i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD
Kan je me uitleggen wat die criminal patch inhoudt? Is het een verbetering in snelheid? En ik heb ook de gingerbread skin. Erg mooi, alleen is er nog het probleem dat tekst op sommige plekken onleesbaar is omdat het zwart is. Is dat al verbeterd?Bluefall schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 14:33:
Hier ook geflashed naar CyanogenMod-6.1.0-RC1-Spica-alpha8 met K/Criminal.r6 fix, en de gingerbread skin erover gemikt.
Loopt lekker smooth tot nu toe.
Ik heb echter ook géén carkit, en kan niet testen wat er daarmee gebeurt.
[ Voor 15% gewijzigd door I-Heine-I op 13-12-2010 16:27 ]
Nu merk ik echter dat ADW.launcher & swiftkey minder soepel lopen vanaf de SDkaart. Nu vroeg ik me af, kan ik ook bepaalde apps in het interne geheugen plaatsen (waar hij eerst stond) in plaats van eerst alles op de SDkaart?
"Hodor"- Hodor
de patch van criminal verhelpt enkele bugs ivm de airplane modus en problemen met de google-account (oa niet willen syncen)I-Heine-I schreef op maandag 13 december 2010 @ 16:26:
[...]
Kan je me uitleggen wat die criminal patch inhoudt? Is het een verbetering in snelheid? En ik heb ook de gingerbread skin. Erg mooi, alleen is er nog het probleem dat tekst op sommige plekken onleesbaar is omdat het zwart is. Is dat al verbeterd?
om de tekst leesbaar te krijgen ga je naar 'instellingen' -> 'cyanogenmodsettings' -> 'User interface' -> 'Tweaks extras' -> select a theme, en daar gingerbread selecteren, en opnieuw opstarten.
Dan zou het in orde moeten zijn.
Als je Root-access hebt zou je ze naar /system/app kunnen verplaatsen met es file explorer of root explorerMorfieus0 schreef op maandag 13 december 2010 @ 22:12:
Ik heb sinds afgelopen week Apps2SD in gebruik op 2.1
Nu merk ik echter dat ADW.launcher & swiftkey minder soepel lopen vanaf de SDkaart. Nu vroeg ik me af, kan ik ook bepaalde apps in het interne geheugen plaatsen (waar hij eerst stond) in plaats van eerst alles op de SDkaart?
Met 2.2 kan dat, 2.1 met bovengenoemde truuk durf ik niet te zeggen.Morfieus0 schreef op maandag 13 december 2010 @ 22:12:
Ik heb sinds afgelopen week Apps2SD in gebruik op 2.1
Overigens heb ik toen ik snelheidsproblemen kreeg een snellere SD kaart gekocht. Hoeft ook niet al teveel te kosten, en kan misschien zelfs sneller zijn dan intern geheugen als ik de verhalen over dat rfs bestandssysteem mag geloven.
"Hodor"- Hodor
http://forum.samdroid.net...-drivers-cyanogemod-3601/
- Touchdomex
- Registratie: April 2005
- Nu online
:strip_exif()/u/142128/crop65f05ddf03716.gif?f=community)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Welke versie heb je gepakt? En werkt de launcher nu bijvoorbeeld ook soepeler of is het alleen handig als je spelletjes wil doen?Shaodar schreef op maandag 27 december 2010 @ 07:47:
w00t 3D drivers voor Spica! Het werkt nog niet perfect, maar bijv Angry Birds Seasons draait nu prima!
Ik ga de gecombineerde patch proberen (Intercept 3d + vflashbirdv patch)
wat hebben jullie nou draaien op onze mooie spica?
maybe linkje van kitchen?
groeten Bernard
Geen kitchen linkje dus, maar twee zips die je vanuit de recovery moet toepassen. Als je van 2.1 af komt, moet je na het toepassen van CyanogenMod wipe data+cache doen. Daarna zou ik een keer helemaal opstarten en dan de 3D driver toepassen.
Nieuwtje: ik hoopte er al op, en inderdaad is LeshaK al bezig met het porten van Android 2.3 Gingerbread naar de Spica: Nieuwsitem, Forumtopic:
Ik wacht het nog een tijdje af, maar als er een build is met de meeste dingen werken (zoals nu voor FroYo), ga ik over
Ik verwacht dat de komende CyanogenMod builds ook gebaseerd zijn op Gingerbread. Ik zag in ieder geval laatst een tweet van Cyanogen dat hij er mee bezig is voor CM7, gebaseerd op AOSP en een Nexus S rom.
[ Voor 41% gewijzigd door gwystyl op 27-12-2010 22:55 . Reden: Gingerbread nieuwtje toegevoegd ]
http://forum.samdroid.net...in-3-95-3-98-4-03-a-3563/
Gebaseerd op Cyanogenmod 8.1, echt helemaal perfect! Haal nu over de 750 in quadrant en mijn telefoon is een stuk sneller (voornamelijk door de 3d drivers denk ik). Tot nu toe werkt alles t/m de gps aan toe. UI is ook wat soepeler sinds de 3d drivers en de camera is helemaal een topper! Echt weer goed werk van die jongens. Overigens is de uitleg erg duidelijk (hoewel hij een beetje gebrekkig engels gebruikt)
Zelfs Odin + OPS zit in de zip file!
Hmm, eens kijken wat het doet als ik die over mijn huidige setup heen flash.... De uitleg ziet er nogal vaag uit. Moet je nou per se over naar ext2 voor data of niet?justin_ti schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 16:21:
Ik had al weer genoeg van de vorige versie en zag dat er een one package was uitgekomen vannacht (een nieuwe). Van een italiaan op samdroid:
http://forum.samdroid.net...in-3-95-3-98-4-03-a-3563/
Gebaseerd op Cyanogenmod 8.1, echt helemaal perfect! Haal nu over de 750 in quadrant en mijn telefoon is een stuk sneller (voornamelijk door de 3d drivers denk ik). Tot nu toe werkt alles t/m de gps aan toe. UI is ook wat soepeler sinds de 3d drivers en de camera is helemaal een topper! Echt weer goed werk van die jongens. Overigens is de uitleg erg duidelijk (hoewel hij een beetje gebrekkig engels gebruikt)
Zelfs Odin + OPS zit in de zip file!
Jij had ook problemen met CM alpha (Android 2.2) en bluetooth carkit connectie toch? Is dit al opgelost in de huidige versie van CM?gwystyl schreef op maandag 27 december 2010 @ 18:01:
Op het moment draai ik CyanogenMod 6.1.1 alpha 8.1 met de 3D driver + patch.
Dat weet ik niet. Ik heb net een andere auto, dus daar heb ik de carkit nog niet ingebouwd. Hij connect wel goed met mijn bluetooth headset, maar met de carkit heb ik dus nog niet geprobeerd. Ik verwacht alleen dat dat nog niet aangepakt is, omdat er nog wat dingen helemaal niet werken die hogere prioriteit hebben.biest schreef op woensdag 29 december 2010 @ 12:29:
[...]
Jij had ook problemen met CM alpha (Android 2.2) en bluetooth carkit connectie toch? Is dit al opgelost in de huidige versie van CM?
[ Voor 12% gewijzigd door gwystyl op 29-12-2010 13:06 ]
Zo heb ik het gedaan:gwystyl schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 17:21:
[...]
Hmm, eens kijken wat het doet als ik die over mijn huidige setup heen flash.... De uitleg ziet er nogal vaag uit. Moet je nou per se over naar ext2 voor data of niet?
1. Download het volgende pakket: I570EXXCM81v3.1-ModemJD1
2. Pak het pakket uit, open ODIN en stop de TAR file in One Package en gebruik de meegeleverde OPS file.
3. Haal de simkaart uit je telefoon en zet je telefoon in Download modus en flash het pakket erop met Odin.
4. Laat de telefoon opstarten en voltooi de setup wizzard (zorg dat je je google account instelt, danwel via WiFi netwerk).
5. Start je telefoon op in Recovery Mode. Installeer de nieuwe market. (erg mooi is die trouwens)
6. Blijf in recovery en ga via het advanced menu naar 'File system conversion'. Converteer DATA naar ext2 en ga via het menu vervolgens naar reboot > to recovery. Een herstart is dus eventjes nodig ivm het nieuwe filesystem.
7. Na de reboot zou je moeten zien dat alle 3 (system, data....) op Ext2 staan. Dan heb je het goed gedaan.
8. Installeer vanuit de recovery via de zip-installer de kernel krnl-ckMod.bfs.002 .
8.5 Installeer optioneel nog een mooie skin. Ik heb deze erop staan, heel erg heldere looks, je krijgt er echt een andere telefoon voor terug:
http://forum.samdroid.net/f57/gingerbread-theme-ported-3388/
Wel even goed lezen, je moet na het installeren in de CyanogenMod settings de skin nog selecteren om alle tekst leesbaar te hebben. Bij mij stond hij er niet tussen in de lijst van skins, dan moet je doen wat er in de post staat: het skinbestandje zelf op je SD kaart zetten. Ook moet je zelf de fonts en de gingerbread apps als zip files via de recovery installeren.
9. Plaats de sim terug en start je telefoon op. Als het goed is heb je een super snelle spica.
Tipje: Zelf gebruik ik App 2 SD Free, een addon voor de ingebouwde android 2.2 apps2SD feature. Elke keer als je wat hebt geinstalleerd en de app ziet dat dit programma ook op de SD kaart zou kunnen draaien, vraagt hij gelijk of je hem daar op wilt zetten. Niet aan te raden voor widgets en programma's die je dagelijks gebruikt, maar vind het zelf bijvoorbeeld handig voor office en adobe reader. Verder heb ik Titanium Backup gebruikt om wat standaard meegeleverde apps te verwijderen en ADW launcher.
Ik gebruik tegenwoordig LauncherPro weer omdat deze soepeler loopt.
Let wel even op de volgende mededeling die bij die kernel hoort:
ckMod.bfs.002 :: krnl-ckMod.bfs.002.zip :: MD5: 798e2a018104f15d1574cf64be09db2c
>> DO NOT reboot or shutdown with WiFi or 2G enabled, will likely result in data corruption and bootloops <<
:: Source at https://github.com/ch33kybutt/i5700-kernel-bfs
:: Revert to an earlier version of recovery & init
:: External modules compiled with -O2 compiler flags (more stability and fixes problem with Reboot/Power Off)
:: BFS cpu scheduler (http://ck.kolivas.org/patches/bfs/bfs-faq.txt)
:: BFQ as default I/O scheduler (BFQ and related stuff on disk scheduling)
:: Ondemand as default cpufreq governor (Linux Kernel Documentation :: cpu-freq : governors.txt)
Ik heb nog niet ondervonden wat er gebeurt als je daadwerkelijk reboot met WiFi aan, tis wel serieus iets om te vergeten uit te zetten.
[ Voor 21% gewijzigd door justin_ti op 29-12-2010 16:43 ]
Bedankt voor de uitleg. Ik heb het bijna op dezelfde manier gedaan. Ik moest tussendoor nog een keer extra rebooten omdat system niet geconverteerd kon worden. Goed dat je die waarschuwing er nog bijgezet had; die had ik niet gezien....
Ik snap het nut van de nieuwe market nog niet helemaal, dus die heb ik overgeslagen
Nu alles _weer_ instellen
Wel heb ik 2 nadelen/fouten ondervonden: bij het schrijven van sms-jes is de lijst met voorgestelde woorden altijd in het Frans (ook al staat op de spatiebalk Nederlands geselecteerd). Ook kan ik met de volumetoets het volume niet meer op 'Stil' zetten, maar alleen op 'Trillen'.
Gewoon rösti
Dat hij niet meer op stil kan vind ik ook wel irritant, misschien is het wel een setting. Alleen geen idee waar.
[ Voor 7% gewijzigd door justin_ti op 30-12-2010 09:44 ]
Je bedoelt rebooten met WiFi aan? Dat heb ik (in mijn onwetendheid m.b.t. het beschreven bizarre probleem) al meerdere keren gedaan. Tot dusverre geen datacorruptie geconstateerd.hikhakhok schreef op donderdag 30 december 2010 @ 19:31:
hmmm, wel beetje raar van dat wifi, kan niet iemand dat even proberen?![]()
Gewoon rösti
Ik heb hem al meerdere keren opnieuw opgestart waarbij ik niet steeds WiFi uitgezet had, en ook hier nog geen problemen.mno schreef op donderdag 30 december 2010 @ 19:58:
[...]
Je bedoelt rebooten met WiFi aan? Dat heb ik (in mijn onwetendheid m.b.t. het beschreven bizarre probleem) al meerdere keren gedaan. Tot dusverre geen datacorruptie geconstateerd.
Ik heb alleen nog wat problemen om de nieuwe market aan de praat te krijgen. Deze (2.2.6) en deze (2.2.7) lopen steeds vast, ik ben nu degene uit de thread van de one package aan het flashen. Aangezien die in dezelfde thread staat als de rom, ga ik er van uit dat dat werkt.....
edit: grrr, zelfs die loopt vast, ook als ik eerst bij instellingen - toepassingen de cache verwijder, vending.apk verwijder uit /system/app en clear dalvik-cache en clear cache in recovery doe. Iemand nog een idee?
[ Voor 10% gewijzigd door gwystyl op 31-12-2010 09:21 ]
Die volumetoets is ergens een instelling, ik ben het ergens tegengekomen, maar ik weet niet meer waar. Bij mij werkt youtube dan weer niet. Wel geluid, zelfs ondertiteling, maar geen beeld.mno schreef op donderdag 30 december 2010 @ 09:13:
Ik heb CyanogenMod 6.1.1 Spica alpha8.1 One Package v3.0 ook geïnstalleerd, inclusief conversie naar ext2. Ik moet zeggen het voor mijn gevoel niet sneller werkt dan met Android 2.1 (Samdroidmod).
Wel heb ik 2 nadelen/fouten ondervonden: bij het schrijven van sms-jes is de lijst met voorgestelde woorden altijd in het Frans (ook al staat op de spatiebalk Nederlands geselecteerd). Ook kan ik met de volumetoets het volume niet meer op 'Stil' zetten, maar alleen op 'Trillen'.

Ik zit wel zonder ext 2 en nieuwe kernel. De recovery tool zegt bij omzetten oa:
E: can't mount /dev/st16
(no such file or directory)
E: can't mount SYSTEM:
E:Failure at line 6:
copy_dir PACKAGE: system SYSTEM:
Installation aborted.
SD Card space free: 851MN
Sorry, your kernel doesn't support the filesystem you've choosen.
rechecking FS:
etc.
iemand een idee? installeren via zip installer kan ik ook niet, omdat hij weer die st16 st17 niet gemount krijgt.
[ Voor 31% gewijzigd door Teun_2 op 31-12-2010 17:41 ]
(kon het niet laten, en CM nog eens getest)gwystyl schreef op woensdag 29 december 2010 @ 13:05:
[...]
Dat weet ik niet. Ik heb net een andere auto, dus daar heb ik de carkit nog niet ingebouwd. Hij connect wel goed met mijn bluetooth headset, maar met de carkit heb ik dus nog niet geprobeerd. Ik verwacht alleen dat dat nog niet aangepakt is, omdat er nog wat dingen helemaal niet werken die hogere prioriteit hebben.
Er is idd nog niets veranderd mbt bluetooth in huidige CM versie 8.1.1.
Maar er is een workaround: Screen Timeout op 30 min zetten. Zolang het schem actief is valt de bluetooth connectie niet uit. (voorlopig enkel getest met car-charger geconnecteerd aan Spica)
Ik kan ermee leven :-)
Jeps, been there done that. En ja de warning staat daar niet voor nietshikhakhok schreef op donderdag 30 december 2010 @ 19:31:
hmmm, wel beetje raar van dat wifi, kan niet iemand dat even proberen?![]()
Om de volumetoets in te stellen dat alles uitgaat doe je:Teun_2 schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 17:32:
[...]
Die volumetoets is ergens een instelling, ik ben het ergens tegengekomen, maar ik weet niet meer waar. Bij mij werkt youtube dan weer niet. Wel geluid, zelfs ondertiteling, maar geen beeld.Muziek wordt ook stotterend afgespeeld, het klinkt als een cd vol krassen
Instellingen
Geluid
Silent State --> aanvinken
Om te YouTuben, moet je aan het begin van het filmpje even de HQ toets aanraken zodat dit uit staat, hoge kwaliteit kunnen we jammergenoeg nog niet bekijken.
Hierzo geen probleem met muziek
(JH7 + LK2.08 --> CM8.1+InterceptGL
Zou je dan niet beter instellen dat het scherm nooit uitgaat wanneer hij verbonden is aan een spanningsbron?biest schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 13:12:
[...]
Er is idd nog niets veranderd mbt bluetooth in huidige CM versie 8.1.1.
Maar er is een workaround: Screen Timeout op 30 min zetten. Zolang het schem actief is valt de bluetooth connectie niet uit. (voorlopig enkel getest met car-charger geconnecteerd aan Spica)
(Het doet me een beetje denken aan het hele sensorverhaal bij slaapmonitor-apps)
[ Voor 28% gewijzigd door Bluefall op 02-01-2011 08:57 ]
En wat raakte er beschadigd? Ook bestanden op de SD-kaart?Teun_2 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 02:56:
[...]
Jeps, been there done that. En ja de warning staat daar niet voor niets
Gewoon rösti
Thanks!Bluefall schreef op zondag 02 januari 2011 @ 08:54:
Om de volumetoets in te stellen dat alles uitgaat doe je:
Instellingen
Geluid
Silent State --> aanvinken
Gewoon rösti
Oh wacht ff. Ik zat me net af te vragen waarom mijn SD-kaart steeds meer corrupt raakte. Misschien is dat toch wel doordat ik WiFi meestal aanlaat met die aangepaste kernelmno schreef op zondag 02 januari 2011 @ 08:57:
[...]
En wat raakte er beschadigd? Ook bestanden op de SD-kaart?
Zit met net hetzelfde probleem... Heb al geprobeerd om opnieuw te flashen met de CyanogenMod (Italien) via odin maar lijkt niet te helpen...Teun_2 schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 17:32:
[...]
Die volumetoets is ergens een instelling, ik ben het ergens tegengekomen, maar ik weet niet meer waar. Bij mij werkt youtube dan weer niet. Wel geluid, zelfs ondertiteling, maar geen beeld.Muziek wordt ook stotterend afgespeeld, het klinkt als een cd vol krassen
Ik zit wel zonder ext 2 en nieuwe kernel. De recovery tool zegt bij omzetten oa:
E: can't mount /dev/st16
(no such file or directory)
E: can't mount SYSTEM:
E:Failure at line 6:
copy_dir PACKAGE: system SYSTEM:
Installation aborted.
SD Card space free: 851MN
Sorry, your kernel doesn't support the filesystem you've choosen.
rechecking FS:
etc.
iemand een idee? installeren via zip installer kan ik ook niet, omdat hij weer die st16 st17 niet gemount krijgt.
Dat is idd een mogelijkheid. Alvast een betere optie dan mijn workaround :-)Bluefall schreef op zondag 02 januari 2011 @ 08:54:
[...]
Zou je dan niet beter instellen dat het scherm nooit uitgaat wanneer hij verbonden is aan een spanningsbron?
(Het doet me een beetje denken aan het hele sensorverhaal bij slaapmonitor-apps)
Ben ondertussen terug naar 2.1 gegaan, als CM verder staat reflash 'k nog eens.
Deze heeft als veranderingen;
- Nexus S audio drivers
- Eclair style lock button fixed
- Hungarian translation added
- Intercept camera drivers
SD kaart raakt dan inderdaad corrupt. Format hielp hier wel, belangrijke bestanden had ik er toch niet opstaan. Zit nu ook weer terug bij de 2.1.gwystyl schreef op zondag 02 januari 2011 @ 10:11:
[...]
Oh wacht ff. Ik zat me net af te vragen waarom mijn SD-kaart steeds meer corrupt raakte. Misschien is dat toch wel doordat ik WiFi meestal aanlaat met die aangepaste kernel. Gisteren heb ik teruggeflasht naar 2.1, en met wat omwegen de meeste bestanden op de SD-kaart weer weten te redden, maar eea is toch wel weg
.
Iemand die weet of samsung nog van plan is 2.2 (of 2.3) uit te brengen voor deze telefoon?
Ik zou er niet van uit gaan. 2.1 is al zeer traag uitgerold, en Samsung was heel vaag over of hij überhaupt zou komen en zo ja wanneer. Officieus is al een paar keer gemeld dat dit ook de laatste grote update was. Ze willen natuurlijk de nieuwe modellen met bijna dezelfde specs ook een keer verkopen, dus ik verwacht dat ze nu ophouden met het ondersteunen van de Spica.Teun_2 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 21:33:
[...]
SD kaart raakt dan inderdaad corrupt. Format hielp hier wel, belangrijke bestanden had ik er toch niet opstaan. Zit nu ook weer terug bij de 2.1.
Iemand die weet of samsung nog van plan is 2.2 (of 2.3) uit te brengen voor deze telefoon?
Ik heb even een half uurtje muziek geluisterd, en de kliks stoorden me niet. Ik wil mijn batterij echter nog even gebruiken vandaag, dus uitvoerig was de test niet, maar misschien hebben de nieuwe drivers geholpen.84hannes schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 17:40:
Ik vraag me af of nieuwe Audio Drivers die irritante kliks weghaalt. Verder zit ik niet echt te wachten op deze subtiele veranderingen, maar het is altijd goed om te zien dat er hard doorgewerkt wordt.
Verwijderd
Ik draai de nieuwe audio driver ook icm met CM 8.1, die one package mod. Als ik de standaard muziekplayer gebruik hoor ik de kliks nog heel licht, maar gebruik ik Poweramp dan zijn ze HELEMAAL weg84hannes schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 10:49:
[...]
Ik heb even een half uurtje muziek geluisterd, en de kliks stoorden me niet. Ik wil mijn batterij echter nog even gebruiken vandaag, dus uitvoerig was de test niet, maar misschien hebben de nieuwe drivers geholpen.
Verwijderd
Zorg dat je CM 8.1 of 8.2 draait met je 3d drivers geupdate. Open root explorer
en bewerk de build.prop en doe het volgende:
verander media.stagefright.enable-http=true naar media.stagefright.enable-http=false
Save en reboot en Youtube werkt op HQ
De grootste showstopper voor mij is nog steeds de Bluetooth functionaliteit.Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 18:46:
En de laatste "grote" bug uit CM is ook verholpen, Youtube werkt nu op HQ
Zorg dat je CM 8.1 of 8.2 draait met je 3d drivers geupdate. Open root explorer
en bewerk de build.prop en doe het volgende:
verander media.stagefright.enable-http=true naar media.stagefright.enable-http=false
Save en reboot en Youtube werkt op HQ
Ze zijn inmiddels hard bezig met Gingerbread, dus daar wacht ik nu even op
o.a. usb-tethering en wireless-tethering. Wireless-thethering is voor regelmatig noodzakelijk, dus ik ga maar weer terug naar lkmod.
[ Voor 13% gewijzigd door job op 08-01-2011 10:54 ]
http://forum.samdroid.net...samsung-spica-gapps-3764/
Ik heb hem nog niet getest, maar zo ziet het er uit

en dit zijn de werkende en niet werkende dingen:
What works:-
- Audio
- GSM (GPRS/3G)
- SD Card
- Wifi
- USB Mass Storage
- GPS
- Sensors
- Camera
[ Voor 22% gewijzigd door gwystyl op 08-01-2011 10:49 ]
Spica hangt nu vast in een bootloop waar ik niet uitkom.
Heb al opgestart zonder SD-kaart, en factory reset werkt ook niet.
Iemand nog een oplossing?
Fixed it: gewoon weer de oude firmware erover heen gegooid.
[ Voor 12% gewijzigd door Marrtijn op 10-01-2011 10:30 ]
- Snel en responsief!
- Accu is na een dag gebruik en een nacht idle zonder lader, met overdags een aantal smsjes, telefoontjes en wat mobiel internet nog 70% vol.
- Stabiel en geen last meer van data corruptie als je reboot met WiFi of 2G.
- Wifi tethering werkt overigens nog steeds perfect.
Ondanks het feit dat ze waarschuwen voor instabiliteit omdat het een experimentele kernel is, vind ik m juist lekkerder werken. Nog geen vastlopers gehad.
Ik ben gisteren terug gegaan naar 2.1 (i570EXXJH7) met alleen LK2.08 om ongewenste programma's uit /system/app te kunnen halen. Ik zat een paar weken op een zelfgemaakt recept (kitchen v2 met wat aanpassingen), maar die werd irritant traag. Omdat het mijn werktelefoon is, ga ik maar eens wat minder flashen en hopen dat hij het dan goed blijft doen
Kijken hoe lang ik dat vol houdt, een paar werken dezelfde setup is al heel uniek voor mij
(verdomd snel^^)
Ben eindelijk tevreden, voorlopig. Ik wacht nog tot er divx support komt naar CM, aangezien ik dat belangrijk vind^^
Dezelfde setup houden vond ik laatste tijd ook erg moeilijk
@ justin_ti
Klinkt interessant, wat draai je allemaal?
"Hodor"- Hodor
In plaats van krnl-ckMod.bfs.002 die ze installeren in de uitleg, gebruik ik deze: krnl-ckMod.bfs.003A
Van bovenstaand linkje gebruik ik ook: (allemaal direct achter elkaar zonder reboots geïnstalleerd vanuit recovery)
-SSSwitch (Screen State Switch) v0.6B
-CM speed tweaks :: CM speed tweaks (XDA and FE versions)
>Om precies te zijn: XDA speed tweaks v2.1 for EXT --> tweaks_xda_ext_v2.1.zip
- De verbeterde audio driver uit post 8 van dit klikje
- Touchdomex
- Registratie: April 2005
- Nu online
:strip_exif()/u/142128/crop65f05ddf03716.gif?f=community)
Redactie vraagt raad: Rooten en custom roms?
Ik ben zelf ondertussen overgestap op de HTC legend... Kreeg die terug van de verzekering en nee mij hoor je helemaal niet klagen van zo'n deal
Ik maak nog de nieuwe TS af. Hopelijk heb ik daar dit weekend voor om hem goed te maken. Als het mij qua styling niet goed lukt om het op tijd af te maken doe ik er wel een saaie standaard styling over
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Wat ik tot nu toe mis bij de spica (en wat niemand kan fixen) is:
-Een goed reagerend scherm, of niet maar dan een qwerty toetsenbordje. De touch is niet zo prettig, in vergelijking met duurdere HTC's en IPhones zelfs een regelrechte ramp.
-Meer Ram, echt zonde dat ze er niet gewoon wat meer in hebben gestopt.

net ff geupdated @ http://forum.samdroid.net...sung-spica-i5700-en-1901/ alles nieuwste versie enzo. Had ik een backup gemaakt maar 'even' vergeten dat ik app2sd gebruik en die had ik nou net NIET gebackupt
oftewel: alle snelkoppelingen stonden er keurig maar ze konden niet gebruikt worden
naja volgende keer hou ik daar wel rekening mee natuurlijk!
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Download Start...
<0> Create File...
<1> StartThread Detected : 0
<2> StartThread Detected : 1
<3> StartThread Detected : 0
<4> StartThread Detected : 0
<5> StartThread Detected : 0
<6> StartThread Detected : 0
<7> StartThread Detected : 0
<8> StartThread Detected : 0
<2> setup connection...
En dan gebeurd er niets meer... Het balkje op de telefoon blijft ook gewoon leeg. Wat doe ik fout?
Welke bestanden probeer je te flashen? Kan je een screenshot maken van Odin net voor je op start drukt? Gebruik je de goede .ops?jongetje schreef op zondag 20 februari 2011 @ 11:41:
Als ik ODIN start en wil updaten (voor het aller eerst) zegt ie:
Download Start...
<0> Create File...
<1> StartThread Detected : 0
<2> StartThread Detected : 1
<3> StartThread Detected : 0
<4> StartThread Detected : 0
<5> StartThread Detected : 0
<6> StartThread Detected : 0
<7> StartThread Detected : 0
<8> StartThread Detected : 0
<2> setup connection...
En dan gebeurd er niets meer... Het balkje op de telefoon blijft ook gewoon leeg. Wat doe ik fout?
gwystyl schreef op zondag 20 februari 2011 @ 13:55:
[...]
Welke bestanden probeer je te flashen? Kan je een screenshot maken van Odin net voor je op start drukt? Gebruik je de goede .ops?

Zo ziet het eruit. Ik gebruik die OPS zoals aangegeven, die spica_jc3.ops met als inhoud:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| 0,boot 1,Sbl 2,logo 3,zImage 4,datafs 5,factoryfs 6,cache 7, 8,modem 9,efs |
En na klikken:

[ Voor 12% gewijzigd door jongetje op 20-02-2011 15:48 ]
Ah mooi.. .ik zag al niets vreemds in de screenshots. Was dit toevallig de eerste keer dat je probeerde te flashen nadat je de drivers had geïnstalleerd of geupdate? Kan zijn dat hij hem daarom niet goed pakte namelijk.jongetje schreef op zondag 20 februari 2011 @ 17:53:
Mmmmm na (nogmaals) een herstart van mijn laptop en proberen doet ie het nu wel.
Wel apart dat jij JH7 als losse onderdelen hebt; ik heb hem als 'one package'.
Ik had het zo gedownload van die betreffende website en daar zaten 4 van die tarretjes in. Werkt prima :-)gwystyl schreef op zondag 20 februari 2011 @ 21:52:
[...]
Ah mooi.. .ik zag al niets vreemds in de screenshots. Was dit toevallig de eerste keer dat je probeerde te flashen nadat je de drivers had geïnstalleerd of geupdate? Kan zijn dat hij hem daarom niet goed pakte namelijk.
Wel apart dat jij JH7 als losse onderdelen hebt; ik heb hem als 'one package'.
Of is iedereen al overgestapt naar een nieuwe generatie telefoon.
Ik draai een Froyo rom voor de Spica, werkt super.Jonniii schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 17:29:
Ik draai ondertussen al 4 maanden ofzo een eclair build uit die samdroid kitchen. Hebben jullie al positieve ervaringen met Froyo of Gingerbread roms voor de Spica?
En de Gingerbread rom voor de Spica begint ook goed vorm te krijgen, maar nog niet helemaal voor dagelijks gebruik.
[ Voor 12% gewijzigd door Jay_Snake op 04-03-2011 17:34 ]
Ik test ongeveer elke build FroYo en GingerBread die uitkomt op Samdroid.Jonniii schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 17:29:
Ik draai ondertussen al 4 maanden ofzo een eclair build uit die samdroid kitchen. Hebben jullie al positieve ervaringen met Froyo of Gingerbread roms voor de Spica?
FroYo (CyanogenMod 6.1.1 a8.3.2 en SamdroidMod 2) begint al aardig de goede kant op te gaan, met een paar kleine dingen die voor sommigen irritant zijn, maar waar anderen prima mee kunnen leven.
GingerBread (CyanogenMod 7) is echt nog te traag en instabiel om elke dag te gebruiken, maar de ontwikkeling gaat wel vrij hard voor mijn idee. Grootste probleem hier is het ontbreken van een goede 3D driver en het niet werken van de camera.
Ik ben net weer terug naar Eclair (XXJH7 met alleen Lk2.08 voor root-access zodat ik ongewenste programma's uit /system/app kan verwijderen). Aangezien het mijn werktelefoon is, moet hij het vooral stabiel doen
Als stabiliteit niet "van levensbelang" is zou ik FroYo draaien, om leuk te spelen met het nieuwste van het nieuwste en liefst actief bughunten is GingerBread erg leuk. Het ligt er dus aan wat je wil.
Wat voor dingen zijn dit dan?gwystyl schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 10:50:
[...]
Ik test ongeveer elke build FroYo en GingerBread die uitkomt op Samdroid.
FroYo (CyanogenMod 6.1.1 a8.3.2 en SamdroidMod 2) begint al aardig de goede kant op te gaan, met een paar kleine dingen die voor sommigen irritant zijn, maar waar anderen prima mee kunnen leven.
Eclair is bij mij nog wel eens aan de trage kant, vooral met opstarten en ook angry birds krijg ik niet werkend omdat hij blijft klagen over opslagruimte. (Ik gebruik ook nog geen apps2sd.)
Daarom denk ik er aan om te gaan updaten naar froyo en dit soort dingen meteen mee te pakken. Alleen wil ik dan wel zeker weten dat alles werkt...
Bij FroYo is de ingebouwde app2sd inderdaad een groot voordeel, maar ik heb angry birds nou ook op Eclair met nog 35mb vrij. Angry Birds (gepatchte versie voor Spica) neemt zo'n 15 mb in, dus je moet zorgen voor ten minste 30 mb vrij voor je hem installeert. Onder de 15 mb begint hij namelijk te piepen over ruimtegebrek.Dragonslaughter schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 16:04:
[...]
Wat voor dingen zijn dit dan?
Eclair is bij mij nog wel eens aan de trage kant, vooral met opstarten en ook angry birds krijg ik niet werkend omdat hij blijft klagen over opslagruimte. (Ik gebruik ook nog geen apps2sd.)
Daarom denk ik er aan om te gaan updaten naar froyo en dit soort dingen meteen mee te pakken. Alleen wil ik dan wel zeker weten dat alles werkt...
tip: kopieer /data/data/com.rovio.angrybirds naar je sd-kaart om je score te backuppen. Het is erg irritant als je weer bij 1-1 moet beginnen.
tip2: verplaats zoveel mogelijk bestanden uit /data/app naar /system/app om ruimte in /data/app te houden. De meeste programma's trekken dat wel. Sommigen werken dan niet meer, die moet je in /data/app houden.
Iets onhandigs voor mij onder FroYo was dat de namen van mijn contactpersonen niet naar mijn carkit gestuurd werden. Ik weet niet of dit inmiddels gefixt is, omdat ik de carkit momenteel niet in de auto heb. Verder ben ik niet veel heel irritante dingen tegen gekomen, maar het is handig om even de release en discussie threads door te bladeren om een idee te krijgen van waar mensen tegen aan lopen.
Eén van de dingen die ik onder Eclair echt mis (en die ook niet in SamdroidMod maar wel in Cyanogen zit), is de balk met power widgets in de notificatiebalk.
Namelijk dat het icoontje om het programma menu te openen vervangen kan worden voor een ander wanneer je deze er heen sleept.
Daardoor staat op die plek nu per ongeluk miijn camera-snelkoppeling. Iemand enig idee hoe ik dit weer goed krijg?
De knop lang vasthouden en dan kiezen voor snelkoppeling wijzigen? Zoiets is het in ieder geval in LauncherPro, ADW.launcher gebruik ik niet.Dragonslaughter schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 18:06:
Ik draai nu Froyo (CyanogenMod, ADW Launcher), in combinatie met upgraden naar ext2/ext4 en apps to sd en dat lijkt soepel te werken op één irritant probleem na.
Namelijk dat het icoontje om het programma menu te openen vervangen kan worden voor een ander wanneer je deze er heen sleept.
Daardoor staat op die plek nu per ongeluk miijn camera-snelkoppeling. Iemand enig idee hoe ik dit weer goed krijg?
Bij ADW zit het prullenbakje voor widgets bovenin je scherm, bij alle andere launchers die ik geprobeerd heb komt hij in plaats van de middelste knop onderin (meestal de programmamenu-knop)
Klopt, normaal gesproken komt hij in het midden en dat gold ook voor mijn vorige launcher, vandaar ook dat ik als automatisme dat camera icoontje erheen sleepte om hem weg te gooien. Maar toen vervangde deze dus helaas mijn programma menu-knop...gwystyl schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 18:11:
[...]
De knop lang vasthouden en dan kiezen voor snelkoppeling wijzigen? Zoiets is het in ieder geval in LauncherPro, ADW.launcher gebruik ik niet.
Bij ADW zit het prullenbakje voor widgets bovenin je scherm, bij alle andere launchers die ik geprobeerd heb komt hij in plaats van de middelste knop onderin (meestal de programmamenu-knop)
EDIT: Oplossing gevonden:
>long press an empty spot on the screen
>custom shortcut
>click "pick your activity" and then select ADW launcher actions, then select "open/close app drawer"
>finish creating the custom shortcut
>drag the newly created shortcut back to the bottom bar.
[ Voor 17% gewijzigd door Dragonslaughter op 11-03-2011 20:32 ]
Werkt de oude driver ook op 64 bits, en zo nee, heeft iemand een goede driver voor het gebruik met Odin ?
woei!
Welke firmware / flash tutorial raden jullie mij aan om vanaf stock 2.1 te upgraden naar 2.2 (of 2.3 voor zover die al stable is )
http://lmgtfy.com/?q=spica+driver+64+bitpasz schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 10:15:
Ik had vroegah win XP - 32 bits met een modem(?)driver voor de spica. Echter heb ik nu Win 7 64.
Werkt de oude driver ook op 64 bits, en zo nee, heeft iemand een goede driver voor het gebruik met Odin ?

Ben benieuwd hoe versie 2.1 loopt, wil binnenkort ook updaten android 2.2.
Bedankt. Zonder jou was het niet gelukt.... Got wordt steeds leuker.
Ook deze drivers werken niet. De modem drivers werken niet onder Win7-64.
http://www.megaupload.com/?d=3B8PY3O3
Nu maar eens proberen met een KIES versie.
[ Voor 20% gewijzigd door pasz op 22-04-2011 09:34 . Reden: gevonden drivers werken niet ]
woei!
Op samdroid.net is een driver package te downoaden. Deze werkt perfect op Win 7 x64.pasz schreef op donderdag 21 april 2011 @ 20:43:
[...]
Bedankt. Zonder jou was het niet gelukt.... Got wordt steeds leuker.
Ook deze drivers werken niet. De modem drivers werken niet onder Win7-64.
http://www.megaupload.com/?d=3B8PY3O3
Nu maar eens proberen met een KIES versie.
Thanx dude. Werkt eindelijk met Odin. Zit nu op 2.1 met LK 2.08biest schreef op zondag 24 april 2011 @ 14:41:
[...]
Op samdroid.net is een driver package te downoaden. Deze werkt perfect op Win 7 x64.
Nu eens zoeken naar een goede 2.2
[ Voor 0% gewijzigd door pasz op 25-04-2011 16:09 . Reden: typo ]
woei!
Ik ga er van uit dat je deze bedoeld :giganielsie schreef op maandag 25 april 2011 @ 13:11:
Ik zou voor 2.2 gewoon de kitchen gebruiken. Heb ik nu ook draaien en werkt gewoon snel en stabiel.
http://forum.samdroid.net...sung-spica-i5700-en-4168/ ?
Heb je nog tips voor een goed baksel ?
Het is gelukt. Nu eindelijk op 2.2
Rebooten duurde lang. Heb hem een aantal keer moeten herstarten maar nu is het helemaal ok.
Nog even op zoek naar een mooie weer widget en ik ben helemaal happy.
[ Voor 20% gewijzigd door pasz op 25-04-2011 17:48 . Reden: 2.2 update ]
woei!
Eerste keer opstarten duurt inderdaad lang. Dat is normaal, omdat hij een nieuwe dalvik-cache gaat opbouwen. Als het te lang duurt naar je zin, ff koffie gaan drinken en een kwartiertje later terugkomenpasz schreef op maandag 25 april 2011 @ 16:18:
[...]
Ik ga er van uit dat je deze bedoeld :
http://forum.samdroid.net...sung-spica-i5700-en-4168/ ?
Heb je nog tips voor een goed baksel ?
Het is gelukt. Nu eindelijk op 2.2
Rebooten duurde lang. Heb hem een aantal keer moeten herstarten maar nu is het helemaal ok.
Nog even op zoek naar een mooie weer widget en ik ben helemaal happy.
Dezelfde tijd ben je ook kwijt als je vanuit de recovery cache en dalvik-cache leeghaalt.
Voor een weer-widget kan je 'nieuws en weer' van google zelf gebruiken (niet zo mooi), of bijvoorbeeld Beautiful Widgets (betaald) of Fancy widget. Als je op één van de linkjes klikt krijg je rechts nog wat vergelijkbare programma's te zien.
3D driver en video hardware acceleration voor 2.2 cyanogen. gewoon de zip toepassen alsof het een zip uit de kitchen is, spica meteen een stuk sneller. waarschijnlijk komt deze standaard in de kitchen vanaf versie 8.4+...
werkt voor mij perfect, geen haperende youtube filmpjes en de meeste games (afgezien van over-de-top 3d games zoals raging thunder) spelen heerlijk vlot.
Ik verdwaal weer eens op Samdroid. Heb je directe link naar de zip voor CM6.1.1-a83 ?Prototype666 schreef op zondag 01 mei 2011 @ 20:48:
3D driver en video hardware acceleration voor 2.2 cyanogen. gewoon de zip toepassen alsof het een zip uit de kitchen is, spica meteen een stuk sneller. waarschijnlijk komt deze standaard in de kitchen vanaf versie 8.4+...
werkt voor mij perfect, geen haperende youtube filmpjes en de meeste games (afgezien van over-de-top 3d games zoals raging thunder) spelen heerlijk vlot.
woei!
zo te zien moet je er voor inloggen op samdroid, ik zet hem zo wel in mijn dropbox public folder en plaats een link in deze post.pasz schreef op maandag 02 mei 2011 @ 11:13:
[...]
Ik verdwaal weer eens op Samdroid. Heb je directe link naar de zip voor CM6.1.1-a83 ?
en hier is CM_a8.2_videopatch&build.prop&3d2d_v3_update.zip
[ Voor 26% gewijzigd door Prototype666 op 03-05-2011 10:39 ]
Sorry, ik was in het warretje. Wist effe niet welke versie ik moest pakken. Heel erg dankjewel.Prototype666 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 10:21:
[...]
zo te zien moet je er voor inloggen op samdroid, ik zet hem zo wel in mijn dropbox public folder en plaats een link in deze post.
en hier is CM_a8.2_videopatch&build.prop&3d2d_v3_update.zip
Het is gelukt. Youtube filmpjes zien er goed uit. Ga nu even testen met een klein 3d spel:
http://forum.samdroid.net...ew-intercept-driver-3576/
Nu afwachten op de CM8.4
[ Voor 23% gewijzigd door pasz op 04-05-2011 11:24 . Reden: games link ]
woei!
Ik blijf dat ook verwarrend vinden. Goed werkende Intercept drivers zijn er al sinds oktober ofzo, maar alle aanpassingen voor verschillende roms maken het er niet overzichtelijker op. Ik weet alleen niet waarom welke driver wel of niet werkt bij welke rom. Heeft te maken met het gebruikte framework ofzo?pasz schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 10:58:
[...]
Sorry, ik was in het warretje. Wist effe niet welke versie ik moest pakken. Heel erg dankjewel.
Ik denk niet dat die nog gaat komen. Als je 'bij' wil blijven in de 2.2-ontwikkeling, zal je naar SpicaGenMod moeten. Daar zijn namelijk de ontwikkelaars van SamdroidMod en CyanogenMod voor de Spica samen mee bezig om uiteindelijk een zo stabiel mogelijke 2.2-build te maken voor de Spica.Het is gelukt. Youtube filmpjes zien er goed uit. Ga nu even testen met een klein 3d spel:
http://forum.samdroid.net...ew-intercept-driver-3576/
Nu afwachten op de CM8.4
Ik draai op het moment nog/weer CM6.1.1a8.3 lightweight by Dude. Deze was vrij snel, maar begint nu ook wat log te worden
[ Voor 13% gewijzigd door gwystyl op 04-05-2011 11:39 ]
Bizar dat de spica logger wordt na een tijdje.gwystyl schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 11:35:
Als je 'bij' wil blijven in de 2.2-ontwikkeling, zal je naar SpicaGenMod moeten. Daar zijn namelijk de ontwikkelaars van SamdroidMod en CyanogenMod voor de Spica samen mee bezig om uiteindelijk een zo stabiel mogelijke 2.2-build te maken voor de Spica.
Ik draai op het moment nog/weer CM6.1.1a8.3 lightweight by Dude. Deze was vrij snel, maar begint nu ook wat log te worden. Ik denk dat ik binnenkort toch maar de SGM beta 2.1 ga proberen.
Bedankt voor de tip over SGM. Weer een goed spoor naar de beste ROM.
woei!
Momenteel draai ik de kitchen met CyanogenMod Version 6.1.1-Spica-alpha8.3 en Criminal Default CM6.1.1 kernel.
Hoe weet ik of deze kernel ext2 ondersteund? Ik heb al een slechte flash ervaring achter de rug waarbij ik gelukkig mijn spica terug tot leven heb kunnen brengen
Ik heb precies dezelfde firmwares als jij. Met als extraatje de eerder genoemde 3d drivers.mylar schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 22:38:
Klein vraagje, ik zou willen mijn filesystem omzetten naar ext2 door deze update toe te passen.
Momenteel draai ik de kitchen met CyanogenMod Version 6.1.1-Spica-alpha8.3 en Criminal Default CM6.1.1 kernel.
Hoe weet ik of deze kernel ext2 ondersteund? Ik heb al een slechte flash ervaring achter de rug waarbij ik gelukkig mijn spica terug tot leven heb kunnen brengenen wil dit deze keer vermijden
Heb het net geprobeerd. Geen probleem hier. Maakt netjes 5 log bestandjes aan op je SD.
Eerste boot duurt wat lang. Tweede boot al veel sneller.
Quadrant score valt een beetje tegen : 584
[ Voor 3% gewijzigd door pasz op 05-05-2011 13:32 . Reden: benchmark ]
woei!
- Market heeft veel witruimte tussen de items
- Ik kan geen programma's installeren via market of file explorer
Ik ben dus maar terug gegaan naar de backup die ik had gemaakt.
Vandaag heb ik geprobeerd een snelle kernel te installeren: Horse Power v2. De maker claimt een hoop snelheidsverbetering en geen vertraging na een tijdje maar juist een verbetering na ongeveer 2 dagen gebruik vanwege het bepalen van prioriteiten. Ik krijg echter alleen nog maar het SpicaGenMod logo te zien, zonder vollopende balk
Hierbij heb ik twee problemen:
- Lightweight is gebaseerd op CyanogenMod 6.1.1., dus die zou een Cyanogen bootlogo moeten hebben
- Hij blijft inmiddels al een half uur hangen op dat logo. Dat is te lang voor het aanmaken van een nieuwe Dalvik-cache enz.
Ik kan nu niet meer in de recovery komen. Wel in de downloadmode, dus ik ga proberen eerst weer een originele rom te flashen (XXJH7, is ook one package), en daarna mijn backup (odin-backup vanuit recovery). Heeft iemand nog andere mogelijkheden om bijvoorbeeld met Odin een iets betere format te doen?
Ik heb nu PDA format en Phone EFS clear vanuit Odins debug options geprobeerd; beide hebben geen effect
update: ik heb nu LK2.08 PDA geflasht met Odin, en nu krijg ik in ieder geval weer het update-balkje. Hierna weer proberen mijn backup terug te zetten of iets anders te flashen met Odin; er zit weer meer leven in dan net
update 2: hij doet het weer
[ Voor 21% gewijzigd door gwystyl op 05-05-2011 15:06 ]
Wat een avontuur. Heb je die ext2 patches ook al geprobeerd die mylar aangaf.gwystyl schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 14:33:
Vandaag heb ik geprobeerd een snelle kernel te installeren: Horse Power v2. De maker claimt een hoop snelheidsverbetering en geen vertraging na een tijdje maar juist een verbetering na ongeveer 2 dagen gebruik vanwege het bepalen van prioriteiten.
Geen idee of dit helpt, maar daar zit een standaard fsckdata controle in die je filesysteem netjes houdt.
woei!
Ja ik had het bestandsysteem al eerder omgezet naar ext2, zonder problemen. Ik heb niet gemerkt dat hij er sneller van werd, maar ook niet langzamer. Ik verwacht eigenlijk niet dat daar het probleem lag. Waar het nou wel aan lag weet ik ook nog nietpasz schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 17:11:
[...]
Wat een avontuur. Heb je die ext2 patches ook al geprobeerd die mylar aangaf.
Geen idee of dit helpt, maar daar zit een standaard fsckdata controle in die je filesysteem netjes houdt.