tot slot KAN het zijn, als je daarom hebt gevraagd, tegen meerprijs een monteur die je komt helpen om je eigen apparatuur aan te sluiten.

En je krijgt meerdere brieven...
Rond 1 en 2 weet ik niet meer precies hoe dat ging. (volgens mij met weinig woorden)
Tussen 2 en 3, als je een abonnement hebt aangevraagd, krijg je een bevestiging daarvan.
Ook staat daarin dat er contact met je wordt opgenomen voor de aansluitdatum.
Daarover zal worden gebeld.

Tussen 3 en 4 (of in ieder geval na 3) krijg je een brief met "Welkom bij Lijbrandt", waarin eerst een paar keer de monteur van 3 wordt genoemd (want dan gaat je abonnement in). In diezelfde brief wordt ook de monteur van 4 genoemd met daarbij "als u gekozen heeft".

En dan krijg je nog, als je die hebt besteld, even later een doosje met de IPRTV ontvanger.
Uiteraard ook weer met een brief hoe je die kan aansluiten.

Dat is zo ongeveer mijn ervaring in combinatie met Lijbrandt.
Heb jij de ontvanger al binnen ???
Ik ben maar ff me eigen monteur geweest, als systeem beheerder is het een koud kunstje :)
(leuke bijverdienste monteurtje spelen :p)
alleen kom ik niet van het lijbrandt.nl dns achtervoegsel af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
MikeT80 schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 18:44:
[...]

Heb jij de ontvanger al binnen ???
Ik ben maar ff me eigen monteur geweest, als systeem beheerder is het een koud kunstje :)
(leuke bijverdienste monteurtje spelen :p)
alleen kom ik niet van het lijbrandt.nl dns achtervoegsel af...
Yep, Aminet 130m vanmiddag afgeleverd (nog geen gelegenheid om de kabels achter de tv om te bouwen).
Alles zelf aansluiten zal voor de gemiddelde bezoeker van tweakers geen probleem zijn. ;)
(als je maar weet welke ethernetpoortje op het modem waarvoor is want dat staat in geen enkele brief)

Wat bedoel je met "alleen kom ik niet van het lijbrandt.nl dns achtervoegsel af"?
Ik heb een domein bij eurodns.com en daar heb ik nu mijn nieuwe IP adres ingezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
sjimmie schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 20:17:
[...]

Yep, Aminet 130m vanmiddag afgeleverd (nog geen gelegenheid om de kabels achter de tv om te bouwen).
Alles zelf aansluiten zal voor de gemiddelde bezoeker van tweakers geen probleem zijn. ;)
(als je maar weet welke ethernetpoortje op het modem waarvoor is want dat staat in geen enkele brief)

Wat bedoel je met "alleen kom ik niet van het lijbrandt.nl dns achtervoegsel af"?
Ik heb een domein bij eurodns.com en daar heb ik nu mijn nieuwe IP adres ingezet.
Ik heb hier thuis geen enkel domein. Ja af een toe een .local voor test en training.
heb als ik ipconfig doe lijbrandt.nl staan

Ethernet-adapter voor LAN-verbinding 4:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: lijbrandt.nl
IPv6-adres. . . . . . . . . . . . : 2002:bc8e:3808:0:acbd:****:***:****
Tijdelijk IPv6-adres. . . . . . . : 2002:bc8e:3808:0:45e8:***:****:****
Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::acbd:6421:***:****%**
IPv4-adres. . . . . . . . . . . . : 192.168.1.31
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : fe80::6a7f:74ff:fe1c:****%**
192.168.1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Mijn vermoeden is:
Je eigen router krijgt op z'n WAN interface (die aan Lijbrandt) hangt een 188.x.y.z ip adres met daarbij tevens gegevens zoals een gateway, netmask en ook een domainname. Die domainname is geheel terecht lijbrandt.nl.
Als jouw router aan de LAN kant diezelfde domainname via zijn DHCP service weer aan de interne computers geeft dan worden alle computers dus hostname.lijbrandt.nl.
Als je dat niet wilt dan zal je naar de DHCP server settings van jouw router moeten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-08 10:43
dns achtervoegsel kan geen enkele kwaad. is precies zoals jvdmast aangeeft, slechts de "branding" van je DHCP scope. die moet aan te passen zijn onder dhcp settings, maar zie daar weinig reden toe, kan geen enkele kwaad.

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
Ik snap het dns achtervoegsel wel (MCSA-er) maar kan hem niet wijzigen in mijn nieuwe router..
Ach ja niet zo heel boeiend.

Is er al iemand zo ver dat er een lijstje met servers beschikbaar is ??
Ik verwacht in ieder geval dit:
Inkomende e-mail(POP3): pop.lijbrandt.nl [45]
Uitgaande e-mail(SMTP): smtp.lijbrandt.nl [110]

wie heeft er al meer ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Je bedoelt
pop.lijbrandt.nl [110]
smtp.lijbrandt.nl [25]
Oftewel het poortnummer tussen [] haken?

Dan is er nog:
News: news.lijbrandt.nl [119]
Webmail: web of webmail.lijbrandt.nl [80] (geen [443])
Selfservice: portal.lijbrandt.nl/portal [80] (hier moet je /portal achter zetten anders ga je terug naar www)
FTP: ftp.lijbrandt.nl [21]

Jammer dat ze niet zoiets op een support pagina hebben staan.
Maargoed, eerst zorgen dat alles werkt, zeg ik dan maar.

Dan kan ik meteen ff melden dat het momenteel (nog) niet lukt om vaste IP adressen uit te delen.
De bedoeling is dat je altijd hetzelfde IP adres op je router krijgt maar ik heb zelf gemerkt dat ik momenteel bij iedere herstart van mijn router een ander extern 188.142.x.y adres krijg. Na een paar belletjes naar hun support, waarbij ze bijna van hun stoel vielen van verbazing, bleek dat hier aan gewerkt wordt en dat ze het wel willen gaan oplossen...
(maarja, ik heb ook een probleempje met een mail-alias al precies 3 weken, 6 mailtjes en 4 telefoontjes lang openstaan)

Mijn indruk is dat Lijbrandt toch nog wel heel erg in de kinderschoenen staat. Maar ergens wisten we dat toch al wel een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
webmail niet via https? Best slecht...en dat van die kinderschoenen, ik dacht dat ze elders al wel Internet via glas deden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Ik kan met de namen/mailadressen/wachtwoorden die ik heb niet inloggen op de webmail. Blijkbaar zit de voordeur helemaal dicht, best veilig dus. _/-\o_

Tsja, ze zitten ook op andere plaatsen. Hoe ze het daar doen weet ik niet, maar ik vermoed dat ze ten tijde van de start daar nog iets meer in de kinderschoenen stonden. Het kan ook zijn dat ik wat verwend ben, komende van een provider als xs4all. Maar ik heb voorlopig nog wel genoeg geduld om Lijbrandt de kans te geven die ze de komende tijd nodig zullen hebben.

EDIT: webmail lijkt toch wel toegankelijk. Het blijkt dat je een inlognaam@lijbrandt.nl + wachtwoord kan hebben waarbij het wachtwoord anders is dan dezelfde combinatie inlognaam@lijbrandt.nl als dat een mailbox is.
Bijvoorbeeld:
inlognaam voor Lijbrandt = pietjepuk@lijbrandt.nl met wachtwoord 12345678
emailbox bij Lijbrandt = pietjepuk@lijbrandt.nl met wachtwoord 87654321
Hoewel de accounts hetzelfde lijken, zijn het toch verschillende accounts.

[ Voor 30% gewijzigd door sjimmie op 23-08-2010 16:07 . Reden: webmail ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
heb inmiddels ook de vragen bij lijbrandt neergelegd...
ga pops en smsps wel heel erg missen :(
verder hoop ik dat als regfiber morgen mij coax aansluiting heeft gemaakt er ergens een lijst met zenders is.

Mijn mail-aliassen werken, maar je kan er totaal maar 5 aanmaken. (was gewend 5 per mailbox, dus totaal 25)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SigmundFreud
  • Niet online

SigmundFreud

Sic transit gloria mundi

MikeT80 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 17:03:
Mijn mail-aliassen werken, maar je kan er totaal maar 5 aanmaken. (was gewend 5 per mailbox, dus totaal 25)
In hun eigen handleiding/FAQ staat 5x5 (25) genoemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
klopt...
Heb voor user1 5 aliassen aangemaakt
als ik bij user 2tm5 een alias aan wil maken krijg ik:

Maximaal aantal toegestane email aliases: 5. Verwijder een andere email alias

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Ik zeg: ff naar Lijbrandt bellen of mailen.
Ofwel ze passen hun handleiding aan, ofwel ze zorgen dat het werkt zoals ze zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
Hierbij het analoge zender overzicht:

Nummer;Zender;Freq;Kanaal
1;Nederland 1;176;5+
2;Nederland 2;184;6+
3;Nederland 3;192;7+
4;RTL 4;200;8+
5;RTL 5;208;9+
6;SBS 6;216;11-
7;RTL 7;232;S11+
8;RTL 8;240;S12+
9;Net 5;248;S13+
10;Veronica/Disney XD;256;S14+
11;één;264;S15+
12;Canvas;272;S17-
13;Discovery Channel;280;S18-
14;National Geographic;288;S19+
15;Animal Planet;472;21+
16;Nickelodeon/Comedy central;480;22+
17;CNN;488;23+
18;EuroNews;504;25+
19;MTV;536;29+
20;TMF;560;32+
21;TV Oranje;576;34+
22;Eurosport;624;40+
23;Car Channel;632;41+
24;Schlager TV;648;43+
25;BBC 1;656;44+
26;BBC 2;664;45+
27;ARD;672;46+
28;ZDF;680;47+
29;Al Jazeera;688;48+
30;CNN Turk;696;49+
31;Het Gesprek;712;51+
32;ERT World;720;52+
33;WDR;728;53+
34;Brava NL;736;54+
35;TV5 monde;744;55+
36;TVE;776;59+
37;TV Gelderland;792;61+
38;RTV Utrecht;800;62+
39;Stads TV Utrecht;808;63+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:57
De planningslijst is inmiddels ook aangepast en wat uitgebreider.

Houten aansluitgebied planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
ok dan..ik zit dus helemaal aan het eind van de planning....zullen de kinderziektes er al wel uit zijn hopelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Gutteguttegut. Nu zijn ze de aanmelding (uit april) weer kwijt.

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste