Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-06 22:08
Mede-auteur:
  • Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:36

Touchdomex

Samsung Galaxy Spica - Firmwares en Flashen

Waar gaat dit om?
Je ben hoogstwaarschijnlijk trotse eigenaar van een Spica, maar je wil nog meer van android proeven, dan ben je hier op de juiste plek.
De Spica wordt standaard geleverd met android 1.5, heel leuk om te beginnen, maar intussen zitten we al aan 2.1, kan dit ook op de Spica?
Jazeker, en daarom is dit topic in leven geroepen!
In wat volgt zal je kunnen ontdekken wat het flashen van je firmware precies inhoud en hoe je het moet doen.

De TS is momenteel nog in aanbouw, en is dus nog niet compleet/uitgebreid.

Wat is "flashen"?
Heel kort gezegd: je telefoon voorzien van een andere firmware (besturingssysteem)

Hoe doe je het?
Alles wat hieronder beschreven staat doe je op eigen risico!!!
Onderstaande methode beschrijft hoe ik het gedaan heb, er kunnen andere (eenvoudigere) methodes bestaan, of de methode kan afhangen van het besturingssysteem van je PC (in mijn geval Win7 x64)

1. Download de laatste versie van Samsungs NPS, deze installeert immers werkende drivers mee voor W7, Vista en XP.
2. Sluit je Spica aan en controleer of hij wordt herkent. Hij installeert de benodigde drivers (Alleen als hij wordt herkent ga naar stap 6, anders lees je verder)
3. Ga naar Instellingen -> Toepassingen ->Ontwikkeling -> vink "USB fouten opsporen" aan.
4. Ga nu naar Instellingen -> over het toestel -> extra instellingen -> vink "enkel massaopslag" uit.
5. Kijk of NPS hem herkent en installeer de drivers. Sluit NPS af. Koppel telefoon af. Wacht nog met het aansluiten van je Spica.
6. Registreer jezelf op Samsung-Firmwares en ontkoppel je telefoon als je dit nog niet hebt gedaan.
7. Klik rechts op "Samsung Android" en selecteer de Spica.
8. Download Odin 4.03 Hierin zit een spica.ops file, deze niet gebruiken.
9. Download de gewenste FW (Indien "NOTE use the New .ops file!" vermeld staat, moet je ook stap 10 uitvoeren) Deze is te downloaden bij Samsung firmwares waar je je al geregistreerd hebt.
JCE is tot nu toe de stabielste. (De agenda in JCF lijkt bij sommige personen niet te werken)
10. Download de laatste .ops file "New! Spica_jc3.ops File"
11. LET OP! unzip alle bestanden met winrar!
12. Sluit NPS volledig af (in de tray) en controleer nog eens in taakbeheer.
13. Open Odin als administrator.
14. Bij OPS selecteer je Spica_jc3.ops (de apart gedownloade)
15. Bij One Package selecteer je de Firmware (I570XXJCE.tar bijvoorbeeld)
16. Vink "One package", "Reboot", "Protect OPS" en "reset time" aan. Timer op 30 zetten. Debug niet aanvinken.
17. Neem je spica, backup alles wat je nodig hebt (Met myBackup bvb)
18. Verwijder je simkaart en sd-kaart
19. Zet je spica in downloadmodus door camera+vol down+aan tegelijk in te drukken (op het scherm komt downloading... te staan )
20. Koppel je Spica terug aan je pc.
21. Je zou nu een geel kadertje moeten zien in Odin met "COM+een nummer" erin.
22. Druk op "Start" en heb geduld. Je telefoon installeert JCE en start vanzelf weer op. Pas loskoppelen als hij helemaal opgestart is.

Proficiat!

Hier staat een filmpje hoe je het moet doen. Er wordt daarna ook uitgelegt hoe je Lkmod erop zet, Dit is niet verplicht. Maar het geeft je wel mooie extra's, zoals live wallpapers en 7 homescreens.

Je kan natuurlijk ook steeds wachten tot Samsung de firmware via de officiële kanalen verspreid. Dit gaat dan uiteindelijk gebeuren met NPS 7.
Mods
Mods zijn eigenlijk deeltjes van de totale firmware die worden aangepast.
Op samdroid (zie links) zijn er verscheidene versies te vinden. De ene maakt de spica wat sneller door enkele standaard apps te verwijderen, een andere mod zorgt dan weer voor extra functionaliteiten.

Hieronder staat beschreven hoe je zo'n mod installeert op je telefoon, het aangehaalde voorbeeld is Lkmod, maar bij andere mods is dit redelijk gelijklopend.

1. Controleer of de mod bedoelt is voor jouw firmware! Het is getest en dus werkt iig met JCE.
2. De Lkmod .7z file moet je uitpakken met winrar.
3. Daarin zit een .tar bestand. die uploaden bij PDA in ODIN.
4. Samen met de new spica_jc3.ops file, die zet je bij OPS. Die zit niet in het .7z bestand, die moet je apart downloaden. Of heb je nog van de firmware update.
5. One package links midden en debug niet aanvinken, de rest wel.
6. Toestel in downloadmode aansluiten, (download mode = volume omlaag/cameratoets/powerknop tegelijk indrukken) druk op start en letterlijk 2 minuten later start ie weer op en heb je Lkmod
Links

Aanpassingen
Download link gecorrigeerd
Stukje over mods toegevoegd - Met dank aan gjb29

Edit gjb29: Extra info, links en een filmpje over het flashen van JCE en Lkmod toegevoegd.

Je kunt gerust updaten, echter is deze topicstart nog niet compleet. Heb je extra informatie om erin te plaatsen, laat het dan gerust weten.

[ Voor 26% gewijzigd door Bluefall op 24-11-2010 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 348537

Goed bezig zo'n speciaal topic!

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 348537 op 05-04-2010 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 345029

Ja leuk! ik heb er nu Lkmod opstaan, werkt erg mooi, wederom een aanrader.
Heb nu o.a. live wallpapers en weer een verticaal scroll scherm in het menu.
Nog meer mooie "tweaks" beschikbaar? :P Krijg de smaak te pakken. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 345029 op 05-04-2010 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prototype666
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-04-2013
Anoniem: 345029 schreef op maandag 05 april 2010 @ 01:05:
Ja leuk! ik heb er nu Lkmod opstaan, werkt erg mooi, wederom een aanrader.
Heb nu o.a. live wallpapers en weer een verticaal scroll scherm in het menu.
Nog meer mooie "tweaks" beschikbaar? :P Krijg de smaak te pakken. ;)
@Bluefall

Misschien is een kleine Lkmod uitleg / intro in de topicstart wel leuk. ik heb zelf nog geen idee wat het precies is of hoe het moet, en van google zoeken wordt ik ook niet wijzer (vage topics waar iedereen al weet wat het is en hoe het moet / Russische websites)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:19
Prototype666 schreef op maandag 05 april 2010 @ 01:16:
[...]

@Bluefall

Misschien is een kleine Lkmod uitleg / intro in de topicstart wel leuk. ik heb zelf nog geen idee wat het precies is of hoe het moet, en van google zoeken wordt ik ook niet wijzer (vage topics waar iedereen al weet wat het is en hoe het moet / Russische websites)
Ik ga morgen wel even een stukje typen over de mods op samdroid (LkMod, LightWeightmod en root)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@prototype666,

Kijk hier eerst maar ff
De Lkmod .7z file moet je uitpakken met winrar.
Daarin zit een .tar bestand. die uploaden bij PDA in ODIN.
Samen met de new spica_jc3.ops file, die zet je bij OPS. Die zit niet in het .7z bestand, die moet je apart downloaden. of heb je nog van de firmware update.
One package links midden niet aanvinken, de rest wel.
Toestel in downloadmode aansluiten, (download mode = volume omlaag/cameratoets/powerknop tegelijk indrukken) druk op start en letterlijk 2 minuten later start ie weer op en heb je Lkmod :D
Je moet al wel i570EXXJCE erop hebben.

@gwystyl,
Ben benieuwd naar je uitleg! Alvast bedankt.

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 345029 op 06-04-2010 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prototype666
ik weet niet erg veel van linux, maar ik wil eigenlijk wel proberen een mod te maken. ik neem aan dan de .rfs bestanden in "Reiser File System" formaat zijn? als je die weet uit te pakken (of mounten) kan je dan bestanden aanpassen of vervangen, zo dus modden? Wat is eigenlijk het "rooten" van android, draai je dan de java vm als root, of zit het anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 329271

Welke firmware is heel stabiel en werkt met vodafone ?
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187577

Anoniem: 329271 schreef op maandag 05 april 2010 @ 10:36:
Welke firmware is heel stabiel en werkt met vodafone ?
Alvast bedankt
Ik draai nu I5700XEIJ4 (1.5) als phone en pda, deze werkt uitstekend met vodafone. Echter geen een van de 2.1 roms werken met vodafone.

@Bluefall: misschien *#*#*1234#*#* (in de kiezer intoetsen) vermelden of andere handige 'tools' om te debuggen.

Edit2:
@gjb29: Dat ga ik proberen te doen :). Ik heb de GT-I5700_OpenSource.zip en de update2 al gedownload en zal volgende week eens wat proberen.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 187577 op 05-04-2010 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karnemelk
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-03 19:51
thnx voor de duidelijke uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er was ook nog een tweaker die ging uitzoeken hoe hij vodafone werkend kon krijgen, weet z'n naam alleen niet meer.

Edit,
De Tweakert 2 berichten hierboven was het ;) Veel succes!

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 345029 op 05-04-2010 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimplySimon
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-06 15:28
Super dit topic! Flashen is nu een fluitje van een cent, tenminste dat hoop ik.
Heeft er iemand een idee hoelang het na drukken op start (odin) duurt voordat hij klaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:30

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

mischien handig om te noteren dat de update @ NPS een 1.5 update is
(tenslotte krijg je dat te zien zodra je je telefoon aansluit met NPS aan)
zodat er geen mensen in de war raken.

[ Voor 0% gewijzigd door Mattie112 op 05-04-2010 16:38 . Reden: typvauwt ;) ]

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@simplySimon,
Firmware i570EXXJCE duurt na start zo'n 8 minuten en Lkmod duurt nog geen 2 minuten. :P
Met windows Vista premium 32 bit.

@ mattie,
Sorry hoor maar hoe kom je bij NPC? Het is NPS. New Pc Studio. ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 345029 op 05-04-2010 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimplySimon
Bedankt voor je post.
Dan gaat er iets mis. Na 22 minuten staat er nog steeds in Odin Setup connection... Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je het i570EXXJCE .tar bestand bestand bij one package geupload? En alle 4 hokjes aangevinkt?
En bij OPS de file new Spica_jc3.ops?
Heb je de bestanden uitgepakt?
Dan zou het moeten werken.
Dus niet bij PDA uploaden maar bij one package.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 345029 op 05-04-2010 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimplySimon
Ik heb alle bestanden toegevoegd zoals jij beschrijft. Moest ik ze in Odin eerst uitpakken?
Misschien moet ik het even overnieuw proberen? Of is afbreken geen optie.

bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, eerst de gedownloade bestanden uitpakken met winrar. Gratis te downloaden.
In het uitgepakte bestand zit een .tar bestand. Dit bestand moet je bij one package knopje uploaden in ODIN.
Ook moet je het New spica_jc3.ops bestand downloaden en uitpakken. En die dan weer in Odin uploaden onder het knopje OPS. De rest laat je leeg. Nu vink je linksmidden alle 4 hokjes aan en zet je je telefoon in download mode. Telefoon uitzetten, volume omlaag-cameratoets en powerknop tegelijk indrukken. Nu staat er downloading.
Sluit je telefoon nu aan met de USB en je telefoon wordt herkent met een geel balkje met com en een cijfer erin. Nu druk je op start en tadaaaa, 8 minuten later Android 2.1. Je telefoon start vanzelf weer op.
Schrik niet, hij is in het Frans, maar kun je makkelijk in het Nederlands zetten.

Als je het erop hebt kun je ook de Lkmod erop zetten.
Die moet alleen bij PDA , maar vraag maar als je zover bent.

Edit, ja je kunt afbreken, je krijgt hem altijd in download mode.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 345029 op 05-04-2010 13:34 . Reden: spelfouten en toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karnemelk
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-03 19:51
als je hem van het frans naar het NL wilt zetten:

menu button > paramètres> paramètres de langue > Langue et règion > hier kies je nederlands in de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimplySimon
Danku Danku! Ik weet niet wat ik anders heb gedaan dan net, maar hij lijkt nu te flashen.
Bedankt gjb29!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Laat maar horen als het is gelukt, kun je ook de Lkmod erop zetten, dan krijg je nog meer extra's :)
Bij mij lukte het ook pas de 4e keer, maar nu is er dit topic zodat het ook in één keer kan.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 345029 op 05-04-2010 13:37 . Reden: tiepvoud :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimplySimon
Het is gelukt. Kwam er net alleen achter dat ik een andere firmware heb gedownload, namelijk i570EXXJCF.
Is dit een oudere of nieuwere versie als die jij beschrijft? Anders doen we het gewoon nog een keer:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Botswana
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-04-2022
Voor mensen met een "Setup connection" probleem in Odin.

Sluit NPS helemaal af!! Ook de nps agent afsluiten via taakbeheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-06 20:30
Prototype666 schreef op maandag 05 april 2010 @ 08:53:
ik weet niet erg veel van linux, maar ik wil eigenlijk wel proberen een mod te maken. ik neem aan dan de .rfs bestanden in "Reiser File System" formaat zijn? als je die weet uit te pakken (of mounten) kan je dan bestanden aanpassen of vervangen, zo dus modden? Wat is eigenlijk het "rooten" van android, draai je dan de java vm als root, of zit het anders?
RFS is een proprietary filesystem van Samsung, FAT32-compatible met journal-data. Je kunt 't spul probleemloos mounten als FAT als 't goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ simon, volgens mij dezelfde, iets nieuwer. of het had met een andere taal te maken, weet niet meer.
Volgens mij kan de Lkmod daar ook op, hier is hoe het moet:

Je neemt dezelfde .ops file als je de firmware mee hebt geflashed.
Die dus bij OPS uploaden.
Dan download je Lkmod 2.5.1, dit is een .7z bestand. (google maar even, samen met je firmware versie zoeken)
Die uitpakken met Winrar, en dan dat .tar bestand bij PDA uploaden. De rest leeglaten.
One package uitvinken links midden, rest aanvinken. Niet de debug aanklikken.
Toestel in downloadmode aansluiten en op start drukken. Tadaaaa, Lkmod!
Het is zo makkelijk!

[ Voor 105% gewijzigd door Anoniem: 345029 op 05-04-2010 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prototype666
Thralas schreef op maandag 05 april 2010 @ 14:08:
[...]

RFS is een proprietary filesystem van Samsung, FAT32-compatible met journal-data. Je kunt 't spul probleemloos mounten als FAT als 't goed is.
thanks, ga ik daar mee aan de slag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimplySimon
Anoniem: 345029 schreef op maandag 05 april 2010 @ 14:13:
@ simon, volgens mij dezelfde, iets nieuwer. of het had met een andere taal te maken, weet niet meer.
Volgens mij kan de Lkmod daar ook op, hier is hoe het moet:

Je neemt dezelfde .ops file als je de firmware mee hebt geflashed.
Die dus bij OPS uploaden.
Dan download je Lkmod 2.5.1, dit is een .7z bestand. (google maar even, samen met je firmware versie zoeken)
Die uitpakken met Winrar, en dan dat .tar bestand bij PDA uploaden. De rest leeglaten.
One package uitvinken links midden, rest aanvinken. Niet de debug aanklikken.
Toestel in downloadmode aansluiten en op start drukken. Tadaaaa, Lkmod!
Het is zo makkelijk!
Super! Dankjewel, gaat helemaal lukken zo :)
Ik ga nu lekker genieten van mijn telefoon;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fazal-sama
  • Laatst online: 10-01-2021
hmm, ik probeer nu een firmware upgrade uit te voeren via NPS, maar hij blijft steeds hangen op 0 % bij stap 3 met uiteindelijk een bericht dat het mislukt is. Kan dit misschien liggen aan het feit dat ik hem probeer te upgraden van:

PDA: I5700XXIJ5
PHONE:I5700XXIJ5

naar:
PDA: I5700XIK1
PHONE:I5700XXIL3

(downgrade maybe?)

En wat wordt er eigenlijk gefixt bij deze firmware upgrade :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is geen downgrade, K staat hoger in het alfabet dan J. ;)
NPS is erg slecht, blijven wachten of opnieuw proberen.
Opnieuw proberen door de telefoon te ontkoppelen, je battery eruit halen als ie nog aan staat en opnieuw opstarten. Kun je het weer proberen.
Er is niks gefixed, je hebt nu alleen de laatste 1.5 versie.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 345029 op 05-04-2010 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fazal-sama
  • Laatst online: 10-01-2021
ye dacht ik al :D, na de 2e x is het gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:37
SimplySimon schreef op maandag 05 april 2010 @ 13:53:
Het is gelukt. Kwam er net alleen achter dat ik een andere firmware heb gedownload, namelijk i570EXXJCF.
Is dit een oudere of nieuwere versie als die jij beschrijft? Anders doen we het gewoon nog een keer:P
Nieuwer maar ik heb gelezen dat hierin de agenda niet meer werkt, dus dan moet je maar even kijken of je dat nodig hebt. In JCE werkt de agendag in elk geval. Ik spreek niet uit ervaring maar ik had het in het vorige topic een aantal keer gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:43
Even een vraagje he:

Wat zijn de nadelen van het upgraden via Odin ten opzichte van NPS?
kan iemand dat even uitleggen, ik weet dat NPS zelf gewoon zuigt, maar ik wil dadelijk niet met een toestel zitten zonder Nederlandse aanvul-optie o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Marrtijn schreef op maandag 05 april 2010 @ 16:04:
Even een vraagje he:

Wat zijn de nadelen van het upgraden via Odin ten opzichte van NPS?
kan iemand dat even uitleggen, ik weet dat NPS zelf gewoon zuigt, maar ik wil dadelijk niet met een toestel zitten zonder Nederlandse aanvul-optie o.i.d.
Odin verandert op zich niets aan de firmware, het geeft je alleen wat meer keus in welke firmware je flasht. De meeste Android firmwares hebben bergen met talen, sommige hebben alleen Aziatische of Arabische talen oid. Ik heb nog niet meegemaakt dat Nederlands er niet bij zat.
Als NL in het rijtje zit, betekent dit dat je alles in NL kan doen, of bijvoorbeeld menu's, knoppen en namen van standaardprogramma's in EN en alleen de toetsenbordtaal NL. Andersom kan uiteraard ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nu alleen nog geen 9 homescreens.
Dit zou toch mogelijk worden met i570EXXJCE. Iemand een idee?

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 345029 op 05-04-2010 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
wanneer je op je homescreen staat gewoon op de menuknop drukken.
Daar kan je ergens je screens beheren, gewoon op één van de plusjes drukken en klaar!

Bij de Lkmod gaat het ongeveer hetzelfde: menuknop -> settings (die van de homescreen replacement, niet de android settings) en adhv de pijltjes het aantal screens aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is het bij screen size? Moet ik dan echt alle widgets verwijderen?
Bedankt voor je hulp. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diertje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-11-2023

diertje

/ban mediocrity

Anoniem: 345029 schreef op maandag 05 april 2010 @ 17:09:
Ik heb nu alleen nog geen 9 homescreens.
Dit zou toch mogelijk worden met i570EXXJCE. Iemand een idee?
Op het je op het home screen bent op de "menu" toets drukken. Dan op "wijzigen".... de rest wijst zichzelf :)

Ik, geheel anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja dat doe ik, maar dan kan ik kiezen voor achtergronden, configure, meldingen of instellingen.
Als ik instellingen kies kan ik niet voor wijzigen kiezen. wat doe ik fout?
Het homescreen is toch gewoon het beginscherm?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 345029 op 05-04-2010 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben er al uit, kan met Lkmod max 7 homescreens. Je hoeft alleen widgets te verwijderen als je minder wil omdat er dan widgets op het te verwijderen scherm staat. :) Bedankt jongens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steije
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-06 21:34
Wat moet ik doen als Odin mijn telefoon niet herkent, ik heb 'm al drie keer gereboot en in download mode gezet? NPS herkent 'm wel (en vraagt ook of ik wil upgraden etc...)

Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 84hannes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-06 08:50
Op een hierbovengenoemde website lees ik:
- Before you flash check always your simlock!
Op dit forum lees ik hier niets over. Moet ik hieruit concluderen dat iedereen een telefoon zonder simlock heeft (Belgie), of deze heeft laten verwijderen?

edit:
Bij nader inzien heb ik inderdaad ook geen lock, verkeerd gekeken vorige keer. In belgie verwacht ik uberhaupt geen simlock

[ Voor 20% gewijzigd door 84hannes op 05-04-2010 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb idd een spica zonder simlock. Voor zover ik weet wordt ie in Nederland niet met simlock verkocht.
Hoe dat in België zit weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
In België is ie officieel niet gelanceerd.
De meeste die hier in België terecht komen zijn Nederlandse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean-Paul Bidet
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07:09
Ten eerste, mooi topic en helder uitgelegd!

Heb mijn spica succesvol geupgrade naar Android 2.1 en de taal veranderd in het Nederlands. Ziet er leuk uit en de look and feel is prettig.

Op een of andere manier lukt het me echter niet om "online" te gaan, kan wel gewoon bellen en gebeld worden. Ik kan maw mijn mail niet lezen en het internet niet op.

Bij instellingen mobiel netwerk staat gegevensroaming aan. En bij bechikbare netwerken heb ik gekozen voor automatisch. Mijn netwerkprovider is trouwens KPN.

Update files zijn: I570EXXJCF en spica_jc3.ops

Iemand enig idee of ik iets over het hoofd zie, of is dit een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat zijn de goede files, eerst uitpakken. Je had alleen beter i570EXXJCE kunnen nemen, bij JCF doet de agenda het niet. JCE is de officiële ROM van Samsung.

Je kunt niet online omdat je de instellingen nog niet hebt.
Die moet je handmatig invoeren in het menu bij APN.

Wist niet dat de spica niet in België te koop was, vreemd.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 345029 op 05-04-2010 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 348805

Jean-Paul Bidet schreef op maandag 05 april 2010 @ 20:36:

Heb mijn spica succesvol geupgrade naar Android 2.1 en de taal veranderd in het Nederlands. Ziet er leuk uit en de look and feel is prettig.

Op een of andere manier lukt het me echter niet om "online" te gaan, kan wel gewoon bellen en gebeld worden. Ik kan maw mijn mail niet lezen en het internet niet op.

Bij instellingen mobiel netwerk staat gegevensroaming aan. En bij bechikbare netwerken heb ik gekozen voor automatisch. Mijn netwerkprovider is trouwens KPN.

Ik draai op JCF, En het werkt met KPN. Even op de KPN site kijken hoe je de APN instellimgen doet voor de Spica; staat daar uitgebreid. Ik draai geen LkMOD meer omdat dan op JCF de agenda niet meer werkt, en de telefoon gaat maar 1-2 keer over (bekend probleem); waar heb je anders een phone voor ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jean-Paul Bidet schreef op maandag 05 april 2010 @ 20:36:

Ik heb er ook I570EXXJCF op staan.
Wifi werkt uitstekend maar de gprs verbinding doet wat narrig: Ik kan (via GPRS) wél mailen via POP3 maar niet internetten. Ik heb overigens roaming 'uit' staan. Provider is Hi (= KPN instellingen)
Alleen onderstaande invullen:
Naam: Mobiel Internet
APN: portalmmm.nl
Proxy: 10.10.100.20
Poort: 5080
MCC: 204
MNC: 08
APN type: Internet

Vergeet niet na het invullen op 'opslaan' te gebruiken (knop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:05
Ik ben sinds een paar dagen ook een gelukkige bezitter van een Spica, maar ik zit met een probleem.
Na het inpluggen van de usb stekker krijg ik alleen de eerste keer na een reboot van het toestel de optie om de SD card usb opslag in te schakelen, hierna kan ik met geen mogelijkheid de SD card nog bereiken via mijn computer. Ik heb al enkele widgets hiervoor geprobeerd, maar die doen ook niets. Heeft iemand enig idee wat ik verkeerd doe of wat er aan de hand kan zijn?

edit: usb fouten opsporen staat aan.
edit2: mm, ik zie net dat ik dit in het verkeerde topic had gepost, mijn excuses

[ Voor 11% gewijzigd door Teddy op 06-04-2010 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 348537 schreef op maandag 05 april 2010 @ 21:00:
[...]

Ik heb er ook I570EXXJCF op staan.
Wifi werkt uitstekend maar de gprs verbinding doet wat narrig: Ik kan (via GPRS) wél mailen via POP3 maar niet internetten. Ik heb overigens roaming 'uit' staan. Provider is Hi (= KPN instellingen)
Alleen onderstaande invullen:
Naam: Mobiel Internet
APN: portalmmm.nl
Proxy: 10.10.100.20
Poort: 5080
MCC: 204
MNC: 08
APN type: Internet

Vergeet niet na het invullen op 'opslaan' te gebruiken (knop)
Ok Randomerror, ik heb ook Hi via KPN; zelfde instellingen als jij en ik kan mailen en internetten (zelfs toen ik de LkMod ern nog op had).
BTW: Ik had ook JCB en JCE al geflasht en volgens mij is het allemaal hetzelfde met een andere landinstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ hghar
Met i570EXXJCE heb je er geen last van. Flash je die er toch op, is hetzelfde als JCF toch?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 345029 op 05-04-2010 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65974

Teddy schreef op maandag 05 april 2010 @ 21:05:
Ik ben sinds een paar dagen ook een gelukkige bezitter van een Spica, maar ik zit met een probleem.
Na het inpluggen van de usb stekker krijg ik alleen de eerste keer na een reboot van het toestel de optie om de SD card usb opslag in te schakelen, hierna kan ik met geen mogelijkheid de SD card nog bereiken via mijn computer. Ik heb al enkele widgets hiervoor geprobeerd, maar die doen ook niets. Heeft iemand enig idee wat ik verkeerd doe of wat er aan de hand kan zijn?

Misschien MountUSB app eens proberen?
http://www.androlib.com/a...abraxas-mountusb-qqE.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En anders kun je alleen een cardreader gebruiken, beetje omslachtig, maar is dan een oplossing.
Goede vraag, dit viel me ook al op.
Zou ook mooi zijn als apps2sd zou werken...

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 345029 op 05-04-2010 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 345029 schreef op maandag 05 april 2010 @ 21:08:
@ hghar
Met i570EXXJCE heb je er geen last van. Flash je die er toch op, is hetzelfde als JCF toch?
Klopt , maar ik stop ff met flashen, want steeds weer alle apps opnieuw installeren/instellen heb ik ff geen zin in, en ik had de LkMod alleen maar voor rootacces om wat standaard apps te verwijderen. en ik had een hekel aan die samdroidlogo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ach ja, die zie je toch alleen maar bij opstarten. Maar als je dat vaak moet doen begrijp ik je wel ja...
Zou mooi zijn als apps2sd zou werken, maar dat zij ik al.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 345029 op 05-04-2010 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 345029 schreef op maandag 05 april 2010 @ 21:19:
Ach ja, die zie je toch alleen maar bij opstarten. Maar als je dat vaak moet doen begrijp ik je wel ja...
Bovendien blijft met LkMOD ook op JCE, dat je phone maar 1-2 keer overgaat, dus ik gaa eerst lekker op vakantie met een goed werkende standaard JCF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gigi71
  • Laatst online: 10-06 20:58
Anoniem: 345029 schreef op maandag 05 april 2010 @ 21:13:
Zou ook mooi zijn als apps2sd zou werken...
Zou inderdaad mooi zijn. Heb nu nog maar 50 MB vrij na installatie JCE en een paar apps :'( .

Edit: Voor mensen die zich nu zorgen gaan maken - zijn wel een paar grote apps.

[ Voor 14% gewijzigd door gigi71 op 05-04-2010 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 348805 schreef op maandag 05 april 2010 @ 21:15:
[...]

Klopt , maar ik stop ff met flashen, want steeds weer alle apps opnieuw installeren/instellen heb ik ff geen zin in, en ik had de LkMod alleen maar voor rootacces om wat standaard apps te verwijderen. en ik had een hekel aan die samdroidlogo.
Hier ook. Ik kan wel ff leven zonder gprs(prepaid). Gebruik voor 95% wifi. Heb ook geen zin om weer het hele zwikkie te installeren (navigatie en zo...). Wacht wel tot er iets heel 'moois' voorbij komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Had er geen last van... nou neem ik ook vrij snel op, zal er eens op letten, kan het nu niet uitproberen, heb geen 2e telefoon of iemand in de buurt. ;) Fijne vakantie dan! 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 345029 op 05-04-2010 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 348805 schreef op maandag 05 april 2010 @ 21:22:
[...]

Bovendien blijft met LkMOD ook op JCE, dat je phone maar 1-2 keer overgaat, dus ik gaa eerst lekker op vakantie met een goed werkende standaard JCF
In je phone staat bij elke JC. : Firmwareversie 2,1 - update1 . Dus mijn volgende flash hoop ik bij update2 of hoger. Ik denk dat 2.1 voorlopig wel blijft, want dat is ook de versie van Google op de Nexus, en Google heeft het liefst elke androidphone voorlopig op 2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Werd net gebeld en gaat idd 2 keer over, maar blijft wel trillen. Dus dit ligt aan Lkmod 2.5.1? Vast nog geen betere Lkmod uit die geen fouten heeft?

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 345029 op 05-04-2010 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 345029 schreef op maandag 05 april 2010 @ 21:46:
Werd net gebeld en gaat idd 2 keer over, maar blijft wel trillen. Dus dit ligt aan Lkmod 2.5.1? Vast nog geen betere Lkmod uit?
ligt aan lkmod. check forum op samdroid.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oké, ga wel ff zoeken. :9

Gevonden. Of eigenlijk niet en heb het gevraagd of er al een oplossing voor is. Wordt vervolgd...

[ Voor 72% gewijzigd door Anoniem: 345029 op 05-04-2010 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 348798

Custom ROM zou leuk zijn ...
Beta's - en ook final ROM's hebben veel overhead die veel van je geheugen afsnoepen.
(lees ik heb bijvoorbeeld niks aan Frans, Duits, Arabisch ... APN, PROXIMUS, PKK ...)

Iemand een hint hoe je de ROM zelf kan gaan modden, alvorens te flashen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prototype666
Anoniem: 348798 schreef op maandag 05 april 2010 @ 22:05:
Custom ROM zou leuk zijn ...
Beta's - en ook final ROM's hebben veel overhead die veel van je geheugen afsnoepen.
(lees ik heb bijvoorbeeld niks aan Frans, Duits, Arabisch ... APN, PROXIMUS, PKK ...)

Iemand een hint hoe je de ROM zelf kan gaan modden, alvorens te flashen ?
rfs files mounten als fat32, alle onnodige meuk er uit gooien unmounten. of iets in die richting. zoals hier boven te lezen ga ik dat een dezer dagen proberen :P mocht het lukken post ik wel een uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
@Bluefall en de rest: hartelijk dank voor de TS en alle andere informatie.

Ik heb nu 2.1 (JCE) erop staan en bevalt prima. De snelheid valt me hard mee en Android 2.1 heeft een hoop leuke features. Ook eindelijk bestanden versturen via Bluetooth :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gigi71
  • Laatst online: 10-06 20:58
Kies ziet mijn toestel met JCE niet (blijft roepen dat ik moet wachten) :( . Is er een optie (zoals die ook in 1.5 zit) om dat mogelijk te maken? Ik heb USB-fouten opsporen al aanstaan (anders is het bij mij ook niet mogelijk om de geheugenkaart via USB te koppelen aan m'n pc in JCE 2.1). Alleen die tweede optie (iets met niet alleen als SD kaart) kan ik niet vinden, is die er nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prototype666
gigi71 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 01:28:
Kies ziet mijn toestel met JCE niet (blijft roepen dat ik moet wachten) :( . Is er een optie (zoals die ook in 1.5 zit) om dat mogelijk te maken? Ik heb USB-fouten opsporen al aanstaan (anders is het bij mij ook niet mogelijk om de geheugenkaart via USB te koppelen aan m'n pc in JCE 2.1). Alleen die tweede optie (iets met niet alleen als SD kaart) kan ik niet vinden, is die er nog?
nee, die is er niet meer. maar die is ook niet meer nodig, hij zou het gewoon moeten doen met usb-fouten opsporen aan. bij mij was dat eerst ook, maar na alles geupdate en gereboot te hebben werkte het weer.
probeer ook de drivers van de telefoon opnieuw te installeren. dat doe je in computerbeheer -> apparaatbeheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-06 20:12
Proxy is niet nodig voor internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Werkt m.uitzendinggemist.nl bij jullie? Als ik op "bekijk" klik krijg ik de melding "You do not have permission to open this page", en dan de RTSP link. De YouTube-app werkt wel.

Ik heb gezocht op de foutmelding, het heeft er volgens mij mee te maken dat de RTSP-link niet aan een programma is gekoppeld. Precies dezelfde fout krijg je bijv. als je de Market applicatie niet geinstalleerd hebt en je opent een market:// url.

Een Factory Reset lost het ook niet op... Iemand anders ook dit probleem gehad? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Teddy schreef op maandag 05 april 2010 @ 21:05:

edit2: mm, ik zie net dat ik dit in het verkeerde topic had gepost, mijn excuses
Ben even aan de slag gegaan en ben eruit.
Je kunt met 2.1 NPS niet meer gebruiken (toch wel). Hij start niet meer op. (Edit: Moet hem opnieuw installeren.)
Je kunt nu Samsung KIES gebruiken. (is beter, gebruik deze maar. :) )
Ik sloot mijn toestel aan en KIES herkende alleen mijn SD card.
Toen wilde ik een foto overzetten maar die werd niet geaccepteerd.
Dit komt doordat ik hem op het toestel nog niet gekoppeld had.
Toen ik hem koppelde, en nog een keer een bestand probeerde over te zetten deed ie gewoon wat hij moet doen en zette de foto op de SD card. Succes!

De telefoon wordt dus niet herkent.
Maar dat is niet zo erg, komt toch wel uit bij samsung firmwares. Waarschijnlijk nog eerder ook. Dan kan ik updaten via odin en heb ik alsnog hetzelfde.

Zolang hij aan USB aangesloten is kun je de galerij niet gebruiken zie ik nu.

Met 2.1 kun je bestanden via bluetooth verzenden en ontvangen met je telefoon.
Misschien werkt het dan ook wel met je laptop/pc, dan heb je ook gelijk een antwoord op je vraag.
Ben dik tevreden over android 2.1 i570EXXJCE met Lkmod, alleen de ringtone gaat maar 2x, maar blijft wel trillen. Dat ligt aan Lkmod. Heb al gevraagd of dit verholpen kan worden.
Dat is de enige bug die in Lkmod zit. Bericht en E-mail meldingen doen het wel. Ligt niet aan 2.1.

Edit: Zie net je edit2, hopelijk is dit bericht voor anderen dan wel bruikbaar. ;)
Edit2: Je hoeft met 1.5 niet de USB te koppelen. NPS herkent de SD kaart zonder koppeling.
In NPS kun je dan bestanden naar het sdcard logot'je slepen.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 345029 op 06-04-2010 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prototype666
Anoniem: 345029 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 11:07:
[...]
Je kunt met 2.1 NPS niet meer gebruiken volgens mij. Hij start niet meer op bij mij.
[...]
ik kan nog met nps updaten terwijl hij al op 2.1 zit. I570EXXJCF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean-Paul Bidet
  • Laatst online: 07:09
Wederom bedankt voor de aanwijzingen. Kan nu zowel mijn werkmail (exchange server) als Gmail synchroniseren, iets wat niet (standaard) kon op de oorspronkelijke 1.5 versie.

Diende trouwens wel mijn telefoon te herstarten voordat deze online ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Prototype666 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 13:16:
[...]

ik kan nog met nps updaten terwijl hij al op 2.1 zit. I570EXXJCF.
Zeker de update naar 1.5 ofzo?
Dan ga ik NPS vanmiddag maar eens opnieuw installeren. Niet dat ik er wat aan heb, maar goed, wil het werkend hebben. En voor het geval dat de NPS update naar 2.1 nieuwer is en niet op Samsung firmwares komt, maar dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 345029 op 06-04-2010 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Anoniem: 345029 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 14:01:
[...]

Zeker de update naar 1.5 ofzo?
Dan ga ik NPS vanmiddag maar eens opnieuw installeren. Niet dat ik er wat aan heb, maar goed, wil het werkend hebben. En voor het geval dat de NPS update naar 2.1 nieuwer is en niet op Samsung firmwares komt, maar dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen.
Volgens mij zijn JCE en JCF beide NPS updates, voor verschillende landen. Als er een nieuwere build uitkomt, zal die vast wel ergens te vinden zijn. Vanaf de kant van Samsung verwacht ik dat het de komende tijd erg stil blijft zodra 2.1 overal uitgebracht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:37
Nou las ik iemands ervaring over JCF, die meldde dat de gevoeligheid van het touchscreen sterk verbeterd zou zijn t.o.v. JCE, en dat JCF sneller draait. Iemand ook deze ervaring, dan ga ik misschien toch over op JCF + Lkmod 2.5.1. Ik gebruik die agenda namelijk toch nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 353667

Ik wil graag mijn spica updaten naar JCE maar ik kom niet verder dan setup connection kan iemand me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:30

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

mischien wat meer informatie?

hoe update je?
welke firmware update je?
welk OS draai je?

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zet de new ops bij ops en de firmware bij one package en vink dan one package ook aan
mijn huidige firmware is i5700xxij5
en OS van pc is win 7 32nogwat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346969

Dit probleem had ik ook, volgens mij heb ik "Debug only" aangezet. Toen werkte het wel.

Trouwens nog een vraag, aangezien ik dit nergens anders in dit forum kan vinden: wat is een goede manier om je spica te backuppen, incl. SMS en app data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dus je weet het niet zeker als debug only aan vink dat het werkt ik bedole niet dat het helemaal fout gaat ofzo

maar die backup maken moet je in de market zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee je krijgt hooguit hetzelfde scherm; het zou in totaal maar net iets meer dan 5 minuten moeten duren.

En ik bedoelde natuurlijk gratis backup ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140590

justin_ti schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 15:16:
Nou las ik iemands ervaring over JCF, die meldde dat de gevoeligheid van het touchscreen sterk verbeterd zou zijn t.o.v. JCE, en dat JCF sneller draait. Iemand ook deze ervaring, dan ga ik misschien toch over op JCF + Lkmod 2.5.1. Ik gebruik die agenda namelijk toch nooit.
ik vind ze beiden vrij gaar nog. veeel trager dan een recente 1.5 rom. ja ik heb de standaard launcher van samung vervangen door diverse alternatieven...maar dan nog trage bende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Anoniem: 346969 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 16:25:
Trouwens nog een vraag, aangezien ik dit nergens anders in dit forum kan vinden: wat is een goede manier om je spica te backuppen, incl. SMS en app data?
Ik heb MyBackup Free gebruikt, en die werkte prima. Je kunt aangeven wat je wil backuppen en dat zetie dan op je SD-kaart of online.

En kan iemand nog even kijken of m.uitzendinggemist.nl werkt met 2.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@toolman,
Vind de traagheid nog wel meevallen eigenlijk. Kan beter maar ook zeker slechter.
Ligt het aan de apps? Heb je een goede internetverbinding? Dat is zeer belangrijk bij Android.
Gebruik je een appkiller? dat hoeft niet bij Android, als de app niet gebruikt wordt, doet ie niks en staat ie op de achtergrond niks te doen tot je hem weer nodig hebt. Hoeft dus niet afgesloten te worden...

@Spicaphone,
Kijk maar ff op pagina 1, daar heb ik ergens een uitleg geschreven.
En voor Lkmod op pagina 2.
Heb je de new spica_jc3.ops en .winrar bestanden wel uitgepakt, zodat je een .spica_jc3.ops en een .tar bestand hebt voor Odin?
Eerst uitpakken dus!

@JanDM,
m.uitzendinggemist.nl doet het gewoon, je kunt de filmpjes streamen. Bedankt voor de tip!

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 345029 op 06-04-2010 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Anoniem: 345029 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 17:26:
@JanDM,
m.uitzendinggemist.nl doet het gewoon, je kunt de filmpjes streamen. Bedankt voor de tip!
Bedankt! Dit is wel heel vreemd, ik heb ook de JCE firmware en krijg nog steeds de foutmelding die ik hier beschreef. Misschien toch een (internet-)setting ofzo :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Had helemaal over je vraag heen gelezen op de vorige pagina, anders had ik je toen al antwoord gegeven.
Toen ik JCE erop had staan stonden er geen instellingen bij APN.
Die moest ik er zelf handmatig inzetten. Toen deed alles het direct. Heb Telfort.
Toevallig KPN als provider? Die willen nog wel eens moeilijk doen over streaming.

EDIT:

Hé, ik heb een andere beltoon gekozen die langer duurt en werd net gebeld en toen speelde m'n Spica hem helemaal af :) ;) De fout zit hem dus waarschijnlijk in herhalen van de beltoon.

Tip: Kies dus een lange beltoon.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 345029 op 06-04-2010 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@spicaphone,
Heb je de telefoon wel in download mode staan?
Kijk hier maar ff. dan wordt het je wel duidelijk hoop ik.

@Gwystyl,

Heb je al een stukje geschreven over de mods? Lijkt me erg interessant! M'n dank is groot.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 345029 op 06-04-2010 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Anoniem: 345029 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 17:57:
Had helemaal over je vraag heen gelezen op de vorige pagina, anders had ik je toen al antwoord gegeven.
Toen ik JCE erop had staan stonden er geen instellingen bij APN.
Die moest ik er zelf handmatig inzetten. Toen deed alles het direct. Heb Telfort.
Toevallig KPN als provider? Die willen nog wel eens moeilijk doen over streaming.
Ik heb T-Mobile, maar heb het ook bij WiFi. Opera Mini 5 opent de links ook niet. Ik heb nu Doga Player geinstalleerd en als ik de RTSP-url daarin plak werkt het als een trein. Ik vermoed dat de koppeling browser -> video player ergens niet goed gaat... Zovaak gebruik ik het niet, dus deze workaround volstaat voorlopig :)

Het al eerder genoemde Helix Launcher is een aanrader, werkt stukken beter dan Pantheon (default Samsung home screen) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ JanDM,
Helix launcher heb ik er ook opstaan, die krijg je samen met Lkmod 2.5.1.
Dat zal dan verklaren waarom het werkt. ;) heb jij de Lkmod ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja ik heb hem wel in download stand.
zover ben ik gekomen:
Download Start...
<0> Create File...
<1> StartThread Detected : 1
<2> StartThread Detected : 0
<3> StartThread Detected : 0
<4> StartThread Detected : 0
<5> StartThread Detected : 0
<6> StartThread Detected : 0
<7> StartThread Detected : 0
<8> StartThread Detected : 0
<1> setup connection...

nu weet ik niet wat ik meot doen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je wel de new .ops file en niet de vorige?
Anders zou ik het niet weten, ik heb het gedaan zoals ik beschrijf in de link.

Hier staat alles wat je nodig hebt. Wel ff registreren. Veel succes! laat maar horen als het niet lukt.

[ Voor 213% gewijzigd door Anoniem: 345029 op 06-04-2010 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokuta
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-06 22:38
Anoniem: 353667 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 20:27:
ja ik heb hem wel in download stand.
zover ben ik gekomen:
[...]
<1> setup connection...

nu weet ik niet wat ik meot doen :'(
Wordt je telefoon herkend door windows 7? Ik heb dit probleem ook een paar keer gehad. Wat ik heb geprobeerd:

- Odin als administrator uitvoeren
- De telefoon eerst in downloadmodus zetten, dan even wachten, dan pas verbinden met de pc
- Andere USB-poort proberen
- Rebootje of 1800.

Het is even klooien, maar bij mij was het na wat spelen met in en uitpluggen geen probleem. Als je iets als een pc suite-programma geinstalleerd hebt welke de verbinding met de telefoon monitort (PC studio etc) zet deze dan uit (ook in je system tray)

Succes!

Edit @ gjb29: Dat was bij mij ook een keer niet goed gegaan inderdaad, verkeerde .ops = errors of hangende verbinding, zo lijkt het. :D

[ Voor 8% gewijzigd door Rokuta op 06-04-2010 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daar zou het ook aan kunnen liggen, ik heb Vista, dus wist ik niet.

Had ik ook, kreeg een driehoekje op het scherm.
Had de oude .ops gebruikt, tweede keer niet uitgepakt. :P Achja, van je fouten leer je hè...
Daarom ook dit topic. Zodat andere mensen deze fouten niet maken, maar het gelijk goed doen en daarvan leren. Mits ze zich goed inlezen voor iets te doen. ;) Nogmaals bedankt TS!

Nu heb ik zelf een vraag, ik lees hier een andere manier van updaten. Ook zie ik een andere versie van 2.1.
Wat is er anders aan dan JCE? ze zien er hetzelfde uit...

Edit, Lees dat het de officiële duitse update is, waarschijnlijk hetzelfde dus? of toch niet?

[ Voor 89% gewijzigd door Anoniem: 345029 op 07-04-2010 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Anoniem: 345029 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 21:18:
Daar zou het ook aan kunnen liggen, ik heb Vista, dus wist ik niet.

Had ik ook, kreeg een driehoekje op het scherm.
Had de oude .ops gebruikt, tweede keer niet uitgepakt. :P Achja, van je fouten leer je hè...
Daarom ook dit topic. Zodat andere mensen deze fouten niet maken, maar het gelijk goed doen en daarvan leren. Mits ze zich goed inlezen voor iets te doen. ;) Nogmaals bedankt TS!

Nu heb ik zelf een vraag, ik lees hier een andere manier van updaten. Ook zie ik een andere versie van 2.1.
Volgens mij is dat de gewone manier van updaten met Odin
Wat is er anders aan dan JCE? ze zien er hetzelfde uit...

Edit, Lees dat het de officiële duitse update is, waarschijnlijk hetzelfde dus? of toch niet?
Zo te zien is dat DDJB2, een oudere build. De post is ook uit februari, maar de manier van updaten is niet veranderd. Ook de programma's die in de builds na die tijd zitten zijn niet echt veranderd volgens mij; wel zijn de nodige bugs geplet.

Het is er nog niet van gekomen om iets te schrijven over de mods; vandaag gaat niet lukken, maar morgen ga ik mijn best doen ('s avonds).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JanDM schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 16:53:
[...]

Ik heb MyBackup Free gebruikt, en die werkte prima. Je kunt aangeven wat je wil backuppen en dat zetie dan op je SD-kaart of online.
Thanks, die heb ik al gedownload maar nog niet geprobeerd... na 30 dagen het kopen ($4.99, 2 cent ;) of zo) waard?

Verder: heeft iemand ook het probleem dat de trema's en accenten e.d. niet werken met het NL toetsenbord in 2.1 (ik heb JCF)? Als ik de instellingen op Engels zet werkt de long press wel, maar dat is natuurlijk niet handig wanneer je NL berichten typt!
Als dit bij LkMod niet het geval is zet ik die erop. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Anoniem: 345029 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 19:52:
@ JanDM,
Helix launcher heb ik er ook opstaan, die krijg je samen met Lkmod 2.5.1.
Dat zal dan verklaren waarom het werkt. ;) heb jij de Lkmod ook?
Nee, ik heb de stock JCE en HelixLauncher uit de Market. (als je dan op de Home-toets drukt vraagtie welke homescreen je wilt gebruiken en kun je Helix als standaard instellen)
Anoniem: 346969 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 10:08:
[...]
Thanks, die heb ik al gedownload maar nog niet geprobeerd... na 30 dagen het kopen ($4.99, 2 cent ;) of zo) waard?
Ik heb MyBackup eenmalig gebruikt voor het overstappen van 1.5 naar 2.1. Er zijn waarschijnlijk gratis alternatieven, of je gebruikt het 30 dagen en kijkt dan of het z'n geld waard is.

[ Voor 7% gewijzigd door user109731 op 07-04-2010 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@robnijs

Weet niet wat je bedoeld met je vraag dus kan ik je niet bij helpen. Kan ook niet kiezen voor thema's.
Als je de verschillende stijlen voor je berichten bedoeld kan dat wel in het menu. die gesprekswolkjes dus.
Ook zou ik zowiezo de Lkmod erop zetten, je krijgt extra functies daarmee, meer zoiets als de nexus 1.
Live wallpapers enzo, aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-11-2023

kvdveer

Z.O.Z.

JanDM schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 10:46:
Werkt m.uitzendinggemist.nl bij jullie? Als ik op "bekijk" klik krijg ik de melding "You do not have permission to open this page", en dan de RTSP link. De YouTube-app werkt wel.
Hier op JC1 werk het gewoon, ik heb zojuist het journaal gekeken. (wifi)
Op uitzendinggemist gebruiken ze programma soms andere protocollen, dus daar kan het ook aan liggen.

[ Voor 0% gewijzigd door kvdveer op 07-04-2010 21:09 . Reden: even zeggen dat het wifi was ]

Localhost, sweet localhost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ gjb29

Ik bedoel accenten op letters: puntjes, `, ', ~ etc. Normaal kun je de letter ingedrukt houden en verschijnen er letters met accenten, maar dit gebeurt niet! Hebben jullie hier met LkMod ook last van?
Ik wilde deze nog niet erop zetten omdat ik lees dat de tel. maar 2x overgaat als je gebeld wordt? Of is dit niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-05 16:31
krijg gprs niet meer werkend na flash.. instellingen staan zoals hier eerder beschreven (Hi).
weet iemand hier een oplossing voor ?

*edit* t lijkt wel te werken... maar heeeeel erg traag.. WiFi functioneerd goed. browser ook volgens mij in gprs, alleen market is extreem traag

[ Voor 35% gewijzigd door Frontier op 08-04-2010 11:35 ]

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste