Drommels!
Verwijderd
Al enige tijd geleden 50Mbit besteld.
18 mei login gegevens ontvangen voor zelfservice pagina.....
Gaat me dus weer een halve dag kosten.
Dat wordt dus 3 keer :
- Opnemen plaatsingslocatie
- Plaatsing FTU
- Activering modem
Lekker professioneel op deze manier
Hmmm, klinkt goedVerwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 20:23:
Vandaag is de FTU geplaatst (De Gaarde) maar met dummy.
Al enige tijd geleden 50Mbit besteld.
18 mei login gegevens ontvangen voor zelfservice pagina.....
Gaat me dus weer een halve dag kosten.![]()
Dat wordt dus 3 keer :
- Plaatsing FTU
- Activering modem

Ik denk dat het activeren van het modem gewoon op afstand kan, dus waarschijnlijk hoef je daar niet thuis voor te blijven?
Drommels!
Van wat anderen melden wordt er een lege Genexis FTU (dummy) geplaatst. Dat betekent dat er daarna voor de activatie een ethernet/ethernet+voip en eventueel een CAI module in gezet moet worden. Ik betwijfel of ze dat aan de consument gaan overlaten.BdB schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 09:49:
[...]
Hmmm, klinkt goed![]()
Ik denk dat het activeren van het modem gewoon op afstand kan, dus waarschijnlijk hoef je daar niet thuis voor te blijven?
Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West
Gr, Driftspin
Ik neem aan dat het opnemen van de plaatsingslocatie en het plaatsen van de FTU in 1 keer gaat.Gaat me dus weer een halve dag kosten.
Dat wordt dus 3 keer :
- Plaatsing FTU
- Activering modem
Het activeren van het modem gebeurt vast op afstand.
Drommels!
Na het graven komen ze de FTU plaatsen. Helaas moet daarvoor weer een klein stukje bij je gevel worden opengegraven...
Die FTU blijft leeg omdat de inhoudt zal afhangen van de provider.
Het is logisch dat ze geen apparatuur in die FTU hangen als je niets afneemt.
Dat is dus het einde van het "gratis" traject.
Pas als je een aanvraag bij een provider hebt afgerond, kan de inhoud in de FTU worden geplaatst.
Kies je KPN dan is een Ethernet+VoIP module voldoende en kies je Lijbrandt dan moet er ook nog een CAI module bij.
Hoewel het een redelijk klik-en-prik systeem is lijkt het me niet dat ze die modules opsturen met de vraag of je zelf de modules in de FTU plaatst. Het is toch wel wat meer dan "even een stekker erin".
Nadat de FTU voorzien is van de modules is de FTU feitelijk een CPS of Ethernet Gateway geworden.
FTU = Fiber Termination Unit
Het eindpunt van het glaskabeltje
CPS = Consumer Premises Switch
Het stukje elektronica tussen jouw apparatuur en het glasvezel netwerk.
Verwijderd
De verwachting is dat ze begin JULI contact opnemen om de CPS te plaatsen en te activeren.
Ze zijn er op dit moment nog niet klaar voor.
Is alleen Houten staat in de brief, ze gaan de concurrentie aan met het glasvezel. Concurrentie is goed
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
...En vanaf 1 juni verhogen we Houten, als één van de eerste gemeenten in Nederland, opnieuw de internetsnelheden!...
Oh, dank u Ziggo! We voelen ons vereerd!
Bij Ziggo ga je 51,50 betalen voor 30/4Mbit incl TV en bellen.
Verwijderd
Dat aantal neemt snel af.
Alsof er iets interessants is op TV? Geef mij maar meer bandbreedteVerwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 19:53:
Maar de snelheidsverhoging van Internet gaat wel steeds ten koste van het aantal TV zenders.
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Daarom hoop ik ook zo snel als mogelijk van Ziggo TV af te zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 19:53:
Maar de snelheidsverhoging van Internet gaat wel steeds ten koste van het aantal TV zenders.
Oftewel ze krijgen het niet voor elkaar om een werkende verbinding op te leveren vanaf het moment dat je glasvezellijn in huis ligt? Mooi verhaalVerwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 17:35:
Vandaag gebeld met Lijbrandt.
De verwachting is dat ze begin JULI contact opnemen om de CPS te plaatsen en te activeren.
Ze zijn er op dit moment nog niet klaar voor.
Zaterdag kreeg ik een brief van Glashart dat ze dinsdag de glasvezel in mijn huis willen aanleggen. Mooi dus.
Maarja, als ik het bericht van edb lees hoef ik geen haast te maken met het aanvragen van een abbo bij Lijbrandt?
Edit:
Ze waren er vanochtend lekker vroeg bij
Ze hebben de boel aangesloten en de dummy geinstalleerd.
Van de monteur begreep ik dat half juni het mogelijk moest zijn om een verbinding aan te vragen. Eerder zijn ze er niet klaar voor.
Nog even afwachten dus. Ik zit te twijfelen of ik dan ook meteen aan moet vragen. Ongetwijfeld gaan er kinderziekten en opstartproblemen optreden. Maar het kan ook goed gaan.
Het modem is best een groot apparaat moet ik zeggen, maar niet zo lelijk als ik van anderen hoor.
Edit 2:
Krijg net een mailtje van lijbrandt dat ze vanaf augustus pas diensten gaan leveren...
We hebben dus drie mogelijke data vanaf wanneer ze kunnen gaan leveren:
Half juni
Begin juli
Begin augustus
Leuk dat niemand in de organisatie weet wat de waarheid is. Er zitten tenminste 2 mensen er naast
[ Voor 39% gewijzigd door BdB op 01-06-2010 16:39 ]
Drommels!
"Gratis gebruik harddiskrecorder (Indien voor 20-6-10 besteld)"
Op de bestel pagina kom je dan tegen dat je er na een jaar toch voor moet gaan betalen!
"Eerste 12 maanden gratis gebruik digitale tv ontvanger met harddiskrecorder" en in een popupwindow "(Na 12 maanden ga je €4 per maand betalen)"
Beetje misleidend vind ik het wel.
Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.
mja, je ziet dat steeds meer met eerste periode gratis of goedkoper en dan heel klein de echte prijs. Zit op het randje van legaal blijkbaar.Nico Klus schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 21:13:
Over de KPN aanbieding voor het brons pakket
Op de bestel pagina kom je dan tegen dat je er na een jaar toch voor moet gaan betalen!
"Eerste 12 maanden gratis gebruik digitale tv ontvanger met harddiskrecorder" en in een popupwindow "(Na 12 maanden ga je €4 per maand betalen)"
Ik zou sowieso niet voor KPN gaan tenzij je weinig keuze vrijheid wilt
Drommels!
Oe, bedankt dat je daarop wijst! Ik dacht dat je bij KPN dat ding echt gratis kreeg, maar je gaat er dus straks voor betalen. En na het eerste jaar gaat het abonnement ook al omhoog.Nico Klus schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 21:13:
Maarja, bij Lijbrandt krijg je gewoon geen harddisk recorder (ook niet tegen betaling) en geen router enz. Zo kan je ook "goedkoop" zijn...
Belt KPN net aan.
Heel verhaal...
"Ja KPN, is in het eerste jaar goedkoper". (Want je krijgt dus die HD recorder, dat was het argument) Maarja, als je die HD recorder niet hoeft (en je moet er in het 2e jaar voor dokken) dan is de hele vergelijking weg. Ze rekenen voor de HD recorder een waarde van 300 euro. Zo kan ik ook prijsvergelijken
"Ik vermoed dat de prijzen na het eerste jaar niet omhoog gaan". Ik had bijna willen zeggen dat we op vermoedens Irak binnen gevallen zijn, maar dat was een beetje lullig. Ik heb maar gezegd dat de contracten nu nog duidelijk aangeven dat je na het eerste jaar toch echt meer gaat betalen. Begon ie over concurrentie en dat ze in Den Haag nog aan het nadenken zijn over de prijzen, bla bla bla. Ik heb hem aangeraden om op dit forum te gaan kijken.
"Hebben we gedaan, maar veel is niet waar". Toen heb ik maar gezegd dat ze dan eens moesten gaan posten
Er is wel een klein voordeel, deze jongen beweerde dat KPN al over twee weken ging aansluiten. Voor mij zou dit ongeveer het enige voordeel zijn. Maarja, die prijs. Doen we dus niet.
Dus mensen, hou je voordeur in de gaten
Drommels!
Hij vroeg of ik hun folder had ontvangen. Ik antwoorde dat ik net een brief had gekregen van Ziggo waar ik voor 120mbps, TV en telefonie nog geen 70 euro per maand betaal. Als zij dat alles goedkoper konden leveren mogen ze terugkomen. Hij droop af...
Vind het nogal appels met peren vergelijken...beany schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 14:42:
Een KPN knakker stond ook bij mij aan de deur, zelfde dag dat het glas in de meterkast werd doorgetrokken.
Hij vroeg of ik hun folder had ontvangen. Ik antwoorde dat ik net een brief had gekregen van Ziggo waar ik voor 120mbps, TV en telefonie nog geen 70 euro per maand betaal. Als zij dat alles goedkoper konden leveren mogen ze terugkomen. Hij droop af...
Beetje misleidend, ik vind het erg misleidend. Ik vind dit niet helder en getuige van een onbetrouwbaar bedrijf dat zijn klanten niet serieus neemt. Dit soort acties zijn voor mij een afknapper om ergens iets te bestellen.Nico Klus schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 21:13:
Is dat zo? Die KPN man wou mij een abonnement verkopen. Glasvezel abonnement. Met daarop internet, televisie en telefoon. Ik heb al een Ziggo abonnement voor internet, televisie en telefoon. De specificaties van Ziggo zijn beter en is goedkoper dan die van de KPN. Het enige waar de glasvezel het wint is de upload: 100mbit tegenover 10mbit bij Ziggo. Aangezien ik een hoge upload niet echt nodig heb is dat voor mij niet van belang bij het vergelijken.datadevil schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 14:52:
[...]
Vind het nogal appels met peren vergelijken...
Dus het is meer mandarijnen met mandarijnen vergelijken.
en het aantal zenders dan? En de mogelijkheid van extra diensten per aanbieder? En de verschillen in tv kwaliteit? etc. etc..beany schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 16:09:
[...]
Is dat zo? Die KPN man wou mij een abonnement verkopen. Glasvezel abonnement. Met daarop internet, televisie en telefoon. Ik heb al een Ziggo abonnement voor internet, televisie en telefoon. De specificaties van Ziggo zijn beter en is goedkoper dan die van de KPN. Het enige waar de glasvezel het wint is de upload: 100mbit tegenover 10mbit bij Ziggo. Aangezien ik een hoge upload niet echt nodig heb is dat voor mij niet van belang bij het vergelijken.
Dus het is meer mandarijnen met mandarijnen vergelijken.
PS..en de verschrikkelijk beroerde service reputatie van Ziggo?
Ik heb bij Ziggo wat extra pakketten waarvan ik me afvraag waarom ik ze heb. Ik ga steeds minder TV kijken, omdat er nooit iets zinnigs is.datadevil schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 16:11:
[...]
en het aantal zenders dan? En de mogelijkheid van extra diensten per aanbieder? En de verschillen in tv kwaliteit? etc. etc..
PS..en de verschrikkelijk beroerde service reputatie van Ziggo?
Extra diensten, zoals?
Kwaliteit, tja... die is prima? Ik heb iig geen klachten.
En de reputatie van Ziggo mag dan wel slecht zijn, de producten die ik van ze afneem zijn perfect. Internet ligt er nooit uit(iig niet op de momenten dat ik zit te internetten), TV doet het ook altijd en telefonie... eehhh, ik gebruik altijd mijn mobieltje......
En Glashart moet zich ook nog bewijzen he! Glasvezel is nog relatief nieuw, vooral glas tot in het huis. Het zal me niks verbazen als daar ook nog de nodige (opstart) problemen zullen zijn.
ik mag ook hopen dat iedereen dat sowieso doet, anders doe je aan kapitaalvernietiging. Stel dat je wilt verkopen dan is het alleen al interessanter, en het kost je nu niks.De glasvezel verbinding thuis laten aanleggen zou ik iig altijd aanraden.
Maar als je al die dingen niet nodig hebt waarom zou je het dan nemen?
Je kan over 2 jaar ofzo ook wel naar glasvezel over mits je het dan wel nodig hebt dus niet echt een argument imo.
@jvdmast
Oh dat had ik gemist, dan is het wel waard inderdaad.
[ Voor 14% gewijzigd door DefLite op 07-06-2010 21:39 ]
Het is voor ieder anders natuurlijk. Ik draai geen server en ik upload nagenoeg niks. Mja, de backup online. Maar dat zijn ook weer niet enorme hoeveelheden(incremental backup). Daarbij komt dat de upload bij Ziggo naar 10mbps gaat.krouwen schreef op maandag 07 juni 2010 @ 18:28:
De hoge upload snelheid vind ik juist een heel groot voordeel, voor het draaien van een servertje, maar ook voor het uploaden van fiilmpjes, backuppen van bestanden, de mogelijkheid van online werkplekken. En vergeet niet dat glasvezel de mogelijkheid heeft den snelheden te blijven verhogen om te concurreren, en dat uiteindelijk ophoud bij kabel. De glasvezel verbinding thuis laten aanleggen zou ik iig altijd aanraden.
Vergeet niet dat glas ook een maximum heeft en dat de kabelboeren ook blijven innoveren. Ziggo nu naar 120mpbs onder druk van de concurrentie in de vorm van glas. Glas gaat snel 200mbps invoeren en Ziggo zal daarna wel weer volgen. Hoe dan ook, het is goed voor ons de consument. Er is wat te kiezen en de producten worden steeds beter en/of uitgebreider.
Ik heb het glas wel laten aanleggen, voor eventueel toekomstig gebruik
Ik wil vooral graag glas omdat het geen Ziggo is. Bijna iedereen die ik ken heeft gedonder (gehad) met Ziggo, en ze hebben zich in het verleden nogal monopolistisch opgesteld
De KPN heeft zich ook monopolistisch opgesteld in het verleden. En Lijbrandt zou dat ook doen als ze de monopolie hadden.datadevil schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 08:36:
op zich is ziggo ook grotendeels glas, laatste stukje koper is volgens mij best ruim als je er niet teveel mensen op hebt hangen.
Ik wil vooral graag glas omdat het geen Ziggo is. Bijna iedereen die ik ken heeft gedonder (gehad) met Ziggo, en ze hebben zich in het verleden nogal monopolistisch opgesteld
En ik zie kabelmaatschappijen er ook wel voor aan om het laatste stukje naar het huis toe vanuit het verdeelstation te upgraden(glas of wat dan ook) in de toekomst.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben geen Ziggo fanboy, integendeel zelfs, maar we moeten het glas ook niet verheerlijken. Voorlopig hebben we keuze tussen hele snelle verbindingen tegen redelijke tarieven.
nou dat is inderdaad het grootste voordeel: je ziet dat inderdaad KPN en Ziggo heel wat stappen extra zetten om klanten te behouden.Begrijp me niet verkeerd, ik ben geen Ziggo fanboy, integendeel zelfs, maar we moeten het glas ook niet verheerlijken. Voorlopig hebben we keuze tussen hele snelle verbindingen tegen redelijke tarieven.
U vraagtbeany schreef op maandag 07 juni 2010 @ 22:19:
[...]
<...>Glas gaat snel 200mbps invoeren en Ziggo zal daarna wel weer volgen. <...>
nieuws: Isp Tweak introduceert glasvezelabonnement van 200Mbps
En ook tweak levert in Houten.
Nu nog alleen het KPN pakket maar zeer binnenkort ook het lijbrandt pakket voor een lagere prijs
Mike
Ah ja, het staat nu ook echt op hun site:
http://www.tweak.nl/consument/fiber.html
(onder dekking)
Wat ik daar bij Dekking niet snap is dat we onder KPN vallen volgens Tweak?
Ik snap alleen niet hoe het zit met tv, dat lijken ze door te schuiven naar KPN of Glashart, maar Glashart levert hier geen tv toch?
[ Voor 9% gewijzigd door datadevil op 11-06-2010 08:49 . Reden: vraag over dekking onder KPN toegevoegd ]
Houten staat ook alleen maar vermeld onder het kopje KPN dekkingsgebied en niet onder Glashart. TV komt (als ik het goed lees) inderdaad van KPN.datadevil schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 08:47:
[...]
Ah ja, het staat nu ook echt op hun site:
http://www.tweak.nl/consument/fiber.html
(onder dekking)
Wat ik daar bij Dekking niet snap is dat we onder KPN vallen volgens Tweak?
Ik snap alleen niet hoe het zit met tv, dat lijken ze door te schuiven naar KPN of Glashart, maar Glashart levert hier geen tv toch?
Via Tweak wordt er alleen KPN digitale TV gleverd, dus geen analoog uit de meterkast.
Het 200Mb abonnement loopt overigens alleen via Glashart en is dus in Houten niet beschikbaar.
[ Voor 6% gewijzigd door Nico Klus op 11-06-2010 08:59 ]
Maar Nico, we hebben hier geen KPN glas, we hebben Glashart...Nico Klus schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 08:56:
[...]
Houten staat ook alleen maar vermeld onder het kopje KPN dekkingsgebied en niet onder Glashart. TV komt (als ik het goed lees) inderdaad van KPN.
Via Tweak wordt er alleen KPN digitale TV gleverd, dus geen analoog uit de meterkast.
Het 200Mb abonnement loopt overigens alleen via Glashart en is dus in Houten niet beschikbaar.
Mijn postcode pakt ie overigens niet op de tweak site..
Als KPN kan leveren dan kan Tweak dat ook. En KPN kan hier leveren (je gooit wat dingen door elkaar, Glashart levert Glas en Lijbrandt/Plinq/KPN/Tweak leveren de diensten)... Probleem bij Tweak is dat hun database enorm achterloopt.
Normaal is kpn het glas en tweak daarbovenop volgens mij
Hier levert Glashart het glas (eigenlijk best logische naam).
Aangezien het een zogenaamd "Open" netwerk is, kunnen aanbieders er hun diensten op aanbieden.
De aanbieders die hier nu aanbieden zijn Lijbrandt (die overigens dochter is van Glashart) en KPN. Daarnaast levert Tweak als zogenaamde Wholesale leverancier overal waar KPN levert want zij maken feitelijk gewoon gebruik van KPN, maar dan met wat aanpassingen naar eigen smaak en lagere tarieven. En dan is er theoretisch nog Plinq. Levert ook net zoiets als KPN, maar dan duurder...
Ik heb bij Tweak even nagevraagd hoe het zit met hun analoge signaal. Maar zij gaan géén DVB-C leveren, iets wat Lijbrandt wél levert. DVB-C is interessant voor al die mensen die net een mooie nieuwe LCD tv hebben gekocht met ingebouwde DVB-C ontvanger (dan hoef je niet via een los kastje TV te kijken).MikeT80 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 20:59:
[...]
En ook tweak levert in Houten.
Nu nog alleen het KPN pakket maar zeer binnenkort ook het lijbrandt pakket voor een lagere prijs
Mike
Deze vraag heb ik ze ook gesteld. Ik kreeg het volgende antwoord:sjimmie schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 10:05:
Ik heb bij Tweak even nagevraagd hoe het zit met hun analoge signaal. Maar zij gaan géén DVB-C leveren, iets wat Lijbrandt wél levert. DVB-C is interessant voor al die mensen die net een mooie nieuwe LCD tv hebben gekocht met ingebouwde DVB-C ontvanger (dan hoef je niet via een los kastje TV te kijken).
Bij GLAS xxx krijgt je hetzelfde als KPN (dus geen DVB-C)
Bij GLAS xxx R+ krijg je het zelfde als bij Lijbrandt (dus WEL DVB-C)
Lijkt er alleen op dat je bij Tweak de Set-top box gaat huren:
SD Set-top box R+ € 2,50 p/m Type: Amino 110 (in bruikleen). Maximaal 3 totaal.
HD Set-top box R+ € 5,- p/m Type: Amino 130M (in bruikleen). Maximaal 3 totaal.
(bron: http://www.tweak.nl/consument/fiber/kosten.html)
Vreemd, dan zaaien ze dus toch wel wat twijfel met verschillende antwoorden...MikeT80 schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 18:50:
[...]
Deze vraag heb ik ze ook gesteld. Ik kreeg het volgende antwoord:
Mijn vraag:
Hun antwoord:Bevat het nieuwe Fiber abonnement (met analoge TV) ook DVB-C?
Mijn vraag was duidelijk, ik vroeg om het nieuwe abonnement met analoge TV, dus wat ze nu dat R+ noemen. Hun antwoord leek even zo duidelijk...Nee deze bevat helaas geen DVB-C.
Overigens komt helemaal nergens op de tweak.nl site het "dvb" voor...
Google op "site:tweak.nl dvb" levert geen resultaten op.
[ Voor 8% gewijzigd door sjimmie op 12-06-2010 20:11 ]
Fijn dat alle partijen zo duidelijk zijn.sjimmie schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 20:08:
[...]
Vreemd, dan zaaien ze dus toch wel wat twijfel met verschillende antwoorden...
Mijn vraag:
[...]
Hun antwoord:
[...]
Mijn vraag was duidelijk, ik vroeg om het nieuwe abonnement met analoge TV, dus wat ze nu dat R+ noemen. Hun antwoord leek even zo duidelijk...
Overigens komt helemaal nergens op de tweak.nl site het "dvb" voor...
Google op "site:tweak.nl dvb" levert geen resultaten op.
Donderdag op kantoor zal ik nog eens bellen
Was het stukje tussen haakjes jouw conclusie of exact onderdeel van hun antwoord?MikeT80 schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 18:50:
[...]
blij dat mijn thuis wordt opgeleverd met een buisje er naar toe als het goed is (in Zuid)Weiman schreef op maandag 14 juni 2010 @ 12:30:
Aansluiting in de meterkast is inmiddels gemaakt. Paar dagen later voor de deur even de bezem langshalen en de sproeier in de voortuin aan willen zetten.. komt er geen water uit. Hebben ze even fijn de leiding die onder de grond door de tuin in loopt bewerkt met een schop. Ook nog schade aan de tegels, lekker allemaal. /klachtmail
Heb ik nog niks over gelezen, weet iemand hoe het met XMS zit?
Mijn vragen, en dus hun antwoordensjimmie schreef op maandag 14 juni 2010 @ 15:29:
[...]
Was het stukje tussen haakjes jouw conclusie of exact onderdeel van hun antwoord?
...maar ik heb een bel op mijn fiets
Kwam dit topic vandaag pas tegen

niet in de meterkast maar in de woonkamer waar ook onze huidige aansluitingen zitten.
Wij hebben wel bij zo een knakker van de KPN een abbo genomen, voornamelijk op aandringen van me pa.
dit vanwege het vele gezeik dat we hebben gehad met ziggo en bij kpn altijd goed zijn behandeld.
Hebben het zilver pakket genomen met nog 2 losse tv ontvangers, dit omdat we 4 tv's hebben en in het pakket er al 2 zitten, waarvan 1 met HD.
Ook wordt er al een "splitter" geleverd bij het pakket om het IPTV te splitten naar 4 ontvangers, dit omdat er op de experiabox maar 1 uitgang zit voor tv.
Het nadeel van het weinig in kunnen stellen lijkt zich op verschillende fora's op te lossen, dit omdat er steeds meer mogelijkheden zijn via de persoonlijke site van kpn waar je ook je firewall aanpast etc.
Zijn er mensen die al aangesloten zijn inmiddels?
p.s. er zijn echt te veel monteurs van NKM aan het werk in dit wijk zeg, als ik me raam uitkijk tel ik al 12 busjes
Ze hebben wel vette apparatuur trouwens
Arguing on the internet is like running the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Zoals ik op de kaart kan zien zouden ze pas in Augustus beginnen met civiele aanleg
van het netwerk en in Oktober het maken van huisaansluitingen.
Tsja, ik hoorde net dat ze bij een basisschool eerst een gasleiding hebben geraakt en een stukje verderop een stroomkabel... (gelukkig ver uit elkaar!)Weiman schreef op maandag 14 juni 2010 @ 12:30:
Hebben ze even fijn de leiding die onder de grond door de tuin in loopt bewerkt met een schop. Ook nog schade aan de tegels, lekker allemaal. /klachtmail
Klopt, mij hoor je niet klagenJohnnie5 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 19:11:
Dan lopen ze aardig voor op schema als ze nu al in gebied 4 zijn.
Zoals ik op de kaart kan zien zouden ze pas in Augustus beginnen met civiele aanleg
van het netwerk en in Oktober het maken van huisaansluitingen.

Wel vandaag iemand van de KPN aan de lijn gehad en die kon mij vertellen dat ik binnen 4 á 6 weken de apparatuur pas kan verwachten omdat Glashart wacht met het vrijgeven van de verbindingen als het hele "cluster"gebied af is.

Tot die tijd, wachten maar...
[ Voor 26% gewijzigd door Bobswa op 17-06-2010 14:51 . Reden: verkeerde quote ]
Arguing on the internet is like running the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
We hebben er zelfs "de krant" mee gehaald:sjimmie schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 11:27:
[...]
Tsja, ik hoorde net dat ze bij een basisschool eerst een gasleiding hebben geraakt en een stukje verderop een stroomkabel... (gelukkig ver uit elkaar!)
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/243547
"HOUTEN - Een bassischool in Houten is vanmiddag even ontruimd geweest vanwege een gaslek. Het gaat om de Johannes Bogermanschool aan de Lobbendijk.
Het lek is inmiddels weer dicht zegt de brandweer. De lessen op school zijn dan ook weer gewoon hervat.
Waardoor het lek ontstond, is nog onbekend."
Onbekend?? En dat terwijl je op foto 5 zelfs de oranje glasvezelpijp ziet liggen!
Geen goede reclame voor Glashart...
Dan hebben ze dus toch staan liegen toen ze bij mij aan de deur stonden. Binnen 2 weken leveren. Ja hoor!Bobswa schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 14:50:
[...]
Klopt, mij hoor je niet klagen![]()
Wel vandaag iemand van de KPN aan de lijn gehad en die kon mij vertellen dat ik binnen 4 á 6 weken de apparatuur pas kan verwachten omdat Glashart wacht met het vrijgeven van de verbindingen als het hele "cluster"gebied af is., dat kan sneller lijkt mij.
Tot die tijd, wachten maar...
Ben benieuwd wie er allemaal ingetuind is en zich bij die gasten ingeschreven heeft
Drommels!
Heb wel eens gehoord dat kabels e.d. in Nederland niet altijd even goed gedocumenteerd zijn.sjimmie schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 18:47:
[...]
We hebben er zelfs "de krant" mee gehaald:
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/243547
"HOUTEN - Een bassischool in Houten is vanmiddag even ontruimd geweest vanwege een gaslek. Het gaat om de Johannes Bogermanschool aan de Lobbendijk.
Het lek is inmiddels weer dicht zegt de brandweer. De lessen op school zijn dan ook weer gewoon hervat.
Waardoor het lek ontstond, is nog onbekend."
Onbekend?? En dat terwijl je op foto 5 zelfs de oranje glasvezelpijp ziet liggen!
Geen goede reclame voor Glashart...
Met de aanleg van het centrum lag ook om de haverklap de stroom of de telefonie er uit..
Even iets anders: Lijbrandt en een (harddisk-)recorder!
Men is bij Lijbrandt op diverse niveaus druk aan het praten over het aanbieden van een recorder. Ze zien zelf wel in dat ze moeite hebben om tegen KPN te concurreren omdat die (weliswaar voor een hogere prijs) net dat stukje meerwaarde kunnen bieden.
Veel van de mensen die momenteel bij de servicewinkel in Houten binnenlopen vragen hoe dat nou zit. Lijbrandt voelt die druk van de consumenten dus goed in de winkel. En, wat ik begrijp, wil Lijbrandt ook heel graag luisteren naar de mensen en dus met een aanbieding komen met opname mogelijkheid!
Ik zou de mensen hier willen vragen om, als je ook wel interesse hebt in Lijbrandt in combinatie met een recorder, dat even aan Lijbrandt te laten weten. Je kan natuurlijk even binnenlopen bij de winkel (gratis koffie of thee en hele aardige mensen, moet ik zeggen
Ik vind dat we de kans niet moeten missen om wellicht Lijbrandt icm een recorder te kunnen krijgen in plaats van KPN. (jajaja, Lijbrandt heeft bij mij nog steeds een lichte voorkeur)
Bij mij ook tot nu toe, hoewel Tweak ook interessant klinkt maar erg vaag nog is.sjimmie schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 13:43:
Ik zou de mensen hier willen vragen om, als je ook wel interesse hebt in Lijbrandt in combinatie met een recorder, dat even aan Lijbrandt te laten weten. Je kan natuurlijk even binnenlopen bij de winkel (gratis koffie of thee en hele aardige mensen, moet ik zeggen). Je kan natuurlijk ze ook ff mailen of bellen.
Ik vind dat we de kans niet moeten missen om wellicht Lijbrandt icm een recorder te kunnen krijgen in plaats van KPN. (jajaja, Lijbrandt heeft bij mij nog steeds een lichte voorkeur)
Ik loop sowieso nog wel even bij Lijbrandt binnen dan, gratis koffie is nooit weg ;-)
Gaat sneller dan ik dacht want op de planning zouden we volgens mij later aan de beurt zijn?
Da's mooi nieuws.Toevoeging van DVB-C signaal aan R+ abonnementen
ALMERE, 21 juni 2010 - Vanaf heden is er standaard DVB-C signaal beschikbaar voor elk TweakFiber R+ abonnement. Het DVB-C signaal wordt standaard geleverd, digitale interactieve TV is hiervoor niet nodig.
Deze dienst maakt de overstap van kabel naar glasvezel nog eenvoudiger. Het DVB-C signaal kan, zonder gebruik van een smart-card, gewoon worden ontvangen door DVB-C Set-top boxen, TV's met ingebouwde DVB-C ontvanger en Computers en/of Media-centers met DVB-C ondersteuning.
In eerste instantie wordt het landelijke basispakket voor televisie- en radiozenders als DVB-C doorgegeven. Dit zijn de eerste 30 televisiezenders en 32 radiozenders uit het analoge zenderpakket. In de toekomst wordt dit aanbod mogelijk verder uitgebreid.
De DVB-C dienst is vanaf heden beschikbaar in de plaatsen: Almere, Dronten, Zeewolde, Meppel, Deventer, Bathmen, Schalkhaar, Ruurlo, Diepenveen, Rijssen, Holten, Enter, Schijndel en St. Oedenrode.
Ze zijn daarmee een directe concurrent van Lijbrandt.
Bij Tweak heb je 35Mbit internet, televisie en telefonie voor 45 euro.
Je krijgt dan ook nog toegang tot een vette nieuwsserver EN je krijgt er een (wireless) router "zeer compleet glasvezelmodem" bij.
Neem je het Interactieve TV pakket dan krijg je er de SD settopbox bij.
Neem je het TV HD R+ pakket dan krijg je er de HD settopbox bij. *
SD Set-top box R+ € 2,50 p/m Type: Amino 110 (in bruikleen). Maximaal 3 totaal.
HD Set-top box R+ € 5,- p/m Type: Amino 130M (in bruikleen). Maximaal 3 totaal.
Vreemd dat Houten er nog (steeds!) niet bij staat.
Ze kunnen namelijk volgens mij wel hier leveren (Tweak R+ is op het Glashart netwerk)...
* Het HD Pakket van € 9,95 p/m bestaat uit € 5,00 p/m voor de HD Set-top box en € 4,95 p/m voor het HD televisiesignaal (verplichte combinatie)
[ Voor 0% gewijzigd door sjimmie op 21-06-2010 14:10 . Reden: geen router op R+ maar glasmodem ]
60 TB can not be enough
60 TB can not be enough
In oa Meppel leveren ze beide en vanaf oktober ook in Hilversum.freak1 schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 21:09:
zover ik het begrepen heb, doen ze enkel R+ op plekken waarbij ze via glashart leveren. dat doen ze hier niet, ze leveren hier via KPN. dat glashart hier toevallig de initiator is doet niet ter zake.
Waarom dan niet in Houten?
Dat zie ik anders:freak1 schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 21:09:
zover ik het begrepen heb, doen ze enkel R+ op plekken waarbij ze via glashart leveren. dat doen ze hier niet, ze leveren hier via KPN. dat glashart hier toevallig de initiator is doet niet ter zake.
http://www.tweak.nl/nieuws.html&item=92
In de ‘overlapgebieden’ waarin beide netwerkleveranciers actief zijn, kan naar eigen voorkeur een abonnement worden gekozen.
- 1.Wanneer vind de aansluiting op het glasvezelnet plaats?
Antwoord: KPN begint in juni/juli en Lijbrandt is nog aan het testen, wil dat alles goed werkt voor oplevering, en hoopt in augustus dat ook te gaan doen.
-2.Kan ik mijn huidige modem/router blijven gebruiken?
Antwoord: Ja dat kan, maar je moet in de modem/router het modem gedeelte inactief maken door het IP adres uit te zetten. De router krijgt via de fiberport een vast IP adres evenals de Aminet voor de IPTV.
Is je huidige router wel snel genoeg voor glasvezel? Dat zal moeten blijken maar vooralsnog probeer ik het eerst uit met mijn Zyxel P- 2602WH en zie dan wel verder.
je hebt gelijk... lijbrandt zou dan wel via het R+ gedeelte lopen dus het moet kunnen.sjimmie schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 07:48:
[...]
Dat zie ik anders:
http://www.tweak.nl/nieuws.html&item=92
[...]
wordt afwachten dus.
60 TB can not be enough
Is die zyxel geen ADSL modem/router?
Dan heeft het niet zoveel zin, want ADSL gaat over RJ-11 en fiber over RJ-45.Dat past dus fysiek niet eens. Hoogstens kan je de ingebouwde switch gebruiken, maar volgens mij niet als router. Tenzij je met custom firmware aan de gang gaat en 1 van de 4 switch poorten als WAN poort definieert en de resterende poorten als LAN. Maar of dit makkelijk zal gaan vraag ik me af.
Drommels!
Werkzaamheden Glasvezelnetwerk in Houten stilgelegd
Geplaatst op: vrijdag 25 juni 2010 om 17:42
HOUTEN - Burgemeester Lamers heeft besloten om per direct de werkzaamheden aan het glasvezelnetwerk in geheel Houten stil te leggen. Dit na een derde melding van een gaslek in het Oude Dorp veroorzaakt door deze werkzaamheden.
Op vrijdagochtend ontstond tijdens werkzaamheden voor de aanleg van glasvezelkabel een gaslek aan de Burgemeester Haefkensstraat. Aangezien het een lek aan een zogenoemde dienstleiding betrof, zijn uit voorzorg ruim twintig woningen ontruimd. Bewoners worden opgevangen in restaurant De Roskam. Rond 14 uur is het gaslek weer gedicht en mochten bewoners weer terug naar hun huizen. Vlak daarna is nog een lekkage in de waterleiding ontstaan, maar daarvoor hoefden de bewoners hun huis niet uit.
Volgens de brandweer is er geen gevaar geweest voor een gasexplosie.
Het glasvezelnetwerk wordt in opdracht van Glashart door een aannemer aangelegd in heel Houten. De gemeente geeft aan slechts toezichthouder te zijn en wil in die rol pas weer toestemming geven de werkzaamheden te hervatten als zij het vertrouwen heeft dat deze veilig worden uitgevoerd.
Ik hoop dat alles vanaf nu verder vlot verloopt.
Wat een geneusel trouwens over die gas lekkages, 150 km+ graven in bebouwde kom.
Wat hadden ze dan verwacht? Waar gehakt word vallen spaanders.
Ik hoop dat niemand er enige schade van oploopt,
maar ik vind de reactie van het werk stil leggen erg overdreven.
Die aannemer zit hier ook heus niet op te wachten.
Misschien moeten de zaken eens goed op papier gezet/gehouden worden.
Nouja op een voorspoedig soepele voortgang :-)
[ Voor 7% gewijzigd door sjimmie op 25-06-2010 22:09 ]
Volgens mij heb je helemaal gelijk!. Ik heb net even gekeken...Dat gaat zeker niet passen. De info kreeg ik overigens van de KPN specialist in de winkel.BdB schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 15:04:
@rondebru
Is die zyxel geen ADSL modem/router?
Dan heeft het niet zoveel zin, want ADSL gaat over RJ-11 en fiber over RJ-45.Dat past dus fysiek niet eens. Hoogstens kan je de ingebouwde switch gebruiken, maar volgens mij niet als router. Tenzij je met custom firmware aan de gang gaat en 1 van de 4 switch poorten als WAN poort definieert en de resterende poorten als LAN. Maar of dit makkelijk zal gaan vraag ik me af.

Ik ben overigens al aan het rondneuzen voor een andere router. Zou Lijbrandt nog met leuke aanbiedingen komen?
Om hier even op in te haken, je ziet het zeker! Wat wordt de straat slecht afgewerkt wanneer ze klaar zijn zeg, als of er een enorme mol onderdoor gegraven heeft..doet het straatbeeld niet ten goede.[b][message=34245387,noline] Je ziet waar ze de stenen hebben opengemaakt.

Hier een voor weinigWeiman schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 00:30:
[...]
Om hier even op in te haken, je ziet het zeker! Wat wordt de straat slecht afgewerkt wanneer ze klaar zijn zeg, als of er een enorme mol onderdoor gegraven heeft..doet het straatbeeld niet ten goede.
V&A aangeboden: Belkin Draadloze G Router
Juf mogen we naar buiten?sjimmie schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 22:08:
Euhm, een gaslek was vorige week op een schoolplein

Nee het stinkt weer naar gas buiten jantje...
Weer een plus punt.
Tweak in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 1"
Dat betekent dus afwachten als je Tweak interessant vindt.Ik heb even wat checks gedaan op verschillende postcodes in Houten maar geen van allen laat leverbeschikbaarheid zien van onze Tweak glasvezel abonnementen. Even voor jouw gewaarwording, Lijbrandt gaat leveren over zowel KPN netwerk als Reggefiber netwerk, dus het is maar net de vraag wat voor netwerk er in Houten ligt. Wellicht dat levering pas over enkele maanden beschikbaar wordt aldaar, maar in dat geval laat KPN (en misschien Lijbrandt ook wel?) alvast orders toe. je kunt als het ware pre-ordren. Wij van tweak laten een adres in de postcodechecker pas als 'beschikbaar' zien op het moment dat een adres ook werkelijk direct voor levering beschikbaar is. Zo kan het dus zijn dat er in Houten pas over een half jaar geleverd kan worden, KPN dus net doet alsof er al levering mogelijk is en onze postcodechecker nog geen resultaten weergeeft.
Ze zeggen op dit moment dat ze nu niet kunnen leveren, maar ze zeggen niet dat ze over een paar maanden niet zouden kunnen gaan leveren...
Sowieso kunnen KPN en Lijbrandt voorlopig ook nog niets leveren dus persoonlijk zie ik op dit moment geen reden om nu al iets te bestellen.
Als je nu bestelt en één van de aanbieders komt straks met een nieuwe aanbieding dan "pis je naast de pot"... (maarja, als je bij de eersten wilt zijn dan zou je nu al KPN of Lijbrandt kunnen aanvragen)
mijn signature is bewust leeg :-)
Bij KPN en Lijbrandt zal je een positieve check krijgen. Je kan het dus bestellen.pCOW schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 10:58:
Maar als ik mijn postcode check, dan wordt er wel weergegeven dat ik glas 30/50/100 kan bestellen. Geen idee of het ook al direct geleverd zou kunnen worden (ja, ik heb de aansluiting al in huis). Na de vakantie ga ik bekijken wat ik wil via welke aanbieder.
Maar beide leveren nu nog niet. Met bestellen bind jij je, maar daarmee zijn zij niet verplicht om binnen een paar weken al te leveren.
KPN gaat al een paar maanden langs de deuren met de uitspraak dat ze "binnen 2 weken leveren", maar ik heb nog van niemand gehoord waar het is opgeleverd.
Vorige week was ik in de Gashart winkel in het Oude Dorp en toen zei Lijbrandt zelf dat ze niet eerder dan augustus gaan leveren. Ze willen eerst nog een aantal tests afronden.
(niet eerder, maar wellicht wel later)
Als Lijbrandt slim is dan ronden ze nu eerst hun onderzoek naar een mogelijkheid voor opname van TV programma's af en komen dan met een nieuw mooi aanbod voor een compleet pakket.
http://www.groentje.nl/Houten/epaper/page1.htm
http://www.groentje.nl/Houten/epaper/page28.htm
[ Voor 13% gewijzigd door TVL op 01-07-2010 10:48 ]
mja.. die stop is maar deels volgens mij, hier bij het Rond zijn ze ook bezig (niet graven maar denk technisch werk) en in de buurt van het Oude Dorp zag ik ook wagens van die aannemer staan nog met lui die werktenTVL schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 10:45:
Stond in het Groentje een advertentie van Lijbrandt met een planning en zo te zien stond er een behoorlijke vertraging bij ten opzichte van de eerder afgegeven prognose. Bovendien stond er een heel stuk over de gaslekken en dat de graafwerkzaamheden tijdelijk stop gezet zijn dus zal er wel nog meer vertraging uit voort komen.
Vanaf woensdag 30 juni mag de aannemer van het glasvezelnetwerk in Houten weer van start gaan met de werkzaamheden. In een spoedoverleg tussen gemeente, aannemer en opdrachtgever (Glashart) zijn gisteren afspraken gemaakt over aanvullende maatregelen om de veiligheid te kunnen waarborgen. Met deze extra maatregelen heeft de gemeente Houten het vertrouwen dat het verantwoord is om door te gaan met graven.
De gemeente maakte zich zorgen over de veiligheid van de inwoners nadat afgelopen vrijdag een gaslek was ontstaan aan de dienstleiding aan de Burg. Haefkensstraat in het Oude Dorp. Daarbij zijn ruim 20 woningen ontruimd. De gemeente heeft de werkzaamheden vrijdag per direct stil laten leggen.
Met de aannemer zijn aanvullende maatregelen afgesproken die er op zijn gericht om gaslekken aan huisaansluitingen en dienstleidingen te voorkomen, en om bomen van historische waarde beter te beschermen.
voorkomen van gaslekken aan huisaansluitingen
Beheerder van de gasleiding Stedin heeft op verzoek van de gemeente per direct alle gegevens aangeleverd die zij hebben over de ligging van de huidige kabels en leidingen in heel Houten van gas en elektra voor woonhuisaansluitingen. Tot nu toe waren deze gegevens nog niet compleet beschikbaar.
Gaslekken bij woonhuisaansluitingen zijn nooit helemaal 100% uit te sluiten, omdat niet altijd duidelijk is welke leidingen er allemaal lopen. Maar we willen er wel voor zorgen dat kwetsbare groepen, zoals scholieren en ouderen, beschermd worden. Daarom gaan we voor aansluitingen van scholen en verzorgingshuizen extra maatregelen nemen zoals handmatig proefgaten maken.
voorkomen van gaslekken aan de dienstleiding
Het gaslek van vrijdag is ontstaan aan een dienstleiding. Dat is een soort hoofdleiding waar de woonhuisaansluitingen op aanhaken. Het risico bij een gaslek aan een dienstleiding is groter dan bij een woonhuisaansluiting, omdat daar veel meer druk op staat. En omdat het direct meerdere huishoudens raakt dan één woonhuisaansluiting.
Met de aannemer is afgesproken dat bij het kruisen van gasleidingen de dienstleiding altijd eerst handmatig wordt opgegraven.
bescherming van bomen van historische waarde
In de vergunning aan de aannemer is opgenomen dat ze maatregelen moeten treffen om schade aan bomen te voorkomen. Wanneer een gaslek ontstaat bij een dienstleiding in de buurt van zo'n beeldbepalende boom, kan schade aan de boom niet altijd worden voorkomen. Afgesproken is dat bij het aanleggen van leidingen onder de bomen eerst handmatig proefgaten worden gemaakt om te controleren of de boring niet afwijkt van zijn pad. Dit zal gebeuren onder begeleiding van de bomendeskundige van de gemeente. Deze deskundige zal ook bepalen op welke diepte de boring kan plaatsvinden zodat er geen boomwortels worden geraakt.
In het groentje over de planningTVL schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 10:45:
Stond in het Groentje een advertentie van Lijbrandt met een planning en zo te zien stond er een behoorlijke vertraging bij ten opzichte van de eerder afgegeven prognose. Bovendien stond er een heel stuk over de gaslekken en dat de graafwerkzaamheden tijdelijk stop gezet zijn dus zal er wel nog meer vertraging uit voort komen.
In plaats van april start gebied 2 in oktober, een half jaar vertraging dus...In welke wijk bent u nu bezich en hoe ziet de verdere planning eruit?
“De stad Houten is onderverdeeld in twee delen. In maart 2010 zijn we gestart
met de graafwerkzaamheden in deel één, in de wijk de Hoeven. De planning is
vooralsnog dat we eind 2010 klaar zijn met de huisaansluitingen in deel één.
Let wel dat deze planning een zogenaamde dynamische planning is, het weer
zou de aanleg kunnen vertragen. De start van de graafwerkzaamheden in deel
twee staat begin oktober 2010 gepland."
dat beloofd wat voor gebied 5
over hebt.
deel 2 dat is dan deel 5 op het plaatje, daar moet als het goed is enkel de fiber nog gelegd worden, in reeds bestaande mantelbuizen..
maargoed, het is niet dat glashart overloopt van informatie verstrekken..
60 TB can not be enough
[ Voor 9% gewijzigd door sjimmie op 07-07-2010 11:42 ]
Je mag me ook DM'ensjimmie schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 11:41:
Sommige van jullie heb ik al kunnen mailen, maar zouden de bewoners op dit forum van de meest noordelijke wijken (zoals de Hoeven, Gaarden, Borchen en Campen) mij ff willen mailen op mijn tweakersnaam apestaartje xs4all punt nl? Heb wellicht een nieuwtje wat ik niet hier kan plaatsen.
@datadevil: yup, wel voor dit nieuwtje. Dat heb je met nieuwtjes van nu, die zijn al oud tegen de tijd dat "zuid" aan de beurt is.
grrrr ..wij zuiderlingen worden gediscrimineerdsjimmie schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 13:28:
@beany: done.
@datadevil: yup, wel voor dit nieuwtje. Dat heb je met nieuwtjes van nu, die zijn al oud tegen de tijd dat "zuid" aan de beurt is.