Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mylar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-09 13:08
pasz schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 13:13:
[...]

Ik heb precies dezelfde firmwares als jij. Met als extraatje de eerder genoemde 3d drivers.

Heb het net geprobeerd. Geen probleem hier. Maakt netjes 5 log bestandjes aan op je SD.

Eerste boot duurt wat lang. Tweede boot al veel sneller.

Quadrant score valt een beetje tegen : 584
Thx, dan zal ik deze update vanavond ook ff uitvoeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mylar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-09 13:08
Heb ondertussen de ext2 update gedraaid and it worked like a charm :*)

Maar zoals je zegt, een groot snelheidsverschil zie ik niet meteen. Ik had een spectaculairder resultaat verwacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zidane007nl
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 23:46
gwystyl schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 11:35:
Ik draai op het moment nog/weer CM6.1.1a8.3 lightweight by Dude. Deze was vrij snel, maar begint nu ook wat log te worden :(. Ik denk dat ik binnenkort toch maar de SGM beta 2.1 ga proberen.
Deze draai ik nou ook, nadat ik eerst de Kitchen erop had gezet, maar net als in de Kitchen werkt bij deze Bluetooth niet goed. Soms gaat Bluetooth gewoon niet aan en het bellen via mijn autoradio gaat ook niet meer. Ik kan ze wel koppelen, maar het geluid komt uit de telefoon ipv. de autoradio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 23:08
Zijn er nog spica-tweakers die de Yonip kernel en bij behorende libsqlite.so gebruiken ?

update : ik heb eerst yonip v18 geinstalleerd. Ging niet helemaal goed toen ik iets uit de market installeerde.

http://forum.samdroid.net...54/index3.html#post138903

Toen maar de v12 uit hetzelfde topic genomen. Deze lijkt goed te werken. Quadrant score 645. Toch aardig.

[ Voor 50% gewijzigd door pasz op 09-05-2011 13:59 . Reden: yonipv12 ]

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 23:14
Ik heb CyanogenMod-6.1.1-Spica-alpha8.4 geflashed, deze werkt best goed maar Youtube heeft een flinke lag.

pluspunt tov stock 2.1 rom:

- meerdere gmail agenda's syncen (handig met google apps)
- native wifi tethering met wpa ipv adhoc (roadwarrior)
- camera app werkt sneller (stock 2.1 gaf vaak bij de eerste foto een flinke overbelichting)
- gebruik voelt wat soepeler aan

minpunt:
- youtube flinke lag

[update]
Ik heb de intercept3d driver geinstalleerd, youtube werkt weer fatsoenlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door zx9r_mario op 13-05-2011 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
zx9r_mario schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 18:19:
Ik heb CyanogenMod-6.1.1-Spica-alpha8.4 geflashed, deze werkt best goed maar Youtube heeft een flinke lag.
Ik heb nu CyanogenMod-6.1.1-Spica-a8.4 - NextGeneration geïnstalleerd.
Werkt erg lekker en ziet er goed uit. Bevat een paar MIUI widgets

http://forum.samdroid.net...a8-4-nextgeneration-4764/

Quadrant score : 604

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
Is SpicagenMod-froyo-BETA2.1 een betere keuze dan CM? Ik las ergens dat SGM min of meer de opvolger is van CM.

Een feature binnen CM is native wifi tethering met WPA (geen adhoc), heeft SGM dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:45
zx9r_mario schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 22:28:
Is SpicagenMod-froyo-BETA2.1 een betere keuze dan CM? Ik las ergens dat SGM min of meer de opvolger is van CM.

Een feature binnen CM is native wifi tethering met WPA (geen adhoc), heeft SGM dit ook?
klopt en ja :)

Nieuwer is niet altijd beter, maar SGM wordt in ieder geval nog doorontwikkeld, verder zijn het voornamelijk variaties op CM6.1.1a8.x zoals lightweight by dude of nextgeneration. Een beetje afhankelijk van je voorkeur voor thema's en geïnstalleerde zooi kan je er één kiezen. Sommige thema's/kernels/patches werken alleen op SGM, andere op CM. Lees dus altijd goed wat er bij een bepaalde release staat, en lees als het kan ook zoveel mogelijk van de bijbehorende discussion thread door. Daarin wordt meestal wel gevraagd waarmee het compatible is als dat niet bij de release staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik deze tutorial om mijn Spica te rooten. Dit gaat goed tot aan de stap waar ik een zip op de SD-card moet selecteren:

Afbeeldingslocatie: http://www.addictivetips.com/wp-content/uploads/2010/05/SDCardZip.png

Wanneer ik op "OK" klik (en daarna op "Home" om de installatie te bevestigen), krijg ik de volgende foutmeldingen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
E:Can't mount /dev/st16
(Invalid argument)
Deleting files...
[...]
E:Can't mount SYSTEM:
E:Failure at line 9:
copy_dir PACKAGE:system SYSTEM:
Installation aborted.

De SD-kaart die ik gebruik, zit al sinds het begin in mijn Spica. Ik heb nooit problemen gehad met het lezen/schrijven van en naar de kaart. Voor de zekerheid heb ik het kaartje geformatteerd (in windows op fat32 formaat) en er alleen de genoemde getoonde zip op gezet, maar dit mocht niet baten. Nu lees hij de hele kaart niet meer. Als ik in het Android system recovery menu kies voor "Partition sdcard ->" en vervolgens een partitiegrootte kies, krijg ik weer een foutmelding:

code:
1
2
3
[...]
-- Formating SDCARD
Error formatting sdcard.

Weet iemand wat hier aan de hand is?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2011 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
/dev/st16 is volgens mij de partitie die normaal als /system gemount wordt.
Toen ik voor het eerst ging flashen kwam ik die melding ook vaak tegen (ook bij anderen op het forum), maar nu niet meer.
De tutorial die je volgt verwijst naar Samdroid; het stappenplan van de originele thread is helaas niet zo duidelijk maar werkt op dezelfde manier. Hierin zit een iets nieuwere recovery.

Bij mij helpt het als ik even wacht en dan nog een keer op 'install zip from sd-card' kies. Het lijkt wel of de spica af en toe moeite heeft om alles snel genoeg te mounten. Probeer eens of het wel werkt als je een paar seconden wacht tussen het kiezen van de zip en op home drukken.

Een andere optie is het flashen van een volledige custom rom via odin. Er zijn er op Samdroid een paar te vinden, zoals bijvoorbeeld deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op zondag 15 mei 2011 @ 10:50:
[...]

/dev/st16 is volgens mij de partitie die normaal als /system gemount wordt.
Handig om te weten dat het niet mijn sdcard is :)
De tutorial die je volgt verwijst naar Samdroid; het stappenplan van de originele thread is helaas niet zo duidelijk maar werkt op dezelfde manier. Hierin zit een iets nieuwere recovery.
Daarmee heb ik hetzelfde probleem.
Bij mij helpt het als ik even wacht en dan nog een keer op 'install zip from sd-card' kies. Het lijkt wel of de spica af en toe moeite heeft om alles snel genoeg te mounten. Probeer eens of het wel werkt als je een paar seconden wacht tussen het kiezen van de zip en op home drukken.
Dat werkt ook niet; ik heb zelfs 5 minuten gewacht :/
Een andere optie is het flashen van een volledige custom rom via odin. Er zijn er op Samdroid een paar te vinden, zoals bijvoorbeeld deze
Wat is daarmee anders dan nu? Waarom zou ik deze foutmelding daarbij niet krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2011 @ 12:38:
Wat is daarmee anders dan nu? Waarom zou ik deze foutmelding daarbij niet krijgen?
Normaal gebruik je root-access om overbodige meuk uit /system/app te halen of om bepaalde programma's te draaien. Als dat alles is wat je wil, kan je gewoon een officiele rom flashen (laatste is I570EXXJH7 afaik) en dan het eerste deel van je tutorial volgen. Je stopt dan net voordat je teruggaat naar de recovery om een zip vanaf sd-kaart te flashen.

Als je custom roms wil flashen moet je ook root-access hebben, en dan moet het installeren van een zip van sd-kaart wel werken. Misschien werkt het met een nieuwere kernel of recovery wel?
Met de complete rom via Odin doe je eigenlijk twee stappen in één. Je hele systeem gaat naar Android 2.2 (Cyanogenmod 6.1), en je hebt root-toegang.

Waarom je die foutmelding daarmee niet zou krijgen weet ik niet; ik weet alleen dat ik er eerder (tot begin 2010 ofzo?) wel regelmatig last van had, en nu bijna nooit meer. Als ik het nu heb helpt heel even wachten voor ik op home druk na het kiezen van de zip. Het zou kunnen dat er in nieuwere root-pakketjes iets veranderd is waardoor het nu niet meer voorkomt? Hieronder zijn er nog twee iig:
LK2.08; ontwikkeld door LeshaK van Samdroid.net, met iets nieuwere recovery en wat fixes tov 2.02 die je nu gebruikt.
Lukiqq v2: een andere forumgebruiker op Samdroid, die zelf aan het stoeien is geweest. Volgens mij is v2_odin_pda de laatste die je met Odin kan flashen; daarna kan je nieuwere versies via de recovery flashen. Ik draai al een hele tijd v9AIO (met videodrivers erin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@gwystyl - bedankt voor je snelle reakties elke keer :)

Omdat ik me toch wat zorgen begon te maken om zodadelijk zonder telefoon te eindigen, heb ik aan de hand van deze tutorial een verse installatie van ECLAIR op mijn Spica gezet. (Overigens nadat ik meerdere andere tutorials zonder succes had gevolgd). Het hele "can't mount /dev/st16/" heb ik daarmee ontlopen. Ik heb nu het volgende geinstalleerd staan:
code:
1
2
3
4
Firmware version: 2.1-update1
Baseband version: i570EXXJC1
Kernel version: 2.6.29 root@SE-S610 #2
Build number: ECLAIR.XXJCE

Ik hoop dat deze informatie voldoende is om mijn vraag te benatwoorden. Ik wil graag upgraden naar Froyo, met als belangrijkste reden dat die native het aanmaken van 3G wifi access points ondersteunt. Echter, ik raak in de war van de enorme hoeveelheid tutorials en aangeraden ROMs. Kan iemand mij verwijzen naar een eenvoudige tutorial om mijn huidige telefoon te upgraden naar Froyo?

P.S. In het bericht hierboven werken al mogelijke opties genoemd, maar deze vereisen een hoop stappen die ik wel kan volgen, maar waarvan ik eigenlijk niet weet waar ik nu eigenlijk mee bezig ben. Is er niet een soort "zet upgrade-to-froyo.zip op de sdcard en upgrade vanuit ECLAIR naar Froyo"-optie? Ik wil niet gemakkelijk overkomen hoor; maar ben redelijk zenuwachtig over al het geflash van afgelopen dag.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2011 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Het is even wennen, maar als je het een paar keer gedaan hebt, wordt het steeds makkelijker.
De gemakkelijkste manier om aan FroYo te komen is door de odin-versie uit mijn vorige post te pakken. Die hoef je dan alleen maar te flashen met Odin en dan ben je klaar.

Mocht je last hebben van zogenaamde boot-loops (dat hij dus steeds opnieuw blijft opstarten), dan moet je naar de recovery en kiezen voor wipe data/cache (factory reset), wipe cache en wipe dalvik-cache.

Stappenplan in dat geval;
1. Download de gewenste rom (CM6.1.1a8.3 one package odin)
2. Pak je download uit en zet de .tar ergens neer waar je hem terug kan vinden
3. Start odin en vul de volgende velden in
* een vinkje bij 'one package'
* Select OPS (druk op knop en zoek je spica_jc3.ops op, waarschijnlijk onthoudt hij hem van de vorige keer)
* Select integrate package - Check one package option (druk op knop en zoek je tar-bestand op)
4. Zet de Spica in download-modus (volume-down, cameraknop en powerknop indrukken tot je een blauwe diskette ziet)
5. Verbind je spica met de computer via de usb kabel. Als dit werkt komt aan de linkerkant een geel vakje met daarin de COM-poort te staan.
6. Druk op de knop 'start' in Odin.
7. Wacht tot het flashen klaar is. Het opstarten kan de eerste keer erg lang duren (max 10 min?), dit is normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@gwystyl: Ik heb stap 1 t/m7 uitgevoerd, en alles gaat perfect. Na het downloaden start de telefoon opnieuw op - ik zie het Cyanogenmod opstartscherm met onderin een laad balkje. Als dat balkje vol is, krijg ik weer dezelfde error: E:can't mount /dev/st16/. In totaal zie ik nu op het scherm:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
CM Recovery v.2.5.1.0 & LK+XMO.6

- Leave recovery
- Apply sdcard/update.zip
- Install zip from sdcard
- Wipe ...
- Backup and Restore
- Mounts and Storage
- Advanced
- File Manager
- Recheck Filesystem
- +++++Go Back+++++
---------------------------
..
...
(No such file or directory)
 Filesystems:
 SYSTEM: rfs
 DATA: rfs
 CACHE: rfs

Ik heb alle cache al "gewiped", zoalsin diverse fora wordt aangegeven. Als ik op "Mounts and Storage" klik, zie ik:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
- mount /system
- mount /data
- unmount /cache
- unmount /sdcard
- format system
- format data
- format cache
- format sdcard
- format sd-ext
- mount USB sotrage
- +++++Go Back+++++

Hieruit begrijp ik dus dat/system en /data niet gemount zijn / kunnen worden. Als ik "mount /system" selecteer, krijg ik de foutmelding
code:
1
2
3
(No such file or directory)
Error mounting SYSTEM:!

Op Samdroid wordt gesuggereerd dat het wel werkt als ik een zip op de sdcard zet, en vanaf daar installeer. Ik weet alleen niet of de zip die ik nu gebruik (= die jij in stap 1 noemt), hiervoor geschikt is, of dat ik een eigen zip moet samenstellen in de CM Kitchen. Graag je reaktie :)

[edit]
Nou, wat stom. Er stond ook nog een optie "reboot to system" in het menuutje. Ik dacht, door die te selecteren, dat ik terug naar 2.1 zou rebooten (omdat flashen niet gelukt was)...reboot 'ie gewoon in 2.2!? Ik heppie, maar snappen doe ik het niet... :?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2011 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Ik ben ook op zoek naar de ideale Froyo-ROM, mijn Spica draait nu nog op Eclair. Ik kom er echter nog niet uit met bijvoorbeeld de SpicagenMod-froyo-BETA2 Kitchen op http://bm.zxy.me/kuchnia/
Het gaat me nu met name om de te kiezen kernel. Als ik multi-touch wil, moet ik dan FrozenLake v2 gebruiken? Zit er geen multi touch in de andere kernels ingebakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
schaduw schreef op maandag 16 mei 2011 @ 17:46:
Ik ben ook op zoek naar de ideale Froyo-ROM, mijn Spica draait nu nog op Eclair. Ik kom er echter nog niet uit met bijvoorbeeld de SpicagenMod-froyo-BETA2 Kitchen op http://bm.zxy.me/kuchnia/
Het gaat me nu met name om de te kiezen kernel. Als ik multi-touch wil, moet ik dan FrozenLake v2 gebruiken? Zit er geen multi touch in de andere kernels ingebakken?
Lukiqq heeft sowieso multitouch, maar volgens mij de rest ook. QB touch driver klinkt als viervoudig (quad), maar volgens mij kan de hardware van de spica dat helemaal niet. In de praktijk komt MT (multitouch) voor de spica eigenlijk neer op TwoTouch (term bestaat niet, maar iig gestures met max twee contactpunten).

Die kitchen kende ik overigens nog niet, het ziet er wel erg handig uit als je SGM2.1 wil draaien en niet teveel wil klooien met extra mods na die tijd zoals een andere kernel of thema.

@tweakerert: mooi dat het gelukt is, ik heb ook geen id waarom :). Hopelijk kan je vanaf nu makkelijker dingen flashen als je nog een keer een andere rom wil proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
gwystyl schreef op maandag 16 mei 2011 @ 19:27:
[...]

Lukiqq heeft sowieso multitouch, maar volgens mij de rest ook. QB touch driver klinkt als viervoudig (quad), maar volgens mij kan de hardware van de spica dat helemaal niet. In de praktijk komt MT (multitouch) voor de spica eigenlijk neer op TwoTouch (term bestaat niet, maar iig gestures met max twee contactpunten).

Die kitchen kende ik overigens nog niet, het ziet er wel erg handig uit als je SGM2.1 wil draaien en niet teveel wil klooien met extra mods na die tijd zoals een andere kernel of thema.

@tweakerert: mooi dat het gelukt is, ik heb ook geen id waarom :). Hopelijk kan je vanaf nu makkelijker dingen flashen als je nog een keer een andere rom wil proberen.
Ben erg benieuwd naar de ervaringen met deze kitchen. Draai al even CyanogenMod-6.1.1-Spica-a8.4 - NextGeneration, waar ik wel tevreden over ben, maar ben altijd in voor verbeteringen.

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
pasz schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 10:09:
[...]

Ben erg benieuwd naar de ervaringen met deze kitchen. Draai al even CyanogenMod-6.1.1-Spica-a8.4 - NextGeneration, waar ik wel tevreden over ben, maar ben altijd in voor verbeteringen.
Ik ben een beetje opgehouden met flashen. De laatste tijd (zeg 2 mnd) heb ik nog wel van alles geprobeerd, maar ik kwam steeds terug op mijn CM6.1.1 lightweight.v2.2 die ik geconfigureerd en al had gebackupped als odin-package. Andere variaties zoals nextgeneration zijn vooral optisch anders, en heel veel snelheidsverbetering door andere kernels heb ik ook niet gemerkt. Ik had wel af en toe onstabiele kernels/tweaks/patches toegepast, en dat is niet handig bij een werktelefoon.
Voor mij is dit ongeveer wat ik uit de spica kan halen met een stabiel systeem. Als iemand nog een echte verbetering weet houd ik me aanbevolen, maar anders blijf ik bij deze opzet.

De laatste echt nuttige toevoeging/patch die ik gedaan heb was het verplaatsen van dalvik-cache naar /cache in plaats van /data/dalvik-cache. Dit levert een hoop ruimte op op /data, waardoor je meer programma's kan installeren en het systeem minder snel laggy wordt.
Verder zijn mijn aanpassingen vooral cosmetisch: Mixed theme (uit de thread van de rom) voor gekleurde items in de menu's en de android red bios boot animation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

pasz schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 10:09:
[...]

Ik heb hem gebruikt met Yonip v12B1 24bpp als kernel (verder dus SpicagenMod beta2 with 2.1 patch) en ik ben nog niet overtuigd van de stabiliteit. Ik heb hem ook maar een paar dagen, maar aan het begin zag ik redelijk wat foutmedingen van apps (*** reageert niet) en gisteren werd hij onwerkbaar traag. Toch blijf ik hem voorlopig even proberen, tenzij het echt te slecht wordt. Ik weet simpelweg niet welke versie ik anders moet proberen, er is zoveel keuze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
schaduw schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 11:32:
[...]

Ik heb hem gebruikt met Yonip v12B1 24bpp als kernel (verder dus SpicagenMod beta2 with 2.1 patch) en ik ben nog niet overtuigd van de stabiliteit. Ik heb hem ook maar een paar dagen, maar aan het begin zag ik redelijk wat foutmedingen van apps (*** reageert niet) en gisteren werd hij onwerkbaar traag. Toch blijf ik hem voorlopig even proberen, tenzij het echt te slecht wordt. Ik weet simpelweg niet welke versie ik anders moet proberen, er is zoveel keuze...
Ik heb goede ervaring met Lukiqq v9, ik vond Yonip (v10 en 12 geprobeerd volgens mij) niet stabiel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
gwystyl schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 12:19:
[...]

Ik heb goede ervaring met Lukiqq v9, ik vond Yonip (v10 en 12 geprobeerd volgens mij) niet stabiel genoeg.
Ik heb nu de Voku kernel. Bevalt prima. Lekker rap en stabiel.

Heb twee rare dingetjes gevonden met de SpicagenMod-beta2 .

Mijn exchange-email blijft hangen en trekt mn batterij leeg. Als ik het account wis, gaat het weer goed.
Bluetooth spraak doet het niet.

Toch maar weer even terug naar CM.

[ Voor 8% gewijzigd door pasz op 24-05-2011 13:56 . Reden: blauwtand issue ]

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:23

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ik heb nu 2.2 geinstalleerd vanaf hier . Ik heb eerst de geroote 2.1 geinstalleerd (zoals geadviseerd), daarna de 2.2 zip van de kitchen in de root van de sd kaart gezet. Toen in recovery gereboot. Echter blijft hij nu hangen bij een Android logo bij het opstarten :( ..Wat kan ik hier aan doen? Heb al de cache geleegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Mr_gadget schreef op zondag 22 mei 2011 @ 14:45:
Ik heb nu 2.2 geinstalleerd vanaf hier . Ik heb eerst de geroote 2.1 geinstalleerd (zoals geadviseerd), daarna de 2.2 zip van de kitchen in de root van de sd kaart gezet. Toen in recovery gereboot. Echter blijft hij nu hangen bij een Android logo bij het opstarten :( ..Wat kan ik hier aan doen? Heb al de cache geleegd.
Hoe lang heb je gewacht? Je kan proberen nog een keer zowel cache als dalvik-cache als data/cache leeg te halen. De indeling van 2.1 is anders dan 2.2, waardoor sommige instellingen niet gepakt worden. Soms kan je bij een nieuwere versie van een rom (binnen dezelfde android versie) wel upgraden zonder data/cache leeg te gooien, zodat je programma's en instellingen voor een deel bewaard blijven.

Je kan nog proberen een andere rom te flashen (SGM beta 2.1 of CM6.1), misschien pakt hij die wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Half uur ofzo |:(
Caches heb ik al geleegd ( had ik de eerste keer niet gedaan) en ik heb een factory reset vanuit dat menu gedaan. Help echter allemaal niet.
Ben hem nu weer aan het flashen naar de 2.1 met root acces. Waar kan ik SGM vinden? Of is dat Kernel [LK2.11.hvl1] ? Had al criminal default.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Mr_gadget schreef op zondag 22 mei 2011 @ 16:31:
Half uur ofzo |:(
Caches heb ik al geleegd ( had ik de eerste keer niet gedaan) en ik heb een factory reset vanuit dat menu gedaan. Help echter allemaal niet.
Ben hem nu weer aan het flashen naar de 2.1 met root acces. Waar kan ik SGM vinden? Of is dat Kernel [LK2.11.hvl1] ? Had al criminal default.
SGM is SpicaGenMod. Daar moet je dan eerst beta 2 flashen, en na een paar keer opnieuw opstarten beta 2.1 erachteraan om helemaal bij te zijn. Er is ook een aangepaste versie met wat andere icoontjes/thema en andere kernel, SGM-froyo-NextGeneration. Je kan daar kiezen uit versies met verschillende kernels, en dan ben je in één keer klaar.

Het kan zijn dat je problemen hebt door je filesystem. Heb je RFS of EXT2? Sommige roms werken niet met de één of juist de ander. Standaard in 2.1 is RFS (een filesysteem van samsung geloof ik), veel 2.2 roms ondersteunen in ieder geval EXT2 en raden die zeer sterk aan. Je kan je filesysteem omzetten naar ext2 vanuit de recovery (convert file system) of door deze mod toe te passen vanuit recovery

[ Voor 21% gewijzigd door gwystyl op 22-05-2011 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:09
Ik ben overgeschakeld naar SGM, uit de kitchen, met lukiqq.
Het draait vlot, redelijk responsive (beter dan de CM), al is het natuurlijk een verse install, die nog niet veel gebruikt is.

Enkel de market doet soms wat moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-08 00:44
Eindelijk heb ik m'n spica stabiel en snel in het dagelijks gebruik... door precies niet te doen wat er op samdroidmod staat :P. De JIT Compiler staat uit en de Max VM heap size op 12MB. Programma's reageren nu vlot en opera mini bijvoorbeeld wordt niet meer heel de tijd afgesloten. Ook een ander thema geïnstalleerd waardoor de batterijmeter in procenten is ipv een nietszeggend balkje.

Spicagenmod beta 2 + patch geflasht met de frozenlake v2 met MT kernel. Geen SSSwitch, dat doet android zelf wel afhandelen. Wel Intercept3D en 640x480 videocamera.

Handleiding:
Files zijn hier: http://proximus.mine.nu/forum/sneldroid.rar te downloaden

Wat te doen:
Pak de contents van de rar uit op je geheugenkaart
Start je spica in recovery mode (hiervoor moet je al een samdroidmod / cyanogenmod geïnstalleerd hebben)
Ga naar wipe --> wipe data en daarna wipe dalvik-cache
Apply zip from SD --> frozenlake.zip
Start je telefoon op
Terug naar recovery mode --> Apply zip from SD --> Honeygreen.1.3.SMb2.standart.zip
Start je telefoon op
Ga naar settings --> spicagenmod --> display --> animation --> off
settings --> spicagenmod --> interface tweaks --> tweaks extra --> Select theme --> HoneyGreen
Settings --> spicagenmod --> performance --> Compcache ram usage = off
Settings --> spicagenmod --> performance --> Use JIT off
Settings --> spicagenmod --> performance --> VM heap size 12M
Start je telefoon opnieuw op

En nu is hij bij mij sneller dan ooit! :). Linpack score is overigens bedroevend, maar in dagelijks gebruik is het beter dan ooit nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Bluefall schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 10:43:
Ik ben overgeschakeld naar SGM, uit de kitchen, met lukiqq.
Het draait vlot, redelijk responsive (beter dan de CM), al is het natuurlijk een verse install, die nog niet veel gebruikt is.

Enkel de market doet soms wat moeilijk.
Market doet bij mij ook wat moeilijk als ik meerdere programma's probeer te installeren. Als ik ze één voor één doe gaat het meestal wel goed
Willaaam schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 11:36:
Eindelijk heb ik m'n spica stabiel en snel in het dagelijks gebruik... door precies niet te doen wat er op samdroidmod staat :P. De JIT Compiler staat uit en de Max VM heap size op 12MB. Programma's reageren nu vlot en opera mini bijvoorbeeld wordt niet meer heel de tijd afgesloten. Ook een ander thema geïnstalleerd waardoor de batterijmeter in procenten is ipv een nietszeggend balkje.
Nuttige info, bedankt voor het delen. Weet je toevallig ook waarom dit sneller is? Ik dacht altijd dat het sneller was om JIT juist aan te zetten; dat zorgde voor een flinke boost onder 1.5 en 2.1. De invloed van de Max VM heap size weet ik niet, dus als je daar meer info over hebt hoor ik het ook graag.
Ik ga eens kijken of die JIT en VM settings ook werken onder CM, anders ga ik ook maar weer over naar SGM. Ik heb nu al een maand niet meer geflasht ofzo, dat is echt te lang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
gwystyl schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 18:16:
Market doet bij mij ook wat moeilijk als ik meerdere programma's probeer te installeren. Als ik ze één voor één doe gaat het meestal wel goed
Ik had het probleem op Android 2.1 ook. Het is niet zo heel storend vind ik, gewoon wat geduld hebben, uiteindelijk werkt het wel :)
Nuttige info, bedankt voor het delen. Weet je toevallig ook waarom dit sneller is? Ik dacht altijd dat het sneller was om JIT juist aan te zetten; dat zorgde voor een flinke boost onder 1.5 en 2.1. De invloed van de Max VM heap size weet ik niet, dus als je daar meer info over hebt hoor ik het ook graag.
Ik ga eens kijken of die JIT en VM settings ook werken onder CM, anders ga ik ook maar weer over naar SGM. Ik heb nu al een maand niet meer geflasht ofzo, dat is echt te lang ;)
Graag gedaan! Ik denk dat het sneller is om de volgende redenen (wel beredeneerd maar ik heb de code niet geschreven, als het fout is dan kom d'r maar in)

JIT Compiler: De JIT Compiler pakt interpreted code en maakt hier compiled code van. Deze gecompilede code houdt hij in het ram om dit opnieuw te kunnen gebruiken. De spica heeft maar weinig ram en is ook niet zo snel, dus deze extra actie kost snelheid. Dit is de enige reden die ik kan verzinnen dat de JIT compiler uitzetten werkt, want eigenlijk is het niet logisch. In principe moet Dalvik de code toch al omzetten en alleen een beetje ram gebruiken, nja, het zou eigenlijk niet trager moeten worden, maar het is het wel. Opera mini bijvoorbeeld draait veel soepeler (graphics haperen niet meer) met de JIT Compiler uit. Als iemand mij uit kan leggen waarom, graag.

Max VM heap size: Het maximale virtuele geheugen dat een proces mag claimen. Android apps kunnen goed omgaan met weinig VM en het voordeel is dat er meer ram overblijft voor andere programma's. Per programma is er dus minder ram beschikbaar (kost performance binnen de app) maar er kunnen wel meer programma's tegelijk open staan in het ram. Dit maakt het gebruik, namelijk multitasken, effectief sneller.

Compcache:
Het comprimeren van virtual memory op een ramdisk in het echte geheugen. De ramdisk kost ram, maar het idee is dat het comprimeren van het virtuele geheugen (swap) meer geheugen oplevert. Dat is zo, maar het kost cpu tijd en de spica heeft al niet zo'n snelle cpu.

Nogmaals -- aanvullingen/correcties welkom.

Oh en nogmaals -- in benchmarks zullen deze settings bijzonder lage scores opleveren. Het ging mij puur om het feit dat ik snel veel dingen kan doen. Even twitter lezen, een sms sturen, website openen in opera mini en de telefoon weer uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Willaaam op 27-05-2011 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Ik heb alledrie je opties nu uitgeprobeerd. Ze staan allemaal in instellingen - CyanogenMod settings - Performance bij mij
- Compcache RAM Usage --> Disabled gezet (standaard was 18%)
- Use JIT vinkje weggehaald (standaard was aan)
- VM heap size 12M (standaard was 32M)

Ik ben benieuwd of dit wat doet. Op het moment voelt het wat traag aan, maar ik vermoed dat je op deze manier meer (kleine?) programma's in het werkgeheugen kan laden, en dat je daar dan makkelijk tussen kan switchen. De programma's die ik het meest gebruik zijn GMail, sms, Waze, Sleep as an Droid en Touchdown. Standaard draaien ook Beautiful widgets en ES Task manager. Eens kijken of ik hiermee uit de voeten kan.

Zo te zien heb je de complete rom geupload. Ik heb FrozenLake v2MT hier vandaan gehaald. Eens kijken of die beter werkt dan Lukiqq v9.

Het thema dat ik heb zat bij de CM6.1.1. Lightweight v2 by Dude, en is een mengsel van UltimateDevDroid en iets met gekleurde icons. Ik heb hem nog niet als los thema gezien helaas. Hij is gebaseerd op deze: Greendevdroid in combinatie met Ultimate settings for a 8.4 (van zelfde pagina)

Als je met thema's wil experimenteren moet je deze post eens lezen. Eén van de devvers bij Samdroid heeft gevraagd of SpicagenMod opgenomen kan worden in de Ultimate Online Kitchen, en dat is gebeurd. Je moet eerst bij 'file upload' kiezen voor spicagenmod b2, en daarna kan je bij het eerste tabblad beginnen met een ander uiterlijk voor je batterij, notificaties, fonts en dergelijke.

[ Voor 40% gewijzigd door gwystyl op 28-05-2011 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
gwystyl schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 10:43:
[...]

Ik heb alledrie je opties nu uitgeprobeerd. Ze staan allemaal in instellingen - CyanogenMod settings - Performance bij mij
- Compcache RAM Usage --> Disabled gezet (standaard was 18%)
- Use JIT vinkje weggehaald (standaard was aan)
- VM heap size 12M (standaard was 32M)

Ik ben benieuwd of dit wat doet. Op het moment voelt het wat traag aan, maar ik vermoed dat je op deze manier meer (kleine?) programma's in het werkgeheugen kan laden, en dat je daar dan makkelijk tussen kan switchen. De programma's die ik het meest gebruik zijn GMail, sms, Waze, Sleep as an Droid en Touchdown. Standaard draaien ook Beautiful widgets en ES Task manager. Eens kijken of ik hiermee uit de voeten kan.

Zo te zien heb je de complete rom geupload. Ik heb FrozenLake v2MT hier vandaan gehaald. Eens kijken of die beter werkt dan Lukiqq v9.

Het thema dat ik heb zat bij de CM6.1.1. Lightweight v2 by Dude, en is een mengsel van UltimateDevDroid en iets met gekleurde icons. Ik heb hem nog niet als los thema gezien helaas. Hij is gebaseerd op deze: Greendevdroid in combinatie met Ultimate settings for a 8.4 (van zelfde pagina)

Als je met thema's wil experimenteren moet je deze post eens lezen. Eén van de devvers bij Samdroid heeft gevraagd of SpicagenMod opgenomen kan worden in de Ultimate Online Kitchen, en dat is gebeurd. Je moet eerst bij 'file upload' kiezen voor spicagenmod b2, en daarna kan je bij het eerste tabblad beginnen met een ander uiterlijk voor je batterij, notificaties, fonts en dergelijke.
Ik heb nog een keer gekeken met de JIT Compiler maar of het nou heel erg veel scheelt? Die andere twee tweaks maken voor mij wel een wereld van verschil, inderdaad in het meer programma's tegelijkertijd kunnen draaien. Ik surf eigenlijk altijd met opera mini, twitter een beetje, bellen en stuur een sms, daar moet hij snel tussen wisselen en dat werkt nu perfect eigenlijk!

Heb inderdaad de complete rom op internet gegooid, mocht iemand die wat minder bekend is met flashen ermee aan de slag willen dan heeft hij alles. Hij/zij die het al veel gedaan hebben weten de kitchens toch wel te vinden :P.

Bedankt voor de tip mbt themen. In principe ben ik er niet zo heel erg in geïnteresseerd maar die batterijmeter die standaard bij spicagenmod zat kon echt niet, daar had je niets aan :P.

Oh en ik heb nog een bug (denk ik) ontdekt in android. Als je exchange op niet-push hebt staan maar syncen met een tijdsinterval en hij kan de sync niet maken of voltooien, dan gebruikt het email proces een flinke tijd alle cpu kracht die hij kan vinden. Bekend probleem voor iemand? Oplossing was om het maar gewoon op push te laten, maar suf is het wel :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
Willaaam schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 23:05:
[...]
Oh en ik heb nog een bug (denk ik) ontdekt in android. Als je exchange op niet-push hebt staan maar syncen met een tijdsinterval en hij kan de sync niet maken of voltooien, dan gebruikt het email proces een flinke tijd alle cpu kracht die hij kan vinden. Bekend probleem voor iemand? Oplossing was om het maar gewoon op push te laten, maar suf is het wel :P.
Heb ik ook ondervonden. Zie mn post van 21 mei. Wel goed dat ik nu weet wat het euvel was.

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Met 2.2 zo er toch flash ondersteuning in moeten zitten? Werkt bij iig niet en kan het ook niet op de market vinden...

Lijkt ook een beetje alsof ik minder bereik heb, hebben daar meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 84hannes
  • Laatst online: 29-08 15:01
Ik gebruik al een tijdje 2.2, (SpicagenMod beta 2.1), en kan ook geen flash vinden. Mis er uiteraard niet zoveel aan (als het op een x86-64 al traag is wil ik het niet meemaken op een ARM), maar had het ook verwacht. Verder bel ik erg weinig, maar heb ik de laatste tijd wel vaak goed bereik in streepjes, maar matig tot slecht bereik in geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
@Willaaam: ik draai je settings nu een paar dagen, dwz JIT-compiler aan of uit lijkt nauwelijks uit te maken, maar met VM op 12 en Compcache uit lijkt de spica wel wat beter te reageren op veelgebruikte programma's. Na een reboot is het even wennen, dan moet je volgens mij wachten tot die programma's een keer gebruikt zijn zodat ze hun geheugenplek innemen. De performance lijkt nu iig beter dan vorige week.

Ik heb ook niet gekeken naar Linpack scores, maar voor dageliks gebruik bevalt dit goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand die SGM Kitchen met succes gebruikt? Ik heb een package gemaakt met VOKU Kernel 1.6A 24bpp+camera tweak+intercept 3d+ssswitch, maar na installatie (eerst data/cache gewiped) krijg ik een bootloop.

Ik kom van SGM Beta2.1 Update Pack v3.9 (VOKU), daar ben ik maar weer terug naartoe gegaan.

Ook de losse installatie van VOKU kernels 1.5C en 1.6A leidt bij mij tot vastlopers en spontane reboots, iemand dezelfde problemen?

Die performance settings tweaks werken bij mij trouwens goed, lekker snel!

Edit: Zit nu op SGM Beta 2.1 v4.1 icm HoneyGreen theme, werkt lekker!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2011 13:03 . Reden: ROM update die wel werkt :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zidane007nl
Weet iemand een goede stabiele Android 2.2 rom waar bluetooth wel goed op werkt?
Ik heb nou verschillende roms gebruikt (CM-6.1.1-Spica-a8.4-NextGen, CM-6.1.1-Spica-a8.3.2-LW.v2.2-FULL-v8-by-Dude-Stock, SamdroidMod-2.2.2_a9) maar bij geen van die werkt Bluetooth samen met mijn autoradio (muziek werkt wel, maar bellen niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Zidane007nl schreef op zondag 12 juni 2011 @ 15:05:
Weet iemand een goede stabiele Android 2.2 rom waar bluetooth wel goed op werkt?
Ik heb nou verschillende roms gebruikt (CM-6.1.1-Spica-a8.4-NextGen, CM-6.1.1-Spica-a8.3.2-LW.v2.2-FULL-v8-by-Dude-Stock, SamdroidMod-2.2.2_a9) maar bij geen van die werkt Bluetooth samen met mijn autoradio (muziek werkt wel, maar bellen niet).
Bij mij werkt bluetooth nu wel met lightweight. Ik kan zowel zappen met de muziek als bellen, en de namen verschijnen in mijn carkit (Parrot Mki9200), terwijl ze dat eerst niet deden. Ook bij de BT headset in mijn helm kan ik muziek luisteren en bellen.

Wat gaat er precies mis met bellen? Kan je je autoradio (welke?) gebruiken als carkit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zidane007nl
gwystyl schreef op zondag 12 juni 2011 @ 16:17:
Wat gaat er precies mis met bellen? Kan je je autoradio (welke?) gebruiken als carkit?
Ik heb een AV8950BT autoradio en kon daarmee met Android 2.1 gewoon bellen via bluetooth. Bij 2.2 komt het geluid uit de speaker van de telefoon en als ik dan bluetooth selecteer uit menu, dan werkt het nog niet. Muziek afspelen gaat wel goed.

Edit: Laat maar, het is al opgelost. Ik moest blijkbaar een aantal keer op de TEL knop van de radio drukken om te wisselen tussen handsfree en via de telefoon.

Nou nog een betere rom, want met de huidige (SamdroidMod-2.2.2_a9) kan ik helemaal geen apps mee installeren, omdat de market verouderd is.

[ Voor 25% gewijzigd door Zidane007nl op 14-06-2011 09:05 . Reden: Opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk hier eens even, werkt goed en je kunt kiezen om de market te vernieuwen: http://kitchen.maclaw.pl/
Gewoon even mee spelen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
Onlangs geupgraded naar een kitchen rom met VOKU 1.7 en HoneyComb skin.
It's flyin' right now! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LamSchaap
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 19:44
Ik heb nu die "SpicagenMod beta2 with 2.1 patch" erop staan, maar hoe krijg ik die simlock er vanaf??

Kwalitatief blaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
LamSchaap schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 01:27:
Ik heb nu die "SpicagenMod beta2 with 2.1 patch" erop staan, maar hoe krijg ik die simlock er vanaf??
Simlock heeft niets te maken met roms; die kan je alleen verwijderen door de code bij je provider op te vragen (gratis na 1 jaar), of langs de locale unlockstore te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urithar
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-12-2024
Gister toch maar is mn jaar oude spica geroot en geprobeerd een andere ROM erop te zetten. Beetje nerveus, enige wat ik hiervoor heb gedaan is mijn oude samsung e8400 geflashed omdat er stomme HI firmware op zat, pre-android tijdperk.
Eerst een eigen kitchen geprobeerd (maclaw) maar die bleef hangen met volle loading bar op logo. Wat ik fout deed weet ik niet :P. (cache geleegd etc). Toen met een omweg en ODIN standaard firmware er weer op gekregen.Daarna bovenstaande geprobeerd, Thanks Willaaam! Die werkt prima :). Vandaag even beetje mee spelen. Het Wifi hotspot is iig een uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 20:20
Jongens,

Na urenlang browsen en proberen heb ik hem geupdate naar 2.1

Eclair.XXJCE

Alleen nu doet alles het behalve de 3g verbinding.
oftewel dit is echt enorm klote. :)

Nou kan ik nergens meer de bestanden vinden voor een andere flash, met heel veel geluk deze gevonden namelijk.

Dus als iemand mij kan wijzen naar de volledige bestanden voor een 2.1 versie met alles functies werkend. (Geen half werkende 2.2). Dit liefst i.c.m. Odin installatie, iets anders graag ook tutorial linken.

Liefst gewoon origineel uiteraard. :)

Hoor graag van iemand!

[ Voor 3% gewijzigd door Jamievanm op 28-07-2011 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Jamievanm schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 11:16:
Jongens,

Na urenlang browsen en proberen heb ik hem geupdate naar 2.1

Eclair.XXJCE

Alleen nu doet alles het behalve de 3g verbinding.
oftewel dit is echt enorm klote. :)

Nou kan ik nergens meer de bestanden vinden voor een andere flash, met heel veel geluk deze gevonden namelijk.

Dus als iemand mij kan wijzen naar de volledige bestanden voor een 2.1 versie met alles functies werkend. (Geen half werkende 2.2). Dit liefst i.c.m. Odin installatie, iets anders graag ook tutorial linken.

Liefst gewoon origineel uiteraard. :)

Hoor graag van iemand!
De nieuwste firmware heeft de instellingen voor Nederlandse netwerken er al in zitten (XXJH7). Je kan ook je internetinstellingen opzoeken op de pagina van je provider en die handmatig inkloppen. In dit topic of het algemene topic heb ik al een paar linkjes gegeven naar wat waar ingevuld moet worden, en anders kan je op samfirmware een boel instellingen vinden voor nederlandse providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 20:20
gwystyl schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 11:28:
[...]

De nieuwste firmware heeft de instellingen voor Nederlandse netwerken er al in zitten (XXJH7). Je kan ook je internetinstellingen opzoeken op de pagina van je provider en die handmatig inkloppen. In dit topic of het algemene topic heb ik al een paar linkjes gegeven naar wat waar ingevuld moet worden, en anders kan je op samfirmware een boel instellingen vinden voor nederlandse providers.
Hey,

Bedankt voor je reactie!.

Volgens mij werkt 3g en vodafone niet met deze rom ofso die ik heb.

Heb dus andere firmware nodig.
Deze die jij noemt, waar haal ik die vandaan? Internet zoektoch wijst mij allemaal dode links.

Invoeren apn en dergelijke ben ik van op de hoogte en eerder met een samsung omnia probleemloos gedaan.
Deze telefoon doet het niet, wat ik ook invoer.

Hoor graag van je.

EDIT:

Opgelost.

Bovenin de eerste pagina van dit topic staat een link naar iemand zijn prive database. :) Daar de meest recente gepakt.

Die link naar samsung firmwares is een scam of wat dan ook.
Link naar spica_ops doet het niet, maar heb er een gebruikt van eerdere pogingen en andere downloads.

Alles werkt nu helemaal goed.

Bedankt voor je tijd.

[ Voor 16% gewijzigd door Jamievanm op 28-07-2011 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Jamievanm schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 13:32:
[...]

Hey,

Bedankt voor je reactie!.
graag gedaan :)
Volgens mij werkt 3g en vodafone niet met deze rom ofso die ik heb.

Heb dus andere firmware nodig.
Deze die jij noemt, waar haal ik die vandaan? Internet zoektoch wijst mij allemaal dode links.

Invoeren apn en dergelijke ben ik van op de hoogte en eerder met een samsung omnia probleemloos gedaan.
Deze telefoon doet het niet, wat ik ook invoer.

Hoor graag van je.

EDIT:

Opgelost.

Bovenin de eerste pagina van dit topic staat een link naar iemand zijn prive database. :) Daar de meest recente gepakt.
Handig, even het topic doorbladeren ;)
Die link naar samsung firmwares is een scam of wat dan ook.
Die is een tijd geleden hernoemd naar samfirmware. De nieuwste firmwares staan dan ook hier. Je hebt wel een account nodig om te kunnen downloaden.
Link naar spica_ops doet het niet, maar heb er een gebruikt van eerdere pogingen en andere downloads.

Alles werkt nu helemaal goed.

Bedankt voor je tijd.
Vanaf april vorig jaar (ongeveer, kan ook eerder) moet je spica_jc3.ops gebruiken. Deze heeft een iets andere volgorde van flashen voor de verschillende onderdelen die in de rom zitten. Welke ops je moet gebruiken staat ook op samfirmware.

offtopic:
aanhef, groeten en bedanken zijn aardig, maar hoeven niet op een forum. We zijn allebei blij dat ik je kan helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

Is het mogelijk om via de Recovery-mode de originele firmware te flashen? (en zo ja; hoe? Met de
i570EXXJH7 uit de TS lukt het me niet, maar dat is ook een Tar-file). Ik probeer het nu via Odin, maar er treden wat driverproblemen op, het is me nog niet gelukt om die te verhelpen helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:04

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
schaduw schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 17:17:
Is het mogelijk om via de Recovery-mode de originele firmware te flashen? (en zo ja; hoe? Met de
i570EXXJH7 uit de TS lukt het me niet, maar dat is ook een Tar-file). Ik probeer het nu via Odin, maar er treden wat driverproblemen op, het is me nog niet gelukt om die te verhelpen helaas...
Ja dat is heel goed mogelijk :+ Ik heb nog wel de files staan ook al heb ik al bijna zeker een jaar geen Spica meer. Ik zal vanavond eens kijken of ik tijd heb om een nieuwe uit mijn hoofd methode voor de Spica te maken. anders gooi ik gewoon alle bestanden online waarmee ik de laatste keer een originele firmware heb geflashed. Die is toen geaccepteerd door de garantie dus die moet werken.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

Thanks, maar het is me inmiddels gelukt met een oude Windows XP computer. Altijd handig voor dit soort zaken :).

Verwijderd

Hallo Tweakers,

Ik heb sinds kort een Samsung G Spica, er is alleen een probleem. Wanneer ik Whatsapp probeer te activeren crasht die bij het scherm, waarin je nickname bevestigd moet worden. Opnieuw installeren, wipen, rebooten... niets helpt. Zou iemand mij kunnen helpen?

Info:
GT-I5700
Android versie: 2.2.1
Kernelversie: 2.6.32.9
Mod version: CyanogenMod-6.1.1-Spica-alpha8.4
Ik draai ook launcher PRO

Thanks ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2011 22:22 ]

• gwystyl
Volgens mij heeft dit niets met custom roms te maken, maar ik heb het ook wel eens gehad. Kijk eens of je een oudere apk op de kop kan tikken en of het dan daarbij ook voorkomt?
Heb je ook de map op de sd-kaart weggehaald? Bij mij liep hij steeds vast op het moment dat ik de chatgeschiedenis kon terughalen. Ik weet niet meer zeker hoe het toen opgelost is, maar het werkt nu weer iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op donderdag 15 september 2011 @ 23:19:
Volgens mij heeft dit niets met custom roms te maken, maar ik heb het ook wel eens gehad. Kijk eens of je een oudere apk op de kop kan tikken en of het dan daarbij ook voorkomt?
Heb je ook de map op de sd-kaart weggehaald? Bij mij liep hij steeds vast op het moment dat ik de chatgeschiedenis kon terughalen. Ik weet niet meer zeker hoe het toen opgelost is, maar het werkt nu weer iig.
Het werkt, thanks voor de snelle reactie! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
Vandaag of een van komende dagen zou de 3.0 kernel en bijhorende CM gereleased worden.
Ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
Willaaam schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 11:36:

Spicagenmod beta 2 + patch geflasht met de frozenlake v2 met MT kernel. Geen SSSwitch, dat doet android zelf wel afhandelen. Wel Intercept3D en 640x480 videocamera.

Handleiding:
Files zijn hier: http://proximus.mine.nu/forum/sneldroid.rar te downloaden

Wat te doen:
Pak de contents van de rar uit op je geheugenkaart
Start je spica in recovery mode (hiervoor moet je al een samdroidmod / cyanogenmod geïnstalleerd hebben)
Ga naar wipe --> wipe data en daarna wipe dalvik-cache
Apply zip from SD --> frozenlake.zip
Start je telefoon op
Terug naar recovery mode --> Apply zip from SD --> Honeygreen.1.3.SMb2.standart.zip
Start je telefoon op
Ga naar settings --> spicagenmod --> display --> animation --> off
settings --> spicagenmod --> interface tweaks --> tweaks extra --> Select theme --> HoneyGreen
Settings --> spicagenmod --> performance --> Compcache ram usage = off
Settings --> spicagenmod --> performance --> Use JIT off
Settings --> spicagenmod --> performance --> VM heap size 12M
Start je telefoon opnieuw op

En nu is hij bij mij sneller dan ooit! :). Linpack score is overigens bedroevend, maar in dagelijks gebruik is het beter dan ooit nu :)
Deze rom werkt zeer stabiel, de meeste roms lieten mijn Spica vasthangen of spontaan rebooten. De performance is wel aardig voor een 2.2 rom.

Ps ik heb alleen de rom zonder de honeygreen theme geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
Ik heb de stap gewaagd naar de Gingerbread rom van tom3q (Cyanogenmod 7.1 alpha6a).
Er zijn nog een paar zaken die niet (volledig) werken, maar de eerste indruk is toch al goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:56

nFo

Ook is even geprobeerd, want de standaard android 2.1 werkte niet echt lekker meer, laggy en soms erg traag.

Met die kitchen een rom gebakken en draait nu aardig goed en vooral een stuk sneller. :)

Android versie: 2.2.2
Kernel: 2.6.29.6
lars@FUCKUP #74 8)7
Mod version: Spicagenmod-Froyo-Beta2
Build: VOKU-kernel v1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritsm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-04-2024

mauritsm

zo veel tekst...zo weinig ruim

Er is een tijd niet gepost hier, maar de site waar alle firmwares staan lijkt te zijn besmet met malware. Wat doen jullie nu als jullie custom rom's willen installeren?

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-2ifTloulzSM/TzOg5SARktI/AAAAAAAABsc/wsYDc9mWKck/s912/samdroid.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mauritsm schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 11:43:
Er is een tijd niet gepost hier, maar de site waar alle firmwares staan lijkt te zijn besmet met malware. Wat doen jullie nu als jullie custom rom's willen installeren?
Nergens last van ook niet op 9 feb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zidane007nl
nFo schreef op woensdag 28 december 2011 @ 21:10:
Ook is even geprobeerd, want de standaard android 2.1 werkte niet echt lekker meer, laggy en soms erg traag.

Met die kitchen een rom gebakken en draait nu aardig goed en vooral een stuk sneller. :)

Android versie: 2.2.2
Kernel: 2.6.29.6
lars@FUCKUP #74 8)7
Mod version: Spicagenmod-Froyo-Beta2
Build: VOKU-kernel v1.8
Ik draait ook op die mod en build, alleen dan mod beta 6 and build v3.2. Heb beta 6.1 nog geprobeerd, maar op die versie bevroor de telefoon helemaal als ik hem wil unlocken.
Ga dit weekend nog even kijken of ik beta 6.2 kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 07:30
Voor dit toestel is deze images denk ik de beste:
http://forum.samdroid.net...x-spica-build-7-3-a-5631/

Alle Samsung drivers zijn er helemaal uit en draait op een 3.0 kernel! Die kerel is echt heel erg goed bezig.

Zijn er mensen die met deze image ervaring hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido1
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-12-2022
Vraag heeft iemand de orginele firmware nog?
en zo ja waar kan ik deze downloaden en welke versie is nu de nl versie?

er zijn zoveel versie en links maar niks werkt :(

ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
guido1 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 22:26:

ik hoor het graag.
Ik heb hem wel ergens maar kan hem niet testen :P Moet ik hem ergens voor je uploaden? De laatste is 2.1 afaik.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
guido1 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 22:26:

ik hoor het graag.
Je kan alle originele firmwares hier vinden
http://www.sammobile.com/...=1&m=GT-I5700&r=1#regiona

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido1
daar ben ik ook geweest all die download links zijn stuk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido1
Is dat de orginele versie?
als dat zou kunnen graag.
Touchdomex schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 22:40:
[...]

Ik heb hem wel ergens maar kan hem niet testen :P Moet ik hem ergens voor je uploaden? De laatste is 2.1 afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
guido1 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 09:31:
Is dat de orginele versie?
als dat zou kunnen graag.

[...]
Ik heb nog I5700XXJH7 liggen. Dat is de laatste originele Nederlandse update (2.1) volgens mij. Ik zal hem zo ergens uploaden, momentje. Heb je Odin en spica.ops wel?

edit: staat hier. Ik heb er twee versies van Odin en spica.ops bij gedaan, en i5700_LK2-08_PDA.tar, waarmee je root-toegang kan krijgen. Die moet je dan na het flashen van de firmware flashen met Odin op de PDA-plek

P.S. Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif is een handige knop als je zelf wat wil posten terwijl je nog de laatste bent die in het topic gereageerd heeft.

[ Voor 46% gewijzigd door gwystyl op 11-04-2012 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
gwystyl schreef op woensdag 11 april 2012 @ 09:53:
[...]

Ik heb nog I5700XXJH7 liggen. Dat is de laatste originele Nederlandse update (2.1) volgens mij. Ik zal hem zo ergens uploaden, momentje. Heb je Odin en spica.ops wel?

edit: moet hier over een uurtje staan ongeveer. Ik heb er twee versies van Odin en spica.ops bij gedaan, en i5700_LK2-08_PDA.tar, waarmee je root-toegang kan krijgen. Die moet je dan na het flashen van de firmware flashen met Odin op de PDA-plek

P.S. [afbeelding] is een handige knop als je zelf wat wil posten terwijl je nog de laatste bent die in het topic gereageerd heeft.
Anders zet ik vanavond die van mij er vanavond ook op. Die heeft gewerkt zelfs voor de garantie dus die moet goed zijn. Is volgens mij geen JH7 alleen. Zit nu op stage dus kan vanavond pas checken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido1
Bedankt allemaal ik ga even stoeien :)
en kijken of dan me wifi weer goed werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zidane007nl
Ik ben nu ook maar teruggegaan naar I5700XXJH7. SpicagenMod is erg instabiel. Zelfs muziek speelt die rom niet vloeiend af. En elke keer dat geswitch tussen apps van de ontwikkelaar (LauncherPro, dan Nemus Launcher en dan weer LauncherPro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

Ik heb zelf het liefst ook origineel 2.1 ivm stabiliteit. Is er een manier om met die originele rom nog de beperkte opslagruimte te omzeilen? Met een paar apps zat dit al vol en ik had 2.2 of een custom rom nodig om meer op te kunnen slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Het makkelijkst is rooten met i5700_LK2-08_PDA.tar, en dan wat overbodige programma's verwijderen uit /system/app, en kijken of je wat programma's die je zelf hebt geïnstalleerd kan verplaatsen van /data/app naar /system/app. Gebruik hiervoor Root Explorer (handmatig verplaatsen) of Titanium Backup (lang indrukken, kies voor 'convert to system app')

Daarnaast heb ik eens een mod gezien waarmee je de dalvik-cache naar /cache kan verplaatsen. Je krijgt namelijk problemen met het installeren van programma's zodra /data minder dan 15mb vrije ruimte heeft. Met de dalvik-cache op een andere partitie dan /data heb je weer wat meer speling.

Zoek eventueel even terug op mijn posts in dit topic. Rond mei vorig jaar heb ik een paar dingen gepost over ervaringen met bepaalde mods en kernels. Mijn vader heeft de Spica nu in gebruik, en volgens mij heb ik er bij hem SGM-froyo-BETA5.7.zip op gezet. Dat is de meest recente Android versie waarin GPS werkt volgens mij.

[ Voor 42% gewijzigd door gwystyl op 16-04-2012 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op maandag 16 april 2012 @ 23:09:
Het makkelijkst is rooten met i5700_LK2-08_PDA.tar, en dan wat overbodige programma's verwijderen uit /system/app, en kijken of je wat programma's die je zelf hebt geïnstalleerd kan verplaatsen van /data/app naar /system/app. Gebruik hiervoor Root Explorer (handmatig verplaatsen) of Titanium Backup (lang indrukken, kies voor 'convert to system app')
Deze is hier nog te downloaden
http://uploading.com/files/ce64a97m/i5700_LK2-08_PDA.tar/
zonder de bestanden die jij hierboven noemt. Heb je dat bestand nog?
gwystyl in "[Samsung Galaxy Spica] Firmwares en Flashen"
Mijn vader heeft de Spica nu in gebruik, en volgens mij heb ik er bij hem SGM-froyo-BETA5.7.zip op gezet. Dat is de meest recente Android versie waarin GPS werkt volgens mij.
en waar haal ik die op?Hier staat veel.
http://samdroid.voku-online.de/index.php

Ik heb nu een probleem dat ik de datum en tijd met de hand moet instellen, Cyanogenmod 6.1.1-Spice-alpha8.4
Bij 8.3 gebeurde dat ook, erg irritant. Vandaar dat ik die 8.4 erop gezet heb. Maar dit leidde niet tot verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Welke bestanden zoek je precies? Ik heb nog wel van alles staan. Ik heb een paar bestanden geupload naar mijn dropbox. Als je nog andere bestanden zoekt kan ik wel kijken of ik die ook nog heb.
[...]
en waar haal ik die op?Hier staat veel.
http://samdroid.voku-online.de/index.php

Ik heb nu een probleem dat ik de datum en tijd met de hand moet instellen, Cyanogenmod 6.1.1-Spice-alpha8.4
Bij 8.3 gebeurde dat ook, erg irritant. Vandaar dat ik die 8.4 erop gezet heb. Maar dit leidde niet tot verbetering.
Ik gebruikte bij mijn spica vaak ClockSync om de tijd een beetje in de buurt te houden. Hij week zo'n 1,5 sec per dag af volgens mij. Die had ik ingesteld op automatisch syncen om de 3 uur geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 09:08:
[...]

Welke bestanden zoek je precies? Ik heb nog wel van alles staan. Ik heb een paar bestanden geupload naar mijn dropbox. Als je nog andere bestanden zoekt kan ik wel kijken of ik die ook nog heb.

[...]

Ik gebruikte bij mijn spica vaak ClockSync om de tijd een beetje in de buurt te houden. Hij week zo'n 1,5 sec per dag af volgens mij. Die had ik ingesteld op automatisch syncen om de 3 uur geloof ik.
Hij zet de datum terug naar feb. 2005 bij iedere reset.
Volgens Samdroid zou ik terug moeten flashen naar v2.1dan de tijd zetten en daarna een ROM flashen
http://forum.samdroid.net/f56/system-date-time-problem-3541/

Ik heb CM 6.1.1 -8.4 erop gegooid. In de hop dat het zou helpen. Maar ik vrees dat ik terug moet naar de standaard v2.1 eerst.Die heb ik dan nodig, evt direct te flashen zonder ODIN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:56

nFo

De rom is geupdate naar: Spicagenmod-froyo-RC1.
Ziet er goed uit. 8)
Alleen de batterij gaat sneller leeg zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
nFo schreef op zondag 03 juni 2012 @ 19:54:
De rom is geupdate naar: Spicagenmod-froyo-RC1.
Ziet er goed uit. 8)
Alleen de batterij gaat sneller leeg zo te zien.
Linkje erbij is misschien handig, ik kom alleen beta's tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 13:58:
[...]

Linkje erbij is misschien handig, ik kom alleen beta's tegen?
Ik heb die Clocksync er maar opgezet. Maar voordat die klaar is staan enkele bestanden toch op die verkeerde datum. Als je die nodig hebt levert dat problemen op. Voorlopig kan het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Spicagenmod geinstalled vanuit de recovery.
Willaaam in "[Samsung Galaxy Spica] Firmwares en Flashen"
Maar dat schijnt fout gelopen te zijn.Die voortgangsbalk komt op 2/3 en dat volgt een reset. En dat gaat zo door, in een bootloop dus.
Waarschijnlijk doordat ik bij het wipen van de Dalvik Cache een error kreeg, en toch gewoon verder ben gegaan.Wipen van de data ging wel goed.
Verder kan ik me niets herinneren wat er fout zou kunnen zijn gegaan.Hmm, de battery was ook niet echt vol. Alhoewel ik wel de Spica aan de lader had.
Resultaat.Ik kan niet meer in de recovery komen. Ik kan wel in de download-mode komen.Hoe kom ik eigenlijk in de eigen recovery van de Spica, niet die van CM?

Ik zal dus via ODIN moeten flashen en dan nog het liefst even eerst terug naar v2.1 ivm die tijd-bug. Die fw, XXJH7 kan ik echter niet makkelijk vinden zonder te registreren.Als er nog andere idee-en zijn hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 11:54:
Ik heb Spicagenmod geinstalled vanuit de recovery.
Willaaam in "[Samsung Galaxy Spica] Firmwares en Flashen"
Maar dat schijnt fout gelopen te zijn.Die voortgangsbalk komt op 2/3 en dat volgt een reset. En dat gaat zo door, in een bootloop dus.
Waarschijnlijk doordat ik bij het wipen van de Dalvik Cache een error kreeg, en toch gewoon verder ben gegaan.Wipen van de data ging wel goed.
Verder kan ik me niets herinneren wat er fout zou kunnen zijn gegaan.Hmm, de battery was ook niet echt vol. Alhoewel ik wel de Spica aan de lader had.
Resultaat.Ik kan niet meer in de recovery komen. Ik kan wel in de download-mode komen.Hoe kom ik eigenlijk in de eigen recovery van de Spica, niet die van CM?

Ik zal dus via ODIN moeten flashen en dan nog het liefst even eerst terug naar v2.1 ivm die tijd-bug. Die fw, XXJH7 kan ik echter niet makkelijk vinden zonder te registreren.Als er nog andere idee-en zijn hoor ik dat graag.
XXJH7 komt zo op mijn dropbox te staan, is nu aan het uploaden. Als je een custom recovery flasht met een rom, vervang je volgens mij de standaard recovery. Als je dus een standaard rom flasht, krijg je de originele (zeer beperkte) recovery weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 13:21:
[...]

XXJH7 komt zo op mijn dropbox te staan, is nu aan het uploaden. Als je een custom recovery flasht met een rom, vervang je volgens mij de standaard recovery. Als je dus een standaard rom flasht, krijg je de originele (zeer beperkte) recovery weer terug.
Ja alvast bedankt. Maar ik moet wel even terug vanwege die tijd/datum. Ik begreep dat hij niet vervangen werd maar diegene die dat schreef kan het ook verkeerd hebben.Volgens mij wordt de standaard recovery ook vervangen.En moet ik bij het flashen nu wel of niet die nieuw .ops gebruiken?
http://www.londatiga.net/...droid-2-1-flashing-guide/

Zelf ook maar 2GB DB aangemaakt en alles erin "gepleurd" for future use. Nogmaals bedankt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2012 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 13:47:
[...]

Ja alvast bedankt. Maar ik moet wel even terug vanwege die tijd/datum. Ik begreep dat hij niet vervangen werd maar diegene die dat schreef kan het ook verkeerd hebben.Volgens mij wordt de standaard recovery ook vervangen.En moet ik bij het flashen nu wel of niet die nieuw .ops gebruiken?
http://www.londatiga.net/...droid-2-1-flashing-guide/

Zelf ook maar 2GB DB aangemaakt en alles erin "gepleurd" for future use. Nogmaals bedankt.
Volgens mij moet je hem wel gebruiken omdat Odin het anders niet doet. In de .ops staat de volgorde van de partities. Vanaf JC3 (maart 2010?) moet je de nieuwe gebruiken, daarom heet hij Spica_jc3.ops.

Ik heb wel eens ergens gezien dat er meerdere toetscombinaties zijn om in de recovery te komen, maar ik heb mijn spica niet meer dus kan ik het niet zomaar testen. Het kan dus wel zijn dat er één combinatie is voor de originele beperkte recovery, en een andere voor de recovery die bij een custom rom zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 14:16:
[...]

Volgens mij moet je hem wel gebruiken omdat Odin het anders niet doet. In de .ops staat de volgorde van de partities. Vanaf JC3 (maart 2010?) moet je de nieuwe gebruiken, daarom heet hij Spica_jc3.ops.

Ik heb wel eens ergens gezien dat er meerdere toetscombinaties zijn om in de recovery te komen, maar ik heb mijn spica niet meer dus kan ik het niet zomaar testen. Het kan dus wel zijn dat er één combinatie is voor de originele beperkte recovery, en een andere voor de recovery die bij een custom rom zit.
Hier staan er vijf.
http://www.hard-reset.com...a-android-hard-reset.html
Waarvan de derde, vol- call+end, voor de helft werkt.Rechts effect 5e methode. Progressiebalk loopt nu wel doormaar daar houdt het dan ook op.En geen bootloop. Normaal bootloop de balk na 2/3e
Dat ziet er dan zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/35n0ygi.jpgAfbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/5xjuro.jpg

Als er geen kaartje in zit laat die loader dat ook weten.
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2zqapt2.jpg
Mogelijk interne partitie(s) naar de maan:
http://forum.cyanogenmod....ernal-storage/#entry56396

Safeboot werkt niet.
Ik heb al veel telefoons geflashed. Dit is de eerste x dat het fout ging.
Ik ga er laten wel even mee verder. Bedankt voor het meedenken.
Inmiddels zit ik weer op 2.1-update1
Spicagen bootscherm, alleen het plaatje is nog aanwezig.
Tijd wordt na een softreset gelijk goed gezet. Daarom ging het allemaal.

Antutu score van 1117 op die org fw nog nooit zo hoog gehad!

Leshaks kernel er op gezet. Datum en tijd nog steeds correct.
http://www.addictivetips....5700-with-leshaks-kernel/

Om alles stabiel te houden. Heb ik besloten om een Eclair custom ROM erop de zitten Spicaclair kan net zoveel en is snel.

Deze ROM draait wel overclockt op 1066MHz :9 Tot op heden nog stabiel. En het batterijverbruik valt me mee.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2012 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heb ik hem wel eens in download mode gekregen maar camera+vol down+power on werkt niet.

Weet iemand alternatieve toetsencombinaties om mijn spica in download mode te krijgen ?

Alvast bedankt!
Pagina: 1 ... 13 14 Laatste