Quintete schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 23:12:
Ben nou al een aantal dagen bezig me spica te update in de hoop gewoon hem naar 2.1 te kunnen krijgen. Hoewel new pc studio moeilijk deed heb ik hem nu zover dat hij aan het updaten is heb de update binnen maar bij installeren blijft hij hangen op 0% iemand suggesties?
Had wat dingen gelezen hierover eerder in dit topic maar is het ondertussen al verholpen?
greetz. Quintete
De makkelijkste manier is volgens mij nog steeds via Odin.
1. Download de laatste firmware (I570EXXJH7, zelfde als je via KIES krijgt) van
hier
2. Download Odin 4.03 en spica_jc3.ops ook van die pagina (bovenste link bij flash tools)
3. Pak I570EXXJH7.rar en Odin4_03-Spica_ops.zip uit in dezelfde map (pwd staat op downloadpagina)
4. Zet je telefoon uit (nog niet aan de computer hangen)
5. Zet telefoon in downloadmodus door <volume down>, <camera> en <power on> tegelijk in te houden.
6. Verbind je telefoon met de computer. Het kan zijn dat hij nu drivers moet installeren. Als het goed is , gebruikt hij de drivers van KIES. Als dat niet werkt, deinstalleer KIES dan en neem
deze drivers
7. Zorg dat KIES uit staat. Beeindig indien nodig het proces in taakbeheer
8. Start Odin op. Als het goed is, krijg je één vakje geel met een COM-poort nummer erin. Meldingen met Chinese tekens kun je gewoon wegklikken
9. Klik midden in beeld op de knop <OPS> en kies spica_jc3.ops
10. Klik rechtsonder op de knop <One Package> en kies I570EXXJH7.tar
11. Klik links in het midden een vinkje aan bij "One Package"
12. Klik op <Start>
13. Wacht.
Als het goed is gaat er onder de blauwe floppy op je telefoon een voortgangsbalk lopen, en in Odin zie je linksonderin allerlei meldingen langs komen.
Op een gegeven moment start je telefoon vanzelf opnieuw op. Dit duurt vrij lang (3-5 min), en daarna kan je beginnen met de telefoon aanpassen naar je wensen.
Mocht er nog iets onduidelijk zijn, vraag het dan
hier. In dat topic staan ook wat opties voor als het niet lukt.