Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:05

Samsung Galaxy Spica

Afbeeldingslocatie: http://i.androidplanet.nl/wp-content/uploads/2009/11/samsung-galaxy-spica.jpg
Specificaties
Besturingssysteem
Android 1.5 update naar 2.1 staat gepland voor eind februari/begin maart
De update is inmiddels officieel aangekondigd (zie nieuws)
Hardware
Processorsnelheid800Mhz
Werkgeheugen146MB
Opslaggeheugen1GB (Micro SD-kaartje)
Schermresolutie480x320
Schermdiagonaal3,2"
SchermtypeLCD
TouchscreentechniekCapacitief
MultitouchNee
Camera3,2MP
Bluetooth2.0
Stand-by-tijd650 u
Gesprekstijd12u
Andere bijzonderheden3,5mm audio-jack
micro-usb
Standaard ondersteuning voor DivX en Xvid films (conversie is dus niet noodzakelijk)
Foto's
vooraanzichtachteraanzicht

schuinzijaanzicht
Filmpjes
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=cqg38j8jOio]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=L6EPwT3TtsU]
Reviews
Phonearena
Planet Android
Problemen?
Verkeerd invoeren van de lock pattern
Wanneer je enkele malen het lock pattern verkeerd hebt ingevoerd wordt je gevraagd je google-account en wachtwoord in te voeren. Het is echter mogelijk dat je wachtwoord niet aanvaard wordt, dan moet je gewoon "null" invoeren.
Een backup maken van je OS
om een backup te maken:

quote:
/data/fdump -t /dev/bml5 /sdcard/factoryfs.rfs

pack het bestand in een .tar, en je hebt een bestand om terug te flashen met Odin.
Terug overstappen naar 1.5
Heb je je telefoon geflashed naar een andere ROM, maar wil je toch maar weer 1.5?
Dan vind je hier de laatste versie terug. (JB3)
Links

Nieuws
Beelden Android 2.1 voor Samsung Galaxy Spica gelekt.
Android 2.1-rom voor Samsung Galaxy Spica duikt op.
Officiële aankondiging van 2.1
Tweakers.net over de Spica en 2.1

Deze topicstart is nog niet volledig compleet, heb je extra informatie om erin te plaatsen, laat het dan gerust weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:16
Ik ben inmiddels helemaal gestoord door driver-geklooi. Ik heb gisteren Samsung PC Studio (3.2.1), New PC Studio (7.1 en 7.2.24.9) geprobeerd, als de drivers uit drv5700.zip, Samsung Android USB Modem (uit new pc studio volgens mij), Samsung Moment USB Drivers, swallowtail (2 versies) en shrewsbury.
Ik krijg het alleen niet meer voor elkaar om 'Samsung Android USB Modem' in mijn apparaatbeheer onder Windows XP te krijgen.
Ik heb Odin werkend gehad, maar nu herkent hij hem wel en wijst een com-poort toe (afwisselend 8 of 17), maar hij download niets meer. Hij blijft hangen op
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Download Start...
<0> Create File...
<1> StartThread Detected : 1
<2> StartThread Detected : 0
<3> StartThread Detected : 0
<4> StartThread Detected : 0
<5> StartThread Detected : 0
<6> StartThread Detected : 0
<7> StartThread Detected : 0
<8> StartThread Detected : 0
<1> setup connection...

Iemand een idee hoe ik de oude drivers kan verwijderen en welke drivers wel werken? Ik wil graag naar JCB en later naar de officiële rom of een mod daarvan. Op dit moment kan ik helemaal niet meer flashen. Zowel KIES als New PC studio als Odin doen halfslachtige pogingen om mijn Spica te herkennen, maar flashen ho maar.

@Bluefall: SamsungFirmwares haalt firmwares van de Samsung servers. Ze zijn dus wel officieel, maar soms nog beta. Samdroid post vanaf een week of twee geleden alleen nog maar gemodde firmwares, voor de officiele verwijzen ze door naar SamsungFirmwares.

[ Voor 9% gewijzigd door gwystyl op 18-03-2010 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:52

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Ik kwam dit tegen http://www.pdashop.nl/pro...universal-stylus-pen.html

Er staat bij "Dit product is geschikt voor de Samsung Galaxy Spica I5700 Metallic Black", maar in de beschrijving staat:
"Deze is namelijk niet alleen geschikt voor het bedienen van uw toestel met resistief touchscreen, maar is ook als gewone pen te gebruiken."

lijkt me dat dit dus niet gaat werken?

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Mattie112 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 09:52:
Ik kwam dit tegen http://www.pdashop.nl/pro...universal-stylus-pen.html

Er staat bij "Dit product is geschikt voor de Samsung Galaxy Spica I5700 Metallic Black", maar in de beschrijving staat:
"Deze is namelijk niet alleen geschikt voor het bedienen van uw toestel met resistief touchscreen, maar is ook als gewone pen te gebruiken."

lijkt me dat dit dus niet gaat werken?
Ik zou ze even een mail sturen dat de Spica een capacitief scherm heeft en dat inderdaad niet gaat werken. Als je een stylus zoekt, kan je het best op zoek naar een stylus voor de iPhone (3GS), die heeft ook een capacitief scherm en is iets bekender dan de Spica :)

[ Voor 4% gewijzigd door gwystyl op 18-03-2010 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-06 10:51
Klopt. Je kunt beter een worstje gebruiken :

http://www.nu.nl/gadgets/...es-als-iphone-stylus.html

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112

Mattie112

Heb ze even een email gestuurt :)
en bedankt voor de iphone tip ;)

edit:
Trouwens, iemand ervaring met welke soort pennetjes goed werken?

[ Voor 35% gewijzigd door Mattie112 op 18-03-2010 10:59 ]

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-06 19:34
Ik kan me niet voorstellen dat iets beter/sneller werkt op een Spica dan je vingers. Waarom wil je eigenlijk een stylus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
op de duitse site van samsung zijn intussen secties verschenen voor firmware en flash-manual.
Kwestie van dagen dus :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-11-2023
Hoe zit het met root bij die laatste verzie? ik hoop dat dat er op zit anders ga ik weer terug naar de 1e beta rom van 2.1, die werkte perfect.

Opgelost, alleen blijkt LiveWallpaperPicker niet te werken. Maar toch fijn dat Home eindelijk wordt vertaalt naar Huis ipv Startpagina.
Moet ik je op je mobiel bellen, of zal ik naar je startpagina bellen 8)7
Divx is er overigens op achteruit gegaan, loopt bij mij nu ook niet meer sinc :X

[ Voor 54% gewijzigd door The_Double op 19-03-2010 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bluefall schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 23:23:
op de duitse site van samsung zijn intussen secties verschenen voor firmware en flash-manual.
Kwestie van dagen dus :9~
Zo te zien is er ook een nieuwe versie van PC Studio. Wie weet kan er met deze versie de update uitgevoerd gaan worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-07 15:38

arnova

weet veel, maar niet alles

Kan iemand bevestigen dat ze Android 2.1 draaien en dat bij hen DivX/XviD wel synchroon loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Verwijderd schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 07:12:
[...]

Zo te zien is er ook een nieuwe versie van PC Studio. Wie weet kan er met deze versie de update uitgevoerd gaan worden :)
Heeft iemand al gekeken welke versie dat is, of hij multilanguage is en zo ja of Nederland(s) ondersteund wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpuntnl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 00:10

wpuntnl

tja... waarom ook niet...

gwystyl schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 09:48:
[...]

Heeft iemand al gekeken welke versie dat is, of hij multilanguage is en zo ja of Nederland(s) ondersteund wordt?
1.3.0 IJ1 en hij is multilanguage... ik ben hem nu aan het downloaden....

Survival of the W-est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:25
Gaat hier alleen niet zo vlot, dat downloaden.
flash manual staat echter niet (meer) op de samsung site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucano
  • Laatst online: 19-01 07:02
Ja die nieuwe pc studio is ook in het Nederlands, maar het is weer fatsoenlijke troep in ieder geval. Tijden de installatie al een stuk of 5 foutmeldingen, en hij herkent nog steeds de spica niet fatsoenlijk, (onder Windows 7 geprobeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Ik ben hem ook aan het downloaden; zometeen testen onder WinXP Pro 32 bit. Ik vraag me toch af hoe ze dat bedacht hebben bij Samsung: maken ze telefoonbeheersoftware, ondersteunt hij hun eigen toestel niet eens.
Ik heb de neiging om HTC sync te gaan installeren, maar ik weet niet of die wel ondersteund wordt :)

Oh, even interessant voor mensen die al Eclair draaien
New PC Studio(1.3.0 IJ1) is only supporting for FUS(Firmware Update) function.
After your phone is updated the software(CupCake -> Elcair) you have to use Kies program, maybe not working the New PC Studio anymore.
http://downloadcenter.samsung.com/co..._1.3.0.IJ1.exe
Geschreven door een rus dus in brak engels, maar volgens mij is de boodschap wel duidelijk.
Volgens hem ondersteunt New PC Studio dus alleen Cupcake, en KIES alleen Eclair.

[ Voor 46% gewijzigd door gwystyl op 19-03-2010 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
luuk.luuk schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 10:02:
Ja die nieuwe pc studio is ook in het Nederlands, maar het is weer fatsoenlijke troep in ieder geval. Tijden de installatie al een stuk of 5 foutmeldingen, en hij herkent nog steeds de spica niet fatsoenlijk, (onder Windows 7 geprobeerd).
pc new studio is ook niet voor win7 geschikt.
pc studio 7 wel. Leek me wel duidelijk op de site op te maken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
job schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 10:00:
flash manual staat echter niet (meer) op de samsung site.
heeft er naar mijn weten ook nog niet opgestaan.
Het ging me er vooral over dat er al een sectie voor voorzien is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimplySimon
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-07 22:51
Ook hier werkt Samsung's new pc studio niet goed. Telefoon wordt wel erkend, maar niet ondersteund:P
Ik werk op xp 32bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-07 10:52
hoi mensen waar moet je nu straks de galaxy mee updaten ik hoor namelijk meerdere programma's.
Ik heb windows 7 moet het nu met samsung pc studio 7, KIES of Samsung new pc studio.

Ik zie namelijk door de bomen het bos niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-06 09:40

Daantje20

Je moet leven om te leren.

Zoals ik het lees heb je de New PC Studio nodig voor de update 1.5 --> 2.1 en kun je daarna met KIES je telefoon gebruiken.

Het is wel raar dat het programma waarmee je update niet geschikt is voor Windows 7... 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door Daantje20 op 19-03-2010 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Daantje20 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:02:
Zoals ik het lees heb je de New PC Studio nodig voor de update 1.5 --> 2.1 en kun je daarna met KIES je telefoon gebruiken.

Het is wel raar dat het programma waarmee je update niet geschikt is voor Windows 7... 8)7
je kunt hem gewoon installeren in vista compatibiliteits modus ;-) dan krijg je ook geen foutmeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20

Daantje20

TWFpa2Vs schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 12:53:
[...]

je kunt hem gewoon installeren in vista compatibiliteits modus ;-) dan krijg je ook geen foutmeldingen.
Had ik moeten weten, bedankt voor de hint iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Of je installeert de boel in xp-mode (virtuele xp installatie onder windows 7). Dat werkt ook.
Je krijgt alleen het bericht terug dat er voor de spica nog geen update is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
job schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 14:25:
Of je installeert de boel in xp-mode (virtuele xp installatie onder windows 7). Dat werkt ook.
Je krijgt alleen het bericht terug dat er voor de spica nog geen update is.
Klopt maar als je het mij vraagt een beetje omslachtig tenzij je XP-mode vaker nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-06 19:34
Wat ik nu begrijp:

Dit kunnen we dus thuis eventueel wel al klaarzetten (new pc studio, eventueel in compatibiliteitsmodus installeren onder windows 7), hierin wordt de Spica herkend, en is het alleen wachten op de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
PC Studio 7 gedownloadt, maar mijn Spica wordt niet herkend. Krijg in de wizard de melding "Connect your cable", terwijl de Spica er gewoon aanhangt. Of moet ie in de download modus staan? Gebruik nog steeds Windows 7 x64. Hij staat volgens mij nu goed geinstalleerd: ik zie de Samsung Android USB modem onder modems staan (werkt correct) en onder USB verbindingen staat de USB Composite Device goed :?

[ Voor 129% gewijzigd door El_Bandito op 19-03-2010 17:43 ]

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
In pc studio 7 heb ik de spica nooit werkend gekregen, wel in pc new studio.
Maar meer dan herkenning is er nog niet.. ik zal eens puzzelen of je met download mode verder komt.
Maar wellicht staat de update nog niet op de servers, dan kan je nog niets.

[ Voor 37% gewijzigd door job op 19-03-2010 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Ook in download mode herkent PC Studio 7 hem niet helaas. Begin me toch af te vragen hoe we inderdaad die 2.1 update gaan installeren op de Spica ;) Slechte support tot nu toe, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heeft iemand op de Spica (die ik overweeg aan te schaffen) Sipdroid (of andere applicatie) werkend met een SIP provider (VoIP via WiFi)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Vandaag de Spica binnengekregen, bevalt prima! Behalve dat de verbinding best vaak wegvalt. In het vorige topic lees ik dat de optie 2g-only dit probleem voorkomt, maar toch vind ik het jammer.

Kan iemand zeggen of deze bug nog steeds voorkomt bij 2.1? Of bij een nieuwe 1.5 firmware zoals JB3? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pocketpete
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-05 16:23
JanDM schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 20:15:
Vandaag de Spica binnengekregen, bevalt prima! Behalve dat de verbinding best vaak wegvalt. In het vorige topic lees ik dat de optie 2g-only dit probleem voorkomt, maar toch vind ik het jammer.

Kan iemand zeggen of deze bug nog steeds voorkomt bij 2.1? Of bij een nieuwe 1.5 firmware zoals JB3? :)
Hangt denk ik van je operator af, ben van t-mobile naar vodafone gegaan wat een verademing! :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Schiet mij maar lek. Ik heb niets veranderd aan mijn drivers of samsung firmware sinds gisteren, maar nu wordt mijn Spica wel weer herkend in Odin, dus ik kan weer flashen :). Ik vind het prima, ik laat de samsung software lekker voor wat het is.... de officiele rom zal ook wel via andere weg beschikbaar worden, en anders installeer ik een lichtere mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
pocketpete schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 20:24:
[...]
Hangt denk ik van je operator af, ben van t-mobile naar vodafone gegaan wat een verademing! :) :)
Ik weet niet of dat het is, ik heb goede ontvangst en opnieuw opstarten verhelpt het direct. Het is hetzelfde probleem als hier genoemd in het vorige topic...

@Jonniii: als je dit leest: heb jij ooit nog een oplossing hiervoor gevonden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wsmaal schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 19:53:
Heeft iemand op de Spica (die ik overweeg aan te schaffen) Sipdroid (of andere applicatie) werkend met een SIP provider (VoIP via WiFi)?
Sipdroid werkt niet helemaal, er mist een audio codec waardoor hij crasht. Maar het is zeker wel mogelijk om zo'n applicatie te maken voor de spica.

Let er wel op dat als je het via 3G/HSPDA netwerk doet, je het via een ssh tunnel of dergelijke moet doen!

Edit: Overigens kan het met een recente versie wel werken. Ik heb het een maand geleden getest.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2010 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonniii
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-01 19:15
Naast de dingen die ik aangaf, nee. Ondertussen heb ik er ook nauwelijks last meer van gehad. Ik heb wel nog steeds meestal het 2G ding aangevinkt. Tenzij ik ga internetten en dat soort dingen. Maar dat is meer om langer met een batterij te kunnen..

Overigens als je er echt veel last van hebt, iets later gaf iemand aan dat het aan de (3g?) radio lag waar iets mis mee was, dus ik weet ook niet of dat echt iets wat een android update zal fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij wordt de Spica gewoon herkent in de New PC Studio. Als ik hem koppel krijg ik wel de melding dat alleen de optie "apparaat bijwerken" werkt bij de i5700.

Echter als ik het bijwerken doe maakt de software connectie met de Samsung servers (Dat werkte eerst niet mijn firewall stond alleen uitgaand verkeer toe voor de Samsung software). Vervolgens krijg ik de melding dat het geselecteerde apparaat de upgrade (nog?) niet ondersteunt. Denk nog even geduld hebben tot de upgrade echt beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
De laatste KIES herkent de galaxy en installeerd x64 drivers mee. Ik kan nu gewoon flashen op win7 ultimate 64bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Misschien handig om te vermelden maar als ik wil dat de samsung pc next studio de spica herkent moet ik eerst USB Debugging aanzetten ander ziet hij alleen de geheugenkaart. Ook moet in samsung pc next studio in vista modus draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkte het na het uitzetten van het vinkje bij Instellingen > Over het toestel > Extra instellingen > alleen massa opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-07 14:44
ik snap er echt niks van. Ik heb de drivers van de CD geïnstalleerd. Daar moest ik eerst de samsung new PC studio voor installeren. De installatie van de CD werkte niet dus heb ik hem van internet gehaald en toen lukte het wel. Na nog wat geklooi herkende de CD de new PC studio en kon ik de USB drivers installeren. Eerst in New PC studio telefoon aangesloten en hij herkende hem als Samsung i5700. Als ik er op klikte kreeg ik echter een foutmelding. Kies herkent alleen de SD kaart als massaopslag. USB debug aanzetten zorgt ervoor dat de telefoon helemaal niet wordt herkent. Ook Kies in compatibiliteitsmodus uitvoeren helpt niet. Heb bij apparaatbeheer gekeken en de USB drivers staan er wel. Ik zit op windows 7 64 bit.

[ Voor 6% gewijzigd door I-Heine-I op 20-03-2010 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poligono
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-03 15:23
Even een logische vraag....

Is er al iemand die al heeft kunnen updaten via de officiëlle weg????

ik ben verschillende forums aan het speuren maar ik zie nergens dat het uberhaupt gelukt is..

:? :? :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:37
Zou iemand voor mij (indien mogelijk) die stock wallpaper ergens willen uploaden? Vind m erg mooi, maar kan m nergens vindene eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
kan je die verwijderen dan? Of wil je hem op een andere mobiel zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
poligono schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 15:27:

ik ben verschillende forums aan het speuren maar ik zie nergens dat het uberhaupt gelukt is..

Volgens mij is de officiele update nog niet uit, dus ik vind het niet zo gek dat je dat nog niet kan vinden.
AgoNitE schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 15:29:
Zou iemand voor mij (indien mogelijk) die stock wallpaper ergens willen uploaden? Vind m erg mooi, maar kan m nergens vindene eigenlijk.
Weet je de locatie van de wallpapers? Ik heb wel een rom met root, dus ik kan ze wel ergens heen kopieren maar ik heb geen idee waar ik ze zoeken moet. Welke wallpaper bedoel je trouwens? Per rom is het nogal verschillende wat de standaard wallpaper is volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
volgens mij bedoelt hij die paarse met die lijntjes erop. Je ziet die eigenlijk op alle officiële foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eens iets anders dan firmware...

Heeft er iemand voor deze telefoon al een goede sportarmband gevonden? Voor de iPhone zijn er miljoenen, maar ik vrees dat die niet op maat van de spica zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
I-Heine-I schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 17:27:
kan je die verwijderen dan? Of wil je hem op een andere mobiel zetten?
Voor op een andere mobiel inderdaad :)
gwystyl schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 17:37:
[...]

Volgens mij is de officiele update nog niet uit, dus ik vind het niet zo gek dat je dat nog niet kan vinden.
[...]

Weet je de locatie van de wallpapers? Ik heb wel een rom met root, dus ik kan ze wel ergens heen kopieren maar ik heb geen idee waar ik ze zoeken moet. Welke wallpaper bedoel je trouwens? Per rom is het nogal verschillende wat de standaard wallpaper is volgens mij.
Geen idee waar je dat moet zoeken eigenlijk.
Ik bedoel deze wallpaper trouwens:
Afbeeldingslocatie: http://www.smartphonetop10.nl/wp-content/2009/10/samsung_i5700spica_02.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
poligono schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 15:27:

De update is nog niet uit maar het juist aan de praat krijgen van pc studio met spica werkt niet vlekkeloos dus iedereen probeert nu dat voor elkaar te krijgen zodat er straks zonder problemen kan worden geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
AgoNitE schreef op zondag 21 maart 2010 @ 10:05:
[...]

Voor op een andere mobiel inderdaad :)

[...]

Geen idee waar je dat moet zoeken eigenlijk.
Ik bedoel deze wallpaper trouwens:
[afbeelding]
Hmm blijkbaar is het niet zo makkelijk. Volgens deze site zitten wallpapers in launcher.apk. Je zal dus een originele launcher.apk uit een 1.5 rom moeten zien te bemachtigen, en deze uitpakken. Ik weet niet of een bepaald pc-programma dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-07 08:29
gwystyl schreef op zondag 21 maart 2010 @ 13:14:
[...]

Hmm blijkbaar is het niet zo makkelijk. Volgens deze site zitten wallpapers in launcher.apk. Je zal dus een originele launcher.apk uit een 1.5 rom moeten zien te bemachtigen, en deze uitpakken. Ik weet niet of een bepaald pc-programma dat kan.
Even de .apk extensie veranderen naar .zip, vervolgens kan je hem gewoon openen :)
Heb alleen nu zelf geen root op me Spica, dus kan niet aan de originele launcher.apk komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Kies > "Device is not supported by KIES" :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wsmaal schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 19:53:
Gebruik Fring van de market, werkt met Voipbuster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fransf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-03-2021
k was vandaag voor het eerst met mijn samsung op internet via het 3G netwerk van KPN.
Maar internet browser doet het wel kan gewoon op alle websites komen.
Maar zodra ik op een app van android druk dan kom ik er niet op bv. buienradar.
De app blijft maar laden en laden en hij zegt dan onverwachte stop is.
En bij gmail zegt die dat er geen verbinding is.

weet iemand wat het probleem kan zijn?
De apps werken wel gewoon als ik via wifi verbinding ga.

Ik heb inmiddels de oplossing gevonden ben maar op een vodafone prepaid overgegaan. en daar werken de apps wel gewoon. Raar dat het bij KPN prepaid niet werkt maar ja. Dus heb ik me aangemeld met vodafone blox kan je gewoon lekker onbeperkt internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 maart 2010 @ 18:52:
[...]

Gebruik Fring van de market, werkt met Voipbuster
Thx, ziet er goed uit; zelfs via GPRS..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou de 2.1 update mag nu wel een keertje komen. Het is haast april.
Zo te zien heeft iemand pc studio of kies aan de praat gekregen: http://androidforums.com/455249-post80.html

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2010 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
gwystyl schreef op zondag 21 maart 2010 @ 13:14:
[...]

Hm zal thuis even zoeken, of weet iemand toevallig waar ergens een rom te vinden is? Of zelfs het losse launcher.apk bestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het eigenlijk mogelijk om je spica te flashen naar een buitenlandse ROM zodanig dat CDMA er op werkt of is dat afhankelijk van de hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Woehoei, NPS herkent mijn 5700 eindelijk, alleen zegt bij het updaten van het toestel dat mijn toestel niet ondersteund is. Maar wordt dus wel herkend, een hele stap verder geloof ik :P

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/29or6rk.jpg

In KIES helaas niet.

[ Voor 17% gewijzigd door El_Bandito op 22-03-2010 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112

Mattie112

Dat heb ik hier ook.
Win7 x64 met die new pc studio
(werkt trouwens 'default' hier, heb niks veranderd)

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
kan je dan alleen gaan updaten met Kies of ook met New PC studio? NPS herkent hem bij mij wel maar kies niet. Zou het liever andersom hebben ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
bij mij werkt KIES juist :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Welke Windows draai je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kies werkt alleen met android 2.1 dacht ik. Overigens is er 19 maart (is misschien al in topic vermeld) een nieuwe NPS uit (versie 1.3.0 IJ1).

Edit: is inderdaad al gezegd hier :+

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2010 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
Ik draai win7 x64, Laatste verzie van kies, en de laatste rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Hier ook Windows 7 x64, maar wel rom 1.5, standaard. Zit er ook aan te denken de laatste rom (wel expirimental toch?) te installeren, maar er schijnen problemen met Vodafone te zijn?

[ Voor 55% gewijzigd door El_Bandito op 22-03-2010 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Naar aanleiding van dit topic... Zijn bij jullie met 1.5 de A Online Radio en Cherry Rplayer applicaties zichtbaar in de Market? Ik kan ze namelijk niet vinden... Iemand met een HTC Hero met 1.5 ziet ze wel. Ik vraag me af of ze misschien deze telefoon op de zwarte lijst hebben gezet voor deze applicaties? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El_Bandito schreef op maandag 22 maart 2010 @ 19:08:
Hier ook Windows 7 x64, maar wel rom 1.5, standaard. Zit er ook aan te denken de laatste rom (wel expirimental toch?) te installeren, maar er schijnen problemen met Vodafone te zijn?
Ja klopt, ik heb de laatste 2.1 geprobeerd. Vodafone doet het daar nog niet mee, dus niet proberen. Ik reset hem morgen weer terug naar 1.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Ik wacht wel lekker tot de officiele 2.1 rom uit en is alles werkt ;)

[ Voor 184% gewijzigd door El_Bandito op 22-03-2010 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El_Bandito schreef op maandag 22 maart 2010 @ 19:36:
Ik wacht wel lekker tot de officiele 2.1 rom uit en is alles werkt ;)
Inderdaad, volgende status:

- Samsung heeft (nog niet?) alles klaar + Android 2.1 komt officieel uit op 2 april 2010
- Via Odin en laatste beta-firmware I570EXXJCB, te vinden op samsung-firmwares, kan je flashen naar 2.1
- Eens je Android 2.1 (beta) hebt, dan werkt Samsung KIES met je mobieltje op alle Windows versies
- Heb je Android 1.5 (CupCake) en je wil veilig upgraden naar 2.1 (Eclair) moet je WACHTEN

Dus wie graag speelt en weet waarmee ie bezig is -> flashen met beta I570EXXJCB :O
Wie graag een veilige upgrade doet -> wachten op Samsung. Zal denk ik pas na 2 april zijn :z

Edit@Marrtijn: http://androidforums.com/...clair-date-comfirmed.html
Edit@FIA GTR2: koop nooit een gemodificeerd mobieltje onder "gratis en doe maar abo bij ons" etc... voorwendsel bij een provider _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2010 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:59
Misschien een rare vraag maar; android 2.1 komt uit op 2 april 2010, en in dat bericht stond dat het in maart beschikbaar kwam in Duitsland, of is dat bericht ondertussen ontkracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2010 @ 21:17:
[...]

Inderdaad, volgende status:

- Samsung heeft (nog niet?) alles klaar + Android 2.1 komt officieel uit op 2 april 2010
- Via Odin en laatste beta-firmware I570EXXJCB, te vinden op samsung-firmwares, kan je flashen naar 2.1
- Eens je Android 2.1 (beta) hebt, dan werkt Samsung KIES met je mobieltje op alle Windows versies
- Heb je Android 1.5 (CupCake) en je wil veilig upgraden naar 2.1 (Eclair) moet je WACHTEN

Dus wie graag speelt en weet waarmee ie bezig is -> flashen met beta I570EXXJCB :O
Wie graag een veilige upgrade doet -> wachten op Samsung. Zal denk ik pas na 2 april zijn :z

Edit@Marrtijn: http://androidforums.com/...clair-date-comfirmed.html
hehe, houd zeker van spelen maar vodafone doet het naar het schijnt niet goed onder 2.1, dus daarom wacht ik wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Ik heb geen abonnement, maar prepaid Simyo omdat ik zelden mobiel bel en/of sms. Desondanks overweeg ik Spica om andere redenen (VoIP, Twitter, Gmail, etc.) met doorgaans WiFi binnen bereik. Buiten het bereik van WiFi ben ik aangewezen op de databundel van Simyo (GPRS). De down- en upload snelheid is, als ik goed geïnformeerd ben, beperkt tot 128/64 kbit/sec. Voor het raadplegen van info lijkt mij de relatief lage snelheid werkbaar of ben ik te optimistisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El_Bandito schreef op maandag 22 maart 2010 @ 22:17:
[...]
hehe, houd zeker van spelen maar vodafone doet het naar het schijnt niet goed onder 2.1, dus daarom wacht ik wel gewoon.
Toch maar JCB geflasht (zou me niet verbazen dat samsung nog lang op zich laat wachten), maar klopt het dat je 45 mb minder overhoudt voor APPs ??? En de spica is al niet ruim bedeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112

Mattie112

wsmaal schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 11:44:
Ik heb geen abonnement, maar prepaid Simyo omdat ik zelden mobiel bel en/of sms. Desondanks overweeg ik Spica om andere redenen (VoIP, Twitter, Gmail, etc.) met doorgaans WiFi binnen bereik. Buiten het bereik van WiFi ben ik aangewezen op de databundel van Simyo (GPRS). De down- en upload snelheid is, als ik goed geïnformeerd ben, beperkt tot 128/64 kbit/sec. Voor het raadplegen van info lijkt mij de relatief lage snelheid werkbaar of ben ik te optimistisch?
Ja, in het ergste geval zal het een tijdje duren :p
Ik weet niet wat je precies bedoelt met "raadplegen van info" maar ik denk dat hier zeker mee te werken is.

(overgens maakt het dan geen drol uit of je een spica neemt of een ander toestel, weet niet of je vraag dan wel in het goede forum staat. Of ik begrijp hem niet goed natuurlijk)

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm die JCB is toch niet zo lekker hoor. naast de andere fouten die ik heb ontdekt, zie ik nu ook opeens dat hij zegt "no service". ik kom net vanuit duitsland (roaming dus). lijkt erop dat hij wel naar KPN geschakeld is, maar geen signaal opppikt. na reboot is het nu wel weer ok.-> handig als je dat niet door hebt en de hele dag niet bereikbaar bent voor klanten.

ik hoop en bid dat die final dit allemaal wel in orde heeft. ik vrees of uitstel of een te vroege crappy release. dat eerste is niet zo leuk, maar wel beter. het tweede is makkelijker en commercieel aantrekkelijker. je hebt dan opeens een scherp geprijsde 2.1 phone op de markt, nog voordat de hero met een update komt. kun je zo mooi nog wat extra phones verkopen. veelal kiezen bedrijven dit pad....op korte termijn scoren en ach ...die paar klanten die zeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Mattie112 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 20:30:
[...]

Ja, in het ergste geval zal het een tijdje duren :p
Ik weet niet wat je precies bedoelt met "raadplegen van info" maar ik denk dat hier zeker mee te werken is.
mobiel.nu.nl, buitenradar.mobi, mobiel.iens.nl, mobiel.kieskeurig.nl, etc. De databundels van de meeste bekende mobiele providers is de DL snelheid minimaal 384 kbit/sec.
(overgens maakt het dan geen drol uit of je een spica neemt of een ander toestel, weet niet of je vraag dan wel in het goede forum staat. Of ik begrijp hem niet goed natuurlijk)
De vraag drong zich bij mij op na de beantwoording van deze vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112

Mattie112

Mijn mobiel springt ook wel eens op "G" (gprs) vooral in een bepaald deel van de school.
Als ik er dan even vanuitga dat dat evensnel zou moeten zijn als jouw abbo is dat prima te doen imo.

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Mattie112 schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 10:51:
Mijn mobiel springt ook wel eens op "G" (gprs) vooral in een bepaald deel van de school.
Als ik er dan even vanuitga dat dat evensnel zou moeten zijn als jouw abbo is dat prima te doen imo.
Mee eens, ik heb even 3G en WiFi uitgeschakeld, en die websites openen binnen een paar seconden. Zelfs veel niet-mobiele websites zijn te doen.

En anders installeer je Opera Mini uit de Market. Die comprimeert de websites, zodat zelfs de volledige websites als iens.nl, tweakers.net en kieskeurig.nl binnen 5 seconden laden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 09:28:
hmmm die JCB is toch niet zo lekker hoor. naast de andere fouten die ik heb ontdekt, zie ik nu ook opeens dat hij zegt "no service". ik kom net vanuit duitsland (roaming dus). lijkt erop dat hij wel naar KPN geschakeld is, maar geen signaal opppikt. na reboot is het nu wel weer ok.-> handig als je dat niet door hebt en de hele dag niet bereikbaar bent voor klanten.

ik hoop en bid dat die final dit allemaal wel in orde heeft. ik vrees of uitstel of een te vroege crappy release. dat eerste is niet zo leuk, maar wel beter. het tweede is makkelijker en commercieel aantrekkelijker. je hebt dan opeens een scherp geprijsde 2.1 phone op de markt, nog voordat de hero met een update komt. kun je zo mooi nog wat extra phones verkopen. veelal kiezen bedrijven dit pad....op korte termijn scoren en ach ...die paar klanten die zeuren.
Ook JCB geflasht, kan nog geen echte fouten ontdekken, KPN instellingen werken ok, youtube ok (zelfs beter gluid), overige video internet speelt goed, werkt met KIES (agenda synct met outlook). Welke fouten kan ik verwachten ??? en klopt het dat je 45 mb minder voor APPs hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanszorn
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-12-2022
wsmaal schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 11:44:
Pas op: VoiP is met de Spica nog niet bruikbaar. SipDroid, wat de beste app zou moeten zijn, is nog ver van rijp. Wel zijn er vage beloftes dat het met 2.1 beter wordt, maar of dat zo is is nog maar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
hanszorn schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 11:49:
[...]

Pas op: VoiP is met de Spica nog niet bruikbaar. SipDroid, wat de beste app zou moeten zijn, is nog ver van rijp. Wel zijn er vage beloftes dat het met 2.1 beter wordt, maar of dat zo is is nog maar de vraag.
Op basis van deze informatie heb ik begrepen dat VoIP wel werkt (Fring).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prototype666
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-04-2013
hey guys, ik heb even een vraagje over de spica en een heleboel andere capacitieve panels: zijn er ook screen protectors voor? en beïnvloeden die de gevoeligheid? want toen ik vanochtend het eerste krasje op het scherm van mijn twee weken oude spica zag schrok ik me enerzijds dood, maar anderzijds is dit helaas bijna onvermijdelijk. Ik heb hem altijd in een broekzak waar verder niets in zit, maar een zandkorreltje en het is gebeurd natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foobalicious
  • Laatst online: 29-05 15:13
Prototype666 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 07:18:
hey guys, ik heb even een vraagje over de spica en een heleboel andere capacitieve panels: zijn er ook screen protectors voor? en beïnvloeden die de gevoeligheid? want toen ik vanochtend het eerste krasje op het scherm van mijn twee weken oude spica zag schrok ik me enerzijds dood, maar anderzijds is dit helaas bijna onvermijdelijk. Ik heb hem altijd in een broekzak waar verder niets in zit, maar een zandkorreltje en het is gebeurd natuurlijk.
Op mijn Spica zat (zit) er standaard een op. Dus ik neem aan dat ze ook los te krijgen zijn. Ik moet zeggen dat de standaard protector er best goed op zit waardoor ik eerst niet wist dat hij er op zit. Dus wellicht zit hij er bij jou ook nog op en valt het krasje op je scherm dus mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prototype666
foobalicious schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 09:07:
[...]

Op mijn Spica zat (zit) er standaard een op. Dus ik neem aan dat ze ook los te krijgen zijn. Ik moet zeggen dat de standaard protector er best goed op zit waardoor ik eerst niet wist dat hij er op zit. Dus wellicht zit hij er bij jou ook nog op en valt het krasje op je scherm dus mee.
nee, ik heb hem er af gehaald omdat hij nauwelijks reageerde. ik was eerst wel van plan om hem te laten zitten... maar het scherm is sowieso al ongevoelig en met die standaard protector er op was het echt niet te doen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Ik heb het idee dat veel mensen teveel verwachten.
Ik lees allerlei vergelijkingen met het touchscreen van de iphone.. Komop.. de iphone is 2/3 maal zo duur.

Ja het het touchscreen is niet zo gevoelig als andere touchscreens.
Het is wennen als je het ding koopt, maar na een paar week moet je hier toch echt geen problemen mee hebben.

Je krijgt echter waar je voor betaalt. Je betaalt minder dan een iphone of een desire..
Dus er is ergens op bezuinigd.

[ Voor 47% gewijzigd door job op 26-03-2010 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prototype666
job schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 10:43:
Ik heb het idee dat veel mensen teveel verwachten.
Ik lees allerlei vergelijkingen met het touchscreen van de iphone.. Komop.. de iphone is 2/3 maal zo duur.

Ja het het touchscreen is niet zo gevoelig als andere touchscreens.
Het is wennen als je het ding koopt, maar na een paar week moet je hier toch echt geen problemen mee hebben.

Je krijgt echter waar je voor betaalt. Je betaalt minder dan een iphone of een desire..
Dus er is ergens op bezuinigd.
Dat weet ik, en ik ben er ook al aan gewend. Maar het zou toch mooi zijn als er tekortkomingen gefixt kunnen worden met wat updates? Koop een opel, krijg een update en hij rijdt als een lexus. dat sla je niet af :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Ik denk dat er niet zo veel te fixen is. Dit lijkt me geen software issue, maar hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prototype666
job schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 14:33:
Ik denk dat er niet zo veel te fixen is. Dit lijkt me geen software issue, maar hardware.
camera functionaliteit kan bijvoorbeeld wel met software gefixt worden. en het irritante lockscreen. en bluetooth profielen. en eigenlijk kan ik me niet voorstellen dat het niet mogelijk is een touch sensitivity setting toe te voegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar je de berichtencentrale kan instellen op de Spica?
Alles werkt mooi behalve sms versturen.

Op mijn oude foon kan ik met dezelfde sim (vodafone) wel smsjes versturen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2010 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 19:18:
Weet iemand waar je de berichtencentrale kan instellen op de Spica?
Alles werkt mooi behalve sms versturen.

Op mijn oude foon kan ik met dezelfde sim (vodafone) wel smsjes versturen.
Ga naar Berichten en druk op de MENU knop (linksbovenste knop onderaan). Druk op instellingen en je kan de sms-centrale instellen. Bij mij staat deze op +316540881000 (vodafone).

Kon je overigens ook op google vinden: http://www.google.com/sea...official&client=firefox-a

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2010 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Zoals eerder vermeld overweeg ik de Spica aan te schaffen. Het interne werkgeheugen van de Spica is 146Mb, hetgeen niet bijster veel is. Ik wil Fring, Opera Mini en een simpel Turn by Turn Navigation programma toevoegen. De vraag is of de Spica daarvoor nog genoeg ruimte heeft.

Ik heb (vooralsnog) niet kunnen achterhalen hoe groot de Android executables gemiddeld zijn. Root of jailbreak de Spica om vervolgens applicaties op je externe geheugen (MicroSD tot 32GB) te kunnen installeren vind ik een te groot risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prototype666
wsmaal schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 23:42:
Zoals eerder vermeld overweeg ik de Spica aan te schaffen. Het interne werkgeheugen van de Spica is 146Mb, hetgeen niet bijster veel is. Ik wil Fring, Opera Mini en een simpel Turn by Turn Navigation programma toevoegen. De vraag is of de Spica daarvoor nog genoeg ruimte heeft.

Ik heb (vooralsnog) niet kunnen achterhalen hoe groot de Android executables gemiddeld zijn. Root of jailbreak de Spica om vervolgens applicaties op je externe geheugen (MicroSD tot 32GB) te kunnen installeren vind ik een te groot risico.
Ik was me niet bewust dat android het zelfde probleem heeft als winCE: de app developer moet zelf een clean exit - functie maken. helaas doen de meesten dit niet, dus meer dan de helft van wat je geopend hebt blijft draaien. na 2 dagen van veel installeren en testen en kloten draaide hij nog soepel (op wat lagg in de menu's na) en toen ik een process manager installeerde zag ik tot mijn verbazing 20+ apps draaien waar onder de camera, diverse navigatie-apps, games en soundboards. stuk voor stuk kon ik die weer openen en kreeg ze in hun vorige staat weer voor mn neus. het lijkt me dat die dingen toch redelijk wat geheugen gebruiken, maar dat valt dus reuze mee :D

ik heb trouwens nog geen turn by turn offline navigatie gevonden :( alleen een offline maps programma genaamd mapdroyd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Prototype666 schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 09:13:
[...]

Ik was me niet bewust dat android het zelfde probleem heeft als winCE: de app developer moet zelf een clean exit - functie maken. helaas doen de meesten dit niet, dus meer dan de helft van wat je geopend hebt blijft draaien. na 2 dagen van veel installeren en testen en kloten draaide hij nog soepel (op wat lagg in de menu's na) en toen ik een process manager installeerde zag ik tot mijn verbazing 20+ apps draaien waar onder de camera, diverse navigatie-apps, games en soundboards. stuk voor stuk kon ik die weer openen en kreeg ze in hun vorige staat weer voor mn neus. het lijkt me dat die dingen toch redelijk wat geheugen gebruiken, maar dat valt dus reuze mee :D
Kan ik uit bovenstaand opmaken dat de Spica meer dan voldoende geheugen ruimte heeft voor een aantal applicaties?
ik heb trouwens nog geen turn by turn offline navigatie gevonden :( alleen een offline maps programma genaamd mapdroyd.
OT: Zijn er wel (Navigon bv.) maar daarvoor moet je betalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prototype666
wsmaal schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 13:04:
[...]

Kan ik uit bovenstaand opmaken dat de Spica meer dan voldoende geheugen ruimte heeft voor een aantal applicaties?

[...]
jep :) en daarbij dat het verstandig is een of andere taskmanager te installeren.

[ Voor 12% gewijzigd door Prototype666 op 27-03-2010 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-11-2023

kvdveer

Z.O.Z.

Hebben mensen I570EXEJC1 al geprobeerd?
(PS. hun de rapidshare upload zit aan zijn limiet. Een mirror staat op http://narod.ru/disk/19141208000/I570EXEJC1.rar.html)

Localhost, sweet localhost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20

Daantje20

Heb al wel wat reacties gezien van mensen die hem getest hebben, schijnt dat de JC1 wel video sync afspeeld, dat is wel een mooi ding, voor de rest meeste fouten uit de vorige schijnen er nog in te zitten.

http://samsung-firmware.w...ow/2338432-i570exejc1-rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonslaughter
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-02 19:18
wsmaal schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 13:04:
[...]
Jep, dat is geen probleem. Ik heb zelf al een aardige sloot aan software erop staan incl gps software. Volgens mij zetten de meesten hun kaarten overigens automatisch al wel op de geheugenkaart, wat betekend dat alleen een programma'tje van een paar MB overblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112

Mattie112

Zoals jullie allemaal weten gaat vanacht de zomertijd in.
Wat zal mn toestel doen?
Als ik het goed gezien hebt synct ie de tijd met het internet.
Lijkt me dus dat ie automatisch aanpast?
Wat denken jullie?

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Tuurlijk synct hij hem met het internet (als je de standaard instelling zo hebt laten staan). :)
Of wellicht dat het softwarematig al is ingeprogrammeerd. De data waarop de zomertijd ingaan zijn nou niet echt geheim (laatste zondag van maart).

In elk geval alles zou automatisch moeten gaan. Gaat het desondanks nog mis.
Even aan en uit, en het moet weer goed zijn.

[ Voor 108% gewijzigd door job op 27-03-2010 18:53 ]

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste