Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 21:39
als ik #1234# in typ op mijn spica krijg ik een melding: geweigerd. Wat doe ik verkeerd? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*#*#1234#*#*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op woensdag 07 april 2010 @ 08:35:
[...]

Volgens mij is dat de gewone manier van updaten met Odin

[...]

Zo te zien is dat DDJB2, een oudere build. De post is ook uit februari, maar de manier van updaten is niet veranderd. Ook de programma's die in de builds na die tijd zitten zijn niet echt veranderd volgens mij; wel zijn de nodige bugs geplet.

Het is er nog niet van gekomen om iets te schrijven over de mods; vandaag gaat niet lukken, maar morgen ga ik mijn best doen ('s avonds).
Bedankt, dit is dan duidelijk zo.
Dan is de one package wel beter en makkelijk. Is dit hetzelfde? Dus ook alle 4, maar dan in één?
Bedankt voor je duidelijke antwoorden. Ik ben benieuwd naar je uitleg over de andere mods.
Maar neem je tijd, snap wel dat dat zo snel nog niet gedaan is. M'n dank is groot!

@robnijs,

Oh, bedoel je dat, ik ga wel ff proberen.
Edit, Bij mij doen ze het dus ook niet. Jammer, was wel makkelijk geweest.
Hopelijk komt de "officiële" snel.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2010 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*#1234# kan ook, is korter. :9

Edit: Crap, sorry voor dubbelpost.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2010 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:26
TS-Mededeling

Mocht er iemand tijd/zin hebben om een uitleg te schrijven over de verschillende mods, of graag de TS helpen aanvullen, contacteer me dan maar via DM. (Ik heb het momenteel nogal druk, dus geef ik graag wat werk, hoe klein ook, uit handen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prototype666
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-04-2013
meh, ik krijg het niet voor elkaar die rfs bestanden te mounten :/ iemand tips? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ gjb29
Dat is jammer; misschien toch een alternatief keyboard installeren. Maar daar is vast een ander topic voor ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08-09 22:12
update2: info van gjb29 hieronder klopt niet, deze firmware kan wel worden gebruikt en is niet alleen Russisch!

update: nieuwe JD1 versie blijkt Russisch te zijn, niet gebruiken dus!

JD1 is nu ook opgedoken op samdroid.net
Geen idee of er verbeteringen zijn, maar hij is hier te vinden:
http://www.multiupload.com/KRD9MRLYNJ

[ Voor 45% gewijzigd door quazar op 12-04-2010 09:58 . Reden: Toch niet alleen Russisch ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drdnl
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-06 14:16
Voor iedereen die blijft hangen op <setup connection...>:

3. Koppel je Spica los en ga naar Instellingen -> Toepassingen ->Ontwikkeling -> vink "USB fouten opsporen" aan.
4. Ga nu naar Instellingen -> over het toestel -> extra instellingen -> vink "enkel massaopslag" uit.

En dan, in mijn geval vooral stap 3, zijn nogal belangrijk, blijkt... Dat heeft mij enkele uren gekost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prototype666
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-04-2013
drdnl schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 14:42:
Dat heeft mij enkele uren gekost
dan had de zoekfunctie je een hoop leed bespaard want het is al meerdere malen gezegd. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quazar schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 12:43:
JD1 is nu ook opgedoken op samdroid.net
Geen idee of er verbeteringen zijn, maar hij is hier te vinden:
http://www.multiupload.com/KRD9MRLYNJ
NIET downloaden, tenzij je geen problemen hebt met Russisch.
Is dus de Russische taal/versie. ;)
Verder is deze hetzelfde als JCE of JCF.
JCE is de Franse 2.1 versie en JCF is de Zweedse versie. En JCB is de Duitse.
De laatste letter staat altijd voor de taal/land. Zo staat elke letter voor iets. E is Eclair en XX betekent bijvoorbeeld Europe.
Zoek maar op. :) Ik weet het zo niet meer waar J en C voor staan. Volgens mij één van de 2 de versie.

Als dit dan toch een nieuwe versie is lees ik het graag!
Ben nu een vage vertaling aan het lezen en is nog niks over geschreven. Oordeel zelf maar.

Edit: JD1 is JCE voor Rusland.

Er staat in dit topic dat de beltonen het niet goed doen. dit klopt wel, ook bij JCE, en JCF maar dat kun je verhelpen door een lange beltoon of mp3 te kiezen als beltoon. Sms meldingen geen problemen.
Denk dus dat er een fout zit in het herhalen van de beltoon...wordt daar in de toekomst nog iets aan gedaan??

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2010 19:13 . Reden: toevoegingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
Dus E is Frans, F is Zweeds en B is Duits? Logisch...

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja. Niet erg logisch nee, dat dacht ik ook al.
Maar je kunt JCE en JCF ook op het nederlands zetten, het is alleen de taal waarin die voor het eerst opstart.
De russische weet ik niet of die in het nederlands kan.

Edit, volgens mij hebben de letters te maken met de volgorde van uitgave voor elk land.
Daarom staan ze in die volgorde, en niet de letter van de taal/land. Lijkt me logisch dan.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2010 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 09:39
waarom zit er dan verschil tussen JCE en JCF? Volgens mij is die laatste letter gewoon de versie, hoe hoger de letter hoe nieuwer de rom. Immers werkt de agenda bijvoorbeeld ineens niet meer in JCF, maar schijnt hij toch een fractie sneller te zijn dan JCE. Of moet dat dus blijkbaar onzin zijn?

Dan ist ook erg logisch dat ze nu van de C naar de D overstappen, weer een serie verder.

[ Voor 13% gewijzigd door justin_ti op 09-04-2010 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, zat ook al naar die D te kijken zoals ik al zij, idd hoger. Als die beter is gaat 'ie erop. :9
Als iemand meer weet hierover laat het dan hier ff weten? Thanks!

Snelheid vind ik meevallen, het is wel trager dan 1.5. maar is goed te doen.
Scherm rotatie gaat wel sneller.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2010 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justin_ti schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 21:39:
Immers werkt de agenda bijvoorbeeld ineens niet meer in JCF, maar schijnt hij toch een fractie sneller te zijn dan JCE. Of moet dat dus blijkbaar onzin zijn?
Wat raar, ik lees het nu weer dat de agenda niet zou werken in JCF. Ik snap daar dus niks van want bij mij werkt het prima. Ik heb gewoon pushmail en ook mijn agenda wordt bijgewerkt. Wat werkt er dan niet? Heb wel wat nukkigheden met GPRS (alleen pop-mail werkt onder gprs). Voor de rest gaat hij als de brandweer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet jij of JCF sneller is dan JCE, of maakt 't niet uit?

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2010 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 16:32:
[...]

Er staat in dit topic dat de beltonen het niet goed doen. dit klopt wel, ook bij JCE, en JCF maar dat kun je verhelpen door een lange beltoon of mp3 te kiezen als beltoon. Sms meldingen geen problemen.
Denk dus dat er een fout zit in het herhalen van de beltoon...wordt daar in de toekomst nog iets aan gedaan??
JCF geen probleem met korte beltonen. Blijft gewoon bellen. Dit is inderdaad een Scandinavische versie. De startpagina's verwezen naar http://wap.funclubnordic.com/ en die zit in Zweden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 22:02:
Weet jij of JCF sneller is dan JCE, of maakt 't niet uit?
Ik heb werkelijk geen idee. Ik heb namelijk nooit JCE gedraaid. Ik vind de JCF wel heerlijk draaien.Gaat echt als een speer in vergelijking met Cupcake 1.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Oh trouwens volgens mij is die agenda die niet werkt alleen als je LKmod er bij installeert!
[edit]

In principe zou je van te voren de knopcombo op kunnen schrijven om de taal te veranderen, zo moet je makkelijk van Russisch naar Nederlands moeten kunnen toch.

[ Voor 48% gewijzigd door justin_ti op 09-04-2010 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@randomerror,
Dan ga ik dit weekend JCF wel ff flashen, bedankt. d:)b
Kan ik hem er gewoon overheen flashen? En werkt Lkmod dan ook gewoon weer, of ook overnieuw?
Misschien dat je dat ook weet, heb er niks over gevonden.

@justin_ti,
Alleen bij JCF, maar die gebruik ik nog niet. Heb nu nog JCE en daar werkt 'ie gewoon.

Ja, dat zou kunnen, maar er blijft het fijt dat 'ie hetzelfde is. ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2010 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JCE is volgens mij de beste beta-versie.
Deze wordt ook op samsung-firmwares als de beste aangegeven.
Omdat het een beta-versie is zullen er altijd nog bugs aanwezig zijn.
Doch, het is een enorme vooruitgang t.o.v. de originele Cupcake 1.5.

Een officiele release door Samsung, die weinig of geen overhead bevat, en die ook rekening houdt met regio/provider gebonden settings, lijkt me niet eenvoudig. Ik denk ook niet dat zulke specifieke updates er op korte termijn gaan komen.

Vermits Android open source is kan iedereen, die de kennis heeft en de moeite doet om de overhead er uit te halen, het besturingssysteem op zijn/haar mobieltje op maat maken ...

De vraag is: wie kan dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt ook, dan laat ik het lekker zo.
En als de officiele via NPS beschikbaar komt, kan ik die er dan nog wel opzetten nu ik JCE heb?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2010 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, Samsung zou updates vanuit beta-versies niet willen ondersteunen.
Zou me raar lijken, maar het kan.
Je zou dan je mobieltje toch opnieuw kunnen flashen naar een wel-door-samsung-ondersteunde-update 1.5 versie toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat kan ik wel. Dan wacht ik nog ff af wat die allemaal kan. is dat goed of beter, dan komt die erop, Ben benieuwd of de extra's van de Lkmod dan ook werken, of dat dit een add-on is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 22:34:
@randomerror,
Dan ga ik dit weekend JCF wel ff flashen, bedankt. d:)b
Kan ik hem er gewoon overheen flashen? En werkt Lkmod dan ook gewoon weer, of ook overnieuw?
Misschien dat je dat ook weet, heb er niks over gevonden.
Ik weet niet of je hem er overheen kunt flashen. Ik denk dat het niet anders werkt met Odin dan gewoonlijk(?)

Lkmod heb ik niet, maar ik heb de afgelopen tijd wel een post voorbij zien komen waarin iemand de combinatie JCF en Lkmod had...kan alleen niet meer terugvinden wie dat nou was... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij gooit 'ie de oude eraf voor de andere erop komt maar weet het niet zeker.
Er is idd iemand die deze combo heeft met JCF, alleen doet de agenda het dan niet meer, alhoewel er ook weer mensen zijn waarbij de agenda het blijft doen.

Ik denk dat ik het zo laat, hou wel in de gaten of er nieuwe versies uitkomen die bugfixes hebben.
Er zijn tot nu toe 2 bugs bekent voor JCF en 2 voor JCE.
JCF waar bij sommigen de agenda het niet doet en je kunt geen trema's zetten als je lang op een letter drukt op het toetsenbord.
JCE moet je een lange beltoon of mp3 kiezen, hij herhaalt hem niet. Ook bij deze versie doen de trema's het niet.
Zou de laatste letter dan toch voor de versie staan? Erg onduidelijk zo.

Bij NPS hoef je alleen je telefoon aan te sluiten en op update te drukken en dan gaat de rest vanzelf. Het is de versie waarvan Samsung vind dat het de beste is.
Met ODIN bepaal je zelf wat er als firmware op je telefoon komt, je kunt de firmware zelf downloaden en dan kun je die uploaden in ODIN. Net zoals je je avatar hier of een foto naar internet upload. Alleen dan naar je telefoon, nadat je op start hebt gedrukt. Zo makkelijk werkt het met ODIN. :)
Wel even de complete info lezen over updaten, je moet o.a. wel de bestanden uitpakken en je moet de new spica_jc3.ops file hebben voor ODIN, daarin staat info voor ODIN in welke volgorde de update moet gebeuren. maar is ook makkelijk als je eenmaal weet hoe het moet. Dus eerst even inlezen is de tip. Snap je het nog niet, vraag dan hier maar gerust om hulp.

Het klopt dat ik vaak mijn berichten aanpas, meestal zet ik dan extra info erbij, excuus hiervoor.
Ik wil graag info geven die klopt en volledig mogelijk is.
Alle info staat meestal een half uurtje later volledig in de post. ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2010 18:11 . Reden: toevoegingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met de nieuwe 2.1 kan'k de phone nog niet zien in kies of NPS , is dit normaal ?

geheugenkaartje hebk wel aant werk gekregen ondertussen

live wp is mooi maar vertraagd de boel wel vindk

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2010 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het wordt er idd iets langzamer door maar het valt wel mee. Mijn mening en je krijgt er wat moois voor terug.
Klopt, dan moet je weer terug flashen naar 1.5, kun je de officiële erop zetten als samsung hem eindelijk eens een keer uitbrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help :?

Ik heb alle stappen doorlopen maar Odin blijft 'hangen' op <setup connection>

Iemand een idee wat ik verkeerd doe?

(stap 3 & 4 heb ik uitgevoerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
Heb je NPS/Kies volledig afgesloten (in tray rechtsonder), best ook eens controleren bij taakbeheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 22:08:
[...]

Ik heb werkelijk geen idee. Ik heb namelijk nooit JCE gedraaid. Ik vind de JCF wel heerlijk draaien.Gaat echt als een speer in vergelijking met Cupcake 1.5
ik snap er niks, welke cupcake versie had je dan? alle 2.1 roms heb ik al gedraaid, maar tis allemaal trage zooi in vergelijking met de JB3 1.5 rom. ook met mods en alternatieve laucnhers komt het niet in de buurt van de 1.5 performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je tip van bluefall niet werkt:
Heb je de new spica_jc3.ops file wel gebruikt?
Deze staan ergens in de bovenste posts op deze bladzijde.

@bluefall
Je hebt een DM voor de startpost. Zelfs 2. ;)

@ Toolman,

Klopt wel, maar het 2.1 bestand is dan ook 2x zo groot. En in Beta. De beste is JCE.
Had je kunnen weten. Nogmaals, alles is op eigen risico. Maar daarom ook dit topic, we helpen je wel als je er niet uitkomt. ;) En het werkt stabiel, anders had ik alweer terug geflashed.

@ iedereen
Vanaf nu heb ik ook rechten om de TS aan te passen. Ik zal mijn best doen om alles zo compleet mogelijk te maken. Bedankt bluefall!

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2010 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Bluefall & gjb29

Bedankt voor jullie reacties.

Het wil alleen nog steeds niet lukken.

Firmware: I570XXJCE
OPS: spica_jc3.ops
Windows XP SP3

1 Spica reageert op NPS
2 NPS volledig afsluiten
3 Toestel in downloadmodus
4 Odin opgestart en spica wordt herkend
5 OPS en Fiwmware geslecteerd in ODIN
6 One package aangevink

Nadat ik op start druk blijft hij dus hangen op <setup connection> 8)7

Wat ik lees over <setup connection> is dat de drivers vaak niet goed zijn. maar volgens mij is dit ook ok:

SAMSUNG Mobile Modem #2
SAMSUNG USB Composite Device

Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige wat je fout doet is dat je alleen one package aanvinkt. Heb ik vanmorgen al aangepast in de TS.
Je moet alle 4 hokjes aanvinken, Niet debug. Dus 4 vinkjes. Succes.

Als hij in downloading blijft staan op menuknop drukken, start ie weer op. Linkerknop.
Dan usb los, uitdoen en weer in download mode.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2010 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik ook gehad. Pas bij de 4e poging succes. Probeer dit eens:

1. Ik heb eerst de NPS versie die bij de Spica is meegeleverd volledig gedeïnstalleerd.
2. Ook alle driver meuk die die NPS installatie meebracht gedeinstalleerd. (stuk of 10! samsung usb drivers met allemaal iets verschillende namen. Zat ook een of andere nokia driver bij.) Computer pas opnieuw opstarten als je al die drivers kwijt bent.
3. Vervolgens heb ik de nieuwe NPS v1.5.0.AC4 geïnstalleerd. Die installeert ook netjes één driver. Daarna dus die nieuwe NPS opgestart en Spica gekoppeld (fouten opsporen aan). Dan installeert hij nog de extra 2 benodigde drivers.
4. NPS volledig afsluiten (ook de agent met taakbeheer) en telefoon loskoppelen
5. Odin opstarten en volledig instellen
6. Dán pas Spica in downloadmodus opstarten en dán pas aan computer koppelen
7. zodra het gele Com vakje verschijnt DIRECT op start drukken.

Vooral stap 6 en 7 zijn volgens mij cruciaal. Hopelijk gaat hij nu wel verder dan <setup connection>. Bij mij wel in ieder geval.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2010 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
heeft iemand de nieuwste firmware al getest? I570EXXJD1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, volgens mij is dat de Russische versie van JCE. Hetzelfde dus.
Dat is alles wat ik erover gevonden heb. Als deze nieuwer is en ik heb het nog niet gevonden, laat het dan alsjeblieft weten.

Edit, heb elders gevraagd, hoop er later op terug te kunnen komen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2010 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 april 2010 @ 10:28:
@ Toolman,

Klopt wel, maar het 2.1 bestand is dan ook 2x zo groot. En in Beta. De beste is JCE.
Had je kunnen weten. Nogmaals, alles is op eigen risico. Maar daarom ook dit topic, we helpen je wel als je er niet uitkomt. ;) En het werkt stabiel, anders had ik alweer terug geflashed.
klopt weet ik ook wel hoor:) maar stabiel vind ik het ook niet. gps fix duurt veel te lang (vaak niet), regelmatig een crash, 3g connectie niet stabiel (google werkt dan bijv wel, maar treintijden weer niet of heel traag)....al met al zuigt het nogal. ik zou niet weten wat ik verkeerd doe, kheb gewoon de JCE+Lkmod erop gehad, met correcte apn settings....doe geen spannende dingen, gewoon basic functionaliteit werkt niet lekker. en dat alles naast de traagheid...maar goed als het bij jou wel goed werkt: fijn :) ik wacht nog op een later rom die miss beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Vreemd dat sommige het sneller vinden werken dan cupcake en anderen het retetraag vinden. Ik ben zelf inmiddels nog steeds niet begonnen aan een update, en begin steeds meer te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Menu-instellingen-draadloze instellingen-mobiele netwerken-naam toegangspunten.
Dan kom je in APN. Menutoets drukken en dan nieuwe APN. Nu kun je handmatig de instellingen opgeven en opslaan.

Ik heb er even naar gekeken omdat ik veel op WiFi zit maar werkt idd niet goed. Ene keer wel dan weer niet.
Ga er in de loop van de dag naar kijken.

Gedaan, en het werkt als een trein! Ook na een herstart van de telefoon, en aan/uit zetten van WiFi.
Kijk hier maar even voor de instellingen. :9 bij de eerste naam de profielnaam die je wil. De rest van het lijstje in je phone leeg laten.

De officële komt eraan, dan kun je die erop zetten via NPS 7. Als het goed is kan dat gewoon. Maar ben ook tevreden met deze tot nu toe.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2010 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justin_ti schreef op zondag 11 april 2010 @ 13:51:
Vreemd dat sommige het sneller vinden werken dan cupcake en anderen het retetraag vinden. Ik ben zelf inmiddels nog steeds niet begonnen aan een update, en begin steeds meer te twijfelen.
Valt erg mee hoor, de traagheid. En er zit standaard een manager op 2.1.... En alles werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
ik snap iets niet. Ik heb de telefoon volgens mij al geflashed. De laatste berichten in Odin zijn:
<1> PASS!!!
<0> Destroy instant..
<0> Killed timer
Alleen start mijn telefoon niet opnieuw op. Hij blijft hangen bij de afbeelding van de mobiele telefoon met daarnaast het waarschuwingsbord. Kan ik hem nu gewoon resetten of moet ik nog langer wachten tot hij opnieuw opstart? Het beeld hangt al zo'n 3 minuten na het laatste bericht in Odin.

EDIT: Misschien ben ik iets te ongeduldig. Bij reset time staat namelijk 300 sec. Misschien dat ik nog even moet wachten.

EDIT 2: Dat kan het ook niet zijn. Telefoon hangt nog steeds bij dit beeld. Moet ik gewoon een hard reset doen? Ik neem aan dat de firmware er al op staat aangezien er PASS staat in Odin.

[ Voor 26% gewijzigd door I-Heine-I op 11-04-2010 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En anders op menuknop drukken, usb ontkoppelen en weer in downloadmode en opnieuw proberen.

Gebruik je wel de spica_jc3.ops file? En de bestanden uitgepakt? Dan moet het werken.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2010 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
Verwijderd schreef op zondag 11 april 2010 @ 16:11:
En anders op menuknop drukken, usb ontkoppelen en weer in downloadmode en opnieuw proberen.

Gebruik je wel de spica_jc3.ops file? En de bestanden uitgepakt?
jep, de nieuwe spica_jc3 en alles uitgepakt. Alleen de tar geladen bij one package.

Toen ik op de menu knop drukte ging hij wel opnieuw opstarten. Hij kwam tot een volle laadbalk maar nu wil hij niet verder. Batterij eruit gehaald en nog een keer geprobeerd en hij wil nog steeds niet langs de laadbalk. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan uit doen, in downloadmode zetten en overnieuw.
Alle 4 hokjes aanvinken.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2010 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
Verwijderd schreef op zondag 11 april 2010 @ 16:21:
Dan uit doen, in downloadmode zetten en overnieuw.
opnieuw flashen of de telefoon opnieuw opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I-Heine-I schreef op zondag 11 april 2010 @ 16:21:
[...]

opnieuw flashen of de telefoon opnieuw opstarten?
Uitzetten, volume omlaag cameratoets en powertoets tegelijk indrukken. Nu ga je weer opnieuw flashen, met alle 4 hokjes aangevinkt, en debug niet. Dan moet hij het doen. Wordt je telefoon herkent in Odin?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2010 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
oke, ik ben opnieuw aan het flashen. Hoop dat hij het hierna doet. Anders misschien de originele rom weer proberen. Alvast bedankt voor de hulp

YES, hij lijkt het te doen. Ik zie franse tekst en de tijd in de eclair letters. Volgens mij lukt het nu, bedankt! _/-\o_

[ Voor 30% gewijzigd door I-Heine-I op 11-04-2010 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, dat is goed, gefeliciteerd, je hebt eclair.
Probeer maar *#1234# in te toetsen.

Klopt, is de officiële franse versie. Je kunt de taal naar nederlands zetten in het menu, bij parametres, en dan moet je even verder kijken. Is niet zo moeilijk.

Wil je ook live wallpapers, kijk dan even naar de startpost. Daar staat hoe je Lkmod erop zet.

[ Voor 141% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2010 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
eerste indrukken zijn erg goed trouwens. Het ziet er allemaal wat mooier uit. De lag die ik vaak had bij het horizontaal typen is volgens mij verdwenen.

Bedankt voor de hulp gjb29! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is idd verdwenen. Je moet mobiel internet opnieuw instellen.
Kijk hier maar ff.

wil je ook live wallpapers? Lkmod staat een uitleg over op de startpost.
Je kunt ook helix launcher uit de market downloaden.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2010 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Bluefall, gjb29, PvdV1

Ik heb de oplossing gevonden, pak een andere laptop. (W7)

Ik heb nu I570XXJCE incl. Lkmod draaien en tot nu toe werkt alles vlot en naar behoren.

Bedankt voor jullie hulp. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Vista dus heb er geen last van. Met W7 moet je Odin als Administrator uitvoeren, zeker weer een geintje van Microsoft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 april 2010 @ 10:26:
[...]

ik snap er niks, welke cupcake versie had je dan? alle 2.1 roms heb ik al gedraaid, maar tis allemaal trage zooi in vergelijking met de JB3 1.5 rom. ook met mods en alternatieve laucnhers komt het niet in de buurt van de 1.5 performance.
ik weet niet welke 1.5 er standaard op zat. Daarna nog een 1.5 versie er op gehad die ik er met de laatste New PC Studio op had gezet (de 'upgrade') Ik moet er bij wel zeggen dat ik die vertragende animaties heb uitgezet [geluid- en weergaveinstellingen, animatie]. Dat draait echt veel prettiger en sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uit de doos zat dit op de spica.:

PDA: i5700XXIJ5
Phone: i5700XXIJ5

Had ook bugs, dan is JCE zelfs beter. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpuntnl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 00:10

wpuntnl

tja... waarom ook niet...

voor mij is die I570EXXJD1 geen verbetering t.o.v. I570EXXJCF... hoewel hij sneller reageert en over het algmeen soepeler loopt... bevat de JD1 ineens geen calender sync voor exchange meer... en dat was best een welkome toevoeging. Ik ben dus weer terug naar JCF... jammer...

hopelijk in een volgende versie het beste van de twee.... dus EN snelle grafische drivers EN volledige exchange ondersteuning...

overigens gebruik ik geen mod... eigenlijk omdat ik geen root nodig heb...

[ Voor 8% gewijzigd door wpuntnl op 11-04-2010 22:41 ]

Survival of the W-est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar je krijgt niet alleen maar root, je krijgt ook verschillende extra's die het met 2.1 alleen niet doen. Zeg maar de functies van de Nexus one, maar dan op je Spica. :D

Het beste van de 2 wil ik ook wel, met Lkmod. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2010 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08 14:41

Daantje20

Je moet leven om te leren.

Ik heb ook JCE op mijn telefoon gehad, maar hij was niet zo stabiel, zou ik iets verkeerd hebben gedaan?

Heb het nog eens gedaan, lijkt nu goed te zijn, ik heb JCE erop staan zonder mod.
Na een halve dag gebruik merk ik dat de 3G/HSDPA verbinding niet echt stabiel is. Ik heb Hi (KPN).

[ Voor 49% gewijzigd door Daantje20 op 12-04-2010 14:52 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je wel deze instellingen gebruikt?
Eerste naam bovenaan is van het profiel die je zelf geeft, 2e naam moet je de naam van deze instellingen kiezen.
Apn en password ook. De rest laat je leeg.
Bij mij werkt het nog steeds goed, heb Telfort.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2010 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritsm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-04-2024

mauritsm

zo veel tekst...zo weinig ruim

Voordat ik begin met flashen vroeg ik mij af of je de telefoon nog kunt redden als die gebrickt is?
Of heb je dan gewoon pech...
Heeft iemand trouwens al 3G-ondersteuning bij Vodafone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, maar als je de stappen volgt in de topicstart dan kan het niet misgaan.
Als je een driehoekje hebt met uitroepteken haal dan je batterij eruit en er weer in en weer in downloadmode.

Ja.

Nee, helaas werkt Vodafone nog niet met de 2.1 roms. Wordt dus wachten op de "officiële".

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2010 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritsm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-04-2024

mauritsm

zo veel tekst...zo weinig ruim

Bedankt, maar als ie niet met vodafone werkt...dan wacht ik nog wel even...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08 14:41

Daantje20

Je moet leven om te leren.

Blijkt dat het wat druk was op het netwerk van Hi??

Ik heb nog wel een applicatie crash als ik een gesprek beëindig.

Nu ontdek ik dus ook dat het browsen niet helemaal lekker gaat, vaak houd hij halverwege het laden van de pagina er mee op.

Misschien toch beter een HTC kunnen kopen >:)

[ Voor 45% gewijzigd door Daantje20 op 13-04-2010 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan ook natuurlijk, werkt goed, dus...

Is me nog niet opgevallen, ga er eens op letten, maar komt niet zo vaak voor dat ik dan gebeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij is het flashen niet goed gegaan
bij het opstarten loopt die vast
ik lees alleen als het goed mar is er manier om de tel te resetten
of een andere handeling te doen
iemand tips
of terug sturen naar de fabikrant
odin zit me tel niet meer
en nps ziet alleen de sd kaart zegt die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:17
Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 12:23:
Bij is het flashen niet goed gegaan
bij het opstarten loopt die vast
ik lees alleen als het goed mar is er manier om de tel te resetten
of een andere handeling te doen
iemand tips
of terug sturen naar de fabikrant
odin zit me tel niet meer
en nps ziet alleen de sd kaart zegt die
Batterij er uit en er weer in, dan telefoon weer in download mode zetten en proberen opnieuw te flashen? Het zou kunnen dat je de verkeerde spica.ops hebt gebruikt; voor de nieuwere 2.1 builds (JC3, JCE, JCF enz) moet je spica_jc3.ops gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor de reactie

probleem is nu dat hij de com poort ook niet ziet

daarom kan ik hem niet op nieuw flashen

of is daar ook een trucje voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 23:08
Iemand voor de gein al I570EXXJD1 met vodafone getest?

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 15:46:
bedankt voor de reactie

Blijven proberen kan helpen. Ik heb (in dit topic) iemand gezien bij wie het pas lukte nadat zowel telefoon als computer een (paar) keer opnieuw waren opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij ziet me tel als een spica card
hij geeft nu ook een conflict op me com poort
en op me oude pc met xp hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-11-2023

kvdveer

Z.O.Z.

Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 15:46:
bedankt voor de reactie

Ik had hetzelfde probleem. Na het installeren, deinstalleren (3x) van NPS en tig keer rebooten van PC en telefoon werkte het in eens wel. Hij ziet de com-poort trouwens alleen als de telefoon in download mode is, dat had ik aanvankelijk ook niet door.

Succes er mee.

Localhost, sweet localhost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woohoow ! Thanks, works like a charm ! Zalig ;-)
Heeft blijkbaar wel wat probs met het zoeken van mijn locatie via de gps. Maar als dat alles is ;-)
Verwijderd schreef op woensdag 14 april 2010 @ 06:44:
hij ziet me tel als een spica card
hij geeft nu ook een conflict op me com poort
en op me oude pc met xp hetzelfde
Waarschijnlijk een conflict met uw drivers ? Mss even verwijderen en herinstalleren ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JD1 geflasht (full rom). vervolgens rootaccess (om facebook en myspace te verwijderen) via Root_LkUpdate_v3_PDA.tar. (dus niet de LKmod) .Dan start tie wel op met het samdroidlogo. Dit is weer te verwijderen door vervolgens alleen de bootloader van JD1 te flashen.
Daarna Helixlauncher uit de Market installeren.
Voor mij werkt alles (Hi netwerk)
Heeft nog iemand bugs in de JD1 kunnen ontdekken ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Verwijderd schreef op woensdag 14 april 2010 @ 14:43:
JD1 geflasht (full rom). vervolgens rootaccess (om facebook en myspace te verwijderen) via Root_LkUpdate_v3_PDA.tar. (dus niet de LKmod) .Dan start tie wel op met het samdroidlogo. Dit is weer te verwijderen door vervolgens alleen de bootloader van JD1 te flashen.
Daarna Helixlauncher uit de Market installeren.
Voor mij werkt alles (Hi netwerk)
Heeft nog iemand bugs in de JD1 kunnen ontdekken ???
Nee, maar die kan jij ons mooi vertellen :). Merk je veel voordeel tov JCE met LkMod? Meer ruimte om programma's te installeren oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op woensdag 14 april 2010 @ 15:48:
[...]

Nee, maar die kan jij ons mooi vertellen :). Merk je veel voordeel tov JCE met LkMod? Meer ruimte om programma's te installeren oid?
Toch wat ontdekt (volgens mij ook in JCF) : Automatische belichting van de camera werkt pas nadat je de eerste foto hebt gemaakt, lastig. JD1 lijkt iets sneller bij toetsenbord en Samsung toetsenbord is terug (whatever). Na installatie nog 127 MB over voor apps (volgens mij ongeveer hetzelfde als bij de overige JC's)
Ben benieuwd of de final een keer verschijnt op samsungfirmware. of krijgen we JD2, JD3......JE1.....enz.
Bij JCF moest ik af en toe opnieuw connecten met Wifi bij dezelfde verbinding, heb ik tot nu met JD1 niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JC1 was ook een full ROM, volgens mij waren de volgende JC's hier weer aanpassingen op
JD1 is ook weer een full ROM, dus ook weer een nieuwere CSC, Bootloader en Phone.
Volgens bepaalde forums zijn de grafische drivers aangepast. We gaan er maar weer vanuit dat nieuwer ook beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is dan duidelijk.

"Helaas" voor mij niet meer van toepassing, heb nu een HTC Legend.
Kon m'n Spica voor een goede prijs verkopen. :P
Toch zal ik hier blijven komen om hulp te geven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 april 2010 @ 17:15:
Dat is dan duidelijk.

"Helaas" voor mij niet meer van toepassing, heb nu een HTC Legend.
Kon m'n Spica voor een erg goede prijs verkopen. :P
Toch zal ik hier blijven komen om hulp te geven. ;)
600 MHZ processor ipv 800 vande Spica ?? terwijl de HTC Desire met 1000 MHZ maar 3 tientjes duurder is ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar ik heb hem gekregen. :P
En iets sneller dan de Spica, ondanks 600Mhz. ;) In ieder geval met 2.1.
De Spica is zeker niet langzaam, echt niet, maar het gaat met de Legend net even beter.
Dus de Spica is over en mag dus weg, heb er veel plezier van gehad.
Er zit geen één krasje op, Degene die hem koopt krijgt een z.g.a.n. telefoon.

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2010 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08-09 22:12
Ondertussen is Lk2.02 uitgekomen op Samdroid.net.

Apps2SD werkt nu prima, waardoor er meer geheugen is! Ook wordt je in deze versie echt root (Titanium Backup werkt nu bijvoorbeeld wel).

Tot nu toe werkt het op mijn Spica prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
JD1 er net op geflashed. Draait nog soepeler dan JCE imo.
Nog een handig tooltje: APN backup & restore
Doet precies wat het zegt, en handig wanneer je af en toe eens flasht, en niet steeds alle instellingen opnieuw wil invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bluefall schreef op donderdag 15 april 2010 @ 21:41:
JD1 er net op geflashed. Draait nog soepeler dan JCE imo.
Nog een handig tooltje: APN backup & restore
Doet precies wat het zegt, en handig wanneer je af en toe eens flasht, en niet steeds alle instellingen opnieuw wil invoeren.
nog soepeler? minder traag bedoel je zeker:) ik vind het allemaal maar niks tot nu toe. ik kom telkens terug op JB3 1.5 rom. hebben jullie die weleens geprobeerd? die draait pas echt soepel. alle 2.1's komen niet in de buurt en zijn allemaal schokkende slakken tov de JB3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
JD1 is echt soepel te noemen.
Wel HelixLauncher erop gezet als homescreen replacement. Pantheon blijft in 2.1 idd wel aan de trage kant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draai een anderhalve week de JCE en heb nu plots last van spontane reboots. Hoef er zelfs niet gebeld voor te worden zoals er hier ook mensen last van hebben.

Heb Pantheon vervangen door Helix en het enige wat ik in de laatste dagen heb bij geïnstalleerd is Air Control game. Nog iemand last daarvan?

En iemand die er last van had en naar JD1 ging, komt dit nog voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen last van reboots bij JCF... ik zal JD1 ook eens proberen komend weekend, misschien is het NL toetsenbord verbeterd (accenten etc.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteravond JD1 geinstalleerd, was de eerste keer dat ik mijn Spica firmware flashte. Heb de instructies gevolgd in de topicstart en alles is goed gegaan, thanks voor de hulp!

Over JD1: Werkt goed, kan nu op WIFI netwerken waar ik bij cupcake niet opkon, ook grafisch een grote verbetering! (En niet in het Russisch zoals hier gezegd werd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
@ hierboven: Blij dat het goed gegaan is!
Heb je hem als one package geflashed, of als aparte bestanden?
Ikzelf heb de aparte bestanden gebruikt, toen ik zag dat alle .tars aanwezig waren, maar het zou misschien ook als one package gaan (zelf niet getest)

JD1 staat inderdaad standaard in het Engels (stond -uitermate ten onrechte- ook in de TS, maar is gisteren verwijderd)

Edit:
Op JCE had ik trouwens soms last dat de telefoon in vergrendeling bleef vast zitten. (Lock-down coma, zoals ik het in de I5700 topic noemde), en daar lijkt JD1 ook geen last meer van te hebben (tot nu toe O-) )

[ Voor 22% gewijzigd door Bluefall op 16-04-2010 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net JD1 er op gezet: Nu werkt mijn GPRS (Hi) gelukkig wel i.t.t. JCF. Merk ook wel verbetering met JCF v.w.b. wifi (=zeer snel AP's gevonden en geconnect). Morgen wel ff GPS met IGO testen. Heb hem er maar net op staan, maar de eerste indruk is nu al dat het wat 'steviger' aanvoelt (stabieler).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook JD1 geflashed. Bij mij stond direct in het nederlands!. Ook de LK v2.02 mod geflashed. Ik heb dus nu "root", maar hoe kan ik nu de voorgeinstalleerde apps zoals divxvod verwijderen? Er ontbreekt een handleiding of howto bij die mod. Kan iemand verduidelijken wat er allemaal mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Verwijderd schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 11:50:
Heb ook JD1 geflashed. Bij mij stond direct in het nederlands!. Ook de LK v2.02 mod geflashed. Ik heb dus nu "root", maar hoe kan ik nu de voorgeinstalleerde apps zoals divxvod verwijderen? Er ontbreekt een handleiding of howto bij die mod. Kan iemand verduidelijken wat er allemaal mogelijk is?
Je hebt Root Explorer of ES explorer nodig die je bij instellingen als root kan instellen. ES explorer loopt bij mij wel vast als ik root niet uit zet na gebruik.
Root aanzetten bij ES File Explorer: settings - root - HiAPK - set /system as RW (of iets in die trant, als het uitgebreider moet geef maar een gil, dan zoek ik het specifieker op)

De standaard programma's van de rom staan als .apk in /system/app. Als je ze daar weg haalt zie je ze ook niet meer in je menu verschijnen.
Bij sommige programma's is er een .apk en een .odex, maar ik weet niet wat .odex doet. Als je niet weet welke apk welk programma is, kan je er op klikken zodat hij vraagt om te installeren. Daarmee krijg je meestal de echte titel van het programma wel in beeld.

Een paar dingen die ik altijd weg haal:
MMS.apk (standaard sms en mms app)
Bluetoothicon
WifiIcon
LatinIME (standaard android toetsenbord, doe ik pas na het installeren van HTC Touch Input v20 lowres)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@gwystyl
Gelukt met Root Explorer. ES explorer loopt bij mij direct vast als ik de root instellingen aanpas. Zodanig zelfs dat ik hem moet deïnstalleren en dan opnieuw installeren, wil ik hem weer kunnen gebruiken!
Heb ook het HTC toetsenbord geìnstalleerd maar dan v24. Is er een reden dat jij v20 gebruikt, of gaat de ontwikkeling van dat HTC toetsenbord zo snel?

Ik heb ook voor de eerste keer eens opgestart in recovery modus om een backup te draaien. Hij doorloopt dat proces en geeft dan "done" aan. Als ik dan de telefoon opnieuw opstart, dan staat er wel een backup_PDA bestand in de samdroid map op de SD-kaart, maar die is 0 bytes...
Heeft iemand soortgelijke ervaringen? Kan het zijn dat het te maken heeft met het feit dat er nog maar 167 MB vrij was op mijn SD-kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pasz schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 20:35:
Iemand voor de gein al I570EXXJD1 met vodafone getest?
Ja, werkt niet met Vodafone. De kernels etc compilen vanuit de source lukt me helaas niet, ik vraag komende week wel op samdroid hoe dat moet.

Maar wat ik mij afvraag is, of het ook mogelijk is ok alleen de PDA en BOOTLOADER te flashen, zodat de phone intact blijft. Misschien werkt vodafone dan wel, maar ik ben bang dat ik hem dan niet meer op kan starten.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2010 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Verwijderd schreef op zondag 18 april 2010 @ 11:35:
@gwystyl
Gelukt met Root Explorer. ES explorer loopt bij mij direct vast als ik de root instellingen aanpas. Zodanig zelfs dat ik hem moet deïnstalleren en dan opnieuw installeren, wil ik hem weer kunnen gebruiken!
Heb ook het HTC toetsenbord geìnstalleerd maar dan v24. Is er een reden dat jij v20 gebruikt, of gaat de ontwikkeling van dat HTC toetsenbord zo snel?
Daar had ik ook last van met ES explorer :(. Opnieuw installeren hoeft niet, je kan de settings uit /data/data/com.estrongs.android.pop/shared_prefs kopieren als die nog goed zijn, en terugzetten met Root Explorer als je ze verneukt hebt (ja weet het, beetje omslachtig, maar het kan)
Ik gebruik v20 omdat ik eerst een hele tijd v4 heb gebruikt omdat lowres een hele tijd niet werd geupdate. Nu wordt die blijkbaar wel weer meegenomen, maar ik heb een week of drie niet gekeken of er updates waren. Ik zal die thread weer in de gaten gaan houden :)
Ik heb ook voor de eerste keer eens opgestart in recovery modus om een backup te draaien. Hij doorloopt dat proces en geeft dan "done" aan. Als ik dan de telefoon opnieuw opstart, dan staat er wel een backup_PDA bestand in de samdroid map op de SD-kaart, maar die is 0 bytes...
Heeft iemand soortgelijke ervaringen? Kan het zijn dat het te maken heeft met het feit dat er nog maar 167 MB vrij was op mijn SD-kaart?
ruimte zou kunnen; als je pda-gedeeltes flasht zijn die ook rond de 160-180 mb; als er niet genoeg ruimte was voor je huidige pda-gedeelte, kan het zijn dat hij daar wel de placeholder als naam neerzet maar niet je echte backup.
Hoe kom je trouwens in recovery modus? Ik dacht dat die niet meer beschikbaar was onder 2.1, behalve bij LK2.02. Jij had toch JD1?

edit: nvm, ik zie dat je LK2.02 ook gedaan hebt. Is het lastig om die werkend te krijgen? Ik heb het bij JD1 + root v3 gehouden; ik zie een beetje op tegen klooien in terminal om de sd-kaart te partitioneren.

[ Voor 5% gewijzigd door gwystyl op 18-04-2010 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gewoon de guidelines gebruikt die Leshak in de topicstart heeft gezet op Samdroid. Dus LK2-02_update.zip op de root van je sd-kaart zetten en dan i5700_LK2-02_PDA.tar flashen met Odin. Hij start dan vanzelf op in recovery en dan kies je "apply any zip from SD" en kies je bovenstaande zipfile. Ging probleemloos.
Ik heb mijn sdkaart nog niet gepartitioneerd. Heb maar het bijgeleverde 1gb kaartje dus eerst maar eens een fatsoenlijke kaart kopen... Maar ik kan al wel een backup doen dacht ik. Die bewaar ik dan wel op mijn laptop.Ik zal eens wat ruimte vrijmaken en opnieuw proberen....

Update:
Had nu 326 mb vrij....Geen succes! Weer een filesize van 0. Dit is wel vreemd want een uitgepakt PDA file was altijd zo'n 200mb...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2010 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb op het Samdroid forum de vraag gesteld over backup.

Leshak's antwoord:
"For backup you need about 700MB free space on SD card:
factoryfs.rfs <= 200MB + datafs.rfs <= 150MB -> for create tar file + 350MB "

Het is dus toch een kwestie van voldoende ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Verwijderd schreef op zondag 18 april 2010 @ 15:40:
Heb op het Samdroid forum de vraag gesteld over backup.

Leshak's antwoord:
"For backup you need about 700MB free space on SD card:
factoryfs.rfs <= 200MB + datafs.rfs <= 150MB -> for create tar file + 350MB "

Het is dus toch een kwestie van voldoende ruimte.
Waarschijnlijk kopieert hij het dan eerst naar de SD-kaart voor het getard wordt oid? Ik hou het ff bij de root die ik nu heb, dat is mooi genoeg voor nu. Als ik ruimte te kort kom voor het installeren van apps ga ik wel met app2sd aan het klooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu een backup van JD1 gemaakt. Ik neem aan dat je die terug kan flashen als PDA met one package aangevinkt in Odin.

@gwystyl
Ik heb Leshak gevraagd welke firmware hij aanbeveelt op dit moment en dat is JCE. JD1 gaf volgens hem "strange "errors" in log file"... Ik heb vooralsnog geen problemen opgemerkt, maar ik heb JCE nog niet geprobeerd en kan ze dus niet vergelijken.
Jij draait ook JD1 toch? Hoe bevalt je die in vergelijking met JCE/JCF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Verwijderd schreef op zondag 18 april 2010 @ 21:33:
Heb nu een backup van JD1 gemaakt. Ik neem aan dat je die terug kan flashen als PDA met one package aangevinkt in Odin.

@gwystyl
Ik heb Leshak gevraagd welke firmware hij aanbeveelt op dit moment en dat is JCE. JD1 gaf volgens hem "strange "errors" in log file"... Ik heb vooralsnog geen problemen opgemerkt, maar ik heb JCE nog niet geprobeerd en kan ze dus niet vergelijken.
Jij draait ook JD1 toch? Hoe bevalt je die in vergelijking met JCE/JCF?
Ik draai idd ook JD1. JCE was prima (ook in combinatie met LkMod), bij JCF + LkMod deed de kalender het niet, dus die heb ik niet zo lang gehad. Ik heb niet veel verschil gemerkt tussen JCE, JCF en JD1. Na customisen (helixlauncher, achtergrondje veranderen, ong 30 programma's installeren en stuk of 10 weghalen uit /system/app) is er weinig verschil in werking of snelheid.

Ik heb vanochtend het punt bereikt dat ik te weinig ruimte had, dus ik ga vanavond ook maar met de SD aan het partitioneren en dan kijken of app2sd werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij wou hier bij het flashen van JD1 ook niet beginnen (vast op start connection met windows 7)
werkte wel als ik hem in compabiliteitsmode zet met vista, mss dat het nog mensen helpt...

Welke root/mod zouden jullie aanraden bij JD1 ?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2010 15:00 ]

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste